Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Dubrillion schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:47:
Goedemorgen mede-Tweakers,

Ik mag volgende maand verlengen en ben nu in het bezit van een Pixel 7.
Zijn er dingen die jullie zouden willen toevoegen of vervangen aan de Pixel 9 (pro)?
Dan kan ik kijken of het voor mij een dealbreaker is. Of dat ik op de Pixel 10 wacht.
Na het Pixel 4a batterij debacle, heb ik best veel reviews gelezen over de Pixel 9. LIjkt eigenlijk gewoon een heel goede telefoon te zijn, die weinig steken laat vallen.

Voor de Pixel 10 wordt, zoals @Gerjannn ook al aangeeft, een Processor upgrade verwacht. De Tensor G5 uit de Pixel 10 wordt naar verwachting door TSMC gemaakt (Tensor G4 (Pixel 9) en voorgangers door Samsung).

Er wordt daardoor een upgrade verwacht op zowel snelheid, batterijduur en warmte die de telefoon produceert. Hoe groot die upgrade is, moet nog blijken.

Maar 1 van de weinige kritiekpunten op de Pixel 9 is dat de processor niet te snel is, batterijduur kort en telefoon warm kan worden. Nu denk ik dat Google hier best grote stappen heeft gezet in de afgelopen jaren en de Pixel 9 eigenlijk een prima batterijduur heeft, niet langzaam aanvoelt en ook niet heel warm wordt. Maar alsnog mijn grootste kritiekpunt.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:10

Dav0s

Hr?

Wackmack schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:20:
De helderheid van mijn scherm schiet heel vaak naar nul op mijn Pixel Fold. Hebben jullie dit ook? Dit lijkt een bug?
Ik heb iets vergelijkbaars, waarbij hij niet naar nul schiet, maar gewoon niet goed opschaalt in donkere situaties. Heb er nog geen oplossing voor gevonden, behalve steeds met de hand weer omhoog schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:57
Precies dit, af en toe even omhoog zetten en het gaat weer een tijdje goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
Ik heb dit moment een S22 Ultra en kan zakelijk een nieuwe telefoon uitkiezen.

Ik vind de ontwikkelingen op smartphones afgelopen heel beperkt en behoorlijk saai.

Wat mij betreft geld dit ook voor de S25-serie van samsung
......heel goed en t.o.v. concurrentie ook vaak beter --> het is net een volkswagen golf.
Ik mis wel een beetje iets nieuws t.o.v. een S22 ultra.
Mijn enige alternatief is wellicht de aankomende Flip 7.
Ik zit met mijn Galaxy Watch Ultra in het samsung eco-systeem, dus je stapt niet zo heel snel over naar een Pixel 9 Pro.

Ondanks dat deze telefoon meer premium aanvoelt, een mooier scherm heeft en stock android best lekker draait. Of zijn er meerdere redenen om de Pixel 9 pro te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een Watch Ultra en Pixel gaan prima samen hoor, die paar 'exclusieve functies', ga je die missen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn S25 Ultra getourneerd en een Pixel 9 Pro gekocht.
Formaat/egonomie van deze 9 Pro is echt heerlijk (vergelijkbaar met mijn iPhone 16 Pro)

Ik lees online veel ervaringen over een (zeer) matige batterijduur mbt Pixels, gelukkig heb ik altijd wel ergens tijd gedurende de dag om even een uurtje bedraad bij te laden.

Als fervent iPhone gebruiker door de jaren heen met af en toe een uitstapje naar een Android smartphone, vind ik de Android schil van de Pixel veel prettiger en vooral rustiger dan bijvoorbeeld een OneUI.
Samsung 'gooit' een miljoen miljard instellingsmogelijkheden naar je toe en zegt soort van ''succes ermee''.

Heb ooit een Pixel 5 gehad, Google heeft met deze 9 Series toch wel flinke stappen gemaakt in de loop der jaren.

Ik gebruik nu Firefox met Ublock. Werkt prettig.
Is de Google Chrome web browser nog steeds zo'n data/batterij slurper?

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 16-02-2025 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:28
Is er ergens een mogelijkheid in de instellingen om de trilstand van binnenkomende berichten en mails te verlengen?. Nu trilt hij zeer kort 2 maal en dat voel ik meestal niet.

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kloon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:17:
Is er ergens een mogelijkheid in de instellingen om de trilstand van binnenkomende berichten en mails te verlengen?. Nu trilt hij zeer kort 2 maal en dat voel ik meestal niet.
je kan de intensiteit van de trilling aanpassen.
Als ik 'm op de maximale intensiteit zet lijkt het soms wel op dat ding wat sommige vrouwen in hun nachtkastje hebben liggen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Pixel 9, 9 Pro en 9 Pro XL vind ik toch wel stuk geslaagder dan de Pixel 9a:
Google Pixel 9a
Bron: WinFuture

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:01:
De Pixel 9, 9 Pro en 9 Pro XL vind ik toch wel stuk geslaagder dan de Pixel 9a:
[Afbeelding: Google Pixel 9a]
Bron: WinFuture
Ik ben het daar wel mee eens. Nu lijkt hij wel een stuk goedkoper te worden, als 499 inderdaad de prijs wordt (goedkoopste Pixel 9 zie ik voor EUR 699 via Tweakers).

Dan krijg je iets mindere looks, grotere accu, minder RAM. Nu is de Pixel 9 via een omweg (zoals een direct opzegbaar KPN abo) ook wel verkrijgbaar voor EUR 499, daarmee lijkt een Pixel 9 wel een iets betere deal.

Een beetje vergelijkbaar als bij de Pixel 8 en 8a. Bij gelijke prijzen dan is de 8 een betere deal dan de 8a, maar normaliter vindt je de 8a toch wel goedkoper en dan is dat vaak toch een prima telefoon voor een prima prijs.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Is dual whatsapp mogelijk op de pixel 9 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 08:58
pitchdown schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:48:
Niet zoals Samsung en OnePlus bieden. Je kunt WhatsApp en WhatsApp Business gebruiken, of een app uit de Play Store die dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:36
Gerjannn schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:37:
[...]

Niet zoals Samsung en OnePlus bieden. Je kunt WhatsApp en WhatsApp Business gebruiken, of een app uit de Play Store die dit mogelijk maakt.
Wat je ook kan doen, is een Private Space aanmaken, en daar de gewone Whatsapp ook in zetten. Zo heb ik zowel m'n Prive als Werk nummer erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
pitchdown schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:48:
Ja, WhatsApp werkt op de 9 pro en herkend de dual sim mogelijkheden en kan twee nummers daardoor aan in een gescheiden account, zonder bussiness WhatsApp te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkev
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:56
BGLAdmin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:17:
[...]

Ja, WhatsApp werkt op de 9 pro en herkend de dual sim mogelijkheden en kan twee nummers daardoor aan in een gescheiden account, zonder bussiness WhatsApp te installeren
WhatsApp biedt tegenwoordig inderdaad de mogelijkheid om 2 accounts toe te voegen, maar het wisselen van account vond ik erg omslachtig via het menu van de app. Ik heb nu via de app Island het werkprofiel geforceerd op mijn Pixel Pro en daar een 2e versie van WhatsApp op geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Dubrillion schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:47:
Goedemorgen mede-Tweakers,

Ik mag volgende maand verlengen en ben nu in het bezit van een Pixel 7.
Zijn er dingen die jullie zouden willen toevoegen of vervangen aan de Pixel 9 (pro)?
Dan kan ik kijken of het voor mij een dealbreaker is. Of dat ik op de Pixel 10 wacht.
Ik ben een half jaar geleden van een Google Pixel 7 Pro overgestapt naar een Google Pixel 9 Pro XL. De enige reden waarom ik ben overgestapt is omdat de P7P maar 128GB opslag had. Ik heb het ding gekregen en wist bij voorbaat al dat dit te klein voor mij zou zijn. De laatste maanden was ik iedere maand een paar uur zoet met foto's overzetten op een usb stick om ruimte te creëren. Maar vergeet was het toestel nog meer dan prima!
Ik merk ook weinig verschil tussen de toestellen. Niet heel veel merkbaar sneller, ik mis wat functies in de camera (360 graden foto's en varianten).

De Pixel 9 Pro XL heb ik daarom gekocht om er meerdere jaren mee te doen. Goede en mooie case er omheen van Mouse, screen protector (ook van Mouse) erop. En probeer de laadpoort zelfs te sparen door het toestel zoveel mogelijk draadloos op te laden. Ik zit veel in de auto en gebruik veelvuldig Android Auto, dus heb er ook voor gezorgd dat dat allemaal draadloos werkt. Het bevalt goed in ieder geval.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

_Bailey_ schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:25:
Is de Google Chrome web browser nog steeds zo'n data/batterij slurper?
Ik heb nergens last van. Wat ik wel weet is dat bepaalde sites en enorme batterij drain kunnen zijn als je deze open laat staan in Chrome. Facebook bijvoorbeeld.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 09:14
Zijn er meer die Google now playing maar half gebakken werkt? Ik zit de hele dag in een radio omgeving maar zeer weinig resultaat de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Ik ben ook overgestapt van de P7Pro naar de P9ProXL, merk eigenlijk geen verschil in de dagelijkse omgang.

Grootste pluspunt van de 9 is dat de accu écht een stuk beter is. Ik laad hem nu standaard op tot 80%, daarmee haal ik gemakkelijk het einde van de dag. Was met de P7Pro op 100% soms wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
NeWSJuNK schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:22:
Zijn er meer die Google now playing maar half gebakken werkt? Ik zit de hele dag in een radio omgeving maar zeer weinig resultaat de laatste tijd.
Ik las van de week dat je niet de enige bent.

https://9to5google.com/20...ort-now-playing-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
Is fiasco niet een al te groot woord?
Popcorna schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:08:
Heb een google pixel 9 aangekocht na het fiasco van de batterijupdate van mijn pixel 4a. Ben erg benieuwd naar de upgrades 5 jaar later.

Wou nog zeker een jaartje doen met de 4a, maar op een hele naaierige manier vanuit Google zelf is daar een dikke streep door gezet. Heb altijd van deze telefoon gehouden van het moment dat ik hem had (2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:32
foekebooij schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:24:
Is fiasco niet een al te groot woord?

[...]
Dat woord is nog te klein voor dat drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
Vandaag dit toestel binnen gekregen. Het hoesje komt maandag pas. Daarom al uren bezig zonder hoes erom heen.

Het lijkt alsof het google logo achterop 'plakkerig' aanvoelt, alsof het logo van rubber gemaakt is of zo.

Klopt dat??

En een wat meer irritante bevinding; het toestel moet nog van Android 14 naar 15. Dat leek goed te gaan maar ik krijg nu steeds de melding "kan niet updaten" en dan in het rood "installatieprobleem".

Herstarten helpt niet. Kan ik ergens de cache wissen van deze update module of zo?? Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij een Android toestel... Heeft iemand enig idee? edit, stug opnieuw blijven proberen heeft geholpen. Na 28 keer schoot ie ineens verder. Toestel draait nu op Android 15.

[ Voor 53% gewijzigd door MetalManic op 23-02-2025 10:39 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannie87
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-06 19:32
Hoe goed is de pixel 9 (main) camera in point and shoot?
Ik weet dat dat in verleden niet het sterkste punt was van de pixels. Soms is het leuk om met de instellingen te spelen, maar 9 van de 10 keer wil je gewoon een snel een goede foto kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-06 11:07
Mannie87 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:25:
Hoe goed is de pixel 9 (main) camera in point and shoot?
Ik weet dat dat in verleden niet het sterkste punt was van de pixels. Soms is het leuk om met de instellingen te spelen, maar 9 van de 10 keer wil je gewoon een snel een goede foto kunnen maken.
Het aantal keren dat ik het nodig vond om handmatig instellingen te wijzigen is misschien 5%. Juist met point en shoot vind ik dit het fijnste toestel dan ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 21:24
Hebben meer mensen last van krassen in hun scherm bij de Pixel 9? Ik heb echt niets geks gedaan, maar heb toch al best wel wat krassen in het scherm. Ik heb er niets geks mee gedaan, en dit is me ook nog niet eerder met andere telefoons overkomen. Het lijken er naarmate de tijd ook steeds wat meer te worden.
De google support zegt dat ze wel een nieuw glas kunnen plaatsen, maar dat alle kosten voor mij zijn. Verder kan de support helemaal niets voor me doen, aangezien dit niet onder garantie valt vinden zij.
Ik vind het toch best spijtig, het toestel is nog helemaal niet heel oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:51
Sandert98 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:37:
Hebben meer mensen last van krassen in hun scherm bij de Pixel 9? Ik heb echt niets geks gedaan, maar heb toch al best wel wat krassen in het scherm. Ik heb er niets geks mee gedaan, en dit is me ook nog niet eerder met andere telefoons overkomen. Het lijken er naarmate de tijd ook steeds wat meer te worden.
De google support zegt dat ze wel een nieuw glas kunnen plaatsen, maar dat alle kosten voor mij zijn. Verder kan de support helemaal niets voor me doen, aangezien dit niet onder garantie valt vinden zij.
Ik vind het toch best spijtig, het toestel is nog helemaal niet heel oud..
Ja, hier ook.
Binnen een week, ondanks voorzichtig gebruik, toch wat krassen. Waarschijnlijk door 1x bij de sleutels in dezelfde zak gezeten te hebben..
Zit een screenprotector over inmiddels en daarmee zijn ze praktisch onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Sandert98 het glas van m'n voormalige Pixel 7 Pro was ook redelijk zacht. Daarom heb ik nu een screenprotector geplakt op m'n 9 Pro. In eerste instantie een Spigen maar die vond ik veel te glad, nu een Flolab.
Ik gebruik m'n Pixel alleen binnenshuis als development-toestel, daardoor blijft de behuizing als nieuw en slijt de batterij ook veel trager (wekelijks opladen is beter dan dagelijks) en kan ik 'm na een paar jaar als vrijwel nieuw verkopen. Maar dan is het wel zo fijn als het scherm er niet uitziet alsof ik de Pixel als snijplank heb gebruikt :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-06 07:00
Canaria schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:34:
@Sandert98 het glas van m'n voormalige Pixel 7 Pro was ook redelijk zacht. Daarom heb ik nu een screenprotector geplakt op m'n 9 Pro. In eerste instantie een Spigen maar die vond ik veel te glad, nu een Flolab.
Ik gebruik m'n Pixel alleen binnenshuis als development-toestel, daardoor blijft de behuizing als nieuw en slijt de batterij ook veel trager (wekelijks opladen is beter dan dagelijks) en kan ik 'm na een paar jaar als vrijwel nieuw verkopen. Maar dan is het wel zo fijn als het scherm er niet uitziet alsof ik de Pixel als snijplank heb gebruikt :+
Je kunt het tegenwoordig toch gewoon aan de lader laten hangen? Dan blijft die 80% geladen en vervolgens gaat het toestel op bypass charging, waardoor de accu uberhaupt niet meer laadt/ontlaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
Thanks voor jullie reacties. Goed (maar ook jammer) om te horen dat ik niet de enige ben.
Ik heb ook over een screenprotector zitten denken, maar ik dacht dat ik de krassen dan juist misschien meer zou zien. Misschien toch wel een idee.
Toch blijf ik het wel bizar vinden. En het is ook gek, want het zou gewoon de nieuwste versie gorilla Glass moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Sandert98 op 24-02-2025 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:54
Sandert98 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:34:
En het is ook gek, want het zou gewoon de nieuwste versie gorilla Glass moeten zijn.
Nee dit zit op bijvoorbeeld de S25, niet op een Pixel.

Het glas van de P8 is/vond ik ook echt bizar slecht, had daar tijdens het wachten op een protector ook meteen krasjes op, en mega voorzichtig mee gedaan.

Op de P9 dit risico niet genomen en na het openen van de telefoon verpakking meteen een protector op gedaan. Blijkbaar goede keuze want ook nu is het glas dus niet zoals je zou verwachten van een toestel voor deze prijs.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Nee dit zit op bijvoorbeeld de S25, niet op een Pixel.

Het glas van de P8 is/vond ik ook echt bizar slecht, had daar tijdens het wachten op een protector ook meteen krasjes op, en mega voorzichtig mee gedaan.

Op de P9 dit risico niet genomen en na het openen van de telefoon verpakking meteen een protector op gedaan. Blijkbaar goede keuze want ook nu is het glas dus niet zoals je zou verwachten van een toestel voor deze prijs.
En weer hetzelfde toestel Brad, lang geleden sinds de Magic 😉 Root je nog steeds je toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:05:
[...]
En weer hetzelfde toestel Brad, lang geleden sinds de Magic 😉 Root je nog steeds je toestellen?
  1. P9 Pro XL uitgepakt 📦
  2. Screen protector er op 😁
  3. Root 😎
  4. Happiness* 🥳
* Geen twrp meer dus rommelen tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:03:
[...]
  1. P9 Pro XL uitgepakt 📦
  2. Screen protector er op 😁
  3. Root 😎
  4. Happiness* 🥳
* Geen twrp meer dus rommelen tricky
Hahaha, ik heb stap 1, 2 en 4 gedaan. Stap 3 heb ik al in tijden niet gedaan. Zo te horen is rooten weer bijna even spannend als in de tijd van de Magic, zo zonder tools .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:28:
[...]
Hahaha, ik heb stap 1, 2 en 4 gedaan. Stap 3 heb ik al in tijden niet gedaan. Zo te horen is rooten weer bijna even spannend als in de tijd van de Magic, zo zonder tools .
Met PixelFlasher is het click click klaar hoor, minimaal even eenvoudig als vroeger. Alleen als er echt iets fout gaat (gebeurt zelden) heb je niet even een nandroid 1-op-1 kopie om op terug te vallen, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:43:
[...]

Met PixelFlasher is het click click klaar hoor, minimaal even eenvoudig als vroeger. Alleen als er echt iets fout gaat (gebeurt zelden) heb je niet even een nandroid 1-op-1 kopie om op terug te vallen, dat is alles.
En ja hoor, het begint alweer te kriebelen 😎🤣 Zijn er goeie roms/ontikkelaars voor dit toestel die echt wat toevoegen of vernieuwend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MetalManic schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 00:51:
[...]
En ja hoor, het begint alweer te kriebelen 😎🤣 Zijn er goeie roms/ontikkelaars voor dit toestel die echt wat toevoegen of vernieuwend zijn?
Nog niet iets anders gedraaid dan stock (met custom kernel) omdat alles* gewoon prima en snel en stabiel en smooth werkt.
En met wat mods ziet het er ook beter uit gelukkig:)

* Op Pixel Screenshots en AI Weather na (hiervoor moet je een geldige keybox hebben en dat is wel een dingetje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandert98
[b]Canaria in "[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Ervaringen & Discussie"Daarom heb ik nu een screenprotector geplakt op m'n 9 Pro. In eerste instantie een Spigen maar die vond ik veel te glad, nu een Flolab.
Ik heb ook een Flolab besteld nu, thanks! gaan we proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-06 14:37
Ligt het aan mij of kun je ineens niet meer het geluid van videos aanzetten zonder je telefoon van "niet storen" te halen? Ik heb 'm 24/7 op stil staan dus nu moet ik niet storen steeds aan en uit zetten, alsof de software niet genoeg irritaties heeft.
Toetsenbord neemt in chat apps 60% van het scherm in beslag en je kan op dit deel niet terug gaan met swipe gebaren, dus dan moet je je duim ongemakkelijk naar de bovenkant verplaatsen om terug te gaan.

Vergeleken met m'n Huawei P30 is de software echt een flinke stap achteruit qua flexibiliteit. Camera in het donker is in veel situaties ook gelijk of zelfs slechter, en dat terwijl ie 5,5 jaar nieuwer is.

[ Voor 32% gewijzigd door Mark22 op 25-02-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mark22 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:06:
Ligt het aan mij of kun je ineens niet meer het geluid van videos aanzetten zonder je telefoon van "niet storen" te halen? Ik heb 'm 24/7 op stil staan dus nu moet ik niet storen steeds aan en uit zetten, alsof de software niet genoeg irritaties heeft. Vergeleken met m'n Huawei P30 is de software echt een stap achteruit qua flexibiliteit.
Geluid doet het hier prima terwijl de telefoon op niet storen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 09:14
Ik ervaar de laatste dagen een zeer traag toestel. Apps starten langzaam op of lijken helemaal niet op te starten. De app sluiten en opnieuw lost dat probleem wel op. Meer die dit of vergelijkbaars ervaren ? De telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen nut tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik heb het toestel een klein weekje. Over het algemeen een mooie vooruitgang tov de pixel 7 pro maar qua batterij ben ik echt niet tevreden.

Is de telefoon zichzelf na een week nog aan het inregelen en wordt dit nog beter of is de pixel 9 pro xl qua batterij gewoon teleurstellend?

En dan is google Play services de grootste boosdoener. Dat heb ik bij geen enkel toestel ooit meegemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door MetalManic op 28-02-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:57
Hoe lang doe je met de batterij?
Ik ben er wel tevreden over (P9P XL), ik dacht dat het om dagen ging voor die batterij besparingen effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
MetalManic schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:08:
Ik heb het toestel een klein weekje. Over het algemeen een mooie vooruitgang tov de pixel 7 pro maar qua batterij ben ik echt niet tevreden.

Is de telefoon zichzelf na een week nog aan het inregelen en wordt dit nog beter of is de pixel 9 pro xl qua batterij gewoon teleurstellend?

En dan is google Play services de grootste boosdoener. Dat heb ik bij geen enkel toestel ooit meegemaakt.
Lijken inderdaad weer problemen te zijn met Google Play Services (ongelooflijk dat dat na 10+ jaar nog steeds gebeurt), ik had er pas ook last van. Even cache verwijderen van Google Play Services en dan nog een keer een reboot. Als dat niet helpt, updates verwijderen van Google Play Services, dan de app updaten via de Play Store en daarna een reboot. Hoop dat dat helpt!

Ik had de S24 Ultra, nu de Pixel 9 Pro XL, en accuduur merk ik geen verschil met de Samsung, ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Gerjannn schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Lijken inderdaad weer problemen te zijn met Google Play Services (ongelooflijk dat dat na 10+ jaar nog steeds gebeurt), ik had er pas ook last van. Even cache verwijderen van Google Play Services en dan nog een keer een reboot. Als dat niet helpt, updates verwijderen van Google Play Services, dan de app updaten via de Play Store en daarna een reboot. Hoop dat dat helpt!

Ik had de S24 Ultra, nu de Pixel 9 Pro XL, en accuduur merk ik geen verschil met de Samsung, ben er tevreden mee.
Ik heb eerst de cache gewist en opnieuw in gestart. Maar het gaat om cache van 1 weekje. Als ie daar al op leeg loopt... Ik verwijder de updates ook maar meteen en zet ze er dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Vokx schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:09:
[...]

Hoe lang doe je met de batterij?
Ik ben er wel tevreden over (P9P XL), ik dacht dat het om dagen ging voor die batterij besparingen effect hebben.
10 procent in de nacht. Voor de rest moet ik even wat meer monitoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:01

avotar

P0werd by Black Coffee

MetalManic schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:38:
[...]

Ik heb eerst de cache gewist en opnieuw in gestart. Maar het gaat om cache van 1 weekje. Als ie daar al op leeg loopt... Ik verwijder de updates ook maar meteen en zet ze er dan weer op.
Jij zit duidelijk niet in de IT :P

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lusitert
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 15:33
Ik zit momenteel met een pixel 4a die ik deze zomer zou willen vervangen door ofwel een pixel 10 pro maar ik heb wat twijfels over de connectiviteit. Mijn huidige 4a wordt door mijn provider (Orange BE) niet ondersteund qua VoLTE en VoWifi, ik heb hier thuis heel slechte ontvangst binnen en hoop wel dat dit ondersteund wordt. Heeft er iemand ervaring met een pixel 9 en VoLTE of VoWifi met Orange Be?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
avotar schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:10:
[...]

Jij zit duidelijk niet in de IT :P
Busted! 🙃😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 18:33
Een vraagje; ik heb nu een iphone 16 pro 256gb. Iemand wilt een gesealde Pixel 9 Pro 512gb met me ruilen met 150 euro van zijn kant. Is dat een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
sennalonso1981 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:55:
Een vraagje; ik heb nu een iphone 16 pro 256gb. Iemand wilt een gesealde Pixel 9 Pro 512gb met me ruilen met 150 euro van zijn kant. Is dat een goede deal?
Ik kan niet helpen met het vergelijken van Apples en peren 🤣

Wat mij betreft is het inruilen van een iPhone voor een Android altijd een goed idee! Al denkt de rest hier thuis daar heel anders over. Vergelijk de prijzen en bepaal voor je zelf of je voorkeur uit gaat naar de iPhone of de Pixel. Beide telefoons zijn high end en beide telefoons zijn een kapitaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
MetalManic schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Ik kan niet helpen met het vergelijken van Apples en peren 🤣

Wat mij betreft is het inruilen van een iPhone voor een Android altijd een goed idee! Al denkt de rest hier thuis daar heel anders over. Vergelijk de prijzen en bepaal voor je zelf of je voorkeur uit gaat naar de iPhone of de Pixel. Beide telefoons zijn high end en beide telefoons zijn een kapitaal waard.
Ik had al een Pixel 9 Pro eerder samen met mijn Iphone en vond m zeker niet traag,mooie fotos,mooi beeldscherm etc. Alleen zit alles in Icloud and raak ik veel dingen kwijt zoals paswords documenten etc. Of is er een manier om ze over te zetten?

Denk dat een gesealde P9 Pro 512gb op marktplaats rond de 750 kan opleveren en mijn ip16 pro 256gb ongeveer 850. Dus kwa prijs is het een goede deal neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
sennalonso1981 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:19:
[...]

Ik had al een Pixel 9 Pro eerder samen met mijn Iphone en vond m zeker niet traag,mooie fotos,mooi beeldscherm etc. Alleen zit alles in Icloud and raak ik veel dingen kwijt zoals paswords documenten etc. Of is er een manier om ze over te zetten?

Denk dat een gesealde P9 Pro 512gb op marktplaats rond de 750 kan opleveren en mijn ip16 pro 256gb ongeveer 850. Dus kwa prijs is het een goede deal neem ik aan?
Meeste zaken kan je overzetten bij installatie van je pixel, je krijgt dan de mogelijkheid in gegevens van oud naar nieuw over te pompen. Installeer google foto op je iPhone en back ze daarin up.

Qua wachtwoorden een third party wachtwoordmanager die op beide platforms werkt?

Ps. Ik heb het zelf gelukkig nooit hoeven doen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 08:39
Maart update met Feature pack is beschikbaar :)
https://blog.google/products/pixel/pixel-drop-march-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
Bij mij loopt de update binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtz0h0H_Z2qjsjqCVysoKU1Ekio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BRgidMX1Vz9FoVHwJqtH5F9N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Ik had Pixel Studio en Pixel Screenshots al geïnstalleerd via een APK. Gaat die gewoon updates krijgen als ik hem laat lopen, of moet ik die eerst deïnstalleren vóór ik deze update installeer?

En indien dat laatste: hoe deïnstalleer je dat als het niet in de play store staat? Ik lijk het via de ap alleen te kunnen uitschakelen of stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dav0s schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:36:
En indien dat laatste: hoe deïnstalleer je dat als het niet in de play store staat?
Instellingen - apps - app aantikken - verwijderen.

In mijn ervaring kun je ze gewoon geïnstalleerd laten staan en komen updates gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

CLB schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:39:
[...]

Instellingen - apps - app aantikken - verwijderen.

In mijn ervaring kun je ze gewoon geïnstalleerd laten staan en komen updates gewoon door :)
Gaan we dat gewoon testen. Het lijkt ook al een soort systeem app, want via de stappen die je noemt kan ik alleen kiezen voor 'Disable' en 'Force stop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Dav0s schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:42:
[...]

Gaan we dat gewoon testen. Het lijkt ook al een soort systeem app, want via de stappen die je noemt kan ik alleen kiezen voor 'Disable' en 'Force stop'.
Ik moest systeem taal op Engels zetten toen ik studio en screenshots wilde installeren las ik ergens. Kan ik na deze update weer terug naar systeem taal Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:13
Hopelijk komt de mogelijkheid om familie real time te zien snel beschikbaar.
Mijn vrouw en ik delen nu locatie via google maps, maar dit is niet 'live' / real time. Er zit altijd een vertraging in van 3 minuten voordat je een nieuwe update krijgt.
Hopelijk is dat anders met deze functie die nieuw beschikbaar komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
Wes1987 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Hopelijk komt de mogelijkheid om familie real time te zien snel beschikbaar.
Mijn vrouw en ik delen nu locatie via google maps, maar dit is niet 'live' / real time. Er zit altijd een vertraging in van 3 minuten voordat je een nieuwe update krijgt.
Hopelijk is dat anders met deze functie die nieuw beschikbaar komt
Ik heb de update geïnstalleerd, ik zie het wel tussen nieuwe functies staan, maar de "tutorial" is heel anders dan het scherm dat ik heb. "People" heb ik überhaupt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 14:25
Ben benieuwd of hier iemand goede ervaringen heeft met een fatsoenlijke magsafe cover om draadloos op te laden. Ikzelf heb bij aanschaf van mijn Pixel 9 Pro een FNTCASE gekocht, welke ik wou gebruiken i.c.m. deze Baseus Magsafe powerbank. De telefoon maakt verbinding en krijgt stroom, maar dit lijkt continu te disconnecten en opnieuw te connecten.

Nu heb ik een nieuwe case (JETECH) + magsafe wireless charger (JSAUX) gekocht. Ook deze combinatie doet het niet goed. Iemand een idee hoe dit kan? En nog belangrijker: iemand tips voor een goede case + charger combi?

Excuus, verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7samurai
  • Laatst online: 24-06 17:06
Sinds de maart update werkt bij mij de beperking tot 80% laden niet meer. Hij laadt rustig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-06 14:33
Nog geen maartupdate voor mijn pixel 9, ik wacht rustig af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WvHeerde
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:46
7samurai schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:49:
Sinds de maart update werkt bij mij de beperking tot 80% laden niet meer. Hij laadt rustig door.
Voor mij precies hetzelfde.

Ik heb de optie uitgezet, opnieuw opgestart, optie weer aangezet en ik zie zojuist dat hij weer gestopt is met laden bij 80%

[ Voor 22% gewijzigd door WvHeerde op 06-03-2025 16:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij laadde de Pixel de eerste keer na de update door tot 100% en de keren daarna, zonder ingrijpen, weer tot 80%. Lijkt op een periodieke kalibratie die door de update getriggerd werd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Ik heb wel iets ongelofelijk bizars meegemaakt.... Met mijn verstrooide hoofd mijn Pixel 9 Pro XL waarschijnlijk op de auto neergelegd tijdens het tanken. Weggereden, telefoon van mijn auto gevallen. Kom thuis (had niet mijn eigen auto mee), geen telefoon. Android find, hele rare locatie, mij rot gezocht. Puntje bij paaltje lag hij op de weg. Scherm letterlijk vernietigd, vastgeplakt aan mijn screen protector. Telefoon is wel beschadigd aan de voorzijde, maar mijn case lijkt het toestel zelf beschermd te hebben. Werkt nog met Android auto en GPS, de voorzijde zit alleen nog maar aluminium folie. Achterzijde geen krasje. Ik wil het nu laten repareren, dure grap, maar ik heb geen idee waar. Iemand die hier al ervaring heeft met schermreparaties (in deze gradatie)?

edit:
Reparatie bij Google aangevraagd, ben benieuwd wat er uit komt. Echt ongelofelijk irritant dit.

[ Voor 6% gewijzigd door codex op 07-03-2025 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:27
Canaria schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:36:
Bij mij laadde de Pixel de eerste keer na de update door tot 100% en de keren daarna, zonder ingrijpen, weer tot 80%. Lijkt op een periodieke kalibratie die door de update getriggerd werd.
Gisteren voor het eerst na de update ging hij bij mij ook naar de 100%. Ik zal even niet aan de instellingen zitten, kijken wat er de volgende laad actie gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Exact het zelfde bij mij. Er staat ook bij de instelling zelf dat hij af en toe tot 100% laadt om te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7samurai
  • Laatst online: 24-06 17:06
Dat lijkt te kloppen, gaat nu inderdaad weer tot 80%. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:58

mphilipp

Romanes eunt domus

WvHeerde schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:38:
[...]
Voor mij precies hetzelfde.

Ik heb de optie uitgezet, opnieuw opgestart, optie weer aangezet en ik zie zojuist dat hij weer gestopt is met laden bij 80%
Idem hier. Ik merkte ineens dat ie op 100% stond. Ik ben de opties nagelopen, maar alles stond goed. Toch maar even de switches heen en weer gedaan en een restart. Zal wel niet nodig zijn, maar het kan geen kwaad.

Periodieke calibratie zou theoretisch kunnen, maar dan verwacht ik dat ie dat dan even meldt, want als ik gezien had dat bv op 85% stond, had ik 'm van de kabel gehaald. Dan heb je niets aan zo'n 'feature' als mensen het niet weten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Wat ik ook wel een extra handigheidje zou vinden is een snelle manier om eenmalig naar 100% door te laden, als je bijv weet dan je langere tijd niet de mogelijkheid gaat hebben om te laden. Dus stekker erin, ff knoppie klikken 'one-time full charge' en door naar de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik mis de optie om een pagina in chrome voor te lezen. Hoe krijg ik dat actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dav0s schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:35:
[...]
Exact het zelfde bij mij. Er staat ook bij de instelling zelf dat hij af en toe tot 100% laadt om te kalibreren.
Ohwacht....dat heb ik niet gezien (ziende blind). Dat betekent zeker dat ik 'm ook een keer tot 100% moet laten gaan. Want nu betrap ik 'm er steeds op dat ie voorbij de 80% schiet en dan haal ik 'm van de lader af...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 16:42
Afgelopen maand al 2 keer een bootloop gehad.
Nog nooit ondervonden op android, het betreft de pixel 9 pro. Opnieuw opstarten had geen nut, het bleef zich maar herhalen. Dus al 2 keer een "frisse" installatie moeten doen. Heeft iemand een idee waar dit nou aan kan liggen? Hieronder een foto van het ongemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QG3zVBCSeP16PmTbLHgodxT_f3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjeQblT4Le4xIKzxmintbWIi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:36
loentje48 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:04:
Afgelopen maand al 2 keer een bootloop gehad.
Nog nooit ondervonden op android, het betreft de pixel 9 pro. Opnieuw opstarten had geen nut, het bleef zich maar herhalen. Dus al 2 keer een "frisse" installatie moeten doen. Heeft iemand een idee waar dit nou aan kan liggen? Hieronder een foto van het ongemak.

[Afbeelding]
Ik ben bang dat dit wordt veroorzaakt door defecte hardware. Ik zou hem opsturen om te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06 19:10
Hij doet wel raar met dat opladen.
Zojuist was hij volledig opgeladen bij 92%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
Hier geen stop meer bij 80%, 95 and still going up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 14:51
Hoe hebben jullie je tekst instellingen staan op de 9 Pro? Niet XL dus.

Lettergrootte staat standaard op 2. Weergavegrootte op 2. (2e optie van de schuifbalk, waar 1 meest links is).
Dit geeft het meeste 'ruimte' op je scherm, maar ik ben er niet over uit.
Benieuwd wat jullie doen, dan probeer ik dat eens.

Mercikes

[ Voor 3% gewijzigd door prodygee op 11-03-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
sennalonso1981 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:19:
[...]

Mocht je nog niet uit zijn over het wachtwoorden overzetten. Dit gaat enkel 1:1 via een Mac. Je kunt je wachtwoorden uit keychain exporteren naar een CSV file. Dit bestandje kun je dan weer importeren in je Google Account via de accountpagina op een willekeurige computer.

Mocht je 2FA ook in je iCloud keychain hebben staan, dat is nog niet geïntegreerd aan Google's kant. Dan moet je met een aparte Authenticator app rommelen. Niet heel vervelend, maar net weer wat anders.

3rd party wachtwoord managers bieden dit vaak wel aan, maar mocht je voor de 'alles over naar Google' weg kiezen, is dat laatste stukje dus los hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
prodygee schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:32:
Hoe hebben jullie je tekst instellingen staan op de 9 Pro? Niet XL dus.

Lettergrootte staat standaard op 2. Weergavegrootte op 2. (2e optie van de schuifbalk).
Dit geeft het meeste 'ruimte' op je scherm, maar ik ben er niet over uit.
Benieuwd wat jullie doen, dan probeer ik dat eens.

Mercikes
Beide staan hier op het 1ste bolletje. Dus niet uiterst links, maar de 1ste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prodygee
FabianNL schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Beide staan hier op het 1ste bolletje. Dus niet uiterst links, maar de 1ste.
Check, dankje. Ik zie dit als 2 :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
prodygee schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:41:
[...]

Mocht je nog niet uit zijn over het wachtwoorden overzetten. Dit gaat enkel 1:1 via een Mac. Je kunt je wachtwoorden uit keychain exporteren naar een CSV file. Dit bestandje kun je dan weer importeren in je Google Account via de accountpagina op een willekeurige computer.

Mocht je 2FA ook in je iCloud keychain hebben staan, dat is nog niet geïntegreerd aan Google's kant. Dan moet je met een aparte Authenticator app rommelen. Niet heel vervelend, maar net weer wat anders.

3rd party wachtwoord managers bieden dit vaak wel aan, maar mocht je voor de 'alles over naar Google' weg kiezen, is dat laatste stukje dus los hiervan.
Hoi dankjewel voor je reactie. Ik heb alle wachtwoorden naar bitwarden overgezet maar toch afgezien om over te stappen. Wel denk ik dat,indien de SOC beter wordt,de overstap naar de Pixel 10 Pro zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

babbelbox schreef op maandag 10 maart 2025 @ 21:53:
Hier geen stop meer bij 80%, 95 and still going up.
Hier ook niet. Ik heb al 3-4 keer de instellingen gecontroleerd, en ghisterern heb ik 'm door laten lopen tot 100%, maar vandaag ging ie toch weer over de 80% heen.
Wat gek was, is dat toen ik zag dat ie op 80% stond, ik naar de instellingen wilde gaan, en heel even de notificatie '80% done charging' zag, maar die verdween weer. Ik ben uiteindelijk niet in de setup geweest en hij ging daarna weer vrolijk verder met laden. Toen ie naar 81% sprong, heb ik van de lader gehaald.

Ik denk toch dat we een bug te pakken hebben. 9Pro XL heb ik hier overigens. Misschien is het op andere varianten anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:51:
Ik mis de optie om een pagina in chrome voor te lezen. Hoe krijg ik dat actief?
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerjannn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Hier ook niet. Ik heb al 3-4 keer de instellingen gecontroleerd, en ghisterern heb ik 'm door laten lopen tot 100%, maar vandaag ging ie toch weer over de 80% heen.
Wat gek was, is dat toen ik zag dat ie op 80% stond, ik naar de instellingen wilde gaan, en heel even de notificatie '80% done charging' zag, maar die verdween weer. Ik ben uiteindelijk niet in de setup geweest en hij ging daarna weer vrolijk verder met laden. Toen ie naar 81% sprong, heb ik van de lader gehaald.

Ik denk toch dat we een bug te pakken hebben. 9Pro XL heb ik hier overigens. Misschien is het op andere varianten anders.
Jullie zijn niet de enige, AndroidPolice heeft er ook over bericht: https://www.androidpolice...likely-intended-behavior/ (ik gebruik het zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gerjannn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:51:
[...]
Jullie zijn niet de enige, AndroidPolice heeft er ook over bericht: https://www.androidpolice...likely-intended-behavior/ (ik gebruik het zelf niet)
Ja, dat werd al eerder geroepen, maar nu heb ik 'm een keer naar 100% laten laden, en de volgende keer stopte ie wéér niet bij 80%. Hoeveel keer moet ie calibreren?

Hiervoor gebruikte ik AccuBattery, en die had ook zo'n functie waar ie gaat piepen als ie bij 80% is. Automatisch stoppen met laden kan een extern programma waarschijnlijk niet. Maar in die app zeggen ze dat je zo nu en dan de accu tot 10% of er onder moet laten gaan en dan opladen naar 100%. Dat calibreert ie pas. Misschien dat dat bij deze update ook moet. Ik laat 'm morgen maar eens leeglopen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvHeerde
mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Ja, dat werd al eerder geroepen, maar nu heb ik 'm een keer naar 100% laten laden, en de volgende keer stopte ie wéér niet bij 80%. Hoeveel keer moet ie calibreren?

Hiervoor gebruikte ik AccuBattery, en die had ook zo'n functie waar ie gaat piepen als ie bij 80% is. Automatisch stoppen met laden kan een extern programma waarschijnlijk niet. Maar in die app zeggen ze dat je zo nu en dan de accu tot 10% of er onder moet laten gaan en dan opladen naar 100%. Dat calibreert ie pas. Misschien dat dat bij deze update ook moet. Ik laat 'm morgen maar eens leeglopen.... :+
Al een keer geprobeerd om de optie uit te zetten, telefoon te herstarten en optie weer aan te zetten?
Wellicht toeval maar bij mij werkt het sindsdien weer zoals het hoort.

Sorry, ik lees nu dat je dat inderdaad ook hebt gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door WvHeerde op 12-03-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:14
mphilipp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:38:
[...]

Heb je 'm al een keer wat langer op 100% aan de lader gelaten? Tot dat schildje naast je accu komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Koekhapperrr schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:26:
[...]
Heb je 'm al een keer wat langer op 100% aan de lader gelaten? Tot dat schildje naast je accu komt te staan?
Ik ga dat straks maar eens proberen. Ik heb nu nog 32%, en ik laat 'm lekker tot 10% ofzo doorgaan en daarna helemaal opladen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Respect hoe sommigen hier allerlei batterij tactieken toepassen, ik zou er kierewiet van worden.

Ik laad mijn Pixel wanneer het mij uitkomt en gewoon tot de volle 100% (of elk willekeurig percentage)

En zo doe ik het eigenlijk al jarenlang met al mijn smartphones. De smartphone past zich maar mooi aan mij aan (wat betreft wel/niet opladen naar 100%) , niet andersom.

kleine kanttekening: wellicht is er iets voor te zeggen als je je smartphone zo'n 5 a 6 jaar wil houden/gebruiken. Ja dan is het misschien wel handig, die batterij tactieken.

[ Voor 49% gewijzigd door _Bailey_ op 12-03-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Bailey_ schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:41:
Respect hoe sommigen hier allerlei batterij tactieken toepassen, ik zou er kierewiet van worden.
Hele kleine moeite hoor. Ik hang 'm elke ochtend aan de lader. Meestal werk ik thuis, dus haal ik 'm op enig moment van de lader (is meestal maar een half uurtje ofzo) en (tot nu toe dan) stopt ie toch automatisch op 80%. En als ik naar kantoor moet, kan ie laden terwijl ik onder de douche sta enzo. Doorgaans voldoende om op 80% te kopen. En als ie een keer 70% is, is dat ook goed.

Ik doe meestal 2 à 3 jaar met een phone, maar na die tijd is de accu nog steeds in goede conditie. Ik heb vooral vanuit het verleden de ervaring dat je zelfs al na die 2 jaar echt wel merkte dat de accu minder werd. Dus vandaar dat ik deze routine volg. Kost mij echt geen extra tijd of moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvHeerde
mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:03:
[...]

Hele kleine moeite hoor. Ik hang 'm elke ochtend aan de lader. Meestal werk ik thuis, dus haal ik 'm op enig moment van de lader (is meestal maar een half uurtje ofzo) en (tot nu toe dan) stopt ie toch automatisch op 80%. En als ik naar kantoor moet, kan ie laden terwijl ik onder de douche sta enzo. Doorgaans voldoende om op 80% te kopen. En als ie een keer 70% is, is dat ook goed.

Ik doe meestal 2 à 3 jaar met een phone, maar na die tijd is de accu nog steeds in goede conditie. Ik heb vooral vanuit het verleden de ervaring dat je zelfs al na die 2 jaar echt wel merkte dat de accu minder werd. Dus vandaar dat ik deze routine volg. Kost mij echt geen extra tijd of moeite.
Same here. Ik laad wanneer en tot hoever me uitkomt. let er verder niet bijzonder op. Het enige is dat ik de optie tot 80% aan heb staan. Geen extra moeite verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27
Vandaag overgestapt van een Pixel 7 Pro naar een 9 Pro, opzettelijk niet de XL variant gekozen omdat ik de 7 onhandig groot in de hand vond liggen. Moet wel even wennen aan het kleinere formaat, heb ze hier nog langs elkaar liggen en het verschil is nog niet eens zo heel groot maar toch voelt ie een stuk kleiner aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Poulske op 12-03-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekhapperrr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:14
mphilipp schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Ik ga dat straks maar eens proberen. Ik heb nu nog 32%, en ik laat 'm lekker tot 10% ofzo doorgaan en daarna helemaal opladen.
Schijnbaar kan 'ie nog best eventjes doorladen wanneer de telefoon al 100% aangeeft. De calibratie is pas voltooid wanneer dat schildje bij je accupercentage komt te staan, in een app als AccuBattery zie je dan ook geen laadvermogen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Koekhapperrr schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:58:
[...]
wanneer dat schildje bij je accupercentage komt te staan
Nog nooit gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

_Bailey_ schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:41:

kleine kanttekening: wellicht is er iets voor te zeggen als je je smartphone zo'n 5 a 6 jaar wil houden/gebruiken. Ja dan is het misschien wel handig, die batterij tactieken.
Dat klinkt alsof het 'abnormaal' is dat je je telefoon 5 tot 6 jaar wilt gebruiken.
Telefoons worden steeds duurder, en het klimaat en resources gaan er niet op vooruit als we elke 2 jaar een nieuwe telefoon moeten hebben....Maar goed, dat is mijn mening.

Daarnaast klinkt het alsof je het de grootste moeite zou vinden om in je telefoon in te stellen dat ie maar tot 90% oplaadt; tegenwoordig hoef je echt geen capriolen uit te halen om te zorgen dat je niet constant tot 100% volpropt ;)

Aan de levensduur denken, aan het milieu/klimaat denken wordt ons soms ook wel eens makkelijker gemaakt ;) Combineer dat met een heul klein beetje eigen inzet ipv "alles moet zich maar aan mij aanpassen" en dan zou het verder geen punt moeten zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 12-03-2025 16:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Dat klinkt alsof het 'abnormaal' is dat je je telefoon 5 tot 6 jaar wilt gebruiken.
Telefoons worden steeds duurder, en het klimaat en resources gaan er niet op vooruit als we elke 2 jaar een nieuwe telefoon moeten hebben....Maar goed, dat is mijn mening.

Daarnaast klinkt het alsof je het de grootste moeite zou vinden om in je telefoon in te stellen dat ie maar tot 90% oplaadt; tegenwoordig hoef je echt geen capriolen uit te halen om te zorgen dat je niet constant tot 100% volpropt ;)

Aan de levensduur denken, aan het milieu/klimaat denken wordt ons soms ook wel eens makkelijker gemaakt ;) Combineer dat met een heul klein beetje eigen inzet ipv "alles moet zich maar aan mij aanpassen" en dan zou het verder geen punt moeten zijn ;)
een hoop aannames, maar soit ;)

prima dat iemand een smartphone 5 of 6 jaar gebruikt, met de huidige smartphones is dat ook wel haalbaar gok ik zo.
Veel fabrikanten beloven al zo'n 5 a 7 jaar software updates.

Ik heb verder geen kinderen, geen auto en reis elke dag met de trein, gok dat dat iets meer effect heeft op het milieu/klimaat waar jij het in je antwoord over hebt, dan het opladen van een smartphone naar 80 of 100%.

''alles moet zich maar aan mij aanpassen'', ietwat vreemde conclusie. Ik heb het over batterij tactieken en jij trekt het gelijk in het extreme.

Ik blijf erbij; wat zou nou je daadwerkelijke winst zijn als je 2 of 3 jaar tot max 80% oplaadt in de uiteindelijke battery health na die 2 of 3 jaar.
Ik gok dat het slechts enkele procenten zijn.

verder wat betreft ervaringen van deze Pixel welke ik een paar dagen heb; heb erg veel plezier in Circle to Search, erg handige functie!!

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 12-03-2025 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-06 19:10
Als je hem 2 jaar lang tot 80% oplaad is je batterij nog zo goed dat hij hem probleemloos tot 80% oplaad.

Laad je hem 2 jaar lang tot 100% op zal hij na 2 jaar nog maar 80% van de capaciteit overhebben 🤡
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Let op:
Berichten over accessoires horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Accessoires
Berichten mbt prijzen en levertijden horen in: [Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Levertijden en prijzen