ik was juist een van de eerste die de setup had gepost. mar dat mag ook wel geupdate worden, dus hierbij:
ik heb 2 PS systemen met ieder 2x100Ah accu's en 2 laders. dus 10kWh totaal. elke accu is voorzien van een shelly uni welke de voltage meet.
de eerste zit in de garage. met de PS bovenop de kast en de accu's en laders erin. de ventilatie van de kast springt aan bij een bepaalde temp. Bij de Ps staat een laptopfan die aangaat als de PS aangaat middels een usb smartstekker.
De 2e nieuwe setup staat in de washok op zolder. die is nog WIP, de kabels komen nog misschien in een kabelgoot of worden mooier weggewerkt.
De PS hangt ook weer buiten en moet nog voorzien worden van een automatische ventilator.
maar de washok is koud genoeg om de ps koel te houden (zie je aan die thermometer die ik tijdelijk op geplakt hebt)
qua code is het nog een hoop automations onder HA nu ik nog zoekende ben naar de beste config voor mijn situatie. ik ben wel van plan deze om te zetten naar node-red.
deze automation wil ik bv liever in node red hebben.
nu gebruik ik scripst om te bepalen welke batterij baat kan hebben bij een partial charge. die switch statemetns is in node red mooier te maken
Tijdens load heb ik de connecties ook opgemeten. valt supermee qua temperatuur
[
Voor 30% gewijzigd door
kmf op 11-11-2024 11:52
]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp