Hmmmm bij een moderne ICE als je daar je accu verwisselt kan dat al veel problemen geven zonder in de software te moeten klooien. Lijkt mij bij een EV nog problematischer om zelf te vervangen?
Regelmatig komt het bij mij voor dat passagiers de deur niet open krijgen, terwijl de auto wel open is. Gisteren merkte ik het zelf ook toen ik iets op de achterbank wilde leggen. De auto was van het slot, maar de deur ging niet open. Gisteren deed ik de auto een keer op slot en er weer af, en toen werkte het wel. Is dit een bekend probleem?
Weet het niet zeker, zou het moeten proberen. Maar volgens mij moet je als passagier ook 2x aan de hendel trekken als de auto niet in parkeerstand staat en je de rem ingedrukt hebt.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
Regelmatig komt het bij mij voor dat passagiers de deur niet open krijgen, terwijl de auto wel open is. Gisteren merkte ik het zelf ook toen ik iets op de achterbank wilde leggen. De auto was van het slot, maar de deur ging niet open. Gisteren deed ik de auto een keer op slot en er weer af, en toen werkte het wel. Is dit een bekend probleem?
Oeps..... verkeerd gelezen.
yes, ik had regelmatig issues, dat ik de melding kreeg dat de 12v leeg was en kreeg op gegeven moment de auto ook niet meer gestart.. na 10 min wachten kon dit wel weer (automatische reset dan wel vullen van de 12v door de high voltage accu). de dealer heeft bij wisselen van zomerbanden een test gedaan van de 12v accu en deze meteen verwisseld, deze was blijkbaar ook gewoon op voorraad bij de dealer.The Legend schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:32:
Hier toevallig mensen die hun 12v accu omgeruild hebben gekregen zonder dat de auto er helemaal mee uitscheid? Hier met de kou regelmatig de 12v melding en auto offline. Maar ik heb geen zin om de auto 2 dagen kwijt te zijn. Zo’n kleine 12v accu zal ook goedkoper zijn dan een zware 12v in een benzine/diesel neem ik aan? Weet iemand welk andere type er in is gezet? Dan kan ik vast ff kijken of zelf vervangen een optie is.
advies dus gewoon even laten testen bij de dealer en hun laten vervangen indien issue
Deed je de auto open vanaf de bestuurderskant of met keyless entry? Dan moet je even controleren wat de instellingen zijn van het slot. Standaard staat deze zo dat alleen de bestuurdersdeur van het slot gaat. Volgens mijn dealer "zodat je als vrouw niet kan hebben dat opeens iemand achterin springt". Als je met de sleutel ontgrendelt gaan wel alle deuren open.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.BBx92 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:13:
[...]
Deed je de auto open vanaf de bestuurderskant of met keyless entry? Dan moet je even controleren wat de instellingen zijn van het slot. Standaard staat deze zo dat alleen de bestuurdersdeur van het slot gaat. Volgens mijn dealer "zodat je als vrouw niet kan hebben dat opeens iemand achterin springt". Als je met de sleutel ontgrendelt gaan wel alle deuren open.
Ik heb het overigens ook vaker gehad, dat ik al in de auto zit (weet niet zeker of de auto dan al uit de parkeerstand is, maar dat zal denk ik niet veel uit moeten maken) en men vrouw vervolgens naast me wil instappen, maar zij ook de deur niet open krijgt. Dan doe ik de deur maar van binnenuit open. Het komt echter ook voor dat ze de deur wel open kan doen.
Maar hoe is die keyless entry instelling dan bij je ingesteld?HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:27:
[...]
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.
Ik heb het overigens ook vaker gehad, dat ik al in de auto zit (weet niet zeker of de auto dan al uit de parkeerstand is, maar dat zal denk ik niet veel uit moeten maken) en men vrouw vervolgens naast me wil instappen, maar zij ook de deur niet open krijgt. Dan doe ik de deur maar van binnenuit open. Het komt echter ook voor dat ze de deur wel open kan doen.
Heb je de sleutel bij/op je (jas/broek/tas in de hand)?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral
Kijk dit filmpje eens en controleer je instellingen:HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:27:
[...]
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.
YouTube: How to enable Volkswagen ID. Keyless Access - Volkswagen Easy To Und...
[ Voor 14% gewijzigd door BBx92 op 30-01-2026 13:55 ]
Kinderslot/anti instap vergrendeling deuren, zitten bij je spiegel verstelling, check die eens. Was bij mij ook het geval, van binnen en van buiten uit achterdeuren niet te openen.
Vanochtend auto van de oplader gehaald en open gedaan. Hele rambam ging in de fout. Infotainment bleef zwart, display achter stuur bleef zwart met alleen een oranje teken met uitroepteken. ANWB er bij gehaald.K0ENH schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:25:
[...]
yes, ik had regelmatig issues, dat ik de melding kreeg dat de 12v leeg was en kreeg op gegeven moment de auto ook niet meer gestart.. na 10 min wachten kon dit wel weer (automatische reset dan wel vullen van de 12v door de high voltage accu). de dealer heeft bij wisselen van zomerbanden een test gedaan van de 12v accu en deze meteen verwisseld, deze was blijkbaar ook gewoon op voorraad bij de dealer.
advies dus gewoon even laten testen bij de dealer en hun laten vervangen indien issue
12v Accu bleek leeg. Auto zonder stuurbekrachtiging en met waarschuwingen naar de dealer gereden waar deze nu wordt uitgelezen. Rijden zonder stuurbekrachtiging is echt zwaar in de ID 7.
Verwachting is 12v accu die kaduuk is en een missende SW update (zit nog op 4.0) die zorgen voor een snelle leeg loop van de 12v accu.
Nu maar wachten op de diagnose.
Dat klinkt positief. Daaruit maak ik op dat de 20" een prima keuze is onder deze auto.Flieger schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:53:
Hier 32.500km in bijna 11 maanden zonder DCC. Waarvan 2 maanden op 20” Continental WinterContact TS 870 en 9 maanden 20” Continental EcoContact 6Q. Over allebei zeer tevreden. Geen geluiden, kraakjes, piepjes. De zomerbanden zijn wel een tikkeltje fijner, wat minder stug, beter te voorspellen en hebben meer grip.
Comfort/sportiviteit in een onderstel voelt anders dan (verlies aan) comfort door een grotere velgmaat.
De Volkswagen app geeft sinds de laatste update ook een melding als de geplande klimatisering start.
Duidelijk, bedankt voor je toevoeging. Vervelend dat je zoveel problemen ervaart met je auto. Ik lees graag mee over het eindresultaat.Inter18 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:09:
[...]
Mijn vergelijkings rit tussen mijn wagen op 19inch en een andere demo wagen op 20inch kwam qua comfort uit in het voordeel van de 20inchers.
Mijn wagen lijkt een maandagochtend model, is niet representatief voor alle wagens.
En ook doe ik verslag van de voortgang, met hopelijk een goede afloop
Nee begrijpelijk en die ervaring heb ik ook, hoewel het wel echt per merk en band verschilt.Surfroy01 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:04:
[...]
Zomerbanden zijn fluisterstil. Winterbanden maken uiteraard iets meer geluid door hoger profiel maar niet hinderlijk.
Gaat mij algemeen om het comfort verschil tussen 19 en 20".
Verbruik is minimaal en voor die ene keer per jaar naar het buitenland op vakantie zal die 15-20km actieradius niet het punt zijn.
De rest van het jaar is een fijn rijdende auto en comfort natuurlijk wel belangrijk.
Ik heb 19 inch all seasons nu en 20 inch zomers. De 19 inchers zijn me zelfs iets te beweeglijk in vergelijking met de 20". Voor mij geen enkel probleem met 20" zomers qua comfort.
Update over de non-HK subwoofer upgrade. De ARS24 subwoofer past gewoon. Veel meer heb ik nog niet gedaan, veel te koud en ik moet nog even een kabel maken van de Match-versterker bij het dashboardkastje naar de sub.
Klopt het dat de sub gewoon los ligt (op de drie pennen) en op zijn plek gehouden wordt door de onderste plaat in de kofferbak?
En twee ontzettende n00b vragen:
- waar zit de houder met het sleepoog, velgenslot-dop en haakje bij een HK ID.7?
- En waar laten jullie de kentekenplaat? Die lag eerst in de ruimte waar nu de subwoofer zit. Ik zal 'm zo goed als nooit nodig hebben want de fietsendrager heeft een dedicated plaat. En ja, ik heb nog nooit eerder een trekhaak gehad dus heb werkelijk geen idee waar je dat ding laat....
Update over de non-HK subwoofer upgrade. De ARS24 subwoofer past gewoon. Veel meer heb ik nog niet gedaan, veel te koud en ik moet nog even een kabel maken van de Match-versterker bij het dashboardkastje naar de sub.
Klopt het dat de sub gewoon los ligt (op de drie pennen) en op zijn plek gehouden wordt door de onderste plaat in de kofferbak?
En twee ontzettende n00b vragen:
- waar zit de houder met het sleepoog, velgenslot-dop en haakje bij een HK ID.7?
- En waar laten jullie de kentekenplaat? Die lag eerst in de ruimte waar nu de subwoofer zit. Ik zal 'm zo goed als nooit nodig hebben want de fietsendrager heeft een dedicated plaat. En ja, ik heb nog nooit eerder een trekhaak gehad dus heb werkelijk geen idee waar je dat ding laat....
Ik heb 'm als je in de kofferbak kijkt onderin direct tegen de bumper aan dat past naast de HK-subwoofer zonder problemen heb daar ook nog wat andere vieze/technische spullen liggen voor de auto. Paar doeken, zaklamp, spanbanden en dat soort dingen.Ruud schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:56:
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral
In de Frunk!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik kreeg vanmiddag een melding (via de spraakballon rechtsboven) dat ik een instelling moest aanpassen, en toen ik dit aanklikte werd ik naar een softwareupdate scherm gebracht om een schakelaar aan te zetten dat ik softwareupdates wilde accepteren. Misschien hebben anderen dit al eerder gehad, maar ik heb het niet eerder gezien. (Draai op 5.6)
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1