Hmmmm bij een moderne ICE als je daar je accu verwisselt kan dat al veel problemen geven zonder in de software te moeten klooien. Lijkt mij bij een EV nog problematischer om zelf te vervangen?
Regelmatig komt het bij mij voor dat passagiers de deur niet open krijgen, terwijl de auto wel open is. Gisteren merkte ik het zelf ook toen ik iets op de achterbank wilde leggen. De auto was van het slot, maar de deur ging niet open. Gisteren deed ik de auto een keer op slot en er weer af, en toen werkte het wel. Is dit een bekend probleem?
Weet het niet zeker, zou het moeten proberen. Maar volgens mij moet je als passagier ook 2x aan de hendel trekken als de auto niet in parkeerstand staat en je de rem ingedrukt hebt.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
Regelmatig komt het bij mij voor dat passagiers de deur niet open krijgen, terwijl de auto wel open is. Gisteren merkte ik het zelf ook toen ik iets op de achterbank wilde leggen. De auto was van het slot, maar de deur ging niet open. Gisteren deed ik de auto een keer op slot en er weer af, en toen werkte het wel. Is dit een bekend probleem?
Oeps..... verkeerd gelezen.
yes, ik had regelmatig issues, dat ik de melding kreeg dat de 12v leeg was en kreeg op gegeven moment de auto ook niet meer gestart.. na 10 min wachten kon dit wel weer (automatische reset dan wel vullen van de 12v door de high voltage accu). de dealer heeft bij wisselen van zomerbanden een test gedaan van de 12v accu en deze meteen verwisseld, deze was blijkbaar ook gewoon op voorraad bij de dealer.The Legend schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:32:
Hier toevallig mensen die hun 12v accu omgeruild hebben gekregen zonder dat de auto er helemaal mee uitscheid? Hier met de kou regelmatig de 12v melding en auto offline. Maar ik heb geen zin om de auto 2 dagen kwijt te zijn. Zo’n kleine 12v accu zal ook goedkoper zijn dan een zware 12v in een benzine/diesel neem ik aan? Weet iemand welk andere type er in is gezet? Dan kan ik vast ff kijken of zelf vervangen een optie is.
advies dus gewoon even laten testen bij de dealer en hun laten vervangen indien issue
Deed je de auto open vanaf de bestuurderskant of met keyless entry? Dan moet je even controleren wat de instellingen zijn van het slot. Standaard staat deze zo dat alleen de bestuurdersdeur van het slot gaat. Volgens mijn dealer "zodat je als vrouw niet kan hebben dat opeens iemand achterin springt". Als je met de sleutel ontgrendelt gaan wel alle deuren open.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.BBx92 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 11:13:
[...]
Deed je de auto open vanaf de bestuurderskant of met keyless entry? Dan moet je even controleren wat de instellingen zijn van het slot. Standaard staat deze zo dat alleen de bestuurdersdeur van het slot gaat. Volgens mijn dealer "zodat je als vrouw niet kan hebben dat opeens iemand achterin springt". Als je met de sleutel ontgrendelt gaan wel alle deuren open.
Ik heb het overigens ook vaker gehad, dat ik al in de auto zit (weet niet zeker of de auto dan al uit de parkeerstand is, maar dat zal denk ik niet veel uit moeten maken) en men vrouw vervolgens naast me wil instappen, maar zij ook de deur niet open krijgt. Dan doe ik de deur maar van binnenuit open. Het komt echter ook voor dat ze de deur wel open kan doen.
Maar hoe is die keyless entry instelling dan bij je ingesteld?HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:27:
[...]
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.
Ik heb het overigens ook vaker gehad, dat ik al in de auto zit (weet niet zeker of de auto dan al uit de parkeerstand is, maar dat zal denk ik niet veel uit moeten maken) en men vrouw vervolgens naast me wil instappen, maar zij ook de deur niet open krijgt. Dan doe ik de deur maar van binnenuit open. Het komt echter ook voor dat ze de deur wel open kan doen.
Heb je de sleutel bij/op je (jas/broek/tas in de hand)?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Kijk dit filmpje eens en controleer je instellingen:HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:27:
[...]
De situatie gisteren was als volgt: eerst deed ik de bestuurdersdeur open (auto gaat van het slot dmv het handvat de deur). Ik pak de laadpas en leg vervolgens de laadkabel in de kofferbak. Vervolgens probeer ik de deur achter de bestuurder te openen om daar de jas neer te leggen. Maar dat lukte dus niet.
YouTube: How to enable Volkswagen ID. Keyless Access - Volkswagen Easy To Und...
[ Voor 14% gewijzigd door BBx92 op 30-01-2026 13:55 ]
Kinderslot/anti instap vergrendeling deuren, zitten bij je spiegel verstelling, check die eens. Was bij mij ook het geval, van binnen en van buiten uit achterdeuren niet te openen.
Vanochtend auto van de oplader gehaald en open gedaan. Hele rambam ging in de fout. Infotainment bleef zwart, display achter stuur bleef zwart met alleen een oranje teken met uitroepteken. ANWB er bij gehaald.K0ENH schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:25:
[...]
yes, ik had regelmatig issues, dat ik de melding kreeg dat de 12v leeg was en kreeg op gegeven moment de auto ook niet meer gestart.. na 10 min wachten kon dit wel weer (automatische reset dan wel vullen van de 12v door de high voltage accu). de dealer heeft bij wisselen van zomerbanden een test gedaan van de 12v accu en deze meteen verwisseld, deze was blijkbaar ook gewoon op voorraad bij de dealer.
advies dus gewoon even laten testen bij de dealer en hun laten vervangen indien issue
12v Accu bleek leeg. Auto zonder stuurbekrachtiging en met waarschuwingen naar de dealer gereden waar deze nu wordt uitgelezen. Rijden zonder stuurbekrachtiging is echt zwaar in de ID 7.
Verwachting is 12v accu die kaduuk is en een missende SW update (zit nog op 4.0) die zorgen voor een snelle leeg loop van de 12v accu.
Nu maar wachten op de diagnose.
Dat klinkt positief. Daaruit maak ik op dat de 20" een prima keuze is onder deze auto.Flieger schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:53:
Hier 32.500km in bijna 11 maanden zonder DCC. Waarvan 2 maanden op 20” Continental WinterContact TS 870 en 9 maanden 20” Continental EcoContact 6Q. Over allebei zeer tevreden. Geen geluiden, kraakjes, piepjes. De zomerbanden zijn wel een tikkeltje fijner, wat minder stug, beter te voorspellen en hebben meer grip.
Comfort/sportiviteit in een onderstel voelt anders dan (verlies aan) comfort door een grotere velgmaat.
De Volkswagen app geeft sinds de laatste update ook een melding als de geplande klimatisering start.
Duidelijk, bedankt voor je toevoeging. Vervelend dat je zoveel problemen ervaart met je auto. Ik lees graag mee over het eindresultaat.Inter18 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:09:
[...]
Mijn vergelijkings rit tussen mijn wagen op 19inch en een andere demo wagen op 20inch kwam qua comfort uit in het voordeel van de 20inchers.
Mijn wagen lijkt een maandagochtend model, is niet representatief voor alle wagens.
En ook doe ik verslag van de voortgang, met hopelijk een goede afloop
Nee begrijpelijk en die ervaring heb ik ook, hoewel het wel echt per merk en band verschilt.Surfroy01 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:04:
[...]
Zomerbanden zijn fluisterstil. Winterbanden maken uiteraard iets meer geluid door hoger profiel maar niet hinderlijk.
Gaat mij algemeen om het comfort verschil tussen 19 en 20".
Verbruik is minimaal en voor die ene keer per jaar naar het buitenland op vakantie zal die 15-20km actieradius niet het punt zijn.
De rest van het jaar is een fijn rijdende auto en comfort natuurlijk wel belangrijk.
Ik heb 19 inch all seasons nu en 20 inch zomers. De 19 inchers zijn me zelfs iets te beweeglijk in vergelijking met de 20". Voor mij geen enkel probleem met 20" zomers qua comfort.
Update over de non-HK subwoofer upgrade. De ARS24 subwoofer past gewoon. Veel meer heb ik nog niet gedaan, veel te koud en ik moet nog even een kabel maken van de Match-versterker bij het dashboardkastje naar de sub.
Klopt het dat de sub gewoon los ligt (op de drie pennen) en op zijn plek gehouden wordt door de onderste plaat in de kofferbak?
En twee ontzettende n00b vragen:
- waar zit de houder met het sleepoog, velgenslot-dop en haakje bij een HK ID.7?
- En waar laten jullie de kentekenplaat? Die lag eerst in de ruimte waar nu de subwoofer zit. Ik zal 'm zo goed als nooit nodig hebben want de fietsendrager heeft een dedicated plaat. En ja, ik heb nog nooit eerder een trekhaak gehad dus heb werkelijk geen idee waar je dat ding laat....
Update over de non-HK subwoofer upgrade. De ARS24 subwoofer past gewoon. Veel meer heb ik nog niet gedaan, veel te koud en ik moet nog even een kabel maken van de Match-versterker bij het dashboardkastje naar de sub.
Klopt het dat de sub gewoon los ligt (op de drie pennen) en op zijn plek gehouden wordt door de onderste plaat in de kofferbak?
En twee ontzettende n00b vragen:
- waar zit de houder met het sleepoog, velgenslot-dop en haakje bij een HK ID.7?
- En waar laten jullie de kentekenplaat? Die lag eerst in de ruimte waar nu de subwoofer zit. Ik zal 'm zo goed als nooit nodig hebben want de fietsendrager heeft een dedicated plaat. En ja, ik heb nog nooit eerder een trekhaak gehad dus heb werkelijk geen idee waar je dat ding laat....
Ik heb 'm als je in de kofferbak kijkt onderin direct tegen de bumper aan dat past naast de HK-subwoofer zonder problemen heb daar ook nog wat andere vieze/technische spullen liggen voor de auto. Paar doeken, zaklamp, spanbanden en dat soort dingen.Ruud schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:56:
In de Frunk!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik kreeg vanmiddag een melding (via de spraakballon rechtsboven) dat ik een instelling moest aanpassen, en toen ik dit aanklikte werd ik naar een softwareupdate scherm gebracht om een schakelaar aan te zetten dat ik softwareupdates wilde accepteren. Misschien hebben anderen dit al eerder gehad, maar ik heb het niet eerder gezien. (Draai op 5.6)
Ik krijg die regelmatig en als ik dan op het scherm ben waar ik die instelling kan activeren gaat die automatisch aan na 3 seconden niets doen.RandomNick schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:19:
Ik kreeg vanmiddag een melding (via de spraakballon rechtsboven) dat ik een instelling moest aanpassen, en toen ik dit aanklikte werd ik naar een softwareupdate scherm gebracht om een schakelaar aan te zetten dat ik softwareupdates wilde accepteren. Misschien hebben anderen dit al eerder gehad, maar ik heb het niet eerder gezien. (Draai op 5.6)
Typisch VW ..
Thanks, die stond dus op single door.BBx92 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:54:
[...]
Kijk dit filmpje eens en controleer je instellingen:
YouTube: How to enable Volkswagen ID. Keyless Access - Volkswagen Easy To Und...
[Afbeelding]
Dit herken ik - ik had dit met het rechterachterportier. Regelmatig kregen we deze van binnen en buiten niet open. Vergrendeling en kinderslot was eraf en linksachter ded het altijd wel gewoon. Laatst had ik na het wisselen van de banden ontzettend veel storingen (o.a. rembekrachtiging, stuurkolom ☹️) . Alle storingen (70!) zijn gereset en sindsdien ook geen problemen met het portier gehad. Misschien toeval, maar het lijkt een software storing.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
Ik snap dat je zoekt naar een eenduidig antwoord maar dat is er niet.AvantBlack schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 14:28:
[...]
Nee begrijpelijk en die ervaring heb ik ook, hoewel het wel echt per merk en band verschilt.
Gaat mij algemeen om het comfort verschil tussen 19 en 20".
Verbruik is minimaal en voor die ene keer per jaar naar het buitenland op vakantie zal die 15-20km actieradius niet het punt zijn.
De rest van het jaar is een fijn rijdende auto en comfort natuurlijk wel belangrijk.
vb:
mijn 2009 Volvo V70 destijds op 19inch gezet, dan zitten er echt lage/platte banden op.
Maar de wagen werd er comfortabeler van tov de originele 17inchers.
Het zit echt in type/merk band icm het onderstel van de wagen.
Weet iemand toevallig wanneer de pijltjes omhoog en omlaag op de rechter stuurhelft actief worden?
In mijn ID4 kon ik hiermee in het beeldscherm info wisselen, bij mijn ID7 blijven ze zwart en passief?
In mijn ID4 kon ik hiermee in het beeldscherm info wisselen, bij mijn ID7 blijven ze zwart en passief?
Je kunt met de links rechts pijlen door de HUD scrollen. In het display achter het stuur valt niks te scrollen. Die pijltjes die je zoekt bestaan niet in de ID.7.gare pc schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:42:
Weet iemand toevallig wanneer de pijltjes omhoog en omlaag op de rechter stuurhelft actief worden?
Catch my drift?
Ik overweeg om mijnQ4 45 etron (met geluidisolerende zijruiten) in te ruilen op een VW ID.7 maar krijg van de dealer te horen dat op de ID.7 geen geluidisolerende zijruiten meer worden geleverd. Wisten jullie dit?
Dit heb ik ook heel vaak, geen idee wat de oorzaak is. Vanochtend nog en de auto is voor service geweest vorige week en heeft de laatste software update.HouseL schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 09:24:
Kijk maar eens in de showroom naar de nieuwe modellen en controleer het vervolgens zelf op basis van de nummers in de ruitlogo's.Hansoverdiep schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:20:
Ik overweeg om mijnQ4 45 etron (met geluidisolerende zijruiten) in te ruilen op een VW ID.7 maar krijg van de dealer te horen dat op de ID.7 geen geluidisolerende zijruiten meer worden geleverd. Wisten jullie dit?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
dank, had ik gezien. begrijp nadeel wel. maar vind dat comfort wel prettig. wordt lastig nu. maar nogmaals bedankt.
Dit is nieuw voor mij, maar aan de andere kant. De ID.7 hoort ook niet met geluidsisolerende zijruiten achter geleverd te worden, maar dat werd/word wel gedaan.Hansoverdiep schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:20:
Kijkend naar de prijslijst (https://www.volkswagen.nl/nl/modellen/id7/prijzen.html -> Download de prijslijst 'Uitgave per 16 september 2025') zie ik:
'Zijruiten vóór geluidisolerend' -> optie €240 voor de GTX, maar volgens mij was dat sowieso het geval gezien de GTX standaard het exterieur pakket (plus?) had.
Als ik naar de huidige prijslijst kijk zou ik daarop gebaseerd inderdaad zeggen dat zijruiten vóór geluidsisolerend alleen als optie op de GTX beschikbaar is en niet in een ander pakket valt. Ik interpreteer de prijslijst van 18 juli 2025 (uitgave per 17 juli 2025) op exact dezelfde manier, dus wellicht de vraag hier of men na die prijslijst nog zijruiten vóór geluidsisolerend heeft (en mogelijk ook nog achter hoewel nooit op die manier verkocht).
Hi, sinds woensdag een aqua marine blauwe ID 7 berliner uit 2024 in bezit, interieur en exterieur plus pakket en een warmtepomp.
Dag 1 wielen gewisseld voor demo 19 inch alle season ipv 20 met versleten voorbanden. Goede rit van 350 km met goed bereik van rond 0 C, zo een 400 km zo het zijn als we leeg hadden gereden. Dag twee was de 12 V accu al zodanig leeg dat deuren weigerde open te gaan, off line zijn van de app. Dit na een granny charge van 29.5 uur, de laadpaal moet nog komen.
Nu staat ie bij een andere garage dan gekocht voor verder onderzoek. Die hebben niet zoveel ruimte in de planning om dit er ff bij te doen dus vrijdagmiddag was ie alleen maar uitgelezen. Dus we zijn erg teleurgesteld op dit vlak met onze aankoop. De auto is in de showroom nog voorzien van de laatst SW updates. Dus bevreemde ons zeer dat ie dan toch gedoe heeft met de 12 V accu.
Ben in gesprek over een omruil maar dat is echt het laatste wat we willen. Hoop gedoe en negatieve vibes. En wat kan je dan kiezen om te ruilen? Alleen wat er bij de verkoper in de showroom staat lijkt mij zo.
Ervaringen met de 12 V accu in negatieve zin? En hoe is het permanent opgelost? Nieuwe accu en een update van SW? Of misschien een nieuwe accu en wat nieuwe hardware?
Ik hoop snel duidelijkheid te hebben voor de accu.
Dag 1 wielen gewisseld voor demo 19 inch alle season ipv 20 met versleten voorbanden. Goede rit van 350 km met goed bereik van rond 0 C, zo een 400 km zo het zijn als we leeg hadden gereden. Dag twee was de 12 V accu al zodanig leeg dat deuren weigerde open te gaan, off line zijn van de app. Dit na een granny charge van 29.5 uur, de laadpaal moet nog komen.
Nu staat ie bij een andere garage dan gekocht voor verder onderzoek. Die hebben niet zoveel ruimte in de planning om dit er ff bij te doen dus vrijdagmiddag was ie alleen maar uitgelezen. Dus we zijn erg teleurgesteld op dit vlak met onze aankoop. De auto is in de showroom nog voorzien van de laatst SW updates. Dus bevreemde ons zeer dat ie dan toch gedoe heeft met de 12 V accu.
Ben in gesprek over een omruil maar dat is echt het laatste wat we willen. Hoop gedoe en negatieve vibes. En wat kan je dan kiezen om te ruilen? Alleen wat er bij de verkoper in de showroom staat lijkt mij zo.
Ervaringen met de 12 V accu in negatieve zin? En hoe is het permanent opgelost? Nieuwe accu en een update van SW? Of misschien een nieuwe accu en wat nieuwe hardware?
Er is een optie bij de instellingen om de rij batterij ook te gebruiken om de 12 volt accu bij te laden. Heet bij instellingen "geoptimaliseerd accu gebruik" en legt iets uit over dat de app beter werkt.sjors1970 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:05:
Hi, sinds woensdag een aqua marine blauwe ID 7 berliner uit 2024 in bezit, interieur en exterieur plus pakket en een warmtepomp.
Snap dat het gelijk tegen valt maar een accu is ook een slijtage deel, onder garantie een nieuwe er in en lekker gaan genieten van je ID.7. Het is echt een hele fijne auto.
Gisteren heerlijk naar huis gereden. 165km met 115km/u op de TA. 18 kWh/100km.
Het was 4 graden Celcius. Ik ben wel benieuwd wat hij in de zomer gaat doen qua verbruik.
Wat is het ook een heerlijke lange afstandscruiser!
Het was 4 graden Celcius. Ik ben wel benieuwd wat hij in de zomer gaat doen qua verbruik.
Wat is het ook een heerlijke lange afstandscruiser!
[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 01-02-2026 08:34 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
9 januari werd uiteindelijk 30 januari. 3 onderdelen vervangen waaronder; hoogvoltmodule en aansturing/motor van de beveiliging van de laadkabel. Al met al een flinke klus voor ze geweest; moesten een complexe casus melding doen bij de importeur om het opgelost te krijgen.
Wel erg tevreden over de afhandeling en het contact met de dealer (Van den Brug, Heerenveen) in de tussentijd. Zelfs even een auto mogen lenen gezien ik een trekhaak nodig had.
Eerste 200km staat ondertussen al op de teller. Wat een heerlijke auto met een geweldig comfort. Electrisch rijden moet nog wel even wennen.
Maandag een langere reis (250km) voor de boeg; ben benieuwd!
Ook het zoeken naar een plekje voor al m’n spullen is nog een uitdaging. Er is niet een handig vakje voor kleingeld, portemonnee, losse pasjes, zoals in de Skoda (linksonder naast het stuur). Nu alles maar in de armsteun gekieperd.
Wel erg tevreden over de afhandeling en het contact met de dealer (Van den Brug, Heerenveen) in de tussentijd. Zelfs even een auto mogen lenen gezien ik een trekhaak nodig had.
Eerste 200km staat ondertussen al op de teller. Wat een heerlijke auto met een geweldig comfort. Electrisch rijden moet nog wel even wennen.
Maandag een langere reis (250km) voor de boeg; ben benieuwd!
Ook het zoeken naar een plekje voor al m’n spullen is nog een uitdaging. Er is niet een handig vakje voor kleingeld, portemonnee, losse pasjes, zoals in de Skoda (linksonder naast het stuur). Nu alles maar in de armsteun gekieperd.
Mhoekstra28 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:07:
Levering zou vandaag zijn (staat wel op kenteken sinds 29-12-25), maar helaas niet doorgegaan.
Laadkabel was afgelopen vannacht ontgrendeld wegens vergrendeling storing. Conclusie dealer; laadpoort vervangen.
Volgende week vrijdag in de herkansing 🤞
Wellicht heeft iemand dit al beantwoord, maar die zijn er nog wel en zitten in het Exterieur Pakket Plus.Hansoverdiep schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:20:
Ik denk dat bij de huidige prijs de 4 en de 1 verwisselnd zijn want de huidige prijs is 4100, vorige week 1400.
Mijn mening, het pakket is essentieel om van de ID.7 een volwaardige reisewagen te maken en kost de wereld niet.
.
Ik reed gisteren in mijn Pro S tourer LE door de Keteltunnel in de rechterbaan, en heb 2* gecontroleerd of er een raam open stond.
Kijk eens naar de laatste prijslijsten daar staat het niet meer op, dus ik snap de verwarring wel degelijk.Inter18 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:49:
[...]
Wellicht heeft iemand dit al beantwoord, maar die zijn er nog wel en zitten in het Exterieur Pakket Plus.
Ik denk dat bij de huidige prijs de 4 en de 1 verwisselnd zijn want de huidige prijs is 4100, vorige week 1400.
Mijn mening, het pakket is essentieel om van de ID.7 een volwaardige reisewagen te maken en kost de wereld niet.
.
Ik reed gisteren in mijn Pro S tourer LE door de Keteltunnel in de rechterbaan, en heb 2* gecontroleerd of er een raam open stond.
True schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:07:
[...]
Kijk eens naar de laatste prijslijsten daar staat het niet meer op, dus ik snap de verwarring wel degelijk.
/f/image/EVp30yn9NtvWJw9TmH0Hd5q0.png?f=fotoalbum_large)
Dit is wat ik zie als ik nu een LE in elkaar begin te zetten?
Je hebt overigens wel gelijk, de lijst ziet er anders uit
[ Voor 4% gewijzigd door Inter18 op 01-02-2026 10:18 ]
Geluidswerende glazen zitten wel in het exterieur + pakket *zonder* panodak, maar niet in die *met* het panodak…Inter18 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:16:
[...]
[Afbeelding]
Dit is wat ik zie als ik nu een LE in elkaar begin te zetten?
Je hebt overigens wel gelijk, de lijst ziet er anders uit
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ho ho, volgens de configurator, ja. Volgens de prijslijst sowieso niet behalve als optie bij de GTX.Oceria schreef op zondag 1 februari 2026 @ 13:42:
[...]
Geluidswerende glazen zitten wel in het exterieur + pakket *zonder* panodak, maar niet in die *met* het panodak…
Goedenavond allen,
'Guus' meldt zich nadat hij voor de 4e keer bij de dealer, waarbij in ogenschouw dient te worden genomen dat de wagen exact 2 maanden oud is.
Laatste werkzaamheden,
er is 1 van de uitstroom rooster vervangen want daarin hoorde men is losliggen als ze over een vlakke weg reden. Zelf nooit gehoord, was de klacht ook niet.
De hoofdmonteur heeft meegereden maar had geen tijd voor de 'Brienenoord test'.
Wilde meteen een vlakke weg, hetgeen ik niet heb gedaan omdat de weg naar de dealer wat 'putten' bevat. Bij put 1 zegt het dashboard 'goede-krak-middag', enkele putten, en ze zijn niet diep, later snapte de monteur wat ik bedoelde en jawel beste lezers, daar komt, 'dat doen ze allemaal'.Dus producteigenschap en daarmee technisch gezien een zoekt u het maar uit. De man verschoot wel een beetje toen mijn temp metertje rap richting rood ging.
Volgende stappen zullen sowieso leasemaatschappij en indien nodig Pon zijn. Heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet accepteer, mijn wagen is voor de bouwkwaliteit heel veel te hard geveerd. Let wel, de leen ID.3, ID.4 én de Fabia kraakte ook, het blijft hard plastic, maar wel veel minder.
Nu lees ik steeds dat de forumleden het comfort roemen, hetgeen ik ook kan beamen zolang en alleen als de weg volledig biljartlaken vlak is.
Let wel, het blijft een zeer mooie verschijining maar:
- Linker voordeur heeft inmiddels een bijgeluid bij het sluiten (2 mnd oud)
- De Nav is van het 'begin vd eeuw soort'. Bekende opstapplaats voor MTB in Apeldoorn-> kent de straat niet. Wilt u naar het zwembad in Zoetermeer? U wordt netjes aan de verkeerde kant van het treinstation neergezet, waar je niet terug onderdoor kan. Google maps moest uitkomst bieden.
Deze is wel geweldig. Als je letterlijk voor de deur van het zwembad staat dan geeft hij 'nog 4,1km en 12minuten'.
- De blauwe balk gaat spontaan van rechts naar links, om vervolgens rechts (hetgeen correct is) te blijven staan
- 'Mijn' test bocht komende van R'dam noord richting de Beneluxtunnel maar eens geprobeerd, op de teller Max 129, ik durfde niet harder omdat ik geen enkele feedback voelde en er geen vertrouwen meer in had.. Dit is het laagste tempo dat ik daar ooit in mijn 37 jarige automobilisten loopbaan, begonnen met Golf 1, heb gehaald waarbij ik zelf de limiet was. Vergelijkbaar met een Dacia Spring, want die KAN niet harder
- Waarom schijnen m'n koplampen ineens maar 5meter voor de auto?
Gezien de vele positieve feedback hier, moet er toch wel iets serieus mis zijn met Guus.
Ah-ja, Guus, Ka-deng, Ka-deng, er is nieuws:
Toen ik m'n zoon + z'n vriendin terugbracht richting Utrecht, heb ik ze achterin laten plaatsnemen, met hun tassen in de kofferbak.Grofweg 160kg extra op de achteras.
Op naar de Van Brienenoord en wat hoor ik.... bom-bom...., bom-bom ipv BAAM-BAAAAM <- ik simuleer echo, als ik alleen rijdt. De wagen wordt ook veel minder gelanceerd op snelheidsdrempels binnen bebouwde kom en is op de snelweg veel rustiger.
De eindbestemming kent een rondweggetje met Vmax 30 en vele snelheidsdrempeltjes. Ging heel comfortabel, prima.
The Offspring uitgeladen en de terugreis aanvaart. Exact dezelfde heuveltjes, met hetzelfde tempo, worden nu venijnig hard doorgegevn, vergezeld van bonk geluiden.
Maar ik heb hier al vele malen over geklaagd, is er misscien wat nieuws?
Zeker:
Het was na 19:00 en dus mogen we genieten van 130km/u, hetgeen in mijn wagen cruise op 138 (135gps) inhoudt.
Vanaf op de teller 135 komt er vanuit achter een zeer diep rommelend geluid. Het is niet hard maar gaat vergezeld van een licht schuddende auto aan de achterkant. Hoe verzin je het?
Ik heb 1 keer de topsnelheid (tunnel in) geprobeerd maar dat laat je wel uit je hoofd, verre van stabiel. Dit is in totale tegenspraak met de vele reviews op oa Youtube, waar bestuurders bij wijze van spreken zonder handen 180 rijden.
Voor de meelezers ivm overweging ID.7.
Het is een zeer bekwame reiswagen (16,9kW/100km met nagenoeg alleen snelweg) maar
Laat u goed voorlichten over optioneel DCC, progressieve stuurinrichting en geluidsisolerende zijruiten. Het is boven reeds beschreven, de optielijst is sinds februari anders geworden en afhankelijk van wat u verwacht van een 55+k kostende auto zou het op een teleurstelling kunnen uitdraaien.
Het is echter bij lange na niet alleen kommer en kwel.
Er zijn in ruime mate forumleden die mijn ervaring helemaal niet herkennen en genieten van een zeer comfortabele wagen in standaardtrim, Maar als u pech hebt, dan bent u ook goed de Sjaak.
De analytische Tweakers geest blijft natuurlijk actief om uit te vogelen wat er noodzakelijk is om van Guus een fijne wagen te maken.
'Guus' meldt zich nadat hij voor de 4e keer bij de dealer, waarbij in ogenschouw dient te worden genomen dat de wagen exact 2 maanden oud is.
Laatste werkzaamheden,
er is 1 van de uitstroom rooster vervangen want daarin hoorde men is losliggen als ze over een vlakke weg reden. Zelf nooit gehoord, was de klacht ook niet.
De hoofdmonteur heeft meegereden maar had geen tijd voor de 'Brienenoord test'.
Wilde meteen een vlakke weg, hetgeen ik niet heb gedaan omdat de weg naar de dealer wat 'putten' bevat. Bij put 1 zegt het dashboard 'goede-krak-middag', enkele putten, en ze zijn niet diep, later snapte de monteur wat ik bedoelde en jawel beste lezers, daar komt, 'dat doen ze allemaal'.Dus producteigenschap en daarmee technisch gezien een zoekt u het maar uit. De man verschoot wel een beetje toen mijn temp metertje rap richting rood ging.
Volgende stappen zullen sowieso leasemaatschappij en indien nodig Pon zijn. Heb duidelijk gemaakt dat ik dit niet accepteer, mijn wagen is voor de bouwkwaliteit heel veel te hard geveerd. Let wel, de leen ID.3, ID.4 én de Fabia kraakte ook, het blijft hard plastic, maar wel veel minder.
Nu lees ik steeds dat de forumleden het comfort roemen, hetgeen ik ook kan beamen zolang en alleen als de weg volledig biljartlaken vlak is.
Let wel, het blijft een zeer mooie verschijining maar:
- Linker voordeur heeft inmiddels een bijgeluid bij het sluiten (2 mnd oud)
- De Nav is van het 'begin vd eeuw soort'. Bekende opstapplaats voor MTB in Apeldoorn-> kent de straat niet. Wilt u naar het zwembad in Zoetermeer? U wordt netjes aan de verkeerde kant van het treinstation neergezet, waar je niet terug onderdoor kan. Google maps moest uitkomst bieden.
Deze is wel geweldig. Als je letterlijk voor de deur van het zwembad staat dan geeft hij 'nog 4,1km en 12minuten'.
- De blauwe balk gaat spontaan van rechts naar links, om vervolgens rechts (hetgeen correct is) te blijven staan
- 'Mijn' test bocht komende van R'dam noord richting de Beneluxtunnel maar eens geprobeerd, op de teller Max 129, ik durfde niet harder omdat ik geen enkele feedback voelde en er geen vertrouwen meer in had.. Dit is het laagste tempo dat ik daar ooit in mijn 37 jarige automobilisten loopbaan, begonnen met Golf 1, heb gehaald waarbij ik zelf de limiet was. Vergelijkbaar met een Dacia Spring, want die KAN niet harder
- Waarom schijnen m'n koplampen ineens maar 5meter voor de auto?
Gezien de vele positieve feedback hier, moet er toch wel iets serieus mis zijn met Guus.
Ah-ja, Guus, Ka-deng, Ka-deng, er is nieuws:
Toen ik m'n zoon + z'n vriendin terugbracht richting Utrecht, heb ik ze achterin laten plaatsnemen, met hun tassen in de kofferbak.Grofweg 160kg extra op de achteras.
Op naar de Van Brienenoord en wat hoor ik.... bom-bom...., bom-bom ipv BAAM-BAAAAM <- ik simuleer echo, als ik alleen rijdt. De wagen wordt ook veel minder gelanceerd op snelheidsdrempels binnen bebouwde kom en is op de snelweg veel rustiger.
De eindbestemming kent een rondweggetje met Vmax 30 en vele snelheidsdrempeltjes. Ging heel comfortabel, prima.
The Offspring uitgeladen en de terugreis aanvaart. Exact dezelfde heuveltjes, met hetzelfde tempo, worden nu venijnig hard doorgegevn, vergezeld van bonk geluiden.
Maar ik heb hier al vele malen over geklaagd, is er misscien wat nieuws?
Zeker:
Het was na 19:00 en dus mogen we genieten van 130km/u, hetgeen in mijn wagen cruise op 138 (135gps) inhoudt.
Vanaf op de teller 135 komt er vanuit achter een zeer diep rommelend geluid. Het is niet hard maar gaat vergezeld van een licht schuddende auto aan de achterkant. Hoe verzin je het?
Ik heb 1 keer de topsnelheid (tunnel in) geprobeerd maar dat laat je wel uit je hoofd, verre van stabiel. Dit is in totale tegenspraak met de vele reviews op oa Youtube, waar bestuurders bij wijze van spreken zonder handen 180 rijden.
Voor de meelezers ivm overweging ID.7.
Het is een zeer bekwame reiswagen (16,9kW/100km met nagenoeg alleen snelweg) maar
Laat u goed voorlichten over optioneel DCC, progressieve stuurinrichting en geluidsisolerende zijruiten. Het is boven reeds beschreven, de optielijst is sinds februari anders geworden en afhankelijk van wat u verwacht van een 55+k kostende auto zou het op een teleurstelling kunnen uitdraaien.
Het is echter bij lange na niet alleen kommer en kwel.
Er zijn in ruime mate forumleden die mijn ervaring helemaal niet herkennen en genieten van een zeer comfortabele wagen in standaardtrim, Maar als u pech hebt, dan bent u ook goed de Sjaak.
De analytische Tweakers geest blijft natuurlijk actief om uit te vogelen wat er noodzakelijk is om van Guus een fijne wagen te maken.
Tot die tijd 160kg aan zand in de kofferbak leggen.Inter18 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:46:
Goedenavond allen,
Heb je tenminste een iets fijner rijdende auto.
Iets in mij zegt dat dit nooit opgelost wordt....
@Inter18 heb je al eens een andere ID7 gereden zonder DCC om te kunnen vergelijken? Ik woon niet echt in de buurt maar ben wel benieuwd of er (duidelijk) verschil is. Ik hoor ook wel geluid, maar is me pas bij kou en na jouw berichten iets gaan opvallen.
Zeker, zelfs met 20inch zomerbanden, een non DCC versie. Die kraakte veel minder ook en was aanzienlijk minder springerig/aan het bonken. Tijdens deze rit lag de temperatuur rond het vriespunt, waar het rubber van zomerbanden wel hard begint te worden.I-King schreef op maandag 2 februari 2026 @ 01:10:
@Inter18 heb je al eens een andere ID7 gereden zonder DCC om te kunnen vergelijken? Ik woon niet echt in de buurt maar ben wel benieuwd of er (duidelijk) verschil is. Ik hoor ook wel geluid, maar is me pas bij kou en na jouw berichten iets gaan opvallen.
@Inter18 PON en moeilijke problemen oplossen... Ik hoop dat je iemand bij de dealer of leasemij treft die het met je eens is. Succes!
Is het een PON-dealer trouwens? Of zelfstandig?
Geen Pon dealer als ik de lijst zo bekijkRuud schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:11:
@Inter18 PON en moeilijke problemen oplossen... Ik hoop dat je iemand bij de dealer of leasemij treft die het met je eens is. Succes!![]()
Ik snap die hele hype over geluidswerende zijruiten niet. Of ik ben doof maar met het standaard glas is de auto heerlijk stil binnen. Ook hoor ik geen gekraak of gebonk, ja als er een richel in de weg ligt hoor je dat via de banden maar niks meer dan bij enig andere auto die ik in bezit heb (of gehad).
Je geeft exact het probleem aan. Dat was ook mijn ervaring na de proefrit.Surfroy01 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:58:
Ik snap die hele hype over geluidswerende zijruiten niet. Of ik ben doof maar met het standaard glas is de auto heerlijk stil binnen. Ook hoor ik geen gekraak of gebonk, ja als er een richel in de weg ligt hoor je dat via de banden maar niks meer dan bij enig andere auto die ik in bezit heb (of gehad).
Geweldig stil, prima comfort, zuinig, snel, op en top een cruiser.
Vervolgens is de geleverde auto helemaal niet stil en comfortabel. Het lijkt erop dat de geleverde kwaliteit fluctueert. Prijs jezelf gelukkig met je fijne wagen, ik hoop ook tot het niveau van jouw wagen te komen.
Ik ben er op gaan letten (19’’ velgen met winterbanden, wel DCC) en ik herken wel een beetje wat je zegt. Betonplaten en soortgelijke randjes voelen relatief hard en stijf. Ook met dcc vol in comfort (ik merk weinig verschil met de dcc standen eerlijk). Moet volgende week geloof ik over de Brienenoordbrug dus zal eens extra opletten.Inter18 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:46:
Goedenavond allen,
…..
Ik schaar het onder het gewicht, deze auto is nog 600kg zwaarder dan m’n e-Niro geloof ik, maar dat is ongehinderd door enige kennis (want vering wordt daar vast ook op aangepast).
Vervelend dat je er zo veel last van ervaart, kan me voorstellen dat je er niet meer omheen kan als je je er eenmaal aan ergert.
On another note; heb de all-weather matten van vw zelf gekocht, heerlijk.
Zo denk ik ook. Daarnaast lijkt het mij meer zinvol om naar het aantal decibel te kijken op verschillende rijsnelheden. Op basis van de testresultaten van Bjorn Nyland lijkt het er ook op dat het vaak maar 1 max 2 decibel verschilt tussen de verschillende merken. Waarbij overigens de ID7T (tijdens Wet) het beter doet dan een Q4 (tijdens Dry) met dezelfde banden eronder.Surfroy01 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:58:
Even een check, jij hebt ze niet gelaagd/geluidswerend? Volgens je bestelling niet, maar zitten ze er ook echt niet in? Zie ook: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"Surfroy01 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:58:
De zijruiten achter zijn namelijk ook gratis geluidswerend, ik kan mij voorstellen dat VW ze heel standaard allemaal geluidswerend aanbiedt.
Ik weet dat je het niet aan mij vraagt maar heb gisteren nog even gekeken maar zowel voor als achter zie ik geen 'A' of 'XI' staan in de ruiten. Heb exterieur pakket plus.True schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:42:
[...]
Even een check, jij hebt ze niet gelaagd/geluidswerend? Volgens je bestelling niet, maar zitten ze er ook echt niet in? Zie ook: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
De zijruiten achter zijn namelijk ook gratis geluidswerend, ik kan mij voorstellen dat VW ze heel standaard allemaal geluidswerend aanbiedt.
[ Voor 3% gewijzigd door Homer-Simpson op 02-02-2026 11:53 ]
Dat heb ik er ook niet op staan. De ramen zijn ook zichtbaar niet dubbellaags.Homer-Simpson schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:53:
[...]
Ik weet dat je het niet aan mij vraagt maar heb gisteren nog even gekeken maar zowel voor als achter zie ik geen 'A' of 'XI' staan in de ruiten. Heb exterieur pakket plus.
Ik heb ook ext pakket plus en zou iig ttv de bestelling (maart 2025) dus wel geluidswerend glas gekregen moeten hebben?
Zo ja dan ga ik er nog mee naar de dealer.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
We hebben sinds november '24 de ID7 tourer Buisness Pro met int. en exterieur pakket glazendak en trekhaak.
Tot op heden geen klachten over het gebruik behalve dat het verkeersbord herkenningsdeel. Die heb ik uitgezet, omdat de auto niet goed de plek detecteerd waar borden staan. Zoals b.v. op de paralelbaan op de A12, waar snelheidslimiet borden staan, die onze ID7 herkent en op reageert, terwijl ik op de hoofdrijbaan rij. Dat is niet fijn dat de auto "out of the blue" behoorlijk fors afremt!!
Al met all een prima auto geen gekraak of wat dan ook hebben inmiddels ruim 40k kms erop zitten. Laden doen we grotendeels thuis.
Licht is adaptief en dat is heerlijk Past zich automatisch aan. Soms schijnt deze relatief kort op de weg b.v. als je achter een voorganger rijdt en op donkere wegen wordt bij de voorganger het groot licht geblokkeerd en links en rechts ervan is er dan groot licht te zien. Ideaal!!
Tot op heden geen klachten over het gebruik behalve dat het verkeersbord herkenningsdeel. Die heb ik uitgezet, omdat de auto niet goed de plek detecteerd waar borden staan. Zoals b.v. op de paralelbaan op de A12, waar snelheidslimiet borden staan, die onze ID7 herkent en op reageert, terwijl ik op de hoofdrijbaan rij. Dat is niet fijn dat de auto "out of the blue" behoorlijk fors afremt!!
Al met all een prima auto geen gekraak of wat dan ook hebben inmiddels ruim 40k kms erop zitten. Laden doen we grotendeels thuis.
Licht is adaptief en dat is heerlijk Past zich automatisch aan. Soms schijnt deze relatief kort op de weg b.v. als je achter een voorganger rijdt en op donkere wegen wordt bij de voorganger het groot licht geblokkeerd en links en rechts ervan is er dan groot licht te zien. Ideaal!!
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Die van mij (Pro Business) heb ik particulier gekocht in december 2024. Met zowel A als XI op op de zijruiten voor en achter (dus geluidswerend en isolerend). Dat compenseert iig een beetje het feit dat ik 5k (en mss nog wel meer...) meer heb betaald dan wat ze nu kosten met gelijkwaardige uitrusting 
Mijn auto heeft alle opties. Tot nu toe ruim 15k probleemloze kilometers gereden. DCC is erg fijn! Enige gekraak (of eigenlijk getik) in de auto is van de ventilatieroosters indien ie in het begin flink aan het opwarmen is
Geen seconde spijt van deze aankoop. Een genot om in te rijden. En los van de aanschafprijs kun je met eigen zonnepanelen en een dynamisch energiecontract echt niet goedkoper rijden dan dit.
Verbruik in de zomer tussen de 13 en 15 kw/h. Nu zo tussen de 17 en 20.
Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt als je een maandagochtendmodel hebt gekregen. Dat zijn gelukkig uitzonderingen en dit zal bij alle andere merken ook ongetwijfeld het geval zijn. Heel zuur hoor. Het scheelt misschien als je least, dan kun je het ongetwijfeld het probleem van de leasemaatschappij maken.
Mijn auto heeft alle opties. Tot nu toe ruim 15k probleemloze kilometers gereden. DCC is erg fijn! Enige gekraak (of eigenlijk getik) in de auto is van de ventilatieroosters indien ie in het begin flink aan het opwarmen is
Geen seconde spijt van deze aankoop. Een genot om in te rijden. En los van de aanschafprijs kun je met eigen zonnepanelen en een dynamisch energiecontract echt niet goedkoper rijden dan dit.
Verbruik in de zomer tussen de 13 en 15 kw/h. Nu zo tussen de 17 en 20.
Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend baalt als je een maandagochtendmodel hebt gekregen. Dat zijn gelukkig uitzonderingen en dit zal bij alle andere merken ook ongetwijfeld het geval zijn. Heel zuur hoor. Het scheelt misschien als je least, dan kun je het ongetwijfeld het probleem van de leasemaatschappij maken.
Zo ver was ik nog niet eens. Ze zullen toch niet daarom de roosters hebben vervangen?johansen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:18:
Omdat de wagen opwarmt na een nacht in de kou te hebben gestaan.
Algemeen:
Ik waardeer het zeer dat mensen feedback geven.
Als ik inlog in MijnVolkswagen en naar "naar de wagenuitrusting" navigeer, dan zie ik daar:
"Sound-insul. laminated safety glass for side windows; privacy glass in rear window and rear side windows"
Dus als je denkt dat het onderdeel zou moeten zijn van je wagenuitrusting dan zou je daar even een blik kunnen werpen
"Sound-insul. laminated safety glass for side windows; privacy glass in rear window and rear side windows"
Dus als je denkt dat het onderdeel zou moeten zijn van je wagenuitrusting dan zou je daar even een blik kunnen werpen
Dit had ik op het nieuwe stuk A16 waar je over de A20 rijdt en ie opeens 50 km/u wilde gaan rijden. Blijkt dat ie een lokale weg in de buurt "herkent" aan de hand van GPS locatie en niet van het actief borden lezen. Dus de ID.7 kan op twee manieren z'n snelheid bepalen. Ik heb die GPS herkenning van snelheden uitgeschakeld maar de actieve herkenning wordt nog steeds gebruikt, dit voorkomt die ongewenste paniek-remacties.Wimhaw schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:50:
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Voor wat het waard is: in de uitzending van TROS Radar vanavond kunnen we kijken hoe eenvoudig het TROS-publiek de bediening van moderne auto's vindt. Waarom ik het deel? Omdat de ID.7 Tourer Pro S uit de duurtestvloot van AutoWeek ook aan de test meedoet:
https://radar.avrotros.nl...d-een-bijna-ongeluk-62319
Ongetwijfeld gevolgd door een zeer kritische ondervraging door Antoinette Hertsenberg van één of andere PR-medewerker van de importeur en van een kamerlid dat niemand verder kent.
Ongetwijfeld gevolgd door een zeer kritische ondervraging door Antoinette Hertsenberg van één of andere PR-medewerker van de importeur en van een kamerlid dat niemand verder kent.
Catch my drift?
Nu je dat schrijft herken ik dit punt ook. Ook daar vind onze auto dat we te hard rijden.Crusader schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:12:
[...]
Dit had ik op het nieuwe stuk A16 waar je over de A20 rijdt en ie opeens 50 km/u wilde gaan rijden. Blijkt dat ie een lokale weg in de buurt "herkent" aan de hand van GPS locatie en niet van het actief borden lezen. Dus de ID.7 kan op twee manieren z'n snelheid bepalen. Ik heb die GPS herkenning van snelheden uitgeschakeld maar de actieve herkenning wordt nog steeds gebruikt, dit voorkomt die ongewenste paniek-remacties.
Zal kijken of GPS herkenning bij ons uit staat of niet.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Je kunt verkeersbordherkenning gewoon aan laten staan, en de snelheidsbegrenzer uit (snap sowieso niet waarom je die aan wilt hebben staan
).
Juist VW heeft het wel goed voor elkaar met die snelkoppelingen om piepjes en waarschuwingen snel uit te zetten, of je vraagt het aan IDA en druk dan nog 1x op het scherm.
Het gemiddelde Radar publiek is ook redelijk boomer-achtig, dus nogal logishc dat ze klagen en niks kunnen vindenDaMenaz schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:29:
Voor wat het waard is: in de uitzending van TROS Radar vanavond kunnen we kijken hoe eenvoudig het TROS-publiek de bediening van moderne auto's vindt. Waarom ik het deel? Omdat de ID.7 Tourer Pro S uit de duurtestvloot van AutoWeek ook aan de test meedoet:
[ Voor 77% gewijzigd door -tom-562 op 02-02-2026 15:41 ]
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:38:
Je kunt verkeersbordherkenning gewoon aan laten staan, en de snelheidsbegrenzer uit (snap sowieso niet waarom je die aan wilt hebben staan).
offtopic:
omdat mijn vrouw en zoons er ook in rijden en nog wel eens fanmail vanuit het CJIB krijgen
omdat mijn vrouw en zoons er ook in rijden en nog wel eens fanmail vanuit het CJIB krijgen
[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 02-02-2026 15:42 ]
Zoals al heel vaak gemeld in het 3/4/5/etc forum, en volgens mij ook hier. Het automatisch aanpassen van de rijsnelheid op basis van wat de auto denkt dat de geldende maximumsnelheid is, is op z'n minst gezegd risicovol en eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Er is volgens mij geen auto van welk merk dan ook die met camera's, actuale verkeersinformatie, en kaartmateriaal, altijd correct de op dat moment geldende maximum snelheid bepaald. Camera's zien soms niet goed op welk wegdeel een bord betrekking heeft, verkeersinformatie kan achter lopen en kaartmateriaal is vaak nog niet bijgewerkt (bij het ene merk gaat dat sneller dan bij het andere (VW!!) merk...).Wimhaw schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:32:
[...]
Nu je dat schrijft herken ik dit punt ook. Ook daar vind onze auto dat we te hard rijden.![]()
Zal kijken of GPS herkenning bij ons uit staat of niet.
En omdat het niet altijd correct is, is het dus af en toe incorrect en zorgt het voor gevaarlijke situatie. De optie bij VW om op basis van wat de auto denkt dat de maximum snelheid is en die daarop aan te passen zou wat mij betreft dan ook standaard uit moeten staan, en alleen aangezet mogen worden na een vette waarschuwing dat de auto het simpelweg niet altijd goed 'ziet'.
Een auto die achterin klapt is nog een stuk duurder dan fanmailCrusader schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:41:
[...]offtopic:
Precies dat. Het eerste wat de verkoper deed (samen met mij) bij de aflevering van mijn ID.4 was die optie uietzetten (uiteraard nadat hij vroeg of ik dat goed vond, uiteraard natuurlijk).MJMaverick schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:43:
[...]
Zoals al heel vaak gemeld in het 3/4/5/etc forum, en volgens mij ook hier. Het automatisch aanpassen van de rijsnelheid op basis van wat de auto denkt dat de geldende maximumsnelheid is, is op z'n minst gezegd risicovol en eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Er is volgens mij geen auto van welk merk dan ook die met camera's, actuale verkeersinformatie, en kaartmateriaal, altijd correct de op dat moment geldende maximum snelheid bepaald. Camera's zien soms niet goed op welk wegdeel een bord betrekking heeft, verkeersinformatie kan achter lopen en kaartmateriaal is vaak nog niet bijgewerkt (bij het ene merk gaat dat sneller dan bij het andere (VW!!) merk...).
En omdat het niet altijd correct is, is het dus af en toe incorrect en zorgt het voor gevaarlijke situatie. De optie bij VW om op basis van wat de auto denkt dat de maximum snelheid is en die daarop aan te passen zou wat mij betreft dan ook standaard uit moeten staan, en alleen aangezet mogen worden na een vette waarschuwing dat de auto het simpelweg niet altijd goed 'ziet'.
Vaak bu'j te bang!
Hoewel op de VW site het meest recente kaartmateriaal dat gedownload kan worden uit 2024 is, viel het mij op dat de kaart in de auto wel al netjes het nieuwe deel van de A16 kent en je er overheen navigeert. Dus dat trage bijwerken vind ik persoonlijk wel meevallen.MJMaverick schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:43:
[...]
... en kaartmateriaal is vaak nog niet bijgewerkt (bij het ene merk gaat dat sneller dan bij het andere (VW!!) merk...).
Hoe kom je daar?johansen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:36:
Als ik inlog in MijnVolkswagen en naar "naar de wagenuitrusting" navigeer,
Ik zie daar alleen “mijn auto” maar kan daar verder niks mee.
Ik moet wel toegeving dat dit ook een beetje een Nederlands ding is. Mijn vorige auto (Hyundai Tucson 2023) had een gelijkaardig systeem, wanneer ik op vakantie ging en in Frankrijk reed werkte het systeem perfect. Je reed op een tolpoortje af, snelheid terug naar 110, 90, 50, zelf naar 30, tolpoortje door en hij zette de ACC weer op 130. Ben benieuwd of het met de ID7 dit jaar ook zo gaat op vakantie.MJMaverick schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:43:
[...]
Zoals al heel vaak gemeld in het 3/4/5/etc forum, en volgens mij ook hier. Het automatisch aanpassen van de rijsnelheid op basis van wat de auto denkt dat de geldende maximumsnelheid is, is op z'n minst gezegd risicovol en eigenlijk gewoon levensgevaarlijk. Er is volgens mij geen auto van welk merk dan ook die met camera's, actuale verkeersinformatie, en kaartmateriaal, altijd correct de op dat moment geldende maximum snelheid bepaald. Camera's zien soms niet goed op welk wegdeel een bord betrekking heeft, verkeersinformatie kan achter lopen en kaartmateriaal is vaak nog niet bijgewerkt (bij het ene merk gaat dat sneller dan bij het andere (VW!!) merk...).
Heb net de prijslijst bekeken van toen de mijne is besteld en daar staat het niet op.Puppetmaster schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:40:
[...]
Dat heb ik er ook niet op staan. De ramen zijn ook zichtbaar niet dubbellaags.
Ik heb ook ext pakket plus en zou iig ttv de bestelling (maart 2025) dus wel geluidswerend glas gekregen moeten hebben?
Zo ja dan ga ik er nog mee naar de dealer.
Ga naar myvolkswagen.net, login met je VW account. Negeer dat er staat dat het de login is voor Volkswagen BedrijfswagensPuppetmaster schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:51:
[...]
Hoe kom je daar?
Ik zie daar alleen “mijn auto” maar kan daar verder niks mee.
Daarna ga je naar Mijn Auto's en Producten en zie je het linkje naar Uitrustingsdetails (rechterkant):
:strip_exif()/f/image/tsKyqXxhN2wAI7N1WPzz1uL1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door johansen op 02-02-2026 19:06 ]
Tros Radar bekijk ik tegenwoordig eigenlijk altijd een beetje met gemengde gevoelens. Ik vind het serieus écht TOP dat ze consumentenzaken aan het licht brengen / aan de kaak stellen maar ze zijn niet altijd even eerlijk naar de bedrijven welke bij de aangehaalde zaken betrokken zijn óf ze brengen zaken met een zeer uitgesproken 'bias' waarbij de consument altijd met vooringenomen voordeel behandeld wordt.DaMenaz schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:29:
Bij mijn Pro LE met Int+Ext Plus pakket ontbreekt inderdaad die gemarkeerde regel over de geluidsisolerende zijramen. Over het geheel genomen is de auto nog steeds erg stil, alleen toen ze er net winterbanden onder hadden gedaan, viel me op dat er wat geluid van de banden te horen was. Valt me nu eigenlijk niet meer op.johansen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Ga naar myvolkswagen.net, login met je VW account. Negeer dat er staat dat het de login is voor Volkswagen Bedrijfswagens![]()
Daarna ga je naar Mijn Auto's en Producten en zie je het linkje naar Uitrustingsdetails (rechterkant):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik las dat Hyundai en Kia rijders tevredener zijn over de bediening. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen op de regel, want ik vind persoonlijk de bediening van de id.7 intuitiever en vlotter. Voorbeeld: In de Hyundai IONIQ 5 drukte je op een fysieke knop getiteld 'Warm' en daarmee kon je de stoelventilatie en -verwarming op het scherm instellen. Dat scherm moest je na afloop ook weer sluiten. Ook veel van de andere knoppen, waren in feite snelkoppelingen naar een scherm van het infotainmentsysteem. Een fysieke knop is dus niet per definitie beter.Will_M schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:04:
[...]
Tros Radar bekijk ik tegenwoordig eigenlijk altijd een beetje met gemengde gevoelens. Ik vind het serieus écht TOP dat ze consumentenzaken aan het licht brengen / aan de kaak stellen maar ze zijn niet altijd even eerlijk naar de bedrijven welke bij de aangehaalde zaken betrokken zijn óf ze brengen zaken met een zeer uitgesproken 'bias' waarbij de consument altijd met vooringenomen voordeel behandeld wordt.
Ik heb ook mijn ID.7 binnen (pro + int. plus pakket) en vrijwel alles is een vooruitgang t.o.v. mijn oude ID.4 uit 2020 met uitzondering van jawel, de rijgeluiden. Dat valt toch iets tegen.
Is het mogelijk dat geluidsisolerende glas er bij een ID.7 na levering er nog in te laten zetten? Kwestie van paar stukjes glas omwisselen of is het moeilijker dan dat?
Is het mogelijk dat geluidsisolerende glas er bij een ID.7 na levering er nog in te laten zetten? Kwestie van paar stukjes glas omwisselen of is het moeilijker dan dat?
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Ha, de ID.7 won met vlag en wimpel bij Radar. En de Tesla Model Y die altijd geroemd wordt vanwege zijn intuïtieve interface haalt nog niet de helft van de punten.
Tuurlijk een ‘test’ van mensen die voor het eerst plaatsnemen. Als je zo’n wagen eenmaal hebt, dan wennen dingen. En niemand gebruikte stembediening.
Tuurlijk een ‘test’ van mensen die voor het eerst plaatsnemen. Als je zo’n wagen eenmaal hebt, dan wennen dingen. En niemand gebruikte stembediening.
Catch my drift?
Ik zou eerst eens kijken of je een proefrit kan maken in een ID7 met gelaagd glas. Het zal vast helpen maar ik zou er geen wonderen van verwachten (heb in het verleden een auto met rondom gelaagd glas gehad, maar kijk ID4 is stiller). Je kan b.v. ook de deuren dempen van binnenuit, en je wielkasten (van binnenuit). Bij de deuren heb je als voordele dat je audio ook beter gaat klinkenBakkerM schreef op maandag 2 februari 2026 @ 20:37:
Ik heb ook mijn ID.7 binnen (pro + int. plus pakket) en vrijwel alles is een vooruitgang t.o.v. mijn oude ID.4 uit 2020 met uitzondering van jawel, de rijgeluiden. Dat valt toch iets tegen.
Vaak bu'j te bang!
Vandaag de eerste echte rit gemaakt; 250km. Gemiddeld 19,5kwh/100km. Foto’s volgen nog, moet er overdag nog even tijd voor maken.
Wel inderdaad wat gekraak vanuit de luchtroosters bij het opwarmen van de auto en iets meer lawaai vanuit de kofferbak (lagen wat tassen en koffers in), dan ik gewend was in de SuperB ‘21 hatchback. Komt vermoedelijk o.a. door het oprolbare hoedenplank versus de stevige in de Skoda.
Blijft wel een enorme bak qua afmetingen voor mijn gevoel, ondanks dat de ID.7 maar 10cm langer is dan de Skoda. Met name de hoogte maakt wel indruk.
Voor de rest een heerlijke reisauto. Electrisch rijden en al die veiligheidssystemen moet nog wel wat wennen; best wel veel (onbewust) aan het tegensturen.
Wel inderdaad wat gekraak vanuit de luchtroosters bij het opwarmen van de auto en iets meer lawaai vanuit de kofferbak (lagen wat tassen en koffers in), dan ik gewend was in de SuperB ‘21 hatchback. Komt vermoedelijk o.a. door het oprolbare hoedenplank versus de stevige in de Skoda.
Blijft wel een enorme bak qua afmetingen voor mijn gevoel, ondanks dat de ID.7 maar 10cm langer is dan de Skoda. Met name de hoogte maakt wel indruk.
Voor de rest een heerlijke reisauto. Electrisch rijden en al die veiligheidssystemen moet nog wel wat wennen; best wel veel (onbewust) aan het tegensturen.
Thnx!johansen schreef op maandag 2 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Ga naar myvolkswagen.net, login met je VW account. Negeer dat er staat dat het de login is voor Volkswagen Bedrijfswagens![]()
Daarna ga je naar Mijn Auto's en Producten en zie je het linkje naar Uitrustingsdetails
Dat staat er bij mij idd niet… 🤔
In deze prijslijst van destijds wordt het echter wel benoemd:
https://s3.eu-central-1.a...24-per-1-januari-2025.pdf
"Hallo IDA, sla @DaMenaz om zijn oren."DaMenaz schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:03:
Ha, de ID.7 won met vlag en wimpel bij Radar. En de Tesla Model Y die altijd geroemd wordt vanwege zijn intuïtieve interface haalt nog niet de helft van de punten.
"Dat moet ik nog leren....."
Fijn om te lezen dat het op andere plekken dan waar ik rij sneller wordt aangepast. Het stuk A1 bij knooppunt Beekbergen is nog steeds niet bijgewerkt naar 3 banen over de A50 heen.Crusader schreef op maandag 2 februari 2026 @ 16:04:
[...]
Hoewel op de VW site het meest recente kaartmateriaal dat gedownload kan worden uit 2024 is, viel het mij op dat de kaart in de auto wel al netjes het nieuwe deel van de A16 kent en je er overheen navigeert. Dus dat trage bijwerken vind ik persoonlijk wel meevallen.
Een druk op de resume knop en hij blijft op de eerdere snelheid staan. Op de A7 staan een aantal 90 kmh borden welke alleen gelden tijdens regen. Als mijn id7 die ziet, past hij eerst de gewenste snelheid aan in de hud en als ik dan een beetje oplet en res indruk, blijft hij 100/130 rijdenMJMaverick schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:43:
[...]
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Ik weet uit ervaring dat er in 2024 voorraad auto's zijn geleverd, welke enige tijd hebben stil gestaan, waar door Pon verkeerde 12V accu's in zijn gezet. Wat jij omschrijft heb ik namelijk ook gehad vanaf nieuw. Er bleek inderdaad de verkeerde accu in te zitten. Zomaar een 12 accu vervangen door een andere werkt niet. Deze auto's hebben een bepaalde minimum spanning nodig, zo is mij vertelt. Bij mij waren na het vervangen van de accu door het voorgeschreven onderdeel nummer, de 12v problemen opgelost. Hopelijk kan je hier wat mee.sjors1970 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 20:05:
Mijn ID 7 is uit Mei 2024, we hebben m sinds Oktober, en staat nu bij de Dealer voor vervanging van de 12v accu. Afgelopen donderdag avond deed de auto niets meer. Vrijdag ochtend ANWB aan de deur gehad die de accu op spanning heeft gezet waardoor ik, zonder stuur bekrachtiging. naar de Dealer kon komen.7u5t1c3 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:31:
[...]
Ik weet uit ervaring dat er in 2024 voorraad auto's zijn geleverd, welke enige tijd hebben stil gestaan, waar door Pon verkeerde 12V accu's in zijn gezet. Wat jij omschrijft heb ik namelijk ook gehad vanaf nieuw. Er bleek inderdaad de verkeerde accu in te zitten. Zomaar een 12 accu vervangen door een andere werkt niet. Deze auto's hebben een bepaalde minimum spanning nodig, zo is mij vertelt. Bij mij waren na het vervangen van de accu door het voorgeschreven onderdeel nummer, de 12v problemen opgelost. Hopelijk kan je hier wat mee.
Gisteren kwam de dealer met het bericht dat de 12v accu wordt vervangen en dat de SW naar 5.6.3 gaat.
Hopelijk heb ik morgen de auto weer terug.
Ik heb mijn auto besteld vlak voor de MY26 prijslijst, maar heb wel een MY26 gekregen. Hier ook geen enkele zijruit gelaagd noch akoestisch glas. Zou het van modeljaar afhangen?Homer-Simpson schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:17:
[...]
Heb net de prijslijst bekeken van toen de mijne is besteld en daar staat het niet op.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Dat hangt ervanaf wat je hebt besteld, de LE heeft het standaard niet, zit in 1 van de pakketten en juist die pakketten zijn gewijzigd.JanHenk schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:51:
[...]
Ik heb mijn auto besteld vlak voor de MY26 prijslijst, maar heb wel een MY26 gekregen. Hier ook geen enkele zijruit gelaagd noch akoestisch glas. Zou het van modeljaar afhangen?
Pro S LE met interieur+, exterieur+, trekhaak, de hele santenkraam... Maar in geen enkele van die pakketten staat (zowel in de LE prijslijst per 1 april, als die per 17 juli 2025) geluidsisolerende ruiten. In die van 17 juli alleen als losse optie (dus niet in een pakket) op de (toen geïntroduceerde) GTX LE.Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:01:
[...]
Dat hangt ervanaf wat je hebt besteld, de LE heeft het standaard niet, zit in 1 van de pakketten en juist die pakketten zijn gewijzigd.
Voor zover ik kan zien zitten daar geen wijzigingen in m.b.t. de prijslijst zoals die nú is (per 16 september 2025).
Dit zijn dan weliswaar wel de NL prijslijsten, misschien dat andere landen weer andere configuraties kennen.
Daar snap ik dan geen ene jota van want als je het optionele interieur pakket in de configurator bekijkt (zonder panodak) dat staat het er toch echt. Ik heb hierboven ergens een schermschot daarvan geplaatstJanHenk schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:15:
[...]
Pro S LE met interieur+, exterieur+, trekhaak, de hele santenkraam... Maar in geen enkele van die pakketten staat (zowel in de LE prijslijst per 1 april, als die per 17 juli 2025) geluidsisolerende ruiten. In die van 17 juli alleen als losse optie (dus niet in een pakket) op de (toen geïntroduceerde) GTX LE.
Voor zover ik kan zien zitten daar geen wijzigingen in m.b.t. de prijslijst zoals die nú is (per 16 september 2025).
Dit zijn dan weliswaar wel de NL prijslijsten, misschien dat andere landen weer andere configuraties kennen.
Destijds was het exterieur pakket (die bedoel je denk ik) alleen i.c.m. het panodak te verkrijgen, dus vandaar.Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Daar snap ik dan geen ene jota van want als je het optionele interieur pakket in de configurator bekijkt (zonder panodak) dat staat het er toch echt. Ik heb hierboven ergens een schermschot daarvan geplaatst
Mijlpaaltje vanochtend: de eerste 10.000kms zitten erop
Ik zie het (nu) ook. Maar dat staat dus alléén in de omschrijving bij het "exterieur pakket plus (zonder panoramadak)". Dit specifieke pakket staat niet op de prijslijst die je voorgeschoteld krijgt als je hem nu van de Volkswagen site afplukt. En als je het reguliere exterieur plus pakket, dus met het panoramadak, selecteert... Zie je die geluidsisolerende zijruiten óók niet terugkomen. Idem niet op de prijslijst.Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Daar snap ik dan geen ene jota van want als je het optionele interieur pakket in de configurator bekijkt (zonder panodak) dat staat het er toch echt. Ik heb hierboven ergens een schermschot daarvan geplaatst
Lijkt alsof ze een pakketje ertussen hebben gepropt in de configurator, die nog niet in de prijslijst staat. En waarbij je het panoramadak inruilt voor geluidsisolerende zijruiten, met een korting van € 1.000. Mits dat klopt, natuurlijk... Denk dat een dealer hier uitspraak over zou moeten doen?
Ik vraag me af of de configurator niet fout is en dat daar had moeten staan: "Zijruiten achter en achterruit getint". Dat staat namelijk in de omschrijving bij het exterieur pakket plus...
Afijn, dit pakketje in de configurator heeft nog wel wat opheldering nodig.
Halverwege vorig jaar was er ook enige tijd een inconsistentie tussen de prijslijst en de configurator, waardoor je bijvoorbeeld via de configurator geen Exterieur Plus pakket meer kon kiezen op de Pro LE. Ik heb toen navraag gedaan bij de dealer en die gaf aan dat de prijslijst leidend is. Als iets niet in de prijslijst staat, en wel in de configurator, kun je er denk ik van uitgaan dat het er niet op zit.JanHenk schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:37:
[...]
Ik zie het (nu) ook. Maar dat staat dus alléén in de omschrijving bij het "exterieur pakket plus (zonder panoramadak)". Dit specifieke pakket staat niet op de prijslijst die je voorgeschoteld krijgt als je hem nu van de Volkswagen site afplukt. En als je het reguliere exterieur plus pakket, dus met het panoramadak, selecteert... Zie je die geluidsisolerende zijruiten óók niet terugkomen. Idem niet op de prijslijst.
Lijkt alsof ze een pakketje ertussen hebben gepropt in de configurator, die nog niet in de prijslijst staat. En waarbij je het panoramadak inruilt voor geluidsisolerende zijruiten, met een korting van € 1.000. Mits dat klopt, natuurlijk... Denk dat een dealer hier uitspraak over zou moeten doen?
Ik vraag me af of de configurator niet fout is en dat daar had moeten staan: "Zijruiten achter en achterruit getint". Dat staat namelijk in de omschrijving bij het exterieur pakket plus...
Afijn, dit pakketje in de configurator heeft nog wel wat opheldering nodig.
Dus toen ik bestelde, maart 2025, was de prijslijst die ik aanhaalde hierboven van januari 2025 vigerend?cvanmansom schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:15:
[...]
Als iets niet in de prijslijst staat, en wel in de configurator, kun je er denk ik van uitgaan dat het er niet op zit.
Dan zou ik het dus wèl moeten hebben.
Ben al eens genaaid met de LE, wil nu graag wel waar ik recht op heb. 🤔
Op naar de dealer, denk dat men in de haast om veel EV's te verkopen wat slordig is geweestPuppetmaster schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:33:
[...]
Dus toen ik bestelde, maart 2025, was de prijslijst die ik aanhaalde hierboven van januari 2025 vigerend?
In België is geluidsisolerend glas nog te configureren en staat het ook in de online prijslijst (die wel vreemd genoeg dateert van december 2023). Mijn bestelling van december is met gelaagd glas, niet echt uit voorkeur want ik heb het op mijn BMW 3 G21 nu ook niet, maar had nog wat budget dus waarom niet. Het is niet dat ik voor die €300 een Pro S ipv Pro had kunnen nemen. Misschien had ik mits wat harder onderhandelen er een warmtepomp ipv gelaagd glas in gekregen, maar ik wou wel Design Plus omwille van de subwoofer, de testwagen met standaard audio klonk voor mij te plat.
Laatste tekst in de prijslijst dekken ze zich standaard in:Puppetmaster schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:33:
[...]Dus toen ik bestelde, maart 2025, was de prijslijst die ik aanhaalde hierboven van januari 2025 vigerend?
Wijzigingen voorbehouden. De gegevens over de leveringsmogelijkheden, uitvoeringen, prestaties, maten en gewichten, verbruik en onderhoudskosten zijn gebaseerd op de stand van zaken ten tijde van de uitgave.
Catch my drift?
Zijn we weer met een update, want opgeven kan eigenlijk niet met 4jaar10mnd te gaan.Inter18 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:46:
'Guus' Zastava Yugo klaaglijst
Je probeert alle reacties/ervaringen te combineren en in je geheugen te graven.
Wat heeft de wagen?
- Knalharde vering, luid, soms galmend bandenprotest op overgangen
- Krakend dashboard (ok, en middenconsole en ergens rechtsachter)
En dan geen idee waarom, herinner je je ineens een te hard opgeblazen skippybal. Als je daar een klap tegen gaf dan galmde het ding dat het een lieve lust was. Zou ik dan toch eens proberen....?
Aldus m'n pauze opgeofferd, de banden op 2,1Bar gezet en op naar de Brienenoord, zolangzamerhand m'n referentiekader.
En jawel,
- ipv het galmen is daar de bom-bom als je over de tussenvlakken gaat.
- Snelheidsdrempels zijn een stuk aangenamer
- Een deel van het gekraak is weg
Het zal niet geweldig zijn voor verbruik of bandenslijtage maar wel veel beter voor mijn rust en welzijn in de wagen. Lager durf ik niet te gaan met 255 achter.
,
hmm slim, dat scheelt. Hoeveel bar waren ze met de klachten?
Irritant dat je de bandendruk niet kan uitlezen in de auto overigens, dat kan zelfs met m'n 2015 corsa...
Irritant dat je de bandendruk niet kan uitlezen in de auto overigens, dat kan zelfs met m'n 2015 corsa...
Dat komt omdat de ID.7 geen bandendruksensoren gebruikt, maar verminderde druk opmerkt met de wielrotatie via de ABS-sensor.deter83 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:59:
hmm slim, dat scheelt. Hoeveel bar waren ze met de klachten?
Ja ik las het, maakt het niet minder irritantTrue schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Dat komt omdat de ID.7 geen bandendruksensoren gebruikt, maar verminderde druk opmerkt met de wielrotatie via de ABS-sensor.
Een TPMS zou niet verkeerd zijn en past eigenlijk wel bij het segment waar de ID.7 zich in bevindt. Ik was het in m'n vorige auto ook gewend. Ideaal om het per wiel te kunnen zien.
Ik heb een eerste storing/defect: een niet-werkend raam/spiegel-paneel, inclusief de melding over kinderslot.
Ik meende me te herinneren dat dit ook middels een zekering verwijderen gereset kon worden, maar een snelle zoekactie binnen het topic levert vooral de klachten op en een enkeling die er (meermaals) mee naar de dealer is gegaan.
Ik heb een eerste storing/defect: een niet-werkend raam/spiegel-paneel, inclusief de melding over kinderslot.
Ik meende me te herinneren dat dit ook middels een zekering verwijderen gereset kon worden, maar een snelle zoekactie binnen het topic levert vooral de klachten op en een enkeling die er (meermaals) mee naar de dealer is gegaan.
Heeft waarschijnlijk te maken met de kabel tussen de deur het het chassis van de auto die niet goed vast zit.Flieger schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:07:
Een TPMS zou niet verkeerd zijn en past eigenlijk wel bij het segment waar de ID.7 zich in bevindt. Ik was het in m'n vorige auto ook gewend. Ideaal om het per wiel te kunnen zien.
True schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Dat komt omdat de ID.7 geen bandendruksensoren gebruikt, maar verminderde druk in de banden ten opzichte van elkaar opmerkt met de wielrotatie via de ABS-sensor.
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1