• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:31
Spekkie99 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 12:05:
[...]

Een lus maken met het touw en dan weer door de haak en om de trekhaak?
Dit uiteindelijk gedaan, werkte prima! Bedankt :)

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:29
K0ENH schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:45:
[...]

Is nu al bevestigd dat er geen transportblokken meer gemonteerd zitten?
Ja, 2* inmiddels

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Inter18 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:39:
[...]
Het gevoel begint zolangzamerhand te ontstaan dat het verschil (zowel sturen want bij DCC progressief) tussen DCC and standaard veel groter is dan VW doet voorkomen, ben sowieso verkeerd voorgelicht
Het verschil is dat het standaard onderstel niet in te stellen is. Het vergelijk met DCC is dat het standaard onderstel ongeveer gelijk is aan DCC dat ingesteld is op een à twee tikjes vanuit het midden richting sport.

Hoe ben je hierover verkeerd voorgelicht?

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:15
Vandaag voor het eerst een bandenspanningswaarschuwing. Ging toch aardig wat lucht in alle banden, maar lijkt niet per se lek. Vind het erg zonde dat de ID.7 geen drukwaarden laat zien in het infotainment.

Iemand die externe sensoren heeft geplaatst? Aanraders?

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
BBx92 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:03:
Vandaag voor het eerst een bandenspanningswaarschuwing. Ging toch aardig wat lucht in alle banden, maar lijkt niet per se lek. Vind het erg zonde dat de ID.7 geen drukwaarden laat zien in het infotainment.

Iemand die externe sensoren heeft geplaatst? Aanraders?
Het systeem in de ID.7 meet geen druk, en kan dit dus ook niet weergeven. Het meet uitsluitend de rotatiesnelheid van de banden en vergelijkt de waarden van verschillende banden ten opzichte van elkaar. Als er een afwijking zit dan betekent het dat tenminste één band een afwijkende spanning heeft. Meestal betekent het dat één van je banden meer spanning kwijt is dan de anderen. Ik denk zelfs dat je met alle banden op hele lage spanning kan rijden, terwijl het systeem niets aangeeft zolang de onderlinge spanning (rotatiesnelheid) maar gelijk is.

Ik zou dus vooral in de gaten houden de komende dagen of je niet één band hebt die leegloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door RandomNick op 26-01-2026 18:59 ]

• BBx92
  • Registratie: December 2025
RandomNick schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:55:
[...]

Het systeem in de ID.7 meet geen druk, en kan dit dus ook niet weergeven. Het meet uitsluitend de rotatiesnelheid van de banden en vergelijkt de waarden van verschillende banden ten opzichte van elkaar. Als er een afwijking zit dan betekent het dat tenminste één band een afwijkende spanning heeft. Meestal betekent het dat één van je banden meer spanning kwijt is dan de anderen. Ik denk zelfs dat je met alle banden op hele lage spanning kan rijden, terwijl het systeem niets aangeeft zolang de onderlinge spanning (rotatiesnelheid) maar gelijk is.
Precies mijn punt. Ze waren allemaal vrij zacht. Alleen rechtsvoor was nog zachter dan de rest.

Overigens ook fijn om de bandenman te controleren.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38
Flieger schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:15:
[...]

Het verschil is dat het standaard onderstel niet in te stellen is. Het vergelijk met DCC is dat het standaard onderstel ongeveer gelijk is aan DCC dat ingesteld is op een à twee tikjes vanuit het midden richting sport.

Hoe ben je hierover verkeerd voorgelicht?
Is daar consensus over, over welke instelling van DCC het meest overeenkomt met standaard?
Ik lees nog wel eens verschillende settings (of onthou het verschillend ;) )

Verkeerd ingelicht omdat hem bij de proefrit verteld was dat het een standaard onderstel was, wat later een DCC bleek.
En dan zal hij op comfort-stand proef gereden hebben, wat wel een zachte/zweverige setting is.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38
True schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:43:
[...]

Stel je hebt een defect aan je keyless entry deel van je auto of aan je sleutel, zal je auto maar ongeacht de kennis over waar de sleutel zich bevind op slot moeten gaan? Vrij onhandig als je de sleutel nog in de auto had liggen me dunkt.
Mja, kan idd onhandig uitpakken, maar dat kan imo ook in de disclaimer van het afsluiten bij weglopen. ;)
Daarnaast heb je nog een reservesleutel en kan je de auto openen met de app.
Hoeft doorgaans geen groot probleem te zijn.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
Puppetmaster schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:13:
Is daar consensus over, over welke instelling van DCC het meest overeenkomt met standaard?
Het is uiteraard altijd subjectief maar ik heb meermaals back 2 back in ID.7’s met en zonder DCC gereden en bovenstaande is mijn conclusie.
Puppetmaster schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:13:
Verkeerd ingelicht omdat hem bij de proefrit verteld was dat het een standaard onderstel was, wat later een DCC bleek.
En dan zal hij op comfort-stand proef gereden hebben, wat wel een zachte/zweverige setting is.
Hoe dan ook geen poot om op te staan ten aanzien van een claim o.i.d.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:39
Vanmiddag bij goed licht even alle parkeersensoren voor en opzij gecheckt nadat ik online las dat de “maak de parkeersensoren schoon” melding meestal wordt veroorzaalt door steenslag. En inderdaad, de sensor linksvoor onder de koplamp heeft een steentje gekopt…
Dus voorlopig geen sensoren voor en van opzij. Wel typisch dat 1 kapotte sensor meteen betekent dat 3 kanten van de auto ineens blind zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlGiX5IlTjzjjzfBaxRGNy_xMuU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/64vADxJz7a5khPywNTgdV5k0.jpg?f=user_large

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 98 99 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1