• akkg
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21-01 23:18
Ook geprobeerd, die schakelt de info schermpjes links en rechts naast de snelheid aan/uit. Maar ook als ze aan staan is het schermpje met veiligheidssystemen dus niet te zien. Kan ook niet verder naar links/rechts.

Links naast de snelheid staat de actieradius en soc. Ook in AR scherm overigens geen weergave van hulplijntjes TA.

Toch een instelling ergens?

[ Voor 17% gewijzigd door akkg op 21-01-2026 22:44 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
akkg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:40:
[...]

Ook geprobeerd, die schakelt de info schermpjes links en rechts naast de snelheid aan/uit. Maar ook als ze aan staan is het schermpje met veiligheidssystemen dus niet te zien. Kan ook niet verder naar links/rechts.

Links naast de snelheid staat de actieradius en soc. Ook in AR scherm overigens geen weergave van hulplijntjes TA.

Toch een instelling ergens?
Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je verwacht/zou willen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• akkg
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21-01 23:18
True schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:01:
[...]

Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je verwacht/zou willen.
Het linker deel van de hud (groen kadertje) krijg ik maar niet tevoorschijn. Ipv de veiligheidssystemen staat daar de soc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uvq7wwxCjJKsYgi0CoGu27N68Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeFaLtcGnOh3g32t1RoLK9j3.jpg?f=fotoalbum_large

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:33
Pijltjestoetsen < > op je stuur

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:03
@akkg mischien even wat foto's van wat je ziet en bedoeld? Volgens mij is er geen SoC weergave in het AR-HUD, tenminste ik heb dit nog nooit gezien. Staan je hulpsystemen wel ingeschakeld? Kan me voorstellen dat 'ie het niet laat zien als ze uitstaan.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:45
De laadinstellingen in de auto stonden goed. Heb de beperkte snelheid een keer aan en uit gezet en de lader opnieuw opgestart. En vannacht laadde hij perfect weer met 11kW.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:42
BBx92 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:58:
[...]

7kw is niet 2 fase a 16a. Dat is geen ding. 7kw is 32a. Zeer weinig woningen (in NL) die zon aansluiting hebben. Dus als de auto maar op 1 fase kan laden zal deze aan een nl'se 3 fase paal (3x16) met 1x16a = 3,6kw laden, minus laadverliezen.
Dat deel snap ik idd,
Hij stond aan een publieke laadpaal, en bleek zo rond 8en volgeladen (80%), In tijd gezien is ie ergens sneller gaan laden want eind tijd in 1e instantie op 'rond 12en'

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:06
Goedemorgen,

zijn er al mensen zonder interieur pakket+ / HK speakers die een sub hebben (laten) inbouwen?
Ik kreeg het in m'n leasebudget helaas niet gepast (heb het exterieur+ gekozen omdat ik de test auto enorm donker vond binnen.... beetje spijt van want dat dak heb je als bestuurder weinig aan).
Maar het geluid is zoals te verwachten erg vlak en hol.
Maar het is een zakelijke lease, dus sleutelen aan de auto ook niet wenselijk.

Benieuwd of anderen wat hebben gevonden, of dat ik er gewoon maar aan moet wennen dat er een klein minpuntje is ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

deter83 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:39:
Goedemorgen,

zijn er al mensen zonder interieur pakket+ / HK speakers die een sub hebben (laten) inbouwen?
Ik kreeg het in m'n leasebudget helaas niet gepast (heb het exterieur+ gekozen omdat ik de test auto enorm donker vond binnen.... beetje spijt van want dat dak heb je als bestuurder weinig aan).

Benieuwd of anderen wat hebben gevonden, of dat ik er gewoon maar aan moet wennen dat er een klein minpuntje is ;)
Ik had dezelfde vraag, maar dan voor mijn ID4 (grotendeels dezelfde auto uiteindelijk). Wat ik zo kon vinden is er niks voorbereid qua bekabeling (wat jammer is, anders kon je vrij simple de originele subwoofer plaatsen, die zijn los namelijk niet zo heel duur 2e hands). De meest simple optie die ik tegen kwam was een compacte subwoofer met geintegreerde klasse D versterker, deze werd aangesloten op de 12V aansluiting in de kofferbak (een klasse D versterker trekt niet veel vermogen, dus dat zou moeten kunnen). Audiosignaal werd met behulp van een verloop achter de originele versterker (bij het handschoenenkastje) afgetakt.
Zie: https://www.reddit.com/r/...a_subwoofer_in_my_23_id4/

Mij iets te veel werk, ik wil de originele speakers uiteindelijk upgraden met pasklare Focal's, dat schijnt al een behoorlijke upgrade te zijn (grote kans dat de ID7 de audio deelt met de ID4, en die speakers dus ook passen)

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 22-01-2026 10:01 ]

Vaak bu'j te bang!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57

Crusader

Arc Nature

Goedemorgen,

Voor mij persoonlijk was het vervangen van de subwoofer een verschil van dag en nacht. Veel voller geluid.
Maar het is ieders persoonlijke smaak, ik lees hier ook berichten dat rijders het niet zoveel beter vonden als met de stock sub. Als je in de buurt van Zoetermeer woont dan mag je best een keertje in mijn ID.7 luisteren.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:57

Crusader

Arc Nature

-tom-562 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:01:
[...]
Mij iets te veel werk, ik wil de originele speakers uiteindelijk upgraden met pasklare Focal's, dat schijnt al een behoorlijke upgrade te zijn (grote kans dat de ID7 de audio deelt met de ID4, en die speakers dus ook passen)
Ik zou ook graag een upgrade willen naar Focal, maar aangezien Focal geen ID.7 vermeld op https://www.focal.com/focal-inside/brands/volkswagen denk ik niet dat je er zomaar van uit kunt gaan dat ze compatible zijn met de ID.4.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Crusader schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:53:
[...]

Voor mij persoonlijk was het vervangen van de subwoofer een verschil van dag en nacht. Veel voller geluid.
Maar het is ieders persoonlijke smaak, ik lees hier ook berichten dat rijders het niet zoveel beter vonden als met de stock sub. Als je in de buurt van Zoetermeer woont dan mag je best een keertje in mijn ID.7 luisteren.
Jij hebt dus al het interieur pakket.
Je mag dan ook de geluiden uit het topic meegeven dat je de sub moet aanpassen (via het infotainment) als je tussen Spotify & radio wisselt gezien dat veel verschil maakt.
M.i. is als je al HK (int. pakket) hebt, de sub vervangen niet een volledige oplossing.
En als je nog geen HK hebt, kun je niet standaard wat aansluiten in de kofferbak.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Goedemorgen,

Als t wat minder koud is ga ik een ARS24 sub plaatsen. Dit samen met een Match M5.4 DSP. De auto zit gewoon als elke andere Volkswagen in elkaar dus binnen een minuut of 15 a 30 heb je een subwooferkabel in de kofferbak liggen vanaf het dashboardkastje.

ARS24 heeft trouwens een video over het vervangen van speakers en versterker/subwoofer voor een non-HK ID.4. Alleen de tweeters zijn een probleem vanwege de airbags, de rest is gewoon standaard.

Het dashboardkastje van de ID.7 is zelfs makkelijker dan in die video :)

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:06
Ruud schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:56:
[...]

Als t wat minder koud is ga ik een ARS24 sub plaatsen. Dit samen met een Match M5.4 DSP. De auto zit gewoon als elke andere Volkswagen in elkaar dus binnen een minuut of 15 a 30 heb je een subwooferkabel in de kofferbak liggen vanaf het dashboardkastje.

ARS24 heeft trouwens een video over het vervangen van speakers en versterker/subwoofer voor een non-HK ID.4. Alleen de tweeters zijn een probleem vanwege de airbags, de rest is gewoon standaard.

Het dashboardkastje van de ID.7 is zelfs makkelijker dan in die video :)
Oef, als ik dat filmpje kijk krijg ik het wel benauwd met m'n gebrekkige technische kennis en zorg over lease.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen als je er mee aan de slag bent!
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1