• akkg
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 29-03 18:50
Ook geprobeerd, die schakelt de info schermpjes links en rechts naast de snelheid aan/uit. Maar ook als ze aan staan is het schermpje met veiligheidssystemen dus niet te zien. Kan ook niet verder naar links/rechts.

Links naast de snelheid staat de actieradius en soc. Ook in AR scherm overigens geen weergave van hulplijntjes TA.

Toch een instelling ergens?

[ Voor 17% gewijzigd door akkg op 21-01-2026 22:44 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
akkg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 22:40:
[...]

Ook geprobeerd, die schakelt de info schermpjes links en rechts naast de snelheid aan/uit. Maar ook als ze aan staan is het schermpje met veiligheidssystemen dus niet te zien. Kan ook niet verder naar links/rechts.

Links naast de snelheid staat de actieradius en soc. Ook in AR scherm overigens geen weergave van hulplijntjes TA.

Toch een instelling ergens?
Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je verwacht/zou willen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• akkg
True schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:01:
[...]

Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je verwacht/zou willen.
Het linker deel van de hud (groen kadertje) krijg ik maar niet tevoorschijn. Ipv de veiligheidssystemen staat daar de soc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uvq7wwxCjJKsYgi0CoGu27N68Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeFaLtcGnOh3g32t1RoLK9j3.jpg?f=fotoalbum_large

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:27
Pijltjestoetsen < > op je stuur

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:31
@akkg mischien even wat foto's van wat je ziet en bedoeld? Volgens mij is er geen SoC weergave in het AR-HUD, tenminste ik heb dit nog nooit gezien. Staan je hulpsystemen wel ingeschakeld? Kan me voorstellen dat 'ie het niet laat zien als ze uitstaan.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:59
De laadinstellingen in de auto stonden goed. Heb de beperkte snelheid een keer aan en uit gezet en de lader opnieuw opgestart. En vannacht laadde hij perfect weer met 11kW.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-04 15:11
BBx92 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:58:
[...]

7kw is niet 2 fase a 16a. Dat is geen ding. 7kw is 32a. Zeer weinig woningen (in NL) die zon aansluiting hebben. Dus als de auto maar op 1 fase kan laden zal deze aan een nl'se 3 fase paal (3x16) met 1x16a = 3,6kw laden, minus laadverliezen.
Dat deel snap ik idd,
Hij stond aan een publieke laadpaal, en bleek zo rond 8en volgeladen (80%), In tijd gezien is ie ergens sneller gaan laden want eind tijd in 1e instantie op 'rond 12en'

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-03 20:54
Goedemorgen,

zijn er al mensen zonder interieur pakket+ / HK speakers die een sub hebben (laten) inbouwen?
Ik kreeg het in m'n leasebudget helaas niet gepast (heb het exterieur+ gekozen omdat ik de test auto enorm donker vond binnen.... beetje spijt van want dat dak heb je als bestuurder weinig aan).
Maar het geluid is zoals te verwachten erg vlak en hol.
Maar het is een zakelijke lease, dus sleutelen aan de auto ook niet wenselijk.

Benieuwd of anderen wat hebben gevonden, of dat ik er gewoon maar aan moet wennen dat er een klein minpuntje is ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

deter83 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:39:
Goedemorgen,

zijn er al mensen zonder interieur pakket+ / HK speakers die een sub hebben (laten) inbouwen?
Ik kreeg het in m'n leasebudget helaas niet gepast (heb het exterieur+ gekozen omdat ik de test auto enorm donker vond binnen.... beetje spijt van want dat dak heb je als bestuurder weinig aan).

Benieuwd of anderen wat hebben gevonden, of dat ik er gewoon maar aan moet wennen dat er een klein minpuntje is ;)
Ik had dezelfde vraag, maar dan voor mijn ID4 (grotendeels dezelfde auto uiteindelijk). Wat ik zo kon vinden is er niks voorbereid qua bekabeling (wat jammer is, anders kon je vrij simple de originele subwoofer plaatsen, die zijn los namelijk niet zo heel duur 2e hands). De meest simple optie die ik tegen kwam was een compacte subwoofer met geintegreerde klasse D versterker, deze werd aangesloten op de 12V aansluiting in de kofferbak (een klasse D versterker trekt niet veel vermogen, dus dat zou moeten kunnen). Audiosignaal werd met behulp van een verloop achter de originele versterker (bij het handschoenenkastje) afgetakt.
Zie: https://www.reddit.com/r/...a_subwoofer_in_my_23_id4/

Mij iets te veel werk, ik wil de originele speakers uiteindelijk upgraden met pasklare Focal's, dat schijnt al een behoorlijke upgrade te zijn (grote kans dat de ID7 de audio deelt met de ID4, en die speakers dus ook passen)

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 22-01-2026 10:01 ]

Vaak bu'j te bang!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06

Crusader

Arc Nature

Goedemorgen,

Voor mij persoonlijk was het vervangen van de subwoofer een verschil van dag en nacht. Veel voller geluid.
Maar het is ieders persoonlijke smaak, ik lees hier ook berichten dat rijders het niet zoveel beter vonden als met de stock sub. Als je in de buurt van Zoetermeer woont dan mag je best een keertje in mijn ID.7 luisteren.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

-tom-562 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:01:
[...]
Mij iets te veel werk, ik wil de originele speakers uiteindelijk upgraden met pasklare Focal's, dat schijnt al een behoorlijke upgrade te zijn (grote kans dat de ID7 de audio deelt met de ID4, en die speakers dus ook passen)
Ik zou ook graag een upgrade willen naar Focal, maar aangezien Focal geen ID.7 vermeld op https://www.focal.com/focal-inside/brands/volkswagen denk ik niet dat je er zomaar van uit kunt gaan dat ze compatible zijn met de ID.4.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Crusader schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:53:
[...]

Voor mij persoonlijk was het vervangen van de subwoofer een verschil van dag en nacht. Veel voller geluid.
Maar het is ieders persoonlijke smaak, ik lees hier ook berichten dat rijders het niet zoveel beter vonden als met de stock sub. Als je in de buurt van Zoetermeer woont dan mag je best een keertje in mijn ID.7 luisteren.
Jij hebt dus al het interieur pakket.
Je mag dan ook de geluiden uit het topic meegeven dat je de sub moet aanpassen (via het infotainment) als je tussen Spotify & radio wisselt gezien dat veel verschil maakt.
M.i. is als je al HK (int. pakket) hebt, de sub vervangen niet een volledige oplossing.
En als je nog geen HK hebt, kun je niet standaard wat aansluiten in de kofferbak.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:46
Goedemorgen,

Als t wat minder koud is ga ik een ARS24 sub plaatsen. Dit samen met een Match M5.4 DSP. De auto zit gewoon als elke andere Volkswagen in elkaar dus binnen een minuut of 15 a 30 heb je een subwooferkabel in de kofferbak liggen vanaf het dashboardkastje.

ARS24 heeft trouwens een video over het vervangen van speakers en versterker/subwoofer voor een non-HK ID.4. Alleen de tweeters zijn een probleem vanwege de airbags, de rest is gewoon standaard.

Het dashboardkastje van de ID.7 is zelfs makkelijker dan in die video :)

• deter83
Ruud schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:56:
[...]

Als t wat minder koud is ga ik een ARS24 sub plaatsen. Dit samen met een Match M5.4 DSP. De auto zit gewoon als elke andere Volkswagen in elkaar dus binnen een minuut of 15 a 30 heb je een subwooferkabel in de kofferbak liggen vanaf het dashboardkastje.

ARS24 heeft trouwens een video over het vervangen van speakers en versterker/subwoofer voor een non-HK ID.4. Alleen de tweeters zijn een probleem vanwege de airbags, de rest is gewoon standaard.

Oef, als ik dat filmpje kijk krijg ik het wel benauwd met m'n gebrekkige technische kennis en zorg over lease.
Ben erg benieuwd naar je ervaringen als je er mee aan de slag bent!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

True schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:38:
[...]

Jij hebt dus al het interieur pakket.
Je mag dan ook de geluiden uit het topic meegeven dat je de sub moet aanpassen (via het infotainment) als je tussen Spotify & radio wisselt gezien dat veel verschil maakt.
M.i. is als je al HK (int. pakket) hebt, de sub vervangen niet een volledige oplossing.
En als je nog geen HK hebt, kun je niet standaard wat aansluiten in de kofferbak.
De ingebouwde Spotify gebruik ik niet, ik gebruik Tidal via CarPlay. Vandaag een rit naar de radio geluisterd (afwisselend webradio en DAB+) en merk weinig verschil, wel dat Tidal via CarPlay natuurlijk veel voller klinkt. Spotify via CarPlay is in mijn beleving ook weer minder dan Tidal via CarPlay. Webradio/DAB+ klinkt sowieso al wat blikkeriger, maar dat kan door de compressie en inferieure codecs komen.
Sub vervangen is geen volledige oplossing maar wel een hele verbetering in mijn ervaring.
Maar goed, allemaal niet heel erg ID.7 gerelateerd maar meer persoonlijke smaak en beleving.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 22-01-2026 15:50 ]

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:50
Ruud schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:56:
[...]

Gaaf. Ik heb ook nog een Mosconi DSP versterker liggen dus als je je inbouw wilt delen graag. Ik ga tegen die tijd de deuren dempen en wat experimenteren met andere tweeters en midwoofers. Zal ook wat foto’s posten. Kan iedereen meteen zien dat er helemaal niets van Harman Kardon inzit behalve de logo’s op de tweetergrilles.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:32
Inter18 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:04:
De leen ID.3 was door z'n stroom heen -> aan de openbare AC lader -> 3,3kW -> 13 uur laden (WAT?)
Blijkbaar kan ie Max 7kW laden, dus dat is wel ongeveer de helft
De ID.3 Limited Edition, die met de zwarte velgen en zwart dak, die nu adviesprijs 30K is, doet max 7,2 kW. De andere ID.3’s doen wel ‘gewoon’ 11 kW afaik.

Catch my drift?

• Badeen
  • Laatst online: 16:21
Meer mensen bij wie de verbinding met de auto kaduuk is? Kan niks met de auto via de app.. Heb zojuist nog even opnieuw alle privacy instelling uit en aan gezet, maar dat lijkt het niet te verhelpen. Ik heb vanochtend wel een update uitgevoerd (volgensmij naar 5.4.0, dacht dat ik die al had maargoed), maar verder niks geks.

• DSelluf
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 14-03 21:50
akkg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:18:
[...]

Het linker deel van de hud (groen kadertje) krijg ik maar niet tevoorschijn. Ipv de veiligheidssystemen staat daar de soc.
[Afbeelding]
Dat linker deel krijg je alleen te zien in de HUD op het moment dat je ACC of TA is ingeschakeld!

• akkg
Die toetsen ken ik, maar als ik druk wiebelt ie alsof het het laatste beeldje is. Scherm voor de assistentiesystemen komt maar niet in beeld. Het blijft bij dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWd8Y1rb6-Sv1dreEpykACzb-JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ps3CcyjPsRfqo7H6CddvsxHC.jpg?f=fotoalbum_large

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Waarom zou je geen zaken kunnen vervangen als het lease is? Als je niet tevreden over het geluid bent kun je toch (als de mogelijkheid er is) gewoon upgraden?

[ Voor 14% gewijzigd door Blommie01 op 22-01-2026 21:41 ]

• dim bia enpet
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 11:48
Hallo,
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ikzelf binnenkort een id.7 tourer in gebruik neem.
Wat ik me afvraag, en hier nog niet ben tegengekomen (als ik er niet over heb gekeken) is de middelste zitplaats op de achterbank.
Die lijkt opvallend harder dan de andere zitplaatsen.
Zijn er mensen die hier ervaringen, tips of aftermarket oplossingen voor hebben?
Alvast bedankt voor de reacties.

• Inter18
Badeen schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:37:
Meer mensen bij wie de verbinding met de auto kaduuk is? Kan niks met de auto via de app.. Heb zojuist nog even opnieuw alle privacy instelling uit en aan gezet, maar dat lijkt het niet te verhelpen. Ik heb vanochtend wel een update uitgevoerd (volgensmij naar 5.4.0, dacht dat ik die al had maargoed), maar verder niks geks.
Mijne staat bij de dealer.......,...... nog geen 2mnd oud. Dat terzijde maar staat derhalve niet voor de deur.
De app geeft nu aan dat hij voor 6 uur is gesynchroniseerd.
Een 2-tal uren geleden gaf ie aan dat ie voor 23uur en 12 minuten gesynt was, geen idee wat dat inhoudt.

Maar omdat ik zo'n meegaand ventje ben heb ik de wagen eens ontgrendeld.
Status ging naar 'Ontgrendeld' -> vergrendelen weer naar 'Vergrendeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BZqq5i21d4a01YiT09w6k9r9DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4bg4EMZU6xfFBNZCN9Q7KTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb via instellingen wel iets ingesteld dat gerelateerd lijkt te zijn aan de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFLMGrHhXDJpxkK0v5fGT9dYysI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCVvqGWhHM48XfZCh5pVyo2p.jpg?f=fotoalbum_large

Moet je natuurlijk wel eerst contact hebben met de wagen. Als je er een stukje in rijdt of zelfs alleen in de wagen zit, dan zou het app verkeer moeten herstellen

• Inter18
dim bia enpet schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:00:
Hallo,
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ikzelf binnenkort een id.7 tourer in gebruik neem.
Wat ik me afvraag, en hier nog niet ben tegengekomen (als ik er niet over heb gekeken) is de middelste zitplaats op de achterbank.
Zijn er mensen die hier ervaringen, tips of aftermarket oplossingen voor hebben?
Wat zou je doel zijn van de middelste zitplek?
Ik gebruik hem nauwelijks, 4 personen max.tot nu toe

Door de 'zetel' vorm van links en rechs is het geen volwaardige zitplek. Er is ruimte genoeg, dat wel

• GTAm
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01-04 07:50
dim bia enpet schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:00:
Hallo,
Recent een 2x een 2.000km lange trip gemaakt. Mijn oudste van 3 tienerzonen zat op die middelste plaats. Hij is inmiddels 1m72 en heeft er niet over geklaagd. Veel meer ruimte dan in de Passats en BMW 5serie waarmee we die trip de afgelopen keren aflegden.
Een V-klasse ofzo heeft natuurlijk wel een comfortabelere middelste zitplek achterin.

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:47
Blommie01 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:36:
[...]
Waarom zou je geen zaken kunnen vervangen als het lease is? Als je niet tevreden over het geluid bent kun je toch (als de mogelijkheid er is) gewoon upgraden?
Omdat je in het geval van lease geen eigenaar bent en geen wijzigingen aan de auto mag aanbrengen. Bij inleveren dient de auto hetzelfde te zijn als bij afleveren, op gebruikssporen na.

• akkg
DSelluf schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 19:45:
[...]

Dat linker deel krijg je alleen te zien in de HUD op het moment dat je ACC of TA is ingeschakeld!
Is ook ingeschakeld, maar dan nog. Zou er echt iets mis zijn? Of kan ik nog iets checken?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Flieger schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Omdat je in het geval van lease geen eigenaar bent en geen wijzigingen aan de auto mag aanbrengen. Bij inleveren dient de auto hetzelfde te zijn als bij afleveren, op gebruikssporen na.
Dan bouw je voor het inleveren de boel toch weer uit? Vervangende speakers in de deuren zou ik zelf laten zitten. Dat is dan mooi een gelukje voor de volgende eigenaar, en als je 3 of 4 jaar er mee hebt heeft het je per jaar weinig gekost uiteindelijk
Een subwoofer/versterker/DSP zou ik wel gewoon uitbouwen (dat is meteen ook een stuk makkelijker)

Vaak bu'j te bang!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

akkg schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:29:
[...]

Die toetsen ken ik, maar als ik druk wiebelt ie alsof het het laatste beeldje is. Scherm voor de assistentiesystemen komt maar niet in beeld. Het blijft bij dit:
[Afbeelding]
deze HUD herken ik niet in mijn ID.7, lijkt wel alsof je een hele oude versie software draait.
De SoC bijvoorbeeld ziet er niet uit als een groene batterij aan de linkerkant, maar juist zoals in deze video staat het verbruik bij de accu (met een ander symbool) en moet ik de SoC van het andere display aflezen.
YouTube: The NEW VW ID HUD is AMAZING !!!

• dim bia enpet
Inter18 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:11:
[...]

Wat zou je doel zijn van de middelste zitplek?
Ik gebruik hem nauwelijks, 4 personen max.tot nu toe

Door de 'zetel' vorm van links en rechs is het geen volwaardige zitplek. Er is ruimte genoeg, dat wel
Wij hebben 3 kinderen, reeds te groot voor kinderzitjes.
In de breedte inderdaad geen probleem, maar vooral de hardheid van de middelste zit was een puntje van kritiek toen we de auto uitprobeerden in de showroom.

• dim bia enpet
GTAm schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:18:
[...]

Recent een 2x een 2.000km lange trip gemaakt. Mijn oudste van 3 tienerzonen zat op die middelste plaats. Hij is inmiddels 1m72 en heeft er niet over geklaagd. Veel meer ruimte dan in de Passats en BMW 5serie waarmee we die trip de afgelopen keren aflegden.
Een V-klasse ofzo heeft natuurlijk wel een comfortabelere middelste zitplek achterin.
Geruststellend om te horen, merci.
Ofwel zijn mijn tienermeiden wat 'gevoeliger' dan jouw zonen :) ;)

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-04 23:12
akkg schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 21:29:
[...]

[Afbeelding]
Heb je al gekeken in de head-up display instellingen? Bij voertuig > interieur > head up display. En staat daar bij inhoud dichtbij “bestuurdershulpsystemen” aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INea9RXeRk_fBt_v8MX8EB7mV14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQYPVwPr9gFQm5pTnx0dECkl.jpg?f=fotoalbum_large
Als ik die uitzet namelijk krijg ik het scherm wat jij hebt.

• deter83
Crusader schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:41:
[...]

deze HUD herken ik niet in mijn ID.7, lijkt wel alsof je een hele oude versie software draait.
De SoC bijvoorbeeld ziet er niet uit als een groene batterij aan de linkerkant, maar juist zoals in deze video staat het verbruik bij de accu (met een ander symbool) en moet ik de SoC van het andere display aflezen.
YouTube: The NEW VW ID HUD is AMAZING !!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQZxEQeCdYS35EIJG5tkqEhsMzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/neLPe3GAICF7UfZdKAx8Oudo.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zit op 5.6 en zie wel die groene batterij. Maar idd wel 3 schermpjes als Navi en ta aan staat

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is er niet per-ongeluk in de instellingen van het HUD wat aangepast aan de te tonen items?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 23:26:
[...]
Vervangende speakers in de deuren zou ik zelf laten zitten.
Toch mee oppassen.
Bij mij staat er expliciet in de carpolicy dat elke aanpassing op onze kosten terug naar origineel aangepast wordt na inlevering.
Dus ook al lever je een betere auto in met die betere speakers, dan nog zou het mij geld kosten want de originele MOETEN er in.
Zelfde als bij een trekhaak achteraf laten monteren, moet er ook weer af bij inleveren, ook al verminder je daar dus de uitrusting van de wagen mee...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Maakt die van jullie ook “computergeluidjes”, klinkend als het benaderen van een 3,5” floppy disk?
Vooral bij stilstand te horen.

Hij doet het sinds een aantal weken, kan het me niet herinneren uit de beginperiode?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Badeen
Inter18 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:07:
[...]

Mijne staat bij de dealer.......,...... nog geen 2mnd oud. Dat terzijde maar staat derhalve niet voor de deur.
De app geeft nu aan dat hij voor 6 uur is gesynchroniseerd.
Een 2-tal uren geleden gaf ie aan dat ie voor 23uur en 12 minuten gesynt was, geen idee wat dat inhoudt.

Maar omdat ik zo'n meegaand ventje ben heb ik de wagen eens ontgrendeld.
Status ging naar 'Ontgrendeld' -> vergrendelen weer naar 'Vergrendeld.

[Afbeelding]

Ik heb via instellingen wel iets ingesteld dat gerelateerd lijkt te zijn aan de app
[Afbeelding]

Moet je natuurlijk wel eerst contact hebben met de wagen. Als je er een stukje in rijdt of zelfs alleen in de wagen zit, dan zou het app verkeer moeten herstellen
Hmmm, ik heb hiervoor nooit die geoptimaliseerd accugebruik aan gehad. Vanochtend even aangezet, auto ontgrendeld en ik had ineens weer verbinding. Daarna uit gezet en hij blijft het doen :? .. Naja 't zal. Ik doe maar de aanname dat het iets met de update te maken had.

Qua "Laatst gesynchroniseerd", dat is vziw het laatste contactmoment tussen de auto en de servers. Zie je ook duidelijk tijdens het snelladen, dan schiet ie ineens een x % omhoog als ie eerst staat op '3 min geleden gesynchroniseerd' en daarna meld 'zojuist gesynchroniseerd'.

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:48
Ook van mijn kant eens een verbruiksbericht. Afgelopen weekend naar Oostenrijk gereden. Op de heenweg heb ik het niet bijgehouden maar op de terugweg had ik een verbruik van 19.1kWh over 944km. Na 400km gaf hij nog steeds -7°C in Duitsland. Dus best koud voor een EV.
Auto stond overdekt geparkeerd dus ik had deze niet voorverwarmd en aldus met 100% batterij vertrokken.
Onderweg 2 laadstops met max snelheid richting de 200kW. zelfs 198kW gehaald maar geen foto van.
TA op 123km/h in standje eco. Verwarming op 23°C. En op winterbanden natuurlijk.
Zou TA op130km/h en comfortstand veel extra verbruik zijn? Ik vraag me wel af hoe sommige mensen een nog lager verbruik halen.
In ieder geval een fantastische reiswagen. Nu 20k km en nog steeds heel tevreden.
Al ben ik wel bezorgd voor wachttijden aan de laadpalen tijdens de drukke krokusweek. We zullen het zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHez9f7ZTco5RgQi_yscIqglK2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/el9I04x3LHjLPINHm8o7gvOg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vAwPYEL4XuqUOq7GxonrCYOdv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxo9drZ0AsdRSXmMizEJekrj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door bertbelgie op 23-01-2026 09:50 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

stanny schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:16:
[...]

Toch mee oppassen.
Bij mij staat er expliciet in de carpolicy dat elke aanpassing op onze kosten terug naar origineel aangepast wordt na inlevering.
Dus ook al lever je een betere auto in met die betere speakers, dan nog zou het mij geld kosten want de originele MOETEN er in.
Zelfde als bij een trekhaak achteraf laten monteren, moet er ook weer af bij inleveren, ook al verminder je daar dus de uitrusting van de wagen mee...
Alsof ze je deurpanelen gaan demonteren bij inname :+ mijn vorige (private) lease auto heb ik ook ingeleverd met geupgrade speakers, die moest ik ook origineel inleveren.
Een trekhaak is visueel zichtbaar, dus daar kan ik mij wat bij voorstellen (mochten ze echt zo strikt zijn)

Vaak bu'j te bang!

• Bramji 117
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-04 11:15
Puppetmaster schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:33:
Maakt die van jullie ook “computergeluidjes”, klinkend als het benaderen van een 3,5” floppy disk?

Hij doet het sinds een aantal weken, kan het me niet herinneren uit de beginperiode?
Herkenbaar, ik heb het ook. Volgens mij komt het uit de airco. Als ik hem aan/ uit zet of de ventilatie schachten aan pas is het weg. Twijfel of ik het moet melden bij de dealer.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:46
Bramji 117 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:18:
[...]

Herkenbaar, ik heb het ook. Volgens mij komt het uit de airco. Als ik hem aan/ uit zet of de ventilatie schachten aan pas is het weg. Twijfel of ik het moet melden bij de dealer.
Ik gok op de stand van de ventilatie, die wijzigt constant en dat hoor je waarschijnlijk.

• rjce
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-04 23:09
deter83 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]
Ik zit op 5.6 en zie wel die groene batterij. Maar idd wel 3 schermpjes als Navi en ta aan staat
Je kunt met de pijltjes aan de rechterkant op het stuur switchen tussen de weergave van de HUD. Je kunt ook op de knop VIEW drukken dan verdwijnen de 2 buitenste "schermpjes".

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:30

Lancer

What the......

Ruud schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:39:
[...]

Ik gok op de stand van de ventilatie, die wijzigt constant en dat hoor je waarschijnlijk.
Of de warmtepomp. Die hoor ik ook wel eens knorren.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• deter83
rjce schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:01:
[...]

Je kunt met de pijltjes aan de rechterkant op het stuur switchen tussen de weergave van de HUD. Je kunt ook op de knop VIEW drukken dan verdwijnen de 2 buitenste "schermpjes".
Klopt, bij mij werkt het ook allemaal gewoon. Ik reageerde op iemand die zei dat dit een oude weergave zou moeten zijn. Maar dat is het dus juist niet.

• DaMenaz
-tom-562 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Alsof ze je deurpanelen gaan demonteren bij inname :+ mijn vorige (private) lease auto heb ik ook ingeleverd met geupgrade speakers, die moest ik ook origineel inleveren.
Een trekhaak is visueel zichtbaar, dus daar kan ik mij wat bij voorstellen (mochten ze echt zo strikt zijn)
Ik heb de dakbogen zwart gewapt (black pakket was toen ik bestelde nog niet uitgevonden). Nog 2,5 jaar om erover na te denken of ik de wrap laat zitten of verwijder bij inleveren. Denk verwijderen.

Overigens is mijn auto nu zo smerig dat hij bij elke remactie aangeeft dat ik de parkeersensoren aan de voorkant moet schoonmaken, :$

Catch my drift?

• akkg
mark322 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 07:21:
[...]

Heb je al gekeken in de head-up display instellingen? Bij voertuig > interieur > head up display. En staat daar bij inhoud dichtbij “bestuurdershulpsystemen” aan?
[Afbeelding]
Als ik die uitzet namelijk krijg ik het scherm wat jij hebt.
Ah, boeiend. Als ik in het menu kijk zie ik namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUm-tmhhH2Gn4Or2YYjolK5GBdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMY5bE4ouo3NPFKoI7ZV2oRT.jpg?f=fotoalbum_large
En voor de zekerheid de software die erop staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-hno62ANvabNMf__Ig0NhJGkxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCkQ0KgGHVkIvA685acEMZTe.jpg?f=fotoalbum_large
Toch maar even contact met de dealer?

• deter83
akkg schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:54:
[...]

Ah, boeiend. Als ik in het menu kijk zie ik namelijk dit:
[Afbeelding]
En voor de zekerheid de software die erop staat:
[Afbeelding]
Toch maar even contact met de dealer?
Welke ID software (5.x..) zit je?

• RandomNick
Puppetmaster schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:33:

Als je een soort krakende / schuivende geluiden hoort, dat herken ik wel.
Dat had de vorige auto (Enyaq) ook, en deze weer. Het is iets met de airco / ventilatie denk ik.
Als je er wat langer inzit (bijv. 20 min op iemamd wachten) dat is het op een gegeven moment weg.
Niks om je zorgen over te maken.

Hetzelfde als bij benaderen van de auto met de sleutel in de zak. Je hoort dan een soort gebrom / gegrom evenals een soort ontgrendelijk bij de remmen. Bij de ID.7 weer wat anders van toon dan de Enyaq. Vermoedelijk bepaalde systemen / processen die opstarten.

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-04 16:52
deter83 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Welke ID software (5.x..) zit je?
Zijn systeeminformatie is identiek aan de mijne op 5.6.3.

• Blommie01
  • Nu online
Flieger schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 22:31:
[...]

Dan zet je bij inleveren de oude speakers er toch weer in?

Probleem opgelost…

En daarnaast geen haan die er naar kraait als je zelf zaken als een audio upgrade toevoegt en laat zitten….

• frankdechen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 16:57
Hier een foto van mijn ID.7 met aftermarket velgen ter vervanging van de zwarte "Bergen" die niet meer leverbaar waren voor eind 2025.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri9Svpm_4-vpNWbYD7I-7V_-bfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efKhyebjGZZ1NEFT0nMYWzUd.jpg?f=fotoalbum_large

• deter83
frankdechen schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:55:
Hier een foto van mijn ID.7 met aftermarket velgen ter vervanging van de zwarte "Bergen" die niet meer leverbaar waren voor eind 2025.
[Afbeelding]
dikke velgen! Mooi. Is dit 19”?

• Puppetmaster
Lancer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:29:
[...]

Of de warmtepomp. Die hoor ik ook wel eens knorren.
Ik heb geen warmtepomp, dus dat zal het niet zijn. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• frankdechen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 16:57
deter83 schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 20:39:
[...]
dikke velgen! Mooi. Is dit 19”?
Ja dat klopt, 19 inch. Het zijn GMP Italia Fender velgen om precies te zijn: https://www.gmpitalia.com...der-gb-side-1800x1800.png

• taco_ni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:18
taco_ni schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:05:
[...]

De divider staat bij mij met de twee uitdraaibare voetensteunen op een rubber mat, laagste stand, en stevig geklemd tegen het dak. Tot nu toe geen problemen met verschuiven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEXbyiaWs0SYOVcbgi8rSODj4qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdTurBBnd7RqTvQ5gPKOUJHf.jpg?f=fotoalbum_large
Uit de 'ijstijd' de indeling van de kofferbak met de divider. De hond, kruising labrador/Friese stabij, rechts en alles wat verder mee moet mag links zonder dat we bang hoeven te zijn dat er aan geknaagd wordt d:)b

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-04 22:40

passat_to_ev

Nice_car

Heeft iemand van jullie al gespeeld met het aantal kilometers bij de laad stop en de eindbestemming voor plannen laders onderweg? Ik heb beide op 30 km staan en dacht deze te wijzigen naar 20 km, maar dat is een procent of 5. Levert dat in de praktijk stress op, ook al plant hij toch meestal wat ruimer?

MW_ID7

• RandomNick
passat_to_ev schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:24:
Heeft iemand van jullie al gespeeld met het aantal kilometers bij de laad stop en de eindbestemming voor plannen laders onderweg? Ik heb beide op 30 km staan en dacht deze te wijzigen naar 20 km, maar dat is een procent of 5. Levert dat in de praktijk stress op, ook al plant hij toch meestal wat ruimer?
Ik heb dit op de minimale waardes staan (dacht 20 km).
Of het stress oplevert hangt van jou af :-)
Ik rijd ondertussen zo'n 5 jaar EV en weet dus wel wat de factoren zijn die verbruik beïnvloeden.
Zolang je rijgedrag stabiel is, en de weer- en rijomstandigheden dat ook zijn is de GOM betrouwbaar. Als je één van die variabelen opeens flink wijzigt gaat het verbruik omhoog of omlaag en de GOM zal dit zeker als je kort voor een laadstop zit niet goed kunnen verwerken. Voorbeelden: opeens veel harder gaan rijden, flink omhoog rijden, tegenwind, temperatuurverschil. Als je hier rekening mee houdt dan kan het echt prima.
Kantekening is wel dat ik nog nooit echt de auto heb gebruikt voor laadplanning voor langere trips, maar dat maakt niet zoveel uit, want de principes blijven hetzelfde.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijft toch telkens weer mooi om te zien hoe de ID.7 beoordeeld blijft worden, ook qua VW Navigatie d:)b
En in deze video misschien meteen ook de antwoorden op de vragen welke hier gisteren nog gesteld werden aangaande het instellen van minimale SOC en het kilometrage bij aankomst (+ een snellaadstop).

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 24-01-2026 15:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maarten Beckers
  • Laatst online: 11-02 19:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiwNPqOSUn6qjc59YtjsFuaoFKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRD91pqlagqsIiNZt7E7lXGy.jpg?f=fotoalbum_large

KÖNIG Reflex Cross 248 Sneeuwkettingen

Past perfect op ID7 Tourer! En effectief te monteren op minder dan 1 minuut!

snip: rest is vraag en aanbod

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 11-02-2026 14:38 ]

• DaMenaz
DaMenaz schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:01:
[...]
Overigens is mijn auto nu zo smerig dat hij bij elke remactie aangeeft dat ik de parkeersensoren aan de voorkant moet schoonmaken, :$
Hmmm, lijkt toch meer aan de hand te zijn. De auto is inmiddels weer zwart zoals VW hem bedoeld had, maar de melding van de parkeersensoren blijft. Op het scherm geeft hij ook uitroeptekens in de zones voor en aan de zijkanten in de projectie van de parkeersensoren die over de 360-camera wordt geprojecteerd. Parkeerfuncties zijn ook geblokkeerd. Zal er dan toch ergens een stekker niet lekker zitten. Camera’s werken wel gewoon.
6 maart krijgt hij de 60K beurt. Moeten ze er maar even mee aan de slag.

Edit: inmiddels online wel gelezen dat dit een probleem is dat vaker voorkomt bij de ID-reeks.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMenaz op 25-01-2026 11:07 ]

Catch my drift?

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-04 23:30
Die sneeuwkettingen heb ik ook. Vorig jaar werd de 251 als passend aangewezen maar is bijgesteld door König naar de 248. Mailtje naar klantenservice leverde de juiste maat op.

• Lancer

Lancer

What the......

DaMenaz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 15:12:
[...]

Hmmm, lijkt toch meer aan de hand te zijn. De auto is inmiddels weer zwart zoals VW hem bedoeld had, maar de melding van de parkeersensoren blijft. Op het scherm geeft hij ook uitroeptekens in de zones voor en aan de zijkanten in de projectie van de parkeersensoren die over de 360-camera wordt geprojecteerd. Parkeerfuncties zijn ook geblokkeerd. Zal er dan toch ergens een stekker niet lekker zitten. Camera’s werken wel gewoon.
6 maart krijgt hij de 60K beurt. Moeten ze er maar even mee aan de slag.
Ik zou de sensoren aan de voorkant een controleren op schade. Steenslag op een sensor is meestal einde sensor. (Niet op de ID.7 gehad, maar wel op een Volvo XC40)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• DaMenaz
Lancer schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:52:
[...]

Ik zou de sensoren aan de voorkant een controleren op schade. Steenslag op een sensor is meestal einde sensor. (Niet op de ID.7 gehad, maar wel op een Volvo XC40)
Thanks. Al gedaan. Niks te zien. Maar dan zou het ook niet aan 3 kanten tegelijk zijn denk ik.

Catch my drift?

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-04 11:27
Ik heb vandaag een limited Edition limousine besteld. Zilvergrijs met 20”

[ Voor 19% gewijzigd door Skoelat op 24-01-2026 22:31 ]

• Badeen
passat_to_ev schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:24:
Ik heb m op 10km staan, zeker met thuiskomen vind ikd at echt dikke prima. Op vakantie wel opgeplust naar 40-50km, maar dat was meer een reserve. Ik merk zelf dat ik tijdens de rit het resterende aantal km van de navi en de soc regelmatig check en als die te hard gaat afwijken pas ik mn rijgedrag aan.

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:29
Skoelat schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:30:
Ik heb vandaag een limited Edition limousine besteld. Zilvergrijs met 20”
Wat is bij u de verwachte leverdatum?

Ik heb van de week de ID7 Tourer besteld.

Pro S Limited Edition
Stonewashed blue
Exterieur pakket
Interieur pakket
Trondheim velgen

Verwachte leverdatum 15 april.

• BigSmurf
  • Niet online
Afgelopen week een proefrit gemaakt in de ID.7 Tourer als mogelijke vervanger voor de huidige Model 3. Positief verrast in het algemeen, met name over de comfortstoelen en rijgedrag. Ook het infotainment viel niet tegen: behoorlijk rommelig en zoeken, maar in ieder geval vlot.

Nu heb ik alleen één deal breker. Ik heb even gezocht en ik denk dat het een teleurstelling wordt, want het kan nu blijkbaar niet, maar is er zicht op het kunnen openen/sluiten en rijden met enkel je telefoon? Vergeten te vragen aan de dealer.

Het idee van terug naar zo’n ouderwets stuk techniek aan je sleutelbos wat altijd te log is voor je broekzak word ik wel echt ongelukkig van na jaren in een Tesla.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
BigSmurf schreef op zondag 25 januari 2026 @ 16:01:
Afgelopen week een proefrit gemaakt in de ID.7 Tourer als mogelijke vervanger voor de huidige Model 3. Positief verrast in het algemeen, met name over de comfortstoelen en rijgedrag. Ook het infotainment viel niet tegen: behoorlijk rommelig en zoeken, maar in ieder geval vlot.

Nu heb ik alleen één deal breker. Ik heb even gezocht en ik denk dat het een teleurstelling wordt, want het kan nu blijkbaar niet, maar is er zicht op het kunnen openen/sluiten en rijden met enkel je telefoon? Vergeten te vragen aan de dealer.

Het idee van terug naar zo’n ouderwets stuk techniek aan je sleutelbos wat altijd te log is voor je broekzak word ik wel echt ongelukkig van na jaren in een Tesla.
Nee je telefoon gebruiken als sleutel is bij de ID.7 niet mogelijk.

• Lancer

Lancer

What the......

Openen en sluiten gaat wel; rijden niet. Als tweaker heb ik het omgedraaid; sleutelbos gewist (telefoon/vingerafdruksensor voor alle andere dingen waar ik een sleutel voor nodig had), waardoor ik alleen met de autosleutel in de broekzak zit.

• DaMenaz
De keyfob van VW is gelukkig behoorlijk compact. Als die al te log is voor de broekzak, dan draag je te strakke broeken. 😄
Je kunt hem trouwens ook gewoon onder in je tas laten. Openen, sluiten en rijden kan allemaal zonder de keyfob aan te raken.
Infotainment kun je verregaand personaliseren.

Catch my drift?

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:02
DaMenaz schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:04:
De keyfob van VW is gelukkig behoorlijk compact. Als die al te log is voor de broekzak, dan draag je te strakke broeken. 😄
Je kunt hem trouwens ook gewoon onder in je tas laten. Openen, sluiten en rijden kan allemaal zonder de keyfob aan te raken.
Ik heb vijf jaar met een model 3 gereden. Zelfs indien ik een aambeeld zou moeten meesleuren om met een andere wagen dan een Model 3 te kunnen rijden, zou ik dat er gewoon voor overhebben.
(ik heb nu geen ID.7, maar heb ook die getest toen ik mijn opvolger uitzocht).

• BigSmurf
  • Niet online
Compact? Dat ding is enorm man. Dat zijn alle autosleutels overigens hoor, ik snap daar niks van. Er zitten drie knopjes op, zo’n ding moet de helft platter/kleiner kunnen. Pasje had ook prima geweest.

Maar duidelijk. Jammer wel. Gaat mee in de afweging, want verder echt wel positief verrast.
sdgs schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:09:
[...]

Zelfs indien ik een aambeeld zou moeten meesleuren om met een andere wagen dan een Model 3 te kunnen rijden, zou ik dat er gewoon voor overhebben.
Ik snap je. :+ Hier ook voor geen goud meer, alleen het gemak van de app ga ik wel echt missen denk ik.

• DaMenaz
BigSmurf schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:36:
[...]
Compact? Dat ding is enorm man. Dat zijn alle autosleutels overigens hoor, ik snap daar niks van. Er zitten drie knopjes op, zo’n ding moet de helft platter/kleiner kunnen. Pasje had ook prima.
In een pasje kunnen ze geen noodsleutel verstoppen.

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:16:
[...]

In een pasje kunnen ze geen noodsleutel verstoppen.
offtopic:
Renault heeft een alternatief, maar dat vindt VW waarschijnlijk niet passend genoeg: YouTube: Renault Key Card / Fob Battery Replacement - DIY
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik de sleutel van VW beter vind dan die key fob wat ook wel weer een flinke unit is.
Dat gezegd hebbende is het, meen ik, wel bij de A6 mogelijk (of als optie?) binnen VAG en is het in het verleden ook mogelijk geweest in de Passat. Ik denk dat VW het gewoon te veel gedoe/moeite/geld vind kosten het goed te implementeren voor de ID.7.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:05:
[...]
offtopic:
Renault heeft een alternatief, maar dat vindt VW waarschijnlijk niet passend genoeg: YouTube: Renault Key Card / Fob Battery Replacement - DIY
Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik de sleutel van VW beter vind dan die key fob wat ook wel weer een flinke unit is.
Dat gezegd hebbende is het, meen ik, wel bij de A6 mogelijk (of als optie?) binnen VAG en is het in het verleden ook mogelijk geweest in de Passat. Ik denk dat VW het gewoon te veel gedoe/moeite/geld vind kosten het goed te implementeren voor de ID.7.
Zelfs mijn budget Chinees MG4 had het :P Ik was dan ook verbaasd toen ik instapte nadat ik de auto van het slot gehaald had, en niet kon rijden :+
Maar het is wel echt maximaal een 1st world problem, de keyfob van VW is mooi plat en werkt erg goed.

Vaak bu'j te bang!

• Puppetmaster
-tom-562 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:31:
[...]
de keyfob van VW is mooi plat en werkt erg goed.
Meh, ik heb de laatste tijd in ca. 2/3 van de tijd dat hij niet afsluit bij weglopen. Heel irritant.
Gelukkig geeft de app wel een alert en kan je hem alsnog afsluiten, maar blijft vervelend.
Lijkt meer sinds de 5.6 update?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Puppetmaster schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:37:
[...]

Meh, ik heb de laatste tijd in ca. 2/3 van de tijd dat hij niet afsluit bij weglopen. Heel irritant.
Gelukkig geeft de app wel een alert en kan je hem alsnog afsluiten, maar blijft vervelend.
Ik heb standaard al 5.6 (ID.4 uit december). Ik heb dat automatisch sluiten uitgezet, ik werd er gek van dat elke keer de auto op slot ging, of op slot wilde gaan als ik b.v. boodschappen aan het uitladen was en het ding ging piepen 8)7

Vaak bu'j te bang!

• Puppetmaster
Hij “weet” dus wel dat ik erbij weggelopen ben, want de app stuurt een berichtje.
Waarom sluit hij dan niet gewoon af??

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:37:
[...]

Ik heb het ook, maar dat komt vooral omdat ik de batterij van mijn sleutel moet vervangen, niet door 5.6.x denk ik.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:42:
Hij “weet” dus wel dat ik erbij weggelopen ben, want de app stuurt een berichtje.
Waarom sluit hij dan niet gewoon af??
Hij detecteert langere tijd geen sleutel in de buurt van de auto, dat is wat anders dan detecteren dat een sleutel zich in een actieve beweging verder weg van de auto verplaatst.

• Puppetmaster
Ja, dat daar een verschil tussen zit snap ik, maar beide zouden tot dezelfde conclusie moeten leiden toch?

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 19:13
Je kunt hem trouwens ook gewoon onder in je tas laten.
Hmm, niet mijn ervaring. Ik heb hem vaak in mijn jaszak samen met mijn gsm. Dat is toch een beetje hit and miss, zelfs met een verse batterij.

• DaMenaz
Invictus66 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Hmm, niet mijn ervaring. Ik heb hem vaak in mijn jaszak samen met mijn gsm. Dat is toch een beetje hit and miss, zelfs met een verse batterij.
Ik zei ook niet jaszak he. 😬

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op zondag 25 januari 2026 @ 21:21:
Ja, dat daar een verschil tussen zit snap ik, maar beide zouden tot dezelfde conclusie moeten leiden toch?
Stel je hebt een defect aan je keyless entry deel van je auto of aan je sleutel, zal je auto maar ongeacht de kennis over waar de sleutel zich bevind op slot moeten gaan? Vrij onhandig als je de sleutel nog in de auto had liggen me dunkt.

• deter83
Ik ben mezelf ook maar gewoon aan het aanwennen dat ik de auto op de deurknop vergrendel. Te onbetrouwbaar, ik ben langer bezig met tijdens het weglopen kijken of er iets gebeurt en dan alsnog de sleutel te pakken.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online

En waar bewaar je je huissleutel etc dan aan? of gaat dat ook via je telefoon? Ik vind het juist wel handig dat ik een autosleutel heb om de rest van mijn sleutels aan te hangen...... en die bos zit meestal in mijn tas.

• asaki
  • Laatst online: 02-04 19:57
Heeft iemand hier wel eens moeten slepen met een ID7 met trekhaak die vanaf de fabriek is geleverd? Met zo een trekhaak is er geen mogelijkheid om een trekoog in het chassis te draaien. Maar de enige manier om de haak van het sleeptouw te monteren op de trekhaak is via het oog net onder de bol (even een foto van het internet geplukt), alleen voelt dat niet helemaal solide.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcfOx3IsC2yD4vw5gJGaJEIitKg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AnKyY82KSWDSmpaPWOUnDXKh.png?f=user_large

Dus ik was op zoek naar wat ervaring, iemand? ;) Bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door asaki op 26-01-2026 09:33 ]

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-04 16:14

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

deter83 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:38:
Ik ben mezelf ook maar gewoon aan het aanwennen dat ik de auto op de deurknop vergrendel. Te onbetrouwbaar, ik ben langer bezig met tijdens het weglopen kijken of er iets gebeurt en dan alsnog de sleutel te pakken.
Ik heb in de afgelopen 1,5 maand dat ik de auto rijd nog geen enkele keer gehad dat de auto niet automatisch op slot ging. Kijk wel altijd om, om dit te controleren. Ik heb de sleutel - los van mijn mobiel - in mijn broekzak.
BTW - Komende van een IONIQ 5 is de sleutel compact te noemen, daar staat weer tegenover dat ik de auto niet met de sleutel vooruit en achteruit kan rijden ;) .

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 16:11
asaki schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:31:
Heeft iemand hier wel eens moeten slepen met een ID7 met trekhaak die vanaf de fabriek is geleverd? Met zo een trekhaak is er geen mogelijkheid om een trekoog in het chassis te draaien. Maar de enige manier om de haak van het sleeptouw te monteren op de trekhaak is via het oog net onder de bol (even een foto van het internet geplukt), alleen voelt dat niet helemaal solide.

[Afbeelding]

Ik zou hem daar niet aanhangen.
Dat oog dient voor u preekkabel aan vast te hangen.
Indien je aanhangwagen niet 100% correct hebt aangesloten zal voorkomen dat u aanhangwagen ongecontroleerd wegrijdt.
De belasting is daardoor minder.

Maar daar meet als 1ton aan trekken zou vermijden evenals de trekhaak zelf.
Vergeet niet dat je maximum 1ton mag trekken.
Dus daarom ook dat er geen sleepoog vanachter is omdat je niet mag slepen met EV.

• Lancer

Lancer

What the......

cvanmansom schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Ik heb in de afgelopen 1,5 maand dat ik de auto rijd nog geen enkele keer gehad dat de auto niet automatisch op slot ging. Kijk wel altijd om, om dit te controleren. Ik heb de sleutel - los van mijn mobiel - in mijn broekzak.
BTW - Komende van een IONIQ 5 is de sleutel compact te noemen, daar staat weer tegenover dat ik de auto niet met de sleutel vooruit en achteruit kan rijden ;) .
Volgens de handleiding is er wel een verschil tussen het handmatig en automatisch op slot zetten. Zoals ik het lees wordt safelock niet ingeschakeld bij het automatisch op slot gaan.

Dat maakt de auto kwetsbaarder voor diefstal en kan bij een incident leiden tot discussie met de verzekeraar.

Dat safelock met autolock niet werkt is wat mij betreft begrijpelijk; stel dat er nog iemand in de auto zit, als je wegloopt. Die is dan opgesloten in de auto. Met safelock werken de deurklinken aan de binnenkant niet meer.

• asaki
  • Laatst online: 02-04 19:57
scifoflux schreef op maandag 26 januari 2026 @ 10:26:
[...]

Ik zou hem daar niet aanhangen.
Dat oog dient voor u preekkabel aan vast te hangen.
Indien je aanhangwagen niet 100% correct hebt aangesloten zal voorkomen dat u aanhangwagen ongecontroleerd wegrijdt.
De belasting is daardoor minder.

Maar daar meet als 1ton aan trekken zou vermijden evenals de trekhaak zelf.
Vergeet niet dat je maximum 1ton mag trekken.
Dus daarom ook dat er geen sleepoog vanachter is omdat je niet mag slepen met EV.
Het is een licht autotje, dus het gewicht zal het probleem niet zijn. De volkswagen handleiding geeft aan dat je prima mag slepen, en doorgaans kan je het sleepoog ook prima in het chassis draaien. Alleen als je een trekhaak hebt die vanuit de fabriek is geleverd, dan moet je die gebruiken.

Ik ga eens kijken of ik een ander sleeptouw kan vinden. Bedankt!

• BigSmurf
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:39:
[...]

En waar bewaar je je huissleutel etc dan aan? of gaat dat ook via je telefoon? Ik vind het juist wel handig dat ik een autosleutel heb om de rest van mijn sleutels aan te hangen...... en die bos zit meestal in mijn tas.
Naar werk in m'n tas. Het gaat me vooral om de privéritten. Er is vaak wel iemand thuis, dus dan neem ik vaak überhaupt geen sleutels mee, alleen een telefoon. Neem ik ze wel mee, dan gaan ze óf in het dashboardkastje met pin (zeker in de zomer) of blijven ze in m'n broekzak, maar ik heb een minibosje met een handvol sleutels en tags. Zo'n grote autosleutel eraan vind ik dan nogal storend, ik erger me daar ook altijd aan als ik de auto van m'n vriendin meeneem.

Het is gewoon gemak en gewenning. Telefoon pakken en hop, de deur uit. Of even snel iets uit de auto halen zonder na te denken. Sleutels moet ik altijd zoeken (ja, dat ligt aan mij :+ ).

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
asaki schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:31:

[Afbeelding]

Een lus maken met het touw en dan weer door de haak en om de trekhaak?

• Inter18
Van mijn zijde maar weer eens een updateje betreffende mijn plank, sorry, witte ID.7.
Gisteren 300km gereden met 85kg bijrijder en 2 gravelbikes achterop de trekhaak.

-> De wagen is beduidend minder stuiterig en ook minder rumoerig op korte oneffenheden.
- Zouden de conti allseason contacts (Níet SF2) te harde bandwangen hebben, want zodra alles eraf was en bijrijder afgeleverd begon het geklapper en geklonk weer?

Voor de data verzamelaars
Gisteren was de gemeten buitentempertuur -1 graden met de 2 fietsen achterop, verbruik van 19,8kWh/100km met 107 km op de cruisecontrol.

Als ik dan de vele, vele reviews zie dat de wagen zo comfortabel is dan word ik toch wat bedroefd

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Inter18 De Conti AllSeasonContact rij ik op dit moment ook op en ik vind het een fijne band. Goede eigenschappen op sneeuw en in de kou, comfortabel en geluid is goed. Is in mijn geval geen run-on-flat. Die komen er ook niet meer onder, vind ik niks waard.

Staat er toevallig SSR op de wang van jouw band? Dan is het wel een run-on-flat... Volgens mij is die AllSeasonContact ook met SSR leverbaar namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door JanHenk op 26-01-2026 14:11 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Inter18
JanHenk schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:10:
@Inter18 De Conti AllSeasonContact rij ik op dit moment ook op en ik vind het een fijne band. Goede eigenschappen op sneeuw en in de kou, comfortabel en geluid is goed. Is in mijn geval geen run-on-flat. Die komen er ook niet meer onder, vind ik niks waard.

Staat er toevallig SSR op de wang van jouw band? Dan is het wel een run-on-flat... Volgens mij is die AllSeasonContact ook met SSR leverbaar namelijk.
Heeft je wagen toevallig DCC?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Inter18 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:31:
[...]

Heeft je wagen toevallig DCC?
Dat wel. Maar dat zou toch geen enorm verschil moeten maken.

Ik zou, als ik jou was, toch wel wat meer pushen op een oplossing.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Inter18
JanHenk schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:32:
[...]

Dat wel. Maar dat zou toch geen enorm verschil moeten maken.

Ik zou, als ik jou was, toch wel wat meer pushen op een oplossing.
Hij gaat overmorgen weer naar de dealer.

Het gevoel begint zolangzamerhand te ontstaan dat het verschil (zowel sturen want bij DCC progressief) tussen DCC and standaard veel groter is dan VW doet voorkomen, ben sowieso verkeerd voorgelicht
NB, het is nu een optie die behoorlijk minder kost, want zonder panodak.

Weer terug on topic, er wordt dossier opgemaakt want ik vind het niet acceptabel en ik vrees bij Pon uit te komen

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 15:52
Inter18 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:39:
[...]

Hij gaat overmorgen weer naar de dealer.

Het gevoel begint zolangzamerhand te ontstaan dat het verschil (zowel sturen want bij DCC progressief) tussen DCC and standaard veel groter is dan VW doet voorkomen, ben sowieso verkeerd voorgelicht
NB, het is nu een optie die behoorlijk minder kost, want zonder panodak.

Weer terug on topic, er wordt dossier opgemaakt want ik vind het niet acceptabel en ik vrees bij Pon uit te komen
Is nu al bevestigd dat er geen transportblokken meer gemonteerd zitten?
Pagina: 1 ... 98 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1