• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:31
Liep net langs een Id.7 met duidelijk condensvorming aan de binnenzijde van de ledstrip naast de koplamp.
Kan dus blijkbaar gebeuren, en hij zat er aardig vol mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jgi76f-slS5MuWfep0jzotOKnoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZCRgkjkaleLvmMMstq6lANw.jpg?f=fotoalbum_large

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-04 15:11
deter83 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:59:
hmm slim, dat scheelt. Hoeveel bar waren ze met de klachten?
Irritant dat je de bandendruk niet kan uitlezen in de auto overigens, dat kan zelfs met m'n 2015 corsa...
Dat is idd nogal bijzonder bij een duurdere wagen als deze.
De wagen bij aflevering: 2,7Bar
1e poging waren de aanbevolen 2,5Bar, dat bood weinig verbetering, was nog steeds, in mijn wagen, heel hard

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
True schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:01:
[...]

Dat komt omdat de ID.7 geen bandendruksensoren gebruikt, maar verminderde druk opmerkt met de wielrotatie via de ABS-sensor.
laatst een melding bandenspanningsverlies links-achter hier.

Dan maar even langs een luchtpomp, ik kwam op bijna absurde startwaarden uit:
links-voor: 2.6bar
rechts-voor: 2.8bar
links-achter: 2.0bar
rechts-achter: 3.0bar

Ik vermoed dat ze het bij de bandenwissel niet zo nauw genomen hebben met de bandenspanning, maar dat is al weer van begin november.
Sindsdien heb ik ook geen aandacht geschonken aan mijn bandenspanning.

Dus dan rijst de vraag: werkt dat systeem wel goed? want buiten links-voor waren alle banden niet op een juiste spanning en toch wel met voldoende verschil, vooral voor-achter om al vroeger een melding te verwachten?
Kan ook niet bedenken vanaf hoeveel verschil en op hoeveel banden er ook daadwerkelijk een melding zou komen.

We zijn nu een 3-tal weken verder, ik had alle banden zoals voorgeschreven op 2.5bar gezet, zou eigenlijk eens moeten opnieuw gaan blazen om te zien of er ook echt weer een verschil op zit of niet...

• stanny
  • Niet online
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:57:
[...]

Dat is idd nogal bijzonder bij een duurdere wagen als deze.
De wagen bij aflevering: 2,7Bar
1e poging waren de aanbevolen 2,5Bar, dat bood weinig verbetering, was nog steeds, in mijn wagen, heel hard
hier nu dus met zekerheid op 2.5bar sinds een 3-tal weken, dwarsnaden voel ik wel als aanwezig, maar toch niet op het niveau storend of zorgwekkend.
geen DCC overigens

• RandomNick
stanny schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Ik vermoed dat ze het bij de bandenwissel niet zo nauw genomen hebben met de bandenspanning, maar dat is al weer van begin november.

Dus dan rijst de vraag: werkt dat systeem wel goed? want buiten links-voor waren alle banden niet op een juiste spanning en toch wel met voldoende verschil, vooral voor-achter om al vroeger een melding te verwachten?
Kan ook niet bedenken vanaf hoeveel verschil en op hoeveel banden er ook daadwerkelijk een melding zou komen.

We zijn nu een 3-tal weken verder, ik had alle banden zoals voorgeschreven op 2.5bar gezet, zou eigenlijk eens moeten opnieuw gaan blazen om te zien of er ook echt weer een verschil op zit of niet...
Ik heb me onlangs eens wat in dit systeem verdiept van bandenspanning via ABS, en qua nauwkeurigheid is het niet je van het. De meeste systemen gaan pas piepen bij >30% onderling verschil.
Zie het systeem echt als een vroege waarschuwing in geval je een leeglopende band hebt. Verder heeft het weinig nut.

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 15:52
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:46:
[...]

Zijn we weer met een update, want opgeven kan eigenlijk niet met 4jaar10mnd te gaan.

Je probeert alle reacties/ervaringen te combineren en in je geheugen te graven.
Wat heeft de wagen?
- Knalharde vering, luid, soms galmend bandenprotest op overgangen
- Krakend dashboard (ok, en middenconsole en ergens rechtsachter)

En dan geen idee waarom, herinner je je ineens een te hard opgeblazen skippybal. Als je daar een klap tegen gaf dan galmde het ding dat het een lieve lust was. Zou ik dan toch eens proberen....?

Aldus m'n pauze opgeofferd, de banden op 2,1Bar gezet en op naar de Brienenoord, zolangzamerhand m'n referentiekader.
En jawel,
- ipv het galmen is daar de bom-bom als je over de tussenvlakken gaat.
- Snelheidsdrempels zijn een stuk aangenamer
- Een deel van het gekraak is weg

Het zal niet geweldig zijn voor verbruik of bandenslijtage maar wel veel beter voor mijn rust en welzijn in de wagen. Lager durf ik niet te gaan met 255 achter.

,
dat is wel erg laag, ik rij hier nu op de winterset (19') met rondom 2.7 en nergens last van.
wellicht hier ook een gevalletje van een set banden met een productie probleem?
vergelijkbaar met die scorpions waar eerder in dit topic naar gerefereerd werd...

Wellicht optie om de dealer te vragen als test om die banden van de demo wagen eronder te leggen en dan te testen wat de auto doet??

• RRE83
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 09-03 11:02
Triestig, die besparingen bij VW.
Idd, de 10 jaar oude Corsa van mijn vriendin geeft de druk op 0.1bar nauwkeurig. Bij VW schakelen ze uit besparingen terug naar een 20j oud systeem.
Was ook zo bij mijn 2022 Audi A4 B9.5.

Ik ben in blijde verwachting om een ID7 Tourer 86kwh Business Pro met zonder opties te ontvangen. Gelukkig zijn ze al tamelijk compleet uitgerust.
Voorlopig in een facelift Enyaq 85 Corporate - auto voldoet eigenlijk volledig aan mijn behoefte, maar het design hebben ze bij de facelift flink verknoeid vind ik.

• PietRM
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-02 18:18
Weet iemand of de 20” Seoul velgen voor de ID3 en die voor de ID7 hetzelfde zijn?

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38
stanny schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Na banden wissel moet je ongetwijfeld dit aangeven in de software en dan slaat hij die waarde op, kijkt vervolgens alleen naar verschillen die ontstaan op basis van omwentelingen en dat kan op zich best precies hoor.

• stanny
  • Niet online
Spekkie99 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:49:
[...]

Na banden wissel moet je ongetwijfeld dit aangeven in de software en dan slaat hij die waarde op, kijkt vervolgens alleen naar verschillen die ontstaan op basis van omwentelingen en dat kan op zich best precies hoor.
Inderdaad, maar als dat systeem via omwentelingen en zo werkt, zou zo een verschil toch al sneller moeten opvallen?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

stanny schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:07:
[...]

Inderdaad, maar als dat systeem via omwentelingen en zo werkt, zou zo een verschil toch al sneller moeten opvallen?
Niet als je bij die specifieke bandenspanningen op de set/reset knopt drukt lijkt mij. Dan is dat de basiswaarde

Vaak bu'j te bang!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:27
RandomNick schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:29:
Liep net langs een Id.7 met duidelijk condensvorming aan de binnenzijde van de ledstrip naast de koplamp.
Kan dus blijkbaar gebeuren, en hij zat er aardig vol mee!
[Afbeelding]
Been there, done that.

DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Kostte slechts bijna een half jaar voordat het onder garantie gefixt was…

Catch my drift?

• stanny
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Niet als je bij die specifieke bandenspanningen op de set/reset knopt drukt lijkt mij. Dan is dat de basiswaarde
Maar dan gaat er toch een verschil zitten tussen, bijvoorbeeld bij mij geweest, een band met 2.0 en een met 3.0 bar?

Of ik snap gans dat systeem niet, kan ook :)

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-04 16:52
stanny schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:51:
[...]

Maar dan gaat er toch een verschil zitten tussen, bijvoorbeeld bij mij geweest, een band met 2.0 en een met 3.0 bar?

Of ik snap gans dat systeem niet, kan ook :)
wanneer jij op de SET knop drukt, beschouwt het systeem de rotatiesnelheid van elk individueel wiel op dat moment als normaal. Ook als er een band op 2.2 staat en een andere op 3.0, de rotatiesnelheid van dat moment is de ijkingstoestand. Het systeem gaat dus enkel aangeven wanneer de toestand daarvan afwijkt. De tekst op het scherm bij het instellen zegt ook wat jouw bevestiging betekent:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kE9WYExcvfUxa6uIH2jMcatw0Mo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hLSMp86x523TajgRSPJoqINd.png?f=fotoalbum_large

• stanny
  • Niet online
bdbfz schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:13:
[...]

wanneer jij op de SET knop drukt, beschouwt het systeem de rotatiesnelheid van elk individueel wiel op dat moment als normaal. Ook als er een band op 2.2 staat en een andere op 3.0, de rotatiesnelheid van dat moment is de ijkingstoestand. Het systeem gaat dus enkel aangeven wanneer de toestand daarvan afwijkt. De tekst op het scherm bij het instellen zegt ook wat jouw bevestiging betekent:
[Afbeelding]
Op die manier. Ik zou ergens verwachten dat de wielen onderling ook met elkaar vergeleken worden, maar niet dus.

• Inter18
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:46:
[...]

Het zal niet geweldig zijn voor verbruik of bandenslijtage maar wel veel beter voor mijn rust en welzijn in de wagen. Lager durf ik niet te gaan met 255 achter.

,
Wel eens gehoord van Murphy's Law?
Want Guus vecht terug.
Moest wat ophalen ->Navi aan en hobbelen. Na 30km draait de Nav volledig dol, 'Herbereken' is niet meer te stoppen, continue draaiend scherm en melding 'voor dit gebied zijn geen gegevens beschikbaar'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUL6qkntcChca2_wPOEDjqw_ibs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yr3CjXA3OkQCoExkOOYu5r9W.jpg?f=fotoalbum_large

en:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2oi_W7CDSerDRlaDIF9CRZjBfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QabSGJUrIVXeyVioxzfOnTwg.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ligt de snelweg richting de Drecht tunnel er al een tijdje......

Was Guus klaar? -> Zeker niet. Ik denk dat ie depressief is en er een einde aan wil maken.
In het kleine display stond een klein oranje driehoekje (er is wat mis), maar geen details. Het driehoekje verscheen samen met het op hol slaan van de navi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXpZqlCaHSVeqGcsoSe4xS__eQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YTWYK7D82oZNYiNiqVRPAmT.jpg?f=fotoalbum_large

Details kwamen pas na een 3tal minuten op het kleine scherm, nadat onderstaande was voorgevallen

Geinteresseerd wat dit betekent?
Het betekent dat als je op Adaptive cruisecontrol in fileconvooi rijdt hij ineens NIET meer afremt af je voorganger dat doet. Ook de rode waarschuwing verschijnt NIET, géén auditieve waarschuwing. Dat was stoempen op de rem en je verontschuldigen bij je achterligger.

Op de terugweg even 10minuten snelladen en jawel, de laadklep gaat NIET dicht. Na een poging of 5 bleef ie wel zitten maar stond weer open bij thuiskomst

Klaar?
Neuh, we hebben nog de linkerdeur die verder van de carroserie gaat staan en steeds moeilijker dichtgaat.
Het vooruitzicht om met deze wagen op wintersport te gaan eind volgende week is nu al een klein feestje.

Ik heb gekeken of er camera's in de wagen hangen voor zo'n practical joke programma maar ze zitten er niet.
Pappa gaat even een wijntje pakken

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:49:
[...]

Wel eens gehoord van Murphy's Law?
Want Guus vecht terug.
Moest wat ophalen ->Navi aan en hobbelen. Na 30km draait de Nav volledig dol, 'Herbereken' is niet meer te stoppen, continue draaiend scherm en melding 'voor dit gebied zijn geen gegevens beschikbaar'

[Afbeelding]

en:
[Afbeelding]

Nu ligt de snelweg richting de Drecht tunnel er al een tijdje......

Was Guus klaar? -> Zeker niet. Ik denk dat ie depressief is en er een einde aan wil maken.
In het kleine display stond een klein oranje driehoekje (er is wat mis), maar geen details. Het driehoekje verscheen samen met het op hol slaan van de navi
[Afbeelding]

Details kwamen pas na een 3tal minuten op het kleine scherm, nadat onderstaande was voorgevallen

Geinteresseerd wat dit betekent?
Het betekent dat als je op Adaptive cruisecontrol in fileconvooi rijdt hij ineens NIET meer afremt af je voorganger dat doet. Ook de rode waarschuwing verschijnt NIET, géén auditieve waarschuwing. Dat was stoempen op de rem en je verontschuldigen bij je achterligger.

Op de terugweg even 10minuten snelladen en jawel, de laadklep gaat NIET dicht. Na een poging of 5 bleef ie wel zitten maar stond weer open bij thuiskomst

Klaar?
Neuh, we hebben nog de linkerdeur die verder van de carroserie gaat staan en steeds moeilijker dichtgaat.
Het vooruitzicht om met deze wagen op wintersport te gaan eind volgende week is nu al een klein feestje.

Ik heb gekeken of er camera's in de wagen hangen voor zo'n practical joke programma maar ze zitten er niet.
Pappa gaat even een wijntje pakken
Die GPS problemen heb ik ook gehad, dat was een defecte SOS-module van wat ik er van begreep.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Inter18
True schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:51:
[...]

Die GPS problemen heb ik ook gehad, dat was een defecte SOS-module van wat ik er van begreep.
Ok, dat zal het dan wel zijn idd.
Je bent altijd snel met goede suggesties. Weet je ook nog iets voor de overige waslijst?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:03:
[...]

Ok, dat zal het dan wel zijn idd.
Je bent altijd snel met goede suggesties. Weet je ook nog iets voor de overige waslijst?
spoiler:
In het kanaal er mee.

• Inter18
Dat zijn 2 suggesties ineen. De gedachte om m van wit in geblakerd zwart te laten veranderen speelt wel door m'n hoofd

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:30

MLLL

Palm Treo 650

Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:06:
Dat zijn 2 suggesties ineen. De gedachte om m van wit in geblakerd zwart te laten veranderen speelt wel door m'n hoofd
Of een ramkraak, botswaarschuwing werkt toch al niet meer.

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 23:36
Inter18 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:06:
Ik krijg spontaan ook allemaal ideeën (rondom de Kuip parkeren met Ajax vlag of vice versa, etc), maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar is het een leasebak of prive?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• Inter18
BakkerM schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:42:
[...]

Ik krijg spontaan ook allemaal ideeën (rondom de Kuip parkeren met Ajax vlag of vice versa, etc), maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar is het een leasebak of prive?
Leasebak.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:30

MLLL

Palm Treo 650

Dan heb je nog ietwat geluk.

Maar de tussentijdse dealerbezoeken kost evengoed tijd en energie.

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-04 23:36
MLLL schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:59:
[...]

Dan heb je nog ietwat geluk.

Maar de tussentijdse dealerbezoeken kost evengoed tijd en energie.
Ja afhankelijk hoe je werkgever er in staat, tip om vooral daar te escaleren en hen als breekijzer gebruiken richting de leasemij. Of werkgever en leasemij beiden inzetten richting de dealer/importeur.

Stel je krijgt van je werkgever een niet functionerende laptop, telefoon of andere spullen, dan lever je dat toch ook netjes in ter reparatie? Ik ga er zelf niet mee onder mijn arm om dat te laten repareren, dat is aan de afd. IT / mobiele telefonie of wie dan ook (ik zit bij een redelijk grote organisatie). Enfin, voor een leasebak geldt dat hetzelfde toch? Je betaald voldoende bijtelling om een goed werkend product te mogen verwachten, dat geldt voor elk arbeidsmiddel.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• Inter18
BakkerM schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:05:
[...]

Ja afhankelijk hoe je werkgever er in staat, tip om vooral daar te escaleren en hen als breekijzer gebruiken richting de leasemij. Of werkgever en leasemij beiden inzetten richting de dealer/importeur.

Stel je krijgt van je werkgever een niet functionerende laptop, telefoon of andere spullen, dan lever je dat toch ook netjes in ter reparatie? Ik ga er zelf niet mee onder mijn arm om dat te laten repareren, dat is aan de afd. IT / mobiele telefonie of wie dan ook (ik zit bij een redelijk grote organisatie). Enfin, voor een leasebak geldt dat hetzelfde toch? Je betaald voldoende bijtelling om een goed werkend product te mogen verwachten, dat geldt voor elk arbeidsmiddel.
De epistels hier gaan 'geprofessionaliseerd' richting wagenpark beheer

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:12

Crusader

Arc Nature

Weer een leuke feature waar we nu al drie keer last van hebben gehad: bij het langzaam achteruit rijden, bijvoorbeeld om te keren, gaan de piepjes van de parkeersensoren steeds sneller piepen, alsof er iets achter de auto staat. Maar er is geen object achter de auto. Op een gegeven moment veranderen de piepjes in een continu toon, dat de auto me wil vertellen dat als ik niet stop, hij het wel doet.
En zo geschiedde. Al drie keer. De auto doet een remingreep, niet normaal meer, je hebt echt het gevoel dat je ergens tegenaan bent gebotst, met zo'n klap gaat dat.
Drie keer voor niks naar de achterkant staan turen waar ik tegenaan ben gereden, er was gewoon niks te zien, omdat er ook niets stond. Die parkeersensoren zijn aan de achterkant dus wel eens een beetje de weg kwijt...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• deter83
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-03 20:54
Crusader schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:57:
Weer een leuke feature waar we nu al drie keer last van hebben gehad: bij het langzaam achteruit rijden, bijvoorbeeld om te keren, gaan de piepjes van de parkeersensoren steeds sneller piepen, alsof er iets achter de auto staat. Maar er is geen object achter de auto. Op een gegeven moment veranderen de piepjes in een continu toon, dat de auto me wil vertellen dat als ik niet stop, hij het wel doet.
En zo geschiedde. Al drie keer. De auto doet een remingreep, niet normaal meer, je hebt echt het gevoel dat je ergens tegenaan bent gebotst, met zo'n klap gaat dat.
Drie keer voor niks naar de achterkant staan turen waar ik tegenaan ben gereden, er was gewoon niks te zien, omdat er ook niets stond. Die parkeersensoren zijn aan de achterkant dus wel eens een beetje de weg kwijt...
stoeprandje toevallig? Die herkende mijne vorige week als gevaarlijk obstakel, incl ook de hernia ingreep. Voelde me een tiener in de rijles.

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04 10:37
Ben gisteren bij de dealer geweest voor o.a. het niet meer werken van de Park Assist app. Bij het (opnieuw) willen koppelen met de telefoon komt de QR code niet op het scherm. Blijkt een bekend probleem te zijn en dat wordt opgelost door een nieuwe antenne/module in de auto te plaatsen. Staat nu in bestelling. Dus mocht iemand anders dit ook hebben, mogelijk is dit de oplossing.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

deter83 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 06:02:
[...]
stoeprandje toevallig? Die herkende mijne vorige week als gevaarlijk obstakel, incl ook de hernia ingreep. Voelde me een tiener in de rijles.
In 1 geval kan dat zeker, van de andere twee weet ik het niet zeker.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HouseL schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:09:
Ben gisteren bij de dealer geweest voor o.a. het niet meer werken van de Park Assist app. Bij het (opnieuw) willen koppelen met de telefoon komt de QR code niet op het scherm. Blijkt een bekend probleem te zijn en dat wordt opgelost door een nieuwe antenne/module in de auto te plaatsen. Staat nu in bestelling. Dus mocht iemand anders dit ook hebben, mogelijk is dit de oplossing.
Bij mij precies hetzelfde aan de hand gehad. Toen werkte de app op mijn telefoon nog steeds niet, "helaas kan deze telefoon niet gekoppeld worden". Andere telefoons kunnen wel koppelen maar vrijwel niet de auto bedienen, steeds een "verbinding verbroken" tijdens bediening. Hiervoor gaat mijn auto komende maandag weer terug naar de dealer.

• stanny
  • Niet online
Zonet langs de garage geweest voor water in men linkse camera.
Dan ook gemeld dat 1 van de luchtkussens in de bestuurdersstoel lijkt te ploppen en dat de stoel wat beweegt bij vertrek.
Kreeg ik als antwoord: we maken een afspraak om de auto volledig uit te lezen en dan kijken we of er een software-update mogelijk is die dat kan oplossen. En anders moeten er onderdelen besteld worden.
Ik ben benieuwd, maar ik durf al een gokje wagen :P

• DaMenaz
stanny schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:36:Dan ook gemeld dat 1 van de luchtkussens in de bestuurdersstoel lijkt te ploppen
Dat heb ik ook. Bij starten massage ongeveer in het midden van de rug aan de linkerkant is 1 kussen dat de eerste keer ook even zo'n 'plop' gevoel geeft. Is altijd alleen de eerste keer dat hij wordt opgeblazen, dus verder geen probleem. Zou het wel zijn als het de hele massage zo zou zijn,

Catch my drift?

• stanny
  • Niet online
DaMenaz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:48:
[...]

Dat heb ik ook. Bij starten massage ongeveer in het midden van de rug aan de linkerkant is 1 kussen dat de eerste keer ook even zo'n 'plop' gevoel geeft. Is altijd alleen de eerste keer dat hij wordt opgeblazen, dus verder geen probleem. Zou het wel zijn als het de hele massage zo zou zijn,
Hier is het wel elke keer dat dat ene kussen volledig opblaast. Ik kon er mee leven, maar nu de wagen toch binnen gaat kunnen ze er maar naar kijken

• Inter18
stanny schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:23:
[...]

Hier is het wel elke keer dat dat ene kussen volledig opblaast. Ik kon er mee leven, maar nu de wagen toch binnen gaat kunnen ze er maar naar kijken
Ik heb nog wel een onderstel voor je wat de massage met groot enthousiasme vervangt :'(
Het is dan wel een sport massage, geen relax massage

• RRE83
Mijn ID7 Tourer komt midden volgende maand mijn kant op.
Wordt geleverd zonder trekhaak - zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Ik heb een zaak gebeld die aftermarket trekhaken monteert, maar die konden er geen op mijn ID7 zetten, aangezien ze de noodremfunctie achteraan niet kunnen uitschakelen bij het monteren...
Ik wacht nog op een offerte van de VW dealer - maar dat zal wel goed aan de prijs zijn.

• DaMenaz
RRE83 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:04:

Ik heb een zaak gebeld die aftermarket trekhaken monteert, maar die konden er geen op mijn ID7 zetten, aangezien ze de noodremfunctie achteraan niet kunnen uitschakelen bij het monteren...
Ik wacht nog op een offerte van de VW dealer - maar dat zal wel goed aan de prijs zijn.
Het grote Volkswagen ID.7 topic

Catch my drift?

• Inter18
Ik hoop echt dat de kraak en onderstel problemen uit de wereld kunnen worden geholpen.
want, bij nu 11 graden, een woon-werk ritje met 14,3kWh/100km is geweldig
En daar zit toch zeker 3/4 snelweg bij, zonder files
Op de snelweg 15,8 gemiddeld -> 540 km op de snelweg zonder te trutten, dat is toch best knap voor zo'n boot

• DaMenaz
Inter18 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:01:
Ik hoop echt dat de kraak en onderstel problemen uit de wereld kunnen worden geholpen.
Op de snelweg 15,8 gemiddeld -> 540 km op de snelweg zonder te trutten, dat is toch best knap voor zo'n boot
Weinig rolweerstand met al die ijzel op de weg! :+

Catch my drift?

• Inter18
DaMenaz schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:06:
[...]

Weinig rolweerstand met al die ijzel op de weg! :+
Daarvoor dooide het te hard met 11 graden.

• RRE83
Inter18 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:01:
Is het dan zo'n drama-bak?

Ik hoor van de mensen die hem hebben overwegend positieve geluiden hier.

• Inter18
RRE83 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:17:
[...]

Is het dan zo'n drama-bak?

Ik hoor van de mensen die hem hebben overwegend positieve geluiden hier.
Het overgrote deel van de bestuurders is zeker positief. Alleen heb ik de mazzel dat wat anderen individueel ervaren als klacht hebben, hoe miniem ook, in mijn examplaar allemaal samenkomt.
Op maandagochtend in elkaar geschroefd door een dronken matroos.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Crusader schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:57:
Vaak zien de 'Side Assist' sensoren dan een stoepband waar je 'schuin' op aan stuurt óf zien de achterste sensoren een stoepband of een 'varkensruggetje' op het moment dat je achteruit een parkeerhaven in rijdt. Zelfs een 'hoog' stuk onkruid kan die abrupte remactie al triggeren.
Inter18 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 18:21:
[...]

Het overgrote deel van de bestuurders is zeker positief. Alleen heb ik de mazzel dat wat anderen individueel ervaren als klacht hebben, hoe miniem ook, in mijn examplaar allemaal samenkomt.
Op maandagochtend in elkaar geschroefd door een dronken matroos.
Hebben ze aan de assemblagelijn misschien uit alle teruggekomen of vervangen onderdelen van eerdere terugroepacties per-ongeluk 'jouw' ID.7 in elkaar gezet?

Serieus héél veel sterkte gewenst met het laten oplossen van al je issues d:)b

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 04-02-2026 22:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-04 23:12

Bij mij heeft de dealer hem achteraf gemonteerd. ze waren hem namelijk vergeten mee te bestellen.

Hij doet het bij mij zonder problemen en alles werkt. Geen rare storingen of iets.

Qua kosten geen idee, ze hebben het voor de “configuratie prijs” gedaan omdat zij het vergeten waren.

[ Voor 7% gewijzigd door mark322 op 04-02-2026 19:11 ]

• sjors1970
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-04 22:11

Reken op twee keer zoveel als fabriek af.

• sjors1970
Spekkie99 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 21:12:
[...]

Er is een optie bij de instellingen om de rij batterij ook te gebruiken om de 12 volt accu bij te laden. Heet bij instellingen "geoptimaliseerd accu gebruik" en legt iets uit over dat de app beter werkt.

Snap dat het gelijk tegen valt maar een accu is ook een slijtage deel, onder garantie een nieuwe er in en lekker gaan genieten van je ID.7. Het is echt een hele fijne auto.
De plaatselijke dealer heeft uitgelezen en de accu vervangen. De auto heeft ongeveer 6 maand stil gestaan bij de dealer waar ik hem kocht als demo/werknemers auto. Nu er in de kou weer mee gereden werd was na mijn eerste laadsessie aan de granny charger de 12 volt accu klaar, laag voltage.
Geoptimaliseerd accu gebruik knopje staat een stond al aan. Best prijzig, 2 keer uitlezen en accu vervangen, 740 euro.... Ik ga uit van een refund van de verkopende partij.

• sjors1970
7u5t1c3 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:31:
[...]

Ik weet uit ervaring dat er in 2024 voorraad auto's zijn geleverd, welke enige tijd hebben stil gestaan, waar door Pon verkeerde 12V accu's in zijn gezet. Wat jij omschrijft heb ik namelijk ook gehad vanaf nieuw. Er bleek inderdaad de verkeerde accu in te zitten. Zomaar een 12 accu vervangen door een andere werkt niet. Deze auto's hebben een bepaalde minimum spanning nodig, zo is mij vertelt. Bij mij waren na het vervangen van de accu door het voorgeschreven onderdeel nummer, de 12v problemen opgelost. Hopelijk kan je hier wat mee.
Er zat nog de eerste accu in volgens verkopende dealer. Auto staat sinds jan 24 op kenteken.

• raised
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09:42
stanny schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:36:
Zonet langs de garage geweest voor water in men linkse camera.
Dan ook gemeld dat 1 van de luchtkussens in de bestuurdersstoel lijkt te ploppen en dat de stoel wat beweegt bij vertrek.
Kreeg ik als antwoord: we maken een afspraak om de auto volledig uit te lezen en dan kijken we of er een software-update mogelijk is die dat kan oplossen. En anders moeten er onderdelen besteld worden.
Ik ben benieuwd, maar ik durf al een gokje wagen :P
Afgelopen maanden 4 keer voor bij de dealer geweest.
1, eerste check (plop bestuurdersstoel rechts bovenin, hele massage periode).
2, openen stoel en vervangen opblaas ding.
3, tweede check (want nu opeens meerdere plekken plops...).
4, is morgen. Ondertussen is probleem bekend bij vw, oplossing is de lendesteun vervangen, het probleem schijnt in de controller module te zitten die in de lendesteun zit. Ben benieuwd.

Overigens lijkt mijn rechter spiegel zijn spiegelinstellingen niet te houden en naar beneden te zakken. Lijkt vooral te gebeuren als de auto een paar uur stil en op slot heeft gestaan. Ik moet steeds weer met het pookje de spiegel omhoog sturen. Is dit herkenbaar? Of verbeeld ik me iets...

Oh en twee weken geleden een hit en run gehad aan de rechter zijkant van de neus. Gelukkig alleen blikschade (en lease plus all risk) maar is al de tweede keer, eerste keer rechts achter. Ergens ook ten dele de 'schuld' van de gigantische lengte van de auto.

Alsnog blijft de id7t nog steeds by far de beste auto die ik gehad heb in mijn rijdende leven. En de service en vervangende vervoer bij de dealer is ook gewoon top.

ID.7 Tourer Pro S LE interieur/exterieur+ trekhaak 19" Bergen

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 11:44
BBx92 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:42:
Deze is nieuw? Erg handig, scheelt weer tripjes naar buiten om te kijken of het wel werkt _/-\o_

[Afbeelding]
Super handig!! |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ6fEFxOPJuCdMi_Wj_wBYMW3jk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHIJfNb3TdIlIdfVMqU2z9mP.jpg?f=fotoalbum_large

• deknog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-04 10:17
Gisteren op de snelweg aangereden door een schroevendraaier die vervolgens bleef steken in de volgens mij plastic onderkant waar ook afwateringsgaten in zitten. Heb nu geen tijd om langs garage of schadebedrijf te rijden en merk ook verder (nog) niks. Weet iemand misschien of er belangrijke kabels/leidingen door dat (buitenste) deel lopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi5wIT4p320Hk3neueZrf--IfpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOzWrBkUvVn5GgtHAqurkJaC.jpg?f=fotoalbum_large

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 21:27
Wow!
Das ook wel een freak accident!

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04 10:37
Eerder kreeg je toch alleen de melding als het niet lukte om voor te verwarmen. Dat was handiger en scheelde weer wat notificaties.

• raised
deknog schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:20:
Gisteren op de snelweg aangereden door een schroevendraaier die vervolgens bleef steken in de volgens mij plastic onderkant waar ook afwateringsgaten in zitten. Heb nu geen tijd om langs garage of schadebedrijf te rijden en merk ook verder (nog) niks. Weet iemand misschien of er belangrijke kabels/leidingen door dat (buitenste) deel lopen?
[Afbeelding]
Correct me if im wrong maar daar heel dichtbij zit ook je batterypack... En dan maakt het wel een ander verhaal...

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 15:00
deknog schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:20:
[Afbeelding]
Zou toch even in de buurt snel naar een VW garage rijden om te vragen of het kwaad kan en daarna met je eigen garage een afspraak maken.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• stanny
  • Niet online
Men eigen wagen heeft schade gehad aan de onderkant en voor zover ik toen kon zien, zit het ganse batterijpakket verstopt achter de metalen plaat.

Wat niet wegneemt dat eens laten nakijken altijd de betere optie is!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 15:35
...ik vond de 3 notificaties die ik kreeg al veel... :X

Het idee is overigens prima, maar wel jammer dat je dat 3 (of meer) keer krijgt.

Blog

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Op zich wel handig, gezien het voor mij veel duidelijker wordt dat mijn voorklimatisering voor geen meter meer werkt sinds het laatste dealer bezoek (ook update naar 5.6.3 tijdens dat bezoek).

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38
Het zelf op slot gaan is de laatste dagen weer zeer onbetrouwbaar.Was een poos zo goed dat je er aan gaat wennen.

Iemand tips om dit te beinvloeden?

• RRE83
sjors1970 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:45:
[...]

Reken op twee keer zoveel als fabriek af.
1450 EURO BTW in. Afneembaar, zwenkbare kan enkel via fabriek.
Verkoper vertelde me wel dat ik best eens voor een universele kon gaan kijken - veel goedkoper. Lekker eerlijk van hem. Toen ik hem vroeg over de problemen met de noodremhulp zei hij dat het gewoon een kwestie was van de sensoren uit te zetten als je achteruit rijdt.
Andere zaak gebeld voor de trekhaak retrofit, en die vertelden dat ze idd voorlopig nog niet in de code konden. Van de moment het beschikbaar was zou ik een telefoon krijgen en werd mijn trekhaak geupdate. Prijs: 1000 BTW in. Nog altijd genoeg vind ik.

Bleek ook dat mijn wagen vandaag door de lijn is gelopen en morgen dus klaar voor transport, ETA in België 16/02. Dan nog een week a 2 weken om het kenteken te krijgen via Arval.
Half maand vroeger dan verwacht dus!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-04 23:12
RRE83 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:43:
[...]

1450 EURO BTW in. Afneembaar, zwenkbare kan enkel via fabriek.
Verkoper vertelde me wel dat ik best eens voor een universele kon gaan kijken - veel goedkoper. Lekker eerlijk van hem. Toen ik hem vroeg over de problemen met de noodremhulp zei hij dat het gewoon een kwestie was van de sensoren uit te zetten als je achteruit rijdt.
Andere zaak gebeld voor de trekhaak retrofit, en die vertelden dat ze idd voorlopig nog niet in de code konden. Van de moment het beschikbaar was zou ik een telefoon krijgen en werd mijn trekhaak geupdate. Prijs: 1000 BTW in. Nog altijd genoeg vind ik.

Bleek ook dat mijn wagen vandaag door de lijn is gelopen en morgen dus klaar voor transport, ETA in België 16/02. Dan nog een week a 2 weken om het kenteken te krijgen via Arval.
Half maand vroeger dan verwacht dus!
Dat zwenkbaar alleen via de fabriek kan is onjuist. Mijn trekhaak is achteraf gemonteerd, en is wel degelijk zwenkbaar met een schakelaar in de kofferbak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXYSZLuUekcfoB9rlglLfRv7ptA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vddpHoyZ5v5zXFxCV3lXQhcg.png?f=fotoalbum_large
Dat de schakelaar icoon op zijn kop zit is een bijzaak, dat kon volgens de dealer echt niet anders. Daar heb ik maar mee leren leven.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Tarin

Just plain weird.

mark322 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:50:
[...]

Dat zwenkbaar alleen via de fabriek kan is onjuist. Mijn trekhaak is achteraf gemonteerd, en is wel degelijk zwenkbaar met een schakelaar in de kofferbak.

[Afbeelding]
Dat de schakelaar icoon op zijn kop zit is een bijzaak, dat kon volgens de dealer echt niet anders. Daar heb ik maar mee leren leven.
Volgens mij zit de schakelaar bij mij (trekhaak af fabriek) aan de andere kant (rechts), dat zal de oriëntatie van het icoon verklaren ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• LuPo
  • Laatst online: 02-04 04:34
LuPo schreef op woensdag 31 december 2025 @ 07:55:
Daar is de ID.7 Tourer Pro LE in kleur Scale Silver _/-\o_
Ik vind het zwart en zilver erg mooi uitkomen samen, ook in de velgen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgende week komen mijn dynamische naafkappen binnen. Samen met de luxe kentekenplaten moeten die nog geplaatst worden. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

DAMES EN HEREN

Ik heb inmiddels drie ritten achter elkaar op 5.6.3 kunnen wegrijden zonder 'ACCEPTEREN' te drukken waarna het hoofdscherm zich vanzelf toont na nog geen 10 seconden.

Goed zo Volkswagen, je kunt het!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:28

Johnny E

Dôh !!

sjors1970 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:52:
[...]

Er zat nog de eerste accu in volgens verkopende dealer. Auto staat sinds jan 24 op kenteken.
Is bij jou ook meteen de software bijgewerkt naar 5.6.3? Ik heb die van mij vandaag weer terug. Dealer gaf aan dat in de eerste versies een verkeerde 12v accu zit en dat er een bepaalde regelaar in de auto zit die ook software matig moest worden bijgewerkt omdat deze de accu extra snel leeg trekt.

De update ging hier niet heel makkelijk, de dealer is er 3 dagen mee bezig geweest.

Specs!

• raised
raised schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:28:
[...]

Afgelopen maanden 4 keer voor bij de dealer geweest.
1, eerste check (plop bestuurdersstoel rechts bovenin, hele massage periode).
2, openen stoel en vervangen opblaas ding.
3, tweede check (want nu opeens meerdere plekken plops...).
4, is morgen. Ondertussen is probleem bekend bij vw, oplossing is de lendesteun vervangen, het probleem schijnt in de controller module te zitten die in de lendesteun zit. Ben benieuwd.

Overigens lijkt mijn rechter spiegel zijn spiegelinstellingen niet te houden en naar beneden te zakken. Lijkt vooral te gebeuren als de auto een paar uur stil en op slot heeft gestaan. Ik moet steeds weer met het pookje de spiegel omhoog sturen. Is dit herkenbaar? Of verbeeld ik me iets...

Oh en twee weken geleden een hit en run gehad aan de rechter zijkant van de neus. Gelukkig alleen blikschade (en lease plus all risk) maar is al de tweede keer, eerste keer rechts achter. Ergens ook ten dele de 'schuld' van de gigantische lengte van de auto.

Alsnog blijft de id7t nog steeds by far de beste auto die ik gehad heb in mijn rijdende leven. En de service en vervangende vervoer bij de dealer is ook gewoon top.
Update: de id7 is weer terug. Issue met spiegel lijkt voor nu opgelost te zijn, en ik zit opeens op 5.6.3 - die update is handmatig ipv ota gedaan. Enige nadeel: de plopjes in de massagestoelen zijn er nog steeds. Het wordt er ook niet per se beter op sinds afspraak 1, het zit op steeds meer plekken nu - het begon ooit op eentje... Ik kijk het even een week aan, anders wordt het afspraak nummer 5. Wat ik vooral niet snap is dat een monteur het niet even zelf voelt?

Overigens was service weer prima, ze hebben ook meteen intake voor schade gedaan die ik nog open had staan - ideale combinatie.

Ik had een id4 mee vandaag trouwens, het viel me op dat die ook op 5.6.3 zit, maar dat die een totaal andere hoeveelheid features en customizations heeft, zo kan je bijv de home button de kleur van een vlag geven. Toch opvallend hoe verschillend dat is?

• gare pc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55
Tarin schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:22:
[...]

Volgens mij zit de schakelaar bij mij (trekhaak af fabriek) ook aan de andere kant (rechts), dat zou de verklaart oriëntatie van het icoon verklaren ;).
Hier ook af fabriek op rechts. Best grappig eigenlijk dat ze de verkeerd kant hebben gepakt... 😄

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 11:44
True schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 16:42:
[...]

Op zich wel handig, gezien het voor mij veel duidelijker wordt dat mijn voorklimatisering voor geen meter meer werkt sinds het laatste dealer bezoek (ook update naar 5.6.3 tijdens dat bezoek).
Ik zit nog op 5.6, lijkt alsof de app compleet door het putje is gegaan de laatste tijd. Ik sta op 08:00 vertrekken elke ochtend. Volgens de app was hij rond 07:40 begonnen met verwarmen - overigens zonder melding. Pas toen ik om 07:59 de kabel ging losmaken en de tas in de auto ging leggen sloeg die aan. In 1 minuut wordt die natuurlijk niet warm. Niet fijn voor dochterlief (<2jr).

Gelukkig wel 3 meldingen dat hij te laat is begonnen. 8)7

Lijkt alsof de auto in slaapmodus is tot de sleutel beweegt of de auto van slot gaat. Super irritant.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04 10:52
gare pc schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 01:34:
[...]

Hier ook af fabriek op rechts. Best grappig eigenlijk dat ze de verkeerd kant hebben gepakt... 😄
Uh ik hier af fabriek links met goede afbeelding erop...........

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Surfroy01 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Schakelaartje hoort ook af-fabriek aan de bestuurderskant geplaatst te worden, vandaar dat er ook twee verschillende schakelaars zijn. Helaas gaat dat dus óók in de fabriek wel eens 'fout'.

Bij m'n vorige VW's, welke in Wolfsburg gebouwd werden, liet ik bijvoorbeeld de rechter zonneklep altijd als UK uitvoering plaatsen om zo die lelijke 'airbaginstructieprint' niet te hebben. In Emden, waar m'n huidige ID gebouwd is, ken ik helaas echter niemand die op dat soort zaken invloed uit kan oefenen.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 06-02-2026 11:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mhoekstra28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:42
Zelfde bij mij: bestuurderszijde + trekhaak omhoog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPNs1idSiwFZjF2q5cBwYOtU9s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BlEIBklqwFKlJUmbDdkNoky.jpg?f=fotoalbum_large
Surfroy01 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:21:
[...]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:09

The Legend

*Plop*

Ik heb nog steeds geen OTA update gehad sinds 5.2 :|

Gelukkig gaf mijn VAG-garage (geen dealer dus) aan dat ze zelf ook updates kunnen draaien. Moet dan maar met de wielwissel gebeuren.

Ik ben toch malle pietje niet!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-04 10:15
The Legend schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 19:53:
Ik heb nog steeds geen OTA update gehad sinds 5.2 :|

Gelukkig gaf mijn VAG-garage (geen dealer dus) aan dat ze zelf ook updates kunnen draaien. Moet dan maar met de wielwissel gebeuren.
Mijn auto ontving de update vandaag, kwam ook van 5.2. Kan dus nog zomaar gebeuren.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:54
Zo de auto is in Nederland en kon hem gaan ophalen vanaf de 20e, afspraak staat voor de 26e om hem in te gaan wisselen🥳

Untappd: Louwke80

• sjors1970
Johnny E schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:50:
[...]

Is bij jou ook meteen de software bijgewerkt naar 5.6.3? Ik heb die van mij vandaag weer terug. Dealer gaf aan dat in de eerste versies een verkeerde 12v accu zit en dat er een bepaalde regelaar in de auto zit die ook software matig moest worden bijgewerkt omdat deze de accu extra snel leeg trekt.

De update ging hier niet heel makkelijk, de dealer is er 3 dagen mee bezig geweest.
Die van ons zit op 5.6.3. misschien al sinds ophalen 28 januari.
En de trekhaak is bij de dealer gemonteerd met de bediening links. Kost helaas heel veel geld, 2 k. Maar geen gedoe met je sensor en alles origineel.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:05

resusaapje

h less

sjors1970 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:23:
[...]

En de trekhaak is bij de dealer gemonteerd met de bediening links. Kost helaas heel veel geld, 2 k. Maar geen gedoe met je sensor en alles origineel.
Tsjonge, van dat bedrag kan je heel vaak een busje huren. Zelfs met chauffeur 8)

Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]

• gare pc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55
Bij mij ook links... in tegenstelling tot mijn eerdere bericht 7(8)7 .

Bij m'n id4 zat ie wel rechts. Trekhaak symbool staat wel goed.
sjors1970 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 21:23:
[...]

• sjors1970
resusaapje schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 23:59:
[...]

Tsjonge, van dat bedrag kan je heel vaak een busje huren. Zelfs met chauffeur 8)
Ik wil die chauffer niet mee op vakantie...

• The Legend

The Legend

*Plop*

MJMaverick schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 20:17:
[...]

Mijn auto ontving de update vandaag, kwam ook van 5.2. Kan dus nog zomaar gebeuren.
Vanochtend eindelijk ook een OTA, maar volgens mij naar 5.4.0. Komt er daarna nog 1 naar 5.6.3?

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-04 21:18
Ik had, net als meerdere gebruikers hier, problemen met mijn “park assist pro app”.
De oplossing is vrij simpel. Bij het koppelen van de app: de ramen openen en na het scannen van de Qr-code de telefoon uit het raam houden (liefst boven dak). Dan koppelt de telefoon snel.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Heftug schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:31:
Ik had, net als meerdere gebruikers hier, problemen met mijn “park assist pro app”.
De oplossing is vrij simpel. Bij het koppelen van de app: de ramen openen en na het scannen van de Qr-code de telefoon uit het raam houden (liefst boven dak). Dan koppelt de telefoon snel.
Dat werkt natuurlijk alleen als je daadwerkelijk een QR-code te zien krijgt, dat is ook weer een ander op zichzelf staand probleem wat ook al meerderen hier ondervonden hebben.

• DaMenaz
The Legend schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 19:58:
[...]

Vanochtend eindelijk ook een OTA, maar volgens mij naar 5.4.0. Komt er daarna nog 1 naar 5.6.3?
Ik ben een hele tijd terug al OTA van 5.2 naar 5.4 naar 5.4.0 gegaan, maar 5.6.3 heeft zich bij mij nog niet gemeld, ook al rij ik meer dan 300 km per dag.

Catch my drift?

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 18:41
Ik heb regelmatig dat de auto offline is, althans volgens de volkswagen app. Het starten van klimatiseren is dan lastig, omdat er vaak meerdere pogingen nodig zijn of het uberhaupt niet lukt. In de auto zelf is de verbinding altijd ok, eigenlijk nog nooit offline geweest.
Herkennen jullie dit en is er iets aan te doen?

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

buddow schreef op zondag 8 februari 2026 @ 08:48:
Ik heb regelmatig dat de auto offline is, althans volgens de volkswagen app. Het starten van klimatiseren is dan lastig, omdat er vaak meerdere pogingen nodig zijn of het uberhaupt niet lukt. In de auto zelf is de verbinding altijd ok, eigenlijk nog nooit offline geweest.
Herkennen jullie dit en is er iets aan te doen?
Bij mij was dit schering en inslag tot afgelopen week de 12v accu vervangen is en de 5.6.3 update. Ik weet niet welke van de twee het probleem echt hebben opgelost, heb er iig geen last meer van.

Specs!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 18:41
Die melding heb ik inderdaad ook een aantal keren gehad. Ik ga de dealer even bellen, bandenwissel zit er toch weer aan te komen en misschien kunnen ze dit wel combineren.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Johnny E schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:07:
[...]

Bij mij was dit schering en inslag tot afgelopen week de 12v accu vervangen is en de 5.6.3 update. Ik weet niet welke van de twee het probleem echt hebben opgelost, heb er iig geen last meer van.
Kun je eens kijken welke 12v accu er precies is ingezet? Ik ben wel benieuwd wat die dingen kosten.

• LuPo
  • Laatst online: 02-04 04:34
DaMenaz schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:28:
[...]

Ik ben een hele tijd terug al OTA van 5.2 naar 5.4 naar 5.4.0 gegaan, maar 5.6.3 heeft zich bij mij nog niet gemeld, ook al rij ik meer dan 300 km per dag.
Ik zit op 5.6 maar nog nooit een OTA gehad, ben benieuwd of ik 5.6.3 een keer krijg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Na de update van v4.0 naar 5.6.3 wel last van een nieuwe bug; de "knop" om stoelverwarming in te schakelen verdwijnt. Het icoon met de 3 steepjes is helemaal weg. Ik kan stoel verwarming dan wel inschakelen via spraakherkenning of met een gelijktijdige druk op de + en - van de verwarming.

Een reboot van infotainment lost het iig niet op.

Specs!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 19:13
Johnny E schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:42:
Na de update van v4.0 naar 5.6.3 wel last van een nieuwe bug; de "knop" om stoelverwarming in te schakelen verdwijnt. Het icoon met de 3 steepjes is helemaal weg. Ik kan stoel verwarming dan wel inschakelen via spraakherkenning of met een gelijktijdige druk op de + en - van de verwarming.

Hier identiek hetzelfde probleem. Het lijkt wel niet elke keer zo te zijn. Soms staan de streepjes er wel correct bij starten.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22

-tom-562

Oliesjeik

Johnny E schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:42:

Volgens mij moet je dan een van de knoppen onderin de balk van het climate control scherm indrukken, dan komen ze weer tevoorschijn

Vaak bu'j te bang!

• Inter18
Hebben meer leden hier last van?

Ik hobbel nog rond op 5.6, Zou het niet kunnen waarderen als de stoelverwarming knoppen verdwijnen op weg naar wintersport

• RandomNick
Viel me op dat de app voor Android recent een update had. Kan geen nieuwe functies ontdekken, maar bij de omschrijving staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzJ2UdXoJpFT5WxoTsJEoEzNxEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hahTnUAvr92G0RSy5XmAJcsg.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje vage omschrijving maar ik zou hopen op een soort logboek van gemaakte ritten. Helaas zoals gezegd kan ik niets nieuws terugvinden in de app.

• Inter18
RandomNick schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:00:
Viel me op dat de app voor Android recent een update had. Kan geen nieuwe functies ontdekken, maar bij de omschrijving staat dit:
[Afbeelding]

Beetje vage omschrijving maar ik zou hopen op een soort logboek van gemaakte ritten. Helaas zoals gezegd kan ik niets nieuws terugvinden in de app.
Heeft iemand ritgegevens in de app?
Verbaas me er al 2mnd over dat dit niet beschikbaar is maar nu lees ik dat het er wel is?

Ik kan mijn app overigens niet updaten, het lijkt de laatste versie te zijn: 3.55.2

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-04 21:27
Heftug schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:31:
Helaas ook niet geholpen. :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• sjors1970
Johnny E schreef op zondag 8 februari 2026 @ 10:07:
[...]

Ik heb hem pas een week. Maar had een lege accu, dus kapot, vervangen en 5.6.3 en de verbinding is nu meestal ok.

• Surfroy01
Afgelopen zaterdag zat de GPS zo'n meter of 50 er naast waar we werkelijk reden, en soms dus volgens GPS in het water. GPS raakte in de stad de weg compleet kwijt. Had gehoopt na uurtje of 3 stilstand dat het probleem wel opgelost zou zijn. Niet dus, dan maar over op google maps. Morgen weer op pad, kijken of ie het weer goed doet.

• stanny
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 08:17:
Afgelopen zaterdag zat de GPS zo'n meter of 50 er naast waar we werkelijk reden, en soms dus volgens GPS in het water. GPS raakte in de stad de weg compleet kwijt. Had gehoopt na uurtje of 3 stilstand dat het probleem wel opgelost zou zijn. Niet dus, dan maar over op google maps. Morgen weer op pad, kijken of ie het weer goed doet.
Ging Google maps dan via CarPlay of Android auto?

Bij mij heeft de auto er ook al eens goed naast gezeten, maar via CarPlay nam elke navigatieapp precies de locatie over van de auto wat dus ook niet ging.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-04 16:14

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

Volgens mij is dit een typisch VW probleem. Ik had dit al (heel) soms met mijn Touran in de periode 2018-2021 en heb het nu één keer met de ID.7 gehad. Bij mij loste het probleem zich vanzelf na enkele uren op. Google Maps - via mijn telefoon - toonde dan wel de juiste locatie, ook in Carplay.

• Surfroy01
Google maps in carplay nam het prima over. Volgens mijn dochter, die reed, ook aanwijzingen in de HUD.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Tarin

Just plain weird.

Hadden wij afgelopen zondagochtend ook, nadat ik tijdens de rit het reisdoel gewijzigd had, maar ik heb er die dag de 6 ritten daarna geen last meer van gehad.

Had ik een keer eerder in de afgelopen 25000km, en daarvoor 1 keer in de 70.000km die we in de ID.4 gereden hebben. In beiden gevallen was ik blij dat de telefoon aan een MagSafe-puck geplakt zit, normaal gesproken alleen om Podcasts of Spotify te bedienen maar af en toe is Google Maps toch wel handig.

[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 09-02-2026 10:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Inter18
Gezien de meldingen hier betreffende GPS krijgen 'de pubers' de opdracht de route in hun tel te zetten.
ABRP heb ik gedownload,

Alleen al dat de laatste map update van eind 2024 is, baart zorgen
Pagina: 1 ... 101 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1