• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:26
Had dit topic een tijdje niet gevolgd, maar mooi om te zien dat ik niet de enige ben met onderstaande bugs:

- VW app die elke melding 5x laat zien;
- GPS die ineens de weg kwijt is, volgende rit niets aan de hand;

Dan nog wel de meest irritante:
- Automatisch op slot werkt ineens wispelturig.

Software versie 5.6 hier. Nog iets opvallends: bij serieus koude accu, rond een graad of 2/3, gaat het AC-laden erg langzaam. Er gaat dan vaak maar 3kW in, heb het idee dat hij dan maar op 1 fase aan het laden is. Even een rondje om de wijk met veel optrekken en regenereren is vaak voldoende om het sneller te laten gaan, maar wel iets om rekening mee te houden.

Dit gebeurt in de praktijk eigenlijk alleen maar als ik van 80% naar 100% wil laden i.v.m. een lange rit.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 00:42

Crusader

Arc Nature

Inter18 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:16:
Alleen al dat de laatste map update van eind 2024 is, baart zorgen
Geen idee hoe dat werkt bij VW, maar mijn kaart in de auto is gewoon actueel, nieuwe stuk A16 bij Rotterdam is gewoon bekend, kan er overheen navigeren. Dus ik denk dat er wel netjes delta updates worden uitgebracht voor de auto, al zei iemand hier recent dat niet alle nieuwe wegen er in staan.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan die 2024 die op de website staat.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Geen idee hoe dat werkt bij VW, maar mijn kaart in de auto is gewoon actueel, nieuwe stuk A16 bij Rotterdam is gewoon bekend, kan er overheen navigeren. Dus ik denk dat er wel netjes delta updates worden uitgebracht voor de auto, al zei iemand hier recent dat niet alle nieuwe wegen er in staan.
qua wegen zelf vind ik het ook best up-to-date, naar snelheidsaanpassingen of eenrichtingsverkeer loopt het soms lang achter.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:42
Crusader schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ik hoop het, verdwaal nog in m'n eigen huis. Als ie (gps) maar stabiel blijft dan komen we er uiteindelijk wel

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:49

Johnny E

Dôh !!

Weet iemand ook hoe ik restaurants en andere bedrijven al POI uit de VW Nav kan weghalen? Die info is giga outdated en ik erger me er flink aan.

Klopt het ook dat Tesla chargers niet zichtbaar zijn in de VW Navi?

Specs!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Johnny E schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:00:
Weet iemand ook hoe ik restaurants en andere bedrijven al POI uit de VW Nav kan weghalen? Die info is giga outdated en ik erger me er flink aan.

Dat klopt niet, zoek maar eens Van der Valk Hengelo op en dan tussen die locatie en de snelweg (noord) heb je de parkeerplaats daar kun je de Tesla SUC wel vinden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:39
Bij mij staan ze er ook gewoon bij (bij iedereen neem ik aan). Wel is het zo dat IONITY de enige partij is die ook echt met het merklogo wordt weergegeven op de kaart. Maar exclusief langs IONITY navigeren kan dan weer niet.

Catch my drift?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johnny E schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:00:

Die kun je niet weghalen middels de VW Navigatie Unit in je auto 8)

Kaartmateriaal bij VW komt van HERE Maps (Nedeerlands bedrijf) en daar is het wél aan te passen. Als daar een aanpassing door gevoerd wordt dan komt dat in een volgende kaartupdate te zitten welke VW beschikbaar stelt. De kaartversies op de Website bij VW lopen qua nummering overigens achter op het kaartmateriaal wat een ID.x ter beschikking krijgt middels de online connectie met VW. De auto's zitten momenteel op de kaartenset van 25-12 (December 2025).

https://mapcreator.here.com/ voor 'de leuk'.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DaMenaz
De info is inderdaad wel heel erg oud. Zo geeft de ID.7 nog steeds op de kaart aan dat er in Bodegraven een Formido-bouwmarkt zit. Dat is al in 2019 een Hubo geworden. Formido bestaat niet eens meer.

En op routes gaat het soms fout. Zo denkt de navi dat de auto hier niet in mag (in HERE staat het wel goed, maar in de auto niet):

https://maps.app.goo.gl/rkfSt3NDUpgt47H37

Terwijl het gewoon een weg als elk ander is. Maar heeft wel impact op de route die hij berekent, want de alternatieven zijn een eind om voor mij. Zou handig zijn als er makkelijk melding kon worden gemaakt bij zulke missers.

[ Voor 74% gewijzigd door DaMenaz op 09-02-2026 14:52 ]

Catch my drift?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
True schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:20:
[...]

Dat klopt niet, zoek maar eens Van der Valk Hengelo op en dan tussen die locatie en de snelweg (noord) heb je de parkeerplaats daar kun je de Tesla SUC wel vinden.
Ja, maar het is wel net of ze minder snel zichtbaar zijn. Pas als je verder inzoomt ofzo.
Heb dat tenminste bij van de Valk Assen.

Ik zou het ook wel fijn vinden als je de benzine tankstations uit de POI’s zou kunnen halen. Alleen maar beeldvervuiling. ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Mhoekstra28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:25
Nevermind.

[ Voor 86% gewijzigd door Mhoekstra28 op 09-02-2026 18:33 ]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-04 19:29
Net even proefgezeten in een ID7. Die stoelmassage is wel subliem zeg. Ik voelde gewoon een knakje in mn rug, heerlijk :p

• LuPo
  • Laatst online: 05-04 03:30
marteltor schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:50:
Net even proefgezeten in een ID7. Die stoelmassage is wel subliem zeg. Ik voelde gewoon een knakje in mn rug, heerlijk :p
Ik zei toch dat die massage fijn is, in het keuze leaseauto topic :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• marteltor
LuPo schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Ik zei toch dat die massage fijn is, in het keuze leaseauto topic :P
Ja ik was gewaarschuwd ;)
Nu nog een stuur met normale knoppen en ik ben sold ;)

• Inter18
marteltor schreef op maandag 9 februari 2026 @ 19:42:
[...]

Ja ik was gewaarschuwd ;)
Nu nog een stuur met normale knoppen en ik ben sold ;)
Het stuur is na wat gewenning wel te doen. Als je jezelf rustig houdt (niet rammen) dan valt de bediening wel mee. Fysieke knoppen blijven superieur maar het gaat wel. Ben zeker geen fan maar het is te doen.
Aleen mag ik ter plekke uit elkaar vallen waarom de cruise 'set' en 'resume' niet andersom zitten, ik resume veel vaker dan 'set ' en moet nu mijn vingers redelijk ver strekken. Maar, de cruise zit wel links.
In mijn wereld is dat ook juist, media bedien je waar het zich bevind -> rechts.

De efficientie van de wagen blijft verbazingwekkend, voor de boot dat het is

[ Voor 5% gewijzigd door Inter18 op 09-02-2026 20:04 ]

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:07
De haptische knoppen zijn echt geen enkel probleem, vind ik. Werkt gewoon prima, vind ik.

• Inter18
Het is tijd voor een Guus update:
Nog geen reactie mogen ontvangen van Leasemij nog dealer.

Vandaag was het het een latertje (1000m van de dames op kantoor gekeken :) )
Op naar huis, eerst door Rdam, daarna snelweg.
Tijdens mijn laatste update Guus (1-12-2025) op 2,1bar rondom gezet, om met succes van het harde gebonk op richels af te komen. Helaas was dat met vrieskou, het is nu rond de 7 graden, lucht zet uit bij hogere temperatuur en dus zijn het gebonk, gesidder en gerammel weer terug. Het bewegen van het stuur op deze ligsrichels, of zelfs tramrails is .... bijzonder.
De cruise blijft steevast afremmen als er iemand in de midenbaan rijdt en ik rechts om rechts uit te voegen. Je ziet de aanduiding van het headup display van mijn eigen baan naar de middenbaan gaan en vervolgens remmen, bijzonder
Weer komende vanuit Rdam Noord richting Benelux, de lange ldoordraaiende linker bocht, vond Guus het nodig om zonder opgaaf van reden nog een stuk verder in te sturen. Gelukkig reed ik rechts, gebeurd dit in de linkerbaan dan zou je zo de vangrail in gaan, ook bijzonder. Snelheid lag rond 100km/u, dat is dan weer niet bijzonder.

Ik vermeldde hier al eerder dat de linkervoordeur niet goed meer hangt en niet lekker meer sluit.
Thuis gekomen stap je uit, loopt om Guus heen.om je tas te pakken, pak de rechter deur, en kraaak zegt het handvat, bijzonder. Er is niets kapot, alleen kraakt alles wat je vastpakt of zelfs naar kijkt. Zou deze deur ook gaan afhangen?

Als je een goed exemplaar treft dat goed in elkaar zit dan is het 1 van de stilste en fijnst rijdende EV's maar de lat van kwaliteits controle en het service apparaat van VW mag een flink stuk hoger

Mocht u denken, wat een z*ikert, ik heb op 4min21 medestanders gevonden betreffende het gekraak
YouTube: Dieses Auto bringt Menschen zur Verzweiflung! VW ID.7 Tourer

Het kan een heerlijke wagen zijn en fantastisch efficient (15,7kWh/100km) maar owee als je pech hebt en een minder exemplaar treft, en dan ben je niet de enige.

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-04 00:39
Je hebt denk ik echt pech met jouw auto, maar je brengt het alsof je geluk moet hebben een goed exemplaar te krijgen. Denk dat dat echt niet waar is, gezien de enorm veel positieve reacties over de auto hier.
Ook denk ik dat als er eenmaal iets niet goed is met je auto je veel eerder andere kleine dingetjes ook opvallen, waar menig ander überhaupt geen erg in heeft.

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Inter18 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:33:
Het is tijd voor een Guus update:
Nog geen reactie mogen ontvangen van Leasemij nog dealer.

Vandaag was het het een latertje (1000m van de dames op kantoor gekeken :) )
Op naar huis, eerst door Rdam, daarna snelweg.
Tijdens mijn laatste update Guus (1-12-2025) op 2,1bar rondom gezet, om met succes van het harde gebonk op richels af te komen. Helaas was dat met vrieskou, het is nu rond de 7 graden, lucht zet uit bij hogere temperatuur en dus zijn het gebonk, gesidder en gerammel weer terug. Het bewegen van het stuur op deze ligsrichels, of zelfs tramrails is .... bijzonder.
De cruise blijft steevast afremmen als er iemand in de midenbaan rijdt en ik rechts om rechts uit te voegen. Je ziet de aanduiding van het headup display van mijn eigen baan naar de middenbaan gaan en vervolgens remmen, bijzonder
Weer komende vanuit Rdam Noord richting Benelux, de lange ldoordraaiende linker bocht, vond Guus het nodig om zonder opgaaf van reden nog een stuk verder in te sturen. Gelukkig reed ik rechts, gebeurd dit in de linkerbaan dan zou je zo de vangrail in gaan, ook bijzonder. Snelheid lag rond 100km/u, dat is dan weer niet bijzonder.

Ik vermeldde hier al eerder dat de linkervoordeur niet goed meer hangt en niet lekker meer sluit.
Thuis gekomen stap je uit, loopt om Guus heen.om je tas te pakken, pak de rechter deur, en kraaak zegt het handvat, bijzonder. Er is niets kapot, alleen kraakt alles wat je vastpakt of zelfs naar kijkt. Zou deze deur ook gaan afhangen?

Als je een goed exemplaar treft dat goed in elkaar zit dan is het 1 van de stilste en fijnst rijdende EV's maar de lat van kwaliteits controle en het service apparaat van VW mag een flink stuk hoger

Mocht u denken, wat een z*ikert, ik heb op 4min21 medestanders gevonden betreffende het gekraak
YouTube: Dieses Auto bringt Menschen zur Verzweiflung! VW ID.7 Tourer

Het kan een heerlijke wagen zijn en fantastisch efficient (15,7kWh/100km) maar owee als je pech hebt en een minder exemplaar treft, en dan ben je niet de enige.
Ik zou hem toch echt inleveren bij je wagenparkbeheerder met een lijst van de klachten en vervangend vervoer aanvragen. Je hebt een leasecontract waarin staat dat je recht hebt op een volledig goed functionerende auto (je betaald er ook 'volledige' bijtelling over). Jij bent nu niet degene die in gebreke blijft, maar wel degene met de problemen. Zo heurt het niet wat mij betreft.

nb. Wat hierboven ook gezegd wordt denk ik dat de ID.7 an sich meer dan een prima auto is, maar jij net pech hebt met een substandaard kwaliteitsniveau :-(

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• BBx92
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:57
BBx92 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:03:
Vandaag voor het eerst een bandenspanningswaarschuwing. Ging toch aardig wat lucht in alle banden, maar lijkt niet per se lek. Vind het erg zonde dat de ID.7 geen drukwaarden laat zien in het infotainment.

Iemand die externe sensoren heeft geplaatst? Aanraders?
:(

Kort na melding gaan pompen. Begon op 2.1 bar, staat ingesteld op 2.6 bar.

Morgen maar even langs de bandenman.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_WrFpdJjhKzbMxr98NVotl56og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4VpvKrfVgmU6DFCS3VPT7pn.jpg?f=fotoalbum_large

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04 19:44
marteltor schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:50:
Weet je zeker dat het knakje uit je rug kwam en niet uit de stoel? Als ik de massage aanzet hoor ik een paar eerst knakken...... daarna overigens niet meer.

• marteltor
Surfroy01 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:07:
[...]

Weet je zeker dat het knakje uit je rug kwam en niet uit de stoel? Als ik de massage aanzet hoor ik een paar eerst knakken...... daarna overigens niet meer.
Ja hoor, was een heerlijke 'release' >:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Inter18

Met betrekking tot dat 'gebonk' vanuit het onderstel van je ID.7: Heb je al eens gekeken of dat ze bij de dealer per-ongeluk vergeten zijn om één of meerderde transportblokken uit de ophanging te halen? Die dingen plaatsten ze in de fabriek rond de schokbreker om te voorkomen dat de auto;s tijdens het vervoer middels treinen en vrachtwagens gaan staan te 'dansen' (en zo dus zichzelf beschadigen). Die dingen zitten onder de afdekking / hoes van een schokdemper geplaatst en kun je er vrij simpel uit pakken (als ze er nog zitten).

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb ondertussen al flink wat gezocht op internet, maar kan slecht negatieve berichten vinden over dit onderwerp, dus ik probeer het hier ook maar eens.

Wij verwachten ons tweede kindje en als verrassing komt nummer drie ook gelijk mee. Nu was ik wel voorbereid op dat er twee hummels op de achterbank zouden plaatsnemen, maar drie had ik niet over nagedacht. En voor zover ik nu heb kunnen vinden... gaat dat ook niet passen in de ID.7. Het enige dat ik kan vinden is de https://www.multimac.com oplossing, maar die is slechts heel summier gekeurd en is met twee baby stoeltjes erbij bijzonder hoog geprijsd. Alleen de basis certificatie om hem in de EU te mogen verkopen hebben ze.

Weet iemand misschien een andere oplossing of heeft iemand al ervaring met drie kinderzitjes op de achterbank van deze auto?

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:51
@Shivs
Isofix gaat lastig want je hebt er maar 2 op de achterbank. Vrouw in het midden er tussen gaat ze niet fijn vinden, tenminste in mijn huidige Leon gaat dat niet lukken. Volgens mij is de ID7 niet veel ruimer qua breedte ook.
Wellicht is een idee om de gordel varianten te gebruiken? Dan heb je geen baseplates nodig en dan zou het wellicht wel allemaal kunnen passen?
Hier ook een link nog met wat oplossingen
https://www.bestekeuze-au...-elkaar-op-de-achterbank/

Untappd: Louwke80

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Shivs Ik heb drie monsters op de achterbank. })

Vergeet isofix meteen. Dan krijg je er niks meer tussen in het midden. Hoe oud is de oudste / wat voor stoel?

Het zou moeten lukken met de oudste in het midden, in een stoel die vast zit in de gordel, en de tweeling in babystoelen in de gordel op de buitenste plaatsen.

Die van ons zijn (intussen) 11 maanden, bijna 3 en bijna 6. De jongste in een Cybex Cloud, de middelste zit in het midden in een Britax Romer King Pro (de enige stoel voor die groep die ik kon vinden met goede gordelbevestiging) en de oudste aan de buitenzijde in een Britax Romer Kidfix Pro M. En allen dus gewoon in de gordel bevestigd, zodat je ruimte in het midden goed kunt benutten.

Werkt eigenlijk heel goed. Gordelbevestiging werkt prima, krijg je wel handigheid in.

Overigens heb ik dus óók een Multimac staan en die heb ik ook een tijdje gebruikt in de vorige auto. Leuk ding hoor, maar de babystoelen vonden wij ondermaats. Ik ga hem weer weg doen, denk ik.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• stanny
  • Niet online
Wij hebben zelf 2 van de voorgestelde stoeltjes, maar die zullen beide al zeker niet werken in de ID.7.
Eerst en vooral opletten dat de middelste stoel zeker met de gordel bevestigd kan worden, daar heeft de ID.7 immers geen isofix punten.
Daarnaast is de Maxi Cosi AxissFix al zo breed als de zitplaats, dus een derde er tussen gaat denk ik niet lukken, daar bovenop zal het draaien voor makkelijk in en uitstappen (USP voor zo een stoel vind ik) ook niet meer lukken want die dingen zwaaien wel nogal uit en zijn bijgevolg een pak breder wanneer gedraaid.
De Maxi Cosi Nomad Plus is ook zo breed als een zitplaats, daar gaan er echt geen 3 van naast elkaar passen zonder dat ze elkaar ter hoogte van de hoofdbescherming gaan scheef duwen...

Comfortable reiswagen voor 4, met 5 is naar mijn gevoel geen leuk idee voor lange ritten of permanent met kinderen, dat middelste plekje vanachter is naar mijn gevoel meer een noodzitje dan een volwaardige zitplaats.

• JanHenk
  • Niet online
stanny schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Comfortable reiswagen voor 4, met 5 is naar mijn gevoel geen leuk idee voor lange ritten of permanent met kinderen, dat middelste plekje vanachter is naar mijn gevoel meer een noodzitje dan een volwaardige zitplaats.
Ben ik het niet mee eens eigenlijk, hij bevalt mij behoorlijk goed en ik vervoer echt heel regelmatig drie kinderen achterin en alledrie in volwaardige, R129 goedgekeurde, autostoelen. Vanochtend nog. :P

Ben blij dat ik geen busje heb genomen :+

Oké, het kan best even een zoektocht zijn, maar hopelijk komt @Shivs er ook wel uit met mijn ervaringen.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-04 17:18

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

stanny schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:43:
[...]

Wij hebben zelf 2 van de voorgestelde stoeltjes, maar die zullen beide al zeker niet werken in de ID.7.
Eerst en vooral opletten dat de middelste stoel zeker met de gordel bevestigd kan worden, daar heeft de ID.7 immers geen isofix punten.
Daarnaast is de Maxi Cosi AxissFix al zo breed als de zitplaats, dus een derde er tussen gaat denk ik niet lukken, daar bovenop zal het draaien voor makkelijk in en uitstappen (USP voor zo een stoel vind ik) ook niet meer lukken want die dingen zwaaien wel nogal uit en zijn bijgevolg een pak breder wanneer gedraaid.
De Maxi Cosi Nomad Plus is ook zo breed als een zitplaats, daar gaan er echt geen 3 van naast elkaar passen zonder dat ze elkaar ter hoogte van de hoofdbescherming gaan scheef duwen...

Er zijn niet veel auto's meer op de markt met echt drie even grote zitplaatsen achterin. De ID 7 zit achterin alweer wat ruimer voor mijn drie (inmiddels) jongvolwassen kinderen dan de IONIQ 5, maar het is niet vergelijkbaar voor degene in het midden met de Touran. Bij lange ritten zitten ze om beurten in het midden. Volgens mij is nu de Peugeot 5008 één van de weinigen met drie volwaardige plaatsen achterin (plus twee in de kofferbak), maar deze auto is niet te vergelijken met de ID.7 (T).

• JanHenk
  • Niet online
cvanmansom schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:53:
[...]
Volgens mij is nu de Peugeot 5008 één van de weinigen met drie volwaardige plaatsen achterin (plus twee in de kofferbak), maar deze auto is niet te vergelijken met de ID.7 (T).
Dan moet je de oude 5008 hebben, helaas hebben ze die USP (drie gelijke stoelen naast elkaar) de nek omgedraaid met de introductie van de huidige 5008. (Idem Citroën, die had het vroeger ook).

Blijkbaar te weinig vraag naar.

• Shivs
  • Niet online
Dit is heel positief nieuws, het enige dat ik gevonden had is dat het erg lastig is om het te laten passen. Maar het bericht van @JanHenk geeft hoop. Ik denk dat we maar eens naar een babyzaak moeten om te gaan passen.

Onze dochter is nu twee en een half, bijna drie als de tweeling komt. Dus die kan mogelijk naar een ander type stoelje om het beter te laten passen.

• stanny
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:51:
[...]

Ben ik het niet mee eens eigenlijk, hij bevalt mij behoorlijk goed en ik vervoer echt heel regelmatig drie kinderen achterin en alledrie in volwaardige, R129 goedgekeurde, autostoelen. Vanochtend nog. :P

Ben blij dat ik geen busje heb genomen :+

Oké, het kan best even een zoektocht zijn, maar hopelijk komt @Shivs er ook wel uit met mijn ervaringen.
hmm, dan zal het vooral liggen aan dat onze stoelen met isofix bevestigd zijn, dan schiet er niets meer over in het midden qua zitplek :) En een volwassene zou ik daar ook niet voor lange tijd willen neerplanten zonder dat er stoelen bevestigd zijn op de buitenste plaatsen. Afgelopen zomer op reis een paar uitstapjes gedaan met vanachter 2 volwassenen + isofix stoel en dat werd toch heel gezellig bij elkaar zitten. Maar dat waren korte ritjes.

Maar goed, voor ons geen issue, het blijft bij 2 koters ;) en op reis zetten we de oudste dan in een groep3/4 stoel op de voorste passagiersplek, maakt het alweer een pak eenvoudiger de boel onder controle te houden

• JanHenk
  • Niet online
Shivs schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:05:
Dit is heel positief nieuws, het enige dat ik gevonden had is dat het erg lastig is om het te laten passen. Maar het bericht van @JanHenk geeft hoop. Ik denk dat we maar eens naar een babyzaak moeten om te gaan passen.
Zo hebben wij dat ook gedaan. Ze waren welwillend om even te helpen, dus wij met een winkelkar vol stoelen naar buiten :+

Eerste wat die dame wel meteen zei "dat gaat niet passen!". Nou, dat zullen we nog wel even zien... :P

Met de ID.7 heb je daarnaast als voordeel dat je veel beenruimte ruimte hebt. Dat maakt het makkelijker om even een voet in de auto te zetten en erin te duiken om even te helpen in het midden. Dat is best fijn. :)

• Shivs
  • Niet online
@stanny Wij waren ook van plan bij twee te stoppen, maar we krijgen er gratis een derde bij :D

@JanHenk de oudste zit nu in exact dezelfde stoel als deze Britax Romer King Pro , maar dan met een isofix base. We hadden al wel verzonnen dat we niet twee nieuwe, maar drie nieuwe stoelen nodig hadden. Dus dat is geen probleem.

• stanny
  • Niet online
Shivs schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:22:
@stanny Wij waren ook van plan bij twee te stoppen, maar we krijgen er gratis een derde bij :D
spannend en proficiat!

Ik heb het nog erger weten gebeuren: van 3 niet naar 4 maar 6 8)7

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-04 17:18

cvanmansom

VW ID.7 Tourer Pro LE

JanHenk schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:21:
[...]

Zo hebben wij dat ook gedaan. Ze waren welwillend om even te helpen, dus wij met een winkelkar vol stoelen naar buiten :+

Eerste wat die dame wel meteen zei "dat gaat niet passen!". Nou, dat zullen we nog wel even zien... :P

Met de ID.7 heb je daarnaast als voordeel dat je veel beenruimte ruimte hebt. Dat maakt het makkelijker om even een voet in de auto te zetten en erin te duiken om even te helpen in het midden. Dat is best fijn. :)
Ik heb in een ver verleden (omstreeks 2006) tijdens een proefrit drie autostoeltjes proberen te monteren in de Opel Zafira en je zou zerggen dat dit zou passen - maar nee. Dit was nog pre-Isofix, dus de autostoeltjes zaten vast met de gordels en toen ik bij de proefrit de deur dichtsloeg was ik blij dat er geen kinderen achterin zaten - anders hadden ze met hun hoofden tegen elkaar geslagen. Vreemd genoeg had ik twee jaar later een Honda Civic Hybrid waar met gemak drie kinderzitjes in pasten.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-04 09:02
In een V70 past het wel met 3 volwaardige stoelen en de buitenste in de isofix , die is dan ook breder dan alle eerder genoemde auto's en de vorm van de achterbank zelf.
Je zult alsnog gebruik moeten maken van gordelverlengers omdat je er vaak met je handen niet meer tussen komt. Er bestaat ook een stoel ( weet het merk type even niet ) met afklikbare zijkanten , dat is ook een groot deel van het probleem .

• Shivs
  • Niet online
Mochten we het niet passend krijgen dan is een ander auto altijd een optie. Dan gaat de ID.7 uit de bijtelling en kopen we iets anders ernaast met drie kinderstoeltjes. Maar mijn hoop is dat we het in deze auto passend krijgen, want ik vermaak me prima met deze auto.

• Inter18
Will_M schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:08:
@Inter18

Met betrekking tot dat 'gebonk' vanuit het onderstel van je ID.7: Heb je al eens gekeken of dat ze bij de dealer per-ongeluk vergeten zijn om één of meerderde transportblokken uit de ophanging te halen? Die dingen plaatsten ze in de fabriek rond de schokbreker om te voorkomen dat de auto;s tijdens het vervoer middels treinen en vrachtwagens gaan staan te 'dansen' (en zo dus zichzelf beschadigen). Die dingen zitten onder de afdekking / hoes van een schokdemper geplaatst en kun je er vrij simpel uit pakken (als ze er nog zitten).
Absoluut, hier is 2* naar gekeken.

• Inter18
BakkerM schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:43:
[...]

Ik zou hem toch echt inleveren bij je wagenparkbeheerder met een lijst van de klachten en vervangend vervoer aanvragen. Je hebt een leasecontract waarin staat dat je recht hebt op een volledig goed functionerende auto (je betaald er ook 'volledige' bijtelling over). Jij bent nu niet degene die in gebreke blijft, maar wel degene met de problemen. Zo heurt het niet wat mij betreft.

nb. Wat hierboven ook gezegd wordt denk ik dat de ID.7 an sich meer dan een prima auto is, maar jij net pech hebt met een substandaard kwaliteitsniveau :-(
Het gebonken, absoluut, daar wordt aan gewerkt
Het is ook perceptie van de gebruiker denk ik want ook de leen ID.4, ID.3 en Fabia deden allemaal hetzelfde, Pak een putje -> krak zegt je dashboard. Ik heb 15jaar geen VAG gereden en ben andere wagens gewend. Als je gewend bent aan een luiddruchtiger dashboard dan zal het wellicht niet meer opvallen. De gebruikte plastics op plekken die elkaar raken zijn mijns inzeins te hard, Als het onderstel aangepakt kan worden dan hoop ik dat het minder word.
Het uitvallen van gps en plotselinge stuurbewegingen, het zijn zaken waardoor ik met minder vertrouwen de alpen tegemoet ga, rekening houdend met meerdere bestuurders.

We gaan het allemaal meemaken dit weekend.

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:45
Shivs schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:35:
Mochten we het niet passend krijgen dan is een ander auto altijd een optie. Dan gaat de ID.7 uit de bijtelling en kopen we iets anders ernaast met drie kinderstoeltjes. Maar mijn hoop is dat we het in deze auto passend krijgen, want ik vermaak me prima met deze auto.
Let even op dat dit alleen per heel kalenderjaar kan bij de belastingdienst. Heb je dit jaar nog niet meer dan 500 km prive gereden zou het nog kunnen en moet je een sluitende administratie op verzoek kunnen tonen.

• Shivs
  • Niet online
Ja dat was me bekend, maar goed, wat moet - dat moet. :-)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:49

-tom-562

Oliesjeik

Shivs schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:35:
Is een Multimac geen optie?

Vaak bu'j te bang!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-04 16:52
-tom-562 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:56:
[...]

Is een Multimac geen optie?
Die werd vermeld in het eerste bericht: Shivs in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ah, tot zover had ik niet terug gelezen :P
Ik snap alleen niet wat er mis is met de eisen waaran Multimac voldoet. Volgens Multimac zelf voldoen alle spullen van hun aan de R129 (i-size) richtlijn, dat is hetzelfde waar ieder ander kinderzitje tegenwoordig wel aan voldoet.
Ze zijn wel duur ja, maar worden regelmatig ook 2e hands aangeboden.

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 10-02-2026 16:06 ]

Vaak bu'j te bang!

• JanHenk
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:04:
[...]

Ah, tot zover had ik niet terug gelezen :P
Ik snap alleen niet wat er mis is met de eisen waaran Multimac voldoet. Volgens Multimac zelf voldoen alle spullen van hun aan de R129 (i-size) richtlijn, dat is hetzelfde waar ieder ander kinderzitje tegenwoordig wel aan voldoet.
Ze zijn wel duur ja, maar worden regelmatig ook 2e hands aangeboden.
offtopic:
Klopt, ze hebben tegenwoordig ook R129 certificering maar er moest wel iets (volgens mij heel kleins) voor aangepast worden, dus officieel hebben de oudere versies het niet. Al denk ik niet dat de veiligheid er heel anders om is. Het nadeel van de Multimac babystoel is dat je baby behoorlijk 'rechtop' in het stoeltje zit, in onze ervaring. Dat is wat inherent aan het ontwerp, dat ook in kleine auto's moet passen en dus ook op die bank.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:27
De kogel is door de kerk en het gaat een ID.7 worden....

Nu vind ik de Trondheim, 20 inch velgen erg mooi. Nu vraag ik me af of het verstandig is om ook DCC (wat nu kan) aan te kruisen of dat het onderstel zo ook comfortabel genoeg is. Wat is jullie ervaring?

Let wel: Ik moet om naar kantoor te gaan over de Brienenoordbrug ;)

Dit is de configuratie die ik nu bij elkaar heb geklikt:

Tourer Pro Limited edition
Metallic lak Grenadill
Velgen 'Trondheim', 20 inch lichtmetaal
Trekhaak
Interieur Pakket Plus
Geperforeerd ArtVelours wit met zwart - Mistral Grey/Soul Black

Ik zou ook nog voor de S kunnen gaan voor wat extra range maar ik weet niet of ik de extra bijtelling er voor over heb... Volgens mij is de range van de standaard Pro LE gelijk aan mijn huidige Y AWD

[ Voor 20% gewijzigd door Blommie01 op 10-02-2026 23:09 ]

• DaMenaz
Altiid DCC doen.
S is imho niet nodig, of je moet thuis nergens kunnen laden.

Catch my drift?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Raar probleem, de parkeerrem bleef haken toen ik uit wilde parkeren met de parkeerassistent, maar die er niet uit kwam (mogelijk omdat ik zelf op de rem trapte).
Ik merkte dat de parkeerrem er op bleef staan gezien de auto vooruit en achteruit zich uit de veren omhoog trok. Opgelost door een keer op de P te zetten, contact uit en daarna weer in de D.
Ik dacht serieus even dat we moesten gaan slepen ..

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Blommie01 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:45:
De kogel is door de kerk en het gaat een ID.7 worden....

Nu vind ik de Trondheim, 20 inch velgen erg mooi. Nu vraag ik me af of het verstandig is om ook DCC (wat nu kan) aan te kruisen of dat het onderstel zo ook comfortabel genoeg is. Wat is jullie ervaring?

Let wel: Ik moet om naar kantoor te gaan over de Brienenoordbrug ;)

Dit is de configuratie die ik nu bij elkaar heb geklikt:

Tourer Pro Limited edition
Metallic lak Grenadill
Velgen 'Trondheim', 20 inch lichtmetaal
Interieur Pakket Plus
Geperforeerd ArtVelours wit met zwart - Mistral Grey/Soul Black

Ik zou ook nog voor de S kunnen gaan voor wat extra range maar ik weet niet of ik de extra bijtelling er voor over heb... Volgens mij is de range van de standaard Pro LE gelijk aan mijn huidige Y AWD
Als S rijder in de bijtelling: niet waard, je hebt er maar zelden echt nut van (langere range en hogere laadsnelheid) en uiteindelijk betaal ik meer voor mijn eigen tijd (daar zit maar echt heel weinig winst in) en het feit dat ik vaker thuis kan laden en niet even zeer kort aan een snellader sta als dat theoretisch al het geval is.
En als ik heel eerlijk ben, zou een werkgever een groter accupakket altijd mogen betalen en moet dat in z'n geheel uit de bijtelling, maar daarmee zal ik ongetwijfeld tegen waar zere beentjes aantrappen :+

Als ik de ID7 opnieuw zou bestellen zou het een non-S worden.

• Blommie01
DaMenaz schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:51:
Altiid DCC doen.
S is imho niet nodig, of je moet thuis nergens kunnen laden.
DCC ga ik er dan ook bijnemen.. Moet ik nog wel over in gesprek want die staat bij de LM nog niet in de portal. Ik wil geen panoramadak dus ik ga voor dat nieuwe pakket zonder....
True schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:54:
[...]

Als S rijder in de bijtelling: niet waard, je hebt er maar zelden echt nut van (langere range en hogere laadsnelheid) en uiteindelijk betaal ik meer voor mijn eigen tijd (daar zit maar echt heel weinig winst in) en het feit dat ik vaker thuis kan laden en niet even zeer kort aan een snellader sta als dat theoretisch al het geval is.
En als ik heel eerlijk ben, zou een werkgever een groter accupakket altijd mogen betalen en moet dat in z'n geheel uit de bijtelling, maar daarmee zal ik ongetwijfeld tegen waar zere beentjes aantrappen :+

Als ik de ID7 opnieuw zou bestellen zou het een non-S worden.
De non-S zou wel moeten passen... Ik kan thuis en op kantoor laden. Enkele reis is 240KM. Dat gaat in de winter met mijn Y AWD net (als ik niet te veel gas geef). Dat zou dan met de non-S ook moeten lukken. Ik vind het dan de extra belasting niet waard.

[ Voor 65% gewijzigd door Blommie01 op 10-02-2026 23:02 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37

The Legend

*Plop*

Blommie01 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:57:
[...]

DCC ga ik er dan ook bijnemen.. Moet ik nog wel over in gesprek want die staat bij de LM nog niet in de portal. Ik wil geen panoramadak dus ik ga voor dat nieuwe pakket zonder....

[...]

De non-S zou wel moeten passen... Ik kan thuis en op kantoor laden. Enkele reis is 240KM. Dat gaat in de winter met mijn Y AWD net (als ik niet te veel gas geef). Dat zou dan met de non-S ook moeten lukken. Ik vind het dan de extra belasting niet waard.
Dat gaat prima ja. In de winter haal ik met 90% snelweg en 105km/h zo’n 350-380km met 100-5%.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Blommie01
The Legend schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:30:
[...]

Dat gaat prima ja. In de winter haal ik met 90% snelweg en 105km/h zo’n 350-380km met 100-5%.
Dan wordt dat in mijn geval denk ik krap aan... Er vanuit gaande dat ik meestal 140-150 KM/h rijd.

Met mijn Model Y LR AWD haal ik in de winter met 140 Km/h krap aan 250Km...

Dan misschien toch voor een S gaan....

Wat een keuzestress weer zeg :o

• Inter18
[...]

[...]
Wat schrijf je nu?
240km in een Y haal je als je niet te veel gas geeft?
Dan praten we toch wel over snelheden waarvoor ze bij het CJIB de vlag uithangen neem ik aan?

Goed, ik heb een pro S (de range van een non pro bij 90% lading) maar zelfs met aanhanger haalt ie bijna 400km in de winter.
Maar, gezien de ervaring zou ik ook gaan voor non pro met DCC, geen twijfel

• Blommie01
Je mag op de snelweg 130 km/h dus 140 km/h op de teller is toch een normale snelheid?

• Inter18
Blommie01 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 06:45:
[...]

Je mag op de snelweg 130 km/h dus 140 km/h op de teller is toch een normale snelheid?
Het verbruik van jouw Y lijkt fors bij hogere snelheden. Wellicht kan de ID.7 hem overtreffen qua efficienty

• Surfroy01
Ik rij een non DCC met 20"geen klachten over het comfort. Ik rij geregeld 260km enkele reis waarbij de TA op 130 staat dan houd ik zo'n 50-80km nu in de winter over aan range. Ohja het is geen S en in de praktijk laad ik 95% langzaam (lees thuis/kantoor).

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-04 10:15
True schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 22:51:
Raar probleem, de parkeerrem bleef haken toen ik uit wilde parkeren met de parkeerassistent, maar die er niet uit kwam (mogelijk omdat ik zelf op de rem trapte).
Ik merkte dat de parkeerrem er op bleef staan gezien de auto vooruit en achteruit zich uit de veren omhoog trok. Opgelost door een keer op de P te zetten, contact uit en daarna weer in de D.
Ik dacht serieus even dat we moesten gaan slepen ..
Dit heb ik ook 1 keer gehad.
Je hebt wel de goede reflex gehad om te schakelen naar P en dan terug, want ik was blijven proberen met een motorstoring tot gevolg. Natuurlijk op een druk kruispunt |:( .
Gelukkig kon ik na een minuutje (wat een uur leek) terug naar D schakelen en vertrekken.
Dit is van kerstavond geleden en nadien nooit nog problemen mee gehad.

Achteraf bedacht ik me dat ik na het vertrekken gezien had dat de blauwe en groene balk niet zichtbaar waren, dus misschien was dit een indicatie van het probleem.

• DaMenaz
[...]
Enkele reis is 240KM. Dat gaat in de winter met mijn Y AWD net (als ik niet te veel gas geef). Dat zou dan met de non-S ook moeten lukken. Ik vind het dan de extra belasting niet waard.
Makkelijk. Bijvoorbeeld dit weekend in de kou en mist op en neer geweest in een Pro Tourer met 4 volwassenen (20" winterbanden) vanuit het Groene Hart naar Drachten en terug, zonder bij te hoeven laden (ca 350 km). Gewoon aan de snelheid gehouden (inclusief 130 km/h bij Swifterbant) en niet bijzonder opgelet op zuinig rijden.
Mijn woon-werk v.v. is momenteel 320 km per dag en dat kost maximaal 80% accu in het slechtste geval (inclusief voorwverwarmen). In de zomer zo'n 60%. SoH weet ik niet, maar km-stand is nu 56.000 km.

Catch my drift?

• AvantBlack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:54
Surfroy01 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 07:38:
Ik rij een non DCC met 20"geen klachten over het comfort. Ik rij geregeld 260km enkele reis waarbij de TA op 130 staat dan houd ik zo'n 50-80km nu in de winter over aan range. Ohja het is geen S en in de praktijk laad ik 95% langzaam (lees thuis/kantoor).
Goed te horen, want ik maak me ook wat zorgen over de 20" met standaard onderstel. Dealer geeft aan dat het weinig verschil maakt, maar met 20" wielen juist iets strakker rijdt dan 19".
Net een Pro lim. ed besteld met interieur plus en 20". zonder DCC.
Ik vind het teveel geld voor het pakket. Zou me alleen om DCC gaan, hoef geen pano dak.

Configurator geeft ook een pakket aan zonder smart glas, maar volgens de prijslijst bestaat dat uitgeklede exterieur pakket plus niet.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:01
Hier ook met een Pro op 20" zonder DCC. Lekker strak geveerd, precies zoals ik het fijn vindt. Nog 10K nog geen moment gehad dat ik meer comfort had willen hebben.

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:07
Ik heb 19" nu en 20" zomer en zonder DCC is het prima. Op de 19" zelfs iets teveel beweging in de koets. En als je het jezelf afvraagt, ik rijd gewoon normaal, misschien zelfs relaxed in vergelijking met het gros van de weggebruikers. Drempels zijn er om verkeer af te remmen dus dat doe ik dan ook.

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
AvantBlack schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:00:
[...]

Goed te horen, want ik maak me ook wat zorgen over de 20" met standaard onderstel. Dealer geeft aan dat het weinig verschil maakt, maar met 20" wielen juist iets strakker rijdt dan 19".
Net een Pro lim. ed besteld met interieur plus en 20". zonder DCC.
Ik vind het teveel geld voor het pakket. Zou me alleen om DCC gaan, hoef geen pano dak.

Configurator geeft ook een pakket aan zonder smart glas, maar volgens de prijslijst bestaat dat uitgeklede exterieur pakket plus niet.
Er is dus ook een optiepakket zonder pano dak en wel DCC voor 1440 euro.

• Inter18
Ik heb het al eerder geschreven, Het exterieur pakket plus beperkt zich niet tot alleen DCC.
Je krijgt progressieve stuurbekrachtiging en geisoleerde voorste zijruiten.
Ik (zei de gek) vind de wagen bij scherpe bochten behoorlijk indirect, deze optie lost dat op. Het maakt er een echte rijdersauto van.
Als het ook maar enigzins mogelijk was zou ik dit pakket heel graag alsnog op mijn wagen hebben.

Maar, zoals altijd, het is persoonlijk. Ga rijden met beide versies, dan weet je of het het extra geld danwel budget waard is

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Inter18 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:58:
Ik heb het al eerder geschreven, Het exterieur pakket plus beperkt zich niet tot alleen DCC.
Je krijgt progressieve stuurbekrachtiging en geisoleerde voorste zijruiten.
Ik (zei de gek) vind de wagen bij scherpe bochten behoorlijk indirect, deze optie lost dat op. Het maakt er een echte rijdersauto van.
Als het ook maar enigzins mogelijk was zou ik dit pakket heel graag alsnog op mijn wagen hebben.

Maar, zoals altijd, het is persoonlijk. Ga rijden met beide versies, dan weet je of het het extra geld danwel budget waard is
geisoleerde voorste zijruiten -> niet volgens de laatste prijslijst, dat is alleen een optie op de GTX business.

• Inter18
True schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:59:
[...]

geisoleerde voorste zijruiten -> niet volgens de laatste prijslijst, dat is alleen een optie op de GTX business.
Dat heeft idd de revue al gepasseerd, maar aangezien de prijs vorige week 4100 euro was voor dit pakket ipv 1400 ga ik er voorzichtig van uit dat de configurator wordt bewaakt op juistheid

• Maarten Beckers
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 11-02 19:33
snip: kan in vraag en aanbod

[ Voor 102% gewijzigd door We Are Borg op 11-02-2026 14:38 ]

• AvantBlack
Ruud schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:05:
Ik heb 19" nu en 20" zomer en zonder DCC is het prima. Op de 19" zelfs iets teveel beweging in de koets. En als je het jezelf afvraagt, ik rijd gewoon normaal, misschien zelfs relaxed in vergelijking met het gros van de weggebruikers. Drempels zijn er om verkeer af te remmen dus dat doe ik dan ook.
Dankje! Ik rijd nu in een mach-e die een verre van zacht geveerd onderstel heeft. Op een drempel vraag ik me wel eens af of er achter vering en schokdempers in zitten. Verder ben ik er erg aan gewend en rijd die auto erg strak.

• AvantBlack
RandomNick schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:47:
Hier ook met een Pro op 20" zonder DCC. Lekker strak geveerd, precies zoals ik het fijn vindt. Nog 10K nog geen moment gehad dat ik meer comfort had willen hebben.
Klinkt goed!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Flieger schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:07:
Ik heb een eerste storing/defect: een niet-werkend raam/spiegel-paneel, inclusief de melding over kinderslot.

Ik meende me te herinneren dat dit ook middels een zekering verwijderen gereset kon worden, maar een snelle zoekactie binnen het topic levert vooral de klachten op en een enkeling die er (meermaals) mee naar de dealer is gegaan.
Dinsdagochtend heb ik me vroeg bij de dealer gemeld met de ID.7 en 'storing electrische kinderbeveiliging'. De auto is uitgelezen, paneel losgehaald en alle verbindingen gecontroleerd/aangedrukt en alles werkt weer. Het was binnen een uurtje gepiept.

Lekker genieten weer! :P

• Huipi
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-03 12:36
Wat mij is opgevallen bij het "sleutel probleem" dat hij slecht opent of op slot gaat als ik me sleutel in dezelfde broekzak als mij telefoon heb.
Ik merk echt dat als ik me sleutel apart heb hij altijd perfect reageerd, zowel bij aankomen (openen) als weglopen (op slot gaan).
En dat als de sleutel bij me telefoon zit dit vaak een probleem is.
Goed mogenlijk natuurlijk dat deze stoort, al had ik dat eerder gedacht bij me portemonnee want die is scammer beveiligd.

• Surfroy01
Mwaa ook als ie in andere broekzak zit dan telefoon heeft ie kuren. Heeft iets te maken met 20 seconden dacht ik, maar goed krijg wel altijd melding in app als ie niet afgesloten is :)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Over sleutelproblemen gesproken, ik heb daar eigenlijk nooit last van, maar... zoals de oplettende lezer wellicht is opgevallen, had ik ook problemen met Park Assist Pro. Buiten de auto met je telefoon in de hand de wagen van z'n plek laten rollen. Maar steevast de melding "verbinding verbroken" dus geen beweging in de auto te krijgen.

Vorige week voor de tweede keer naar de dealer gegaan voor onderzoek. Kreeg ik de melding dat zij het probleem niet konden reproduceren, terwijl ik thuis inmiddels met 4 testtelefoons hetzelfde probleem had.
Ik zei dat ik dan wel eens wilde zien dat het werkte.

Komt ie: wat ze bij de dealer deden kon nog wel eens van belang zijn geweest, op het filmpje dat ze mij lieten zien van hun tests met mijn ID.7 zag ik dat ze in de ene hand de autosleutel vasthielden en in de andere hand de telefoon bedienden. Dus geen sleutel in de broekzak houden!

Ik meteen testen (was ook nodig want ze hadden mijn auto verdomd strak tegen een andere auto geparkeerd, ik kon er met mijn atletisch lichaam niet in komen). Sleutel in de ene hand, telefoon in de andere hand. En zowaar, het werkte! Geen verbroken verbinding meldingen meer.

TL;DR: mijn vermoeden is dat ook bij Park Assist Pro van belang is waar je je sleutel laat. In de broekzak levert misschien problemen op, dus ook de sleutel in je hand houden.

Zal vast niet voor iedereen een oplossing zijn of problemen veroorzaken, maar voor wie die verbroken verbindingen krijgt, probeer het eens op deze manier.

• Swalker66
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-04 14:42
.👍 goed tip deze workaround! Hopelijk lost dit veel op. Wel triest overigens wanneer dit de oplossing is voor technische onvolkomenheden de nb niet van Volkswagen zelf komt.
Overigens lees ik dit als mogelijke aanvulling op een ander (Duits) forum:
"Als je het bij de voordeur probeert en je zit nog in je wifi werkt het niet. De mobiele telefoon kan niet tegelijk met de WiFi en de auto aangesloten worden".

[ Voor 40% gewijzigd door Swalker66 op 13-02-2026 10:48 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Swalker66 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:35:
.👍 goed tip deze workaround! Hopelijk lost dit veel op. Wel triest overigens wanneer dit de oplossing is voor technische onvolkomenheden de nb niet van Volkswagen zelf komt.
Overigens lees ik dit als mogelijke aanvulling op een ander (Duits) forum:
"Als je het bij de voordeur probeert en je zit nog in je wifi werkt het niet. De mobiele telefoon kan niet tegelijk met de WiFi en de auto aangesloten worden".
Dat is een belangrijke aanvulling.
Tijdens mijn tests waren de telefoons verbonden met de wifi thuis inderdaad. Bij de dealer vanzelfsprekend niet.

• AvantBlack
Inter18 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:09:
[...]

Dat heeft idd de revue al gepasseerd, maar aangezien de prijs vorige week 4100 euro was voor dit pakket ipv 1400 ga ik er voorzichtig van uit dat de configurator wordt bewaakt op juistheid
Navraag gedaan bij de dealer die op zijn beurt een call heeft uitgezet bij PON.
De configurator is leidend en daarmee loopt de prijslijst dus achter.

Geluidsisolerend glas voorin en progressieve sturing zitten er dus ook gewoon in.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
AvantBlack schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:48:
[...]

Geluidsisolerend glas voorin en progressieve sturing zitten er dus ook gewoon in.
Zorg dat je het zwart op wit hebt en niet allen per telefoon bevestigd hebt gekregen.

• ptjuh89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
AvantBlack schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:48:
[...]

Geluidsisolerend glas alleen op het pakket zonder Pano Dak of zit het ook in het Pakket met pano dak? Want volgens de prijslijst per 1 Januari 2026 is het alleen maar mogelijk op de GTX uitvoering.

Zou namelijk een aangename verrassing zijn als het wel op de Pro S LE (met exterieur pakket) zit namelijk :o

• Flieger
  • Nu online
Voor MY26 is het als losse optie leverbaar op de GTX en op andere uitvoeringen is het alleen leverbaar als onderdeel van het Exterieur Pakket Plus zonder panoramadak.

• AvantBlack
Flieger schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:01:
Voor MY26 is het als losse optie leverbaar op de GTX en op andere uitvoeringen is het alleen leverbaar als onderdeel van het Exterieur Pakket Plus zonder panoramadak.
En toch twijfel ik nog wel aan de juistheid. Want de GTC heeft het exterieur pakket standaard en toch moet je geïsoleerd glas bij bestellen.
Dan zou het vreemd zijn dat een normale 7 met het exterieur pakket plus het wel heeft..

Misschien zijn er mensen die recentelijk een gewone 7 met ext plus pakket hebben ontvangen en kunnen aangeven of er geluidsisolerend glas en progressieve stuurbekrachtiging in zit?

[ Voor 15% gewijzigd door AvantBlack op 13-02-2026 14:38 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Eigenlijk is het belachelijk dat progressieve stuurbekrachtiging een optie is, het zit er gewoon al op alleen het werkt niet 8)7
Het wordt tijd dat ze de SFD2 beveiliging kunnen omzeilen, dan kan dat allemaal mooi gecodeerd worden

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 13-02-2026 15:02 ]

Vaak bu'j te bang!

• Flieger
  • Nu online
AvantBlack schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:35:
[...]
En toch twijfel ik nog wel aan de juistheid. Want de GTC heeft het exterieur pakket standaard en toch moet je geïsoleerd glas bij bestellen.
Dan zou het vreemd zijn dat een normale 7 met het exterieur pakket plus het wel heeft..

Misschien zijn er mensen die recentelijk een gewone 7 met ext plus pakket hebben ontvangen en kunnen aangeven of er geluidsisolerend glas en progressieve stuurbekrachtiging in zit?
Ik begrijp je twijfel. Maar de uitrusting van de GTX is anders ingericht dan die van de andere uitvoeringen. Progressieve stuurbekrachtiging is altijd onderdeel van het Exterieur Pakket Plus. Dus ook met panoramadak.

• Flieger
  • Nu online
-tom-562 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:02:
Het wordt tijd dat ze de SFD2 beveiliging kunnen omzeilen, dan kan dat allemaal mooi gecodeerd worden
Dit zou mooi zijn, maar is helaas niet meer mogelijk.

• AvantBlack
Flieger schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:13:
[...]

Ik begrijp je twijfel. Maar de uitrusting van de GTX is anders ingericht dan die van de andere uitvoeringen. Progressieve stuurbekrachtiging is altijd onderdeel van het Exterieur Pakket Plus. Dus ook met panoramadak.
Klopt, maar in de prijslijst staat dat dus niet.
En vreemd genoeg zit geluidisolerend glas wel in ext plus zonder pano dak maar niet de versie met…

• Flieger
  • Nu online
AvantBlack schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:51:
[...]
Klopt, maar in de prijslijst staat dat dus niet.
En vreemd genoeg zit geluidisolerend glas wel in ext plus zonder pano dak maar niet de versie met…
Zoals eerder genoemd is de prijslijst hierop niet bijgewerkt. Dat geluidsisolerend glas voor MY26 wél in het Exterieur Pakket Plus zónder panoramadak en níet in het Exterieur Pakket Plus mét panoramadak is correct.

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 19:56
Flieger schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Zoals eerder genoemd is de prijslijst hierop niet bijgewerkt. Dat geluidsisolerend glas voor MY26 wél in het Exterieur Pakket Plus zónder panoramadak en níet in het Exterieur Pakket Plus mét panoramadak is correct.
Misschien is het effect verwaarloosbaar vanwege het dak?

• AvantBlack
Flieger schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:12:
[...]

Nou als dat klopt is dat net het pakket wat ik erbij wil hebben. Zorgt toch nog voor dat stukje éxtra comfort en fijn rijden.

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-03 23:49
Gister opgehaaldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raP0wjRuFys_rlbkmU48HqvNTPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2VSnJXQV1Euer1unXLgzwhI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOynZzPIYshynznBOxsxt27sRko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6i2Beh9lAb5fgvHzvzQEozR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hajbk7eWqg8g9Qvlq4ULk89Xxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEUstN8HjlCi4awhJ3z21cpF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXos4PAYCoJVlmCbZcv3dhrWO-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erPVMsuqiVpH2dqlm2xLwqHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIuOpPBrAg8ZJEuKooAMu-YqJqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGnpeQGtIENpJJpt969dX9O9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBHVFst5aah4U3j7Q3cPgA5MeHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtaQLx0i1hl75t09q9pmnar4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMdeBlc6pwRdG1wqO5ZxVRSLiJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8y4pI0DKlGvSjrMJSiUcbwL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5FVfr8rNNWAznX55sBhB3JBfsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Cju9rWF3gdBtZZryv8QTVTM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 98% gewijzigd door quakerix op 14-02-2026 12:26 ]

• Blommie01
Mooie bak... Veel fijne Km's gewenst!!

• deknog
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-04 10:17
Ik denk vanochtend: Wat voor troep zit er nou weer onderaan/op het display...
Meer mensen last van? <3

[ Voor 16% gewijzigd door deknog op 14-02-2026 14:26 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
deknog schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:25:
Ik denk vanochtend: Wat voor troep zit er nou weer onderaan/op het display...
Meer mensen last van? <3
Je bedoelt deze? (naast nog die rij met ❤️ 🩷 onderin het scherm inderdaad).
Fijne valentijn hè.
spoiler:
Ik krijg soms wel een burning desire van die thema's gelukkig zijn de knop geluiden niet aangepast.

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

De VW Connect Plus van m’n ID7 verloopt medio maart. Wat is jullie advies, verlengen of niet?

Specs!

• Blommie01
Johnny E schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:59:
De VW Connect Plus van m’n ID7 verloopt medio maart. Wat is jullie advies, verlengen of niet?
Uiteraard gewoon verlengen... En als eigen kosten van de bijtelling aftrekken... Betaal je maar de helft ;)

• Johnny E

Johnny E

Dôh !!

Blommie01 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:09:
[...]

Uiteraard gewoon verlengen... En als eigen kosten van de bijtelling aftrekken... Betaal je maar de helft ;)
Niet iedereen heeft een ID7 als lease. Ik betaal dus de volle mep.

Specs!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:01
Johnny E schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 16:59:
Stap 1: kijk wat er in dit pakket zit en of je het gebruikt
Stap 2: kijk wat het kost
Stap 3: bepaal of je de functionaliteit wilt behouden tegen de kosten en maak je keuze.

Misschien een beetje sarcastisch, maar ik zie echt niet hoe ons advies relevant gaat zijn voor jouw keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door RandomNick op 14-02-2026 17:59 ]

• DaMenaz
Johnny E schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:45:
[...]Niet iedereen heeft een ID7 als lease. Ik betaal dus de volle mep.
Waar will je dan nog verder advies over? Neem aan dat je de mogelijkheden inmiddels kent.

Catch my drift?

• Blommie01
Johnny E schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:45:
[...]

Niet iedereen heeft een ID7 als lease. Ik betaal dus de volle mep.
Alsnog gewoon verlengen…

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:04
Ik heb nog een paar maand, maar denk niet dat ik ga verlengen. Mogelijks wel op maand basis, bv voor de vakantie.

• AvantBlack
Wat zit daar extra in tov de ‘gratis’ versie? Ook voor verwarmen of koelen van de auto bijvoorbeeld?
Dat zou vandaag de dag wel basis moeten zijn die er altijd in zit..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AvantBlack schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:01:
Wat zit daar extra in tov de ‘gratis’ versie? Ook voor verwarmen of koelen van de auto bijvoorbeeld?
Dat zou vandaag de dag wel basis moeten zijn die er altijd in zit..
Op onderstaande site kun je alle mogelijkheden pér dienst bekijken (VW en WE Connect / Connect Plus). Je kunt over het ID.Buzz / Bedrijfswagens stukje heen lezen, dit geldt voor alle ID.'s

https://www.vwbedrijfswag...id-modellen/diensten.html

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 15-02-2026 01:29 ]

Pagina: 1 ... 102 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1