• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Had dit topic een tijdje niet gevolgd, maar mooi om te zien dat ik niet de enige ben met onderstaande bugs:

- VW app die elke melding 5x laat zien;
- GPS die ineens de weg kwijt is, volgende rit niets aan de hand;

Dan nog wel de meest irritante:
- Automatisch op slot werkt ineens wispelturig.

Software versie 5.6 hier. Nog iets opvallends: bij serieus koude accu, rond een graad of 2/3, gaat het AC-laden erg langzaam. Er gaat dan vaak maar 3kW in, heb het idee dat hij dan maar op 1 fase aan het laden is. Even een rondje om de wijk met veel optrekken en regenereren is vaak voldoende om het sneller te laten gaan, maar wel iets om rekening mee te houden.

Dit gebeurt in de praktijk eigenlijk alleen maar als ik van 80% naar 100% wil laden i.v.m. een lange rit.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:16

Crusader

Arc Nature

Inter18 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:16:
Alleen al dat de laatste map update van eind 2024 is, baart zorgen
Geen idee hoe dat werkt bij VW, maar mijn kaart in de auto is gewoon actueel, nieuwe stuk A16 bij Rotterdam is gewoon bekend, kan er overheen navigeren. Dus ik denk dat er wel netjes delta updates worden uitgebracht voor de auto, al zei iemand hier recent dat niet alle nieuwe wegen er in staan.
Ik zou niet teveel waarde hechten aan die 2024 die op de website staat.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Geen idee hoe dat werkt bij VW, maar mijn kaart in de auto is gewoon actueel, nieuwe stuk A16 bij Rotterdam is gewoon bekend, kan er overheen navigeren. Dus ik denk dat er wel netjes delta updates worden uitgebracht voor de auto, al zei iemand hier recent dat niet alle nieuwe wegen er in staan.
qua wegen zelf vind ik het ook best up-to-date, naar snelheidsaanpassingen of eenrichtingsverkeer loopt het soms lang achter.

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:41
Crusader schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Ik hoop het, verdwaal nog in m'n eigen huis. Als ie (gps) maar stabiel blijft dan komen we er uiteindelijk wel

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00

Johnny E

Dôh !!

Weet iemand ook hoe ik restaurants en andere bedrijven al POI uit de VW Nav kan weghalen? Die info is giga outdated en ik erger me er flink aan.

Klopt het ook dat Tesla chargers niet zichtbaar zijn in de VW Navi?

Specs!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Johnny E schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:00:
Weet iemand ook hoe ik restaurants en andere bedrijven al POI uit de VW Nav kan weghalen? Die info is giga outdated en ik erger me er flink aan.

Dat klopt niet, zoek maar eens Van der Valk Hengelo op en dan tussen die locatie en de snelweg (noord) heb je de parkeerplaats daar kun je de Tesla SUC wel vinden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:52
Bij mij staan ze er ook gewoon bij (bij iedereen neem ik aan). Wel is het zo dat IONITY de enige partij is die ook echt met het merklogo wordt weergegeven op de kaart. Maar exclusief langs IONITY navigeren kan dan weer niet.

Catch my drift?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Johnny E schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:00:

Die kun je niet weghalen middels de VW Navigatie Unit in je auto 8)

Kaartmateriaal bij VW komt van HERE Maps (Nedeerlands bedrijf) en daar is het wél aan te passen. Als daar een aanpassing door gevoerd wordt dan komt dat in een volgende kaartupdate te zitten welke VW beschikbaar stelt. De kaartversies op de Website bij VW lopen qua nummering overigens achter op het kaartmateriaal wat een ID.x ter beschikking krijgt middels de online connectie met VW. De auto's zitten momenteel op de kaartenset van 25-12 (December 2025).

https://mapcreator.here.com/ voor 'de leuk'.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:52
De info is inderdaad wel heel erg oud. Zo geeft de ID.7 nog steeds op de kaart aan dat er in Bodegraven een Formido-bouwmarkt zit. Dat is al in 2019 een Hubo geworden. Formido bestaat niet eens meer.

En op routes gaat het soms fout. Zo denkt de navi dat de auto hier niet in mag (in HERE staat het wel goed, maar in de auto niet):

https://maps.app.goo.gl/rkfSt3NDUpgt47H37

Terwijl het gewoon een weg als elk ander is. Maar heeft wel impact op de route die hij berekent, want de alternatieven zijn een eind om voor mij. Zou handig zijn als er makkelijk melding kon worden gemaakt bij zulke missers.

[ Voor 74% gewijzigd door DaMenaz op 09-02-2026 14:52 ]

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 101 102 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1