• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
Will_M schreef op zondag 15 februari 2026 @ 01:27:
[...]

Op onderstaande site kun je alle mogelijkheden pér dienst bekijken (VW en WE Connect / Connect Plus). Je kunt over het ID.Buzz / Bedrijfswagens stukje heen lezen, dit geldt voor alle ID.'s

https://www.vwbedrijfswag...id-modellen/diensten.html
:o
Vertrektijden, laden en klimatisering in de app vallen onder Connect plus!?!

Zulke basis functies, schandalig! :(

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:33
Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:17:
[...]

Vertrektijden, laden en klimatisering in de app vallen onder Connect plus!?!

Zulke basis functies, schandalig! :(
Voor de e-Golf/e-Up is er zelfs geen 10 jaar basisfunctionaliteit :-( De uitbreiding naar 10 jaar is daar niet op toegepast.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik betaal eigenlijk best graag voor connectiviteit zonder ingeperkt te worden op zaken als api toegang etc.

Ik ervaar eigenlijk nul problemen met bijv. home assistant of evcc integratie. Het werkt gewoon. Moet je bij andere merken eens kijken wat ze doen om dat soort api-connectors in te perken. Ik heb daar best wel een paar euro voor over en begrijp ook dat het aan de kant van Volkswagen geld kost om de infrastructuur te onderhouden.

Zou natuurlijk bij de aanschaf in kunnen zitten. Maar ik heb het eigenlijk liever zo. Als separate dienst kun je namelijk ook terugvallen op “ik heb ervoor betaald, dus het moet werken”, in plaats van “een gegeven paard moet je niet in de bek kijken” wanneer ze het bij de aanschaf zouden “geven”.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:18
Ik wil even iets checken. Afgelopen reizen meermaals gehad dat de cruisecontrol uitviel omdat de sensoren voor de Adaptive Cruise Control (ACC) bedekt waren met sneeuw. Dus omdat de adaptive functie van de cruisecontrol niet meer werkt, deed de hele cruise control het niet meer. Best irritant als het telkens wat sneeuwt, dan kan je hele stukken niet meer op cruise controle rijden, zelfs niet meer op 'domme' cruise control. Ik heb dat nu omzeilt door de snelheids begrenzing mode aan te zetten en het pedaal gewoon vol in te trappen, maar niet ideaal. Is er een manier om toch cruise control te hebben als je sensoren bedekt zijn met ijs of sneeuw?

• Puppetmaster
JanHenk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:26:
Ik betaal eigenlijk best graag voor connectiviteit zonder ingeperkt te worden op zaken als api toegang etc.
Voor aanvullende zaken zou ik een betaal optie acceptabel vinden, bijv. de data die native apps als spotify gebruiken. En de parkassist-app-functie.
Dat was bij mn tesla ook zo na 2 jaar, waar ik toen overigens geen gebruik van heb gemaakt.

Maar laden starten/wijzigen, incl vertrektijden en klimatisering zijn zulke basic functies, die zouden gewoon in de standaard Connect moeten zitten.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:08
Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:34:
[...]

Voor aanvullende zaken zou ik een betaal optie acceptabel vinden, bijv. de data die native apps als spotify gebruiken. En de parkassist-app-functie.
Dat was bij mn tesla ook zo na 2 jaar, waar ik toen overigens geen gebruik van heb gemaakt.

Maar laden starten/wijzigen, incl vertrektijden en klimatisering zijn zulke basic functies, die zouden gewoon in de standaard Connect moeten zitten.
Je weet dit toch van te voren wanneer je deze auto koopt? Waarom dan achteraf zo er op afgeven? Als het je niet bevalt kun je toch een andere auto kiezen?

Het is juist goed dat ze hier geld voor vragen. Daardoor kunnen ze blijven ontwikkelen en de infrastructuur laten draaien…

[ Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 15-02-2026 10:38 ]

• Puppetmaster
Ik had dit idd niet verwacht omdat het zo basic is. De keuze voor deze auto had ik hier overigens ook niet van laten afhangen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt. ;)

De connectiviteit van VW is wel een grote stap terug in de tijd, dat vind ik erg jammer. Ook vind ik dat ik al wel genoeg betaal aan VW dat dergelijke basis functionaliteit inbegrepen had mogen zijn.

• Blommie01
Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:46:
Ik had dit idd niet verwacht omdat het zo basic is. De keuze voor deze auto had ik hier overigens ook niet van laten afhangen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt. ;)

De connectiviteit van VW is wel een grote stap terug in de tijd, dat vind ik erg jammer. Ook vind ik dat ik al wel genoeg betaal aan VW dat dergelijke basis functionaliteit inbegrepen had mogen zijn.
Je betaalt volgens mij niets aan VW omdat je de eerste 2 jaar er gratis bij krijgt. Vind ik wel netjes. Bij Tesla is dat maar een maand en daarna direct een tientje per maand aftikken. Wat trouwens goed besteed is voor de functies die je er voor krijgt.

Bij VW is het maar 5 euro per maand en als je de auto van de zaak is kun je sowieso de kosten ook nog van de bijtelling aftrekken. Netto is het dan maar een paar euro per maand….

Nobrainer toch?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
ArneRH schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:26:
Ik wil even iets checken. Afgelopen reizen meermaals gehad dat de cruisecontrol uitviel omdat de sensoren voor de Adaptive Cruise Control (ACC) bedekt waren met sneeuw. Dus omdat de adaptive functie van de cruisecontrol niet meer werkt, deed de hele cruise control het niet meer. Best irritant als het telkens wat sneeuwt, dan kan je hele stukken niet meer op cruise controle rijden, zelfs niet meer op 'domme' cruise control. Ik heb dat nu omzeilt door de snelheids begrenzing mode aan te zetten en het pedaal gewoon vol in te trappen, maar niet ideaal. Is er een manier om toch cruise control te hebben als je sensoren bedekt zijn met ijs of sneeuw?
Nee bij VAG werkt de ACC tegenwoordig alleen als je front assist beschikbaar is.
Er is ook geen workaround voor.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Blommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:51:
[...]

Je betaalt volgens mij niets aan VW omdat je de eerste 2 jaar er gratis bij krijgt. Vind ik wel netjes. Bij Tesla is dat maar een maand en daarna direct een tientje per maand aftikken. Wat trouwens goed besteed is voor de functies die je er voor krijgt.

Bij VW is het maar 5 euro per maand en als je de auto van de zaak is kun je sowieso de kosten ook nog van de bijtelling aftrekken. Netto is het dan maar een paar euro per maand….

Nobrainer toch?
Sowieso - - > als je loonadministratie dat wil en als je dat hebt afgesproken met je werkgever.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• Puppetmaster
[...]

Nobrainer toch?
Deze functionaliteit is gewoon levenslang gratis bij tesla.
Aanvullende functionaliteit was bij mijn tesla de eerste twee jaar ook gratis, net als nu Connect plus bij VW.
Ik heb de auto privé, dus van de belasting aftrekken is er niet bij.

De VW wordt een app loze wagen zonder deze basis functionaliteit. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig in dit segment.

• Blommie01
True schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:04:
[...]

Sowieso - - > als je loonadministratie dat wil en als je dat hebt afgesproken met je werkgever.
Eens, maar ga er even vanuit dat een werkgever dit gewoon faciliteert of (beter nog) gewoon het abonnement betaalt. Je kunt daarnaast best veel met de bijtelling berekenen...
Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:07:
[...]
Ik heb de auto privé, dus van de belasting aftrekken is er niet bij.
Die paar euro per maand... Gewoon aftikken en genieten van je mooie auto... :+

[ Voor 40% gewijzigd door Blommie01 op 15-02-2026 11:24 ]

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUb8fnLuciu0nU5AqwIDylJrwK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKc0rhAGFa6S7gWb7tZk65ZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePmwOSRfPaCFxHQLxaOvNtUHrJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JY8zTZqzk7maZoqEABHpVKP.jpg?f=fotoalbum_large

Dit komt uit de Volkswagen app, onder ‘Digitale Extra’s’.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:34:
[...]

Dat doet Volkswagen toch ook? De standaard Volkswagen Connect heeft die genoemde functies dus wel en dat is steeds tweejaarlijks kosteloos te verlengen. Naar verluidt “10 jaar gratis”.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:35

Nobrainer toch?
Zijn de prijzen in Nederland anders? Bij mij (België) kost connect plus €11.90/maand

• Blommie01
Invictus66 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:49:
[...]

Zijn de prijzen in Nederland anders? Bij mij (België) kost connect plus €11.90/maand
Dit is wat ChatGPT er van maakt:

Abonnementsvorm | VW Connect Plus (ongeveer)
Maandelijks opzegbaar | Vanaf €4,99 per maand
2-jaar abonnement | Vanaf €139 per 2 jaar

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:29

resusaapje

h less

Blommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:01:
[...]

Dit is wat ChatGPT er van maakt:

Abonnementsvorm | VW Connect Plus (ongeveer)
Maandelijks opzegbaar | Vanaf €4,99 per maand
2-jaar abonnement | Vanaf €139 per 2 jaar
Jah, shitgpt wordt steeds minder eh, betrouwbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02cuOfYMlFbAQHYC-oqc9_TWwbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBJrTrkV5tguXjAyrBUiuIoy.jpg?f=fotoalbum_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Puppetmaster
JanHenk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:49:
[...]
Dat doet Volkswagen toch ook? De standaard Volkswagen Connect heeft die genoemde functies dus wel en dat is steeds tweejaarlijks kosteloos te verlengen. Naar verluidt “10 jaar gratis”.
Ja, in de post van Flieger wel, maar in deze niet:
Will_M schreef op zondag 15 februari 2026 @ 01:27:
[...]

Op onderstaande site kun je alle mogelijkheden pér dienst bekijken (VW en WE Connect / Connect Plus). Je kunt over het ID.Buzz / Bedrijfswagens stukje heen lezen, dit geldt voor alle ID.'s

https://www.vwbedrijfswag...id-modellen/diensten.html
Vandaar de verwarring en verontwaardiging.
Zoals Flieger het toont, zo hoort het te zijn. Dat was juist m’n betoog. ;)

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1