It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Voor de e-Golf/e-Up is er zelfs geen 10 jaar basisfunctionaliteitPuppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:17:
[...]
![]()
Vertrektijden, laden en klimatisering in de app vallen onder Connect plus!?!
![]()
Zulke basis functies, schandalig!
Ik ervaar eigenlijk nul problemen met bijv. home assistant of evcc integratie. Het werkt gewoon. Moet je bij andere merken eens kijken wat ze doen om dat soort api-connectors in te perken. Ik heb daar best wel een paar euro voor over en begrijp ook dat het aan de kant van Volkswagen geld kost om de infrastructuur te onderhouden.
Zou natuurlijk bij de aanschaf in kunnen zitten. Maar ik heb het eigenlijk liever zo. Als separate dienst kun je namelijk ook terugvallen op “ik heb ervoor betaald, dus het moet werken”, in plaats van “een gegeven paard moet je niet in de bek kijken” wanneer ze het bij de aanschaf zouden “geven”.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Voor aanvullende zaken zou ik een betaal optie acceptabel vinden, bijv. de data die native apps als spotify gebruiken. En de parkassist-app-functie.JanHenk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:26:
Ik betaal eigenlijk best graag voor connectiviteit zonder ingeperkt te worden op zaken als api toegang etc.
Dat was bij mn tesla ook zo na 2 jaar, waar ik toen overigens geen gebruik van heb gemaakt.
Maar laden starten/wijzigen, incl vertrektijden en klimatisering zijn zulke basic functies, die zouden gewoon in de standaard Connect moeten zitten.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Je weet dit toch van te voren wanneer je deze auto koopt? Waarom dan achteraf zo er op afgeven? Als het je niet bevalt kun je toch een andere auto kiezen?Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:34:
[...]
Voor aanvullende zaken zou ik een betaal optie acceptabel vinden, bijv. de data die native apps als spotify gebruiken. En de parkassist-app-functie.
Dat was bij mn tesla ook zo na 2 jaar, waar ik toen overigens geen gebruik van heb gemaakt.
Maar laden starten/wijzigen, incl vertrektijden en klimatisering zijn zulke basic functies, die zouden gewoon in de standaard Connect moeten zitten.
Het is juist goed dat ze hier geld voor vragen. Daardoor kunnen ze blijven ontwikkelen en de infrastructuur laten draaien…
[ Voor 12% gewijzigd door Blommie01 op 15-02-2026 10:38 ]
De connectiviteit van VW is wel een grote stap terug in de tijd, dat vind ik erg jammer. Ook vind ik dat ik al wel genoeg betaal aan VW dat dergelijke basis functionaliteit inbegrepen had mogen zijn.
Je betaalt volgens mij niets aan VW omdat je de eerste 2 jaar er gratis bij krijgt. Vind ik wel netjes. Bij Tesla is dat maar een maand en daarna direct een tientje per maand aftikken. Wat trouwens goed besteed is voor de functies die je er voor krijgt.Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:46:
Ik had dit idd niet verwacht omdat het zo basic is. De keuze voor deze auto had ik hier overigens ook niet van laten afhangen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik er vrolijk van wordt.
De connectiviteit van VW is wel een grote stap terug in de tijd, dat vind ik erg jammer. Ook vind ik dat ik al wel genoeg betaal aan VW dat dergelijke basis functionaliteit inbegrepen had mogen zijn.
Bij VW is het maar 5 euro per maand en als je de auto van de zaak is kun je sowieso de kosten ook nog van de bijtelling aftrekken. Netto is het dan maar een paar euro per maand….
Nobrainer toch?
Nee bij VAG werkt de ACC tegenwoordig alleen als je front assist beschikbaar is.ArneRH schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:26:
Ik wil even iets checken. Afgelopen reizen meermaals gehad dat de cruisecontrol uitviel omdat de sensoren voor de Adaptive Cruise Control (ACC) bedekt waren met sneeuw. Dus omdat de adaptive functie van de cruisecontrol niet meer werkt, deed de hele cruise control het niet meer. Best irritant als het telkens wat sneeuwt, dan kan je hele stukken niet meer op cruise controle rijden, zelfs niet meer op 'domme' cruise control. Ik heb dat nu omzeilt door de snelheids begrenzing mode aan te zetten en het pedaal gewoon vol in te trappen, maar niet ideaal. Is er een manier om toch cruise control te hebben als je sensoren bedekt zijn met ijs of sneeuw?
Er is ook geen workaround voor.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Sowieso - - > als je loonadministratie dat wil en als je dat hebt afgesproken met je werkgever.Blommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:51:
[...]
Je betaalt volgens mij niets aan VW omdat je de eerste 2 jaar er gratis bij krijgt. Vind ik wel netjes. Bij Tesla is dat maar een maand en daarna direct een tientje per maand aftikken. Wat trouwens goed besteed is voor de functies die je er voor krijgt.
Bij VW is het maar 5 euro per maand en als je de auto van de zaak is kun je sowieso de kosten ook nog van de bijtelling aftrekken. Netto is het dan maar een paar euro per maand….
Nobrainer toch?
Deze functionaliteit is gewoon levenslang gratis bij tesla.Blommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:51:
[...]
Je betaalt volgens mij niets aan VW omdat je de eerste 2 jaar er gratis bij krijgt. Vind ik wel netjes. Bij Tesla is dat maar een maand en daarna direct een tientje per maand aftikken. Wat trouwens goed besteed is voor de functies die je er voor krijgt.
Nobrainer toch?
Aanvullende functionaliteit was bij mijn tesla de eerste twee jaar ook gratis, net als nu Connect plus bij VW.
Ik heb de auto privé, dus van de belasting aftrekken is er niet bij.
De VW wordt een app loze wagen zonder deze basis functionaliteit. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig in dit segment.
Eens, maar ga er even vanuit dat een werkgever dit gewoon faciliteert of (beter nog) gewoon het abonnement betaalt. Je kunt daarnaast best veel met de bijtelling berekenen...True schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:04:
[...]
Sowieso - - > als je loonadministratie dat wil en als je dat hebt afgesproken met je werkgever.
Die paar euro per maand... Gewoon aftikken en genieten van je mooie auto...Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:07:
[...]
Ik heb de auto privé, dus van de belasting aftrekken is er niet bij.
[ Voor 40% gewijzigd door Blommie01 op 15-02-2026 11:24 ]
Dat doet Volkswagen toch ook? De standaard Volkswagen Connect heeft die genoemde functies dus wel en dat is steeds tweejaarlijks kosteloos te verlengen. Naar verluidt “10 jaar gratis”.Puppetmaster schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:34:
[...]
Voor aanvullende zaken zou ik een betaal optie acceptabel vinden, bijv. de data die native apps als spotify gebruiken. En de parkassist-app-functie.
Zijn de prijzen in Nederland anders? Bij mij (België) kost connect plus €11.90/maandBlommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:51:
Nobrainer toch?
Dit is wat ChatGPT er van maakt:Invictus66 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:49:
[...]
Zijn de prijzen in Nederland anders? Bij mij (België) kost connect plus €11.90/maand
Abonnementsvorm | VW Connect Plus (ongeveer)
Maandelijks opzegbaar | Vanaf €4,99 per maand
2-jaar abonnement | Vanaf €139 per 2 jaar
Jah, shitgpt wordt steeds minder eh, betrouwbaar?Blommie01 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:01:
[...]
Dit is wat ChatGPT er van maakt:
Abonnementsvorm | VW Connect Plus (ongeveer)
Maandelijks opzegbaar | Vanaf €4,99 per maand
2-jaar abonnement | Vanaf €139 per 2 jaar
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Ja, in de post van Flieger wel, maar in deze niet:JanHenk schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:49:
[...]
Dat doet Volkswagen toch ook? De standaard Volkswagen Connect heeft die genoemde functies dus wel en dat is steeds tweejaarlijks kosteloos te verlengen. Naar verluidt “10 jaar gratis”.
Vandaar de verwarring en verontwaardiging.Will_M schreef op zondag 15 februari 2026 @ 01:27:
[...]
Op onderstaande site kun je alle mogelijkheden pér dienst bekijken (VW en WE Connect / Connect Plus). Je kunt over het ID.Buzz / Bedrijfswagens stukje heen lezen, dit geldt voor alle ID.'s
https://www.vwbedrijfswag...id-modellen/diensten.html
Zoals Flieger het toont, zo hoort het te zijn. Dat was juist m’n betoog.
De link van Will_M kan ik überhaupt niet openen om eerlijk te zijn, dus die had ik niet bekeken.
Dan vind ik de TCO over 60 maanden nog wel meevallen. Stuk lager dan bijvoorbeeld Tesla.resusaapje schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:28:
[...]
Jah, shitgpt wordt steeds minder eh, betrouwbaar?
[Afbeelding]
haha, ja inderdaad die poep. HUD gebruik ik niet, dus daar gelukkig geen ''last'' vanTrue schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:59:
[...]
Je bedoelt deze? (naast nog die rij met ❤️ 🩷 onderin het scherm inderdaad).
[Streamable: unnamed]
Fijne valentijn hè.spoiler:Ik krijg soms wel een burning desire van die thema's gelukkig zijn de knop geluiden niet aangepast.
Als je gaat rijden ben je het direct kwijt, maar toch zou ik een optie willen hebben waarmee ik thema's in z'n geheel kan uitschakelen.deknog schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:41:
[...]
haha, ja inderdaad die poep. HUD gebruik ik niet, dus daar gelukkig geen ''last'' van
Snap niet dat dat er niet in zit. In het donker is het scherm al vaak te fel, en alle info die ik nodig heb haal ik wel uit de HUD en het kleine dashboardscherm.
Of zit in 5.6.x wel zo'n optie? Het is 1 van de weinige dingen die ik mis uit de Q4 hiervoor.
Als je het menu bovenin het scherm naar beneden trekt, dan kun je het scherm met 1 swipe dimmen (niet helemaal uit, wel bijna helemaal gedimd).marcelmg2 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:12:
Ik zou liever een optie hebben waarmee ik het scherm gewoon uit kan zetten, terwijl ik wel muziek kan horen.
Snap niet dat dat er niet in zit. In het donker is het scherm al vaak te fel, en alle info die ik nodig heb haal ik wel uit de HUD en het kleine dashboardscherm.
Of zit in 5.6.x wel zo'n optie? Het is 1 van de weinige dingen die ik mis uit de Q4 hiervoor.
Catch my drift?
Dat kan je volgens mij uitzetten:True schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:28:
[...]
Als je gaat rijden ben je het direct kwijt, maar toch zou ik een optie willen hebben waarmee ik thema's in z'n geheel kan uitschakelen.
> Beeldscherm > seizoensgebonden Thema (oid). Staat standaard idd aan
Maar werkt dat?DSelluf schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:09:
[...]
Dat kan je volgens mij uitzetten:
> Beeldscherm > seizoensgebonden Thema (oid). Staat standaard idd aan
N=1: nee dat werkt niet.
Bereid je alvast maar voor een op paar paashazen.
Bij ons kan je het gewoon declareren als je het een jaar afkoopt. Wordt gezien als onderdeel van de autokosten. Al zijn onze autos wel zakelijk koop.True schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:04:
[...]
Sowieso - - > als je loonadministratie dat wil en als je dat hebt afgesproken met je werkgever.
Iaw; even bespreken met de baas.
N=2: nee dat werkt niet (maar maakt me verder niet zoveel uit)
[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 16-02-2026 12:03 ]
Klikgeluidje staat hier nu altijd uit.
Ik kan bij mijn werkgever dit soort zaken "gewoon" middels een item in het digitale declaratieformulier opvoeren onder het kopje 'Privékosten Zakelijke Leaseauto'. Het is dan vervolgens aan het afdelingsmanagement om deze declaratie goed danwel af te keuren. In alle jaren dat ik dit soort privé aankopen gedaan heb is er nog nooit één niet goedgekeurd.BBx92 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 07:01:
[...]
Bij ons kan je het gewoon declareren als je het een jaar afkoopt. Wordt gezien als onderdeel van de autokosten. Al zijn onze autos wel zakelijk koop.
Iaw; even bespreken met de baas.
Maar inderdaad: Het is geheel aan de werkgever hóe hier mee om te springen, en dat kan dan ook nog per werknemer een verschil maken.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In het kort;
2021 Skoda Enyaq IV80 (met dus de 204pk en 77kWh accu) en ondertussen een 110.000 km met deze EV achter de kiezen. Maak mij niet meer zo snel druk om laadstress, heb 2 kinderen (5 en 9) dus minder vaak maar langer stoppen is geen issue. De enorme sloot ruimte van de Enyaq is fijn, maar bij gebrek aan kinderwagens, buggy's en andersoortige kindgerelateerde lading minder nodig. Laadsnelheid van de Skoda nooit boven de 130KW gezien, en ondertussen aan gewend. De 400 zomer en 325km winter range is mijn "normaal" nu.
Nu op het punt om in september een vervangende EV te gaan leasen, en nu met de Limited modellen de afweging om voor een ID7 tourer te gaan.
Uiteraard mn huiswerk aan het doen, en afgelopen weekend proefgereden in een Pro in Amersfoort.
Vragen die ik nu heb n.a.v. mn huiswerk en de proefrit;
- het instorten van de laadsnelheid als de accu 51 graden haalt / dichtdoen van de deur, is dat ondertussen opgelost in de recent geleverde auto's? (video's Bjorn Nyland)
- Wat zijn nu de dingen waar je "aan heb moeten wennen" bij de ID7 Tourer? (ik weet van de sensor in de zitting, en het automatisch op de handrem kletteren, de noodstop bij vlot achteruit inparkeren. MEB an sich geen grote verrassingen meer, net als de infra van VW voor de app die ronduit bedroevend is).
Voor de volledigheid, de door mij gewenste configuratie:
- Pro Limited Edition
- Kings Red / Zwart dak
- Trondheim 20 inch
- Black Edition Pakket
- Interieur Style Pakket plus
- Soul Black Interieur
- Exterieur Pakket Plus (incl panodak).
:strip_exif()/f/image/s3tnAmnSMYKGVRLSofne3vIu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xHi0k2EZIVGprGyPScYJISpx.jpg?f=fotoalbum_large)
En uiteraard een plaatje van de huidige blauwe tank...
Ik heb dit nog nooit gelezen in dit topic. En dit is nieuw voor mij.AlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
het instorten van de laadsnelheid als de accu 51 graden haalt / dichtdoen van de deur, is dat ondertussen opgelost in de recent geleverde auto's? (video's Bjorn Nyland)
Enige waar je m.i. wellicht aan moet wennen zijn de haptic-touch-knoppen op het stuur.
Ik ben als ID.7 rijder eigenlijk nauwelijks bekend met de door jou genoemde zaken. Alleen de noodrem op achteruit parkeren heb ik wel een aantal keer meegemaakt maar het komt nu bijna niet meer voor. Ik heb niet het idee dat ik heel veel anders achteruit ben gaan rijden dan eerst maar mogelijk heb ik me onbewust toch wat aangepast of is de software onderwijl wat gewijzigd. Er zijn wel mensen die problemen met laden hebben genoemd hier maar dat zijn exemplarische problemen, niet hetgene dat jij hier noemt. Ikzelf kan van geluk spreken dat ik bij thuisladen en snelladen met gemak de beloofde specs haal.AlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
Een verdwaalde Skoda rijder dient zich hier aan. Heb al wat door het topic heen lopen zoeken, maar nog geen antwoord kunnen vinden...
In het kort;
2021 Skoda Enyaq IV80 (met dus de 204pk en 77kWh accu) en ondertussen een 110.000 km met deze EV achter de kiezen. Maak mij niet meer zo snel druk om laadstress, heb 2 kinderen (5 en 9) dus minder vaak maar langer stoppen is geen issue. De enorme sloot ruimte van de Enyaq is fijn, maar bij gebrek aan kinderwagens, buggy's en andersoortige kindgerelateerde lading minder nodig. Laadsnelheid van de Skoda nooit boven de 130KW gezien, en ondertussen aan gewend. De 400 zomer en 325km winter range is mijn "normaal" nu.
Nu op het punt om in september een vervangende EV te gaan leasen, en nu met de Limited modellen de afweging om voor een ID7 tourer te gaan.
Uiteraard mn huiswerk aan het doen, en afgelopen weekend proefgereden in een Pro in Amersfoort.
Vragen die ik nu heb n.a.v. mn huiswerk en de proefrit;
- het instorten van de laadsnelheid als de accu 51 graden haalt / dichtdoen van de deur, is dat ondertussen opgelost in de recent geleverde auto's? (video's Bjorn Nyland)
- Wat zijn nu de dingen waar je "aan heb moeten wennen" bij de ID7 Tourer? (ik weet van de sensor in de zitting, en het automatisch op de handrem kletteren, de noodstop bij vlot achteruit inparkeren. MEB an sich geen grote verrassingen meer, net als de infra van VW voor de app die ronduit bedroevend is).
Voor de volledigheid, de door mij gewenste configuratie:
- Pro Limited Edition
- Kings Red / Zwart dak
- Trondheim 20 inch
- Black Edition Pakket
- Interieur Style Pakket plus
- Soul Black Interieur
- Exterieur Pakket Plus (incl panodak).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En uiteraard een plaatje van de huidige blauwe tank...
[Afbeelding]
FYI: Mijn auto komt grotendeels overeen met wat jij zou kiezen (Pro, 77 KWH, interieur en exterieur plus pakketten, zelfs ook in het rood).
Dit was inderdaad een ding bij eerdere versies van MEB, waarbij de (voor)verwarming van de cabine prio kreeg boven batterijkoeling bij DC-laden, specifiek bij het openen van de deuren nadat je de auto had afgesloten (dus op slot).True schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:20:
[...]
Ik heb dit nog nooit gelezen in dit topic. En dit is nieuw voor mij.
Volgens mij is dat allang opgelost @AlexZuH.
Overigens wel frappant dat jij jouw Enyaq nooit boven de 130 kW hebt gezien, ik had ook een '21 iV 80 model en die heb ik wel op 175 kW gehad afgelopen zomer. Waren verschillende batterijtypes in omloop in 2021 met verschillende laadcurves, maar volgens mij moesten ze allemaal wel boven de 130 komen.
Als ex-Enyaq rijder (één van velen hier); de ID.7 Tourer staat er nog wel een stuk boven qua rijbeleving.
Ik kan er inmiddels mee lezen en schrijven om eerlijk te zijn.Enige waar je m.i. wellicht aan moet wennen zijn de haptic-touch-knoppen op het stuur.
Waar ik zélf wel aan moest wennen is de plaats van de bediening van travel assist (cruise control). Dit is mijn eerste auto die de bediening ervan óp het stuur heeft. Ik vond het separate pookje wel fijn en die mis ik eigenlijk nog steeds.
Maar zoals hier eerder ook al eens aangegeven; de locatie komt niet naar voren als je op het scherm op het stekkertje klikt om laadstations te zoeken.
Je moet hem zelf intypen en dan ook zelf de accu voorbereiding aanzetten…
In eerdere edities van de kaart / ID.software kwam hij wel naar voren, maar nu dus niet meer?
Terug 18 kWh/100km. Laatste stuk 60km/u op de A12 door de sneeuw, 1 auto werd weggesleept want die was vol in de vangrails geknald.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik kom van een ID.4 Pro uit 2020 af, redelijk vergelijkbaar qua upgrade mij betreft. Nu net de eerste 1000 kilometer afgelegd in een ID.7 Tourer Pro met Int+, warmtepomp en trekhaak. Vrijwel alles is fors beter: het bereik, het verbruik, de laadsnelheid (gisteren 180kW in Friesland tijdens de sneeuwbui), veel betere navigatie, geluid van HK is echt een upgrade, veeeeeeeel ruimte, etc.AlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:47:
Een verdwaalde Skoda rijder dient zich hier aan. Heb al wat door het topic heen lopen zoeken, maar nog geen antwoord kunnen vinden...
Het enige wat ik vind tegenvallen is de geluidsisolatie: die ID.4 had wél die geluidisisolerende ruiten en die was een klap stiller. De ID.7 schijnt die geluidsisolerende ruiten nu alleen als optie te hebben bij de GTX begreep ik.
Nb. Om te testen: als je nog een keer een testrit met een ID.7 doet, rijd even als test over nieuwe belijning met die ribbels langs een snelweg. Dan hoor je m echt goed roffelen, dat dreunt een stuk meer door naar de cabine dan in de 'oude' ID.4.
Ik heb geen ext+ pakket, ik mis de DCC wel trouwens. Goed dat je die erbij neemt
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Elke keer als ik in de auto stap staat de ventilatie zo:
:strip_exif()/f/image/0OiMADZ3lXP0T8VJM0vGGCbD.jpg?f=fotoalbum_large)
Initieel gaat het wel goed, maar al gauw gaat het bijrijdersraam beslaan.
Dat komt doordat die ventilatie op “off” staat.
Ik zet hem dan ook meteen zo:
:strip_exif()/f/image/f7cfYVPjTS0z4nGRrrSIjZjz.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan is alles goed.
Het vervelende is dat de ventilatie dat niet onthoudt?
Elke keer dat ik in de auto stap moet ik dat weer instellen. Ik zet het niet net voor het uitstappen uit, dat doet de auto zelf.
Hoe zorg je ervoor dat dat wel ingesteld blijft?
Dit kan niet met EU-regels te maken hebben…
Dat is toch 'gewoon' de ECO stand omdat je er alleen in zit?Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:22:
Volgens mij alle roosters handmatig dicht zetten (off) en ‘Auto’ aanzetten.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:22:
Iets anders;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan is alles goed.
Elke keer dat ik in de auto stap moet ik dat weer instellen. Ik zet het niet net voor het uitstappen uit, dat doet de auto zelf.
Heel af en toe beginnen bij mij de ramen te beslaan en dan kies ik ‘Smart’ en dan de optie ‘Vrij zicht’. Deze hoef je niet meer uit te zetten, dat gaat na verloop van tijd vanzelf terug naar ‘Auto’ .
Oké, maar hoe zet ik dat uit?marcelmg2 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:29:
[...]
Dat is toch 'gewoon' de ECO stand omdat je er alleen in zit?
Ook als ik alleen in de auto zit wil ik graag goed zicht naar rechts…
Ik ben nl niet alleen op de weg.
Rechterkant verwarming +1 of -1 en dan weer sync dacht ik. Of via de eco knop zelf.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Oké, maar hoe zet ik dat uit?
Beide heb ik nooit nodig, maar volgens mij kan het hier wel mee.
Verder altijd alles op ‘auto’.
Ik heb ook een snelkoppeling onderin met de vrij zicht functie. Die werkt uitstekend.
[ Voor 9% gewijzigd door Flieger op 16-02-2026 19:29 ]
We jammer dat hij dus niet gewoon de instelling kan vasthouden.
Je moet gewoon fan worden van de auto.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:59:
Ik ben geen fan van “auto”.
[ Voor 10% gewijzigd door True op 16-02-2026 20:39 ]
Ik wil het gewoon zoals op plaatje 2, verder geen poespas.
Dit is de eerste auto die ik heb die zelfs ventilatie-instellingen niet onthoudt, maar steeds ongewenst reset.
Gelukkig de temperatuur nog wel…
[ Voor 24% gewijzigd door Puppetmaster op 16-02-2026 20:52 ]
Ik kan het zelf nog niet testen aangezien mijn ID7 nog in bestelling is maar ik kwam dit tegen tijdens onderzoek.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:22:
Iets anders;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan is alles goed.
Heb je dit al geprobeerd (28 tot 40 seconden)
[ Voor 4% gewijzigd door ptjuh89 op 16-02-2026 21:07 ]
Ik heb een andere ervaring. In 15 maand heb ik anders dan de eerste week nog nooit aan de ventilatieinstellingen gezeten en ik heb het altijd heerlijk aangenaam in de auto. Nu ik er over nadenk, dit is echt wel een pluspunt voor mij van de auto die ik niet snel zou noemen omdat je er niet bij stil staat. Raam beslaat ook niet omdat die airco waar nodig mee loopt.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:50:
Mja, auto doet vaak dingen die ik niet wil, ventilatie te hard of te zacht, AC erbij, dan heb je ook nog die continu veranderende ventilatieroosters, allemaal niks voor mij.
Ik wil het gewoon zoals op plaatje 2, verder geen poespas.
Dit is de eerste auto die ik heb die zelfs ventilatie-instellingen niet onthoudt, maar steeds ongewenst reset.
Gelukkig de temperatuur nog wel…
Hey, dat ziet er interessant uit, de save optie!ptjuh89 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:58:
[...]
Ik kan het zelf nog niet testen aangezien mijn ID7 nog in bestelling is maar ik kwam dit tegen tijdens onderzoek.
Heb je dit al geprobeerd (28 tot 40 seconden)
En nu ik het filmpje zie, aircare is idd ook zoiets waarvan ik denk; waarom staat dat niet gewoon standaard aan?
Kan ook aan zonder AC, dus dat hoeft het niet te zijn.
Dit is toch niets anders dan een filter? Best vaag dat het niet standaard "aan" staat.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:11:
[...]
Hey, dat ziet er interessant uit, de save optie!thnx, ga ik zeker proberen.
En nu ik het filmpje zie, aircare is idd ook zoiets waarvan ik denk; waarom staat dat niet gewoon standaard aan?
Kan ook aan zonder AC, dus dat hoeft het niet te zijn.
Reden voor mij om voor rood te gaan, is omdat ik altijd wel een kleurtje op de wagen wil, en rood tot op heden nooit zien rijden.SlushyCarpet schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:18:
[...]
Ik ben als ID.7 rijder eigenlijk nauwelijks bekend met de door jou genoemde zaken. Alleen de noodrem op achteruit parkeren heb ik wel een aantal keer meegemaakt maar het komt nu bijna niet meer voor. Ik heb niet het idee dat ik heel veel anders achteruit ben gaan rijden dan eerst maar mogelijk heb ik me onbewust toch wat aangepast of is de software onderwijl wat gewijzigd. Er zijn wel mensen die problemen met laden hebben genoemd hier maar dat zijn exemplarische problemen, niet hetgene dat jij hier noemt. Ikzelf kan van geluk spreken dat ik bij thuisladen en snelladen met gemak de beloofde specs haal.
FYI: Mijn auto komt grotendeels overeen met wat jij zou kiezen (Pro, 77 KWH, interieur en exterieur plus pakketten, zelfs ook in het rood).
Goed om te horen, was inderdaad het verhaal omtrent cabine HVAC boven BMS aansturing qua koeling. Tsja de drive selector zit bij de Enyaq ook gewoon op de middenconsole heel die rechter pook is nieuwJanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:26:
[...]
Dit was inderdaad een ding bij eerdere versies van MEB, waarbij de (voor)verwarming van de cabine prio kreeg boven batterijkoeling bij DC-laden, specifiek bij het openen van de deuren nadat je de auto had afgesloten (dus op slot).
Volgens mij is dat allang opgelost @AlexZuH.
Overigens wel frappant dat jij jouw Enyaq nooit boven de 130 kW hebt gezien, ik had ook een '21 iV 80 model en die heb ik wel op 175 kW gehad afgelopen zomer. Waren verschillende batterijtypes in omloop in 2021 met verschillende laadcurves, maar volgens mij moesten ze allemaal wel boven de 130 komen.
Als ex-Enyaq rijder (één van velen hier); de ID.7 Tourer staat er nog wel een stuk boven qua rijbeleving.
[...]
Ik kan er inmiddels mee lezen en schrijven om eerlijk te zijn.
Waar ik zélf wel aan moest wennen is de plaats van de bediening van travel assist (cruise control). Dit is mijn eerste auto die de bediening ervan óp het stuur heeft. Ik vond het separate pookje wel fijn en die mis ik eigenlijk nog steeds.
Ik hoop dat je met rijbeleveing niet het "sportieve" of "scherpe" bedoelt... blijven 2200kg zware wagens, en met voorheen een 205 gti van bantamgewicht kunnen we dat ofc niet vergelijken
Hardware matig nooit boven de 135KW mogelijk, net als dat toen ik bestelde het Canton audio system 11 maanden vertraging in productie zou opleveren...
maar mooie berichten zo
Ik sta bijna nooit bij een snellader maar daar toevallig laatst ook even gestaan. Zonder batterij voorverwarmen, maar het viel mij op dat die behoorlijk snel op temperatuur komt tijdens het laden. Veel sneller dan ik gewend was met de Enyaq. (‘21 versie had überhaupt geen batterij preconditionering)Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:49:
Zojuist weer eens wezen laden bij Tesla Assen ivm slechte planning van mijn kant / door de sneeuw.
Verder hebben ze daar een paar V4 stalls, die waren allemaal bezet met Tesla’s. Dus ben ik maar weer uitgeweken naar een V3 stall om zo meerdere bezet te houden met m’n laadpoort aan de verkeerde kant
Ook stom om met vier naast elkaar te staan bij Superchargers (en lekker één charging cabinet te delen) maar soit. Blijkbaar heeft de gemiddelde Tesla rijder niet door hoe die superchargers werken.
Aanvullend op de tips en ervaringen hierboven: mijn 3 zonen schelen resp. 24 en 18 maand. Dus heb 3 kleintjes op de achterbanken gehad in 2 Passats. Vergeet isofix en gebruik de gordels inderdaad.Shivs schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:35:
Mochten we het niet passend krijgen dan is een ander auto altijd een optie. Dan gaat de ID.7 uit de bijtelling en kopen we iets anders ernaast met drie kinderstoeltjes. Maar mijn hoop is dat we het in deze auto passend krijgen, want ik vermaak me prima met deze auto.
Wij gebruikten ook gordelverlengers toen er stoeltjes naast elkaar stonden (deze zijn wettelijk niet toegestaan, volgens mij).
En om de stoel dicht tegen de deur op de buitenste plaatsen te positioneren, moet deze op de zijwang staan en komt deze dus schuin te staan. Door een opgevouwen handdoek op de zitting en/of tussen de rugleuning en stoel te steken, staat de stoel recht en meer naar buiten. Zodat je dus meer plek in het midden creëert.
Inmiddels zit er nu nog slecht eentje op een zitverhoger (wel met isofix) linksachter. Nog een half jaartje ofzo..
Ik heb hier exact hetzelfde probleem.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:22:
Iets anders;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan is alles goed.
Bij elke opstart van de wagen staan die rechtse ventilatieroosters weer automatisch op Off. Als ik dan de functie "Vrij zicht" aanzet, ook dan blijven die roosters dicht. Ik krijg dan vrij zicht op de voorruit en linkse zijruit, maar niet op de rechtse zijruit. Heel frustrerend.
Al concreet kunnen oplossen?
Overigens zijn er van die functies die soms wel, soms niet werken. De instelling dat bij de opstart van de wagen de zetelverwarming en stuurverwarming moet aangaan. Stuurverwarming staat soms aan en soms ook weer niet. Het lijkt wel volledig willekeurig, ik zie geen rode draad.
Gisteren ochtend had ik een foutmelding op de 12V batterij en direct naar de garage gereden. Bleek behoorlijk wat marterschade te zijn. Nooit eerder last van gehad in 20jaar tijd en nu bij de ID7 in de eerste 2 maanden dat ik de wagen heb. Ik denk dat er extra lekkere visolie in de leidingen van de ID7 zit helaas...
Je linker en rechter rooster staan nu opende zijruiten, die kan je zelf op het scherm terugschrijven naar de oorspronkelijke positie. Misschien ook door het cirkeltje even aan te tikken. Als ze op off staan is het goed.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Oké, maar hoe zet ik dat uit?
Prachtig om dingen te zien die je anders mist ( groepjes militairen die zich bewegen in de bosrand, roofvogels die over de weg vliegen).
fixed that for youJanHenk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:32:
Blijkbaar heeft de gemiddelde persoon niet door hoe dingen werken.
Mooi zo! Hou de A2 in de gaten, daar reed ik gisteren nogAlexZuH schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:25:
Reden voor mij om voor rood te gaan, is omdat ik altijd wel een kleurtje op de wagen wil, en rood tot op heden nooit zien rijden.
Overigens ben ik gisteren weer eens van de weg gebeukt.
Vorige keer is nog niet eens 12 maanden geleden. In 2 miljoen wegkilometers en 30 jaar nooit eerder meegemaakt. Dit is wel mijn eerste rode auto...
Ik had diezelfde ervaring toen ik een rode auto reed. Net of rood in het perifere zichtveld niet gezien wordt.resusaapje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:52:
[...]
Mooi zo! Hou de A2 in de gaten, daar reed ik gisteren nog![]()
Overigens ben ik gisteren weer eens van de weg gebeukt.![]()
Vorige keer is nog niet eens 12 maanden geleden. In 2 miljoen wegkilometers en 30 jaar nooit eerder meegemaakt. Dit is wel mijn eerste rode auto...
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Veel schade?
Het enige is dat mijn vrouw het vrij koud vindt vaak op de passagiersstoel, koude wind (ook als 'ie op 20 staat bijvoorbeeld) en dan is het wel irritant veel handelingen om de roosters bij haar dicht te zetten. Mis je toch de schuifjes wel.
Ik heb AC wel gewoon op 'on' staan, met de aanname dat die niets doet tenzij er gekoeld moet worden. Klopt dat of heeft dit wel impact op verbruik?
Valt me daarnaast op dat ik eigenlijk nog niet onder de 20kwh/100km gekomen ben, ook met wat langere stukken. Rij in comfort stand, nooit harder dan 106kmh (toevallig nog niet veel na 19u gereden), airco niet boven 20 graden.
Je aanname is niet juist, de airco haalt met verwarmen ook vocht uit de lucht en voorkomt beslagen ramen.deter83 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:40:
M.b.t. de ventilatie op 'auto'; ik heb 'm ook zo staan en 95/100 keer bevalt het goed. Als je nog een keer op auto klikt kan je de ventilatie nog op laag/midden/hoog zetten, dat scheelt best veel. Weet niet of 'ie die stand onthoudt trouwens, denk het wel.
Het enige is dat mijn vrouw het vrij koud vindt vaak op de passagiersstoel, koude wind (ook als 'ie op 20 staat bijvoorbeeld) en dan is het wel irritant veel handelingen om de roosters bij haar dicht te zetten. Mis je toch de schuifjes wel.
Ik heb AC wel gewoon op 'on' staan, met de aanname dat die niets doet tenzij er gekoeld moet worden. Klopt dat of heeft dit wel impact op verbruik?
Valt me daarnaast op dat ik eigenlijk nog niet onder de 20kwh/100km gekomen ben, ook met wat langere stukken. Rij in comfort stand, nooit harder dan 106kmh (toevallig nog niet veel na 19u gereden), airco niet boven 20 graden.
Meerverbruik van de airco zal zo op de 0,5 tot 2 kWh per gereden uur liggen, maar dat ligt ook aan hoeveel die moet doen.
Wat ik niet in de handleiding kan vinden trouwens en gisteren met testen niet lukte; als kinderslot aan staat en je de persoon achter wilt laten uitstappen, werkte het niet om het kinderslot na stilstand uit te zetten en/of de deuren te ontgrendelen met het knopje in m'n deur. Ik moest echt met de sleutel op ontgrendelen duwen want ik kreeg de deur zelf van buiten ook niet open (met sleutel in hand). Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Bij de temperaturen tussen -2 en +2 kom ik ook op zoiets uit denk ik met die snelheid op de snelweg. Daarentegen afgelopen zondag gewoon 17,3 kWh behaald op 80 km weggetjes bij +3 graden dus het blijft best wel situatieafhankelijk.deter83 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:40:
M.b.t. de ventilatie op 'auto'; ik heb 'm ook zo staan en 95/100 keer bevalt het goed. Als je nog een keer op auto klikt kan je de ventilatie nog op laag/midden/hoog zetten, dat scheelt best veel. Weet niet of 'ie die stand onthoudt trouwens, denk het wel.
Ik vind de ventilatie in deze auto werkelijk ideaal. Er werd afgegeven door journalisten dat het niet handig zou zijn dat je het niet handmatig kunt verstellen maar dat de auto dynamisch mij kan verwarmen is echt super. Verder heb ik ingesteld dat hij niet rechtstreeks mij verkoeld/verwarm maar om me heen blaast (zo'n voorkeursetting met dat die over je schouders blaast) en ik heb dan ook nooit meer het gevoel van de koude luchtstroom.
Heb ik bij het instappen koude handen? IDA, ik heb koude handen. Gaat de verwarming uiteraard aan en blaast hij lekker warme lucht over de vingers voor een bepaalde tijd.
Laatst met mijn waterpolo-teamgenoten op pad. Vier kerels uit de dampen in de ID.7. Daar had ie wel even moete mee, om de ruiten vrij te krijgen
Verder vind ik de automatische stand eigenlijk behoorlijk fijn, bij verwarmen staat ie eerst op jezelf gericht merk ik, als ie meer op temperatuur komt gaat ie automatisch naar de ramen (om me heen). Ik heb niet de behoefte om handmatig eraan te sleutelen. Behalve inderdaad bij beslagen ramen, dan even op de max / vrij zicht / etc.
Dit kan je proberen.disco-stu schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 06:53:
[...]
Ik heb hier exact hetzelfde probleem.
Bij elke opstart van de wagen staan die rechtse ventilatieroosters weer automatisch op Off. Als ik dan de functie "Vrij zicht" aanzet, ook dan blijven die roosters dicht. Ik krijg dan vrij zicht op de voorruit en linkse zijruit, maar niet op de rechtse zijruit. Heel frustrerend.
Al concreet kunnen oplossen?
Overigens zijn er van die functies die soms wel, soms niet werken. De instelling dat bij de opstart van de wagen de zetelverwarming en stuurverwarming moet aangaan. Stuurverwarming staat soms aan en soms ook weer niet. Het lijkt wel volledig willekeurig, ik zie geen rode draad.
Gisteren ochtend had ik een foutmelding op de 12V batterij en direct naar de garage gereden. Bleek behoorlijk wat marterschade te zijn. Nooit eerder last van gehad in 20jaar tijd en nu bij de ID7 in de eerste 2 maanden dat ik de wagen heb. Ik denk dat er extra lekkere visolie in de leidingen van de ID7 zit helaas...
1. De gewenste roosters open/aanzetten.
2. Deze knop ingedrukt houden
3.Opslaan
Nee, off willen we juist niet.
Zie ook de post van @disco-stu
Ik heb vandaag het opslaan getest, dus net als in het filmpje je roosters instellen, dat knopje ingedrukt houden, bericht opslaan bevestigen en klaar!
Althans, dat dacht je…
Stap ik later weer in de auto, is hij alles weer vergeten en staat rechts weer op off/eco…
Om te huilen dus 😂Puppetmaster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:45:
[...]
Ik heb vandaag het opslaan getest, dus net als in het filmpje je roosters instellen, dat knopje ingedrukt houden, bericht opslaan bevestigen en klaar!
Althans, dat dacht je…
Stap ik later weer in de auto, is hij alles weer vergeten en staat rechts weer op off/eco…
Dat opslaan gaat toch alleen om de stand van de (bovenste) ventilatieroosters en dat dat alleen werkt als er iemand zit (voor de bestuurdersstoel) vind ik dan ook logisch.Puppetmaster schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:45:
[...]
Althans, dat dacht je…
Hoe zou je in een eco-situatie dan dat willen opslaan?
Als er iemand niet zit en dan opslaan met de vents rechts uit? En als er dan wel iemand zit en je wisselt tussen langs/op je qua ventilatie dan gaat de kant van de bijrijder ineens uit?
Dit lijkt bekenen vanuit de functionaliteit een volstrekt logisch scenario.
Ik volg de discussie er over en het zit in het nieuwe pakket... Ik kan alleen nergens vinden of het ook echt toegevoegde waarde heeft...
[ Voor 62% gewijzigd door Blommie01 op 17-02-2026 20:16 ]
In het filmpje word aangegeven dat mensen met een ID7 en software 5.4 niet kunnen upgraden naar 6.0. Van software versie 5.6 naar 6.0 word niet specifiek besproken, maar het lijkt mij dat dit ook niet mogelijk zal zijn?
Ze zeggen expliciet dat software 6.0 (met travel assist 3.0) nieuwere hardware nodig heeft. Dat was ook het verhaal bij het uitkomen van software 4.0, waarbij de ID.7 de eerste was die de nieuwe hardware had. Oudere auto's die van software 3.x en vroeger kwamen, kregen geen 4.0.ptjuh89 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:28:
Software 6.0 en Travel Assist 3.0
In het filmpje word aangegeven dat mensen met een ID7 en software 5.4 niet kunnen upgraden naar 6.0. Van software versie 5.6 naar 6.0 word niet specifiek besproken, maar het lijkt mij dat dit ook niet mogelijk zal zijn?
Ik wil geen eco-situatie.True schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:17:
[...]
Hoe zou je in een eco-situatie dan dat willen opslaan?
Als er iemand niet zit en dan opslaan met de vents rechts uit? En als er dan wel iemand zit en je wisselt tussen langs/op je qua ventilatie dan gaat de kant van de bijrijder ineens uit?
Ik wil gewoon dat de vents aanblijven zoals ik het aangeef.
Ook als er wel iemand zit en ook als er niet iemand zit.
Off en vervolgens ‘Auto’ kiezen. Post op post op post…🤡
“Auto” had ik al beantwoord.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:59:
Ik ben geen fan van “auto”.
Mijn vorige Volvo had een sensor die de luchtverontreiniging meet, als die boven een waarde aankomt ging de air care van die auto automatisch aan. Heb 'm nu als shortcut op mijn homescreen staan, maar zie hem eigenlijk nooit aanspringen. Bij jullie wel?
Las ergens in het forum hier dat Air Care pas nut heeft als je ook een koolstoffilter in de auto hebt zitten, welke er standaard niet in zou zitten?Knul schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:24:
Gebruiken jullie de air care functie wel eens?
Mijn vorige Volvo had een sensor die de luchtverontreiniging meet, als die boven een waarde aankomt ging de air care van die auto automatisch aan. Heb 'm nu als shortcut op mijn homescreen staan, maar zie hem eigenlijk nooit aanspringen. Bij jullie wel?
Hij gaat sowieso niet standaard aan, het is louter handmatig en hij staat uit als je de auto opnieuw start.
[edit]
Volgens mij moet je dan zoiets als dit aanbrengen in de auto:
https://www.winparts.nl/f...eden/c468-492-253301.html
[ Voor 13% gewijzigd door sn0x0r op 18-02-2026 10:36 ]
Vast voor de ID.Polo en consorten inderdaad.bdbfz schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:58:
[...]
Ze zeggen expliciet dat software 6.0 (met travel assist 3.0) nieuwere hardware nodig heeft. Dat was ook het verhaal bij het uitkomen van software 4.0, waarbij de ID.7 de eerste was die de nieuwe hardware had. Oudere auto's die van software 3.x en vroeger kwamen, kregen geen 4.0.
Catch my drift?
Waar ik mij wel aan stoor in de navigatie laat ie alle wegen in de omgeving zien waar je niet in mag zien met het bekende rode bord met witte balk. Kan dat uit? Bedoel ik word er in de verste velden niet langs genavigeerd wat heb ik aan die info?
Zal dit weekend eens onder de motorkap gluren. Voor een auto van €55k kan een luchtfiltertje van €25 er natuurlijk niet af...sn0x0r schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:33:
[...]
Las ergens in het forum hier dat Air Care pas nut heeft als je ook een koolstoffilter in de auto hebt zitten, welke er standaard niet in zou zitten?
Hij gaat sowieso niet standaard aan, het is louter handmatig en hij staat uit als je de auto opnieuw start.
[edit]
Ik heb vanochtend eens hetzelfde geprobeerd (maar dan voor de locatie in hengelo bij de vd valk). Als je het laadfilter "aan" hebt staan op wecharge komt ie idd niet naar boven. Toen ik die slider uit zetten kwam er ineens wel een 250kw lader van tesla naar boven op die locatie (naast de whopping 7,4kw lader die wel met wecharge werkt). Niet getest met accuvoorverwarming, maar ga er van uit dat ie die dan wel mee neemt als je m als navigatiepunt toevoegt.Puppetmaster schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:49:
Zojuist weer eens wezen laden bij Tesla Assen ivm slechte planning van mijn kant / door de sneeuw.
Maar zoals hier eerder ook al eens aangegeven; de locatie komt niet naar voren als je op het scherm op het stekkertje klikt om laadstations te zoeken.
Je moet hem zelf intypen en dan ook zelf de accu voorbereiding aanzetten…
In eerdere edities van de kaart / ID.software kwam hij wel naar voren, maar nu dus niet meer?
Het is nieuw voor mij dat het niet zou werken, maar je moet dit per rit activeren.sn0x0r schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:33:
[...]
Las ergens in het forum hier dat Air Care pas nut heeft als je ook een koolstoffilter in de auto hebt zitten, welke er standaard niet in zou zitten?
[edit]
De 20" velgen met het standaard onderstel is comfortabel genoeg, dus ik laat het DCC voor wat het is.
Er stonden in Zwolle diverse kleuren en naast zwart vind ik deze combinatie ook erg mooi... Al vind mrs. Blommie echt dat ik voor een zwarte moet gaan..
:strip_exif()/f/image/YDG4ZgaNWuQFUTZq5WRMImIx.jpg?f=fotoalbum_large)
Enige wat ik nu nog een keer live wil zien is de lichte bekleding... Maar die ben ik nog nergens gezien..
[ Voor 15% gewijzigd door Blommie01 op 18-02-2026 17:06 ]
Dat is Scale Silver of niet? Die hadden ze (MY25 Tourer) destijds (juni/juli '24) ook in Zwolle staan, helaas onder die lelijke lichtbak en met slecht buitenlicht anders had ik misschien toch die gekozen t.o.v. de Aqua Marine, maar die blijft (gelukkig) ook mooi.Blommie01 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:03:
Vandaag proefrit gemaakt in de configuratie zoals ik hem zo willen...
De 20" velgen met het standaard onderstel is comfortabel genoeg, dus ik laat het DCC voor wat het is.
Er stonden in Zwolle diverse kleuren en naast zwart vind ik deze combinatie ook erg mooi... Al vind mrs. Blommie echt dat ik voor een zwarte moet gaan..
[Afbeelding]
Enige wat ik nu nog een keer live wil zien is de lichte bekleding... Maar die ben ik nog nergens gezien..
Moet wel zeggen die grijs-zwart combi met deze velgen zijn wel prachtig hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door True op 18-02-2026 17:17 ]
Dit lijkt mij Stonewashed BlueTrue schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:17:
[...]
Dat is Scale Silver of niet? Die hadden ze (MY25 Tourer) destijds (juni/juli '24) ook in Zwolle staan, helaas onder die lelijke lichtbak en met slecht buitenlicht anders had ik misschien toch die gekozen t.o.v. de Aqua Marine, maar die blijft (gelukkig) ook mooi.
Moet wel zeggen die grijs-zwart combi met deze velgen zijn wel prachtig hoor!
Ik wilde dus een zwarte met trondheim velgen en mevrouw ptjuh de bovenstaande configuratie.Blommie01 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:03:
Vandaag proefrit gemaakt in de configuratie zoals ik hem zo willen...
[Afbeelding]
Mag jij raden welke we besteld hebben.😂
De zwarte natuúrlijkptjuh89 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:53:
[...]
Ik wilde dus een zwarte met trondheim velgen en mevrouw ptjuh de bovenstaande configuratie.
Mag jij raden welke we besteld hebben.😂
Ik heb echt een zwaar déjà vu dat ik deze fout eerder gemaakt heb.
Het is in ieder geval duidelijk dat het licht bij Pouw Zwolle matig is.
[ Voor 20% gewijzigd door True op 18-02-2026 18:04 ]
In dit licht viel de kleur een beetje tussen beide in. Erg mooi….True schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:01:
[...]
Ik heb echt een zwaar déjà vu dat ik deze fout eerder gemaakt heb.
Het is in ieder geval duidelijk dat het licht bij Pouw Zwolle matig is.
Maar ik ben bang dat het inderdaad een zwarte wordt 😉
Ik vind trouwens dat met die lichte kleur de trontheim velgen wel heel mooi tot hun recht komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 18-02-2026 19:01 ]
Een toekomstige ID.7 facelift zal ongetwijfeld ook de nieuwe hardware krijgen.DaMenaz schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:11:
[...]
Vast voor de ID.Polo en consorten inderdaad.
Dat is helemaal niet uit de richting... Ik woon inJanHenk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:23:
@Blommie01 Ik heb het lichtgrijze interieur, welkom om te bekijken. Maar Friesland zal wel uit de richting zijn.
***members only***
My 2 cents: ik zat te twijfelen tussen een blauwe en een rode, uiteindelijk voor de blauwe gegaan.Blommie01 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:24:
[...]
In dit licht viel de kleur een beetje tussen beide in. Erg mooi….
Maar ik ben bang dat het inderdaad een zwarte wordt 😉
Ik vind trouwens dat met die lichte kleur de trontheim velgen wel heel mooi tot hun recht komen.
Nu heb ik elke keer spijt als ik een rode ID.7 zie rijden
[ Voor 15% gewijzigd door Knul op 19-02-2026 08:03 ]
Ik kan wel af en toe even toeterend langs rijden?Knul schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:02:
[...]
My 2 cents: ik zat te twijfelen tussen een blauwe en een rode, uiteindelijk voor de blauwe gegaan.
Nu heb ik elke keer spijt als ik een rode ID.7 zie rijden'Gelukkig' zie je ze niet zoveel
[Afbeelding]
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
:strip_exif()/f/image/GKc0rhAGFa6S7gWb7tZk65ZJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JY8zTZqzk7maZoqEABHpVKP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/98tqaA3BtP6R0t2f5NrEZs1p.jpg?f=fotoalbum_large)