• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09:21
Spekkie99 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

De standaard EQ mist zeker deze frequenties in de schuifbalkjes?

Een DSPeaker antimode zou ideaal zijn.
Uiteraard. De frequenties van de schuifbalkjes zitten precies waar ze niet moeten zitten. 8)7
Wellicht toch eens onderzoeken of ik het signaal van de sub kan gebruiken voor een DSP versterker.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:48
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:Enige dat voor mij nog wel wat beter kan is, bij ingeschakelde Travel Assist, het terugkeren naar de rechterbaan. Dit gaat minder goed dan inhalen opschuiven naar de linkerbaan bij mij. Het is niet constant en de auto heeft de neiging om te ver naar rechts op te schuiven waardoor je of tegen een andere auto/vrachtwagen lijkt aan te rijden of de vluchtstrook oprijdt.
De auto heeft ook een bepaalde mate van zelflerend vermogen. Volgens mij past hij het rijgedrag ook aan als je zelf meer links in het vak blijft hangen. Ik merk in elk geval niet (meer) dat de auto te ver naar rechts in het vak zit.

Catch my drift?

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01 14:32
Jer0ne schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:53:
Inmiddels 140k probleemloze en fijne km in de ID.4 1st Max gemaakt. Altijd in de B stand en waar mogelijk met TA: riant rijden. Het is nu tijd voor een nieuwe EV. Ik heb naar enkele andere merken gekeken voor de vorm, maar ik was blij verrast met de gunstige lease mogelijkheden van de ID.7! Onlangs de ID.7 Tourer Pro S LE mogen bestellen. Stonewashed Blue en licht interieur. Ook ik werd gebeld door de LM dat de standaard velgen niet goed leverbaar zijn. Als alternatief kreeg de LM van de dealer de 20" Trondheim aangeboden. Zeker blij mee. De wat kleinere range en hogere fiscale waarde heb ik er graag voor over.

Heb nog geen verwachte leverdatum ontvangen. 5 jaar geleden werd de ID.4 nog verrassend op 30 december op kenteken gezet, hoewel de leverdatum in januari was. Even afwachten hoe het nu zal gaan, kijk er sowieso naar uit! :) :)
Update: dealer heeft 6 oktober besteld, levering staat gepland derde week december 😀

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45

Crusader

Arc Nature

LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Daarnaast is de after-market ARS subwoofer een verbetering maar bij lange na niet perfect. Metingen met REW bevestigen dit. Er zit een enorme bult op ca. 32Hz en een dip rond de 60-70Hz. Het omdraaien van de fase zorgt voor een gelijkmatigere respons en klinkt daardoor ook veel realistischer maar de bult blijft helaas. Eens kijken of met een andere plaatsing of het gedeeltelijk afdichten van de port dit verminderd kan worden de komende periode.
Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• LionofJudah68
  • Laatst online: 09:21
Crusader schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.
Ik luister eerst en dan zie ik in metingen of wat ik hoor wel of niet klopt. Dat het jou niet interesseert, interesseert mij dan weer niets. Ik probeer alleen kennis te delen voor diegene die het wel interessant vinden cq. op zoek zijn naar het maximaal haalbare met de mogelijkheden die er zijn. Volgens mij is daar een forum voor.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 15:21
Willianv schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:33:
Ik ben in de markt voor een id7 tourer pro limited edition.

Over het bidirectioneel laden lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Weten jullie hier misschien wat meer over?
Auto kan in theorie alleen DC terugleveren, maar de meeste thuispalen zijn AC. DC laadpalen thuis zijn erg duur.

• MarkusFTW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-02 18:27
Account aangemaakt om hier mee te kunnen praten.
Deze week een auto uit voorraad gereserveerd, zou voor het einde van het jaar geleverd kunnen worden en daarom extra gunstig in de private lease (echt een zeer goede deal nog steeds, al begreep ik dat hij eerder zelfs nog iets scherper was).
Binnenkort is de weg een pro limited aquamarin blue rijker.
Alsof het zo had moeten zijn, reed ik gister 20 min achter een ID7. Mocht iemand gedacht hebben achtervolgd te worden door een paarse polo, ik kon het niet laten extra lang te genieten en voorpret te hebben. ;)

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Als ik dan nu de reviews terugkijk dan kan ik ook de kritiek op bijv. de ruitschakelaars en de stuurwielbediening beter op waarde schatten. Het is geneuzel. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de ID7 helemaal perfect is.
Ik heb hier zelf ook geen moeite mee eigenlijk, kan het allemaal goed snel vinden en bedienen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 08:43
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:33:
[...]

Ja de MAX K55 heb je dan volgens mij nodig in verband met het leeggewicht van de ID7. Maar die Reflex Cross (248) zijn ook nieuw, die zien er echt veel handiger uit dan een loopvlakketting en nog goedkoper ook. Althans, 300 euro. Gulden middenweg? ;)

Afijn, alle opties van Konig wel besproken inmiddels :P
Ik heb een omruilactie lopen bij König. Via dealer hadden ze vorig jaar aangegeven dat de Reflex Cross 251 een geschikte ketting was (terwijl dat niet in hun configurator stond). Net als de XG Cross 251.
Las hier tot mijn verbazing dat hier de 248 werd gezegd dus na contact met König werd duidelijk dat ze recent hebben geconstateerd dat 251 net te groot is en daarom de 248 de juiste maat is.
Ze geven aan dat ze de kettingen onder garantie omruilen voor me. Nette service.

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:16
Ik heb vorig jaar de Pewag Servo SUV RSV 80 sneeuwkettingen voor 166,- op de kop getikt. Bevalt prima, echter zie ik dat de prijs nu flink omhoog is gegaan.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52
Ik merk dat ik toch nog wel wat moeite heb met de touchcontrols op het stuurwiel... Zo zet ik meer dan eens per abuis de stuurverwarming aan of ben ik de afstand van de ACC aan het aanpassen i.p.v. de snelheid. Zal een kwestie van gewenning zijn (heb 'm sinds zaterdag), maar fysieke knoppen hebben toch sterk mijn voorkeur.

Anderzijds heb ik niets meer dan lof over de behendigheid van de auto. Reed gisteren door hartje Utrecht en het is heerlijk om gemakkelijk door alle krappe bochtjes en straten te manoeuvreren, en dat voor een auto van bijna 5 meter!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
Wat mijn navigatie geregeld doet op weg naar huis, dat rijd ik zeker 3 keer in de week, stuurt hij mij continu rechtdoor de rotonde (Westerlee) op over stuk snelweg, 1,5km verder eerste afslag eraf, terug andere kant weer snelweg op naar rotonde en dan 3 kwart de rotonde over..........zucht, ik ga gelijk eerste rechts op rotonde. Maar dat lijkt hij niet te leren! (Ja ja 3 keer links is ook rechts)

Sowieso merk ik dat ik netjes de route volg volgens navigatie en dan gaat ie herberekenen, dat doet hij vrij vaak. En 99/100 keer moet ik gewoon dezelfde route blijven volgen. Ook krijg ik vaak adviezen die ik negeer (ja typisch een man van ''ik weet het beter'') en dan eerder op bestemming aankom..... Oke heel soms is er een weg afsluiting die ik niet wist :)

• janssenben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:56
Surfroy01 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:56:
Oke heel soms is er een weg afsluiting die ik niet wist :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ 8) 8) 8) 8)

• JAmastenbroek
  • Laatst online: 09-11-2025
hallo ik ben hier nieuw op dit forum en rij sins 1 jaar een VW ID 7 TOURER echt een heel fijne auto om mee te rijden inmiddel dik 30000 km verder maar wat een ellende krakend rempedaal vervangen voor 2 maand terug plots een knappend geluid bij optrekken stoelmassage die uitvalt en sins afgelopen zaterdag is de verlichting links voor uit gevallen auto staat sins maandag bij de dealer maar het probleem in nog niet gevonden het wordt vast allemaal wel opgelost maar het is gewoon erg jammer voor zoon dure auto maar wel fijn rijdende auto zijn er meer bestuurder die deze ervaringen hebben

• JanHenk
  • Niet online
funkiej schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:13:
Ik heb vorig jaar de Pewag Servo SUV RSV 80 sneeuwkettingen voor 166,- op de kop getikt. Bevalt prima, echter zie ik dat de prijs nu flink omhoog is gegaan.
Heb je ze ook gebruikt? Want 13mm schakels is wel ruim buiten de specificatie (maximaal 9mm bij de ID.7). Ik zou het niet aandurven. Of je moet heel langzaam rijden. Want er is wel risico op schade..

Bij Pewag kom je volgens hun eigen website op de Servo 9 (RS9 80). Die 9 staat natuurlijk voor de speling…

Die laatste kun je trouwens ook nog relatief voordelig op de kop tikken.

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 10-10-2025 10:11 ]

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
JanHenk schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:11:
[...]

Heb je ze ook gebruikt? Want 13mm schakels is wel ruim buiten de specificatie (maximaal 9mm bij de ID.7). Ik zou het niet aandurven. Of je moet heel langzaam rijden. Want er is wel risico op schade..

Bij Pewag kom je volgens hun eigen website op de Servo 9 (RS9 80). Die 9 staat natuurlijk voor de speling…

Die laatste kun je trouwens ook nog relatief voordelig op de kop tikken.
Niet in de praktijk gebruikt, wel getest. Maar wat je zegt, ik zal ze alleen gebruiken als het echt nodig is en dan zal ik sowieso erg langzaam rijden.

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
JAmastenbroek schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:07:
hallo ik ben hier nieuw op dit forum en rij sins 1 jaar een VW ID 7 TOURER echt een heel fijne auto om mee te rijden inmiddel dik 30000 km verder maar wat een ellende krakend rempedaal vervangen voor 2 maand terug plots een knappend geluid bij optrekken stoelmassage die uitvalt en sins afgelopen zaterdag is de verlichting links voor uit gevallen auto staat sins maandag bij de dealer maar het probleem in nog niet gevonden het wordt vast allemaal wel opgelost maar het is gewoon erg jammer voor zoon dure auto maar wel fijn rijdende auto zijn er meer bestuurder die deze ervaringen hebben
Wij hebben met onze Tourer Buisness Pro nu ook 30.000 + km'ers mee gereden en tot op heden (fingers crossed) geen problemen ermee gehad.
M.a.w. Ik herken dit niet en wat ik het afgelopen jaar in dit forum heb voorbij zien komen heeft niemand anders vergelijkbare problemen gehad. Dat betekend niet dat er geen mankementen zijn geconstateerd, want die zijn er wel deggelijk de revue gepasseerd.
En idd het is een fijn rijdende auto!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
Ik ben (nog) geen berijder van deze wagen. Ik lees wat over de remervaringen, en ik las op Facebook dat je de rembekrachtiger met behulp van VCDS en een token(?) kan instellen op licht/normaal/sterk. Iemand enig idee?

Ik wil het liefst een zo licht mogelijke remervaring realiseren ivm lichamelijke issues. Is dat iets wat een dealer ook zou kunnen of hoe werkt dat?

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
I-King schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:40:
Ik ben (nog) geen berijder van deze wagen. Ik lees wat over de remervaringen, en ik las op Facebook dat je de rembekrachtiger met behulp van VCDS en een token(?) kan instellen op licht/normaal/sterk. Iemand enig idee?

Ik wil het liefst een zo licht mogelijke remervaring realiseren ivm lichamelijke issues. Is dat iets wat een dealer ook zou kunnen of hoe werkt dat?
Heb je al een proefrit gemaakt? Het remmen gaat sowieso vrij licht. Aangezien je meestal niet echt remt met de schijven/blokken maar dmv regeneratie. Brake by wire dus. Pas bij doortrappen ga je remmen zoals vroeger.

Je kunt ook in de B-modus rijden. Met een beetje anticipatie hoef je dan zo goed als nooit te remmen.

En daarnaast zijn er genoeg hobbyisten of bedrijven die je kunnen helpen met VCDS. (Zie dit topic: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS)

In auto's zoals de Golf 7 was het ook mogelijk om de brake booster via OBD11 in te stellen.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
Ik had ook gelezen dat in de nieuwere wagens een hoop geblokkeerd is, dus vandaar de vraag.

Ik rij nu een e-golf en die rijdt heel soepel. De testrit van de ID.7 is leek wel iets zwaarder (passend bij de auto overigens). De b-modus is de voorkeursmodus in de golf, dat rijdt heerlijk.

Maar omdat ik tegenkwam dat het eventueel in te stellen was, was ik benieuwd naar ervaringen. Ik zal in 't andere topic kijken, en misschien gewoon even afwachten, nog 2 weekjes en dan kunnen we 'm ophalen.

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij is alles (of nagenoeg alles?) geblokkeerd voor aanpassing.

Rempedaal is blended braking, dus je bedient er zowel regeneratie als de frictieremmen mee en dit loopt wat in elkaar over. Sommige autofabrikanten kiezen voor een ander systeem en doen regeneratie alleen met het stroompedaal en (eventueel) flippers, zoals Kia en Tesla. Het rempedaal bedient in dat geval dus ook enkel de frictieremmen. Maar bij VW is dat dus blended braking, je bedient de frictieremmen pas bij het ver genoeg intrappen van het rempedaal.

Denk dat je er eerst even in moet rijden voordat je denkt aan aanpassingen. De D-modus werkt goed voor coasten, maar kan ook zelf regenereren op basis van voorspelling trajectverloop (rotondes, kruisingen, en dergelijke). Zelf rij ik heel veel in de B-modus, doe veel stadsverkeer.

[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 10-10-2025 12:04 ]

• hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-02 21:58
The Legend schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 23:06:
Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels al een offerte:
  • 980 euro voor de 77kWh Pro Business met trekhaak incl. schadeverzekering inzittenden en vervangend vervoer na 24 uur en (internationale) pechhulp, 500 euro eigen risico op de reguliere All-risk verzekering.
  • 1057 euro voor het bovenstaande inclusief Interieur pakket plus en Exterieur pakket plus
Prijzen per maand. Het verschil tussen de ‘kale’ versie en die full options was kleiner dan ik dacht. Hier wil ik alleen nog wel winterbanden bij. Geen idee of je zoiets zou kunnen onderhandelen bij private lease.
We zijn nu een ruim jaar verder, en ik was toch wel verbaasd over het verschil met de hedendaagse maandbedragen. Dezelfde uitvoering in PL (VW PFS) maar dan voor 48 mnd en 25000km per jaar, kost mij nu €740. Dat is toch substantieel!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
I-King schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:40:

Niet.
Ruud schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Heb je al een proefrit gemaakt? Het remmen gaat sowieso vrij licht. Aangezien je meestal niet echt remt met de schijven/blokken maar dmv regeneratie. Brake by wire dus. Pas bij doortrappen ga je remmen zoals vroeger.

Je kunt ook in de B-modus rijden. Met een beetje anticipatie hoef je dan zo goed als nooit te remmen.

En daarnaast zijn er genoeg hobbyisten of bedrijven die je kunnen helpen met VCDS. (Zie dit topic: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS)

In auto's zoals de Golf 7 was het ook mogelijk om de brake booster via OBD11 in te stellen.
Behalve dan dat de ID.7 een nieuwe versie van beveiliging heeft (net zoals andere hagelnieuwe VAGs) en VCDS niet meer werkt voor deze auto's, zo maar aanpassingen doorvoeren gaat dan ook niet werken.
Ik heb nog nergens gelezen dat dit al wel gelukt is en/of VW het opengesteld heeft (verwacht niet dat ze dat überhaupt gaan doen).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Knul schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:19:
Ik merk dat ik toch nog wel wat moeite heb met de touchcontrols op het stuurwiel... Zo zet ik meer dan eens per abuis de stuurverwarming aan of ben ik de afstand van de ACC aan het aanpassen i.p.v. de snelheid. Zal een kwestie van gewenning zijn (heb 'm sinds zaterdag), maar fysieke knoppen hebben toch sterk mijn voorkeur.
Na 3 maand en 10k km’s lukt het me nog steeds niet blindelings :-(
Touch op het stuur blijft een achteruitgang voor mij :)

• Ruud
  • Nu online
True schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Niet.

[...]

Behalve dan dat de ID.7 een nieuwe versie van beveiliging heeft (net zoals andere hagelnieuwe VAGs) en VCDS niet meer werkt voor deze auto's, zo maar aanpassingen doorvoeren gaat dan ook niet werken.
Ik heb nog nergens gelezen dat dit al wel gelukt is en/of VW het opengesteld heeft (verwacht niet dat ze dat überhaupt gaan doen).
Ik zag het inderdaad, ook via OBD11 is logischerwijs niets mogelijk. Alleen het uitlezen van wat default OBD2 waardes.

• hvandijk110
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-02 21:58
True schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:47:
[...]

Niet.

[...]

Het nieuwe protocol heet SFD2. Obdeleven zegt er mee bezig te zijn, zie:
YouTube: Update alert 🔔 SFD2 | OBDeleven

Maar dat kan dus best nog wel even duren.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
stanny schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:00:
[...]

Na 3 maand en 10k km’s lukt het me nog steeds niet blindelings :-(
Touch op het stuur blijft een achteruitgang voor mij :)
Ik ben ondertussen ruim 20k kilometers onderweg en ik ben er wel aan gewend. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het fijn vind, ik kan ze redelijk makkelijk bedienen nu, maar ik vind echte knoppen nog steeds veel beter.

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:11
Vandaag hier op het bedrijf doorgekregen dat alles administratief in orde is voor de aflevering.
Als de garage een beetje zijn best doet hopelijk volgende week de wagen gaan ophalen *O*

• Surfroy01
Ik vind het swipen over de knoppen om per 10km harder/zachter in te stellen fantastisch. Kon dat ook maar in stappen van 5km want als ik probeer met indrukken knoppen krijg ik geheid bij de 4eklik dat ie 10km verder springt......

• Ruud
  • Nu online
Ik zal me hier ook maar even melden aangezien de PL aanvraag akkoord is.

ID.7 Tourer Pro Limited met trekhaak en Trondheim velgen in de kleur Aquamarine Blue incoming! Initieel was ik op zoek naar een iets grotere benzine-opvolger voor de huidige Golf 7.5 GTI. Een Skoda Octavia RS NX5 moest het worden. Totdat ik werd geattendeerd op de ID.7. Vorige week vrijdag tussen de afspraken van de dealer door hebben ze een ID.7 demo opgehaald en heb ik een korte proefrit gemaakt. Conclusie; ik denk dat ik er wel aan kan wennen.

Nog een nachtje over geslapen en berekend dat een ID.7 met de huidige PL aanbieding goedkoper is dan de Golf 7.5 GTI nu per maand... Laat staan een jongere Octavia RS. En dat met maar ~10.000km per jaar.

Ga ik de hot hatch missen? Vast wel, maar daar vinden we dan wel weer een oplossing voor.

• taco_ni
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-02 17:53
Nog een kleine twee maandjes en dan komt de mijne in dezelfde kleur en configuratie, wachten duurt lang...

• Loompie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-01 10:11
Loompie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:39:
[...]

Inmiddels kreeg ik ook het bericht dat mijn Bergen velgen niet leverbaar zijn. Zojuist bij dealer Maas - De Koning geweest en een goed compromis kunnen sluiten (ik kreeg de optie Montreal tegen 290 euro of Trondheim 750 euro). Wordt de Trondheim 20' velg tegen meerprijs 290 EUR (= meerprijs Montreal 19'). Omgerekend 5 euro/maand in PL bij mij. Levetijd nog steeds gepland rond eind november. Opnieuw goeie service bij deze dealer om de kosten zo scherp/laag mogelijk te houden!
Eindelijk de bevestiging gekregen dat mijn ID.7 in productie is ingepland. Actuele planning:
- start productie: 3 nov
- transport van fabriek naar dealer: 21 nov
- uitlevering door dealer: week 49

Bestelling was in week 35 dus 14 weken levertijd (conform initiële planning toen ik bestelde).

Blij mee 😎

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-01 14:32
Hoewel ik ze niet zie in je post, heb je wel een punt :*) . Hopelijk is het snel gefixt.

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

Lancer

What the......

Het gekloot met laden begint. De ID.7 kan er blijkbaar niet zo goed tegen als het laden bv door een loadbalancer even onderbroken wordt. Als dit te vaak gebeurt krijg ik een laadfout. (Laadpunt is een Wallbox Pulsar +, die jaren lang een XC40 probleemloos heeft opgeladen)

Iemand daar nog meer last van? Dit is wel extreem onhandig, in de ochtend erachter komen dat de auto niet opgeladen is.

(Hij heeft het dus een paar weken wel goed gedaan)

[ Voor 6% gewijzigd door Lancer op 11-10-2025 09:10 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• ArneRH
  • Laatst online: 02-02 12:48
Lancer schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:09:
Het gekloot met laden begint. De ID.7 kan er blijkbaar niet zo goed tegen als het laden bv door een loadbalancer even onderbroken wordt. Als dit te vaak gebeurt krijg ik een laadfout. (Laadpunt is een Wallbox Pulsar +, die jaren lang een XC40 probleemloos heeft opgeladen)

Iemand daar nog meer last van? Dit is wel extreem onhandig, in de ochtend erachter komen dat de auto niet opgeladen is.

(Hij heeft het dus een paar weken wel goed gedaan)
Ja, zie mijn posts/vragen eerder in dit forum over laden op zonnestroom met een Zappi, zelfde euvel. Foutmelding zodra laden te vaak stopt of te lang pauze zit tussen twee laadblokken.

• JanHenk
  • Niet online
@Lancer Reset van on-board charger even proberen? Zekering F3 onder de motorkap. Wel even een minuut of vijf eruit laten. Uiteraard nooit doen wanneer de laadkabel is ingeplugd…

Ik heb er zelf (nog) geen last van gehad, maar heb de auto nog maar net..

[ Voor 24% gewijzigd door JanHenk op 11-10-2025 09:20 ]

• Lancer

Lancer

What the......

Lijkt een algemene ID issue te zijn. Als dit zo is mogen ze hem terug hebben als het niet gefixt kan worden. Een auto die niet betrouwbaar laad, daar heb ik niets aan.

https://www.vwidtalk.com/threads/charging-issues.18777/

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:24
Hier staat wat meer uitleg die nuttig kan zijn: https://www.scribbr.nl/taalregels-schrijftips/interpunctie/

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 22:00

resusaapje

h less

Na alle ellende, even wat leuks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ubl9XDQthiuKHcDq2V9fNSF8Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXcBFMEEo8Sk0xEZcE3GxRKs.jpg?f=fotoalbum_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Lancer

Lancer

What the......

ArneRH schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:14:
[...]

Ja, zie mijn posts/vragen eerder in dit forum over laden op zonnestroom met een Zappi, zelfde euvel. Foutmelding zodra laden te vaak stopt of te lang pauze zit tussen twee laadblokken.
Ik gebruik Home Assistant om ervoor te zorgen dat alles netjes op elkaar aansluit. Ik heb net de scripts veranderd voor het stoppen/starten van het laden. Ipv de Wallbox te passeren gebruik ik de laadswitch van de auto zelf die door de Volkswagen Haddon gepubliceerd wordt (maar alleen als de auto aangesloten is, zodat alles ook werkt met een "gastauto").

Een zien of dit verbetering geeft. Ingrijpen door de loadbalancer kan ik verde niets aan doen.
Voor optimalisatie voor zonne-energie die ik alleen als er meer dan 2kW over is en dan eens per 10 minuten. Is er minder dan 2kW, dan gaat het laden voluit. Ik hoop dat de auto daar geen probleem mee heeft.

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:58
JanHenk schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:03:
...
Rempedaal is blended braking, dus je bedient er zowel regeneratie als de frictieremmen mee en dit loopt wat in elkaar over. Sommige autofabrikanten kiezen voor een ander systeem en doen regeneratie alleen met het stroompedaal en (eventueel) flippers, zoals Kia en Tesla. Het rempedaal bedient in dat geval dus ook enkel de frictieremmen. Maar bij VW is dat dus blended braking, je bedient de frictieremmen pas bij het ver genoeg intrappen van het rempedaal.
...
Wil ik even op doorvragen hoe je dat dan ervaart...
Stel je rijdt in B-modus op een behoorlijke snelheid.
Op een bepaald punt laat je het "gaspedaal" volledig los. Dan gaat de wagen in B-modus toch maximaal regenereren?
Als je dan een paar tellen daarna vaststelt dat je nog meer remvertraging nodig hebt en bijkomend ook het rempedaal induwt: dan zijn de eerste X millimeter induwing "gereserveerd" voor regeneratief remmen? Maar omdat je op dat moment al maximaal aan het regenereren bent, ga je dus geen extra remvertraging voelen bij het induwen van het rempedaal over dat bereik van die X millimeter. Pas als je het punt van X millimeter voorbij bent, kom je in het gebied van het frictieremmen en pas dan begin je extra remvertraging te voelen?

Is dit hoe het werkt en wat je ervaart?

Indien het het zo werkt: lijkt me geen prettig gevoel om, op een moment dat je extra remvertraging wilt, eerst een dode zone te ervaren van X millimeter.

• JanHenk
  • Niet online
@Lancer Bij een vriend van mij met een Enyaq zag ik hetzelfde gedrag, o.a. ook problemen met uitgesteld laden (bij gebruik van evcc). Maar vooral bij wissel tussen 1P en 3P laden zag je het direct. Een reset van de OBC heeft daar het probleem (voorlopig?) verholpen. Wel zaak dat je echt de zekering er even wat langer dan een paar seconden uit haalt…

Bij de eerste Enyaq is het mij ook wel eens overkomen, destijds was het een gekend probleem na de update naar software versie 3.

• JanHenk
  • Niet online
disco-stu schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

Indien het het zo werkt: lijkt me geen prettig gevoel om, op een moment dat je extra remvertraging wilt, eerst een dode zone te ervaren van X millimeter.
Nee, zo werkt het niet. Je kan (soms een beetje) extra regeneratie krijgen maar hij pakt in de B-modus ook eerder de frictierem erbij.

• disco-stu
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:58
JanHenk schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Nee, zo werkt het niet. Je kan (soms een beetje) extra regeneratie krijgen maar hij pakt in de B-modus ook eerder de frictierem erbij.
Ok dus de remvertraging voelt een redelijk lineaire respons te geven met de induwing van het rempedaal dan? Klinkt prima.

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:07
[...]

Wil ik even op doorvragen hoe je dat dan ervaart...
Stel je rijdt in B-modus op een behoorlijke snelheid.
Op een bepaald punt laat je het "gaspedaal" volledig los. Dan gaat de wagen in B-modus toch maximaal regenereren?
Als je dan een paar tellen daarna vaststelt dat je nog meer remvertraging nodig hebt en bijkomend ook het rempedaal induwt: dan zijn de eerste X millimeter induwing "gereserveerd" voor regeneratief remmen? Maar omdat je op dat moment al maximaal aan het regenereren bent, ga je dus geen extra remvertraging voelen bij het induwen van het rempedaal over dat bereik van die X millimeter. Pas als je het punt van X millimeter voorbij bent, kom je in het gebied van het frictieremmen en pas dan begin je extra remvertraging te voelen?

Het rempedaal beweegt zelf, dus het ligt al dieper wanneer de auto zelf remt. Ik rij niet in B, maar zie dat wel wanneer de travel assist of eco assist afremt voor een wijziging in de maximumsnelheid, een bocht, een rotonde, ... Wanneer je dan zelf bijremt, zit je vanzelf al eerder in het fysieke pedaalbereik waar de schijf/trommelremmen gebruikt worden.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:40:
[...]

Het rempedaal beweegt zelf, dus het ligt al dieper wanneer de auto zelf remt. Ik rij niet in B, maar zie dat wel wanneer de travel assist of eco assist afremt voor een wijziging in de maximumsnelheid, een bocht, een rotonde, ... Wanneer je dan zelf bijremt, zit je vanzelf al eerder in het fysieke pedaalbereik waar de schijf/trommelremmen gebruikt worden.
Jij bedoelt wat anders.
Als je ACC/TA actief hebt en de auto moet afremmen zul je merken dat het rempedaal ingedrukt wordt (lees: naar beneden getrokken wordt).

Als je in de B-stand rijdt blijft het rempedaal staan waar die staat als je het gas loslaat en de auto regenereert, dit is echt wat anders.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente | Proton $20 referral

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]
Ik rijd zelf m.u.v. heuvel/bergen in het buitenland nooit in de B-stand en altijd in de D-stand.
Ik heb naar aanleiding van jouw post nog even gekeken/gevoelt.

Remmen in de B-stand is prima natuurlijk je merkt een soort van 'zompig' rem gedrag wat vooral merkbaar is als je van een andere auto overstapt naar de ID.7 (of vergelijkbare EV-VAGs). Dit voelt misschien onprettig voor misschien twee dagen daarna ben je het helemaal gewend. Hierna rijdt dit echt best heel goed, zeker i.c.m. met het feit dat die zelf al meer regenereert (ook in D) als je op een weg rijdt waar je voor een afslag moet/wilt remmen dat doet de auto dan al (meer) voor je dan als je op een rechtdoor gaande weg het gas los zou laten. Heerlijk!

• Lancer

Lancer

What the......

JanHenk schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:16:
@Lancer Bij een vriend van mij met een Enyaq zag ik hetzelfde gedrag, o.a. ook problemen met uitgesteld laden (bij gebruik van evcc). Maar vooral bij wissel tussen 1P en 3P laden zag je het direct. Een reset van de OBC heeft daar het probleem (voorlopig?) verholpen. Wel zaak dat je echt de zekering er even wat langer dan een paar seconden uit haalt…

Bij de eerste Enyaq is het mij ook wel eens overkomen, destijds was het een gekend probleem na de update naar software versie 3.
Dank. Dat is de volgende actie die ik ga proberen als het pauseren van laden nu nog problemen geeft (deze oplossing zit er nu in; 1 oplossing tegelijk, anders raak ik de draad kwijt bij het traceren van de issue)

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:18:
[...]

Na exact 4 weken bij de dealer (!) heb ik de ID.7 terug.
Ze hebben de hoogvoltage schakelkast vervangen op advies van Volkswagen (en na goedkeuring voor werkzaamheden door de importeur natuurlijk).
Ik blijf het bijster sneu vinden dat ik een auto van 11 maanden oud inmiddels 4,5 week heb moeten missen door VW hun eigen toedoen:
  • Twee of drie dagen door een defecte spiegelcamera - vervangen à €900 ex. btw.
  • Vier weken door de 'Elektrosysteem werkt niet correct' en het vervangen van de hoogvoltage schakelkast.
Ik heb nog nooit zo lang een auto niet kunnen rijden als de ID.7. Maar nog steeds, als ik 'm tegen een boom parkeer bel ik direct de dealer voor dezelfde auto :P .
Leuk.
De auto is een paar dagen terug en ik merk het volgende:
De rolbare middenarmsteuncompartiment opberger (dat ding wat boven je telefoonlader en je bekerhouders zit) loopt niet meer zo soepel naar mij toe. Van je af gaat nog wel prima (boven de telefoon). Ik denk dat een monteur hier op heeft zitten leunen terwijl hij aan het werk is. Even bij de dealer wezen vergelijken hoe dat bij een nieuwe ID.7 is en het deel boven de telefoon is vergelijkbaar, het deel boven de bekerhouder gaat duidelijk stroever dan fabrieksaf/showroom.
De massagestand van de bestuurder wil niet meer aan (heeft v.d. week nog wel gewerkt), maar vandaag doet die niets meer - straks nog even proberen als de auto een uurtje uitgeschakeld geweest is, maar wat een onzin weer.

Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel klaar mee ben, je moet er gewoon op kunnen vertrouwen en het moet gewoon doen waar het voor gemaakt is.

• Lancer

Lancer

What the......

True schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:39:
[...]

Leuk.
De auto is een paar dagen terug en ik merk het volgende:
De rolbare middenarmsteuncompartiment opberger (dat ding wat boven je telefoonlader en je bekerhouders zit) loopt niet meer zo soepel naar mij toe. Van je af gaat nog wel prima (boven de telefoon). Ik denk dat een monteur hier op heeft zitten leunen terwijl hij aan het werk is. Even bij de dealer wezen vergelijken hoe dat bij een nieuwe ID.7 is en het deel boven de telefoon is vergelijkbaar, het deel boven de bekerhouder gaat duidelijk stroever dan fabrieksaf/showroom.
De massagestand van de bestuurder wil niet meer aan (heeft v.d. week nog wel gewerkt), maar vandaag doet die niets meer - straks nog even proberen als de auto een uurtje uitgeschakeld geweest is, maar wat een onzin weer.

Ik moet ik eerlijk zeggen dat ik er wel klaar mee ben, je moet er gewoon op kunnen vertrouwen en het moet gewoon doen waar het voor gemaakt is.
Ik mis mijn oude auto nog niet (even los van het laden), maar ik mis mijn oude dealer wel. De verkoopafdeling was nog wel ok, maar de rest is echt volumewerk zonder persoonlijke aandacht of aandacht voor details bij het afleveren van de auto (aantal vieze plekken gevonden bij aflevering; kleine beschadigingen).

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Lancer schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:01:
[...]

Ik mis mijn oude auto nog niet (even los van het laden), maar ik mis mijn oude dealer wel. De verkoopafdeling was nog wel ok, maar de rest is echt volumewerk zonder persoonlijke aandacht of aandacht voor details bij het afleveren van de auto (aantal vieze plekken gevonden bij aflevering; kleine beschadigingen).
Dat heb je toch niet geaccepteerd hè?

• NordicID7
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-02 20:32
Wellicht nog niet mogelijk via de ID7 zelf en na het lezen van de recente comment over problemen met laden bij uitgesteld einde/op zone energie weet ik niet of ik nu al de investering wil doen in een (nieuwe laadpaal). Maar dit lijkt me wel een mooi ontwikkeling zeker met de gedachten om de auto in de toekomst te kunnen gebruiken als thuis batterij.

https://www.bright.nl/vid...l-je-gewoon-proberen.html

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NordicID7 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:41:
Wellicht nog niet mogelijk via de ID7 zelf en na het lezen van de recente comment over problemen met laden bij uitgesteld einde/op zone energie weet ik niet of ik nu al de investering wil doen in een (nieuwe laadpaal). Maar dit lijkt me wel een mooi ontwikkeling zeker met de gedachten om de auto in de toekomst te kunnen gebruiken als thuis batterij.

https://www.bright.nl/vid...l-je-gewoon-proberen.html
Kun je een samenvatting geven van de webpagina en/of video zodat wij niet alles af moeten om een beoordeling te maken of het lezen/kijken hiervan onze tijd waard is?

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:47

MaxDlius

Buiten De Zone

Sinds 15 september met een id7 tourer aan het rijden en al vanaf dag 1 last van krakende geluiden bij het uitbollen of rijden onder de 30km/u. Behoorlijk irritant voor een gloednieuwe wagen en erg aanwezig tijdens het filerijden.

Al eens een rit gaan doen met de chef atelier die beweerde dat ze een gelijkaardig onderzoek open hebben voor een nieuwe Enyaq en dat dit mogelijk aan de (gedeelde) schokdempers ligt.

Toch niet meteen iets dat je verwacht van een auto aan 65k. Anderzijds, op mijn ix1 xdrive 30 moest het volledige stuurkolom al na twee maanden vervangen worden door gekraak tijdens het draaien van het stuurwiel...

Heeft er hier verder iemand al last van dat gekraak op zijn id7? Ze lieten het alvast klinken alsof dat ik een fabrieksfout is dat op Volkswagen niveau onderzocht dient te worden.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:11
True schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:48:
[...]

Kun je een samenvatting geven van de webpagina en/of video zodat wij niet alles af moeten om een beoordeling te maken of het lezen/kijken hiervan onze tijd waard is?
In de tijd dat je dit bericht typt had je het antwoord al geweten. Een nieuw soort laadpaal die V2G in de laadpaal ingebouwd heeft, hoeft daardoor niet meer in de auto te kunnen. Werkt op DC laden ipv AC. Filmpje van begin tot 02:45

EPLucon is het merk/bedrijf

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
De EVDC module van Sigenstor/Haier ook

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
MaxDlius schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 07:29:
Sinds 15 september met een id7 tourer aan het rijden en al vanaf dag 1 last van krakende geluiden bij het uitbollen of rijden onder de 30km/u. Behoorlijk irritant voor een gloednieuwe wagen en erg aanwezig tijdens het filerijden.

Al eens een rit gaan doen met de chef atelier die beweerde dat ze een gelijkaardig onderzoek open hebben voor een nieuwe Enyaq en dat dit mogelijk aan de (gedeelde) schokdempers ligt.

Toch niet meteen iets dat je verwacht van een auto aan 65k. Anderzijds, op mijn ix1 xdrive 30 moest het volledige stuurkolom al na twee maanden vervangen worden door gekraak tijdens het draaien van het stuurwiel...

Heeft er hier verder iemand al last van dat gekraak op zijn id7? Ze lieten het alvast klinken alsof dat ik een fabrieksfout is dat op Volkswagen niveau onderzocht dient te worden.
Wat bedoel je met uitbollen?
Is het dit geluid?
Dat heeft die van mij ook helaas.
Zou wel fijn zijn als dat met schokbrekers op te lossen is, of überhaupt op te lossen is.
Het bestaat kennelijk al sinds de introductie.
Ik hoor het ook tijdens het rijden op de snelweg, maar de laatste tijd valt het me minder op.

[ Voor 3% gewijzigd door Puppetmaster op 12-10-2025 09:34 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wnnrK3AcEv1r0TnL7C0r2CAb4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlyBgv5XM8Amq0Ijk22TpDDB.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was het eindelijk zo ver! Ik kon m’n ID7 ophalen. Hij was netjes verstopt onder een kleedje, en de verdere uitleg bij de dealer was prima. Tijdens de uitleg wilde de verkoper de knop van de trekhaak laten zien, dus probeerde hem eerst aan te wijzen.. geen knop.. andere kant.. ook geen knop. Toen begon hij te twijfelen, hebben ze de auto besteld zonder trekhaak. Balen, maar kan gebeuren. Gelukkig kunnen ze hem achteraf monteren zei hij, dus daar gaan we binnenkort een afspraak voor maken. Mocht ik een auto met trekhaak nodig hebben voor die tijd, dan gingen ze dat regelen.

Prima, door naar de binnenkant. Wat uitleg over IDA. Staan er voorbeeld zinnetjes zoals “rolgordijn open”. Dus ik vroeg wat dat deed, zegt hij; ja dan gaat je panorama dak lichter

Ik; huh, maar ik heb geen pano… er zit een panorama dak??

Hij;uhhhhh dat had je ook niet besteld?

Vervolgens ging hij toch even na kijken of dit wel de juiste auto was. Deze was dus wel voor mij besteld, maar trekhaak vergeten en exterieur pakket plus erbij die niet besteld was.

Vervolgens zijn de opties deze toch meenemen (en iets meer bijtelling want hogere fiscale waarde), nieuwe bestellen en hopen dat hij er voor 31 december is (zou moeten kunnen aldus verkoper), of in de voorraad zoeken en hopen dat er een juiste bijstaat.

Uiteindelijk maar voor de eerste optie genomen en deze auto meegenomen. Nu dus inclusief interieur en extra exterieur pakket erbij. Op naar vele kilometers! Eerste 200 reden prima.

Verder is het een van de laatste MY25, met het laffe toetertje, maar wel de zwarte velgen. Uiteindelijk vind ik die toch mooier dan gedacht.

[ Voor 3% gewijzigd door mark322 op 12-10-2025 10:02 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LuPo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 07:41:
[...]

In de tijd dat je dit bericht typt had je het antwoord al geweten. Een nieuw soort laadpaal die V2G in de laadpaal ingebouwd heeft, hoeft daardoor niet meer in de auto te kunnen. Werkt op DC laden ipv AC. Filmpje van begin tot 02:45

EPLucon is het merk/bedrijf
offtopic:
Het is gewoon forum etiquette om een korte beschrijving te geven van wat je deelt.
Dit is niet een heel bijzondere vraag.

• NordicID7
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-02 20:32
Naar aanleiding van de reacties op mijn – wellicht wat cryptische – post van gisteren, wil ik graag wat aanvullende informatie geven over de video die ik deelde.

Het gaat om een video van Bright waarin tussen 0:25 en 2:40 minuten een nieuwe DC-laadpaal van het merk EPLUCON wordt besproken. Wat deze laadpaal bijzonder maakt, is dat hij geschikt is voor bidirectioneel laden, zónder dat de auto dit zelf hoeft te ondersteunen. Dit komt doordat de omvormer in de laadpaal zelf zit. In de video is te zien dat ze dit getest hebben met o.a. een Renault Zoe en een Ford Mustang. De paal kan dus stroom uit de batterij halen en terugleveren aan je huis.

Daarnaast kan deze laadpaal, omdat hij DC in plaats van AC gebruikt, ook extreem langzaam en stabiel laden – tot wel 200 watt. Toen ik de video deelde, twijfelde ik of het misschien te off-topic was voor ons ID-forum.

Toch heb ik het geplaatst, omdat ik denk dat het twee relevante problemen kan oplossen die hier eerder zijn besproken:
1. Bidirectioneel laden: Deze oplossing maakt het mogelijk zonder afhankelijk te zijn van VW’s software-updates.
2. Stabiel laden op zonne-energie: Door de lage en constante laadvermogens kunnen laadsessies beter verlopen, zonder de onderbrekingen die bij AC-laden vaak optreden – wat mogelijk ook de bekende laadfout kan voorkomen.

Excuses als mijn eerdere post wat onduidelijk was. Ik zal verder niet meer over dit onderwerp posten op het ID.7-forum, maar wilde deze verduidelijking nog even meegeven.

• ilpelona
  • Laatst online: 20-10-2025
Iemand die foto's heeft van de id 7 met volgende config? Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnLNL1XjYktHPPItDmxP6zQCHvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOzoq5NcI8lxfxFKEzG59lgq.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
ilpelona schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:27:

[Afbeelding]
Ik vind die zwarte velg echt niet mooi. Door het formaat van de velg lijkt de band ook erg hoog dit vind ik veel minder het geval bij de andere velg van deze afmeting, zie die van mij bijv. True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" is ook 19" (ik meen dat dit Hudson is).
Maar het is jouw configuratie, niet de mijne.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 12-10-2025 11:49 ]

• MaxDlius
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:47

MaxDlius

Buiten De Zone

Puppetmaster schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:33:
[...]

Wat bedoel je met uitbollen?
Is het dit geluid?

[...]

Dat heeft die van mij ook helaas.
Zou wel fijn zijn als dat met schokbrekers op te lossen is, of überhaupt op te lossen is.
Het bestaat kennelijk al sinds de introductie.
Ik hoor het ook tijdens het rijden op de snelweg, maar de laatste tijd valt het me minder op.
Met uitbollen bedoel ik geleidelijk tot stilstand komen. En het klinkt bij mij toch anders dan in die video en heb er altijd last van (koud weer of niet). Het lijkt eerder afkomstig van de wielen of het onderstel in plaats van krakend plastic.

Steam/Battle.net ID: MaxDlius

• ilpelona
  • Laatst online: 20-10-2025
True schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:49:
[...]

Ik vind die zwarte velg echt niet mooi. Door het formaat van de velg lijkt de band ook erg hoog dit vind ik veel minder het geval bij de andere velg van deze afmeting, zie die van mij bijv. True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" is ook 19" (ik meen dat dit Hudson is).
Maar het is jouw configuratie, niet de mijne.
Het is de id7 business pro s sport. Velg is standaard deze kleur. Ondertussen wat fotos gevonden. Is het panodak de moeite? Voorlopig heb ik deze uit de config gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-voqndKWHq0q7MVGY9JmbXHid9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZx90fkL2RNcp1RTeBvo0GPh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf-Qtepyz2vY0hNJRqjnsLqjlw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEIuLVwim3VEcRiqH69Umn0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjUPSRSa-NeTWkq8JIR2_hPBV2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0PyHWkxDag4ScP36JPqOgMl.jpg?f=fotoalbum_large

• RandomNick
mark322 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 09:52:
[Afbeelding]

Gisteren was het eindelijk zo ver! Ik kon m’n ID7 ophalen. Hij was netjes verstopt onder een kleedje, en de verdere uitleg bij de dealer was prima. Tijdens de uitleg wilde de verkoper de knop van de trekhaak laten zien, dus probeerde hem eerst aan te wijzen.. geen knop.. andere kant.. ook geen knop. Toen begon hij te twijfelen, hebben ze de auto besteld zonder trekhaak. Balen, maar kan gebeuren. Gelukkig kunnen ze hem achteraf monteren zei hij, dus daar gaan we binnenkort een afspraak voor maken. Mocht ik een auto met trekhaak nodig hebben voor die tijd, dan gingen ze dat regelen.

Prima, door naar de binnenkant. Wat uitleg over IDA. Staan er voorbeeld zinnetjes zoals “rolgordijn open”. Dus ik vroeg wat dat deed, zegt hij; ja dan gaat je panorama dak lichter

Ik; huh, maar ik heb geen pano… er zit een panorama dak??

Hij;uhhhhh dat had je ook niet besteld?

Vervolgens ging hij toch even na kijken of dit wel de juiste auto was. Deze was dus wel voor mij besteld, maar trekhaak vergeten en exterieur pakket plus erbij die niet besteld was.

Vervolgens zijn de opties deze toch meenemen (en iets meer bijtelling want hogere fiscale waarde), nieuwe bestellen en hopen dat hij er voor 31 december is (zou moeten kunnen aldus verkoper), of in de voorraad zoeken en hopen dat er een juiste bijstaat.

Uiteindelijk maar voor de eerste optie genomen en deze auto meegenomen. Nu dus inclusief interieur en extra exterieur pakket erbij. Op naar vele kilometers! Eerste 200 reden prima.

Verder is het een van de laatste MY25, met het laffe toetertje, maar wel de zwarte velgen. Uiteindelijk vind ik die toch mooier dan gedacht.
Dit is toch echt wel een amateur actie zeg. Gewoon opties weglaten en juist andere weer bestellen. Lijkt me nog een moeilijke keuze om te maken. Veel plezier met je auto!

• RandomNick

[Afbeelding]
Veel te donker naar mijn smaak, en dat komt hoofdzakelijk door deze velgen. Ik heb zelf deze als Tourer in bestelling staan, maar een velgenupgrade naar de 20" Montreal was voor mij echt een must om het plaatje wat te veranderen. Ben zelfs nog bezig geweest om te kijken of het black edition pakket er niet af kon, maar dat kon helaas niet. Voor jouw info: als je met een nieuwe bestelling bezig bent, de weergegeven velgen zijn op dit moment niet leverbaar, en in plaats daarvan zal je Hudson krijgen.

• DaMenaz
Kleur: persoonlijk
Velgen: persoonlijk
Panoramadak: persoonlijk

Bestel hem zoals jij hem wilt. Niet op basis van de mening van een paar anonieme Tweakers. 😄

Catch my drift?

• LuPo

[Afbeelding]
Hier nog wat foto's van de zwarte 19" Bergen velgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVouc3TLKHyNwerDwnE-SsoLr2I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ILjMo6087KyzOWr4SCARc9gq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ewpm-ba2qezCIS8SA63mu9n1Lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/peTH8ig67cuxoXR9igQB8F4J.jpg?f=user_large

Ik vind het best mooi, maar dan wel met de lichtere lakkleuren zoals wit en lichtblauw.

• DaMenaz
Zo'n Stormtrooper Edition is wel gaaf! Past mooi naast mijn Darth Vader Edition.

Catch my drift?

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:14
LuPo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind het best mooi, maar dan wel met de lichtere lakkleuren zoals wit en lichtblauw.
Mooi! Hoe vaker ik de combo zie hoe meer spijt ik heb dat ik voor aquamarine blue ben gegaan. Al is dat met de nu pas bekend geworden 20inch Montreal ook geen straf.

• LuPo
appelstruike schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:03:
[...]

Mooi! Hoe vaker ik de combo zie hoe meer spijt ik heb dat ik voor aquamarine blue ben gegaan. Al is dat met de nu pas bekend geworden 20inch Montreal ook geen straf.
Ik vind het ook mooi inderdaad! Heb zelf nog niet besteld, de auto op de foto's is de demo-auto van VW Wittebrug :)

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:12
LuPo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:00:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank je wel voor de foto's. Ik krijg precies deze, alleen met Hudson schoenen (want 4-seizoenen, scheelde weer)

• Surfroy01
Ruud schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:50:
Ik zal me hier ook maar even melden aangezien de PL aanvraag akkoord is.

ID.7 Tourer Pro Limited met trekhaak en Trondheim velgen in de kleur Aquamarine Blue incoming! Initieel was ik op zoek naar een iets grotere benzine-opvolger voor de huidige Golf 7.5 GTI. Een Skoda Octavia RS NX5 moest het worden. Totdat ik werd geattendeerd op de ID.7. Vorige week vrijdag tussen de afspraken van de dealer door hebben ze een ID.7 demo opgehaald en heb ik een korte proefrit gemaakt. Conclusie; ik denk dat ik er wel aan kan wennen.

Nog een nachtje over geslapen en berekend dat een ID.7 met de huidige PL aanbieding goedkoper is dan de Golf 7.5 GTI nu per maand... Laat staan een jongere Octavia RS. En dat met maar ~10.000km per jaar.

Ga ik de hot hatch missen? Vast wel, maar daar vinden we dan wel weer een oplossing voor.
Ik ben van een MK7 GTI (met 310pk) naar een EV gegaan met 220pk en nu 3 jaar later de ID.7 met wat is het 280pk. Op de DSG farts na mis ik niets aan het vermogen van de GTI.

• ArneRH
  • Laatst online: 02-02 12:48
MaxDlius schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 07:29:

Ja, hier zelfde, lijkt bij mij van rechtsvoor te komen. Sinds juni al, nog niet naar dealer mee geweest, maar is inderdaad gekraak of getik bij uitrollen of lage snelheid.

• Ruud
  • Nu online
Surfroy01 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:01:
[...]

Ik ben van een MK7 GTI (met 310pk) naar een EV gegaan met 220pk en nu 3 jaar later de ID.7 met wat is het 280pk. Op de DSG farts na mis ik niets aan het vermogen van de GTI.
DSG farts heb ik niet (OPF) en vermogen is wel voldoende van een ID.7. De GTI is ook gewoon standaard met 245PK. Het gaat om het betrokken rijden. ;) Daarin is de ID.7 gewoon afstandelijk met vele hulpjes in vergelijking met een hot hatch. Maar als het te erg tegenvalt zijn daar wel oplossingen voor te vinden. :)

• JanHenk
  • Niet online
Qua rijgedrag is de ID.7 standaard wel een stuk meer op comfort gericht dan een GTI (heb ik nooit gehad, maar wel eens mee gereden). Als je af en toe graag wat straffere demping heeft kan ik het DCC wel aanraden, maakt een flink verschil. Exterieur Pakket Plus dus. ;)

• Ruud
  • Nu online
JanHenk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:12:
Qua rijgedrag is de ID.7 standaard wel een stuk meer op comfort gericht dan een GTI (heb ik nooit gehad, maar wel eens mee gereden). Als je af en toe graag wat straffere demping heeft kan ik het DCC wel aanraden, maakt een flink verschil. Exterieur Pakket Plus dus. ;)
DCC had zeker een meerwaarde maar een panoramadak heeft een grotere negatieve waarde voor me. Dus nee, geen Exterieur Plus voor mij. En ook met DCC wordt een ID.7 nooit betrokken. Het blijft een boot van 2200KG.

• resusaapje

resusaapje

h less

Ruud schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:20:
[...]

DCC had zeker een meerwaarde maar een panoramadak heeft een grotere negatieve waarde voor me. Dus nee, geen Exterieur Plus voor mij. En ook met DCC wordt een ID.7 nooit betrokken. Het blijft een boot van 2200KG.
Mwa, met DCC en ESP op Sport gaatie aardig strakde bocht door hoor, inclusief sliding. :)
Pas als het mis gaat, merk je hoeveel potentiële energie er in zit. Zie dat filmpje van die taxichauffeur op de Erasmusbrug. :X

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• JanHenk
  • Niet online
@Ruud Haha, het is zeker een flink gewicht wat door de bocht gaat. Maar het bereik in demping met DCC vind ik wel vrij absurd. In de individuele stand kun je nog strakker gaan dan de standaard sport-stand en dan is het echt een behoorlijk stevig onderstel.

Ik vind het glazen dak wel gaaf (tot op heden meerwaarde dus), maar voor de eindconclusie daaromtrent wacht ik de zomerdagen nog even af ;)

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-02 08:51
Ruud schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:20:
[...]

Toen ik hem bestelde (inmiddels alweer anderhalf jaar geleden) kon ik wel kiezen of ik het Exterieur pakket plus met of zonder panoramadak wilde.

• Surfroy01
Ruud schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

DSG farts heb ik niet (OPF) en vermogen is wel voldoende van een ID.7. De GTI is ook gewoon standaard met 245PK. Het gaat om het betrokken rijden. ;) Daarin is de ID.7 gewoon afstandelijk met vele hulpjes in vergelijking met een hot hatch. Maar als het te erg tegenvalt zijn daar wel oplossingen voor te vinden. :)
Ach ik vind de ID.7 fantastisch rijden juist dankzij alle hulpmiddelen (al had ik die in de GTI ook al zij het iets minder geraffineerd). Voor betrokken rijden heb ik nog een 50 jaar oude Alfa Romeo staan :)

• JanHenk
  • Niet online
Vinslo schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 09:57:
[...]

Toen ik hem bestelde (inmiddels alweer anderhalf jaar geleden) kon ik wel kiezen of ik het Exterieur pakket plus met of zonder panoramadak wilde.
Ja dat was toen inderdaad zo op de Pro Business lijn? Met de Limited Editions niet.

Edit: al gaat het hier volgens mij om een Belgische configuratie, daar hebben ze weer andere namen en uitrustingen.

[ Voor 14% gewijzigd door JanHenk op 13-10-2025 10:04 ]

• Ruud
  • Nu online
Laten we niet de fout maken dat stevig/sport onderstel goed is. De GTI heeft ook DCC en daar is sport gewoon niet nodig. In de medium stand heb je veel meer controle op de gemiddelde Nederlandse weg. In sport is de ingaande slag te straf gedempt waardoor de auto springerig wordt. Sneller op een biljartlaken maar minder snel op minder glad asfalt.

Maar dan nog, een hot hatch is nooit een vergelijk voor een ID.7. (Tenzij je de overstap maakt :+) Dus ik mis de GTI nooit of ik ga dezelfde kant op als @Surfroy01 met een oldtimer. (of Mazda MX-5)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 13-10-2025 10:08 ]

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:36
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:02:
[...]

Ja die maat kun je alleen vinden op de site van Konig zelf. Blijkbaar hebben ze (bij Konig) die pas recent goedgekeurd voor “onze” maat en zijn alle configurators en dergelijke van derden-webshops nog niet bijgewerkt.

Volgens Volkswagen (instructieboekje) mag je de kettingen overigens niet op 20” monteren, maar alleen op 19”. Geen idee waarom, viel me ook op bij de Enyaq…
Gebaseerd op de feedback hier heb ik dus ook de konig xg cross 248 besteld bij Amazon.
Vooraf nog even op de konig website gedubbelchecked of deze zeker geschikt waren voor 255/45 r19.
Blijkt nu dat op het label van mijn verpakking de grootste maat 245/45 r19 of 235/45 r20 zou zijn.
Ik was dus toch nog even in twijfel en heb dus maar even konig zelf gecontacteerd en heb zeer snel een reactie ontvangen.

Even hun reactie copy/paste :
As we continuously update our size labels, it may happen that chains with outdated labels are still on the market.
Below are the updated labels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qywvFAOmGEFR0IWZ57QffqFs8Yw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DTbYAMfdWKVe10C7Jn4s5VNM.png?f=fotoalbum_large

Voor iets dat hoogstwaarschijnlijk nooit gebruikt gaat worden is deze konig set via amazon een goeie deal waarvan je ook weet dat het betrouwbaar gaat zijn als je het dan toch eens nodig hebt.

• JanHenk
  • Niet online
Even wat anders. Ik ben van een Enyaq naar de ID.7 Tourer gegaan. Wij hebben drie kinderen in de leeftijd 5, 2 jaar en (inmiddels) 7 maanden. Alledrie nog verplicht in een kinderstoel dus.

3-op-een-rij in kinderstoelen is in veel auto's een uitdaging. Tot mijn verrassing gaat het in de ID.7 een stuk praktischer dan in de Enyaq. Al met al pakt het in ons geval echt een stuk handiger uit dan ik vooraf had ingebeeld of bij een proefrit had ervaren.

Drie kleine maar belangrijke verschillen
• De achterbank is meer 'gevormd' (dan de Enyaq) en dus ligt het middenstuk een stukje hoger dan de twee zitplaatsen ernaast. Dat maakt ook dat, ondanks een kinderstoel op de middelste plaats, de gordelbevestigingspunten een stuk makkelijker bereikbaar zijn.

• Er is veel meer ruimte tussen de voorstoelen en de achterbank. Geen verassing gezien het een lange station is. Maar dat maakt het veel eenvoudiger om een babystoel achterstevoren te bevestigen.

• De leukste random fact: de gordels in de ID.7 zijn veel langer dan in de Enyaq. Die lengte komt zeer goed van pas bij het bevestigen van een babystoel met de gordels.

Zal later eens aanvullen met een foto

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
JanHenk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:21:
Even wat anders. Ik ben van een Enyaq naar de ID.7 Tourer gegaan. Wij hebben drie kinderen in de leeftijd 5, 2 jaar en (inmiddels) 7 maanden. Alledrie nog verplicht in een kinderstoel dus.
Je mag bij 3 er eentje op een verhogen doen. Of in ieder geval, je bent geen stoeltje verplicht. Ik weet niet hoe je anders de gordels vastkrijgt als je er 3 op een rijtje hebt.

• DaMenaz
Surfroy01 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:01:
[...]

286 pk en 550 Nm. Voor zover ICE en BEV te vergelijken is. De BEV hoef je bv niet eerst naar 4.500 rpm te jagen.

Catch my drift?

• JanHenk
  • Niet online
Tukker87 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Je mag bij 3 er eentje op een verhogen doen. Of in ieder geval, je bent geen stoeltje verplicht. Ik weet niet hoe je anders de gordels vastkrijgt als je er 3 op een rijtje hebt.
Ben ik van op de hoogte hoor. Maar die simpele stoelverhogers (dus zonder rugleuning) mogen niet meer verkocht worden (behalve oude voorraad geloof ik). Als je ze niet hebt liggen, ook nauwelijks nog te krijgen. Maar dat terzijde. Op dit moment doen we het als volgt, van links naar rechts;

Cybex Cloud Z (babystoel) - Britax Romer King Pro - Britax Romer Kidfix.

De buitenste stoelen kun je met de gordel bevestigen, want je kan er nog behoorlijk goed bij en ook de middelste zit vast met gordel. Isofix wordt hem niet met 3 naast elkaar, de bevestigingspunten van isofix zitten te ver naar binnen en je hebt het ook alleen op de buitenste plaatsen. Met de Enyaq had ik wel echt moeite met de gordelbevestigingspunten bereiken inderdaad.

• Neomagicpro
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-10-2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcNWIxJnXvYr1-85nj6UcYVqlkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1lc7J7hl2qTqd6PPRb4Qf9T.jpg?f=fotoalbum_large
Mijne is ook binnen 2 juni besteld afgelopen zaterdag 11-10 geleverd ID.7 Tourer Pro Limited Black on Black😎

• Surfroy01
DaMenaz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

286 pk en 550 Nm. Voor zover ICE en BEV te vergelijken is. De BEV hoef je bv niet eerst naar 4.500 rpm te jagen.
Klopt, BEV pk's zijn anders dan die van een ICE.

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02 19:58
Mijn ID7 heeft nog nooit automatisch van rijstrook gewisseld tijdens TA... wat voor zwarte magie gebruiken jullie? :D

• resusaapje

resusaapje

h less

asaki schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:41:
Mijn ID7 heeft nog nooit automatisch van rijstrook gewisseld tijdens TA... wat voor zwarte magie gebruiken jullie? :D
Automatisch. Mits je het stuur vast blijft houden en zelf richting aangeeft...

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:45

Crusader

Arc Nature

resusaapje schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:45:
[...]

Automatisch. Mits je het stuur vast blijft houden en zelf richting aangeeft...
Maar alleen door een kort tikje op de richtingaanwijzer, niet helemaal doorklikken want dan denkt TA dat je zelfstandig gaat wisselen van rijstrook en doet ie het niet zelf. Is mijn ervaring tenminste.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• stanny
  • Niet online
Crusader schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:46:
[...]

Maar alleen door een kort tikje op de richtingaanwijzer, niet helemaal doorklikken want dan denkt TA dat je zelfstandig gaat wisselen van rijstrook en doet ie het niet zelf. Is mijn ervaring tenminste.
En als dat witte pijltje aangeeft dat de auto vindt dat het veilig is, wat nogal wispelturig kan zijn naar mijn gevoel

• Surfroy01
Klopt meestal doet de mijne het pas na een km of 10 snelweg en soms helemaal niet en dan weer continu wel. Ik heb de sweet spot nog niet gevonden. Vind het wel een geinige gimmick.

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-02 20:55
stanny schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

En als dat witte pijltje aangeeft dat de auto vindt dat het veilig is, wat nogal wispelturig kan zijn naar mijn gevoel
Het werkt bij mij wel 'altijd' maar het is wel een hele veilige feature. Als er iemand de dicht bij je zit op de rijbaan waar je heen wilt dan schat de auto het als onveilig in. Ik snap ook best waarom dat op die manier werkt om gevaarlijke situaties te voorkomen.

Ik vind het daarom vooral een prima feature in rustig avond/weekendverkeer waarbij je vrij lui kunt cruisen. Het meest prettige daaraan vind ik is dat je je niet druk hoeft te maken over of je netjes in de rijbaan komt, dat doet hij dan zelf. Mijn grootste irritatie is denk ik dat ik er gewoon niet helemaal vanuit kan gaan dat hij doet wanneer ik het wil. Soms zit ik voor mijn gevoel eindeloos te wachten op dat witte pijltje terwijl ik het zelf al lang als veilig had ingeschat.

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-02 11:10
Surfroy01 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:13:
Klopt meestal doet de mijne het pas na een km of 10 snelweg en soms helemaal niet en dan weer continu wel. Ik heb de sweet spot nog niet gevonden. Vind het wel een geinige gimmick.
Druk op “res” op je stuur dan doet hij het meteen. Je ziet dan ook op je instrumenten cluster (mits baan vrij een wit pijltje dat je kan gaan)

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 02-02 11:10
Neomagicpro schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:06:
[Afbeelding]
Mijne is ook binnen 2 juni besteld afgelopen zaterdag 11-10 geleverd ID.7 Tourer Pro Limited Black on Black😎
Heel mooi! Hier precies dezelfde configuratie alleen de S en had de ID7 Weg laten halen maar wel de all black versie ! Veel rijplezier !

• stanny
  • Niet online
SlushyCarpet schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:09:
[...]
Mijn grootste irritatie is denk ik dat ik er gewoon niet helemaal vanuit kan gaan dat hij doet wanneer ik het wil. Soms zit ik voor mijn gevoel eindeloos te wachten op dat witte pijltje terwijl ik het zelf al lang als veilig had ingeschat.
Dat is dus het deel waar ik op doelde met het willekeurig zijn.
Het pijltje verschijnt enkel wanneer het kan, niet wanneer er toch iemand is, dus in dat opzicht is het wel goed en veilig. Alleen heb ik ook al regelmatig op een lege autosnelweg ‘s nachts bij wijze van proef echt zitten wachten tot dat pijltje er kwam, maar soms komt dat dus gewoon niet.
Ik weet ook niet hoe dat systeem werkt, met de sensoren en of camera allicht, misschien dat dat dan ‘s nachts minder goed gaat doordat de camera’s gewoon slecht zijn van beeldkwaliteit, wie weet :)

• stanny
  • Niet online
Soeltanofswing schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:15:
[...]

Druk op “res” op je stuur dan doet hij het meteen. Je ziet dan ook op je instrumenten cluster (mits baan vrij een wit pijltje dat je kan gaan)
Had ik ook al eens gelezen, maar bij mij werkt dat dus niet zomaar altijd na het nog eens indrukken van de RES knop.
Maar ik stoor me er ook niet aan, fijn dat het er op zit, geen gemis dat het niet werkt, meestal krijg ik toch de melding dat het wisselen afgebroken is door een manuele stuurbeweging :P
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1