Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:22
Spekkie99 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

De standaard EQ mist zeker deze frequenties in de schuifbalkjes?

Een DSPeaker antimode zou ideaal zijn.
Uiteraard. De frequenties van de schuifbalkjes zitten precies waar ze niet moeten zitten. 8)7
Wellicht toch eens onderzoeken of ik het signaal van de sub kan gebruiken voor een DSP versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:43
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:Enige dat voor mij nog wel wat beter kan is, bij ingeschakelde Travel Assist, het terugkeren naar de rechterbaan. Dit gaat minder goed dan inhalen opschuiven naar de linkerbaan bij mij. Het is niet constant en de auto heeft de neiging om te ver naar rechts op te schuiven waardoor je of tegen een andere auto/vrachtwagen lijkt aan te rijden of de vluchtstrook oprijdt.
De auto heeft ook een bepaalde mate van zelflerend vermogen. Volgens mij past hij het rijgedrag ook aan als je zelf meer links in het vak blijft hangen. Ik merk in elk geval niet (meer) dat de auto te ver naar rechts in het vak zit.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:55
Jer0ne schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:53:
Inmiddels 140k probleemloze en fijne km in de ID.4 1st Max gemaakt. Altijd in de B stand en waar mogelijk met TA: riant rijden. Het is nu tijd voor een nieuwe EV. Ik heb naar enkele andere merken gekeken voor de vorm, maar ik was blij verrast met de gunstige lease mogelijkheden van de ID.7! Onlangs de ID.7 Tourer Pro S LE mogen bestellen. Stonewashed Blue en licht interieur. Ook ik werd gebeld door de LM dat de standaard velgen niet goed leverbaar zijn. Als alternatief kreeg de LM van de dealer de 20" Trondheim aangeboden. Zeker blij mee. De wat kleinere range en hogere fiscale waarde heb ik er graag voor over.

Heb nog geen verwachte leverdatum ontvangen. 5 jaar geleden werd de ID.4 nog verrassend op 30 december op kenteken gezet, hoewel de leverdatum in januari was. Even afwachten hoe het nu zal gaan, kijk er sowieso naar uit! :) :)
Update: dealer heeft 6 oktober besteld, levering staat gepland derde week december 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53

Crusader

Arc Nature

LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Daarnaast is de after-market ARS subwoofer een verbetering maar bij lange na niet perfect. Metingen met REW bevestigen dit. Er zit een enorme bult op ca. 32Hz en een dip rond de 60-70Hz. Het omdraaien van de fase zorgt voor een gelijkmatigere respons en klinkt daardoor ook veel realistischer maar de bult blijft helaas. Eens kijken of met een andere plaatsing of het gedeeltelijk afdichten van de port dit verminderd kan worden de komende periode.
Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LionofJudah68
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:22
Crusader schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Die subwoofer moet je ook naar luisteren, niet naar grafiekjes zitten staren ;-)
Het is echt een hele verbetering ten opzichte van de stock subwoofer. Interesseert me dan niks dat er bepaalde frequenties minder vertegenwoordigd zijn, voor het geld is die subwoofer een absolute no-brainer als je een betere basweergave wilt dan wat er af fabriek wordt geleverd.
Ik luister eerst en dan zie ik in metingen of wat ik hoor wel of niet klopt. Dat het jou niet interesseert, interesseert mij dan weer niets. Ik probeer alleen kennis te delen voor diegene die het wel interessant vinden cq. op zoek zijn naar het maximaal haalbare met de mogelijkheden die er zijn. Volgens mij is daar een forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32
Willianv schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:33:
Ik ben in de markt voor een id7 tourer pro limited edition.

Over het bidirectioneel laden lees ik nogal wat tegenstrijdige berichten. Weten jullie hier misschien wat meer over?
Auto kan in theorie alleen DC terugleveren, maar de meeste thuispalen zijn AC. DC laadpalen thuis zijn erg duur.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarkusFTW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:44
Account aangemaakt om hier mee te kunnen praten.
Deze week een auto uit voorraad gereserveerd, zou voor het einde van het jaar geleverd kunnen worden en daarom extra gunstig in de private lease (echt een zeer goede deal nog steeds, al begreep ik dat hij eerder zelfs nog iets scherper was).
Binnenkort is de weg een pro limited aquamarin blue rijker.
Alsof het zo had moeten zijn, reed ik gister 20 min achter een ID7. Mocht iemand gedacht hebben achtervolgd te worden door een paarse polo, ik kon het niet laten extra lang te genieten en voorpret te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LionofJudah68 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:20:
Als ik dan nu de reviews terugkijk dan kan ik ook de kritiek op bijv. de ruitschakelaars en de stuurwielbediening beter op waarde schatten. Het is geneuzel. Ze kunnen natuurlijk ook moeilijk zeggen dat de ID7 helemaal perfect is.
Ik heb hier zelf ook geen moeite mee eigenlijk, kan het allemaal goed snel vinden en bedienen.

skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
JanHenk schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:33:
[...]

Ja de MAX K55 heb je dan volgens mij nodig in verband met het leeggewicht van de ID7. Maar die Reflex Cross (248) zijn ook nieuw, die zien er echt veel handiger uit dan een loopvlakketting en nog goedkoper ook. Althans, 300 euro. Gulden middenweg? ;)

Afijn, alle opties van Konig wel besproken inmiddels :P
Ik heb een omruilactie lopen bij König. Via dealer hadden ze vorig jaar aangegeven dat de Reflex Cross 251 een geschikte ketting was (terwijl dat niet in hun configurator stond). Net als de XG Cross 251.
Las hier tot mijn verbazing dat hier de 248 werd gezegd dus na contact met König werd duidelijk dat ze recent hebben geconstateerd dat 251 net te groot is en daarom de 248 de juiste maat is.
Ze geven aan dat ze de kettingen onder garantie omruilen voor me. Nette service.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1