Wow, dat zijn echt enorm scherpe prijzen. Als ik dat had geweten dan had ik misschien private lease gedaan ipv zakelijke lease.Metten schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:40:
Ik heb mijn ID.7 als private lease besteld via de dealer bij VW PFS, ik zie nu dat ze daar enorm aan het stunten zijn met de tarieven voor specifiek de ID.7 Tourer:
https://privatelease.volk...0000&Duration=60&filter=0
Mocht er iemand in de markt zijn voor een (private lease) ID.7 dan zou ik hier zeker naar kijken, de tarieven zijn zéér scherp.
Als ík dit had geweten had ik wel even gewacht… ik moet er maar niet teveel bij stilstaanLeid372 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:25:
[...]
Wow, dat zijn echt enorm scherpe prijzen. Als ik dat had geweten dan had ik misschien private lease gedaan ipv zakelijke lease.
Even opletten bij die 19” Hudson velgen want die worden met All-season banden geleverd volgens de configurator!mark322 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 18:12:
[...]
Heb je een idee wat die Hudson velgen kosten? Toen ik hem bestelde kon je die hudsons er nog niet bij klikken. Nu zag ik in de configurator dat je ze er wel bij kunt doen, maar volgens de dealer was mijn id7 (helaas) al geplanned voor productie over twee weken en kon het niet meer aangepast worden.
Hij kon ze er nog wel later op zetten, maar dat was stukken duurder dan de 250 piek die nu in de configurator staat.
Wat zijn de kleine lettertjes?Leid372 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:25:
[...]
Wow, dat zijn echt enorm scherpe prijzen. Als ik dat had geweten dan had ik misschien private lease gedaan ipv zakelijke lease.
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Zo te zien geen andere voorwaarden vergeleken met wat ik heb afgesloten. Zelfs de ‘over bundel’ tarieven per KM zijn flink lager.
Je hebt wel gelijk zeg, dit is echt bizar laag. Een Fiat 500e bij Direct Lease in de PL is met een kleurtje nog duurder voor dezelfde looptijd.Metten schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:40:
Ik heb mijn ID.7 als private lease besteld via de dealer bij VW PFS, ik zie nu dat ze daar enorm aan het stunten zijn met de tarieven voor specifiek de ID.7 Tourer:
Mocht er iemand in de markt zijn voor een (private lease) ID.7 dan zou ik hier zeker naar kijken, de tarieven zijn zéér scherp.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 39% gewijzigd door True op 05-07-2025 00:20 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Je vergeet alleen dat hier dan nog een aantal opties niet bij zitten. Je lijkt behalve de kleur niet veel keuze te hebben, of wellicht moet dat via de dealer geregeld worden.True schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:05:
[...]
Je hebt wel gelijk zeg, dit is echt bizar laag. Een Fiat 500e bij Direct Lease in de PL is met een kleurtje nog duurder voor dezelfde looptijd.
***members only***
Als ik de normale configurator pak en de LE pro s neem, zie ik ook de goedkopere PL prijzen. Met panoramadak en interieur plus kom ik uit op 850 bij 60m/25kkm + winterbandenRandomNick schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 07:03:
[...]
Je vergeet alleen dat hier dan nog een aantal opties niet bij zitten. Je lijkt behalve de kleur niet veel keuze te hebben, of wellicht moet dat via de dealer geregeld worden.
ID4.1M Honey Yellow
Deze week de Tourer Pro bij de LM besteld. Inmiddels ook bij VW in DE.
Vraagje aan degene die al een ID 7 rijden. Hoe is jullie ervaring met de levertijden, met name in het laatste deel van het process? Dus van productie naar aflevering bij de dealer (begreep dat hier normaal gesproken ongeveer twee weken voor staat).
Reden dat ik dit vraag is omdat mijn huidige lease contract afloopt op 29 december. De productie van VW houdt hier rekening mee en zegt nu de auto in de laatste week van december te leveren. Het zou natuurlijk jammer zijn als die net een week later wordt afgeleverd.
Uiteraard kan er genoeg gebeuren in het productieproces dat voor vertraging zorgt, maar ben benieuwd naar ervaringen uit het verleden.
Vraagje aan degene die al een ID 7 rijden. Hoe is jullie ervaring met de levertijden, met name in het laatste deel van het process? Dus van productie naar aflevering bij de dealer (begreep dat hier normaal gesproken ongeveer twee weken voor staat).
Reden dat ik dit vraag is omdat mijn huidige lease contract afloopt op 29 december. De productie van VW houdt hier rekening mee en zegt nu de auto in de laatste week van december te leveren. Het zou natuurlijk jammer zijn als die net een week later wordt afgeleverd.
Uiteraard kan er genoeg gebeuren in het productieproces dat voor vertraging zorgt, maar ben benieuwd naar ervaringen uit het verleden.
Mijn Pro LE is vorige week besteld, en kreeg nu een levering bevestiging van de dealer voor begin oktober.
Huidige lease contract loopt tot 23 december. Dus ben benieuwd of ik hem eerder mag halen, of dat ze hem op de parkeerplaats laten staan. Hij staat iig dit jaar op kenteken, dat is het belangrijkste.
Krijg je trouwens nog linkje om de status van je bestelling te volgen ofzo? Ik heb dit niet gekregen.
Huidige lease contract loopt tot 23 december. Dus ben benieuwd of ik hem eerder mag halen, of dat ze hem op de parkeerplaats laten staan. Hij staat iig dit jaar op kenteken, dat is het belangrijkste.
Krijg je trouwens nog linkje om de status van je bestelling te volgen ofzo? Ik heb dit niet gekregen.
[ Voor 14% gewijzigd door sebastiaanarda op 05-07-2025 16:59 ]
Enkele vakantieritten gedaan met de ID.7 (77kWh, 47k km gereden op 1.5 jaar). Samen gereden met een caravantrekker, dwz met max 100 km/u onderweg. Verbruik is m.i. echt laag op deze manier:
rit 1: 228 km, 82 km/u en 13.8 kWh/100km
rit 2: 87 km, 58 km/u en 15.9 kWh/100km
rit 3: 220 km, 58 km/u en 14 kWh/100km (incl periferique Parijs)
rit 4: 212 km, 88 km/u en 14.2 kWh/100km
rit 5: 215 km, 56 km/u en 13.6 kWh/100km (zonder snelweg)
rijbereik bij dit verbruik: 500 a 550km
rit 1: 228 km, 82 km/u en 13.8 kWh/100km
rit 2: 87 km, 58 km/u en 15.9 kWh/100km
rit 3: 220 km, 58 km/u en 14 kWh/100km (incl periferique Parijs)
rit 4: 212 km, 88 km/u en 14.2 kWh/100km
rit 5: 215 km, 56 km/u en 13.6 kWh/100km (zonder snelweg)
rijbereik bij dit verbruik: 500 a 550km
Ik heb al decennia lang volledig groene thuis stroom contracten echter wat je uit je stopcontact krijgt is natuurlijk maar net waar het net mee gevuld is. Heb wel zonnepanelen liggen maar daar kan ik niet volledig mee laden. En onderweg ik heb geen idee wat ik daar ‘tank’. Dus in het algemeen is stroom niet 100% groen.Puppetmaster schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:40:
[...]
Bedoel je dat in het algemeen of hetgeen jullie thuis afnemen?
Ik weet niet of elke dealer er mee werkt. Volgens de partij waar mijn bestelling loopt, Van Mossel, hebben zij dit niet.sebastiaanarda schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 16:53:
Eerste euvel ontdekt..
Vandaag voor de eerste keer regen, dus de eerste keer de ruitenwissers nodig.
Die dingen draaien in elkaar en blokkeren dus ik heb nu gewoon geen ruitenwissers
Uiteraard op zondag nu alles gesloten is
Die dingen draaien in elkaar en blokkeren dus ik heb nu gewoon geen ruitenwissers

Aha, ik dacht dat ik het me verbeeldde, maar iemand anders heeft het dus ook.stanny schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:09:
Eerste euvel ontdekt..
Die dingen draaien in elkaar en blokkeren dus ik heb nu gewoon geen ruitenwissers![]()
Tijdens regen dacht ik te zien dat de twee wisserbladen elkaar raakten en dat de grote wisser even bovenaan bleef hangen. Ik keek ergens anders naar en na dat moment deden ze het weer prima. We houden het in de gaten...
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ja, dat is ook een beetje hoe je ernaar kijkt natuurlijk.Surfroy01 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 19:07:
[...]
Ik heb al decennia lang volledig groene thuis stroom contracten echter wat je uit je stopcontact krijgt is natuurlijk maar net waar het net mee gevuld is. Heb wel zonnepanelen liggen maar daar kan ik niet volledig mee laden. En onderweg ik heb geen idee wat ik daar ‘tank’. Dus in het algemeen is stroom niet 100% groen.
Door jouw contracten wordt het net voor wat jij gebruikt juist gevuld met groene stroom.
En doordat jij en vele anderen die contracten zijn aangegaan, is de totale stroommix in NL al meer dan de helft schoon (54% in 2024).
Ook de grotere snelladers geven aan groene stroom te contracteren, dus ook onderweg rij je veelal schoon.
Het is idd nog niet 100%, maar wel meer dan de helft van je verbruik. In mijn optiek dus veelal wél schoon ipv veelal niet schoon.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
VW assistance is onderweg, ze gaan proberen ter plaatse te repareren…resusaapje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:29:
[...]
Aha, ik dacht dat ik het me verbeelde, maar iemand anders heeft het dus ook.
Tijdens regen dacht ik te zien dat de twee wisserbladen elkaar raakten en dat de grote wisser even bovenaan bleef hangen. Ik keek ergens anders naar en na dat moment deden ze het weer prima. We houden het in de gaten...
Weinig hoop op, maar goed
Sowieso is grijze stroom al een factor 2+ beter dan benzine.
Als de helft inderdaad al groene stroom is ben je gemiddeld 5x zo weinig CO2 aan het uitstoten vergeleken benzine.
Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken als het (nog) niet 100% groen is.
Als de helft inderdaad al groene stroom is ben je gemiddeld 5x zo weinig CO2 aan het uitstoten vergeleken benzine.
Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken als het (nog) niet 100% groen is.
Update:stanny schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:39:
[...]
VW assistance is onderweg, ze gaan proberen ter plaatse te repareren…![]()
Weinig hoop op, maar goed
Touring is langsgeweest, volgens die man weten de ruitenwissers hun uiterste standen niet waardoor die in de soep draaien… zou “eenvoudig” opgelost moeten geraken met die dingen te herprogrammeren.
Morgenochtend dus naar de VW garage, benieuwd.
Hopelijk niet het begin van een maandagochtend-wagen-verhaal
Verder wel een super auto
Ik kon onlangs mijn ID7T al even zien. De verkoper had m opgehaald
:strip_exif()/f/image/GYmf60tl58cIge15Z70OHNai.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B0oTxKh4q6JqQUml48abdnMr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6jnUDi90Fy6Nk3mbqXmOTSMA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UM0XBcns4aRvBotsy5tETSv6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 123% gewijzigd door marcelmg2 op 06-07-2025 15:11 ]
Dat lichte interieur blijft top. Had hier helaas niet de WAF.
Catch my drift?
Nu komt het hele zwart-wit-zwart van buiten terug in het interieur. Vroeger ooit een zwarte Seat Toledo gehad (mis 'm nog steeds) met het witte interieur, dit is ook een beetje nostalgie.DaMenaz schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:27:
Dat lichte interieur blijft top. Had hier helaas niet de WAF.
Nu nog op Duitse platen zetten.marcelmg2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:15:
[...]
Nu komt het hele zwart-wit-zwart van buiten terug in het interieur. Vroeger ooit een zwarte Seat Toledo gehad (mis 'm nog steeds) met het witte interieur, dit is ook een beetje nostalgie.
Catch my drift?
Ik woon er wel....maar dit is een NL lease auto.
Erg leuk die foto's, zo gaat mijne ook worden.marcelmg2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:25:
[...]
Ik kon onlangs mijn ID7T al even zien. De verkoper had m opgehaald[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Vast veel plezier er mee.
Ik vind het wel treurig van mijzelf dat ik aan de eerste foto al herkende dat dit HK in Hengelo wasmarcelmg2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 14:25:
[...]
Ik kon onlangs mijn ID7T al even zien. De verkoper had m opgehaald[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Wat ik vandaag nu ineens had:
Na een melding over de kinderbeveiliging die ik negeerde, ging bij het inrijden van een parkeergarage het bestuurdersraam niet meer open!?! De rest gewoon wel…
Via het achterraam (passagier) gelukkig het poortje open gekregen.
In de parkeergarage maar eens opgezocht wat er aan de hand was, gelukkig met het knopje van het kinderslot kunnen oplossen.
Maar bizar toch?
Dat er überhaupt op het bestuurdersraam een kinderbeveiliging kán zitten???
Na een melding over de kinderbeveiliging die ik negeerde, ging bij het inrijden van een parkeergarage het bestuurdersraam niet meer open!?! De rest gewoon wel…
Via het achterraam (passagier) gelukkig het poortje open gekregen.
In de parkeergarage maar eens opgezocht wat er aan de hand was, gelukkig met het knopje van het kinderslot kunnen oplossen.
Maar bizar toch?
Dat er überhaupt op het bestuurdersraam een kinderbeveiliging kán zitten???
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Vandaag in regen, wind tegen en kou (16,5°C) 162 km terug gereden naar huis met onze Vouwwagen icm de 77kWh Tourer. Tov de heenweg hebben we ca. 6kWh meer verbruikt. Toen was het wind mee lekker temperatuurtje van ca 23°C en droog.
Verbruik was op de terugweg gemiddeld ca. 22 kWh/100km.
Heen en terug gemiddelde was ca. 20.5 kWh/100km.
Verbruik was op de terugweg gemiddeld ca. 22 kWh/100km.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Aan welke gemiddelde snelheid?Wimhaw schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:29:
Vandaag in regen, wind tegen en kou (16,5°C) 162 km terug gereden naar huis met onze Vouwwagen icm de 77kWh Tourer. Tov de heenweg hebben we ca. 6kWh meer verbruikt. Toen was het wind mee lekker temperatuurtje van ca 23°C en droog.
Verbruik was op de terugweg naar gemiddeld ca. 22 kWh/100km.
Ik ben toch malle pietje niet!
tussen 90% en 95% snelweg met cruise control 95km/uur. Aaf en toe het rechtervoetje erbij om sneller in te halen tot max 10km harder.
Ok, dat klinkt dan wel vergelijkbaar met wat ik had aan CC op 110 (21-24kWh/100km). Welke vouwwagen?Wimhaw schreef op maandag 7 juli 2025 @ 07:46:
[...]
tussen 90% en 95% snelweg met cruise control 95km/uur. Aaf en toe het rechtervoetje erbij om sneller in te halen tot max 10km harder.
[typo]
[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 07-07-2025 15:10 ]
De CCC. Voor de leken: Combi-Camp Country.The Legend schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:04:
[...]
Ok, dat klinkt dan wel vergelijkbaar met wat ik had aan CC op 110 (21-24kWh/200km). Welke vouwwagen?
Is het 21 -24kWh/200km of is het per 100km, want bij 200km is die beste wel extreem zuinig hoor!
Ff Googlelen of op Marktplaats kijken. Voor een dikke 700eu moet een nieuw setje excl. banden wel lukken. Helaas iets duurder dan de 240eu af fabriek, maar stukken fraaier dan die zwarte velgen. Ik gooi ze op de all season banden die op de Bergen's liggen.
Deze ochtend langs de garage gepasseerd, blijkbaar was de ruitenwisser verkeerd gemonteerd in de fabriekstanny schreef op zondag 6 juli 2025 @ 11:10:
[...]
Update:
Touring is langsgeweest, volgens die man weten de ruitenwissers hun uiterste standen niet waardoor die in de soep draaien… zou “eenvoudig” opgelost moeten geraken met die dingen te herprogrammeren.
Morgenochtend dus naar de VW garage, benieuwd.
Hopelijk niet het begin van een maandagochtend-wagen-verhaal![]()
Verder wel een super auto

Een uurtje later alles tip top in orde.
O ja, ik heb de stille variant van de ruitenwissers
Met handaandrijving?stanny schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:43:
[...]
Deze ochtend langs de garage gepasseerd, blijkbaar was de ruitenwisser verkeerd gemonteerd in de fabriek![]()
Een uurtje later alles tip top in orde.
O ja, ik heb de stille variant van de ruitenwissers
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Sinds februari rijd ik in de ID.7 Pro S Business in de midlife crisis uitvoering: Kings red, panoramadak, interieurpakket, exterieurpakket, 20" velgen. Alleen de trekhaak heb ik niet aangevinkt
Wat een heerlijke auto is het toch! Alleen die parkeersensoren.... my god wat een hypernerveuze dingen. Zou mooi zijn als daar nog een update voor komt, zodat je ze iets minder fanatiek kunt afstellen. En wat ik mis t.o.v. mijn vorige leaseauto: de camera die niet automatisch aanspringt als de sensoren voor beginnen te piepen. (of is dat een instelling die ik gewoon over het hoofd gezien heb?)
Handaandrijving is wat lastig op de autosnelweg hè
Neen, niet die zo een herrie maken zoals hier al enkele keren gepasseerd is, dus na het goedzetten van de ruitenwisser heb ik niets meer gevonden wat ik nog niet wist om over te klagen
Verdorie even zitten rekenen, maar ik snap niet hoe ze dit aan kunnen bieden. Dan rekenen ze op een hele hoge restwaarde? En lage rente / financieringskosten?True schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 00:05:
[...]
Je hebt wel gelijk zeg, dit is echt bizar laag. Een Fiat 500e bij Direct Lease in de PL is met een kleurtje nog duurder voor dezelfde looptijd.
Alleen aan financieringskosten en afschrijving ben je normaliter al ruim meer kwijt dan de aangeboden prijzen.
Ik vind het wel heel aantrekkelijk zo. Ik vrees dat ze niet gauw opnieuw met dit soort bedragen aankomen. Toch eens informeren...?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik zat ook ff te kijken, dit kan nooit uit volgens mij. Vorig jaar zomer betaalde over 60 maanden bijna de hele nieuwprijs van de wagen, dus daarom was PL niet aantrekkelijker dan kopen. Afschrijving is hoog, maar geen 100% over 5 jaar. Maar met deze tarieven had ik niet gekocht denk ik!JanHenk schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:05:
[...]
Verdorie even zitten rekenen, maar ik snap niet hoe ze dit aan kunnen bieden. Dan rekenen ze op een hele hoge restwaarde? En lage rente / financieringskosten?
Alleen aan financieringskosten en afschrijving ben je normaliter al ruim meer kwijt dan de aangeboden prijzen.
Ik vind het wel heel aantrekkelijk zo. Ik vrees dat ze niet gauw opnieuw met dit soort bedragen aankomen. Toch eens informeren...?
Typo iddWimhaw schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:09:
[...]
De CCC. Voor de leken: Combi-Camp Country.
Is het 21 -24kWh/200km of is het per 100km, want bij 200km is die beste wel extreem zuinig hoor!
Ik heb beide wagens gehad en de Country is inderdaad wel nog een stukje zuiniger gestroomlijnder (vooral lager) dan de Kyte (of Aero in mijn geval). Maar van de genoemde waarden schrik ik niet, is wel conform verwachting.The Legend schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:15:
[...]
Typo iddJouw CCC is ook wel aerodynamischer dan mijn Kyte denk ik. Donderdagavond vertrekken wij naar Zwitserland. Ik heb voor de zekerheid 5 IONiTY stops gepland op rond de 150km van elkaar. Dan kunnen we of iets harder doorrijden, of bij meevallend verbruik een stop overslaan.
[ Voor 3% gewijzigd door JanHenk op 07-07-2025 15:23 ]
Hmmm. Geen dataverbinding momenteel. Wereldbolletje blijft ook grijs.
Catch my drift?
Ligt waarschijnlijk aan Vodafone (die hebben een landelijke storing momenteel, en AFAIK lopen de huidige roaming dataverbindingen van VW in NL daar over heen).....DaMenaz schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:05:
nieuws: Vodafone heeft storing waardoor klanten geen mobiel internet hebben
Ik had er ook al last van toen ik rond 15:30 uur weg reed bij een klant in Dordrecht.... Auto heeft daar de hele dag in een parkeergarage zonder bereik gestaan dus m'n auto is al sinds 07:15 uur vanochtend 'Spoorloos". Zelfs het 'groene LED' in de SOS knop bleef UIT totdat ik onderweg de dataverbinding vanuit het menu een keer UIT/IN schakelde
@17:22 uur: AS-WE-SPEAK..... De verbinding is (bij mij) weer Up-and-Running
[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 07-07-2025 18:01 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb ook weer verbinding maar de auto is nog niet bijgewerkt in de app, ik weet zeker dat ik minder range nog over heb dan dat de app aangeeft.Will_M schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:14:
[...]
Ligt waarschijnlijk aan Vodafone (die hebben een landelijke storing momenteel, en AFAIK lopen de huidige roaming dataverbindingen van VW in NL daar over heen).....
nieuws: Vodafone heeft storing waardoor klanten geen mobiel internet hebben
Ik had er ook al last van toen ik rond 15:30 uur weg reed bij een klant in Dordrecht.... Auto heeft daar de hele dag in een parkeergarage zonder bereik gestaan dus m'n auto is al sinds 07:15 uur vanochtend 'Spoorloos". Zelfs het 'groene LED' in de SOS knop bleef UIT totdat ik onderweg de dataverbinding vanuit het menu een keer UIT/IN schakelde
@17:22 uur: AS-WE-SPEAK..... De verbinding is (bij mij) weer Up-and-Running
Zo maar eens de auto “starten” kijken of dat werkt
Ha, dat verklaart dat dan. Wij zijn vandaag vanuit Duitsland naar NL gereden en vanaf de grens hadden mijn werktelefoon (ook Vodafone) en de auto geen internet meer, terwijl roaming wel gewoon aan stond op de telefoon.DaMenaz schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:05:
Gelukkig had ik nog een stickje met MP3tjes liggen in de middenconsole, maar rijden zonder verkeersinformatie is toch raar.
[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 07-07-2025 19:38 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Mag je weer eens lekker ouderwets zélf na gaan denken over de te verwachten drukte / routes én hoe die routes zo snel mogelijk aan elkaar te knopen zijn op basis van de TMC info (of RDS/DAB radio berichten).Tarin schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:36:
[...]
Ha, dat verklaart dat dan. Wij zijn vandaag vanuit Duitsland naar NL gereden en vanaf de grens hadden mijn werktelefoon (ook Vodafone) en de auto geen internet meer, terwijl roaming wel gewoon aan stond op de telefoon.
Gelukkig had ik nog een stickje met MP3tjes liggen in de middenconsole, maar rijden zonder verkeersinformatie is toch raar.
Prima op plekken die je globaal kent, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Nederland dus ik ben gewoon bij Utrecht in de rij aangeschoven en heb me tot voorbij Gouda verbaasd en geamuseerd over menig rijstijlWill_M schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:07:
[...]
Mag je weer eens lekker ouderwets zélf na gaan denken over de verwachte drukte / routes én hoe die zo routes snel mogelijk aan elkaar te knopen op basis van de TMC info (of RDS/DAB radio berichten).
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ze mogen van mij de NS ook écht wel wat meer treinen geven én de prijzen van de tickets daarvoor omlaag bijstellen inderdaad. Genoeg plek te 'winnen' op het asfalt, daarmee.....Tarin schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:24:
[...]
Prima op plekken die je globaal kent, maar ik woon al 15 jaar niet meer in Nederland dus ik ben gewoon bij Utrecht in de rij aangeschoven en heb me tot voorbij Gouda verbaasd en geamuseerd over menig rijstijl.
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 07-07-2025 20:32 ]
Hoi
Om wat extra ruimte te hebben in de auto om op reis te gaan was ik aan het kijken of ik de achterbank niet kon verwijderen. Na een beetje rondkijken gevonden dat het mogelijk was om de zitting uit de auto te halen.
De zitting klikt vooraan met een ijzeren boogje vast in een plastieken houder en dat is het zo'n beetje.
Alleen nu heb ik dat plastieken houdertje gebroken en klikt de zitting bijna niet meer vast.
Weet iemand of ik zo'n stuk kan bestellen?

gaat dus om de plastiek onderaan dat bij mij kapot is
Om wat extra ruimte te hebben in de auto om op reis te gaan was ik aan het kijken of ik de achterbank niet kon verwijderen. Na een beetje rondkijken gevonden dat het mogelijk was om de zitting uit de auto te halen.
De zitting klikt vooraan met een ijzeren boogje vast in een plastieken houder en dat is het zo'n beetje.
Alleen nu heb ik dat plastieken houdertje gebroken en klikt de zitting bijna niet meer vast.

Ja, ik heb deze dingen op reserve omdat ik laatst een Multimac ging installeren in mijn Enyaq. Maar bij mij gingen ze niet stuk toen ik de bank demonteerde (gelukje denk ik, of genoeg beleid..).Zottenpedj schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:06:
Hoi
Alleen nu heb ik dat plastieken houdertje gebroken en klikt de zitting bijna niet meer vast.![]()
![]()
[Afbeelding]
Bij Skoda-parts.com gekocht: https://www.skoda-parts.c...-grommet-skoda-31135.html
Voor de Elroq/Enyaq, maar ik weet zeker dat deze exact hetzelfde zijn als die jij daar hebt
JanHenk schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:15:
[...]
Ja, ik heb deze dingen op reserve omdat ik laatst een Multimac ging installeren in mijn Enyaq. Maar bij mij gingen ze niet stuk toen ik de bank demonteerde (gelukje denk ik, of genoeg beleid..).
Bij Skoda-parts.com gekocht: https://www.skoda-parts.c...-grommet-skoda-31135.html
Voor de Elroq/Enyaq, maar ik weet zeker dat deze exact hetzelfde zijn als die jij daar hebt
Weet je zeker dat het stuk is? Je moet de bank er nl met behoorlijk wat gewicht/kracht indrukken voordat het pakt.Zottenpedj schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:06:
Hoi
Alleen nu heb ik dat plastieken houdertje gebroken en klikt de zitting bijna niet meer vast.![]()
![]()
[Afbeelding]
Er zijn verschillende stukken uit gekomen dus ik ben wel echt 100% zeker dat het stuk is.
Morgen eens bekijken hoe ik de rest er uit krijg en dan de nieuwe er in stoppen
Top thread hier! Bedankt!
Morgen eens bekijken hoe ik de rest er uit krijg en dan de nieuwe er in stoppen
Top thread hier! Bedankt!
Uhhhh ik heb mijn uitvoering door de link heen gehaald (en dan nog zonder de 20"en trekhaak) fiscale bijtelling van mijn LM ID.7 is 55 mille. Kom ik toch inclusief verbruik aanzienlijk lager uit (honderden euro's) dan de bijna 800 euro/maand private lease????Leid372 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:25:
[...]
Vergelijk je goed? Gelijke looptijd en kilometrage, zonder voorschot elektra en zonder btw, dat is het meest eenvoudige en zuivere vergelijk.Surfroy01 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:25:
[...]
Uhhhh ik heb mijn uitvoering door de link heen gehaald (en dan nog zonder de 20"en trekhaak) fiscale bijtelling van mijn LM ID.7 is 55 mille. Kom ik toch inclusief verbruik aanzienlijk lager uit (honderden euro's) dan de bijna 800 euro/maand private lease????
(Private lease wordt inclusief btw geadverteerd, zakelijke lease exclusief btw…)
[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 08-07-2025 08:35 ]
Hier scheelt het bijna 200 euro per maand op het contract dat wij vorige week hebben afgesloten. Ik heb de dealer gemaild aangezien we nog in de bedenktijd zitten, ben benieuwd naar zijn verklaring 😀Metten schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:40:
Yup ik neem dezelfde uitvoering en dan kan ik niet eens de 20"en trekhaak aanvinken die ik via LM wel heb. Zelfde looptijd 60 maanden met 30,000km/jaar zomer/winter banden/eigen risico etc (bij LM is dat zelfs 35K/jaar) dan kom ik op op 780 euro/maand PL. Dan moet je zelf nog de laadkosten betalen zeg 150/maand. Ik betaal met bijtelling en eigen bijdrage via LM all-in nog geen 600.JanHenk schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 08:34:
[...]
Vergelijk je goed? Gelijke looptijd en kilometrage, zonder voorschot elektra en zonder btw, dat is het meest eenvoudige en zuivere vergelijk.
(Private lease wordt inclusief btw geadverteerd, zakelijke lease exclusief btw…)
Ik weet niet of dat bij jouw werkgever een optie is maar als je dan je mobiliteitsbudget (deels) kan laten uitbetalen ben je netto waarschijnlijk alsnog goedkoper uit met private lease.
Ja, bijtelling en eigen bijdrage. Dat is natuurlijk totaal geen vergelijk. Ging mij om de zakelijke leaseprijs. Die staat echt totaal los van jouw bijtelling en eigen bijdrage…Surfroy01 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:29:
[...]
Yup ik neem dezelfde uitvoering en dan kan ik niet eens de 20"en trekhaak aanvinken die ik via LM wel heb. Zelfde looptijd 60 maanden met 30,000km/jaar zomer/winter banden/eigen risico etc (bij LM is dat zelfs 35K/jaar) dan kom ik op op 780 euro/maand PL. Dan moet je zelf nog de laadkosten betalen zeg 150/maand. Ik betaal met bijtelling en eigen bijdrage via LM all-in nog geen 600.
Ik ben zelf werkgever maar rij niet veel. Kan in principe voor alle opties kiezen. Dus zakelijke lease, zakelijke koop (heb ik nu), private lease. En dan eventueel nog de financieringsvarianten. Al zijn die vaak niet aantrekkelijk.
Vandaar dat ik kijk naar verschillende opties… En die private lease is echt heel goedkoop momenteel.
Ik stond vandaag weer met m’n golf 8 bij de Volkswagen voor een probleem met de koelvloeistof
Maar wel gelijk even kunnen vragen of ik m’n ID7 al kon meenemen. Helaas is de aflevering wat vertraagd en staat nu verwacht midden september bij de dealer, en vroegste uitlevering zou dan eind september kunnen zijn. Huidige lease loopt tot 13 oktober, maar heb wel m’n leasemaatschappij maar gemaild of het eerder zou kunnen. Zou toch twee weken schelen dan. M’n golf blijft hoopjes ellende geven en het is elke dag spannend welke error die nu weer gaat geven.

Maar wel gelijk even kunnen vragen of ik m’n ID7 al kon meenemen. Helaas is de aflevering wat vertraagd en staat nu verwacht midden september bij de dealer, en vroegste uitlevering zou dan eind september kunnen zijn. Huidige lease loopt tot 13 oktober, maar heb wel m’n leasemaatschappij maar gemaild of het eerder zou kunnen. Zou toch twee weken schelen dan. M’n golf blijft hoopjes ellende geven en het is elke dag spannend welke error die nu weer gaat geven.
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de meerwaarde van een warmtepomp bij een kilometergebruik van 10.000-15.000 per jaar? Gebruik mijn auto gelijkmatig voor korte en lange ritten. Is er überhaupt een omslagpunt in kilometers? Ik vind het niet erg om wat meer uit te geven, maar dan moet dat niet in een diepe put terecht komen.
Update: net contact gehad met de dealer, ze gaan het contract aanpassen. Oude maandbedrag 895, nieuwe 702. Bizar...Roodhoofd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Hier scheelt het bijna 200 euro per maand op het contract dat wij vorige week hebben afgesloten. Ik heb de dealer gemaild aangezien we nog in de bedenktijd zitten, ben benieuwd naar zijn verklaring 😀
@Metten Zonder jouw bericht had ik dit nooit geweten en ik denk niet dat de dealer het uit eigen beweging had aangepast. Duizendmaal dank!
Er is al vrij uitvoerig gediscussieerd over de zin en onzin, het is het waard om even te zoeken in het topic.tenkoppel schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:42:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de meerwaarde van een warmtepomp bij een kilometergebruik van 10.000-15.000 per jaar? Gebruik mijn auto gelijkmatig voor korte en lange ritten. Is er überhaupt een omslagpunt in kilometers? Ik vind het niet erg om wat meer uit te geven, maar dan moet dat niet in een diepe put terecht komen.
Maar de emoties kunnen ook hoog oplopen tussen voor- en tegenstanders… Dus ik heb niet veel zin om die discussie opnieuw te doen.
Net even geïnformeerd bij de dealer en de private lease actie op de ID.7 is er dus sinds 1 juli en loopt “in principe dit kwartaal”. Hij zei wel dat het al meer mensen was opgevallen.
Ik heb een offerte laten opmaken van een Pro S LE in blauw, met 20” wielen, interieur plus, exterieur plus en trekhaak (alles zonder warmtepomp dus). Zaterdag eens even een bakje koffie doen en een proefrit maken. Mijn vriendin is in ieder geval enthousiast (en dat is niet gauw zo om eerlijk te zijn
Ik kijk voor mij als werknemer enkel naar wat het mij netto kost. Dan is zakelijke lease voor mij het goedkoopst.JanHenk schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:41:
[...]
Ja, bijtelling en eigen bijdrage. Dat is natuurlijk totaal geen vergelijk. Ging mij om de zakelijke leaseprijs. Die staat echt totaal los van jouw bijtelling en eigen bijdrage…
Ik ben zelf werkgever maar rij niet veel. Kan in principe voor alle opties kiezen. Dus zakelijke lease, zakelijke koop (heb ik nu), private lease. En dan eventueel nog de financieringsvarianten. Al zijn die vaak niet aantrekkelijk.
Vandaar dat ik kijk naar verschillende opties… En die private lease is echt heel goedkoop momenteel.
En nee ik kan niet voor een mobiltietsbudget kiezen en zelf iets regelen. Maar de opmerking PL is goedkoper dan LM klopt niet voor iedereen.
Ik vraag mij overigens af wat er met de LM prijs gebeurt nu de PL prijzen zo dalen, ik neem dat die koekenbakkers ook over korting gaan beginnen tov zakelijke lease prijs.
Als je ziet wat je krijgt voor je lease bedrag is het een goede prijsstelling, ook in de zakelijke lesae.Surfroy01 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:18:
Vandaar misschien ook dat mijn LM 3,5 week onderhandeld heeft over korting op mijn bestelde auto onlangs.
Welke LM is dat?
Ayvens gaat niet per auto uitonderhandelen wat ze voor een auto gaan betalen. Die afspraken liggen allemaal vast.
Bij welke dealer mag je de auto ophalen? A-point?
Scheelt je op 60 maanden €11.500 😎.Roodhoofd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:01:
[...]
Update: net contact gehad met de dealer, ze gaan het contract aanpassen. Oude maandbedrag 895, nieuwe 702. Bizar...
@Metten Zonder jouw bericht had ik dit nooit geweten en ik denk niet dat de dealer het uit eigen beweging had aangepast. Duizendmaal dank!
Is echt een koopje dit!
Ik ben nu voor mijn zakelijke lease netto iets van €625 privé kwijt per maand aan bijtelling en eigen bijdrage. Voor €702 plus €150 laadkosten per maand zou ik totaal netto €852 kwijt zijn. Maar bovenop dat ik dan m’n bijtelling en eigen bijdrage kwijt ben zou ik dan m’n leasebudget als mobiliteitsvergoeding kunnen krijgen. En dan wordt het ineens zeer aantrekkelijk. Dat is weliswaar bruto maar je zakelijk gereden kilometers kan je netto laten uitkeren tegen €0,21 per km. Zou ik met private lease circa €350-€400 per maand gunstiger uit zijn dan nu in de zakelijke lease…..
Nope, Wittebrug maar misschien waren ze dan 3,5 week aan het onderhandelen over de vaste afspraak nu VW aan het stunten is met de PL tarieven. Maar ik kreeg te horen van de fleetmanager dat Ayvens geen akkoord gaf zolang de beoogde korting niet gegeven was. Ik kreeg toen de vraag of de auto ook via een andere dealer uitgeleverd mocht worden, toen was het ineens in een paar dagen geregeld.Heftug schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:29:
[...]
Ayvens gaat niet per auto uitonderhandelen wat ze voor een auto gaan betalen. Die afspraken liggen allemaal vast.
Bij welke dealer mag je de auto ophalen? A-point?
Hier in Noorwegen wel. Zowel limo als touring. Handig, als er sneeuw ligt...
:strip_exif()/f/image/XpkHY9wP5ev9W9xUSNVTpGXV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat: ben ik niet!
Voor het eerst een andere rode ID7 tegen gekomen. Een GTX, net als mijn rode duivel
En daarvoor moest ik helemaal naar een vage weg in Zweden rijden. Toeteren, zwaaien, duimpje, de Zweedse dame wist niet wat haar overkwam

Mijn collega die in Zweden woont zegt ook dat je daar buiten de grote steden alleen 4 wiel aangedreven wagens ziet. Voor haar is die GTX waarschijnlijk noodzaak boven persoonlijke keuze.resusaapje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:57:
[Afbeelding]
Dat: ben ik niet!![]()
Voor het eerst een andere rode ID7 tegen gekomen. Een GTX, net als mijn rode duivel![]()
En daarvoor moest ik helemaal naar een vage weg in Zweden rijden. Toeteren, zwaaien, duimpje, de Zweedse dame wist niet wat haar overkwam
Zeg dat nou nietTrue schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:14:
Voor haar is die GTX waarschijnlijk noodzaak boven persoonlijke keuze.
Net even een rondje testgereden met de vouwwagen erachter.
66km totaal, 4km naar de snelweg en 4km weer terug, dus 58 km op de snelweg incl draaien bij op/afrit.
Op de snelweg steeds 110 km/h gereden, klein stukje 120 en een stukje 70 ivm baustelle. Net echte vakantie.
Verbruik op de snelweg stabiel 22 kWh/100km.
Totale rit met gemiddeld 86 km/h was 20,9 kWh/100km.
Op zich niet slecht, maar had gehoopt op iets lager verbruik?
66km totaal, 4km naar de snelweg en 4km weer terug, dus 58 km op de snelweg incl draaien bij op/afrit.
Op de snelweg steeds 110 km/h gereden, klein stukje 120 en een stukje 70 ivm baustelle. Net echte vakantie.
Klein stukje dus relatief veel HVAC denk ik, op een langere rit wordt dat vast nog wel wat lager.
110-120 is dan ook best nog wel hard (voor een EV).
110-120 is dan ook best nog wel hard (voor een EV).
[ Voor 24% gewijzigd door mitsumark op 09-07-2025 22:29 ]
Gewoon uit nieuwsgierigheid want heb toch geen trekhaak maar hoe doet de navigatie het met iets achter je op de trekhaak?
2 keer met de vorige model 3 een trip gedaan naar Kroatië met aanhangwagen. Verbruik van 230wh/km.
Maar elke laadstop resetten hij precies zijn verbruik. Dan gaf hij weer veel te verre superchargers aan en constant meldingen dat ik het niet ging halen en hij telkens nieuwe routes maakten. Pas na 50 km rijden wist hij goed dit is stabiel verbruik nu ga ik dit nemen. Was best irritant. Is misschien ook opgelost ondertussen bij Tesla want spreek nu over 2 jaar geleden. Benieuwd hoe Volkswagen nav dit aanpakt.
2 keer met de vorige model 3 een trip gedaan naar Kroatië met aanhangwagen. Verbruik van 230wh/km.
Maar elke laadstop resetten hij precies zijn verbruik. Dan gaf hij weer veel te verre superchargers aan en constant meldingen dat ik het niet ging halen en hij telkens nieuwe routes maakten. Pas na 50 km rijden wist hij goed dit is stabiel verbruik nu ga ik dit nemen. Was best irritant. Is misschien ook opgelost ondertussen bij Tesla want spreek nu over 2 jaar geleden. Benieuwd hoe Volkswagen nav dit aanpakt.
Ik kan “nog” niet spreken voor de iD.7, maar het verbruik t.o.v. mijn huidige XC40. Daarbij is normaal verbruik ongeveer 20kWh/100km. Dus het verbruik i.c.m. iets aan de trekhaak vind ik zeer netjes!Puppetmaster schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:17:
Net even een rondje testgereden met de vouwwagen erachter.
Ik ga deze zomer (eind juli/begin augustus) naar Zweden en zal dan een test doen met dakkoffer en fietsen op de trekhaak. Ik heb nog geen idee wat ik moet verwachten, maar ik vermoed dat het minder efficiënt zal zijn dan met een lage aanhanger. Tegen die tijd zal ik rapporten wat het is qua verbruik.
Het hangt van de vorm en grootte van de dakkoffer af. En voor de fietsen in hoeverre die uit steken.Shivs schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:47:
Ik ga deze zomer (eind juli/begin augustus) naar Zweden en zal dan een test doen met dakkoffer en fietsen op de trekhaak. Ik heb nog geen idee wat ik moet verwachten, maar ik vermoed dat het minder efficiënt zal zijn dan met een lage aanhanger. Tegen die tijd zal ik rapporten wat het is qua verbruik.
Met een half brede dakkoffer en een surfplank op het dak ernaast had ik ongeveer 15% meer verbruik.
Fietsdrager op de trekhaak doe ik dit jaar voor het eerst erbij, ben ook benieuwd...
Op zich is het redelijk makkelijk om je verbruik aan te passen door gewoon wat minder snel te rijden. Als je 100 km/h aan houdt ipv 130 zul je niet eens heel veel tijd verliezen op een etappe. Vooral omdat je die 130 meestal niet constant kunt rijden door inhalen de vrachtwagens en sleurhutten, 80/100 zones bij steden etc. Je gemiddelde snelheid zal eerder rond 110 km/h liggen en als je 100 aanhoudt zal het iets van 90 km/h gemiddeld zijn.
Dus als je met die volle lading iets langzamer rijdt haal ik dezelfde laadstops als zonder. Als ik wel die 130 wilt rijden zul ik vaker moeten stoppen om te laden, of langer moeten laden. Maar je bent nog veel meer tijd 'kwijt' als je op een zwarte zaterdag aansluit in een file.
Kortom, kies wat jou het fijnst lijkt... Mijn mentaliteit is dat de vakantie begint zodra we weg rijden.
Ik rij met de familie in de auto nooit veel harder dan 120km/h, dus dat komt wel goed. Ook voor ons geldt dat we op vakantie zijn zodra het laatste vergeten elementje in de auto ligt en we wegrijden. We gaan met een klein meisje van net geen twee jaar op pad, dus we gaan in twee etappes. Eerst tot de pont in Duitsland en daarna naar Zweden, geen haast dus :-)
Als ik het hier zo lees ga ik in de zomervakantie veel ID.7's met een NL kenteken tegenkomen in Zweden, ik beloof plechtig om naar iedereen te zwaaien ;-)
Mijn ervaring met de Enyaq is dat hij de range / verbruik niet reset na een (snel)laadsessie. De eerste keer zal ie waarschijnlijk een lader aanraden die te ver is. Maar op basis van een rollend gemiddelde zal ie dat aanpassen en daarna blijft dat wel gelijk.frye schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 07:45:
Gewoon uit nieuwsgierigheid want heb toch geen trekhaak maar hoe doet de navigatie het met iets achter je op de trekhaak?
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe op de lange reizen die ik heb gemaakt, niet vaak gebruik heb gemaakt van de laadplanning van de auto, ik kies vaak een alternatief op basis van bijv. faciliteiten, omgeving, etc. De app ChargingTime vind ik zelf heel handig om gauw te scannen op alternatieven op je route.
Hmm lijkt idd wel al iets beter. De 2de vakantie stippelde ik een route uit met abrp en navigeerde ik van suc naar suc die abrp voorstelde. Werkte ook goed.JanHenk schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:47:
[...]
Mijn ervaring met de Enyaq is dat hij de range / verbruik niet reset na een (snel)laadsessie. De eerste keer zal ie waarschijnlijk een lader aanraden die te ver is. Maar op basis van een rollend gemiddelde zal ie dat aanpassen en daarna blijft dat wel gelijk.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe op de lange reizen die ik heb gemaakt, niet vaak gebruik heb gemaakt van de laadplanning van de auto, ik kies vaak een alternatief op basis van bijv. faciliteiten, omgeving, etc. De app ChargingTime vind ik zelf heel handig om gauw te scannen op alternatieven op je route.
Het waren trouwens 9 stops richting Kroatië.
Telkens laden van 5% tot 65% en weer door. Ging best vlot.
Gok dat ik hetzelfde met de tourer zou kunnen doen in 7 stops.
[ Voor 8% gewijzigd door frye op 10-07-2025 12:26 ]
Leverdatum helaas weer terug gezet naar week 37 wat dus toch ruim 100 dagen is. Naja we wachten het gewoon maar af...Surfroy01 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Was die 100 dagen door dealer opgegeven? Want die 68 dagen zijn ~10 weken wat nu redelijk normaal lijkt en ook door mijn dealer opgegeven is.
Bij mij lijkt het ook langer te duren dan in eerste instantie verwacht - In 'Honeymoon' is de status al bijna 3 weken ongewijzigd op "3 - Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Volkswagen!". Ik begreep dat de volgende stap het transport naar NL is, maar of de auto al voltooid is, nog op een missend onderdeel staat te wachten of simpelweg op de trein is totaal niet duidelijk.
Die van mij stond 15 dagen op op stap 3. Nu is ie alweer 5 dagen op weg naar NL. Volgens de dealer gaan ze er alles aan doen om voor mijn vakantie naar Noorwegen klaar te hebben...Metten schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:55:
Bij mij lijkt het ook langer te duren dan in eerste instantie verwacht - In 'Honeymoon' is de status al bijna 3 weken ongewijzigd op "3 - Vandaag wordt gestart met de bouw van uw Volkswagen!". Ik begreep dat de volgende stap het transport naar NL is, maar of de auto al voltooid is, nog op een missend onderdeel staat te wachten of simpelweg op de trein is totaal niet duidelijk.
P2 LRDM Thunder 20"
Zo, nog even de boot naar Kiel en dan een stukje rijden en dan zijn we weer thuis. Rondje DK, N, S met de ID7 was goed te doen.
Ik ben wel een stuk armer nu, maar dat wisten we toen we eraan begonnen.
Irritante dingen: de congestiebelasting in Göteborg. Valt niet aan te ontkomen en gaat hier dan ook via de leasemij. Ongetwijfeld met een stukje adminkosten. Of je moet tolwegen uitzetten in je navi en dan een heel uur omrijden.
Kruisingen in N/S zijn soms bizar slecht ingericht.
Totaal onduidelijk wat je moet doen. De VW helpt dan ook niet mee. Snelheden zijn voor mijn gevoel onredelijk laag. Maar goed, houd je er maar aan, want cameras overal. Het trouwens vakantie, dus ach...
Rotondes. Zweden is dol op rotondes. Manmanman! Wees er trouwens op beducht dat als er in het midden geen rotonde bord staat, dat het dan een gelijkwaardige kruising met voorrang van rechts betreft. Dus voorrang net anders dan je wellicht verwacht!
Verder is het landschap in Noorwegen spectaculair. Genieten! Had ik maar een boot
Irritante dingen: de congestiebelasting in Göteborg. Valt niet aan te ontkomen en gaat hier dan ook via de leasemij. Ongetwijfeld met een stukje adminkosten. Of je moet tolwegen uitzetten in je navi en dan een heel uur omrijden.
Totaal onduidelijk wat je moet doen. De VW helpt dan ook niet mee. Snelheden zijn voor mijn gevoel onredelijk laag. Maar goed, houd je er maar aan, want cameras overal. Het trouwens vakantie, dus ach...
Rotondes. Zweden is dol op rotondes. Manmanman! Wees er trouwens op beducht dat als er in het midden geen rotonde bord staat, dat het dan een gelijkwaardige kruising met voorrang van rechts betreft. Dus voorrang net anders dan je wellicht verwacht!
Verder is het landschap in Noorwegen spectaculair. Genieten! Had ik maar een boot
Heb het gevoel dat heel NL richting S/N gaat want ik hoor het van velen in mijn omgeving. Hopelijk niet te veel ID7 daar....resusaapje schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:48:
Zo, nog even de boot naar Kiel en dan een stukje rijden en dan zijn we weer thuis. Rondje DK, N, S met de ID7 was goed te doen.
Hoe was de beschikbaarheid van snelle laadpalen daar?
Meer dan genoeg. Ionity, Tesla, CircleK met name.Wimhaw schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:02:
[...]
Heb het gevoel dat heel NL richting S/N gaat want ik hoor het van velen in mijn omgeving. Hopelijk niet te veel ID7 daar....![]()
Hoe was de beschikbaarheid van snelle laadpalen daar?
Leuke objecten in de navi trouwens!
:strip_exif()/f/image/Tg4Q1DiIBlPHXWMVtkHCuBk5.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie portaalkraan. Was een tijdje een bungeejump locatie dacht ik.resusaapje schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:28:
[...]
Meer dan genoeg. Ionity, Tesla, CircleK met name.
Leuke objecten in de navi trouwens!![]()
[Afbeelding]
Dank voor deze info. Ik ga met de Enyaq binnenkort die kant op (ID7 komt pas later), en dan sluit ik nog even een Ionity & Tesla abbo f voor een maandje.
[ Voor 4% gewijzigd door RandomNick op 10-07-2025 17:07 ]
Ik zou niet beide doen, dat is overkill.
In Noorwegen zit tesla om de 50km oid, vaak zitten ze ook samen op een enorm laadplein.
Check de prijzen en locaties en kies er een zou ik zeggen.
In geval van nood kom je ook wel met een andere/lokale lader verder.
In Noorwegen zit tesla om de 50km oid, vaak zitten ze ook samen op een enorm laadplein.
Check de prijzen en locaties en kies er een zou ik zeggen.
In geval van nood kom je ook wel met een andere/lokale lader verder.
Zijn er meer ID.7 rijders die problemen ondervinden met Tesla V4 laders?
Ik heb nu bij herhaling gehad dat bij één station de V4 steeds een time-out error geeft, terwijl bij een ander station het prima gaat.
Bij het probleem-station zijn het “add-on” V4’s naast een hele rits V3’s. Het laden bij die V3’s gaat prima.
Het station waar het wel ging met V4, is een volledig V4-locatie.
Iemand een idee?
Ik heb nu bij herhaling gehad dat bij één station de V4 steeds een time-out error geeft, terwijl bij een ander station het prima gaat.
Bij het probleem-station zijn het “add-on” V4’s naast een hele rits V3’s. Het laden bij die V3’s gaat prima.
Iemand een idee?
Welke specifiek?Puppetmaster schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:49:
Iemand een idee?
V3+ V4 ≠ ID.7Puppetmaster schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:49:
Iemand een idee?
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers