Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door RandomNick op 29-06-2025 09:52 ]
[ Voor 99% gewijzigd door RandomNick op 29-06-2025 09:52 ]
Ga ook op pad vandaag, maar niet zo ver als bij jou.resusaapje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 07:38:
Auto 100% geladen, bereik 480km @ 20°. Ben benieuwd!
[ Voor 43% gewijzigd door Wimhaw op 29-06-2025 14:23 ]
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
IPP is op de LE’s ook wel te krijgen (2290 euro). Dus ventilatie is niet standaard, maar wel als optie te krijgen (in het pakket)True schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:57:
[...]
Zie hier de prijslijst: https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf
en dan moet je even CTRL+F'en op: 'ventilatie'.
spoiler:Nee, alleen op de Pro of de Pro S is het pakket 'Interieur Pakket Plus' te krijgen voor een meerprijs waar ventilatie in zit.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik zeg ook niet dat dat niet kan, dat staat ook gewoon heel duidelijk in de prijslijst, maar ik geef enkel antwoord op de vraag - heeft die dat standaard: nee.The Legend schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:44:
[...]
IPP is op de LE’s ook wel te krijgen (2290 euro). Dus ventilatie is niet standaard, maar wel als optie te krijgen (in het pakket)
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Een gemiddelde snelheid van ~150km/h over een afstand van ~660km: "I Dare to doubt".... ook al topt je GTX aan 180km/hresusaapje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:06:
659km in 6:30u. Drie keer een pitstop; Tesla, Fastned, Ionity. Fastned is echt veel duur, eens maar nooit meer. Maar goed, alle drie merken getest en ging prima.
Verbruik gemiddeld 217Wh/km. Best knap @ 150km/u gemiddeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 29-06-2025 20:57 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij mijn weten kun je dit niet veranderen en daarnaast is het een zomerthema met bijtjes😉RGS schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:20:
Sinds 21/6 heb ik blijkbaar 1 of ander onzin winter-thema op het scherm staan. Wat een kinderachtig gedoe en iets waar ik niet om gevraagd heb.
Weet iemand hoe ik dit weer weg krijg?
Lol, aangepast. 660km in 6u = 100km/u gemiddeld. Afstand klopt, tijd klopt. In Duitsland verreweg overal 150 gereden want lekker rustig. We hadden ei-gen-lijk één stop minder kunnen doen, maar het was wel lekker om effe te strekken. Cruisen met de Pro of Pro S moet helemaal top zijn met het significant lagere verbruik.Will_M schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:05:
[...]
Een gemiddelde snelheid van ~150km/h over een afstand van ~660km: "I Dare to doubt".... ook al topt je GTX aan 180km/h![]()
Een Cruise Snelheid van 150km/h aan proberen te houden is misschien dát wat je bedoelde te zeggen?
* Will_M heeft ook nog een plat gedrukte 'Käfer' met 6 cilinders in boxervorm zónder (elektronisch) begrensde topsnelheid en rijdt wel eens vanuit de regio Eindhoven naar Zuffenhausen (Stuttgart) met dat speeltje.....Da's ongeveer 530km en dan moet ik serieus m'n best doen om aan een gemiddelde van 130km/h te kunnen komen om dus met een krappe 4.5 uur daar te kunnen zijn.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Ja, staat in de handleidingRGS schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:20:
Sinds 21/6 heb ik blijkbaar 1 of ander onzin winter-thema op het scherm staan. Wat een kinderachtig gedoe en iets waar ik niet om gevraagd heb.
Weet iemand hoe ik dit weer weg krijg?
Cupra: Het maximale vermogen van 350 pk / 250 kW (iets hoger): dit maximale vermogen, berekend in overeenstemming met UN GTR.21, kan maximaal 30 seconden aaneengesloten gebruikt worden. Het in de individuele rijsituatie beschikbare vermogen hangt van verschillende factoren af, zoals de (omgevings-) temperatuur en laadstatus, conditie en fysieke veroudering van de hoogvoltaccu. De beschikbaarheid van het maximale vermogen vereist dat de temperatuur van de hoogvoltaccu tussen de 23 °C en 50 °C is en de auto een laadniveau van > 88% heeft. Met name afwijkingen van het hiervoor genoemde leiden mogelijk tot een vermindering in vermogen. De accutemperatuur kan, tot een bepaalde hoogte, beïnvloed worden via de functionaliteiten van de airconditioning. Het gewenste laadniveau van de hoogvoltaccu kan ingesteld worden in de auto. Het beschikbare vermogen kan op elk moment in het vermogen display van de auto worden getoond. Om de bruikbare capaciteit van de hoogvoltaccu zo hoog mogelijk te houden wordt het laadniveau van 80% aanbevolen voor dagelijks gebruik.
Catch my drift?
Catch my drift?
[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 30-06-2025 22:42 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Gisteren kreeg ik bericht van de dealer dat de auto waarschijnlijk eerder afgeleverd wordt dan in eerste instantie gepland (van 100 dagen naar 68 dagen). Eind mei besteld, verwacht begin augustus afleveren.Surfroy01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:41:
[...]
Ik heb nog geen lease auto.
Net contact met dealer, die verwacht medio September 10-12 weken.
Was die 100 dagen door dealer opgegeven? Want die 68 dagen zijn ~10 weken wat nu redelijk normaal lijkt en ook door mijn dealer opgegeven is.Kanselman schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:57:
[...]
Gisteren kreeg ik bericht van de dealer dat de auto waarschijnlijk eerder afgeleverd wordt dan in eerste instantie gepland (van 100 dagen naar 68 dagen). Eind mei besteld, verwacht begin augustus afleveren.
Ja info via de dealer. Ik moest in eerste instantie rekenen op die langere levertijd volgens de dealer maar nu via de website autoaflevering.nl zie ik dat het vervroegd is.Surfroy01 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:11:
[...]
Was die 100 dagen door dealer opgegeven? Want die 68 dagen zijn ~10 weken wat nu redelijk normaal lijkt en ook door mijn dealer opgegeven is.
Dat is een gevaarlijke aanname.Puppetmaster schreef op maandag 30 juni 2025 @ 20:47:
Ik ga er maar van uit dat de ovi.rdw database up to date is, want dan ben ik er nog steeds niet bij betrokken.
bron: https://www.automobilwoch...tausende-fahrzeuge-zuruckVolkswagen ruft weltweit bis zu 16.000 Autos wegen möglicher Defekte an den Beifahrer-Airbags in die Werkstätten zurück. Betroffen sind die Modelle Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer und ID.Buzz. Wie das Unternehmen auf Anfrage der Automobilwoche mitteilte, wurde der Mangel im Rahmen interner Qualitätskontrollen entdeckt.
En 'het defect' slaat dus op: ' De gasgenerator van de passagiersairbag kan bij een ongeval knappen.'Volkswagen roept wereldwijd tot wel 16.000 voertuigen terug vanwege mogelijke defecten aan de passagiersairbags. De betrokken modellen zijn de Polo, Passat, Taigo, ID.7, ID.7 Tourer en ID.Buzz. Zoals het bedrijf uitlegde in reactie op een vraag van Automobilwoche , werd het defect ontdekt tijdens interne kwaliteitscontroles.
*sowieso
Die 16k auto's zijn auto's die teruggeroepen worden waar een visuele inspectie duidelijk gaat maken of het inderdaad een risicogeval betreft waarna er daadwerkelijk een actie nodig is.DonJunior schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:42:
[...]
Dat is een gevaarlijke aanname.
Volgens Automobilwoche zijn er mogelijk 16.000 auto's betrokken.
[...]
bron: https://www.automobilwoch...tausende-fahrzeuge-zuruck
Vrij vertaald
[...]
En 'het defect' slaat dus op: ' De gasgenerator van de passagiersairbag kan bij een ongeval knappen.'
Kan prima zijn dat VW die info nog niet langs RDW heeft gehaald en nog bezig is dingen uit te zoeken.
Tip is overigens om tijdelijk de passagiers airbag uit te schakelen omdat die het probleem blijkt te hebben.
En nee dit staat los van het hele Takata gebeuren.
Misschien, maar in dit topic zijn er ook al een paar geweest waarbij de recall wel in Ovi stond.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik heb dit hier al een aantal keer zien passeren, maar kan me niet herinnneren dat ik dit ooit gedaan heb en vind het ook niet terug in de app; Waar zou ik dit moeten vinden?The_one007 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:26:
In de VW app moet je uw identiteit bevestigen om van een aantal extra functies te genieten (o.a. ook om de deuren te vergrendelen / ontgrendelen, of om de wagen via de app te parkeren).
Voer (liefst op een PC) het door jou geregistreerde mailadres eens op https://mijn.volkswagen.nl/s/ in zodat je daarmee vervolgens automatisch op https://identity.vwgroup.io/ in gaat loggen (gaat NIET direct!!).... Daar kun je alle door jouw verstrekte en/of afgewezen toestemmingen voor je account beheren.Invictus66 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:31:
[...]
Ik heb dit hier al een aantal keer zien passeren, maar kan me niet herinnneren dat ik dit ooit gedaan heb en vind het ook niet terug in de app; Waar zou ik dit moeten vinden?
Ik heb momenteel geen optie om de auto op afstand te openen of vergrendelen, maar ik ging er van uit dat dit aan de software versie van mijn auto lag.
Gisteren nadat de auto vrijwel de hele dag in de zon gestaan had de auto op 17.15 gepland gekoeld (21,5°C) toen ik om ~17.35 instapte was het prima te doen (met ondershirt, overhemd en pantalon). Het enige wat ik deed was de 'auto' stand van midden naar laag aanpassen omdat ik vond dat die te veel blies.Wimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:24:
Vandaag en gisteren met deze hitte vond ik de airco van de ID7 Tourer best wel tegenvallen.
Ingestelde temp. 20°C, maar de lucht bleef duidelijk warmer na een rit van ca. 15min.
De terugrit naar huis viel vergelijkbaar tegen.
Onze Grandland X deed dit fluitend. Binnen 5 minuten had je echt koude lucht.
Hier vergelijkbare ervaringen.. met de app kun je hem mooi voor koelen.True schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:37:
[...]
Gisteren nadat de auto vrijwel de hele dag in de zon gestaan had de auto op 17.15 gepland gekoeld (21,5°C) toen ik om ~17.35 instapte was het prima te doen (met ondershirt, overhemd en pantalon). Het enige wat ik deed was de 'auto' stand van midden naar laag aanpassen omdat ik vond dat die te veel blies.
Ik vond het zeker niet te warm in de auto.
Even langs de garage passeren. De airco van mijn wagen werkte ook niet goed, er bleek in mijn geval ergens een klein lekje te zitten. De garage wist me ook te vertellen dat de airco's af fabriek maar minimaal gevuld worden, bijvullen kan mogelijks al een groot verschil maken.Wimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:24:
Vandaag en gisteren met deze hitte vond ik de airco van de ID7 Tourer best wel tegenvallen.
Ingestelde temp. 20°C, maar de lucht bleef duidelijk warmer na een rit van ca. 15min.
Nou, dan hoop je toch dat ze voor die EUR 1200 afleverkosten in elk geval de airco checken en bijvullen...Invictus66 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 15:57:
[...]
Even langs de garage passeren. De airco van mijn wagen werkte ook niet goed, er bleek in mijn geval ergens een klein lekje te zitten. De garage wist me ook te vertellen dat de airco's af fabriek maar minimaal gevuld worden, bijvullen kan mogelijks al een groot verschil maken.
Tuurlijk niet, ze controleren niet eens of de trekhaak werkt.bilgy_no1 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:08:
[...]
Nou, dan hoop je toch dat ze voor die EUR 1200 afleverkosten in elk geval de airco checken en bijvullen...
[ Voor 94% gewijzigd door K0ENH op 01-07-2025 17:31 ]
Catch my drift?
Ik was al benieuwd... De fabrikanten moeten substantieel meer EVs verkopen. Importeurs zullen dus ook wel targets of incentives meekrijgen. Als de LE lekker loopt houden ze hem er gewoon in...DaMenaz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:37:
1 juli en de LE’s staan nog gewoon in de configurator bij VW. Zie ook geen einddatum.
Unlimited Limited Editions!
En toch kan ik nog geen afspraak maken, omdat de dealer geen onderdelen heeft. In zo'n geval zou ik het splitsen, iedereen eerst inspectie zodat je snel duidelijkheid hebt.True schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:05:
[...]
Die 16k auto's zijn auto's die teruggeroepen worden waar een visuele inspectie duidelijk gaat maken of het inderdaad een risicogeval betreft waarna er daadwerkelijk een actie nodig is.
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Ik snap wat je bedoelt, maar kan liggen aan je instellingen. Sowieso kan je de airco op auto zetten maar dan moet je nog kiezen of je auto laag, midden of hoog wil. Daarnaast schakelt ie de airco aan passagierskant uit als je alleen in de auto zit (weet iemand hoe je dat uit kan zetten??)Wimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:24:
Bij mij staat ook geen terugroepactie op kenteken. Maar Volkswagen maakt er wel een clusterfuck vanPuppetmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 12:29:
[...]
Misschien, maar in dit topic zijn er ook al een paar geweest waarbij de recall wel in Ovi stond.
En waar moet je anders op varen? Ook VW laat zich niet horen verder.
Maar de enige recall-informatie over airbags op de site van VW heet “Takata airbag terugroepactie”De importeur verduidelijkt aan AutoWeek dat het niet gaat om airbags van Takata. In Nederland zou het gaan om een relatief klein aantal auto's.
Beste Volkswagen klant, Jouw voertuig met het voertuigidentificatienummer (VIN) MIJNVIN moet worden gecontroleerd door de Volkswagen dealer. Neem als eigenaar of houder van dit voertuig zo snel mogelijk contact op met een Volkswagen dealer. Wij waarderen je vertrouwen in het merk Volkswagen en hopen op je blijvende loyaliteit in de toekomst.
Met vriendelijke groet, Volkswagen AG
Your vehicle is not affected
Met diezelfde max doet die ook de bijrijderskant. Kun je het niet uitschakelen door op de ECO te drukken als je je bijrijder vergeten bent?Wolksvagen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:29:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar kan liggen aan je instellingen. Sowieso kan je de airco op auto zetten maar dan moet je nog kiezen of je auto laag, midden of hoog wil. Daarnaast schakelt ie de airco aan passagierskant uit als je alleen in de auto zit (weet iemand hoe je dat uit kan zetten??)
Ook zit aan de onderkant van het scherm de optie airco max waardoor je de auto snel laat koelen.
Maar ben het met je eens dat ook ik in mijn vorige auto nooit naar de airco hoefde te kijken als ie op auto stond. Nu moet ik voor mijn gevoel veel vaker een handeling doen om het aangenaam te hebben.
Wanneer ben je aan de beurt? Hier nog in de wachtstand sinds 2 wekenWimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:46:
Airbag afspraak:
2 dagen voor onze vakantie mogen we bij de dealer langskomen om de airbag probleem te laten verhelpen.
In het ergste geval hadden we een petrol car moeten regelen bij de LM.
Gelukkig mogen we in deze luxe bak rondtoeren
Net op tijd!
Ja klopt, maar moet je volgens mij wel elke keer opnieuw doen terwijl als die eco aan staat de andere roosters juist harder gaan staan blazen als het warm is wat het soms oncomfortabel maakt.True schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:36:
[...]
Met diezelfde max doet die ook de bijrijderskant. Kun je het niet uitschakelen door op de ECO te drukken als je je bijrijder vergeten bent?
Eind van de maand, vandaag geregeld.FlipModeNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:38:
[...]
Wanneer ben je aan de beurt? Hier nog in de wachtstand sinds 2 weken
Bij mij dezelfde mededeling. Zijn er mensen die niet die melding krijgen als ze de VIN van hun id7 invoeren op die site? Ik denk (hoop) dat de dikgedrukte melding de relevante melding is.The Legend schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:34:]
Maar de enige recall-informatie over airbags op de site van VW heet “Takata airbag terugroepactie”![]()
https://www.volkswagen.nl...irbag-terugroepactie.html
Vervolgens vul ik daar voor de zekerheid m’n VIN nog maar eens in, en dan krijg ik dit bericht:
[...]
Ik heb dezelfde melding, nazocht door de dealer en met die vetgedrukte melding.Wolksvagen schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:52:
[...]
Bij mij dezelfde mededeling. Zijn er mensen die niet die melding krijgen als ze de VIN van hun id7 invoeren op die site? Ik denk (hoop) dat de dikgedrukte melding de relevante melding is.
Of misschien kan een van de forumleden die wel de oproep heeft gekregen z’n VIN invoeren en kijken of er dan wat anders staat?!
[ Voor 33% gewijzigd door The Legend op 01-07-2025 22:32 ]
Ik krijg dezelfde melding als True, Wolkvagen en Puppetmaster. En ik heb ook de terugroepactie.Puppetmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:13:
Ik krijg dezelfde melding als True en Wolkvagen.
Mijn hoop is nog steeds gevestigd op het dikgedrukte.
Bij Ayvens staat de korting nu tot 31-07DaMenaz schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:37:
1 juli en de LE’s staan nog gewoon in de configurator bij VW. Zie ook geen einddatum.
Unlimited Limited Editions!
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik heb ze vorige week nog gebeld omdat de bestelling nog niet was doorgezet naar de dealer. Toen verzekerden ze me al bij Ayvvens dat ik de korting niet ging mislopen en dat de bestelling deze week doorgezet zou worden. En dan is het wachten tot december voordat ik de sleutels in ontvangst kan nemen.
Via de VW dealer, waar we onze auto hebben opgehaald, in rotjeknor kunnen we al zelfs de 18de terecht.Wimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:46:
Airbag afspraak:
2 dagen voor onze vakantie mogen we bij de dealer langskomen om de airbag probleem te laten verhelpen.
In het ergste geval hadden we een petrol car moeten regelen bij de LM.
Gelukkig mogen we in deze luxe bak rondtoeren
Net op tijd!
[ Voor 4% gewijzigd door Wimhaw op 02-07-2025 12:34 ]
Ayvens gaat eerst tig weken met de dealer in de slag om korting........ zo was het bij mij althans voordat ie definitief besteld wordt. Scheelt mij 4 weken dat ik de auto in ontvangst kan nemen.cvanmansom schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 10:34:
[...]
Ik heb ze vorige week nog gebeld omdat de bestelling nog niet was doorgezet naar de dealer. Toen verzekerden ze me al bij Ayvvens dat ik de korting niet ging mislopen en dat de bestelling deze week doorgezet zou worden. En dan is het wachten tot december voordat ik de sleutels in ontvangst kan nemen.
Heb ik gechecked (via België dan), maar ik zie daar niks dat ik direct kan linken aan bv het openen van de auto via de app.Volgens mij staan all toestemming aan.Will_M schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:06:
[...]
Voer (liefst op een PC) het door jou geregistreerde mailadres eens op https://mijn.volkswagen.nl/s/ in zodat je daarmee vervolgens automatisch op https://identity.vwgroup.io/ in gaat loggen (gaat NIET direct!!).... Daar kun je alle door jouw verstrekte en/of afgewezen toestemmingen voor je account beheren.
Hierin Frankrijk gekoeld bij 39 graden en dat werkte eigenlijk prima. Voorkoelen maakte het al aangenaam, maar een minuutje of 2 op AC Mac stand (als ik Voorkoelen te laat begonnen was) en dan ging de temperatuur nog veel sneller naar beneden. Die AC max stand zal wel kwh verbruiken maar het doet het wel.Wimhaw schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:24:
Bij mij staat er in de teksten onderaan vetgedrukt dat de auto niet betrokken is (uitgeleverd begin december 2024)buddow schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:18:
[...]
Ik krijg dezelfde melding als True, Wolkvagen en Puppetmaster. En ik heb ook de terugroepactie.
In Duitsland is de actie zelfs t/m 30 september verlengd. Zal me niet verbazen dat dit in Nederland dus ook zo zal zijn.
Sorry, idd al een tijdje geleden , bovenstaande post, maar ik heb gemerkt dat het “sinds laden” verbruik niet reset als ik aan huis geladen heb. Bij mijn vorige ID.4 deed hij dat wel.Ja, alleen de 'Sinds Laden' verbruiksindicator kun je niet geforceerd terug stellen zonder te gaan laden, 'Sinds Start' & 'Lange Tijd' wel.
'Vroegâh' in de ICE VAG's liep die 'Lange Tijd' tot max. 99 uur, 59 minuten en 59 seconden.... Daarna viel 'ie vanzelf weer op '0'. In de EV's telt 'ie gewoon netjes verder als je dat zou willen.
Van alle gemakken voorzien en dan niet gebruiken - ik doe het liever anders.Surfroy01 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:36:
Voorverwarmen in de winter ja, voorkoelen in de zomer nee. Bij elk van mijn voertuigen houd ik de open knop ingedrukt zodat alle ramen meteen open gaan, dan waait de meeste warmte eruit vervolgens rijdend nog wat rijwind erbij en dan de airco zijn werk laten doen en ramen dicht.
Ik had ook de melding met het dikgedrukte stukje tekst er onder.Puppetmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:13:
Ik krijg dezelfde melding als True en Wolkvagen.
Mijn hoop is nog steeds gevestigd op het dikgedrukte.
Via andere fora even verder gevraagd nog. Het is een VW ID.7 issue dat de auto niet goed omgaat met zonnestroom laden. Het veelvuldig stoppen en starten mag niet. Maar de workaround in de Zappi door de start en stop tijden aan te passen werken na de laatste firmware update van Zappi niet meer. Daar schijnt wel kritiek op geweest te zijn, dus wellicht gaan ze dat weer aanpassen. Volkswagen dealer gaf aan dat in januari een software update komt waarin ook het laden wordt verbeterd, maar of zonnestroom laden daarin ook aangepakt wordt is onduidelijk. De firmware van de Zappi terug laten zetten, zodat de workaround gebruikt kan worden is momenteel de volgende stap. Of in ECO mode gaan laden, maar dan heb je een start en stop timer nodig en kan je niet op puur zonnestroom laden, wat met een dynamisch contract wel gewenst is. Goedkope momenten niet terug leveren. Dure momenten niet van het net gebruiken.JanHenk schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:15:
@ArneRH @The Legend
Voor wat het waard is, ik heb laadsessies op mijn Enyaq van 48uur+ die meermaals zijn onderbroken, soms ook wel eens met stop/start binnen een uur. Geen enkel probleem mee ervaren.
Als je op de auto kijkt zie ik dan wel een rood lampje bij de laadpoort, maar zodra de laadpaal weer wordt vrijgegeven om de sessie te hervatten met vermogen x, gaat ie alsnog vrolijk verder. Hoef ik niks aan te doen.
Gezien de hardware hetzelfde is, lijkt het me ergens tóch een ding van zappi? Mede gezien een andere poster met een andere EVSE ook zegt dat er bij hem geen probleem is i.c.m. de ID7 met dezelfde wijze van aansturing.
Ik gebruik een Alfen i.c.m. evcc, principe is hetzelfde.
Even los van zappi, vind ik het wel gek dat alle andere VW voertuigen hier mee kunnen werken, maar specifiek de ID.7 schijnbaar niet. Voor mij is dat zelfs een dealbreaker, om eerlijk te zijn.ArneRH schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:17:
[...]
Via andere fora even verder gevraagd nog. Het is een VW ID.7 issue dat de auto niet goed omgaat met zonnestroom laden. Het veelvuldig stoppen en starten mag niet. Maar de workaround in de Zappi door de start en stop tijden aan te passen werken na de laatste firmware update van Zappi niet meer. Daar schijnt wel kritiek op geweest te zijn, dus wellicht gaan ze dat weer aanpassen. Volkswagen dealer gaf aan dat in januari een software update komt waarin ook het laden wordt verbeterd, maar of zonnestroom laden daarin ook aangepakt wordt is onduidelijk. De firmware van de Zappi terug laten zetten, zodat de workaround gebruikt kan worden is momenteel de volgende stap. Of in ECO mode gaan laden, maar dan heb je een start en stop timer nodig en kan je niet op puur zonnestroom laden, wat met een dynamisch contract wel gewenst is. Goedkope momenten niet terug leveren. Dure momenten niet van het net gebruiken.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Mwaa volgens mij moet de airco dan extra hard werken om die loeihete binnenlucht te koelen, door de natuur zijn werk te laten doen scheelt dat een aanzienlijke hoeveelheid energie. Want ook die elektriciteit die wij tanken is veelal niet echt schoon.True schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:59:
[...]
Van alle gemakken voorzien en dan niet gebruiken - ik doe het liever anders.
Zeker als je de auto vol in de zon staat is de middenarmsteun ook gewoon best warm. Door even te laten voorkoelen wordt dat een heel stuk aangenamer.
Ja klopt, contract op mijn IONIQ 5 loopt nog tot 13 december. Wij hebben vanuit mijn werkgever vaste dealers per merk, dus bestelling loopt sowieso via A-Point. Gelukkig is er nog voldoende tijd, ik zag dat de levertijd ingeschat wordt op 21 weken.Surfroy01 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:40:
[...]
Ayvens gaat eerst tig weken met de dealer in de slag om korting........ zo was het bij mij althans voordat ie definitief besteld wordt. Scheelt mij 4 weken dat ik de auto in ontvangst kan nemen.
December omdat dan je huidige lease contract afloopt?
Volgens dealer 10-12 weken nu met zomer periode.cvanmansom schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 15:23:
[...]
Ja klopt, contract op mijn IONIQ 5 loopt nog tot 13 december. Wij hebben vanuit mijn werkgever vaste dealers per merk, dus bestelling loopt sowieso via A-Point. Gelukkig is er nog voldoende tijd, ik zag dat de levertijd ingeschat wordt op 21 weken.
Enige wat ik me dan nog even snel kan bedenken is een verlopen of nooit (goed) onder jouw account geactiveerd abonnement op het 'connected' deel.Invictus66 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 12:49:
[...]
Heb ik gechecked (via België dan), maar ik zie daar niks dat ik direct kan linken aan bv het openen van de auto via de app.Volgens mij staan all toestemming aan.
Heb je die grote balk bovenin geprobeerd met 'Dit topic - Zoek in het forum'?Spekkie99 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:53:
Beste ID7 rijders, ben me aan het oriënteren op een nieuwe lease auto maar heb nog een vraag; laat de head up ook de route aanwijzingen van CarPlay en Android auto zien?
Heb je die grote balk bovenin geprobeerd met 'Dit topic - Zoek in het forum'?Bramji 117 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:33:
Hallo,
Ik sta op het punt een I.D.7 te bestellen.
Het liefste zonder het Assistance Pakket, scheelt weer iets in de bijtelling.
Nu ben ik benieuwd of Travel Assist ook via de 'in car' shop aangeschaft kan worden en wat het kost.
Kan iemand mij daaraan helpen?
Thanks
Thanks voor je reactie, had de vragen wel gevonden maar ben geen concreet antwoord tegen gekomen.True schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:38:
[...]
Heb je die grote balk bovenin geprobeerd met 'Dit topic - Zoek in het forum'?
Met bijv. de woorden 'travel assist kopen'.
spoiler:Zoekresultaten: Het grote Volkswagen ID.7 topic
De post zelf: koomen75 in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
En op diezelfde pagina: martijn v o in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Je zou ook de LM kunnen vragen of de dealer, die weten dit soort dingen ook altijd haarfijn te vertellen of zoeken het voor je uit en bellen je daarna terug omdat ze graag jou een auto verkopen/leasen.
Om de discussie niet onnodig verder op te gaan laten lopen: Middels Apple Car-Play werken de aanwijzingen in het HUD deel áls je gebruik maakt van Apple Maps. Als je middels Android-Auto verbindt dan werken die HUD aanwijzingen ook als je middels Google Maps gaat navigeren.Spekkie99 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:53:
Beste ID7 rijders, ben me aan het oriënteren op een nieuwe lease auto maar heb nog een vraag; laat de head up ook de route aanwijzingen van CarPlay en Android auto zien?
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 03-07-2025 20:16 ]
Deze was voor mij denk ik, erg bedankt voor je hulp.Will_M schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:55:
[...]
Dan heb je niet goed genoeg gezocht![]()
Om de discussie niet onnodig verder op te gaan laten lopen: Middels Apple Car-Play werken de aanwijzingen in het HUD deel áls je gebruik maakt van Apple Maps. Als je middels Android-Auto verbindt dan werken die HUD aanwijzingen ook als je middels Google Maps gaat navigeren.
Waarschijnlijk wil jij echter weten of dat het HUD ook aangestuurd kan worden middels Flistmeister / Waze (óf andere App's op je telefoon) ..... NEE is dan het enige antwoord wat ik je kan gaan geven.
Scheelt je weer een ritje naar een dealer welke je daar vaak ook het antwoord niet snel op kan geven![]()
Oops.... Ik heb m'n reply er meteen even op aangepastSpekkie99 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:10:
[...]
Deze was voor mij denk ik, erg bedankt voor je hulp.
Bramji wilde weten of je achteraf nog software pakketten kon kopen. Ik las ergens anders dat dit kan maar wel iets duurder is.
Idd, die van mij is deze week via de LM bij de dealer besteld en zij gaven ca. week 39 aan. Nog drie maanden wachtenSurfroy01 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:12:
[...]
Volgens dealer 10-12 weken nu met zomer periode.
Zoal ik al eerder aangegeven had kan de ID.7 perfect opladen puur via zonnestroom en is meermaals het laden starten en stoppen voor mij geen enkel probleem. Zie onderstaand bewijs (dat ik eerder ook al had gepost) van mij laadprofiel op een bewolkte dag. Dit is via een peblar charger (en moest het uitmaken SW 5.2 op de wagen).JanHenk schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:31:
[...]
Even los van zappi, vind ik het wel gek dat alle andere VW voertuigen hier mee kunnen werken, maar specifiek de ID.7 schijnbaar niet. Voor mij is dat zelfs een dealbreaker, om eerlijk te zijn.
Waze kan wel degelijk de HUD aansturen (Android auto). Als ik navigeer op waze krijg ik wel degelijk in de HUD navigatie pijlen te zien. Het lijkt wel een eenvoudigere en veel beperktere subset van symbooltjes dan wat ik met de ingebouwde navigatie krijg - bijvoorbeeld geen rondpunten, hij zal dan gewoon rechts afslagen tonen) en ook de lichtbalk die links/rechts afdraaien aangeeft doet het niet met waze. Maar in de HUD krijg ik wel degelijk pijltjes met Waze en Android Auto.Will_M schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:55:
[...]
Om de discussie niet onnodig verder op te gaan laten lopen: Middels Apple Car-Play werken de aanwijzingen in het HUD deel áls je gebruik maakt van Apple Maps. Als je middels Android-Auto verbindt dan werken die HUD aanwijzingen ook als je middels Google Maps gaat navigeren.
Waarschijnlijk wil jij echter weten of dat het HUD ook aangestuurd kan worden middels Flistmeister / Waze (óf andere App's op je telefoon) ..... NEE is dan het enige antwoord wat ik je kan gaan geven.
Scheelt je weer een ritje naar een dealer welke je daar vaak ook het antwoord niet snel op kan geven![]()
[ Voor 3% gewijzigd door tjaf op 03-07-2025 21:06 ]
Maar nog steeds niet volledig dus eigenlijk gewoon NIET, ook niet middels Android Auto. Dat het op Android Auto gedeeltelijk wel gaat is omdat Waze tegenwoordig ook 100% Google is.tjaf schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:00:
[...]
Waze kan wel degelijk de HUD aansturen (Android auto). Als ik navigeer op waze krijg ik wel degelijk in de HUD navigatie pijlen te zien. Het lijkt wel een eenvoudigere en veel beperktere subset van symbooltjes dan wat ik met de ingebouwde navigatie krijg - bijvoorbeeld geen rondpunten, hij zal dan gewoon rechts afslagen tonen) en ook de lichtbalk die links/rechts afdraaien aangeeft doet het niet met waze. Maar in de HUD krijg ik wel degelijk pijltjes met Waze en Android Auto.
Top, dit ziet er inderdaad exact zo uit als ik het heb op de Enyaq. Waarom zijn er dan toch gebruikers waarbij e.e.a. niet loopt zoals het zou moeten? En wat onderscheid de ene wagen van de andere? Zou geen loterij moeten zijn..tjaf schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:57:
[...]
Zoal ik al eerder aangegeven had kan de ID.7 perfect opladen puur via zonnestroom en is meermaals het laden starten en stoppen voor mij geen enkel probleem. Zie onderstaand bewijs (dat ik eerder ook al had gepost) van mij laadprofiel op een bewolkte dag. Dit is via een peblar charger (en moest het uitmaken SW 5.2 op de wagen).
[Afbeelding]
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
De combinatie Zappi en ID.7 werkt niet goed, dat zal met de communicatie tussen beide te maken hebben? Ik geloof zeker, bewijs is er, dat het met andere combinaties werkt. Alleen heb ik een Zappi aan de muur hangen, kost ook een aardige duit, dus die ga ik liever niet na 2 maanden vervangen. Hopelijk komt er ergens een oplossing/aanpassing waardoor het weer werkt zoals het met de Corsa-e en Ampera-e wel werkt.JanHenk schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:51:
[...]
Top, dit ziet er inderdaad exact zo uit als ik het heb op de Enyaq. Waarom zijn er dan toch gebruikers waarbij e.e.a. niet loopt zoals het zou moeten? En wat onderscheid de ene wagen van de andere? Zou geen loterij moeten zijn..
Afaik heeft de ID.7 geen TPMS-sensoren maar hetzelfde passieve systeem dmv de ABS-sensor als in andere VAG-modellen. Je krijgt alleen een melding als de auto merkt dat een wiel zich anders gedraagt (door lage spanning). Je kunt in de auto ook niet de bandenspanning aflezen. In mijn vorige EV6 (met TPMS) kon dat wel realtime.Drakentemmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:11:
- Moet ik bij de nieuwe velgen ook de TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systems) sensoren mee bestellen? Of kunnen die v/d Bergen set overgeheveld worden?
Catch my drift?
100% correct. Geen TPMS-sensoren maar detectie door ABS-sensor berekeningen.DaMenaz schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:21:
[...]
Afaik heeft de ID.7 geen TPMS-sensoren maar hetzelfde passieve systeem dmv de ABS-sensor als in andere VAG-modellen. Je krijgt alleen een melding als de auto merkt dat een wiel zich anders gedraagt (door lage spanning). Je kunt in de auto ook niet de bandenspanning aflezen. In mijn vorige EV6 (met TPMS) kon dat wel realtime.
Dus voor je velgenwissel een zorg minder.
Ik heb ook contact gehad met de dealer; die van mij is ook oké.Gerkro schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:33:
[...]
Ik had ook de melding met het dikgedrukte stukje tekst er onder.
Net even contact gehad met de VW service afdeling en die zagen in het systeem dat mijn wagen (geleverd 3 weken geleden) niet terug hoeft. Dus in mijn geval klopt het dikgedrukte stukje tekst
Bedoel je dat in het algemeen of hetgeen jullie thuis afnemen?Surfroy01 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:52:
[...]
Want ook die elektriciteit die wij tanken is veelal niet echt schoon.
Misschien buiten de auto met de sleutel lopen spelen?stanny schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:36:
Net mijn ID7 gaan ophalen, valt me op dat ik mijn deur langs binnen telkens 2 maal moet ontgrendelen voor ik die openkrijg.
Nog iemand die dit heeft en iemand een idee hoe dat gewijzigd kan worden?
Catch my drift?
ok, slotgreep... daar was ik niet opgekomen.DaMenaz schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:05:
[...]
Misschien buiten de auto met de sleutel lopen spelen?
[Afbeelding]
Heb je een idee wat die Hudson velgen kosten? Toen ik hem bestelde kon je die hudsons er nog niet bij klikken. Nu zag ik in de configurator dat je ze er wel bij kunt doen, maar volgens de dealer was mijn id7 (helaas) al geplanned voor productie over twee weken en kon het niet meer aangepast worden.Drakentemmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:11:
Mijn ID7T is geconfigureerd en besteld met de zwarte 19" Bergen velgen. Ik vind ze echter te potsierlijk en wil de 19" Hudson velgen hebben. Helaas was het leasebudgettechnisch niet mogelijk deze af fabriek mee te bestellen, vandaar dat ik ze zelf aanschaf en na het leveren v/d auto zelf op de zelfde band ga laten wisselen. Twee vragen:
- Ik ga ervan uit dat de Bergen naafdoppen ook op de Hudson wielen passen?
- Moet ik bij de nieuwe velgen ook de TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systems) sensoren mee bestellen? Of kunnen die v/d Bergen set overgeheveld worden?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq