Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R632
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-06 23:05
resusaapje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Zomerfeest, maar dat had iemand al gezegd, geloof ik ;)

De CC-knoppen op het stuur hebben opeens piepjes. Waar zet ik die uit? Ze klinken ongelooflijk sneu :'(
Ik had hetzelfde probleem, hele gekke piepjes, erg schelle toon nadat het zomerthema verscheen. Dacht eerst wat heb ik nu aan mijn Tourer hangen maar al gauw bleek het geluid gekoppeld aan de knopjes op het stuur. Dit is uit te zetten in de geluidsinstellingen, setup, geluid voor andere bedieningstoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op zondag 22 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Zomerfeest, maar dat had iemand al gezegd, geloof ik ;)

De CC-knoppen op het stuur hebben opeens piepjes. Waar zet ik die uit? Ze klinken ongelooflijk sneu :'(
Ja dát dus.... Ik merkte afgelopen vrijdag ineens dat dat geluidje spontaan veranderd was naar dat 'schelle piepje', ook voor de touch knoppen op het scherm. het geluid voor de knoppen op m'n stuur had ik sowieso altijd al uit staan, maar nu dus ook de 'klikjes' op m'n scherm maar even op MUTE gezet in de instellingen voor het scherm.

Ik hoop overigens niet dat het geluidje voor overschrijding van de lokale vMax ook aangepast is. Dat 'plong-plong' geluidje wat eenmalig per overschrijding zachtjes op de achtergrond doorkwam is nog wel om te hebben en dus was er nooit een noodzaak voor me om dat spel pér rit uit te zetten in het menu :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 22-06-2025 17:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:15
Morgen id.7 ophalen.. nog laatste tips en tricks voor afhaling? Wat als eerste te doen / aanpassen in settings? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

frye schreef op zondag 22 juni 2025 @ 16:41:
Morgen id.7 ophalen.. nog laatste tips en tricks voor afhaling? Wat als eerste te doen / aanpassen in settings? 😅
Gewoon instappen en wegrijden alsof dat het een willekeurige auto is, Dingen welke jij prettig of juist minder prettig vind moet je gewoon zélf kunnen gaan ervaren gedurende de komende tijd.

Véél plezier met je 'eigen' nieuwe auto dus d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:36

The Legend

*Plop*

Vanmiddag een dikke 300km gereden met de vouwwagen (HK Kyte), omdat het kan :P Verbruik met een relatief grote vouwwagen / aanhanger is toch wel 30% meer dan zonder. Het verschil tussen 100 en 110km/u was niet enorm. Uiteindelijk kom je ergens tussen de 21kWh en 24kWh per 100km uit.

Ook Elli plug ‘n charge getest, dat werkt prima. Abo is net zo duur als Ionity Power maar je betaalt hetzelfde lage tarief plus daarbij plug and charge én een laadpas.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik heb eindelijk goedkeuring van mijn leasemaatschappij om een nieuwe auto uit te zoeken. I.v.m. mijn oog op de ID.7 Tourer gelukkig nog net op tijd voor het aflopen van de LE actie op 30-06.

Nog een aantal vraagjes:

- Als ik mijn keuze gewoon voor 30-06 aan de LM doorgeef, kan de fiscale waarde dan nog veranderen als zij door administratieve rompslomp o.i.d. (met evt. mijn werkgever of de dealer) de auto uiteindelijk later in bestelling zetten? De fiscale waarde wordt dacht ik bepaald op de dag dat de auto op kenteken wordt gezet en niet wordt besteld?

- Mijn persoonlijke normleasebedrag is toereikend voor de ID.7 Tourer Pro LE met enkel de optionele trekhaak (die ik graag wil). Helaas is er net geen ruimte meer voor de optionele kleur Aquamarine Blue (volgens de VW website slechts 190EU extra) die ik wens. Denken jullie dat dit direct met de dealer nog onderhandeld/geregeld/afgerekend kan worden? Wij zijn vanwege de schaalgrootte en de daarmee verkregen kortingen gebonden aan één vaste VW dealer (Amega te Dordrecht). Ik had overigens hier op het forum gelezen dat de trekhaak achteraf niet gemonteerd kan worden, correct? Dus de blauwe uitvoering kiezen en zelf de trekhaak laten monteren is helaas geen optie.

- Soortgelijke vraag voor de standaard 19" zwarte LE velgen. Deze vind ik persoonlijk iets te potsierlijk en zou ik graag vervangen voor de 19" Hudson velgen (volgens de VW website slechts 240EU extra). Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kan ik ze altijd nog voor een kleine 800eu zelf een set uit Duitsland aanschaffen. Volgens mij passen ze op dezelfde banden van de zwarte velgen.

Thanks alvast voor jullie advies/hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door Drakentemmer op 22-06-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Drakentemmer schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:55:
Ik heb eindelijk goedkeuring van mijn leasemaatschappij om een nieuwe auto uit te zoeken. I.v.m. mijn oog op de ID.7 Tourer gelukkig nog net op tijd voor het aflopen van de LE actie op 30-06.

Nog een aantal vraagjes:

- Als ik mijn keuze gewoon voor 30-06 aan de LM doorgeef, kan de fiscale waarde dan nog veranderen als zij door administratieve rompslomp o.i.d. (met evt. mijn werkgever of de dealer) de auto uiteindelijk later in bestelling zetten? De fiscale waarde wordt dacht ik bepaald op de dag dat de auto op kenteken wordt gezet en niet wordt besteld?
Is al meermaals voorbij gekomen, had je met een zoekactie ook kunnen vinden.
Nee, de LE is een apart model in de prijslijst en houdt die fiscale waarde - anders is het proces ook zo omslachtig dat niemand de auto meer zou bestellen.
- Mijn persoonlijke normleasebedrag is toereikend voor de ID.7 Tourer Pro LE met enkel de optionele trekhaak (die ik graag wil). Helaas is er net geen ruimte meer voor de optionele kleur Aquamarine Blue (volgens de VW website slechts 190EU extra) die ik wens. Denken jullie dat dit direct met de dealer nog onderhandeld/geregeld/afgerekend kan worden? Wij zijn vanwege de schaalgrootte en de daarmee verkregen kortingen gebonden aan één vaste VW dealer (Amega te Dordrecht). Ik had overigens hier op het forum gelezen dat de trekhaak achteraf niet gemonteerd kan worden, correct? Dus de blauwe uitvoering kiezen en zelf de trekhaak laten monteren is helaas geen optie.
Trekhaak discussie is letterlijk één of twee pagina's geleden langsgekomen.
Je kunt altijd onderhandelen over de prijs, maar mag jij wel onderhandelen? Zit er niet een wagenparkbeheerder tussen die dat al voor je doet óf heb je niet al prijsafspraken met korting omdat je WG zo groot is?
- Soortgelijke vraag voor de standaard 19" zwarte LE velgen. Deze vind ik persoonlijk iets te potsierlijk en zou ik graag vervangen voor de 19" Hudson velgen (volgens de VW website slechts 240EU extra). Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kan ik ze altijd nog voor een kleine 800eu zelf een set uit Duitsland aanschaffen. Volgens mij passen ze op dezelfde banden van de zwarte velgen.

Geen idee of dat mogelijk is met een LE model, als het in de configurator kan, dan kan het.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:06
The Legend schreef op zondag 22 juni 2025 @ 20:09:
.Ook Elli plug ‘n charge getest, dat werkt prima. Abo is net zo duur als Ionity Power maar je betaalt hetzelfde lage tarief plus daarbij plug and charge én een laadpas.
Is dat ook net als ionity voor een maand aan te zetten?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Puppetmaster schreef op zondag 22 juni 2025 @ 22:49:
[...]

Is dat ook net als ionity voor een maand aan te zetten?
Yep.

Bij het laden trouwens een tijdje op een pieksnelheid gezeten van 189kW :) (36 graden buitentemperatuur)

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 22-06-2025 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-07 07:18
Nou na 3 weken onderhandelen en wat geduw van mijn zijde zijn de LM en dealer er uit gekomen. Ik kreeg vrijdag al bericht van de leasemaatschappij dat ze akkoord hadden gegeven, probeer dan eens de dealer te pakken te krijgen of ze dit kunnen conformeren. Na 3 keer verkeerd doorverbonden te zijn (je belt met een 070 nummer maar wordt naar een landelijk centrale receptie verbonden) de hoop maar opgegeven.

Zowaar gisterenmiddag, zondag??? confirmatie email van de dealer dat er een auto in opdracht van LM gaan bestellen. Zojuist email van LM, verwachte afleverdatum..........week 44 (Okt/Nov) dat is 18 weken ipv de 8 weken die ik hier zoal lees????

Ohja het gaat om een witte Pro LE tourer 20" trekhaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Surfroy01 op 23-06-2025 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark322
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 13:13
Surfroy01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:47:
Nou na 3 weken onderhandelen en wat geduw van mijn zijde zijn de LM en dealer er uit gekomen. Ik kreeg vrijdag al bericht van de leasemaatschappij dat ze akkoord hadden gegeven, probeer dan eens de dealer te pakken te krijgen of ze dit kunnen conformeren. Na 3 keer verkeerd doorverbonden te zijn (je belt met een 070 nummer maar wordt naar een landelijk centrale receptie verbonden) de hoop maar opgegeven.

Zowaar gisterenmiddag, zondag??? confirmatie email van de dealer dat er een auto in opdracht van LM gaan bestellen. Zojuist email van LM, verwachte afleverdatum..........week 44 (Okt/Nov) dat is 18 weken ipv de 8 weken die ik hier zoal lees????

Wanneer loopt je huidige lease af? (Als je die hebt). De leverdatum van mijn id7 staat toevallig exact gelijk met de einddatum van m’n huidige lease, 13 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-07 21:59
Intussen de ID7 Tourer een viertal dagen in bezit. Wat een comfortabele cruise wagen! De auto weet ook in de meeste situaties het extra batterijgewicht vrij goed te maskeren.

Intussen wel een tweetal glitches gedetecteerd:
- De ruitensproeiers doen het noch vooraan, noch achteraan (en ja, er zit vloeistof in). Ik ga deze week terug naar de dealer. Zonde wel voor een nieuwe wagen.
- Toen ik zaterdag uitstapte terwijl de sleutels nog in de wagen lag, was plots het bestuurderportier vergrendeld. Gelukkig was het portier achteraan nog open waardoor ik de sleutels uit de wagen kon halen. Was echt wel even schrikken, gezien ook de huissleutels aan de sleutelbos hangen.

Daarnaast moet ik de auto zelf nog wat extra instellen, want het geluidje van het keyless systeem van zodra je een meter of 2 van de wagen verwijderd bent is irritant, net zoals het gepiep bij het openen van de koffer via de sleutel. Ik hoop die biepjes te kunnen afzetten via de instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door The_one007 op 23-06-2025 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-07 21:59
mark322 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Wanneer loopt je huidige lease af? (Als je die hebt). De leverdatum van mijn id7 staat toevallig exact gelijk met de einddatum van m’n huidige lease, 13 oktober.
Is niet toevallig uiteraard. Je moet altijd eerst uw huidig contract uitdoen, alvorens je de nieuwe wagen in ontvangst mag nemen (desnoods staat de auto nog 2 maanden bij de dealer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
mark322 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:50:
[...]

Ik heb nog geen lease auto.

Net contact met dealer, die verwacht medio September 10-12 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Surfroy01 op 23-06-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:53
Shivs schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:41:
Voor de volledigheid dan een screenshot als je de terugroep actie wel zou hebben:

[Afbeelding]

En de link naar het terugroepregister: https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250141
Nou weer spannend hoor. Vanochtend hiervoor afspraak bij dealer (Pouw Deventer) gehad. Na een half uur kreeg ik de sleutels terug met de mededeling, er zijn nog helemaal geen vervangende onderdelen voor leverbaar. VW heeft hier ernstig problemen mee, dus kan nog wel een maand of 3 duren.... Hoe zit dat dan, snap dat zo'n terugroepacte maar een kleine kans is dat het echt fout is, maar moeten we nu met zn allen inderdaad maar 3 maanden rijden met een 'onveilige' auto :? :?
marcelmg2 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Mijn ID7 staat al bij de dealer, mag pas 5 augustus uitgeleverd worden. Op mijn vraag mbt de terugroepactie gaven ze aan dat ze sowieso niet mogen uitleveren als er een terugroepactie loopt. Ook heb ik de VIN al en zou ergens kunnen checken of 'mijn' ID7 in aanmerking komt. Alleen nog geen idee waar...
Ben dus ook benieuwd wanneer ze nieuwe ID7's weer gaan uitleveren als ze eerst op nieuwe onderdelen moeten wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09
The_one007 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:15:

- Toen ik zaterdag uitstapte terwijl de sleutels nog in de wagen lag, was plots het bestuurderportier vergrendeld. Gelukkig was het portier achteraan nog open waardoor ik de sleutels uit de wagen kon halen. Was echt wel even schrikken, gezien ook de huissleutels aan de sleutelbos hangen.
Gelukkig heb je de app nog, waarmee je kan ver- en ontgrendelen ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Wel pas na de nodige ID-inventarisatie/check door VW…
Dat ging/gaat bij tesla toch soepeler. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:26
- Toen ik zaterdag uitstapte terwijl de sleutels nog in de wagen lag, was plots het bestuurderportier vergrendeld. Gelukkig was het portier achteraan nog open waardoor ik de sleutels uit de wagen kon halen. Was echt wel even schrikken, gezien ook de huissleutels aan de sleutelbos zitten.
Je kunt de auto ook met de app ontgrendelen. Moet je alleen niet ook je telefoon in de auto laten liggen.

Edit: wat @resusaapje zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door DaMenaz op 23-06-2025 12:54 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
Puppetmaster schreef op maandag 23 juni 2025 @ 12:19:
Wel pas na de nodige ID-inventarisatie/check door VW…
Dat ging/gaat bij tesla toch soepeler. :)
Tja, met weemoed denk ook ik daaraan terug. Maar ja, Duitsland en privacy-wetgeving. Ik durf te wedden dat als je de gegevens voor de checks hebt ingevoerd, dat dan bij VW op [print] wordt gedrukt en dat het dan per fax naar de Assistentdatenschutzbeauftragter wordt gestuurd ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17
Ik lees hier dat de LE-actie binnenkort stopt, maar online kan ik daar weinig over vinden? Stopt de gehele LE actie of alleen die extra inruilkorting?

Ik mag binnenkort wat bestellen dus vandaar mijn vraag ;)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 22:41

Metten

ik hou het graag simpel

Het LE ‘actiemodel’ is beperkt qua aantal productieslots, maar het heeft verder niets te maken met de actie wbt inruilvoordeel. De grote vraag is natuurlijk wat de ‘reguliere’ ID7 doet na afloop/uitverkoop van de LE uitvoeringen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat VW weer teruggaat naar de oude prijsstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:48
Mijn iD7 blijft ook bij de dealer. Zou morgen uitgeleverd worden maar ivm recall gebeurt dat dus niet. Het is onbekend wanneer de onderdelen komen. Lekker dan. Even afwachten dus maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
RudyO schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Nou weer spannend hoor. Vanochtend hiervoor afspraak bij dealer (Pouw Deventer) gehad. Na een half uur kreeg ik de sleutels terug met de mededeling, er zijn nog helemaal geen vervangende onderdelen voor leverbaar. VW heeft hier ernstig problemen mee, dus kan nog wel een maand of 3 duren.... Hoe zit dat dan, snap dat zo'n terugroepacte maar een kleine kans is dat het echt fout is, maar moeten we nu met zn allen inderdaad maar 3 maanden rijden met een 'onveilige' auto :? :?

[...]

Ben dus ook benieuwd wanneer ze nieuwe ID7's weer gaan uitleveren als ze eerst op nieuwe onderdelen moeten wachten...
Kreeg je (net als ik) ook het verzoek om de passagiers airbag uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Vandaar misschien dat de levertijden nu met 2-4 weken omhoog gaan van nieuwe bestellingen (lees 10-12 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyO
buddow schreef op maandag 23 juni 2025 @ 14:13:
[...]

Kreeg je (net als ik) ook het verzoek om de passagiers airbag uit te schakelen?
Nee, weet ook niet of ik dat zou doen. Schat de kans dat de gascapsule ontploft laag in, dus dan liever gokken op een werkende airbag :-P

Ik heb via de chat van volkswagen.nl een klacht/case ingediend

[ Voor 8% gewijzigd door RudyO op 23-06-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Surfroy01 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 07:47:

Je moet niet de vakantieperiode vergeten, tel er maar gewoon 3 weken bij - ik meen dat ze de fabriek gewoon drie weken stil leggen in Duitsland.

(redelijk overeenkomstig met die 8 wk + 3 = wat de dealer afgeeft in je volgende post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12:49
Hoi,

Dit forum opgezocht en gaan we maar eens doorspitten voor wat tips en tricks, sinds vorige week in bestelling:
- ID.7 tourer pro limited edition
- Grenadill black
- Exterieur pakket plus
- Trekhaak

Verwachte levering december i.v.m. aflopen huidige leasecontract (Hyundai Tucson N-line, Hybride).
Januari levering ook prima, zolang hij maar dit jaar op kenteken gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:04

- De ruitensproeiers doen het noch vooraan, noch achteraan (en ja, er zit vloeistof in). Ik ga deze week terug naar de dealer. Zonde wel voor een nieuwe wagen.
Duurt bij mij behoorlijk lang voordat ruitenwisservloeistof komt dus heb je geprobeerd langere tijd het knopje ingedrukt te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyO
RudyO schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:36:
[...]

Nee, weet ook niet of ik dat zou doen. Schat de kans dat de gascapsule ontploft laag in, dus dan liever gokken op een werkende airbag :-P

Ik heb via de chat van volkswagen.nl een klacht/case ingediend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wa5q4ADytzPbfHAUhXkQHjLZXAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Onc2LdrlyQRNTCmpL8yF3wz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat ze bij VW last hebben van de warmte. Ik krijg dus niet alleen het advies om de airbag uit te zetten, maar zelfs om de hele bijrijders plek niet te gebruiken… wordt een leuke zomervakantie dan 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
De eerste zitten in de id.7 zitten erop.
Zalige auto!

Enkel het "gebruikers" scherm is me nog wat zoeken. Hoe doen jullie dit?
Mijn partner gebruikt ook sporadisch de wagen.

Hoofdgebruiker --> ik

Gast --> zij? Maar lijkt dat ze dan telkens de stoelinstellingen moet goed zetten.
Een account voor haar maken leek me een optie maar dat faalde gisteren de hele tijd.
Wagen zei dat het niet gelukt is. App bleef zeggen synchroniseren maar daarna gebeurde er niets meer.

Of kan je aan de hoofdgebruiker, ook 2 stoel configurators koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Nu online
RudyO schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:56:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat ze bij VW last hebben van de warmte. Ik krijg dus niet alleen het advies om de airbag uit te zetten, maar zelfs om de hele bijrijders plek niet te gebruiken… wordt een leuke zomervakantie dan 😜
Dat advies heb ik ook, staat in de officiële brief die ik van Pon via de leasemaatschappij heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-07 12:35
frye schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:59:
De eerste zitten in de id.7 zitten erop.
Zalige auto!

Enkel het "gebruikers" scherm is me nog wat zoeken. Hoe doen jullie dit?
Mijn partner gebruikt ook sporadisch de wagen.

Hoofdgebruiker --> ik

Gast --> zij? Maar lijkt dat ze dan telkens de stoelinstellingen moet goed zetten.
Een account voor haar maken leek me een optie maar dat faalde gisteren de hele tijd.
Wagen zei dat het niet gelukt is. App bleef zeggen synchroniseren maar daarna gebeurde er niets meer.

Of kan je aan de hoofdgebruiker, ook 2 stoel configurators koppelen?
De profielen van VW doen het nu iets beter dan voorheen maar hebben nog steeds geen stoel- of spiegelinstellingen gekoppeld. De configuratie van de stoel(en) en de spiegels kun je in 3 verschillende standen opslaan, namelijk 1, 2, en 3 in de knoppen van de stoel. Dus als die anders zijn voor jouw vrouw kun je die in een andere knop opslaan dan jouw instellingen, dit staat los van het profiel van de gebruiker volgens mij..

Edit: Zoals hieronder te lezen zijn de instellingen van de stoel en spiegels wel degelijk gekoppeld aan het gebruikersprofiel dat geslecteerd wordt.

Opslaan gaat door eerst op Set (op de stoel) te drukken en dan het cijfer van het geheugen (ook op de stoel), het in de opgeslagen stand zetten van de stoelen en buitenspiegels gaat door de knop met het cijfer ingedrukt te houden tot alles staat zoals eerder opgeslagen.

[ Voor 5% gewijzigd door MJMaverick op 24-06-2025 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
MJMaverick schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:40:
[...]

De profielen van VW doen het nu iets beter dan voorheen maar hebben nog steeds geen stoel- of spiegelinstellingen gekoppeld. De configuratie van de stoel(en) en de spiegels kun je in 3 verschillende standen opslaan, namelijk 1, 2, en 3 in de knoppen van de stoel. Dus als die anders zijn voor jouw vrouw kun je die in een andere knop opslaan dan jouw instellingen, dit staat los van het profiel van de gebruiker volgens mij.
Opslaan gaat door eerst op Set (op de stoel) te drukken en dan het cijfer van het geheugen (ook op de stoel), het in de opgeslagen stand zetten van de stoelen en buitenspiegels gaat door de knop met het cijfer ingedrukt te houden tot alles staat zoals eerder opgeslagen.
Top, straks eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:06

Rannasha

Does not compute.

MJMaverick schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:40:
[...]

De profielen van VW doen het nu iets beter dan voorheen maar hebben nog steeds geen stoel- of spiegelinstellingen gekoppeld. De configuratie van de stoel(en) en de spiegels kun je in 3 verschillende standen opslaan, namelijk 1, 2, en 3 in de knoppen van de stoel. Dus als die anders zijn voor jouw vrouw kun je die in een andere knop opslaan dan jouw instellingen, dit staat los van het profiel van de gebruiker volgens mij.
De profielen in de auto zijn bij mij wel degelijk gekoppeld aan stoelinstellingen. Mijn vrouw en ik verschillen redelijk van lengte, dus we merken het zeer zeker als de stoel in de stand van de ander staat.

Het gebruikelijke riedeltje als de ander als laatste de auto heeft gebruikt is dat de stoel begint in de in-/uitstap positie, vervolgens na het zitten begint te bewegen naar de instelling van de ander. In de tussentijd selecteer je het andere profiel op het scherm en beweegt de stoel naar jouw positie.

Het is haast een kermisattractie met het heen- en weer bewegen, maar het werkt wel (en een stuk vlotter dan mijn oude Octavia met enkel mechanische verstelopties).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:33
Rannasha schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:46:
[...]

De profielen in de auto zijn bij mij wel degelijk gekoppeld aan stoelinstellingen. Mijn vrouw en ik verschillen redelijk van lengte, dus we merken het zeer zeker als de stoel in de stand van de ander staat.

Het gebruikelijke riedeltje als de ander als laatste de auto heeft gebruikt is dat de stoel begint in de in-/uitstap positie, vervolgens na het zitten begint te bewegen naar de instelling van de ander. In de tussentijd selecteer je het andere profiel op het scherm en beweegt de stoel naar jouw positie.

Het is haast een kermisattractie met het heen- en weer bewegen, maar het werkt wel (en een stuk vlotter dan mijn oude Octavia met enkel mechanische verstelopties).
Klopt absoluut. De stoelen, achteruitkijkspiegels, scherm instellingen, sfeerverlichting, ... zijn zeker allemaal aan de profielen gekoppeld. Je moet wel degelijk een tweede profiel maken. Geen idee waarom dat niet lukte, misschien had de wagen geen goede ontvangst?

Het vervelende is wel dat je eerst moet instappen, en dan expliciet op het scherm van gebruiker moet wisselen alvorens alle instellingen veranderen. En als er een heel groot verschil is tussen beide, dan kan instappen nogal lastig zijn als de zetel helemaal naar voor staat 8)7 Ikzelf gebruik dus een combinatie van de twee. Als de zetel verkeerd staat, druk ik snel op het nummertje van mijn zetelstand, dan gaat ten minste de zetel al naar achter, stap ik in en wissel dan van gebruiker zodat al de andere settings zich ook aanpassen.

Dit had VW zeker beter kunnen implementeren door het gewoon aan een sleutel te koppelen, maar eens je het gewoon bent, valt het wel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
tjaf schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:02:
Dit had VW zeker beter kunnen implementeren door het gewoon aan een sleutel te koppelen, maar eens je het gewoon bent, valt het wel mee.
Dit heeft VW beter geïmplementeerd. In de Passat en Arteon kan het en in oudere modellen, ook van zustermerken, kón het. Het is er bewust uitgesloopt. In bepaalde versies van het ID.7 handboek staat zelfs dat het kan. Gewoon, lui gekopieerd uit een Passathandleiding. Verfrissend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
In de begintijd van mijn Enyaq wás dit ook wel degelijk gekoppeld aan de sleutel. Met de upgrade naar een nieuwe softwareversie en introductie van die digitale profielen, hebben ze het gesloopt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
tjaf schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:02:
[...]
Het vervelende is wel dat je eerst moet instappen, en dan expliciet op het scherm van gebruiker moet wisselen alvorens alle instellingen veranderen.
Oplossing is denk ik simpel.
Als mijn vrouw in de auto heeft gereden is de ruimte voor mij behoorlijk klein om in te stappen. Schelen ruim 20cm inlengte.
Ik heb op de stoel profiel 2 gebruikt om een voor mij het makkelijker te maken om in te stappen.
Dus ik druk eerst op de stoel profiel 2 in, wacht een paar tellen en stap in en activeer mijn profiel op het scherm. Werkt prima! 8)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Wimhaw schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:28:
[...]

Oplossing is denk ik simpel.
Als mijn vrouw in de auto heeft gereden is de ruimte voor mij behoorlijk klein om in te stappen. Schelen ruim 20cm inlengte.
Ik heb op de stoel profiel 2 gebruikt om een voor mij het makkelijker te maken om in te stappen.
Dus ik druk eerst op de stoel profiel 2 in, wacht een paar tellen en stap in en activeer mijn profiel op het scherm. Werkt prima! 8)
Kun je niet gewoon de "comfort instap" functie (of hoe die ook precies mag heten) activeren? Die zet de stoel naar achter en omlaag voor het in- en uitstappen. Pas als je gaat zitten komt die in beweging richting de ingestelde positie (en als dat de positie van de andere bestuurder is, dan moet je nog even je eigen profiel selecteren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjaf
Rannasha schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:32:
[...]

Kun je niet gewoon de "comfort instap" functie (of hoe die ook precies mag heten) activeren? Die zet de stoel naar achter en omlaag voor het in- en uitstappen. Pas als je gaat zitten komt die in beweging richting de ingestelde positie (en als dat de positie van de andere bestuurder is, dan moet je nog even je eigen profiel selecteren).
De comfort instap schuift de stoel slechts een klein beetje naar achter. Niet genoeg voor mij om comfortabel in te stappen als de stoel voor mij vrouw ingesteld staat. Ik ben bijna 2m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:38
Idemdito hier O-)

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:59
Wolksvagen schreef op maandag 23 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Duurt bij mij behoorlijk lang voordat ruitenwisservloeistof komt dus heb je geprobeerd langere tijd het knopje ingedrukt te houden?
Dat was bij mij de eerste keer gebruik ook het geval, daarna ging het beter/sneller

Mijn eerste 1000 km zitten er op met de ID.7 kan er heel veel over zeggen, maar onder aan de streep is het gewoon een hele fijne cruiser, die ook nog eens verbazingwekkend zuinig rijd. Sinds ik hem heb 14.3 kWh/100km, nu heb ik van nature geen zware rechtervoet, maar ik ben ook zeker geen 'ik blijf om de range wel lekker achter een vrachtwagen hangen' type.

Is de wagen feilloos.... nee, zo heeft hij er bij het automatisch vergrendelen nog al last van als je niet naar voren of op zijn van de wagen weg loopt.... loop je naar achter dan gaat hij 5 van de 10 keer niet automatisch op slot. Erg: nee, stom: ja

Ook heb ik nu een keer gehad dat ik de laadklep niet open kreeg, maar na 2x op de knop op de afstandsbediening klikken was het wel weer mogelijk.

En zo zal ik vast nog wel tegen meer dingen aanlopen, maar goed ik weet ook, het is een computer op wielen en tja daar kan wel eens iets mis mee gaan.
Maar een ding is zeker, na een krappe 2 weken en 1000 km zou ik nog steeds als ik opnieuw moest kiezen voor deze auto kiezen! _/-\o_

Ow toch nog een vraag.... ik mis de knop bij de stekker van het ontgrendelen van de laadstekker. Bij mijn vorige auto's zat daar een knop want als het te lang duurde voordat je de stekker er uithaalde na het ontgrendelen van de wagen vergrendelde hij de laadstekker weer.... zie ik die knop niet of is hij er gewoon niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Gerkro op 24-06-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

tjaf schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:39:
[...]

De comfort instap schuift de stoel slechts een klein beetje naar achter. Niet genoeg voor mij om comfortabel in te stappen als de stoel voor mij vrouw ingesteld staat. Ik ben bijna 2m :)
Idem (1,97m), maar heb geen problemen bij het instappen gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-07 12:35
Gerkro schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:22:
[...]

Ow toch nog een vraag.... ik mis de knop bij de stekker van het ontgrendelen van de laadstekker. Bij mijn vorige auto's zat daar een knop want als het te lang duurde voordat je de stekker er uithaalde na het ontgrendelen van de wagen vergrendelde hij de laadstekker weer.... zie ik die knop niet of is hij er gewoon niet?
Die fysieke knop is er niet, maar wanneer je de auto opnieuw ontgrendelt met de key fob dan ontgrendelt hij de laadstekker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:06
MJMaverick schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:37:
[...]

Die knop is er niet, wanneer je de auto opnieuw ontgrendeld met de key fob dan ontgrendeld hij de laadstekker ook.
Knop zit op je steutel. Als je bij de auto staat en je drukt 2x op de ontgrendelknop ontgrendeld de laadkabel. Daarnaast als nood een noodontgrendeling in de kofferbak.

Tja.... 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:59
A.Geerts schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:39:
[...]

Knop zit op je steutel. Als je bij de auto staat en je drukt 2x op de ontgrendelknop ontgrendeld de laadkabel. Daarnaast als nood een noodontgrendeling in de kofferbak.
Aha.... ik merk een gevallletje RTFM (gericht aan mijzelf uiteraard) 8)7

En nu ik dat toch nog niet gedaan heb... ik dacht nml dat het te maken had met AC-stekker automatisch ontgrendelen, maar nu ik bovenstaande lees is dat niet helemaal het geval :?

Nou ja iig dank voor de opheldering _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
JanHenk schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 09:19:
In de begintijd van mijn Enyaq wás dit ook wel degelijk gekoppeld aan de sleutel. Met de upgrade naar een nieuwe softwareversie en introductie van die digitale profielen, hebben ze het gesloopt.
Bij onze Leon KL idem. Eerst gekoppeld aan de sleutel, nu niet meer. Wisselen van profiel noet jenin diebwagen sowieso niet doen, want dat werkt 9 van de 10 x niet. VAG had z’n software (en hardware) een paar jaar geleden echt niet op orde.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msgHcyPG9F7NOKsJnFnlKSgoRWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIXEUwm8ZFCDx0vgTHX0tdpq.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag eerste Storing!

Na proberen opnieuw in te regelen werkte het nog niet.
Zoeken hierzo leerde mij dat het een losse stekker zou kunnen zijn. _/-\o_

Na de stekker van de deur los te halen werkt het weer (voor nu)
Volgende week terug naar de garage want een losse stekker geeft misschien wel vaker problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyO
Ik heb die stekker idd 1x losgemaakt voor deze storing maar nooit weer problemen mee gehad. Wel kreeg ik door het loshalen een 'storing airbag' die moeten ze bij de dealer wissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Rannasha schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Idem (1,97m), maar heb geen problemen bij het instappen gek genoeg.
Is natuurlijk afhankelijk van de lengte van je wederhelft :P Die van mij is 1,57m, knappe vent van 2 meter die met die stoelinstelling zonder problemen instapt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

The Legend schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 21:30:
[...]

Is natuurlijk afhankelijk van de lengte van je wederhelft :P Die van mij is 1,57m, knappe vent van 2 meter die met die stoelinstelling zonder problemen instapt :+
Ja, OK. Ik noem mijn vrouw wel vaak een kleintje, maar met 1,72m valt dat stiekem nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Nu online
Die terugroepactie op sommige ID.7s, is dat ook vanwege de Takata airbag? Of is het toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
buddow schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:12:
Die terugroepactie op sommige ID.7s, is dat ook vanwege de Takata airbag? Of is het toeval?
Volgens onderstaande website van de Franse overheid zouden er geen ID.7 modellen met Takata airbags zijn. Die zouden enkel in oudere modellen zitten.

https://www.ecologie.gouv.fr/rappel-airbag-takata

Mijn ID.7 tourer (geleverd in Maart 2025) zou ook niet terug moeten volgens de website van Dieteren. Dus mogelijks is het toeval en eerder gelinkt aan bepaalde productie batches waar ergens iets misgegaan is met de specifieke assemblage?

Anderzijds: de email die @RudyO enkele posts hoger heeft gepost spreekt wel degelijk over potentieel barsten van het gas generatorhuis, wat wel klinkt als het probleem van de Takata airbags? :? Verwarrend ...

[ Voor 14% gewijzigd door tjaf op 25-06-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Nu online
Ja precies. Ik snap het ook niet helemaal. Het zou ook gek zijn, als ze in auto's van 2024/2025 nog steeds dubieuze airbags stoppen. Voorlopig maar aannemen dat het toeval is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyO
Vooral omdat Takata al in 2017 failliet gegaan is door alle ophef ;-) eigenlijk is het helemaal geen nieuw verhaal.

Ben vanochtend weer bij Pouw Deventer geweest, probleem voorgelegd dat met de informatie die VW mij geeft over het niet gebruiken van de bijrijdersstoel voor mij de vakantie problematisch wordt. Leasemaatschappij geeft aan dat wanneer dealer aangeeft dat de auto onveilig is, de dealer voor vervangend vervoer moet zorgen en dit bij importeur kan declareren. Wordt vervolgd dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
RudyO schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:55:
Vooral omdat Takata al in 2017 failliet gegaan is door alle ophef ;-) eigenlijk is het helemaal geen nieuw verhaal.

Ben vanochtend weer bij Pouw Deventer geweest, probleem voorgelegd dat met de informatie die VW mij geeft over het niet gebruiken van de bijrijdersstoel voor mij de vakantie problematisch wordt. Leasemaatschappij geeft aan dat wanneer dealer aangeeft dat de auto onveilig is, de dealer voor vervangend vervoer moet zorgen en dit bij importeur kan declareren. Wordt vervolgd dus ;-)
Ik vond je vorige berichtje (RudyO in "Het grote Volkswagen ID.7 topic") vooral overkomen als een medewerker die zich in professioneel schriftelijk Nederlands niet goed genoeg kan uiten.
"gewoon gebruiken" van een auto met vijf goedgekeurde zitplaatsen waarvan je één niet mag gebruiken is allesbehalve "gewoon" gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
VW heeft een specifieke site voor de Takata airbag recall:

https://www.volkswagen.co...rbag-recall-campaign.html

Daar spreken ze zelf over modellen tem 2018. Misschien kan iemand die zeker terug moet zijn VIN daar eens ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-07 12:18
tjaf schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:44:
VW heeft een specifieke site voor de Takata airbag recall:

Daar spreken ze zelf over modellen tem 2018. Misschien kan iemand die zeker terug moet zijn VIN daar eens ingeven?
Volgens de site van Dieteren (BE) moest ik binnen.
Deze site geeft me:
We can inform you at this point that your vehicle with the vehicle identification number (VIN) FIN: WVWZZZED1FSE504991 entered by you is not affected by any recall of Takata airbags.

Yours sincerely, Volkswagen AG
Your vehicle is not affected.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
R632 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:54:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, hele gekke piepjes, erg schelle toon nadat het zomerthema verscheen. Dacht eerst wat heb ik nu aan mijn Tourer hangen maar al gauw bleek het geluid gekoppeld aan de knopjes op het stuur. Dit is uit te zetten in de geluidsinstellingen, setup, geluid voor andere bedieningstoetsen
Dank. Piep uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drommels75
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12:49
23.06 de bestelling bij de dealer geplaatst (lease). Vandaag de verwachte leverweek 40 doorgekregen.
14, wat dus niet overeenkomt met de verwachte 21 weken zoals vermeldt op de site van de leasemaatschappij.
Komt wel overeen wat vorige week bij de dealer aangegeven is (3-4 maanden).

Denk dus niet dat er aparte/beperkte productieslots voor de limited editions gereserveerd worden.

Zal dan echter nog een tijd moeten wachten i.v.m. aflopen huidige lease op 01.02.26 :-(

Id.7 tourer pro limited edition
Grenadill black
Exterieur pakket plus
Trekhaak

[ Voor 12% gewijzigd door Drommels75 op 26-06-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Drommels75 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:18:
23.06 de bestelling bij de dealer geplaatst (lease). Vandaag de verwachte leverweek 40 doorgekregen.
14, wat dus niet overeenkomt met de verwachte 21 weken zoals vermeldt op de site van de leasemaatschappij.
Komt wel overeen wat vorige week bij de dealer aangegeven is (3-4 maanden).

Denk dus niet dat er aparte/beperkte productieslots voor de limited editions gereserveerd worden.

Zal dan echter nog een tijd moeten wachten i.v.m. aflopen huidige lease op 01.02.26 :-(

Id.7 tourer pro limited edition
Grenadill black
Exterieur pakket plus
Trekhaak
De mijne is 22/06 besteld en verwachte levering is week 38 volgens dealer. Welke LM heb je? Ayvens geeft bij mij aan week 44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:48
Iemand al iets gehoord van een doorlooptijd mbt die recall?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FlipModeNL schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:47:
Iemand al iets gehoord van een doorlooptijd mbt die recall?
Zolang een NL kenteken op de site van het RDW nog géén terugroepactie (Total Recall) open heeft staan bestaat er een doorlooptijd tot aan het einde der tijden (End of Days)...

MvGr.
The Terminator

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webfietser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-07 21:14
Ik heb dan wel geen ID.7 maar een ID.Buzz uit feb.2025 en ik heb ook de 69UN bijrijdersairbag terugroepactie brief ontvangen van Pon. Inmiddels heb ik een afspraak staan bij de dealer (Maas-De Koning, Gouda) op 13 augustus. Kennelijk is het een simpele ingreep van ongeveer 15 minuten en kan ik er dus op wachten. Blijft vreemd dat VW airbag(onderdelen) monteert in nieuwe auto’s terwijl het blijkbaar een bekend probleem is. Of dit moet toevallig iets heel anders zijn en niets met die Takata airbag toestand te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webfietser
Net even mijn VIN ingevuld hier:

Met het volgende resultaat:

Dear Volkswagen customer,

We can inform you at this point that your vehicle with the vehicle identification number (VIN) FIN: WV2ZZZEBXSxxxxxxxxx entered by you is not affected by any recall of Takata airbags.

Schiet mij maar lek 🤪

[ Voor 1% gewijzigd door Webfietser op 26-06-2025 19:12 . Reden: VIN anoniem gemaakt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Webfietser schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:05:
Net even mijn VIN ingevuld hier:

Met het volgende resultaat:

Dear Volkswagen customer,

We can inform you at this point that your vehicle with the vehicle identification number (VIN) FIN: WV2ZZZEBXSxxxxxxxxx entered by you is not affected by any recall of Takata airbags.

Schiet mij maar lek 🤪
Waarschijnlijk hoeft jouw auto alléén maar terug te komen voor een snelle (visulele / OBDII) controle op de daadwerkelijk geplaatste onderdelen omdat de betreffende foutieve onderdelen al sinds een aantal jaar (sinds het faillissement van het Japanse Takata in 2017) niet meer grootschalig gebruikt worden binnen het VAG concern maar zich nog nog wel in oude voorraden bij toeleveranciers konden bevinden. Als er na die inspectie alsnog vervangende onderdelen geplaats moeten gaan worden dan kost dat alsnog 'even' wat meer tijd omdat die airbags niet echt gemakkelijk bereikbaar of te vervangen zijn (de kans daarop is zéér klein, overigens).

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250197

Het oude Franse PSA Concern (oftewel het huidige NL Stellantis) is overigens véél zwaarder getroffen.....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-06-2025 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webfietser
Will_M schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:36:
[...]

Waarschijnlijk hoeft jouw auto alléén maar terug te komen voor een snelle (visulele) controle op de daadwerkelijk geplaatste onderdelen omdat de betreffende foutieve onderdelen al sinds een aantal jaar (sinds het faillissement van het Japanse Takata in 2017) niet meer grootschalig gebruikt worden binnen het VAG concern maar zich nog nog wel in oude voorraden bij toeleveranciers konden bevinden. Als er na die inspectie alsnog vervangende onderdelen geplaats moeten gaan worden dan kost dat alsnog 'even' wat meer tijd omdat die 'airbags' niet echt gemakkelijk bereikbaar of te vervangen zijn (kans daarop is zéér klein, overigens).

https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250197

Het oude PSA (huidige Stelantis) is véél zwaarder getroffen.....
Ah dat verklaart een hoop, thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:07
Vorige week mijn grootste ergernis aan mijn ID.7 laten oplossen. Het is een lease, dus in de garage de ruitenwissers laten vervangen. Met het zonnige weer pas gisteren kunnen testen. Hoewel het volgens de garage dezelfde zijn, is het een hemelsbreed verschil. Deze zijn 10 keer beter dan de "oude" ooit geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54
Invictus66 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:40:
Vorige week mijn grootste ergernis aan mijn ID.7 laten oplossen. Het is een lease, dus in de garage de ruitenwissers laten vervangen. Met het zonnige weer pas gisteren kunnen testen. Hoewel het volgens de garage dezelfde zijn, is het een hemelsbreed verschil. Deze zijn 10 keer beter dan de "oude" ooit geweest zijn.
Waren de oude de af fabriek wissers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:07
Spekkie99 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:49:
[...]

Waren de oude de af fabriek wissers?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:43
Stopt bij jullie ID.7 ook het snelladen bij een Tesla Supercharger nadat jij uit de auto bent gegaan om koffie te drinken? Moet ik iets aanpassen in de auto zodat het snelladen dan niet wordt onderbroken? Of is dat een glitch in het laadstation of in het laadsysteem van de auto?

[ Voor 15% gewijzigd door TeslaNerd op 27-06-2025 11:28 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zag gisteren voor net eerst een non-Pro versie rijden op de A2 bij De Meern. Stonewashed Blue Tourer zonder black pack. Viel op door de andere verlichting. Geen doorlopende balk achter en voor en geen verlichte logo's. En eigenlijk zag dat er prima uit. Jammer dat het dan geen Matrix IQ.Light is.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
TeslaNerd schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:26:
Stopt bij jullie ID.7 ook het snelladen bij een Tesla Supercharger nadat jij uit de auto bent gegaan om koffie te drinken? Moet ik iets aanpassen in de auto zodat het snelladen dan niet wordt onderbroken? Of is dat een glitch in het laadstation of in het laadsysteem van de auto?
Bij alle snelladers? Of bij alle Superchargers? Of alleen deze? Kijk anders even terug in deze thread naar mijn rant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
resusaapje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 11:58:
[...]

Bij alle snelladers? Of bij alle Superchargers? Of alleen deze? Kijk anders even terug in deze thread naar mijn rant...
Haha, inmiddels 191 paginas met rants hier in dit forum.
Welke rant moet ik hebben? Welke datum was dat?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:27

Tarin

Just plain weird.

Gisteren is onze ID.7 netjes 26 minuten lang blijven laden, van 13% naar 77%, terwijl ik een of ander mcmenu naar binnen schoof.

1 keer een afgebroken laadsessie gehad, vrijwel direct na starten, maar na opnieuw starten laadde hij wel netjes door. Ik laad onderweg vrijwel uitsluitend bij Tesla, 13 laadsessies tot nu toe: Tarin in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 27-06-2025 12:18 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Andere vraag: heeft de ID.7 een browser die ik tijdens het rijden kan gebruiken? Of moet ik daarvoor een extra app installeren oid?

[ Voor 5% gewijzigd door TeslaNerd op 27-06-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:00
Ik meen me te herinneren dat Bjorn Nyland zoiets zei tijdens zijn test van de ID.7. Alleen dacht ik dat zijn sessie niet stopte, maar wel even stilviel en dat zo de algemene snelheid verlaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Nog maar 1x aan een supercharger gehangen om te proberen, maar dat ging vloeiend van 40-80%.
Wat me laatst wel opviel is dat ik niet het laaddoel kan wijzigen tijdens het laden?
Das wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 11:14
Invictus66 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:40:
Ik had hetzelfde, kreeg een nieuwe revisie mee van de ruitenwissers en die doen het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 22:41

Metten

ik hou het graag simpel

Mriceke schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:56:
[...]

Ik had hetzelfde, kreeg een nieuwe revisie mee van de ruitenwissers en die doen het wel goed :)
Dat is goed om te horen - de mijne was deze week in productie dus hopelijk direct met betere wissers. Mocht dat niet zo zijn: heeft iemand ervaring met betere (aftermarket) wisserbladen al?

Verder vroeg ik me eigenlijk af of er automatisch een witte plaat meegeleverd wordt als je een trekhaak besteld hebt, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

bdbfz schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Ik meen me te herinneren dat Bjorn Nyland zoiets zei tijdens zijn test van de ID.7. Alleen dacht ik dat zijn sessie niet stopte, maar wel even stilviel en dat zo de algemene snelheid verlaagde.
Dat ging over de batterijkoeling die even stopte, waardoor de laadsnelheid inkakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
Metten schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:22:
[...]

Dat is goed om te horen - de mijne was deze week in productie dus hopelijk direct met betere wissers. Mocht dat niet zo zijn: heeft iemand ervaring met betere (aftermarket) wisserbladen al?
ja, gebruik even de zoekfunctie van dit forum.

[ Voor 17% gewijzigd door resusaapje op 27-06-2025 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 21:10
Ik ben momenteel ook in de markt voor de ID7 Tourer Pro Limited Edition. Heeft iemand hier deze in de Scale Silver metallic Zwart variant? Zo ja, zou je dan een foto willen delen? Ik heb deze kleur helaas nog niet in het echt kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelstruike
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-07 07:45
Metten schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:22:
[...]

Verder vroeg ik me eigenlijk af of er automatisch een witte plaat meegeleverd wordt als je een trekhaak besteld hebt, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Als je een trekhaak pakket afneemt dan zit daar standaard een witte plaat bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
appelstruike schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 07:40:
[...]

Als je een trekhaak pakket afneemt dan zit daar standaard een witte plaat bij.
Kan ik bevestigen! 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-07 18:58
Hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:05
Over 38 dagen haal ik mijn ID7T op. Ik rij nu wegens vakantie in een huurauto die steeds piept als ik even iets te hard rijd. Kan ik bij de ID7T een knop programmeren waarmee ik dat direct met 1 druk kan uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-07 18:58
marcelmg2 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 11:38:
Over 38 dagen haal ik mijn ID7T op. Ik rij nu wegens vakantie in een huurauto die steeds piept als ik even iets te hard rijd. Kan ik bij de ID7T een knop programmeren waarmee ik dat direct met 1 druk kan uitschakelen?
Nope! Europese wetgeving verplicht altijd 2 handelingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
De auto heeft maar 1 echte knop en die is voor de alarmlichten. Via het scherm kan het in 2 handelingen.

In de openingspost staat een link naar de handleiding btw.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
Ja, het is twee klikken via het “autootje” snelmenu.
Maar je voorkeur instellingen van het onderstel moet je ook iedere keer weer inschakelen. Schijnt ook iet van Europese wetgeving te zijn. Wel jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik vond de waarschuwing sowieso niet bijster hinderlijk, maar nu ik de auto een tijdje rijdt vind ik het echt geen enkele probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TeslaNerd schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:18:
Andere vraag: heeft de ID.7 een browser die ik tijdens het rijden kan gebruiken? Of moet ik daarvoor een extra app installeren oid?
Nee, niet dat ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakentemmer
lochtejans schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:12:
Ik ben momenteel ook in de markt voor de ID7 Tourer Pro Limited Edition. Heeft iemand hier deze in de Scale Silver metallic Zwart variant? Zo ja, zou je dan een foto willen delen? Ik heb deze kleur helaas nog niet in het echt kunnen zien.
https://www.dewaalautogro...d-edition-77-kwh-45232209

De Waal heeft altijd goede foto's op hun website staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakentemmer
Drakentemmer schreef op zondag 22 juni 2025 @ 21:55:

Nog een aantal vraagjes:

Na een boel telefoontjes met de LM en hoop getwijfel tussen Moonstone Grey en Stonewash Blue (had helaas geen budget over voor het Aquamarine blue), uiteindelijk voor deze configuratie gegaan:
- ID7 Pro Limited Edition in Moonstone Grey
- Trekhaak
- Hudson 19" velgen

Heb alle reacties over de mindere unilak maar naast me gelegd (enerzijds hoe slecht kan een VW lak nou echt zijn en anderzijds boeie steenslag etc. want toch lease auto :P). Ik zie de Stonewash Blue echt veel te veel rondrijden voor mijn smaak (alleen bij mijn werk staan er al 3) en vind het mattige grijze toch wel stoer/chique. Zeker op de paar Audi's, Porsches, Renaults die ik er in zag.

Nu nog wachten op de goedkeuring van mijn werkgever :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:02
Vraag; De id.7 Tourer limited edition pro; heeft deze standaard stoelkoeling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Heftug schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:39:
Vraag; De id.7 Tourer limited edition pro; heeft deze standaard stoelkoeling?
Zie hier de prijslijst: https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf
en dan moet je even CTRL+F'en op: 'ventilatie'.

spoiler:
Nee, alleen op de Pro of de Pro S is het pakket 'Interieur Pakket Plus' te krijgen voor een meerprijs waar ventilatie in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heftug
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:02
True schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:57:
[...]

Zie hier de prijslijst: https://www.volkswagen.nl...ijsten/ID7_prijslijst.pdf
en dan moet je even CTRL+F'en op: 'ventilatie'.

spoiler:
Nee, alleen op de Pro of de Pro S is het pakket 'Interieur Pakket Plus' te krijgen voor een meerprijs waar ventilatie in zit.
Excuus voor mijn twijfel. In een filmpje spraken ze over ergo active stoelen met stoel koeling, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Heftug schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:14:
[...]

Excuus voor mijn twijfel. In een filmpje spraken ze over ergo active stoelen met stoel koeling, vandaar.
En die zijn er ook, zie prijslijst, maar ze zijn er ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Nu online
https://www.n-tv.de/wirts...em_USDl6TBqmTF44n2Y2fcZ6g

Hier wordt toch Takata gesuggereerd... Vreemd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje
Okee, klaar voor de trip naar Skandi. Auto 100% geladen, bereik 480km @ 20°. Ben benieuwd!

Pagina: 1 ... 48 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers