Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-09 13:30
resusaapje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:33:
Blijkbaar hebben sommige nieuwere ID.7's een probleem met de bijrijder-airbag.

Check hier of je een recall hebt:

https://www.dieteren.be/en/recall
Volgens de check heb ik het zitten.
Bellen naar de dealer, ze wisten nog van niets.
Hopelijk gaat het niet te lang duren voor hij binnen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
Is die site echt?
Waarom via zo’n vage site ipv de reguliere kanalen?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik dacht dat Dieteren de Belgische importeur is, dus niet heel gek dat ze dan iets optuigen hiervoor.

Voor Nederland geeft de RDW het trouwens ook aan. Via ovi.rdw.nl krijg ik te zien dat die van mij ook terug mag.

[ Voor 36% gewijzigd door Shivs op 17-06-2025 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puppetmaster
Ah, oké!
Thnx voor de info!

Wist dat niet van Dieteren. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
Shivs schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:01:
Voor Nederland geeft de RDW het trouwens ook aan. Via ovi.rdw.nl krijg ik te zien dat die van mij ook terug mag.
Via die link zegt hij bij mij dat er geen terugroepacties geregistreerd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

Puppetmaster schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:23:
[...]

Via die link zegt hij bij mij dat er geen terugroepacties geregistreerd zijn. :)
Idem.

@Adjo https://www.pearle.nl/zonnebrillen?polarized=false

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:46
True schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:42:
[...]

Ja inderdaad, maar ik moet de stoep dan op waar een half knipgat* in zit dus ik moet wel wat gas geven.

Edit: *verzakking van de oprit/stoepdeel t.o.v. de weg waardoor de achteras net wat verder wegzakt en je hierom iets gas moet geven om de verhoging van de stoep te kunnen beklimmen.
Bij de Enyaq helpt het om even te wachten. Ik moet ook een stoepje op, als de auto daar tegenop rolt en dan meer weerstand krijgt gaat jij zelf 'meer stroom' geven, en rolt dan gewoon tegen de stoep op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Voor de volledigheid dan een screenshot als je de terugroep actie wel zou hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JN-ZBnudVMx8c_mR3MjCglTFdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xf31mqBpiq1Itk08mXThs68a.jpg?f=fotoalbum_large

En de link naar het terugroepregister: https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250141

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

resusaapje

h less

Mark-M schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:30:
[...]

Volgens de check heb ik het zitten.
Bellen naar de dealer, ze wisten nog van niets.
Hopelijk gaat het niet te lang duren voor hij binnen mag.
Heerlijk dit forum, tog? ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArneRH
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16-09 08:02
Bericht van VW m.b.t. het stoppen van laadproces i.c.m. ECO+ laden met de Zappi V2.1:
Ik heb zojuist bericht ontvangen van de werkplaatschef. Hij geeft aan dat er ergens eind dit jaar of begin volgend jaar een grote update gepland staat waarin de nodige wijzigingen zullen worden doorgevoerd. Dit is wat we nu weten met betrekking tot dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

ArneRH schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:07:
Bericht van VW m.b.t. het stoppen van laadproces i.c.m. ECO+ laden met de Zappi V2.1:

[...]
Dus nog een jaar afstel...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:53
Dacht ik dat mijn ID.7 al 2 weken geleden besteld was, ligt LM nog dwars met dealer over korting. Besteld dat ding, over 1,5 week loopt de LE korting af! Grrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Grappig om lezen dat elke leasing maatschappij of werkgever wel een andere manier van werken heeft :)
Ergens had ik wat meer uniformiteit verwacht aangezien het uiteindelijk altijd over hetzelfde gaat: auto’s bestellen.
In ieder geval is het systeem bij mij verre van optimaal: ik moest begin oktober 24 bestellen om nu mijn wissel te doen…
Zijn er nog wat administratieve hobbels waardoor het nu nog allemaal wat langer duurt |:(
Na 8 maand wachten komt het nu wel niet meer op een week of 2, ware het niet dat ik een ramp ben in wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Surfroy01 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:12:
over 1,5 week loopt de LE korting af! Grrrrrrrr
is dat zo? ik had vernomen van dealer dat het een "zolang de voorraad strekt" principe was (1000 auto's) en dus waarschijnlijk er nog wel een tijdje besteld kon worden.
Hoe kom je aan deze info?
Zou erg vervelend zijn idd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:08

bonyuri

Investigator!

Shao Kahn schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:53:
[...]

is dat zo? ik had vernomen van dealer dat het een "zolang de voorraad strekt" principe was (1000 auto's) en dus waarschijnlijk er nog wel een tijdje besteld kon worden.
Op Volkswagens website werd eerder vermeld dat de LE aanbieding zou aflopen op 30 juni. Dat is nu verwijderd.
Sommige lease maatschappijen (zoals Ayvens) vermelden nog wel "Korting geldt tot 30-06" bij het configureren van een LE model.

Dealer vertelde mij initieel ook al dat de korting tot 30-06 zou lopen, maar dat "zo lang de voorraad strekt" een belangrijker ijkpunt was :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
Ik het ook een terugroepactie op mijn Pro S Tourer. Wel vreemd dat er bij staat dat dit sinds 1 mei bekend is bij de RDW, maar dat je als bestuurder nog niet bent geïnformeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NordicID7
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-09 21:38
Hallo allemaal,

Na een tijdlang stilletjes meegelezen te hebben op dit forum wil ik me even voorstellen. Bedankt aan iedereen voor de vele waardevolle bijdragen hier - ik heb dit met veel plezier gelezen en heeft absoluut geholpen in mijn keuzen proces.

Inmiddels de knoop doorgehakt en een ID7 Pro S LE besteld. Opties warmtepomp en interieurpakket in de kleur stonewashed Blue 🎉.

Nu nog een vraag waar ik tegenstrijdige informatie over krijg. Mijn dealer geeft aan dat het mogelijk is de zwenkbare trekhaak als accessoires achteraf te monteren werkend met de software van de auto. Maar op het forum lees ik juist dat dit niet mogelijk zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er mensen die dit al hebben laten doen (of juist niet konden)? Enige bezwaar vanuit dealer is de lervertijd op de trekhaak zelf van rond de 5 maanden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
NordicID7 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:50:
Hallo allemaal,

Na een tijdlang stilletjes meegelezen te hebben op dit forum wil ik me even voorstellen. Bedankt aan iedereen voor de vele waardevolle bijdragen hier - ik heb dit met veel plezier gelezen en heeft absoluut geholpen in mijn keuzen proces.

Inmiddels de knoop doorgehakt en een ID7 Pro S LE besteld. Opties warmtepomp en interieurpakket in de kleur stonewashed Blue 🎉.

Nu nog een vraag waar ik tegenstrijdige informatie over krijg. Mijn dealer geeft aan dat het mogelijk is de zwenkbare trekhaak als accessoires achteraf te monteren werkend met de software van de auto. Maar op het forum lees ik juist dat dit niet mogelijk zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er mensen die dit al hebben laten doen (of juist niet konden)? Enige bezwaar vanuit dealer is de lervertijd op de trekhaak zelf van rond de 5 maanden.

In alle eerlijkheid heb ik een hele hoop gemaar en gejammer gehoord over het achteraf monteren van een trekhaak (vast óf zwenkbaar) voor vrijwel alle VAG modellen de laatste paar jaren.
Voor de zwenkbare trekhaak heb ik veel gehoord en gelezen dat dit achteraf niet kan óf heel lang moet duren voordat het wel kan.

Wat ik nergens gelezen heb is dat het iemand wél gelukt is om de laatste VAG modellen een zwenkbare trekhaak te laten monteren ná levering. Het kan ook zijn dat niemand dat gedeeld heeft óf dat iedereen gezwicht is voor de geluiden en het fabrieksaf geregeld heeft of uiteindelijk niet gedaan heeft.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
resusaapje schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:33:
Blijkbaar hebben sommige nieuwere ID.7's een probleem met de bijrijder-airbag.

Check hier of je een recall hebt:

https://www.dieteren.be/en/recall
Het is niet enkel VW..

"Om de problemen te verhelpen zijn al miljoenen wagens teruggeroepen naar de garage. Het gaat daarbij niet enkel om wagens van het merk Citroën. Ook Mercedes, Volkswagen, Toyota, Honda, Nissan, Tesla, Ford, BMW en Ferrari riepen al wagens terug. Dit keer roept Citroën in Europa 441.000 C3 en DS3 terug met defecte Takata-airbags getroffen, waarvan een deel in België rondrijdt."

https://www.nieuwsblad.be...vcTYzt&M_BT=1141339151419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 19:35
Hallo allemaal,

De veilige keuze is om de trekhaak meteen mee te bestellen zodat het vanuit de fabriek meteen geplaatst wordt. De dealer hier zei ook dat het lastig is met achteraf software inleren (VW is sowieso geen held mbt software) en dat het ook nog een jaar na aflevering van de auto kan duren voordat de trekhaak beschikbaar is.

Dus meteen meebestellen, dan heb je geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
Mark-M schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Het is niet enkel VW..

"Om de problemen te verhelpen zijn al miljoenen wagens teruggeroepen naar de garage. Het gaat daarbij niet enkel om wagens van het merk Citroën. Ook Mercedes, Volkswagen, Toyota, Honda, Nissan, Tesla, Ford, BMW en Ferrari riepen al wagens terug. Dit keer roept Citroën in Europa 441.000 C3 en DS3 terug met defecte Takata-airbags getroffen, waarvan een deel in België rondrijdt."

https://www.nieuwsblad.be...vcTYzt&M_BT=1141339151419
Ik heb de dealer even gesproken, melding was bekend. Kon nog geen afspraak maken. Verzoek is om passagiers airbag uit te schakelen. Vervangende onderdeel is niet op voorraad en kon wel even duren. Advies om de passagiers stoel niet te gebruiken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

ArneRH schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:07:

[...]
Ik heb vandaag ff getest. Vanochtend de auto aan de Zappi gehangen op Eco+ gezet met de slider op 100% (dus puur op zonne overschot laden). Hij ging vervolgens wachten tot dat overschot er was en startte met laden. Net ff als test de oven aangezet, en toen stopte hij met laden. Oven weer uitgezet, en hij startte weer. Het lijkt me dus het meest waarschijnlijk dat er iets mis is met de instellingen of wijze van aansluiten van je Zappi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:16
Tarin schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:00:
Hebben jullie nog een goede tip voor een telefoonhouder? Voor de ID.4 heb ik een magsafe-unit geprint; ik vind van Brodit een ProClip voor naast het beeldscherm (maar dat is teveel in het zicht of juist raar achter het stuur denk ik, plus alleen voor modeljaar 2025?) of een voor voor de roostertjes in het midden (dan hangt de telefoon wel mooi in de luchtstroming maar is de alarmlichten-knop slechter bereikbaar (en dat die zo slecht reageert stoort me in de ID.4 ook, je moet er echt op duwen terwijl het aanvoelt als een touch-knop)).

Is er een overzicht van verschillen in het model van MY2025; is de beeldscherm-unit anders?

Anders knutsel ik zoiets:

[Afbeelding]

waar ik dan stiekem ook wel weer zin in heb..

[...]
Ik heb een tijdje geleden een Brodit houder geïnstalleerd. Niet diegene naast je scherm, maar onder je scherm (en boven je middenconsole. Werkt perfect! Altijd Flitsmeister in beeld. Zit stevig en op een plek waar je er ook goed bij kan (als dat al nodig is tijdens het rijden...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHXrBGz7pKcNrOLpkFXAMLOnqV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXRFIRm5LSewXBtMhvYPdX4P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Paar ergernissen na de witte broodsweken :

- Abrupt stoppen tijdens (achteruit)rijmaneuvers. Met stip ergenis nr1. VW doe er iets aan!

- Te weinig fysieke knoppen. Vooral mbt tot verwarming/airco. Heel de tijd in dat scherm liggen klooien
begint storend te worden. Wat is er mis met een fysieke hendel zoals vroeger om de roosters in positie te zetten? Ik merk dat ik de richting verzet en dat deze enige tijd later terug in mijn gezicht blaast.
Algemeen gezien zit ik dikwijls toch nog teveel in dat scherm te klooien.

- Spiegels naar beneden tijdens achteruit wil niet werken. Ik krijg het gewoon niet aan de praat. Nochtans handige functie heb ik kunnen ervaren tijdens testrit.

- Als de radio aanstaat en ik open website waar iets van media op aanwezig is onderbreekt hij automatisch de radio zelfs als de media niet wordt afgespeeld. (tijdens rood licht aanschuiven of heel trage file, weet ik mag ook niet maar toch...)

- Waarom voorziet VW geen binnenspiegel die net als de stoel positie onthoud gekoppeld aan gebruiker :-) (geen ergernis meer een idee voor de toekomst)

Maar verder echt een fantastische wagen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:09
bertbelgie schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:09:
...

- Spiegels naar beneden tijdens achteruit wil niet werken. Ik krijg het gewoon niet aan de praat. Nochtans handige functie heb ik kunnen ervaren tijdens testrit.
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar voor de zekerheid.

Om de spiegel (volgens mij werkt dit alleen bij de rechter spiegel) naar beneden te hebben tijdens het achteruitrijden moet de stand waarin de spiegel komt te staan eerst 'geprogrammeerd' worden. Dat gebeurt op de volgende manier:
  • auto in de achteruit zetten
  • speigel-verzet-knop naar R draaien
  • stand van de spiegel aanpassen naar wat als 'beneden' wordt beschouwd
  • spiegel-verzet-knop uit de R positie draaien
Wanneer dit gedaan is onthoudt de auto die stand als de achteruitrijstand voor de rechter spiegel. De volgende keer dat de auto in de achteruit gezet wordt én de spiegel-verzet-knop in de R positie staat zou als het goed is voorgaande positie van de rechter spiegel aangenomen moeten worden. Als dat bij jouw auto niet het geval is dan is er iets mis en kan de garage wellicht helpen.
- Waarom voorziet VW geen spiegel die net als de stoel positie onthoud gekoppeld aan gebruiker :-) (geen ergernis meer een idee voor de toekomst)
De stand van de spiegels is gekoppeld aan het geheugen van de stoel. Op de (uitgebreide) stoelen zitten (voor de bestuurden links, bijrijder rechts) 3 voorkeursknoppen waaraan de stand van de stoel én de stand van de spiegels gekoppeld zijn. Helaas niet gekoppeld aan het profiel van de berijder of aan een specifieke sleutel, maar aan die instellingslknoppen dus. Die knoppen moet je ingehouden houden totdat de juiste stand bereikt is, wanneer je eerder loslaat stopt het verstellen. Je programmeert een stand in door op de Set knop te drukken en daarna op 1 van de cijferknoppen.

Hth.

[ Voor 5% gewijzigd door MJMaverick op 18-06-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
johansen schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Ik heb een tijdje geleden een Brodit houder geïnstalleerd. Niet diegene naast je scherm, maar onder je scherm (en boven je middenconsole. Werkt perfect! Altijd Flitsmeister in beeld. Zit stevig en op een plek waar je er ook goed bij kan (als dat al nodig is tijdens het rijden...)

[Afbeelding]
Verbaast waarom je dit doet. :?
Wat wij doen is eerst Flitsmeister op het scherm opstarten en daarna google maps voor route navigatie. Flitsmeister (niet pro versie) blijft op achtergrond werken zonder navigatie actief te hebben en waarschuwt netjes als er iets te melden valt.
Telefoon ligt op de draadloze oplaadplek. Wordt je ook niet afgeleid door het flitsmeister scherm op je telefoon. Is veiliger!!

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Ik heb vandaag ff getest. Vanochtend de auto aan de Zappi gehangen op Eco+ gezet met de slider op 100% (dus puur op zonne overschot laden). Hij ging vervolgens wachten tot dat overschot er was en startte met laden. Net ff als test de oven aangezet, en toen stopte hij met laden. Oven weer uitgezet, en hij startte weer. Het lijkt me dus het meest waarschijnlijk dat er iets mis is met de instellingen of wijze van aansluiten van je Zappi.
@ArneRH ik las later dat het bij jou pas misgaat nadat hij meerdere keren is gestopt met laden omdat de surplus niet wordt gehaald. Ik heb hem dus maar ff z’n gang laten gaan en ik merkte net ook dat het laden was gestopt en niet verder ging. Zappi app gaf aan “Ev is vol” maar die zat op 54%. Laadpoort gaf een wit lampje maar de auto laadde niet. Ontgrendeld en even ingestapt om te checken of het doelpercentage niet was gewijzigd, en daarna gaf de auto de foutmelding over laadaccesoire met een rood lampje. Werkt dus idd niet lekker. Hopelijk fixen ze dat voordat het salderen er definitief afgaat. Voorlopig laad ik gewoon op Fast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@ArneRH @The Legend

Voor wat het waard is, ik heb laadsessies op mijn Enyaq van 48uur+ die meermaals zijn onderbroken, soms ook wel eens met stop/start binnen een uur. Geen enkel probleem mee ervaren.

Als je op de auto kijkt zie ik dan wel een rood lampje bij de laadpoort, maar zodra de laadpaal weer wordt vrijgegeven om de sessie te hervatten met vermogen x, gaat ie alsnog vrolijk verder. Hoef ik niks aan te doen.

Gezien de hardware hetzelfde is, lijkt het me ergens tóch een ding van zappi? Mede gezien een andere poster met een andere EVSE ook zegt dat er bij hem geen probleem is i.c.m. de ID7 met dezelfde wijze van aansturing.

Ik gebruik een Alfen i.c.m. evcc, principe is hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door JanHenk op 18-06-2025 15:19 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Nu online
JanHenk schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:15:
@ArneRH @The Legend

Voor wat het waard is, ik heb laadsessies op mijn Enyaq van 48uur+ die meermaals zijn onderbroken, soms ook wel eens met stop/start binnen een uur. Geen enkel probleem mee ervaren.

Als je op de auto kijkt zie ik dan wel een rood lampje bij de laadpoort, maar zodra de laadpaal weer wordt vrijgegeven om de sessie te hervatten met vermogen x, gaat ie alsnog vrolijk verder. Hoef ik niks aan te doen.

Gezien de hardware hetzelfde is, lijkt het me ergens tóch een ding van zappi? Mede gezien een andere poster met een andere EVSE ook zegt dat er bij hem geen probleem is i.c.m. de ID7 met dezelfde wijze van aansturing.

Ik gebruik een Alfen i.c.m. evcc, principe is hetzelfde.
Gisteren voor het eerst ook een laadprobleem gehad met onze Alfen paal. :( Een aantal keren een rode lamp gehad en niet meer op aan het laden was. Sessie telkens gestopt en direct daarna weer gestart met het opladen. Na Rond 22:30 de laatste keer herstart en vanaf dan ging het laden prima zonder onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
[...]

Wel gek. “Zolang de voorraad strekt” op nog te bouwen auto’s. 😆

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
DaMenaz schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:52:
[...]

Wel gek. “Zolang de voorraad strekt” op nog te bouwen auto’s. 😆
ha ja ok maar landen krijgen vaak ook een bepaalde allocatie van de fabriekscapaciteit, gebaseerd op hun forecast.
Dus als heel de rest van NL even wilt wachten met bestellen, komt het met die van mij wel goed :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:16
Wimhaw schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:40:
[...]

Verbaast waarom je dit doet. :?
Wat wij doen is eerst Flitsmeister op het scherm opstarten en daarna google maps voor route navigatie. Flitsmeister (niet pro versie) blijft op achtergrond werken zonder navigatie actief te hebben en waarschuwt netjes als er iets te melden valt.
Telefoon ligt op de draadloze oplaadplek. Wordt je ook niet afgeleid door het flitsmeister scherm op je telefoon. Is veiliger!!
Ik gebruik Flitsmeister niet via CarPlay, maar los met een Flitsmeister One op de middenconsole geplakt. Ik hou graag in de gaten wat er allemaal aankomt op mijn route, dus vandaar dat ik het Flitsmeister scherm graag zichtbaar houd. Dank kun je je vast voorbereiden op bv dieren op de weg, auto's met pech of andere calamiteiten voordat je daar een geluidsmelding over krijgt. Wel zo veilig, kun je een beetje anticiperen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 21:05

Adjo

my first vectrex...

Adjo schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Dat laatste zou heel fijn zijn. Ik kan me voorstellen dat meer bestuurders in dit topic tegen dit probleem aanlopen met het mooie weer momenteel. Want ik kan bij bv Bol ook niet filteren op 'zonder polariserende glazen'.
Voor mensen die geen 150 + willen uitgeven aan een niet-gepolariseerde-zonnebril (omdat ze hem vaak kwijtraken, erop gaan zitten enz) de zonnebrillen van de HEMA doen het prima samen met de HUD. Kosten ca. 15,- en waren gisteren ook nog met 50% korting.
Dat is mijn oplossing en tip voor mensen die ook nog op zoek zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Nu online
Adjo schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Voor mensen die geen 150 + willen uitgeven aan een niet-gepolariseerde-zonnebril (omdat ze hem vaak kwijtraken, erop gaan zitten enz) de zonnebrillen van de HEMA doen het prima samen met de HUD. Kosten ca. 15,- en waren gisteren ook nog met 50% korting.
Dat is mijn oplossing en tip voor mensen die ook nog op zoek zijn... ;)
Een beduidend duurder merk, met betere looks 8) dan de HEMA, zijn brillen van Porsche design. Zelf heb ik de P848.
Zie de HUD hier prima ermee, op de kleine dingen na, maar dit ligt niet aan de zonnebril maar aan mijn ogen. :+
Even net gecheckt: de glazen zijn wel gepolariseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
Ik kreeg net een mail van mijn LM dat mijn auto inderdaad terug moet en of ik zo snel mogelijk een afspraak wil gaan plannen. Vandaag maar eens de dealer bellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
Anderhalve maand later dan voorzien is mijn ID7 Tourer eindelijk geleverd! Het is de ID7 Tourer Pro Business Premium geworden, met extra trekhaak, black style pack en pack design plus.

Eerste indrukken zijn alvast heel goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_IqRrTkIMfNlkMtsGQbx7Ambk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyLmMUXzXf1wKzBTFdiM4rd9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Nu online
Shivs schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:41:
Voor de volledigheid dan een screenshot als je de terugroep actie wel zou hebben:

[Afbeelding]

En de link naar het terugroepregister: https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP250141
We hebben net van de LM de melding ontvangen dat deze terugroepactie van kracht is. VW-dealer in Rotjeknor maar even bellen voor een afspraak. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Nu online

Niet op een ID7, maar wel op een ID4.
Ik heb de originele VW haak achteraf laten monteren bij VW in Gouda.
Feilloos.
Nooit problemen met de software, drie grote updates overleefd en ingebouwd als origineel.

Ik zou alleen NOOIT aan imitatie van de trekhaakboer beginnen met een 'gevoelige' auto als de IDx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:05

Metten

ik hou het graag simpel

Even voor mijn beeldvorming: in welke mate heeft het gebruik van een trekhaak invloed op de software? Passen rijhulpsystemen en dergelijke zich hier op aan? Ik ben een n00b op het gebied van trekhaken, mijn ID7 wordt mijn eerste auto met zo'n ding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik ga waarschijnlijk ook een ID7 Tourer bestellen. Deze heb ik nu in de planning:

Volkswagen ID.7 — BEV 86 kWh 210 kW Pro S Limited Edition
Aquamarine blue
Interieur Pakket Plus in donkergrijs met zwart
Trekhaak
Velgen Montreal 20"

Twijfel over het exterieur pakket. Zou graag geblindeerde achterruiten willen maar niet voor € 2.500,- Dan laat ik ze wel ergens foliën ofzo. Of is de instelbare actieve demping echt iets wat je niet wil missen?

Ook nog een kleine twijfel tussen deze, Tesla Y of toch maar een PHEV VW Tayron...

[ Voor 10% gewijzigd door Leolinedance op 19-06-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Idem hier, twijfel tussen de ID7 Tourer LE Pro + + en de Model Y Juniper. Lastige keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:32
Metten schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:49:
Even voor mijn beeldvorming: in welke mate heeft het gebruik van een trekhaak invloed op de software? Passen rijhulpsystemen en dergelijke zich hier op aan? Ik ben een n00b op het gebied van trekhaken, mijn ID7 wordt mijn eerste auto met zo'n ding :)
Inderdaad. Als de trekhaak is uitgeklapt, en er hangt ook effectief iets aan, dan weet de wagen dat en dan passen bepaalde systemen, zoals blind spot detection, lane change assist, achteruitrij camera, etc. zich aan. Het is dus wel degelijk nauw verweven met de SW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NordicID7
@Leolinedance je hebt een mooi auto voor jezelf samengesteld.

Wat betreft de actieve demping dit moet je voor jezelf bepalen. Zelf met een ID7 met en zonder gereden maakt wel wat verschil maar vond ik uiteindelijk de meerprijs niet waard van het exterieur pakket Plus.

Als ik me niet vergis heb je op de LE al geblindeerde ramen doordat je op de Pro en Pro S standaard exterieur pakket krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
NordicID7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:26:

Wat betreft de actieve demping dit moet je voor jezelf bepalen. Zelf met een ID7 met en zonder gereden maakt wel wat verschil maar vond ik uiteindelijk de meerprijs niet waard van het exterieur pakket Plus.

Als ik me niet vergis heb je op de LE al geblindeerde ramen doordat je op de Pro en Pro S standaard exterieur pakket krijgt.
@Leolinedance Inderdaad, je moet je niet blind staren op de configurator van VW op de site. Ze zijn soms heel sneaky omdat ze ook features bij bepaalde pakketen noemen die al standaard aanwezig zijn. Ik zou de prijslijst even checken daar kun je precies zien wat er standaard al aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NordicID7
@LastSamurai Bedankt voor je reactie!. Ik waardeer de input van jou en de andere forumleden. Na alles goed overwogen te hebben, ga ik ervoor: ik bestel de auto met de originele zwenkbare trekhaak als accessoire.

De dealer heeft inmiddels ook contact gehad met PON, en die heeft bevestigd dat het softwarematig geen problemen zou moeten opleveren. Wel moet ik rekening houden met een levertijd die kan oplopen tot een half jaar na bestelling. Aangezien ik de auto pas in Nov ga ophalen en de trekhaak niet eerder nodig heb dan Mei 26 is dit geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannovic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-09 09:43
Ik lees een aantal dingen m.b.t. de terugroepactie rondom de airbags. Ik ga mijn nieuwe ID7 ergens de komende weken ophalen. Hoe weet ik of mijn auto ook dit probleem heeft? Ik heb namelijk nog geen kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
NordicID7 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:26:

Ik zie het nu inderdaad, wat verwarrend. Die Ayvens configurator maakt er af en toe echt een potje van. Dank, dan sla ik het exterieurpakket over.
Arms2Short schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:31:
[...]

@Leolinedance Inderdaad, je moet je niet blind staren op de configurator van VW op de site. Ze zijn soms heel sneaky omdat ze ook features bij bepaalde pakketen noemen die al standaard aanwezig zijn. Ik zou de prijslijst even checken daar kun je precies zien wat er standaard al aanwezig is.
Ik gebruik dus de (zeer matige) Ayvens configurator. Zal ook de VW configurator eens gebruiken, zien wat de verschillen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Leolinedance op 19-06-2025 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Stannovic schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:22:
Ik lees een aantal dingen m.b.t. de terugroepactie rondom de airbags. Ik ga mijn nieuwe ID7 ergens de komende weken ophalen. Hoe weet ik of mijn auto ook dit probleem heeft? Ik heb namelijk nog geen kenteken.
Niet, ik zou gewoon de afleverende dealer mailen en aangeven dat je wat dingen hoort over een terugroepactie voor de bijrijdersairbags en ze willen vragen dit in de aflevering direct mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
True schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:28:
[...]

Niet, ik zou gewoon de afleverende dealer mailen en aangeven dat je wat dingen hoort over een terugroepactie voor de bijrijdersairbags en ze willen vragen dit in de aflevering direct mee te nemen.
Ik heb mijn chassisnummer ingegeven in de site die hier vermeld werd, en er is alleszins geen terugroepactie van toepassing. Het zou mij verbazen dat er nog wagens van de band rollen waarvan ze weten dat er met een van de componenten een probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:02
Stannovic schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 13:22:
Mijn ID7 staat al bij de dealer, mag pas 5 augustus uitgeleverd worden. Op mijn vraag mbt de terugroepactie gaven ze aan dat ze sowieso niet mogen uitleveren als er een terugroepactie loopt. Ook heb ik de VIN al en zou ergens kunnen checken of 'mijn' ID7 in aanmerking komt. Alleen nog geen idee waar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

marcelmg2 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Mijn ID7 staat al bij de dealer, mag pas 5 augustus uitgeleverd worden. Op mijn vraag mbt de terugroepactie gaven ze aan dat ze sowieso niet mogen uitleveren als er een terugroepactie loopt. Ook heb ik de VIN al en zou ergens kunnen checken of 'mijn' ID7 in aanmerking komt. Alleen nog geen idee waar...
twee pagina's terug bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
resusaapje schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:37:
[...]

twee pagina's terug bijvoorbeeld...
Natuurlijk als 1e geprobeerd maar daar kan je ongeveer alles invullen en geeft dan steeds No actions need to be done on your vehicle of VIN uknown. Maar misschien betekent het dat die van mij niet hoeft. Is een BE site, geen idee of dat er wat mee te maken kan hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:32
Nou! Hij is besteld. Pro LE interieur plus en evt. Trekhaak in Stonewashed Blue. Hopelijk op kenteken voor eind dit jaar dan kan die mooi 5 jaar mee! Huidig contract nog tot 13-12.. De voorpret kan i.i.g. beginnen en ben blij dat ik de knoop nu heb doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avaan
  • Laatst online: 15-09 07:11
Dahal schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:50:
Nou! Hij is besteld. Pro LE interieur plus en evt. Trekhaak in Stonewashed Blue. Hopelijk op kenteken voor eind dit jaar dan kan die mooi 5 jaar mee! Huidig contract nog tot 13-12.. De voorpret kan i.i.g. beginnen en ben blij dat ik de knoop nu heb doorgehakt.
Nice. Ook niet de tourer? Ikzelf heb namelijk de hatchback besteld in stonewashed blue en daar zie je er zelden een van. Ook niet als afbeelding te vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Avaan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 19:53:
[...]

Nice. Ook niet de tourer? Ikzelf heb namelijk de hatchback besteld in stonewashed blue en daar zie je er zelden een van. Ook niet als afbeelding te vinden op google.
Deze?
https://voorraad.volkswag...klapbaar--climate-control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
marcelmg2 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:06:
[...]

Natuurlijk als 1e geprobeerd maar daar kan je ongeveer alles invullen en geeft dan steeds No actions need to be done on your vehicle of VIN uknown. Maar misschien betekent het dat die van mij niet hoeft. Is een BE site, geen idee of dat er wat mee te maken kan hebben.
Ook die van de RDW?
ovi.rdw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Wel gekeken 'natuurlijk' maar is (voor zover ik kan zien) alleen als je al je kenteken hebt, en dat heb ik nog niet.

Ah, op de VW site dit gevonden en hier kan je je VIN invoeren:

https://www.volkswagen.nl/nl/service/onderhoud/takata-airbag-terugroepactie.html

(Ik krijg nu wel een foutmelding dat de zoekactie niet uitgevoerd kan worden)

[ Voor 58% gewijzigd door marcelmg2 op 19-06-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:32
Wel de tourer, in de lineup aan EV station wagons kwam ik juist op deze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Heeft iemand die subwoofer upgrade al geïnstaleerd en hoe bevalt het? Deze dus:
https://www.amazon.nl/dp/..._mob_b_fed_asin_title_0_0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:15
Ook hier een recall. Levering van m’n auto staat gepland voor dinsdag as. Dat zal wel even opschuiven vrees ik. Ze mogen hem niet uitleveren zonder fix kreeg ik te horen. Lijkt me logisch. Hopelijk valt de vertraging mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R632
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 13-09 17:21
Leolinedance schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 02:52:
Heeft iemand die subwoofer upgrade al geïnstaleerd en hoe bevalt het? Deze dus:
https://www.amazon.nl/dp/..._mob_b_fed_asin_title_0_0
Subwoofer ook direct bij Ars24 te bestellen is een top aanvulling voor als je van een stevige bas houdt. Installatie is een eitje (10 minuten) en bas dusdanig dat deze bij mij tegenwoordig op -3 in plaats van +9 staat. Bij oorspronkelijke subwoofer merk je bij +9 niet dat je de schuif omhoog gezet hebt, bij de subwoofer van Ars24 op -3 is het basgevoel duidelijk aanwezig. Ben superblij dat deze upgrade bestaat en zo makkelijk (en zonder structurele veranderingen aan de auto) te integreren is, een echte aanrader!

[ Voor 9% gewijzigd door R632 op 20-06-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
FlipModeNL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 06:15:
Ook hier een recall. Levering van m’n auto staat gepland voor dinsdag as. Dat zal wel even opschuiven vrees ik. Ze mogen hem niet uitleveren zonder fix kreeg ik te horen. Lijkt me logisch. Hopelijk valt de vertraging mee.
Stond de auto al even bij de dealer? Ik heb morgen oplevering maar krijg elke keer alleen maar errors bij het opvragen. Weet niet of dat betekent dat de auto OK is. Er was wel een klein beetje extra vertraging tijdens de bouw maar geen idee of dat met de recall te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Wel bijzonder dat deze airbags nog in zulke nieuwe auto’s gemonteerd worden?
Het was toch al enige tijd bekend?
Al in 2024 begonnen de eerste terugroepacties, toen bij Toyota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
Puppetmaster schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:25:
Wel bijzonder dat deze airbags nog in zulke nieuwe auto’s gemonteerd worden?
Het was toch al enige tijd bekend?
Al in 2024 begonnen de eerste terugroepacties, toen bij Toyota.
Het gaat zelfs terug naar 2002..
In 2013 wereldwijd meer dan 100 miljoen wagens terug geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

Gisteren in het journaal: alle Citroën C3 en DS3 mogen niet meer de weg op.

Beetje kort door de bocht, maar geeft wel de omvang van het probleem aan.

Ik stap zometeen wel weer in mijn daf33 met trapaandrijving. Kan niks aan kapot gaan dat ik niet zelf ter plekke kan vervangen met een haarspeld of een zijden kous :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-08 21:37
Hi all,

Naar aanleiding van de terugroep actie wilde ik online een afspraak maken. Bij het ingeven van mijn kenteken zag ik alleen iets raars. Ik heb een pro business s en daarmee de grote batterij alleen staat het onderstaande vermeld. Klopt dit? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZcz2g3G9NCUiTs6SZ-smeKjDVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojNJeBq0Ndw303Bs8FWzlcaY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:15
Luqq schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:10:
[...]

Stond de auto al even bij de dealer? Ik heb morgen oplevering maar krijg elke keer alleen maar errors bij het opvragen. Weet niet of dat betekent dat de auto OK is. Er was wel een klein beetje extra vertraging tijdens de bouw maar geen idee of dat met de recall te maken heeft.
Ja hij stond er al een paar maanden…wachten op einde leasecontract. Maar heb niet het idee dat de dealer al langer wist van deze recall

Wat zou je kunnen opvragen? Ik heb nergens iets waarmee ik de status kan controleren.

[ Voor 7% gewijzigd door FlipModeNL op 20-06-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Nu online
FlipModeNL schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:30:
[...]

Ja hij stond er al een paar maanden…wachten op einde leasecontract. Maar heb niet het idee dat de dealer al langer wist van deze recall

Wat zou je kunnen opvragen? Ik heb nergens iets waarmee ik de status kan controleren.
Dat verklaart het dan :) hier kan je het misschien zien: https://www.volkswagen.nl...irbag-terugroepactie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:27:
Hi all,

Naar aanleiding van de terugroep actie wilde ik online een afspraak maken. Bij het ingeven van mijn kenteken zag ik alleen iets raars. Ik heb een pro business s en daarmee de grote batterij alleen staat het onderstaande vermeld. Klopt dit? [Afbeelding]
Nee het klopt niet, daar hoort dan 91 of 86 kWh te staan. Maar er staat ook wel Pro S één regel hoger, ik zou mij er geen zorgen om maken behalve als je range ook minder is dan je zou verwachten bij de ID.7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
Kan je de bestuurderzetels van de ID7 Tourer Pro Business Premium wat lager zetten? Ik ben vrij groot en de auto geeft wat het gevoel in een vrachtwagen te zitten.

Ook valt het mij op dat het dashboard enorm reflecteert / weerspiegeld in de vooruit als je in de zon rijdt. Zijn er nog personen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:40

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Dahal schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:50:
Wat grappig, het leasecontract van mijn IONIQ 5 Lounge loopt op exact dezelfde datum af. Ik heb een witte Tourer Pro LE met interieur plus en exterieur plus besteld, met levering eind december. Verwachte levertijd van de auto is nu 21 weken dus ik ga ervan uit dat ik direct na de 13e kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
True schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 10:44:
[...]

Nee het klopt niet, daar hoort dan 91 of 86 kWh te staan. Maar er staat ook wel Pro S één regel hoger, ik zou mij er geen zorgen om maken behalve als je range ook minder is dan je zou verwachten bij de ID.7 ;)
Momenteel met volle airco aan en wel altijd goed doorrijden, lees harder dan t eigenlijk mag…rond de 425, is dat oké ?

Sorry voor de eventuele domme opmerkingen first EV rider hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:39:
[...]

Momenteel met volle airco aan en wel altijd goed doorrijden, lees harder dan t eigenlijk mag…rond de 425, is dat oké ?

Sorry voor de eventuele domme opmerkingen first EV rider hier
Wat geeft je kWh/100km aan? En terugrekenend met de verwachtte range komt dat overeen met een 77 of een 86 kWh model? Dan heb je je antwoord wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
resusaapje schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:24:
Ik stap zometeen wel weer in mijn daf33 met trapaandrijving. Kan niks aan kapot gaan dat ik niet zelf ter plekke kan vervangen met een haarspeld of een zijden kous :)F
Dat is heel grappig. Ik heb gisteren 2 uur in een DAF 33 gereden. Horen en zien vergaat je, draaicirkel, remweg en acceleratie van een olietanker en halverwege was ie stuk en moest er een tweede DAF 33 komen.
De ID.7 is dan toch wel fijner. :+

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
The_one007 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:15:
Kan je de bestuurderzetels van de ID7 Tourer Pro Business Premium wat lager zetten? Ik ben vrij groot en de auto geeft wat het gevoel in een vrachtwagen te zitten.

Ook valt het mij op dat het dashboard enorm reflecteert / weerspiegeld in de vooruit als je in de zon rijdt. Zijn er nog personen die hier last van hebben?
Elektrisch verstelbare stoelen staan altijd iets hoger. Verder zit je op een accupakket. Weet niet of het je eerste EV is, maar daar ontkom je niet aan. Vergeleken met al die SUV's valt het nog best mee. Vergelijken met een vrachtwagen is onzin. Het helpt om de zitting aan de voorzijde wat omhoog te zetten, dan voelt het of je iets dieper zit.

Dash spiegelt in de zon. Klopt. Vandaag stond de zon op een gegeven moment op de HUD en had ik een paar witte bollen in de spiegeling op de voorruit. Het went op zich wel. Mij stoort het zelden.

Heb je niet proefgereden? Dan waren dit soort zaken toch opgevallen?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
True schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Wat geeft je kWh/100km aan? En terugrekenend met de verwachtte range komt dat overeen met een 77 of een 86 kWh model? Dan heb je je antwoord wel.
Ik had bij mijn laatste rit het volgende. Als ik het zo berekenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-a9JJvMmow3EfR1ucsg1bhtUwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zto0ahJM9ulgNeYhgoTbKr5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYBRP5NnBTBE2TeJmCa86391jfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZv3kehi11l55oqV4TWuBu3e.jpg?f=fotoalbum_large lijkt het 77 of doe ik iets verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14:53
[...]

Het stond zo op website VW en Ayvens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:31:
[...]

Ik had bij mijn laatste rit het volgende. Als ik het zo bereken[Afbeelding]

[Afbeelding] lijkt het 77 of doe ik iets verkeerd
Wat doet je guessometer dan? Wat is de te verwachtten range in KM met je huidige SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
True schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:48:
[...]

Wat doet je guessometer dan? Wat is de te verwachtten range in KM met je huidige SoC?
Ik kom nu uit op het volgende.

402 is mn range op 77 procent airco, stoel
ventilatie aan.

86/21.9 x 100 =392,69
77/21.9 x 100 =351,60

Nu kom ik uit op een getal boven de 86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Even een korte vraag waar hopelijk iemand mij kan mee helpen. De ID.7 LE heeft volgens de prijslijst geen Travel Assist. Echter lijkt deze wel alle andere rijhulpsystemen te hebben (ACC, Side assist, front assist, lane assist) alleen park assist pro lijkt te ontbreken. Is het zo dat Travel Assist bepaalde parkeersensoren nodig heeft of is dit een gevalletje: de auto zou het kunnen maar we verpakken het in een optiepakket om het softwarematig aan te zetten?

En zijn dit soort opties eventueel later aan te schaffen dan (net als bij bijvoorbeeld Tesla)?

Edit: ik wilde eigenlijk voor een Elroq touredition gaan (deze heeft wel Travel Assist) maar voor de "standaard" LE betaal ik nu onder aan de streep maar 25 euro meer per maand dus dan is die wel interessant. (de LE Pro of optiepakket verveelvoudigd dit bedrag) echter hoor ik zoveel goede verhalen over de Travel Assist dat ik bang ben dat ik daar wellicht spijt van krijg.

[ Voor 25% gewijzigd door Tieske88 op 20-06-2025 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:53:
[...]

ventilatie aan.

86/21.9 x 100 =392,69
77/21.9 x 100 =351,60

Denk dat het gewoon een 86kWh model is, ik ga even kijken in de mijne of ik het uit de sticker kan opmaken.

Edit @Soeltanofswing ik zou zweren dat ik laatst ergens een sticker zag zitten, maar nu kan ik die natuurlijk niet vinden.
Anyway wat ik doe: huidige_range * waarde_kWh_per_100km_sinds_laden / SoC
En ik heb 398 km met 78% en 16,1 kWh/100km sinds laden dat maakt 82 kWh hoe accurater je guessometer (range) en je waardevaster je kWh/100km sinds laden is hoe accurater te uitkomst. Maar echt rekenen kan pas als je 'm 100% SoC laadt en dan helemaal leeg rijdt (of bijna) en dan met je verbruik en de gereden kilometers rekent wat voor accu je hebt.
Voor mij gevoel ben ik echt toe aan weekend, volgens mij vergeet ik een veel makkelijkere manier om dit te controleren.

[ Voor 44% gewijzigd door True op 20-06-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

Rannasha

Does not compute.

Soeltanofswing schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:53:
[...]

ventilatie aan.

86/21.9 x 100 =392,69
77/21.9 x 100 =351,60

De guess-o-meter gebruikt het recente verbruik om in te schatten hoeveel bereik je nog hebt, niet het lange termijn verbruik.

De beste manier om de capaciteit van de accu experimenteel te bepalen is, denk ik, de volgende:

Noteer de kilometerstand (k0) en het accu-percentage (a0) aan het begin van een rit. Rij nu een tijdje (hoe langer, hoe nauwkeuriger de uitkomst) en noteer aa nhet einde van de rit de kilometerstand (k1), het accu-percentage (a1) en het verbruik (v, in kWh/100 km) van die rit (dus niet het lange termijn verbruik).

De accu-capaciteit is nu (ongeveer): v * (k1 - k0) / (a0 - a1)

Rekenvoorbeeld: Je rijdt 100 km (k1 - k0) met een verbruik van 20 kWh/100 km en je accupercentage daalt tijdens de rit van 80% naar 57%, dan is de geschatte capaciteit:

20 * 100 / 23 = 87 kWh, wat dichter bij de 86 zit, dus een Pro S accu is.

Deze methode kan een paar kWh afwijken door meetonnauwkeurigheden, maar hoort wel het onderscheid te kunnen maken tussen 77 kWh en 86 kWh.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneRH
  • Laatst online: 16-09 08:02
Tieske88 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:56:
Even een korte vraag waar hopelijk iemand mij kan mee helpen. De ID.7 LE heeft volgens de prijslijst geen Travel Assist. Echter lijkt deze wel alle andere rijhulpsystemen te hebben (ACC, Side assist, front assist, lane assist) alleen park assist pro lijkt te ontbreken. Is het zo dat Travel Assist bepaalde parkeersensoren nodig heeft of is dit een gevalletje: de auto zou het kunnen maar we verpakken het in een optiepakket om het softwarematig aan te zetten?

En zijn dit soort opties eventueel later aan te schaffen dan (net als bij bijvoorbeeld Tesla)?

Edit: ik wilde eigenlijk voor een Elroq touredition gaan (deze heeft wel Travel Assist) maar voor de "standaard" LE betaal ik nu onder aan de streep maar 25 euro meer per maand dus dan is die wel interessant. (de LE Pro of optiepakket verveelvoudigd dit bedrag) echter hoor ik zoveel goede verhalen over de Travel Assist dat ik bang ben dat ik daar wellicht spijt van krijg.
Ik heb een Tourer Pro LE en zonder extra pakket en daar zit gewoon Travel Assist op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koomen75
  • Registratie: Augustus 2022
De vraag gaat over een LE niet een Pro LE. De LE heeft geen Travel Assist. Ben ook wel benieuwd of je dat achteraf nog kan aanschaffen. Weet wel dat je navigatie en extra kleuren van de interieurverlichting kan kopen. Is er al iemand die een LE versie ( dus geen Pro) heeft?
Ik heb een Tourer Pro LE en zonder extra pakket en daar zit gewoon Travel Assist op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:38
Zijn eer anderen die gebruik maken van de VW Spotify app en last hebben dat deze met enige regelmaat niet goed opstart (bij het opstarten van de auto). De enige oplossing die tot dusver werkt voor mij is om het hele systeem te herstarten. Werkbaar maar niet echt fijn natuurlijk. Of bestaat er een manier om alleen de Spotify app te killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
De native Spotify app moet je inderdaad wat geduld mee hebben. Niet te snel willen.
Heel soms loopt het vast. Dan is een reset nodig van het systeem. Alleen de app afsluiten is volgens mij niet mogelijk.

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mijn Tourer denkt dat het een midwinterfeest is. Hele thema inclusief knop geluiden en dergelijke zijn in het winterthema van afgelopen kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 09:44
True schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:18:
Mijn Tourer denkt dat het een midwinterfeest is. Hele thema inclusief knop geluiden en dergelijke zijn in het winterthema van afgelopen kerst.
Ow, ik heb wel vandaag ook ineens een thema in beeld, iets met bijtjes etc.
Is dit ook een software update? is de eerste ervaring met themas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Nu online
Eerste dag van de zomer maybe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het als accessoire toevoegen van het ID.7-comfortpakket om zo de bijtelling te ontwijken?

Oftewel kan de dealer dit b.v. los bestellen / als accessoire op de order zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 21-06-2025 13:53 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Speedfight schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:52:
Heeft iemand ervaring met het als accessoire toevoegen van het ID.7-comfortpakket om zo de bijtelling te ontwijken?

Oftewel kan de dealer dit b.v. los bestellen / als accessoire op de order zetten?
Dit is eigenlijk pas relevant sinds de limited edition modellen beschikbaar zijn. En anders dan een enkele zijn daar volgens mij nog weinig van uitgeleverd - ik verwacht dat deze vraag op dit moment nog zeer slecht te beantwoorden is.

Heb je toevallig een dealer gevraagd? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
K0ENH schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:03:
[...]

Ow, ik heb wel vandaag ook ineens een thema in beeld, iets met bijtjes etc.
Is dit ook een software update? is de eerste ervaring met themas
Oh dan kijk ik wellicht verkeerd. Nu ik er over na denk, je hebt gelijk ik had geen sneeuw op de daken van de huisjes op het privacy-scherm, dat was in de winter wel.

NB ik vind het feedback-respons-geluid wat ik nu heb (en in de winter had) echt veel aangenamer/duidelijker dan wat standaard is, dat zou gewoon een optie moeten zijn ergens in een menu.
PS het thema eigenlijk ook, ik wil het gewoon hebben zoals altijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
True schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 14:08:
[...]

Dit is eigenlijk pas relevant sinds de limited edition modellen beschikbaar zijn. En anders dan een enkele zijn daar volgens mij nog weinig van uitgeleverd - ik verwacht dat deze vraag op dit moment nog zeer slecht te beantwoorden is.

Heb je toevallig een dealer gevraagd? :>
Moet de dealer nog bezoeken, dus zal het ook nog vragen.
Maar klopt inderdaad dat dit met het ook op een Limited Edition is.
Ik heb ruimte in het lease budget dus als het duurder is zou het waarschijnlijk ook nog voor mij uitkunnen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:46
Speedfight schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 13:52:

Hoe zie je voor je dat men deze zaken die in het pakket zitten als accessoire (=achteraf na fabricage gemonteerd) zou kunnen opvoeren?
Of bedoel je een ander pakket?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuET2Fr374IRVtMqR_HZUtqjsrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFFDdPkGt0P2gqENc2TQZosI.jpg?f=fotoalbum_large

In mijn ervaring kan er niks worden aangepast. Ik wilde bijvoorbeeld het zogenaamde 'black edition pakket' niet hebben, maar deze kon er niet eens afgehaald worden bij de LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
RandomNick schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 16:54:
[...]

Hoe zie je voor je dat men deze zaken die in het pakket zitten als accessoire (=achteraf na fabricage gemonteerd) zou kunnen opvoeren?
Of bedoel je een ander pakket?
[Afbeelding]

In mijn ervaring kan er niks worden aangepast. Ik wilde bijvoorbeeld het zogenaamde 'black edition pakket' niet hebben, maar deze kon er niet eens afgehaald worden bij de LE.
Klopt het comfort pakket, de hardware zit al in de auto. Activeren is dus puur softwarematig en kan je achteraf doen via de shop:
https://www.volkswagen.nl...verzicht/upgrades-id.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koomen75
Speedfight schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 17:05:
[...]

Klopt het comfort pakket, de hardware zit al in de auto. Activeren is dus puur softwarematig en kan je achteraf doen via de shop:
https://www.volkswagen.nl...verzicht/upgrades-id.html
Als ik het zo lees kan je zowel comfortpakket als Assistentiepakket "IQ.DRIVE" later kopen en wordt het softwarematig dan ontgrendeld. Kennelijk kan je dat voor maand / jaar of onbeperkt ontgrendelen.

Kan iemand met een account eens checken wat dat kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
koomen75 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 18:53:
[...]

Als ik het zo lees kan je zowel comfortpakket als Assistentiepakket "IQ.DRIVE" later kopen en wordt het softwarematig dan ontgrendeld. Kennelijk kan je dat voor maand / jaar of onbeperkt ontgrendelen.

Kan iemand met een account eens checken wat dat kost?
Dat kan alleen als je een auto hebt die die pakketten niet heeft, ik heb ze er wel op zitten en kan na inloggen geen prijzen/pakketten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07:00

martijn v o

Certified by Enphase.

1490 euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vci6ZA3T4pR-riP2iZTl8hiXNSA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9o00nIYSuI0Xlsm5ChzPa9oP.png?f=user_large

Of is dat bij bestellen?

[ Voor 90% gewijzigd door martijn v o op 21-06-2025 19:15 ]

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koomen75
Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Nu online

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 12:18:
Zomerfeest, maar dat had iemand al gezegd, geloof ik ;)

De CC-knoppen op het stuur hebben opeens piepjes. Waar zet ik die uit? Ze klinken ongelooflijk sneu :'(

Pagina: 1 ... 47 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1