Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:43
mark322 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:15:
[...]

Volgens de dealers die ik heb gesproken kan het ook niet, omdat ze hem nog niet goed kunnen aansluiten.

Dat het duurder is, dat is een probleem voor m’n werkgever. Die willen het op deze manier ipv mij compenseren voor de trekhaak.

Zaterdag ga ik ook een proefrit maken en ga ik het bij de 3e dealer vragen hoe het zit met de trekhaak, maar ik denk dat het momenteel echt niet achteraf kan.

Wel echt zin in de proefrit! Ben benieuwd.

weet niet of het al voorbij is gekomen, kan je de lichtgevende logo’s uitzetten? Op Google kon ik niks vinden van mensen die het al is gelukt.. behalve de stekker los halen maar dan krijg je allemaal foutmeldingen.
Bij mijn ID4 kon het achteraf, maar duurde ook 3 maanden voordat de dealer het kon (dus kost ze wel meer moeite nadat VW het beschikbaar stelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 23:03
Luqq schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:56:
[...]

Yeah, voorin en op de achterbank is het echt een flink stuk groter maar qua achterbak had ik wel een beetje gehoopt dat hij de kinderwagen en reiswieg wat meer op zou vreten :P

Zit nu toch echt na te denken of we niet verkeerde verwachtingen hebben van de auto want het is echt de grootste in zn klasse. Of hebben we zo'n grote kinderwagen?
Dit zijn de afmetingen volgens Copilot:

Model 3: 107 cm diep, 94 cm breed en 46 cm hoog.
ID.7 Tourer:110 cm diep, 100 cm breed en 50 cm hoog.

Dus tja het scheelt niet heel veel, tot dat je er een hondenrek in zet en dan kan de ID.7 tot aan het dak toe gevuld worden.
Volgens de bananendozen test 6 (en nog 1 dacht ik in de Frunk) in een model 3 en maar liefst 11 in de ID.7.
Lijkt mij zeker niet iets waar de dagelijks mee blijft rijden, maar voor een vakantie naar zuid Frankrijk..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Die 50cm hoogte is fictief, tot de hoedenplank, werkelijk tot het dak is iets van 70cm.

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 11-04-2025 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
ja precies, dat was ik inderdaad er vergeten bij te vermelden. De ID7 wint het met de bananendozen test zelfs van het ruimte wonder Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:58
Soeltanofswing schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:57:
Hi all,

Even een vraagje aan jullie ervaren EV rijders.

Dit is mijn eerste ev en mijn vraag is wat is een goed gemiddelde qua kWh?

Ik haal gemiddeld tussen de 13 en 15 kWh/100km (temperatuur buiten speelt mee dat weet ik)

Maar was benieuwd naar wat jullie “ scores” zijn?
Dat zijn op zich keurige waarden, maar het zegt niets als je niet ook het soort rit erbij vermeldt. Snelheid is zo bepalend voor verbruik. Daarnaast of je veel moet accelereren, hoe je dat doet, soort weg.

Ik heb met mijn huidige auto ritjes met 90 Wh/km (<50 km/h wegen in de zomer) en 240 Wh/km (winter snelweg, wind en regen bij 3°C). Langdurig gemiddelde over 67.500 km is nu 164 Wh/km. Dit alles volgens de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Gerkro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 06:40:
[...]

Dus tja het scheelt niet heel veel, tot dat je er een hondenrek in zet en dan kan de ID.7 tot aan het dak toe gevuld worden.
Volgens de bananendozen test 6 (en nog 1 dacht ik in de Frunk) in een model 3 en maar liefst 11 in de ID.7.
Lijkt mij zeker niet iets waar de dagelijks mee blijft rijden, maar voor een vakantie naar zuid Frankrijk..... ;)
Tja liters zijn een ding, of en hoe je het erin krijgt is een tweede. De Model 3 heeft een onhandige brievenbusklep en om die volledige ruimte te gebruiken moet je jezelf behoorlijk in bochten wringen.

Daarnaast gelden de ID.7 afmetingen tot aan het bagagescherm. Daarboven heb je ook ruimte.

Ik heb wel begrepen dat je voor maximale ruimte in de ID.7 de achterbank wat rechterop moet zetten. Dus als je de achterbank in de comfort stand zet lever je iets aan ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:39
bilgy_no1 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:16:
[...]

Ik zit volop in de vergelijkingsmodus...
Ik ook. Maar om de redenen die jij noemt heb ik de Stelantis modellen allemaal uitgesloten. Geen Scenic, Opel of Peugeot. Ik lees veel te veel ellende met defecte onboard chargers en problemen met snelladen.
Met de ID4 heb ik gelukkig geen problemen gehad maar wel genoeg narigheden gelezen.

Op dit moment is mijn list:

Gewoon weer een ID4 (maar nu met TA en HUD)
ID7 - (hoewel ik denk dat ik daar geen drie pubers achterin krijg)
ModelY - meest complete auto
Kia EV9 - Maar die is eigenlijk te duur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastSamurai
Gerkro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:12:
[...]

Als ze er wel achteraf gemonteerd kunnen worden krijg ik ook in eens interesse. Ik denk dat ik het niet nodig heb, vandaar dat ik hem in de configurator van LM er niet bij heb geklikt.
Mijn LM gaf aan dat als je ook maar enigszins het idee hebt dat je een trekhaak nodig hebt dat je die bij een auto van de VAG groep er meteen bij moest bestellen, er waren problemen met het coderen of zo iets??

Of hebben jullie andere ervaringen?
Ik heb op mn ID4 de haak achteraf laten inbouwen (bij VW Maas in Gouda als ik dat mag zeggen). Ik heb de originele electrisch inklapbare trekhaak en ook goed gecodeerd. Sindsdien twee grote SW updates gehad en zonder problemen. En goedkoper in de bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bilgy_no1 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:23:
[...]

Dat zijn op zich keurige waarden, maar het zegt niets als je niet ook het soort rit erbij vermeldt. Snelheid is zo bepalend voor verbruik. Daarnaast of je veel moet accelereren, hoe je dat doet, soort weg.

Ik heb met mijn huidige auto ritjes met 90 Wh/km (<50 km/h wegen in de zomer) en 240 Wh/km (winter snelweg, wind en regen bij 3°C). Langdurig gemiddelde over 67.500 km is nu 164 Wh/km. Dit alles volgens de boordcomputer.
Shit, heb je er al bijna 70k kilometers in een ID.7 op zitten?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LastSamurai schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:04:
[...]

Ik ook. Maar om de redenen die jij noemt heb ik de Stelantis modellen allemaal uitgesloten. Geen Scenic, Opel of Peugeot. Ik lees veel te veel ellende met defecte onboard chargers en problemen met snelladen.
Met de ID4 heb ik gelukkig geen problemen gehad maar wel genoeg narigheden gelezen.

De ID4 is gewoon kleiner dan een ID.7 dus die vergelijking met die pubers volg ik dan niet? Ik meen dat de ID.7 een grotere achterbank heeft dan de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-05 22:17

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:47:
[...]

De ID4 is gewoon kleiner dan een ID.7 dus die vergelijking met die pubers volg ik dan niet? Ik meen dat de ID.7 een grotere achterbank heeft dan de Y.
Wel voor de buitenste twee zitplaatsen. Voor de middelste zitplaats kan ik het mij nog enigzins voorstellen. De ID.7 heeft meer gevormde zetels met een stevig middenkussen. De ID.4 heeft meer een achterbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

[...]

De Scenic van Renault is toch geen Stellantis product? Nou ben ik sowieso niet zo op de hoogte van dat deel van de markt, maar is dat niet door Renault zelf ontwikkelde techniek en komt dat van Stellantis af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
[...]

De auto's van de Stelantis group gaven zo veel problemen dat ze bij onze lease maatschappij er gewoon uit zijn gehaald, met name de 5008 moet een rampen auto zijn qua laden en range.
Al begreep ik laatst dat dat te maken had dat Peugeot de eigen accu's nog niet klaar had ten tijde van het uitbrengen van de 5008 electric en dat de auto in combinatie met de BYD accu's niet heel lekker ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
True schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:44:
[...]

Shit, heb je er al bijna 70k kilometers in een ID.7 op zitten?
Nee, ik heb nog geen ID.7. Had ik duidelijker moeten benoemen misschien. Ging erom dat het verbruik afhankelijk van de rit enorm kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KMdijkens schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:16:
[...]

De Scenic van Renault is toch geen Stellantis product? Nou ben ik sowieso niet zo op de hoogte van dat deel van de markt, maar is dat niet door Renault zelf ontwikkelde techniek en komt dat van Stellantis af?
Renault is geen onderdeel van de Stellantis groep inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
[...]

Ja, ik heb de EV9 er niet eens op gezet voor mij. Niet alleen te duur, maar ook overkill qua omvang. Ook nog eens heel erg inefficient in gebruik op de snelweg. Hij mag dan wel heel snel laden, maar je moet ook wel veel meer kilometers bijladen vergeleken met een ID.7.

Ik heb nu een Y RWD, maar ik shop nu ergens anders.

Eens over de Stellantis wagens. Wat mij betreft zijn alleen auto's op het nieuwe platform (STLA) interessant uit die groep, maar dat platform is ook nog wel erg nieuw. VAG lijkt al wat verder met het ontwikkelen van het MEB platform.

Renault is weer een andere groep. De Scenic is erg goed beoordeeld, voor ons misschien net niet handig genoeg qua ruimte en ik zou hem graag wat efficienter zien op de snelweg. Toch: met de grote batterij en alles erop en eraan is dat een prima keuze t.o.v. de Y RWD (of zelfs de LR).

Al met al staat de ID.7 wel hoog op het lijstje...

[ Voor 23% gewijzigd door bilgy_no1 op 11-04-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:32
iemand nog een idee om scherm helemaal te blokkeren om schoon te maken zelfs als je hem uit zet bllijven de klimaat functies actief op het scherm (en ja een klok )zodat al je klimaat functies worden aangepast met schoon maken
in mijn BMW had ik een handige knop om scherm te blokkeren om hem schoon te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mikew schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:56:
iemand nog een idee om scherm helemaal te blokkeren om schoon te maken zelfs als je hem uit zet bllijven de klimaat functies actief op het scherm (en ja een klok )zodat al je klimaat functies worden aangepast met schoon maken
in mijn BMW had ik een handige knop om scherm te blokkeren om hem schoon te maken
Meestal poets ik het scherm gewoon schoon met een vochtige glasdoek zonder het scherm uit te zetten, maar als je wilt dat het scherm uit blijft dan kun je ook op de bijrijdersstoel gaan zitten met het contact uit.

Als je op de bestuurdersstoel gaat zitten dan wordt automagisch het contact, en dus ook het scherm, ingeschakeld 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 12-04-2025 10:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:49
Mikew schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:56:
Gewoon een prop maken van een grote microvezeldoek. Dan er zoveel stof tussen het scherm en je hand dat het scherm nergens op reageert.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:46
Gisteren een proefrit gemaakt in de ID7 Tourer, Pro LE met Interieur Plus en Exterieur Plus met trekhaak. De auto is echt wel mooi, van binnen en buiten. Mooie materialen, echt premium. En rijdt natuurlijk top met de elektrisch verstelbare stoelen met echte koeling, dat voel je wel. ook de massage functie is top, alsof een kleine Thaise dame binnen in die stoel zit en je rug masseert. Ik denk dat dit m wel gaat worden. Ik heb niet opgelet met het uitstappen hoe hoog de zitting is, maar omdat ik het me niet kan herinneren zal het wel mee zijn gevallen, dat ik niet erg diep heb gezeten. Het is geen SUV natuurlijk, maar volgens mij een redelijk hoge zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
marcelmg2 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 12:34:
Gisteren een proefrit gemaakt in de ID7 Tourer, Pro LE met Interieur Plus en Exterieur Plus met trekhaak. De auto is echt wel mooi, van binnen en buiten. Mooie materialen, echt premium. En rijdt natuurlijk top met de elektrisch verstelbare stoelen met echte koeling, dat voel je wel. ook de massage functie is top, alsof een kleine Thaise dame binnen in die stoel zit en je rug masseert. Ik denk dat dit m wel gaat worden. Ik heb niet opgelet met het uitstappen hoe hoog de zitting is, maar omdat ik het me niet kan herinneren zal het wel mee zijn gevallen, dat ik niet erg diep heb gezeten. Het is geen SUV natuurlijk, maar volgens mij een redelijk hoge zit.
Je zit iets hoger dan in een ICE-model als de Passat. Maar als je naast een Enyaq of ID.4 staat naast het stoplicht dan merk je dat je aanzienlijk lager zit. Zoals het hoort. Nooit begrepen waarom mensen zo graag op een barkruk zitten op de snelweg.

Catch my drift?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Gerkro schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 06:40:
[...]

Ik had hier een heel verhaal getypt over dat onze kinderwagen beter in de Y pastte dan in de ID.7. Het zat me toch niet helemaal lekker dus ben net nog even naar de dealer geweest en inderdaad: met dezelfde inpak strategie past de kinderwagen veel ruimer in de ID.7 dan de Y:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stDcvmPc3_jr6l5tFI7FqiALZfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9K0ETmEHvo1iKcOB2wHtpaSF.jpg?f=fotoalbum_large

Vs de Y:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dhisMEV3QebXSsGY6jaBlO8Ryo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YftwnlPT09PJzQeW2FUM2Iv.jpg?f=fotoalbum_large

En dan ter vergelijking, wat we nu hebben in de model 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFGoUZFxFTujNU3rz-cEtN7gzgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xm4UrzSU6Lqvuz66EKXB1yJ5.jpg?f=fotoalbum_large

Dus toch wel echt een ontzettend significante upgrade voor ons.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Luqq schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:27:
[...]

Ik had hier een heel verhaal getypt over dat onze kinderwagen beter in de Y pastte dan in de ID.7. Het zat me toch niet helemaal lekker dus ben net nog even naar de dealer geweest en inderdaad: met dezelfde inpak strategie past de kinderwagen veel ruimer in de ID.7 dan de Y:
[Afbeelding]

Vs de Y:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die 3 lijkt wel iets goedkoper te zijn door die Dollar koers denk ik, houd je een gevuld boodschappenkrat aan over :>

Alle gekheid op een stokje, mooie vergelijking, goed dat de ID.7 weer wint :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-05 12:43
Gerkro schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:37:
[...]

Dat was exact hoe ik er ook in zat, ik was 2 april bij VW voor een proefrit in de ID.4 en toen ik de verkoper zei dat ik de ID.7 een toffe wagen vond kwam hij in eens "volgens mij heb ik daar gister een mailtje over gehad" en zo het geschiede en een week later is de ID.7 besteld :*)
Hier nog een stap vroeger, vandaag de offerte gehad.

Nog eens €2000 korting op de Pro S Limited “gekregen”.
De ID4 1st gaat het pand wel verlaten gok ik :). Ik kan me ook niet voorstellen dat dit nog veel goedkoper gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53

resusaapje

h less

Dus. Hier issie dan. Het totaal persoonlijke winterbanden versus zomerbanden onderzoek.

236km á 9.6° is 196Wh/km
232km á 22° is 205Wh/km

Beide op gem. 100km/h op TACC. Dus in mijn geval doen bandentype en temperatuur er blijkbaar totaal niet toe 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

...

[ Voor 98% gewijzigd door resusaapje op 12-04-2025 19:04 ]

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

The Legend

*Plop*

Iedereen wil die winterbanden van jou waarmee je zuiniger rijd met dan 10 graden dan met 22 graden :+ Iets zegt me dat er nog meer variabelen een rol van betekenis hebben gespeeld.

Vandaag trouwens gemerkt dat de ‘storing airco’ waarmee ik al een tijdje rijd, daadwerkelijk een storing is 8)7 Ik had het ineens verdacht warm in de auto, maar hij blaast dus alleen nog warme lucht :X Dinsdag gaat ‘ie naar de dealer.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:15
Ik vandaag ritje heen en weer van 60 km enkele reis op zomerbanden. TACC op 120km (ja stout), half provinciale weg, half rijksweg. Heen windje tegen: 19,6, terug windje mee: 16,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
resusaapje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:40:
Dus. Hier issie dan. Het totaal persoonlijke winterbanden versus zomerbanden onderzoek.

236km á 9.6° is 196Wh/km
232km á 22° is 205Wh/km

Beide op gem. 100km/h op TACC. Dus in mijn geval doen bandentype en temperatuur er blijkbaar totaal niet toe 8)
Welke banden en velgen rijd je mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:49:
Iedereen wil die winterbanden van jou waarmee je zuiniger rijd met dan 10 graden dan met 22 graden :+ Iets zegt me dat er nog meer variabelen een rol van betekenis hebben gespeeld.
Zou je denken? ;)

Winter naar en van Den Bosch in de file,
Zomer naar en van Franeker via Afsluitdijk.

Verder verschil? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:22:
[...]

Welke banden en velgen rijd je mee dan?
21" velgen en merkbanden. Verder geen flauw idee wat de specs zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

resusaapje schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:07:
[...]

Zou je denken? ;)

Winter naar en van Den Bosch in de file,
Zomer naar en van Franeker via Afsluitdijk.

Verder verschil? Geen idee...
In de winter op en neer naar Den Bosch ('s-Hertogenbosch)... Kijk: daar heb je het al 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Will_M schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:28:
[...]

In de winter op en neer naar Den Bosch ('s-Hertogenbosch)... Kijk: daar heb je het al 8)
Want het asfalt bij Bois-le-Duc is zuiniger? d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Kwam deze nog tegen: https://ars24.video/video...ade-fur-spurbar-mehr-bass

Speciaal voor de ID7 gemaakte vervangende subwoofer omdat de standaard bas van het HK-systeem wat matig is.

Iemand toevallig al ervaring met sonniboys zonneschermen? Ik heb ze eerder in een Superb gehad. Vind de verduisterde ramen achter niet veel warmte tegenhouden als de zon er vol op staat.

https://www.windesa.com/e...yY9-y419JfpYR8kYPxNCAQE3U

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 23:22:
Kwam deze nog tegen: https://ars24.video/video...ade-fur-spurbar-mehr-bass

Speciaal voor de ID7 gemaakte vervangende subwoofer omdat de standaard bas van het HK-systeem wat matig is.

Iemand toevallig al ervaring met sonniboys zonneschermen? Ik heb ze eerder in een Superb gehad. Vind de verduisterde ramen achter niet veel warmte tegenhouden als de zon er vol op staat.

https://www.windesa.com/e...yY9-y419JfpYR8kYPxNCAQE3U
Als je die subwoofer er in legt hoor ik het graag een keer *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
Luqq schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 14:27:
[...]

[Afbeelding]

Vs de Y:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto's zeggen toch meer dan woorden! En inderdaad mooi dat de ID.7 gewonnen heeft! _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:46
Net besteld, witte ID7 Tourer, zwart-wit interieur, beide plus paketten en trekhaak. Nu afwachten wanneer ik er in mag rijden: einde huidige contract of bij 160k, dat zou over 3-4 maanden zijn. En anders december.

[ Voor 3% gewijzigd door marcelmg2 op 13-04-2025 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 15:02
Mriceke schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Hoor inderdaad wisselende verhalen. Die van mij maakt precies een lelijke veeg op ooghoogte en maakt ook veel lawaai wanneer het raam niet heel nat is.
Vandaag bandenwissel gehad bij de dealer. Ik had 2 weken geleden gevraagd of ze naar de ruitenwissers konden kijken. Dat was lastig, want geen tijd tijdens de bandenwissel.
Daarna werd ik gebeld of ik de ruitenwissers zelf kon vervangen, dan zouden ze deze op de achterbank leggen.

Vanmorgen na de wissel lag het setje wissers netjes klaar en heb deze er op gezet. Top service.
Het type nummer had nu een A op het einde, leek op een revisie. Hopelijk doen deze het beter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
True schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:47:
[...]

Precies wat KMdijkens zegt.
De meeste auto's hebben twee voorgevormde zitplaatsen achterin met een bult ertussen.
Drie pubers 17,17 en 15 betekent dat die van 15 altijd op de bult moet zitten.
En doordat de ID7 ietsjes lager zi gaan die lange benen allemaal naar voren.
In de ID4 zitten ze iets rechter en gaan de benen wat minder naar voren.

Samengevat zitten ze in de ID4 eigenlijk prima. En hiervoor in C-Klasses was het altijd een gedoe.
De 7 vind ik erg mooi maar ik denk dat de platte achterbank van de 4 de voorkeur gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Drie pubers is misschien een ding, maar drie autostoelen (4, 2 jaar én nog één van een maandje oud) is ook een ding hoor...

In de Enyaq lukt het me nu, maar het blijft een gekloot met gordels (isofix is onbruikbaar met 3-op-een-rij). De ID.7 Tourer heeft sowieso een grotere bagageruimte, maar ik vrees dat ik er qua achterbank niet op vooruit zou gaan. En het houdt nu al niet over.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-05 15:58
Mriceke schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:25:
[...]

Vandaag bandenwissel gehad bij de dealer. Ik had 2 weken geleden gevraagd of ze naar de ruitenwissers konden kijken. Dat was lastig, want geen tijd tijdens de bandenwissel.
Daarna werd ik gebeld of ik de ruitenwissers zelf kon vervangen, dan zouden ze deze op de achterbank leggen.

Vanmorgen na de wissel lag het setje wissers netjes klaar en heb deze er op gezet. Top service.
Het type nummer had nu een A op het einde, leek op een revisie. Hopelijk doen deze het beter :D
Wel een beetje vaag verhaal, geen tijd om de ruitenwissers te vervangen, dat is als je het zelf doet nog geen 5 minuten werk, dus top service.........

Overigens had ik op mijn franse EV van fabriek uit ook waardeloze wissers erop, die heb ik binnen paar weken vervangen voor echte die er nu al 30Kkm op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

JanHenk schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:42:
Drie pubers is misschien een ding, maar drie autostoelen (4, 2 jaar én nog één van een maandje oud) is ook een ding hoor...

In de Enyaq lukt het me nu, maar het blijft een gekloot met gordels (isofix is onbruikbaar met 3-op-een-rij). De ID.7 Tourer heeft sowieso een grotere bagageruimte, maar ik vrees dat ik er qua achterbank niet op vooruit zou gaan. En het houdt nu al niet over.
Voor 3 of 4 kleine kinderen kan je ook kijken naar een multimac seat. Wel een stevige investering, maar geschikt van 0 tot 12. Zeker voor gezinnen van 6 ideaal zonder dat je over moet naar een mpv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz

Out of the box idee: in de prijsrange van de ID.7 koop je ook een ruime ID.Buzz. Die is ook met dezelfde aandrijflijn te koop. Wellicht een optie?

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
DaMenaz schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:32:
[...]

Out of the box idee: in de prijsrange van de ID.7 koop je ook een ruime ID.Buzz. Die is ook met dezelfde aandrijflijn te koop. Wellicht een optie?
Ja! Die zou ik wel willen. :P Maar...
quote: vriendin
We zijn toch geen hippies!..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:40:
[...]

[...]
Hippies rijden niet in een nieuwe auto van €70.000 ;)

En bovendien: liever een hippie dan een brave saaie standaard burgerman, hoop ik?

[ Voor 15% gewijzigd door resusaapje op 14-04-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik leef met je mee. Ik heb die periode overbrugt in een VW Sharan :P Nu zijn ze 9, 7 en 4 en heb ik nog maar 1 stoel en een zitverhoger dus het komt uiteindelijk goed :(:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:17
Mijn iD7 staat bij de dealer. Besteld eind februari. Gaat snel! Helaas nog even wachten op het aflopen van het oude leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

FlipModeNL schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:23:
Mijn iD7 staat bij de dealer. Besteld eind februari. Gaat snel! Helaas nog even wachten op het aflopen van het oude leasecontract.
Of vragen wat de boete is. Kan wel eens meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
JanHenk schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:40:
[...]

[...]
Mijn vrouw:
Ja, gaaf!
Mja, de range ligt 40% lager, niet ideaal om mee door Europa te trekken...
https://ev-database.org/s...29630fb4de15c4f9161fede6b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
FlipModeNL schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:23:
Dat is mooi snel idd!
Ik heb vandaag ook toegang gekregen tot het VW portaal waarbij de verwachte leverdatum ook aangepast is met 3 weken naar voren. Zou mooi zijn dan kan ik de ID.7 in de zomervakantie mooi de vuurdoop geven met toeren door de EU 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:50
Gerkro schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:18:
[...]

Dat is mooi snel idd!
Ik heb vandaag ook toegang gekregen tot het VW portaal waarbij de verwachte leverdatum ook aangepast is met 3 weken naar voren. Zou mooi zijn dan kan ik de ID.7 in de zomervakantie mooi de vuurdoop geven met toeren door de EU 8)
Hoe heb je deze toegang gekregen via VW direct of een Lease maatschappij?

Edit: laat maar net ook toegang gekregen

[ Voor 5% gewijzigd door AartJW op 15-04-2025 16:17 . Reden: Niet mee van toepassing ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Both
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:46
Goedenmiddag,

Ik heb sinds een paar dagen een ID.7 Pro (Modeljaar 2024) overgenomen van een collega. Wat een bak :-)

Nu draait nog de 4.0 software. Ik weet dat 5.0 uitgerold is, maar hij is bij mij niet beschikbaar. Al van alles geprobeerd in VW-app maar niet resulteert in een update prompt. Iemand die de gouden tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:50
Marc Both schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:50:
Goedenmiddag,

Ik heb sinds een paar dagen een ID.7 Pro (Modeljaar 2024) overgenomen van een collega. Wat een bak :-)

Nu draait nog de 4.0 software. Ik weet dat 5.0 uitgerold is, maar hij is bij mij niet beschikbaar. Al van alles geprobeerd in VW-app maar niet resulteert in een update prompt. Iemand die de gouden tip heeft?
Gouden tip: wachten. Er is nog geen enkele 4.0 geupdated naar 5.0. Wanneer die update campagne zou starten, is nog niet precies gecommuniceerd. Ook niet of het over-the-air of at-the-dealer zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Both
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:46
Oh dat meen je. Ik dacht omdat het in Duitsland al beschikbaar was, het hier ook al wel beschikbaar zou zijn.

Dus de park assist app kunnen we hier ook nog niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Marc Both schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:04:
Oh dat meen je. Ik dacht omdat het in Duitsland al beschikbaar was, het hier ook al wel beschikbaar zou zijn.
Ja, 5.0 is ook hier beschikbaar. Sterker, 5.2 is al beschikbaar. Daar draait mijn kar op :)
Maar updates, daar doet VW niet zo graag aan.

Wachten dus op wat wel/niet komen gaat. Zelf initiatief nemen is alvast zinloos.

Je kan het leuk vinden, je kan het niet leuk vinden, 't is zoooow!
Jawel. Gebruiken ook meerderen hier al. Zoals /me. Ook bij 4.0 zou het moeten kunnen werken (disclaimer geldig). Eventueel bij je garage om bijstand verzoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door resusaapje op 15-04-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
Marc Both schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:04:

Is er in Duitsland al iemand van 4.x naar 5.x gegaan dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
resusaapje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:05:

Jawel. Gebruiken ook meerderen hier al. Zoals /me. Ook bij 4.0 zou het moeten kunnen werken (disclaimer geldig). Eventueel bij je garage om bijstand verzoeken.
De app zegt expliciet "ID.-modellen vanaf modeljaar 2024 (vanaf ID. Software 5.0)". Dat stond er nog niet zo toen de eerste 4.0 auto's uitkwamen, maar is achteraf aangepast. Kortom, bij 4.0 gaat het dus niet werken. Dat het technisch kan, ongetwijfeld, het was ook beloofd als feature van de ID.7, maar het werkt dus niet met 4.0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 01:18

MLLL

Palm Treo 650

resusaapje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:05:
[...]

Ja kan het leuk vinden, je kan het niet leuk vinden, 't is zoooow!
Hans Teeuwen altijd +100 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Leuk idee ter vervanging van die fluit in onze karren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
AartJW schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:29:
[...]

Hoe heb je deze toegang gekregen via VW direct of een Lease maatschappij?

Edit: laat maar net ook toegang gekregen
En welke week staat er bij jou al rood omcirkeld in je agenda?
Staat wel een behoorlijke slag om de arm bij geschreven "het kan zijn dat" "en het is indicatief"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Gerkro schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:19:
[...]

En welke week staat er bij jou al rood omcirkeld in je agenda?
Staat wel een behoorlijke slag om de arm bij geschreven "het kan zijn dat" "en het is indicatief"
Week 22 en de aftelklok staat op 46 dagen. Klopt aardig met wat de dealer had aangegeven. Dus totaal 7-8 weken vanaf de bestelling.

Wat zijn die 1 tot en met 9 onderin? Niet heel duidelijk aangegeven wat ik op deze pagina moet verwachten, maar neem aan dat dat alle stappen zijn tot levering.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Zit er in de tourer nou standaad een (dunne) rubber mat in de achterbak? Zag hem bij de dealer erin liggen en staat ook op de specificatie.

Wie heeft de rubber mattenset voor voorin en achterin? Tevreden hierover? Die in de Polestar zijn super, zeker in de wintermaanden en achterin full year met kinderen.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrail
  • Laatst online: 20:41
AartJW schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:51:
Zit er in de tourer nou standaad een (dunne) rubber mat in de achterbak? Zag hem bij de dealer erin liggen en staat ook op de specificatie.
Alleen bij de Pro en Pro S modellen volgens de prijslijst! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:40
Retrail schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:54:
[...]

Alleen in de Business versies juist. Ik heb ‘m eruit gehaald. Onding. Zo kwam ik niet meer bij het vakje onder de dubbele laadbodem. Dat is nu net zo handig voor de laadkabel.

Overigens heb ik 5.4. Ik heb nog geen foutje gemerkt. Raambediening, multimedia, alles werkt naar behoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Flieger op 15-04-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Retrail schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:54:
[...]

Top thanks. Heb een Pro besteld dus top!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Flieger schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:02:
[...]

Alleen in de Business versies juist. Ik heb ‘m eruit gehaald. Onding. Zo kwam ik niet meer bij het vakje onder de dubbele laadbodem. Dat is nu net zo handig voor de laadkabel.

Overigens heb ik 5.4. Ik heb nog geen foutje gemerkt. Raambediening, multimedia, alles werkt naar behoren.
Ja dat is ook waar. Gooi de kabel nu altijd los achterin omdat we veel laden en we te lui zijn om 'm netje op te rollen elke twee dagen.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:56
DaMenaz schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:28:
Wat mij in de ID.7 (met HK) opvalt is dat het geluid via de native Spotify app veel beter klinkt dan Spotify via Carplay. De afgelopen dagen waarin mijn wagen connectieproblemen had en ik dus op Carplay was aangewezen, viel me dat echt op.
Check ook zeker je Spotfiy audio kwaliteit op hoog op de Spotify account. Dit zal ook wel al een pakje schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
AartJW schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:48:
[...]

Week 22 en de aftelklok staat op 46 dagen. Klopt aardig met wat de dealer had aangegeven. Dus totaal 7-8 weken vanaf de bestelling.

Wat zijn die 1 tot en met 9 onderin? Niet heel duidelijk aangegeven wat ik op deze pagina moet verwachten, maar neem aan dat dat alle stappen zijn tot levering.
Ik heb ook geen idee wat die cijfers onderin betekenen?!?
Maar wel netjes dat het 7 tot 8 weken is, toen ik hem vorige week heb laten bestellen door de LM gaven ze week 28 aan… terwijl de dealer zei week 22 / 23.
Dus ik ben al heel blij met week 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
AartJW schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:06:
[...]

Top thanks. Heb een Pro besteld dus top!
Ow en om de administratie helemaal compleet te maken, welke heb je besteld? Pro, maar tourer en een limited edition? En welke opties en welke velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
The_one007 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:15:
[...]

Check ook zeker je Spotfiy audio kwaliteit op hoog op de Spotify account. Dit zal ook wel al een pakje schelen.
Staat goed.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
Gerkro schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:40:
[...]

Ow en om de administratie helemaal compleet te maken, welke heb je besteld? Pro, maar tourer en een limited edition? En welke opties en welke velgen?
ID.7 Tourer Pro Limited Edition in Moonstone Grey, met Montreal velgen, zwarte bekleding met alle pakketten en trekhaak.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
Gaat hard nu. Leuk. Zelf inmiddels dik 16K op de klok. Zou ik hem vandaag afschrijven, dan bestelde ik morgen precies dezelfde.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai

Zeker. Ik heb een tweeling en een 1ling met twee jaar ertussen. Twee kinderwagens (waarvan 1 tweelingwagen) en drie kinderzitjes.
Ik weet het. Wij hadden destijds een Toyota Previa ervoor gekocht. Offtopic want geen ID7 en al helemaal niet electrisch maar alles (ALLES) paste er in. En drie ISOfix zitjes op de middelste rij.

Maar nu zijn ze groter en mogen we mooie auto's zoals de ID7 rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-M
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-05 15:09
Flieger schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:02:
[...]

Ik heb een Pro S Business, maar heb geen mat. Misschien is er een verschil tussen BE en NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Mark-M schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:45:
[...]

Ik heb een Pro S Business, maar heb geen mat. Misschien is er een verschil tussen BE en NL.
Even naar de prijslijsten van de tourer gekeken voor NL en daar is de kofferbakmat standaard voor de:

- alle toenmalige business modellen (pro, pro S en GTX)
- pro en pro S limited edition modellen (dus niet voor de non pro versie van de LE

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mark-M schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:45:
[...]
Misschien is er een verschil tussen BE en NL.
Verschillen zijn er zeker. De importeurs bepalen welke versies over welke opties en accessoires beschikken en hoe de versies heten. De fabriek poept dat vervolgens uit. Daarom in NL nu de Limited Editions terwijl je in Vlaanderen Sport Editions hebt of versies waar de term Premium op is geplakt.
Daarom ook altijd goed opletten met import. Bekende bij VAG is dat mensen dan een model uit Duitsland halen waar vervolgens de Carplay niet op werkt omdat het daar een optie was.

Dit zit er in Nederland in een Business:

DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Plus nog een bagagescheidingsnest voor aan het plafond (en zonder de screenwash).

[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 16-04-2025 09:36 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:46
AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:15:
[...]

ID.7 Tourer Pro Limited Edition in Moonstone Grey, met Montreal velgen, zwarte bekleding met alle pakketten en trekhaak.
Mooie auto, gefeliciteerd.

Ben benieuwd waarom je voor de unilak gekozen hebt, gewoon de mooiste kleur? :)

Alle andere kleuren zijn wel metallic lak en zijn ook inbegrepen of tegen een kleine vergoeding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
astonmbp schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:36:
[...]

Mooie auto, gefeliciteerd.

Ben benieuwd waarom je voor de unilak gekozen hebt, gewoon de mooiste kleur? :)

Alle andere kleuren zijn wel metallic lak en zijn ook inbegrepen of tegen een kleine vergoeding te krijgen.
Ja ziet er met zwart dak stoerder uit vond ik. Zag 'm staan bij de dealer hier in Utrecht. Andere optie was de lichtblauwe. Uni lak is niet ideaal en was ook verbaasd dat de LM en mijn werkgever het goedgekeurd heeft.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stannovic
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:09
AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:59:
[...]

Ja ziet er met zwart dak stoerder uit vond ik. Zag 'm staan bij de dealer hier in Utrecht. Andere optie was de lichtblauwe. Uni lak is niet ideaal en was ook verbaasd dat de LM en mijn werkgever het goedgekeurd heeft.
Waarom is de uni lak niet ideaal? Ik ben er qua configuratie zelf namelijk helemaal uit, twijfel alleen nog tussen Moonstone Grey en Stonewashed Blue _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:59:
[...]

Ik vind het ook een hele mooie stoere kleur, maar tja vrouwlief zag die kleur (dan wel op een andere auto uit de ID serie) en de eerste vraag die ze aan mij stelde, die kleur is toch nog niet af ofwel?
Dus die kleur heb ik binnen 5 minuten weer van mijn lijstje gehaald.
Voor mij ging het tussen de Stonewashed Blue en de Gletscher White waarbij de blauwe kleur het gewonnen heeft.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar dit is mijn eerste lease wagen, ik heb altijd privé auto's gehad, maar ik vond het lastiger een lease auto uitzoeken dan een privé wagen.
Mocht een privé auto niet bevallen, dan kun je zo weer opzoek naar een andere, maar bij lease ligt dat toch net even iets anders.

Ben heel benieuwd, dit wordt mijn eerste VW, hiervoor altijd BMW en Mercedes gereden, maar ik ga er vanuit dat ik er geen spijt van ga krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Gerkro schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:37:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar dit is mijn eerste lease wagen, ik heb altijd privé auto's gehad, maar ik vond het lastiger een lease auto uitzoeken dan een privé wagen.
Een privé wagen uitzoeken is eigenlijk ook leuker. Zeker omdat je dan ook kunt putten uit de markt van jonge occasions. Een leasewagen uitzoeken is veel meer boekhouden. En dan hangen er altijd onnavolgbare berekeningen aan (2 wagens die even duur zijn en toch ontzettend verschillen in tarief).

De ID.7 (mijn tweede grote EV) bevalt hier zo goed dat we aan het overwegen zijn om de 4 jaar oude privé Leon e-Hybrid van vrouwlief te verruilen voor een nieuwe ID.3 Limited Edition. :) Is alleen minder handig qua topics op GoT. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_Py_sGuwm-MRJ_TGTL3j7eejP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7qdht9KkcyoxyPWHbdA8tKLi.png?f=fotoalbum_large

Mijn ID.7 staat nu bij VW voor de zomerbanden. Bij ophalen maar eens een rondje om die ID.3 doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 16-04-2025 11:49 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Stannovic schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:32:
[...]

Waarom is de uni lak niet ideaal? Ik ben er qua configuratie zelf namelijk helemaal uit, twijfel alleen nog tussen Moonstone Grey en Stonewashed Blue _/-\o_
Begreep van de dealer dat deze uni lak eerder zaken laat zien zoals beschadigingen etc. Maar weet niet of dat waar is. Lees ook op internet dat dat tegenwoordig niet meer zo is. Ik ben gewoon voor de kleur gegaan die ik mooi vond. Twijfelde ook tussen deze twee kleuren.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:12:
[...]

Begreep van de dealer dat deze uni lak eerder zaken laat zien zoals beschadigingen etc. Maar weet niet of dat waar is. Lees ook op internet dat dat tegenwoordig niet meer zo is. Ik ben gewoon voor de kleur gegaan die ik mooi vond. Twijfelde ook tussen deze twee kleuren.
Dit is al meermaals in dit topic naar voren gekomen dat de unilak wel sneller beschadigingen lijkt te hebben (steenslag e.d.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Gerkro schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:18:
[...]

Ik heb ook geen idee wat die cijfers onderin betekenen?!?
Maar wel netjes dat het 7 tot 8 weken is, toen ik hem vorige week heb laten bestellen door de LM gaven ze week 28 aan… terwijl de dealer zei week 22 / 23.
Dus ik ben al heel blij met week 25
Dit zijn de 9 stappen zoals ze online beschreven zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kwrUxunhGVioD1xW-FmIXXxA_I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q7ahyuSIVX0665IuwZ6Qv6tF.png?f=user_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:53
AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:27:
[...]

Dit zijn de 9 stappen zoals ze online beschreven zijn:

[Afbeelding]
Good to know! Ik zit nu in stap 2, week 18 productie! Duurt mij allemaal sws te lang😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:21
Midden maart een tourer pro business premium besteld. Geen verdere opties genomen.
Toen was er gezegd eind mei.
Vandaag nog eens geïnformeerd maar nu zeggen ze pas midden juli. 😔

Geen idee wat er veranderd is maar zal nog even moeten wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Gerkro schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:37:

die kleur is toch nog niet af ofwel?
_O-

KOMO-grijs, vuilniszak grijs, grondverf grijs, slagschip grijs

Weet je waarom een militair schip grijs is?
Zodat je hem niet ziet!

Laatst zo'n grijze Audi achter me; hij viel helemaal weg tegen het asfalt. Bij het snel in de spiegel kijken zag ik hem alleen vanwege de donkere ramen. Modekleur, hoop dat het snel weer verdwijnt.

Verder ben ik heel tolerant hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
resusaapje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:54:
[...]

_O-

KOMO-grijs, vuilniszak grijs, grondverf grijs, slagschip grijs

Weet je waarom een militair schip grijs is?
Zodat je hem niet ziet!

Laatst zo'n grijze Audi achter me; hij viel helemaal weg tegen het asfalt. Bij het snel in de spiegel kijken zag ik hem alleen vanwege de donkere ramen. Modekleur, hoop dat het snel weer verdwijnt.

Verder ben ik heel tolerant hoor :+
:D Als de mode voorbij is heb je iig een mooie grondverf om op te werken. Ieder zn ding idd.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerkro
frye schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:27:
Midden maart een tourer pro business premium besteld. Geen verdere opties genomen.
Toen was er gezegd eind mei.
Vandaag nog eens geïnformeerd maar nu zeggen ze pas midden juli. 😔

Geen idee wat er veranderd is maar zal nog even moeten wachten.
Heb je al wel toegang tot het vw nieuws van je auto? Ik weet niet of elke dealer dat doet, maar bij mij is het juist naar voren gekomen qua verwachte leverdatum! Dealer zei eerst eind mei/begin juni, bij bestellen zei de leasemaatschappij midden juli en nu via het laatste nieuws van vw midden juni?!?

We gaan het we meemaken, wachten duurt sowieso te lang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:46
[...]

Unilak is soms ook een zachte lak en heeft minder lagen dan een metallic lak, dat maakt het gevoelig voor beschadigingen inderdaad.
Maar als jij het de mooiste kleur vindt, moet je het zeker doet d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerkro
Sowieso moet je voor een kleur gaan die je mooi vind.
Mijn vorige auto (Benz) was Mercedes mat grijs, pracht kleur, vind ik nog steeds, maar wat een ellende als je er schade op hebt… niet bij te werken of weg te poetsen.

Van daaruit ben ik ook wel een beetje huiverig geworden voor alle kleuren anders dan metallic.

Nu weet ik niet hoe dat bijwerken met unilak gaat, maar uiteraard hopen dat het nooit nodig is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 09:14
Heb de auto nu ook reeds enkele dagen in bezit.
Enkele bevindingen:
- rijdt comfortabel, beter dan mijn vorige passat zelfs, dus geschikt voor lange afstanden (jammer dat je nu wel om de x km moet stoppen!)
- HUD is leuke gimmick
- zetelmassage positief bevonden door passagiers
- rijdt niet sportief, voel me precies een bejaarde ermee :)
- (cruise control/)lane assist is gelijkaardig aan passat, maar toch een tikkeltje agressiever/egoïstischer in waar ie wil rijden, niet zo'n fan van op dit moment, moeilijk te voorspellen ook wanneer ie vanuit stilstand nu wel of niet vanzelf zal vertrekken
- de "knoppen" op het stuur wil ik er nu al met een voorhamer uitslopen, probeer eens per 1km/u je cruise control omhoog te doen, of je afstand tot andere auto's te veranderen...
- scherm is wel een verademing, werkt alvast beter en mooi groot
- achteruitrijcamera is echt wel brak, shame on them, is 2025 ondertussen..
- het besparen van die 1ne knop voor de achterruit bediening is onverstaanbaar

Is er trouwens een truucje of instelling om altijd in B mode te gaan? is nogal ambetant met die D ertussen
Bij de app kan ik voorlopig enkel airconditioning regelen, zijn er nog dingen te unlocken? Of andere instellingen mogelijk? (bv. batterij voorbereiden op snelladen ofzo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
EthiC schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:29:
Is er trouwens een truucje of instelling om altijd in B mode te gaan? is nogal ambetant met die D ertussen
Bij de app kan ik voorlopig enkel airconditioning regelen, zijn er nog dingen te unlocken? Of andere instellingen mogelijk? (bv. batterij voorbereiden op snelladen ofzo )
- Nee, start altijd in D.
- Je kunt met de app ook de auto op slot doen en openen, laden starten en stoppen en heel veel instellen rondom het laden. De locatie van de auto kun je zien en zo zijn er nog wel wat dingen (statusrapport). Auto moet dan wel online zijn op jouw profiel. En nee, je kunt er niet mee toeteren.
- Batterij voorbereiden op snelladen met de app kan niet. Daarvoor moet de auto aan staan.
- Touchknoppen is even wennen aan de gevoeligheid, maar dan gaat het zelden meer fout.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 16-04-2025 17:37 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:15
[...]

Bij mij ging het ook tussen moonstone grey en stonewashed blue. Ik durfde de unilak toch niet aan en daarom de blauwe gekozen.
Hier was de vrouw juist erg enthousiast over de mat grijze kleur maar heb ik me lekker niks van aan getrokken 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wolksvagen schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:00:
[...]

Bij mij ging het ook tussen moonstone grey en stonewashed blue. Ik durfde de unilak toch niet aan en daarom de blauwe gekozen.
Hier was de vrouw juist erg enthousiast over de mat grijze kleur maar heb ik me lekker niks van aan getrokken 🤭
lol, goedzo! toxic masculinity rulez!

maareh, hoezo matgrijs? het is toch gewoon hoogglans?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:39
Hallo allemaal,

Hier ook een toekomstige ID.7 Tourer rijder.
De volgende config is onderweg:
- Pro S Business
- Grenadil black
- 20' Montreal
- Interieur plus pakket

nu vroeg ik me af of er hier al rijders zijn die houders voor schermpjes voor de achterpassagiers hebben geïnstalleerd of die aan kunnen geven wat de afstand is tussen de spijlen van de hoofdsteunen.
Het doel is om 2 ipad's te bevestigen voor de zomer vakantie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

AartJW schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:31:
[...]

:D Als de mode voorbij is heb je iig een mooie grondverf om op te werken. Ieder zn ding idd.
Grondverf FTW :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEXoYQGefVEuHt5g0h6kRuRbBN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R3CbZI8a7WFxXezuJf9rEqJP.png?f=fotoalbum_large

Lak lijkt wel een stuk dunner dan de metallic varianten. Sommige delen zelfs maar 50 micron. Heb ook al wel wat steenslag op de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
K0ENH schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:03:
nu vroeg ik me af of er hier al rijders zijn die houders voor schermpjes voor de achterpassagiers hebben geïnstalleerd of die aan kunnen geven wat de afstand is tussen de spijlen van de hoofdsteunen.
Het doel is om 2 ipad's te bevestigen voor de zomer vakantie..
Yep. Heb al jáááren een set tablethouders van Skoda. Niet stuk te krijgen. Passen op de beugels van de hoofdsteunen. Onderdeelnummer 3V0061129

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0ENH
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:39
DaMenaz schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:26:
[...]

Yep. Heb al jáááren een set tablethouders van Skoda. Niet stuk te krijgen. Passen op de beugels van de hoofdsteunen. Onderdeelnummer 3V0061129
bedankt voor de tip!
deze heeft dan wel ook dit onderdeel dan nog nodig?
3V0061128

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Retrail
  • Laatst online: 20:41
Ook ik heb vandaag de bevestiging gekregen van een dealer dat ze mijn bestelling hebben ontvangen van de LM. Mede door alle positieve verhalen kijk ik erg uit naar de nieuwe auto!

Mijn Tourer Pro S Limited Edition komt in Stonewashed Blue.
  • Interieur Plus
  • Exterieur Plus
  • 20" Velgen
  • Warmtepomp
Nu nog even wachten op een verwachte leverdatum vanuit VW.
Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers