Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Wolksvagen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:49:
[...]

Evenals het feit dat ik het met wintersport net haalde om met twee keer laden naar huis te rijden (en met 3% batterij thuis was).
Rij je met een dakkoffer?
Ik ben wel eens benieuwd naar de invloed daarvan op de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-09 23:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:19

resusaapje

h less

Beschadigde 11 kW on-board lader (software 3.7)

Het probleem betreft de onderbreking van fase L1 en een verminderd laadvermogen van 7 kW.
Servicerespons op het probleemrapport

Goede dag meneer,

Zoals u waarschijnlijk weet, hebben we het probleem met de fabrikant besproken en heb ik screenshots van het forum dat u stuurde, geplaatst.
De fabrikant kan niet bevestigen dat de oplader in uw voertuig defect is geraakt door een fout tijdens de fabrieksupdate.
U werd via het forum geïnformeerd dat u moest wachten op een verbeterde versie van de software.
Na overleg met de technische dienst hebben wij echter van de fabrikant vernomen, dat de AC-lader vervangen moet worden vanwege de foutmelding "U19FE00: Lader voor hoogspanningsaccu fase L1 ontbreekt".
Laat het me weten of u nog steeds willen wachten op de verbeterde software of dat u besluit de oplader te vervangen.
Ik wil er graag op wijzen dat de kosten voor het vervangen van zo'n lader meer dan PLN 11.500 (€2750) bedragen en dat dit niet onder de garantie van 160.000 km/8 jaar valt.
Totdat de fabrikant officieel bevestigt dat de fout is veroorzaakt door software die is geüpload als onderdeel van de OTA-campagne, is het niet mogelijk om deze lader op diens kosten te vervangen.

Porsche Inter Auto Polska Sp. z o. o.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
bertbelgie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Rij je met een dakkoffer?
Ik ben wel eens benieuwd naar de invloed daarvan op de range.
Nee zonder dakkoffer. We hebben geen eigen ski’s alleen schoenen. En ik kies altijd een auto met zo groot mogelijke kofferbak om geen dakkoffer nodig te hebben.
En wat heb ik aan zo’n mooi panormadak als ik er vervolgens een koffer bovenop leg 😜

Ik denk trouwens dat de range echt enorm omlaag gaat, daar kan geen warmtepomp tegenop 🙈

Zijn er anderen met ervaring wat de impact van een dakkoffer op de range is?

[ Voor 15% gewijzigd door Wolksvagen op 18-03-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
resusaapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:09:

Wat heb jij enorme pech met die auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:09:

Het probleem betreft de onderbreking van fase L1 en een verminderd laadvermogen van 7 kW.
Servicerespons op het probleemrapport

Goede dag meneer,

Zoals u waarschijnlijk weet, hebben we het probleem met de fabrikant besproken en heb ik screenshots van het forum dat u stuurde, geplaatst.
De fabrikant kan niet bevestigen dat de oplader in uw voertuig defect is geraakt door een fout tijdens de fabrieksupdate.
U werd via het forum geïnformeerd dat u moest wachten op een verbeterde versie van de software.
Na overleg met de technische dienst hebben wij echter van de fabrikant vernomen, dat de AC-lader vervangen moet worden vanwege de foutmelding "U19FE00: Lader voor hoogspanningsaccu fase L1 ontbreekt".
Laat het me weten of u nog steeds willen wachten op de verbeterde software of dat u besluit de oplader te vervangen.
Ik wil er graag op wijzen dat de kosten voor het vervangen van zo'n lader meer dan PLN 11.500 (€2750) bedragen en dat dit niet onder de garantie van 160.000 km/8 jaar valt.
Totdat de fabrikant officieel bevestigt dat de fout is veroorzaakt door software die is geüpload als onderdeel van de OTA-campagne, is het niet mogelijk om deze lader op diens kosten te vervangen.

Porsche Inter Auto Polska Sp. z o. o.
Misschien dat ze daar in Polen mee wegkomen maar in Nederland heb je los van welke garanties de fabrikant garandeert wettelijk het consumentenrecht garantie product conform verwachting, waar een ieder naar redelijker wijs kan stellen, gezien de leeftijd van deze auto's, dat de werking hiervan nog geheel conform verwachting is.

P.S. Waarom zit jouw dealer in Polen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:58
True schreef op maandag 17 maart 2025 @ 22:52:
[...]
Toch nog weer even terug naar de technische werking v.d. WP. Zoals JanHenk aangeeft: de WP werkt vooral als je snel laadt én hiermee warmte gegenereerd wordt dat wordt dan gebruikt om de cabine mee te verwarmen. Dit gebeurd dus niet bij een rit (of ritten) waarbij je niet snel laadt. Woon-werk ritten die je op één acculading kunt rijden worden vrijwel niet beïnvloed. Het nut van de WP komt pas echt naar voren als we meerdere stints achter elkaar rijden waarbij er gepauzeerd wordt met snelladen - maar niet langer dan snelladen omdat anders de restwarmte weer terug de buitenlucht in gaat.
Heel veel punten pro en contra de ID.7 warmtepomp zijn gepasseerd. Eentje dat m.i. mankeerde in de uitgebreide verhandeling hierboven, is dat een warmtepomp warmte kan weghalen uit haar input, ook wanneer die relatief kouder is dan de output. Het is dus niet zo dat verwarmen naar 21 graden enkel efficiënt gaat wanneer de input (het batterij koeling/verwarmingscircuit) warmer is dan 21 graden.
Zo haalt een koelkast ook warmte uit de binnenkant en geeft die af aan de buitenkant, ook al is de binnenkant al kouder dan de buitenkant.

[ Voor 40% gewijzigd door bdbfz op 18-03-2025 16:04 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wolksvagen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Wat heb jij enorme pech met die auto!
Ach, hij staat mooi te wezen vóór mijn huis. Laatst nog een compliment gekregen van de Appiebezorger O+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-08 08:59
resusaapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:21:
[...]

What did I do!!!? 8)

Ik benoemde wat punten (2jaarlijkse bijvulkosten á €275, de herrie en het uitvallen) waar men volgens mij niet vaak van op de hoogte is. Ik zou echter willen dat de wagen standaard met een HP was uitgerust.
En over emoties gesproken, ik rij een rode GTX met 21" en zonder HP. Da's pas een onverstandige keuze! O-)
En wat is je range zo in de winter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Rick2506 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:13:
[...]

En wat is je range zo in de winter?
Zo'n 360km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

resusaapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:21:
[...]

What did I do!!!? 8)

Ik benoemde wat punten (2jaarlijkse bijvulkosten á €275, de herrie en het uitvallen) waar men volgens mij niet vaak van op de hoogte is. Ik zou echter willen dat de wagen standaard met een HP was uitgerust.
En over emoties gesproken, ik rij een rode GTX met 21" en zonder HP. Da's pas een onverstandige keuze! O-)
Waar heb je gelezen dat de WP bijgevuld moet worden? Dat klinkt niet logisch bij een gesloten circuit.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Vanmiddag iets geks. Ik stap in de auto, voet op de rem, auto gaat aan en op het scherm verschijnt een melding over een update van de profielinstellingen. Ik druk op OK (zal wel een update zijn dacht ik). Vervolgens een waarschuwing dat de stoel kan gaan verstellen (wat niet gebeurt). Daarna zijn al mijn gepersonaliseerde tegels op het scherm terug naar de fabrieksinstellingen en staat de sfeerverlichting op knaloranje. 🤪
Verder geen merkbare verschillen.

Wtf was dat, VW? 🧐

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

DaMenaz schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:01:
Vanmiddag iets geks. Ik stap in de auto, voet op de rem, auto gaat aan en op het scherm verschijnt een melding over een update van de profielinstellingen. Ik druk op OK (zal wel een update zijn dacht ik). Vervolgens een waarschuwing dat de stoel kan gaan verstellen (wat niet gebeurt). Daarna zijn al mijn gepersonaliseerde tegels op het scherm terug naar de fabrieksinstellingen en staat de sfeerverlichting op knaloranje. 🤪

Wtf was dat, VW? 🧐
Ter voorbereiding op koningsdag? Zijn ze er vroeg bij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:50

Tarin

Just plain weird.

DaMenaz schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:01:

Wtf was dat, VW? 🧐
Dat had ik in de ID.4 ook een keer, daarna nooit meer 'actuele profielinstellingen' geladen - het lijkt erop dat die op de server teruggezet waren.
Op zich is het een geinige optie als je steeds in een andere poule auto rijdt, maar volgens mij is dat gebruik eerder uitzondering dan regel..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertbelgie
Wolksvagen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:12:
[...]

Nee zonder dakkoffer. We hebben geen eigen ski’s alleen schoenen. En ik kies altijd een auto met zo groot mogelijke kofferbak om geen dakkoffer nodig te hebben.
En wat heb ik aan zo’n mooi panormadak als ik er vervolgens een koffer bovenop leg 😜

Ik denk trouwens dat de range echt enorm omlaag gaat, daar kan geen warmtepomp tegenop 🙈

Zijn er anderen met ervaring wat de impact van een dakkoffer op de range is?
Ik had van iemand met een ix3 gehoord dat de impact van een skikoffer 10-15% was.
Zelf kan ik pas volgend jaar na de voorjaarsvakantie meer details geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:38
Ja, de skikoffer klinkt mij als vrij onhandig in de oren i.c.m een elektrische auto. Ik moet de auto nog krijgen (eind april) maar kijk al met een schuin oog naar een trekhaakkoffer t.z.t. omdat die veel minder energie kost en bovendien toegankelijker is. Evengoed ben ik wel benieuwd naar de daadwerkelijke ervaringen van anderen met zo'n skikoffer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Heel veel punten pro en contra de ID.7 warmtepomp zijn gepasseerd. Eentje dat m.i. mankeerde in de uitgebreide verhandeling hierboven, is dat een warmtepomp warmte kan weghalen uit haar input, ook wanneer die relatief kouder is dan de output. Het is dus niet zo dat verwarmen naar 21 graden enkel efficiënt gaat wanneer de input (het batterij koeling/verwarmingscircuit) warmer is dan 21 graden.
Zo haalt een koelkast ook warmte uit de binnenkant en geeft die af aan de buitenkant, ook al is de binnenkant al kouder dan de buitenkant.
Dat komt dan wellicht door mijn kennis hierin dat het voor mij evident is dat dat kan. Maar zie ook dat document - in veel scenario's doet de WP dat dus niet omdat de batterijtemperatuur nog te laag is en het efficiënter is (volgens de VW engineers dan ..) om de batterijrestwarmte niet te gebruiken voor cabinewarmte.
Ergo, je verwacht het bij een WP wel, maar de WP van het Volkswagen Group MEB platform doet dat niet (of niet voldoende t.o.v. de normale verwachting).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wolksvagen schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:49:
[...]

Bedankt voor je enorm uitgebreide antwoord. Volgens mij komt het alleen niet overeen met de werkelijkheid.

Ik heb mijn keuze voor de warmtepomp vooral gemaakt op basis van deze behoorlijk objectieve test. Ja, die bestaat!
https://youtu.be/c10Ck84QgEI

Je ziet een id7 met warmtepomp tegenover een nagenoeg identieke id7 zonder warmtepomp. Enige verschil is dat die met warmtepomp een panoramadak heeft (=zwaarder en dus minder range).

In de zeer realistische test zonder tussentijds laden (!) en met het zwaardere panoramadak (en de zwaardere warmtepomp) heeft de id7 met warmtepomp ongeveer 5,5% meer range. En dat bij een temperatuur van 11 graden.
Ik denk dus dat de door mij genoemde 5-10% extra range zeer realistisch is en afhankelijk van de invloed van het extra gewicht van het panoramadak misschien wel meer is.

Ik heb mijn id7 sinds begin december en in die tijd is het nauwelijks boven de 5 graden geweest als ik in de auto zat. Stel dat dit mij 30 km meer range heeft opgeleverd afgelopen 3,5 maanden. Op de kilometers die ik nu heb gemaakt betekent het voor mij ongeveer 15% minder laadbeurten want je rijdt van 80% tot 20% en niet van 100% tot 0%.
Call me lazy maar dat gemak is mij prima de meerprijs waard. Evenals het feit dat ik het met wintersport net haalde om met twee keer laden naar huis te rijden (en met 3% batterij thuis was).
Gemak dient de mens en dat is mij de meerprijs zeker waard net als dat ik graag €2.300 heb neergelegd voor stoelventilatie en een ander stofje op de stoelen.

Overigens delen de testers jouw mening dat je de warmtepomp niet terugverdient, maar de grootste luxe die je wat mij betreft bij een elektrische auto kan kopen is extra actieradius en laat de warmtepomp nou juist actieradius toevoegen op het moment dat de range van je auto het minst goed is (bij koud weer).

En er is geen goed of fout in deze, iedereen maakt zijn eigen afweging. Maar je (en resusaapje ook) reageert elke keer met hetzelfde verhaal als iemand zegt dat hij een id7 met warmtepomp heeft gekozen, terwijl de realiteit volgens mij (en de test) anders is en dat er echt wel andere overwegingen dan alleen maar emotie zijn om een warmtepomp te kiezen.
Dit is ook een test die ik vrij matig vind - kijkend naar wel/geen WP op een ID.7. Ze gaan op een gegeven moment (na de tests) in op de ID.7s met/zonder WP. En impliceren zelfs dat er meer efficiëntie te behalen is in echt koude temperaturen zoals "Nordic -20°C temperatures" dat gaat niet op voor een WP van het Volkswagen Group MEB platform omdat deze op deze temperaturen ruim onder het vriespunt niet efficient zijn. Ook trekken ze de resultaten van hun ID.7 test door in een verkapt advies voor een optionele WP, dit is kort door de bocht gezien de toepassing van de WP in het Volkswagen Group MEB platform niet vergelijkbaar is zoals andere WP-systemen zoals bijv. in een Tesla.

Ook hebben ze het niet over SoH van de accu's en misschien wel het grootste gemis zou ik batterijtemperaturen willen hebben i.c.m. een snellaadstop. Zie je dat de batterijtemperatuur na een snellaadstop inderdaad sneller zakt bij een MEB-auto mét WP omdat deze die restwarmte gebruikt of zie je hierin geen verschil. En dan vooral onder de 35°C want boven de 35°C pompt de auto de warmte sowieso uit het accupakket naar de buitenlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Dat komt dan wellicht door mijn kennis hierin dat het voor mij evident is dat dat kan. Maar zie ook dat document - in veel scenario's doet de WP dat dus niet omdat de batterijtemperatuur nog te laag is en het efficiënter is (volgens de VW engineers dan ..) om de batterijrestwarmte niet te gebruiken voor cabinewarmte.
Ergo, je verwacht het bij een WP wel, maar de WP van het Volkswagen Group MEB platform doet dat niet (of niet voldoende t.o.v. de normale verwachting).
Ik vind het persoonlijk vreemd dat veel van de WP besprekingen (hier en elders) sterk gebaseerd zijn op een document over batterij-warmtebeheer, waar de WP in vermeld wordt, en dat de conclusie dan is "de WP dient vooral (of enkel) voor batterij-warmtebeheer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
bdbfz schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Ik vind het persoonlijk vreemd dat veel van de WP besprekingen (hier en elders) sterk gebaseerd zijn op een document over batterij-warmtebeheer, waar de WP in vermeld wordt, en dat de conclusie dan is "de WP dient vooral (of enkel) voor batterij-warmtebeheer".
Waar wil je het anders op staven? VW zelf deelt er weinig informatie over. En wat ze eerder gedeeld hebben, hebben ze teruggetrokken omdat ze hun eigen woorden niet konden waarmaken, zie bijv.: https://www.auto-motor-un...haedigung-kunden-id3-id4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
Misschien wil je dit staven aan een praktijktest? Maar ja daar komt niet uit wat er volgens jou uit zou moeten komen. Cognitieve dissonantie heet dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
True schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:27:
[...]

Waar wil je het anders op staven? VW zelf deelt er weinig informatie over. En wat ze eerder gedeeld hebben, hebben ze teruggetrokken omdat ze hun eigen woorden niet konden waarmaken, zie bijv.: https://www.auto-motor-un...haedigung-kunden-id3-id4/
Er is inderdaad niet veel informatie over. Mijn conclusie zou dan zijn: we weten te weinig om te oordelen. En ook dat leidt dan tot het zelfde besluit: er is geen bewijs dat de prijs van de WP terugverdiend kan worden. En in welke situaties ze precies voordeel kan geven, en welk voordeel dan, is ook niet 100% duidelijk. Wat we weten gaat dus over batterij-warmtebeheer, en daarbuiten is er (te) weinig over geweten, wat niet wil zeggen dat er daarbuiten niks is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Ik had hiervoor een EV6 (20", 229pk) met WP en een even grote accu als de ID.7 zonder WP. Merk dat ik met de ID.7 (Tourer, 20", 286pk) zo'n 100 km verder kom op een volle accu onder vergelijkbare omstandigheden. Dus alles is relatief. Bij de EV6 heb ik de 500+ rijbereik 1 x gezien, toen ik hem ging ophalen. De ID.7 geeft het nu al aan (14K gereden).

Rijbereik vergelijken met en zonder is sowieso al theoretisch, want wie rijdt er nu dagelijks van 100% naar 0% zijn batterij leeg.

[ Voor 24% gewijzigd door DaMenaz op 20-03-2025 11:16 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
Wolksvagen schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:35:
Misschien wil je dit staven aan een praktijktest? Maar ja daar komt niet uit wat er volgens jou uit zou moeten komen. Cognitieve dissonantie heet dat
Ik zou het graag gestaafd zien met rechtstreekse informatie over de warmtepomp en de sturing ervan in het MEB platform en dan met name in de ID.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

bdbfz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Ik zou het graag gestaafd zien met rechtstreekse informatie over de warmtepomp en de sturing ervan in het MEB platform en dan met name in de ID.7.
So say we all

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Nou ja, het is natuurlijk een lastige discussie. Er is een optie warmtepomp, met als voordelen iets zuiniger rijden en een minder schadelijk koudemiddel, en als nadelen de prijs en het extra gewicht wat je meesleept.
Precieze getallen zijn er alleen van de nadelen en het voordeel 'iets zuiniger' kan uit milieuoogpunt natuurlijk al voldoende zijn, maar als je de uitgave financieel wil verdedigen zou Volkswagen hier meer duidelijkheid over kunnen scheppen (maar die willen er hun vingers niet (nog een keer) aan branden vermoed ik), of je zou heel secuur kunnen gaan testen en vergelijken maar dat is vrijwel onmogelijk en/of gaat heel erg lang duren met de enorme hoeveelheid variabelen.

Uiteindelijk is het een lastig iets, want waar je voor bijna alle opties in de auto op je gevoel of smaak af kan gaan (kleurtje, velgje, bekleding, panoramadak) en/of je duidelijk iets terugkrijgt voor de meerprijs (grotere accu, sneller kunnen optrekken, een trekhaak) heeft een warmtepomp geen concreet, tastbaar effect wat je objectief een waarde van 1000 euro kan geven. Je krijgt er geen extra eco-badge bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
Daarom is het eigenlijk erg jammer dat VW de WP bij een auto van dit kaliber (hun topmodel EV!) niet gewoon standaard levert.
Ik verwacht er voor mijn gebruik niet veel van, kan thuis laden, dus daarom niet gekozen, maar blijft merkwaardig dat het een optie is imo.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Puppetmaster schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:28:
Daarom is het eigenlijk erg jammer dat VW de WP bij een auto van dit kaliber (hun topmodel EV!) niet gewoon standaard levert.
Ik verwacht er voor mijn gebruik niet veel van, kan thuis laden, dus daarom niet gekozen, maar blijft merkwaardig dat het een optie is imo.
Aan de andere kant als je dan laten we zeggen €100/jr kwijt bent (ik las 270/2jr) voor de WP voor vullen/onderhoud is dat wel iets wat drukt op de TCO. Dan wordt het gat met een BMW i5 of een Audi A6 Avant e-tron wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
Ik lees op internet dat de V2H optie er aan zit te komen en vanaf software versie 3.5 ook al aanwezig is op sommige modellen, is dit ook het geval voor de id7 met software versie 5.4? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Rick2506 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:31:
Ik lees op internet dat de V2H optie er aan zit te komen en vanaf software versie 3.5 ook al aanwezig is op sommige modellen, is dit ook het geval voor de id7 met software versie 5.4? Iemand ervaring?
Bij de ID-serie werkt dat helaas alleen specifieke DC-Wallboxen die duur (vanaf €3.000) en/of nog niet verkrijgbaar zijn/waren...
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"
Informatiewebsite van Volkswagen Duitsland.
Info von E3DC.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarin op 21-03-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
Tarin schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Bij de ID-serie werkt dat helaas alleen specifieke DC-Wallboxen die duur (vanaf €3.000) en/of nog niet verkrijgbaar zijn/waren...
Info von E3DC.
Oke maar geld vind ik daarin minder van belang, ik was op de eerste plaats benieuwd of er überhaupt al mogelijkheden waren. Dank voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Rick2506 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Oke maar geld vind ik daarin minder van belang, ik was op de eerste plaats benieuwd of er überhaupt al mogelijkheden waren. Dank voor je antwoord
Ik denk dat het, als je een compleet systeem (panelen, accu, wallbox) aan gaat leggen en je hebt de mogelijkheid alles mooi aan te sluiten (eigen oprit), best interessant kan zijn. Wij hebben helaas een stuk openbare stoep tussen ons huis en de met 4 andere partijen gedeelde carport, dus voor ons is het alleen handig als we met z'n allen aan de slag zouden gaan en dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Aan de andere kant als je dan laten we zeggen €100/jr kwijt bent (ik las 270/2jr) voor de WP voor vullen/onderhoud is dat wel iets wat drukt op de TCO. Dan wordt het gat met een BMW i5 of een Audi A6 Avant e-tron wel minder.
voor 100eur/jr ofwel een slordige 8,5 eur per maand kom ik niet dichter bij een a6 of i5 :P

Daargelaten dat ik die inmiddels beiden gereden heb en ook niet per se zou prefereren over de id.7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:15
Tarin schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:34:
[...]

Info von E3DC.
Er zijn inmiddels ook andere aanbieders van thuisaccu icm DC EV-laders, zie de 48kWh Sigenstor thuisaccu met optionele 25kW DC CCS2 lader.
Het zou daarom wel interessant zijn of V2H ook met andere DC laders werkt?

Los daarvan zou ik verwachten dat je wel weer een efficiency stapje kan zetten door thuis DC-DC (vanuit de thuisaccu) te laden ipv AC?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Rick2506 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:31:
Sw 5.2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOz3rpxGf-u8EtHRk1WkTS-an8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATD1z92FIUWIC67wzih0Qq8x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door DaMenaz op 21-03-2025 14:24 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

True schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Slightly related: ik heb sinds een tijdje de melding ‘airco werkt niet goed, raadpleeg de garage’. Vandaag voor de bandenwissel bij m’n garage geweest (VAG-specialist, geen dealer) en die hebben hem ff uitgelezen. Blijkt sprake te zijn van een te lage systeemdruk. Zou kunnen duiden op een lek, of een te lage vulling af-fabriek. Nu moet ‘ie dus toch naar de dealer om dat te laten checken.

Ik heb overigens ook wat condens in m’n linker achterlicht. Ook maar ff in de gaten houden.

Vond deze nog in het EV9 topic:
ty5500 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:04:
Was er nog wat over aan het inlezen. Adac heeft een interessant artikel erover/
https://www.adac.de/rund-...assistenzsysteme/keyless/
Ze geven aan dat bijna alle auto's met keyless heel makkelijk zijn om in te breken.
Slechts een 10% is erg goed beschermd. Ook de bewegingssensoren in sleutels alleen bieden niet altijd voldoende bescherming.

In bijlage zit een tabel met alle merken en modellen die ze hebben getest en of ze de auto konden openen en starten: https://assets.adac.de/im...ess-Liste_8_24_acig7v.pdf
En jaja, jongens, de kia ev9 behoort tot de zeldzame auto's waarin ze niet zijn ingeraakt *O* *O* *O*
[Afbeelding]

Best wel een mooie prestatie van Kia.

De auto's waarin ze niet geraakten hadden dikwijls een betere beveiliging via UWB. Bij de EV9 staat het niet gespecifieerd maar ik vermoed dat deze het ook gaat gebruiken gezien dit ook voor de digitale sleutel wordt gebruikt. Vermoedelijk wist de auto bij mijn probeersel dan ook hoe ver de sleutel effectief was.
Ook de ID7 is kennelijk niet te kraken, dus dat is goed nieuws :)

[ Voor 46% gewijzigd door The Legend op 21-03-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:38:
Ik denk dat de camera in mijn rechter zijspiegel stuk is, of dat er vocht in zit (en dus stuk is ..).
Het beeld wiebelt ook constant dus ik denk niet een fysiek defect aan de camera zelf, maar vocht in de lens. Oppoetsen heeft geen nut, dat doe ik wel met enige regelmaat overigens zeker met het huidige weer.

[Afbeelding]
Here we go again, nu de andere zijspiegel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WojN7p2SwYVqLs7GBFCYETwcEFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qqyfWsKmBaPRrVNVcxv8O53y.png?f=fotoalbum_large

An sich netjes oplost aan de rechterkant twee weken geleden: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" maar wel treurig dat de linker hetzelfde euvel lijkt te hebben.
Saillant detail is dat ik zo'n 250 km met droog weer gereden heb en de auto wilde gaan wassen en het vóór het wassen optrede. Het lijkt mij dan ook minder waarschijnlijk dat het door vocht komt in de spiegelkap o.i.d.

Funfact ik heb er meer dan 6,650 km opzitten in mijn trouwe blauwe woonboot op wielen en dat werd heugelijk gevierd met een melding dat we samen zo veel kilometers gereden hebben als de Nijl lang is, daar moest ik wel even om gniffelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:27:

Funfact ik heb er meer dan 6,650 km opzitten in mijn trouwe blauwe woonboot op wielen en dat werd heugelijk gevierd met een melding dat we samen zo veel kilometers gereden hebben als de Nijl lang is, daar moest ik wel even om gniffelen. :+
Bummer, ik heb nu 8.000km achter me gelaten en herinner me geen enkele toffe mededeling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik zit bijna op 10k en alle leuke boodschappen komen als m’n vriendin rijdt en die ziet ze überhaupt niet :+

@True vreemd hoor, ik heb het dus ook 1x gehad. Oplossing was dus het compleet vervangen van de spiegel a 800 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:18:
Ik zit bijna op 10k en alle leuke boodschappen komen als m’n vriendin rijdt en die ziet ze überhaupt niet :+

@True vreemd hoor, ik heb het dus ook 1x gehad. Oplossing was dus het compleet vervangen van de spiegel a 800 euro?
Het binnenwerk van de spiegel en inderdaad 800€ ex. btw en ik denk dat daar nog geen arbeidsuren bij in zaten 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:02
Aldabra schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:24:
Vandaag GTX Tourer in ontvangst mogen nemen. Besteld eind september, was eind februari beschikbaar, dus kleine 5 maanden levertijd. Software 5.2 staat er op. De komende dagen eens door gans het menu gaan…
Afgelopen dinsdag een Tourer Pro S Business Premium in ontvangst genomen en zit 5.4 op, besteld 9 december ofzo. Enkel trekhaak optie, geen pack design plus en geen pack interior plus en geen panodak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Ha, lekker dat mooie weer. Zo komt mijn rijbereik bij 90% lading tenminste boven de 400km ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:17:
Ha, lekker dat mooie weer. Zo komt mijn rijbereik bij 90% lading tenminste boven de 400km ;)
Ik begin het ook te merken inderdaad. Maar, het grootste verschil was vorige week terug naar de zomerbandjes, ik schat gemiddeld zo'n 30% minder verbruik sinds die er weer onder zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:59:
[...]

Ik begin het ook te merken inderdaad. Maar, het grootste verschil was vorige week terug naar de zomerbandjes, ik schat gemiddeld zo'n 30% minder verbruik sinds die er weer onder zitten.
Dat zijn wel echt bizarre verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-08 21:37
Ik mag de mijne komen de donderdag op halen ( ja de midlife lease versie, alles in het zwart) maar nu lees ik iets apart.

In de huidige prijslijst staat het Harman Kardon set alleen voor de GTX is ? Toen ik de mijne bestelde (eind november) zat dit nog in het exterieur pakket bij mijn pro s business?

Hebben andere dit al gemerkt of zelfs zo geleverd gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Soeltanofswing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:52:
Ik mag de mijne komen de donderdag op halen ( ja de midlife lease versie, alles in het zwart) maar nu lees ik iets apart.

In de huidige prijslijst staat het Harman Kardon set alleen voor de GTX is ? Toen ik de mijne bestelde (eind november) zat dit nog in het exterieur pakket bij mijn pro s business?

Gefeliciteerd! Volgens mij is HK deel van het Business pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Oh en ik zag gister (zondag, op de a4 richting the ketheltunnel) een id7 tourer rijden volgens mijn stone watch blue…ik in alle blijdschap schreeuwen en wijzen naar de auto…m’n vrouw begreep de blijdschap niet. Was pas de 1ste tourer die ik heb zien rijden…wat een plaatje !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Soeltanofswing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:58:
Oh en ik zag gister (zondag, op de a4 richting the ketheltunnel) een id7 tourer rijden volgens mijn stone watch blue…ik in alle blijdschap schreeuwen en wijzen naar de auto…m’n vrouw begrijp de blijdschap niet. Was pas de 1ste tourer die ik heb zien rijden…wat een plaatje !
Haha, herkenbaar. En als je dan op dezelfde negatieve manier reageert wanneer zij enthousiast is over een handtas/schoen/whatevah zijn de rapen gaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
Soeltanofswing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:52:

Hier wordt de GTX in helemaal zwart van de week besteld besteld en nee ik zit nog niet in midlife, ben 37! In het zwart oogt tie gewoon heel dik😀! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw4HuZ8u-VRsZIbQH4ZTXeAfj0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bS6WohHh4byYj2jFlBCcQMN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
De mijne was zwart. Nu Saharabeige.

Catch my drift?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:11:
De mijne was zwart. Nu Saharabeige.
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.nonpaints.com%2Fmedia%2Fmagefan_blog%2Fsaharazand-autowassen.jpg&f=1&nofb=1&ipt=9edd01d148bdb2de5157c89c122a825fdff09dfd4d71b6d0eda2add78b3384eb&ipo=images

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
Bij mij is het wachten tot eind mei alvorens de wagen geleverd wordt. Zal ook een all black auto worden!

Het is de al rijkelijk uitgeruste Pro Business Premium versie van de ID7 Tourer met volgende opties:
- Pack Design Plus zonder panoramisch dak
- Pack Black Style (incl. al velgen 19" Bergen)
- Trekhaak
- Kleur: Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door The_one007 op 24-03-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Dan zal het de leeftijd zijn! Namelijk ook 37 en inderdaad in het helemaal zwart vind ik hem echt prachtig…was meer dat “andere” het altijd een midlife combinatie vinden.

En thanks ik had het even gecheckt en inderdaad het zit in het interieur pakket plus en die heb ik dus kan lekker genieten van de HK!
Rick2506 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 18:46:
[...]

Hier wordt de GTX in helemaal zwart van de week besteld besteld en nee ik zit nog niet in midlife, ben 37! In het zwart oogt tie gewoon heel dik😀! [Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Soeltanofswing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:01:
Dan zal het de leeftijd zijn! Namelijk ook 37 en inderdaad in het helemaal zwart vind ik hem echt prachtig…was meer dat “andere” het altijd een midlife combinatie vinden.

En thanks ik had het even gecheckt en inderdaad het zit in het interieur pakket plus en die heb ik dus kan lekker genieten van de HK!

[...]
En dat zal je doen, als je muziek luistert met een beetje bas trilt de binnenspiegel :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick2506
Soeltanofswing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:01:

[...]
Ik was verkocht door dit demo model😍😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFSIFyXTXnceqEzvQlETH22vUzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiiORA5hlsCWCKanUPbsrBOw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
[...]

30% :X
Zelfs al ga je van een label D naar A, en van veel te zacht naar de juiste druk lijkt het me HEEL erg sterk dat dat alleen voor 30% minder verbruik zorgt.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 24-03-2025 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertbelgie
Hier ook all black besteld. Vooral door het feit dat de andere kleuren en velgen niet door de keuring van de wederhelft en 2 dochters kwamen. En wie gaat er nu een discussie aan over kleur met 3 vrouwen ;-)
Eerlijk, zelf vond ik het andere aanbod ook niet aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

mitsumark schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:29:
[...]

30% :X
Zelfs al ga je van een label D naar A, en van veel te zacht naar de juiste druk lijkt het me HEEL erg sterk dat dat alleen voor 30% minder verbruik zorgt.
Ja, het is natuurlijk ook moeilijk te zeggen, want je rijdt niet elke keer exact hetzelfde. Niet altijd dezelfde rit. Misschien heb je de ene keer wind tegen en de ander niet. Dan heb je weer een uur file die het resultaat vertroebeld.

Maar gemiddeld genomen reed ik de week voor de wissel rond de 20 tot 23 kwh/100km (we hebben toen ook een dag 21 graden gehad toen haalde ik 19.6~). Nu sinds de wissel zit ik steevast rond de 15 a 16~ kwh met temperaturen tussen de 10 en 15 graden. Ik heb ook al een keer 13.7 gereden deze week, maar toen was ik er ook mee bezig om een zo laag mogelijk verbruik neer te zetten, dus dat is dan ook weer niet representatief.

Ik moet ook bekennen dat ik er helemaal niet naar heb gekeken welke banden er voor de winter onder de auto hebben gezeten. Als ze daar gewoon een willekeurige 20" winterband onder hebben gelegd terwijl mijn zomerbanden specifieke "eco ev" banden zijn, dan mag dat verschil misschien wat groter zijn? Ik weet het niet dit is onze eerste EV, en dit is mij zo gewoon opgevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door KMdijkens op 25-03-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Er spelen inderdaad veel factoren mee. Ik ben erg benieuwd, ik wissel volgende week van de meegeleverde winterbanden op 19" naar de meegeleverde Pirelli-zomerbanden op 20"; die schijnen ook niet de meest efficiente keuze te zijn maar ik hoop dat de hogere temperaturen dat ruimschoots compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
Rick2506 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:10:
[...]

Ik was verkocht door dit demo model😍😍
[Afbeelding]
Weet je welke velgen dit zijn?
Die krijg ik niet te zien in de configurator.
Enkel die hudson of montreal velgen 🤮 of anders die van het black pack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

bertbelgie schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Dat zijn de Seoul velgen, in NL enkel als accessoire verkrijgbaar. Heb er bij het bestellen van mijn eigen ID7 ook nog naar gekeken, maar werd mij toch iets te kostbaar. (zeker gezien ik de 20" Montreal al gratis kreeg bij mijn configuratie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPE83W91MHSe0uOpkYuljLch7kc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QlkaOI1UdlzuBZkVFjbNBvEJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
Tarin schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:43:
Er spelen inderdaad veel factoren mee. Ik ben erg benieuwd, ik wissel volgende week van de meegeleverde winterbanden op 19" naar de meegeleverde Pirelli-zomerbanden op 20"; die schijnen ook niet de meest efficiente keuze te zijn maar ik hoop dat de hogere temperaturen dat ruimschoots compenseren.
Ik heb in de winter ook 19", in de zomer 20".

Dit zijn mijn geregistreerde ritten met de ID.7 in Tronity. NB alles boven de 25 kWh/100km is een extreem korte rit en dus niet representatief (1% op 1km is 77 kWh/100km). Ook onder de 25 kWh/100km zie je trouwens bepaalde waardes die vaak terugkomen, om diezelfde reden. De X-as zijn de dagen sinds 1 januari 2024.

Je ziet het verbruik wel een bult maken in de winter en een dal in de zomer. De bandenwissels zitten hier rond dag 100 en dag 330. Bij dag 330 zie ik wel een shift naar boven, maar dat was dus al eind november, met echt kouder weer. Bij dag 100 zie ik geen shift naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_-OhZ5SgYtQHikVedFFSD0ijjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gyd9X7QTGzafSB8ucXxl5gER.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door bdbfz op 25-03-2025 23:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johansen
  • Laatst online: 11:16
Ik meld me ook maar eens op dit forum. Uiteraard al wel alles gevolgd hier de afgelopen maanden!

Ik zal vast een van de weinigen zijn die de ID.7 particulier heeft gekocht. Heb hem sinds december 2024: ID.7 Tourer Pro Business met alle opties (inclusief WP, trekhaak, IP plus, EP plus.... echt alles). In het Stonewashed Blue met de 20 inch velgen eronder. Software versie 5.2 (is OTA geüpdatet). Qua verbruik zat ik onlangs op de 14,5 KWh/100 km van Amersfoort naar Woerden, dus dat gaat de goede kant op.

Maar wat een heerlijke auto zeg!! Wat rijdt het lekker, wat zit het lekker, en wat is ie mooi afgewerkt. Vorige week nog een ritje gemaakt in de Polestar 4; die haalt het echt niet bij de ID.7 hoor. En laten we maar helemaal niet over de Model Y beginnen.

Ik heb een (3-fasen) laadpunt (Easee Lite) op mijn eigen (overdekte) parkeerplaats. En dit icm een Dynamisch energiecontract (Tibber) en zonnepanelen, zorgt wel voor heel erg voordelig rijden.

Ben wel benieuwd naar een paar dingen:
- Hoe hebben jullie de adaptieve dempers ingesteld? Ikzelf 1 tikje van het midden naar Sportief toe
- Zijn er anderen die bij het starten van de auto wel eens een foutmelding zien op Voetgangersbescherming? Wordt bij mij standaard 1x getoond, maar daarna is ie ook meteen weer verdwenen
- Op de A28 van Amersfoort naar Utrecht (ergens thv Leusden) is een stuk snelweg waar alle assistentiesystemen 1 seconde een storing geven en daarna gewoon weer geactiveerd zijn. Zelfde stukje weg, iedere keer weer. Wat kan een dergelijke 'verstoring' veroorzaken? Hebben anderen dit wel eens gezien daar of elders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
johansen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:09:
Ik meld me ook maar eens op dit forum. Uiteraard al wel alles gevolgd hier de afgelopen maanden!

Ik zal vast een van de weinigen zijn die de ID.7 particulier heeft gekocht. Heb hem sinds december 2024: ID.7 Tourer Business Pro met alle opties (inclusief WP, trekhaak, IP plus, EP plus). In het Stonewashed Blue met de 20 inch velgen eronder. Software versie 5.2 (is OTA geüpdatet). Qua verbruik zat ik onlangs op de 14,5 KWh/100 km van Amersfoort naar Woerden, dus dat gaat de goede kant op.

Maar wat een heerlijke auto zeg!! Wat rijdt het lekker, wat zit het lekker, en wat is ie mooi afgewerkt. Vorige week nog een ritje gemaakt in de Polestar 4; die haalt het echt niet bij de ID.7 hoor. En laten we maar helemaal niet over de Model Y beginnen.

Ik heb een (3-fasen) laadpunt (Easee Lite) op mijn eigen (overdekte) parkeerplaats. En dit icm een Dynamisch energiecontract (Tibber) en zonnepanelen, zorgt wel voor heel erg voordelig rijden.

- Hoe hebben jullie de adaptieve dempers ingesteld? Ikzelf 1 tikje van het midden naar Sportief toe
- Zijn er anderen die bij het starten van de auto wel eens een foutmelding zien op Voetgangersbescherming? Wordt bij mij standaard 1x getoond, maar daarna is ie ook meteen weer verdwenen
- Op de A28 van Amersfoort naar Utrecht (ergens thv Leusden) is een stuk snelweg waar alle assistentiesystemen 1 seconde een storing geven en daarna gewoon weer geactiveerd zijn. Zelfde stukje weg, iedere keer weer. Wat kan een dergelijke 'verstoring' veroorzaken? Hebben anderen dit wel eens gezien daar of elders?
Welkom :)

Op je laatste vraag, ja die zijn er: DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" & zoekresultaten in dit topic gevonden via de zoekbalk bovenin net onder de rode balk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
johansen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 00:09:

Ik zal vast een van de weinigen zijn die de ID.7 particulier heeft gekocht. Heb hem sinds december 2024: ID.7 Tourer Pro Business met alle opties (inclusief WP, trekhaak, IP plus, EP plus.... echt alles). In het Stonewashed Blue met de 20 inch velgen eronder. Software versie 5.2 (is OTA geüpdatet). Qua verbruik zat ik onlangs op de 14,5 KWh/100 km van Amersfoort naar Woerden, dus dat gaat de goede kant op.

Welkom!

Ik ben zelf nog zoekende naar een nieuwe laadpaal en ook bij Easee gekeken maar bevalt deze? Heb zelf nu een laadpaal van NewMotion maar dat is echt een dom ding en aangezien ik dynamisch contract heb en veel zonnepanelen, kan ik daar nu niet het maximale uithalen omdat die paal zich niet zo makkelijk laat sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertbelgie
@KMdijkens Inderdaad wel stevige prijs deze velgen.
En ik heb het nogmaals gechecked en in Belgie niet te vinden in de configurator. Maar voor die prijs had ik ze ook laten staan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

bertbelgie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:31:
@KMdijkens Inderdaad wel stevige prijs deze velgen.
En ik heb het nogmaals gechecked en in Belgie niet te vinden in de configurator. Maar voor die prijs had ik ze ook laten staan vermoed ik.
Ik vermoed dat ze in België niet via de site, maar via de dealer besteld moeten worden. Toen de shop nog online was, stonden ze er tussen.
Op de NL site zijn ze wel zichtbaar. Via configureren | Opties staan ze onder Accessoires als Seoulvelgen met zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Rick2506 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 05:50:
[...]

Welkom!

Ik ben zelf nog zoekende naar een nieuwe laadpaal en ook bij Easee gekeken maar bevalt deze? Heb zelf nu een laadpaal van NewMotion maar dat is echt een dom ding en aangezien ik dynamisch contract heb en veel zonnepanelen, kan ik daar nu niet het maximale uithalen omdat die paal zich niet zo makkelijk laat sturen.
Op Tweakers is een heel topic voor dit soort vragen, zie: Thuisladen van je EV deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
True schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:49:
[...]

Op Tweakers is een heel topic voor dit soort vragen, zie: Thuisladen van je EV deel 2
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:32
Hoi,

Ik ben ook een gelukkige kersverse owner van een ID.7 tourer (Pro S Business Premium). Ik heb de wagen nog geen week in bezit, dus ben hem nog aan het ontdekken. Ik heb wel een vraagje ivm de Kessy.

Mijn vorige wagen was een Skoda Superb. De manier waarop Kessy in mijn Superb werkte was zo dat als ik met mijn sleutel de wagen opende, de wagen automatisch naar mijn profiel switchte en de zetels en zijspiegels meteen voor mij juist gezet werden, nog voor ik instapte. Als mijn vrouw dan met haar sleutel de wagen opende, gingen de zetels meteen automaisch voor haar juist staan.

In mijn ID.7 heb ik ook Kessy en zetels met memory functie. Ik heb een apart profiel gemaakt voor mijn vrouw, maar profiel switchen gaat niet automatisch op basis van sleutel. Hij start altijd met het vorige profiel, en we moeten instappen, wagen aanzetten en dan via het display van profiel switchen. Heb ik ergens een instelling gemist? Is het mogelijk om een profiel te linken aan een sleutel en ervoor te zorgen dat zetels goed gezet worden vanzodra de wagen geopend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

tjaf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:57:
Hoi,

Ik ben ook een gelukkige kersverse owner van een ID.7 tourer (Pro S Business Premium). Ik heb de wagen nog geen week in bezit, dus ben hem nog aan het ontdekken. Ik heb wel een vraagje ivm de Kessy.

Mijn vorige wagen was een Skoda Superb. De manier waarop Kessy in mijn Superb werkte was zo dat als ik met mijn sleutel de wagen opende, de wagen automatisch naar mijn profiel switchte en de zetels en zijspiegels meteen voor mij juist gezet werden, nog voor ik instapte. Als mijn vrouw dan met haar sleutel de wagen opende, gingen de zetels meteen automaisch voor haar juist staan.

In mijn ID.7 heb ik ook Kessy en zetels met memory functie. Ik heb een apart profiel gemaakt voor mijn vrouw, maar profiel switchen gaat niet automatisch op basis van sleutel. Hij start altijd met het vorige profiel, en we moeten instappen, wagen aanzetten en dan via het display van profiel switchen. Heb ik ergens een instelling gemist? Is het mogelijk om een profiel te linken aan een sleutel en ervoor te zorgen dat zetels goed gezet worden vanzodra de wagen geopend wordt?
Kessy... d:)b

Het antwoord is: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@tjaf Bij onze vorige ID. werkte dit ook niet, hoewel de dealer ook dacht dat het zou moeten kunnen. Volgens mij is het (naast bijvoorbeeld een overzicht van de ritten in de app) een van de dingen die in verband met het nieuwe platform niet meer kunnen en die wanneer VW zin/capaciteiten over heeft een voor een weer toegevoegd/verbeterd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
bertbelgie schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:49:
[...]

Zie ook de 2e post in dit topic voor die velgen. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
tjaf schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:57:Mijn vorige wagen was een Skoda Superb. De manier waarop Kessy in mijn Superb werkte was zo dat als ik met mijn sleutel de wagen opende, de wagen automatisch naar mijn profiel switchte en de zetels en zijspiegels meteen voor mij juist gezet werden, nog voor ik instapte. Als mijn vrouw dan met haar sleutel de wagen opende, gingen de zetels meteen automaisch voor haar juist staan.
Zo heeft het in onze Leon ook een tijd gewerkt. Nu niet meer. Lijkt uitgeschakeld te zijn door de VAG overlords.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:32
@resusaapje , @Tarin : bedankt om te bevestigen. Nu weet ik ten minste dat ik niet verder moet zoeken in de instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Vanmorgen een aquamarine blue id7 tourer langszij gehad op de A2/A65 richting Vught. Iemand hier toevallig? :P

Mooie kleur hoor!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:51

RGS

Erg tevreden met mijn ID.7. Voor de show ff een zelf gemaakt fotootje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z34n_-v2yu1GuVIdmASZLVcwbY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eIZ53zT85KM6dgdkXK9hBqiP.jpg?f=fotoalbum_large

Full option dus ik mis niks (behalve 1-pedal-drive en satelliet kaarten in de navigatie)

[ Voor 10% gewijzigd door RGS op 26-03-2025 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvank
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
[...]

Maar dat ligt misschien niet alleen aan de banden. Ik rijd met vierseizoenenbanden en ook bij mij is het verbruik enorm gekelderd. De buitentemperatuur doet ook veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:03
erikvank schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Maar dat ligt misschien niet alleen aan de banden. Ik rijd met vierseizoenenbanden en ook bij mij is het verbruik enorm gekelderd. De buitentemperatuur doet ook veel.
Het is bekend dat zowel kou als winterbanden negatief is voor het gebruik bij EV's.
O ja, je voet is de grootste parameter wat het verbruik bepaald. :9
Verder bepaald het weer, wegomstandigheden, het gewicht van de auto inclusief personen en bagage en nog vele andere parameters het verbruik.

Dat is ook de reden dat ze WLTP verbruik hebben bedacht. Onder gelijke omstandigheden wordt deze waarde bepaald. Althans.......

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Komende periode een drietal bezoeken aan de garage met de Tourer. Eerst volgende week vrijdag een garantieafspraak bij de dealer voor een onderzoek van de boordlader. Hopelijk wordt daarmee het vaker door mij omschreven en schijnbaar bij niemand herkenbare probleem met het totaal willekeurig op 1, 2 of 3 fasen laden opgelost. En het in tegengestelde richting aan de bediening openen en sluiten van de ramen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOTHV06ih3ZX-dqoBUUJiu_KWvE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/smlXCyto7ODDMl7JUiwSIlk2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlgduqiFZ_00r4X_9K8CsamBOZQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/j5fi3ehGIarYPVxRso4Uid9h.png?f=fotoalbum_tile

Dan de maandag daarna naar een andere vestiging van dezelfde dealer voor de zomerbandenwissel. *O*

En tot slot binnenkort naar de schadehersteller... -O- Om linksvoor te laten repareren. Helaas een tegenligger die besloot nog net even om een obstakel aan zijn kant van de weg heen te glippen en op het laatste moment ineens ging stilstaan. Had gewacht en ik had geen schade of was doorgereden en ik had geen schade. Nu helaas een schamp op de bumper, spatbord en lampunit en de boel uit verband gedrukt omdat ik hem niet meer kon ontwijken. Gelukkig is het spatbord intact. Wordt wel weer gemaakt, maar gewoon balen. :X

Hoop vooral het laadprobleem opgelost te krijgen. Dat is gewoon bloedirritant.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

DaMenaz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:55:
Hopelijk wordt daarmee het vaker door mij omschreven en schijnbaar bij niemand herkenbare probleem met het totaal willekeurig op 1, 2 of 3 fasen laden opgelost. En het in tegengestelde richting aan de bediening openen en sluiten van de ramen.
Goed te zien dat jij mijn berichten hier niet leest. Ze zijn natuurlijk ook niet voor jou bedoeld :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
resusaapje schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:34:
[...]
Goed te zien dat jij mijn berichten hier niet leest. Ze zijn natuurlijk ook niet voor jou bedoeld :/
Jij bent de enige hier op GoT die ik heb gezien met een soortgelijk issue. Volgende keer zal ik je even expliciet vermelden. :(:)
Wel fijn dat VW speciaal voor jou en mij met een software-update gaat komen. ;) Toch heb ik liever dat ze er mee aan de slag gaan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansen
  • Laatst online: 11:16
Rick2506 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 05:50:
[...]

Welkom!

Ik ben er zeer tevreden over. Ik heb er ook de Easee Equalizer bij gekocht. Maar aangezien ik ook de Tibber Pulse heb voor Load Balancing, heb ik die eigenlijk niet nodig.

De Easee Lite is klein en simpel, maar je kunt er best veel mee instellen. Ik moet zeggen dat de samenwerking tussen Easee, Tibber en de auto zelf eigenlijk hartstikke prima gaat.

Hier een plaatje van mijn laadpunt op mijn eigen parkeerplaats na de installatie in december. Omdat het mandelig terrein is, mag je niet in de muur boren en daarom is de Easee tegen een houten plank in de grond gemonteerd. Het witte apparaat is een satelliet van mijn TP-link Deco mesh netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxNQFZSLfRNYJ5NqqizqCCunDLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cM4wf1E8dqouRJBghMw0VGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
Stomme vraag misschien maar de GTX Business heeft wel een geluidsisolerende voorruit maar is deze dan ook warmtewerend? De GTX heeft wel warmtewerend glas maar niet geluidsisolerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Rick2506 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 18:56:
Stomme vraag misschien maar de GTX Business heeft wel een geluidsisolerende voorruit maar is deze dan ook warmtewerend? De GTX heeft wel warmtewerend glas maar niet geluidsisolerend.
"Voorruit, verwarmbaar en geluidisolerend"

Dus tja, dan weet je nog niks ;)

[ Voor 5% gewijzigd door resusaapje op 27-03-2025 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
resusaapje schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:18:
[...]

"Voorruit, verwarmbaar en geluidisolerend"

Dus tja, dan weet je nog niks ;)
Nee precies

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnyJ9SJCUaRLq7kO-BYrA8kqn2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNs9v8b0Ud2eA7N89sGTDv1n.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend opgehaald, mn eerste EV en wat rijdt het heerlijk! Moet nog wel even wennen maar wat een auto!

Vraagje alleen en sorry als het antwoord geheel logisch is. Om te testen hoe dat laden nou gaat, ben ik mijn auto aan laden van 63 naar 80 procent. Ik sta bij volgens de ANWB een 2x 22 kw lader alleen laad de Tourer maar met 10kw, is dat normaal of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
Ja, AC laden is maximaal 11 kW bij de ID7.

Veel plezier met je nieuwe auto.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeltanofswing
DaMenaz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:16:
Ja, AC laden is maximaal 11 kW bij de ID7.

Veel plezier met je nieuwe auto.
Ahh bedankt voor je snelle reactie! En thanks dat komt wel goed !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LovBask
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-06 18:28
Half dec getekend voor pro business premium, met int en ext pack, trekhaak ... Eigenlijk alles behalve de 20' velgen. Eerste EV voor mij, kom van superb IV ... . Zoekend naar info en reviews vond ik dit topic ... En besloot ik me ook maar aan te sluiten. ik stipte ook 'full leather interior' aan ... , maar vind daar geen afbeeldingen of info over ... Iemand hier die deze optie heeft ... foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

LovBask schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:50:
Half dec getekend voor pro business premium, met int en ext pack, trekhaak ... Eigenlijk alles behalve de 20' velgen. Eerste EV voor mij, kom van superb IV ... . Zoekend naar info en reviews vond ik dit topic ... En besloot ik me ook maar aan te sluiten. ik stipte ook 'full leather interior' aan ... , maar vind daar geen afbeeldingen of info over ... Iemand hier die deze optie heeft ... foto's?
Heb dit alleen in de Belgische configurator gezien, wordt achteraf als accessoire geregeld bij een stoffeerder voor zover ik begreep. Heb nog geen exemplaren gezien die deze optie hadden aangevinkt. Maar ben benieuwd naar jouw foto's als je hem straks hebt. ;)

P.s. ondanks dat dit in de Nederlandse configurator niet wordt getoond, weet ik dat er bij mijn lokale dealer een grote map met leder samples ligt dus hier in Nederland moet dat ook te regelen zijn vermoed ik.

[ Voor 12% gewijzigd door KMdijkens op 29-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Nu online
LovBask schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:50:
Hoop wel dat het geperforeerd leer is. Anders heb je niks meer aan de stoelkoeling.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LovBask
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-06 18:28
Levering is voor tweede helft mei ... Dus nog even wachten. Maar alle mogelijkheden die de stoelen bieden blijven uiteraard zoals ze zijn, dus gaat idd om geperforeerd leder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik kan deze wel online vinden.

https://www.alba-automoti...7-alba-eco-leather-zwart/

Dat is natuurlijk niet dezelfde stoffeerder dus het zegt helemaal niets over het soort leer dat er gebruikt wordt etc.

Maar het geeft misschien het kleinste beetje van een impressie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:10:
Ik kan deze wel online vinden.

https://www.alba-automoti...7-alba-eco-leather-zwart/

Dat is natuurlijk niet dezelfde stoffeerder dus het zegt helemaal niets over het soort leer dat er gebruikt wordt etc.

Maar het geeft misschien het kleinste beetje van een impressie?
Let goed op!
Meerprijs extra’s: Perforatie op de middenbanen

8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:30:
[...]

Let goed op!
Meerprijs extra’s: Perforatie op de middenbanen

8)
Bij hun wel, ik zou het ook niet daar laten doen maar gewoon bij het bestellen als accessoire van de dealer. (maar ja, leaseauto).

Het was alleen ter voorbeeld van hoe dat het er ongeveer uit zou zien. Ik ben zelf prima tevreden met het microfiber overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
Over bekleding gesproken, iemand ervaring met de Microfiber bekleding? En zo ja, wat is dan je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Rick2506 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:59:
Over bekleding gesproken, iemand ervaring met de Microfiber bekleding? En zo ja, wat is dan je ervaring?
Ja, ervaring is goed. Naar wat voor soort ervaring ben je specifiek op zoek?

Ik merk dat er troep in de gaatjes blijft zitten wat je er kloppend op een stoel niet uitkrijgt, maar wel met de stofzuiger. Dat is een minpunt van geventileerde stoelen niet zo zeer de stof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik weet niet zo goed waar je naar op zoek bent qua ervaring, ik vind het een mooie stof, het voelt erg prettig en zacht. Ik vind het mooi dat het ID logo in de stoelen is gestanst en de contrasterende biezen geven allemaal iets meer premium gevoel dan de geheel zwarte artvelour stoelen.

Nog een praktisch detail, het is stof en geen leer; dus 's winters niet te koud en 's zomers niet te heet. Maar goed, dat heb je met de andere stoffen bekledingen ook natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door KMdijkens op 29-03-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
KMdijkens schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:11:
Ik weet niet zo goed waar je naar op zoek bent qua ervaring, ik vind het een mooie stof, het voelt erg prettig en zacht. Ik vind het mooi dat het ID logo in de stoelen is gestanst en de contrasterende biezen geven allemaal iets meer premium gevoel dan de geheel zwarte artvelour stoelen.

Nog een praktisch detail, het is stof en geen leer; dus 's winters niet te koud en 's zomers niet te heet. Maar goed, dat heb je met de andere stoffen bekledingen ook natuurlijk.
Inderdaad is het goed schoon te houden maar goed te horen. Dank u
Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1