Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:51
Rick2506 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:59:
Over bekleding gesproken, iemand ervaring met de Microfiber bekleding? En zo ja, wat is dan je ervaring?
Ja, met de donkere. Nu 15.000 km op gezeten in 4 maanden. Is nog als nieuw. Zit fijn. Fijner dan leer, al dan niet nep.
Had zelf graag de witte besteld, maar dat had niet de WAF helaas.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:41
DaMenaz schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:01:
[...]

Ja, met de donkere. Nu 15.000 km op gezeten in 4 maanden. Is nog als nieuw. Zit fijn. Fijner dan leer, al dan niet nep.
Had zelf graag de witte besteld, maar dat had niet de WAF helaas.
Top! Mijn id7 is in bestelling, ook met donker microfiber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:45
Ik moet een andere rijder toch bijvallen. Zomerwielset erop... Verbruik bij dezelfde temperaturen zowat 15% lager.

Of het aan de wielset of de banden ligt, wie zal het zeggen... Maar het verschil is wel vrij groot. Meteen 75km erbij in range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 28-05 21:27
Over bekleding gesproken, iemand ervaring met de Microfiber bekleding? En zo ja, wat is dan je ervaring?
Ik heb de zwarte met witte bies. Stoelen zitten heerlijk. In combinatie met de massage en ventilatie (of auto instellingen) is het echt comfortabel op lange ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:32
Ik heb de wit met zwarte microfiber. Ideaal. Niet vastplakken in de zomer en niet koud in de winter en niet het stof op je dashboard dat je bij gewone stoffen bekleding wel hebt. Beste van alle werelden zou ik zeggen.
Het wit is natuurlijk wel wat besmettelijk maar als je dat niet wil gewoon zwart kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Zwart is niet zwart. Het is donkergrijs. Scheelt ook een stuk qua besmettelijkheid.

[ Voor 34% gewijzigd door DaMenaz op 30-03-2025 13:55 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick2506
Wolksvagen schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb de wit met zwarte microfiber. Ideaal. Niet vastplakken in de zomer en niet koud in de winter en niet het stof op je dashboard dat je bij gewone stoffen bekleding wel hebt. Beste van alle werelden zou ik zeggen.
Het wit is natuurlijk wel wat besmettelijk maar als je dat niet wil gewoon zwart kiezen.
Ik heb inderdaad de donkere bekleding want wit met 2 kleine kinderen zie ik niet goed komen en daarnaast draag ik veel spijkerbroeken en dat is geen goede combi met lichte stof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-05 13:19
Vorige week zijn we op uitstap geweest naar Utrecht. Voor ons is dat een trip van 170 km. We zijn daar vier dagen gebleven, hebben daar redelijk wat rondgereden en dan weer terug. Dus in totaal toch zeker 400km. Het gemiddelde verbruik van de auto was 13.2 kMh / 100 km. Ik was daar zeer aangenaam door verrast. Natuurlijk was de temperatuur ideaal (tussen 16 en 20 graden) en ook de snelheid gezien die overal waar we kwamen 100km/h was. Maar toch wel een goede prestatie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Zijn er al mensen die hun grenadil-zwarte ID.7 door de wasstraat hebben gehaald? En zo ja, heb je spijt als hij nu in het zonnetje staat?

Heb me voorgenomen hem altijd met het handje te wassen (want zwart=swirls), maar hij is door tijdgebrek het meest van de tijd gewoon erg vies (zit er namelijk meer in dan dat ik er naast sta). Ben dus benieuwd hoe bestand de lak is tegen af en toe een mechanische wasbeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 31-03-2025 14:01 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
DaMenaz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:00:
Zijn er al mensen die hun grenadil-zwarte ID.7 door de wasstraat hebben gehaald? En zo ja, heb je spijt als hij nu in het zonnetje staat?

Heb me voorgenomen hem altijd met het handje te wassen (want zwart=swirls), maar hij is door tijdgebrek het meest van de tijd gewoon erg vies (zit er namelijk meer in dan dat ik er naast sta). Ben dus benieuwd hoe bestand de lak is tegen af en toe een mechanische wasbeurt.
Ben ik ook wel even benieuwd naar inderdaad al heeft de dealer mij toegezegd de auto te leveren inclusief waxoyl. Ik heb mij ook voorgenomen om de auto altijd in de wasbox te gaan wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 09:24
Ik was al mijn auto's (ook de lease bakken) met de hand (incl mijn zwarte Porsche) op de oprit met 2 emmers systeem en elke zwarte auto krijgt gewoon na zoveel tijd met swirls te maken. Ach op een gegeven moment zie je dat niet meer. Of het in een wasstraat sneller gaat en erger wordt ,weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:51

Heb geeen zwarte ID7, maar een ordinaire aquamarine blue. Heb hem net voor het eerst door de wasstraat gehaald en ik moet zeggen ziet er prima uit na de Sahara fijnstofbeurt van de afgelopen weken.
Staat hij nu weer helemaal te shinen. 8)
Een vraagje over de spiegels bestaat er een functie om op het scherm de spiegels naar binnen te klappen en alle alarmen met 1 knop uit te zetten? Zou leuk zijn als VW een soort wasstraat fuctie zou maken, want ik kon het niet zo 123 vinden toen ik de wasstraat inging. Met het gevolg dat in de wasstraat allerlei alarmen afgingen! :(
O ja, de spiegels zijn nu handmatig naar binnengeklapt! :'(

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wimhaw schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:07:
[...]

Heb geeen zwarte ID7, maar een ordinaire aquamarine blue. Heb hem net voor het eerst door de wasstraat gehaald en ik moet zeggen ziet er prima uit na de Sahara fijnstofbeurt van de afgelopen weken.
Staat hij nu weer helemaal te shinen. 8)
Een vraagje over de spiegels bestaat er een functie om op het scherm de spiegels naar binnen te klappen en alle alarmen met 1 knop uit te zetten? Zou leuk zijn als VW een soort wasstraat fuctie zou maken, want ik kon het niet zo 123 vinden toen ik de wasstraat inging. Met het gevolg dat in de wasstraat allerlei alarmen afgingen! :(
Draaiknop in de deur naar linksonder draaien (onder de L). Staat zelfs een symbool bij van een spiegel met een pijltje die inklapt.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 12:04
Wimhaw schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:07:
[...]

...

Spiegels inklappen gaat door de draaiknop in het bestuurdersportier 2 slagen tegen de klok in te draaien, naar linksonder.

Te laat...

[ Voor 3% gewijzigd door MJMaverick op 31-03-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik laat ze eigenlijk altijd open staan. Nog nooit miserie mee gehad (ook niet met vorige auto's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Het is mij nog niet expliciet opgevallen. Nou zit m'n auto de afgelopen tijd een dag na 't wassen ook alweer helemaal onder het dat irritante Sahara zand en dan zie je het sowieso niet. (Je doet dat wassen ook echt voor nop :| )
Nu met al dat zand doe ik hem voor de wasstraat wel even afspuiten. Ik weet niet of dat werkelijk helpt, maar dan in ieder geval voor mijn eigen gevoel, zodat die borstels niet dat zand over de lak lopen te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Invictus66 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:20:
Ik laat ze eigenlijk altijd open staan. Nog nooit miserie mee gehad (ook niet met vorige auto's)
Ik ook hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:39
Mijn ID.7 Tourer (Stonewashed Blue) heeft ook een Waxoyl behandeling gehad. Waxoyl zelf zegt dat je de auto prima door de wasstraat kunt rijden, als je maar het simpelste "Wassen & drogen" programma gebruikt. In de wasstraat hier (D!vers in Woerden) is een softwash machine met speciale geschuimde polyethyleen borstels. Sowieso krasvrij dus; helemaal aangezien de mannen je auto eerst helemaal afspuiten. Hier in de wijk mag ik overigens niet de auto op de stoep wassen, omdat het direct aangesloten is op het grondwater (en niet op het riool). Maar los daarvan vind ik het helemaal prima om er niet teveel tijd aan kwijt te zijn en toch een glimmende bolide te hebben. :)

Mijn auto staat binnen, dus gelukkig weinig last van Saharazand.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Vandaag voor het eerst een optie gebruikt waarvan ik dacht “wie heeft dat nou nodig?!”

Na het winkelen stond mn id7 geplet tussen twee auto’s. Ik schelden tot ik me herinnerde dat ik de remote parking app van VW heb en zowaar…de auto via de telefoon naar voren kunnen halen en instappen…blijft toch leuk zo een nieuwe auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
  • Laatst online: 21:39
Soeltanofswing schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 01:40:
Vandaag voor het eerst een optie gebruikt waarvan ik dacht “wie heeft dat nou nodig?!”

Na het winkelen stond mn id7 geplet tussen twee auto’s. Ik schelden tot ik me herinnerde dat ik de remote parking app van VW heb en zowaar…de auto via de telefoon naar voren kunnen halen en instappen…blijft toch leuk zo een nieuwe auto
Da's eigenlijk de enige 5.0 feature die ik mis op 4.0. Niet vaak zoals je zegt, maar die ene keer wel goud waard. De functie was nochtans aangekondigd toen ik de auto kocht, dus ik baal er wel van dat het al meer dan een jaar duurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
bdbfz schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:23:
[...]

Da's eigenlijk de enige 5.0 feature die ik mis op 4.0. Niet vaak zoals je zegt, maar die ene keer wel goud waard.
Ik heb vorige D'Ieteren (de invoerder in België) eens gecontacteerd over het update verhaal. Volgens hen gebeurt de update van 4.x naar 5.x op uitnodiging door de dealer (geen ota dus).
De response was wel zeer voorzichtig, timeframe konden ze niet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:17
Hi allen nieuw op dit forum want mijn lease loopt af in een paar maanden en de ID.7 staat op de shortlist. Ben dus regelmatig te vinden op de VW website en nu zie ik dat er sinds vandaag nieuwe versies op de website staan.
  • Limited editions van met 77kWh voor 50K (kaal zonder enige opties)
  • Pro Limited editions van met 77kWh voor 55K (alle standaard pakketten en vergelijkbaar met de pro business)
  • Pro S Limited editions van met 86kWh voor 58K (zelfde als vorige maar dan met 86kWh)
Maar op deze Pro versies kan helaas niet het Ext pakket plus selecteren... Dit pakket was helaas wel een grote wens. De configurator is ook nog niet helemaal up to date dus hoop nog op een aanpassing. Vergeleken met de oude prijzen wel flink goedkoper toch of een 1 april grap? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrTi3dytHTq-Llfl_Fll2j2rFb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcPXjNPhQiJ0CRJTBuz1A9RV.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Dat lijkt mij een hele goede aanbieding. Lijkt er inderdaad op dat je (vooralsnog) geen ext+ pakket kan kiezen, maar hoe graag je dat ook zou willen voor 9000 eur verschil (wanneer je een business uitvoering uitrust met ext+) valt dat mijn inziens niet recht te praten.

Een 1 April grap lijkt mij niet, toch? Dat is wel heel specifiek, ik zie niets soortgelijks op andere modellen en ze adverteren het niet eens, je moet er maar net toevallig op stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
KMdijkens schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:44:
Dat lijkt mij een hele goede aanbieding. Lijkt er inderdaad op dat je (vooralsnog) geen ext+ pakket kan kiezen, maar hoe graag je dat ook zou willen voor 9000 eur verschil (wanneer je een business uitvoering uitrust met ext+) valt dat mijn inziens niet recht te praten.

Een 1 April grap lijkt mij niet, toch? Dat is wel heel specifiek, ik zie niets soortgelijks op andere modellen en ze adverteren het niet eens, je moet er maar net toevallig op stuiten.
Nee is idd een te groot verschil om recht te praten. Met deze prijs kan ik nog voor de Pro S 86kWh gaan maar in de praktijk gebruik je die extra kilometers een paar keer per jaar op vakantie. Uit tests bleek tevens dat je niet veel sneller op je bestemming bent en die paar euro steek ik lekker in mijn zak.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46

resusaapje

h less

AartJW schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:52:
[...]

Nee is idd een te groot verschil om recht te praten. Met deze prijs kan ik nog voor de Pro S 86kWh gaan maar in de praktijk gebruik je die extra kilometers een paar keer per jaar op vakantie. Uit tests bleek tevens dat je niet veel sneller op je bestemming bent en die paar euro steek ik lekker in mijn zak.
Wel een copy-n-paste fout lijkt me, dat de Pro S slechts met 175kW kan laden :?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
resusaapje schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:06:
[...]

Wel een copy-n-paste fout lijkt me, dat de Pro S slechts met 175kW kan laden :?
Ja dat klopt idd niet en er zitten wel meer rare dingen in de configurator ook. Dus denk dat ze nog aan het aanpassen zijn. Die non S versie van de Limited kun je ook nog niet samenstellen bijvoorbeeld.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Ik zie inmiddels wel limited editions van alle ID's verschijnen op de VW website. Enkel de ID.5 nog niet. Ben wel benieuwd hoe limited ze nu echt zijn. (100st,1000st,onbeperkt tot een bepaalde datum?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:52
De limited editions zijn gewoon de pro businesss versies met Black pakket en met een korting van 6500. Ik ben wel pissed met mijn bestelling van een pro business met Black pakket en wil dat de dealer met een oplossing komt. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Als de auto nog in bestelling staat is er kans dat ze die nog kunnen omzetten. In mijn geval kwam de 1st edition ook drie weken nadat ik een pro business had besteld. Die hebben we toen ook omgezet naar een 1st edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vggp3M85iidHU10URAYFK14Xda4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfzHfnXYDlEftUwVl0cgbZPP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-O4O2B0ZnZDBMndocpetCaa-DE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VO5LRhvXDS1wIRnHWDCqhZSU.jpg?f=fotoalbum_large

Net voor het eerst snel geladen. Wegens omstandigheden vanaf ontvangst (afgelopen donderdag) veel korte ritten gemaakt in totaal 725km maar wat een auto! Gemiddeld zit ik op 18kwh ik let niet op mn snelheid (niet absurd hard maar wel iets harder dan gemiddeld, climate op auto stoel op auto.

Voor mijn eerste ev ben ik super tevreden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

AartJW schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:08:
[...]

Ja dat klopt idd niet en er zitten wel meer rare dingen in de configurator ook. Dus denk dat ze nog aan het aanpassen zijn. Die non S versie van de Limited kun je ook nog niet samenstellen bijvoorbeeld.
Ik zit er nog weer even mee te spelen en zie dat het ext+ pakket op de sedan/hatchback/fastback limited edition wel te selecteren is.

Je hebt gelijk denk ik dat de configurator nog niet volledig is ingericht en ik vermoed dat dat ext+ dan ook gewoon op de tourer te verkrijgen zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
FlipModeNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:16:
De limited editions zijn gewoon de pro businesss versies met Black pakket en met een korting van 6500. Ik ben wel pissed met mijn bestelling van een pro business met Black pakket en wil dat de dealer met een oplossing komt. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb ze gebeld maar ze moeten nog terugbellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:33
net even snel mijn pro business tourer met pro limited edition tourer en de 2 pakketen exterieur & interieur plus naast elkaar gezet en kom uit op 5240 euro verschil dan wat er een paar maanden geleden betaald it

heb ik wel geen Black pakket (wat ook niet mooi staat op aqua marine Blue ) maar dan wel Geluids werendezij ruiten extra die helemaal verdwenen zijn uit het lijstje

Tja is tegenwoordig standaard bij auto's gelukkig lease dus geen probleem met de inruil, wel jammer in de bijtelling. We zullen we snel nog meer ID.7 zien die nu nog steeds op 1 hand te tellen zijn als je rond kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

KMdijkens schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:17:
[...]

Ik zit er nog weer even mee te spelen en zie dat het ext+ pakket op de sedan/hatchback/fastback limited edition wel te selecteren is.

Je hebt gelijk denk ik dat de configurator nog niet volledig is ingericht en ik vermoed dat dat ext+ dan ook gewoon op de tourer te verkrijgen zal zijn.
De prijslijst is inmiddels geupdate. Daar staat het exterieur pakket plus wel op de optielijst.

Is dus inderdaad gewoon een business uitvoering + black pakket met fikse korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Mikew schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:57:
net even snel mijn pro business tourer met pro limited edition tourer en de 2 pakketen exterieur & interieur plus naast elkaar gezet en kom uit op 5240 euro verschil dan wat er een paar maanden geleden betaald it

heb ik wel geen Black pakket (wat ook niet mooi staat op aqua marine Blue ) maar dan wel Geluids werendezij ruiten extra die helemaal verdwenen zijn uit het lijstje

Tja is tegenwoordig standaard bij auto's gelukkig lease dus geen probleem met de inruil, wel jammer in de bijtelling. We zullen we snel nog meer ID.7 zien die nu nog steeds op 1 hand te tellen zijn als je rond kijkt.
Ik kom op 6500,- verschil. (het black pakket niet meegerekend)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Mikew schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:57:
We zullen we snel nog meer ID.7 zien die nu nog steeds op 1 hand te tellen zijn als je rond kijkt.
Gewoon een rode GTX bestellen. Zijn er (nog steeds) maar 6 van in heel NL :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:01:
[...]

Ik kom op 6500,- verschil. (het black pakket niet meegerekend)
:o 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlipModeNL
Het Black pakket was natuurlijk ook al even gratis. Dus ik kom idd ook op 6500 verschil. Ik heb even met de dealer contact gezocht, maar dat is nog niet gelukt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AartJW
Net even bij de dealer geweest voor een tourer en daar was nog niet 100% duidelijk dat de pakketten mogelijk zijn icm limited edition, maar dat gaat hij aanvragen bij de importeur. Op de website werkt het nog niet en in zijn brochure (die staat ook nog niet op de website) is het wel mogelijk. Hij denkt dus van wel.

Update nu met screenshot uit de speciale limited edition prijslijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xP2GaABH3pxtFNFCSc66oGmG-PQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ocpo3LF3DUhyl4VYvrLL2cp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vkGSEDAyzbnIUxrxBMyDnUnTFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GshxUguwFVPOkwG4lHojJgdn.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door AartJW op 01-04-2025 21:53 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
BigGreen schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:42:
[...]

Ik heb ze gebeld maar ze moeten nog terugbellen.
Ik heb ze gesproken maar ben weinig verder gekomen. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Met die opmerkingen over remote parking heb ik dat ook even geprobeerd.
De app en auto koppelden prima... Maar bij de eerste oefening kreeg ik een "kabaal" van de auto alsof hij tegelijkertijd wilde rijden en remmen... En dan viel de verbinding weg.

Nadien wilde de App niet echt meer werken. Wel verbinden maar dan wordt de verbinding onderbroken... Reset van infotainment etc helpt niet... Iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:15

The Legend

*Plop*

Goed voor de afschrijving die prijsverlaging :+ Je lijkt wel beperkt te zijn in opties als de binnenbekleding, en geen panodak en DCC mogelijk kennelijk.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeltanofswing
Zoomzoom schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:00:
Met die opmerkingen over remote parking heb ik dat ook even geprobeerd.
De app en auto koppelden prima... Maar bij de eerste oefening kreeg ik een "kabaal" van de auto alsof hij tegelijkertijd wilde rijden en remmen... En dan viel de verbinding weg.

Nadien wilde de App niet echt meer werken. Wel verbinden maar dan wordt de verbinding onderbroken... Reset van infotainment etc helpt niet... Iemand ideeën?
Had ik de eerste keer ook. Mega it antwoord, auto afsluiten en starten was bij mij de oplossing en sindsdien werkt het goed. Wel echt vlakbij je auto staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Soeltanofswing schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:19:
[...]

Had ik de eerste keer ook. Mega it antwoord, auto afsluiten en starten was bij mij de oplossing en sindsdien werkt het goed. Wel echt vlakbij je auto staan
Ik heb het opgelost met een tip van het duitse forum: smartwatch loskoppelen van de telefoon. Als de smartwatch gekoppeld is met de telefoon gaat het niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:07:
Goed voor de afschrijving die prijsverlaging :+ Je lijkt wel beperkt te zijn in opties als de binnenbekleding, en geen panodak en DCC mogelijk kennelijk.
Ja van gisteren op vandaag is je auto in 1 klap 6500 euro minder waard.. :-(

Adhv de nieuwe prijslijst die inmiddels online staat mis ik geen opties tov voorheen. De pro en pro s limited edition zijn 100% identiek aan de business uitvoeringen wat betreft standaard uitrusting en mogelijke opties. Het enige dat mist is het geluidswerend glas, maar daarvan hadden anderen hier vgm al eerder opgemerkt dat deze optie stilletjes verdwenen was ook op niet-limited edition uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGS
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 16:26

RGS

@resusaapje
Gewoon een rode GTX bestellen. Zijn er (nog steeds) maar 6 van in heel NL :+
Waar verkrijg jij deze informatie? Ben dan wel benieuwd naar witte GTX-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Die brochure vertelt inderdaad het hele verhaal. Je kan alle opties gewoon krijgen op de duurdere 2 limited editions, met de 77kWh accu pack zit je op 60k en dan heb je ongeveer full option. Serieus interessant! Volgende week donderdag heb ik een proefrit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2506
RGS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:43:
@resusaapje

[...]

Waar verkrijg jij deze informatie? Ben dan wel benieuwd naar witte GTX-en :)
GTX niet meer in de prijslijst zie ik, hmm bijzonder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-05 14:11
Tjonge, dat is wel een flinke prijsdaling. Mijn ID 7 zal deze maand geleverd worden, ergens wel balen dat deze korting nu komt ook al wist ik dat de kans erin zat. Eerlijk gezegd heb ik een tijdje de kat uit de boom gekeken in de hoop dat de prijs nog zou dalen maar helaas komt het nu 2 maanden later dan het mij uitkwam.

Achja, het is niet anders, als het eindproduct maar bevalt, dat is wat telt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
FlipModeNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:52:
[...]

Ik heb ze gesproken maar ben weinig verder gekomen. Jij?
Nee ze zouden terugbellen maar dat deden ze natuurlijk niet.
Heb ze nogmaals gevraagd om morgenochtend te bellen.

Vindt het wel raar dat de auto nu al 5000 euro minder waard is terwijl deze nu nog gebouwd moet worden!
Dit geeft dus geen vertrouwen!
Hopelijk gaan we hem omzetten of afzeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Afzeggen zul je niet mee wegkomen zonder een schadevergoeding te moeten betalen ben ik bang. Omzetten moet wellicht wel kunnen met een beetje goodwill van de dealer. Maar hij is niets verplicht, dus houdt hem te vriend. Hoe gepikeerd je nu ook mag zijn.

P.S. Als het een leaseauto betreft en je hebt een beetje korte lijntjes/goed contact met wagenparkbeheer kan je ook kijken of die het eea met je willen proberen. Die zullen misschien iets meer impact kunnen maken. In de zin van als de ontevreden klant een bedrijf betreft dat jaarlijks meerdere auto's afneemt zullen ze deze liever te vriend houden dan 1 individu.

In mijn situatie eerder vandaag beschreven; met het omzetten van mijn business naar een first edition destijds was het voordeel dat de dealer en leasemaatschappij in dit geval dezelfde entiteit waren en mijn werkgever (ca. 300 werknemers) daarmee de directe klant was.

Meer weet ik er ook niet over te zeggen.

[ Voor 57% gewijzigd door KMdijkens op 01-04-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Daar wil ik overigens nog wel even aan toevoegen dat de dealer in mijn geval erg meegaand en meedenkend was en het uiteindelijk helemaal geen probleem is geweest. Niet dat mijn eerdere reactie geïnterpreteerd wordt als dat er een heel conflict over is geweest en dat wij dingen met slimmigheid hebben afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Rick2506 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 20:08:
[...]

GTX niet meer in de prijslijst zie ik, hmm bijzonder!
GTX is nog gewoon verkrijgbaar dit komt uit de speciale limited edition brochure. Sorry had ik even moeten zeggen. Kan de PDF niet delen hier.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:56
Ze zijn nog steeds flink aan het klooien in de configurator en de brochures.. de nieuwe modellen lijken er wel in te staan en de optiepakketten zijn nu ook te selecteren in ieder geval.

Vraag me af of de "Zijruiten vóór gelaagd, geluidsisolerend" ook op een niet-gtx business te krijgen is. In de nieuwe brochure is die hele optie verdwenen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Luqq schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:46:
Ze zijn nog steeds flink aan het klooien in de configurator en de brochures.. de nieuwe modellen lijken er wel in te staan en de optiepakketten zijn nu ook te selecteren in ieder geval.

Vraag me af of de "Zijruiten vóór gelaagd, geluidsisolerend" ook op een niet-gtx business te krijgen is. In de nieuwe brochure is die hele optie verdwenen namelijk.
Configurator is nu een zooitje inderdaad. Kan momenteel de Tourer Limited selecteren en alle opties gratis aanvinken. Dan is het wel een winstpakkker. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83t1IQCbvbKHKvnqOKN_HE1pxfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1EDRsNOOegafTMpycrRUNep.jpg?f=fotoalbum_large

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

Net naar aanleiding van @Soeltanofswing's bericht na drie keer proberen de Park Assist-App gekoppeld - ik zat in eerste instantie nog op ons gasten-WLAN dus daarom zullen de eerste twee pogingen bij een time-out mislukt zijn.
Hopelijk heb ik hem niet nodig, maar beter mee verlegen dan om verlegen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMenaz
Tarin schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:12:
Net naar aanleiding van @Soeltanofswing's bericht na drie keer proberen de Park Assist-App gekoppeld - ik zat in eerste instantie nog op ons gasten-WLAN dus daarom zullen de eerste twee pogingen bij een time-out mislukt zijn.
Pas op als je op de WLAN zit. Voor je het weet rij je de printer naar voren.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
RGS schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:55:
Erg tevreden met mijn ID.7. Voor de show ff een zelf gemaakt fotootje

[Afbeelding]

Full option dus ik mis niks (behalve 1-pedal-drive en satelliet kaarten in de navigatie)
Ziet er top uit en mooie kleur! Is dit Glacier white? Wel tof met zwart dak.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSnowflake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 22:59
Ik heb D'ieteren gecontacteerd ivm de software update van v4 naar v5.x, vooral omdat ik had gelezen dat 5.4 (of zo) een fix zou hebben voor vensters die verder openen ipv sluiten (want na ruim een maand bij de garage is ook dat niet opgelost). Hun antwoord:
Wat betreft de OTA-update naar software 5.0 kan ik u informeren dat deze momenteel verwacht wordt voor midden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Tarin schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:12:
Ondanks een keer gelukt blijft de auto nu de hele tijd de verbinding onderbreken... Dus het is in ieder geval bij mij een soort roulette precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
MrSnowflake schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:46:
Ik heb D'ieteren gecontacteerd ivm de software update van v4 naar v5.x, vooral omdat ik had gelezen dat 5.4 (of zo) een fix zou hebben voor vensters die verder openen ipv sluiten (want na ruim een maand bij de garage is ook dat niet opgelost). Hun antwoord:

[...]
Hier kan ik enkel uit concluderen dat ze het zelf niet weten.
Zie mijn bericht van gisteren, ook ik contacteerde D'Ieteren en kreeg als antwoord dat de update van 4.x naar 5.x niet OTA ging gebeuren, maar via de dealer. Ik heb het zelfs nog eens extra gevraagd, omdat mijn dealer daar niks van wist. Ik kreeg dit antwoord:
Ik heb u de informatie verstrekt waarover ik beschik. Volgens wat mij is meegedeeld, zal de overgang van versie 4.x naar versie 5.x inderdaad niet via een OTA-update verlopen.

Ik begrijp dat u van uw dealer een andere informatie heeft ontvangen. Echter, voor zover ik weet, vereist deze update een specifieke interventie en zal deze niet automatisch op afstand worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
Invictus66 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:26:
[...]

Hier kan ik enkel uit concluderen dat ze het zelf niet weten.
Zie mijn bericht van gisteren, ook ik contacteerde D'Ieteren en kreeg als antwoord dat de update van 4.x naar 5.x niet OTA ging gebeuren, maar via de dealer. Ik heb het zelfs nog eens extra gevraagd, omdat mijn dealer daar niks van wist. Ik kreeg dit antwoord:

[...]
Je kan dit inderdaad niet weten noemen, zoals in je oorspronkelijke post stond(?). Maar het is een ruime schatting wanneer zij verwachten dat het gelanceerd gaat worden, omdat ze geen exacte datum willen geven. Dat vind ik niet heel vreemd, zeker als het een garage update is, stel dat iedere id.7 eigenaar nu al gaat boeken om op die dag zijn update te krijgen, en dan blijkt dat ze nog 2 weken extra nodig hebben.

Maar idd, een update bij de dealer had ik nu wel verwacht, maar dat hebben ze mij wel vergeten te melden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGS

RGS

AartJW schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:46:
[...]

Ziet er top uit en mooie kleur! Is dit Glacier white? Wel tof met zwart dak.
@AartJW Dank je, is idd Glacier White.

Grappig trouwens, ik kom ook af van een P2 LRDM Performance Thunder. Mis het vermogen in de VW maar de VW is echt een veel fijnere auto. Stiller, kwalitatief beter, goede range en heerlijk voor lange reizen. Ben blij met de overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wagen staat mu bij de dealer voor het laadprobleem en de ramen die soms zakken als je ze omhoog wilt doen.

Die laatste kenden ze. Dat is de knelbeveiliging. Als het raam te stroef loopt (bijvoorbeeld bij kou), dan reageert de auto alsof er iets tussen het raam zit. Klinkt logisch. Gingen ze fiksen. Nu het warmer is komt het ook amper meer voor.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
DaMenaz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:18:
Die laatste kenden ze. Dat is de knelbeveiliging. Als het raam te stroef loopt (bijvoorbeeld bij kou), dan reageert de auto alsof er iets tussen get raam zit. Klinkt logisch. Gingen se fiksen. Nu het warmer is komt het ook amper meer voor.
Hoewel het waarschijnlijk klopt dat het de knelbeveiliging is, is dat natuurlijk geen antwoord. Dit probleem bestaat al zeker sinds 2023 (dat is het jaartal dat mijn 2 minuten lange zoektocht op Qwant me opleverde)! Dus ver vóór de ID.7 geproduceerd werd. Ik heb het in mijn MY2024 ID.7 en jij blijkbaar ook in jou MY2025/2026. En bij mij hebben ze al 4 pogingen gedaan en het is nog steeds niet gefixt.

Ik was ergens op internet tegengekomen dat iemand zei dat er een fix in 5.2 zat, maar ik geloof dat jouw auto al een veel nieuwere versie heeft, dus helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door MrSnowflake op 04-04-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Wagen staat mu bij de dealer voor get laadprobleem en de ren die soms zakken als je ze omhoog wilt doen.

Die laatste kenden ze. Dat is de knelbeveiliging. Als het raam te stroef loopt (bijvoorbeeld bij kou), dan reageert de auto alsof er iets tussen get raam zit. Klinkt logisch. Gingen se fiksen. Nu het warmer is komt het ook amper meer voor.
Dat verhaal betreft die knelbeveiliging vind ik wel apart. Dat zou je dan toch andersom verwachten of mis ik iets?
Als in; met warmte zetten dingen uit (dan knelt het eerder?) met kou krimpt het in (dan knelt het niet meer?).
En met die verklaring zou ik dan ook verwachten dat het probleem enkel voorkomt bij het sluiten van het raam? Dat de beveiliging getriggerd wordt en deze het raam weer naar beneden doet, want er zou iets tussen zitten? Maar dat bij het openen van het raam het raam juist omhoog gaat is dan ook raar. Het systeem constateert dat er iets tussen het raam zou zitten en sluit deze dan??

Ik heb wel dezelfde ervaring hoor. 'S winters meermaals gehad. Nu is de auto laatst bij de dealer geweest voor de bandenwissel en had ik dit ook benoemd, toen konden ze niets vinden. Toen is gevraagd of ik het op video kon zetten (Bij mijn dealer kende ze het probleem nog niet) en nu dat het warmer is heb ik het nog geen 1x meer gehad. Typisch.

[ Voor 20% gewijzigd door KMdijkens op 04-04-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MrSnowflake schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:40:
[...]

Hoewel het waarschijnlijk klopt dat het de knelbeveiliging is, is dat natuurlijk geen antwoord. Dit probleem bestaat al zeker sinds 2023 (dat is het jaartal dat mijn 2 minuten lange zoektocht op Qwant me opleverde)! Dus ver vóór de ID.7 geproduceerd werd. Ik heb het in mijn MY2024 ID.7 en jij blijkbaar ook in jou MY2025/2026. En bij mij hebben ze al 4 pogingen gedaan en het is nog steeds niet gefixt.

Ik was ergens op internet tegengekomen dat iemand zei dat er een fix in 5.2 zat, maar ik geloof dat jouw auto al een veel nieuwere versie heeft, dus helaas.
De mijne draait op 5.2 idd. Auto is november 2024 geleverd.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:51
DaMenaz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:58:
[...]

De mijne draait op 5.2 idd. Auto is november 2024 geleverd.
Idemdito bij ons ook op 5.2 en begin november 2024 geleverd.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
  • Laatst online: 22-04 15:46
beste

Mijn voorkeurs rij"mode" is individueel. Echter, telkens bij een nieuwe rit staat deze standaard op comfort. Wat moet ik aantikken zodat telkens de individuele rijmode actief is?
Dank voor het bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-05 13:19
beutre schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:47:
beste

Mijn voorkeurs rij"mode" is individueel. Echter, telkens bij een nieuwe rit staat deze standaard op comfort. Wat moet ik aantikken zodat telkens de individuele rijmode actief is?
Dank voor het bericht
Ja ik vind dat ook vervelend. Zou leuk zijn als hij dat zou onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Laatst online: 21:39
beste

Dank voor het bericht
Ik lees dat dat niet kan, en dat VW dat zelfs niet zou mogen, omdat de rijmodus het verbruik (of de homologatie, h/t @MrSnowflake ) beïnvloedt, en ze wettelijk verplicht zijn een auto moeten leveren die voldoet aan de kenmerken die ze adverteren of valideerden.

[ Voor 5% gewijzigd door bdbfz op 04-04-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
beste

Dank voor het bericht
Dit is standaard en niets aan te doen. De auto is met die modi niet gehomologeerd, dus het mag niet onthouden worden. Maakt rijmodi vrij nuttelloos imo. Net als het adaptive onderstel (of toch de persoonlijke configuratie er van).

Het vervelende is dat mijn 2015 Superb dit wel onthield, en vanaf mijn 2020 Superb niet langer. (hetzelfde voor de stoelinstellingen niet niet langer verbonden zijn met de sleutel).

[ Voor 14% gewijzigd door MrSnowflake op 04-04-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
beste

Hoe deactiveer je de projectie van het VW-logo vanuit het portier op de vloer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
beutre schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:07:
beste

Hoe deactiveer je de projectie van het VW-logo vanuit het portier op de vloer?
Stukje tape. Is geen knop voor.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 04-04-2025 15:53 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikvank
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
MrSnowflake schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:04:
[...]

Maakt rijmodi vrij nuttelloos imo. Net als het adaptive onderstel (of toch de persoonlijke configuratie er van).
Hij onthoudt de persoonlijke configuratie wel. Je hoeft hem alleen maar even opnieuw te selecteren. In mijn ogen is dat omslachtig, maar niet meteen nutteloos. Ik gebruik het regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:02
Beste allen,

Weten jullie hoe ik de plug&charge aan krijg. In sommige gevallen toch wel handig voor mij. Als ik dit probeer in te stellen op mijn telefoon bij laadfuncties en tarief/Plug & Charge en de provider kies (We charge in mijn geval), moet ik de voorwaarden controleren. Als ik dan installeren kies, krijg ik een foutmelding 'Er is iets misgegaan' en krijg daar een lange code te zien en of ik de klantenservice wil contacten als zich dit vaker voordoet. Iemand dit ook al eens voorgehad?
Mijn wagen draait op 4.1. Heb een betaald Elli/wecharge abonnement.

Met dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
erikvank schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:22:
[...]

Hij onthoudt de persoonlijke configuratie wel. Je hoeft hem alleen maar even opnieuw te selecteren. In mijn ogen is dat omslachtig, maar niet meteen nutteloos. Ik gebruik het regelmatig.
Eens, ik moet toch al op OK drukken voor dat onzinnige profiel-ding (bedankt Duitsland ..) dan druk ik op de knop die ongeveer bij de OK hangt op mijn home-schermpje en dan op individual en dan door.

Het is vooral vervelend als je zeer frequent zeer korte stukjes rijdt en de auto uitschakelt, anders vind ik het wel mee vallen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSnowflake
[...]

Ja inderdaad omslachtig. Je moet al eerst "ok" drukken, dan naar uw profielen gaan, het juiste profiel kiezen, dan naar assists, en de snelheidswaarschuwing uit zetten en velen zetten dan ook nog lane assist en zo uit.

Dat zijn zo veel stappen om te doen, dat het niet meer grappig is. Ik doe het alles zins niet, de profielen voegen mij te weinig toe om iedere rit die te gebruiken. Als ik over een ambetante weg rij, dan wil ik wel al eens de demping aanpassen, maar daar blijft het bij.

Als je doet zoals @True zegt, dan heb je dus op je home scherm altijd ruimte verlies door de profielen. terwijl er zo al niet heel veel informatie op het scherm kan (als je de kaart wil tonen).

Het is gewoon belachelijk dat er zo'n krachtige computer in zit en toch moeten we zo veel manuele handelingen doen. Een computer dient om te automatiseren, om makkelijker te maken, niet om meer stappen te verzinnen. (valt het op dat het mij stoort dat je in een auto maar zeer weinig kan customizen?!)

[ Voor 24% gewijzigd door MrSnowflake op 04-04-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Wagen staat mu bij de dealer voor het laadprobleem en de ramen die soms zakken als je ze omhoog wilt doen.

Die laatste kenden ze. Dat is de knelbeveiliging. Als het raam te stroef loopt (bijvoorbeeld bij kou), dan reageert de auto alsof er iets tussen het raam zit. Klinkt logisch. Gingen ze fiksen. Nu het warmer is komt het ook amper meer voor.
Terugkoppeling.

Auto weer terug. Allerlei diagnoses en proeflaadsessies gedaan. Niks uitgekomen. Zaken gereset en de accu een tijd afgekoppeld geweest. Afspraak over 2 weken om te bespreken of er verschil is.

Helaas nu geen verbinding meer in de app met de auto. In de auto wel 4g en een wit wereldbolletje. App zegt: zet het in de auto in de instellingen op online. Auto zegt: regel het in de app.
Adem-in, adem-uit. Hopelijk komt ie vanzelf weer online, voordat ik de hele aanmeldprocedure weer opnieuw moet doen. 🤐

Monteur had het een keer eerder gehad met een Q4. Die gaf wel een foutmelding.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
RGS schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 03:32:
[...]

@AartJW Dank je, is idd Glacier White.

Grappig trouwens, ik kom ook af van een P2 LRDM Performance Thunder. Mis het vermogen in de VW maar de VW is echt een veel fijnere auto. Stiller, kwalitatief beter, goede range en heerlijk voor lange reizen. Ben blij met de overstap.
Goed om te horen dat je ook van een Polestar komt. Net mijn ID 7 Pro tourer Limited edition besteld in Moonstone Grey 20 inch met de Interieur en exterieur plus pakkettennen een trekhaak. In juni moet ie komen. *O*

Vraagje hoe lang is de laadkabel? Die van de polestar was met 4 meter soms net te kort hier in de wijk.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
[...]

Gaan de stoelen en spiegels wel in de juiste stand met de sleutel of telefoon als je de auto opent? Of moet je dan ook eerst het profiel selecteren? We gebruiken de auto 50/50 hier en is toch fijn als die iig op de juiste stand staan bij instappen.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
AartJW schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:19:
[...]

Goed om te horen dat je ook van een Polestar komt. Net mijn ID 7 Pro tourer Limited edition besteld in Moonstone Grey 20 inch met de Interieur en exterieur plus pakkettennen een trekhaak. In juni moet ie komen. *O*

Vraagje hoe lang is de laadkabel? Die van de polestar was met 4 meter soms net te kort hier in de wijk.
5 meter, voldoende voor alle hoeken gedraaid staan naast een laadpaal.
Uitzondering is vooruit parkeren tegen een stoep en de laadpaal aan de verkeerde kant hebben terwijl die op de stoep staat, maar dat los je op door je auto te draaien.

File parkerend gaat het je lukken aangenomen dat je file parkeert met het verkeer mee dus bestuurder stapt uit aan de straatzijde.

Groen red je gemakkelijk, paars red je zonder dat de kabel de grond raakt, oranje red je of net of net niet (gewoon auto draaien).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KbXfVbO2Et0EPk5yOzsJBF-Xd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0o7SayCKtbly5ZFkiPhW4QJi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
AartJW schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:22:
[...]

Gaan de stoelen en spiegels wel in de juiste stand met de sleutel of telefoon als je de auto opent? Of moet je dan ook eerst het profiel selecteren? We gebruiken de auto 50/50 hier en is toch fijn als die iig op de juiste stand staan bij instappen.
Profielen zijn helaas niet gekoppeld aan de sleutel.

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
DaMenaz schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:30:
[...]

Als je de standknop 1,2,3 even indrukt voor het instappen zet ie hem wel op jouw maat natuurlijk, maar dat behoeft dus een knopdruk aan de stoel... Anders gebeurt het als je van profiel wisselt.
Als er een groot maatverschil is tussen de rijders zal degene met de lange benen het knopje moeten gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
[...]

Thanks. Raar dat zelfs de stoelen niet gekoppeld zijn aan een sleutel, bij auto zonder fancy software maar elektrische stoelen was dat juist prima geregeld. Ach het is niet anders en dus het is profiel selecteren of zoals @Zoomzoom zegt gewoon de knoppen.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
True schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:27:
[...]

5 meter, voldoende voor alle hoeken gedraaid staan naast een laadpaal.
Uitzondering is vooruit parkeren tegen een stoep en de laadpaal aan de verkeerde kant hebben terwijl die op de stoep staat, maar dat los je op door je auto te draaien.

File parkerend gaat het je lukken aangenomen dat je file parkeert met het verkeer mee dus bestuurder stapt uit aan de straatzijde.

Groen red je gemakkelijk, paars red je zonder dat de kabel de grond raakt, oranje red je of net of net niet (gewoon auto draaien).
[Afbeelding]
Kijk duidelijk kan het niet. Thanks!

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

@AartJW De type 3-kabel in het standaard-VW-accessoires-foldertje is 6 meter (die gele, er is er ook eentje van 10 meter).
Hij past ook mooi in het netje aan de zijkant van de kofferbak - voor de ID.4 had ik een haak voor aan de zijkant geprint die ook zou moeten passen maar daar hing hij toch een beetje in de weg als we een paar koffers mee hadden.
Ik kan overigens iedereen een EVcablehook aanraden, ik heb inderdaad nooit vieze handen van een over de straat slepende kabel gehad (hoewel 90% van de stroom in de ID.4 uit een snellader kwam en de wallbox thuis heeft een vaste kabel) :).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
kan er mij iemand aangeven hoe de LED lichtstrips in het interieur kunnen aangezet worden tijdens het rijden alsook hoe het kleur kan veranderd worden? De wagen betreft een tourer pro S - full option.
Dank voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGS

RGS

@AartJW
Goed om te horen dat je ook van een Polestar komt. Net mijn ID 7 Pro tourer Limited edition besteld in Moonstone Grey 20 inch met de Interieur en exterieur plus pakkettennen een trekhaak. In juni moet ie komen.
Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er ook veel plezier aan hebt! Nu nog ff geduld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
beutre schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:02:
kan er mij iemand aangeven hoe de LED lichtstrips in het interieur kunnen aangezet worden tijdens het rijden alsook hoe het kleur kan veranderd worden? De wagen betreft een tourer pro S - full option.
Dank voor de info
Volgens mij heet de app 'sfeer' in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47
Vandaag offerte ingediend bij leasemaatschappij voor een Pro S Limited (19”) met Interieur Plus en Exterieur Plus met trekhaak.

Gekozen voor Kind Red met zwart dak.

Volgens dealer zou levering al eind mei zijn. Ben benieuwd… ivm einde huidig contract mag hij sowieso pas opgehaald worden in juli.

Geeft VW nog wat tijd om software updates te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
[...]

:S
Bij m’n uitfaserende model 3 gaat dat allemaal (behalve de binnenspiegel) automatisch wanneer ik keyless (telefoon) instap.

Stoel, buitenspiegels, rij modus, mate van regeneratief remmen, indicatie accu (% of km) enz.
Wel jammer.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
Daarentegen steken ze de ID.7 niet in de fik. 😆

Catch my drift?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick2506
Hier gisteren bericht gehad dat de bestelde tourer GTX eind april in productie gaat, 2 weken geleden besteld. Als het goed is wordt deze week 22 geleverd dus vrij snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34
Ik heb gisteren ook nog contact gehad met m’n dealer over de prijsverlaging.
Schijnt dat Pon werkt aan een reactie/oplossing…
Ze zitten zelf nu ook wat in de maag met voorraad modellen.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvdLee
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 09:12
Hi! Ik had afgelopen maandag, na een zoektocht met verschillende autos, een bestelling geplaatst via leasemaatschappij voor een Pro Business met black pakket en interieur en exterieur plus. Ideale auto!
Woensdag toch weer geannuleerd op advies van de dealer omdat de nieuwe Limited Edition dezelfde specs zou hebben voor een lagere prijs. Maar is dat zo... ?

In eerdere configuratie werd er gesproken over 'microfiber' stof (ipv ArtVelours) wanneer je het interieur plus pakket koos, en werden het 'geventileerde voorstoelen'. In de Limited Edition is de microfiber stof niet meer terug te vinden, enkel 'artvelours'. En er wordt gesproken over 'actieve klimatisering', dus geen melding over 'geventileerde stoelen'.

Weet iemand of hier hetzelfde bedoeld wordt, maar met een andere naam? Of zit er toch een verschil in kwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
In de prijslijst van de Limited staat microfiber als onderdeel van het optionele Interieur Pakket Plus op de Limited Pro en Limited Pro S. Je hebt dan ook kleurkeuze (wit of grijs).
Art-velours is echt een andere bekleding.

https://www.volkswagen.nl.../id7/id7---id7-tourer.pdf

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Nu online

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

De pro business en pro limited edition zijn identiek aan elkaar op het standaard black pakket na voor de limited edition.

De artvelour bekleding is de standaard bekleding voor allebei die uitvoeringen. Het microfiber waar je het over hebt is op beiden een optie als onderdeel van het interieur plus pakket zoals DaMenaz zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door KMdijkens op 05-04-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LovBask
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:57
Over bekleding gesproken ... In BE wordt leder door ECA uitgevoerd. https://www.eca.be/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Helaas krijg ik de wagen na het garagebezoek gisteren, waarbij de spanning er een tijd helemaal vanaf is geweest, met geen mogelijkheid meer online. Kan dus niks met de app en niks met de onlinediensten in de auto.

Gekke is dat de symbolen in de auto wel aangeven dat er een actieve 4g verbinding is. Ook de wereldbol is wit en locatiedelen staat aan. Lampje in de SOS-knop is groen. Maar hij is dus niet online. Ook verbinden met mijn eigen wifi maakt niet uit. Diensten als Car2X, Spotify of de shop zijn dus niet te gebruiken in de auto en de app is in 1 klap waardeloos,

Geprobeerd de auto te verwijderen in de app. Dat lukt. Om de auto opnieuw aan te melden moet deze teruggezet worden naar fabrieksinstellingen. Helaas is ook daar dus een actieve internetverbinding voor nodig en dat werkt dus ook niet... :F

Tot slot de zekering 19-truc geprobeerd. Maakt ook geen verschil.

Dus maandag de dealer maar verrassen met een onverwachts bezoek.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers