Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larsue
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-03 08:12
Weet iemand eigenlijk wat de reden is van die lichte trilling in het rempedaal nét voor je bijna stil staat? Dit is hetzelfde gevoel in de pedaal alsof de ABS aanspringt waardoor ik telkens even “schrik” op het einde van de rembeurt.

Na 10 000 km kan ik er toch echt niet aan wennen.

In de sport stand heeft ie dat niet trouwens niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

Ik herken geen trilling, wel dat het rempedaal wat ‘zompig’ aanvoelt, maar dat komt volgens mij doordat 80% van het pedaal dat je intrapt niet de remmen activeert maar slechts de elektromotor laat regenereren. Pas het laatste stukje worden de mechanische remmen gebruikt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Larsue schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:35:
Weet iemand eigenlijk wat de reden is van die lichte trilling in het rempedaal nét voor je bijna stil staat? Dit is hetzelfde gevoel in de pedaal alsof de ABS aanspringt waardoor ik telkens even “schrik” op het einde van de rembeurt.

Ik herken dit ook niet, maakt D en B nog verschil?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:21

Denk dat je doelt op het moment dat de echte remmen er in komen ipv de regeneratie van de elektromotor.
In de B stand heb je daar veel minder last van dan in D. Is even wennen om in B te rijden maar na een paar dagen had ik het goed onder de knie en rijdt (remt) dan eigenlijk veel lekkerder dan de D stand.

[ Voor 15% gewijzigd door Wolksvagen op 10-02-2025 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-05 13:19

Ik heb dat ook gemerkt. Geen idee wat het is maar ben het wel al bijna gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
Wolksvagen schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Denk dat je doelt op het moment dat de echte remmen er in komen ipv de regeneratie van de elektromotor.
In de B stand heb je daar veel minder last van dan in D. Is even wennen om in B te rijden maar na een paar dagen had ik het goed onder de knie en rijdt (remt) dan eigenlijk veel lekkerder dan de D stand.
Ik gebruik de B stand eigenlijk nooit maar dat is omdat ik zowat heel de tijd cruise control heb aanstaan. Zelfs voor korte stukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
DaMenaz schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:56:
Hij kan maximaal 2 toestellen tegelijk koppelen volgens het boekje.
Wat IMHO erg laag is. Mijn vorige Toyota kon 5 toestellen aan. Ideaal voor mijn gezin want we zijn met 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:38
Het is wennen met de remmen! Ik heb al snel gekozen voor rijden in B en vind dat inmiddels erg prettig. Het gevoel in het rempedaal is wel onvoldoende naar mijn idee, het is soms wat zoeken naar de juiste remdruk. Als je de rem ver indrukt, in geval van nood, dan remt de auto trouwens erg goed. Dus het zal vooral de recuperatie zijn die ze geprobeerd hebben te maximaliseren.

Overigens piept bij mij de trommelrem achter (heb de indruk alleen rechts) regelmatig. Herkent iemand dat? Wellicht heeft het te maken met weersomstandigheden, want na een paar keer remmen verdwijnt het meestal weer. En bij nieuwe rit is het weer terug aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteip_vh
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-05 06:49

Geen idee wat het is, maar de mijne doet het ook. Net voor hij echt helemaal tot stilstand komt een getril in het rempedaal. Qua gevoel aan de pedaal soms zelfs alsof je op het eind niet echt goed remt maar nog effe over een stukje sneeuw schuift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jorritTyb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:31:
[...]

Wat IMHO erg laag is. Mijn vorige Toyota kon 5 toestellen aan. Ideaal voor mijn gezin want we zijn met 5.
Koppelen =! actief hebben.

Ik denk dat @DaMenaz bedoelt dat de ID.7 maximaal twee telefoons tegelijkertijd actief kan hebben. Bedoel jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
True schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:50:
[...]

Koppelen =! actief hebben.

Ik denk dat @DaMenaz bedoelt dat de ID.7 maximaal twee telefoons tegelijkertijd actief kan hebben. Bedoel jij dat ook?
Mijn toyota kon 5 toestellen gekoppeld hebben en had er geen probleem mee als al die vijf toestellen in de auto aanwezig waren (met bluetooth aan). De id7 komt klagen als die personen nog maar in de auto zijn met een altijd terugkerende boodschap die pas kon vermeden worden door een van de telefoons terug te verwijderen. Toch niet zo vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
jorritTyb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Mijn toyota kon 5 toestellen gekoppeld hebben en had er geen probleem mee als al die vijf toestellen in de auto aanwezig waren (met bluetooth aan). De id7 komt klagen als die personen nog maar in de auto zijn met een altijd terugkerende boodschap die pas kon vermeden worden door een van de telefoons terug te verwijderen. Toch niet zo vriendelijk
Vanochtend 3 devices in de auto die alle drie een BT-koppeling hebben, geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritTyb
True schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:07:
[...]

Vanochtend 3 devices in de auto die alle drie een BT-koppeling hebben, geen enkel probleem gehad.
Vreemd. Wel ik zal zien als het nog eens voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:22
jorritTyb schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Ik krijg geen foutmeldingen wanneer 4 gekoppelde telefoons in de ID.7 aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Ondertussen heb ik m'n ID.7 in ontvangst mogen nemen.
Ik merk dat zodra ik uitstap, de media ook volledig stopt. Is er een mogelijkheid om bv toch muziek te laten spelen, zonder dat je in de auto zit? Bij m'n vorige auto's schakelde dit pas na een tijdje uit.

Verder lijkt alles te werken zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
wars schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:15:
Ik merk dat zodra ik uitstap, de media ook volledig stopt. Is er een mogelijkheid om bv toch muziek te laten spelen, zonder dat je in de auto zit? Bij m'n vorige auto's schakelde dit pas na een tijdje uit.

Welkom en gefeliciteerd :)

Op het moment dat je 'm in park zet en de gordel loskoppelt en dan jezelf uit het zitvlak van de stoel tilt schakelt de auto af/uit. Je kunt ook het contact inschakelen, volgens mij kun je dan gebruik blijven maken van de media (e.d.) zonder dat jij in de auto hoeft te zitten. Volgens mij moet je nog wel de sleutel in de auto hebben (of in de buurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 17:23
wars schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:15:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y5IfMRCaX26-0Xb58P9J88cu10=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DTZKVedo4bg6ZbM7ka2RkUHi.jpg?f=user_large

Ik heb deze en dat werkt perfect. Voor de veiligheid doe ik mn gordel er niet inklikken met rijden.
Maar als je uitstapt en je klikt dit erin blijft de auto gewoon aan. Ideaal voor post en vuil wegbrengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:24

resusaapje

h less

Twas een beetje mistig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYRV7ebcGi8kUNtObnEVLxz_mso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdOWigJuqvVkIKgaenYIuanH.jpg?f=fotoalbum_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
LastSamurai schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:46:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb deze en dat werkt perfect. Voor de veiligheid doe ik mn gordel er niet inklikken met rijden.
Maar als je uitstapt en je klikt dit erin blijft de auto gewoon aan. Ideaal voor post en vuil wegbrengen.
Kun je dan niet gewoon gemakkelijker de bijrijdersgordel erin klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 17:23
True schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Kun je dan niet gewoon gemakkelijker de bijrijdersgordel erin klikken?
Kan ook, maar die moet ik dan helemaal van de andere kant pakken. En soms zit daar iemand en dan wordt het een heel gedoe. Dit ding klik je er zo in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

Tarin

Just plain weird.

KMdijkens schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 18:58:
Ik zit er nog wat mee te spelen nu, getriggered door jouw opmerking. Ik kan vanuit Apple maps wel delen naar de VW app, maar vanuit Google maps staat de VW app niet tussen de mogelijkheden om naar te delen. :?
Dat klopt, maar dat ligt volgens mij eerder aan wat Apple toestaat dan aan de Volkswagen-App. Op de iPhone van de zaak kopieer ik altijd het adres vanuit google maps en open vervolgens de VW-App en plak het dan in het zoekvenster. Heeft als voordeel dat het adres in tekst verstuurd wordt.
Als ik via Google Maps op mijn Android-telefoon de bestemming deel met de VW-App om hem naar de auto te sturen, komt hij altijd aan als 'dropped pin' - met minder kliks, dat wel.

Als ik het me goed herinner. We hebben al 2 weken geen ID.4 meer; de ID.7 Tourer staat sinds die tijd bij de dealer te wachten op kentekenplaten, tot frustratie van alle partijen. Ik woon/werk in Duitsland en mijn baas dacht tijd te sparen door de aanmelding online te doen (bij de vorige auto's liep het niet heel soepel dus dan maar uitbesteden) maar het duurt flink langer dan de beloofde 4 werkdagen :/.
Voorlopig kan ik vanuit huis werken, maar ik wil eigenlijk graag een keer groot boodschappen doen ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 13-02-2025 21:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 15:16
Ik kwam deze tegen:

https://www.volkswagen.nl...e-wissers-van-volkswagen/

Nu nog degelijke ruitenwissers monteren 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik blijf erbij, helemaal niets mis met de mijne. Ik denk dat er echt verschil tussen verschillende auto's zit qua ruitenwissers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik heb die van de ID.4 na 1,5 jaar laten vervangen, maar die waren na een jaar eigenlijk al(?) aan vervanging toe, qua piepen en strepen trekken (ondanks schoonmaken).
Ben benieuwd hoe die op de .7 zijn; het is in ieder geval handig dat daarvan al bekend is welke Aerotwin-bladen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Ik blijf erbij, helemaal niets mis met de mijne. Ik denk dat er echt verschil tussen verschillende auto's zit qua ruitenwissers.
Hoor inderdaad wisselende verhalen. Die van mij maakt precies een lelijke veeg op ooghoogte en maakt ook veel lawaai wanneer het raam niet heel nat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mriceke schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Hoor inderdaad wisselende verhalen. Die van mij maakt precies een lelijke veeg op ooghoogte en maakt ook veel lawaai wanneer het raam niet heel nat is.
Met dit weer heb ik ook een veeg voor mijn neus. Hoort bij de troep op de weg. Even sproeien en ik ben het weer kwijt. Dat ga je ook niet oplossen met andere wisserbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Met dit weer heb ik ook een veeg voor mijn neus. Hoort bij de troep op de weg. Even sproeien en ik ben het weer kwijt. Dat ga je ook niet oplossen met andere wisserbladen.
Jij bent gewoon minder gevoelig, dat kan handig zijn. Of je moet naar de oog- en oorarts, dat kan ook ;)

Ik vond de regensensor op de Tesla prima. Daarin stond ik behoorlijk alleen :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Dat is het probleem juist, je kunt blijven sproeien en schoonmaken, maar die veeg blijft na elke wis weer terugkomen.
Ik moet de bladen eens vervangen voor Bosch maar nog geen zin/tijd gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen
True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:12:
[...]

Helemaal mee eens. Niks mis met mijn ruitenwissers. Vegen goed schoon zonder gekke geluiden of gezwabber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlushyCarpet
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:14
Bij deze meld ik me ook aan voor dit topic. Ik heb al een tijdje meegelezen maar heb vandaag uiteindelijk de opdracht gegeven voor de productie van een ID7 Tourer (Pro Business) met de meeste opties er wel op in de kleur rood. De koop is particulier. De huidige verwachting zou zijn dat het eind april geleverd zou worden maar we zullen wel zien.

In aanloop hiernaartoe heb ik proefgereden in de ID7 en ook nog in een Renault Scenic E-tech. Die laatste vond ik ook een mooie auto en die biedt naar mijn idee veel waar voor z'n geld vond ik. Toch heb ik vanwege een aantal zaken uiteindelijk gekozen voor de ID7. De eerstvolgende stap zal zijn om een laadpaal te regelen voor bij huis en panelen op het dak.

Zijn er mensen die wellicht nog wat tips hebben waar ik rekening mee kan/moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
  • Laatst online: 28-05 23:17
Hi all,

Iemand had eens een linkje gepost naar een duitse site waar het effectieve rijbereik kon gesimuleerd worden. Ik vond die wel interessant daar je de verhoudingen stad/autosnelweg/gewestwegen kon instellen en dat toch redelijk goed overeenkwam.

Nu ben ik al een half uur aan het scrollen in dit forum en vind de link maar niet terug. Iemand die deze soms nog bij de hand heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
eizopro schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:54:
Hi all,

Iemand had eens een linkje gepost naar een duitse site waar het effectieve rijbereik kon gesimuleerd worden. Ik vond die wel interessant daar je de verhoudingen stad/autosnelweg/gewestwegen kon instellen en dat toch redelijk goed overeenkwam.

Nu ben ik al een half uur aan het scrollen in dit forum en vind de link maar niet terug. Iemand die deze soms nog bij de hand heeft?
Ik vond 'm ook handig en heb 'm in de topic start opgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eizopro
True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Ik vond 'm ook handig en heb 'm in de topic start opgenomen :)
Gevonden thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:52
SlushyCarpet schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:31:
Bij deze meld ik me ook aan voor dit topic. Ik heb al een tijdje meegelezen maar heb vandaag uiteindelijk de opdracht gegeven voor de productie van een ID7 Tourer (Pro Business) met de meeste opties er wel op in de kleur rood. De koop is particulier. De huidige verwachting zou zijn dat het eind april geleverd zou worden maar we zullen wel zien.

In aanloop hiernaartoe heb ik proefgereden in de ID7 en ook nog in een Renault Scenic E-tech. Die laatste vond ik ook een mooie auto en die biedt naar mijn idee veel waar voor z'n geld vond ik. Toch heb ik vanwege een aantal zaken uiteindelijk gekozen voor de ID7. De eerstvolgende stap zal zijn om een laadpaal te regelen voor bij huis en panelen op het dak.

Zijn er mensen die wellicht nog wat tips hebben waar ik rekening mee kan/moet houden?
Bij het aflever moment je lijstje aflopen van belangrijke dingen (lijstje is eerder op het forum voorbijgekomen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20
Flieger schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:42:
Hallo allemaal! Deze week de bestelling geplaatst van mijn ID.7 Tourer:

ID.7 Tourer Pro Business
Kleur: Grenadill Black
Velgen: Montreal, 20inch
Interieur: ArtVelours donkergrijs met zwart
Black Style pakket

[Afbeelding]

Ik verwacht de auto in week 8 te ontvangen. Ondertussen lees ik me hier in en mee. :Y)
Auto is vandaag in Nederland aangekomen. Keurig volgens planning.

Heeft iemand de typeaanduiding laten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 15:57
Hi tweakers, ik heb vandaag winterbanden laten monteren omdat ik binnen 2 weken naar de Franse alpen trek. Nu heb ik 2 vragen:
  • Waar kan ik de bandenspanning zien? Ik zocht onder setup en kan daar wel instellingen zien en de bandendruk resetten maar niet zien.
  • Ik zag er ook een knop (?) "winterbanden". Iemand enig idee wat het nut is hiervan? Ik kon er precies niet op klikken.
Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 12:46
Cirolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:27:
Hi tweakers, ik heb vandaag winterbanden laten monteren omdat ik binnen 2 weken naar de Franse alpen trek. Nu heb ik 2 vragen:
  • Waar kan ik de bandenspanning zien? Ik zocht onder setup en kan daar wel instellingen zien en de bandendruk resetten maar niet zien.
  • Ik zag er ook een knop (?) "winterbanden". Iemand enig idee wat het nut is hiervan? Ik kon er precies niet op klikken.
Bedankt!
VW heeft geen bandenspanningsmeters in de auto/velgen zitten. De waarschuwing dat er onvoldoende spanning op staat wordt bepaald met behulp van de ABS sensoren. In de auto kun je dus niet kijken wat de exacte spanning is. Vrijwel bij ieder compressor waarmee je meer druk kunt toevoegen zit ook een drukmeter, daarmee kun je wel bepalen wat de exacte druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Cirolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:27:
Bedankt!
Ik meen dat je ergens de maximumsnelheid in kan stellen voor de winterbanden, soms hebben die een lagere maximum snelheid. Voor de ID.7 is dat niet zo relevant gezien de limiet van 180 km/u, maar dit zal voor andere VWs (deze generatie) waarschijnlijk vergelijkbaar ergens in te stellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

MJMaverick schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:40:
[...]

VW heeft geen bandenspanningsmeters in de auto/velgen zitten. De waarschuwing dat er onvoldoende spanning op staat wordt bepaald met behulp van de ABS sensoren. In de auto kun je dus niet kijken wat de exacte spanning is. Vrijwel bij ieder compressor waarmee je meer druk kunt toevoegen zit ook een drukmeter, daarmee kun je wel bepalen wat de exacte druk is.
De laatste 2 VW's (Passat GTE/Arteon GTE) van mijn collega geven wel per band de druk aan, dat geluk heb ik tot nu toe niet gehad (Golf 7.5, ID.4, ID.7 blijkbaar..), maar als de auto miept dat een van de banden niet op druk is hebben we een 18-volt-accu-compressor van Makita (aanrader!).

Het is vooral vervelend als de garage na de bandenwissel vergeten is de andere set aan te melden. De melding dat *iets* klopt niet aan een of meer van je vier banden is niet leuk als je een eind moet rijden en je niet langs een benzinestation komt.. In de bovengenoemde Passat hadden we daadwerkelijk een lekke voorband toen ik een keer met hem mee reed, en je zag netjes de druk afnemen, waardoor we in konden schatten of we de volgende benzinepomp zouden kunnen halen of niet, en of we het vanaf daar tot de garage zouden halen. Hoewel het toch wel een beetje spannend was :P.

[ Voor 28% gewijzigd door Tarin op 15-02-2025 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
True schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:51:
[...]

Ik meen dat je ergens de maximumsnelheid in kan stellen voor de winterbanden, soms hebben die een lagere maximum snelheid. Voor de ID.7 is dat niet zo relevant gezien de limiet van 180 km/u, maar dit zal voor andere VWs (deze generatie) waarschijnlijk vergelijkbaar ergens in te stellen zijn.
Klopt! In hetzelfde menu kan ik inderdaad een max snelheid instellen. Dat zal het zijn, bedankt!

Vreemd wel dat je geen bandendruk kan zien. Ik kreeg melding dat er een afwijkende druk was op 1 band dus ik ging ervan uit dat er ergens wel sensoren zitten maar dat is dus niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eizopro
Cirolf schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:12:
[...]

Klopt! In hetzelfde menu kan ik inderdaad een max snelheid instellen. Dat zal het zijn, bedankt!

Vreemd wel dat je geen bandendruk kan zien. Ik kreeg melding dat er een afwijkende druk was op 1 band dus ik ging ervan uit dat er ergens wel sensoren zitten maar dat is dus niet zo.
Ik had dezelfde bedenking niet lang geleden en heb dat toen uitgezocht.
Zoals enkele reacties geleden aangehaald worden de abs sensoren gebruikt om het aantal omwentelingen per wiel bij te houden. Deze worden vergeleken met de referentie waarden die je instelt door de bandenspanningen te ‘resetten’ en de rotatie snelheden van de andere wielen. Een band met een lagere bandenspanning heeft een kleinere diameter en zal dus sneller draaien.
Slim gezien allemaal maar niet zo nauwkeurig als een daadwerkelijke bandendrukmeting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
True schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Welkom en gefeliciteerd :)

Op het moment dat je 'm in park zet en de gordel loskoppelt en dan jezelf uit het zitvlak van de stoel tilt schakelt de auto af/uit. Je kunt ook het contact inschakelen, volgens mij kun je dan gebruik blijven maken van de media (e.d.) zonder dat jij in de auto hoeft te zitten. Volgens mij moet je nog wel de sleutel in de auto hebben (of in de buurt).
Vandaag even getest, maar zodra ik niet meer op de stoel zit schakelt alles uit. Wel niet geprobeerd om de gordel in te klikken. Op zich geen groot probleem, is maar zelden echt nuttig.

Nog wat anders:
Bij het achteruit rijden ben ik gewoon dat m'n rechterspiegel naar beneden tilt. Deze optie staat aan in het menu, maar ik moet de knop van de spiegels ook elke keer opnieuw op R zetten. Dat was bij m'n vorige auto ook wel, maar toen was dit een echte knop die zo permanent stond. Bij elke start zijn al deze lampjes nu uit en moet ik deze terug op R zetten. ..Is dit zo nu design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wars schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 00:23:
[...]

Vandaag even getest, maar zodra ik niet meer op de stoel zit schakelt alles uit. Wel niet geprobeerd om de gordel in te klikken. Op zich geen groot probleem, is maar zelden echt nuttig.

Nog wat anders:
Bij het achteruit rijden ben ik gewoon dat m'n rechterspiegel naar beneden tilt. Deze optie staat aan in het menu, maar ik moet de knop van de spiegels ook elke keer opnieuw op R zetten. Dat was bij m'n vorige auto ook wel, maar toen was dit een echte knop die zo permanent stond. Bij elke start zijn al deze lampjes nu uit en moet ik deze terug op R zetten. ..Is dit zo nu design?
Druk eens op de 'Power' knop aan de stuurkolom zonder dat je op de bestuurdersstoel plaats neemt .

Aangaande dat laatste deel: Ja je hebt gelijk en ja, ook daar ga je in positieve zin aan wennen (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flieger
Zoomzoom schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Bij het aflever moment je lijstje aflopen van belangrijke dingen (lijstje is eerder op het forum voorbijgekomen)...
Ik heb al even gezocht naar dit lijstje, maar kan het niet vinden.

Voor mezelf al het volgende lijstje:
  • Luxe kentekenplaten
  • Kentekenhouder zonder tekst
  • Auto op Scandinavische stand zodat de achterlichten ook branden bij DRL (multimediasysteem wel in NL uiteraard)
  • Typeaanduiding eraf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zoomzoom
Flieger schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:42:
[...]

• Luxe kentekenplaten
  • Kentekenhouder zonder tekst
  • Auto op Scandinavische stand zodat de achterlichten ook branden bij DRL (multimediasysteem wel in NL uiteraard)
  • Typeaanduiding eraf
Daar moet vooral bij:
- dat de auto en de App gekoppeld en aangemeld moeten zijn voor wegrijden bij de dealer (vooraf app downloaden en VW account maken). De gebruikersaccount moet in de auto herkend worden.
- dat je vlak na wegrijden meteen DC laden test hoger dan 100kw, dat moet minimaal 10min. goed gaan.
- verifiëren dat de ID lichtstrip binnenin naar behoren werkt.

Dat zit bij mij top of mind maar ik vergeet mogelijk nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-05 10:51

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zoomzoom schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:56:
[...]

Daar moet vooral bij:

- dat je vlak na wegrijden meteen DC laden test hoger dan 100kw, dat moet minimaal 10min. goed gaan.
Dit is uiteraard ook volledig afhankelijk van de SoC waarmee de auto wordt afgeleverd. Als je met 100% batterij naar de dichtstbijzijnde SC rijdt en m er met zeg 95% aanhangt ga je never nooit 100kW halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Flieger schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Kan dit überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Ik laat het na levering hier weten. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik heb dit nog nergens bevestigd zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:34
True schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:39:
[...]

Ik heb dit nog nergens bevestigd zien worden.
Ik heb dit bij de lokale dealer destijds gevraagd voor de Enyaq. Stonden ze niet voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

FlipModeNL schreef op zondag 16 februari 2025 @ 07:36:
[...]

Ik heb dit bij de lokale dealer destijds gevraagd voor de Enyaq. Stonden ze niet voor open.
Volgens mij is het geen kwestie van niet willen maar niet kunnen. Bij mijn Sharan van 2015 kon je nog van alles aanpassen via VCDS, maar ook daar kon dat al niet. De ID.7 is helemaal dichtgetimmerd en daar valt sowieso niks aan te passen volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flieger
The Legend schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is het geen kwestie van niet willen maar niet kunnen. Bij mijn Sharan van 2015 kon je nog van alles aanpassen via VCDS, maar ook daar kon dat al niet. De ID.7 is helemaal dichtgetimmerd en daar valt sowieso niks aan te passen volgens mij.
Middels VCDS/VAGCom heb ik in de Golf van 2019 ook van alles laten aanpassen. Zaken geactiveerd die normaliter bijv in de GTI zitten, zoals ‘needle sweep’ en olie temperatuur weergave. Dat soort dingen zullen in de ID.7 inderdaad dichtgetimmerd zijn.

Achterlichten branden icm DRL is in Scandinavië verplicht, dus vandaar dat ik daar nog wel hoop voor heb omdat dealers een geïmporteerde auto ook op een andere landinstelling moeten kunnen zetten, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Flieger schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:09:
[...]

Middels VCDS/VAGCom heb ik in de Golf van 2019 ook van alles laten aanpassen. Zaken geactiveerd die normaliter bijv in de GTI zitten, zoals ‘needle sweep’ en olie temperatuur weergave. Dat soort dingen zullen in de ID.7 inderdaad dichtgetimmerd zijn.

Achterlichten branden icm DRL is in Scandinavië verplicht, dus vandaar dat ik daar nog wel hoop voor heb omdat dealers een geïmporteerde auto ook op een andere landinstelling moeten kunnen zetten, lijkt me.
Ik ben benieuwd, als het kan zou ik dat ook wel willen. Staat mooier en is ook gewoon veiliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Vanochtend weer eens een ritje van oost naar west :P Vertrokken met -2,5 en arriveerde met +0,5, wel droog en een zonnetje. Bijna alleen snelweg, 166km, 108 op de TA, 96km/h gemiddeld met 18,7kWh/100kmx, 58% accu resterend. Kom dus prima heen en weer zonder te laden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Droog+zonnetje (en niet teveel wind (uit de verkeerde richting)) scheelt een hoop. Ik ben erg benieuwd hoe het verbruik er hier in Duitsland uit gaat zien, met wat meer heuveltjes. Het meerverbruik bij regen viel me tegen in de ID.4, maar het regent bijna nooit (.nl) ;).

Als ik de auto tenminste ooit nog op mag halen. Hopelijk is hij deze week vrijdag klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tulipmania
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13-04 14:47
The Legend schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:45:
Vanochtend weer eens een ritje van oost naar west :P Vertrokken met -2,5 en arriveerde met +0,5, wel droog en een zonnetje. Bijna alleen snelweg, 166km, 108 op de TA, 96km/h gemiddeld met 18,7kWh/100kmx, 58% accu resterend. Kom dus prima heen en weer zonder te laden :)
Ha ha ik heb gisteren precies dezelfde afstand gereden van west naar oost, maar had dus wind tegen. En een rekje met twee fietsen op de trekhaak.. Kwam aan met 48% :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

tulipmania schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:50:
[...]

Ha ha ik heb gisteren precies dezelfde afstand gereden van west naar oost, maar had dus wind tegen. En een rekje met twee fietsen op de trekhaak.. Kwam aan met 48% :/
De terugweg was bij mij ook minder zuinig, daar zitten ook iets hoogtemeters in denk ik. 162km met 95km/h gemiddeld aan 21,1kWh/100km. Had nog 9% over toen ik thuis kwam. Dus een dikke 350km haal in winterse omstandigheden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
The Legend schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:54:
[...]

De terugweg was bij mij ook minder zuinig, daar zitten ook iets hoogtemeters in denk ik. 162km met 95km/h gemiddeld aan 21,1kWh/100km. Had nog 9% over toen ik thuis kwam. Dus een dikke 350km haal in winterse omstandigheden wel.
Ik heb gisteren 333km gereden aan 76km/h gemiddeld (voornamelijk snelweg wel) aan een gemiddelde van 19.4kWh/100km. Ik was gestart met 78% of 79% en terug thuis met 2% resterend, toch nipt :D

Wat ik nu wel vreemd vind. 333km aan een verbruik van 19.4kWh / 100km wil zeggen dat ik gisteren 64,6kWh heb verbruikt, tegelijk heb ik ongeveer 77% batterij verbruikt. Maar als 64kWh gelijk is aan 77% batterij zou mijn totale batterij capaciteit op 83,89kWh uitkomen ipv 77. Of zit mijn wiskunde ergens fout?

Waren jullie met een volle batterij gestart?

[ Voor 20% gewijzigd door Cirolf op 17-02-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 09:49
Cirolf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:50:
[...]

Ik heb gisteren 333km gereden aan 76km/h gemiddeld (voornamelijk snelweg wel) aan een gemiddelde van 19.4kWh/100km. Ik was gestart met 78% of 79% en terug thuis met 2% resterend, toch nipt :D

Wat ik nu wel vreemd vind. 333km aan een verbruik van 19.4kWh / 100km wil zeggen dat ik gisteren 64,6kWh heb verbruikt, tegelijk heb ik ongeveer 77% batterij verbruikt. Maar als 64kWh gelijk is aan 77% batterij zou mijn totale batterij capaciteit op 83,89kWh uitkomen ipv 77. Of zit mijn wiskunde ergens fout?

Kijk je naar rit verbruik of verbruik over een lange periode, Daar zit waarschijnlijk het verschil in.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cirolf
Wimhaw schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Kijk je naar rit verbruik of verbruik over een lange periode, Daar zit waarschijnlijk het verschil in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tw_lJFp6oBvjLfgBcMC1-Yd7WEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sl95SWvxk7pKk7GvgZiBGGz4.jpg?f=fotoalbum_large

"Sinds laden", dus dat zouden wel de goeie gegevens moeten zijn. Misschien is mijn batterij gewoon wat groter uitgevallen (een mens kan hopen) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05 10:36
The Legend schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:31:
[...]

Jammer, want als je bvb voor de ID.3 en ID.4 de max snelheid van 160 naar 180 zou kunnen doen zou dat heel wat schelen... :)

Met een 77kWh accu kan je op een rit van 120km met af en toe 180 in de avond op de snelweg echt wel tijd besparen :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58

Superflip

*pwiet*

Ik heb sinds een weekje het gevoel dat de bestuurderszetel los staat. Ik voel hem bij het vertrekken soms een tikje verschuiven. Ik ben er alleen nog niet achter of het de zitting of de rugleuning is.

Ook de zitting van de achterbank is los, wellicht één of andere clip die afgebroken is.

Iemand nog deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
Superflip schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:51:
Ik heb sinds een weekje het gevoel dat de bestuurderszetel los staat. Ik voel hem bij het vertrekken soms een tikje verschuiven. Ik ben er alleen nog niet achter of het de zitting of de rugleuning is.
Het is niet het automatisch aanspannen van de gordels dat je voelt? De comfortuitstap-functie is bij mijn weten het enige dat zelfstandig aan de positie van de stoel morrelt, dus probeer dat eens uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:58

Superflip

*pwiet*

bdbfz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:05:
[...]

Het is niet het automatisch aanspannen van de gordels dat je voelt? De comfortuitstap-functie is bij mijn weten het enige dat zelfstandig aan de positie van de stoel morrelt, dus probeer dat eens uit te schakelen.
Nee, het is echt de stoel die een stukje beweegt op een niet elektrische manier. Het is minimaal maar wel duidelijk voelbaar. De comfort instap werkt normaal en het is ook nog maar recent begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Cirolf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:21:
[...]

[Afbeelding]

"Sinds laden", dus dat zouden wel de goeie gegevens moeten zijn. Misschien is mijn batterij gewoon wat groter uitgevallen (een mens kan hopen) :D
Die % zijn afronding... Dus dat kan een verschil zijn... Daarbovenop is voor de 77kw netto capaciteit de bruto capaciteit denk ik 5 of 6kw hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tulipmania
  • Laatst online: 13-04 14:47
Cirolf schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:50:
[...]

...
Ja 100%. Ik zat wel op 25kWh/100km met fietsenrek, kou, tegenwind en vals plat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolksvagen

Ook de zitting van de achterbank is los, wellicht één of andere clip die afgebroken is.

Misschien de verlenging van de zitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
True schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:03:
Hebben jullie ook zo'n mooie bladvanger?

Ik heb het gevoel dat het blad hier niet uit zichzelf meer uit komt, hoe ziet dit er bij jullie uit?

[Afbeelding]
Bijna twee maand verder zit het blad er nog steeds in. Ik ben hier niet echt over te spreken als ik eerlijk ben. Ik krijg het er niet uit met de perslucht-blazer bij de stofzuigstraat ná de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18
Superflip schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:58:
[...]

Nee, het is echt de stoel die een stukje beweegt op een niet elektrische manier. Het is minimaal maar wel duidelijk voelbaar. De comfort instap werkt normaal en het is ook nog maar recent begonnen.
kan dit bevestigen voel dit soms ook.
Voelde dit ook in de enyaq.

Is vooral bij iets sportiever optrekken dat de rugleuning voelt bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
True schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Bijna twee maand verder zit het blad er nog steeds in. Ik ben hier niet echt over te spreken als ik eerlijk ben. Ik krijg het er niet uit met de perslucht-blazer bij de stofzuigstraat ná de wasstraat.
Wat je zou kunnen proberen is om met een aquarium pincet het blad weg te halen. Volgens mij moet dat kunnen als ik je foto zo zie.
Zoek even op aquarium pincet. Ze zijn zeker tot 45 cm lang te koop.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-05 08:35

Ik ervaar hetzelfde, niet direct hinderlijk maar toch merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Je woont zo te zien in net zo'n (overigens erg fijne) groene buurt met veel, al wat oudere eikenbomen en beukenhagen als dat ik woon. Ik heb er hier dan ook nog eens aantal grote 'sparren' bij staan zodat er bij mij ook altijd nog een flinke lading dennennaalden in alle gaten en kieren (en in het interieur) terecht komen in het najaar.

M'n huidige ID.3 heb ik pas sinds 18-December 2024 dus die heeft dit seizoen nog geen rotzooi verzameld maar met al m'n andere moderne auto's van de laatste jaren kon ik altijd de hele bodembeschermer / aerodynamische geleider-plaat er onderuit pakken om die zooi tussen de bumper en radiateur weg te halen. Heb daarbij het geluk dat ik binnen m'n vriendenkring ook mensen heb welke een hefbrug hebben zodat ik niet op z'n kop onder de auto hoef te kruipen, desnoods met behulp van een setje 'oprij-bokken'.

Suc-6 met het verwijderen in ieder geval. Al die "brandstof" besparende maatregelen bij moderne auto's maakt het poetsen en schoonhouden er niet gemakkelijker op :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GefBE
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:11
Vraagje ivm monteren van dakdragers: sinds een paar weken rij ik met een Pro S Tourer en met het oog op een weekend weg was ik aan het kijken waar ik de dakdragers moet plaatsen. Bij mijn vorige wagens waren er indicatoren op de dakrails waar je die moest vastmaken, bij de ID7 zie ik niets, ook de handleiding is daar stil over (tenzij ik er over lees).

Ik neem aan dat ik ze boven de B en C stijl moet zetten, klopt dat?

En voor de koffer: iemand ervaring met dit Boot buddy Versaliner? Doel is de koffer netjes houden ook al gaat de golden retriever mee...

Verder tot nu toe erg tevreden na kleine 1500km. Het verbruik zit tussen 19 & 22kwh/100km met winterbanden en vaak een volle wagen op de snelweg (+-120-125km/u op de snelweg), veel korte ritten met dus veel opwarmen er ook nog bij, dus het verbruik zal wel nog zakken. Snelladen ook eens getest en loopt goed: op 29% gestart met 85kw en liep snel op naar 130kw (zonder voorverwarmen) waar het mij leek te blijven tot 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
DaMenaz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 02:06:
[...]

Ja, werkt hier gewoon. Zowel bij openen als sluiten de knop in de deur omhoog trekken. Auto moet aan staan en in de P-stand.
Vandaag kwam ik er toevallig achter dat dit ook in de drive wel lukt, maar ik had nog geen meter gereden toen ik dat deed. Beetje eigenaardig dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Ik denk dat de camera in mijn rechter zijspiegel stuk is, of dat er vocht in zit (en dus stuk is ..).
Het beeld wiebelt ook constant dus ik denk niet een fysiek defect aan de camera zelf, maar vocht in de lens. Oppoetsen heeft geen nut, dat doe ik wel met enige regelmaat overigens zeker met het huidige weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXvGubBFLyGr7gsH5jYoZ-max-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZbqC1WKvfuZ4mXCB1kduAlee.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldabra
  • Laatst online: 30-04 23:12
GefBE schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:15:
Vraagje ivm monteren van dakdragers: sinds een paar weken rij ik met een Pro S Tourer en met het oog op een weekend weg was ik aan het kijken waar ik de dakdragers moet plaatsen. Bij mijn vorige wagens waren er indicatoren op de dakrails waar je die moest vastmaken, bij de ID7 zie ik niets, ook de handleiding is daar stil over (tenzij ik er over lees).

Ik neem aan dat ik ze boven de B en C stijl moet zetten, klopt dat?
Dakdragers van Thule zeggen 70 cm tussen beide stangen te houden. Dat pas ik toe op mijn huidige V60 zodanig dat de achterklep nog open kan. Zit dan inderdaad boven de B en C stijl. Ga die verder gebruiken op mijn ID.7 Tourer (die zopas geleverd is en nu wordt ingeschreven en alle andere administratie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:38:
Ik denk dat de camera in mijn rechter zijspiegel stuk is, of dat er vocht in zit (en dus stuk is ..).
Het beeld wiebelt ook constant dus ik denk niet een fysiek defect aan de camera zelf, maar vocht in de lens. Oppoetsen heeft geen nut, dat doe ik wel met enige regelmaat overigens zeker met het huidige weer.

[Afbeelding]
Lijkt inderdaad op condens op de lens. Je zou verwachten dat dat weg te halen is op een of andere manier, mogelijk weet de garage een truc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Zoomzoom schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Lijkt inderdaad op condens op de lens. Je zou verwachten dat dat weg te halen is op een of andere manier, mogelijk weet de garage een truc
Föhn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:01:
[...]

En vanochtend was het weer weg, overigens wel de dealer gebeld en ik mag volgende week donderdag langskomen. In mijn optiek, als het kan voorkomen met een nog geen vier maanden oude auto kan het de komende vijf jaar nog wel vaker voorkomen en wachten tot ik er weer last van heb om dan langs te komen gaat m.i. ook niet veel nut hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bdbfz
Heeft er nog iemand last van een piepend rempedaal? Zowel wanneer ik er zelf op duw, als wanneer het uit zichzelf beweegt bij Travel Assist/ACC remacties, piept het pedaal. Was al een tijdje sporadisch aanwezig, maar is duidelijk aan het verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Bij mij was spontaan een aantal wijzigingen in de instellingen ontstaan, bv. automatisch snelheid aanpassen adhv snelheidsborden stond spontaan weer aan, aangepaste IDA-woord was verdwenen, en custom dashboard was ineens aangepast. Waarom, geen idee. Zag wel dat er wat app-updates waren geweest op 15/2.

Geen piepend pedaal hier.

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 19-02-2025 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
The Legend schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:36:
Bij mij was spontaan een aantal wijzigingen in de instellingen ontstaan, bv. automatisch snelheid aanpassen adhv snelheidsborden stond spontaan weer aan, aangepaste IDA-woord was verdwenen, en custom dashboard was ineens aangepast. Waarom, geen idee. Zag wel dat er wat app-updates waren geweest op 15/2.

Geen piepend pedaal hier.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat er nooit "faq's" lijken te komen bij die updates... Je hebt gewoon geen idee waarom, wat er wijzigt en wat de impact is. Het lijkt wel of hardware mannen niet snappen hoe je software onderhoud naar klanten toe.
Terwijl ze dat toch geregeld zien op hun mobieltje zou ik denken...

• Zoomzoom
Zoomzoom schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:50:
[...]

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat er nooit "faq's" lijken te komen bij die updates... Je hebt gewoon geen idee waarom, wat er wijzigt en wat de impact is. Het lijkt wel of hardware mannen niet snappen hoe je software onderhoud doet naar klanten toe.
Terwijl ze dat toch geregeld zien op hun mobieltje zou ik denken...

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:05
Release notes zouden wel fijn zijn ja. Bij onze Leon e-Hybrid is het trouwens hetzelfde. Met enige regelmaat updates, maar je moet maar gokken waarvoor.

[ Voor 60% gewijzigd door DaMenaz op 20-02-2025 15:25 ]

Catch my drift?

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:06
Ben aan het oriënteren op een ID7 Tourer en heb proefgereden en probeer nu uit te zoeken welke opties er op zouden moeten.

Het wordt een Pro Business en denk aan een Black Style pakket maar vindt die velgen echt niet mooi en zou graag de standaard 19 inch velgen erbij willen.
Weten jullie of dit mogelijk is?

Ik denk dat ik de warmte pomp niet neem maar er is toch twijfel. Hoe werkt het zonder WP?

Is de standaard vering prima of toch de adaptieve dempers nemen? Helaas zit daar ook een panorama dak aan vast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-05 23:15
Hoi vraag me af kan je als je wegloopt met keyless entry ergens instellen dat hij piept ?
volgens mij heeft hij dat 1 keer gedaan maar kan dit nergens vinden

normaal had ik dit altijd uit staan op andere autos maar nu 2 keer gehad dat auto niet was afgesloten dus handiger dat hij dan maar piept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
Mikew schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:27:
Hoi vraag me af kan je als je wegloopt met keyless entry ergens instellen dat hij piept ?
volgens mij heeft hij dat 1 keer gedaan maar kan dit nergens vinden

normaal had ik dit altijd uit staan op andere autos maar nu 2 keer gehad dat auto niet was afgesloten dus handiger dat hij dan maar piept
Bij mij piept hij als hij niet kan sluiten. Maar heb ook al een keer gehad geen piep Maar ook niet gesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zIJyGZQrrUKcBSklHJWEp78Nn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPFwdcSgmbh07Dk4RslsnPoX.jpg?f=fotoalbum_large

Holla, die Waldfee.. de Zulassing is gelukt. Morgen ophalen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipModeNL
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:34
BigGreen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:47:
Ben aan het oriënteren op een ID7 Tourer en heb proefgereden en probeer nu uit te zoeken welke opties er op zouden moeten.

Het wordt een Pro Business en denk aan een Black Style pakket maar vindt die velgen echt niet mooi en zou graag de standaard 19 inch velgen erbij willen.

Ik denk dat ik de warmte pomp niet neem maar er is toch twijfel. Hoe werkt het zonder WP?

Is de standaard vering prima of toch de adaptieve dempers nemen? Helaas zit daar ook een panorama dak aan vast!
Mij is verteld dat de standaard 19” velgen er niet bij konden dus heb de optionele 20” maar genomen. In DLD kun je in de configurator wel de 19” velgen icm het black pakket nemen. Alleen dan wel tegen een meerprijs die gelijk is aan de meerprijs van 20” velgen in NL. Snapt u het nog? ;-)

ACC had ik ook gewild, maar idd niet in een (duur) pakket met een panoramadak dat ik niet wilde.

• BigGreen
FlipModeNL schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Mij is verteld dat de standaard 19” velgen er niet bij konden dus heb de optionele 20” maar genomen. In DLD kun je in de configurator wel de 19” velgen icm het black pakket nemen. Alleen dan wel tegen een meerprijs die gelijk is aan de meerprijs van 20” velgen in NL. Snapt u het nog? ;-)

ACC had ik ook gewild, maar idd niet in een (duur) pakket met een panoramadak dat ik niet wilde.
Ik zie nu dat je inderdaad de 20 inch er aan kunt toevoegen in de Nederlandse configurator maar niet de 19 inch |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolksvagen

Denk dat styling opties heel erg afhankelijk zijn van persoonlijke smaak. Ik vind persoonlijk dat black style icm zwart dak niet mooi.
Zou panoramadak juist wel doen, voelt heerlijk ruimtelijk.
Mijn adaptieve dempers staan gewoon altijd op comfort stand en dat is volgens mij hetzelfde als de standaard vering, rijdt prima.
Zou sowieso het interieurpakket Plus nemen, echt heerlijk die massagestoelen en wit/zwart bekleding vind ik erg mooi!
Heb ook warmtepomp maar je weet nooit hoeveel extra kilometer range dat nou oplevert in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
Wolksvagen schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:59:
[...]

Denk dat styling opties heel erg afhankelijk zijn van persoonlijke smaak. Ik vind persoonlijk dat black style icm zwart dak niet mooi.
Zou panoramadak juist wel doen, voelt heerlijk ruimtelijk.
Mijn adaptieve dempers staan gewoon altijd op comfort stand en dat is volgens mij hetzelfde als de standaard vering, rijdt prima.
Zou sowieso het interieurpakket Plus nemen, echt heerlijk die massagestoelen en wit/zwart bekleding vind ik erg mooi!
Heb ook warmtepomp maar je weet nooit hoeveel extra kilometer range dat nou oplevert in de kou.
Dank voor je reactie!
Smaken verschillen want ik vindt die wit/zwarte bekleding dus juist echt niks, veel te wit.
Panoramadak is niet handig als je veel met de laptop in de auto zit.
Massagestoelen zitten er op de business al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05 12:18

Ik spreek BE hier.
Je kan black style nemen en dan optie nemen met de 19inch Hudson met all-season.
Ok je hebt dan all-seasons, maar dan heb je wel de 19inch Hudson.
Je kan het ook omgekeerd doen.
Niet black-style pakket nemen en gewoon standaard laten.
En de zilveren rand rond het dak laten wrappen in het zwart.

Er zijn in BE packs zonder pano dak.
Design pack plus zonder pano dak, alsook met.
Ik weet niet in NL, maar in BE heb je de keuze.
Kost +- 1000 euro minder.

*edit*
Net door de NL configurator gelopen en is inderdaad heel restrictief.
Dus enigste optie die mogelijk is voor u is het laten wrappen in het zwart. :)

De DCC is wel een meerwaarde om eerlijk te zien.
Heel comfortabel rijden en filtert goed de oneffenheden uit de weg.

[ Voor 11% gewijzigd door scifoflux op 21-02-2025 09:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wolksvagen schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:59:
[...]

Ik heb al eens uitgeplozen hoe die warmtepomp nu echt werkt, door het lezen van de technische documentatie. Wij denken aan een omgekeerde airco (met de buitenlucht als bron etc.). Echter de warmtepomp op het MEB platform heeft eigenlijk alleen het koel- c.q. verwarmingscircuit van de HV-batterij als bron.

Als je winterdag wil vertrekken is je batterij ook koud. Alle warmte komt dan, ook al heb je de warmtepomp, van de PTC heater. Dan ben je dus niet beter af.

Je gaat er pas wat aan hebben als je vaak ritten maakt waarbij je aan de snellader hangt, immers warmt dan de batterij significant op. Die warmte kan de warmtepomp dan gebruiken om het interieur (deels) op temperatuur te houden. Op dat soort langere ritten heb je er dus wat aan. Maar ook dan is de meerwaarde in range in mijn beleving aardig beperkt.

Ik heb de warmtepomp op mijn Enyaq. Showroommodel en hij zat erop. Zou ik hem weer nemen? Absoluut niet. Zelfs als je vaak lange ritten maakt, kun je je afvragen of het de meerprijs waard is.

Ieder moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar het is goed om te begrijpen wanneer het is jouw situatie een meerwaarde zou hebben.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Ik heb al eens uitgeplozen hoe die warmtepomp nu echt werkt, door het van de technische documentatie. Wij denken aan een omgekeerde airco (met de buitenlucht als bron etc.). Echter de warmtepomp op het MEB platform heeft eigenlijk alleen het koel- c.q. verwarmingscircuit van de HV-batterij als bron.

Als je winterdag wil vertrekken is je batterij ook koud. Alle warmte komt dan, ook al heb je de warmtepomp, van de PTC heater. Dan ben je dus niet beter af.

Je gaat er pas wat aan hebben als je vaak ritten maakt waarbij je aan de snellader hangt, immers warmt dan de batterij significant op. Die warmte kan de warmtepomp dan gebruiken om het interieur (deels) op temperatuur te houden. Op dat soort langere ritten heb je er dus wat aan. Maar ook dan is de meerwaarde in range in mijn beleving aardig beperkt.

Ik heb de warmtepomp op mijn Enyaq. Showroommodel en hij zat erop. Zou ik hem weer nemen? Absoluut niet. Zelfs als je vaak lange ritten maakt, kun je je afvragen of het de meerprijs waard is.

Ieder moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen. Maar het is goed om te begrijpen wanneer het is jouw situatie een meerwaarde zou hebben.
Denk ook aan de herrie die dat ding volgens meerdere eigenaren maakt en het verplichte regelmatige onderhoud. €275 om het jaar als ik me goed herinner.
Kortom, in NL/BE/DE niet interessant, in S/NOR/FIN een must.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
resusaapje schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Denk ook aan de herrie die dat ding volgens meerdere eigenaren maakt en het verplichte regelmatige onderhoud. €275 om het jaar als ik me goed herinner.
Kortom, in NL/BE/DE niet interessant, in S/NOR/FIN een must.
Komt er ook nog eens bij dat je op een volle accu, maar theoretisch gemiddeld ca. 30km extra bereik hebt. Aangezien de meeste tussen de 10% en 80% de batterij gebruiken hou je een schamele 21km ervan over.
Aan de hand van een berekening van me haal je zelf de investering er nooit uit. Heb deze berekening al eerder in dit forum gepost.

Met de 2 vorige redenen en mijne is het geen aanrader om een warmtepomp te plaatsen.
Helemaal jouw keuze verder als je het toch wilt doen. :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:41
Hier 1 reden waarom toch de warmtepomp.
Rij regelmatig (vaak meermaals per week) zulke afstanden dat het net aan is: red ik het heen en weer of net niet? Met regelmaat minder dan 30km speling.

Voor die specifieke usecase vond ik de warmtepomp het proberen waard (want ja, zeker weten doe je het niet, praktijk is weerbarstig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Maar je batterij heeft dan toch nauwelijks temperatuur in zich, als je niet aan de snelladers hangt op dat traject... Dus precies welke warmte wil je dan pompen?

Die 30km kan best kloppen, maar dan wel op de 1000km-ritten zeg maar :)

[ Voor 18% gewijzigd door JanHenk op 21-02-2025 10:18 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
scifoflux schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Ik spreek BE hier.
Je kan black style nemen en dan optie nemen met de 19inch Hudson met all-season.
Ok je hebt dan all-seasons, maar dan heb je wel de 19inch Hudson.
Je kan het ook omgekeerd doen.
Niet black-style pakket nemen en gewoon standaard laten.
En de zilveren rand rond het dak laten wrappen in het zwart.

Er zijn in BE packs zonder pano dak.
Design pack plus zonder pano dak, alsook met.
Ik weet niet in NL, maar in BE heb je de keuze.
Kost +- 1000 euro minder.

*edit*
Net door de NL configurator gelopen en is inderdaad heel restrictief.
Dus enigste optie die mogelijk is voor u is het laten wrappen in het zwart. :)

De DCC is wel een meerwaarde om eerlijk te zien.
Heel comfortabel rijden en filtert goed de oneffenheden uit de weg.
Over DCC ben ik het niet met je eens. Ik rij toevallig deze week in België en slecht wegdek is gewoon slecht wegdek. In Nederland maakt het uit voor de drempels en stuurgevoel in de bochten, maar echte oneffenheden ga je op alle modus merken. Maar ik kan de Belgische wegen nog wel even proberen op maximaal comfort en wellicht draait dat mijn mening bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eizx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-05 15:52

Recent eentje besteld, bij mijn bestelling was het mogelijk om black style met reguliere velgen te nemen bij navraag aan de dealer. Overigens is het panorama dak ook de reden waarom ik niet gekozen heb voor DCC.

[ Voor 4% gewijzigd door Eizx op 21-02-2025 10:55 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 43 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers