Ik ben vandaag met de nieuwe ID.7 (Tourer Pro, de gewone extra Interieur/Assistentie/Comfortpakketen maar zonder warmtepomp; software-versie 5.2) van de dealer naar huis gereden. 99% accu bij vertrek, 25% over na 320km.
Valt me niet tegen, 127km/h op ACC (paar keer het pedaal ingetrapt om in te halen enzo) met stukjes Baustelle/tunnels (dan 87km/h), 5-10°,
een paar bergen over / tunnels door. Met de ID.4 was ik denk ik niet onder de 20kWh/100km gebleven.
Hier is hij nog schoon:
Eerste indrukken:
UI is vloeiend/snel. De mogelijkheid bovenin snelkoppelingen toe te voegen is top.
Merkbaar meer vermogen dan de ID.4, lager verbruik.
Ik mis mijn panoramadak niet. Warmtepomp ook niet, denk ik, ik kom verder dan met de ID.4 en daarmee kwam ik eigenlijk ook niet in de knel bij mijn reisstijl.
Fijne stoelen; ik mis de iets hogere zit van de ID.4 niet. Heb plek zat (ben 1m96), pas ook nog achter mezelf. op de achterbank.
Massagesysteem is flink verbeterd ten opzichte van de Golf 7.5 en ID.4.
Een oprolbare hoedenplank! Dat enorme ding van de ID.4 voelde goedkoop aan.
HUD is beter (mooier, beter afleesbaar), maar ik mis de instelmogelijkheden die de ID.4 op het kleine schermpje had (knop naar rechts om te bepalen wat voor extra info je wil zien).
Het standaard audiosysteem is ok, net zoiets als dat van de ID.4, maar niets bijzonders.
Klimatisering is beter te bedienen dan bij de ID.4.
De Spotify-app is leuk voor muziek maar waardeloos voor podcasts waar je nog een backlog van hebt (geen 'laat me zien wat ik nog niet gehoord heb, van oud naar nieuw'). Ik probeer dit weekeinde of een tweede gebruiker zich met zijn/haar eigen account aan kan melden, anders maak ik een auto-account aan, is dat Family-abonnement nog ergens goed voor.
Draadloos laden werkt (eerste keer in een VW, iPhone 14 met hoesje).
De luchtroosters waar je als passagier tegenaan kijkt zijn lelijk als er licht in valt, maar dat is een Passat-design-element geloof ik.
Scherm is een vingerafdrukkenmagneet, snel dat
Disskin-ding erop.
Dit was een voorraad-auto, dus ik heb helaas niet zelf de kleur kunnen kiezen (#teamblauw; ik had er ook het betere audiosysteem bij gekozen), maar ik ben hardstikke blij met deze auto. Het alternatief was een Ford Explorer geweest, met minder (praktische) bagageruimte, minder bereik (want hoger) en mindere stoelen (alleen met sportstoelen op voorraad).
[
Voor 15% gewijzigd door
Tarin op 21-02-2025 16:42
]