GA ik misschien een keer uitproberenDaMenaz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:37:
Ik heb het meegeleverde net over de rubberen schaal gespannen en dat werkt prima om dingen op z’n plek te houden.
Dat zit zo lastig. 😆resusaapje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:59:
[...]
Ik ook. Maar je weet dat dat het bedoeld is om voor de achterbank te spannen?
Gaat dus om deze (foto geleend van een HB):
:strip_exif()/f/image/hYr1eqX6y77OC8kZamsJoPea.jpg?f=fotoalbum_large)
Het bagagescheidingsnet ligt nog in z’n etuitje onder de vloer.
[ Voor 53% gewijzigd door DaMenaz op 01-02-2025 21:21 ]
Catch my drift?
Het nadeel van op deze manier vastzetten van het net (haakjes links en rechts onder) is dat je dan niet goed je laadkabel kunt wegleggen omdat je de klep van de laadvloer niet kunt openen. Die van de Octavia (Superb, en mogelijk ook Passat?) hebben zes haakjes waardoor ik er vier op de laadvloer kan plaatsen achterin de kofferbak en de voorste twee hank ik aan de haakjes voor tassen. Zo schuif ik er makkelijk iets onder en zet het dan vast met de voorste haakjes. En als er niets ligt kan ik wel direct bij de laadvloer.DaMenaz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Dat zit zo lastig. 😆
[Afbeelding]
Ik zal even een foto maken als ik er aan denk.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Man wat is die mat een onding. Zo glad als iets. De mat van mijn fabia is veel fijner. Die is van echt rubber en heeft een betere textuur en bijgevolg schuift hij niet.Zoomzoom schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 17:52:
Een totaal niet technische vraag.
Ik heb bij de Tourer die rubbermat in de kofferbak. Eerste keer dat ik iets op dat ruwe textiel heb liggen bij een auto. Handig voor schoonmaken... MAAR alles wat ik in de kofferbak leg schuift alle kanten op als ik de koffer maar deels gevuld heb... Bloedirritant vind ik het eigenlijk. Ook een kratje of zo om los spul in te leggen gaat overal heen.
Dus ik kan de mat er uit halen... Of iemand van jullie heeft hiervoor al een oplossing?
Verder is de echte rubberen mat van de fabia op te rollen om hem enigszins makkelijk te kunnen opbergen, die mat die ik heb kan je niet mooi oprollen dan vervorm je hem. De rubberen vloermatten voor de cabine van de id7 zijn wel echt rubber zoals ook de vloermatten van de fabia, dat is tenminste fatsoenlijke kwaliteit
Hè hij is niet voor niets gratis hèMrSnowflake schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:08:
[...]
Man wat is die mat een onding. Zo glad als iets. De mat van mijn fabia is veel fijner. Die is van echt rubber en heeft een betere textuur en bijgevolg schuift hij niet.
Verder is de echte rubberen mat van de fabia op te rollen om hem enigszins makkelijk te kunnen opbergen, die mat die ik heb kan je niet mooi oprollen dan vervorm je hem. De rubberen vloermatten voor de cabine van de id7 zijn wel echt rubber zoals ook de vloermatten van de fabia, dat is tenminste fatsoenlijke kwaliteit
Nu was jij volgens mij een Belg, maar wij Nederlanders gaan daar goed op
[ Voor 5% gewijzigd door True op 02-02-2025 00:10 ]
In de zomer verstel ik die dingen wel vaak. Dus altijd via het scherm gaan is heel onhandig. Ideaal zou zijn als je presets kon bepale. Die je dan op de balk onder zou kunnen vastzetten: p1 in mijn gezicht (voor de zomer), p2 op mijn lichaam en p3 naast mij of in de ruimte. Ik zie het voordeel van de gemotoriseerde roosters ook wel: mijn vrouw wil ze nooit op zich hebben staan (en dat kan automatisch zowel als ze bestuurder is als passagier) maar ik wil ze wel op mij.True schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:14:
[...]
Niet?
Ze gaan in de ID.7 niet ineens afstappen van de elektrisch verstelbare luchtventilatieroosters naar handbediende omdat de middelste soms kraakt.
Had ik meer verwacht van een auto van ~60k+? Ja zeker
Komt het vaak voor? Alleen als ik zonder voorverwarming weg rij en de auto denkt te moeten 'wuiven' voor verwarming in het midden. Ik heb het al minimaal één maand niet meer gehoord.
Ik wil de voordelen ook benadrukken. Sinds ik de ID.7 heb, heb ik op de 'auto' stand nog niet éénmaal de behoefte gehad om de luchtventilatieroosters aan te passen, geen moment. Het werkt heerlijk en voortreffelijk, precies wat je mag verwachten van een auto die in de markt gezet is als E-segment. Alleen jammer dat je soms het kraakje hoort omdat de auto voor de rest zo ontzettend stil is.
Het biedt alleen vrij weinig meerwaarde nu. Ja ze bewegen wat maar dat duurt ook maar 10min en dan kraakt het. En ja ze staan voor verschillende gebruikers anders. Maar 1 gebruiker die ze op verschillende standen wilt heeft pech. Had er meer mee gedaan denk ik dan.
Was die gratis? Bij mij zat die bij het travel pack denk ik. Mss had bij het travel pack wél de rubberen moeten zitten mss? De verkoper heeft hem ergens uit een showroom wagen gehaald want hij was niet voorbereid toen. Mss heeft hij de verkeerde gepakt?True schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:10:
[...]
Hè hij is niet voor niets gratis hè
Nu was jij volgens mij een Belg, maar wij Nederlanders gaan daar goed op
Die van de fabia was iig een apart pack met de rubberen matten voor in de auto en het koffer.
Of ik ben mis en had ik geen andere mat voor het koffer. Dan vind ik het jog steeds geen geweldige mat, maar trek ik commentaar in, want deze mat inbegrepen is niet verkeerd.
Edit: Ik zie op mijn offerte niet dat hij inbegrepen zou zijn, maar ik zie wel dat hij niet perse van rubber zou zijn. Dus het is mss wel de juiste die in het ptotection pack zat, dan ist geen goeie. Skoda is dan wéér beter.
[ Voor 26% gewijzigd door MrSnowflake op 02-02-2025 00:25 ]
In NL komt die gratis: G-R-A-T-I-S mee met het Business pakket.MrSnowflake schreef op zondag 2 februari 2025 @ 00:15:
[...]
Was die gratis? Bij mij zat die bij het travel pack denk ik. Mss had bij het travel pack wél de rubberen moeten zitten mss? De verkoper heeft hem ergens uit een showroom wagen gehaald want hij was niet voorbereid toen. Mss heeft hij de verkeerde gepakt?
Die van de fabia was iig een apart pack met de rubberen matten voor in de auto en het koffer.
…en een eigen foto van de Tourer. Anders is het niet gebeurd.DaMenaz schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Dat zit zo lastig. 😆
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/0Y8lGX3LarV0K4m3s6QelFl5.jpg?f=fotoalbum_large)
Catch my drift?
Ik heb een technische vraag. Mijn zoon moet binnenkort rijexamen gaan doen en hij zal dat met de Id7 doen. Voor dat rijexamen moeten ze ook zaken kennen zoals hoe je het oliepeil kunt controleren (met dat stokje controleren hoeveel olie er nog is). Nu vind ik daar niets van in de handleiding en ik zie het ook niet zo goed als ik in de motorkap kijk.
Enig idee hoe dat werkt bij de Id7?
Welk 'oliepeil' wil je gaan uitlezen?jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:35:
Ik heb een technische vraag. Mijn zoon moet binnenkort rijexamen gaan doen en hij zal dat met de Id7 doen. Voor dat rijexamen moeten ze ook zaken kennen zoals hoe je het oliepeil kunt controleren (met dat stokje controleren hoeveel olie er nog is). Nu vind ik daar niets van in de handleiding en ik zie het ook niet zo goed als ik in de motorkap kijk.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Wat bedoel je juist?
[ Voor 9% gewijzigd door jorritTyb op 02-02-2025 13:42 ]
Iets wat er niet in zit kun je ook niet uitpeilen, toch? Dus 'motor-olie' ga je ook niet kunnen peilen.
Oh. Ik dacht dat motor-olie altijd nodig was. Een elektrische motor heeft toch ook bewegende onderdelen? Wel ik ken niet veel van auto's. Dit wist ik nog nietWill_M schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:43:
[...]
Iets wat er niet in zit kun je ook niet uitpeilen, toch? Dus 'motor-olie' ga je ook niet kunnen peilen.
Er zitten nog steeds wel andere vloeistoffen in een EV waar ze eventueel van kunnen gaan vragen naar de actuele status (remvloeistof / koelvloeistof / remvloeistof / ruitenwisservloeistof), maar ik het vraag me meer af of het wel zo verstandig is om een rij-examen in een EV af te willen gaan leggen. Een EV is ten alle tijden voorzien van een vorm van 'automatische transmissie' waardoor je in NL dus een 'Code 78' aantekening op het rijbewijs krijgt en waardoor je later ook nooit in een handgeschakelde auto mag gaan rijden zonder daarvoor opnieuw examen te gaan doen (denk ook aan latere werkzaamheden voor een 'baas' waarbij je ooit alleen maar de beschikking hebt over handgeschakeld materiaal).jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:45:
[...]
Oh. Ik dacht dat motor-olie altijd nodig was. Een elektrische motor heeft toch ook bewegende onderdelen? Wel ik ken niet veel van auto's. Dit wist ik nog niet
Lijkt me dat dat in België ook wel ergens zo geregeld is?
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-02-2025 14:10 ]
Ja maar dat is geen probleem. We zijn er ons van bewust dat het een 'beperkter' rijbewijs zal zijn. Het was de enige optie om hem te leren rijden. We hebben niet zomaar beschikking tot een manuele transmissie autoWill_M schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:50:
[...]
Er zitten nog steeds wel andere vloeistoffen in een EV waar ze eventueel van kunnen gaan vragen naar de actuele status (remvloeistof / koelvloeistof / remvloeistof), maar ik het vraag me meer af of het wel zo verstandig is om een rij-examen in een EV af te willen gaan leggen. Een EV is ten alle tijden voorzien van een vorm van 'automatische transmissie' waardoor je in NL dus een 'Code 78' aantekening op de rijbewijs krijgt en waardoor je later ook nooit in een handgeschakelde auto mag gaar rijden zonder daarvoor opnieuw examen te gaan doen.
Lijkt me dat dat in België ook wel ergens zo geregeld is?
Handgeschakeld gaat er sowieso meer en meer uit... Dus daar zou ik ook niet mee zitten eigenlijk, behalve als je een bestelbus gaat rijden of zo... En dan nog, die worden ook meer en meer automaat.jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:52:
[...]
Ja maar dat is geen probleem. We zijn er ons van bewust dat het een 'beperkter' rijbewijs zal zijn. Het was de enige optie om hem te leren rijden. We hebben niet zomaar beschikking tot een manuele transmissie auto
Qua olie... Veeeel minder technisch gerommel met een EV. Veelal gesloten systeem.
En het zou me verbazen als ze gaan vragen naar vloeistof van de warmtepomp of zo want daar moet je vooral niet aan morrelen buiten de dealer.
Niet de beschikking? Je kiest toch zelf de rijschool uit? Maar goed, België is daarin misschien anders en het valt ook buiten ons thema.jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:52:
[...]
Ja maar dat is geen probleem. We zijn er ons van bewust dat het een 'beperkter' rijbewijs zal zijn. Het was de enige optie om hem te leren rijden. We hebben niet zomaar beschikking tot een manuele transmissie auto
Enniewee, met een moderne ev valt als gebruiker niets te onderhouden. Het enige wat je moet weten is hoe de ruitenwisser vloeistof bij te vullen
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Goed om te horen dat het een, voor jullie 100% bewuste keuze is. Het zou lullig zijn als je er later achter moet komen dat je niet met alle personenauto's kunt/mag gaan rijden dankzij zo'n wettelijk opgelegde beperking.jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:52:
[...]
Hij heeft in ieder geval de beschikking over een héle mooie auto om z'n rij-examen is te mogen gaan afleggen, véél SUC-6 gewenst
Will_M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:49:
[...]
Zit in het 'Assist' Menu-deel onder ACC.
[Afbeelding]Gelukkig onthoudt je auto de gekozen instellingen in dit menu wèl en hoef je dit niet bij aanvang van iedere nieuwe rit opnieuw aan te geven in dat menu. Het is leuk om te weten dat het technisch allemaal kán maar dankzij de verkeersbordenjungle (in NL?) zijn de opties een beetje 'onwerkbaar' in de dagelijkse praktijk.
- 'Reactie op toegestane snelheid' laat je ACC rekening houden met de vMax op de diverse wegen volgens het onboard navigatiekaartmateriaal én reageert daarbij ook op de verkeersborden langs de weg. IMHO een érg irritante optie doordat ook de borden boven én langs de snelwegen gezien worden en je daar niet altijd rekening mee wenst te houden, vooral niet als de borden bij tankstations ook gezien worden en je auto ineens naar 30km/h op ACC gaat terwijl je gewoon op de snelweg met 130km/h op de rechter rijbaan aan het cruisen was.....
- 'Reactie op trajectverloop' houdt o.a. rekening met rotondes en bochten, ook op de snelweg.... IMHO óók een irritante feature doordat o.a. de bochten in snelwegen én ook rotondes daarmee, alsof je een oude L*L bent genomen gaan worden.
- 'Reactie op filestaart' houdt rekening met de bij het systeem 'bekende' V2X Data (Swarm-Data).
Dat waar ik het hier onlangs over had met betrekking tot dat 'Assisted Lane-departure': Dit was in mijn geval dus inderdaad een User-Error. Ik was gewend om de ACC tijdelijk te onderbreken met de 'CNL / Cancel' knop op m'n stuur en daarmee wordt dus ook meteen die Lane-Departure assistent UIT gezet. Als je de ACC tijdelijk onderbreekt middels het rempedaal héél lichtjes aan te tikken dan blijft die Lane-Departure Assistent wel actief en hervat 'ie z'n werk ook weer na het 'RES / Resume' knopje op het stuurwiel aan te tikken.
En voor de oplettende kijker(s): Ja, dit is vanuit een Full-Option ID.3 met ID Software v5.2. De stoelkoeling ontbreekt dus...![]()
Dank, dit weekend ruim 500 km achter de rug en met bovenstaande instelling werkt het perfect in mijn ID.3 pro s business met 5.2. En wat zitten die ergonomische stoelen toch heerlijk 🤤
[...]
Ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat ze bij VW gaan besluiten om die roostertjes ook in de ID.7 weer gewoon handbediend te maken. Zó vaak verstel je die dingen volgens mij niet (al moet ik ze vaak wel weer terug open zetten als een passagier er vanuit onwetendheid onbedoeld mee heeft zitten spelen... Die mensen zitten vaak ook aan de temperatuurinstelling van een Climat-Control te rommelen omdat ze denken dat het 'klimaat' in een auto dan sneller op temperatuur komt.... En snappen dus eigenlijk het verschil tussen Climat Control en een (ouderwetse) 'simpele' Airconditioning in z'n geheel niet. Het wordt met meerdere zônes in een auto daamee nog leuker doordat één zône vaak de andere zône(s) extra moet gaan laten koelen of verwarmen doordat de ruimte in een personenauto als geheel niet al te groot is).
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
In Belgie moet je na het behalen van het theoretisch rijexamen nog minstens 5 maanden oefenen op de openbare weg. En dat is dan natuurlijk met een eigen wagen behalve als je tegen betaling een wagen huurt daarvoor.resusaapje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 14:07:
[...]
Niet de beschikking? Je kiest toch zelf de rijschool uit? Maar goed, België is daarin misschien anders en het valt ook buiten ons thema.
Enniewee, met een moderne ev valt als gebruiker niets te onderhouden. Het enige wat je moet weten is hoe de ruitenwisser vloeistof bij te vullen
Aha, en als je schakelexamen hebt gedaan, moet je die 5 maanden ook met een schakelbak rijden?jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 15:05:
[...]
In Belgie moet je na het behalen van het theoretisch rijexamen nog minstens 5 maanden oefenen op de openbare weg. En dat is dan natuurlijk met een eigen wagen behalve als je tegen betaling een wagen huurt daarvoor.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Mochten jullie een fraaie rode id7 gtx zien rijden rijden met de laadklep open; dat ben ik. Kan er maar niet aan wennen dat ik dat zelf dicht moet doen

Theorieexamen maakt niet zo uit. Na het theorieexamen mag je kiezen met wat je oefent. Natuurlijk oefen je best met het type auto waarmee je van plan bent het examen te doen. Het is het praktijk examen dat bepaald welk rijbewijs je krijgtresusaapje schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:59:
[...]
Aha, en als je schakelexamen hebt gedaan, moet je die 5 maanden ook met een schakelbak rijden?
Je weet toch dat als je zoon met een automaat (zoals een EV) zijn examen aflegt, dat hij een rijbewijs krijgt waarmee hij enkel met auto's met automatische versnellingsbak mag rijden?! (En ik zou eens nakijken in de carpolicy of je zelfs iemand rijles mag geven in jouw bedrijfswagen)jorritTyb schreef op zondag 2 februari 2025 @ 13:35:
Noodontgrendeling van de laadpoort is wel handig om te weten bij een EV.
Zouden ze daarom kunnen vragen?
De kans is groter dat je de motorolie moet peilen en dan zakt omdat dat niet kanASW1 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:15:
Noodontgrendeling van de laadpoort is wel handig om te weten bij een EV.
Overigens, bij een activiteit in Polen moesten de auto's gecontroleerd worden door de pliesie.
Eén van de vragen: doe de motorkap open en laat zien dat er genoeg olie in zit.
* resusaapje opent frunk van Tesla...

[ Voor 27% gewijzigd door resusaapje op 03-02-2025 14:38 ]
Vanochtend vrieg iets geks: de eerste 5 km deed de HUD het niet. Daarna popte hii ineens op. Auto was voorverwarmd. Vreemd.
Over voorverwarmen gesproken: bij geplande vertrektijd gaat hij een half uur van tevoren de auto opwarmen. Bij de EV6 pakte hij dan stroom van de lader om te zorgen dat de SOC gelijk bleef. Mijn ID.7 trekt gewoon prik uit de batterij, zodat de eerste paar procenten al weg zijn bij vertrek. Kan dat ook anders?
Over voorverwarmen gesproken: bij geplande vertrektijd gaat hij een half uur van tevoren de auto opwarmen. Bij de EV6 pakte hij dan stroom van de lader om te zorgen dat de SOC gelijk bleef. Mijn ID.7 trekt gewoon prik uit de batterij, zodat de eerste paar procenten al weg zijn bij vertrek. Kan dat ook anders?
Catch my drift?
2de dag dat ik de auto had, viel mijn HUD ineens uit. Na een "update" is het niet meer voorgekomen.DaMenaz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:34:
Vanochtend vrieg iets geks: de eerste 5 km deed de HUD het niet. Daarna popte hii ineens op. Auto was voorverwarmd. Vreemd.
Hij haalt idd stroom uit de accu, maar laadt die bij mij ook bij. Al vertrek ik soms idd met 79%, al is natuurlijk de vraag hoe accuraat dat is: Het voorverwarmen zorgt ook voor een warmere accu en dus zou het goed kunnen dat het bms een andere soc ziet dan een half uur eerder, ook al is de effectieve lading hetzelfde.DaMenaz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:34:
Weet je zeker dat met voorverwarmen de accu ook verwarmd wordt? Dat was mij namelijk niet bekend.MrSnowflake schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:36:
[...]
Hij haalt idd stroom uit de accu, maar laadt die bij mij ook bij. Al vertrek ik soms idd met 79%, al is natuurlijk de vraag hoe accuraat dat is: Het voorverwarmen zorgt ook voor een warmere accu en dus zou het goed kunnen dat het bms een andere soc ziet dan een half uur eerder, ook al is de effectieve lading hetzelfde.
En ik dacht er aan:True schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:47:
[...]
Het nadeel van op deze manier vastzetten van het net (haakjes links en rechts onder) is dat je dan niet goed je laadkabel kunt wegleggen omdat je de klep van de laadvloer niet kunt openen. Die van de Octavia (Superb, en mogelijk ook Passat?) hebben zes haakjes waardoor ik er vier op de laadvloer kan plaatsen achterin de kofferbak en de voorste twee hank ik aan de haakjes voor tassen. Zo schuif ik er makkelijk iets onder en zet het dan vast met de voorste haakjes. En als er niets ligt kan ik wel direct bij de laadvloer.
Ik zal even een foto maken als ik er aan denk.
/f/image/ijMU3MgGxlnrN4tWF0Mb8zxm.png?f=fotoalbum_large)
@resusaapje zag ik jou om 16:48 rijden op de N227 bij Maarn? Of was dat net die andere rode GTX?
Kon niet zien of de laadklep open stond. 🤣
Catch my drift?
Hahaaaaaa!DaMenaz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:55:
@resusaapje zag ik jou om 16:48 rijden op de N227 bij Maarn? Of was dat net die andere rode GTX?

Jeuh, die andere rode GTX bestaat dus echt! Neuh, was ik nie. Wel grappig dat ik hem ook had kunnen zien, want ik reed A1/A30/A12
Voegde zaterdag ook al in achter een witte GTX Tourer op de N11. 👌resusaapje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:06:
[...]
Hahaaaaaa!![]()
Jeuh, die andere rode GTX bestaat dus echt! Neuh, was ik nie. Wel grappig dat ik hem ook had kunnen zien, want ik reed A1/A30/A12
Catch my drift?
Daar zou er maar één van moeten zijn in heel Nederland. Met recht een witte raafDaMenaz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:08:
[...]
Voegde zaterdag ook al in achter een witte GTX Tourer op de N11. 👌
Ik haalde vanmorgen trouwens een grijsachtige id7 sedan in. De verlichting van het logo aan de voor- en achterkant was stuk, dacht ik. Zo snel went dat...
Ook een optie... Had ook al dat soort netten met vakken gezien online... Maar dit kan ook geprobeerd worden. Ik heb het nu platgelegd... We gaan het rrvaren.
Dan heb ik #2 Moet alleen nog w8en tot 1 maart 😉Daar zou er maar één van moeten zijn in heel Nederland. Met recht een witte raaf
De auto zegt zelf dat je bij lage temperaturen de accu boven 40% moet houden óf de auto moet voorverwarmen. Dus ik ga er van uit dat er wel enige vorm van verwarming plaats vindt. Zeker ben ik bijgevolg niet.True schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:38:
[...]
Weet je zeker dat met voorverwarmen de accu ook verwarmd wordt? Dat was mij namelijk niet bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door MrSnowflake op 04-02-2025 09:37 ]
De 'laagste' uitvoering heeft geen lichtgevende logo's, tenzij je de auto voor de zomervakantie geleverd kreeg, dan heb je pech, zoals ik.resusaapje schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:24:
[...]
Daar zou er maar één van moeten zijn in heel Nederland. Met recht een witte raaf![]()
Ik haalde vanmorgen trouwens een grijsachtige id7 sedan in. De verlichting van het logo aan de voor- en achterkant was stuk, dacht ik. Zo snel went dat...
Weet iemand of de verlichte logo’s aan de voor- en achterzijde uit te schakelen zijn?
In het bijzonder het roodverlichte logo achteraan vind ik euh… zeer lelijk.
Vandaag een ID7 Tourer Pro Business Premium besteld!
Kijk er zeer naar uit!
Kijk er zeer naar uit!
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Als je er in zit zie je er niets vanAlbi The Dragon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:57:
Weet iemand of de verlichte logo’s aan de voor- en achterzijde uit te schakelen zijn?
Kijk er zeer naar uit!
Maar wat doet zo'n ID light dan?BlackSpoTT schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:46:[/b]
Supersuf, maar kom er na 5000 km pas achter dat m’n ID light nooit heeft gewerkt. Wel constant een beetje licht vanuit de hoeken.
https://www.volkswagen.nl/features/id-light
Vernuftige merkbare, maar vooral niet storende hulp ledstrip die met kleur en beweging bepaalde dingen goed duidelijk weet te maken.
Weet iemand of trailer assist (achteruitrijden met aanhanger) functie ook op de ID7 zit.
Zag deze functie staan bij de link van @True over ID-light.
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Nee ik meen van niet, maar ook wel logisch want een echte trailer* mag je kentekentechnisch toch niet trekken met de ID's.Wimhaw schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:34:
Weet iemand of trailer assist (achteruitrijden met aanhanger) functie ook op de ID7 zit.
*ik doel hier op een echt flinke caravan, een paard etc etc.
Ik heb een id.4 met sw4 (zelfde platform als de eerste id.7) en ik heb trailer assist. Ik heb een aanhanger van 4mtr (L)x 1.75mtr (B)x 1,25mtr (H) en ik vindt het soms wel makkelijk.Wimhaw schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:34:
Sowieso heb je een extra camerastand waarbij je het midden ziet en de bochtmarkering voor de dissel.
[ Voor 12% gewijzigd door A.Geerts op 05-02-2025 19:22 ]
Tja.... 🤨
Ik zag net dat Tesla sales hard onderuit gaan in Europa en dat ook China moeilijk lijkt te worden. De portfolio wordt oud en is niet meer innovatief en het Musk effect qua politics lees ik.
Ik denk vooral ook dat Musk al 3-4 jaar gewoon "bored" is met Tesla en zich ging focussen op andere speeltjes (hij gaat zo graag naar Mars en ja, de cyber truck was misschien ook auto-achtig)... Terwijl andere automakers vooral focussen op altijd maar betere auto's maken.
En dan zie je toch dat ook slome legacy automakers met erg aantrekkelijke en overall goeie BEVs kunnen komen en dus beginnen inhalen. De adhd van Elon helpt de EU dus een handje... En de Koreanen en de Chinezen.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen... Rijdend in de id7 zou ik hem in ieder geval geen moment willen wisselen met de Tesla van mijn broer.
Ik denk vooral ook dat Musk al 3-4 jaar gewoon "bored" is met Tesla en zich ging focussen op andere speeltjes (hij gaat zo graag naar Mars en ja, de cyber truck was misschien ook auto-achtig)... Terwijl andere automakers vooral focussen op altijd maar betere auto's maken.
En dan zie je toch dat ook slome legacy automakers met erg aantrekkelijke en overall goeie BEVs kunnen komen en dus beginnen inhalen. De adhd van Elon helpt de EU dus een handje... En de Koreanen en de Chinezen.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen... Rijdend in de id7 zou ik hem in ieder geval geen moment willen wisselen met de Tesla van mijn broer.
Ook hier een iD7 Tourer besteld. Pro Business in Aquamarine Blue met Black Pakket en de 20” Montréal velgen. Verder nog een trekhaak erop. Ivm einde contract wordt het eind juni rijden.
Ik kom van een Enyaq en wilde eigenlijk weer een Enyaq (coupé facelift in sportline) maar de iD7 was, na een proefrit, wel overtuigend. Betere stoelen dan de Enyaq (langere zitting), stiller en (als het goed is) zuiniger. Interieur is wel wat zakelijk maar heel mooi in elkaar gezet (materialen, sfeerverlichting)
Ook nog een i5 Touring overwogen. Mooier, maar minder praktisch en uiteraard veel duurder.
Ik kom van een Enyaq en wilde eigenlijk weer een Enyaq (coupé facelift in sportline) maar de iD7 was, na een proefrit, wel overtuigend. Betere stoelen dan de Enyaq (langere zitting), stiller en (als het goed is) zuiniger. Interieur is wel wat zakelijk maar heel mooi in elkaar gezet (materialen, sfeerverlichting)
Ook nog een i5 Touring overwogen. Mooier, maar minder praktisch en uiteraard veel duurder.
Gefeliciteerd? Heb je de A6 E-Tron nog overwogen?
Goede keuze verder. Rij zelf zo’n 1.200 km per week en heb nog geen seconde spijt.
Goede keuze verder. Rij zelf zo’n 1.200 km per week en heb nog geen seconde spijt.
Catch my drift?
Zeker, en de Q4 en Q6 Etron ook.DaMenaz schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:40:
Gefeliciteerd? Heb je de A6 E-Tron nog overwogen?
Ik vond de Q6 en met name de A6 (avant) erg tegenvallen qua ruimte. Vooral achterin. Ook afwerking niet top. Veel pianolak (deels smaakgevoelig) en veel hard kunststof op de deuren voor en achter. Q4 leek me achterin ruimer dan de A6 zelfs. Aan beenruimte sowieso. De breedte maakt wel uit. M.i. is de iD7 mooier afgewerkt dan de Audi’s maar wel een stuk saaier. Dat gebogen scherm in de A6 en Q6 is echt wel impressive.
Ik had zelf voor de testrit met de id7 eigenlijk verwacht dat ik een kale saaie auto zou treffen.FlipModeNL schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:22:
[...]
Zeker, en de Q4 en Q6 Etron ook.
Ik vond de Q6 en met name de A6 (avant) erg tegenvallen qua ruimte. Vooral achterin. Ook afwerking niet top. Veel pianolak (deels smaakgevoelig) en veel hard kunststof op de deuren voor en achter. Q4 leek me achterin ruimer dan de A6 zelfs. Aan beenruimte sowieso. De breedte maakt wel uit. M.i. is de iD7 mooier afgewerkt dan de Audi’s maar wel een stuk saaier. Dat gebogen scherm in de A6 en Q6 is echt wel impressive.
Gek genoeg vond ik hem zeker niet kaal... en eigenlijk ook niet saai. Hij voelt voor mij nog steeds een soort "zen" aan. Een soort eenvoud dat net goed voelt zonder overdaad... Ieder zijn smaak natuurlijk.
Maar ik had vooraf bijvoorbeeld nooit gedacht aan een VW... ook in decennia nooit eentje gereden, behoudens een VW Kever waar ik mee leerde autorijden
Zen is wel een mooie ja, het voelt echt heerlijk rustig in de auto. Bijna op het saaie af, maar zo rustig en comfortabel. Maar met je rechtervoet kun je prima de achterkant iets laten uitbreken in een bochtje als je dat wenst.Zoomzoom schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:28:
[...]
Ik had zelf voor de testrit met de id7 eigenlijk verwacht dat ik een kale saaie auto zou treffen.
Gek genoeg vond ik hem zeker niet kaal... en eigenlijk ook niet saai. Hij voelt voor mij nog steeds een soort "zen" aan. Een soort eenvoud dat net goed voelt zonder overdaad... Ieder zijn smaak natuurlijk.
Maar ik had vooraf bijvoorbeeld nooit gedacht aan een VW... ook in decennia nooit eentje gereden, behoudens een VW Kever waar ik mee leerde autorijden
Wat ik trouwens wel opvallend vindt, de kaarten zouden automatisch geupdate moeten worden zover ik weet.
Alleen als ik in de software versies kijk zie ik maps van 2024-10 en via handmatige downloads is het inmiddels 2024-11
Iemand enig idee hoe dit geforceerd kan worden geupdate via de onboard systemen? Vind het nogal triest dat een moderne auto nog altijd niet OTA kan updaten voor simpele dingen als dit.
Alleen als ik in de software versies kijk zie ik maps van 2024-10 en via handmatige downloads is het inmiddels 2024-11
Iemand enig idee hoe dit geforceerd kan worden geupdate via de onboard systemen? Vind het nogal triest dat een moderne auto nog altijd niet OTA kan updaten voor simpele dingen als dit.
Mij valt de laatste tijd op dat de achterkant van de auto best veel viezer wordt dan de rest. Achterruit is ook snel behoorlijk aangekoekt, terwijl de neus en zijkanten veel schoner zijn. Ik was de auto regelmatig (zeker 1x per maand) met de hand. Meer mensen dit opgevallen? Zou het kunnen liggen aan de aerodynamica?
Ik ben toch malle pietje niet!
Klopt ja. 🥹The Legend schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:23:
Mij valt de laatste tijd op dat de achterkant van de auto best veel viezer wordt dan de rest. Achterruit is ook snel behoorlijk aangekoekt, terwijl de neus en zijkanten veel schoner zijn. Ik was de auto regelmatig (zeker 1x per maand) met de hand. Meer mensen dit opgevallen? Zou het kunnen liggen aan de aerodynamica?
Mijn zwarte Tourer is ook al een hele tijd matgrijs. Afspuiten helpt niet meer. Dus dit weekend maar foamen en wassen. Vorige week niet gedaan i.v.m. vorst. Geen zin in een ijsplaat voor de deur 's-nachts.
:strip_exif()/f/image/8nCcDIeY7BL8THNKXIFv6fWF.jpg?f=fotoalbum_large)
Net een afspraak ingepland bij VW voor de bandenwissel (VWPFS zakelijk, dus moet naar dealer). Dorpsdealer: eerste mogelijkheid op 7 mei. Dealer een stad verderop: 1 april (geen grap). Dus wacht niet te lang mensen.
[ Voor 20% gewijzigd door DaMenaz op 07-02-2025 15:04 ]
Catch my drift?
[quote]DaMenaz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:26:
[...]
Moet je naar een dealer? Via zakelijk lease konden wij naar een PTC (Profiel banden Centrum
)in de buurt. Die hebben nog wel plek. Vraag je leasemaatschappij of dat ook mag.
[...]
Moet je naar een dealer? Via zakelijk lease konden wij naar een PTC (Profiel banden Centrum
[ Voor 29% gewijzigd door Wimhaw op 07-02-2025 15:48 ]
Het heeft bij mijn ID.3 MY24 ook een tijd geduurd voordat de kaartinformatie van 24.10 naar 25.1 (en nu al 25.2 volgens mij) ging, maar dat is uiteindelijk wel gebeurd.MSoft06 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:56:
Wat ik trouwens wel opvallend vindt, de kaarten zouden automatisch geupdate moeten worden zover ik weet.
Of het helpt weet ik niet, maar je zou in de app op de telefoon bij instellingen - mobiele online diensten de toggle 'Online Kaart update' een keer uit en daarna weer aan kunnen zetten. Wellicht dat het helpt.
Maakt me niet uit. De bekende fastfitters zitten in dezelde straat als de dealer. Begin april is prima.Wimhaw schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:47:
[quote]DaMenaz schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:26:
[...]
Moet je naar een dealer? Via zakelijk lease konden wij naar een PTC (Profiel banden Centrum)in de buurt. Die hebben nog wel plek. Vraag je leasemaatschappij of dat ook mag.
PON is de LM, dus dit is vast voordeliger voor ze.
[ Voor 4% gewijzigd door DaMenaz op 07-02-2025 16:13 ]
Catch my drift?
Mijn ID.7 is 1000km oud en ID Light werkt half. Het werkt bij laden en wanneer ik het stuur te lang niet aanraak tijdens travel assist maar voor het overige niets. Geen aanwijzingen bij interne navigatie, geen animatie tijdens de "wellness" app. Heel bizar.BlackSpoTT schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:46:
Supersuf, maar kom er na 5000 km pas achter dat m’n ID light nooit heeft gewerkt. Wel constant een beetje licht vanuit de hoeken.
[Afbeelding]
Iemand anders zoiets meegemaakt? Sowieso morgen maar even de garage bellen.
Voor de rest: Och och och wat blijft dit een heerlijke auto zeg!
Technisch werkt hij dus duidelijk wel maar enkel bij sommige functies en niet bij andere.
In de instellingen staat alles actief maar dat helpt dus niet. Het is jammer maar vind het nu ook de moeite niet om daarvoor naar de dealer te gaan.
Ik kan daar echt niet bij hoor, bepaalde functionaliteit werkt niet en niet de moeite willen nemen om daarmee naar de dealer te gaan.Cirolf schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:22:
[...]
Mijn ID.7 is 1000km oud en ID Light werkt half. Het werkt bij laden en wanneer ik het stuur te lang niet aanraak tijdens travel assist maar voor het overige niets. Geen aanwijzingen bij interne navigatie, geen animatie tijdens de "wellness" app. Heel bizar.
Technisch werkt hij dus duidelijk wel maar enkel bij sommige functies en niet bij andere.
In de instellingen staat alles actief maar dat helpt dus niet. Het is jammer maar vind het nu ook de moeite niet om daarvoor naar de dealer te gaan.

Ik zou het toch zeker binnen garantie laten nakijken bijv. Bij de bandenwissel... Maar lijkt wel een software dingetje omdat de lichtstrip zelf wel werkt.Cirolf schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:22:
[...]
Mijn ID.7 is 1000km oud en ID Light werkt half. Het werkt bij laden en wanneer ik het stuur te lang niet aanraak tijdens travel assist maar voor het overige niets. Geen aanwijzingen bij interne navigatie, geen animatie tijdens de "wellness" app. Heel bizar.
Ik snap het wel, auto heenbrengen hopen dat je vervangend vervoer krijgt voor een functie dat weinig toevoegt aan het autorijden.True schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:28:
[...]
Ik kan daar echt niet bij hoor, bepaalde functionaliteit werkt niet en niet de moeite willen nemen om daarmee naar de dealer te gaan.
Ja de achterkant wordt echt heel vies. Vooral het deel onder de lichtstrip. Als je de achterkant vanaf de zijkant bekijkt lijkt het ook wel logisch omdat de achterkant vanaf dat punt helemaal inspringt. Maar wordt zelfs zo vies dat het in de wasstraat niet schoon wordt.The Legend schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:23:
Dat ligt dan gewoon aan de wasstraat en voorwassenWolksvagen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:40:
[...]
Ja de achterkant wordt echt heel vies. Vooral het deel onder de lichtstrip. Als je de achterkant vanaf de zijkant bekijkt lijkt het ook wel logisch omdat de achterkant vanaf dat punt helemaal inspringt. Maar wordt zelfs zo vies dat het in de wasstraat niet schoon wordt.
Ik heb ‘m dus in zo’n Gyeon glascoating laten zetten, en moet wel zeggen dat het met de hand wassen zo gedaan is. Ook de velgen staan in de coating, en dat werkt beter dan ik had verwacht. Hoe goor ‘ie ook is, even foamen, afspuiten en dan wassen en je hoeft nergens te boenen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Al eens door de wasstraat gehaald? Ik 1 keer. Was duurste programma. Achterkant echt totaal niet schoon.True schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:19:
[...]
Dat ligt dan gewoon aan de wasstraat en voorwassenOok mede de reden dat ik altijd voor de duurste optie ga, als die niet goed schoon is zeg ik er wat van en gaan we voor een tweede rondje. En als die echt heel smerig is loop ik er eerst zelf wel een rondje om in een wasbox om daarna door de wasstraat te rijden.
Ja ongeveer 1x per maand, de wasstraat waar ik heen ga is best wel oké.Wolksvagen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:48:
[...]
Al eens door de wasstraat gehaald? Ik 1 keer. Was duurste programma. Achterkant echt totaal niet schoon.
Ja idd hij ziet er uit als een diesel uit de jaren 90. Water op de achterruit gaat ook jiet zo goed weg als op andere sedans, wsl aerodynamica. Vervelend vooral is dat de camera achter ook sneller vuil wordt...The Legend schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:23:
Mijn auto is tegenwoordig bijna permanent niet bereikbaar in de app. Hv accu wordt gebruikt. Iemand hier nog last van?
De camera achter is te reinigen: achteruit inschakelen en dan de knop bovenop de linker stuurstengel (achterruit sproeien) naar rechts houden en dan wordt ook de camera schoongespoeld.MrSnowflake schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 03:36:
[...]
Ja idd hij ziet er uit als een diesel uit de jaren 90. Water op de achterruit gaat ook jiet zo goed weg als op andere sedans, wsl aerodynamica. Vervelend vooral is dat de camera achter ook sneller vuil wordt...
Ik denk dat er een storing is, de mijne kan ik sinds gisteravond 7u ook niet meer bereiken.MrSnowflake schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:53:
Mijn auto is tegenwoordig bijna permanent niet bereikbaar in de app. Hv accu wordt gebruikt. Iemand hier nog last van?
Nu even niet, maar vannacht om 3am heeft mijn auto z'n laadtoestand nog doorgegeven (doelniveau bereikt).True schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat er een storing is, de mijne kan ik sinds gisteravond 7u ook niet meer bereiken.
App werkt en werkte hier zonder problemen. Keertje opnieuw installeren wellicht?
Catch my drift?
Mijn vrouw heeft het ook en de Home Assistant (dat zijn niet dezelfde overigens) heeft ook nog dat de auto nog aan het AC laden is van gisteravond.DaMenaz schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:33:
App werkt en werkte hier zonder problemen. Keertje opnieuw installeren wellicht?
En na een rit werkt die nu weer. Wel komisch genoeg de eerste keer in maanden dat ik zonder voorverwarming in de auto stap. 🥶
Leest 'Home Assistant' hier per-ongeluk ook mee omdat je dat hier zo expliciet vermeldt?True schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:02:
[...]
Mijn vrouw heeft het ook en de Home Assistant (dat zijn niet dezelfde overigens) heeft ook nog dat de auto nog aan het AC laden is van gisteravond.
Nee, ik denk dat ik hier wel veilig ben.Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:59:
[...]
Leest 'Home Assistant' hier per-ongeluk ook mee omdat je dat hier zo expliciet vermeldt?
Ik snap je reactie maar er zit wel een logica achter. De lichtstrip werkt technisch duidelijk wel dus de hardware is oké. Het lijkt me dus een software probleem en van wat ik verneem weten dealers daar vaak even weinig van als wij. Die indruk had ik alvast ook toen ik de wagen ging ophalen bij de dealer.True schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:28:
[...]
Ik kan daar echt niet bij hoor, bepaalde functionaliteit werkt niet en niet de moeite willen nemen om daarmee naar de dealer te gaan.
Ik heb ook op verschillende fora gelezen dat een 5.4 update in the works is en ergens eind q1 zou beschikbaar zijn.
Mijn redenering was om te wachten tot die update. Lost die het op, des te beter. Lost die het niet op kan ik alsnog naar de dealer. Ik ben zeker niet van plan om het hierbij te laten tot m'n garantie verlopen is.
Ainds al zeker een maand heb ik het. Maar het lijkt er op dat hij weer een voorkeur vergeten was nl die van de geoptimailseerde accu, ook al stond het vinkeje aa . Keertje uit aan grdaan e. Nu lijkt het goed...True schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:06:
[...]
Ik denk dat er een storing is, de mijne kan ik sinds gisteravond 7u ook niet meer bereiken.
Dat is niet reinigen dat is nat maken...Flieger schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:58:
[...]
De camera achter is te reinigen: achteruit inschakelen en dan de knop bovenop de linker stuurstengel (achterruit sproeien) naar rechts houden en dan wordt ook de camera schoongespoeld.
Wasstraat is echt kansloos. Los van het feit dat ik het bij een nieuwe auto echt zonde van de lak vind. Maar de borstels komen meestal niet bij bovenste deel van de achterruit, rondom het kenteken, de ruitenwissers en het onderste deel van de voorruit. Dan kun je, nadat je 'wax-coating'-, 'streeploos schoon'- etc aan duur betaalde programma's hebt betaald alsnog met de hand aan de slag.Wolksvagen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:48:
[...]
Al eens door de wasstraat gehaald? Ik 1 keer. Was duurste programma. Achterkant echt totaal niet schoon.
Ik heb de mijne nu 33d km en was 'em altijd met de hand. Na een een retourtje Saalbach Hinterglemm kon ik niet meer door de achterruit kijken en waren ook achterste led-strip en kenteken moeilijk zichtbaar/leesbaar. Leek wel aangekoekte dikke plek. Geeft toch weer veel voldoening is 'ie daarna staat te shinen.
:strip_exif()/f/image/i5i2fl7raUG8CJqE0UmBbWsh.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice!
Heb mijn zwarte Tourer gisteren ook met het handje gewassen. Genieten weer.
Heb mijn zwarte Tourer gisteren ook met het handje gewassen. Genieten weer.
Catch my drift?
Ik zit op versie 25.1 en daar heb ik niks voor hoeven doen. Het is dus niet dat de auto niet OTA kan updaten. De trieste oorzaak zal ergens anders liggen.MSoft06 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:56:
Kwam vanochtend alweer een OTA update binnen (niet voor de navidata).
[ Voor 5% gewijzigd door DaMenaz op 09-02-2025 14:02 ]
Catch my drift?
Gratis tip: ik doe juist vooraf even met de spons de delen waar de wasstraat niet bij komt, dat kost je 1 minuut en dan is ie achteraf wel "perfect".V-Ray471 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:55:
[...]
Wasstraat is echt kansloos. Los van het feit dat ik het bij een nieuwe auto echt zonde van de lak vind. Maar de borstels komen meestal niet bij bovenste deel van de achterruit, rondom het kenteken, de ruitenwissers en het onderste deel van de voorruit. Dan kun je, nadat je 'wax-coating'-, 'streeploos schoon'- etc aan duur betaalde programma's hebt betaald alsnog met de hand aan de slag.
Ik heb de mijne nu 33d km en was 'em altijd met de hand. Na een een retourtje Saalbach Hinterglemm kon ik niet meer door de achterruit kijken en waren ook achterste led-strip en kenteken moeilijk zichtbaar/leesbaar. Leek wel aangekoekte dikke plek. Geeft toch weer veel voldoening is 'ie daarna staat te shinen.![]()
[Afbeelding]
Tot de zon erop staat. Recept voor krassen. 😑
Zelf doe ik afspuiten, foamen, afspuiten, handwas met washmit, afspuiten, drogen. Ook vanwege de superbesmettelijke lakkleur.
/f/image/FJiqHShUhOxV36aZBsTqS7gs.png?f=fotoalbum_large)
Onze andere wagen is metallic wit en die kan wel door de wasstraat. Die lak is niet zo kritisch. Scheelt ook dat die altijd onder de carport staat.
Zelf doe ik afspuiten, foamen, afspuiten, handwas met washmit, afspuiten, drogen. Ook vanwege de superbesmettelijke lakkleur.
/f/image/FJiqHShUhOxV36aZBsTqS7gs.png?f=fotoalbum_large)
Onze andere wagen is metallic wit en die kan wel door de wasstraat. Die lak is niet zo kritisch. Scheelt ook dat die altijd onder de carport staat.
[ Voor 95% gewijzigd door DaMenaz op 09-02-2025 14:42 ]
Catch my drift?
Nu zag ik afgelopen nacht ook dat het laden op voorkeurstijden maar aan 70% van de normale snelheid ging... Zonder enige aanleiding dus. De setting voor laden met verminderde ac stond uit.
Was op zich geen probleem, maar wel onverwacht.
Had iemand al meer inzicht wat dat triggert?
Ik ben er nog niet achter, helaas. 😑Zoomzoom schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:48:
Nu zag ik afgelopen nacht ook dat het laden op voorkeurstijden maar aan 70% van de normale snelheid ging... Zonder enige aanleiding dus. De setting voor laden met verminderde ac stond uit.
Catch my drift?
Klinkt als hetzelfde probleem dat ik heb. Als ik de auto open / sluit of achterklep open voordat ik mij aanmeld: prima. Daarna alleen wat vaag wit licht in de hoekjes.Cirolf schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:22:
[...]
Alle instellingen inmiddels nagekeken, gastaccount geprobeerd, online / offline, maakt geen fluit uit.
Inmiddels een afspraak staan (voor freaking april, tis druk) om ernaar te laten kijken. Hopelijk komt er een update die de boel verhelpt….
Ik ben niet van zelf auto wassen, gewoon geen zin in. Heb al mn auto’s privé en lease altijd door wasstraat gehaald, altijd prima schoon maar bij deze achterkant gaat dat niet lukken.V-Ray471 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:55:
[...]
Wasstraat is echt kansloos. Los van het feit dat ik het bij een nieuwe auto echt zonde van de lak vind. Maar de borstels komen meestal niet bij bovenste deel van de achterruit, rondom het kenteken, de ruitenwissers en het onderste deel van de voorruit. Dan kun je, nadat je 'wax-coating'-, 'streeploos schoon'- etc aan duur betaalde programma's hebt betaald alsnog met de hand aan de slag.
Ik heb de mijne nu 33d km en was 'em altijd met de hand. Na een een retourtje Saalbach Hinterglemm kon ik niet meer door de achterruit kijken en waren ook achterste led-strip en kenteken moeilijk zichtbaar/leesbaar. Leek wel aangekoekte dikke plek. Geeft toch weer veel voldoening is 'ie daarna staat te shinen.![]()
[Afbeelding]
Denk dat ik dit maar ga doen inderdaad.mitsumark schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:11:
[...]
Gratis tip: ik doe juist vooraf even met de spons de delen waar de wasstraat niet bij komt, dat kost je 1 minuut en dan is ie achteraf wel "perfect".
Heel bijzonder, vannacht weer geladen met voorkeurstijden en nu deed hij het wel weer op volle laadkracht. Vrij mysterieus waarom dat dan vorige nacht op 70% vermogen was.
Zaterdagnacht had ik hem wel een keer gestopt om naar 90% te zetten en deze keer niet... Wie weet ging het met dat start stop start niet goed.
Ik heb een Focus Wagon. Deze heeft precies hetzelfde. Alles slaat terug op de kont. Kan blijven wassen.The Legend schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:23:
Idem met de Megane E-tech. Het is extreem vies op de weg.
[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 10-02-2025 08:39 ]
Mijn Id7 wordt ook veel sneller vuil vanachter. Soms was ik die afzonderlijk zonder de rest te wassen.
Gisteren voor het eerst een snellader uitgeprobeerd. 120kw/uur! Dat ging goed vooruit!
Ik had een paar dagen geleden een raar probleem. Mijn telefoon is via Android Auto verbonden. De telefoon van mijn vrouw via Bluetooth (enkel voor muziek) en eveneens die van mijn dochter (via bluetooth). Eergisteren zaten we voor het eerst alle drie in de auto en toen kwam de auto klagen dat er te veel telefoons connectie probeerden te maken. Terwijl zowel mijn dochter als mijn vrouw niet geinteresseerd waren in verbinden. Mijn dochter kreeg ook heel de tijd meldingen van de auto die probeerde te verbinden en de auto was ook heel de tijd aan het klagen. Was behoorlijk ergerlijk. We konden de 'message loop' enkel breken door haar telefoon te verwijderen. Is daar geen elegantere oplossing voor?
Gisteren voor het eerst een snellader uitgeprobeerd. 120kw/uur! Dat ging goed vooruit!
Ik had een paar dagen geleden een raar probleem. Mijn telefoon is via Android Auto verbonden. De telefoon van mijn vrouw via Bluetooth (enkel voor muziek) en eveneens die van mijn dochter (via bluetooth). Eergisteren zaten we voor het eerst alle drie in de auto en toen kwam de auto klagen dat er te veel telefoons connectie probeerden te maken. Terwijl zowel mijn dochter als mijn vrouw niet geinteresseerd waren in verbinden. Mijn dochter kreeg ook heel de tijd meldingen van de auto die probeerde te verbinden en de auto was ook heel de tijd aan het klagen. Was behoorlijk ergerlijk. We konden de 'message loop' enkel breken door haar telefoon te verwijderen. Is daar geen elegantere oplossing voor?
De bluethoot van de telefoon/auto loskoppelen of bluethoot uitzetten zou kunnen helpen.jorritTyb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:54:
Mijn Id7 wordt ook veel sneller vuil vanachter. Soms was ik die afzonderlijk zonder de rest te wassen.
Ja mijn dochter wou haar bluetooth niet uitzetten omdat ze die nodig had voor haar oortjesWimhaw schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:57:
[...]
De bluethoot van de telefoon/auto loskoppelen of bluethoot uitzetten zou kunnen helpen.
De logica van de telefoonverbindingen is me ook nog niet helemaal duidelijk. Als ik rij op mijn profiel en de misses zit er naast, dan pakt hij altijd alle verbindingen op mijn telefoon maar dan de Carplay van die van haar. Best vervelend omdat op mijn telefoon automatisch flitsmeister premium start met Carplay (en dan dus niet).jorritTyb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:54:Ik had een paar dagen geleden een raar probleem. Mijn telefoon is via Android Auto verbonden. De telefoon van mijn vrouw via Bluetooth (enkel voor muziek) en eveneens die van mijn dochter (via bluetooth). Eergisteren zaten we voor het eerst alle drie in de auto en toen kwam de auto klagen dat er te veel telefoons connectie probeerden te maken. Terwijl zowel mijn dochter als mijn vrouw niet geinteresseerd waren in verbinden. Mijn dochter kreeg ook heel de tijd meldingen van de auto die probeerde te verbinden en de auto was ook heel de tijd aan het klagen. Was behoorlijk ergerlijk. We konden de 'message loop' enkel breken door haar telefoon te verwijderen. Is daar geen elegantere oplossing voor?
Er is altijd een toestel actief en eentje passief verbonden volgens de handleiding. Maar snap niet dat juist Carplay dan naar de passieve telefoon gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 10-02-2025 16:45 ]
Catch my drift?
Ik vermoed dat "gekende" toestellen zullen blijven proberen verbinden. Maar 3 mag geen probleem zijn eigenlijk... wel gek als dat niet kon.jorritTyb schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:58:
[...]
Ja mijn dochter wou haar bluetooth niet uitzetten omdat ze die nodig had voor haar oortjes
Ik rij met regelmaat met mijn privé en werktelefoon in de auto terwijl ik mijn vrouw naar haar werk breng. Dan zitten we ook met drie gekoppelde telefoons in de auto (geen AA/CarPlay actief overigens) en dan krijg ik geen klachten van de auto of mijn vrouw - op mijn telefoons kijk ik tijdens het rijden niet (zouden meer mensen moeten doen .. (geen sneer hier)) - ik geloof dat de auto dan ook maar twee telefoons gekoppeld heeft, maar ik zal er eens op gaan letten.Zoomzoom schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:05:
[...]
Ik vermoed dat "gekende" toestellen zullen blijven proberen verbinden. Maar 3 mag geen probleem zijn eigenlijk... wel gek als dat niet kon.
Hij kan maximaal 2 toestellen tegelijk koppelen volgens het boekje.
[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 10-02-2025 17:56 ]
Catch my drift?
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers