Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 21:53
Die werkt bij mij ook niet helemaal lekker. Af en toe stopt de app ermee en schakelt hij over op spotify rechtstreeks van mijn telefoon.
Ik heb ook nog niet veel meerwaarde gevonden van de app. Op zich zie ik niet veel verschil tussen het afspelen via android auto of de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Invictus66 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:01:
Die werkt bij mij ook niet helemaal lekker. Af en toe stopt de app ermee en schakelt hij over op spotify rechtstreeks van mijn telefoon.
Ik heb ook nog niet veel meerwaarde gevonden van de app. Op zich zie ik niet veel verschil tussen het afspelen via android auto of de app.
Ja, maar gebruik je dan niet sowieso Spotify via AA als die overschakelt naar de telefoon? Want dat bedoel ik niet, ik doel op de dedicated Spotify app binnen het infotainmentsysteem van de ID.7

En de meerwaarde is dat je geen AA hoeft in te stellen, je telefoon niet leeg loopt en je native binnen je infotainmentsysteem blijft. Allemaal pluspunten bij de wat kortere ritten als je het mij vraagt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invictus66
True schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:06:

Ja, maar gebruik je dan niet sowieso Spotify via AA als die overschakelt naar de telefoon? Want dat bedoel ik niet, ik doel op de dedicated Spotify app binnen het infotainmentsysteem van de ID.7
We spreken weldegelijk over hetzelfde. Als ik afspeel met de dedicated spotify app, schakelt hij regelmatig toch over naar mijn telefoon, mogelijks omdat de app vastloopt of andere problemen ondervindt.
En de meerwaarde is dat je geen AA hoeft in te stellen, je telefoon niet leeg loopt en je native binnen je infotainmentsysteem blijft. Allemaal pluspunten bij de wat kortere ritten als je het mij vraagt.
akkoord, maar mijn telefoon verbindt sowieso. AA heeft meerdere apps die ik ook gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 11:17
Hoe doen jullie dat met navigatie eigenlijk? Ik vind de ingebouwde navigatie eigenlijk best goed werken. Ook file info is best goed, stukken beter dan mijn vorige Passat. Daar reed ik eigenlijk altijd met Waze. Voordeel is dat je dan ook redelijk goede flitsinformatie hebt. Maar wat je dan mist, is een mooie integratie met laadpunten langs je route icm het werkelijke batterijniveau.

Is er een mogelijkheid om flitsinfo in de native navigatie te krijgen? Of een AA app op de achtergrond te draaien? Wil niet betalen voor flitsmeister... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 01-05 11:20
Tijdens mijn 3 testritten met id7 en tourer (die gebruikt werden door verkopers) had ik daar niet echt last van. Vond het juist prima stil en smooth... Zelfs iets te smooth en heb de vering wat harder gezet de 3e keer.
beutre schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:20:
Vorige week een testrit gemaakt met een ID7 Tourer (DCC & comfortzetels met ErgoActive zetels) op 20 inch velgen.

Volgende zaken troffen mijn bijzondere aandacht tijdens het rijden:

- bijzonder comfortabele wagen op secundaire wegen/bebouwde kom
- zetels OK (zetels de zetels in mijn huidige Volvo zijn een stuk beter)
- veel ruimte
- op snelweg 120 km/h toch vrij veel rol- en windgeluiden

De dealer zei dat de banden (20 inch) nog op showroomdruk stonden zijnde 5 bar.

Iemand dezelfde ervaring (rolgeluiden op snelweg) met de 20 inch velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Heeft het zin om de voorkant te wrappen tegen steenslag? Is best prijzig geloof ik (2500 of zo) en tegelijk vraag ik me af of er dan na een tijdje kleurverschil gaat ontstaan met de achterkant. Ik zie best wel wat comments met full wrap ook... Dus ja, niet eerder gedaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Zoomzoom schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:00:
Heeft het zin om de voorkant te wrappen tegen steenslag? Is best prijzig geloof ik (2500 of zo) en tegelijk vraag ik me af of er dan na een tijdje kleurverschil gaat ontstaan met de achterkant. Ik zie best wel wat comments met full wrap ook... Dus ja, niet eerder gedaan eigenlijk.
2500€ voor alleen wrappen van de voorkant/grill 8)7
Zo kan ik mijn geld ook wel verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
buddow schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:39:
Hoe doen jullie dat met navigatie eigenlijk? Ik vind de ingebouwde navigatie eigenlijk best goed werken. Ook file info is best goed, stukken beter dan mijn vorige Passat. Daar reed ik eigenlijk altijd met Waze. Voordeel is dat je dan ook redelijk goede flitsinformatie hebt. Maar wat je dan mist, is een mooie integratie met laadpunten langs je route icm het werkelijke batterijniveau.

Is er een mogelijkheid om flitsinfo in de native navigatie te krijgen? Of een AA app op de achtergrond te draaien? Wil niet betalen voor flitsmeister... :)
Inderdaad de navi van VW zelf. Flitsmeister start op mijn telefoon via BT en geluid gaat via de telefoon speaker, dat hoor ik gewoon in de auto dus flitsinformatie heb ik.
Maar met bijv. ABRP via AA rijden heb ik nog niet geprobeerd, zoiets kan natuurlijk ook gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28

The Legend

*Plop*

Vorige week een testrit gemaakt met een ID7 Tourer (DCC & comfortzetels met ErgoActive zetels) op 20 inch velgen.

- veel ruimte

In verschillende reviews op YouTube komt dit ook wel terug. Zou veroorzaakt worden door de sportbanden die standaard op de 20” velgen worden gelegd, ipv Eco banden die op de 19” liggen. Ik heb ook de 20” en vind het bandengeruis ook wel aanwezig, niet hinderlijk overigens. Volgende maand komt de set 19” Hudson’s eronder met winterbanden. Benieuwd of dat verschil maakt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:51

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

The Legend schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:45:
[...]

In verschillende reviews op YouTube komt dit ook wel terug. Zou veroorzaakt worden door de sportbanden die standaard op de 20” velgen worden gelegd, ipv Eco banden die op de 19” liggen. Ik heb ook de 20” en vind het bandengeruis ook wel aanwezig, niet hinderlijk overigens. Volgende maand komt de set 19” Hudson’s eronder met winterbanden. Benieuwd of dat verschil maakt.
Dat zou het verschil kunnen zijn inderdaad. Die van mij staat wel op eco banden ondanks 20". Weet je zeker dat hij standaard op sportbanden staat? Ik weet dat het in de duitse configurator een aparte optie a ~1200 ofwat euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In de NL configurator staan drie type banden die je kunt krijgen (zie de bandenlabels bij de velgen-optie), maar je kunt niet kiezen. Mijn 1st edition staat op de pirelli sportbanden. In de Duitse configurator stond eerder ook het verschil in WLTP range per band vermeld. Met de Pirelli Cinturato P7 zou dat 566km zijn, met de 20” Continental EcoContact 6Q zou het 602km zijn en met de 19” Continental eco banden zelfs 618km. Minder range zal komen door meer grip, en meer grip is meer geluid, dus het klinkt mij wel logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
buddow schreef op woensdag 20 november 2024 @ 16:39:
Hoe doen jullie dat met navigatie eigenlijk? Ik vind de ingebouwde navigatie eigenlijk best goed werken. Ook file info is best goed, stukken beter dan mijn vorige Passat.
Ik ben er nog niet helemaal uit. De interne navigatie is zeker duidelijk, maar in een gekende omgeving heb ik de navigatie al net iets te vaak vreemde/ niet optimale routes zien voorstellen. Bv, de route naar het werk, de route die de navigatie voorstelt duurt vaak 5min langer dan mijn eigen gekende route, op een rit van 30min vind ik dit best veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
resusaapje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:23:
Om alle fervente EV-tegenstanders te laten nadenken en jezelf beter te voelen:

[Afbeelding]

Of hebben jullie inmiddels dat soort mensen niet meer in je omgeving?
Ik heb ze aan beide kanten van het spectrum.
Onwetende dinostokers en rabiate Teslafans. Beiden even irritant als je het mij vraagt.

De anti-EV kliek heeft het idee dat EV's nog altijd het niveau van de i-Miev niet ontstegen zijn. En de rabiate Teslafans zagen alleen maar door over hoe een auto zonder one-pedal driving geen fatsoenlijke EV kan zijn en hoe men zich niet voorstellen kan dat men een verbrander rijden fijn vindt, met als referentiekader een Polo BlueMotion terwijl er nu een Model Y staat. Erg vermoeiend allemaal.

Ik denk dat iedereen wel om zou zijn na een rondje met een ID7. Verder is het een kwestie van niet al te veel leeuwen en beren te willen zien. Maar daar heb ik makkelijk praten, heb nog de nodige fiscale voordelen in het verschiet liggen die als sterke verzachtende factor werken. De MRB discussie in Nederland, daarvan snap ik wel dat dit de EV branche geen goed doet, zelfs al zou het kostenneutraal blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind

- veel ruimte

Bij 120 km/h vond ik het nog wel een vrij stille auto. Mijn testauto stond op 20" Bridgestone Turanza's en ik vond op de Duitse wegen, die sowieso van mindere kwaliteit zijn, vooral het windgeruis een storender factor. Maar dat eigenlijk enkel op topsnelheid.

Ik zou zeggen dat het geluidscomfort "segmentconform" is. Niet grensverleggend, maar voor een auto in z'n prijsklasse OK. Wil je stiller, dan kom je bij de i4 (significant kleiner) uit, of de EQE / i5, die beiden krapper zijn en flink duurder.

Het mag dan een lel van een auto zijn, maar uiteindelijk blijft het de elektrische evenknie van de Passat. Ik had het graag een tik beter gezien, maar denk dat ik er wel aan kan wennen en mee kan leven. In ieder geval zou ik altijd voor de 19" wielen gaan, comfortabel cruisen is z'n forte. 5M / 2.2t is sowieso geen recept om rotondes over te jakkeren.

Edit: Er aan toevoegend, het is natuurlijk ook een verschil of je een 2 Liter diesel rustig hebt snorren onder de kap, of een geruisloze elektromotor. Mijn diesel hoor ik eigenlijk nauwelijks, maar is natuurlijk wel aanwezig als je er echt op gaat letten. Super fijn blokje, maar het helpt op de snelweg wel vooral bandengeruis enigszins af te vangen, dat gaat gewoon naadloos in elkaar over. Een EV moet beter gedempt zijn om dezelfde ervaring qua stilte te bieden, is mijn idee. Simpelweg omdat je individuele componenten van NVH (noise, vibration, harshness) makkelijker kunt identificeren, vallen ze eerder op en worden ze sneller als storend ervaren.

Ter referentie de ADAC tests als vergelijk voor mijn ervaring:
https://assets.adac.de/im...des_C_220_d_9G_TRONIC.pdf
Optional gibt es für die C-Klasse wie im Testwagen eine ge-
räuschdämmende Akustikverglasung vorn. Weder Wind-
noch sonstige Fahrgeräusche dringen sonderlich laut in
den Innenraum vor. Bei der Geräuschmessung schneidet
die Limousine noch gut ab. Bei 130 km/h wurde ein Pegel
von 66,4 dB(A) ermittelt.
https://assets.adac.de/im...vw-id7-pro/vw-id7-pro.pdf
Beim Geräuschkomfort kann der ID.7 Pro weitgehend
überzeugen. Fährt man mit Tempo 130 km/h, liegt der
Geräuschpegel im Innenraum bei 66,8 dB(A) - das ist ein noch
guter Wert, den aber auch konventionell angetriebene
Fahrzeuge erreichen können. Die Seitenfenster sind vorn wie
hinten in schalldämmender Doppelverglasung ausgeführt.
Bij lagere snelheden zal de ID7 dus duidelijk z'n voordelen uitspelen. Daar wordt een verbrandingsmotor immers duidelijker waarneembaar. Maar een benzine of diesel zal natuurlijk juist weer die paar kleine dingen die je waar kunt nemen, ook natuurlijk beter verbloemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Cid Highwind op 21-11-2024 12:04 ]

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:27
De mijne (20”) is volgens afspraak afgeleverd op Bridgestone winterbanden en daarmee erg stil (met akoestisch glas).

Catch my drift?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 23:43

resusaapje

h less

Ongelooflijk!

Bijna full-options ID.7 Tourer GTX, bijna laatste dag van augustus besteld, wordt-ie ook al bijna geleverd! :o

Ik vermoedde vorige week al dat hij bij het RDW genoemd werd. Zojuist dealer gebeld en vernomen dat hij idd is aangekomen en afleverklaar gemaakt gaat worden. Dat duurt 2 á 3 weken.Dus laatste week november, eerste week december instappen? O+

Drie maanden, of 12-13 weken levertijd is niet slecht voor een uitvoering met allerlei vertragende opties d:)b

Ik belde de dealer om te kunnen beslissen of ik voor de tijdelijke kar die ik nu heb winterbanden moest gaan regelen. Daar ga ik me nu niet meer druk over maken :+

Wel over de winterbanden voor die nieuwe rooie. Waar tover ik zo snel 265mm brede 21 inch sloffen vandaan? _O-

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Oh de GTX heeft dus nog bredere achterwielen dan de standaard ID.7? Normaal is 235 voor, 255 achter (breedset). Wat heeft de GTX op de vooras? Ook 265?

Wel een heel coole wagen hoor. Ben benieuwd naar de foto's.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JanHenk schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:15:
Oh de GTX heeft dus nog bredere achterwielen dan de standaard ID.7? Normaal is 235 voor, 255 achter (breedset). Wat heeft de GTX op de vooras? Ook 265?

Wel een heel coole wagen hoor. Ben benieuwd naar de foto's.
Geinig, vóór is de breedte hetzelfde:
235/40 R 21 98 H XL
265/35 R 21 101 H XL

Dank! Ben ook heel benieuwd. Snel nog dashcams bestellen. Iemand tips?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:37
twowheeler schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:06:
[...]

Prachtig! En wat een verademing tussen die overdaad aan toch grotendeels nutteloze SUV EV's. Stations zijn veel mooier. Het verlichte logo ben ik persoonlijk geen fan van, maar daar is aan te wennen. Dit gaan we ongetwijfeld meer zien.
Inderdaad, en dus ca. 15% meer range. Wat je sowieso heel goed uitkomt (want bij een BEV zorgt de energiedichtheid vd accu voor het bereik) anders dan gewoon een grotere brandstoftank monteren.

Prachtige auto! Ik heb er al best wat video's over gezien, echt een steengoede EV, Bjorn Nyland noemde hem ook even de 'baby EQS' hehehe :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

• beutre
  • Laatst online: 22-04 15:46
[...]

deel gerust uw ervaring met de 19" banden :-)

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Even gecheckt en op de 21" van de 'sportieve' GTX zit de EcoContact. Apart weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:41:
[...]

Even gecheckt en op de 21" van de 'sportieve' GTX zit de EcoContact. Apart weer...
Waar lezen jullie dit? Ik zie overal enkel band eigenschappen vermeld niet welke band het is.

Nvm, gevonden.
The Legend schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:37:
In de NL configurator staan drie type banden die je kunt krijgen (zie de bandenlabels bij de velgen-optie), maar je kunt niet kiezen. Mijn 1st edition staat op de pirelli sportbanden. In de Duitse configurator stond eerder ook het verschil in WLTP range per band vermeld. Met de Pirelli Cinturato P7 zou dat 566km zijn, met de 20” Continental EcoContact 6Q zou het 602km zijn en met de 19” Continental eco banden zelfs 618km. Minder range zal komen door meer grip, en meer grip is meer geluid, dus het klinkt mij wel logisch.
De Pirelli Cinturato P7 zijn de eco banden van Pirelli, dat deze minder zuinig zijn of meer geluid produceren dan die van de concurrent kan. Maar het zijn niet de sportbanden waar in de youtube reviews naar verwezen wordt. Als je bij het merk Pirelli blijft zou je in dat geval PZERO's krijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door KMdijkens op 21-11-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:57:
[...]

Waar lezen jullie dit? Ik zie overal enkel band eigenschappen vermeld niet welke band het is.
Even op het (i) tje klikken

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:46
Kaartupdates moet dit via de pc of kan dat ook rechtstreeks vanuit de wagen?

• resusaapje

resusaapje

h less

Herman37 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:01:
Kaartupdates moet dit via de pc of kan dat ook rechtstreeks vanuit de wagen?
Wat zegt de handleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barryvl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 17:09
Na diverse proefritten in Model Y, Ioniq 5, Volvo EX40, Xpeng G6 + G9 en Zeekr 001 gereden te hebben ga ik toch voor zo'n zeldzame ID.7. Waarom?
Niet omdat dat the best value for money is. Dat is de Y.
Niet omdat ie zo'n goede laadtechniek heeft. Dat zijn Ioniq 5 en Xpeng
Niet omdat ie standaard zo dik in de opties zit. Dat winnen de Chinezen
En ook niet omdat ie the looks heeft. Dat vind ik de Zeekr.

Toch is de ID.7 overall toch mijn winnaar geworden. Tov van een A6 Avant toch veel value for money, Europese auto ( vind ik een pre), In Pro Business prima en vooral nuttige opties. Kan redelijk mee qua laadtechniek en VW heeft inmiddels een zeer efficiënte elektromotor weten te bouwen. Qua uiterlijk niet spannend maar zeker niet lelijk (Y) en o.b.v. de verkoopaantallen zeer zeldzaam tot nu toe. Na 5 jaar witte model 3 kan ik dat wel waarderen :) .

Nu nog welke versie en welke opties. Misschien kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken over een paar dilemma's:

Pro Business dus maar een S? 12% meer range (netto 8%). Voor dagelijkse ritten totaal niet nodig. In de zomer rij ik met een vouwwagen dus extra range is dan wel lekker maar wil om de 2,5- 3uur toch stoppen. Mijn huidige Model 3 verbruikt ongeveer 30% meer met vouwwagen. Ik ga er vanuit dat het met een ID.7 iets minder is vanwege hogere daklijn.

-Tourer of de gewone? Voor de space maakt het weinig uit (1 bananabox). In lease scheelt het € 34 per maand. Voor het verlichte logo aan de achterzijde heb ik het zeker niet over, maar het witte stiksel op het dashboard van de Tourer vind ik weer wel een stuk beter dan blauw. Andere voors of tegen?

- Exterieur pakket plus. DCC tijdens korte proefrit niets van gemerkt. Panodak is mooi maar vooral voor de achterbank en die (kinderen) gaan niet meer mee. Wat merk je van de geluidswerende zij ruiten? .

- Black style pakket. In combinatie met Exterieur pakket plus maar € 190 ander € 590. Krijg je dan zwarte velgen, spiegelkappen en sierstrip op de C-stijl in zwart voor. Ziet er goed uit, maar ben wel huiverig voor velgbeschadiging met zwarte velgen. Ervaringen?

Iemand nog andere goede argumenten? Ik ga dit weekend de knoop doorhakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

barryvl schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:40:
Na diverse proefritten in Model Y, Ioniq 5, Volvo EX40, Xpeng G6 + G9 en Zeekr 001 gereden te hebben ga ik toch voor zo'n zeldzame ID.7. Waarom?

Toch is de ID.7 overall toch mijn winnaar geworden. Tov van een A6 Avant toch veel value for money, Europese auto ( vind ik een pre), In Pro Business prima en vooral nuttige opties. Kan redelijk mee qua laadtechniek en VW heeft inmiddels een zeer efficiënte elektromotor weten te bouwen. Qua uiterlijk niet spannend maar zeker niet lelijk (Y) en o.b.v. de verkoopaantallen zeer zeldzaam tot nu toe. Mag ik wel.

Nu nog welke versie en welke opties. Misschien kunnen jullie me helpen de knoop door te hakken over een paar dilemma's:

Pro Business dus maar een S? 12% meer range (netto 8%). Voor dagelijkse ritten totaal niet nodig. In de zomer rij ik met een vouwwagen dus extra range is dan wel lekker maar wil om de 2,5- 3uur toch stoppen. Mijn huidige Model 3 verbruikt ongeveer 30% meer met vouwwagen. Ik ga er vanuit dat het met een ID.7 iets minder is vanwege hogere daklijn.

-Tourer of de gewone? Voor de space maakt het weinig uit (1 bananabox). In lease scheelt het € 34 per maand. Voor het verlichte logo aan de achterzijde heb ik het zeker niet over, maar het witte stiksel op het dashboard van de Tourer vind ik weer wel een stuk beter dan blauw. Andere voors of tegen?

- Exterieur pakket plus. DCC tijdens korte proefrit niets van gemerkt. Panodak is mooi maar vooral voor de achterbank en die (kinderen) gaan niet meer mee. Wat merk je van de geluidswerende zij ruiten? .

- Black style pakket. In combinatie met Exterieur pakket plus maar € 190 ander € 590. Krijg je dan zwarte velgen, spiegelkappen en sierstrip op de C-stijl in zwart voor. Ziet er goed uit, maar ben wel huiverig voor velgbeschadiging met zwarte velgen. Ervaringen?

toon volledige bericht
Ik heb met onze vouwwagen proefgereden met een sedan. Kwam op ca. 23kWh/100km bij 100km/u. 2,5 tot 3 uur rijden tussen laadpauzes lijkt dan wel ambitieus als je 80-20 rijd zeg maar.

Het niet verlichte logo en de blauwe stiknaad is niet het verschil tussen sedan en de tourer, maar het verschil tussen MY24 en 25 :) Ik vind zelf een station gewoon een mooi model. En je hebt iets meer hoofdruimte achter en iets meer ‘propruimte’ in de achterbak.

Ik vind zelf de zwarte velgen uit het Black style pakket afbreuk doen aan de auto dus alleen daarom al zou ik het niet nemen :P

• barryvl
The Legend schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:26:
[...]

Ik heb met onze vouwwagen proefgereden met een sedan. Kwam op ca. 23kWh/100km bij 100km/u. 2,5 tot 3 uur rijden tussen laadpauzes lijkt dan wel ambitieus als je 80-20 rijd zeg maar.
Bij welke buitentemparatuur heb je dat gehaald? 23kWh bij 100 km/h valt wel een beetje tegen idd. Ik rij tot zeker onder de 10% door maar dan nog moet ik tot minimaal 90% volladen om 2,5 uur aan één stuk te rijden.
Thanks voor de info, neem ik mee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

barryvl schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:43:
[...]

Bij welke buitentemparatuur heb je dat gehaald? 23kWh bij 100 km/h valt wel een beetje tegen idd. Ik rij tot zeker onder de 10% door maar dan nog moet ik tot minimaal 90% volladen om 2,5 uur aan één stuk te rijden.
Thanks voor de info, neem ik mee....
Dat waren zomerse omstandigheden. Zou kunnen dat de Tourer iets zuiniger kan rijden, maar dan moet je dus ook niet harder gaan rijden dan 100. Ik heb me er vast bij neergelegd dat de vakantierit langer gaat duren met veel meer pauzes. Dat zijn voor ons maximaal 4 ritten per jaar. Dat valt te overzien als je de rest van het jaar ruim uitkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 21-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Toch is de ID.7 overall toch mijn winnaar geworden. Tov van een A6 Avant toch veel value for money, Europese auto ( vind ik een pre), In Pro Business prima en vooral nuttige opties. Kan redelijk mee qua laadtechniek en VW heeft inmiddels een zeer efficiënte elektromotor weten te bouwen. Qua uiterlijk niet spannend maar zeker niet lelijk (Y) en o.b.v. de verkoopaantallen zeer zeldzaam tot nu toe. Na 5 jaar witte model 3 kan ik dat wel waarderen :) .

toon volledige bericht
Toch wel oneens met: "Niet omdat dat the best value for money is. Dat is de Y."
Bang/buck is de Y zeer zeker, maar de ID.7 is ook bang/buck alleen meer bang en meer buck. En dan kom je in de bijtelling (aannemend dat je in de tweede schijf zit) uit in de buurt van 470€ t.o.v. 620€ (bijtelling+heffingskorting vermindering). Die 33%/150€ meer is mij het wel waard. Een Model Y is gewoon een gevoelloze mobiliteitsoplossing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barryvl
True schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:17:
[...]

Die 33%/150€ meer is mij het wel waard. Een Model Y is gewoon een gevoelloze mobiliteitsoplossing.
Bedankt zo'n motivering had ik effe nodig _/-\o_

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 20:30
The Legend schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:26:
[...]

Ben benieuwd wanneer je dat hebt gedaan en onder welke weercondities?
Als het de afgelopen maand is geweest dan vind ik het heel erg meevallen. In de zomer is het warmer en de auto meestal zuiniger!

Zag net je reactie op een vergelijkbare vraag van iemand anders. 8)7

We gaan ook met de sleurhut (VW achter de VW :P ) op pad en zijn nu al gewend om elke 2,5 tot 3 uur een half uur te pauzeren. We hebben 2 honden die dan tijdens de stop uitgelaten worden. Maw voor ons veranderd er niets tijdens vakanties behalve dat we de vouwwagen eerst waarschijnlijk moeten afkoppelen en daarna de auto gaan opladen ipv tanken.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimhaw op 21-11-2024 20:16 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• resusaapje

resusaapje

h less

nvm

[ Voor 92% gewijzigd door resusaapje op 21-11-2024 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05:45

toon volledige bericht
Voor mij was de doorslag, Sedan had destijds veel langere levertijd dan de tourer.
Weet niet of dit al rechtgetrokken is wetende dat ook tourer steeds wordt bijgesteld (besteld begin Sep zou Begin Dec komen nu midden Jan)

Ook qua hoofdruimte achterin is het toch echt een stuk beter in de tourer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Goh, wat ik nou weer bij onze Duitse vrienden lees. Ons autootje heeft voor en achter verschillende breedte van banden.
Doe jezelf een plezier en check bij elke bandenwissel of voor smaller is dan achter en of links en rechts hetzelfde is gemonteerd... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:44

Superflip

*pwiet*

resusaapje schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:04:
Goh, wat ik nou weer bij onze Duitse vrienden lees. Ons autootje heeft voor en achter verschillende breedte van banden.
Doe jezelf een plezier en check bij elke bandenwissel of voor smaller is dan achter en of links en rechts hetzelfde is gemonteerd... 8)7
Vorig jaar zijn ze er bij Skoda in geslaagd ze om te wisselen op mijn Enyaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Was vanavond op pad van regio Delft naar Utrecht via de A12. Alle assist pakketten actief.
Borden herkenning kan wel stukken beter.
Schrok wel een paar keer dat hij ongevraagd versnelde van 115 naar 130km/h of plots weer afremde zelf naar 70km/h op het moment dat de auto 70 zag staan op de parallelbaan.
Als ik hem op 115km/h heb staan wil ik niet hebben dat hij harder gaat rijden als hij ergens een 130km/h bord ziet. Laat staan borden die niet voor de hoofdweg bedoeld zijn.
Bond dat best wel. Irritant dat de auto dit doet. Denk dat ik de borden herkenning maar uit zet, want dit is in mijn ogen niet veilig. Verder rijdt de auto heerlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wimhaw schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:39:
Was vanavond op pad van regio Delft naar Utrecht via de A12. Alle assist pakketten actief.
Borden herkenning kan wel stukken beter.
Schrok wel een paar keer dat hij ongevraagd versnelde van 115 naar 130km/h of plots weer afremde zelf naar 70km/h op het moment dat de auto 70 zag staan op de parallelbaan.
Als ik hem op 115km/h heb staan wil ik niet hebben dat hij harder gaat rijden als hij ergens een 130km/h bord ziet. Laat staan borden die niet voor de hoofdweg bedoeld zijn.
Bond dat best wel. Irritant dat de auto dit doet. Denk dat ik de borden herkenning maar uit zet, want dit is in mijn ogen niet veilig. Verder rijdt de auto heerlijk.
Herkenning kun je aan laten, je moet alleen adaptieve CC-snelheid gebaseerd op herkenning uitschakelen.
Heeft m.i. niks te maken met een slechte implementatie van VW (of elk ander merk) maar een inconsistente toepassing van bebording door heel Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoomzoom
True schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 23:53:
[...]

Herkenning kun je aan laten, je moet alleen adaptieve CC-snelheid gebaseerd op herkenning uitschakelen.
Heeft m.i. niks te maken met een slechte implementatie van VW (of elk ander merk) maar een inconsistente toepassing van bebording door heel Europa.
Ja dat euvel heb ik op mijn hyundai ook, die bordherkenning is lang niet altijd correct... Dus niet echt geschikt om daar automatisch je snelheid op aan te passen. Ik ga dat ook uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik probeer net de ID.7 voor de tweede keer thuis te laden. Anderhalf jaar lang zonder problemen de EV6 thuis geladen met 11 kW (Alfen Single Pro, 3 fasen). De ID.7 blijft sukkelen rond 6,6 kW. Laadstroom staat niet op beperken. Heb al verschillende dingen geprobeerd (direct laden, vertrektijd, etc).

Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?

UPDATE: Even de wallbox opnieuw opgestart. Nu pakt hij wel 11 kW. Vaag, niet eerder meegemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door DaMenaz op 23-11-2024 13:26 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
DaMenaz schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:07:
Ik probeer net de ID.7 voor de eerste keer thuis te laden. Anderhalf jaar lang zonder problemen de EV6 geladen mer 11 kWh (Alfen Single Pro, 3 fasen). De ID.7 blijft sukkelen rond 6,6 kWh. Laadstroom staat niet op beperken. Heb al verschillende dingen geprobeerd (direct laden, vertrektijd, etc).

Iemand een idee wat ik over het hoofd kan zien?
We hebben de zelfde oplader Alfen single pro, 3 fasen. Bij ons varieert een klein beetje. Meestal 10+ kWh en af en toe 6/7 kWh. Systeem kijkt of elders geen andere vraag is en als dat zo is levert het minder. Aan gezien we nog steeds salderen en geen boete hierover betalen laad ik wanneer we het willen. Vaak laat in de avond of 's nachts.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMyDiihGIx75t5ngL6PHNktaZBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09pNfE9msZfyjfjCNzjZtAmn.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wat lager. Waarschijnlijk omdat de 3 fase warmtepomp wat meer stroom verbruikt vanwege de kou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M10cy6lzvQObKauoi6MU5QWZOrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNg4PdVls3bYlJW5wOi0lCZJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Wimhaw op 23-11-2024 12:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mikachu
  • Laatst online: 26-01 19:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuH7l2Gxt_JalbWL7IxTq_jC1dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUvhQ73Nso11iMDWBEHBwEWl.jpg?f=fotoalbum_large

Blij met de keuze en kleurcombinatie. Besteld half augustus, deze vrijdag afgeleverd! Prachtauto, super comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Mooie combi op een mooie combi. Gefeliciteerd!

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mikachu schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:11:
[Afbeelding]

Blij met de keuze en kleurcombinatie. Besteld half augustus, deze vrijdag afgeleverd! Prachtauto, super comfortabel.
Mooie wagen hoor!

Gezien ik blijkbaar kleurendoof ben, dit is de Scale Silver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Ik zit even op de VW site te neuzen en blijkbaar zijn de prijzen verhoogd? En dan niet zo'n beetje ook. Volgens mij is mijn uitvoering efkens zo'n €4k duurder geworden! :o 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Wimhaw schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 12:17:
[...]

We hebben de zelfde oplader Alfen single pro, 3 fasen. Bij ons varieert een klein beetje. Meestal 10+ kWh en af en toe 6/7 kWh. Systeem kijkt of elders geen andere vraag is en als dat zo is levert het minder. Aan gezien we nog steeds salderen en geen boete hierover betalen laad ik wanneer we het willen. Vaak laat in de avond of 's nachts.[Afbeelding]

Nu wat lager. Waarschijnlijk omdat de 3 fase warmtepomp wat meer stroom verbruikt vanwege de kou.
[Afbeelding]
Hier dezelfde laadpaal en ook 3 fase warmtepomp. Wat een beetje suf is, de laadpaal zakt inderdaad zo'n 3kwh als er veel verbruik is vanuit de rest van het huis, voornamelijk de warmtepomp. Dan zakt de 10+kwh van de ID7 naar zo'n 6 a 7. Maar onze Renault Zoe, die in theorie tot 22kwh kan laden zakt in dezelfde situatie dan ook zo'n 3kwh vanaf de maximale kracht van de laadpaal die net geen 15kwh is. Dus die krijgt dan nog steeds meer stroom, en geeft mij de indruk dat de ID7 in die situatie trager laadt dan nodig. Lijkt alsof de laadpaal dit niet helemaal logisch doet.

Gisteren heen en weer België, in totaal bijna 750km. Eén keer laden bij aankomst, lekker doorrijden op de snelweg, geen enkele range anxiety :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:49:
[...]
Nee dit is Moonstone Grey, dezelfde kleur als @The Legend

[ Voor 24% gewijzigd door KMdijkens op 23-11-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Mooie wagen hoor!

Not sure if serious, maar dit is overduidelijk Moonstone Grey :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikachu
  • Laatst online: 26-01 19:20
The Legend schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:31:
[...]

Klopt, inderdaad moonstone Grey. Prachtig met de zwarte skirts onderaan vind ik.
DaMenaz schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:32:
Mooie combi op een mooie combi. Gefeliciteerd!
[...]

Mooie wagen hoor!

Bedankt 😉. Toch wel wat mensen die er eventjes voor omkijken. Je ziet ze ook nog niet veel rijden in België... Net een ritje achter de rug en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo relaxed in een auto heb gezeten. De adaptieve demping doet ook heel erg goed z'n werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wat een fail trouwens dat je in de ID’s geen medegebruikers, zoals bij de andere modellijnen, maar alleen gastgebruikers kunt toevoegen. Alsof de hoofdgebruiker de enige is die wil voorverwarmen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 23-11-2024 18:09 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 16:31:
[...]

Zoals ik zei, hartstikke kleurendoof. De volgende kleuren lukken mij nog redelijk: blauw, wit, zwart, rood (nog niet gezien) en iets-wat-lijkt-op-grijs-of-silver-of-zo :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:07:
[...]

Zoals ik zei, hartstikke kleurendoof. De volgende kleuren lukken mij nog redelijk: blauw, wit, zwart, rood (nog niet gezien) en iets-wat-lijkt-op-grijs-of-silver-of-zo :+ .
Rood is bizar zeldzaam. Nog geen 0,5%. Zelfs bij die paar GTXen is het slechts 20%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
DaMenaz schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 18:08:
Wat een fail trouwens dat je in de ID’s geen medegebruikers, zoals bij de andere modellijnen, maar alleen gastgebruikers kunt toevoegen. Alsof de hoofdgebruiker de enige is die wil voorverwarmen etc.
Helemaal mee eens! Tevens kan zelfs de hoofdgebruiker niet in de app gegevens kijken als de hoofdgebruiker niet als laatste de auto heeft gebruikt.
VW geef verder alle gebruikers rechten om basale standaard dingen te gebruiken en ook de laadstand van de accu van afstand in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 19:39:
[...]

Rood is bizar zeldzaam. Nog geen 0,5%. Zelfs bij die paar GTXen is het slechts 20%.
Kwam ook pas later beschikbaar dan de andere kleuren natuurlijk. Was helemaal geen optie toen ik de mijne bestelde. Nog even geduld dan zullen de eersten ook geleverd gaan worden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KMdijkens op 23-11-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:18:
[...]

Kwam ook pas later beschikbaar dan de andere kleuren natuurlijk. Was helemaal geen optie toen ik de mijne bestelde. Nog even geduld dan zullen de eersten ook geleverd gaan worden. ;)
Oh, ze zijn er al hoor :)

GPG-45-Z - ID.7 TOURER PRO S op 2024-10-28
GRK-83-H - ID.7 TOURER PRO S op 2024-11-08
GRS-42-H - ID.7 TOURER GTX op 2024-11-19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 14:45

KillerB

______

mm1987 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:35:
Vandaag een mindere ervaring met mijn 5 maanden oude ID7 Business Pro. Vanochtend rond 11:30 de auto aan de laadpaal gehangen op mijn werk.

Om 17:10 wilde ik mijn ID7 openen maar reageerde nergens meer op. Ik kreeg de auto op geen enkele manier open met de afstandsbediening. Batterij van de afstandsbediening was gewoon in orde.

Ik zag in de app wel dat ik niet kon klimatiseren omdat de 12v batterij niet voldoende spanning had en de auto had geen internet.

Van Mossel gebeld maar er was helaas niemand meer ik moest VW Assistance bellen. Zogezegd zo gedaan. Men vroeg of ik de auto niet manueel kon openen ? De dame in kwestie ging dit navragen en kwam na een tijdje weer aan de lijn. Dat was bij de ID7 niet mogelijk, er zou iemand komen.

Na wat YouTube filmpjes gekeken te hebben weer naar buiten gegaan en de klink handmatig met 2 handen omhoog gelift, voorzichtig het kapje verwijderd eat voor het slot zit en met de sleutelbaars het slot geopend echter gebeurde er niks als ik de deurgreep schakelaars bediende....

Inmiddels arriveerde de berger en deze wist ook niet hoe de ID7 dan open moest. Hij wilde gaan bellen toen ik voorstelde nogmaals de klink met 2 handen te liften. Dat was uiteindelijk de oplossing. Het alarm begon te joelen en toen ik plaats nam in de auto werkte alles zonder storingsmelding of iets dergelijks. Auto reed gewoon zonder enig probleem. Uitgestapt, deur afgesloten middels afstandsbediening en geopend. Geen enkel probleem 🤷🏻‍♂️ dit proces een aantal keren geprobeerd en alles werkt normaal...
toon volledige bericht
Is dit probleem bij jou later nog teruggekomen? Ik krijg al een tijdje de melding dat de 12V accu te weinig spanning heeft, de auto is dan ook niet bereikbaar via de app (de accu settings staat al aan in de app). Ook werkt keyless entry dan helemaal niet.

Gisteren kreeg ik hetzelfde probleem als wat jij beschrijft, kwam er niet in, ook niet met de mechanische sleutel, terwijl ik assistance aan de lijn had ging de auto opeens gewoon open met de sleutelknop.

Nou heb ik gisteren de keyless entry uitgeschakeld en de interieur beveiliging met het idee dat het dan wellicht beter gaat. De auto heeft een nacht stilgestaan (niet aan de lader) en nu is hij nog steeds bereikbaar op de APP.
Maandag maar even bellen met de dealer om een nieuwe 12V accu te laten plaatsen, vervelend issue wel als je naast je auto staat en je komt er niet in als je onderweg bent.
Zo te lezen komt dit probleem wel meer voor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

KillerB schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:23:
[...]

Is dit probleem bij jou later nog teruggekomen? Ik krijg al een tijdje de melding dat de 12V accu te weinig spanning heeft, de auto is dan ook niet bereikbaar via de app (de accu settings staat al aan in de app). Ook werkt keyless entry dan helemaal niet.

Gisteren kreeg ik hetzelfde probleem als wat jij beschrijft, kwam er niet in, ook niet met de mechanische sleutel, terwijl ik assistance aan de lijn had ging de auto opeens gewoon open met de sleutelknop.

Nou heb ik gisteren de keyless entry uitgeschakeld en de interieur beveiliging met het idee dat het dan wellicht beter gaat. De auto heeft een nacht stilgestaan (niet aan de lader) en nu is hij nog steeds bereikbaar op de APP.
Maandag maar even bellen met de dealer om een nieuwe 12V accu te laten plaatsen, vervelend issue wel als je naast je auto staat en je komt er niet in als je onderweg bent.
Heb je een MY24 of 25? Defecte 12v accu’s heb ik van meerdere MY24’s gelezen, maar over MY25 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
KillerB schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:23:
[...]

Uiteindelijk hebben ze bij mij de 12v batterij gewisseld om een dag later helemaal stil te vallen met 26 fout meldingen. Volgens dealer lag dit echter aan een canbus stekker met een wankel contact.. de waarheid zullen we nooit weten.

Ik heb de ID7 door alle problemen inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 24 november 2024 @ 14:08:
[...]

Heb je een MY24 of 25? Defecte 12v accu’s heb ik van meerdere MY24’s gelezen, maar over MY25 nog niet.
Volgens: KillerB in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" moet dit inderdaad een MY24 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 00:21
Wat vinden jullie van de volkswagen app?

Die van mij kan ik net zo goed van de telefoon af gooien want de id7 verbind eigenlijk nooit. Misschien met wat mazzel dat ik de app open en dat er 8 uur geleden is gesynchroniseerd. Maar de auto voorverwarmen in de ochtend is er bij dit model niet bij... Althans, als het aan de app ligt.

[ Voor 44% gewijzigd door asaki op 25-11-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
asaki schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:00:

Die van mij kan ik net zo goed van de telefoon af gooien want de id7 verbind eigenlijk nooit. Misschien met wat mazzel dat ik de app open en dat er 8 uur geleden is gesynchroniseerd. Maar de auto voorverwarmen in de ochtend is er bij dit model niet bij... Althans, als het aan de app ligt.
Bekend probleem.... De app doet het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:06
asaki schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:00:

Ik heb een ID4 met SW 5.0 en ik zie deze problemen eigenlijk niet. Natuurlijk als ik een tijdje geparkeerd ben, dan zie je dat de auto soort van offline gaat (kan je volgens mij uitzetten?). Ik gebruik vwsfriend en ik kan dan "beter" zien wanneer de auto on/offline bij de 5 minuten interval pollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Op mijn id7 met sw5.0 werkt de app ook prima. Altijd op tijd warm, soms ff even van bovenaf slepen zodat ie synchroniseert (in enkele seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Zal met namen bij de 4.0 zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
App werkt hier prima… als je in je eentje de auto gebruikt.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-05 09:38
Software 4.0 hier, nauwelijks problemen met de app ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-05 19:02
frankvdk1 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:28:
Software 4.0 hier, nauwelijks problemen met de app ervaren.
idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

First world problems: hoe krijg je de blaadjes hieruit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpMglELErAEDgi2lM9PDFPIaGPs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ycwYe4bUzk7gHJoDf2D7bsVJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

resusaapje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:00:

[Afbeelding]
Is dat een hint dat je 'm binnen hebt? Laat eens even een foto met iets meer auto zien dan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
True schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:17:
[...]

Toch wel oneens met: "Niet omdat dat the best value for money is. Dat is de Y."
Bang/buck is de Y zeer zeker, maar de ID.7 is ook bang/buck alleen meer bang en meer buck. En dan kom je in de bijtelling (aannemend dat je in de tweede schijf zit) uit in de buurt van 470€ t.o.v. 620€ (bijtelling+heffingskorting vermindering). Die 33%/150€ meer is mij het wel waard. Een Model Y is gewoon een gevoelloze mobiliteitsoplossing.
De ID7 is anders nog een stuk gevoellozer dan de Model Y. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de ID7 wél van vering is voorzien :P

offtopic:
Ik word van beide auto's niet echt wild. Vind het vooral fijn dat er wat te kiezen valt en de ID7 echt een duidelijke aanvulling is op het bestaande aanbod, ipv het zoveelste vrijwel identieke model maar met een VW sausje.
Echt mooie auto's worden naar mijn mening sowieso amper nog gemaakt. De Ioniq 6 bevalt me vanwege het gedurfde design en de laadtech, maar écht mooi kan ik 'm ook niet noemen. Sommige Chinese modellen zijn wel wat fraaier, maar helaas Chinees. De i4 heeft hazentanden. De i5 een 1-Serie front. En de EQE is een dure zetpil. De A6 kan me ook wel bekoren, maar is me tegelijk ook iets te chunky voor het mooie.

De enige echt begeerlijke EV is voor mij de Genesis G80.

En qua crossovers, het gros van de EV's dus, is enkel de Peugeot 3008 een auto die er voor mij positief uitspringt en zich daarmee op mijn shortlist heeft weten te positioneren. Alleen is die qua laadtechniek beduidend een stap minder dan de ID7: 10-80% in ~45 min ipv 30. Maar misschien valt daar ook wel mee te leven, de eerste stint is met die grote accu immers een behoorlijke.

De ID-styling is wat anoniem, maar op de ID7 komt het wel vrij goed tot z'n recht. Zeker op de sedan/liftback sluit het aan de gedachte dat het een effectieve EV dient te zijn. Het interieur doet z'n ding. "Das EV" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
[quote]KMdijkens schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:03:
[...]

[ Voor 36% gewijzigd door Wimhaw op 26-11-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
KMdijkens schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:03:
[...]

Is dat een hint dat je 'm binnen hebt? Laat eens even een foto met iets meer auto zien dan. :+
aquarium-pincet! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:03:
[...]

Haha, sorry, helaas _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:37
buddow schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:14:
[...]

Hier dezelfde laadpaal en ook 3 fase warmtepomp. Wat een beetje suf is, de laadpaal zakt inderdaad zo'n 3kwh als er veel verbruik is vanuit de rest van het huis, voornamelijk de warmtepomp. Dan zakt de 10+kwh van de ID7 naar zo'n 6 a 7. Maar onze Renault Zoe, die in theorie tot 22kwh kan laden zakt in dezelfde situatie dan ook zo'n 3kwh vanaf de maximale kracht van de laadpaal die net geen 15kwh is. Dus die krijgt dan nog steeds meer stroom, en geeft mij de indruk dat de ID7 in die situatie trager laadt dan nodig. Lijkt alsof de laadpaal dit niet helemaal logisch doet.

Gisteren heen en weer België, in totaal bijna 750km. Eén keer laden bij aankomst, lekker doorrijden op de snelweg, geen enkele range anxiety :)
Ja echt een goede auto. Battery Life (YT kanaal) had ook laten zien dat de ID.7 iets zuiniger is dan de ID.3 en deze is dus nog groter ook... Super!

Dat geeft wel aan dat deze EVs echt klaar zijn voor het grote publiek :*) 8)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
resusaapje schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:00:

[Afbeelding]
Keihard achteruit rijden.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-Ray471
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04 21:33
resusaapje schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 14:07:
Ik zit even op de VW site te neuzen en blijkbaar zijn de prijzen verhoogd? En dan niet zo'n beetje ook. Volgens mij is mijn uitvoering efkens zo'n €4k duurder geworden! :o 8)7
Ja, en dan ergens in januari weer de pers halen met een nieuwsbericht dat ze alle prijzen weer gaan verlagen. 'Kijk ons eens goed zijn.'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zelf zie ik die prijsverhogingen eigenlijk niet als ik dit artikel van Juni dit jaar ernaast leg:

https://www.autoweek.nl/a...eik-en-als-sportieve-gtx/

In de lease is hij overigens goedkoper geworden sinds ik 'm besteld heb. Ik zou nu voor hetzelfde maandbedrag als mijn pro 1st edt. een full option pro s kunnen kiezen. Wel met een ietsje extra bijtelling dan natuurlijk. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door KMdijkens op 26-11-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 07:51
Volgens mij waren er hier meer 1st edition rijders van de ID.7 Tourer die geen panorama dak hadden? Ik heb vandaag de mijne opgehaald in kleur Aquamarine Blue. Het viel me direct op dat deze geen zwart dak heeft. Hebben jullie dit ook? Ik meen dat je dit sowieso had wanneer je het Exterieur Plus pakket hebt. Dat heeft deze ID.7 in principe ook, alleen het pano dak dus niet.

De dealer zei dat het zo klopte, maar bij de verkoop is dit anders verteld. Verkoper in kwestie is echter weg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Mriceke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:36:
Volgens mij waren er hier meer 1st edition rijders van de ID.7 Tourer die geen panorama dak hadden? Ik heb vandaag de mijne opgehaald in kleur Aquamarine Blue. Het viel me direct op dat deze geen zwart dak heeft. Hebben jullie dit ook? Ik meen dat je dit sowieso had wanneer je het Exterieur Plus pakket hebt. Dat heeft deze ID.7 in principe ook, alleen het pano dak dus niet.

De dealer zei dat het zo klopte, maar bij de verkoop is dit anders verteld. Verkoper in kwestie is echter weg :P
Mijn 1st edt. heeft wel het panoramadak, dus uit eigen ervaring heb ik hier niet veel toegevoegde waarde.
De showroommodellen van de 1st edtions excl. panodak die ik heb gezien hadden echter allemaal geen zwart dak. In de duitse en belgische configurator waar je het exterieur pakket ook exclusief panoramadak kan bestellen krijg je ook een dak in carrosseriekleur en niet zwart. Dus het lijkt mij correct en dat de verkoper destijds je verkeerd heeft ingelicht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoomzoom
Ik krijg zaterdag mijn tourer opgeleverd. Op zich wel enthousiast, maar ik heb me ook wat ingelezen op een Duits forum en ik schrik toch wel een beetje van de problemen die ik daar voorbij zie komen... Daar wordt nogal geregeld met "anwalt/advocaat inschakelen gegooid. De gekste vond ik die id7 die helemaal nat werd binnenin en waarbij de elektro totaal aan gort ging... Vanwege een losse airco afloop. En daarnaast Regeling elektrische ruiten, 12v batterij, app software.... Het is wel een lijstje irritaties bij mensen.
Het is een computer op wielen uiteraard, maar moet wel een beetje betrouwbaar blijven... Heeft er ueberhaupt iemand eentje die niks heeft?

Ik vind het wel spannend worden... Maar ja, ik kan niet terug natuurlijk. Hij zal sowieso betrouwbaarder zijn dan de cybertruck, maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Zoomzoom schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:59:
Ik krijg zaterdag mijn tourer opgeleverd. Op zich wel enthousiast, maar ik heb me ook wat ingelezen op een Duits forum en ik schrik toch wel een beetje van de problemen die ik daar voorbij zie komen... Daar wordt nogal geregeld met "anwalt/advocaat inschakelen gegooid. De gekste vond ik die id7 die helemaal nat werd binnenin en waarbij de elektro totaal aan gort ging... Vanwege een losse airco afloop. En daarnaast Regeling elektrische ruiten, 12v batterij, app software.... Het is wel een lijstje irritaties bij mensen.
Het is een computer op wielen uiteraard, maar moet wel een beetje betrouwbaar blijven... Heeft er ueberhaupt iemand eentje die niks heeft?

Ik vind het wel spannend worden... Maar ja, ik kan niet terug natuurlijk. Hij zal sowieso betrouwbaarder zijn dan de cybertruck, maar dat is ook niet zo moeilijk natuurlijk.
Ik lees het ook veel helaas. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen gehad met de auto, behalve de eerste keer de app gebruiken dat deze een beetje vreemd deed. Maar dat is daarna niet meer voorgekomen en lag voor mijn gevoel meer aan de app dan de auto.

Ik krijg met alles wat er hier langskomt wel een beetje het idee dat ik daarmee een soort van unicorn heb, maar misschien roepen degene waar het wel mis gaat gewoon het hardst?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Laat je niet gek maken. Zoals onze broeder KMDijkens al vermoedt, mensen bij wie dingen misgaan, komen vaker op een forum, dan mensen bij wie alles klopt ;)

Ik zit ook op dat forum en gooi daar regelmatig een balletje op. En net als bij het Tesla-forum zijn er types bij wie alles fout gaat (ik druk 20x/sec op knop Y en hij doet niks!) en types die geen kwaad woord willen horen (dat de auto uit elkaar valt hoort erbij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

KMdijkens schreef op woensdag 27 november 2024 @ 16:06:
[...]

Ik lees het ook veel helaas. Ik heb zelf nog helemaal geen problemen gehad met de auto, behalve de eerste keer de app gebruiken dat deze een beetje vreemd deed. Maar dat is daarna niet meer voorgekomen en lag voor mijn gevoel meer aan de app dan de auto.

Ik krijg met alles wat er hier langskomt wel een beetje het idee dat ik daarmee een soort van unicorn heb, maar misschien roepen degene waar het wel mis gaat gewoon het hardst?
Tja, ik had een Tesla waarbij 5 jaar lang niks kapot ging en ik geen enkel onderhoud nodig had. Uit nieuwsgierigheid liet ik na 3 jaar maar eens de roadside assistance langskomen om het interieurfilter te laten vervangen 8)
Desondanks kan ik heel wat verhalen vertellen over zaken die raar, irritant of gevaarlijk zijn.

Ik verwacht hetzelfde bij de VW. Mijn laatste irritatie (terwijl ik de wagen nog niet eens heb!) is bv dat je de druk in de banden niet kan zien. WTF cheapo's! :(

Dus als het mee zit heb ik een probleemloze 5 jaar zoals jij hopelijk,
Als het tegenzit krijg ik een maandagochtendauto zoals een ex-topiclid ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
Mriceke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:36:

Ik ben niet helemaal zeker van de 1st, maar volgens mij is het altijd al een keuze geweest. De mijne is ook Aquamarine en ik zou het, met de huidige kennis, niet erg vinden om geen zwart dak te hebben. Die zwarte lak vind ik zeer krasgevoelig (of je ziet het gewoon beter doordat het geen metallic is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz

Is ook wel een beetje waar fora voor zijn. Bijna ongeacht welke auto, online lees je ellende.
Ik kan wel elke dag een post maken dat mijn ID.7 zo fijn is. maar dan lig ik er zo af.

Klein geluksmomentje dan: als je op de snelweg van baan wisselt, en je tikt de richtingaanwijzer kort aan, dan blijft hij net zo lang richting aangeven tot je een baan bent opgeschoven en stopt dan. Detail, maar wel erg fijn.

Klein ongeluksmomentje: binnen een week al een paar kleine krassen op de bijrijdersdeur. :( Was *** bij mijjn vorige nieuwe auto ook al zo (toen een put). Snel laten herstellen, lijkt niet door, dus door een profi wel weg te polijsten.

[ Voor 8% gewijzigd door DaMenaz op 27-11-2024 17:20 ]

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb wel de indruk dat de meeste echte problemen voorkomen bij MY24 auto’s met SW4.0. Zelf ook nog geen problemen ervaren in ca. 3000km. Met uitzondering van wat it’s-not-a-bug-it’s-a-feature-momenten (bediening ruiten achterin, het niet onthouden van persoonlijke instellingen als gelockte AC-bediening achterbank, etc).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GVeldhuizen
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-05 16:01
Ik heb sinds mei 24 mijn ID.7 1st MY24, met alles erop en eraan, blauw, incl pano, (en helaas nog SW 4.1). Ik ben dik tevreden, geen issues, hooguit af en toe kleine softwaredingetjes, die daarna weer werken. Ik ben dus tot nu toe dik tevreden, inmiddels bijna 16K km gereden, inclusief lange ritten zoals naar Denemarken vanuit België.
Kan de wagen heel hard aanbevelen aan iedereen. Heerlijk comfortabel, topstoelen, fijne head-up, rijhulpsystemen beter dan in veel andere wagens zoals Polestar, fijne muziekinstallatie.
Ik kom enorm ontspannen aan, ook na lange ritten, en mijn vrouw geeft aan dat ik veel prettiger rijd. Maak dan ook volop gebruik van de rijhulpsystemen, zeker fijn bij de Brusselse ring :)

Mij hoor je dus niet klagen, en mij hoor je dus ook niet zo op dit forum. Spijtig dat sommigen een mindere ervaring hebben, maar laat je daar zeker niet door afschrikken.

[ Voor 12% gewijzigd door GVeldhuizen op 27-11-2024 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A.Geerts
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-05 22:53
Zelf een ID.4 MY2024 met SW4.0 maar met 32.000km eigenlijk 0 problemen.

Hele betrouwbare auto😊 nu de eerst winter in, wat lekker niet meer hoeven krabben en niet meer in een koude auto stappen. 😃

Tja.... 🤨

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zoomzoom
DaMenaz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:18:
[...]

Is ook wel een beetje waar fora voor zijn. Bijna ongeacht welke auto, online lees je ellende.
Ik kan wel elke dag een post maken dat mijn ID.7 zo fijn is. maar dan lig ik er zo af.

Klein geluksmomentje dan: als je op de snelweg van baan wisselt, en je tikt de richtingaanwijzer kort aan, dan blijft hij net zo lang richting aangeven tot je een baan bent opgeschoven en stopt dan. Detail, maar wel erg fijn.

Klein ongeluksmomentje: binnen een week al een paar kleine krassen op de bijrijdersdeur. :( Was *** bij mijjn vorige nieuwe auto ook al zo (toen een put). Snel laten herstellen, lijkt niet door, dus door een profi wel weg te polijsten.
Ik ga mezelf richten op de geluksmomenten en voor de irritaties advies vragen. En als het teveel irritaties zijn misschien psychologisch advies ;)... ben zo niet van bagger over een forum uitgooien. Met de comments kan ik alweer een beetje met "goesting" naar zaterdag uitkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mm1987

Bij mij ging het ook bijna via de rechtsbijstand... Helaas. De auto is echt niet verkeerd maar als je net een maandag ochtend modelletje te pakken hebt dan ga je zeker problemen krijgen. Het meeste van de problemen waren altijd 12v en software issues.

Mijn auto staat inmiddels gewoon te koop zag ik maar als je die toevallig koopt ... Veel plezier met de ellende 🤦🏻

Kwa verbruik, rijhulpsystemen en vering had ik echt geen klagen alleen maar lof voor de ID7 wat dat aan gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-05 19:02
The Legend schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:26:
Ik heb wel de indruk dat de meeste echte problemen voorkomen bij MY24 auto’s met SW4.0. Zelf ook nog geen problemen ervaren in ca. 3000km. Met uitzondering van wat it’s-not-a-bug-it’s-a-feature-momenten (bediening ruiten achterin, het niet onthouden van persoonlijke instellingen als gelockte AC-bediening achterbank, etc).
27000km met een MY24 met SW 4.0, geen noemenswaardige problemen.
Wel kleine ergernissen zoals die die je opsomt. Ik erger me ook aan het uitstel van de park assist pro app-based parking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ik ben ook gewoon blij de negatieve zaken mee te krijgen. Een beetje kwestie van de verwachtingen calibreren, zolang het maar in het juiste perspectief wordt gesteld. Natuurlijk heeft niemand zin in gezeik, maar ook over mijn huidige auto zijn fora volgeschreven, heb echter twee modellen er van gereden en op het rumoerige schuifdak na heb ik in 7 jaar tijd nul problemen gehad.

Met software is het natuurlijk wat lastiger iets als "exemplarisch" af te doen, aangezien ik er niet van uitga dat de problemen reeds door bitrot ontstaan zijn :D Maar goed, nieuw model, VW software, het is bijna traditie te noemen. Mijn model van de proefrit had geen werkende airco, op de heetste dag van het jaar...

Ik ga er van uit dat ze de stijgende lijn gewoon doorzetten. Het gras bij de buren is ook niet altijd groener. De Duitse merken zijn helaas over hun piek heen, sparen is hun grootste goed en helaas komen de effecten pijnlijk duidelijk naar de oppervlakte geborreld. Op een positieve noot: Gezien de huidige perikelen en levertijden, hebben ze nog even om de zaken op te lossen voor eventuele meelezers hier die nog moeten beslissen wat te bestellen / kopen / halen.

Desondanks op persoonlijk vlak gewoon echt niet leuk te lezen dat je zo'n ervaring hebt moeten maken @mm1987, hoop dat de volgende auto je meer vreugde weet te bieden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wimhaw
Even onze bevindingen over bijna 3 weken (ruim 2000km) rijden in de Id.& Tourer Buisness Pro, Intr.- en extrieur pakketten panodak en trekhaak.
Allereerst de ID.7 is de beste en meest luxe auto die we tot nu toe hebben gehad. Onze vorige auto's waren geen Audi, BMW of Mercedes, maar Honda, Misubishi, Renault en een aantal Opels.
Spijt van aanschaf: Volmondig NEE!
Zijn er dingen die beter kunnen ook volmondig JA.
Om met het laatste te beginnen.
- Verkeersbordherkenning is nog niet optimaal en heb ik op advies van anderen: op wel herkennen, maar niet op reageren gezet. Het vervelenste was dat dit systeem op de snelweg van 100km/h plotseling een aantal keren naar 70km/h ging terwijl al het verkeer om me heen gewoon de zelde sneleid aanhield.
Na deze aanpassing was dit probleem er niet meer.
- Aanmelden op de app is behoorlijk omslachtig, maar na een paar keer proberen is het gelukt.
- Gebruik van app. Hoofdgebruiker heeft alle mogelijkheden terwijl de andere gebruikers nagenoeg niets kunnen. Vind dat te rigoreus bedacht van de software ontwikkelaars van VW.
- Problemen met de laadkabel los te krijgen. Dit komt bij ons redelijk vaak voor, maar de eenvoudigste oplossing is op dit moment is om 3x met 1 sec. tussenpuaze de open knop in te drukken van de afstandbedieningssleutel. Als we dit doen gaat de kabel los.
kan ik met de bovengenoemde verbeterpunten leven? Ja dat denk ik wel. Hoop wel dat alles of deels met een volggende software update of app update is opgelost.
- een klein irritatie puntje is dat de auto mekkert dat je op moet letten als je met de hand de snelheid via de cruise control lager zet van bv 100 naar 80km/h. Ook het geluid dat je dan hoort per km tik is vindt ik te hard of zelfs onnodig.

Positieve punten is de lijst vele malen langer.
De auto rijdt heerlijk relaxed comfortabel en is zeer ruim. Met mijn bijna 2 mtr hebben onze kinderen van ruim 1,8m em 1,9m ruimte genoeg achter mij als ik rij.
De instellingen zijn goed persoonlijk te maken. Iedere gebruiker kan zijn/haar instelling opslaan.
Auto is zuinig rond de 19kW/100km gemiddeld de afgelopen ruim 2000km. Dit vondt ik netjes want afgelopen week was het weer relatief koud en nat.
Stoelen zitten prima en kan naar believen ingesteld worden. Massagestoelen -> Heerlijk ook voor de bijrijder.
Audio geluid prima kwaliteit.
Rij geluid- de auto is stil zeker tov van de vorige benzine auto's.
Enz. enz.

O ja, het missen van echte schakelaars op het stuur vind ik persoonlijk meevallen. In de reviews van diverse testers kwam dit als bijna nr 1 irrtatiepunt naar voren. Het is even wennen, verder is het makkelijk te gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Wimhaw op 28-11-2024 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
@Wimhaw
Dat van de schakelaars herken ik. Er bestaan ergere systemen. Er valt mee te leven, maar het moet gewoon beter.

Afgezien dat het niet blind te bedienen is zoals fysiek gescheiden knoppen, vond ik vooral de haptische feedback onverfijnd lomp. In tijden dat je een trilmotor muziek kunt laten spelen en waar je dergelijke toepassingen zelfs kunt vinden in speelgoed (Nintendo Switch controllers bijvoorbeeld), is het vooral gewoon een beschamende kostenbesparing in een auto die >60k kost.

De raambediening idem dito. Goed dat het benoemd wordt, maar als ik zie dat je in de Ioniq 6 gek wordt van alle niet of omslachtig uit te schakelen piepsen, neem ik dit liever op de koop toe.

Maar hoe zit dat met die verkeersbordherkenning? Is dat iets wat in één van de pakketten komt, of is dat een standaarduitrustig? Ik ben zelf het type dat dergelijke pakketten sowieso niet meebestelt, onder andere dus vanwege zulke redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimhaw
Cid Highwind schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:24:
@Wimhaw
Maar hoe zit dat met die verkeersbordherkenning? Is dat iets wat in één van de pakketten komt, of is dat een standaarduitrustig? Ik ben zelf het type dat dergelijke pakketten sowieso niet meebestelt, onder andere dus vanwege zulke redenen.
Volgens mij zit deze functie er standaard bij. Gelukkig kun je alles uitzetten als je het niet wilt gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 05:45
even een vraag ik zie in bijna elk artikel of youtube video mensen vallen over de raambediening en het missen van de directe knoppen voor achter.

En vraag me toch elke keer af hoe vaak je überhaupt je achter ramen gebruikt ?
probeer na te gaan wanneer ik die voor het laatst heb gebruikt en denk als het 1 keer per jaar is is het veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stanny
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Als je kinderen hebt zitten vanachter best vaak ;)

Wat ook wat lomp is, is dat je de raambekleding en het kinderslot enkel samen kan aan of uitzetten, zowel links als rechts zelfs denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Mikew schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:17:
even een vraag ik zie in bijna elk artikel of youtube video mensen vallen over de raambediening en het missen van de directe knoppen voor achter.

En vraag me toch elke keer af hoe vaak je überhaupt je achter ramen gebruikt ?
probeer na te gaan wanneer ik die voor het laatst heb gebruikt en denk als het 1 keer per jaar is is het veel.
Als ik goed herinner was dat niet het echte probleem, maar meer een irritatie over een el cheapo oplossing.

Het echte probleem is dat de keuzeknop een touchknop is. Dus even met de zijkant van je hand erover strijken (wat vaak kan voorkomen als je je hand op de armsteun laat rusten) en plots opent onverwacht het raam achter bij de MacDrek :+

• Invictus66
stanny schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:22:
Als je kinderen hebt zitten vanachter best vaak ;)
Dat verschilt waarschijnlijk per persoon. Ondertussen zijn mijn kinderen wel al wat ouder, maar ook vroeger deed ik maar heel zelden de ramen achter open.

• Invictus66
[b]resusaapje schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:37:

Het echte probleem is dat de keuzeknop een touchknop is. Dus even met de zijkant van je hand erover strijken (wat vaak kan voorkomen als je je hand op de armsteun laat rusten) en plots opent onverwacht het raam achter bij de MacDrek :+
Ook dat herken ik niet. Ik ervaar vaker dat een touch niet herkend wordt dan dat ik per ongeluk een touch knop activeer (niet specifiek voor de rear knop, aangezien ik die zelden gebruik)
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1

Voor toekomstige ID.7 rijders die niet kunnen wachten op de ID.7:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers