Even onze bevindingen over bijna 3 weken (ruim 2000km) rijden in de Id.& Tourer Buisness Pro, Intr.- en extrieur pakketten panodak en trekhaak.
Allereerst de ID.7 is de beste en meest luxe auto die we tot nu toe hebben gehad. Onze vorige auto's waren geen Audi, BMW of Mercedes, maar Honda, Misubishi, Renault en een aantal Opels.
Spijt van aanschaf: Volmondig NEE!
Zijn er dingen die beter kunnen ook volmondig JA.
Om met het laatste te beginnen.
- Verkeersbordherkenning is nog niet optimaal en heb ik op advies van anderen: op wel herkennen, maar niet op reageren gezet. Het vervelenste was dat dit systeem op de snelweg van 100km/h plotseling een aantal keren naar 70km/h ging terwijl al het verkeer om me heen gewoon de zelde sneleid aanhield.
Na deze aanpassing was dit probleem er niet meer.
- Aanmelden op de app is behoorlijk omslachtig, maar na een paar keer proberen is het gelukt.
- Gebruik van app. Hoofdgebruiker heeft alle mogelijkheden terwijl de andere gebruikers nagenoeg niets kunnen. Vind dat te rigoreus bedacht van de software ontwikkelaars van VW.
- Problemen met de laadkabel los te krijgen. Dit komt bij ons redelijk vaak voor, maar de eenvoudigste oplossing is op dit moment is om 3x met 1 sec. tussenpuaze de open knop in te drukken van de afstandbedieningssleutel. Als we dit doen gaat de kabel los.
kan ik met de bovengenoemde verbeterpunten leven? Ja dat denk ik wel. Hoop wel dat alles of deels met een volggende software update of app update is opgelost.
- een klein irritatie puntje is dat de auto mekkert dat je op moet letten als je met de hand de snelheid via de cruise control lager zet van bv 100 naar 80km/h. Ook het geluid dat je dan hoort per km tik is vindt ik te hard of zelfs onnodig.
Positieve punten is de lijst vele malen langer.
De auto rijdt heerlijk relaxed comfortabel en is zeer ruim. Met mijn bijna 2 mtr hebben onze kinderen van ruim 1,8m em 1,9m ruimte genoeg achter mij als ik rij.
De instellingen zijn goed persoonlijk te maken. Iedere gebruiker kan zijn/haar instelling opslaan.
Auto is zuinig rond de 19kW/100km gemiddeld de afgelopen ruim 2000km. Dit vondt ik netjes want afgelopen week was het weer relatief koud en nat.
Stoelen zitten prima en kan naar believen ingesteld worden. Massagestoelen -> Heerlijk ook voor de bijrijder.
Audio geluid prima kwaliteit.
Rij geluid- de auto is stil zeker tov van de vorige benzine auto's.
Enz. enz.
O ja, het missen van echte schakelaars op het stuur vind ik persoonlijk meevallen. In de reviews van diverse testers kwam dit als bijna nr 1 irrtatiepunt naar voren. Het is even wennen, verder is het makkelijk te gebruiken.
[
Voor 56% gewijzigd door
Wimhaw op 28-11-2024 12:13
]