Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-09 16:11
Is het mogelijk om geluid van stoel bij het uitstappen uit te zetten?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

Mini-meet! @True

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8DAyZ7M4Kphpg2dVsqU9RByHEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fr3FAF2yVoj3MG64MEz8k4YM.jpg?f=fotoalbum_large

Vebruiksstats ter info:

Oktober: 1136km met 19,01kWh/100km
November: 828km met 19,84kWh/100km

[ Voor 11% gewijzigd door The Legend op 16-11-2024 16:40 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:54
Yes. De zwarte ID.7 Tourer “Compleet” staat voor de deur. Wat een Dikschiff. Denk dat ik het meeste nu naar smaak heb ingesteld. Wagen doorgronden de komende tijd is alleen maar leuk.

Maandag naar de wrapper en dan maak ik wat foto’s.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
In het instructieboekje staat de volgende tekst over de comfortinstapfunctie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NgtrDmPLJzV3mQRyunTUgQW5mWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nsIwS39hGkVV3vNUUMt7diHV.png?f=fotoalbum_large
Iemand enig idee hoe ik deze ingesteld krijg op variant 2? Dit lijkt mij namelijk prettiger bij gebruik van één profiel i.c.m. verschillende lengtes bestuurders. Zelfs op de comfortinstapstand (variant 1) van mijn vrouw heb ik te weinig ruimte om comfortabel in te stappen en moet ik eerst de stoel op geheugenoptie 1 zetten én dan nog weer iets naar achter voor echte 'comfortinstap'

Het staat trouwens onder:
  • Stoelen en hoofdsteunen ->
  • Stoelfuncties ->
  • Geheugenfunctie

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:10
Ik heb me maar een keer aangemeld op tweakers voor dit id7 forum. Mijn tourer komt eraan in 10 dagen. Ik kijk er naar uit. Heb 3x testrit gedaan en als het dan steeds beter voelt, tsja... Daar gingen de centjes. Vervangt een oude bmw 328i... En dat voelde dan elke keer toch als een flinke downgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:30:
[Afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik deze ingesteld krijg op variant 2? Dit lijkt mij namelijk prettiger bij gebruik van één profiel i.c.m. verschillende lengtes bestuurders. Zelfs op de comfortinstapstand (variant 1) van mijn vrouw heb ik te weinig ruimte om comfortabel in te stappen en moet ik eerst de stoel op geheugenoptie 1 zetten én dan nog weer iets naar achter voor echte 'comfortinstap'

• Stoelfuncties ->
  • Geheugenfunctie
Als mijn vrouw erin heeft gezeten staat de stoel zodanig hoog en naar voren dat ik er niet in kom. Direct na het openen van de deur druk ik eerst de set 2 knop en voordat ik erin ga is deze al op een positie dat ik gewoon erin kan. Andere gebruiker selecteren en dan gaat de stoel direct naar de rijinstelling van mijn profiel. Geen centje pijn.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Wimhaw schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:49:
[...]

Als mijn vrouw erin heeft gezeten staat de stoel zodanig hoog en naar voren dat ik er niet in kom. Direct na het openen van de deur druk ik eerst de set 2 knop en voordat ik erin ga is deze al op een positie dat ik gewoon erin kan. Andere gebruiker selecteren en dan gaat de stoel direct naar de rijinstelling van mijn profiel. Geen centje pijn.
Ja prima oplossing, maar als het nog makkelijker kan -zoals in het boekje staat- dan is dat nog mooier. Vandaar de vraag of iemand variant 2 ingesteld heeft gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-09 09:09

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:30:
[Afbeelding]

• Stoelfuncties ->
  • Geheugenfunctie
Heb net een minuut of 10 zitten klooien in het infotainment van de auto maar ik kan niets dergelijks vinden. Met Google lukt het me evenmin om hier iets over te vinden.

Wellicht iets dat ze bij de dealer met een OBD kunnen doen of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman37
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-09 16:11
Wimhaw schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:49:
[...]

Ik moet steeds op knop blijven duwen of anders stopt hij en gaat hij niet zoals ik hem in het geheugen gezet heb. Kan je dat ergens instellen, dat eenmaal duwen voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Herman37 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:44:
[...]

Ik moet steeds op knop blijven duwen of anders stopt hij en gaat hij niet zoals ik hem in het geheugen gezet heb. Kan je dat ergens instellen, dat eenmaal duwen voldoende is?
Dat denk ik niet gezien dat problemen zou kunnen opleveren als jij tijdens het rijden net naast de massageknop drukt en dan het risico loopt opgevouwen (of juist van het stuurwiel weggeschoven) te worden in de geheugenstand van je partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Herman37 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:44:
[...]

Nee het volgende werkt:
  1. Vrouwlief rijdt auto in de kabouterstand
  2. Vrouwlief komt thuis en vergeet de stoel in een stand te zetten zodat ik niet met mijn kin op het stuur zit
  3. Ik wil gaan rijden, open de deur, druk éénmaal op [1] en de stoel gaat naar [1] voordat ik plaatsneem.
Als je al zit is het inderdaad ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
@Rainesh weet jij zo of dit: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" ooit een optie in ODB geweest is voor andere modellen binnen VAG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:51:
[...]

Nee het volgende werkt:
  1. Vrouwlief rijdt auto in de kabouterstand
  2. Vrouwlief komt thuis en vergeet de stoel in een stand te zetten zodat ik niet met mijn kin op het stuur zit
  3. Ik wil gaan rijden, open de deur, druk éénmaal op [1] en de stoel gaat naar [1] voordat ik plaatsneem.
Als je al zit is het inderdaad ingedrukt houden.
Ik heb dit probleem zelf niet dus ik heb er geen ervaring mee, maar wat gebeurt er als je gaat zitten, dan eenmaal op stand [1] drukt en dan je voet op het rempedaal drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
KMdijkens schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:06:
[...]

Ik heb dit probleem zelf niet dus ik heb er geen ervaring mee, maar wat gebeurt er als je gaat zitten, dan eenmaal op stand [1] drukt en dan je voet op het rempedaal drukt?
Zou ik moeten proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:52:
@Rainesh weet jij zo of dit: True in "Het grote Volkswagen ID.7 topic" ooit een optie in ODB geweest is voor andere modellen binnen VAG?
Variant 2 heb ik nog nooit eerder gezien. Zal waarschijnlijk iets van de nieuwe generatie memory seats zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

resusaapje

h less

True schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:52:
Ik kom het op Duitse fora ook al tegen. Sinds 2018 is het al een topic, ook bij de niet-EV's. Ooit schijnt het hebben gewerkt, maar het is weg-geoptimaliseerd. In sommige handleidingen komt het nog voor, in de menu's is het echter verdwenen. Vooruitgang hè...

Grappig dat het dan in de handleiding van de ID.7 ook weer voorkomt :+

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik kreeg bij mijn Tourer Pro Business een drietal netten (en de plastic schaal voor de bagageruimte). Het net aan de linker zijkant zat al gemonteerd. Dan is er het net voor op de vloer van de bagageruimte.
Maar dan nog een derde net. Heeft iemand die al gemonteerd? Zat geen instructie bij. Is die voor tegen de rug van de achterbank? Heb al even gezocht, maar zie zo nergens een foto of filmpje met dat net. Doe het liever in één keer goed dan open hannesen.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:19
DaMenaz schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:56:
Ik kreeg bij mijn Tourer Pro Business een drietal netten (en de plastic schaal voor de bagageruimte). Het net aan de linker zijkant zat al gemonteerd. Dan is er het net voor op de vloer van de bagageruimte.
Maar dan nog een derde net. Heeft iemand die al gemonteerd? Zat geen instructie bij. Is die voor tegen de rug van de achterbank? Heb al even gezocht, maar zie zo nergens een foto of filmpje met dat net. Doe het liever in één keer goed dan open hannesen.
Zitten er bevestigingen aan die bovenaan in de B-stijl passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw
DaMenaz schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:56:
Grote net past net achter de achterbank. De 2 haken passen in de b-stijl sleuf aan de weerskanten van de bank. Het is even uitproberen hoe ze vastgezet moeten worden, maar uiteindelijk is het me gelukt.
Ideaal net als je honden hebt, zoals wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ah, bedankt heren. Dat moet het zijn.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Hebben! :9

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
bdbfz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:39:
[...]

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de 4.x auto's een update naar 5.x krijgen. Maar ik blijf hopen dat ook de 4.x auto's Park Assist Pro krijgen. Het werd van in het begin als "toekomstig feature" vermeld in de marketing van de ID.7, dus ik zou me bekocht voelen als ze daarop terugkomen. Een 4.x auto toont ook gewoon een QR code, maar de app kan de koppeling niet tot stand brengen. Sinds een bepaalde app-update staat er ook bij auto-type "vanaf ID. Software 5.0" wanneer je een auto wil toevoegen. Dat stond er vroeger niet.
Als toekomstige ID.7 eigenaar, waarom lijkt het je onwaarschijnlijk dat de 4.x auto's een update naar 5.x krijgen? Is de hardware ook aangepast? Of is het gewoon de policy van VW?

De mijne komt in februari dus die zal sowieso 5.x software hebben maar ik had wel gehoopt dat wanneer er een toekomstige 6.x update zou zijn dat ik die dan ook gewoon krijg. Of ben ik nu te optimistisch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Cirolf schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:18:
[...]

Als toekomstige ID.7 eigenaar, waarom lijkt het je onwaarschijnlijk dat de 4.x auto's een update naar 5.x krijgen? Is de hardware ook aangepast? Of is het gewoon de policy van VW?

De mijne komt in februari dus die zal sowieso 5.x software hebben maar ik had wel gehoopt dat wanneer er een toekomstige 6.x update zou zijn dat ik die dan ook gewoon krijg. Of ben ik nu te optimistisch? :*)
Dat is geheel en al aan VW. valt niet te versnellen, valt niet te bevragen.

"VW OS 5 wordt momenteel niet gedistribueerd als OTA-update of OTW-update.
Voertuigen met MIB3 ontvangen geen update naar VW OS 5."

En:
"Het downloaden van de update wordt beheerd door VW. Om het proces zo foutloos mogelijk te laten verlopen en de dealers bij problemen niet te overbelasten, verspreidt VW de updates in zogenaamde golven. Zo krijgen bijvoorbeeld slechts X voertuigen per week de opdracht om de update te downloaden. Vanaf februari 2022 is het niet meer mogelijk om het downloaden van een OTA-update te forceren. Bovendien moet aan alle vereisten worden voldaan om de OTA-update te ontvangen."

OTA: Over The Autohaus 8)

[ Voor 35% gewijzigd door resusaapje op 18-11-2024 10:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Handigheidjes:

Als u alle vier de ruiten in één keer van binnenuit wilt laten zakken, tikt u op de knop “REAR” en houdt u deze een paar seconden ingedrukt. Deze begint te knipperen. Druk vervolgens op een van de twee raambedieningsknoppen. Alle ramen rollen naar beneden/omhoog. Om de functie uit te schakelen, houdt u de knop “REAR” opnieuw ingedrukt totdat deze stopt met knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:48
Denk je dat het van toegevoegde waarde is? Persoonlijk vind ik het omslachtig, je kunt de motorkap niet zo makkelijk openen, dus ik zou het in de praktijk maar weinig gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

buddow schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:23:
[...]

Denk je dat het van toegevoegde waarde is? Persoonlijk vind ik het omslachtig, je kunt de motorkap niet zo makkelijk openen, dus ik zou het in de praktijk maar weinig gebruiken denk ik.
Tja, persoonlijk vind ik het belachelijk hoe VW de voorkant van de auto ingevuld heeft, maar ja, kan je weinig aan doen.

Ach, ik had in mijn vorige bolide (kleiner, maar ruimte zat om WEL een frunk te hebben) de korte kabel achterin liggen en de lange kabel die ik oa gebruikte om thuis te laden, voorin.

Dus ik zie wel mogelijkheden. Thuis aankomen, hendel trekken, lange kabel d'r uit halen.
Bij vertrek is het iets onhandiger: instappen, hendel trekken, uitstappen, kabel opbergen :)

Voordeel wat ik altijd zag: vieze, natte kabels liggen niet in je mooie auto heen-en-weer te schuiven. En onafhankelijk van de vulling van de auto en hoe en waar ie staat, is er altijd een laadkabel bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:19
Cirolf schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:18:
[...]

Het lijkt erop dat VW de major versie nummers matcht met hardware versies. Als (ALS!) dat waar is, kan een software X wagen nooit een update naar X+1 draaien. Over software versie 3 vs versie 4 zijn daar zwart-op-wit uitspraken over gedaan, maar over versie 4 vs 5 is het volgens mij speculatie. Daarom schreef ik "het lijkt me onwaarschijnlijk", want zeker is het volgens mij niet.
Maar, het is niet omdat versie X+1 uitgekomen is, dat de ontwikkeling van versie X helemaal stopt. Er kunnen perfect nog minor updates X.y+1 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
DaMenaz schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:09:
Klein weet-vraagje: Wordt de ID.7 geleverd met een grannycharger? Heb nog een splinternieuwe liggen en dan kan ik beslissen of ik die weg doe of achter de hand hou.
De mijne kwam uiteindelijk zonder grannycharger. Niet dat ik die ooit denk nodig te hebben overigens. En mocht dat wel zo zijn, dan heb ik nog een nieuwe liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door DaMenaz op 18-11-2024 15:28 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Met name als je tot de nok toe volgepakt zit, lijkt me dat wel handig idd. Maar ik denk dat je gasveer dan ook wel wil, leveren ze die er bij? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:43:
[...]

Met name als je tot de nok toe volgepakt zit, lijkt me dat wel handig idd. Maar ik denk dat je gasveer dan ook wel wil, leveren ze die er bij? :P
Zonder gekheid, volgens mij wel. Ik heb een soortgelijk product (of misschien wel dezelfde) een keer voor de Enyaq gezien en daar zat inderdaad een gasveer bij :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
DaMenaz schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:28:
[...]

De mijne kwam uiteindelijk zonder grannycharger. Niet dat ik die ooit denk nodig te hebben overigens. En mocht dat wel zo zijn, dan heb ik nog een nieuwe liggen.
snip

Het is ondertussen wel duidelijk dat VW geen Granny Chargers levert bij hun EV modellen. Deze zul je echf zelf moeten aanvinken in de optie lijsten.

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 19:15 ]

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaMenaz
snip
—-
Auto is net gewrapt. Erg blij mee zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mli5Mz6gM_Qq90IMNS_0YeGh6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbXXkXAbf0hEsqkSEgBIwb3e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 19:15 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-08 15:00
Ik heb vorige week mijn Tourer in ontvangst genomen, wat een genot. Echt super happy. Ik zal komende dagen een foto posten.
De auto is heerlijk comfortabel in vergelijking met de voorganger, een Model 3 LR.

Wel valt me één ding op, ik verwacht dat dit een productiefoutje is.
Het verlichte VW logo wordt enkel aan de passagierszijde vanuit de spiegel op de grond geprojecteerd, niet aan de bestuurderszijde. De duitse vlogger BatterLife heeft een filmpje op Youtube over de verlichting op de ID7 en daar zie je de projectie aan beide zijden.

Kunnen de ID7 rijders hier eens kijken hoe dat in jullie geval is? Mogelijk zijn ze een 'lensje' vergeten te plaatsen in mijn spiegel.....

[ Voor 10% gewijzigd door BatteryR op 18-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nice! @DaMenaz Is de wrap hoogglans of mat?

[ Voor 15% gewijzigd door The Legend op 18-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

BatteryR schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:57:
Ik heb vorige week mijn Tourer in ontvangst genomen, wat een genot. Echt super happy. Ik zal komende dagen een foto posten.
De auto is heerlijk comfortabel in vergelijking met de voorganger, een Model 3 LR.

Het verlichte VW logo wordt enkel aan de passagierszijde vanuit de spiegel op de grond geprojecteerd, niet aan de bestuurderszijde. De duitse vlogger BatterLife heeft een filmpje op Youtube over de verlichting op de ID7 en daar zie je de projectie aan beide zijden.

Kunnen de ID7 rijders hier eens kijken hoe dat in jullie geval is? Mogelijk zijn ze een 'lensje' vergeten te plaatsen in mijn spiegel.....
Hier iig ook aan de bestuurderskant een logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Tnx. Glans

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
Kun je een close-up foto maken van de wrap op de zilveren boog ter hoogte van de de c-stijl?
(einde achterdeur). Op die plek komen twee delen van de boog bij elkaar en is er een stukje plastic wat iets dieper ligt. Ben benieuwd hoe je wrapper dit heeft opgelost! Ik ga morgen namelijk langs de wrapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The Legend schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:43:
[...]

Ja, is een optie. Hoeft niet, mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Bij mijn Seat Léon ST aan beide kanten :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
BatteryR schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:02:
[...]

Kun je een close-up foto maken van de wrap op de zilveren boog ter hoogte van de de c-stijl?
(einde achterdeur). Op die plek komen twee delen van de boog bij elkaar en is er een stukje plastic wat iets dieper ligt. Ben benieuwd hoe je wrapper dit heeft opgelost! Ik ga morgen namelijk langs de wrapper.
In het donker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjU7CfsGQhi2ajWhc5lQTq-ZAGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QGM5jm6eweRV6KtvoXJPwyvT.jpg?f=user_large

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
snip

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 19:14 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
snip

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 19:14 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

reageer dan niet

[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 18-11-2024 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
quote is weg

Ik vind het juist uiterst netjes dat iemand zo'n vraag na drie maanden nog op het netvlies heeft én daarnaast ook de ervaring van een MY25 ID.7 uitlevering kan delen en kan aangeven wat de realiteit is van de aflevering is. In tegenstelling tot klakkeloos afgaan op wat Volkswagen tot aan het heden gedaan heeft met EV afleveringen. Nog even los van het feit dat er wel degelijk iemand was die een granny geleverd heeft gekregen bij zijn auto.

* True vraagt zich af anderen ook altijd zo heerlijk rustig en ontstresst uit die welness programma's komen :+

[ Voor 25% gewijzigd door True op 19-11-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter

Ik zet mijn geld op een niet aangesloten stekkertje. Dat had mijn trekhaakknopje ook bij afleveren. Iets met QC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:46:
[...]

Ik zet mijn geld op een niet aangesloten stekkertje. Dat had mijn trekhaakknopje ook bij afleveren. Iets met QC :+
Bah, qc. Naar ik lees staan (hopelijk: stonden) er zo'n 1000 of meer ID7s te wachten op herstel van hun qc issues.
Ja je auto is klaar om uitgeleverd te worden. Maar we hebben nog een dingetje op te lossen ;(

Over levertijd gesproken: exterieur plus, glazen dak of extra velgen hudson 19" schijnt de boel enorm te vertragen.
Gelukkig heb ik geen extra velgen besteld :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Bij mij aan beiden zijden instapverlichting met VW logo, lijkt me een productiefoutje inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimhaw

Tourer bij ons VW logo aan beide zijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
Mijn ID7 vandaag terug gebracht naar de dealer, iedereen bedankt voor alle info en tips m.b.t. de ID7. Ik zal niet vaak meer in dit topic te vinden zijn. 👋🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
mm1987 schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:12:
Mijn ID7 vandaag terug gebracht naar de dealer, iedereen bedankt voor alle info en tips m.b.t. de ID7. Ik zal niet vaak meer in dit topic te vinden zijn. 👋🏻
Sneu werk, fijn dat je er dan van af bent gezien de problemen die je had.
Wat ga je nu rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mm1987
True schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:39:
[...]

Sneu werk, fijn dat je er dan van af bent gezien de problemen die je had.
Wat ga je nu rijden?
Het is en blijft een heerlijke auto als hij reed zoals je mag verwachten...

Ik stap over naar een Mercedes EQE Suv 350+ AMG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankvdk1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-07 13:04

Wellicht is het lensje vies? Ik heb dit wel eens gehad. Ik dacht dat de projectie op de grond verdwenen was, eindstand bleek er vuil tegen de lens aan te zitten. Even schoonmaken, al dan niet in de wasbox, en het was opgelost bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
Gisterenavond en nu ook weer vanochtend hadden we probleem dat de laadkabel aan autozijde niet loslaat.
Is dit nieuwigheid of moeten we ons zorgen maken dat het mechanisme dat de stekker loslaat defect is?
Door rustig te wrikken is de kabel uiteindelijk.wel weer losgekomen.
Had deze methode op deze site gevonden: https://www.acculaders.nl...aat-niet-uit-de-laadpaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
Wimhaw schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:24:
Gisterenavond en nu ook weer vanochtend hadden we probleem dat de laadkabel aan autozijde niet loslaat.
Is dit nieuwigheid of moeten we ons zorgen maken dat het mechanisme dat de stekker loslaat defect is?
Had deze methode op deze site gevonden: https://www.acculaders.nl...aat-niet-uit-de-laadpaal/
Ik ervaar exact hetzelfde probleem. Ik heb een workaround gevonden.
Laat me eerst uitleggen wat mijn ontkoppel routine is.
Auto openen met afstandbediening, laadpas uit de auto pakken, deur blijft open. laadpas aan de paal houden om af te breken, poging kabel los te koppelen.
Dit werkte de keren dat ik heb geladen niet.
Wat ik toen deed, Alle deuren dicht maken, auto afsluiten met de afstandbediening, Auto openen met de afstandbediening, Dan gaat de kabel er wel uit......

Verder heb ik twee keer met de klep open rondgereden, na 5 jaar Tesla waarbij de klep automatisch dicht gaat is het even wennen. Met de Model 3 overigens nooit ontkoppel issues gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
Dank voor de moeite @DaMenaz !
Ik kan het niet goed zien. Zijn het 3 stukken folie? Een stuk folie van de voorzijde tot de c stijl, één voor het achterste deel tot aan de achterklep én een mini stukje folie op het terugliggende verbindingstukje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
BatteryR schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:32:
[...]

Auto openen met afstandbediening, laadpas uit de auto pakken, deur blijft open. laadpas aan de paal houden om af te breken, poging kabel los te koppelen.
Wat ik toen deed, Alle deuren dicht maken, auto afsluiten met de afstandbediening, Auto openen met de afstandbediening, Dan gaat de kabel er wel uit......

Verder heb ik twee keer met de klep open rondgereden, na 5 jaar Tesla waarbij de klep automatisch dicht gaat is het even wennen. Met de Model 3 overigens nooit ontkoppel issues gehad!
Ik heb dit ook gehad. Volgens mij gaat automatisch na 30 sec na openen van de auto, de vergrendeling van de laadkabel weer op slot. Dus als je niet snel genoeg bent, nog één keer met de sleutel de auto openen en dan lukt het wel.

Wat is jullie actieradius op dit moment? Die van mij zit in theorie nu rond de 400km (Pro S Tourer, 20inch, winterbanden, geen warmtepomp). Ik rijd veel korte ritten, gebruik voorverwarmen en doe totaal niet m'n best, dus is op zich zo slecht nog niet denk ik. Bij een avond laat flink doorrijden op de snelweg denk ik dat ik zo rond de 330km zat. Dit was wel het dieptepunt.

Grappig feitje: als ik vertrek dan heeft de airco zoveel stroom verbruikt en dan heb je nog geen afstand afgelegd, dat het verbruik op 44kwh/100 km staat. Maar dat loopt dan snel terug.

[ Voor 33% gewijzigd door buddow op 19-11-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Haha, met slechts de beschrijving van je routine WIST ik al dat jij een Tesla rijder was! _O-

Tesla heeft trouwens een mechanische ontkoppeling: in de kofferbak een klepje achter de laadpoort openen, aan touwtje trekken, voila.

Heeft VW iets dergelijks? Even geen zin/tijd om de interwebs te doorzoeken of het handboek door te nemen 8)

Zou trouwens leuk zijn als eoa held een motortje ontwikkelt, zodat de VW-klep zich gedraagt als die van Tesla. Heeft de Bluetooth-knop op mijn laadkabel weer nut d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:39
buddow schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:37:
Ik heb dit ook gehad. Volgens mij gaat automatisch na 30 sec na openen van de auto, de vergrendeling van de laadkabel weer op slot. Dus als je niet snel genoeg bent, nog één keer met de sleutel de auto openen en dan lukt het wel.
Da's ook mijn ervaring. Verder is het openen en sluiten in het algemeen mijn grootste minpunt van mijn wagen. Het lijkt een beetje random of het handsfree openen en sluiten al dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
frankvdk1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:14:
[...]
Wellicht is het lensje vies? Ik heb dit wel eens gehad. Ik dacht dat de projectie op de grond verdwenen was, eindstand bleek er vuil tegen de lens aan te zitten. Even schoonmaken, al dan niet in de wasbox, en het was opgelost bij mij..
Nee, dat is het niet. Het lensje met het VW logo zit gewoonweg niet in de spiegel. Er kom een lichtbundel uit, die op de grond valt, echter geen VW logo

[ Voor 3% gewijzigd door BatteryR op 19-11-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

[...]

Wat is jullie actieradius op dit moment? Die van mij zit in theorie nu rond de 400km (Pro S Tourer, 20inch, winterbanden, geen warmtepomp). Ik rijd veel korte ritten, gebruik voorverwarmen en doe totaal niet m'n best, dus is op zich zo slecht nog niet denk ik. Bij een avond laat flink doorrijden op de snelweg denk ik dat ik zo rond de 330km zat. Dit was wel het dieptepunt.

Grappig feitje: als ik vertrek dan heeft de airco zoveel stroom verbruikt en dan heb je nog geen afstand afgelegd, dat het verbruik op 44kwh/100 km staat. Maar dat loopt dan snel terug.
Kan je de stoelverwarming met de app bedienen? Dat zou een stuk schelen tov de hele auto.

400km; daar schrik ik best van. Mijn vorige kar haalde dat ook. Ik verwachtte eigenlijk dat de ID7 een grotere range heeft :|

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 19-11-2024 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BatteryR
Invictus66 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:41:
[...]

Da's ook mijn ervaring. Verder is het openen en sluiten in het algemeen mijn grootste minpunt van mijn wagen. Het lijkt een beetje random of het handsfree openen en sluiten al dan niet werkt.
Ik ben even gaan testen aan de auto. Hij hing nog aan de lader.
Na afbreken van de laadsessie met de pas aan de paal bleef mijn laadlampje aan de auto nog groen. Auto nog één keer extra openen met de afstandbediening deed 'm switchen van groen naar wit lampje en ik kon de kabel uitnemen. Een extra unlock met de ab lijkt dus de oplossing te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Oeh, een ID.7 Tourer GTX in rood is gister op kenteken gezet. Het zal toch niet..? :9~

Zelfs de fiscale prijs is idem :o

[ Voor 18% gewijzigd door resusaapje op 19-11-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buddow
resusaapje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:42:
[...]

Kan je de stoelverwarming met de app bedienen? Dat zou een stuk schelen tov de hele auto.

400km; daar schrik ik best van. Mijn vorige kar haalde dat ook. Ik verwachtte eigenlijk dat de ID7 een grotere range heeft :|
Ja, dat valt mij ook een beetje tegen, al zal het in de praktijk voor mij niet snel een probleem zijn. Maar vergeet niet dat ik dus totaal niet m'n best doe om zuinig te rijden, dus de kans is groter dat ik met een aangepaste rijstijl (en ook wat minder comfort) wel richting de 500km kom. Sowieso benieuwd wat het in de zomer zal zijn. Rijd eind van deze week op en neer naar België, ben benieuwd hoe dat bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Volgens mij is dat ook een instelling dat de laadkabel niet losgemaakt wordt bij afronden van een AC-laadmoment.
In vergelijking: de EVSE op werk koppelde de laadkabel aan de laadpaal-kant los bij 100% lading (bij mijn vorige auto, een PHEV). Dit gebeurd bij mijn ID.7 niet omdat ik niet laad tot 100%. Omdat ik hiernaast een vinkje heb staan bij AC (eigenlijk niet heb staan) bij: "Automatically release AC connector" blijft die aan de auto altijd aangesloten. En kan die niet gestolen worden.

Mijn workflow is dan ook:
  1. loop naar de auto
  2. auto gaat van het slot
  3. pak laadpas
  4. laadpas op EVSE om die af te breken en los te kunnen halen
  5. haal laadkabel uit EVSE
  6. haal auto van het slot met de sleutel
  7. haal laadkabel uit de ID.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Ik zit nu op 72% / 312 km. V.d. week tot 90% geladen toen was die iets van 430. Er staat nu ~24kWh/100 als gemiddelde. Veelal kortere ritten en snelwegverkeer met 130.
Dat met een Tourer Pro S en 19" winterbanden.
[...]

400km met deze temperaturen zijn toch helemaal zo slecht niet? Zeker als wat hij aangeeft, korte ritten en voorverwarmen.

[ Voor 17% gewijzigd door True op 19-11-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ok, dat is heel vergelijkbaar met mij. Ik sta nu op 72% / 304km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
[...]

Je kunt sowieso in de app de vier zones: bestuurder, bijrijder, achter links/rechts apart selecteren om mee te nemen in de conditionering. Bij conditionering kun je kiezen tussen volledig air conditioning (en ook stoelverwarming) of enkel window heating indien nodig.
Als je wilt kun je het dus zo instellen dat je enkel window heating hebt. Ik krijg helaas niet helemaal scherp of je met die instelling nog steeds stoelverwarming (en stuurwielverwarming) meekrijgt of dat dat niet meer gedaan wordt gebaseerd op de zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

True schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:28:
[...]

Ik zit nu op 72% / 312 km. V.d. week tot 90% geladen toen was die iets van 430. Er staat nu ~24kWh/100 als gemiddelde. Veelal kortere ritten en snelwegverkeer met 130.
Dat met een Tourer Pro S en 19" winterbanden.
Ja precies, en ik heb straks een GTX met 21" ;w
400km met deze temperaturen zijn toch helemaal zo slecht niet? Zeker als wat hij aangeeft, korte ritten en voorverwarmen.
Heb je ook weer gelijk in. Wachten maakt ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Invictus66 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:41:
[...]

Eens.
Ik heb inmiddels meerdere keren gehad dat keyless exit niet goed werkt. Voorbeelden:
  • ik gooi de deur dicht, ga naar binnen auto niet op slot (zeer zelden)
  • ik gooi de deur dicht, sluit niet perfect ik open de deur opnieuw, sluit de deur goed, auto gaat niet op slot
  • ik gooi de deur dicht, ik pak wat van de achterbank, auto gaat niet op slot
  • ik gooi de deur dicht, ik loop naar de kofferbak, pak wat uit de kofferbak, sluit de kofferbak, auto gaat niet op slot
  • ik open de kofferbak met het knopje, ik gooi de deur dicht, ik loop naar de kofferbak, pak wat uit de kofferbak, sluit de kofferbak, auto gaat niet op slot
Dit is in schril contrast met mijn vorige '21 Octavia waar dat 99,9% van de gevallen wel vlekkeloos werkte. Ik denk dat dit komt omdat de 'van het slot afstand' en 'op slot afstand' bij de ID.7 wat groter is. Als ik in de Octavia naar de kofferbak liep was de auto al op slot gegaan en de kofferbak openen haalde niet de gehele auto van het slot waardoor bij het sluiten enkel de kofferbakklep weer op slot moest - wat dan ook gebeurde.

Ik denk dat ik het gewoon even ga bijhouden in een Google forms van mijzelf zodat ik er een scherper beeld bij krijg en het dan aan de dealer ga voorleggen. Als het niet opgelost kan worden ga ik wellicht kijken naar 'op slot bij aanraken' en dat in mijn 'flow' opnemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
Nog een foto van schuinvoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Za1ZzvnoBl2hE38l0rUxOetad0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sCCmSOqGsadqIWWRTEMbC24.jpg?f=fotoalbum_large
BatteryR schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:35:
[...]

Dank voor de moeite @DaMenaz !
Ik kan het niet goed zien. Zijn het 3 stukken folie? Een stuk folie van de voorzijde tot de c stijl, één voor het achterste deel tot aan de achterklep én een mini stukje folie op het terugliggende verbindingstukje?
Volgens mij gewoon 1 stuk folie. Ben nu niet bij de auto. Maar als het mijn wrapper is gelukt, dan zal de jouwe het vast ook kunnen. Die alu panelen zitten geklikt. 8)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatteryR
DaMenaz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:53:
Nog een foto van schuinvoor:
[...]

Volgens mij gewoon 1 stuk folie. Ben nu niet bij de auto. Maar als het mijn wrapper is gelukt, dan zal de jouwe het vast ook kunnen. Die alu panelen zitten geklikt. 8)
Dank _/-\o_
Het gaat de wrapper ook lukken hoor. Indien ik twee stukken plus de inleg apart wil hebben gewrapt, is er sprake van een meerprijs (wat ik snap). Vandaar de vraag hoe een ander het had opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cirolf
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 14:45
resusaapje schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:46:
[...]
Dat is geheel en al aan VW. valt niet te versnellen, valt niet te bevragen.

"VW OS 5 wordt momenteel niet gedistribueerd als OTA-update of OTW-update.
Voertuigen met MIB3 ontvangen geen update naar VW OS 5."
Interessant! Waar haal je de quote vandaan?

Ik veronderstel dat de ID.7 MY2024 MIB3 heeft en MY2025 dan een nieuwere versie?

EDIT: Ik lees dat de ID.7 gelanceerd werd met MIB4. Dus bovenstaande kan geen reden zijn om de MY2024 ID.7 geen update te geven naar OS 5.x.

EDIT 2: Op een Duits forum (link) heb ik intussen ook gelezen dat VW van plan zou zijn om alle ID.7's een update te geven naar OS 5.4 in het voorjaar van 2025. Voor de MY2024 (OS 4.X auto's) zou dit via de dealer moeten gebeuren, voor MY2025 zou het via OTA komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Cirolf op 19-11-2024 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Wimhaw schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:24:
Ken dit probleem ook wel, maar lost zich eigenlijk altijd op door de auto even met de afstandsbediening te ontgrendelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Cirolf schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:23:
[...]

Interessant! Waar haal je de quote vandaan?

Ik veronderstel dat de ID.7 MY2024 MIB3 heeft en MY2025 dan een nieuwere versie?

EDIT: Ik lees dat de ID.7 gelanceerd werd met MIB4. Dus bovenstaande kan geen reden zijn om de MY2024 ID.7 geen update te geven naar OS 5.x.

EDIT 2: Op een Duits forum (link) heb ik intussen ook gelezen dat VW van plan zou zijn om alle ID.7's een update te geven naar OS 5.4 in het voorjaar van 2025. Voor de MY2024 (OS 4.X auto's) zou dit via de dealer moeten gebeuren, voor MY2025 zou het via OTA komen.
https://www.meinid.com/wiki/entry/111-id-software-5-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

[...]

Zelfde ervaringen mbt verbruik en gebruik. Wel opvallend dat de mijne ook rond de 400km actieradius zit met de kleinere accu. Wel met warmtepomp. Ik rij nou niet bepaald zuinig (of eigenlijk besteed ik er geen aandacht aan), trek graag vlot op en mijn snelheid op de snelweg ligt altijd ergens tussen de 120 en 140 km/u. Mijn record betreft dat wegrijden is 88kwh trouwens. Alle verwarming aan en met een flinke dot gas ('stroom?') wegrijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
Procedure laad kabel los maken

hoi in handleiding staat beschreven hoe je via kofferbak laadkabel kan ontgrendelen en ook nog eerst laatste optie
zoek op Laadstekker noodontgrendelen

-Om noodontgrendeling in het gebied van de bagageruimtebekleding te voorkomen, altijd eerst proberen om de laadstekker via de centrale vergrendeling te ontgrendelen.
-Laadproces beëindigen.
-Knop op de autosleutel driemaal met een onderbreking van ten minste 1 seconde indrukken.
-Het knipperlicht moet driemaal knipperen.
Laadstekker lostrekken.

of anders instructies volgen om de handmatige te onkoppelen moet wel inkaping maken in ruim bekleding

Rechtsonder in de bagageruimte zit een klep met een sluiting

Bagageruimte openen.
Sluiting van de klep in pijlrichting 90° draaien
Vlak boven de sluiting indrukken (gemarkeerd gebied).
In de opening grijpen en de klep losmaken door eraan te trekken. Zo nodig een geschikt hulpmiddel op de snijlijnen gebruiken

Klep openen.
Aan de lus voor de handmatige noodontgrendeling trekken
De laadstekker kan worden verwijderd → .
Klep weer afsluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Mikew schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:57:
Procedure laad kabel los maken

hoi in handleiding staat beschreven hoe je via kofferbak laadkabel kan ontgrendelen en ook nog eerst laatste optie
zoek op Laadstekker noodontgrendelen

-Om noodontgrendeling in het gebied van de bagageruimtebekleding te voorkomen, altijd eerst proberen om de laadstekker via de centrale vergrendeling te ontgrendelen.
-Laadproces beëindigen.
-Knop op de autosleutel driemaal met een onderbreking van ten minste 1 seconde indrukken.
-Het knipperlicht moet driemaal knipperen.
Laadstekker lostrekken.

of anders instructies volgen om de handmatige te onkoppelen moet wel inkaping maken in ruim bekleding

Rechtsonder in de bagageruimte zit een klep met een sluiting

Bagageruimte openen.
Sluiting van de klep in pijlrichting 90° draaien
Vlak boven de sluiting indrukken (gemarkeerd gebied).
In de opening grijpen en de klep losmaken door eraan te trekken. Zo nodig een geschikt hulpmiddel op de snijlijnen gebruiken

Klep openen.
Aan de lus voor de handmatige noodontgrendeling trekken
De laadstekker kan worden verwijderd → .
Klep weer afsluiten.
En hier de volledige handleiding inclusief afbeeldingen, icoontjes en opmaak :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shGQiyFtE9SjMDGPgq5EWVueTCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oEEwoAoTWsdAVkp8rlrOCLd2.png?f=fotoalbum_large

Via: https://www.vwbedrijfswag...tml?vin=WVWZZZED1RE000148

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Om alle fervente EV-tegenstanders te laten nadenken en jezelf beter te voelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaeE9RJqO9zLZrvzyAWJABKUlgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fQZP422kk68dRUOpMcJdnrhk.png?f=fotoalbum_large

Of hebben jullie inmiddels dat soort mensen niet meer in je omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

resusaapje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:23:
Om alle fervente EV-tegenstanders te laten nadenken en jezelf beter te voelen:

[Afbeelding]

Of hebben jullie inmiddels dat soort mensen niet meer in je omgeving?
Mwah, ligt er aan wat voor diesel je hebt.
Een 6 cilinder diesel met 300pk en een range van dik 800 km ruil ik niet graag in voor een EV.

Een tandenborstel die een paar watt verbruikt hoeft niet op diesel te lopen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
Ik sta op het punt om de ID7 Tourer als volgende lease wagen te bestellen.

Versie: Pro Business Premium (BE)
Kleur: Grenadilla Black Metallic

Extra opties:
- Black Style Pack
- Pack design plus zonder panoramisch dak
- Trekhaak

Zou volgens de dealer ergens in maart / april geleverd kunnen worden.

Benieuwd naar het resultaat!

[ Voor 23% gewijzigd door The_one007 op 19-11-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
  • Laatst online: 10-09 11:18
Vorige week een testrit gemaakt met een ID7 Tourer (DCC & comfortzetels met ErgoActive zetels) op 20 inch velgen.

Volgende zaken troffen mijn bijzondere aandacht tijdens het rijden:

- bijzonder comfortabele wagen op secundaire wegen/bebouwde kom
- zetels OK (zetels de zetels in mijn huidige Volvo zijn een stuk beter)
- veel ruimte
- op snelweg 120 km/h toch vrij veel rol- en windgeluiden

De dealer zei dat de banden (20 inch) nog op showroomdruk stonden zijnde 5 bar.

Iemand dezelfde ervaring (rolgeluiden op snelweg) met de 20 inch velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

beutre schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:20:
Vorige week een testrit gemaakt met een ID7 Tourer (DCC & comfortzetels met ErgoActive zetels) op 20 inch velgen.

Volgende zaken troffen mijn bijzondere aandacht tijdens het rijden:

- bijzonder comfortabele wagen op secundaire wegen/bebouwde kom
- zetels OK (zetels de zetels in mijn huidige Volvo zijn een stuk beter)
- veel ruimte
- op snelweg 120 km/h toch vrij veel rol- en windgeluiden

De dealer zei dat de banden (20 inch) nog op showroomdruk stonden zijnde 5 bar.

Iemand dezelfde ervaring (rolgeluiden op snelweg) met de 20 inch velgen?
Zal dan wellicht aan die bandenspanning gelegen hebben. In mijn ervaring is de auto muisstil. Ik hoor mijn eigen claxon nauwelijks.

En was je vorige auto ook elektrisch? In een verder helemaal stille auto vallen bijgeluiden wellicht ook extra op?

[ Voor 6% gewijzigd door KMdijkens op 20-11-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
KMdijkens schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:38:
[...]

Zal dan wellicht aan die bandenspanning gelegen hebben. In mijn ervaring is de auto muisstil. Ik hoor mijn eigen claxon nauwelijks.

En was je vorige auto ook elektrisch? In een verder helemaal stille auto vallen bijgeluiden wellicht ook extra op?
Dank voor de reactie ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

Geen probleem, let wel dat geluidsisolerende ramen onderdeel zijn van het exterieur plus pakket (in Belgie genaamd; pack design plus). Aangezien de testauto dcc had zou deze dat gehad moeten hebben, maar als je overweegt er zelf een te bestellen en je het geluid met geluidisolerend glas al opviel zou zonder al helemaal storend kunnen zijn voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door KMdijkens op 20-11-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
In mijn ervaring is de auto echt stil, Momenteel 19"op winterbanden.
Ik zou persoonlijk zeker niet voor 20" of nog groter gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BatteryR
De auto is gisteren bij de wrapper geweest om de grijze dakbogen zwart te maken.
Ik ben happy met het resultaat !
Het is een 3M Glossy Black folie, in 2 delen aangebracht A-C stijl en C stijl naar achteren. Verder is er een mini stukje folie aangebracht in de 'spleet" waar het voorste en achterste deel van de boog aan elkaar verbonden zijn. Die 'connector' ligt iets terug in de boog en zou anders heel duidelijk zichtbaar blijven door de grijze kleur.
Betreft een auto met pano dak en de standaard 19" wielen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8I2DwiMTwe9NzomOv_YEXwggEzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQMO21KdqgMJYeGVl5uKHeai.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BatteryR op 20-11-2024 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

BatteryR schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:52:
De auto is gisteren bij de wrapper geweest om de grijze dakbogen zwart te maken.
Het is een 3M Glossy Black folie, in 2 delen aangebracht A-C stijl en C stijl naar achteren. Verder is er een mini stukje folie aangebracht in de 'spleet" waar het voorste en achterste deel van de boog aan elkaar verbonden zijn. Die 'connector' ligt iets terug in de boog en zou anders heel duidelijk zichtbaar blijven door de grijze kleur.
[Afbeelding]
Hee psst, je auto is te lang voor die parkeerplek O-)

Ziet er prima uit. Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beutre
KMdijkens schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:57:
[...]

Geen probleem, let wel dat geluidsisolerende ramen onderdeel zijn van het exterieur plus pakket (in Belgie genaamd; pack design plus). Aangezien de testauto dcc had zou deze dat gehad moeten hebben, maar als je overweegt er zelf een te bestellen en je het geluid met geluidisolerend glas al opviel zou zonder al helemaal storend kunnen zijn voor je.
de wagen stond full option dus idd met geluidsisolerende beglazing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 11-09 00:54
BatteryR schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:52:
[Afbeelding]
wat kost dit ongeveer en bij wie heb je dit laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Mikew schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:32:
[...]

Bij mijn hatchback was het € 330,85 ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
KMdijkens schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:38:
[...]

Mijn ervaring is hetzelfde.

Lekker veilig ook, een auto meegeven op 5 bar.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Mikew schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:32:
[...]

Ik was € 195,- incl BTW kwijt bij Wrapdex in Bodegraven. Je begint daar met een offerte (augustus gedaan). Tweede offerte van een ander bedrijf was € 199,-.

Resultaat: DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
DaMenaz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:39:
[...]

Ik was € 195,- incl BTW kwijt bij Wrapdex in Bodegraven. Je begint daar met een offerte (augustus gedaan). Tweede offerte van een ander bedrijf was € 199,-.

Resultaat: DaMenaz in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Volgens mij moet je bij je wrapper om reclamevergoeding vragen, want het prijsverschil is best wel groot met anderen die in vorige berichten zijn voorbij gekomen. 8) 8)
Ze zullen nu waarschijnlijk meer klandizie krijgen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Wimhaw schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:43:
[...]

Volgens mij moet je bij je wrapper om reclamevergoeding vragen, want het prijsverschil is best wel groot met anderen die in vorige berichten zijn voorbij gekomen. 8) 8)
Ze zullen nu waarschijnlijk meer klandizie krijgen. :+
Ja, ik ben ook wel verbaasd over die ander prijzen, aangezien ik twee offertes kreeg die bijna even duur waren. Zonder handjeklap of 'contant'.

Gelukkig kan men nu voor het black pack kiezen en is de meerprijs af-fabriek € 199,- voor zwarte bogen. Krijg je er nog een zwart ID.7 logo bij ook. :7

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BatteryR
DaMenaz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:46:
[...]

Ja, ik ben ook wel verbaasd over die ander prijzen, aangezien ik twee offertes kreeg die bijna even duur waren. Zonder handjeklap of 'contant'.

Gelukkig kan men nu voor het black pack kiezen en is de meerprijs af-fabriek € 199,- voor zwarte bogen. Krijg je er nog een zwart ID.7 logo bij ook. :7
Ik heb ongeveer hetzelfde betaald,
Het ID7 logo is op verzoek door de dealer verwijderd (na afstemming met LM) voor aflevering. De achterklep ziet er veel strakker uit, ik vind het logo namelijk echt lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
BatteryR schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde betaald,
Het ID7 logo is op verzoek door de dealer verwijderd (na afstemming met LM) voor aflevering. De achterklep ziet er veel strakker uit, ik vind het logo namelijk echt lelijk
Logo zit ook niet op een mooie plek. Veel te dicht onder de kentekenplaat. Zeker als die ook nog dealerreclame heeft onderaan.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMdijkens

KMdijkens

Nijmegen, Nederland

DaMenaz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:52:
[...]

Logo zit ook niet op een mooie plek. Veel te dicht onder de kentekenplaat. Zeker als die ook nog dealerreclame heeft onderaan.
Heb je die niet ook zwart laten maken toen je je bogen liet doen? Dan valt ie mooi weg op je zwarte lak. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door KMdijkens op 20-11-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
KMdijkens schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:48:
[...]

Heb je die niet ook zwart laten maken toen je je bogen liet doen? Dan valt ie mooi weg op je zwarte lak. ;)
Nee, ik vind zwarte logo's niet mooi. Dan haal ik ze er net zo lief gewoon af.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Anderen ook problemen met Spotify (rechtstreeks als app)?
Gisteren hield die er ineens mee op en kon ik niet verder afspelen in het midden van een nummer. Ik kon niet meer naar een vorig nummer, een volgend nummer of een andere afspeellijst afspelen. Er was geen beweging in te krijgen.

Vanochtend wilde de app ook niet openen en bleef die laden met de bewegende bolletjes onder het logo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
True schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:54:
Anderen ook problemen met Spotify (rechtstreeks als app)?
Gisteren hield die er ineens mee op en kon ik niet verder afspelen in het midden van een nummer. Ik kon niet meer naar een vorig nummer, een volgend nummer of een andere afspeellijst afspelen. Er was geen beweging in te krijgen.

Vanochtend wilde de app ook niet openen en bleef die laden met de bewegende bolletjes onder het logo.
Ik had eergisteren ook dat de app stopte. Even gewisseld met DAB en weer terug en toen werkte het weer. Gisteren geen problemen mee gehad.

Catch my drift?

Pagina: 1 ... 15 ... 64 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1