Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste
Acties:

• Freek_G
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:34
Gisteren onze gloednieuwe ID7 Tourer opgehaald. Rijdt heerlijk, maar goed, in vergelijking met onze tien jaar oude benzine-gestookte wagen rijdt het al snel lekker natuurlijk.

Thuis de hier genoemde Disskin folie aangebracht (besteld bij Disskin zelf). Anders dan die rottige screen protectors voor je telefoon gaat het aanbrengen zonder luchtbellen vrij makkelijk. Alleen is de pasvorm niet goed. Aan de bovenkant net te breed, waardoor daar bij de hoeken net wat uitsteek zichtbaar is. Op andere plekken net weer wat te smal. Vooralsnog geen aanrader dus, tenzij er een specifieke boven- en onderkant was en ik dit gemist heb.

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12:52
Mbt stuur aanraken, naast lichtjes knijpen of even aan raken onderin, werkt het bij mij zelfs als ik met mijn knie onderaan het stuur een tikje geef dat het jengelen ophoud met stuur vastpakken.

• cfm038
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 11:01
Lancer schreef op woensdag 23 september 2026 @ 09:02:
[...]

Ja, is lamp naast de laadpoort dan ook rood? Ik heb dit ook met mijn Wallbox lader. Het is bij mij wel een stuk beter als "Automatisch ontgrendelen laadpoort" uit is. Met die uit ging het daarna nog een paar keer mis, maar daarna stabiliseerde het en gebeurd het nog af en toe. Verder zitten in software 5.6 wat fixes voor het pauzeren en starten van laden. Dit update krijg ik volgende maand (nu op 5.4).
Klopt inderdaad, dan brand het lampje rood. Ik heb eigenlijk altijd al "AC-laadstekker automatisch ontgrendelen" uit gehad. Dus dat is het denk ik niet. Ik zie ook dat ik versie 5.6 reeds heb, dus dat biedt ook geen soelaas helaas.

• cfm038
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 11:01
True schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:05:
[...]

Specifiek m.b.t. "Automatisch de laadkabel ontkoppelen is natuurlijk problematisch voor deze setting want hij moet verbonden blijven terwijl er niet geladen wordt."
(en ook voor @cfm038)

Ik heb dit getest met mijn Peblar Business (7,5m vaste kabel) en daar kan ik (ingesteld in de ID.7 dat de laadkabel aan het eind van de sessie losgekoppeld wordt) zonder problemen de sessie stoppen (bijv. door een wolkendek met PV-gestuurd laden) en later weer verder gaan met laden.
Mogelijk zit er nog wel een timeout achter, maar ik merk dat de Peblar ook na bijv. een PV-gestuurde laadsessie overdag daarna overschakelt op 'suspended' gedurende de avond/nacht/ochtend de sessie actief houdt (blauw lampje van Peblar). En ik dan zonder de auto te ontgrendelen (heb tegenwoordig keyless entry op vergrendelknop staan en niet meer op toenadering) de stekker los kan trekken uit de auto en de Peblar dan na een seconde of 10 pas van blauw naar groen gaat en de laadsessie volledig afsluit.

Ergo, behalve als er nog een timeout in zit (langer dan ~9 uur) dit dus met de ID.7 wel mogelijk lijkt i.c.m. automatisch ontgrendelen van laadkabel en dit 'probleem' dus in de EVSE zit en hoe die met de sessie omgaat.
Niet vergeten dat de implementatie van de EVSE zowel Proximity pilot (PP) als Control pilot (CP) kan gebruiken om ondanks ontgrendelen van de stekker toch de sessie actief te houden.
Simpel gezegd: als dit niet werkt, moet je naar je EVSE wijzen en niet naar de ID.7 ;)
Mijn laadpaal blijft ook actief wanneer er gepauzeerd wordt. Hij veranderd dan van donkerblauw (laden) naar lichtblauw (gepauzeerd). Hij geeft geen foutmelding en in de app staat ook dat hij wacht op de auto. De auto daarintegen brand daarna rood met de opmerking "laad accessoire controleren". Het lijkt zodoende dus toch op een fout in de ID.7 en niet perse in de laadpaal.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:48
Ik heb na 7000 km ook marterschade aan mijn ID.7T. De auto blijft aangeven dat de sproeivloeistof aangevuld moet worden. Dat valt best mee om er mee te rijden gelukkig, hopelijk is er geen andere kabel geraakt. Op 13 oktober mag de auto binnen, daar hebben ze ook minimum 2 uur voor nodig blijkbaar, omdat die kabels slecht toegankelijk zijn. Nog binnen de maand voor een afspraak waarbij de auto de hele dag moet blijven, vind ik nog best meevallen als ik anderen hier hoor (dit is bij D'Ieteren Mobility Center Aarschot).

Ik woon naast een bos en we vinden de laatste tijd wel vaker sporen van marters, zoals uitwerpselen van waarschijnlijk marters (of een vos) vlak bij mijn auto, dus het verwondert me niet echt. Ik zal toch ook even horen bij de werkgever of een afschrik systeem kan laten installeren. Liever niet ultrasoon om de katten, onszelf en wandelaars niet te storen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:48
Nog een kleine irritatie waar ik al een paar keer hier iets over geschreven heb maar niemand lijkt dit ook te hebben. Mijn telefoon (Google Pixel 9) lijkt de auto (ID.7T MY26) te herkennen als een betaalterminal en opent Google Wallet. Waardoor de auto dan weer een ongeldig NFC apparaat ziet op de draadloze lader, en weigert om te laden. Er komt dan een pop-up om dit te melden en het draadloos laden icoon wordt rood. Heeft nog iemand hier last van? Zelfs als ik Google Wallet uitschakel als standaard betaalmiddel of uitschakel dat Google Wallet werkt als de telefoon op slot is, blijf ik af en toe deze melding krijgen. En ik heb eigenlijk geen idee waar de MY26 NFC voor zou gebruiken.

Na een beetje rijden kan ik de telefoon dan wel laden, maar dan moet ik die eerst even ergens anders leggen (in de bekerhouders meestal want naast de lader blijft die wallet actief).
Pagina: 1 ... 147 148 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1