Het grote Volkswagen ID.7 topic

Pagina: 1 ... 141 142 Laatste
Acties:

• Duinduiker
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:46
MJMaverick schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:30:
[...]

Ff een check voor de zekerheid: hebben jullie een OBD dongle in de auto zitten? De afgelopen jaren is vaak gebleken dat wanneer die erin blijft zitten het alarm spontaan wil afgaan. Geen idee of dat bij MY27 ook/weer zo is, maar wellicht een mogelijkheid om te controleren. Het wil ook wel eens voorkomen dat de dealer de transport-dongle vergeet te verwijderen, met vergelijkbare effecten... De poort voor de OBD dongle zit helemaal links onder het dashboard.
Ik heb er iig geen dongle inzitten, transportdongle zou ik niet weten maar ik mag toch aannemen dat de dealer dat ontdekt zou hebben bij de diagnose.

Het verhaal dat ik vanuit de dealer kreeg luidde ongeveer als volgt: Het can-signaal op de alarmsirene valt weg. Vervolgens gebeuren er twee dingen, de sirene denkt dat er een inbraak/sabotage-poging gaande is en de auto op zijn beurt denkt dat ook en blokkeert voor de zekerheid alle communicatie met de sloten en afstandsbedieningen.

Op zich een logische verklaring die ook netjes aansluit op de symptomen, inclusief het niet functioneren van de noodontgrendeling. Ik hoop dus dat ze een defect kabeltje oid in de can-lus hebben gevonden, dan zou ik er wel weer vertrouwen in hebben.

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
Duinduiker schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:23:
[...]

Mijn MY27 staat momenteel ook bij de dealer met exact dezelfde klachten, en het is geen incident helaas want het probleem is in twee weken tijd drie maal opgetreden. Gelukkig ging ik sowieso al met een andere auto op vakantie dus ik heb de auto voor de vakantie bij de dealer gedropt en ga hem komende dinsdag ophalen. Maar nu ik de reactie van jouw dealer lees ga ik morgen eerst maar even bellen, als ze met datzelfde kulverhaal komen ga ik hem niet eens ophalen, ik heb geen zin meer in deze avonturen en de buren ook niet. |:( |:(
Zou je hier willen delen wat jouw dealer aangeeft gedaan te hebben? Dan kan ik dat weer opnemen met mijn dealer (vd Udenhout Breda)

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:17
MJMaverick schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:30:
[...]

Ff een check voor de zekerheid: hebben jullie een OBD dongle in de auto zitten? De afgelopen jaren is vaak gebleken dat wanneer die erin blijft zitten het alarm spontaan wil afgaan. Geen idee of dat bij MY27 ook/weer zo is, maar wellicht een mogelijkheid om te controleren. Het wil ook wel eens voorkomen dat de dealer de transport-dongle vergeet te verwijderen, met vergelijkbare effecten... De poort voor de OBD dongle zit helemaal links onder het dashboard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A59mCjXUQliSpvCFh1jILHHqJ_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4gSpjMBh5K4KmepQzzE3r2K.jpg?f=fotoalbum_large

Moet hier de dongle op of is dit een dongle?
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:

Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1