kan me wel vinden in wat je zegt. de vorige wagens hier hadden links enkel de pinkers en grootlichten zitten. was in het begin ook even nadenken hoe die wissers werken. echter na een paar keer zit het wel vlot in de vingers nu. te vlot om er lampjes in te willen die mij zouden kunnen afleidenjdkjr schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:21:
[...]
Ja mijn ruitenwissers sloegen op hol doordat er vogelpoep op de sensor zat en ik rijd nog niet lang genoeg in de auto om dit blind aan te passen. Dus daarna inderdaad eerste de achterruit wisser aan, daarna nog snel, en dan weer langzaam totdat hij uit stond.
Had handig geweest als ik kon zien welke icoontjes op de pook stonden.
De back-light voor de -op het eerste oog- niet verlichtte icoontjes zit rechts boven je twee van die rechthoekjes. Tik je een keer met een uitstekende ledemaat van je hand op en dan werkt de back-lightjdkjr schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:21:
[...]
Ja mijn ruitenwissers sloegen op hol doordat er vogelpoep op de sensor zat en ik rijd nog niet lang genoeg in de auto om dit blind aan te passen. Dus daarna inderdaad eerste de achterruit wisser aan, daarna nog snel, en dan weer langzaam totdat hij uit stond.
Had handig geweest als ik kon zien welke icoontjes op de pook stonden.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Ik heb dit eindelijk op weten te lossen.Drommels75 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:55:
Mijn grootste ergenis is die native spotify app!! Vindt persoonlijk het geluidsverschil tussen deze app en spotify via android auto gigantisch, hoop dus dat ze deze app ooit onder controle gaan krijgen........
1. In de ontwikkelaarmodus instellingen van Android: de optie Absoluut volume uitzetten, AANzetten (ja logica).
2. In spotify instellingen volume normalisatie UITzetten.
Dit is echt een wereld van verschil en zelfs de subwoofer komt tot zijn recht nu.
Tnx, morgen even proberen in mn ID4Mrloki schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:48:
[...]
Ik heb dit eindelijk op weten te lossen.
1. In de ontwikkelaarmodus instellingen van Android: de optie Absoluut volume uitzetten, AANzetten (ja logica).
Dit is echt een wereld van verschil en zelfs de subwoofer komt tot zijn recht nu.
Vaak bu'j te bang!
Nee en nee. 90%.
En op 98% zou ik met dit weer 400km halen
Een keer wat anders: [img]https://www.wotstars.com/sigs/ps/1074726049[/img]
Ik zit op 98% en tik 425 aan. Met de non-s pro sedan. Vind ik mooi met de huidige temperaturenresusaapje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:01:
[...]
Nee en nee. 90%.
En op 98% zou ik met dit weer 400km halen
Zo. ID7 is naar de garage ter reparatie. Uitdeuken en spuiten. Precies elf maanden geleden stond ik daar ook voor exact hetzelfde. Een soort reünie dus.
Als mobiliteitsoplossing een Skoda Octavia. Inrichting was snel wennen, niet veel anders dan mijn eigen rode bolide. Maar. Wat. Is. Die. Traaaaaag. Om te janken.
Maar goed, hij rijdt. Tenminste, halverwege de rit naar huis kon ik weer omkeren. Motorstoring, ga nu naar de garage.
Man man man...
Als mobiliteitsoplossing een Skoda Octavia. Inrichting was snel wennen, niet veel anders dan mijn eigen rode bolide. Maar. Wat. Is. Die. Traaaaaag. Om te janken.
Maar goed, hij rijdt. Tenminste, halverwege de rit naar huis kon ik weer omkeren. Motorstoring, ga nu naar de garage.
Man man man...
Vandaag een werkplaatsbezoek gehad om het piepende rempedaal te laten vervangen. Het piept(e) maar heel af en toe. Gelukkig heb ik er een filmpje van kunnen maken, zodat ik het aan de dealer, en de dealer het aan de importeer en VW kon bewijzen. En ik had het gemeld voor de auto 2 jaar werd, dus het werd onder garantie aangepakt (ook al kwam het bewijsfilmpje iets later). Benieuwd of het helemaal weg is...
Hier ; pro limited, blauw, zwarte velg, interieur pakket plus, 60mnd 15k : 699 pj. Zojuist gehoord over de korting bij Pon center Utrecht en deze gekregen.Ruud schreef op maandag 23 februari 2026 @ 06:46:
De PL-aanbieding voor de ID.7 is er toch nog steeds?
Als ik 'mijn' ID.7 nu uitreken kom ik op 716 euro per maand. Dat is 2 euro duurder dan de maandprijs zonder dealerkorting van vorig jaar omgerekend naar de huidige motorrijtuigenbelasting.
Of het dan nog een aanbieding is of gewoon de normale prijs mag ieder voor zich bepalen.
Edit: Pro Limited, Blauw, Trondheim, trekhaak, 60 maanden, 15k KM/jaar.
@bjornricardo33
Ik vind deze achterlichten eigenlijk veel mooier dan die (witte) van de mijne. Ik vind dat namelijk het lelijkste aan de hele ID7.Flieger schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:06:
Ik denk dat het geen wrap was, maar dat het een non-Pro betrof. Die heeft geen verlichting tussen de koplampen en de achterlichten zijn ook anders.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nu terug tot 80. En kort voor vertrek laad ik verder richting 90 ofzo. Probeer hem enkel hoger te laden als ik veel moet rijden en weinig laadmogelijkheden gedurende de dag denk te hebben.Soeltanofswing schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:35:
Nou gister even een persoonlijk record. Auto geeft na een jaar een goede weerspiegeling van de km die ik kan rijden op een lading en zag gister dit pareltje.[Afbeelding]
Laden jullie tot 80 of tot 100?
Overigens viel het me sinds gisteren op dat het verbruik weer veel lager ligt (dankzij de hogere temperaturen). Korte ritten die ik de afgelopen maanden aan makkelijk 20 of meer kwh/100k deed, doe ik nu (terug) onder de 17 bijvoorbeeld.
Weet iemand of het mogelijk is om de voice knop op het stuur aan google (android auto) te koppelen ipv Ida?
Het valt me ook op dat de laatste dagen de voice control van android auto niet meer werkt. Hebben jullie hier ook last van? Of kan het aan mijn telefoon liggen.
Het valt me ook op dat de laatste dagen de voice control van android auto niet meer werkt. Hebben jullie hier ook last van? Of kan het aan mijn telefoon liggen.
Kort indrukken = IDAsebastiaanarda schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:55:
Weet iemand of het mogelijk is om de voice knop op het stuur aan google (android auto) te koppelen ipv Ida?
Lang indrukken = Gemini/Google
Heb laatste tijd wel het issue gehad dat als ik voice control startte, hij direct weer stopte. Dat lijkt weer weg.
Laat ik mij hier ook eens introduceren, sinds midden december ook een bijzonder gelukkig ID.7 Tourer pro limited edition 77kWh rijder. Komende van een Seat Leon Sportstourer uit 2020 erg blij met een volwassen station. Bij de Seat heb ik altijd het gevoel gehad dat het een Leon was met aangeplakte kont, waardoor hij best wel deinde op drempels, met een fietsendrager als bijzonder ver zakte in de kont en laat staan met aanhanger! Het stevigere onderstel van de ID.7 is voor mij dus totaal geen straf.
Vanwege het begin dit jaar aflopende leasecontract van de Seat heb ik mijn werkgever gevraagd of ik de ID.7 vorig jaar nog kon krijgen. Dit heeft een tijdje in de week gelegen waardoor er dus een voorraadauto opgescharreld moest worden. De auto is geleverd bij Pouw Apeldoorn en ik mocht hem ophalen uit de Skoda garage. Zonder plaatjes is het niet echt, dus bij deze een VAG trio.
:strip_exif()/f/image/ROyPlAlNp7jx53Kr3zOwLj1O.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanwege het begin dit jaar aflopende leasecontract van de Seat heb ik mijn werkgever gevraagd of ik de ID.7 vorig jaar nog kon krijgen. Dit heeft een tijdje in de week gelegen waardoor er dus een voorraadauto opgescharreld moest worden. De auto is geleverd bij Pouw Apeldoorn en ik mocht hem ophalen uit de Skoda garage. Zonder plaatjes is het niet echt, dus bij deze een VAG trio.
:strip_exif()/f/image/ROyPlAlNp7jx53Kr3zOwLj1O.jpg?f=fotoalbum_large)
Reden voor mijn aanmelding is dat ik hier wat op toe te voegen had, want als je het rechthoekje lang ingedrukt houdt dan start ie volgens mij gedimd, wel zo prettig bij nacht!True schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:35:
[...]
De back-light voor de -op het eerste oog- niet verlichtte icoontjes zit rechts boven je twee van die rechthoekjes. Tik je een keer met een uitstekende ledemaat van je hand op en dan werkt de back-light
80 of 90 (liggend aan de temperatuur) maar puur omdat ik een hekel heb aan dat rode bolletje bij de notificaties.Soeltanofswing schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:35:
Nou gister even een persoonlijk record. Auto geeft na een jaar een goede weerspiegeling van de km die ik kan rijden op een lading en zag gister dit pareltje.[Afbeelding]
Laden jullie tot 80 of tot 100?
Vanochtend geprobeerd te zoeken, maar niet gevonden. In de handleiding lijk ik ook niet te vinden waar je op doelt. Zou je eens een foto kunnen maken waar het precies zit?True schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 16:35:
[...]
De back-light voor de -op het eerste oog- niet verlichtte icoontjes zit rechts boven je twee van die rechthoekjes. Tik je een keer met een uitstekende ledemaat van je hand op en dan werkt de back-light
Het gaat nogal cryptisch over de interieurverlichtingBadeen schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:51:
[...]
Vanochtend geprobeerd te zoeken, maar niet gevonden. In de handleiding lijk ik ook niet te vinden waar je op doelt. Zou je eens een foto kunnen maken waar het precies zit?
Vanochtend op vakantie toch maar weer eens in een expirimentele bui de travel assist in combinatie met "reactie op trajectverloop" geprobeerd. Binnen een rit van 10 minuten bleef die 30 rijden op een oprit van een 100km weg omdat er een flauwe bocht in zat, om vlak daarna zich met 60 over een rotonde te willen storten.
Iemand die dit wel effectief werkend heeft gekregen? Of ook maar definitief afschrijven?
Iemand die dit wel effectief werkend heeft gekregen? Of ook maar definitief afschrijven?
Hebben de versch afgeleverde ID.7's nog steeds de, eh, producteigenschap dat een half geopend zijraam bij sluiten eerst besluit verder open te gaan? Vooral bij kouder weer? De mijne is er al eens voor terug geweest, maar dat heeft geen definitieve oplossing geboden. Dealer komt dan niet verder dan dat potje met vet.
Catch my drift?
Ik heb het wel aanstaan. Als je het gaspedaal licht indrukt 'overrule' je de reactie op het trajectverloop. Zo blijft ie wel automatisch afremmen voor rotondes e.d., maar ga je niet met 50 over de AutobahnBBx92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:37:
Vanochtend op vakantie toch maar weer eens in een expirimentele bui de travel assist in combinatie met "reactie op trajectverloop" geprobeerd. Binnen een rit van 10 minuten bleef die 30 rijden op een oprit van een 100km weg omdat er een flauwe bocht in zat, om vlak daarna zich met 60 over een rotonde te willen storten.
Dat afremmen voor rotondes, of een voorligger die afremt, regel je niet met de optie 'reactie op het trajectverloop'. Die laatste zorgt er voor dat je op de snelweg niet met 130 km/u de flyover op het Prins Clausplein neemt.Knul schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:02:
[...]
Ik heb het wel aanstaan. Als je het gaspedaal licht indrukt 'overrule' je de reactie op het trajectverloop. Zo blijft ie wel automatisch afremmen voor rotondes e.d., maar ga je niet met 50 over de Autobahn
Het afremmen voor rotondes, reageren op het routeverloop in de navi, reageren op voorliggers, etc is de 'Eco Assistent' en die werkt overal en niet alleen op de snelweg. (Tip 3: https://www.huiskes-kokke...llen-tijdens-winterdagen#).
Catch my drift?
Als je op de RES knop drukt gaat hij gelijk weer naar de eerder ingestelde snelheid.BBx92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:37:
Ondertussen is Veronique met berghut op het dak naar Oostenrijk gesneld. 110 op de cc ging lekker en resulteerde in een verbruik van ongeveer 23,5 kWh/100km
Berg op met 64%, boven op de berg 59%. Onderaan weer 60%. Ik ben definitief van range anxiety genezen en wat is het toch een heerlijke bak om naar het zuiden te stormen!
Foto of het is niet gebeurd:
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Opgelost door een witte ID.7 te nemenGTAm schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:24:
[...]
Ik vind deze achterlichten eigenlijk veel mooier dan die (witte) van de mijne. Ik vind dat namelijk het lelijkste aan de hele ID7.
Volgen mij klopt dat niet. De ecostand regelt alleen de aandrijving. Afremmen op basis van gps data en traject is het predictive acc gedeelte van Travel Assist.DaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Dat afremmen voor rotondes, of een voorligger die afremt, regel je niet met de optie 'reactie op het trajectverloop'. Die laatste zorgt er voor dat je op de snelweg niet met 130 km/u de flyover op het Prins Clausplein neemt.
Het afremmen voor rotondes, reageren op het routeverloop in de navi, reageren op voorliggers, etc is de 'Eco Assistent' en die werkt overal en niet alleen op de snelweg. (Tip 3: https://www.huiskes-kokke...llen-tijdens-winterdagen#).
Volkswagen Travel Assist also incorporates predictive Adaptive Cruise Control. To illustrate, this feature utilizes GPS and navigation data to adjust the vehicle’s speed according to upcoming road conditions. For instance, if the system recognizes a bend or a speed limit change ahead, it will automatically adjust the speed. This feature enhances both comfort and safety, allowing for a smoother driving experience.
Ik ben toch malle pietje niet!
Niet de eco-stand. Dat is heel wat anders. Ik heb het toch duidelijk over de eco-assistent? Er staat zelfs een link bij. Eco-assistent werkt altijd (behalve in de Sportstand), als Travel Assist uit staat. Het ging in de post daarvoor trouwens specifiek over de 'reactie op het trajectverloop' in TA.The Legend schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:37:
[...]
Volgen mij klopt dat niet. De ecostand regelt alleen de aandrijving. Afremmen op basis van gps data en traject is het predictive acc gedeelte van Travel Assist.
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door DaMenaz op 25-02-2026 11:49 ]
Catch my drift?
Waar activeer jij die eco-assistent dan bij de hulpsystemen? Of kijk ik erover heen?DaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:41:
[...]
Niet de eco-stand. Dat is heel wat anders. Ik heb het toch duidelijk over de eco-assistent? Staat zelfs een link bij.
Gevalletje RTFM.The Legend schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:44:
[...]
Waar activeer jij die eco-assistent dan bij de hulpsystemen? Of kijk ik erover heen?
Catch my drift?
De eco assistent is niet de predictive acc/travel assist. Eco assistent werkt in de rijmodus "D". Daar ga ik helemaal niet meer aan beginnenDaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Dat afremmen voor rotondes, of een voorligger die afremt, regel je niet met de optie 'reactie op het trajectverloop'. Die laatste zorgt er voor dat je op de snelweg niet met 130 km/u de flyover op het Prins Clausplein neemt.
Rijhulpsystemen moet je mee leren omgaan, en daar moet je ook echt de tijd en moeite voor nemen vind ik. Maar die D stand is voor mij tot dusver 100% onvoorspelbaar gebleken, en daar ga ik heel slecht op.
Ga ik proberen!Oceria schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:55:
[...]
Als je op de RES knop drukt gaat hij gelijk weer naar de eerder ingestelde snelheid.
Zeg ik ook niet! Hij werkt juist als de ACC/TA UIT staat.BBx92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:49:
[...]
De eco assistent is niet de predictive acc/travel assist.
Dat je met rijhulpsystemen om moet leren gaan ben ik wel weer met je eens. In zijn algemeenheid: ga gewoon dingen uitproberen in plaats van van alles vragen in dit draadje, en kijk wat je zelf fijn vindt.
[ Voor 29% gewijzigd door DaMenaz op 25-02-2026 12:56 ]
Catch my drift?
Dat is dan toch helemaal niet relevant? Ik had een vraag over acc/ta.DaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:53:
[...]
Zeg ik ook niet! Hij werkt juist als de ACC/TA UIT staat.
Als dat nou echt je standpunt is kunnen we beter heel dit forum opdoekenDaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:53:
[...]In zijn algemeenheid: ga gewoon dingen uitproberen in plaats van van alles vragen in dit draadje, en kijk wat je zelf fijn vindt.
Soms mis je iets. Of weet je niet precies hoe het werkt. Handig het na te vragen.
En ik reageerde op Knul, niet op jou.BBx92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:00:
[...]
Dat is dan toch helemaal niet relevant? Ik had een vraag over acc/ta.
Catch my drift?
Zeker. Maar bij herhaling uit moeten leggen wat ook in de handleiding staat zou dan weer niet nodig moeten zijn toch?BBx92 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:00:
[...]
Soms mis je iets. Of weet je niet precies hoe het werkt. Handig het na te vragen.
Catch my drift?
Misschien zit het tussen mijn oren, maar net aangezet/uitgezet (het is maar net hoe je het bekijkt) en WOW wat een verschil!Mrloki schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:48:
[...]
Werkt de native Spotify app bij jullie wel fatsoenlijk dan? Ik heb hem afgelopen week proberen te gebruiken, maar voordat ik muziek kan luisteren ben ik minimaal 5 minuten verder. Niet te doen.
Bij de koplampen is alleen de ledstrip aan de bovenzijde van wrap voorzien.RandomNick schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:39:
[...]
Toevallig foto's van gemaakt? Heb ook al wel eens bedacht dat de achterlichten iets donkerder getint niet zou misstaan.
:strip_exif()/f/image/HxuoqmRS4YhucqOtICw7crkm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m9zMvpU3RC2xqkPJdfNiTdwK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrN8XxrojqgtNEFj9ZGxAHOi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat het niet tussen je oren zit het is echt een groot verschil.rjce schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:53:
[...]
Misschien zit het tussen mijn oren, maar net aangezet/uitgezet (het is maar net hoe je het bekijkt) en WOW wat een verschil!
Nee bij mij logt hij steeds uit waardoor ik spotify via android auto ben blijven gebruiken. Enige minpunt daarvan was de geluidskwaliteit maar dat is nu ook opgelost.Knul schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:58:
Werkt de native Spotify app bij jullie wel fatsoenlijk dan? Ik heb hem afgelopen week proberen te gebruiken, maar voordat ik muziek kan luisteren ben ik minimaal 5 minuten verder. Niet te doen.
De instelling voor spotify is overigens ook voor iOS en apple carplay van toepassing
Werkt hier prima en klinkt ook primaKnul schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:58:
Achterkant staat me wel aan. Ga het niet doen vanwege lease, en in het laatste jaar mogelijk APK gedoe maar deze niet al te donkere tint staat wel strak!Blommie01 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:01:
[...]
Bij de koplampen is alleen de ledstrip aan de bovenzijde van wrap voorzien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat het een lease auto is maakt niet zo veel uit. Dat zal de leasemaatschappij een zorg zijn.RandomNick schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:46:
[...]
Achterkant staat me wel aan. Ga het niet doen vanwege lease, en in het laatste jaar mogelijk APK gedoe maar deze niet al te donkere tint staat wel strak!
APK is wel een dingetje maar da's pas na 4 jaar. Komt hij er doorheen heb je geluk en zo niet trek je het er af.
De automatische aanpassing van de snelheid na dag 1 al uitgezet nadat ik van 130 naar 90 in de ankers ging... Het zou wel mooi zijn als je wel met een handeling naar de geadviseerde snelheid kan gaan in plaats van x keer naar beneden of omhoog te moeten klikken. Of heeft iemand dit al gevonden?
Wat ik ook mis is een signaaltje op de mobiel als het alarm af gaat. Als de deuren niet op slot zijn komt er wel na een kwartier een pushmelding (zou ook wel mooi zijn als hij dan ook zelf al op slot zou zijn gegaan) dus het zou wel moeten kunnen...
Wat ik ook mis is een signaaltje op de mobiel als het alarm af gaat. Als de deuren niet op slot zijn komt er wel na een kwartier een pushmelding (zou ook wel mooi zijn als hij dan ook zelf al op slot zou zijn gegaan) dus het zou wel moeten kunnen...
Zijn er hier eigenlijk ook gebruikers waar de spotify app wel goed werkt? En wat zou dan die instelling bij de iOS spotify app precies zijn?Mrloki schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 14:07:
[...]
Ik denk dat het niet tussen je oren zit het is echt een groot verschil.
[...]
Nee bij mij logt hij steeds uit waardoor ik spotify via android auto ben blijven gebruiken. Enige minpunt daarvan was de geluidskwaliteit maar dat is nu ook opgelost.
De instelling voor spotify is overigens ook voor iOS en apple carplay van toepassing
Je hebt gelijk! Op de terugweg even goed gekeken, en de Eco-assistent staat bijna helemaal onderaan de lijst met hulpsystemen.DaMenaz schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:41:
[...]
Niet de eco-stand. Dat is heel wat anders. Ik heb het toch duidelijk over de eco-assistent? Er staat zelfs een link bij. Eco-assistent werkt altijd (behalve in de Sportstand), als Travel Assist uit staat. Het ging in de post daarvoor trouwens specifiek over de 'reactie op het trajectverloop' in TA.
Nee, dra-ma. Duurt veelal takke lang voordat je iets voor elkaar krijgt, als je tussentijds niet uitgelogd wordt…Wavesailor schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:31:
[...]
Zijn er hier eigenlijk ook gebruikers waar de spotify app wel goed werkt? En wat zou dan die instelling bij de iOS spotify app precies zijn?
Hou me aub heel, maar vandaag wel soort van eureka moment, beetje vergelijkbaar als de tip voor het instellen van je snelheid voor de cruisecontrol/TA (net als fotocamera half indrukken voor 1km + of - ipv minder subtiel drukken).
Ik zat tijdens de drukte onderweg wat te spelen met geluidsinstellingen. Nav berichten over Android instellingen in ontwikkelaarsmodus zitten zoeken in iOS, maar kon niet echt iets gelijkend vinden.
Wel de instellingen in de sporify app op max kwaliteit gezet. Dat is een wat nieuwere setting die er nog niet zo heel lang is volgens mij.
Maar daarnaast dus in de auto via CarPlay afspelen, omdat native weer crashte en uitlogde.
Lang verhaal niet veel langer; ik kwam erachter dat in de instelling van je audio het ook verschil maakt welke van de 3 keuzes je maakt.
:strip_exif()/f/image/FJTPFjmoqr1Jio0oWkua3rxX.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit maakt (wist ik dus niet) dus ook een wereld van verschil. Surround heeft voor mij een veel prettiger en rijker geluid dan de fader of focus optie.
Native Spotify vind/vond ik betere kwaliteit bieden dan via CarPlay, maar nu vind ik het al veel beter. Wellicht nog wat tweaken in de equalizer nu, maar voor nu grote stap vooruit kunnen maken.
Dus laat me heel als dit niet bijster is 🫣😅, maar enjoy als je dacht dat je handig was, maar het toch wat minder bleek te zijn.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar waar zitten die vierkante knopjes? Ik kan ze ook niet vinden.stanny schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:47:
[...]
Het gaat nogal cryptisch over de interieurverlichting
De interieurlampjes boven je zitten in rechthoekige framepjes die zijn aanraakgevoelig en gaan dan aan.koomen75 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:50:
[...]
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar waar zitten die vierkante knopjes? Ik kan ze ook niet vinden.
Oke... dat snap ik maar bij mij gebeurt er dan niks met dat de icoontjes op de ruitewisserschakelaar opeens licht gaan geven. Dat begreep ik uit eerdere opmerkingen. Of ben ik in de war...True schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:52:
[...]
De interieurlampjes boven je zitten in rechthoekige framepjes die zijn aanraakgevoelig en gaan dan aan.
Sorry, ik had wat minder cryptisch moeten zijn dat je ze dan wél kunt aflezen. Je hebt gelijk, je hebt dan licht, geen oplichtende icoontjes.koomen75 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:57:
[...]
Oke... dat snap ik maar bij mij gebeurt er dan niks met dat de icoontjes op de ruitewisserschakelaar opeens licht gaan geven. Dat begreep ik uit eerdere opmerkingen. Of ben ik in de war...
Je gaat toch niet vertellen dat je de ironische (of cynische) ondertoon niet mee gekregen hebt?koomen75 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:57:
[...]
Oke... dat snap ik maar bij mij gebeurt er dan niks met dat de icoontjes op de ruitewisserschakelaar opeens licht gaan geven. Dat begreep ik uit eerdere opmerkingen. Of ben ik in de war...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Hier ook.
Wel te vaak uitloggen, maar met de QR-code zit je er zo weer in.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Toch wel kwalijk dat er zoveel issues zijn met native spotifyPuppetmaster schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:06:
[...]
Hier ook.
Het gaat om de optie volume normalisatie onder instellingen 》afspelen. Deze optie zorgt ervoor dat alle nummers op hetzelfde volume wordt afgespeeld maar in de praktijk worden veel nummers "geknepen"Wavesailor schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:31:
[...]
Zijn er hier eigenlijk ook gebruikers waar de spotify app wel goed werkt? En wat zou dan die instelling bij de iOS spotify app precies zijn?
Een echte 'first world problem' vraag, maar zijn er andere LE -bezitters die de Bergen velgen genomen hebben omdat de Hudson's nog niet beschikbaar waren in de configurator in het begin, maar ook geen grotere inchmaat wilden omdat dit ten koste zou gaan van je range, en nu dagelijks met weemoed kijken naar ID.7's mét lichtmetalen velgen? Ik vind voor een leasebak het alleen een beetje zonde om zelf dan maar Hudson's aan te schaffen...
...overigens heeft mevrouw raised hier totaal geen last van, die heeft meer last van mijn constante 'kijk, deze heeft ook geen zwarte velgen' opmerkingen 😬
...overigens heeft mevrouw raised hier totaal geen last van, die heeft meer last van mijn constante 'kijk, deze heeft ook geen zwarte velgen' opmerkingen 😬
ID.7 Tourer Pro S LE interieur/exterieur+ trekhaak 19" Bergen
Ik wilde de bergen maar kreeg de hudsons omdat ze niet leverbaar warenraised schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:44:
Een echte 'first world problem' vraag, maar zijn er andere LE -bezitters die de Bergen velgen genomen hebben omdat de Hudson's nog niet beschikbaar waren in de configurator in het begin, maar ook geen grotere inchmaat wilden omdat dit ten koste zou gaan van je range, en nu dagelijks met weemoed kijken naar ID.7's mét lichtmetalen velgen? Ik vind voor een leasebak het alleen een beetje zonde om zelf dan maar Hudson's aan te schaffen...
Maak elkaar blij zou ik zeggen...Mrloki schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:57:
[...]
Ik wilde de bergen maar kreeg de hudsons omdat ze niet leverbaar waren
Ik heb dat ooit voor een auto-van-de-zaak wél gedaan. Zolang de velgmaten dezelfde zijn, zal het de zaak / leasemij / wiedanook niet opvallen. Velgen zelf aanschaffen en na afloop contract er weer afhalen en eventueel verkopen.raised schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:44:
Ook daarvan geen enkele last. Nu wel even afkloppen...Puppetmaster schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:06:
[...]
Hier ook.
Als het geen leaseauto was geweest misschien
Ik zou Hudson krijgen omdat er in september '25 paniek was dat alle Bergen op waren. Maand geleden de auto gekregen, kwam ie aan op Bergen velgen. Zou opgelost worden, maar we zijn een maand verder en noch autobeheer, noch de leasemij noch de dealer kan/wilt de velgen omruilen.
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Ik begrijp je volledig. Als ik alleen zwarte velgen had kunnen kiezen stond hier geen ID.7.raised schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:44:
Je zou rzo24.de in de gaten kunnen houden. Daar staan geregeld Hudson-velgen met all seasons op voor ~900 euro inclusief verzendkosten. Dat is geen geld voor een zo goed als nieuwe originele set. Of jij het dat ook waard vindt weet je zelf het beste.
Daar komen de mijne ook vandaan.
Ok thanks. Was ik al bang voor. Ik ben nl nogal blij met de spotify app in mijn huidige XC40 recharge twin. Na het lezen hier van 400+ pagina’s ID7 vorige week de ID7 LE pro besteld via private lease, met alle opties behalve wp. 19” Bergen velgen. Het enige waar ik wat huiverig voor ben is de navigatie en dus de Spotify app. De native google navigatie in de Volvo is echt heel erg goed, veel beter dan google navi via CarPlay. Het niet kunnen selecteren van laadaanbieders vind ik nogal een fail. Maargoed, we komen er wel, verder vind ik het een uiterst prettig rijdende auto na twee proefritten. Dus dank allemaal voor jullie 400+ bijdrage :-)fwp schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:48:
[...]
Nee, dra-ma. Duurt veelal takke lang voordat je iets voor elkaar krijgt, als je tussentijds niet uitgelogd wordt…
Hou me aub heel, maar vandaag wel soort van eureka moment, beetje vergelijkbaar als de tip voor het instellen van je snelheid voor de cruisecontrol/TA (net als fotocamera half indrukken voor 1km + of - ipv minder subtiel drukken).
Ik zat tijdens de drukte onderweg wat te spelen met geluidsinstellingen. Nav berichten over Android instellingen in ontwikkelaarsmodus zitten zoeken in iOS, maar kon niet echt iets gelijkend vinden.
Wel de instellingen in de sporify app op max kwaliteit gezet. Dat is een wat nieuwere setting die er nog niet zo heel lang is volgens mij.
Maar daarnaast dus in de auto via CarPlay afspelen, omdat native weer crashte en uitlogde.
Lang verhaal niet veel langer; ik kwam erachter dat in de instelling van je audio het ook verschil maakt welke van de 3 keuzes je maakt.
[Afbeelding]
Dit maakt (wist ik dus niet) dus ook een wereld van verschil. Surround heeft voor mij een veel prettiger en rijker geluid dan de fader of focus optie.
Native Spotify vind/vond ik betere kwaliteit bieden dan via CarPlay, maar nu vind ik het al veel beter. Wellicht nog wat tweaken in de equalizer nu, maar voor nu grote stap vooruit kunnen maken.
Dus laat me heel als dit niet bijster is 🫣😅, maar enjoy als je dacht dat je handig was, maar het toch wat minder bleek te zijn.
Ik had vanochtend issues met profielwissel.
Mijn vrouw heeft gisteren voor het laatst de auto gebruikt, en haar profiel ingesteld (ivm voorkeuren, radio, stoelpositie, etc). Vanochtend stap ik in, wissel naar mijn eigen profiel, merk dat mijn stoel wordt aangepast naar mijn instelling, maar het systeem is niet omgeschakeld. De voorkeuren van mijn vrouw staan er nog in. Ook mis ik de tegel om van profiel te wisselen. Nu weet ik dat er een paar updates zijn geweest, waaronder ook iets met profielen, maar ik mis nu de applicatie in geheel.
Misschien was het tijdelijk en is het vanmiddag als ik de auto instap magischerwijs opgelost, maar wil toch even polsen of dit bij anderen bekend is.
Mijn vrouw heeft gisteren voor het laatst de auto gebruikt, en haar profiel ingesteld (ivm voorkeuren, radio, stoelpositie, etc). Vanochtend stap ik in, wissel naar mijn eigen profiel, merk dat mijn stoel wordt aangepast naar mijn instelling, maar het systeem is niet omgeschakeld. De voorkeuren van mijn vrouw staan er nog in. Ook mis ik de tegel om van profiel te wisselen. Nu weet ik dat er een paar updates zijn geweest, waaronder ook iets met profielen, maar ik mis nu de applicatie in geheel.
Misschien was het tijdelijk en is het vanmiddag als ik de auto instap magischerwijs opgelost, maar wil toch even polsen of dit bij anderen bekend is.
Na 5 jaar polestar 2 ben ik overgeschakeld op een ID7 Pro S Tourer.
Over het algemeen ben ik heel tevreden met deze auto. Ik zit echter met een zeer vervelend probleem.
Ik heb een dynamisch tarief en gebruik home assistant om mijn Zappi laadpaal te sturen.
Als de zon schijnt op één fase de zonneenergie gebruiken, nadien 's nachts op de goedkoopste kwartieren bijvullen tot 80%. Met mijn polestar heeft dit jarenlang probleemloos gewerkt.
Als met de ID7 mijn laadpaal wil beginnen na een aantal uren pauze dan verschijnt er een rode lamp naast de laadpoort en weigert hij te laden. Ik kom nu dan ook te weten dat dit een veel voorkomend probleem is met Zappi's en ID7. Ik heb een aantal dingen geprobeerd tot het even trekken van zekering F3 toe maar het probleem blijft. De garage is totaal geen hulp want voor hun werkt het goed als je de auto inplugt en begint te laden.
Nu los ik het dan maar op met een laadlocatie en vaste tijden geprogrammeerd in de auto.
Nu verhuis ik binnenkort naar een project met een ondergrondse garage. Hier is een Peblar business bij besteld.
Weet hier iemand of de combinatie Peblar-ID7 dit probleem ook heeft?
Kan je in een ondergrondse garage laadlocaties instellen?
Ik moet kiezen of ik nog een dynamisch energiecontract neem, als ik het laden niet betrouwbaar kan sturen heeft dit geen zin en kan ik beter een contract met vaste prijs nemen.
Over het algemeen ben ik heel tevreden met deze auto. Ik zit echter met een zeer vervelend probleem.
Ik heb een dynamisch tarief en gebruik home assistant om mijn Zappi laadpaal te sturen.
Als de zon schijnt op één fase de zonneenergie gebruiken, nadien 's nachts op de goedkoopste kwartieren bijvullen tot 80%. Met mijn polestar heeft dit jarenlang probleemloos gewerkt.
Als met de ID7 mijn laadpaal wil beginnen na een aantal uren pauze dan verschijnt er een rode lamp naast de laadpoort en weigert hij te laden. Ik kom nu dan ook te weten dat dit een veel voorkomend probleem is met Zappi's en ID7. Ik heb een aantal dingen geprobeerd tot het even trekken van zekering F3 toe maar het probleem blijft. De garage is totaal geen hulp want voor hun werkt het goed als je de auto inplugt en begint te laden.
Nu los ik het dan maar op met een laadlocatie en vaste tijden geprogrammeerd in de auto.
Nu verhuis ik binnenkort naar een project met een ondergrondse garage. Hier is een Peblar business bij besteld.
Ik moet kiezen of ik nog een dynamisch energiecontract neem, als ik het laden niet betrouwbaar kan sturen heeft dit geen zin en kan ik beter een contract met vaste prijs nemen.
Dat is leuk om te horen. Dus ook na een pauze is het opnieuw starten geen probleem? Dan zou ik gerustgesteld zijn.Ruud schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:50:
@alfadude1 Evcc ladend op PV overschot met een Peblar Home werkt hier prima.
Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij de dealer. De auto tikt dan de 60K km aan. Ik zou zweren dat de auto na 2 jaar of 60K km, wat als eerste komt, een beurt moest. Maar dat blijkt alleen 2 jaar te zijn. Dus waarschijnlijk krijgt hij pas zijn eerste beurt met een ton op de klok. Even wat anders dan een VAG-ICE. 
Afspraak blijft wel gewoon staan voor de bandenwissel, ruitenwissers vervangen en de kapotte parkeersensor vervangen. Laatste is wel irritant dat 1 sensor ervoor zorgt dat tal van systemen niet meer werken en de auto constant meldingen blijft geven. Zelfs bij elke keer afremmen. Alsof ik hem in de voorganger wil parkeren.
Gelukkig werken TA en Eco-Assistent wel gewoon.
Mijn auto (11-2024 afgeleverd) staat nog steeds op 5.4.0. Een OTA naar 5.6.3 komt maar niet. Kan de dealer vragen, maar ken ze: dat is meteen weer betalen.
Afspraak blijft wel gewoon staan voor de bandenwissel, ruitenwissers vervangen en de kapotte parkeersensor vervangen. Laatste is wel irritant dat 1 sensor ervoor zorgt dat tal van systemen niet meer werken en de auto constant meldingen blijft geven. Zelfs bij elke keer afremmen. Alsof ik hem in de voorganger wil parkeren.
Gelukkig werken TA en Eco-Assistent wel gewoon.
Mijn auto (11-2024 afgeleverd) staat nog steeds op 5.4.0. Een OTA naar 5.6.3 komt maar niet. Kan de dealer vragen, maar ken ze: dat is meteen weer betalen.
[ Voor 10% gewijzigd door DaMenaz op 26-02-2026 13:29 ]
Catch my drift?
Ik had dezelfde gezeik met dezelfde hulpvaardige dealer en importeuralfadude1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:31:
Na 5 jaar polestar 2 ben ik overgeschakeld op een ID7 Pro S Tourer.
Uiteindelijk opgelost door Home Assistant de auto aan te laten sturen ipv de laadpaal (als de auto thuis staat). Nog geen enkele keer een probleem mee gehad.
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Terug van vakantie uit Zeeland, vrouwlief + kind erbij en die houden helemaal niet van hard rijden (120 = hard). Dus geprobeerd zo zuinig als mogelijk te rijden nu de temperatuur wat beter is. Via de kust en Rotterdam, dus veel 80 en 100 met rotondes en file. 14,5 vind ik toch echt flink zuinig voor een volgestauwde auto van dit formaat. Ben benieuwd hoe laag die kan gaan als de zomerbanden er weer onder zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door BBx92 op 26-02-2026 15:58 ]
Dat blijft toch apart, vanuit Fr naar NL, zonder enige onderbreking.op native spotify.ptjuh89 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:26:
[...]
Toch wel kwalijk dat er zoveel issues zijn met native spotify
Nou ja, heb ik ook ns mazzel
Geen enkel probleem met een Peblar. Ik doe dit al een jaar. Peblar en ID.7 gaan goed samen. herhaaldelijk stoppen en herstarten binnen 1 laadsessie gaat zonder problemen.alfadude1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:52:
[...]
Dat is leuk om te horen. Dus ook na een pauze is het opnieuw starten geen probleem? Dan zou ik gerustgesteld zijn.
misschien staat het in de voorgaande 400 pagina's wel beschreven ... Maar wat is LE? Is dat een uitvoering?Wavesailor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:00:
[...]
Ok thanks. Was ik al bang voor. Ik ben nl nogal blij met de spotify app in mijn huidige XC40 recharge twin. Na het lezen hier van 400+ pagina’s ID7 vorige week de ID7 LE pro besteld via private lease, met alle opties behalve wp. 19” Bergen velgen. Het enige waar ik wat huiverig voor ben is de navigatie en dus de Spotify app. De native google navigatie in de Volvo is echt heel erg goed, veel beter dan google navi via CarPlay. Het niet kunnen selecteren van laadaanbieders vind ik nogal een fail. Maargoed, we komen er wel, verder vind ik het een uiterst prettig rijdende auto na twee proefritten. Dus dank allemaal voor jullie 400+ bijdrage :-)
Hoe weet homeassistant dat de auto thuis is? Ik zou graag de laadpaal willen unlocken als de auto thuis is in plaats van steeds een pasje te moeten gebruiken.. Een soort plug&charge dus. 😁Lancer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:47:
[...]
Ik had dezelfde gezeik met dezelfde hulpvaardige dealer en importeur![]()
Uiteindelijk opgelost door Home Assistant de auto aan te laten sturen ipv de laadpaal (als de auto thuis staat). Nog geen enkele keer een probleem mee gehad.
Limited Edition, zie ook bijv. de uitvoeringen pagina op VW.nl.RRE83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:17:
[...]
misschien staat het in de voorgaande 400 pagina's wel beschreven ... Maar wat is LE? Is dat een uitvoering?
okey. Doen ze in België spijtig genoeg niet aan mee.True schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:23:
[...]
Limited Edition, zie ook bijv. de uitvoeringen pagina op VW.nl.
Mijn "Business Plus Pro S" staat bij de dealer. Nu wachten tot de leasing (Arval) zin heeft om de papieren te regelen...
Ondertussen voorlopig in een Polestar 2. Voorwielaandrijving bij een electrische auto is echt niks, teveel torque steer. Ook de multimedia is compleet achterhaald, traag en apple carplay enkel met kabeltje...
Het zal het wachten zeker waard zijn.RRE83 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:41:
[...]
okey. Doen ze in België spijtig genoeg niet aan mee.
Mijn "Business Plus Pro S" staat bij de dealer. Nu wachten tot de leasing (Arval) zin heeft om de papieren te regelen...
Ondertussen voorlopig in een Polestar 2. Voorwielaandrijving bij een electrische auto is echt niks, teveel torque steer. Ook de multimedia is compleet achterhaald, traag en apple carplay enkel met kabeltje...
De Polestar 2 is dan een 1e generatie, de wat latwere modellen zijn achterwiel aangedreven.
Dan zit u tov de Polestar op rozen, met de ID.7 achterwiel aandrijving, grotere batterij en de VW is een stuk zuiniger
idd, is eentje van voor de facelift die pas is ingeschreven toen de facelift er al was. Een vergeten stockwagen. Heb al een maand of 3 in een Enyaq facelift gereden, dus weet al wel een beetje wat ik kan verwachten. 286pk en achterwielaandrijvingInter18 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:48:
[...]
Het zal het wachten zeker waard zin.
De Polestar 2 is dan een 1e generatie, de wat latwere modellen zijn achterwiel aangedreven.
Dan zit u tov de Polestar op rozen, met de ID.7 achterwiel aandrijving, grotere batterij en de VW is een stuk zuiniger
Bedankt voor deze tip. Die ga ik instellen. Het is wel enkel een oplossing voor mijn huidige situatie met oprit. Als ik verhuis gaat de auto ondergronds dus geen 4G. Gelukkig heb ik daar een peblar voorzien en is het bevestigd dat die combinatie goed werkt.Lancer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:47:
[...]
Ik had dezelfde gezeik met dezelfde hulpvaardige dealer en importeur![]()
Bedankt voor de hulp allen!tjaf schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:17:
[...]
Geen enkel probleem met een Peblar. Ik doe dit al een jaar. Peblar en ID.7 gaan goed samen. herhaaldelijk stoppen en herstarten binnen 1 laadsessie gaat zonder problemen.
En nu al switchen naar een Peblar? De uitgave ga je toch doen, dus of je er dan nu al profijt van hebt of pas als je gaat verhuizen. Ik zou t wel weten.alfadude1 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:32:
[...]
Bedankt voor deze tip. Die ga ik instellen. Het is wel enkel een oplossing voor mijn huidige situatie met oprit. Als ik verhuis gaat de auto ondergronds dus geen 4G. Gelukkig heb ik daar een peblar voorzien en is het bevestigd dat die combinatie goed werkt.
[...]
Bedankt voor de hulp allen!
Ik gebruik deze plugin: https://github.com/robinostlund/homeassistant-volkswagencarnetRuud schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:20:
[...]
Hoe weet homeassistant dat de auto thuis is? Ik zou graag de laadpaal willen unlocken als de auto thuis is in plaats van steeds een pasje te moeten gebruiken.. Een soort plug&charge dus. 😁
Het is idd wel zo dat de locatie pas wordt doorgegeven als de auto uit/op slot is. Het unlocken van de paal doe ik als er iemand thuis komt en de auto niet thuis is. Na een paar minuten zet ik de paal dan weer automatisch op slot. Het komt zo wel eens voor dat de laadpaal onbedoeld van het slot gaat, maar aangezien deze niet op publieke grond hangt is het risico acceptabel.
(Ik zie hier privé laders in de buurt die nooit op slot zijn)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Thanks die gebruik ik ook. Ik neem aan dat je 'Position' gebruikt? Dat werkt hier jammer genoeg niet goed genoeg. Volgens de logs was de auto de afgelopen dagen steeds away terwijl ie gewoon 24h per dag op de oprit stond. Nou heb ik het huisadres in de navigatie op het centrum van het dorp staan en niet op het echte adres.Lancer schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:34:
[...]
Ik gebruik deze plugin: https://github.com/robinostlund/homeassistant-volkswagencarnet
Het is idd wel zo dat de locatie pas wordt doorgegeven als de auto uit/op slot is. Het unlocken van de paal doe ik als er iemand thuis komt en de auto niet thuis is. Na een paar minuten zet ik de paal dan weer automatisch op slot. Het komt zo wel eens voor dat de laadpaal onbedoeld van het slot gaat, maar aangezien deze niet op publieke grond hangt is het risico acceptabel.
(Ik zie hier privé laders in de buurt die nooit op slot zijn)
Ik zal eens door de Git repo gaan klikken om te kijken wat de logica is achter die position sensor.
Wacht even, hoe heeft dit eigenlijk invloed op een app die native op de auto draait en waar je telefoon dus geen invloed op heeft?Mrloki schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:48:
[...]
Vanochtend wilde ik via mijn bluetooth earbuds muziek luisteren, en toen merkte ik ineens dat het volume echt nog maar 25% was van origineel. Dat kwam dus door die Absoluut volume optie in de ontwikkelaarsinstellingen.
Vaak bu'j te bang!
Locaties moet je in HA toevoegen, met een punt en straal.Ruud schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:07:
[...]
Thanks die gebruik ik ook. Ik neem aan dat je 'Position' gebruikt? Dat werkt hier jammer genoeg niet goed genoeg. Volgens de logs was de auto de afgelopen dagen steeds away terwijl ie gewoon 24h per dag op de oprit stond. Nou heb ik het huisadres in de navigatie op het centrum van het dorp staan en niet op het echte adres.
Ik zal eens door de Git repo gaan klikken om te kijken wat de logica is achter die position sensor.
Deze instellingen gingen specifiek over spotify via android auto en niet de native spotify app in de auto zelf.-tom-562 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Wacht even, hoe heeft dit eigenlijk invloed op een app die native op de auto draait en waar je telefoon dus geen invloed op heeft?
Vanochtend wilde ik via mijn bluetooth earbuds muziek luisteren, en toen merkte ik ineens dat het volume echt nog maar 25% was van origineel. Dat kwam dus door die Absoluut volume optie in de ontwikkelaarsinstellingen.
M’n HUD is ineens weg. Alles staat aan, maar hij komt gewoon niet. Als ik in het scherm voor testen/verplaatsen zit, zie ik wel de AR maar niet de HUD. En de helderheid kan ik niet aanpassen; schuifje werkt wel, maar percentage blijft op 85% staan ongeacht. Iemand ervaring?
Zo simpel... Werkt!I-King schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:18:
[...]
Locaties moet je in HA toevoegen, met een punt en straal.
Dank @Lancer en @I-King!
Misschien eens proberen met die knopjes op het stuur? Ik geloof dat als je die knopjes ingedrukt houdt je de hud of AR ook kan aan- of uitzetten. Zie ook de handleiding.deter83 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:05:
M’n HUD is ineens weg. Alles staat aan, maar hij komt gewoon niet. Als ik in het scherm voor testen/verplaatsen zit, zie ik wel de AR maar niet de HUD. En de helderheid kan ik niet aanpassen; schuifje werkt wel, maar percentage blijft op 85% staan ongeacht. Iemand ervaring?
Zo gisteren de auto opgepikt. Nog niet veel in kunnen rijden om veel te kunnen zeggen erover. Wil dat de interface wel makkelijk werkt, komende van een Seat is hij erg vergelijkbaar.
Alleen de cruise control snelheid gaat ff wennen worden zeg. Die knopjes werken erg gevoelig naar de +10 toe inderdaad.
Verder de achterklep openmaken met de voet ben ik schijnbaar te ongeduldig voor 🙃
Anyhow holier de fotos. Gaat om een aquamarijn LE pro met Hudson velgen. Wat een mooie kleur gisteren in de zon. Gaat van donker naar blauw en groen.
:strip_exif()/f/image/F6gi2JBY6TrCzAcD10oxCN4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen de cruise control snelheid gaat ff wennen worden zeg. Die knopjes werken erg gevoelig naar de +10 toe inderdaad.
Verder de achterklep openmaken met de voet ben ik schijnbaar te ongeduldig voor 🙃
Anyhow holier de fotos. Gaat om een aquamarijn LE pro met Hudson velgen. Wat een mooie kleur gisteren in de zon. Gaat van donker naar blauw en groen.
:strip_exif()/f/image/F6gi2JBY6TrCzAcD10oxCN4l.jpg?f=fotoalbum_large)
Untappd: Louwke80
Heb je comfort openen wel geactiveerd in de settings? Standaard stond dat uit bij mij.Louwke schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:05:
Zo gisteren de auto opgepikt. Nog niet veel in kunnen rijden om veel te kunnen zeggen erover. Wil dat de interface wel makkelijk werkt, komende van een Seat is hij erg vergelijkbaar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is in e winter een kopie van degene die ik rijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 27-02-2026 14:25 ]
Comfort openen had inderdaad de dealer aangezet tijdens de uitlegRuud schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:24:
[...]
Heb je comfort openen wel geactiveerd in de settings? Standaard stond dat uit bij mij.
Het is in e winter een kopie van degene die ik rijd.Dan weet ik ook weer hoe ie er schoon uitziet.
Untappd: Louwke80
oh dit heb ik ook! super irritant maar gebeurt dus niet altijd, ik wist niet zeker waar het vandaan kwam, dacht de remmen zelf, maar het is dus het pedaal?bdbfz schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:37:
Vandaag een werkplaatsbezoek gehad om het piepende rempedaal te laten vervangen. Het piept(e) maar heel af en toe. Gelukkig heb ik er een filmpje van kunnen maken, zodat ik het aan de dealer, en de dealer het aan de importeer en VW kon bewijzen. En ik had het gemeld voor de auto 2 jaar werd, dus het werd onder garantie aangepakt (ook al kwam het bewijsfilmpje iets later). Benieuwd of het helemaal weg is...
Ik denk de mechaniek onder het pedaal. Ik heb je een pm gestuurd ivm mijn reparatie.Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:18:
[...]
oh dit heb ik ook! super irritant maar gebeurt dus niet altijd, ik wist niet zeker waar het vandaan kwam, dacht de remmen zelf, maar het is dus het pedaal?
Klein stapje achteruit doen na het 'schoppen'. Dat werkt bij mij goed, denk dat ie niet wil openen als je te dichtbij staat.Louwke schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:30:
[...]
Comfort openen had inderdaad de dealer aangezet tijdens de uitleg
Let wel; als een ander profiel actief is dan het profiel waarmee HA is ingelogd, dan krijg je geen positie door. Dat hebben we hier ff aan moeten leren; na gebruik de auto terug op mijn profiel. (is ook wel prettig, want anders kom ik er zelfs met de comfort instap nauwelijks in)Ruud schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 11:07:
[...]
Zo simpel... Werkt!
Dank @Lancer en @I-King!
Ondertussen een ruime 16.000 kilometer verder, en over het algemeen tevreden! De klachten die ik hier voorbij zie komen zoals raampjes die open gaan in plaats van dicht, of een massage kussen die af en toe kraakt/plopt heb ik ook, maar nog niet genoeg aan gestoord om langs te gaan bij de dealer. Misschien wordt het nog erger in de loop der tijd.
Verder nog steeds aan het twijfelen voor de andere sub
die komt vast wel een keer.
Wat me wel opvalt is dat het wel lijkt alsof er een blik ID.7s open is getrokken. Zie er echt de laatste tijd steeds meer rond rijden. Zelfs laatst met drie bij het stoplicht. Mooi!
Verder nog steeds aan het twijfelen voor de andere sub
Wat me wel opvalt is dat het wel lijkt alsof er een blik ID.7s open is getrokken. Zie er echt de laatste tijd steeds meer rond rijden. Zelfs laatst met drie bij het stoplicht. Mooi!
Komt natuurlijk mede door de rijk uitgeruste Limited Edition uitvoering en zeer goede PL-prijs tweede helft 2025. Maar inderdaad leuk om te zienmark322 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:37:
[...]
Ik kom ook praktisch elke rit wel een ID.7 tegen
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Dat herken ik inderdaad, bij de ID.7 is het echt even een seconde of 2 wachten voordat de auto reageert. Dit was bij mijn Seat een stuk sneller.Louwke schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:05:
Ik heb hier inmiddels een antwoord op voor je.BBx92 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:01:
[...]
Natuurlijk niet. Men rijdt immers al 30, 40 jaar auto! Waarom zou men meeveranderen met de wereld om zich heen? Dat ding moet gewoon doen wat het altijd deed!
/s
Beter dan "waarom doet deze auto niet wat ik wil?" kan je jezelf de vraag stellen "waarom doet deze auto in deze situatie wat hij doet?". Zonder die mindset ga je nooit een travel assist, autopilot of wat dan ook begrijpen. Zag hetzelfde in het audi a6/q6 topic. Duurde flink aantal paginas voordat met doorhad dat de auto niet tegenstuurt als je gewoon je knippers gebruikt
Onderweg naar en terug van wintersport staat de HUD op Snelheid/route/verbruik.
Je kunt de stand van cruise/travel assist/speedlimiter niet meer zien.
Het is nog wel te zien via het kleine display maar ik hoor bij degene die idd al 40jaar zijn of haar rijbewijs heeft en liever voor zich kijkt.
Tijdens een recente rit kwam ik er bij toeval achter dat als je via het stuur het volume aanpast en te dicht met je vinger bij de knop erboven komt de cruise van modus wisselt. De knop zelf heb ik niet geraakt.
De 1 zal dan vinden dat ik de gebruiks aanwijzing moet lezen, de ander zal van mening zijn dat de gekozen implementatie niet juist is doorgevoerd.
Je kunt met de pijltjes links en rechts op je stuur gewoon wisselen tussen je HUD schermpjes hoorInter18 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:50:
[...]
Ik heb hier inmiddels een antwoord op voor je.
Onderweg naar en terug van wintersport staat de HUD op Snelheid/route/verbruik.
Je kunt de stand van cruise/travel assist/speedlimiter niet meer zien.
Het is nog wel te zien via het kleine display maar ik hoor bij degene die idd al 40jaar zijn of haar rijbewijs heeft en liever voor zich kijkt.
Tijdens een recente rit kwam ik er bij toeval achter dat als je via het stuur het volume aanpast en te dicht met je vinger bij de knop erboven komt de cruise van modus wisselt. De knop zelf heb ik niet geraakt.
De 1 zal dan vinden dat ik de gebruiks aanwijzing moet lezen, de ander zal van mening zijn dat de gekozen implementatie niet juist is doorgevoerd.
Kun je je ogen op de weg houden
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
:strip_exif()/f/image/vhPGNeNBqtBUJDoOBOJrFyYV.jpg?f=fotoalbum_large)