Najanook dat nog , dan laat ik het zeker links liggen ga gewoon verder met 22. Hopelijk met de kerst een nieuwe update, liever eerder haah
Heb je je koeien nog in die wei staan?MadMarky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:56:
[...]
Kan bevestigen dat de bug er nog steeds is. Gras in de standaard weide op Riverbend Springs is een maand later nog steeds 0%
die koeien blijven toch van dat gras vreten, dus dat groeit toch ook niet aan zolang je je koeien laat staan?
De wei is leeg. Ik dacht eerst dat de drie koeien die er liepen mooi konden grazen maar die hadden met een maand alles kaal. Heb ze daarna verkocht en zelf nog niet de middelen om hooi te kunnen maken. En nu met een lege wei groeit er kennelijk nog steeds niets.Swaxie schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:31:
[...]
Heb je je koeien nog in die wei staan?
die koeien blijven toch van dat gras vreten, dus dat groeit toch ook niet aan zolang je je koeien laat staan?
Ben zelf niet bekend met dit probleem maar uit nieuwsgierigheid ben ik toch op zoek gegaan naar mogelijke oplossingen en ik lijk er misschien een gevonden te hebben.Jochem1995 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:49:
[...]
Ja ik speel op pc, heb er over na gedacht maar zit inmiddels ruim 50u in deze save. Voelt een beetje zonde eigenlijk…
Op deze reddit pagina wordt eenzelfde probleem omschreven, waarbij enkele mogelijke oplossingen gegeven worden. Een ervan is deze video waar een paar bestanden verwijderd worden.
Hey, heel erg bedankt voor je reactie en je hulp! Ik heb de video gevolgd en de sneeuw is verdwenen. Stom dat ik zelf niet hierop gezocht heb.BugWorks schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:30:
[...]
Ben zelf niet bekend met dit probleem maar uit nieuwsgierigheid ben ik toch op zoek gegaan naar mogelijke oplossingen en ik lijk er misschien een gevonden te hebben.
Op deze reddit pagina wordt eenzelfde probleem omschreven, waarbij enkele mogelijke oplossingen gegeven worden. Een ervan is deze video waar een paar bestanden verwijderd worden.
Dank!!
[ Voor 11% gewijzigd door Jochem1995 op 28-11-2024 13:55 ]
Het sturen is er ook niet echt beter op geworden, stuurt heel langzaam terug
Dat is juist meer realistisch, ik weet niet of je ooit echt in een tractor hebt gestuurd, maar dat gaat niet in 1 sec van links naar rechts hha, maar als ie eerst ip 50% stond, zou ik hem naar 100 zetten , of hoger, dan moet het weer goed zijn.Baftrol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:11:
Ahhh dat kwam door de update. Had niet eens door dat er een update was geweest en bleef gisteravond maar steeds overal tegenaan rijden omdat het sturen ineens heel anders voelde. Voelt heel stuk minder gevoelig, wat realistischer is. Kwestie van wennen denk ik.Baftrol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:11:
Eerste versie van universal autoload zou uit moeten zijn (zelf nog niet getest)
https://github.com/loki79uk/FS25_UniversalAutoload
Link vanuit de FS reddit
Link vanuit de FS reddit
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ja klopt is wel realistischer maar dan nog is ff wennen. En ja heb ontelbare keren gereden op een fendt haha.lord_fh schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:23:
[...]
Dat is juist meer realistisch, ik weet niet of je ooit echt in een tractor hebt gestuurd, maar dat gaat niet in 1 sec van links naar rechts hha, maar als ie eerst ip 50% stond, zou ik hem naar 100 zetten , of hoger, dan moet het weer goed zijn.
Klopt m'n zoontje (ik speel niet tot het fatsoenlijk speelt, #kanikniet) heeft het zelfde haha, i ook logisch aangezien het super snel ging. Heb hem ook wel van 50% afgehaald, staat nu op 80% gok ik, maar is echt wennenBaftrol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:33:
[...]
Ja klopt is wel realistischer maar dan nog is ff wennen. En ja heb ontelbare keren gereden op een fendt haha.
Top! Gisteravond irritant lang bezig geweest 4 pallets met sla te laden met de muis. Na verloop van tijd maar super strength gebruikt.KipCurreh schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:19:
Eerste versie van universal autoload zou uit moeten zijn (zelf nog niet getest)
Link vanuit de FS reddit
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Haha, ja ik kan het toch niet laten, maar ik speel op de ps5 dus kan daar niks veranderen helaas.lord_fh schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:37:
[...]
Klopt m'n zoontje (ik speel niet tot het fatsoenlijk speelt, #kanikniet) heeft het zelfde haha, i ook logisch aangezien het super snel ging. Heb hem ook wel van 50% afgehaald, staat nu op 80% gok ik, maar is echt wennen
Hier ook ps5 hoor, stuur gevoeligheid kan van 50 tot 200% ofzoBaftrol schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:35:
[...]
Haha, ja ik kan het toch niet laten, maar ik speel op de ps5 dus kan daar niks veranderen helaas.
Oh echtlord_fh schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:11:
[...]
Hier ook ps5 hoor, stuur gevoeligheid kan van 50 tot 200% ofzo
Voor mijn gevoel duurt het terugsturen langer dan het insturen, dat is natuurlijk niet logisch.lord_fh schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:23:
[...]
Dat is juist meer realistisch, ik weet niet of je ooit echt in een tractor hebt gestuurd, maar dat gaat niet in 1 sec van links naar rechts hha, maar als ie eerst ip 50% stond, zou ik hem naar 100 zetten , of hoger, dan moet het weer goed zijn.
Vroegah geregeld in een oude trekker gereden. Van wat ik mij kan herinneren viel het echt wel mee. Kracht word weggenomen door de stuurbekrachtiging. Dan is het een kwestie snel aan het stuur draaien.
Kon best wel snel 90 graden bochtjes maken.
Hier had ik het eerst op 50 % staan. Nu gelijk naar de 100, moet nog even experimenteren om het hoger te zetten.
Veel beter vind ik het nog niet.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ben er inmiddels achter wat waarschijnlijk het issue is.MadMarky schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:00:
[...]
De wei is leeg. Ik dacht eerst dat de drie koeien die er liepen mooi konden grazen maar die hadden met een maand alles kaal. Heb ze daarna verkocht en zelf nog niet de middelen om hooi te kunnen maken. En nu met een lege wei groeit er kennelijk nog steeds niets.
De standaard wei die je krijgt bij je koeienstal op Riverbend Springs is niet ingezaaid. Kennelijk is er in den beginne wel wat gras maar dat groeit niet terug. Als je een nieuwe stal plaatst (voor koeien, schapen, whatever) kun je er voor kiezen om de wei in te laten zaaien met gras. Als je daarvoor kiest heb je een maand later wél gras dat ook actief terug groeit, en daarmee een mooie basis kan vormen voor het rantsoen van je vee.
Oftewel die standaard weide direct slopen, heb je weinig aan.
Had hem nog behouden, maar die gaat weg dan. Goed gevonden!MadMarky schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:13:
[...]
Ben er inmiddels achter wat waarschijnlijk het issue is.
De standaard wei die je krijgt bij je koeienstal op Riverbend Springs is niet ingezaaid. Kennelijk is er in den beginne wel wat gras maar dat groeit niet terug. Als je een nieuwe stal plaatst (voor koeien, schapen, whatever) kun je er voor kiezen om de wei in te laten zaaien met gras. Als je daarvoor kiest heb je een maand later wél gras dat ook actief terug groeit, en daarmee een mooie basis kan vormen voor het rantsoen van je vee.
Oftewel die standaard weide direct slopen, heb je weinig aan.
Kunnen jullie in online servers al slapen op Riverbend?
Je kan zeker niet een losse grass pasture maken ? Er is nou een .ooie kleine mod koeienstal, maar daar zit geen weiland aan, dus dan dacht ik: even los grasland om ze daar dan af en toe heen te transporteren maar dat gaat dus niet
Je moet toch wat als je stro wil opslaan maar geen geld hebt om alle apparatuur voor grote balen aan te schaffen:
:strip_exif()/f/image/Sjh8IJQTvayQCKaayb82wIxH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf vier lagen beginnen balen instabiel te raken en langzaam uit elkaar te schuiven, heb er maar snel een spanbandje om gedaan voordat de eerste balen weer op de grond lagen.
Wel mooie stal overigens: 50 koeien, compact en ook melkproductie. Alleen wel de mest handmatig wegscheppen want geen autofill trigger.
:strip_exif()/f/image/Sjh8IJQTvayQCKaayb82wIxH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf vier lagen beginnen balen instabiel te raken en langzaam uit elkaar te schuiven, heb er maar snel een spanbandje om gedaan voordat de eerste balen weer op de grond lagen.
Zo'n weide moet onderdeel zijn van de stal, geen weide is niet naar buitenlord_fh schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:13:
Je kan zeker niet een losse grass pasture maken ? Er is nou een .ooie kleine mod koeienstal, maar daar zit geen weiland aan, dus dan dacht ik: even los grasland om ze daar dan af en toe heen te transporteren maar dat gaat dus niet
Wel mooie stal overigens: 50 koeien, compact en ook melkproductie. Alleen wel de mest handmatig wegscheppen want geen autofill trigger.
Idd naar dat vink nog wel leuk om te doen. (Ma7 heeft een mooie mestput mod, daar kan het dab weer in)MadMarky schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:54:
Je moet toch wat als je stro wil opslaan maar geen geld hebt om alle apparatuur voor grote balen aan te schaffen:
[Afbeelding]
[...]
Zo'n weide moet onderdeel zijn van de stal, geen weide is niet naar buiten
Maar bale physics dus nog aardig rot ? (Schuiven etc)
Ik gebruik m'n PS4 controller. Werkt prima. De verrijker gebruiken - vooral bij hout transport contractjes - gaat prettig. moet wel zeggen dat de physics nog niet super zijn, maar een joystick gaat daar zowiezo niets aan veranderen.Rohem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:41:
Even een vraag van hele andere orde. Zijn er hier mensen op PC die een joystick gebruiken voor bijv. het bedienen van een verreiker? Ben benieuwd naar de ervaringen en welke joystick er dan gebruikt wordt.
Zit zelf te twijfelen of ik een joystick zal kopen namelijk. Zal waarschijnlijk wel een goedkope worden, hoeft niet spectaculair voor dit doel
PSN ID: MrMichel_75
Ik heb trouwens de schade door natuurrampen maar uitgezet, dat hebben ze echt belachelijk geïmplementeerd.
Had een hagelbui in augustus, net tussen alle oogsten door. Bij land wat nog niet geoogst is zie je dan wat plekken ontstaan (steeds dezelfde vorm) waar het gewas dan weg is. Uiteindelijke verlies aan opbrengst valt reuze mee. Maar... die plekken zitten ook op gecultiveerd land. Kan ik eerst weer met de cultivator rond voor het inzaaien omdat sommige plekken 'kapot' zijn gehageld
Had een hagelbui in augustus, net tussen alle oogsten door. Bij land wat nog niet geoogst is zie je dan wat plekken ontstaan (steeds dezelfde vorm) waar het gewas dan weg is. Uiteindelijke verlies aan opbrengst valt reuze mee. Maar... die plekken zitten ook op gecultiveerd land. Kan ik eerst weer met de cultivator rond voor het inzaaien omdat sommige plekken 'kapot' zijn gehageld

Klopt ik had dat ook met grasland, die plekken moet je blijkbaar opnieuw inzaaienMadMarky schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:25:
Ik heb trouwens de schade door natuurrampen maar uitgezet, dat hebben ze echt belachelijk geïmplementeerd.

Tja ik vind het wel realistisch, hagel beschadigt in het echt wel degelijk gewassen. Daarbij heb ik ook begrepen dat intense hagelbuien (en dus ook bij grote hagelstenen) problemen kunnen veroorzaken zoals bodemverdichting of korstvorming. Enige wat misschien niet realistisch is, is de regelmaat of dat iedere hagelbui direct flinke schade aanricht. Ik vind het persoonlijk wel wat hebben, maakt het wat moeilijker! Zou eigenlijk zelfs meer invloed willen zien van teveel regen of droogte.
Heb in RBS 3 maand (jun jul aug)achter elkaar hagel… en dat al 3 jaar lang nu… ben het wel zat zo…
Cultiveren (alleen bij het Planten, aangezien mijn zaaimachine ondertussen een Direcht Drill is(de Bednar 6m) ) en Mulchen doe ik overigens pas in de maand voor ik ga zaaien meestal. Mulchen soms ook wel ergens als ik een maand niet specifiek wat te doen heb qua gewas. Dat is ook meer wat ik IRL hier zie als ik langs akkers rijd in de omgeving, men cultiveert/ ploegt/enz) pas vlak voor het zaaien lijkt het.)
Cultiveren (alleen bij het Planten, aangezien mijn zaaimachine ondertussen een Direcht Drill is(de Bednar 6m) ) en Mulchen doe ik overigens pas in de maand voor ik ga zaaien meestal. Mulchen soms ook wel ergens als ik een maand niet specifiek wat te doen heb qua gewas. Dat is ook meer wat ik IRL hier zie als ik langs akkers rijd in de omgeving, men cultiveert/ ploegt/enz) pas vlak voor het zaaien lijkt het.)
[ Voor 18% gewijzigd door LoneWolf op 04-12-2024 12:22 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Gekke vraag misschien he.. Heeft iemand het ooit al eens geprobeerd om elke x-aantal banen een baan over te slaan tijdens het inzaaien?
Ik weet dat een helper om-en-om een baan kan overslaan, maar wil eigenlijk wel eens proberen of ik een soort van rijspoor door het veld kan maken zodat ik daar later en bijv. een onkruidverdelger overheen kan rijden, zonder over het gewas te rijden. Gewoon om het wat realistischer te maken
Ik weet dat een helper om-en-om een baan kan overslaan, maar wil eigenlijk wel eens proberen of ik een soort van rijspoor door het veld kan maken zodat ik daar later en bijv. een onkruidverdelger overheen kan rijden, zonder over het gewas te rijden. Gewoon om het wat realistischer te maken
Nee, zo ben ik er niet mee bezig. Ik weet wel, dat "Tram-lines" wel een ding waren in FS22. Maar dan gebruik je gewoon crop-destruction en rijdt je daarna met je materieel over deze lijnen om verder geen crop te vernielen. Ik weet niet wat jouw voorkeur heeft.Rohem schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:22:
Gekke vraag misschien he.. Heeft iemand het ooit al eens geprobeerd om elke x-aantal banen een baan over te slaan tijdens het inzaaien?
Maar je kan wel gewoon zelf skip-rows doen, maar het gaat dan wel ten koste van je opbrengst.
The S in IOT stands for security.
Als je je werkbreedte wat hoger instelt dan je werkelijke werkbreedte kan je dit wel realiseren met de steering assist door dat aan te passen, dan na 1 baan naar een lagere werkbreedte en die dan handmatig over te slaan, dan weer naar je normale werkbreedte voor zoals je wilt tot je weer een lijn wilt maken
[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 04-12-2024 18:00 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Net met mijn zoontje weer even wat boompjes gekapt. Nog geen half uur in game (ps5) of het geflikker en rare vormen van graphics onder bepaalde kijkhoeken of camera standen, ik hoop echt dat dit snel eruit is, is gewoon niet speelbaar zo.
Is het trouwens al iemand opgevallen dat als j in de regen staat , alleen de voertuigen waar je mee rijdt, nat worden ? De rest blijft volledig droog al sta je er een half uur id regen naast haha
Is het trouwens al iemand opgevallen dat als j in de regen staat , alleen de voertuigen waar je mee rijdt, nat worden ? De rest blijft volledig droog al sta je er een half uur id regen naast haha
FS22 had ProSeed waar je dat perfect mee kon instellen. Die zal vast ook wel naar FS25 komen.Rohem schreef op woensdag 4 december 2024 @ 15:22:
HMaster_II schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:08:
[...]
Nee, zo ben ik er niet mee bezig. Ik weet wel, dat "Tram-lines" wel een ding waren in FS22. Maar dan gebruik je gewoon crop-destruction en rijdt je daarna met je materieel over deze lijnen om verder geen crop te vernielen. Ik weet niet wat jouw voorkeur heeft.
Maar je kan wel gewoon zelf skip-rows doen, maar het gaat dan wel ten koste van je opbrengst.
LoneWolf schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:44:
Als je je werkbreedte wat hoger instelt dan je werkelijke werkbreedte kan je dit wel realiseren met de steering assist door dat aan te passen, dan na 1 baan naar een lagere werkbreedte en die dan handmatig over te slaan, dan weer naar je normale werkbreedte voor zoals je wilt tot je weer een lijn wilt maken
Dank voor het meedenken! Ik ga eens wat proberen binnenkort.DaKluit schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:25:
[...]
FS22 had ProSeed waar je dat perfect mee kon instellen. Die zal vast ook wel naar FS25 komen.
Die ProSeed mod ziet er wel handig uit inderdaad, hopelijk komt die naar FS25
Hallo allemaal, iemand die weet waarom je niet meer dan 4 helpers kan activeren??
Als ik 4 helpers heb draaien kan ik zelf ook geen gps gebruiken. Iemand een oplossing?
Als ik 4 helpers heb draaien kan ik zelf ook geen gps gebruiken. Iemand een oplossing?
Speel je op consoles? Misschien is dat een limiet die ingesteld is?
Hebben jullie ook problemen met de grond aanpassen en levellen? Ik speel op de ps5
Het duurt heel lang voor hij alles gelijk maakt en op heel veel plekken zegt ie dat het niet kan.
Het duurt heel lang voor hij alles gelijk maakt en op heel veel plekken zegt ie dat het niet kan.
Ik heb op de PC hetzelfde met het levellen gemerkt afgelopen weekend... Super traag met het bijwerken. Het duurde ook even voor ik doorhad dat hij uiteindelijk wel bijgewerkt wordt, waardoor ik steeds over hetzelfde stuk heen ging en daardoor alles nog trager werdBaftrol schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:02:
Hebben jullie ook problemen met de grond aanpassen en levellen? Ik speel op de ps5

Ja, had ik ook last van gelopen weekend toen ik even op New Frontier speelde. Was me eerder nog niet opgevallen, maar enige waar ik een beetje met de grond heb gespeeld is op Huntai Pantai. Dus ik heb er nog weinig ervaring mee.
Zag dit voorbij komen in de Discord van HaaDeeGames. Vorige keer toen hij dit poste kwam de update de volgende dag. Zal dus deze week nog zijn verwacht ik. Mooi tempo van Giants, ben benieuwd!
**Hey @here,** 👋
**De volgende Farming Simulator 25 Update komt er aan! Je kan de update snel verwachten en downloaden!** <:Giants:1140019090107412588>
**Hey @here,** 👋
**De volgende Farming Simulator 25 Update komt er aan! Je kan de update snel verwachten en downloaden!** <:Giants:1140019090107412588>
oke! instantly hyped, ik hoop echt dat het zo is en dat het weer veel bugs eruit haalt en speelbaarheid voor de PS5 verbeterd.
Ondertussen de 1e echte goede set met autoload trailers er ook (met pro instelling en spanbanden) , t wordt wel wat langzaam aan met de mods al, gaat best snel!
Ondertussen de 1e echte goede set met autoload trailers er ook (met pro instelling en spanbanden) , t wordt wel wat langzaam aan met de mods al, gaat best snel!
Ik denk dat HADEE het hier vandaan heeft (Discord giants, dit fototje heb ik van het Giants forum)
:strip_exif()/f/image/jXA2attm2foC1P6PtQZD0x92.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door lord_fh op 10-12-2024 11:19 ]
Ik speel op Xbox Series X, maar ik heb nu al 2 FS-jaren, dat m'n gewassen niet volgroeid raken.
staan allemaal, +- 14 velden, op Donkergroen, maar springen niet op "Klaar om te oogsten"
Is dat een bekende bug?
staan allemaal, +- 14 velden, op Donkergroen, maar springen niet op "Klaar om te oogsten"
Is dat een bekende bug?
Respect to the man in the icecream van!
Ben benieuwd.
Speel vanaf het eerste moment en heb eigenlijk weinig issues gehad. Dus laat het maar alleen maar beter worden.
Na 3 minuten in de nieuwe update : ai laat nog steeds geen sporen achter, ook cultiveren na ploegen nog steeds dat de texture niet meteen veranderd.lifeguard schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:49:
[...]
Ben benieuwd.
Speel vanaf het eerste moment en heb eigenlijk weinig issues gehad. Dus laat het maar alleen maar beter worden.
Hopeloos nog steeds imo. Nu afwachten of het geflikker en de rode dots enzo weg blijven.
Wel kan je nu bij de console de HDR instellen (hoofdmenu) dat ga ik wel even proberen, denk dat daar wel wat te halen valt
[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 12-12-2024 14:58 ]
Dat jullie denken dat dat geknipper verholpen gaat worden vind ik wel ambitieus. Dat heb ik in FS22 nog steeds in de bomen tijdens winter seizoenen 3 jaar na release
Ik wacht wel op de 5 euro bak of tot er daadwerkelijk iets gefixed wordt
Ik wacht wel op de 5 euro bak of tot er daadwerkelijk iets gefixed wordt
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 12-12-2024 15:50 ]
Check even of je de seizoenen instelling goed hebt staan. Klinkt als dat je de groei gepauzeerd hebt.Estoque schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:28:
Ik speel op Xbox Series X, maar ik heb nu al 2 FS-jaren, dat m'n gewassen niet volgroeid raken.
Is dat een bekende bug?
Leuk die patch, bij iig G-Portal starten de servers niet meer.
Edit:
Issue ligt zeer waarschijnlijk bij G-Portal. Andere providers hebben geen problemen.
Edit:
Issue ligt zeer waarschijnlijk bij G-Portal. Andere providers hebben geen problemen.
[ Voor 43% gewijzigd door DutchHammer op 12-12-2024 17:42 ]
Ik weet niet of het een bug is of niet, maar op de map Riverbend Springs heb ik in de standaard geplaatste koeienweide een 12-tal koeien staan, 6 kalven en 6 oudere. Ze hebben water, gras en hooi. Maar hun gezondheid staat aan het einde van de dag op 6 of 7% en de volgende dag weer op 0. Iemand een idee of dit een bug is of dat ik wat verkeerd doe?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Zou gefixt moeten zijn nu met de patch:Sharkey79 schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:26:
[...]
Ik heb op de PC hetzelfde met het levellen gemerkt afgelopen weekend... Super traag met het bijwerken. Het duurde ook even voor ik doorhad dat hij uiteindelijk wel bijgewerkt wordt, waardoor ik steeds over hetzelfde stuk heen ging en daardoor alles nog trager werd
"Fixed landscaping delay"
Volgens mij is Fixed landscaping delay de vertraging/lagg tijdens de landscape tool, dat was ook een bug.DaKluit schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:18:
[...]
Zou gefixt moeten zijn nu met de patch:
"Fixed landscaping delay"
Dat was waar ik naar quoteJochem1995 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 09:34:
[...]
Volgens mij is Fixed landscaping delay de vertraging/lagg tijdens de landscape tool, dat was ook een bug.
Weet je zeker dat ze genoeg hooi hadden?Kloever schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:58:
Ik weet niet of het een bug is of niet, maar op de map Riverbend Springs heb ik in de standaard geplaatste koeienweide een 12-tal koeien staan, 6 kalven en 6 oudere. Ze hebben water, gras en hooi. Maar hun gezondheid staat aan het einde van de dag op 6 of 7% en de volgende dag weer op 0. Iemand een idee of dit een bug is of dat ik wat verkeerd doe?
Sowieso kun je beter die standaard weide direct verwijderen omdat het gras niet in is gezaaid en daarmee niet terug groeit. Bij een zelf geplaatste weide kun je dat wel laten doen en heb je een mooie basis aan rantsoen voor je koeien.
Je zou zeggen dat dat ook nog steeds een bug is toch? Als ik het maai groeit het ook terug. Zou geen verschil mogen maken of er een hekje omheen zit of niet. Tenzij de koeien het meadow zo kort bij de grond grazen dat de meadow wel op 0 blijft staan?MadMarky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:48:
[...]
Weet je zeker dat ze genoeg hooi hadden?
Sowieso kun je beter die standaard weide direct verwijderen omdat het gras niet in is gezaaid en daarmee niet terug groeit. Bij een zelf geplaatste weide kun je dat wel laten doen en heb je een mooie basis aan rantsoen voor je koeien.
Volgens mij hadden ze genoeg hooi. Maar ik ga het vanavond eens proberen door hem te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Wellicht helpt het.MadMarky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:48:
[...]
Weet je zeker dat ze genoeg hooi hadden?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Je kunt bij het plaatsen van een stal kiezen om een meadow (weide) in te zaaien tegen een kleine meerprijs. Als je dat niet doet heb je gras dat niet terug groeit. Durf niet te zeggen of het een bug is aangezien tot nu toe nergens uitgelegd is hoe het officieel zou moeten werken, dit is enkel proefondervindelijk vastgesteld.AtlAntA schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:54:
[...]
Je zou zeggen dat dat ook nog steeds een bug is toch? Als ik het maai groeit het ook terug. Zou geen verschil mogen maken of er een hekje omheen zit of niet. Tenzij de koeien het meadow zo kort bij de grond grazen dat de meadow wel op 0 blijft staan?
Standaard weide verwijderd en opnieuw geplaatst. Nu gaan de koeien wel goed. Gisteren ook een Graanmolen geplaatst op de map, als je die in de buurt van je silo plaatst hoef je er geen graan of rijst(of ander spul) in te doen. De graanmolen pakt het automatisch op.
Zijn er mensen die forestry spelen en dat samen willen doen? Heb nu een paar keer geprobeerd zelf bij servers te joinen maar of ik wordt gebanned of er wordt niet gesproken en kan ik niets doen
Heb dat bij mijn schapen en de koeien gedaan. Maar bij beiden blijft meadow grass het jaar rond op 0 staan. Het kan zo zijn dat elke liter meadow grass die groeit meteen wordt opgegeten waardoor je effectief minder hoeft bij te voeren maar dat is me niet echt duidelijk.MadMarky schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 12:18:
[...]
Je kunt bij het plaatsen van een stal kiezen om een meadow (weide) in te zaaien tegen een kleine meerprijs. Als je dat niet doet heb je gras dat niet terug groeit. Durf niet te zeggen of het een bug is aangezien tot nu toe nergens uitgelegd is hoe het officieel zou moeten werken, dit is enkel proefondervindelijk vastgesteld.
Mocht er hier niemand zichzelf aanbieden, het volgende kan je proberen: Als je discord hebt, moet je lid worden van de Farming Simulator discord. Daar is een kanaal waar mensen aan kunnen geven dat ze een server zoeken, medespelers zoeken of een server adverteren.Killion schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:30:
Zijn er mensen die forestry spelen en dat samen willen doen? Heb nu een paar keer geprobeerd zelf bij servers te joinen maar of ik wordt gebanned of er wordt niet gesproken en kan ik niets doen
Iemand een idee? Ik had een rijst veld. Die heb ik het verwijderd en dan heb je een soort van leeg veld. Hoe krijg je dit weer als een normaal veld?
Met een ploeg een nieuw veld van maken en weer inzaaien denk ikKloever schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:32:
Iemand een idee? Ik had een rijst veld. Die heb ik het verwijderd en dan heb je een soort van leeg veld. Hoe krijg je dit weer als een normaal veld?
Dat dacht ik dus ook, maar dan herkent hij hem niet als veld.Rohem schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:51:
[...]
Met een ploeg een nieuw veld van maken en weer inzaaien denk ik
T wordt tijd voor een nieuwe map, en een mod voor bomen om te zagen wat een tijdrovende klus is dat zeg.
Volgens mij ziet de game het als een placeable dus ik denk dat je via het construction menu moet verwijderen net als met gebouwen,druiven en olijven enzo.Kloever schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:23:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar dan herkent hij hem niet als veld.
Staat gewoon op "seizoensgebonden".DaKluit schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:21:
[...]
Check even of je de seizoenen instelling goed hebt staan. Klinkt als dat je de groei gepauzeerd hebt.
Heb alle 3 de opties even geprobeerd en opgeslagen erna, jaar doorgespoeld en wederom geen groei.
Even wachten tot er nieuwe maps op de Xbox verschijnen, denk dat het een bug is.
Enkel houtproducties zijn in m'n safegame mogelijk. is niet zoveel aan
Verder blij met patch 1.4. Loopt stuk minder vaak vast.
Respect to the man in the icecream van!
Ik heb na het plaatsen een maand gewacht voordat ik beestjes in de stal heb gezet. Na die maand rust stond de meadow op 100% en werd het vanaf dat moment langzaam opgegeten zodra er dieren bij konden.AtlAntA schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:58:
[...]
Heb dat bij mijn schapen en de koeien gedaan. Maar bij beiden blijft meadow grass het jaar rond op 0 staan. Het kan zo zijn dat elke liter meadow grass die groeit meteen wordt opgegeten waardoor je effectief minder hoeft bij te voeren maar dat is me niet echt duidelijk.
Hier schijnt nog een bug in te zitten. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar dit kom ik op o.a. Reddit en Giants forum tegen.DutchHammer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:07:
Hebben meer mensen issues met het afvoeren van drijfmest van (iig) de varkens.
Heb de onderstaande manieren al geprobeerd en op allerlei andere manieren de mesttank of andere objecten die mest kunnen afvoeren; gepositioneerd voor de mest afvoer.. Maar niets werkt bij mijn twee varkenstallen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ah thnx, kon het zelf niet echt vinden via Google. Afwachten op de zoveelste bug fix dan maar.joopvossen schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:48:
[...]
Hier schijnt nog een bug in te zitten. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar dit kom ik op o.a. Reddit en Giants forum tegen.
Courseplay en Autodrive zijn in ontwikkeling, zie hier een prerelease: YouTube: Gamechanger im LS25: AutoDrive & CoursePlay bald verfügbar!
Iemand ervaring met FS25 (of desnoods FS22) op MacOS? Werkt dat net zo goed als op PC? En heb je dan ook alle mods, zoals je die ook op PC hebt?
Ik speelde FS22 op de PS5. Werkte prima, maar lang niet alle mods waren voor consoles beschikbaar. Soms best jammer.
Twijfel dus nu om FS25 tzt voor de PS5 of voor MacOS te halen.
Ik speelde FS22 op de PS5. Werkte prima, maar lang niet alle mods waren voor consoles beschikbaar. Soms best jammer.
Twijfel dus nu om FS25 tzt voor de PS5 of voor MacOS te halen.
Wat bedoel je met "herkent hij hem niet als veld? Ik kan het veld ploegen, en op de kaart zie ik het ook gebeuren.Kloever schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:23:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar dan herkent hij hem niet als veld.
Je moet wel "create fields" aan zetten, voordat je kan ploegen.
:strip_exif()/f/image/kEjpbq5aqIOyqWPqdfd5DiAe.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/i0tLRIrfIZpyva5HVw3HDvB9.png?f=fotoalbum_large)
Net met mijn zoontje weer even gespeeld. 20 min in de bosbouw, en bam complete Freeze en crash op ps5. Kan je weer alles opnieuw doen. Dom niet aangedacht om op te slaan juist door dit soort gezeur steeds.
Ze moeten echt snel met een update voor console komen, je leest het overal, spel crashen echt vaak, bloed irritant
Ze moeten echt snel met een update voor console komen, je leest het overal, spel crashen echt vaak, bloed irritant
@bojaaper de grafiek onderaan is een indicatie van de schommelingen in prijs door het jaar heen. Meestal levert hout in Oktober het meest op maar hier kan zeker ook van afgeweken worden. Hou er alleen wel rekening mee dat je voor verkoop aan het Goudhaantje een trein moet bestellen, dat kost je een extra bedrag.
Oke beetje wazig. Je zou denken dat de grafiek verteld wanneer iets het meeste oplevert, zeker aangezien de maanden er bij staan. Ik zie ook eigenlijk de meerwaarde van het Goudhaantje niet, zeker als er nog kosten bij komen.MadMarky schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:51:
@bojaaper de grafiek onderaan is een indicatie van de schommelingen in prijs door het jaar heen. Meestal levert hout in Oktober het meest op maar hier kan zeker ook van afgeweken worden. Hou er alleen wel rekening mee dat je voor verkoop aan het Goudhaantje een trein moet bestellen, dat kost je een extra bedrag.
Omdat deze maar al te vaak wel te hoogste prijs biedt. Als je een grote lading hebt kan daet best interessant zijn. Daarnaast kost het huren van de trein 'maar' $1000 per uur dus als je die maar even nodig hebt zijn die kosten snel terugverdiend.bojaaper schreef op woensdag 18 december 2024 @ 21:43:
[...]
Oke beetje wazig. Je zou denken dat de grafiek verteld wanneer iets het meeste oplevert, zeker aangezien de maanden er bij staan. Ik zie ook eigenlijk de meerwaarde van het Goudhaantje niet, zeker als er nog kosten bij komen.
Even een update / reviewtje vanuit mij:
Zoals te lezen irriteer(de) ik mij dood aan alle bugs en crashes op PS5. Ik speelde dus vooral FS22 nog. Aangezien mijn zoontje van 7 wel af en toe speelt, kruipt het er toch in en ben ik gister avond toch maar 2 uurtjes gaan zitten, wonderbaarlijk zonder crash zelfs (Zielonka)
- Ik vind het spel wel echt een stap voorwaarts tov FS22, niet zozeer grafisch maar wel qua realisme en features. Ook werken pallets en bomen beter heb ik het idee.
- ik moet enorm wennen aan de menus, klik echt regelmatig verkeerd of als ik bijv. een schuur wil plaatsen, zit ik ineens weer te scrollen bovenin naar rechts ipv de schuur die rechts staat, dat vind ik echt een stap terug, het is niet intuitief meer.
- Tov Pc is de console versie echt minder goed grafisch, daar is de sprong er niet echt. de reflecties enzo zijn allemaal eender FS22 en dan de FPS op 30 ipv 60... , het is wel gedetailleerder en de schaduwen als je met je zaklamp enzo schijnt kloppen nu ipv 1 grote lichtvlek, ook de belichting op de banden enzo is goed, maar bijv. de circle die om je heen zit (draw distance ? ) is als je gras maait bijvoorbeeld echt 2 meter voor je.... je ziet dan 2 meter voor de trekker de goede kleur gras, maar daarachter is het donkerder, ziet er niet uit, dat is echt te kort bij.
- textures van gewassen zijn veel beter
- kleuren pallet is beter en EINDELIJK kan je op console de HDR instellingen aanpassen, wat ook lekker met modmaps straks is waar een custom lightning op zit. (minder white wash)
Ik verwacht wel nog enkele updates, naast de crashes, bijv. dat de grond textures inspawnen als je allang verder bent met je maaier of cultivator of zaaier of wat ook, als je AI gebruikt, worden de tractoren en implements niet vies en zijn er geen sporen, en ik hoop tweaks aan die cirkel om je heen, maar daarna kan het een top FS worden in de serie
Zoals te lezen irriteer(de) ik mij dood aan alle bugs en crashes op PS5. Ik speelde dus vooral FS22 nog. Aangezien mijn zoontje van 7 wel af en toe speelt, kruipt het er toch in en ben ik gister avond toch maar 2 uurtjes gaan zitten, wonderbaarlijk zonder crash zelfs (Zielonka)
- Ik vind het spel wel echt een stap voorwaarts tov FS22, niet zozeer grafisch maar wel qua realisme en features. Ook werken pallets en bomen beter heb ik het idee.
- ik moet enorm wennen aan de menus, klik echt regelmatig verkeerd of als ik bijv. een schuur wil plaatsen, zit ik ineens weer te scrollen bovenin naar rechts ipv de schuur die rechts staat, dat vind ik echt een stap terug, het is niet intuitief meer.
- Tov Pc is de console versie echt minder goed grafisch, daar is de sprong er niet echt. de reflecties enzo zijn allemaal eender FS22 en dan de FPS op 30 ipv 60... , het is wel gedetailleerder en de schaduwen als je met je zaklamp enzo schijnt kloppen nu ipv 1 grote lichtvlek, ook de belichting op de banden enzo is goed, maar bijv. de circle die om je heen zit (draw distance ? ) is als je gras maait bijvoorbeeld echt 2 meter voor je.... je ziet dan 2 meter voor de trekker de goede kleur gras, maar daarachter is het donkerder, ziet er niet uit, dat is echt te kort bij.
- kleuren pallet is beter en EINDELIJK kan je op console de HDR instellingen aanpassen, wat ook lekker met modmaps straks is waar een custom lightning op zit. (minder white wash)
Ik verwacht wel nog enkele updates, naast de crashes, bijv. dat de grond textures inspawnen als je allang verder bent met je maaier of cultivator of zaaier of wat ook, als je AI gebruikt, worden de tractoren en implements niet vies en zijn er geen sporen, en ik hoop tweaks aan die cirkel om je heen, maar daarna kan het een top FS worden in de serie
Ik heb serieus nog geen crash gehad in FS25 op mn PS5lord_fh schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:41:
Even een update / reviewtje vanuit mij:
Ik heb hier eerder al eens wat genoemd over de kleine houtzagerij, maar icm 'deadwood' contracten is het eigenlijk een best wel goede inkomstenbron naast je boerderij waar je niet veel tijd mee kwijt bent 
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iEHb2Aj6CrrQnxvOG5kqeW5V.jpg?f=user_large)
Benodigdheden::no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z5yshBs4FE2vcvr5EgKWUgui.jpg?f=user_large)
Met dit lijstje en een simpele trekker heb je alles voor de productie van planken (€2000-2500), lange planken (~€3500) en houten balken (~€5000). De vermelde productprijzen zijn bij normale moeilijkheidsgraad.
Je houtzagerij vul je simpelweg met het hout van 'deadwood' contracten, waarbij je dode bomen moet omzagen en met het hout mag doen wat je wil. Een dode boom is ongeveer 950kg hout wat 1900L oplevert voor je houtzagerij. Om de 14.000L buffer van de houtzagerij te vullen heb je dus het hout van zo'n 7-8 bomen nodig. Als je dit in stukken van max 200kg zaagt en deze creatief stapelt kun je dit precies in één keer mee nemen met deze combinatie:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uX0NprUNmXgv53urs8ahXab9.jpg?f=user_large)
De houtzagerij werkt langzaam maar gestaag wat er voor zorgt dat je deze maar drie keer per jaar hoeft bij te vullen. Ideaal dus als je wat wil bijverdienen zonder al te veel de houthakker uit te hangen
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iEHb2Aj6CrrQnxvOG5kqeW5V.jpg?f=user_large)
Benodigdheden:
- Kettingzaag - €1000
- Kleine houtzagerij - €36.000
- Stema Trius autotrailer voor houttransport - €9500
- Peecon palletvork voor in de hef (mod) - €860
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z5yshBs4FE2vcvr5EgKWUgui.jpg?f=user_large)
Met dit lijstje en een simpele trekker heb je alles voor de productie van planken (€2000-2500), lange planken (~€3500) en houten balken (~€5000). De vermelde productprijzen zijn bij normale moeilijkheidsgraad.
Je houtzagerij vul je simpelweg met het hout van 'deadwood' contracten, waarbij je dode bomen moet omzagen en met het hout mag doen wat je wil. Een dode boom is ongeveer 950kg hout wat 1900L oplevert voor je houtzagerij. Om de 14.000L buffer van de houtzagerij te vullen heb je dus het hout van zo'n 7-8 bomen nodig. Als je dit in stukken van max 200kg zaagt en deze creatief stapelt kun je dit precies in één keer mee nemen met deze combinatie:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uX0NprUNmXgv53urs8ahXab9.jpg?f=user_large)
De houtzagerij werkt langzaam maar gestaag wat er voor zorgt dat je deze maar drie keer per jaar hoeft bij te vullen. Ideaal dus als je wat wil bijverdienen zonder al te veel de houthakker uit te hangen
Inmiddels ben ik alweer een tijdje bezig in Riverbend Spring. Ik begon met niets, behalve €250.000 om mee op te starten. Ik heb landje 10 gekocht om mee te beginnen, samen met een trekkertje en de eerste benodigdheden. Ik besloot om van landje 10 een grasland te maken en hier mijn boerderij op te bouwen. Het gaat langzaam, maar ik vind het wel leuk zo.
Ik ben continu bezig met oogsten, zaaien, maaien, enzovoort. Ik kwam erachter dat kuilvoer best aardig wat oplevert, dus daar ben ik verder mee gegaan. Inmiddels heb ik behoorlijk wat materiaal verzameld en ben ik langzaam aan het uitbreiden. Mijn laatste aankoop was een kippenschuur. Het volgende op de lijst is het aanschaffen van twee kassen, zodat ik het een en ander kan gaan verbouwen. Het uiteindelijke doel is een grote koeienstal en daarop verder uitbreiden. Ik speel zonder lening en probeer alles zelf te verdienen.
Mijn boerderijtje tot nu toe :
:strip_exif()/f/image/k45uj1h0c5Wvxwhf6L9YLEgL.jpg?f=fotoalbum_large)
Het werkplaatsje naast de schuur om onderhoud uit te voeren
:strip_exif()/f/image/SpWV5RVJMuRn8JXvX6DE8Re8.jpg?f=fotoalbum_large)
De laatste oogst opgeladen
:strip_exif()/f/image/7WoM4gaivoR8BLRiY5b98DlP.jpg?f=fotoalbum_large)
En de nieuwe kippenschuur
:strip_exif()/f/image/NOaVJDaszmjutAIeDSctVhUO.jpg?f=fotoalbum_large)
De inwoners zijn trouwens niet snel ergens van onder de indruk
Ik ben continu bezig met oogsten, zaaien, maaien, enzovoort. Ik kwam erachter dat kuilvoer best aardig wat oplevert, dus daar ben ik verder mee gegaan. Inmiddels heb ik behoorlijk wat materiaal verzameld en ben ik langzaam aan het uitbreiden. Mijn laatste aankoop was een kippenschuur. Het volgende op de lijst is het aanschaffen van twee kassen, zodat ik het een en ander kan gaan verbouwen. Het uiteindelijke doel is een grote koeienstal en daarop verder uitbreiden. Ik speel zonder lening en probeer alles zelf te verdienen.
Mijn boerderijtje tot nu toe :
:strip_exif()/f/image/k45uj1h0c5Wvxwhf6L9YLEgL.jpg?f=fotoalbum_large)
Het werkplaatsje naast de schuur om onderhoud uit te voeren
:strip_exif()/f/image/SpWV5RVJMuRn8JXvX6DE8Re8.jpg?f=fotoalbum_large)
De laatste oogst opgeladen
:strip_exif()/f/image/7WoM4gaivoR8BLRiY5b98DlP.jpg?f=fotoalbum_large)
En de nieuwe kippenschuur
:strip_exif()/f/image/NOaVJDaszmjutAIeDSctVhUO.jpg?f=fotoalbum_large)
De inwoners zijn trouwens niet snel ergens van onder de indruk
:strip_exif()/f/image/sXV4E28RScDwCFIQ2PyF6Yuq.jpg?f=fotoalbum_large)
@bojaaper
Wat toevallig, ik ben op dezelfde manier begonnen met net zoveel (of weinig) als jij. Ik heb er een caravan opgezet en twee kassen om mee te beginnen. De rest van het land moet ik nog even gaan bedenken wat ik wil.
Voor iemand die opgegroeid is in een stad is dit wel even een uitdaging
maar wel erg leuk om te doen.
Wat toevallig, ik ben op dezelfde manier begonnen met net zoveel (of weinig) als jij. Ik heb er een caravan opgezet en twee kassen om mee te beginnen. De rest van het land moet ik nog even gaan bedenken wat ik wil.
Voor iemand die opgegroeid is in een stad is dit wel even een uitdaging

Opbrengst van kuilvoer vind ik anders zeer tegenvallen. Ik heb op een stuk land maïs gezet en gebruikt voor kaf. Vervolgens in een kuilvoer bunker gedaan om het te fermenteren.
Op deze manier moet je best veel moeite doen voor maar een klein bedrag per keer dat je een aanhanger weg brengt.
Een willekeurig gewas levert dan meer op.
Oh sinds ik sojabonen hebt ontdekt gaat het lekker snel.
Op deze manier moet je best veel moeite doen voor maar een klein bedrag per keer dat je een aanhanger weg brengt.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gras silage is toch echt een vd top "gewassen"
YouTube: WHAT IS THE MOST PROFITABLE CROP?? - Farming Simulator 25
YouTube: WHAT IS THE MOST PROFITABLE CROP?? - Farming Simulator 25
Ja, ik vind het op deze manier leuk om te spelen. Alles wat je aanschaft, moet je goed overwegen, want het geld komt je niet zomaar aanwaaien. Voor materiaal probeer ik vaak eerst te huren om te kijken of het handig is en of mijn trekker überhaupt genoeg pk heeft. Gelukkig heb ik na ongeveer 20 uur met een kleine trekker te hebben rondgereden net een 'medium' trekker kunnen kopen, omdat deze op het juiste moment in de aanbieding was.Edwinlzv schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:05:
@bojaaper
Voor iemand die opgegroeid is in een stad is dit wel even een uitdagingmaar wel erg leuk om te doen.
Misschien nog een tip: sla je spel op voordat je een grote beslissing neemt. Probeer het uit, en als het niets blijkt te zijn, kun je meteen je oude game laden en verder gaan waar je gebleven was.
Van maïs als kuilvoer heb ik eigenlijk geen idee. Ik heb wel geprobeerd om kuilvoer te maken van gras, maar dat bleek inderdaad een hoop extra werk te zijn in vergelijking met het persen en inpakken van gras tot balen voor kuilvoer.thijsco19 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:31:
Opbrengst van kuilvoer vind ik anders zeer tegenvallen. Ik heb op een stuk land maïs gezet en gebruikt voor kaf. Vervolgens in een kuilvoer bunker gedaan om het te fermenteren.
Aangezien ik het realistisch probeer te houden, maai ik van maart tot september ongeveer drie keer per jaar. Afhankelijk van de grootte van je veld kun je hiermee toch aardig verdienen. Ik spaar alles van een heel jaar op en verkoop het wanneer de prijzen het hoogst zijn. Daarmee haal ik ruim een ton per jaar binnen. Daarnaast heb ik een ouderwetse windmolen, die ook nog eens ongeveer 5.000 tot 6.000 euro per maand oplevert.
Op mijn andere veld(je) heb ik tarwe geprobeerd om als kippenvoer te gebruiken. Als je ziet hoeveel werk daar in zit en wat de opbrengsten zijn, slaat het nergens op in verhouding tot kuilvoer. Volgens mij kwam er van het hele veld slechts 16.000 euro opbrengst. Dat is dus in een heel jaar, terwijl je een grasland in principe kunt blijven maaien zonder het opnieuw te hoeven zaaien, enzovoort.
Wat trouwens wel bijzonder irritant is is dat bijna niks stapelbaar is zonder dat datgene wat je stapelt een eigen willetje krijgt/uit zichzelf gaat bewegen. Dit geld voor alles, boomstammen, pallets, hooipakjes etc. Ik was bezig een mooi stapeltje stro te maken totdat de pakjes daar anders over dachten
:strip_exif()/f/image/FOfLohyc0Fgx18fp5q4oswb6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door bojaaper op 22-12-2024 12:59 ]
Dat is echt een terug komend fenomeen bij elke fs.... bij 22 was het er op een gegeven moment wel uit gelukkig,, bij de boomstammen in 25 glitched het inderdaad soms ineens als een kanon door de map heen
Hier ook een "kuilvoermaker". Heb de velden die bij de boerderij liggen allemaal omgetoverd tot grasveld. Verder zelfs alle bomen die in de buurt staan gekapt en hier ook nog gras bijgezaait. Maak er nu nog balen van en pak die in. Zodra ik geld heb voor een silo gaat die er komen. Dan wordt het gewoon een kwestie van dat gras in de silo/bunker gooien, aanrijden en zeiltje erover. Daarna met een machine het kuilvoer eruit en wegbrengen. Dan heb je er nog minder werk mee.bojaaper schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:12:
[...]
Ja, ik vind het op deze manier leuk om te spelen. Alles wat je aanschaft, moet je goed overwegen, want het geld komt je niet zomaar aanwaaien. Voor materiaal probeer ik vaak eerst te huren om te kijken of het handig is en of mijn trekker überhaupt genoeg pk heeft. Gelukkig heb ik na ongeveer 20 uur met een kleine trekker te hebben rondgereden net een 'medium' trekker kunnen kopen, omdat deze op het juiste moment in de aanbieding was.
Misschien nog een tip: sla je spel op voordat je een grote beslissing neemt. Probeer het uit, en als het niets blijkt te zijn, kun je meteen je oude game laden en verder gaan waar je gebleven was.
[...]
Van maïs als kuilvoer heb ik eigenlijk geen idee. Ik heb wel geprobeerd om kuilvoer te maken van gras, maar dat bleek inderdaad een hoop extra werk te zijn in vergelijking met het persen en inpakken van gras tot balen voor kuilvoer.
Aangezien ik het realistisch probeer te houden, maai ik van maart tot september ongeveer drie keer per jaar. Afhankelijk van de grootte van je veld kun je hiermee toch aardig verdienen. Ik spaar alles van een heel jaar op en verkoop het wanneer de prijzen het hoogst zijn. Daarmee haal ik ruim een ton per jaar binnen. Daarnaast heb ik een ouderwetse windmolen, die ook nog eens ongeveer 5.000 tot 6.000 euro per maand oplevert.
Op mijn andere veld(je) heb ik tarwe geprobeerd om als kippenvoer te gebruiken. Als je ziet hoeveel werk daar in zit en wat de opbrengsten zijn, slaat het nergens op in verhouding tot kuilvoer. Volgens mij kwam er van het hele veld slechts 16.000 euro opbrengst. Dat is dus in een heel jaar, terwijl je een grasland in principe kunt blijven maaien zonder het opnieuw te hoeven zaaien, enzovoort.
Wat trouwens wel bijzonder irritant is is dat bijna niks stapelbaar is zonder dat datgene wat je stapelt een eigen willetje krijgt/uit zichzelf gaat bewegen. Dit geld voor alles, boomstammen, pallets, hooipakjes etc. Ik was bezig een mooi stapeltje stro te maken totdat de pakjes daar anders over dachten![]()
[Afbeelding]
Wat betreft het stapelen van die pakken. Het geeft ook schuren/loodsen waar je dat spul kan opslaan
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hoe kappen jullie nou het snelst bomen? In FS22 gebruikte ik zo’n mod die bomen weghaalde. PS: ik speel op PS5.Oxigeon schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:15:
[...]
Hier ook een "kuilvoermaker". Heb de velden die bij de boerderij liggen allemaal omgetoverd tot grasveld. Verder zelfs alle bomen die in de buurt staan gekapt en hier ook nog gras bijgezaait. Maak er nu nog balen van en pak die in. Zodra ik geld heb voor een silo gaat die er komen. Dan wordt het gewoon een kwestie van dat gras in de silo/bunker gooien, aanrijden en zeiltje erover. Daarna met een machine het kuilvoer eruit en wegbrengen. Dan heb je er nog minder werk mee.
Wat betreft het stapelen van die pakken. Het geeft ook schuren/loodsen waar je dat spul kan opslaan
Bomen kappen is gewoon k*t. Je bent al snel een hele avond bezig met een paar boompjes. Wat ik meestal doe. Ik pak mijn grootste aanhangwagen (die achter de traktor kan). Die zet ik bij mijn bomen in de buurt. Daarna pak ik de zaag en zaag ik de boom net boven de grond af zodat ik met mijn traktor/verrijker niet aan die stronken blijf hangen.SnoopBok schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:43:
[...]
Hoe kappen jullie nou het snelst bomen? In FS22 gebruikte ik zo’n mod die bomen weghaalde. PS: ik speel op PS5.
Dan die kleine takjes eraf zagen en ongeveer stammetjes maken van een meter of 2-4 die ik daarna met de verrijker incl boomklem in de aanhanger kan gooien.
Probleem is echter dat dit vrij weinig oplevert en echt veel werk is. Maar als ik dan wat bomen gegooit heb en ik heb wat meer plaats op mijn veld. Of wat meer plek bij mijn kassen zodat ik beter kan manoeuvreren met mijn heftruck ben ik toch weer blij dat ik het gedaan heb.
Heb eigenlijk nog nooit zoon machine gekocht waarmee ik complete bomen uit de grond kan rukken en die stukken direct op maat kan zagen. Dir machines van 400-500k vind ik nog te gortig op het moment.
Zelfde als machines uit de 2e hands markt kopen. Klinkt allemaal leuk. Maar die gaan zo snel achteruit qua reparaties dat je bijna beter een duurdere variant kan kopen
Ik heb kuilvoer geprobeert, maar als je geen hele grote shovel hebt word het echt heel veel werk om alles op te laden en weg te rijden. Ik pak ook balen in, aangezien ik nu net een pers heb die balen kan maken en gelijk kan inpakken is dat aanzienlijk minder werk.Oxigeon schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:15:
[...]
Hier ook een "kuilvoermaker". Heb de velden die bij de boerderij liggen allemaal omgetoverd tot grasveld. Verder zelfs alle bomen die in de buurt staan gekapt en hier ook nog gras bijgezaait. Maak er nu nog balen van en pak die in. Zodra ik geld heb voor een silo gaat die er komen. Dan wordt het gewoon een kwestie van dat gras in de silo/bunker gooien, aanrijden en zeiltje erover. Daarna met een machine het kuilvoer eruit en wegbrengen. Dan heb je er nog minder werk mee.
Ja die schuren weet ik, alleen ik vind het leuk alles zelf te stapelen en te organiseren. Jammer genoeg is dat haast onmogelijk als alles zo glitcht met elkaar
Deze mod al geprobeerd? https://www.farming-simul...od_id=307261&title=fs2025bojaaper schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:51:
[...]
Ik heb kuilvoer geprobeert, maar als je geen hele grote shovel hebt word het echt heel veel werk om alles op te laden en weg te rijden. Ik pak ook balen in, aangezien ik nu net een pers heb die balen kan maken en gelijk kan inpakken is dat aanzienlijk minder werk.
Ja die schuren weet ik, alleen ik vind het leuk alles zelf te stapelen en te organiseren. Jammer genoeg is dat haast onmogelijk als alles zo glitcht met elkaar
Maakt het een stuk makkelijker om je kuilvoer uit de bunker te krijgen.
Je kan toch die lopende bandjes gebruiken? De lizard kan vast aan de grimme (denk ik, die het even uit mijn hoofd.) je zet er een trailer onder en binnen paar minuten vol. Is een taak die makkelijk te multi tasken is met wat veldwerk oid.bojaaper schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:51:
[...]
Ik heb kuilvoer geprobeert, maar als je geen hele grote shovel hebt word het echt heel veel werk om alles op te laden en weg te rijden. Ik pak ook balen in, aangezien ik nu net een pers heb die balen kan maken en gelijk kan inpakken is dat aanzienlijk minder werk.
Deze gebruikte ik altijd in vorige versies van FS. Als je deze niet hebt kom je het inderdaad met lopende banden of de bulldozer etc aan het doen.small2 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:56:
[...]
Deze mod al geprobeerd? https://www.farming-simul...od_id=307261&title=fs2025
Nee nog niet, die ga ik eens proberen!small2 schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:56:
[...]
Deze mod al geprobeerd? https://www.farming-simul...od_id=307261&title=fs2025
Voor nu een foutje gemaakt ; na het maaien vergeten m'n gras op te halen waar ik dus bij de volgende keer maaien achter kwam. Dit resulteert in heel veel balen in 1x.
:strip_exif()/f/image/Xfen1pULphelOIT4oQ88bqwu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ffOiutEzOL12RL8uMBg9fdRd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r1HVejJttopqiI6LZyuE1uN0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu bezig (nouja de AI werkers dan) met een veld populieren.
Die houtsnippers leveren aardig wat op met de hoogste prijs: met 5 ladingen al 367.000. Voelt bijna als valsspelen...
Vanwege de beperkte breedte van het werktuig is het wel wat meer werk dan een simpel graanoogst.
Die houtsnippers leveren aardig wat op met de hoogste prijs: met 5 ladingen al 367.000. Voelt bijna als valsspelen...
Vanwege de beperkte breedte van het werktuig is het wel wat meer werk dan een simpel graanoogst.