• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-12 22:54
bojaaper schreef op donderdag 11 december 2025 @ 16:41:
[...]
Is het trouwens mogelijk om een lijst van voertuigen te krijgen die je in een bepaalde save bezit? Ik wil namelijk niet vanaf 0 opnieuw beginnen maar soort van 'meenemen' wat ik al had.
Je kan de vehicle.xml kopieren naar je nieuwe save. Dan heb je alle voertuigen meegenomen. Maar bij Gagefield zou ik dat niet doen, aangezien er een aantal voertuigen van de Grain Co-op ook "in je bezit" zijn. Dus dan kan je beter de inhoud overkopieren naar de vehicle.xml van de save van die map.

[ Voor 20% gewijzigd door DaKluit op 11-12-2025 19:29 ]

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:28
Ter info : De Nederlandse Friese Wouden map is uitgekomen!

https://www.farming-simul...od_id=340592&title=fs2025
K zag het gisteren ja, helaas geen blender gebruikt voor de wegen, dus water blijft er niet opliggen (zoals bij de giants map en szpakowo en daheim bijvoorbeeld) en de weg hobbelt daardoor ook niet maar is volledig vlak, haalt toch een heel stuk realisme weg vind k helaas, wellicht ooit is bekijken

• bojaaper
Poah, Row Crop System is wel veel leuker met ploegen en zaaien etc., een heel stuk realistischer gelijk. Helaas beviel de map me niet zo.

Ben nog even bezig geweest met het handmatig toevoegen van RCS in de Friese Wouden map maar dat ging me net iets te ver boven m'n pet helaas. Sommige bestanden die ik moest veranderen bestonden niet in de Friese Wouden map, andere kon ik helemaal niet vinden. Helaas!

• DaKluit
bojaaper schreef op donderdag 11 december 2025 @ 20:48:
Ben nog even bezig geweest met het handmatig toevoegen van RCS in de Friese Wouden map maar dat ging me net iets te ver boven m'n pet helaas. Sommige bestanden die ik moest veranderen bestonden niet in de Friese Wouden map, andere kon ik helemaal niet vinden. Helaas!
Hmm, heb je de instructie wel goed gevolgd? Ik heb alles kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4uReTg02W-YHiSnpX_YdeSfpo0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kqo6C7ujNgC45xrRkuZNkJZ1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwpKKunGQx0xR-NDPw4TFG0tTkM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sLDQmFYWWawstJCLqEPPJ49u.png?f=fotoalbum_tile
Ik had wel een issue bij de eerste keer starten dat FS crashte vanwege te weinig geheugen |:(
Iets lagere graphics settings en het werkte wel gelukkig.

• bojaaper
DaKluit schreef op donderdag 11 december 2025 @ 23:30:
[...]

Hmm, heb je de instructie wel goed gevolgd? Ik heb alles kunnen vinden:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik had wel een issue bij de eerste keer starten dat FS crashte vanwege te weinig geheugen |:(
Iets lagere graphics settings en het werkte wel gelukkig.
Ja dat ging goed, tot dit gedeelte :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJXjiZD9DLJpKSfn2iHL3mJx27U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYwXpPJCpKKBUiZQ1JRvJJMH.png?f=fotoalbum_large

Ik vond 0 .gdm files hierin, en ook geen .grle files. Zou je mij misschien jouw aangepaste versie van de map kunnen sturen?

• DaKluit
Ahhh, ja dat klopt. Stonden bij mij ook allemaal al op png. Dat is zoals je het wilt hebben, dus kan je doorgaan met de volgende stap.

Ik denk dat je hier dus een beetje kennis mist mbt hoe de GE omgaat met gdm/grle/png. Voor GE maakt het niet uit of iets een grle/gdm/png is, als het 1 van die drie is dan kijkt ie naar de naam en weet ie genoeg. En als je dan de map opslaat maakt ie er grle of gdm van, afhankelijk van de naam. Maar als jij of ik er iets mee willen doen, bijvoorbeeld het formaat aanpassen, dan is het handig dat het ook een png kan zijn want dan kunnen wij een tekenprogramma hiervoor gebruiken.
Hoe ze in die map.i3d staan is wel belangrijk. Als er daar .gdm of .grle staat, dan wilt GE alleen maar die accepteren. .png accepteert hij dan niet. Zet je daar .png neer dan maakt het niet uit of het png/gdm/grle is. Het enige wat ie dan wel doet is de voorkeur geven aan .grle of .gdm.

Probeer maar eens of het je nu wel lukt. Mocht je toch ergens vast lopen, laat het maar weten. Dan help ik je wel.
Mijn aangepaste map sturen is makkelijker ja, maar dit is beter want dan kan je het bij een volgende map ook zelf toevoegen😊

• bojaaper
DaKluit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 07:19:
Ahhh, ja dat klopt. Stonden bij mij ook allemaal al op png. Dat is zoals je het wilt hebben, dus kan je doorgaan met de volgende stap.

Ik denk dat je hier dus een beetje kennis mist mbt hoe de GE omgaat met gdm/grle/png. Voor GE maakt het niet uit of iets een grle/gdm/png is, als het 1 van die drie is dan kijkt ie naar de naam en weet ie genoeg. En als je dan de map opslaat maakt ie er grle of gdm van, afhankelijk van de naam. Maar als jij of ik er iets mee willen doen, bijvoorbeeld het formaat aanpassen, dan is het handig dat het ook een png kan zijn want dan kunnen wij een tekenprogramma hiervoor gebruiken.
Hoe ze in die map.i3d staan is wel belangrijk. Als er daar .gdm of .grle staat, dan wilt GE alleen maar die accepteren. .png accepteert hij dan niet. Zet je daar .png neer dan maakt het niet uit of het png/gdm/grle is. Het enige wat ie dan wel doet is de voorkeur geven aan .grle of .gdm.

Probeer maar eens of het je nu wel lukt. Mocht je toch ergens vast lopen, laat het maar weten. Dan help ik je wel.
Mijn aangepaste map sturen is makkelijker ja, maar dit is beter want dan kan je het bij een volgende map ook zelf toevoegen😊
Volgens mij kon ik in de map.i3d ook geen .grle of .gdm bestanden vinden en ben ik er toen mee gestopt. Ik gebruik Notepad++ om deze te openen, zo stond het ook in de beschrijving.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, heb er ook niet echt interesse in maar wil wel graag op Friese Wouden met RCS spelen :) .

Met GE bedoel je Giants Editor neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9OysEsVaO5L3x4hf17OOKPjt3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcyAoHKPZLDiL9jFcelfJlKd.jpg?f=fotoalbum_large

Even voor gezeten, en net voor de regen het laatste hooi van het land !

• DaKluit
bojaaper schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:10:
[...]

Volgens mij kon ik in de map.i3d ook geen .grle of .gdm bestanden vinden en ben ik er toen mee gestopt. Ik gebruik Notepad++ om deze te openen, zo stond het ook in de beschrijving.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, heb er ook niet echt interesse in maar wil wel graag op Friese Wouden met RCS spelen :) .

Met GE bedoel je Giants Editor neem ik aan?
GE is Giants Editor inderdaad.

Dat met die .grle en .gdm bestanden is dus wat ik hierboven uitleg. Normaal gesproken staan die densityMap_fruits, densityMap_ground, etc als .gdm in die map.i3d. Maar de mapmaker van Friese Wouden heeft misschien zelf iets handmatigs gedaan ermee, waardoor hij/zij er al .png van heeft gemaakt. En dus hoef je, voor het toevoegen van RCS aan deze map, niets te doen met deze stap.

Dus sla stap 3 maar over en ga verder met stap 4.

Btw, als dit de eerste keer is dat je iets qua modding doet dan doe je het goed. Gewoon uitproberen en niet schromen te vragen wanneer je er niet uit komt. Zo ben ik in FS19 begonnen met modden, wilde toen wat extra gewassen op een map hebben.
RCS toevoegen aan een map kost Max een kwartiertje tot een half uur, als je de stappen door hebt. Dus als je nu even de tijd ervoor neemt, dan kan je het voor elke volgende map ook makkelijk toevoegen.

• bojaaper
DaKluit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:49:
[...]

GE is Giants Editor inderdaad.

Dat met die .grle en .gdm bestanden is dus wat ik hierboven uitleg. Normaal gesproken staan die densityMap_fruits, densityMap_ground, etc als .gdm in die map.i3d. Maar de mapmaker van Friese Wouden heeft misschien zelf iets handmatigs gedaan ermee, waardoor hij/zij er al .png van heeft gemaakt. En dus hoef je, voor het toevoegen van RCS aan deze map, niets te doen met deze stap.

Dus sla stap 3 maar over en ga verder met stap 4.

Btw, als dit de eerste keer is dat je iets qua modding doet dan doe je het goed. Gewoon uitproberen en niet schromen te vragen wanneer je er niet uit komt. Zo ben ik in FS19 begonnen met modden, wilde toen wat extra gewassen op een map hebben.
RCS toevoegen aan een map kost Max een kwartiertje tot een half uur, als je de stappen door hebt. Dus als je nu even de tijd ervoor neemt, dan kan je het voor elke volgende map ook makkelijk toevoegen.
Thnx! Ik ga vanavond even verder kijken als ik thuis ben. Werkte het bij jou verder helemaal goed behalve die ene crash?

Edit : Wat voor jou een kwartiertje/half uurtje max is is voor mij anderhalf uur. En het lijkt gelukt, maar....

Ik heb opeens overal sprieten mais staan en een rij vreemde bloemen langs m'n veld. Zucht. Ik ben er chagrijnig van en ik stop er maar mee. Wat een (*&@$%!&*%^! werk. Zou je mij alsnog jouw bestand kunnen sturen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrzKrwgHHeBy5yA8S1tStQ6HJ1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNFahIIVvuohrnE9Yn9YXgBD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIr6j_bmCnzDhRz8KZjNB-UZFOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLWtWgfCEx8ypaVKYhCRU4Pu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzcNQfFtIShnvkkZp4m38ZXr1Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mbboQdQJTajOwb6F6tk7DkF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7x0T-Jey9lzq_-O7-OAkA2Q_ycM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCbpSlIinzOr8HeImK6H34c0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQfInN7NP9qb1Z9vPUJQoHfmicw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoIby0bI0ZKkZBY5QIiIWL7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 151% gewijzigd door bojaaper op 12-12-2025 17:06 ]

• DaKluit
Mooi dat het gelukt is. En ja, het duurst eerst wat langer, maar een volgende keer gaat het alweer sneller ;)

Ik zal mijn versie vanavond naar je sturen in een pb.

• bojaaper
DaKluit schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 21:43:
Mooi dat het gelukt is. En ja, het duurst eerst wat langer, maar een volgende keer gaat het alweer sneller ;)

Ik zal mijn versie vanavond naar je sturen in een pb.
Deels gelukt.. Waar ik voor ging is gelukt alleen het heeft een aantal vreemde bijwerkingen waarvan ik niet weet hoe het komt, zoals die sprieten mais ineens overal.

Hartstikke bedankt!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste