bojaaper schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 10:10:
[...]
Volgens mij kon ik in de map.i3d ook geen .grle of .gdm bestanden vinden en ben ik er toen mee gestopt. Ik gebruik Notepad++ om deze te openen, zo stond het ook in de beschrijving.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, heb er ook niet echt interesse in maar wil wel graag op Friese Wouden met RCS spelen

.
Met GE bedoel je Giants Editor neem ik aan?
GE is Giants Editor inderdaad.
Dat met die .grle en .gdm bestanden is dus wat ik hierboven uitleg. Normaal gesproken staan die densityMap_fruits, densityMap_ground, etc als .gdm in die map.i3d. Maar de mapmaker van Friese Wouden heeft misschien zelf iets handmatigs gedaan ermee, waardoor hij/zij er al .png van heeft gemaakt. En dus hoef je, voor het toevoegen van RCS aan deze map, niets te doen met deze stap.
Dus sla stap 3 maar over en ga verder met stap 4.
Btw, als dit de eerste keer is dat je iets qua modding doet dan doe je het goed. Gewoon uitproberen en niet schromen te vragen wanneer je er niet uit komt. Zo ben ik in FS19 begonnen met modden, wilde toen wat extra gewassen op een map hebben.
RCS toevoegen aan een map kost Max een kwartiertje tot een half uur, als je de stappen door hebt. Dus als je nu even de tijd ervoor neemt, dan kan je het voor elke volgende map ook makkelijk toevoegen.