Acties:
  • +12 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4NSgSz9cdnt9cRWWymJBxdLFNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AYAa9qsq0GNoIpFzHsKiXTB5.jpg?f=user_large

Inleiding

Farming Simulator 22 is de laatste telg uit een lange reeks simulatiegames waarbij je je eigen boerderij runt. Je verdient geld door gewassen te verbouwen op het land, door missies te doen of door dieren te houden. Of doe je toch liever aan bosbouw? Alles is mogelijk. Met het geld dat je verdient kun je nieuwe machines en dieren kopen en je bedrijf verder uitbreiden.

Wat is er nieuw

De graphics zijn natuurlijk verder zijn opgepoetst met een nieuwere game engine met DirectX 12 support, maar het grootste verschil is dat in deze game de nadruk veel meer is komen te liggen op het geluid van machines en het realisme daarvan. Ook zijn er diverse nieuwe voertuigen bijgekomen en is Seasons standaard aanwezig in de game (voorheen een losse mod).
Daarnaast zijn er in deze editie ook een aantal nieuwe gewassen, te weten druiven, olijven en sorghum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtK5tkf-wFPmF3Ptgd4PI8k5niM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/07GGM6tyZESnun1mXiZOQ4DS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZ7nv9ZE8XTN7seymWX3k-dtjIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H8HFZEQDfySTG1FRVuDEQTRO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kz2-8bp9-0KklVm5xaWwb5hpojM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/trHgBuKJIlnoQYFswEQY8RZO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mx5FA1pR-a6Hv2PYNXQYrghAbyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ldIH3GFvtfdGKX7LtkqcjvC4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qWN919YvffEp1qs6BtzvkaCFM4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZG1e2yne6tvBKOifgxnaHkBW.jpg?f=user_large

Mods

Het leuke aan Farming Simulator is naast de vrijheid die je hebt ook de grote hoeveelheid uitbreidingen (mods) die je kunt downloaden. Denk bijvoorbeeld aan werktuigen, tractoren, gebouwen, maps, eigenlijk alles dat je kunt bedenken. Vaak zijn ze door gebruikers zelf gemaakt, soms ook door Giants zelf (bijv backports van machines uit oudere FS delen).
Voor PC gamers zijn er naast het ingame menu ook sites als farmingsimulator19mods.com of ModHub, waar zeer veel content op aangeboden wordt. Het installeren van een mod doe je door het gedownloade zip bestand te verplaatsen naar:
Mijn Documenten > My Games > FarmingSimulator2022 > mods
Vervolgens dien je bij het laden van je savegame nog even aan te vinken welke van je geïnstalleerde mods je wilt gebruiken.

DLC

Naast mods zijn er ook officiële DLC's:
  • Claas Xerion Saddle Trac Pack - Combi van Claas Xerion met bouwlandbemester oplegger
  • Kubota Pack - equipment pack met verschillende Kubota tractoren en machines
  • AGI Pack - Verschillende graansilo's, lopende banden en de mogelijkheid om zelf zaaigoed te produceren
  • Antonio Carraro Pack - verschillende compacte voertuigen en machines speciaal gericht op wijngaarden
Ook is er een season pass beschikbaar met toegang tot verschillende huidige en toekomstige uitbreidingen.

Interessante links

Officiële website
Pagina met downloadbare mods (PC only)
Andere pagina met downloadbare mods (PC only)

[ Voor 43% gewijzigd door MadMarky op 01-06-2022 21:05 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:27
Mooie OP d:)b

Ben wel benieuwd hoe dit gaat spelen. oOo Zinan

[ Voor 14% gewijzigd door chimera2 op 23-04-2021 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik hoop vooral dat ze het geluid beter op orde hebben. En als ik de video van de (nieuwe?) sound designer zie, pakken ze wel veel dingen aan die in FS19 slecht gingen. Ook tijdens de recruitment werd al aangegeven dat de sounddesigners wel ervaring moesten hebben met (landbouw)voertuigen en hoe ze moeten klinken :P

De Fendt Katana veldhakselaar is al een gevalletje : "Shut up and take my money!" >:)
Ik ben dol op veldhakselaars (in het echt mag ik ze ook graag bezig zien/horen), en zat eigenlijk al sinds FS17 al te wachten op een Katana (fatsoenlijke mind you, geen BigX 580 met een Fendt skin).

Zal mij ook benieuwen of ze dingen als de John Deere 9000 (van de Kemperpack) meteen overzetten naar de nieuwe FS. Vond die Kemperpack namelijk een erg fijne mod (verschillende grootte maisbekken voor alle hakselaars, dus niet voor 1 enkel model). Zo kon ik bijvoorbeeld ook gewoon een 8-rij maisbek voor een New Holland FR zetten of de Claas Jaguar ipv meteen een 10 of 12 rij grote.

En voor de komende maanden: "Let the drop-feeding begin" , zal iedere keer wel een klein beetje meer info vrijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-04 16:44
Ik zit wel beetje met dilemma.. direct aanschaffen of tijdje wachten tot de mods in gang schieten met maps ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Genoeg ruimte voor verbetering in geluid, in FS19 was het ook een stuk slechter voor elkaar dan in FS17. Geluiden die ontbreken, onrealistisch geluid, alles een CVT transmissie en natuurlijk dat domme lage toerental bij rijden op topsnelheid :')
Zal me benieuwen of ze de geluidsintensiteit van grote machines een beetje kunnen benaderen. Zo'n hakselaar is een kakafonie van messen, trommels, versnipperend gewas en motorgebrul. IRL is dat best intens maar al die afzonderlijke geluidssporen zijn natuurlijk wel lastig na te bootsen zeker als je wisselende belasting ook mee wil nemen. Maar ik ben benieuwd en wel blij dat ze daar nu iig de focus op hebben.

@Derbiss als ik al wacht met de aanschaf is het omdat er eerst nog een shitload aan bugs gefikst moet worden, niet vanwege de ontbrekende mods. Ik vind het helemaal prima om de game eerst vanilla te spelen en gaandeweg verder aan te kleden met mods. Zo leer je ze ook beter op waarde schatten :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
@Derbiss als ik al wacht met de aanschaf is het omdat er eerst nog een shitload aan bugs gefikst moet worden,
Leek me al zo een evidentie dat het niet vermeld moest worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik hoop ook dat het verkeer wat "slimmer"is

En ik vind het wel jammer dat er op de pc meer mods zijn dan op de ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste is van alle tijden. Mods voor console kunnen alleen via de eigen modhub aangeboden worden. En omdat Giants zelf verantwoordelijk is voor de modhub zijn ze ook verantwoordelijk voor de content ervan. Zo zie je dat mods van merken waar geen licentie voor is (bijv Ford) niet aangeboden worden en sommige anderen sneuvelen omdat de compatibiliteit niet goed genoeg is.

Bij de PC daarentegen heb je alle vrijheid om overal mods te downloaden, met bestanden te rommelen, mods aan te passen of mods zelf te ontwikkelen.
#pcmasterrace ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04 11:24
MadMarky schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:32:
Dat laatste is van alle tijden. Mods voor console kunnen alleen via de eigen modhub aangeboden worden. En omdat Giants zelf verantwoordelijk is voor de modhub zijn ze ook verantwoordelijk voor de content ervan. Zo zie je dat mods van merken waar geen licentie voor is (bijv Ford) niet aangeboden worden en sommige anderen sneuvelen omdat de compatibiliteit niet goed genoeg is.

Bij de PC daarentegen heb je alle vrijheid om overal mods te downloaden, met bestanden te rommelen, mods aan te passen of mods zelf te ontwikkelen.
#pcmasterrace ;)
Als alle mods die op de eigen Modhub al beschikbaar zouden zijn op console, zou ik een gat in de lucht springen. Het grootste probleem is dat het niet toegestaan is voor mods een scripts te draaien op de console. Daardoor vallen een groot aantal mods al automatisch af zoals de FollowMe en Global Company mods.
Voor enkele mods met scripts is er een speciale release (van Farming Simulator zelf) door Giants gedaan zodat die wel op console beschikbaar zijn. Denk hierbij aan de Seasons mod.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
En ik hoop ook wel op nieuwe groente en fruit.

[ Voor 57% gewijzigd door chimera2 op 13-05-2021 08:21 . Reden: filmpje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Hoe gaaf dat zelfs over FS22 een topic is op het forum! Kijk er echt naar uit om deze game te gaan spelen, sinds een jaar helemaal verslaafd geraakt aan FS19, was toen PS+ game van de maand. Ben wel van de sims, maar ik dacht "Is dit leuk dan?" maar binnen no time kon ik de afkickkliniek in! (Niet gegaan)

Hoop vooral op meer soorten oogst, en voor sommige (aardappels, suikerbieten) is de manier van oogsten wel erg onhandig (weinig tools beschikbaar).
Hoop stiekem ook op meer maps, zou het leuk vinden om een relatief vlakke kaart er in te hebben, gewoon omdat terrain editing (lig op console) wat lastig kan zijn, vooral omdat gebouwen waterpas moeten staan, dus zelfs de lichtste slope is al in je nadeel als je 2 schuren naast elkaar wilt zetten op een op het oog vlak stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terrain editing is op de PC net zo goed een crime. Er zijn daar wel aanvullende mods zoals Place Anywhere die forceren dat een gebouw geplaatst wordt zonder terreinmodificaties of collisions maar echt ideaal wordt het dan nog steeds niet.

Maar op de playstation heb je toch ook wel een paar mooie vlakke maps tussen de mods staan?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterMichel
Nieuws over FS 22. Er komen production chains in FS22. Je graan kun je naar een mill brengen en het resulterende meel weer naar een bakkerij. Zo zijn er nog meer nieuwe gebouwen die eraan komen. Interessant!

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:38
Grappig dat dergelijke systemen er al waren (seasons en nu globalcompany) en nu in het spel zelf getrokken worden. Ideaal voor giants, wat herscripten en voila iets "nieuws"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel leuker nu gewassen wegbrengen wat meer nut heeft.
Vond vooral in Felsbrun het nogal saai dat je gewoon naar het zoveelste treinstation reed en daar de hele meuk maar door een rooster gooide (zelfs de melk :P met al dat graan erbij kon je er wel muesli van maken).

De Alpen map was het al wat beter, melk breng je daar bijvoorbeeld naar de kaasboer of de chocoladefabriek, niet gewoon een dom rooster bij een treinstation.

Ook kon je gewassen bij de supermarkt afleveren.

In FS17 in de Sosnovka map kon je ook je graan naar een bakery brengen, eieren naar een shop, dus helemaal 'gejat' is het ook niet. Het was eerder verwonderlijk dat ze het zo inspiratieloos gemaakt hadden in FS19 (althans, bij de default maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die productieketens ken ik inderdaad met globalcompany scripts en bijv NF Mods, best leuk maar vooral die laatste kost echt lomp veel geld en ruimte op je map als je daarmee aan de gang gaat. Je kunt daar bijv ook bier produceren maar dan heb je nodig:
Pallets: hout of stro naar een palletfabriek brengen
Glas: zand uit de groeve aanleveren
Bier: Hop verbouwen en graan aanleveren dat eerst naar een mouterij is geweest

En vervolgens kun je je bier weer verkopen aan supermarkten of aan een voetbalstadion op de map :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:41
FS22 wordt trouwens door Giants zelf uitgebracht. Net zoals ETS2 bijvoorbeeld.

Ik hoop dan stiekem eigenlijk ook dat ze beetje de ETS2 weg in gaan slaan. Dus niet elke 1-2 jaar nieuwe game maar de bestaande jarenlang ondersteunen en uitbreiden.

De game leent zich er best wel voor. Je zou bijvoorbeeld DLC met nieuw gewas kunnen doen en dan op dusdanige manier dat je ook goed uitgewerkte machines toevoegt en bijpassende map. Bijvoorbeeld een rijst DLC

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Player1S schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:24:
De game leent zich er best wel voor. Je zou bijvoorbeeld DLC met nieuw gewas kunnen doen en dan op dusdanige manier dat je ook goed uitgewerkte machines toevoegt en bijpassende map. Bijvoorbeeld een rijst DLC
Ik hoop vooral op meer daadwerkelijk realisme.
  • De trekker starten zoals je die trekker moet starten in My Summer Car bijvoorbeeld: deur open, instappen, deur dicht, handgas in standje stationair, starten, handrem eraf, in versnelling zetten en dan zelf schakelen, zelf high/low kunnen selecteren, difflock aan/uit etc.
  • Motorgeluid niet meer afhankelijk van de belasting (oftewel, geen stationair toerental meer als je bult af rijd met 40ton achter je).
  • Daadwerkelijk vast kunnen zitten op je land.
  • Zelf de snelheid van je aftakas moeten regelen zoals in het echt, in plaats van 'druk op B om $apparaat in te schakelen'
  • Wellicht zelfs kiezen welke hydrauliek outlets je wilt gebruiken voor je apparaat.
Want het is nu namelijk allemaal best simpel en iedere nieuwe versie bied nu niet echt veel vernieuwing voor wat het kosten moet. Ook in FS19 kom ik nog altijd best knullige bugs tegen met geluid en gameplay.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 21-06-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Gezien de reeks voorgangers en wat er bij is gekomen kun je bovenstaand lijstje wel doorstrepen. Zal wel weer een opgepoetste versie gaan worden met wat nieuwe features. Deels snap ik het ook wel, het spel draait voornamelijk op mods (community content). Deze kunnen straks weer snel vanalles omzetten en compatible maken voor 22.
Kijk naar cattle en crops, super ideeen echter komen de mods niet echt van de grond. Voor mij wat saai met te beperkte machines ed. Dat doet giants gewoon slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
FastFred schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:33:
[...]

• De trekker starten zoals je die trekker moet starten in My Summer Car bijvoorbeeld: deur open, instappen, deur dicht, handgas in standje stationair, starten, handrem eraf, in versnelling zetten en dan zelf schakelen, zelf high/low kunnen selecteren, difflock aan/uit etc.
  • Motorgeluid niet meer afhankelijk van de belasting (oftewel, geen stationair toerental meer als je bult af rijd met 40ton achter je).
  • Zelf de snelheid van je aftakas moeten regelen zoals in het echt, in plaats van 'druk op B om $apparaat in te schakelen'
  • Wellicht zelfs kiezen welke hydrauliek outlets je wilt gebruiken voor je apparaat.
Want het is nu namelijk allemaal best simpel en iedere nieuwe versie bied nu niet echt veel vernieuwing voor wat het kosten moet. Ook in FS19 kom ik nog altijd best knullige bugs tegen met geluid en gameplay.
Denk dat je dan te ver door slaat in simulatie. Een ETS/ATS is ook realistisch tot op zekere hoogte maar behoudt het tevens toegankelijk voor Jan Modaal.

Buiten dat, als ze de ETS route zouden bewandelen kan dat tzt ingevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De trekker starten zoals je die trekker moet starten in My Summer Car bijvoorbeeld: deur open, instappen, deur dicht, handgas in standje stationair, starten, handrem eraf, in versnelling zetten en dan zelf schakelen, zelf high/low kunnen selecteren, difflock aan/uit etc.
Ja daar zitten alle casual console gamers (dat zijn er veel!) echt op te wachten :P
Motorgeluid niet meer afhankelijk van de belasting (oftewel, geen stationair toerental meer als je bult af rijd met 40ton achter je).
Geluid is al een belangrijk aandachtspunt voor FS22, op dat gebied hebben de ontwikkelaars een hele lading (terechte) kritiek gekregen bij FS19. Dus hebben ze nu meerdere sound designers in dienst genomen die ook weten hoe die machines zouden moeten klinken.
Daadwerkelijk vast kunnen zitten op je land.
En hoe moet je dan weer los komen als je singleplayer speelt? :P
Ik zou het al heel wat vinden als ze de vochtigheidsgraad van de bodem eens beter simuleren, dus dat bijv ploegen heel moeizaam gaat bij (te) natte grond en dat je het achter je trekker alleen ziet stuiven als de grond erg droog is. En dat de hoeveelheid en soort viezigheid op de machines daar ook op afgestemd wordt :)
Zelf de snelheid van je aftakas moeten regelen zoals in het echt, in plaats van 'druk op B om $apparaat in te schakelen'
Wellicht zelfs kiezen welke hydrauliek outlets je wilt gebruiken voor je apparaat.
Dit soort dingen wil je echt niet. Ooit gezien hoeveel aansluitingen een grote zaaimachine heeft? :o
Boeren laten zo'n combinatie bij de dealer aansluiten en inleren en komen er tot het einde van het zaaiseizoen niet meer met hun vingers aan.
De huidige Manual Attach mod biedt wat dat betreft al een mooi alternatief met het apart aansluiten van aftakas/hydrauliek/electrisch, waneer en waar van toepassing voor het betreffende werktuig. En als je dat niets vind laat je die mod achterwege en kun je gewoon casual aan/afkoppelen met een druk op de knop.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-04 13:44
Stiekem wel een guilty pleasure om zo nu en dan FS19 op te starten en lekker rustig je boerderij bijhouden.. Ik kijk in er in ieder geval naar uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:54:
[...]

Ja daar zitten alle casual console gamers (dat zijn er veel!) echt op te wachten :P
Ik speel dan zelf (noodgedwongen) op console maar denk je dat het gros van de PC spelers er wel op zit te wachten?

Volgens mij zit de kracht van FS juist in het feit dat het een goede mix tussen arcade/speelbaarheid en realisme heeft weten te vinden.

Op bepaalde punten kunnen ze wat dieper op het realisme in gaan maar doorslaan in andere punten zou voor de meesten te veel worden.

Een avondje ploegen, zaaien, oogsten zal stuk minder relaxt en leuk zijn als je continue dingen moet aanpassen aan je tractor.

Na een hele dag werken wil ik savonds graag Kaleb zijn, niet Jeremy :+

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 22-06-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh en nog iets dat ze mogen fixen. Je kunt niet oogsten vanwege een regenbui en na die regenbui ben je te laat met oogsten en zijn je planten 'verdroogd/dor' :') Plantenverdorring heb ik sindsdien uit staan.

Ik hoef geen die-hard sim te hebben, ik vind het ook prima vermakelijk op deze manier, maar FS19 verdiend de naam simulator gewoon niet. Geld verdienen met boeren is in FS19 veel en veel te makkelijk, ik snap het wel, want anders wordt het te herhalend en saai, telkens op en neer over je veld rijden.

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 22-06-2021 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01
Vers van de pers, de cinematische trailer:

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool!
Op de graphics moet je natuurlijk niet letten maar dit geeft wel aan dat je in FS22 ook wijn(druiven) kunt verbouwen. Dat lijkt me wel leuk :)

@FastFred dus als ze er in dat geval 'rotten' van maken ipv 'withered' klopt het gewoon? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Grapes, Olives en Sorghum als nieuwe crops.

https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=236

Verwacht via DLC nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24
[...]

Interessant dat je wilt schakelen voor meer realisme, terwijl als je naar de moderne tractor kijkt zijn de CVT-achtige automaten in opkomst en er mee rijden is rijrichting selecteren en gas op de lollie en de tractor zorgt voor de juiste "versnelling". Zelf schakelen of een specifieke versnelling kiezen is bij die automaten meestal niet meer bij. Net zoals bij moderne autos met automaat die verschillende rijmodi hebben, hebben dergelijke tractors verschillende modi. Een werkmodus zodat de lage versnellingen gebruikt worden of een aftakas mode, waarbij je aftakas 1000 toeren laat draaien en bepaal je met hand- of voetgas de snelheid van de tractor terwijl de tractor ervoor zorgt dat de aftakas op 1000 toeren blijft draaien. Farming Simulator was feitelijk zijn tijd ver vooruit en langzamerhand begint de realiteit deze voorsprong in te lopen.

Persoonlijk zou ik wel iets een optie willen krijgen voor meer realisme bij bewerken van het land, bijvoorbeeld natte vs droge grond of dat ploegen voor een hoger brandstof verbruik dan bijvoorbeeld maaien.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoe het kan gaan met multiplayer mode:

[YouTube: Gerald from Clarkson’s farm]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Gister meteen de pre-order de deur uit gedaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Hier een video met een flink aantal features, waarvan we het meerendeel waarschijnlijk al wisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Oud nieuws idd, beetje views scoren meer niet. Mij sowieso te schreeuwerig die gast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Hammie schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:15:
Oud nieuws idd, beetje views scoren meer niet. Mij sowieso te schreeuwerig die gast.
Ik volg alleen Daggerwin eigenlijk. Chille playthroughs en veel rustgevender.

Mensen trouwens Clarkson's Farm gezien? Had voor mij echt hoog Farming Simulator gehalte. Ben geen diehard speler maar van de week weer even verder gegaan in mn Greenwich map haha, blijft idd een heerlijke game wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Weer een filmpje van de devs, dit keer de seizoenen onder de loep;

YouTube: Introduction: Seasonal Changes in Farming Simulator 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
SemperFidelis schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:48:
[...]

Ik volg alleen Daggerwin eigenlijk. Chille playthroughs en veel rustgevender.

Mensen trouwens Clarkson's Farm gezien? Had voor mij echt hoog Farming Simulator gehalte. Ben geen diehard speler maar van de week weer even verder gegaan in mn Greenwich map haha, blijft idd een heerlijke game wel.
MrSealyP is dan misschien ook aanrader. Doet vaak langere lets plays en mod reviews voor console

Trouwens. Die Jos Kuijpers. Is dat een Nederlander? Of een zuiderbuur?

En Geo ingebakken in de map. Dat is een enorme plus als je meerdere saves hebt met seasons aan

[ Voor 13% gewijzigd door Player1S op 22-07-2021 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
Elm Creek ziet er best gaaf uit.
Benieuwd hoe Seasons voor pesky console players zoals ik, die niet teveel details willen gaat werken.
Maar ga 22 gewoon pre orderen.

Ook niet gedacht toen ik FS19 gratis als PS+ game downloadde voor de fun :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
Hah, ja inderdaad. Ik ben er ook pas mee begonnen toen hij bij de PS+ zat. Ik zit er ook aan te denken te pre-orderen. Heb ruim 300 uur in FS19 zitten wat behoorlijk veel is voor mij.

Ben nu aan 't lezen op de Farming Simulator pagina over Elmcreek.

You'll have to cut trees, combine fields and adjust the field shape so that the helpers are of good help to you.

Met andere woorden: "wij krijgen de workers niet slim genoeg om ze de velden goed te laten bewerken."

Op zich wel jammer, want op consoles hebben we helaas niet de beschikking over scripts om het gedrag van workers te verbeteren. Ach, ik zal er toch wel plezier mee hebben. Ben zeker benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:14

Prx

En een beetje gameplay. :)

Eindelijk van dat lelijke effect af met die 2D texture aan de achterzijde voor stro.

[ Voor 7% gewijzigd door Prx op 22-07-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomen kappen voor velden te combineren en gebouwen plaatsen is toch niets nieuws? Ik deed niet anders :P
Verschil is alleen dat Giants er nu van uit gaat dat de spelers het doen om de velden bruikbaarder te maken

@Prx mja das leuk van die textures maar ik zie nog steeds harde lijnen voor de draw distance. Zo jammer dat ze dat in hun engine nog niet helemaal weg hebben gekregen, er zijn zat games waarbij textures heel geleidelijk meer detail krijgen zonder al die cirkels door je velden.

En wat betreft het schakelen: moderne tractoren hebben vrijwel allemaal powershift-achtige transmissies waarbij in ieder geval deels automatisch geschakeld wordt en je niet steeds de koppeling nodig hebt. Zo te zien hebben ze geprobeerd om dat na te bootsen met de "gear groups" maar als je iedere keer de koppeling en hendels bediend ziet worden is dat weer niet correct. Ach, het is in ieder geval beter dan alles met CVT :+

[ Voor 69% gewijzigd door MadMarky op 22-07-2021 23:51 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Die gasten hebben geen ervaring met presenteren. Praten ze over de versnellingsbak en ipv even de klep te houden om het te laten horen beppen ze er continue overheen. En dan 5 minuten later bij die aanhanger wel even stil zijn :+

Overigens flink wat dingen in 22 zijn er al als mod in 19. Zoals die Claas saddletrack. Zou dat dan ook in samenwerking met de modder zijn?

Vind het wel goed dat zo’n beetje alles optional is. Wil je geen seasons? Zet het uit. Wil je niet zelf schakelen? Zet het uit

Ben wel heel nieuwsgierig naar het AI helper menu. Heb alleen de optie gezien maar niet wat je er mee kunt. Misschien toch een soort follow me ingebakken?

[ Voor 51% gewijzigd door Player1S op 23-07-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spannendste deel komt vandaag nog: Het geluid >:)

In een eerdere presentatie (al een tijdje terug) zag het in elk geval al beter uit dan bij FS19 (dat ze in elk geval dingen als negatieve-load nu wel werkende zouden hebben, dus dat je trekker niet stationair gaat als je met een ploeg in de grond heuvel af gaat).

Moeten ze inderdaad niet zoals gisteren er constant doorheen kleppen natuurlijk (deden ze bij de presentatie van FS19 toen ook al... al kan ik me wel voorstellen waarom ze dat toen deden >:) ).
En misschien deden ze het ook wel een beetje met opzet (dat je het schakelen niet goed kon horen) omdat ze immers willen dat je de hele sound-presentatie vandaag ook gaat kijken.

En dingen zoals textures en draw distance, kan ook verschillen per hardware natuurlijk. Ik heb nu in FS19 de distance ook op 400% of meer staan, zit uiteindelijk wel een limiet aan, maar kan al wel behoorlijk schelen in hoe ver je dingen scherp kan zien (bij voorgaande delen kon je het volgens mij niet eens instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wabbadam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 21:57
MadMarky schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:38:
Bomen kappen voor velden te combineren en gebouwen plaatsen is toch niets nieuws? Ik deed niet anders :P
Verschil is alleen dat Giants er nu van uit gaat dat de spelers het doen om de velden bruikbaarder te maken

@Prx mja das leuk van die textures maar ik zie nog steeds harde lijnen voor de draw distance. Zo jammer dat ze dat in hun engine nog niet helemaal weg hebben gekregen, er zijn zat games waarbij textures heel geleidelijk meer detail krijgen zonder al die cirkels door je velden.

En wat betreft het schakelen: moderne tractoren hebben vrijwel allemaal powershift-achtige transmissies waarbij in ieder geval deels automatisch geschakeld wordt en je niet steeds de koppeling nodig hebt. Zo te zien hebben ze geprobeerd om dat na te bootsen met de "gear groups" maar als je iedere keer de koppeling en hendels bediend ziet worden is dat weer niet correct. Ach, het is in ieder geval beter dan alles met CVT :+
Over het schakelen: hebben ze eigenlijk wel goed gedaan hoor. De John Deere die ze laten zien, is uitgerust met een powerquad transmissie zoals JD ze noemt. Deze heeft 5 versnellingen met elk 4 powershift stappen. In deze oude modellen, word de powershift ook bediend met een hendel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW6lMQ-81d5t9EIvDJiZvXkSdPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/685F5tJ3A9YjxHy4BIqwNTPs.jpg?f=user_large

De koppeling moet inderdaad niet bediend worden voor de powershift, maar dit zie ik ook niet direct gebeuren in het filmpje. Hopelijk hebben ze dat ook goed :)
Ze hebben voor elke tractor de transmissie gebouwd zoals deze in het echt ook is. Vario is echt vario en een schakelbak volgt het patroon zoals in het echt. Eindelijk dus :D En het geluid klinkt alvast veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gehoopt iets meer te kunnen horen van de motoren tijdens de presentatie maar meestal praat er dan nog iemand doorheen of de scenes waren te kort, wel wat heen en weer gepriegel met sliders en wat geluid, maar dat klonk meer (net als de Fendt 1038 in het filmpje) als sample-sounds nog uit FS17 (in FS17 hadden trekkers uit een bepaalde PK-range allemaal zo'n beetje dat geluid).

Ik ga er dus wel vanuit dat het puur sample sounds zijn voor test doeleinden.

De andere geluiden, zoals van die kipper klinkt wel een stuk leuker, omdat als je ze in het echt hoort ook zo klinken met dat gedreun van metaal (als de bak leeg is en weer dichtklapt).
En de kleine detail sounds zoals het plastic in de cabine als je over hobbels stuitert (bepaalde geluiden had FS17 bijvoorbeeld al, maar waren in FS19 verdwenen of onhoorbaar, zoals het geluid over wat voor terrein je rijdt, bijv. zand, grind, enz).

Hoop ook (ga ik stiekem wel vanuit gezien ze nu duidelijk meer moeite in sound design hebben gestoken) dat transmissies ook realistischer klinken voor bijvoorbeeld zware voertuigen.
In FS19 had je wel geluid van tranmissie, maar die klonk overal ongeveer hetzelfde (en te licht) dus of je in een 70PK trekker zat of een 500PK zelfrijder (hakselaar bijvoorbeeld). Terwijl het geluid van een zelfrijder (de tranmissie daarvan en de hydrostatische aandrijving) veel zwaarder hoort te klinken.

In FS15 hadden ze volgens mij toen geluiden toegevoegd dat een hydrostaat ook een beetje klonk als zo'n ding, FS17 had het ook en in FS19 was het allemaal... weg.

Merkte wel dat de sound designer het meer had over het geluid na te bootsen aan de hand van opnames van echte machines, maar niet zo direct dat ze daadwerkelijk het geluid van echte machines gebruikten.
Voor bepaalde dingen zullen ze vast makkelijk samples kunnen opnemen en gebruiken, maar heb zelf wel eens gemerkt als je geluid uit een opname in een game probeert te zetten dat het een stuk lastiger gaat dan het lijkt omdat een machine in het echt, je hersens bepaalde geluiden wegfilteren, maar als je het in een game zet en looped je constant bepaalde tikjes of piepjes erdoor hoort waardoor het hinderlijk word (was in FS19 ook een groot probleem bij bepaalde voertuigen, slechte loop geluiden waardoor sommige voertuigen erg hinderlijk klonken, vooral stationair).

Had dus eigenlijk gehoopt iets meer te kunnen horen van de machines, maar heb wel wat meer vertrouwen in het sound-team dan wat ze FS19 hebben gepresteerd.

Vond eigenlijk het deel van de build-mode nog wel het interessantste denk ik. Ziet er een stuk beter/makkelijker/handiger uit dan in FS19. Ook dingen als hekken en heggen plaatsen (nu moest je er een mod voor hebben, en dan was het per segment en sloot soms niet goed aan, nu is het gewoon lijntje trekken en klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ben nog wel benieuwd wat er nog allemaal niet verteld is.

In de production video zie je dat voor cake je ook aardbeien moet leveren. Echter aardbeien zijn (nog) niet genoemd als nieuw crop type en komt ook (nog) niet voor de crop calendar.
Dus hoe komen we aan aardbeien? Waarschijnlijk soort placeable. Maar officieel nog niks over bekent dus.

En ben heeeeeeel nieuwsgierig naar het “AI helper menu”

Moet wel zeggen was beetje burned out met 19 maar inmiddels wel super enthousiast voor 22

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 24-07-2021 10:19 . Reden: Tiepfaud ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
Player1S schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:09:
Echter aardbeien zijn (nog) niet genoemd als nieuw crop type en kont ook (nog) niet voor de crop calendar.
"kom schat, vandaag gaan we kont oogsten!"
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Superkiwi schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 09:26:
[...]

"kom schat, vandaag gaan we kont oogsten!"
:+
Hey. Ik zit op m’n mobiel te tiepen ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meende dat ze zeiden dat strawberries (aardbeien) uit de greenhouses komen.

Die genereren dan pallets en die kun je dan vervoeren (zul je wel meststoffen heen moeten brengen en water en dat soort dingen).

Production-chains doet me beetje denken aan 'crafting' in veel games, bepaalde materials bijelkaar doen om een bepaald 'iets' te maken. In elk geval al een stuk beter dan al je graan in een rooster dumpen bij een treinstation of haven (al moet ik zeggen, dat de Alpen map in FS19 ook al iets meer leuke drop-off points had ipv alleen treinstations/havens, speel die map nu ook nog bijna dagelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
In FS19 had ik ook enkele (sinaas)appelgaarden*, ik denk dat aardbeien niet heel veel anders gaan zijn.
Af en toe een beetje water en eventueel mest toevoegen en je hebt een kleine bron van inkomsten erbij.
Op deze manier kunnen ze behoorlijk wat fruitsoorten toe gaan voegen.

*in FS19 was het via een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Wat ik me trouwens afvraag. Tijdje terug was al bekend geworden dat bepaalde machines typische Amerikaanse en typische Europese modificaties heeft.
Nu hebben ze ook gemeld dat je de regio in een map kunt bakken.

Als je map dan VS is, zou de game dan ook automatisch alleen die modificaties beschikbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Nemesizz schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 12:02:
Ik meende dat ze zeiden dat strawberries (aardbeien) uit de greenhouses komen.

Die genereren dan pallets en die kun je dan vervoeren (zul je wel meststoffen heen moeten brengen en water en dat soort dingen).

Production-chains doet me beetje denken aan 'crafting' in veel games, bepaalde materials bijelkaar doen om een bepaald 'iets' te maken. In elk geval al een stuk beter dan al je graan in een rooster dumpen bij een treinstation of haven (al moet ik zeggen, dat de Alpen map in FS19 ook al iets meer leuke drop-off points had ipv alleen treinstations/havens, speel die map nu ook nog bijna dagelijks).
ze lieten zelfs een beetje doorschemeren dat die greenhouses redelijke variatie gaan krijgen en dat je daar ook echt ALLES zelf in moet doen, dus ben heel benieuwd...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De langverwachte video over het geluid is online:

Er wordt nog steeds heel veel gepraat maar rond 3:20 is even het effect van motorbelasting en toerental te horen.

In het kort:
  • Motorgeluid en uitlaatgeluid zijn gescheiden
  • Er wordt dynamic load processing gebruikt om het verschil in geluid tussen motorbelasting vs toerental na te bootsen
  • Er zit een verschil tussen verschillende cabines wat betreft geluidsdemping
  • Geluiden hebben allemaal een locatie gekregen waar ze vandaan komen, zoals bijvoorbeeld ruitenwissers en werktuigen. Dit moet zorgen voor een ruimtelijke geluidsbeleving.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik loop er nog steeds niet echt warm voor moet ik zeggen, het zijn allemaal dingen die als update naar FS19 gebracht konden worden is mijn mening. Ik hoop dan ook, omdat FS22 de laatste versie is, dat ze het model van Euro Truck over gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Oww is dit de laatste? Zullen ze vast zoiets doen inderdaad. De FS serie is een bestseller, gooien ze niet zomaar aan de kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De laatste versie in 2021 zeker? :p Ze kunnen versies wel iets langer ondersteunen ja, maar de meeste games werken zo. ETS/ATS is wel een (positieve)uitzondering daarop.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Toch heb ik sterk de indruk dat ze wel die kant op willen. Misschien niet helemaal maar dan wel met langere tijd tussen versies en dan langer ondersteunen met patches en dlc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 22:27

Vos

AFCA

FastFred schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:24:
Ik loop er nog steeds niet echt warm voor moet ik zeggen, het zijn allemaal dingen die als update naar FS19 gebracht konden worden is mijn mening. Ik hoop dan ook, omdat FS22 de laatste versie is, dat ze het model van Euro Truck over gaan nemen.
Hoe bedoel js FS22 is de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is voor zover ik weet nooit iets over genoemd.
Het feit dat Giants de game nu zelf uitgeeft hoeft niet te betekenen dat ze ook meteen de ETS of MSFS kant op gaan waar de ontwikkelaars moeten leven van DLC's. Dat laatste is ook veel makkelijker te realiseren met een game waar je eenvoudig kaartuitbreidingen kunt verkopen met nieuwe gebieden en dat ligt bij Farming Simulator toch anders. En sowieso maaien de modders al heel veel gras voor je voeten weg :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SemperFidelis
Zo gisteren FS19 'uitgespeeld' en de platinum trophy. Ben helemaal klaar voor FS22. Hopelijk komen alle goede mods weer naar de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:23:
Daar is voor zover ik weet nooit iets over genoemd.
Het feit dat Giants de game nu zelf uitgeeft hoeft niet te betekenen dat ze ook meteen de ETS of MSFS kant op gaan waar de ontwikkelaars moeten leven van DLC's. Dat laatste is ook veel makkelijker te realiseren met een game waar je eenvoudig kaartuitbreidingen kunt verkopen met nieuwe gebieden en dat ligt bij Farming Simulator toch anders. En sowieso maaien de modders al heel veel gras voor je voeten weg :p
Focus “eiste” wel een 2-jaarlijkse release. Die willen immers grof geld verdienen.
Ik heb wel het idee dat Giants juist een zo goed mogelijke boerderij spel wil neer zetten.

Qua mods heb je in zekere zin heel goed punt maar bepaalde dingen kun je nooit perfectioneren via mods.

Zoals ik al eerder zei, ik verwacht een tussenweg. Meer tijd tussen de games en meer dlc en patches.

Ze kunnen bijvoorbeeld 1 of 2 crop types + bijbehorende machines als dlc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vos schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:59:
[...]

Hoe bedoel js FS22 is de laatste versie?
Ja dat is een goeie, ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar ik kan er niets meer over terug vinden :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:24:
je ziet echt wel verbeteringen in de game zitten.
bijvoorbeeld bij het bouwen dat het gras mooi om het gebouw komt te liggen en niet 5km aan asfalt.

Daarnaast zeggen meer ontwikkelaars vaak dat het de laatste versie is en daarna steeds willen upgraden.
Dat was Destiny van Bungie ook, maar toch is er Destiny 2 gekomen.
Kijk eens naar iedere Shooter of sport game waarvoor je ieder jaar betaald voor een update.
De keuze blijft aan jouw of je de nieuwe versie gaat kopen. Het is niet verplicht.

ETS2 loopt inderdaad al jaren mee, maar je ziet ook dat er veel zaken verkeerd gaan door de verouderde engine. Het zijn fantastische mensen bij SCS en het is knap hoe ze iberia hebben gemaakt in deze engine.
Geen op poppende bergen meer en betere FOV, dat is top.
Maar ook ETS2 zal zich ooit gaan wagen op een nieuwe versie.

Daarnaast mag je het concept van ETS2 en FS22 niet met elkaar vergelijken.
ETS2 plakt DLC's aan elkaar tot 1 grote map.
FS22 werkt met kleinere losse maps.
Het is voor ETS2 bijna geen doen om met ETS3 te gaan komen.
Dan moeten ze eerst HEEL europa opnieuw bouwen, dus is het voor hun beter om verder op dit model te gaan. uiteindelijk zal jij en ik gaan merken dat ETS2 flink verouderd zal zijn, maar ze komen er goed mee weg door Veel content en de fans blij te maken met updates.
Player1S schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Focus “eiste” wel een 2-jaarlijkse release. Die willen immers grof geld verdienen.
Ik heb wel het idee dat Giants juist een zo goed mogelijke boerderij spel wil neer zetten.

Qua mods heb je in zekere zin heel goed punt maar bepaalde dingen kun je nooit perfectioneren via mods.

Zoals ik al eerder zei, ik verwacht een tussenweg. Meer tijd tussen de games en meer dlc en patches.

Ze kunnen bijvoorbeeld 1 of 2 crop types + bijbehorende machines als dlc doen.
zeg eerlijk om de 2 jaar 40 euro moeten neerleggen voor de beste Farming game die er op dit moment is ?
Dat is toch heel erg weinig. (tenminste zo kijk ik er zelf persoonlijk na)
Als ze ieder jaar met een versie kwamen en er was maar 1 ding geupdate, dan is dat ook niet bijzonder.

ETS2 doet vaak 2 "grotere" updates per jaar.
Ik zie meer zaken toegevoegd zijn in FS22 in 2 jaar tijd, dus dat is prima.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Pykow schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:15:
[...]

zeg eerlijk om de 2 jaar 40 euro moeten neerleggen voor de beste Farming game die er op dit moment is ?
Dat is toch heel erg weinig. (tenminste zo kijk ik er zelf persoonlijk na)
Als ze ieder jaar met een versie kwamen en er was maar 1 ding geupdate, dan is dat ook niet bijzonder.

ETS2 doet vaak 2 "grotere" updates per jaar.
Ik zie meer zaken toegevoegd zijn in FS22 in 2 jaar tijd, dus dat is prima.
Wat jij of ik van die €40 per 2 jaar vinden is niet zo relevant.
Effectief gezien is dat wel een korte periode om nieuwe game neer te zetten. Dus vaak is het een evolutie.

Door meer tijd er tussen te laten hebben ze meer tijd om daadwerkelijke stappen te maken.

SCS zullen ze niet 1 op 1 kopiëren omdat inderdaad lastig wordt. Hoewel ETS2/ATS ook een actieve mod community heeft

Persoonlijk durf ik wel €24 in te zetten dat FS24 er niet zal komen. Denk eerder een FS25 of zelfs FS26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik wil het spel wel eens proberen eerst.

ETS, ATS vind ik wel tof, maar My Summer Car is me dan weer te hardcore. Het zou al schelen als je in Mysummercar bijvoorbeeld iemand kon bellen voor hulp (maar ja, jaren 90 :p ) of als je wat ingame missies had om de onderdelen bij elkaar te halen ipv hier is een half complete auto, zoek het maar uit. Ik weet niet hoe dat in Farming Simulator is, ik weet niks van traktors en welke ploeg ik wanneer nodig heb enzo namelijk :p

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 28-07-2021 13:44 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:31
Marzman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:43:
Ik weet niet hoe dat in Farming Simulator is, ik weet niks van traktors en welke ploeg ik wanneer nodig heb enzo namelijk :p
Maak je geen zorgen, voorkennis is niet nodig.. Net als met FS2020, ik vlieg wel, maar je wilt mij IRL echt niet als piloot... Weet niks van vliegtuigen..

Ik heb behoorlijk wat uurtjes in FS19 zitten, en vermaak me er nog regelmatig mee. Door de veelheid aan opties kun je je eigen weg er in zoeken. Wil je vee houden, alleen graan verwerken, bomen omzagen.. Gewoon doen waar je zin in hebt..

En bij de keuzemenu's van de apparatuur staat vaak wel welk onderdeel op welke machine past..

Wel veel tijd vrijmaken, het is een tijdverslindend spel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
Zo hardcore is het niet maar je moet uiteraard wel weten welke handelingen je moet doen ja. Maar dat leer je in het spel ook wel.

Zo enorm diep is het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik wil het spel wel eens proberen eerst.

ETS, ATS vind ik wel tof, maar My Summer Car is me dan weer te hardcore. Het zou al schelen als je in Mysummercar bijvoorbeeld iemand kon bellen voor hulp (maar ja, jaren 90 :p ) of als je wat ingame missies had om de onderdelen bij elkaar te halen ipv hier is een half complete auto, zoek het maar uit. Ik weet niet hoe dat in Farming Simulator is, ik weet niks van traktors en welke ploeg ik wanneer nodig heb enzo namelijk :p
Ik volg je hierin helemaal.
Simulaties zijn leuk, maar sommige zijn echt hardcore en gaat veel tijd in zitten voordat je het door gaat krijgen.
Train simulator, Flight simulator allemaal games die mij leuk lijken, maar ik heb totaal geen verstand van die dingen.

ETS2 is meer een ontdekkingsgame dan een echte simulator. Heel makkelijk op te pakken en als je netjes rijd, dan zal je ook nooit in de schulden kunnen komen.

Framing simulator kan je heel simpel spelen en in game wordt het je ook via tutorials uitgelegd.
Toen ik begon wist ik niet eens wat Cultiveren was, Ploeg ? dat is toch een club ?
oogsten ? wanneer moet dat ?

Ik heb zelfs op een notitieblaadje de stappen opgeschreven om het te leren.
Nu ben ik op het niveau dat ik alles kan oogsten en bosbouw zal mij ook nog wel lukken.
Maar Vee onderhouden ?
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb gelukkig paar vrienden die het al langer spelen, maar die hebben mij nog nooit geleerd wat de stappen zijn.
Ik heb wel op onze eigen Multiplayer server dieren onderhouden.
Ik weet dat je water bij moet vullen. Voedsel, mest opruimen etc.
Maar een maat had al een hele boederije staan, waar we iedere 1 3 volle tanks melk aan inkomsten hadden.

Maar goed het is te leren.
Ik kon alleen nog geen Nederlandstalige uitleg video's vinden hierover.
Ja wel in het Engels, maar sommige woorden gebruik ik niet dagelijks haha.
fertilizer, Plow etc. dus als ik een hele tutorial volg, moet ik soms 2x luisteren ;)
Vooral met engelse en boerse accenten haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:31
En vergeet niet dat er een miljoenmiljard youtube-tutorials bestaan die goed te volgen zijn, ook al heb je geen idee waar tarwebrood vandaan komt.. ;)

edit: Wel in het engels vaak, klopt.

En hier natuurlijk veel mede-tweakers die graag de helpende agrarische hand bieden..

[ Voor 7% gewijzigd door strider1007 op 29-07-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb al wat video's gekeken, zit al te twijfelen om 19 al te halen of te wachten op 22 :p De koeien zien er beter uit in 19 trouwens in de vergelijkingsvideo's :p Ik denk dat ik wacht op 22, kan ik het in Stadia kopen als het daar dezelfde prijs heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik weet niet hoe dat in Farming Simulator is, ik weet niks van traktors en welke ploeg ik wanneer nodig heb enzo namelijk :p
Mijn filosofie in gaming: doen = leren.
Zoals Pykow al aangeeft heeft de game enkele korte tutorials waarin je de basics leert.
Verder heb je in de game de optie om contracten voor (npc) boeren te doen waarbij je de benodigde machines kunt huren voor die specifieke job. Op die manier leer je vrij snel welke machines je voor welk werk nodig hebt.

Voordat ik aan FS19 begon wist ik er ook helemaal niks van en ik ben vanaf scratch begonnen met alleen maar wat geld. Mijn aanpak was toen als volgt:
Wat moet ik als eerste doen? Mijn veld ploegen. Dus kocht ik een ploeg.
Een ploeg alleen doet niks, dus kocht ik een tractor en ging ploegen.
Oké, nu moeten er volgens mij zaadjes in de grond, dus kocht ik een zaaier en een zak zaad.
Mijn veld was 0% bemest zag ik, dus op zoek gegaan naar een bemester en het land gaan besproeien.
Opeens groeide er onkruid tussen mijn gewas, dus in de shop gezocht naar een machine om onkruid te bestrijden.
Na verloop van tijd was mijn gewas klaar voor de oogst en dus een goedkope harvester met header gekocht.
Maar waar laat ik mijn graan? Hup, terug naar de shop en een trailer gekocht.

Zo heb ik langzaam maar zeker wat geld verdiend (de economie stond op normaal om niet gelijk te bulken van het geld, ik wilde het niet te makkelijk maken), kon er steeds wat veldjes bijkopen en oude, kleine machines vervangen door nieuwere, grotere en snellere machines.
In de tussentijd deed ik veel contracten om te leren wat ik voor andere gewassen nodig had.
Voor ik het wist had ik 300 uur in de game zitten, 80% van alle velden in bezit en waren overal diverse helpers bezig om een deel van het werk uit handen te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Marzman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:50:
Ik heb al wat video's gekeken, zit al te twijfelen om 19 al te halen of te wachten op 22 :p De koeien zien er beter uit in 19 trouwens in de vergelijkingsvideo's :p Ik denk dat ik wacht op 22, kan ik het in Stadia kopen als het daar dezelfde prijs heeft.
22 november duurt lang als je nu al zin hebt om farming te spelen ;)
Ik ben zelf pas ergens dit jaar begonnen met FS19.
Overgehaald door een maatje uit Groningen (Tja boeren)
Superkiwi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Mijn filosofie in gaming: doen = leren.
Zoals Pykow al aangeeft heeft de game enkele korte tutorials waarin je de basics leert.
Verder heb je in de game de optie om contracten voor (npc) boeren te doen waarbij je de benodigde machines kunt huren voor die specifieke job. Op die manier leer je vrij snel welke machines je voor welk werk nodig hebt.

Voordat ik aan FS19 begon wist ik er ook helemaal niks van en ik ben vanaf scratch begonnen met alleen maar wat geld. Mijn aanpak was toen als volgt:
Wat moet ik als eerste doen? Mijn veld ploegen. Dus kocht ik een ploeg.
Een ploeg alleen doet niks, dus kocht ik een tractor en ging ploegen.
Oké, nu moeten er volgens mij zaadjes in de grond, dus kocht ik een zaaier en een zak zaad.
Mijn veld was 0% bemest zag ik, dus op zoek gegaan naar een bemester en het land gaan besproeien.
Opeens groeide er onkruid tussen mijn gewas, dus in de shop gezocht naar een machine om onkruid te bestrijden.
Na verloop van tijd was mijn gewas klaar voor de oogst en dus een goedkope harvester met header gekocht.
Maar waar laat ik mijn graan? Hup, terug naar de shop en een trailer gekocht.

Zo heb ik langzaam maar zeker wat geld verdiend (de economie stond op normaal om niet gelijk te bulken van het geld, ik wilde het niet te makkelijk maken), kon er steeds wat veldjes bijkopen en oude, kleine machines vervangen door nieuwere, grotere en snellere machines.
In de tussentijd deed ik veel contracten om te leren wat ik voor andere gewassen nodig had.
Voor ik het wist had ik 300 uur in de game zitten, 80% van alle velden in bezit en waren overal diverse helpers bezig om een deel van het werk uit handen te nemen.
Precies zo ben ik ook begonnen en zover ben ik nu ook met mijn kennis.
Ik doe alleen nog niks met helpers, want die rijdens meestal heel scheef.
Ik gebruik wel de mod Follow me als ik met mijn harverster en trailer naar een veld wil gaan.

Ik blijf het gek vinden als ik gras van het land haal en ik stop het tussen 2 betonblokken, dat het daarna geen gras meer is, maar dat het volgens mij kaft is geworden of WSC ofzo iets.
8)7 I'm a noob.

Ik zei het al, ik ben nooit verder gegaan dan de standaard oogsten van de zaden zoals Zonnebloemen, aardappelen, haver, sojabonen etc. Balen maken, maar die verkocht ik dan ook weer.
Op multiplayer wel eens in een trailer gestopt (2x gras en 1x hooi) en je had gemengd ratsoen ofzo iets.

Ik weet niet eens van welke er Stro of hooi vanaf komt ;).
of dat nu haver is of graan, dat vergeet ik maar steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Stro komt van gewassen en hooi is gedroogd gras ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pykow schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:43:
[...]

22 november duurt lang als je nu al zin hebt om farming te spelen ;)
Ik ben zelf pas ergens dit jaar begonnen met FS19.
Overgehaald door een maatje uit Groningen (Tja boeren)
Je hebt gelijk, ik dacht dat er september stond, gisteren een steam key gekocht voor 10 euro en een uurtje gespeeld ;) Nu even kijken hoe leuk ik het vindt.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SemperFidelis schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:43:
Stro komt van gewassen en hooi is gedroogd gras ;)
Dus gras maaien, even laten liggen en dan op pikken kom ik aan hooi (wat logisch klinkt)
Marzman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:50:
[...]

Je hebt gelijk, ik dacht dat er september stond, gisteren een steam key gekocht voor 10 euro en een uurtje gespeeld ;) Nu even kijken hoe leuk ik het vindt.
Ja een tientje is ook niks ;)
Ga je echt wel plezier aan beleven.
Ga anders ook wat video's kijken of live streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Pykow schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Dus gras maaien, even laten liggen en dan op pikken kom ik aan hooi (wat logisch klinkt)
Ho ho, eerst nog met de tedder eroverheen anders wordt het geen hooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

SemperFidelis schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Tenzij hij de seasons mod gebruikt :p maar is meer voor fs19 topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 30-07-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SemperFidelis schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:20:
[...]

Ah met de schudder eroverheen dus ;) ik dacht gewoon mooien zodat er lijntjes liggen en wachten ;)
Ik heb altijd een maaier die 1 lijntje achter laat, zodat het makkelijk op te rapen is met een grasopraper of balenmaker ;)

Dit is inderdaad FS19 praat haha, dus zal verder ophouden de noob uit te hangen :+

Ik heb wel zin in FS22 om straks met de winkels te gaan werken.
Graan naar de bakker brengen en het brood vervolgens te verkopen, zoals ze in de stream dat aangaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben nu opnieuw begonnen in Felsbrunn. Ik moet zeggen dat ik het een betere map vind dan Ravenport, de boerderij ligt wat meer centraal waardoor alles dichterbij is en ik heb twee grote velden ipv kleintjes.

Nog niet zo veel kunnen doen. Ik ben het veld dat klaar staat weer aan het leeghalen. Een helper rijdt met een harvester en ik rijd een beetje op en neer met het stro en heb wat dingen gekocht in de winkel en de renault weer ingeruild. Het is misschien wel interessant om te weten met welke apparatuur je meteen het hele veld kan doen dat ik niet continu de helper moet helpen het ding te legen bij de silo en dat ik zelf niet heel de tijd op en neer naar de hooizolder hoef.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24
@Marzman Je zit nu in het FS22 topic ipv FS19.

wat betreft je vraag je kan verschillende routes op:
  • Een ander gewas verbouwen, tarwe levert redelijk veel product per hectare op, koolzaad of soja leveren minder product per hectare, maar dat wordt weer gecompenseerd door de hogere prijs die je krijgt. Deze twee gewassen leveren overigens ook geen stro op, dat kan zowel een voor- als nadeel zijn. Tarwe vereist ook redelijk wat zaaigoed, koolzaad of soja minder wat voordelig is als je een zaaimachine hebt met kleine voorraadtank.
  • Grotere machines hebben veelal ook een grotere voorraadtank en hoeven dan ook minder vaak geleegd danwel bijgevuld te worden, maar hebben ook een groot prijskaartje. Je kan ook kijken naar aangepaste machines (mods) kijken, deze zijn in twee categorien op te delen realistisch en cheats, met de de laatste bedoel ik machines die aangepast zijn en bijvoorbeeld een veel grotere tank hebben dan mogelijk.
  • Andere optie is werkzaamheden automatiseren met Courseplay mod en/of Autodrive mod. Met Courseplay kan je een route vastleggen van het veld naar lospunt en terug naar het veld en vervolgens een trekker met kar op deze route zetten om automatisch de combine te lossen in de kar en als de kar vol is deze te lossen op het lospunt. Beide mods zijn behoorlijk geavanceerd en hebben een behoorlijke leercurve.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Omdat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn:
Zojuist FS22 besteld voor de PS5 voor €43.
Voor een nieuwe PS5 game een érg fijn prijsje wat, als je ziet hoeveel uur er uiteindelijk in zal gaan zitten, eigenlijk belachelijk goedkoop is.
En ik heb nog niet eens een PS5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
[edit]

[ Voor 97% gewijzigd door krablander op 07-08-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@krablander Ik heb 'm bij Allyourgames besteld. Laagste prijs volgens budgetgaming.

• Hammie
Weer een nieuw filmpje op hun YT kanaal dit keer de europamap. Bizar hoe slecht, 3! Jaar ontwikkeling en ze komen met een opgepoetste FS19. Geluid is beter maar dat hadden ze in 19 al moeten fixen.
Ik ga dit keer wel wachten op een sale ofzo, vanuit principeoogpunt. Makkelijk geld verdienen dat is enige wat ze boeit

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Hammie Ik heb net 19 en ben daar nog niet overal aan toegekomen. Seizoenen en extra crops hoef ik voorlopig ook niet. Maar het is altijd een soort update toch met wat nieuwe dingen er in? Ik denk dat ik aan die nieuwe dingen niet eens toe ga komen omdat ik het te weinig speel om ingewikkelde gewassen of dieren te kunnen hebben. Maar ik zou het spel op zich wel binnen Stadia willen hebben ipv in Geforce Now hoe ik het nu speel.

Ik ben nu ook Clarksons farm aan het kijken. Grappig dat ik daar ook nog dingen van opsteek :)

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 26-08-2021 11:04 ]

/▌

Wat me vooral opvalt aan de nieuwe trailer is het gebrek aan detail. Net alsof ze de opnames gemaakt hebben met veel settings op low detail of zoiets.

Ik kan het niet helemaal pin-pointen, maar het ziet er grafisch een stuk minder uit dan m'n huidige settings in FS19. Terwijl je weet dat de nieuwe FS juist grafisch weer een stapje beter hoort te zijn.

Dus wat raar om een trailer uit te brengen en dan op een setting dat het er 'nep' uitziet (niet echt goede reclame maken).
(nu heb ik de settings in FS19 ook wel erg hoog staan, maar dan nog >:) ).

Dat de nieuwe Farming Simulator erg veel lijkt op de vorige is iets wat je iedere keer hoort, toch zijn er iedere keer wel veranderingen, maar niet altijd grafisch erg nadrukkelijk.

Zijn wel van die filmpjes dat ze de verschillende generaties van Farming Simulator met elkaar vergelijken (ook vanwege de kritiek af en toe dat het gewoon iedere keer hetzelfde is). Dan kun je duidelijk de verschillen zien.

Bovendien, sport games (voetbal, formule 1) of de 13 in een dozijn oorlog shooters (CoD, Battlefield) brengen ook zo'n beetje ieder jaar hetzelfde weer uit en dan is het allemaal prima (de oorlog shooters moeten het volgens mij ook puur hebben van de graphics tegenwoordig).

Hoe dan ook, die nieuwe Farming Simulator komt hier toch wel :P

• Superkiwi
Eens met je verhaal :)
Als ik de eerdere videos met de developers bekijk hebben ze wel meer detail aangebracht in de game; oa de '3d' textures op de grond, het wapperende graan en de voertuigen. Ik zie het wel als de game hier komt en hij is al besteld dus komt er toch wel. Ik verwacht geen 4k graphics en dat hoeft van mij ook niet per se, gameplay is belangrijker imo. Wat ik wel hoop is dat de draw distance een heel stuk groter is, die was in FS19 (bedroevend) laag.

• Player1S
Grafisch misschien geen grote stap maar op andere fronten hebben ze juist flinke stappen gemaakt

seasons build in
factories build in

in de trailer zie je dat je nu ook stenen moet rapen in het veld (zal optioneel zijn of bv -10% opbrengst zijn zoals ploegen of lime ook is).

In eerdere filmpjes zagen we de optie AI Menu. Hier hebben we nog niks van gezien maar dit lijkt te hinten op een build in follow me en/of course play.

Verder sluit ik me aan bij @Superkiwi gameplay is pre. Draw distance mag verbetering.

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-04 20:03

Orphu

(Space)nerd

UPDATE officiële gameplay trailer: YouTube: Farming Simulator 22: First Gameplay Trailer

over FS22:

Ik vraag mij vooral af welke machines er straks standaard in de game zitten die ook in FS 19,17 & 15 zitten. Elke nieuwe versie zijn er DLC's die nu standaard zijn geworden, maar standaard machines die nu alleen als mod beschikbaar zijn, zoals de ronde balen trailer. Zo zijn er nog wel meer.

Ik hoop vooral dat ze de shop weer verbeteren, Het is fijn dat er verschil zit tussen de kleine, medium en grote tractors, maar maak een compare optie of een keuze tussen lijst en mozaïek weergave. Nu zit ik nog steeds vaak te scrollen naar mijn gedownloade tractors en DLC modellen om te kijken welke beter is.

Ik meen dat ze aan de Draw distance gingen werken en verbeteren, dat zou fijn zijn maar hopelijk verhoogt dat de systeem eisen niet enorm.

[ Voor 8% gewijzigd door Orphu op 26-08-2021 14:08 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het is grafisch niet bepaald goed te noemen, erg jammer. Lijkt meer op 19 met DLCs.

Natuurlijk is gameplay het belangrijkste, maar je mag meer verwachten vind ik.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 26-08-2021 14:22 ]

• spacy
  • Laatst online: 10:27

spacy

+++

Ik heb meerdere filmpjes gekeken, maar er zitten wel degelijk best lastige ontwikkelingen in voor de bouwers van dit spel.

-verbeterde grond textures
-de stro die uit de oogst machines gespoten wordt nu 3d ipv 2d
-detailering van machines rondom kantelen van laadbak etc
-de economie rond bedrijven ook helemaal netjes maken rondom multiplayer etc
-seizoenen, ja dit was mogelijk al zo goed als af in DLC
-nieuw type gereedschap
-verbeterde AI voor helpers
-manueel schakelen, maar ook de automatische versie hiervan en daarbij behorende motorgeluiden etc, onderschat de complexiteit hiervan niet ten opzichte van autorace spellen, die niet verder komen dan 6 versnellingen.

en dan komen er vast bnog een hoop nieuwe voertuigen, gewassen, landschappen/gebouwen bij.

Als ontwikkelaar zou ik zo'n lijst wel degelijk vieren met een mooie nieuwe versie. En dat ook nog eens op hoeveel paltformen ?

• Superkiwi
Tijdens de 300+ uur die ik in FS19 heb gestoken heb ik constant de ingame playslist aan gehad, ik moet bekennen dat ik die op een gegeven moment wel een beetje beu was :P
Hopelijk is de playlist in FS22 een stuk uitgebreider en nieuwer. Daar heb ik tot nu toe nog niks over gehoord eigenlijk.
Wat ik ga proberen is om het gamegeluid via de tv te laten lopen en mijn eigen muziek via de surround set. Als dat lukt ben ik ook happy.

Hoe deden jullie dat met FS19?
Apart ergens muziek aan, spelen zonder muziek of ook alleen de ingame playlist?

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-04 20:03

Orphu

(Space)nerd

Superkiwi schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:51:
Hoe deden jullie dat met FS19?
Apart ergens muziek aan, spelen zonder muziek of ook alleen de ingame playlist?
Ik gebruik de ingame Internetradio, weet niet of die alleen op PC beschikbaar is?

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• Superkiwi
Ik denk het wel, ben zoiets op de console nog niet tegengekomen.
Al heb je op de consoles wel de Spotify app die je op de achtergrond kunt laten spelen (mits je een Spotify abonnement hebt uiteraard). Maar wie weet, misschien dat de PS5 hier wel nieuwe mogelijkheden voor biedt.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 26-08-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 09:06

Oxigeon

En zo is dat!

Superkiwi schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:03:
Ik denk het wel, ben zoiets op de console nog niet tegengekomen.
Al heb je op de consoles wel de Spotify app die je op de achtergrond kunt laten spelen (mits je een Spotify abonnement hebt uiteraard). Maar wie weet, misschien dat de PS5 hier wel nieuwe mogelijkheden voor biedt.
Ik gebruikte altijd de spotify app op de ps4

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Hammie
Dat filmpje bedoelde ik ook, check de reacties maar. Ben lang niet de enige die op z'n zachts gezegd niet onder de indruk is.

Het ETS2 model zou hen beter passen, gewoon doorontwikkelen en DLC aanbieden voor hen die het willen hebben. Denk alleen dat de businessmodel van giants meer geënt is op makkelijk cashen. Ze weten dat hordes gewoon blijven kopen, totaal geen prikkel tot verandering en geen concurrentie. C&C is ook al dood dus lachend door naar deeltje zoveel en graaien maar weer. (Kijk naar xplane die moeten door MSFS nu wel aan de bak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Hammie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:03:
[...]

Dat filmpje bedoelde ik ook, check de reacties maar. Ben lang niet de enige die op z'n zachts gezegd niet onder de indruk is.

Het ETS2 model zou hen beter passen, gewoon doorontwikkelen en DLC aanbieden voor hen die het willen hebben. Denk alleen dat de businessmodel van giants meer geënt is op makkelijk cashen. Ze weten dat hordes gewoon blijven kopen, totaal geen prikkel tot verandering en geen concurrentie. C&C is ook al dood dus lachend door naar deeltje zoveel en graaien maar weer. (Kijk naar xplane die moeten door MSFS nu wel aan de bak)
Ze lijken juist nu richting ETS te gaan.

Focus (uitgever van Fs19 en eerdere) wou lekker cashen. De game wordt nu door Giants zelf uitgebracht.
In de gamepass zit nu ook iets wat ze "expansion" noemen. Afwachten natuurlijk wat dat in houdt maar ik hoop stiekem op zaken als gewassen + bijbehorende machines als uitbreiding.

Ik verwacht niet dat ze volledig richting ETS model gaan maar niet meer elke 2 jaar (wat het tot 19 was) een nieuwe versie.

• Hammie
Player1S schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:47:
[...]

Ze lijken juist nu richting ETS te gaan.

Focus (uitgever van Fs19 en eerdere) wou lekker cashen. De game wordt nu door Giants zelf uitgebracht.
In de gamepass zit nu ook iets wat ze "expansion" noemen. Afwachten natuurlijk wat dat in houdt maar ik hoop stiekem op zaken als gewassen + bijbehorende machines als uitbreiding.

Ik verwacht niet dat ze volledig richting ETS model gaan maar niet meer elke 2 jaar (wat het tot 19 was) een nieuwe versie.
Komen er waarschijnlijk meer, in het stukje interview gaf een dev aan dat ze wel naar VR kijken maar dat het niet in 22 komt. Maw er komt wellicht een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Leuk, er is een derde map in Frankrijk!

Hopelijk een goedeNederlandse map snel op modhub voor consoles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 09:05
SemperFidelis schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:12:
Leuk, er is een derde map in Frankrijk!

Hopelijk een goedeNederlandse map snel op modhub voor consoles...
Inderdaad, zoals Hollandscheveld, heerlijke map is dat.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen met de next gen consoles zoals de PS5. Ze hebben aangegeven dat het qua gameplay geen verschil gaat zijn maar grafisch wel tussen de oude consoles en de nieuwe. Hopelijk gaat het verschil groot zijn. Ik speel nu namelijk FS19 op PS5 en op pc, grafisch is het een wereld van verschil.

Inmiddels zijn de eerste YouTubers bezig met een preview version, zoals: https://youtu.be/R2ywBute8EE

[ Voor 8% gewijzigd door SnoopBok op 01-09-2021 20:39 . Reden: YouTube link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
SnoopBok schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:37:
[...]

Inderdaad, zoals Hollandscheveld, heerlijke map is dat.
Hou op!! Ik heb een dik 80uur safe weg gegooid van die map terwijl ik dacht dat ik een andere safe had geselecteerd!
En op xbox niet terug te halen. ;w

• Derbiss
Superkiwi schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:51:
Omdat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn:
Zojuist FS22 besteld voor de PS5 voor €43.
Voor een nieuwe PS5 game een érg fijn prijsje wat, als je ziet hoeveel uur er uiteindelijk in zal gaan zitten, eigenlijk belachelijk goedkoop is.
En ik heb nog niet eens een PS5 :P
Ik twijfel elke dag om hem te kopen of niet.. ;)
Maar zoals ik hier al las; zoveel verschil zie ik voorlopig nog niet met fs19..
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste