Toon posts:

[Multi] Farming Simulator 2019 OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste
Acties:

Inleiding

Farming Simulator 19 is de laatste versie uit een lange reeks simulatiegames waarbij je je eigen boerderij runt. Je verdient geld door gewassen te verbouwen op het land, door missies te doen of door dieren te houden. Met het geld dat je daarmee verdient, kun je nieuwe machines, velden of dieren kopen.

Wat is er nieuw

Ten opzichte van de voorgaande versie is er een compleet nieuwe game engine gebruikt voor nog betere graphics. Ook zijn er diverse nieuwe voertuigen, gewassen en dieren bijgekomen. Zo zijn er diverse voertuigen uit het gamma van John Deere toegevoegd, is het mogelijk om katoen te verbouwen en om paarden te houden én op ze rond te rijden. In totaal zijn er meer dan 300 verschillende werktuigen en voertuigen van meer dan 100 verschillende merken.
Ook zijn er twee nieuwe maps: Ravenport, in de setting van het Amerikaanse zuiden en Felsbrunn met een Duits thema.

Minimale systeemeisen

CPU: 2,5GHz Intel Core i3-2100T of gelijkwaardige AMD
Geheugen: 4GB
Video: Nvidia GeForce GTX 560, AMD Radeon HD 7770 of beter
Opslag: 20GB

Release date

20 November 2018 voor PC, Mac, Xbox One, Playstation 4 en Commodore 64

Mods

Het leuke aan Farming Simulator is de grote hoeveelheid uitbreidingen (mods) die je kunt downloaden. Denk bijvoorbeeld aan werktuigen, tractoren, gebouwen, maps, eigenlijk alles dat je kunt bedenken. Vaak zijn ze door gebruikers zelf gemaakt, soms ook door Giants zelf (bijv backports van machines uit oudere FS delen).
Voor PC gamers zijn er naast het ingame menu ook sites als farmingsimulator19mods.com of FS19 Mods, waar zeer veel content op aangeboden wordt. Het installeren van een mod doe je door het gedownloade zip bestand te verplaatsen naar:
Mijn Documenten > My Games > FarmingSimulator2019 > mods
Vervolgens dien je bij het laden van je savegame nog even aan te vinken welke van je geïnstalleerde mods je wilt gebruiken.

DLC

Naast mods zijn er ook officiële DLC's:
  • Alpine Farming Expansion - Kleine voertuigen en werktuigen speciaal voor in bergachtig terrein.
  • Platinum Expansion - equipment pack met vanalles aan Claas tractoren, combines en werktuigen
  • Grimme equipment pack - voor de diehard aardappel boer
  • Kverneland & Vicon equipment pack - uitgebreid pakket aan werktuigen van deze twee fabrikanten
  • Bourgault DLC - Zaaimachines en cultivatoren, groot spul dat in de VS en Canada wordt gebruikt
  • Anderson Group Equipment Pack - Balenpersen, balenwikkelaars, balentransport.
  • John Deere cotton DLC - een John Deere aanvulling op de bestaande katoen machines

Interessante links

Officiële website
Pagina met downloadbare mods
Andere pagina met downloadbare mods
Profit analysis - wat levert het meeste geld op? (Engels)

[Voor 53% gewijzigd door MadMarky op 22-04-2021 16:41]

🖥️ | 🚗

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MadMarky schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:51:
[...]
Release date
19 November 2019 voor PC, Mac, Xbox One en Playstation 4
[...]
Gelukkig hoeven we niet nog een jaar te wachten, de release date volgens de site is 20 november 2018 ;)

[Voor 48% gewijzigd door Room42 op 15-11-2018 22:59]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Room42 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:57:
[...]
Gelukkig hoeven we niet nog een jaar te wachten, de release date volgens de site is 20 november 2018 ;)
Soms ben je iets teveel bezig met al die 19's :P

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik kijk er al naar uit, niet dat ik ben uitgekeken op FS 2017, maar FS19 heeft toch weer veel nieuwe (of verbeterde) dingen wat mij zeker leuk lijkt.

Grafisch behoorlijk een upgrade, maar ook kleine details (beter physics in de banden bijvoorbeeld).

Zit nu 's avonds af en toe even mee te kijken naar de livestreams (m'n broer kijkt die, en ongemerkt blijf je dan toch meekijken :P ) van FS19. Wel de Duitse want die zijn een heel stuk informatiever dan de Engelse stream (en gut, wat is die ene gast toch vervelend met echt ieder zinnetje "Absolutely fantastic!").

Enige puntje wat mij 'tegenviel' (kan ook zijn dat het opzettelijk nog geheim gehouden word) is dat ik geen John Deere veldhakselaar zag (ja, ik ben dol op zelfrijdende hakselaars, en hoe meer merken/modellen des te beter, en had ook heel erg gehoopt op een fatsoenlijke officiële hakselaar van John Deere).

Nouja, het zal de pret niet drukken hoor, maar had er wel op gehoopt.

• traibergen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-12-2022
Weet iemand of bol.com de collectors edition verzend op de dag van release of op de dag voor de release?

• Nemesizz
traibergen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:03:
Weet iemand of bol.com de collectors edition verzend op de dag van release of op de dag voor de release?
Bij mij was het zo (praat ik over andere games collectors edition pre-orders) dat ze het de avond voor de release gewoon verzenden en dat je het pakketje op de dag ván release gewoon in huis hebt.

Moet de postbezorging wel meewerken natuurlijk...

• traibergen
Dat zou echt heel fijn zijn! Gelukkig wordt de post bij mij thuis vrij vroeg bezorgd. (begin van de middag)

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01
Hier een paar leuke (Engelstalige) livestreams:

Xbox One

PC

Ik heb mijn pre-order ook vandaag gedaan via Steam. De enige en laatste keer dat ik een collector's edition wilde kopen was voor Gran Turismo: Sport. Dat liep toen helemaal fout, en de bestelling 1 week na release maar geannuleerd. Maar ik ben altijd de uitzondering op de regel :P .

[Voor 67% gewijzigd door pretpik op 18-11-2018 01:08]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 19:53
Nemesizz schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:41:
[...]

Bij mij was het zo (praat ik over andere games collectors edition pre-orders) dat ze het de avond voor de release gewoon verzenden en dat je het pakketje op de dag ván release gewoon in huis hebt.

Moet de postbezorging wel meewerken natuurlijk...
Op Amazon.co.uk kwam die bij mij de vorige keren pas enkele dagen later toe. Dus deze keer ook maar bij bol besteld. Geen zin om dan nog een week te wachten op de levering.

internix.be

• traibergen
Mijn collectors edition is vandaag verzonden.

• Room42
  • Niet online
Ik heb wat Let's Plays gekeken en het ziet er wel leuk vertrouwd uit! Ik moet wel echt wachten op mods als GPS en CoursePlay en ik wacht op een sale.

Hoe zit het met deze versie trouwens met Multiplayer? Kun je nu zelf een dedicated server draaien of moet je daar nog steeds weer een losse licentie voor aanschaffen (dan wel een server huren)? Dat vond ik met 17 ook echt belachelijk.
traibergen schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:55:
Mijn collectors edition is vandaag verzonden.
Dit soort "ik heb hem!" of "ik ook!"-posts dragen meestal niet zoveel bij aan ervaringen-topics :)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Nemesizz
Jump schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:27:
[...]

Op Amazon.co.uk kwam die bij mij de vorige keren pas enkele dagen later toe. Dus deze keer ook maar bij bol besteld. Geen zin om dan nog een week te wachten op de levering.
Verzending uit het buitenland (vanuitgaande dat je in NL woont :P ) kan langer duren. Had het ook over NL shops (vaak bestel ik bij Nedgame of Bol.com) en die leveren wel op de dag van release.

Toen ik spul bij de BBC shop (geen games, maar toen Top Gear) bestelde duurde het ook een paar werkdagen voordat ik het pas ontving. Dingen uit Duitsland bestellen duurt ook vaak 1 of 2 werkdagen.

Terug naar de game :P
Het is wel hopen dat ze snel komen met iets zoals die roller in FS17 waarmee je terrein wat kan aanpassen. Althans, de mod van de roller, zodat je zelf ook wegen kon aanleggen. Want nu kan dat schijnbaar nog niet (Duitse streams gevolgd, en daar gaven ze aan dat het nog niet kon).
En hoop op Followme, vond het een simpele maar fijne mod.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Yes bericht van bol. Morgen is ie binnen 8) Wordt nog vechten, mijn vriendin is ook fan van fs O+

Eerste wat mij opviel is dat er nog steeds niet iets van een slang te zien is bij het vullen van de sprayers uit een ibc container. Had een leuk detail geweest.

En ik hoop dat ze eindelijk de assistenten eens fatsoenlijk voor elkaar hebben. Bij alle voorgaande versies bleven je assistenten in bomen hangen, maakten ze velden niet af en nog meer van dat soort ongein.

[Voor 28% gewijzigd door wilco1985 op 19-11-2018 11:30]

• Nemesizz
wilco1985 schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:21:
En ik hoop dat ze eindelijk de assistenten eens fatsoenlijk voor elkaar hebben. Bij alle voorgaande versies bleven je assistenten in bomen hangen, maakten ze velden niet af en nog meer van dat soort ongein.
Zelf weinig last van gehad (Sosnovka map), velden waren ruim genoeg vrij (geen bomen waar een worker vast in kon blijven) en werkten ook velden gewoon volledig af (ik laat ze overigens alleen cultiveren/ploegen en zaaien geen oogst werkzaamheden die doe ik zelf).

Misschien bij custom maps een groter probleem of als je velden zelf uitgebreid hebt met een ploeg, maar de default size velden heb ik nog geen worker gehad die vast kwam te zitten.

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22
Nemesizz schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:08:
[...]
Terug naar de game :P
Het is wel hopen dat ze snel komen met iets zoals die roller in FS17 waarmee je terrein wat kan aanpassen. Althans, de mod van de roller, zodat je zelf ook wegen kon aanleggen. Want nu kan dat schijnbaar nog niet (Duitse streams gevolgd, en daar gaven ze aan dat het nog niet kon).
En hoop op Followme, vond het een simpele maar fijne mod.
Ik hoop ook zeker dat deze beiden snel komen. Tevens zou het mooi zijn als er een bale spike komt voor de shovel waarmee je de katoenbalen kan stapelen.

Wat mij nog wel tegenvalt tot nu toe is de manier waarop men de grond levelt bij het plaatsen van een placeable. De helling die soms ontstaat zou wel iets vlakker mogen.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:54
Als je de placable weghaalt blijft de leveling bestaan. Ze zijn wel bezig met een optie om ook terrein aan te passen.

• Jump
Nemesizz schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:45:
[...]

Zelf weinig last van gehad (Sosnovka map), velden waren ruim genoeg vrij (geen bomen waar een worker vast in kon blijven) en werkten ook velden gewoon volledig af (ik laat ze overigens alleen cultiveren/ploegen en zaaien geen oogst werkzaamheden die doe ik zelf).
In verschillende livestreams toch gezien dat er veel bomen terug dicht bij de velden staan, of vlak achter het veld een heuvel begint. En met een brede sproeier komen ze dan vast te zitten.

Of op velden met een trapeziumvorm, daar stoppen ze soms halfweg omdat ze onder aan rare hoek op de schuine kant komen. Geen idee als dit aangepast is. Zullen we na middernacht wel vernemen :)

internix.be

• Nemesizz
Jump schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:12:
[...]

In verschillende livestreams toch gezien dat er veel bomen terug dicht bij de velden staan, of vlak achter het veld een heuvel begint. En met een brede sproeier komen ze dan vast te zitten.

Of op velden met een trapeziumvorm, daar stoppen ze soms halfweg omdat ze onder aan rare hoek op de schuine kant komen. Geen idee als dit aangepast is. Zullen we na middernacht wel vernemen :)
Met een sproeier liet ik m'n workers ook nooit rijden, vind het zelf ook veel te leuk ;) (en ja, met dat soort brede apparaten had ik wel een vermoeden dat dat niet goed gaat met een worker). Daarom liet ik ze ook alleen cultiveren en ploegen (met een kleine cultivator/ploeg op de hef, niet een getrokken variant) zelfde met zaaien, gewoon een kleine 3 tot 6 meter ding op de hef en dat werkte prima.

• Room42
  • Niet online
Met Courseplay ging dat altijd wel goed. Wat vooral een goed idee is, is om eerst een headland te doen. Dan hoeven de workers niet zo ver van het veld af.

Maar ik heb het idee dat Courseplay voor FS19 nog nicht im sprache is ;(

[Voor 20% gewijzigd door Room42 op 19-11-2018 19:23]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 11:09
Courseplay 5 is voor fs19 al te halen:
http://www.farmingsimulator19mods.com/fs19-courseplay-5/

Dus succes vandaag voor degene die (nu) al mogen spelen. Ik heb hem via steam gekocht, gisteren kunnen pre-loaden, maar vandaag hele dag niet thuis, dus kan hem helaas niet opstarten :(

• wilco1985
Room42 schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:18:
Wat vooral een goed idee is, is om eerst een headland te doen. Dan hoeven de workers niet zo ver van het veld af.
Klopt, maar dat is een workaround voor iets wat gewoon goed zou moeten gaan.
Het gemartel met die workers zit er al sinds de eerste versies in. Echt jammer dat ze zoiets niet een keer goed oplossen. De sim staat niet meer in de kinderschoenen. Dan mag zoiets niet meer voorkomen vindt ik...
Als giants op deze manier de kantjes er vanaf blijft lopen is het een kwestie van tijd voor er een betere sim gaat komen die de zaken wel voor elkaar heeft. Er zijn inmiddels al wel een aantal alternatieven die aardig aan de weg timmeren.

[Voor 18% gewijzigd door wilco1985 op 20-11-2018 10:35]

• Room42
  • Niet online
@wilco1985 Daar ben ik het volledig mee eens! De AI had zeker een upgrade moeten krijgen in de nieuwe versie. Als die niet ontwikkeld is, hebben ze echt verkeerde prioriteiten gesteld.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Nemesizz
Room42 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:47:
@wilco1985 Daar ben ik het volledig mee eens! De AI had zeker een upgrade moeten krijgen in de nieuwe versie. Als die niet ontwikkeld is, hebben ze echt verkeerde prioriteiten gesteld.
Tja, vind ik niet, ze hadden workers ook helemaal weg kunnen laten. Meeste dingen ga je toch zelf doen (ga ik vanuit, ik in elk geval wel). En workers zijn gewoon even makkelijk voor simpele klusjes.

Voor de wat complexere taken zijn (of komen) er wel weer mods (Courseplay en/of FollowMe).

Nee, ik vind dat veel andere aspecten van de game veel belangrijker zijn, en daar zijn ze ook mee bezig geweest.

@Heyman
Dus succes vandaag voor degene die (nu) al mogen spelen. Ik heb hem via steam gekocht, gisteren kunnen pre-loaden, maar vandaag hele dag niet thuis, dus kan hem helaas niet opstarten :(
ALS die vandaag binnenkomt (je weet maar nooit met de post) ben ik waarschijnlijk de eerste paar uur zoet om de input bindings weer goed in te stellen, zal nog niet veel farmen worden vandaag denk ik ;) .
Gelukkig kan het nu wel meteen ingame, en niet testen, terug naar menu, game weer laden, instellen, weer testen, enz. Lijkt misschien een klein dingetje, maar "Implement 1" "Axis 1" (uhh, juist, welke is dat en wat doet ie? ) . Ik gebruik een stuur+pedalen en joystick.

• wilco1985
Nemesizz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:13:
[...]

Tja, vind ik niet, ze hadden workers ook helemaal weg kunnen laten. Meeste dingen ga je toch zelf doen (ga ik vanuit, ik in elk geval wel). En workers zijn gewoon even makkelijk voor simpele klusjes.

Voor de wat complexere taken zijn (of komen) er wel weer mods (Courseplay en/of FollowMe).

Nee, ik vind dat veel andere aspecten van de game veel belangrijker zijn, en daar zijn ze ook mee bezig geweest.

@Heyman
Voeg iets toe wat werkt of laat het weg. Nu is het half dat is frustrerend.

Input bindings is altijd wel even een ding. Werk met twee sticks voor kranen en loaders. Dat is even lastig configureren. Dat hebben ze overigens wel verbeterd door de versies heen.
Zag inmiddels in de p-nl app dat hij in de brievenbus zit :9

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 17:02

Vos

AFCA

Heyman schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:53:
Courseplay 5 is voor fs19 al te halen:
http://www.farmingsimulator19mods.com/fs19-courseplay-5/

CP is officieel nog niet gereleased. Dus pas op met zulke links.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hebben jullie ook dat het stuurwiel zwaar draait?? Ik had dit in FS17 ook al, maar toen niks mee gedaan. Nu heb ik dat weer in FS19 dus ik neem aan dat dit een optie is oid? Ik heb een Logitech G920.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Room42
  • Niet online
pwillemske schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:16:
Hebben jullie ook dat het stuurwiel zwaar draait?? Ik had dit in FS17 ook al, maar toen niks mee gedaan. Nu heb ik dat weer in FS19 dus ik neem aan dat dit een optie is oid? Ik heb een Logitech G920.
Kun je gewoon instellen in of FS19 of de Logitech Profiler.

- uBlock Origin
- uMatrix

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@Room42 Hmm, ik heb eventjes gespeeld in de Logitech Profiler, maar krijg het niet goed ingesteld, welke instelling moet ik aanpassen? Edit: ik heb ook totaal geen FFB Het is hetzelfde als wanneer je het stuur gewoon aansluit en dan gaat draaien, gewoon heel zwaar dus :/

Edit2: Mijn computer liep vast en na de herstart deed ie het meteen goed, na wat instellingen veranderd te hebben in LGS.

[Voor 50% gewijzigd door pwillemske op 20-11-2018 13:26]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Nemesizz
Ik moet bij mijn Logitech stuur wel elke keer eerst in profiler > controllers > intellingen en dan een keer draaien aan het stuur anders blijft ie uber zwaar gaan. Dacht eerst dat het lag dat ik een keer een Xbox controller had aangesloten, maar op m'n nieuwe PC (fresh install) doet ie precies hetzelfde.

Heb forcefeedback ook op...praktisch 0 gezet, zodat ik gewoon soepel kan sturen (doe toch geen racegames, alleen farming simulator, en hydrostatisch sturen hoort niet zwaar te gaan ;) ).

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:08
Vanochtend ook even geprobeerd. Na fs15 het spel een tijd niet gespeeld te hebben begon het toch weer te kriebelen om te farmen. Performance is nog wel om te huilen op een i5 6600k met gtx970. Wanneer ik AA aanzet heb ik extreme framedrops tot 5 fps. Vanavond nog maar even tweaken en kijken of het beter wordt.

Zijn er ergens (of hier) multiplayer communities? Lijkt me ook wel wat om met meerdere op 1 boerderij te werken.

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-03 18:49
Online met een groep lijkt mij ook wel.wat
Dan wel de modus waarbij je met niks begint beetje spannend houden dat wel

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-03 16:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik meld me ook! Vandaag binnen!

Wel heel vervelend dat het met de CD moet:/ Je kan hem niet op steam installeren. Iets met de DVD speler uit de kast halen...

Ik heb wel 2 codes gehad voor de DLC. Mocht ik iemand er blij mee maken, laat het weten :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Vos

Vos

AFCA

D3nnisd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:24:
Ik meld me ook! Vandaag binnen!

Wel heel vervelend dat het met de CD moet:/ Je kan hem niet op steam installeren. Iets met de DVD speler uit de kast halen...

Ik heb wel 2 codes gehad voor de DLC. Mocht ik iemand er blij mee maken, laat het weten :)
De Steam versie vereist geen DVD. Je hebt dan de Giant versie gekocht lijkt me?

Hier wel belang voor de DLC :) alleen weet niet of die dan werkt met de Steam versie...

[Voor 12% gewijzigd door Vos op 20-11-2018 16:35]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Vos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:35:
[...]

De Steam versie vereist geen DVD. Je hebt dan de Giant versie gekocht lijkt me?

Hier wel belang voor de DLC :) alleen weet niet of die dan werkt met de Steam versie...
Ik heb hem gewoon op CD gekocht bij Bol.com.
Je moet de code op giants doen, krijg je .exe file die je kan installeren.

• Nemesizz
marinos88 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:57:
Vanochtend ook even geprobeerd. Na fs15 het spel een tijd niet gespeeld te hebben begon het toch weer te kriebelen om te farmen. Performance is nog wel om te huilen op een i5 6600k met gtx970. Wanneer ik AA aanzet heb ik extreme framedrops tot 5 fps. Vanavond nog maar even tweaken en kijken of het beter wordt.

Zijn er ergens (of hier) multiplayer communities? Lijkt me ook wel wat om met meerdere op 1 boerderij te werken.
Erge framedrops kan verschillende oorzaken hebben. Eerste keer dat je speelt maakt ie cachefiles aan, dit kan inderdaad gepaard gaan met (korte) maar heftige framedrops. Had ik in FS17 ook na iedere patch, even hele map rond en volgende keer game loaden was het over.

Ten tweede, Farming Simulator heeft de eigenschap alle textures in het VRAM te laden. Ik kwam hier ook achter bij mijn vorige kaart een GTX 660Ti, die ongeveer hetzelfde 'kwaaltje' heeft als de GTX 970, laatste stukje VRAM is traag. Op 1080P enzo was het geen probleem (FS15 was dat geloof ik), maar als ik op 4K deed ging het texture memory naar 1,9GB (van m'n 2GB) en dan zat je 10 minuten te wachten in het loadscreen.
Als je dingen op hoge settings speelt kan het dus zijn (met veel mods en voertuigen) dat je boven de 3,5GB VRAM komt (weet niet zeker hoeveel het nu gebruikt).

En er zijn soms gewoon mods die buggy zijn (vaak niet op de officiële modhub, maar als je mods elders vandaan haalt kunnen er soms rare bugs inzitten die je framerates gewoon finaal omzeep helpen).

Dat laatste punt kun je terug zien in de logfile van de game, als die vol errors staat, heb je waarschijnlijk de boosdoener gevonden.

Want eigenlijk moet een GTX 970 het makkelijk kunnen trekken, kon m'n 660Ti (die aanzienlijk trager is) ook, alleen t/m 1080P.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:59
Geen unlocked framerate optie meer?

• Vos

Vos

AFCA

D3nnisd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:12:
[...]

Ik heb hem gewoon op CD gekocht bij Bol.com.
Je moet de code op giants doen, krijg je .exe file die je kan installeren.
Dan heb je de giants versie, non-steam dus.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

De DLC is bugged lijkt het. Het stationair geluid blijft draaien. :+ niet heel leuk:/

• rb23
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik heb hem ook inmiddels. Helaas wel een dvd. Is het mogelijk om ergens de code in te voeren om hem via een download te krijgen?

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:51
Uiteindelijk toch maar gekocht (was van plan om nog even te wachten). Maar valt me toch een beetje tegen qua versie die nu speelbaar is. Ik heb een tijd rond gereden om te kijken waar ik mijn farm zou beginnen, echter toen ik eenmaal mijn veld met zonnebloemen wilde gaan oogsten en de combine aanzetten kon ik deze niet meer in beweging krijgen. Alleen wanneer de header is ingeklapt kan ik weer rijden met de combine. Ook wanneer je cockpit view zit wordt het zicht uit de ramen langzaam steeds witter, soort plaatselijke mist

En de helft van de achteruitkijkspiegels op de John Deere werken niet, verspringen van zichtbaar wat er achter je gebeurt naar een abstract Mondrian werk :) Laat die update maar komen!

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Cooldevice schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:33:
Uiteindelijk toch maar gekocht (was van plan om nog even te wachten). Maar valt me toch een beetje tegen qua versie die nu speelbaar is. Ik heb een tijd rond gereden om te kijken waar ik mijn farm zou beginnen, echter toen ik eenmaal mijn veld met zonnebloemen wilde gaan oogsten en de combine aanzetten kon ik deze niet meer in beweging krijgen. Alleen wanneer de header is ingeklapt kan ik weer rijden met de combine. Ook wanneer je cockpit view zit wordt het zicht uit de ramen langzaam steeds witter, soort plaatselijke mist

En de helft van de achteruitkijkspiegels op de John Deere werken niet, verspringen van zichtbaar wat er achter je gebeurt naar een abstract Mondrian werk :) Laat die update maar komen!
Ik herken dit totaal niet tbh, Die spiegels werken prima. met mist/regen mag je niet harvesten.

• Cooldevice
D3nnisd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:50:
[...]

Ik herken dit totaal niet tbh, Die spiegels werken prima. met mist/regen mag je niet harvesten.
Klopt, maar ik bedoel dat wanneer ik switch van camera-mode. Het zicht vanuit de cabine langzaam van levende kleuren veranderd in een overbelichte versie. Wanneer ik dan weer terug switch naar de andere camera optie, springt alles weer terug naar het standaard kleurenpalet.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

• Nemesizz
Vol verwachting klopt ons hart... en dan blijkt dat Bol het pakketje niet heeft verstuurd 8)7 . Wel de DLC code (1st day edition, kreeg je voertuig extra), ook T&T code, maar hebben het zelf niet verstuurd naar de Postnl...
Word dus een dagje langer in FS17 bezig dan.
Vrijwel alles leveren ze optijd, en net deze game gaat het mis, zul je altijd zien.

@Cooldevice
En de helft van de achteruitkijkspiegels op de John Deere werken niet, verspringen van zichtbaar wat er achter je gebeurt naar een abstract Mondrian werk
Heb de opties van FS19 (helaas) nog niet kunnen bekijken, maar bij FS17 moest je zelf het aantal mirrors in de opties hoger zetten. Default staat ie vrij laag, en sommige voertuigen hebben meer dan 2 spiegels en dan verdween het zicht daarin. Moest bij mij in FS17 mirrors op 6 of 8 zetten geloof ik, omdat ze anders verdwenen.

• Cooldevice
Thanks @Nemesizz, dat wist ik niet.

Heb meteen even gekeken in de settings maar alles staat goed. Heb nog even wat rond gereden en wat blijkt, bij het rondkijken in de cabine tijdens het rijden veranderd het beeld van de spiegel. Maar ik las op Reddit dat er meer spelers last van hebben, zal wel spoedig verholpen worden :)

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Nemesizz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:06:
Vol verwachting klopt ons hart... en dan blijkt dat Bol het pakketje niet heeft verstuurd 8)7 . Wel de DLC code (1st day edition, kreeg je voertuig extra), ook T&T code, maar hebben het zelf niet verstuurd naar de Postnl...
Word dus een dagje langer in FS17 bezig dan.
Vrijwel alles leveren ze optijd, en net deze game gaat het mis, zul je altijd zien.
Jammer ! Ik heb hem gelukkig wel gehad. Zorg er wel voor dat je de CD kan afspelen in je pc, de code kan je niet op steam invullen.

Daarnaast krijg je de DLC 2 keer: er zit ook nog een code in het doosje

Heb het nu eventjes gespeeld. Wel apart dat je nu normaalgesproken echt he-le-maal vanaf scratch begint, dus ook zonder gebouwen. Maargoed het geeft je natuurlijk ook de ruimte om je helemaal op je eigen ding (veeteelt, akkerbouw, etc) te focussen.

🖥️ | 🚗

• bones
  • Laatst online: 25-03 16:47
Ik zit hier al maanden op te wachten, dus ik wilde deze game gisteren kopen, totdat ik de reviews op steam zag (mixed, terwijl de 2017 very positive had destijds). Dit weerhoud mij er van om de game te kopen. Lees overal dat er veel bugs in zitten, en dat het eigenlijk gewoon 2017 is met betere graphics en minder mogelijkheden.

Wat zijn jullie ervaringen?

Ik speel 2017 regelmatig nog overigens.

• pretpik
Gisteren heb ik een 1,5 uur kunnen spelen op Felsbrunn. Grafisch is er een hoop verbeterd en ook de winkel is een soort showroom geworden. Naar mijn mening zijn er juist meer mogelijkheden dan FS17 zoals katoenplanten en de melk die je nu zelf dient te verkopen. Men is gewend om met mods te spelen, sja dan voel je je nu wel erg beperkt. Vooralsnog ben ik positief :) .

• Heyman
Ik heb gisteren toch een kleine start kunnen maken, begonnen met wat kapitaal maar zonder machines en boerderij. Dat maakt het begin vooral lastig, omdat je nog niet precies weet wat de prijzen zijn van de gebouwen en de stukken land die je kunt kopen. Maar ondanks dat ik wat meer moeite heb met de juiste dingen terug vinden, ziet het er allemaal netter en strakker uit. de mogelijkheden zijn breder en de opdrachten die je voor iemand anders kan doen, zijn in het begin nog wat eentonig, maar kreeg gisteren ook direct een aanbieding om voor 16.000 euro een bietenveld te rooien.

Vanavond zeker weer verder :)
Het spel voelt inderdaad wat kaal als je gewend bent om met mods te spelen, maargoed die komen vanzelf weer beschikbaar. Verder is het zaak om klein te beginnen en inderdaad wat contracts te doen zodat er wat geld binnenkomt.
Ik wilde direct koeien gaan houden want je kunt nu immers hooi, sto en kuilvoer kopen in de shop zonder mods. Een korte optelsom leerde dat er wel heel veel bijgeleend moest worden voor alle machines. Ik beperk me nu eerst even tot schapen, dat geeft me ook de tijd om een eigen vooraad kuilvoer en stro op te bouwen.

Ik merk trouwens ook dat de besturing anders aanvoelt wanneer je met keyboard speelt, o.a. de automatische centrering van het stuur is veel minder sterk. Toch maar eens kijken of ik niet beter overstap op een gamepad of mijn racestuur aansluit.

[Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 21-11-2018 09:55]

🖥️ | 🚗

• Heyman
MadMarky schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:53:
Het spel voelt inderdaad wat kaal als je gewend bent om met mods te spelen, maargoed die komen vanzelf weer beschikbaar. Verder is het zaak om klein te beginnen en inderdaad wat contracts te doen zodat er wat geld binnenkomt.
Ik wilde direct koeien gaan houden want je kunt nu immers hooi, sto en kuilvoer kopen in de shop zonder mods. Een korte optelsom leerde dat er wel heel veel bijgeleend moest worden voor alle machines. Ik beperk me nu eerst even tot schapen, dat geeft me ook de tijd om een eigen vooraad kuilvoer en stro op te bouwen.

Ik merk trouwens ook dat de besturing anders aanvoelt wanneer je met keyboard speelt, o.a. de automatische centrering van het stuur is veel minder sterk. Toch maar eens kijken of ik niet beter overstap op een gamepad of mijn racestuur aansluit.
Schapen houden zal ik ook als eerste mee beginnen, is meestal wel iets gemakkelijker en kosten technisch zijn de opstartkosten gewoon een stuk lager.

Qua besturing liep ik daar ook tegen aan inderdaad, het duurt heel erg lang voordat ie weer gecentreerd is, zeker met een paar keer steken om netjes je land te bewerken, merk ik dat ik daar nog al moeite mee heb... haha

• Nemesizz
Van dat stuur (met keyboard) is een optie, zag ik in de streams van laatst althans. Je kan hem ook 'ouderwets' instellen dat het stuur meteen weer centreert.

M'n broer had ook over veel bugs en dergelijke gelezen op de forums (officiele forums), maar soms kun je toch beter zelf dingen ondervinden omdat je soms ook figuren hebt die dingen verkeerd instellen/gebruiken
(spelen zonder day-1 patch bijvoorbeeld).
Al is het wel zo dat placeables het terrein soms te drastisch veranderen in negatieve zin, dat zag je in de streams ook al een beetje.

M'n broer deed nogal veel met modden van geluid in FS17, en had even een mod gedownload om de XML file te bekijken, en geluid settings zijn daar erg basic van (alle machines gelijk schijnbaar, geen pitch offset, variërende volumes enz). Kan ook zijn dat het anders gebruikt word in FS19, maar daar zag hij wel een mogelijk 'probleem'.

Als het goed is komt het pakketje vandaag aan, kunnen we (m'n broer en ik) het zelf ondervinden hoe goed of slecht het daadwerkelijk is.
Ik kan alvast bevestigen dat niet alle machines hetzelfde geluid produceren ;)
Verder heb ik tot nu toe nog maar één bug gezien, namelijk dat alle machines weer schoon zijn zodra je een savegame laadt. Nogal low-impact dus dat zal wel een keer gefixt worden.

Verder zijn beide nieuwe maps nogal glooiend en dat kan vervelend uitpakken bij terrain-leveling wanneer je een placeable neerzet. Van wat ik heb gehoord wilde men daar ook nog wat mogelijkheden voor maken dat het terrein door de speler veranderd kan worden.

🖥️ | 🚗

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

pretpik schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:31:
Men is gewend om met mods te spelen, sja dan voel je je nu wel erg beperkt.
Ja, klopt. maarja, het spel is net uit. Dan valt het straks wel mee. Ik mis bijvoorbeeld de verlichting die je overal neer kon zetten.
pwillemske schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:16:
Daar zijn heel veel meldingen over in het FS forum. Zie
https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=965&t=131017
En voor jouw stuur:
https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=964&t=130161

Komt als het goed is een bugfix voor uit.
MadMarky schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:55:
Ik kan alvast bevestigen dat niet alle machines hetzelfde geluid produceren ;)
Verder heb ik tot nu toe nog maar één bug gezien, namelijk dat alle machines weer schoon zijn zodra je een savegame laadt. Nogal low-impact dus dat zal wel een keer gefixt worden.

Verder zijn beide nieuwe maps nogal glooiend en dat kan vervelend uitpakken bij terrain-leveling wanneer je een placeable neerzet. Van wat ik heb gehoord wilde men daar ook nog wat mogelijkheden voor maken dat het terrein door de speler veranderd kan worden.
Voor dat terein is ook een fix onderweg. Zie:
https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=965&t=129831
Terrain will not change back after selling a placeable/stable – Our new TerraForming-Feature is in the works though and will be delivered via a later patch. You will be able to edit the terrain inGame by then. To avoid this for now, save the game and then place the building/placeable. If you don’t like the outcome, reload the savegame you just saved before.

[Voor 38% gewijzigd door Mimiix op 21-11-2018 12:06]

• pretpik
D3nnisd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:04:
[...]

Ja, klopt. maarja, het spel is net uit. Dan valt het straks wel mee. Ik mis bijvoorbeeld de verlichting die je overal neer kon zetten.
Voila: https://www.modhoster.de/mods/flutlicht--6

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Hey, er zijn al mods!

Ik wacht echter nog even tot ie in de modhub staat. Veel makkelijker:)

Overgens ik bedoelde eigenlijk deze:
http://www.modhub.us/farm...-rear-attacher-lambo-1-0/
(in de modhub was ie zonder kooi)

• Room42
  • Niet online
D3nnisd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:10:
[...]

Hey, er zijn al mods!

Ik wacht echter nog even tot ie in de modhub staat. Veel makkelijker:)
Voorheen verschenen de goede mods niet altijd op modhub. En als ze er al stonden, waren ze vaak ook verouderd. Dus ik zou me daar zeker niet op blindstaren ;)

Is er trouwens al iets bekend over de Linux-support? Draait het een beetje onder Steam Proton (aka Play on Linux)?

[Voor 14% gewijzigd door Room42 op 21-11-2018 13:38]

- uBlock Origin
- uMatrix

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:51
Gisteren ook begonnen, met de Xbox versie.
Mis wel wat, wat voor mij wel handig/ verdiepend zou werken.
- Je kan maar 1 pallet/ box tegelijk verplaatsen. Je kan ze wel stapelen, maar op elkaar gestapeld verplaatsen vind ie niet leuk.
- En ik mis een "platte" wagen om bins en pallets met bv. zaden te verplaatsen.

Misschien dat ik eens moet gaan leren "modden"

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SpEcTeR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:41:
Gisteren ook begonnen, met de Xbox versie.
Mis wel wat, wat voor mij wel handig/ verdiepend zou werken.
- Je kan maar 1 pallet/ box tegelijk verplaatsen. Je kan ze wel stapelen, maar op elkaar gestapeld verplaatsen vind ie niet leuk.

Misschien dat ik eens moet gaan leren "modden"
Is deze versie veel beter dan de 2015 versie die je kan krijgen met Game Pass?

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Room42 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:37:
[...]

Voorheen verschenen de goede mods niet altijd op modhub. En als ze er al stonden, waren ze vaak ook verouderd. Dus ik zou me daar zeker niet op blindstaren ;)
Dat wist ik niet! Ik vond het altijd makkelijk om via die modhub ingame te werken. Waar haal je ze het beste dan?

• Room42
  • Niet online
D3nnisd schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:17:
[...]

Dat wist ik niet! Ik vond het altijd makkelijk om via die modhub ingame te werken. Waar haal je ze het beste dan?
Gewoon van internet :P Ik zit er al even niet meer in en heb geen bookmarks gemaakt, helaas. Je moet altijd even googlen waar de nieuwste versie staat en het best nog waar de modder zelf zijn versie uploadt (dit staat soms ook in de readme van de mod zelf). Er wordt ook veel 'gestolen'/gekopieerd door modsites.
eMKa schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:51:
[...]

Ik vond 2015 er al niet uitzien t.o.v. 2017, dus 19 is sowieso veul beter!!!11 :P

[Voor 24% gewijzigd door Room42 op 21-11-2018 14:37]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Nemesizz
Andere modsites moet je soms ook oppassen met malware en inderdaad gejatte/gekopieerde mods (dat laatste is niet gevaarlijk, maar ook niet eerlijk tov de echte maker zeg maar).

Degene in de modhub zijn getest en werkend bevonden (en voldoen aan de eisen van Giants). Van andere modsites heb je dus kans dat een mod dusdanig buggy is dat het negatieve impact op de game kan hebben (soms wil de game niet eens meer laden). Ook zijn bepaalde mods weer afhankelijk van andere mods om te werken. Bepaalde mods komen helaas niet uit op de modhub en ben je afhankelijk van andere modsites.

*edit*
offtopic:
Hoe vaak kun je het woordje 'mod' in een lapje tekst stoppen lol :+

[Voor 8% gewijzigd door Nemesizz op 21-11-2018 15:40]

• SpEcTeR
[...]

Geen idee, die heb ik nooit gespeeld.
Kan nog niet echt veel vergelijken met 2017,nog te weinig gespeeld, maar de physics lijken me veel beter.
Objecten reageren beter, verschuiven ipv zomaar 100 meter weg te vliegen.

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22
SpEcTeR schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:41:
Bij sommige trailers heb je oom de mogelijk om te kiezen voor een platte wagen zoals bijvoorbeeld de Strautmann SEK 802.

https://gamesmods.net/upl...tor-19-fact-sheet-9_6.jpg

• SpEcTeR
Ahh, thanks voor de tip!
Ik zal eens kijken vanavond!

• pretpik
[...]

Ik vond 17 al een grote verbetering ten opzichte van 2015 en dan met name dat je je vracht zoals pallets en balen vast kan zetten op trailers en je kan met de hand ook dingen oppakken zoals kleine boomstammen. Een poging waard mijn inziens :) .

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ok, bedankt voor de reacties!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:21
Ik ben van plan om fs19 ook aan te schaffen. Al heel wat streams gezien en lijkt me echt een leuk spel. Heb fs17 een keer gespeeld, maar snapte het toen nog niet echt. Dus moet me nu ook echt gaan verdiepen in hoe alles werkt en wanneer je wat moet doen. Dus als iemand tips heeft, graag _O-

• Room42
  • Niet online
Mikoe schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:13:
Ik ben van plan om fs19 ook aan te schaffen. Al heel wat streams gezien en lijkt me echt een leuk spel. Heb fs17 een keer gespeeld, maar snapte het toen nog niet echt. Dus moet me nu ook echt gaan verdiepen in hoe alles werkt en wanneer je wat moet doen. Dus als iemand tips heeft, graag _O-
Er zijn echt zat (video-) tutorials te vinden op Youtube. Hier wat playlists:
Moose2006LP: YouTube: Farming Simulator 17 Tutorial | Mission System
Kentucky Farmer: YouTube: FS17 - Prices Based on What's Planted?
Daggerwin heeft ook 100 miljoen miljard FS17 en zo te zien ook al flink wat FS19 videos: YouTube: Daggerwin

Voor FS19 zul je gewoon even specifiek op onderwerp moeten zoeken over wat je wilt weten. Reken maar dat de grotere Youtubers hier snel mee zullen komen.

[Voor 8% gewijzigd door Room42 op 21-11-2018 21:42]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Mikoe
Ja Daggerwin heb ik die van fs19 al bekeken. Zal vant weekend youtube is afstruinen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Mikoe schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:13:
Opzich is het niet heel ingewikkeld. Vooral een beetje common sense. Daarnaast, als je het spel voor het eerst speelt krijg je een tutorial. Sinds dit jaar is hij zelfs in het Nederlands, wat het makkelijker maakt(in mijn geval moeilijker omdat ik de engelse termen gewend ben :+ ).

• Vos

Vos

AFCA

17 was ook al Nederlands ;)

• savagemick
  • Laatst online: 02-02 18:49
Wanneer je met toetsenbord speelt is het terugkeren naar neutrale positie van het stuur traag. Dit kun je aanpassen met een optie die verkeerd is vertaald naar het Nederlands. Dit noemen ze in de opties iets als achteruitrijsnelheid. Deze staat op 50%. Zet deze op 100% en het stuurt weer net als in FS17. De tip onderin beeld van deze optie heeft gek genoeg wel weer de correcte omschrijving.

• Room42
  • Niet online
D3nnisd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 07:19:
[...] Sinds dit jaar is hij zelfs in het Nederlands, wat het makkelijker maakt(in mijn geval moeilijker omdat ik de engelse termen gewend ben :+ ).
Ik zou absoluut afraden om het spel in het Nederlands te spelen, omdat je in het Engels een veel grotere support base hebt. Dat zoekt zoveel makkelijker als je wat wilt leren over het spel :)

- uBlock Origin
- uMatrix

• pretpik
Iemand die met een Xbox 360 controller speelt? Ik kan de knop voor de zwaailichten niet vinden, het lukt me ook niet om het in de instellingen te programmeren :/ .

pretpik schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:34:
Iemand die met een Xbox 360 controller speelt? Ik kan de knop voor de zwaailichten niet vinden, het lukt me ook niet om het in de instellingen te programmeren :/ .
Bij het keyboard is deze gemapped op de Home toets, misschien dat je daar iets aan hebt bij het opzoeken?

🖥️ | 🚗

• pretpik
MadMarky schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:38:
[...]

Bij het keyboard is deze gemapped op de Home toets, misschien dat je daar iets aan hebt bij het opzoeken?
Klopt die had ik inderdaad al gevonden, ik krijg deze niet gewijzigd. Normaliter is op de controller is RB+Y maar volgens mij zijn ze het vergeten.

• Nemesizz
Gisteravond 'even' bezig geweest en...tja, eerste ervaring was verre van positief helaas.

Na lang instellen van de keybindings, start de game, wil een wagen aansluiten en...game loopt vast.
Kon er ook amper uitkomen want in Windows werkt m'n muis niet meer zo lang FS19 nog loopt, dus via alt en tab toetsen het programma moeten sluiten.

Weer opstarten, same shit, weer vastloper zodra ik een wagen aansluit. Nouja, wagen zal wel bugged zijn, dus maar verkocht. Kon wel even in een trekker rijden, zaaimachine aansluiten allemaal geen probleem. Even shovel huren om te kijken of m'n joystick goed was, ook prima. Wil een combine in en... vast.

Weer paar keer proberen, maar telkens loopt de game finaal vast als ik bepaalde voertuigen in wil of implements aansluit.

Alle keybindings weer reset, game laden, en kon toen wel gewoon in die voertuigen :?
Nouja, ligt dus ergens aan de controls dan (wat al raar is), dus nog een keer alle knoppen instellen, stuk voor stuk en telkens kijken of de game niet vast loopt. Meer dan 1,5 uur aan het klooien geweest alleen al om de game niet vast te laten lopen... En dan kon ik nog de boel niet instellen zoals in FS17, omdat de trigger functie op de joystick niet werkt (in FS17 was het trigger + <iets> dan kon je een andere functie gebruiken, vooral handig bij voorladers en dergelijke).

Meerdere input deveices gaat blijkbaar niet goed. Ik kan in de shop ook de muis amper gebruiken (normaal moet je klikken om rond het voertuig te kijken, bij mij doet ie dat met iedere muis beweging zelfs zonder klik en is best irritant). M'n broer gebruikt alleen een Xbox controller en had al die problemen niet (triggers werken daar wel...raar).

Geluid, was ook niet goed. In de cabine hoor je van de motor praktisch niks meer, maar bijgeluiden (zoals het 'grond' geluid tijdens ploegen) hoor je volop (te hard). Tijdens het uitproberen van een hakselaar blijft het motor gewoon op volle toeren draaien ook al heb je het ding al uit staan (pas als je even iets vooruit of achteruit rijdt gaat ie weer naar stationair geluid).
En het geluid klopt ook niet met wat je voertuig doet, soms rijdt je trekker al, maar blijft alleen het stationair geluid lopen.

Ik dacht eerst dat sommige mensen overdreven met de bugs, maar dit voelt echt als een open-beta game aan dan een final product. Het word wel gepatched, dat zal ook wel, maar de eerste ervaring bij mij was althans bar slecht, en dat is erg jammer als Farming Simulator fan :( .

• Mikoe
Het spel in het Nederlands vind ik veel makkelijker. En als ik iets moet opzoeken, doe ik dat eigenlijk altijd in het Engels. Heb gelukkig wel een stuurtje (nu nog in gebruik voor euro truck). Ben wel aan het kijken om zelf een button box met joystick te maken. Alleen kan hier niet echt veel van vinden. In China wel een mooie joystick gezien, alleen kan dus nergens vinden hoe je die weer op een printplaat aansluit. Want wil wel een joystick met knoppen. Of is het gewoon handiger om ergens een flight stick vandaan te halen en die te gebruiken ipv zelf iets te knutselen?

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Oh echt? Bij mij starte die toen in het engels namelijk. 19 startte in het Nederlands zodoende.
Heyman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:08:
[...]
Qua besturing liep ik daar ook tegen aan inderdaad, het duurt heel erg lang voordat ie weer gecentreerd is, zeker met een paar keer steken om netjes je land te bewerken, merk ik dat ik daar nog al moeite mee heb... haha
Bij de instellingen is er een optie waarin je de snelheid van het terugsturen in kan stellen. Staat standaard op 50%. Ik weet alleen even niet hoe het exact heet.
Room42 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:58:
[...]

Ik zou absoluut afraden om het spel in het Nederlands te spelen, omdat je in het Engels een veel grotere support base hebt. Dat zoekt zoveel makkelijker als je wat wilt leren over het spel :)
True that. Alleen ik kan me voorstellen dat je de informatie uit de tutorial en hulppagina's ingame de eerste keer in het nederlands wilt lezen. Daarna kan je altijd terug switchen.

• traibergen
D3nnisd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:48:
Bij de instellingen is er een optie waarin je de snelheid van het terugsturen in kan stellen. Staat standaard op 50%. Ik weet alleen even niet hoe het exact heet.
Het is verkeerd vertaalt tot 'achteruitrijsnelheid'

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

traibergen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:56:
[...]

Het is verkeerd vertaalt tot 'achteruitrijsnelheid'
Hoe bedoel je?

ik speel het in het engels. Geen idee hoe het in het nl heet :P

• traibergen
D3nnisd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:02:
[...]

Hoe bedoel je?

ik speel het in het engels. Geen idee hoe het in het nl heet :P
Aha, ik heb geen idee hoe het in het en heet.

[Voor 10% gewijzigd door traibergen op 22-11-2018 14:11]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

traibergen schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:11:
[...]

Aha, ik heb geen idee hoe het in het en heet.
Ik kijk vanmiddag wel even als ik thuis ben :)

Edit: Het heet "steering back speed"

[Voor 20% gewijzigd door Mimiix op 22-11-2018 15:54]

• Heyman
D3nnisd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:14:
[...]

Ik kijk vanmiddag wel even als ik thuis ben :)

Edit: Het heet "steering back speed"
[Afbeelding]
Thanks, dat ga ik straks thuis eens even opzoeken en uitproberen of ik daar het e.e.a. mee kan vergemakkelijken :) mijn dank!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 17:30
Ik zit er aan te denken om deze voor de ps4 te halen . Vond m grafisch nogal minder op Mn pc dan fs17, even getest met een andere oplossing dan zelf kopen.

Of is er veel veranderd tijdens patches , die kon ik namelijk niet mee pakken ;)

En hoe zit het met mods op de console versie ? Beetje zoals op de pc ?
Extra maps met nieuwe functies of moet ik meer kijken naar voertuigen mods ?
Courseplay zal wel niet werken op console 😂

[Voor 30% gewijzigd door taker1987 op 23-11-2018 01:59]

psn: taker-mart

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 13:22

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Omdat ik nergens echt kan vinden.

Je hebt cultivators/zaaiers die beide in 1 doen. Daarbij staat vermeld dat je niet hoeft te ploegen; echter als ik die machine gebruik zie ik bij veld status dat deze velden nog steeds geploegd moeten worden..

Verlies ik nou wel of geen x % amount van m'n yield?

• Vos

Vos

AFCA

DutchHammer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:18:

Je hebt cultivators/zaaiers die beide in 1 doen. Daarbij staat vermeld dat je niet hoeft te ploegen; echter als ik die machine gebruik zie ik bij veld status dat deze velden nog steeds geploegd moeten worden..

Ploegen doen ze niet, cultiveren doen ze.

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03 18:33

fdisk

XBL: fd1sk

DutchHammer schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:18:

Ik ken alleen cultivators/zaaiers die die twee bewerkingen doen (niet ploegen) en cultiplows of subsoilers die een soort grovere cultivator zijn die ook een ploegbewerking doen.

• Uthog
Subsoilers doen ploegen en cultivaten.
Direct seed drills drills of powerharrows rn bepaalde seeders doen seeden en cultivaten.

Er was in fs17 een mod voor een subsoiler.voorop. dan deed je die en een seeder mer fertilizer achterop en deed.je 4 dingen tegelijk. Super handig

[Voor 36% gewijzigd door Uthog op 23-11-2018 15:27]

• DutchHammer

DutchHammer

screenshot

Wow snelle reacties maar het gaat dus om de machine in het screenshot

[Voor 21% gewijzigd door DutchHammer op 23-11-2018 15:40. Reden: ff link naar screen.. Geen tijd om hem kleiner te maken (FS wacht..)]

• Uthog
Klopt je hoeft niet te ploegen om in te zaaien
Je raakt dan alleen wel.die bonus kwijt

• DutchHammer

DutchHammer

Uthog schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:36:
Klopt je hoeft niet te ploegen om in te zaaien
Je raakt dan alleen wel.die bonus kwijt
Thnx, dat is al wat ik verwachte maar kon het verder nergens echt vinden..

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 17:30
Hoe is de console versie ?

psn: taker-mart

• Jump
De lime voor op de velden te strooien gaat er echt wel goed door. Op een groter veld moet je gewoon een paar keer gaan bijvullen.

Indien je de optie zou afzetten, krijg je dan automatisch er ook die 15% bonus bij, of ben je die dan kwijt?

internix.be

• Mikoe
Heb hem geinstalleerd. Alleen hoe krijg ik het voor elkaar zodat mijn stuur 900 degrees ronddraait? Ik kan hem nu maar een kwart naar links en rechts bewegen. Heb hem in de logitech profiler al wel op 900 gezet. Voor de rest is het ff wennen met de knoppen en alles.

[Voor 11% gewijzigd door Mikoe op 23-11-2018 22:43]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ploegen hoeft toch niet elke keer? Enkel periodiek. Na het ploegen moet je cultivaten en daarna sowen. Die laatste twee stappen worden dan gecombineerd

• pretpik
Jump schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:46:
Indien je de optie zou afzetten, krijg je dan automatisch er ook die 15% bonus bij, of ben je die dan kwijt?
Als je de optie uitzet krijg je gewoon de bonus. De optie zit er juist om de 'moeilijkheid' te bepalen. Hebben jullie ook dat de voertuigen trager wegrijden dan in FS17?

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:38
pretpik schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:34:
[...]

Als je de optie uitzet krijg je gewoon de bonus. De optie zit er juist om de 'moeilijkheid' te bepalen. Hebben jullie ook dat de voertuigen trager wegrijden dan in FS17?
Vind het nog veel te snel in verhouding met fs17 met MR mods.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Nemesizz
pretpik schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:34:
[...]
Hebben jullie ook dat de voertuigen trager wegrijden dan in FS17?
Heb momenteel wel dat de throttle/brake (gas en rem) niet te doseren zijn met stuur. Beetje gas doet bijna niks, en achteruit is ook vaak alles of niets. Vooral de TX32 combine heeft er erg last van, achteruit rijden wil alleen als vol gas achteruit gaat anders blijft die steeds 'haken' , vooruit wil alleen goed als het maaibord niet aanstaat (anders zit er steeds een seconde of 2 vertraging in). Ook gaat de combine op het veld tijdens het maaien op willekeurige momenten terug naar 3 of 4 KM/h . Dit was wel tijdens graan dorsen. M'n broer had mais gedorst, en daar gebeurde het niet. Misschien een bug in het maaibord (hoe de physics reageren of wat dan ook).

Gisteren 2 velden gecultiveerd, en dat ging wel redelijk. Daarna kunstmest strooien, en als je daar de strooier aan zet gaat die ook telkens even flink achteruit in snelheid (terwijl niks te grond raakt of iets dergelijks). Normaal hoor je gewoon vrolijk door te kunnen rijden op cruisecontrol (stel de snelheid gelijk in als de maximum snelheid waarmee je kan strooien).

Daarna zaaien, en dat wil wel weer goed (terwijl zo'n ding eigenlijk over de grond sleept, dan zou je verwachten dat de trekker er even iets meer moeite mee heeft).
Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee