[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
D3nnisd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:42:
Ploegen hoeft toch niet elke keer? Enkel periodiek. Na het ploegen moet je cultivaten en daarna sowen. Die laatste twee stappen worden dan gecombineerd
Ploegen hoeft alleen nog maar na de wortelgewassen, zie de beschrijving van het laaste tab in het menu. Nu “moet” je kalk iedere 3 oogsten op het veld gooien :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:48
pwillemske schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:42:
[...]

Ploegen hoeft alleen nog maar na de wortelgewassen, zie de beschrijving van het laaste tab in het menu. Nu “moet” je kalk iedere 3 oogsten op het veld gooien :)
Dat staat er misschien, maar mijn velden worden anders gewoon rood na een tijdje niet geploegd te hebben.
En ik heb er geen aardappelen/bieten op gehad.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12

Vos

AFCA

Na die gewassen moet je sowieso ploegen ipv periodiek. Het is normaal meen ik ploegen na 3 oogsten, als je wortelgewassen oogst moet je daarna gelijk weer ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Vos Precies dat.

Ik heb ook een leuke bug gevonden in de Vaderstad planter.. Deze slaat gewoon hele stukken over in het veld. En als je handmatig doet (heb er een helper op), dan werkt ook het niet.. Lekker vaag weer..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Renegade666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:39:
@Vos Precies dat.

Ik heb ook een leuke bug gevonden in de Vaderstad planter.. Deze slaat gewoon hele stukken over in het veld. En als je handmatig doet (heb er een helper op), dan werkt ook het niet.. Lekker vaag weer..
Met de Tempo V8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Jups. Vreemd genoeg is het op veld 14/15 weer goed (ravensburg). De velden om default boerderij deed hij dus vaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Renegade666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:04:
Jups. Vreemd genoeg is het op veld 14/15 weer goed (ravensburg). De velden om default boerderij deed hij dus vaag :S
Ik merk het hier ook op twee velden, heel irritant... Je kan het ook niet handmatig inzaaien. Misschien weer eerst ploegen of cultivaten? Straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36
Renegade666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:04:
Toevallig een kleine hobbel in het veld? Dan wil die er nog wel eens een stukje overheen schieten. Moet je even vanuit een andere richting proberen te zaaien. Had ook een paar plekken waar dat gebeurde (andere zaaimachine overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nemesizz schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:28:
[...]

Toevallig een kleine hobbel in het veld? Dan wil die er nog wel eens een stukje overheen schieten. Moet je even vanuit een andere richting proberen te zaaien. Had ook een paar plekken waar dat gebeurde (andere zaaimachine overigens).
Nee dat is het niet, het is echt complete willekeur. Waar ik nog aan kan denken is misschien een underpowered tractor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:59

Mimiix

Professioneel Prutser

Volgens mij komt het door die gridlines die kapot zijn. Zie mijn eerdere post erover

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
Allemaal pc ervaringen / bugs ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@Vos en @Renegade666

Dit staat er:
"Voor een 65% hogere opbrengst:
Verspreid 2 keer kunstmest (25% per keer)
Verspreid om de 3 oogsten landbouwkalk (15%)

Voorkom een 35% lagere opbrengst:
Verwijder onkruid (anders -20%)
Ploeg na mais, aardappels, suikerbieten en suikerriet (anders -15%)."

Misschien als je meteen je velden ploegt, je er vanaf bent. Dus nu je velden ploegen, en dan nooit meer tenzij je wortelgewassen gaat doen :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
pwillemske schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:56:
@Vos en @Renegade666

Dit staat er:
"Voor een 65% hogere opbrengst:
Verspreid 2 keer kunstmest (25% per keer)
Verspreid om de 3 oogsten landbouwkalk (15%)

Voorkom een 35% lagere opbrengst:
Verwijder onkruid (anders -20%)
Ploeg na mais, aardappels, suikerbieten en suikerriet (anders -15%)."

Misschien als je meteen je velden ploegt, je er vanaf bent. Dus nu je velden ploegen, en dan nooit meer tenzij je wortelgewassen gaat doen :)
En dat klopt gewoon niet.
Ik krijg na 3 granen gewoon dat ik moet ploegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
pretpik schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:34:
[...]

Als je de optie uitzet krijg je gewoon de bonus. De optie zit er juist om de 'moeilijkheid' te bepalen. Hebben jullie ook dat de voertuigen trager wegrijden dan in FS17?
Top, dank je. Voorlopig staat nog alles aan van die opties bij mij. Maar lime moet je ook nog altijd zelf doen, dat kan je niet door de AI laten doen.

Welke sturen en/of extra controllers gebruiken jullie allemaal?Ik speel nu enkel met toetsenbord, maar met een stuur en dergelijke lijkt het me toch net iets leuker.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Jump schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:01:
[...]

Top, dank je. Voorlopig staat nog alles aan van die opties bij mij. Maar lime moet je ook nog altijd zelf doen, dat kan je niet door de AI laten doen.

Welke sturen en/of extra controllers gebruiken jullie allemaal?Ik speel nu enkel met toetsenbord, maar met een stuur en dergelijke lijkt het me toch net iets leuker.
Kalk werk prima met een helper hier.
Welke strooier gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Renegade666 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:01:
[...]

Kalk werk prima met een helper hier.
Welke strooier gebruik je?
Ik had de Bredal K105 gebruikt. Maar ik denk dat ik weet waarom die het niet deed. De tank was leeg, en dan gaat die standaard over op fertilizer in plaats van kalk als je dan pas de helper in gang steekt.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 11:58
Heeft iemand hier last van lage fps als er een controller is aangesloten? Ik heb 60fps zonder een mijn Xbox controller, zodra ik hem aansluit blijft er 20 over.

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:20
Ik moet zeggen dat FS19 zeer verslavend is _O-
Vrijdagavond en gistermiddag beetje met de instellingen zitten spelen en de knoppen leren kennen. Vandaag hele dag als een boer gedragen haha. Heb nu al best wel wat machines en 2 velden en voorlopig hou ik het hier ook ff bij. Eerst wat geld verdienen en dan weer wat nieuws proberen. Ik speel trouwens met een Logitech Driving Force GT en muis en toetsenbord. Als het spel me blijft bevallen denk ik dat ik toch dat side panel neem van Saitek. Of ik moet voor die prijs de set op de kop kunnen tikken. Hebben er hier mensen ervaring met die set van Saitek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb nog een mooie low-budget manier gevonden om snel aan wat geld te komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P15u5VrdkJ4Yxmfg1JHabpkR/full.png

het formaat stammen op de foto kun je met de hand verplaatsen, alles wat je nodig hebt is een kettingzaag en een vervoermiddel naar de houtzagerij. Vrachtje op de foto levert toch weer $2000 op en je bent meteen van die vervelende bomen af ;)
Grootschalige houtkap zoals in FS17 gaat alleen niet zomaar meer, je mag alleen bomen omzagen die op je eigen grond staan. Een paar grote machines kopen en de hele map verzagen gaat dus niet.

Verder valt het me op zag ze met de nieuwe engine echt wel werk hebben gemaakt van licht en reflecties. Zie bijvoorbeeld het lichtbeeld van de koplampen en de reflectie op de glimmende watertank:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yAqQqMZzm9rEJvDNkLIdiQNd/full.png

En met werklicht aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p1ENSmUn5e4aZ1BhCeZhruQu/full.png
Mooi overbelicht effect ook.
Mikoe schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:10:
Vrijdagavond en gistermiddag beetje met de instellingen zitten spelen en de knoppen leren kennen. Vandaag hele dag als een boer gedragen haha. Heb nu al best wel wat machines en 2 velden en voorlopig hou ik het hier ook ff bij. Eerst wat geld verdienen en dan weer wat nieuws proberen. Ik speel trouwens met een Logitech Driving Force GT en muis en toetsenbord. Als het spel me blijft bevallen denk ik dat ik toch dat side panel neem van Saitek. Of ik moet voor die prijs de set op de kop kunnen tikken. Hebben er hier mensen ervaring met die set van Saitek?
Vind het een serieus nadeel dat je alle gebouwen zelf moet plaatsen en dat het inrichten van je erf zo buggy/incompleet gaat. Merk dat ik de neiging heb om dingen uit te stellen tot ze wat fixes of oplossingen daarvoor hebben gedaan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Mikoe schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:10:
In reviews komt het stuur en pedalen van Saitek niet goed uit de bus, de sidepanel is in veel gevallen wel een goede toevoeging. Het heeft echter wel een hoog 'plastic fantasic' gehalte.

Zelf heb ik een goedkope Logitech joystick er naast voor voorladers en dergelijke (bedien er ook de implements mee). Logitech Extreme3d Pro heet dat ding (tja...wat een naam lol). Ding heeft ook meerdere knoppen nog die te gebruiken zijn aan de zijkant, heb daar dingen zoals werklichten op gezet. Ding kostte de wereld niet, maar is wel redelijk ok (niet te vergelijken met hele dure joysticks, maar voor alleen farming simulator wil het prima).

@vanthome
Heeft iemand hier last van lage fps als er een controller is aangesloten? Ik heb 60fps zonder een mijn Xbox controller, zodra ik hem aansluit blijft er 20 over.
M'n broer gebruikt ook een Xbox controller en heeft het probleem niet.

Wel hebben we beide op bepaalde plekken op de map soms best erge framedrops (heb geen FPS meter, maar je kan het duidelijk zien). Niet dat het in de 20 range is, maar overduidelijk ook geen 60 FPS meer.
Meeste gebeurt dat (tot nu toe) in de buurt van de 'main farm' in de Duitse map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
[b]Nemesizz schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:17:
M'n broer gebruikt ook een Xbox controller en heeft het probleem niet.

Wel hebben we beide op bepaalde plekken op de map soms best erge framedrops (heb geen FPS meter, maar je kan het duidelijk zien). Niet dat het in de 20 range is, maar overduidelijk ook geen 60 FPS meer.
Meeste gebeurt dat (tot nu toe) in de buurt van de 'main farm' in de Duitse map.
Ik lijk het ook alleen op 4k te hebben om even snel te kijken. Ik heb geen last van fps drops normaal, maar wel dat de frametime soms fluctueert. Maar zover nog geen bugs :)

AMD R7 7800X3D - ASUS TUF 3080 - 64GB 6000Mhz CL30 - Samsung Odyssey G9 - Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:59

Mimiix

Professioneel Prutser

Is zon controller of joystick een goede aanvulling? Ik vind het namelijk een verschrikking om dingen op te stapelen of bijvoorbeeld die bomen om te zagen / verplaatstsen met een grijper.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
is het ook mogelijk om die troep tussen de velden 24-25-26 weg te halen zodat je daar gewoon een mooi landschap hebt voor een boerderij ?

hebben jullie anders een andere mooie locatie waar de boerderij mooi zou kunnen passen ?

het gaat om de map ravenport

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een moeder van een actieve FS speler.
Sinds dinsdag de FS19 thuis. PC DVD van Giants besteld via bol.com.
Problemen met het Logitec G29 stuur na het multiplay spelen.
2 FS stuurtjes verder en nu Logitec weten wij niet meer wat het probleem kan zijn. Stuur doet niets.
Misschien is het simpel op te lossen maar we weten het even niet meer.
Graag raad aan een niet gamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:04:
[...]
2 FS stuurtjes verder en nu Logitec weten wij niet meer wat het probleem kan zijn. Stuur doet niets.
Spelen met keyboard is een simpele oplossing :P

Ik zie hier veel berichten over heibel met controllers en instellingen, volgens mij is daar nog een patch of twee voor nodig voordat alles een beetje werkt zoals zou moeten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Er is een beta patch uit voor oa Logitech controllers. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Wat is het spel buggy zeg :P Zojuist een werkplaats geplaatst naast mijn huis in Felsbrunn. Zie ik op de kaart een rare vlek op een van mijn velden, staat daar een 2e werkplaats, midden op het veld....

Die dus weg gehaald en nu zit ik met een rare bobbel (want het terrein was niet vlak voor de werkplaats) te kijken. Verder speelt het wel lekker en begin ik de layout e.d. door te krijgen :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb gisteren eigenlijk alleen maar zitten klooien met de grafische settings.
Zit namelijk met het probleem dat ik op de een of andere manier na een bepaalde tijd spelen duizelig en misselijk word (had ik bij voorgaande Farming Simulators nooit).

Dingen zoals schaduwen flitsen vaak te veel, en soms krijg ik tijdens oogst werkzaamheden bijna een stroboscoop effect te zien (niet echt heel erg, maar wel zichtbaar en dat irriteert na een tijdje).

Dus, dacht ik van "zet de schaduwen wel uit" , maar dan loopt de game voor geen meter meer (ziet er ook niet uit). Andere settings (lights) ook lager... loopt het nog slechter. Nog meer settings omlaag en het is gewoon onspeelbaar geworden (echt constant drops naar 1 frame per 2 seconde... ja echt).

M'n broer was ook met zijn settings aan het klooien, en zette alles maar wat hoger, alle viewdistances en dergelijke op 195% en bij hem liep ineens de game soepeler.

Dus, ik alle prut (shadows, lights, enz) maar weer op high, en view distances ook maar op 195% en het loopt zo soepel als wat (wel framedrops bij de boerderij, als je door het gras rijdt...andere plekken wil vaak wel maar daar bij de boerderij merk je gewoon dat de framerate inkakt). Maarja, helaas wel weer het stroboscoop effect :'(

Erg jammer, want zaterdag moest ik gewoon stoppen na 1,5 a 2 uur omdat ik gewoon misselijk werd. En gister ook weer na een veldje dat ik wat last begon te krijgen (daarna dus hele tijd met settings klooien).
Dingen zoals gewoon grond bewerken weinig last, maar vooral bij oogst werkzaamheden gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 14:11
Kan iemand me vertellen of FS19 het upgraden waard is t.o.v. FS17? Ik heb de nieuwe features wel voorbij zien komen, maar dat zijn mijn inziens niet echt schokkende dingen. Zo wordt volgens mij nog steeds dezelfde physics engine gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:38:
Kan iemand me vertellen of FS19 het upgraden waard is t.o.v. FS17? Ik heb de nieuwe features wel voorbij zien komen, maar dat zijn mijn inziens niet echt schokkende dingen. Zo wordt volgens mij nog steeds dezelfde physics engine gebruikt?
Hoe gaan wij dat voor jou bepalen dan? Dan zul je toch echt zelf de verschillen naast elkaar moeten leggen. Voor de ene is de grafische opsmuk een grote pre terwijl voor de andere dit niks toevoegt. Ook de nieuwe crops en animals kunnen voor anderen niks voorstellen omdat ze ze saai vinden waar de ander juist helemaal lyrisch worden.

Dus kijk zelf even wat je belangrijk vindt. Ik zou (en ga) zelf nog wachten tot de mod-community ook grotendeels over is, gezien FS17 nu nog veel beter ondersteund wordt. Tegen die tijd zul je mogelijk ook een betere prijs vinden voor het spel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 26-11-2018 12:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
Ik heb op verschillende fora gelezen dat er problemen zijn met een stuur. Welke problemen ondervind je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:27
SparksNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:38:
Het is allemaal 1 pot nat. Dezelfde physics engine etc. inderdaad. Ik heb vorig jaar na veel wikken en wegen FS17 gekocht in de uitverkoop geloof ik, maar werd er niet warm of koud van, heb er nu 7 uurtjes in zitten.

Ik zie veel liever 1 basisgame die in de loop der jaren uitgebreid wordt met functies etc. Zoals SCS dat met Euro Truck Sim 2 doet. In plaats van ieder jaar weer een "nieuwe" melkkoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:18:
[...]

Het is allemaal 1 pot nat. Dezelfde physics engine etc. inderdaad. Ik heb vorig jaar na veel wikken en wegen FS17 gekocht in de uitverkoop geloof ik, maar werd er niet warm of koud van, heb er nu 7 uurtjes in zitten.

Ik zie veel liever 1 basisgame die in de loop der jaren uitgebreid wordt met functies etc. Zoals SCS dat met Euro Truck Sim 2 doet. In plaats van ieder jaar iedere twee jaar weer een "nieuwe" melkkoe.
FTFY ;)

Ze hebben nu in ieder geval een nieuwe grafische engine gebruikt, de vorige stamt volgens mij nog van FS13 en misschien al wel eerder.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
FastFred schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:18:

Ik zie veel liever 1 basisgame die in de loop der jaren uitgebreid wordt met functies etc. Zoals SCS dat met Euro Truck Sim 2 doet. In plaats van ieder jaar weer een "nieuwe" melkkoe.
Nou mag ets2 wel weer ets3 worden want de engine is toch wel wat verouderd. Al gaat het alleen al om de fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
MadMarky schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:33:
[...]

FTFY ;)

Ze hebben nu in ieder geval een nieuwe grafische engine gebruikt, de vorige stamt volgens mij nog van FS13 en misschien al wel eerder.
Vind de nieuwe engine wel top. 4k 60fps op zijn 60% kracht vind ik een goede prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@vanthome daar wordt inderdaad al een tijdje gewerkt aan een nieuwe grafische engine, maar dat wordt geen ETS3

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ETS2 echt helemaal fantastisch, heb er bij elkaar rustig 2000 uur inzitten sinds release en het verveeld nooit. Ik heb ook mega veel uren in FS11 gemaakt en FS15 heb ik ook veel gespeeld met mods.

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 26-11-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
FastFred schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:35:
@vanthome daar wordt inderdaad al een tijdje gewerkt aan een nieuwe grafische engine, maar dat wordt geen ETS3
Ik heb er inderdaad ook wel over gelezen, maar het lijkt mij makkelijker om te compleet opnieuw te beginnen want volgens mij zitten ze nog op dx9 (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@vanthome correct, DX9 inderdaad. Er gaan geruchten dat ze met DX12/Vulcan implementatie bezig zijn. Ik zeg geruchten, want in interviews wordt er wel naar gehint, maar echt concrete blogposts heb ik er nog niet over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanthome
@FastFred Ik heb ook gehoord dat ze eerst naar dx11 zouden gaan. Moet wel zeggen dat laatst de fps wel goed omhoog was gegaan. Maar vgm met mods zoals promods ging dat altijd zo omlaag dat ik het niet meer leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij kunnen helpen ik heb d farming simulator 19 voor op pc en dan heb ik wel een race stuur maar het werkte altijd op de 15 maar op de 19 wil het niet werken ik heb de trust GTX288 racestuur en het stuur werkt aleen de gaspedalen niet weet iemand wat ik hieraan kan doen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een vraag, vorige week dinsdag hebben wij gelijk het spel binnen gekregen via bol.com alleen nu kan ik de graphics instellingen niet goed genoeg krijgen om het spel zonder dat het hapert/schokt te spelen. Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanthome schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:04:
[...]

Ik heb op verschillende fora gelezen dat er problemen zijn met een stuur. Welke problemen ondervind je?
Na opstarten PC en FS is het stuur niet meer te gebruiken, spel loopt vast. Stuur zelf start wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:40
Hebben jullie ook problemen met missies? Zodra ik missies start die er al wat langer tussen staan verdwijnen ze. :/

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:24:
Hallo,
Ik heb een vraag, vorige week dinsdag hebben wij gelijk het spel binnen gekregen via bol.com alleen nu kan ik de graphics instellingen niet goed genoeg krijgen om het spel zonder dat het hapert/schokt te spelen. Hebben jullie een idee wat ik hier aan kan doen?
Heb je wel een computer die aan de minimale eisen voor het spel voldoet?
Qua processor, geheugen en videokaart?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:51:
zou iemand mij kunnen helpen ik heb d farming simulator 19 voor op pc en dan heb ik wel een race stuur maar het werkte altijd op de 15 maar op de 19 wil het niet werken ik heb de trust GTX288 racestuur en het stuur werkt aleen de gaspedalen niet weet iemand wat ik hieraan kan doen? ;(
Ik had hetzelfde probleem met dit stuur... Stuur aangesloten op de pc FF19 gestart. En ik kon alleen maar sturen en de knoppen reageerde normaal... Alleen Pedalen werkte/reageerde niet.

Mijn probleem was dat ik het stuurtje niet had aangezet, met de powerknop. Daarna deed hij het wel.
Misschien bij jouw net zo simpel? Voor de rest werkt het stuur en pedalen prima!

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na fs 17 te hebben gespeeld wou ik gelijk fs19 maar nou doet hij erg moeilijk op de mac.
Lang laden en erg traag kan iemand vertellen of ik het spel wel kan spelen op mijn mac?
misschien instellingen veranderen?

Ben niet echt een computer genie, zoals wel te merken is misschien.
Alvast bedankt voor de moeite.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3nHcgeT.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:55:
Hallo,

Na fs 17 te hebben gespeeld wou ik gelijk fs19 maar nou doet hij erg moeilijk op de mac.
Lang laden en erg traag kan iemand vertellen of ik het spel wel kan spelen op mijn mac?
misschien instellingen veranderen?

Ben niet echt een computer genie, zoals wel te merken is misschien.
Alvast bedankt voor de moeite.

[Afbeelding]
zoeken bij google naar 'Farming simulator 2019 system requirements mac'
De processor en de hoeveelheid geheugen lijken me prima, maar als je echt alleen Intel onboard graphics hebt en geen aparte GPU gaat het niet werken ben ik bang.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor jou snelle reactie, aangezien dat volgens mij een duur grapje lijkt te zijn.
Wordt het voorlopig geen fs19 voor mij helaas.
Spel iets te snel gekocht blijkbaar en wordt dus verdergaan met fs17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Vraagje, is het weed-gedeelte beetje bugged of die ik het verkeerd?
Zondag tijdje mee zitten stoeien. Had die goedkoopste weeder gekocht maar kreeg het,op een halve keer na, niet weg.
Ben ik er dan te laat bij of zit er nog een bug in? Uiteindelijk heb ik het maar gewoon uit gezet want had er niet zoveel zin in er meer tijd en geld in te steken.

/edit: net video gekeken. Ik doe iets verkeerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 27-11-2018 15:45 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Player1S schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:50:
Vraagje, is het weed-gedeelte beetje bugged of die ik het verkeerd?
Zondag tijdje mee zitten stoeien. Had die goedkoopste weeder gekocht maar kreeg het,op een halve keer na, niet weg.
Ben ik er dan te laat bij of zit er nog een bug in? Uiteindelijk heb ik het maar gewoon uit gezet want had er niet zoveel zin in er meer tijd en geld in te steken.

/edit: net video gekeken. Ik doe iets verkeerd :)
Mag ik vragen welke video? Ik heb steeds na de laatste groeifase ineens 100% onkruid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
pretpik schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:58:
[...]

Mag ik vragen welke video? Ik heb steeds na de laatste groeifase ineens 100% onkruid.
deze: YouTube: A Guide to... WEED Control! Farming Simulator 19, PS4. Tutorial.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik land kan kopen, in fs19 ? :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2018 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:52:
In het menu (gewoon 'ESC' op het toetsenbord) en dan op 'X' drukken, dan zie je de plattegrond opgedeeld in stukken land welke je kunt kopen. Je klikt op het stuk land dat je wil kopen en klikt op 'kopen' of drukt op 'SPATIE'.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:52:
Ik weet wel hoe je dit zelf kunt vinden, dat is misschien makkelijker voor de volgende keer:
zoeken bij google naar 'buy land in fs19' --> YouTube: buying land on farm simulator 19 d:)b

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Wat een vreselijk kutspel is dit toch ook zeg :(

Ben je lekker aan het spelen en is het half 11 en zeg je dat je zo gaat stoppen omdat je moe bent en de volgende dag moet werken. Vervolgens sluit je pas tegen 11:15 de boel af en lig je nog paar uur wakker te bedenken wat je volgende stappen zal zijn in het spel.

Iemand trouwens enig idee waarom ik gister de hogedrukspuit niet zou hebben kunnen kopen? Ding kost €4.500 en had dik €20.000 op mijn rekening. Op de plekken waar ik hem wou neerzetten was het icoontje groen maar zodra ik hem wou kopen krijg ik de melding dat hij niet gekocht kan worden.

Nu zag ik op YouTube in een LetsPlay al wel dat je blijkbaar ook moest betalen voor het aanpassen van de grond (iemand kocht paardenwei voor €50.000 en was ruim €91.000 kwijt uiteindelijk) maar kan met niet voorstellen dat voor een simpele Kärcher de ondergrond voor dik €15.000 aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Hahaha herkenbaar, ik had niet veel tijd gisteren dus had je filmpje gekeken en ben toen ff aan de slag gegaan.
Vervolgens m'n twee veldjes geoogst, wel nu de onkruid optie tijdelijk even uitgezet. Als ik alles gecultiveerd heb ga ik de optie weer aanzetten en kijken wat er gebeurd. Iemand tips om snel geld te verdienen de eerste paar oogsten? Ik doe nu telkens sojabonen maar dat wordt wel eentonig nu.

Wat betreft die Karcher kan best kloppen wat je zegt, al schijnt daar wel een patch voor te komen. Daar wacht ik dus nog even op plus dat ik het geld nog niet hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door pretpik op 28-11-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Ik heb flink zitten kopen al. Op de verschillende treinstations heb je ook oogst in de silo zitten dus alles verkocht. Met dat geld de default New Holland Harvester verkocht en een MF gekocht met een bredere kop (die 4m was me echt te klein).
Vervolgens nog paar decoratieve gebouwen de deur uit gedaan en mijzelf een John Deere cadeau gedaan. Die Fiat was me te sloom en die gebruik ik enkel voor de fertelizer sproeier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwillemske schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:11:
[...]

In het menu (gewoon 'ESC' op het toetsenbord) en dan op 'X' drukken, dan zie je de plattegrond opgedeeld in stukken land welke je kunt kopen. Je klikt op het stuk land dat je wil kopen en klikt op 'kopen' of drukt op 'SPATIE'.
Oké, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren ook maar weer een poging gedaan, deze keer maar m'n scherm helderheid en backlight zowat gehalveerd en dan kan ik wel iets langer spelen zonder hoofd of oogpijn (beeld in FS19 is gewoon veeeeeels te bright, erg vervelend als je daar niet tegen kan).

Was van plan een bieten oogst contract te doen, druk ik op accept contract ipv lease equipment... en ik heb geen bietenrooier. Tja, schiet niet op dan, dus moest dat contract maar cancellen... doei geld!

Dan maar een ander, grasmaaien, wat kan daar nou mis gaan? :P
Daar wel lease equipment gedaan (want ja...grasmaaier heb ik ook niet, en de rest van hooibouw spullen eigenlijk ook niet) krijg je een mooie dikke vette triplemaaier maar een zwaar underpowered trekkertje erbij...ook nog eens zonder omkeerinrichting...ouch. Goed, 't is maar maaien, dus hop naar het veld blijkt dat op een heuvel te liggen. Eerste stuk wil wel maar oef...naarmate je de heuvel op moet ging het nog maar met 3 km/h. Dan maar maaier uit, naar boven rijden en weer (snel) naar beneden >:)

Maar dan, schudden, dat ging nog wel redelijk ook heuvel op. Harken... nope, heuvel op eindigde dat met 1 km/h (soms stond ie gewoon stil), dus dat ook maar weer op dezelfde manier gedaan als het maaien.

Balen persen (ja, ook onderdeel van het contract), voor een pers zet je normaal een zware trekker voor, maarja, dit lichtgewicht moest het maar doen en... kwam ook de heuvel amper op.

Balen ophalen maar bovenaan begonnen en naar beneden gerold en dat ging dan wel weer.
Contract complete, maar lagen nog 3 balen, dus die er ook maar bij opgehaald en dan krijg je zelf gewoon het geld voor die bales 8) Kwam wel goed uit, wat meer dan een uur bezig geweest met 'even' maaien/schudden/harken/balen voor krap 5000 euro? minder nog geloof ik, en 3 bales (de 'bonus' zeg maar) waren al 1800 waard (samen, 600 per baal).

Goede leer voor de volgende keer. Maai contracts, zorg dat er een zware trekker meegeleverd word of dat je er zelf een hebt haha.

Wel blij dat door het beeld heel donker te zetten, ik redelijk lang kon spelen zonder zere ogen. Jammer dat het zo moet, maar kan in elk geval iets doen nu. Alleen hopen dat het stroboscoop effect een keer gefixed word. Gekke is, m'n broer ziet het totaal niet (ook niet op mijn scherm), ik word er echt kneitertje gek van het geflits van (vooral) gras als je er door/langs rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer de eerste goede mods komen. Wacht eigenlijk op een goede map en mods zoals Seasons en Courseplay. Voor nu even terug naar FS17 aangezien FS19 mij nog iets te buggy is en te kaal. Grafisch vind ik FS19 wel een stuk mooier, dat hebben ze goed voor mekaar.

edit:
@Nemesizz Dat is inderdaad erg vervelend (de te kleine tractor, en uiteraard het beeld). Ik heb sowieso het idee dat voertuigen eerder hun snelheid verliezen zodra ze omhoog moeten.

[ Voor 39% gewijzigd door pwillemske op 28-11-2018 11:40 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 04:10
Problemen met het licht en achtergrond etc. heb ik geen last van. Maar klinkt bijna alsof er ergens een instelling niet helemaal lekker staat (misschien kan je de videokaart instellingen een keer terug zetten naar fabrieksinstellingen of default, om te kijken of daar misschien iets vreemds staat, al is het wel gek dat je het met FS17 niet zo ervaart uiteraard.

De prijzen voor sommige opdrachten vind ik sowieso wat dubieus, van de week kreeg ik wel geld voor het harvesten van het veld en het inleveren van het graan (leuke cashcow was dat, iets van 12.000 euro opgebracht op een klein veld) maar ik kreeg dan weer geen geld voor een gigantisch veld met katoen (terwijl die balen juist iets van 10.000 per stuk op leveren.... en er gigantisch veel tijd in gaat zitten)

Qua vermogen van tractoren merk ik inderdaad ook wel snel een verschil, een middelgrote tractor kan al snel geen gereedschap meer echt trekken, tenzij je alles met de meest standaard en kleine werktuigen doet, misschien komt daar nog wel een update voor.

wel kwam ik op het forum van FS19 al de patchnotes van de beta patch tegen:
https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=876&t=133085

Op het forum komen ook topics voorbij met problemen met het stuurwiel en bijvoorbeeld het niet kunnen plaatsen van objecten vanwege 'te weinig' geld. is het lezen altijd wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik had de video settings al reset, ook meerdere dingen uitgeprobeerd (alleen shadows uit werkt redelijk, maar dan loopt de game voor geen meter meer, zit je ene moment 60 fps, andere moment 1 frame per 2 sec, alle settings voluit geen probleem...raar maar waar). Dat was dan tegen het flitsen...of verminderen ervan. De brightness probleem lost het niet op.

Brightness ingame laag zetten helpt niet, alleen schaduw plekken worden echt heel donker, maar plekken die al te licht waren blijven te licht. Ook de hoek van de camera maakt uit, aan de grond word alles erg donker, maar als ik een breed apparaat gebruik doe ik de camera vaak buiten af, van schuin-boven gezien, en dan is alles ook heel licht, in de cabine soms dusdanig erg dat alles gewoon flets word.

Betreft het vermogen van die trekkers. In FS17 kreeg je tijdens missies (nu contracts) gewoon een trekker mee met het juiste vermogen range. Als je daar met een 30.000 liter poeptank aankwam zetten ze daar geen 150PK trekker voor maar kreeg je er een in de 350-400 PK range mee. Maai missies had je toen niet, maar als je zelf ging maaien met een triple, had je toch vaak wel een trekker van minimaal 200PK nodig (zelf reed ik meestal met een van 390/400PK omdat die beter op snelheid kon blijven). Heb niet gekeken hoeveel de Valtra had waar ik de missie mee moest doen, maar denk dat het met 150PK wel ophield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:25
Ter info voor degene die problemen ervoeren/ervaarden met de windows versie is er een hotfix beschikbaar.

https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=876&t=134822

Hotfix 1.1.3 - 29/11/2018: Issues solved in this hotfix:
  • Fixed a rare blocker when creating a farm in multiplayer
  • Fixed block when entering vehicles after changing the inputs
  • Fixed sound with 7.1 headsets
  • Fixed saving mouse sensitivity
  • Fixed invert-Y option for vehicle cameras
  • Fixed issues with Logitech force-feedback wheels (the centering force can now be configured in the Logitech Profiler (G25, G27) and the Logitech Gaming Software (G29, G920)
  • Fixed input conflicts when changing devices
  • There is no default mapping for unknown devices to avoid issues with constant menu and camera changes
  • Fixed some crashes with input devices
  • Fixed saving of sensitivity/deadzone of input devices
  • Added support for Logitech G29 and G920 gear shifter
  • Added support for Logitech G25
  • Added support for Thrustmaster T-GT and TS-XW
  • Fixed camera orientation with head tracking (e.g. Track IR)
  • Fixed cultivating and sowing contracts disappearing after accepting them

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 10:05

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Nemesizz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:53:
Ik had de video settings al reset, ook meerdere dingen uitgeprobeerd (alleen shadows uit werkt redelijk, maar dan loopt de game voor geen meter meer, zit je ene moment 60 fps, andere moment 1 frame per 2 sec, alle settings voluit geen probleem...raar maar waar). Dat was dan tegen het flitsen...of verminderen ervan. De brightness probleem lost het niet op.

Brightness ingame laag zetten helpt niet, alleen schaduw plekken worden echt heel donker, maar plekken die al te licht waren blijven te licht. Ook de hoek van de camera maakt uit, aan de grond word alles erg donker, maar als ik een breed apparaat gebruik doe ik de camera vaak buiten af, van schuin-boven gezien, en dan is alles ook heel licht, in de cabine soms dusdanig erg dat alles gewoon flets word.

Betreft het vermogen van die trekkers. In FS17 kreeg je tijdens missies (nu contracts) gewoon een trekker mee met het juiste vermogen range. Als je daar met een 30.000 liter poeptank aankwam zetten ze daar geen 150PK trekker voor maar kreeg je er een in de 350-400 PK range mee. Maai missies had je toen niet, maar als je zelf ging maaien met een triple, had je toch vaak wel een trekker van minimaal 200PK nodig (zelf reed ik meestal met een van 390/400PK omdat die beter op snelheid kon blijven). Heb niet gekeken hoeveel de Valtra had waar ik de missie mee moest doen, maar denk dat het met 150PK wel ophield.
Heb je al een driver update geprobeerd?

• Nemesizz
DutchHammer schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:08:
[...]

Heb je al een driver update geprobeerd?
Eigenlijk nog voor dat FS19 uitkwam. Maar de laatste 2 drivers waren dusdanig slecht in andere games (veel stutters in WoW bijvoorbeeld) dat ik een paar versies terug ben gegaan. Ik gebruik nu nVidia 416.18 driver.

In de nieuwe drivers staan (zover ik zie) ook geen fixes voor FS19 (verwacht ik eerlijk gezegd ook niet zo, meestal word er meer aandacht besteed aan die 'triple A' titels).

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44

snmght

imho dan he

Nou lekker dan, Farming Simulator gekocht voor oudste zoon, old/school op een dvdtje. Beschadigt bij aankoop, installeren wil niet lukken. Zou ik de game ergens legaal kunnen downloaden met behulp van serial key, iemand enig idee?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:05:
Nou lekker dan, Farming Simulator gekocht voor oudste zoon, old/school op een dvdtje. Beschadigt bij aankoop, installeren wil niet lukken. Zou ik de game ergens legaal kunnen downloaden met behulp van serial key, iemand enig idee?
Nou, lekker dan. Moeten wij gaan raden welke versie je hebt. De Giants-versie of Steam? En ja, volgens mij kun je van beide platformen gewoon de installer downloaden maar van Steam weet ik het zeker.

edit:
Nou, lekker dan. Heb ik nog zitten Googlen voor je ook :P Probeer je key hier eens:
https://eshop.giants-software.com/downloads.php

edit:
Mocht je nou de Steam-versie hebben, download je gewoon de Steam client van https://store.steampowered.com/ en dan kun je daarin de key activeren en wordt de installatie automatisch aangeboden. Next-next-finish. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 29-11-2018 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44

snmght

imho dan he

Room42 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:10:
[...]

Nou, lekker dan. Moeten wij gaan raden welke versie je hebt. De Giants-versie of Steam? En ja, volgens mij kun je van beide platformen gewoon de installer downloaden maar van Steam weet ik het zeker.

edit:
Nou, lekker dan. Heb ik nog zitten Googlen voor je ook :P Probeer je key hier eens:
https://eshop.giants-software.com/downloads.php
Had geen idee of dat verschil zou maken, ik heb in honderd jaar geen pc game gekocht. Dankjewel! Ga ik zo proberen.

Edit, het lijkt te werken, _/-\o_

Edit2, toch niet. Na het downloaden van de .exe en het starten er van krijg ik de melding dat ik naar versie 1.5 of hoger van de game moet updaten, hij verwijst me naar de update file. Als ik die download en de .exe draai dan krijg ik de melding dat farming simulator niet geinstalleerd is. Ik heb de ontwikkelaar maar een berichtje gestuurd. Wat een ellende zeg. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door snmght op 29-11-2018 20:06 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:11:
[...] Edit2, toch niet. Na het downloaden van de .exe en het starten er van krijg ik de melding dat ik naar versie 1.5 of hoger van de game moet updaten, hij verwijst me naar de update file. Als ik die download en de .exe draai dan krijg ik de melding dat farming simulator niet geinstalleerd is. Ik heb de ontwikkelaar maar een berichtje gestuurd. Wat een ellende zeg. |:(
1.5?? Zit jij niet FS17 te downloaden? FS19 is pas bij patch 1.1.3. Zie https://farming-simulator...es.php?lang=en&country=us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren de patch geinstalleerd (was eigenlijk van plan even de kat uit de boom te kijken, of er niet extra bugs bijkwamen). Maar moet zeggen, input is best wel verbetert met m'n stuur en pedalen.

Voorheen reageerden de pedalen nogal...sluggish, had weinig controle over gas en vooral de rem. Moest de pedalen altijd vol intrappen en kon je dus niet mooi je snelheid regelen (wat vooral lastig is als je langzaam vooruit of achteruit wil, om een implement of iets dergelijks aan te sluiten).

Nu kan ik ook gewoon als ik zachtjes op gas druk iets van 3 of 5 KM/h rijden, ipv meteen 30.

Wat helaas niet gefixed is; kan nog steeds geen trigger+actie instellen, dus kan nog steeds niet de cruisecontrol snelheid regelen met de joystick (trigger + voor of achteruit), krijg nog steeds een conflict met voorlader/cranes ...helaas. Ook kan ik (nog steeds) de 'menu' knop niet unbinden van de controller (joystick in dit geval), wat jammer is, omdat ik de knop waar nu menu onder zit als 'dump here' gebruikte. Kan ook geen andere ongebruikte knop toewijzen, krijg je gewoon een foutmelding. Misschien dat handmatig de XML aanpassen kan, maar denk dat die dan weer lastig gaat doen of de input opnieuw zelf toewijst...

Tot zo ver de patch. Gisteren was de 'bieten missie' (contract) er weer, en deze keer maar wel op 'lease items' gedrukt :P Vind bieten rooien wel leuk om te doen, 't is wel een vors veld, maar ach, moet toch wachten tot m'n eigen gewassen oogst klaar zijn. Kan er... 22.000 euro mee verdienen geloof ik? en als je spul leased gaat er slechts 500 vanaf ofzo.
Vind het overigens wel raar waar die 'lease' kosten bij contracts op zijn gebaseerd. Zo had m'n broer er een sprayer missie tussen staan, voor 3000 euro, waar de lease kosten 1500 euro zijn, en dan moet je ook nog zelf de fertilizer betalen. Soms lijkt het erop, alsof minder voertuigen leasen duurder is dan meerdere (missie/contract voertuigen, gewoon leasen is meestal een stuk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 04:10
Nemesizz schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:12:
*tekst*

Vind het overigens wel raar waar die 'lease' kosten bij contracts op zijn gebaseerd. Zo had m'n broer er een sprayer missie tussen staan, voor 3000 euro, waar de lease kosten 1500 euro zijn, en dan moet je ook nog zelf de fertilizer betalen. Soms lijkt het erop, alsof minder voertuigen leasen duurder is dan meerdere (missie/contract voertuigen, gewoon leasen is meestal een stuk duurder).
Het overschot aan bemesting/meststoffen krijg je (gelukkig) wel altijd wel weer terugbetaald. Maar de prijzen zijn en blijven raar wat mij betreft. Gisteren een heel groot veld met een CR10.90 mogen doen, uiteindelijk alsnog een half uur mee bezig geweest, en dat voor ongeveer 6.000 euro. Terwijl je ook 3 veldjes kan bemesten in de helft van de tijd voor hetzelfde bedrag (zeker als je met je eigen machines gaat, dan kan je praktisch achter elkaar door rijden).

Zeker als je een eigen boerderij start ga ik altijd eerst voor tractor+meststrooier, daar zijn altijd zo veel simpele missies van, makkelijk geld verdienen... maar wel erg eentonig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 10:05

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Nemesizz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:33:
[...]

Eigenlijk nog voor dat FS19 uitkwam. Maar de laatste 2 drivers waren dusdanig slecht in andere games (veel stutters in WoW bijvoorbeeld) dat ik een paar versies terug ben gegaan. Ik gebruik nu nVidia 416.18 driver.

In de nieuwe drivers staan (zover ik zie) ook geen fixes voor FS19 (verwacht ik eerlijk gezegd ook niet zo, meestal word er meer aandacht besteed aan die 'triple A' titels).
Klopt maar mss gebruikt de "nieuwe" engine iets wat niet lekker werkt met je huidige driver.

Het lijkt me sterk maar zou het wel ff checken/proberen als ik jouw was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat helaas niet gefixed is; kan nog steeds geen trigger+actie instellen, dus kan nog steeds niet de cruisecontrol snelheid regelen met de joystick (trigger + voor of achteruit), krijg nog steeds een conflict met voorlader/cranes ...helaas. Ook kan ik (nog steeds) de 'menu' knop niet unbinden van de controller (joystick in dit geval), wat jammer is, omdat ik de knop waar nu menu onder zit als 'dump here' gebruikte. Kan ook geen andere ongebruikte knop toewijzen, krijg je gewoon een foutmelding. Misschien dat handmatig de XML aanpassen kan, maar denk dat die dan weer lastig gaat doen of de input opnieuw zelf toewijst...
Daar zit ik wel op te wachten. Ik gebruik de joystick om rond te kijken en joystick + trigger om de frontloader te gebruiken. Maar dat kan dus helaas niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:11:
[...]

Edit2, toch niet. Na het downloaden van de .exe en het starten er van krijg ik de melding dat ik naar versie 1.5 of hoger van de game moet updaten, hij verwijst me naar de update file. Als ik die download en de .exe draai dan krijg ik de melding dat farming simulator niet geinstalleerd is. Ik heb de ontwikkelaar maar een berichtje gestuurd. Wat een ellende zeg. |:(
Haal eens rustig adem en kijk nog eens even goed op het doosje van de DVD.
Wat probeer je precies te doen en met welke versie van Farming Simulator probeer je dat? In ieder geval niet met 2019.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Nemesizz
Heb je ook een shader mod geprobeerd? die halen ook de overkill aan overbeligting weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Hebben jullie er ook weleens last van dat je niet kan switchen tussen werktuigen? Ik had vandaag een cultivator gekocht om die samen/tegelijk te gebruiken met de zaaier, maar ik kreeg de cultivator niet geselecteerd om die naar beneden te doen. Weet niet of het een bug is, want weet niet hoe deze setting heet in het Engels en kan ook de taal niet naar Engels zetten. Of doe ik iets verkeerds? Ik kan wel switchen tussen het gewicht aan de voorkant en hetgeen wat aan de achterkant hangt.

Edit: Ik ben er achter waarom het niet werkt. Ik had de tool selection (engelse term gevonden haha) ook op mijn stuur gezet. Na het forum en google af te struinen, kwam ik erachter dat het dus aan de key binding ligt van het stuur. Dus deze key binding weggehaald op het stuur en met alleen de "G" werkt het wel gewoon. Wel eerst de key binding weghalen op je stuur (weet trouwens niet of het ook bij andere sturen of gamepads is). Hierna alles afkoppelen van je trekker en dan alles weer aankoppelen en kan je 2 werktuigen selecteren en je gewicht.

[ Voor 36% gewijzigd door Mikoe op 01-12-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Iemand op xbox al gelukt om de hogedrukspuit te plaatsen? Op xbox lukt het mij niet.

Geld is geen probleem maar telkens melding dat ie niet aangeschaft kan worden.
Nu is vuil op de machines alleen maar grafisch maar zou eigenlijk wel de boel eens schoon willen maken. Het ziet er niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

...

...
Via de xml kan je wel combinaties maken ben ik net echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Renegade666 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:54:
@Nemesizz
Heb je ook een shader mod geprobeerd? die halen ook de overkill aan overbeligting weg.
Nee, maar heb het nu (het stroboscoop effect) wel opgelost. M'n broer was op zijn PC aan het klooien met allerlei settings tegen screen tearing, en blijkt, door anti-alliasing uit te zetten screentearing bijna helemaal weg is (raar, zou je normaal niet onder AA zoeken). Goed, dus ik ook AA uitgezet want ik had immers ook veel last van tearing, en... wonder boven wonder, strobe effect in gras is weg :*)

Ik draai de game toch op 2160P dus dan mis je AA toch niet echt. Maar kan nu fatsoenlijk rondrijden zonder helemaal knettergek te worden van het strobe effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Zijn er hier ook mensen die MP spelen of hebben we hier van Tweakers een eigen MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Vos schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 11:12:
[...]

Via de xml kan je wel combinaties maken ben ik net echter.
Gisteren ook even mee aan knooien geweest, en kan nu ook de trigger+joystick gebruiken voor cruisecontrol (net wat ik FS17 had) terwijl het niet meer conflict met voorladers :)

Het gekke is, bij m'n broer z'n Xbox controller (op PC) kon je wel gewoon trigger+functie gebruiken, en bij een joystick moet je handmatig met de XML gaan klooien omdat het anders niet werkt.

Maar opgelost nu, strobe weg, joystick werkt, kan steeds fatsoenlijker farmen nu.

Gisteren ook m'n 'bieten missie' afgemaakt, uiteindelijk 3 avondjes bezig geweest (uur per keer ongeveer, had 2 uur op de rooier en 1 op de trekker). Leverde 21000 euro op, en had nog 10000 'bonus' (bieten die over waren nadat het contract complete was). Oude Fendt trekker verkocht + geld wat ik al had, en een mooie nieuwe Fendt 724 gekocht. Zijn trekkers met meer PK's die goedkoper zijn maar.... vind de 724 gewoon mooi (oude Case Magnum, of een nieuwe Case Puma zijn volgens mij goedkoper en kunnen meer PK, maarja, vorige FS was ik ook dol op de Fendt 700 serie dus die weer gekocht).
Ook een grotere cultivator erbij, kan ik wat fatsoenlijker velden omwoelen ipv zo'n 3M ding.

Volgende 'slachtoffer' word denk ik wel de combine, maar dat is meteen ook weer zo'n duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is dit nu een game die beter speelt op de pc, of is het ook wel geschikt voor de PS4?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Jorgen Geldt dat niet een beetje voor elke game? :+
* Room42 rent snel weg O-)

Persoonlijk word ik altijd erg kriegel als ik iemand de game met controller zie spelen. Alles gaat zo traag en onhandig, vergeleken bij met een muis (en optimaal met stuur). Als je dat niet irriteert, kan het spel best goed te spelen zijn. Maar volgens mij is een ander punt nog wel de beperkte mod-support op de consoles. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Iemand een idee hoe ik in 1 keer lading liquid fertilizer op mijn boerderij kan krijgen? Ja, platte wagen en lading van die pallets erop zetten maar dat is zo'n werk.

Ik heb nu voor mijn seeds ook een Auger gekocht (die van 19k liter) en die volledig gevuld met zaden zodat mijn zaaimachine daar kan vullen. Een investering maar scheelt gedoe met steeds nieuwe pallets halen en vervoeren.
Nu wou ik hetzelfde doen voor mijn Fertilizer. De tankwagen onder "diversen" werkt helaas niet. Of ik doe iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:20
Player1S schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:18:
Iemand een idee hoe ik in 1 keer lading liquid fertilizer op mijn boerderij kan krijgen? Ja, platte wagen en lading van die pallets erop zetten maar dat is zo'n werk.

Ik heb nu voor mijn seeds ook een Auger gekocht (die van 19k liter) en die volledig gevuld met zaden zodat mijn zaaimachine daar kan vullen. Een investering maar scheelt gedoe met steeds nieuwe pallets halen en vervoeren.
Nu wou ik hetzelfde doen voor mijn Fertilizer. De tankwagen onder "diversen" werkt helaas niet. Of ik doe iets verkeerd.
Volgens mij is dat een gevalletje wachten op mods. Voor nu is het inderdaad klooien met die losse bags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Ik zou kunnen switchen naar de vaste fertilizer maar die sproeier heeft een mooie range :P
Ook zit er geen verschil in welke je gebruikt.

Als er een mod komt dan maar gelijk 2 aanschaffen en dan ook voor de herbicite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:34:
Ik zou kunnen switchen naar de vaste fertilizer maar die sproeier heeft een mooie range :P
Ook zit er geen verschil in welke je gebruikt.

Als er een mod komt dan maar gelijk 2 aanschaffen en dan ook voor de herbicite.
Je zou ook met de sproeier naar de shop kunnen rijden om hem daar te vullen. Dat scheelt ook slepen met de pallets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Room42 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:58:
[...]

Je zou ook met de sproeier naar de shop kunnen rijden om hem daar te vullen. Dat scheelt ook slepen met de pallets.
Klopt dat doe ik vaak ook wel maar is telkens zo'n stuk :+
Is gewoon makkelijk als je tankwagen hebt staan die je eens in de zoveel tijd moet vullen om vervolgens lange tijd de sproeier mee te kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik speel op het moment eigenlijk vooral weer FS17, vooral ook omdat ik de mods mis.
Neem nu wat dingen als goedkope oudere tractoren voor rondom de boerderij (Ford TW en MF 240 ftw!) en inderdaad een simpele platte wagen voor pallets en vierkante balen. Ik hoop dat de meeste mod-makers het werk wel weer oppakken, ondanks dat de nieuwe engine waarschijnlijk wat meer werk met zich meebrengt bij het converteren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb gelezen dat Courseplay en Seasons naar FS19 komen. Ik hoop nu vooral op wat goede maps, zoals Sandy Bay, Oakfield Farm, Lawfolds Aberdeenshire etc. FelsBrunn is mooi, maar trekt mij niet echt. Ravenport al helemaal niet. Ze hebben te weinig rekening gehouden met de plaatsbare objecten, ook is er niet echt veel keus in. Ik ben wel blij om de hoeveelheid mods die in een kleine 2 weken zijn gekomen, al moeten de kwaliteits mods nog komen imo.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Het is inderdaad bijzonder dat de twee maps die beschikbaar zijn amper een vlak stuk land hebben, terwijl terrain leveling (en de bijbehorende kosten!) juist zo'n ding is geworden. Dit had men toch ook meteen tijdens alpha/beta tests kunnen merken?

De Goldcrest Valley map uit FS17 had wat hoogteverschillen, maar ook grote vlakke gedeelten waardoor deze veel geschikter zou zijn als basismap voor FS19 dan een Felsbrunn of Ravenport.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Is dit spel een beetje toegankelijk voor nieuwe spelers?

Heb FS17 wel wat uurtjes gespeeld maar vond het vrij lastig om in te komen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
London schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:16:
Is dit spel een beetje toegankelijk voor nieuwe spelers?

Heb FS17 wel wat uurtjes gespeeld maar vond het vrij lastig om in te komen.
Mwah, een beetje basiskennis van het boerenleven is wel handig. Maar er zijn 100-miljoenmiljard tutorials te vinden op Youtube en gewoon geschreven in tekst. Dus daar zou ik dan even mee beginnen.

Pro-tip: Speel het spel in het Engels... Dat zoekt makkelijker ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 03-12-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Een vriend van ons heeft FS19 gekocht voor zijn zoon, maar die heeft last van menu items die glitchen tijdens het bewegen van de muis.. de shortcuts worden dan glitchend verwisseld met cijfers..

Ik heb er even snel een filmpje van geschoten;

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

-DUS- schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:09:
Een vriend van ons heeft FS19 gekocht voor zijn zoon, maar die heeft last van menu items die glitchen tijdens het bewegen van de muis.. de shortcuts worden dan glitchend verwisseld met cijfers..

[YouTube: Farming Simulator 19 glitching]

Alvast bedankt!
Even je 'invoerhulpmodus' bij de algemene instellingen op toetsenbord zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dat heb ik ook, ik druk dan op het rempedaal van mijn G920, want die gebruik ik niet. Dan is het weer eventjes goed. Dit werkt echter niet in het hulpvenster links boven in de hoek.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
-DUS- schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:09:

[YouTube: Farming Simulator 19 glitching]

Alvast bedankt!
Zijn alleen muis en toetsenbord aangesloten, of zijn er ook nog andere controllers aan de PC gekoppeld? Zoja deze even afkoppelen, het spel kan daar nog niet zo goed mee overweg. Anders even de invoermethode controleren zoals hierboven genoemd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik had er ook last van, moet je inderdaad zoals @Vos aangeeft invoer hulp op 'toetsenbord' zetten en dan werkt het wel normaal.

Gisteren voor het eerst een keer katoen geoogst (missie/contract), is wel leuk om te doen maar... the pay sucks :+ Was er ongeveer een uur mee bezig (volgens de urenteller in de machine), voor een lousy 6000 euro, en helemaal geen bonus...

Overigens wel raar, omdat het ook gepromote werd dat je ook alleen contractor (loonwerker) kon spelen, dus zonder akkerbouw of veehouderij. Maar met zulke bedragen kom je niet ver met alleen contracts volgens mij.

M'n broer had gisteren problemen met z'n eigen veld zaaien. Bepaalde plekken word de grond niet herkent of iets dergelijks, krijg je allemaal van die open plekken (was al iemand die het al eerder aangaf, maar heb het nu dus zelf ook gezien). We dachten eerst dat de trekker mogelijk te licht was, of een hobbel in het veld, maar op geen enkele mogelijke manier kun je die plekken inzaaien. Veld was een behoorlijke gatenkaas om het zo maar te zeggen.

Je zou maar een zaai missie doen, en zoiets gebeurt, kun je de missie niet eens halen.

Het is nog wel een leuke game, maar de hoeveelheid fouten waar je steeds tegen aanloopt heb je soms echt het idee van : "waar the F zijn ze toch mee bezig geweest?" , vooral omdat FS17 (op het eind) een stuk beter in elkaar zat (release had ook bugs, maar niet zo ernstig als dit).
M'n broer zat ook nog wat tussen sound files te kijken, en dingen zoals een veldhakselaar mist gewoon compleet geluiden (hakselkooi, dus messen/blazer geluid is er helemaal niet). Dacht eerst dat het een bug was tijdens een testrun, hakselaar maakt alleen meer motorgeluid als je hem aanzet maar... it's not a bug, geluid van de hakselkooi is er gewoon helemaal niet 8)7 Ik had de New Holland FR getest toen, en hier in de buurt rijden wel een paar van die dingen rond, dus dan weet je hoe ze horen te klinken, en in FS17 klonk die ook (in grote lijnen) zoals een FR hoort, maar in FS19 niet meer. Nouja... kan voorlopig toch geen hakselaar betalen dus, wie weet dat het een en ander gefixed is tegen die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Nemesizz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:12:

M'n broer had gisteren problemen met z'n eigen veld zaaien. Bepaalde plekken word de grond niet herkent of iets dergelijks, krijg je allemaal van die open plekken (was al iemand die het al eerder aangaf, maar heb het nu dus zelf ook gezien). We dachten eerst dat de trekker mogelijk te licht was, of een hobbel in het veld, maar op geen enkele mogelijke manier kun je die plekken inzaaien. Veld was een behoorlijke gatenkaas om het zo maar te zeggen.
Andere hoek proberen. Blijkt met de zaaiers op wielen beter te gaan dus ga daar maar eens in investeren :)

Was deze link al gedeeld? profit analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@Nemesizz Toevallig met de Vaderstad Tempo V8? Zoja probeer een andere zaaimachine, deze heeft inderdaad issues.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste