Gisteren ook maar weer een poging gedaan, deze keer maar m'n scherm helderheid en backlight zowat gehalveerd en dan kan ik wel iets langer spelen zonder hoofd of oogpijn (beeld in FS19 is gewoon veeeeeels te bright, erg vervelend als je daar niet tegen kan).
Was van plan een bieten oogst contract te doen, druk ik op accept contract ipv lease equipment... en ik heb geen bietenrooier. Tja, schiet niet op dan, dus moest dat contract maar cancellen... doei geld!
Dan maar een ander, grasmaaien, wat kan daar nou mis gaan?
Daar wel lease equipment gedaan (want ja...grasmaaier heb ik ook niet, en de rest van hooibouw spullen eigenlijk ook niet) krijg je een mooie dikke vette triplemaaier maar een zwaar underpowered trekkertje erbij...ook nog eens zonder omkeerinrichting...ouch. Goed, 't is maar maaien, dus hop naar het veld blijkt dat op een heuvel te liggen. Eerste stuk wil wel maar oef...naarmate je de heuvel op moet ging het nog maar met 3 km/h. Dan maar maaier uit, naar boven rijden en weer (snel) naar beneden
Maar dan, schudden, dat ging nog wel redelijk ook heuvel op. Harken... nope, heuvel op eindigde dat met 1 km/h (soms stond ie gewoon stil), dus dat ook maar weer op dezelfde manier gedaan als het maaien.
Balen persen (ja, ook onderdeel van het contract), voor een pers zet je normaal een zware trekker voor, maarja, dit lichtgewicht moest het maar doen en... kwam ook de heuvel amper op.
Balen ophalen maar bovenaan begonnen en naar beneden gerold en dat ging dan wel weer.
Contract complete, maar lagen nog 3 balen, dus die er ook maar bij opgehaald en dan krijg je zelf gewoon het geld voor die bales

Kwam wel goed uit, wat meer dan een uur bezig geweest met 'even' maaien/schudden/harken/balen voor krap 5000 euro? minder nog geloof ik, en 3 bales (de 'bonus' zeg maar) waren al 1800 waard (samen, 600 per baal).
Goede leer voor de volgende keer. Maai contracts, zorg dat er een zware trekker meegeleverd word of dat je er zelf een hebt haha.
Wel blij dat door het beeld heel donker te zetten, ik redelijk lang kon spelen zonder zere ogen. Jammer dat het zo moet, maar kan in elk geval iets doen nu. Alleen hopen dat het stroboscoop effect een keer gefixed word. Gekke is, m'n broer ziet het totaal niet (ook niet op mijn scherm), ik word er echt kneitertje gek van het geflits van (vooral) gras als je er door/langs rijdt.