[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
gaints heeft vandaag hun Known Issue List bij gewerkt https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=957&t=129827

de lijst geeft aan dat er weingi bugs zijn maar ik vind toch dat er op dedicated server wel een stuk meer zijn dan hun zeggen en ja die zijn ook al gereport maar er komt weinig reactie van uit hun. zoals het gras/mais schijf bord wat niet werkt in multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41
MadMarky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:25:
@Nemesizz Toevallig met de Vaderstad Tempo V8? Zoja probeer een andere zaaimachine, deze heeft inderdaad issues.
Ik begreep dat alle zaaimachines die direct aan de tractor zitten issues hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De kleinste zaaimachine van 3 meter breed heeft bij mij nog geen plekje overgeslagen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Player1S schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:08:
[...]

Ik begreep dat alle zaaimachines die direct aan de tractor zitten issues hebben.
deze staat toevallig wel in de lijst die ik in mijn vorige post plaatste

Väderstad Tempo V 8 doesn’t work well in slopes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41
MadMarky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:25:
@Nemesizz Toevallig met de Vaderstad Tempo V8? Zoja probeer een andere zaaimachine, deze heeft inderdaad issues.
Was volgens de Vaderstad inderdaad. Beetje jammer dan, z'n budget ging al op aan die zaaimachine :P
Blijf ik er voorlopig nog even van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
hjvg schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:14:
[...]

deze staat toevallig wel in de lijst die ik in mijn vorige post plaatste

Väderstad Tempo V 8 doesn’t work well in slopes
Heb de link naar die lijst even aan de startpost toegevoegd :)

@hieronder: done

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 04-12-2018 17:18 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:42:
[...]

Heb de link naar die lijst even aan de startpost toegevoegd :)
Knal dan ook even die link die ik vorige pagina plaatste erbij ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Zo, eergister had ik al een silage bunder aangelegd en gister ben ik even wat gras gaan maaien rondom mijn velden. In totaal zo'n 80.000l aan gras in de kuil gegooid. Plat gereden en daarna zeil erover.

Levert inderdaad best wat geld op. Hangt wel beetje af van de prijs natuurlijk. Eerste ritje (34.000l) leverde me bijna €13.000 op. En dit was dan met gras. Met mais-haksel gaat dit nog flink omhoog.
Ik ga nu dus maar eerst even veld 19 (USA Map) met gras doen om zo flinke bunker vol te krijgen en dan langzaam spullen aanschaffen voor mais-haksel :)

Tussendoor nog wel even lening gepakt voor de duurste John Deere (in de middenklasse) en een grotere ploeg. :+
Dus ook die even aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren weer een 'accept contract' ipv 'lease equipment' gedaan.... oeps....doei 4000 euro ;w
Gelukkig was er nog een andere van 6000 euro, toen wel op 'lease equipment' gedrukt :P

Veld(je) van iets meer dan 5 Ha zonnebloemen oogsten. De beloning is misschien wat laag maar, met zo'n grote combine is het toch wel leuk om te doen. Is die grootste New Holland combine (vergeet altijd het type nummer... CR10.90 ofzoiets). Was in FS2017 ook altijd m'n favoriet (misschien ook mede doordat de Case combines in FS17 geen 4K textures in de cabine hadden en er dus niet uitzagen).

Er is misschien veel mis qua geluid in de game maar, moet zeggen, dan dynamische load-geluid afhankelijk van hoeveel gewas erdoor gaat is toch wel mooi. In FS17 had ik al vaak zoiets van "Eigenlijk moest het geluid afhankelijk zijn van hoeveel gewas erdoor gaat" , leuke is dus dat het nu wel het geval is in FS19. Kleine machines valt het niet zo op (die zitten toch bijna altijd aan de max), maar als je zo'n brede maisbek / maaibord voor een combine hebt dan klinkt dat verschil in load wel mooi.

Verder al m'n eigen velden weer ingezaaid (klinkt wat meer dan... m'n enige 2 veldjes :+ ), helaas nog met zo'n klein 4M ding...maar goed, 4M is altijd beter dan de 3M zaaimachine. Hopen dat ik op een of andere magische wijze genoeg geld kan genereren (zonder cheaten!) om een betere combine te kopen voordat de boel rijp is.

M'n broer had gisteren ook nog ergens een post gelezen dat je het 'atoombom explosie verlichting' wat kan minderen. Is schijnbaar ergens een setting in een XML (welke weet ik niet meer....handig) waar je het 'camera shutter' effect kan verminderen. Dan zouden dingen niet extreem fel verlicht of extreem donker worden wat nu wel vaak het geval is. Probleem is wel, als je die XML aanpast kun je niet meer multiplayer meer doen (deed ik nu toch niet, maar is dus wel een nadeel voor degenen die ook niet van extreem felle verlichting houden en toch multiplayer willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:17:
Zo, eergister had ik al een silage bunder aangelegd en gister ben ik even wat gras gaan maaien rondom mijn velden. In totaal zo'n 80.000l aan gras in de kuil gegooid. Plat gereden en daarna zeil erover.

Levert inderdaad best wat geld op. Hangt wel beetje af van de prijs natuurlijk. Eerste ritje (34.000l) leverde me bijna €13.000 op. En dit was dan met gras. Met mais-haksel gaat dit nog flink omhoog.
Ik ga nu dus maar eerst even veld 19 (USA Map) met gras doen om zo flinke bunker vol te krijgen en dan langzaam spullen aanschaffen voor mais-haksel :)

Tussendoor nog wel even lening gepakt voor de duurste John Deere (in de middenklasse) en een grotere ploeg. :+
Dus ook die even aflossen.
Levert gehakselde mais een ander type silage op of levert het gewoon veel meer product op dat gras?
Ik heb het nooit eerder gehakseld omdat ik de gedorste mais te hard nodig heb voor varkensvoer, maar als een veld met mais vele malen meer silage oplevert dan gras dan ga ik meer aanplanten en een hakselaar halen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:58:
[...]

Levert gehakselde mais een ander type silage op of levert het gewoon veel meer product op dat gras?
Ik heb het nooit eerder gehakseld omdat ik de gedorste mais te hard nodig heb voor varkensvoer, maar als een veld met mais vele malen meer silage oplevert dan gras dan ga ik meer aanplanten en een hakselaar halen.
Moest even spieken maar Mais levert meer op. Zie de link die inmiddels in de startpost staat.

Mais levert bijna 60.000l per acre op waar gras ruim 24.000l per acre oplevert. (geen idee hoeveel het per ha. is)
Vervolgens levert mais silage ruim $28.000 per acre op waar gras silage ruim $11.500 per acre oplevert. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat de prijs bij de barn is. De Biogas centrale schijnt altijd $500/1000l te betalen. Maar begrijp dat je dat pas eind van de dag bijgeschreven krijgt.

Na mais silage is blijkbaar sugarcane het meest winstgevend per acre (net geen $24.000) maar wel tijdrovend.

Volgen mij heeft hij in de berekeningen alles zelf gedaan dus geen loonkosten. Als je (deels) iemand in huurt zal je winst dus ook dalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 05-12-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
patch 1.2.0 is uit in beta https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=876&t=136574 de patch note`s zijn niet compleet er is meer gepatchd dan er vermeld is op het forum.

eerste indruk van de patch een stap vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49
Wat is er dan nog meer gepatched?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
pretpik schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:03:
Wat is er dan nog meer gepatched?
moeilijk te zeggen wat er allemaal gepatcht is.

maar volgens mij de productie van de koeien.
egaliseer machine (mais schuif) op dedicated servers werkt nu

veder ja ik kan het ook niet zo zien maar soms heb je zo iets van he dat werkt nu wel beter of juist anders. maar zal je niet zo alle wijzigingen die ik heb gezien kunnen opnoemen maar we hebben wel het idee dat het verbeterd is.

(ik speel alleen maar op een dedicated server)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Ik speel samen met een Amerikaan (al sinds FS15) op een fatsoenlijke Amerikaanse dedicated server (PC), inclusief mods, en we zijn op zoek naar wat mede farmers om de server wat voller te krijgen. Als iemand zijn eigen farm wilt starten op onze server, momenteel de map Felsbrunn, je bent van harte welkom!

Graag wel alleen serieus en je moet natuurlijk Engels kunnen chatten. We zijn geen tryhards, gewoon relaxed farmen. Ik hoor het wel via PB als iemand interesse heeft :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:56
Aangezien ik vrij nieuw ben in Farming Simulator en voor de rest heel weinig weet van het "boeren", heb ik sinds dat het spel uitgebracht is veel gekeken wat mij de beste tractors en equipments waren (ik speel alleen in het weekend, want door de weeks ben ik vaak pas laat thuis). Heb op internet toen een spreadsheet gevonden (weet niet of het hier op het forum was of via google) waar alles iets beter instaat dan elke keer heen en weer klikken in de shop. Maar ik moets vandaag wel lachen toen ik onderstaande equipments had gekocht.

FS19 Seed & Cultivate

Maar na een aantal weekendjes alles proberen en veel lezen en filpmjes kijken, denk ik dat ik nu toch wel echt kan gaan "boeren". En dan beginnend met farm manager, want new farmer vond ik net te makkelijk en start from scratch was mij nu nog iets te moeilijk. Dus ben vandaag begonnen met de Fiat en daarachter een ploeg. Bovenstaande foto heb ik ook. En op dit moment nog 1 land maar ben net begonnen dus de rest komt nog. Harvester weet ik nog niet welke, maar ik denk de FMZ want die is lekker goedkoop haha.

En hoe zijn jullie eigenlijk allemaal begonnen? Welk modus en welke tactors en equipment. En hoever ben je nu en hoe ziet je wagenpark eruit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik ben op de makkelijkste difficulty begonnen (noem het de pre-fab farm), omdat ik bij m'n broer eerst had meegekeken, die zelf de boel ging bouwen en zag dat nog niet zo zitten (plaatsing van dingen lastig, duur, mede door terrein deformation, en niet de mogelijkheid om terrein aan te passen... althans nog niet).

Dus gewoon makkelijk begonnen, vind ik ook vaak leuker, gewoon relaxed rondrijden. Bepaalde dingen zijn dan misschien soms te makkelijk, maar volgens mij maakt dat alleen echt verschil in het begin van de game waar je het bedrijf start (en dat gaat al moeizaam genoeg).

Ben dus bezig op de 'Duitsland' map, Amerika style beviel mij totaal niet in de vorige, en lijkt mij deze keer ook niet wat. Maar moet zeggen, dat het niet bepaald het Duitsland is wat hier vlak over de grens is, hier in de buurt is echt alles zo plat als wat, heuvels en dergelijke heb je hier amper. In de game zijn er behoorlijk wat heuvels... sterker nog, volgens mij is er amper vlak land daar.

Vond daarom Sosnovka uit de vorige (2) delen ook eigenlijk leuker en meer lijken op hier dan de nieuwe 'Duitse' map (ja ik zet het tussen haakjes, omdat de devs aangaven dat het geïnspireerd was door Duitsland, Oostenrijk, en wat meer van die landen uit die regio, niet puur alleen Duits).

Huidige wagenpark is nog erg klein, gezien het aan het begin erg moeilijk is om op een eerlijke manier aan geld te komen (zat manier die niet op een normale manier zijn, cheaten vind ik dat, en dat doe ik dan niet dan heb je niet zoveel waarde van je machines vind ik). Heb nu wel een New Holland T6 met 155PK, Fendt 724 Vario, en sinds kort de Massey Ferguson Activa combine (wat een verademing is dat ding tov de New Holland TX32!).

Door het aanschaffen van die combine (de Massey) ben ik weer zo goed als blut.

Gisteren nog wel een contract gedaan waar je een New Holland T9 mee kreeg, en thank goodness dat ding is gelukkig goed. Was zo bang dat ze die trekker (een van m'n favorieten uit de voorgaande delen) zouden verkloten op een of andere manier. Maar klinkt redelijk goed (voor zover audio goed gaat in de game...behoorlijk wat geluid bugs), textures zijn wat minder dan in de vorige, maar dingen zoals het display in de cabine (in de pilaar van de cabine) doet het nu wel, was in FS17 een low-res texture. Nu kun je brandstof verbruik, brandstof, enz zien op dat display dat is wel mooi.

Even naar ander 'nieuws':
M'n broer draait nu met de beta patch (ik zelf nog niet), en bepaalde dingen zijn wel verbeterd (lastig uit te leggen wat allemaal, maar sommige dingen 'voelen' beter aan als je bezig bent). Maar zijn ook wel weer wat bugs erbij. Zo was m'n broer gister bezig met een oogst contract, en na een tijdje bezig te zijn (duurt vaak 40 minuten tot een uur al met al), blijft die haken op 96% completion. Veld leeg, alle geoogste dingen verkocht, maar bleef op 96% hangen. Game reloaden, stond die eerst op 40%, dan plots op 99%, maar was niet te completen. Dus.... 40 minuten tot een uur down the drain, en 0 inkomsten. Dat soort bugs zijn vrij...vervelend.

Zelf gelukkig nog geen last van gehad, maar viel wel op dat dat bugged met de beta patch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Naar aanleiding van de tip van @Player1S ben ik nu een game gestart waarin ik me helemaal focus op snijmais (silage) omdat het veel oplevert. Ik begin op easy in Ravenport omdat je dan tenminste wat land, machines en startkapitaal hebt.

Speel in het engels dus weet niet van alle machines te correcte Nederlandse naam.

Ik heb nu deze setup:
De standaard Fiat met dubbele wielen om de maiskuil vast te rijden, hier voor een Kuhn subsoiler gekoppeld aan een bijbehorende Kuhn power harrow. Zo kun je in één werkgang 4 meter breed ploegen en cultiveren. Zo'n subsoiler heeft dezelfde werking als een ploeg maar kost veel minder vermogen. Eigenlijk moet ik wel de Case ervoor zetten, maar de Fiat haalt heuvelop alsnog 9-10km/h van de maximaal 12.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CNjd0Mo7bacVkwxu0F0ghL8O/full.png

Voor op de maiskuil gebruik ik zo'n Holaras schuifblad voor het gelijkmaken, voor het vastrijden hang ik daarna een gewicht in de hef. Levert je toch weer een paar procent extra compaction op per keer dat je heen en weer rijdt over de kuil :)

Een Hurlimann (mod) voor de 4,5 meter maisplanter. Gebruik deze trekker ook voor bemesten als de plantjes groeien, daarom de smalle wielen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RaGNIAuoSOgBe9eJeAkgO3Bu/full.png

Een van de twee Case tractoren heb ik verkocht, de ander heeft een upgrade gehad en mag het zware werk doen. In dit geval vooral mais en silage rijden voor de 45000L Farmtech trailer. Met het standaard vermogen gaat het ook wel, maar nu komt ie bij het verkopen vlotter de heuvel op naar de Barn :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KOCsAOsSqerriy1DQSoLBLgY/full.png
Op de achtergrond zie je een dubbele bunker voor silage en een transportband die ik gebruik om de silage te laden. De bunker staat op de plek van een nutteloze schuur die ik heb verkocht.

De maishakselaar is een New Holland, dat is verder niet zo spannend.

Verder heb ik ook nog de stukken land aan elkaar vast gemaakt met een ploeg zodat ik maximaal opbrengst heb van m'n grond. Veld 19 is ook breder gemaakt, hiermee ga ik verder zodra ik meer bomen heb omgezaagd ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZqOHKN0fhFIouay57iutdUr7/full.jpg
Let op: voor het uitbreiden van velden heb je een wel normale ploeg nodig, dit kan niet met een subsoiler.

[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 09-12-2018 23:48 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Wat is volgens jullie de beste manier om een stuk of 100 balen stro te verplaatsen naar de Barn? Ik heb die automatische pick up maar die kan maar 16 balen oppakken. Met een front loader ben je ook even bezig.

Zijn er nog andere opties?

internix.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
De autostack wagen is de snelste manier om balen te verplaatsen. Ik weet niet hoe je nog een snellere manier voor ogen had? De balen naar de Barn lanceren oid? :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
@MadMarky Mooi om te horen. En goede tip van die subsoiler. Die ga ik ook maar een aanschaffen.

Gister weer even kunnen spelen. Heb nu veld 19 vol gras (moet even sparen voor de hakselaar).

Inmiddels veld 26 vol geplant met bomen en veld 24-25 (samengevoegd) met sugarcane.

Planning is nu om voldoende geld te verkrijgen zodat ik hakselaar kan kopen, grotere trailer en extra veld.
En nog even $50.000 lening aflossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren 'even' 4 harvest contracts gedaan met m'n eigen combine.
Moest toch wachten tot m'n eigen gewassen rijp zijn, fast forward kom ik toch in de nacht uit, dus kon net zo goed even paar cent extra verdienen door wat contracts dacht ik zo.

En 3 van de 4 velden lagen dicht bij elkaar , dus kon zo ene contract completen en door naar de volgende. Het graan wegrijden was wel een behoorlijk eind, veld zat bovenin de kaart, en waar het naartoe moest helemaal onderin. Gezien het in de heuvels lag, toch maar de Fendt 924 meegenomen, ipv de New Holland T6 (scheelt 90PK in het voordeel van de Fendt).

Even bezig geweest, en net bij het laatste veld begon het al donker te worden. En dan gaat het ook snel, van schemer naar pikdonker is maar iets van 30 minuten verschil ingame. Dus tegen dat ik de laatste wagen leeg had, en de combine weer moest ophalen was het dusdanig donker dat ik niks meer kon zien (niet verder dan de koplampen schijnen... net echt dus :P ). Gelukkig heb je navigatie (minimap), anders had ik de weg niet terug gevonden denk ik. Al met al niet zo heel veel verdient, maar toch wel wat centjes erbij.

De rest van de nacht maar overgeslagen, kan ik de volgende sessie m'n eigen gewassen weer oogsten en hopelijk wat meer geld maken.

M'n broer is nu van plan om het geluid van de Case Magnum 7240 Pro zelf te 'fixen' . Geluid klopt van geen meter (weet niet wat ze hebben opgenomen, maar het is zeker niet het geluid van de 7240 Pro). Na de beta patch lijkt het meer op een haardroger dan een trekker qua geluid. Nu heb ik zelf een paar keer een 7240Pro opgenomen (video) bij een boer hier in de buurt, en nu wil m'n broer daar dus geluid uit proberen te halen en in de game te zetten. Multiplayer kan dan waarschijnlijk niet meer, maar ach, deden we toch al niet. Maar met het huidige geluid is die trekker gewoon niet leuk in gebruik als je weet hoe zo'n ding echt hoort te klinken. Zal mij benieuwen of het hem lukt. Vorige Farming Simulators heeft die ook de nodige uren gespendeerd om bepaalde trekkers correct te laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Heeft iemand hier trouwens ervaring met bomen in het spel?
Ik heb de planter geleased en een krat met bomen gekocht. Niet de poplar maar die pines Mijn doel was om die hoge bomen te krijgen en dan de stammen te verkopen.

Echter is het heel dicht op elkaar gezaaid en geeft het spel aan dat het poplars zijn.
Moet ik nu gewoon wachten en heb ik wel straks mooie grote bomen of heb ik een fout gemaakt en heb ik nu straks die kleine ondingen die ik enkel als zaagsel kan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Poplars is een gewas dat gehakseld dient te worden, inderdaad die kleine ondingen. Zaten ook al in FS17. Levert je een hele lading houtsnippers op maar het aanplanten en rooien gaat erg traag en houtsnippers zijn niet zoveel waard.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33
Vind de grond editor in de beta wel machtig mooi je kan gewoon netjes alles vlak maken zodat je boederij er gewoon schoon uitziet. Kan niet wachten totdat het uit de beta is.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Is corn silage het meest lucratieve middel om geld binnen te harken? Ik ben begonnen met paarden en schapen om redelijk makkelijk geld te verdienen maar heb het idee dat mijn boerderij niet echt van de grond komt

Ik vind geld verdienen erg moeizaam gaan in FS19. Ik heb er zeker meer dan 25 uur in zitten maar heb het idee dat ik nog net begonnen ben (als ik kijk naar wat ik heb staan). In FS17 had je de solar panels en windturbines waardoor je een mooi passief inkomen kon genereren (ja oke je kunt het als cheaten zien) maar ik ben niet van plan om honderen uren in het spel te steken om in een dikke trekker te kunnen rijden.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Zie de link in de startpost om te zien waarmee je het meeste geld kunt verdienen. Ook heb ik een paar posts boven je al best wel in detail beschreven staan hoe ik ben begonnen met corn silage, dit levert leuk wat geld op.

Schapen houden kan ook goed en heeft vrij weinig investeringen nodig omdat je enkel gras en water nodig hebt. Voor snijmais is de hakselaar een dure uitgave waarvoor je zult moeten bijlenen, maar als je de groeisnelheid op Fast hebt staan stroomt het geld daarna wel binnen.
Let wel een beetje op de prijzen voor silage bij de Barn want deze wisselen nogal. Onder de 400 sowieso niet verkopen, dan kun je beter even wachten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
@Robbin889 ik denk dat gras silage in het begin het meeste opbrengt voor weinig kosten.

je bent nodig:
1 maaier
1 swiller/hark (windrower)
balen maker rond is het goedkoopst
wikelaar kan ook de combi balenmaker/wikelaar zijn
en een wagen om ze weg te brengen
verkopen bij de hooizolder

zonder folie brengen ze niet zo veel op maar met folie is het silage en word de zelfde baal ongeveer 4x zoveel waard.

voordeel van gras is ook 1x zaaien en na 3 groei stadiums is het elke keer weer klaar om te oogsten (dus niet telkens zaad te hoeven kopen en maar 1x bemesting nodig voor maximale bemesting

dat is in iedergeval hoe wij zijn begonnen en redelijk snel geld hebben gemaakt

[ Voor 16% gewijzigd door hjvg op 10-12-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Robbin889 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:41:
Is corn silage het meest lucratieve middel om geld binnen te harken? Ik ben begonnen met paarden en schapen om redelijk makkelijk geld te verdienen maar heb het idee dat mijn boerderij niet echt van de grond komt

Ik vind geld verdienen erg moeizaam gaan in FS19. Ik heb er zeker meer dan 25 uur in zitten maar heb het idee dat ik nog net begonnen ben (als ik kijk naar wat ik heb staan). In FS17 had je de solar panels en windturbines waardoor je een mooi passief inkomen kon genereren (ja oke je kunt het als cheaten zien) maar ik ben niet van plan om honderen uren in het spel te steken om in een dikke trekker te kunnen rijden.

Iemand tips?
Ik ben het wel met je eens. Ik vond het voorheen makkelijker om geld te verdienen met enkel crops. Daarnaast was de Trein veel gemakkelijker te gebruiken(dichterbij), waardoor je ook niet echt grote trailers nodig had om veel volume te verplaatsen.

Echter bied het verkopen van gebouwen wel een goed startbedrag.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
hjvg schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:18:
@Robbin889 ik denk dat gras silage in het begin het meeste opbrengt voor weinig kosten.

je bent nodig:
1 maaier
1 swiller/hark (windrower)
balen maker rond is het goedkoopst
wikelaar kan ook de combi balenmaker/wikelaar zijn
en een wagen om ze weg te brengen
verkopen bij de hooizolder

zonder folie brengen ze niet zo veel op maar met folie is het silage en word de zelfde baal ongeveer 4x zoveel waard.

voordeel van gras is ook 1x zaaien en na 3 groei stadiums is het elke keer weer klaar om te oogsten (dus niet telkens zaad te hoeven kopen en maar 1x bemesting nodig voor maximale bemesting

dat is in iedergeval hoe wij zijn begonnen en redelijk snel geld hebben gemaakt
Voor vierkante balen heb je een wagen die er 16 mee kan nemen en daar zit een autoloader op.

Gister ontdekt dat ik toch de verkeerde bomen heb geplant dus veld opnieuw gecultiveerd en 40 van de juiste bomen geplant. De rest ingezaaid met zonnebloemen. Dat leverde toch niet echt veel op.
Maar goed had ook maar anderhalf veld over aangezien 1 nu gras heeft en de andere sugarcane.

Heb me wel een grotere trailer aangeschaft en daarmee alvast lading gras silage mee verkocht a 682/1k liter. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Player1S schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:57:
[...]

Voor vierkante balen heb je een wagen die er 16 mee kan nemen en daar zit een autoloader op.

Gister ontdekt dat ik toch de verkeerde bomen heb geplant dus veld opnieuw gecultiveerd en 40 van de juiste bomen geplant. De rest ingezaaid met zonnebloemen. Dat leverde toch niet echt veel op.
Maar goed had ook maar anderhalf veld over aangezien 1 nu gras heeft en de andere sugarcane.

Heb me wel een grotere trailer aangeschaft en daarmee alvast lading gras silage mee verkocht a 682/1k liter. 8)
Je had dat veld ook kunnen verkopen. Volgens mij krijg je dan extra geld voor de crops die er op dat moment op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
D3nnisd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 08:58:
[...]

Je had dat veld ook kunnen verkopen. Volgens mij krijg je dan extra geld voor de crops die er op dat moment op staan.
Waarom zou ik een veld verkopen als ik gewoon even vlug kan cultiveren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Player1S schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:10:
[...]

Waarom zou ik een veld verkopen als ik gewoon even vlug kan cultiveren? :?
Oh, ik las het fout. Ik dacht dat de bomen al volgroeid waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
D3nnisd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:16:
[...]

Oh, ik las het fout. Ik dacht dat de bomen al volgroeid waren.
Nee, dan had ik gewoon hakselaar gehuurd en de boel eraf gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren weer m'n eigen velden geoogst. Een met canola (...de kleinste), en een met barley.

Toeval wil, dat de prijzen net die nacht ingekakt waren. Canola viel nog mee, maar een klein veld kwam maar iets van 8000 liter af. De barley kwam ongeveer 30.000 liter vanaf, maar de prijzen waren behoorlijk gezakt dat ik maar besloten heb het op te slaan in m'n silo tot de prijzen weer wat stijgen.

Het overgebleven stro echter, was ongeveer net zoveel waard als het gewas zelf (als ik even 30K liter omreken met de gemiddelde prijs kom ik ongeveer op hetzelfde bedrag uit als het stro). Stro vult een wagen behoorlijk snel, kon vaak 1x heen, en een halve baan terug en dan was de wagen vol. En in tegenstelling wat je zou verwachten, werd de prijs per vracht hoger :9 Niet veel, maar begon met 2646 euro voor een volle vracht, en eindigde met 2776 per volle vracht. Dus 2 bakkies en ik had de huurkosten van de wagen er weer uit, de rest was winst.

Wil nu eigenlijk toch de Kärcher aanschaffen, omdat m'n machines praktisch bruin zijn van het vuil. Nu is dat misschien niet zo'n ramp, maar ik doe bijvoorbeeld oogsten met de combine het liefste vanuit de cabine. En de ruiten zijn enorm smerig dat ik soms de header niet helemaal goed kan zien. De header zelf is zo smerig dat die gewoon camoufleert op het terrein, wat ook weer lastig maakt nette rijen te maaien :P

Ook moet ik denk ik maar proberen een veld extra erbij te kopen, zodat ik meer kan verbouwen en dus meer geld kan maken. Want contracts schiet niet echt op (kan ik natuurlijk wel mooi die hogedruk spuit mee financieren :+ ).

Wil eigenlijk al te veel aanschaffen, maar moet momenteel nog op iedere cent letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Leen je dan uit principe niet of zit je tegen de max? Ik heb nog niet uitgeprobeerd waar de limiet zit, maar op easy kun je sowieso 500K lenen. Daar kun je toch al best wat spul voor halen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
MadMarky schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:11:
Zie de link in de startpost om te zien waarmee je het meeste geld kunt verdienen. Ook heb ik een paar posts boven je al best wel in detail beschreven staan hoe ik ben begonnen met corn silage, dit levert leuk wat geld op.

Schapen houden kan ook goed en heeft vrij weinig investeringen nodig omdat je enkel gras en water nodig hebt. Voor snijmais is de hakselaar een dure uitgave waarvoor je zult moeten bijlenen, maar als je de groeisnelheid op Fast hebt staan stroomt het geld daarna wel binnen.
Let wel een beetje op de prijzen voor silage bij de Barn want deze wisselen nogal. Onder de 400 sowieso niet verkopen, dan kun je beter even wachten.
Had ik gelezen maar het was mij niet helemaal duidelijk dat dit de beste manier is. Ik ben nu bezig met project grass silage, ben benieuwd hoeveel het opleverd :)
MadMarky schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:53:
Leen je dan uit principe niet of zit je tegen de max? Ik heb nog niet uitgeprobeerd waar de limiet zit, maar op easy kun je sowieso 500K lenen. Daar kun je toch al best wat spul voor halen.
Op medium kun je ook 500K lenen

[ Voor 14% gewijzigd door Robbin889 op 11-12-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Heeft iemand van jullie ook last van het volgende:
Bij het saven en afsluiten van het spel loopt het proces van het spel vast, en duurt het saven zo'n 45 seconden voordat je terug kunt naar bijv. het hoofdmenu... Hetzelfde gebeurd wanneer ik het spel vanuit het hoofdmenu afsluit. Per saldo duurt het dus bijna 1,5 minuut voordat ik goed en wel uit het spel ben.

Na wat tests ben ik erachter gekomen dat het wordt veroorzaakt door de mods, maar niet één specifieke mod. Overigens, de mods die ik gebruik zijn allemaal de officiële mods van Giant zelf die je vanuit het spel in de modhub kunt selecteren. Ik heb hier eventueel een logfile.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik heb gisteren een filmpje op YouTube gezien van MrSealyP. En hij had het erover dat hoe viezer je equipment is, hoe meer reparatie die nodig heeft. Dus hij adviseerde ook om je "dirt" op laag te zetten. Weet niet of iemand hier dat al heeft ondervonden of heeft uitgevogeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:53:
Bij voorkeur geen lening, maar bij de vorige FS kon je nooit echt voldoende lenen (uit m'n hoofd... 50K ?) om zinnige apparatuur aan te schaffen, en ging er dus vanuit dat hier ook niet zoveel kon. Maar als 500K mogelijk is, kun je inderdaad wel wat meer doen. Deed het daar ook grotendeels zonder lening.

Maar zoals een ladewagen kopen heeft nu nog geen nut voor mij; geen koeien/gras/ enz, dus dan huur ik die even om stro op te halen.

@Mikoe Wat ik uit de pre-launch streams begreep, heeft slijtage puur met aantal uren te maken. Na (volgens mij) 10 game uren (werk uren voor de machine) is onderhoud nodig. Volgens mij heeft vuil er weinig mee te maken en is puur cosmetisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:12

MethinX

't is wat!

Weet iemand iets over of deze ook voor de Nintendo Switch uitkomt?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Er is wel een Nintendo Switch variant van FS17 dus het zou zomaar kunnen dat deze in een later stadium ook nog van FS19 komt. Maar deze is nog niet aangekondigd dus wij weten evenveel als jij.

@Lesilhouette Op welk platform speel je? Ik heb geen problemen met het saven zelf, wel dat Steam niet ziet dat ik het spel heb afgesloten. Daardoor blijft deze op Running en moet ik via Exit Now steam zover krijgen dat de status weer klopt. Bijkomend nadeel is dat de Cloud Sync van de savegames nu ook niet meer werkt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Hallo mede-tweakers!

Ik vind de instellingen voor het bedienen van de bosbouw machines best een lastig dingetje. Ik gebruikte bij FS17 altijd de Keypad nummers voor het bedienen van de machines/kranen. Maar in FS19 werkt nu alleen "Keypad 2 en 8" voor het omhoog/omlaag brengen van de kraan, de rest heeft een conflict met de lampen, richtingaanwijzers etc.. Welke instellingen gebruiken jullie (standaard of custom)?

Voor de rest druk zoekende naar de nieuwe features, maar kan wel zeggen dat het wel weer een interessant spel is :+

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
MadMarky schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:38:@Lesilhouette Op welk platform speel je? Ik heb geen problemen met het saven zelf, wel dat Steam niet ziet dat ik het spel heb afgesloten. Daardoor blijft deze op Running en moet ik via Exit Now steam zover krijgen dat de status weer klopt. Bijkomend nadeel is dat de Cloud Sync van de savegames nu ook niet meer werkt.
PC. Ik las op Reddit dat er nog iemand was die hetzelfde probleem had, maar verder, ook op het Giants forum geen reactie/oplossing. Erg vreemd.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Vincitore schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:01:
Hallo mede-tweakers!

Ik vind de instellingen voor het bedienen van de bosbouw machines best een lastig dingetje. Ik gebruikte bij FS17 altijd de Keypad nummers voor het bedienen van de machines/kranen. Maar in FS19 werkt nu alleen "Keypad 2 en 8" voor het omhoog/omlaag brengen van de kraan, de rest heeft een conflict met de lampen, richtingaanwijzers etc.. Welke instellingen gebruiken jullie (standaard of custom)?

Voor de rest druk zoekende naar de nieuwe features, maar kan wel zeggen dat het wel weer een interessant spel is :+
Voordat ik de joystick had, gebruikte ik de muis met bosbouw machines (niet dat ik die vaak gebruikte, behoorlijk lastig in gebruik met al die axis ). Muis dient dan als een soort trigger, linker knop is voor zus en zo, rechter knop is voor andere bewegingen, muis omhoog en omlaag afhankelijk van welke knop je dan in drukt gaat de arm op en neer of heen en weer enz. Met de huidige FS niet eens de moeite genomen om in te stellen, want ben toch niet van plan bosbouw te doen (niet mijn favoriete bezigheid om het zo maar te zeggen :+ ).

Gisteren besloten om toch maar de Kärcher te kopen om de machines schoon te spuiten. Ook meteen een dieseltank gekocht (mooi achter een schuurtje geplaatst, kan ik gewoon op de boerderij tanken). Toen was ik aan het bladeren tussen de zaaimachines (wil van de 4M af), en zag m'n favoriete zaaimachine uit voorgaande delen (12M Lemken) 'slechts' 107.000 euro kostte ofzo, maar vooral, slechts 150PK trekker nodig is. Hey dat is mooi! Dus ik uitrekeken hoeveel ik weer krijg voor m'n huidige zaaimachine, geld wat ik had en.... kom 4600 euro te kort, nét het bedrag wat ik aan die Kärcher had uitgegeven :+

Nouja, had anders nog niet kunnen gebruiken omdat ik dan geen geld voor seeds meer heb, of moet geld lenen maar wil voorlopig proberen zonder lening. Dus maar even wat contractjes zien te doen, al staat er weinig soeps tussen in de lijst op het moment (gek genoeg, veld 18 is rijp, maar is geen contract voor de te vinden, had mooi formaat veld geweest om te oogsten voor wat centjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Bosbouw is sowieso iets lastiger geworden. itt FS17 zijn er nu best wel wat loofbomen die nu wél om te zagen zijn, maar omdat de takken allemaal gekromd zijn moet het met een kettingzaag en ben je best nog wel even aan het puzzelen :P
Bij de maps van FS17 had je in 99% van de gevallen naaldbomen die je met een machine zo in mootjes hebt, nu kost het vaak veel meer tijd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Patch 1.2 is uit. Vant weekend is ff uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Mikoe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:35:
Patch 1.2 is uit. Vant weekend is ff uitproberen.
Ik kijk eerst even de kat uit de boom met die patch. M'n broer draaide de 1.2 beta, en daar zijn een stuk of wat bugs bij gekomen waarvan ik m'n twijfels heb gezien de QA dat die uit de definitieve versie gefixed zijn.

Maar genoeg 'test subjects' (op FS forums komen klachten vaak 'snel genoeg' binnen) dus komen we snel genoeg achter of het een goede patch is of dat er meer kapot gaat >:)

*EDIT*
Toch de patch geinstalleerd, en so far so good eigenlijk. Moest wel de joystick opnieuw instellen (trigger+vooruit) voor cruisecontrol maar voor de rest nog geen gekke dingen gehad. Joystick is nu dus ook in te stellen zonder handmatig in de XML te rommelen.

Verder nog niet veel kunnen doen/testen, heb alleen m'n 2 veldjes omgewoeld en bemest en toen was de tijd alweer op.

[ Voor 23% gewijzigd door Nemesizz op 13-12-2018 10:42 . Reden: toevoeging ]

• MadMarky
  • Niet online
Ik merk dat ik in bepaalde situaties last heb van haperend beeld (stutter).
Het is eigenlijk altijd wanneer er meerdere voertuigen op het land bezig zijn, bijvoorbeeld wanneer er op het ene veld gecultiveerd wordt en op het andere veld geoogst. Hebben meer mensen hier last van?

Aan m'n PC zou het niet mogen liggen, speel op 1080p met een 4GHz Core i5 en een GTX 980. Zowel CPU als GPU load blijven onder de 50%

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
MadMarky schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:59:
Ik merk dat ik in bepaalde situaties last heb van haperend beeld (stutter).
Het is eigenlijk altijd wanneer er meerdere voertuigen op het land bezig zijn, bijvoorbeeld wanneer er op het ene veld gecultiveerd wordt en op het andere veld geoogst. Hebben meer mensen hier last van?

Aan m'n PC zou het niet mogen liggen, speel op 1080p met een 4GHz Core i5 en een GTX 980. Zowel CPU als GPU load blijven onder de 50%
Misschien shadercache die opnieuw aangemaakt word na de patch? Had er bij FS17 wel last van dat na een patch eerst behoorlijke stutters waren, maar later wel weer over.

Heb momenteel (te) weinig voertuigen, dus zal zo'n cache snel aangemaakt zijn, maar met meerdere voertuigen kan het misschien wat meer tijd kosten.

Heb overigens wel (al sinds begin) dat als je in de buurt van een ander voertuig komt terwijl je rijdt dat er een soort tearing over het scherm komt (soort tear in het midden van het scherm). Dus geen stutter maar tearing (maar ook niet het tearing effect wat je hebt als je framerate ver boven de refresh van je monitor komt, dat ziet er weer anders uit).

Overigens, heb wel gemerkt, als je bijvoorbeeld een keer alt-tabbed en terugkeert naar de game dat het blijft stotteren, totdat je de game helemaal afsluit en weer start (had de vorige FS ook, deed daarom maar ook geen alt tabs daar).

• MadMarky
  • Niet online
Ik speel via steam en vziw zijn er nog geen patches over het spel heen gegaan. Het is overigens geen tearing, het is echt dat de framerate niet meer lekker loopt.

Alt-tabben doe ik vrij regelmatig, had ik bij FS17 verder nooit problemen mee. Vanavond maar eens kijken wat er gebeurd als ik dat achterwege laat.

🖥️ | 🚗

• Mikoe
Even terugkomend op het verhaal van de "dirt" setting dat te maken heeft met je repair/maintenace. MrSealyP heeft dit uitvoerig getest alleen niet met de nieuwe patch. Dus weet niet of daar iets in veranderd is.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49
MadMarky schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:43:
Ik speel via steam en vziw zijn er nog geen patches over het spel heen gegaan. Het is overigens geen tearing, het is echt dat de framerate niet meer lekker loopt.

Alt-tabben doe ik vrij regelmatig, had ik bij FS17 verder nooit problemen mee. Vanavond maar eens kijken wat er gebeurd als ik dat achterwege laat.
Ja er is een patch geweest, ook op Steam. Deze heb ik gisteren binnengeharkt namelijk.
Mikoe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:17:
Even terugkomend op het verhaal van de "dirt" setting dat te maken heeft met je repair/maintenace. MrSealyP heeft dit uitvoerig getest alleen niet met de nieuwe patch. Dus weet niet of daar iets in veranderd is.
In de changelog staat: [Fixed] Wear speed if washing is disabled (1.2)

Ik denk dat ze het dus aangepast hebben. Overigens merk ik dat de AI arbeiders een stuk beter met m'n materiaal om springen en geen stukken meer over slaan. Alleen na 20 uur spelen heb ik nog steeds 'maar' 300.000 euro verdiend, dit mag wel iets sneller.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb nu de 12 meter Lemken zaaimachine kunnen kopen yeeey! weg met dat 4M prutding >:)

Wel weer zo goed als blut nu, hopen dat soybeans wat waard is als ik het ga oogsten, want heb dat nu maar in m'n velden gezaaid. M'n barley van vorige oogst daalt nog steeds in prijs...dus die hou ik nog maar even in m'n silo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV8
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik denk dat ze het dus aangepast hebben. Overigens merk ik dat de AI arbeiders een stuk beter met m'n materiaal om springen en geen stukken meer over slaan. Alleen na 20 uur spelen heb ik nog steeds 'maar' 300.000 euro verdiend, dit mag wel iets sneller.
Je kan nu ook de economie aanpassen in het menu, ook tijdens het spelen. Dus daar kan je het op easy zetten en dan verdien je wel wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Had de maai missie (geen maan missie :+ ) weer eens, maar deze keer gaven ze je wel een fatsoenlijke trekker mee als je spul leased (heb zelf nog geen maaier). Vorige keer was krap aan 150PK, deze keer 350PK en dan wil het prima. Het balenpers deel had ook de 350PK wat moeite om de heuvel op te komen, maar kwam in elk geval niet stil te staan (ging van ~20 km/h naar 9 km/h, de vorige trekker stopte gewoon).

Moest het wrappen tot silagebalen, en had uiteindelijk een mooie bonus die vele malen meer waard was dan het contract zelf :P

Nu vooral bezig met fertilize contracts, heb immers een eigen strooier en dan wil dat prima. Veel winstgevender dan ploegen/cultiveren (vaak lang bezig, voor soms geen eens 1000 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Hoe kun je nu voorkomen dat je tijdens het zaaien hele stukken over slaat? Gaat me echt telkens mis en begint nu wel irritant te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Player1S schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:50:
Hoe kun je nu voorkomen dat je tijdens het zaaien hele stukken over slaat? Gaat me echt telkens mis en begint nu wel irritant te worden
Patch 1.2 geïnstalleerd? zou behoorlijk wat fixes hebben betreft zaaimachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:50:
Patch 1.2 installeren en/of een andere zaaimachine proberen. Machines in de hef gaan wel gewoon goed.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Aangezien iedereen hier zo lovend is over het "farmen" van silage heb ik zelf ook maar eens de proef op de som genomen. Begonnen met gras aangezien dat de laagste instap is (genoeg gras rondom m'n 3 velden).

De volgende spullen aangeschaft (grasmaaier e.d. had ik al):

- Bunker silo small (doubled)
- Leveler (MES500)
- Front Loader (643R)
- Universal Bucket (pak-en-beet 1L)

Begonnen met het maaien van gras rondom m'n velden. Tractor met aan de voorzijde een maaier en aan de achterzijde een forage wagon om alles meteen op te pikken. Dit ging allemaal vrij eenvoudig en snel.

Al het opgepikte gras gedumpt in m'n bunker. Alles bij elkaar zo'n 100L schat ik. Vervolgens met m'n tractor het gras netjes verdeeld over de bunker (m.b.v. leveler) en alles gecompact tot 100%. Dit werkte niet echt lekker mee. Verschillende keren tot 100% gekomen om vervolgens bij het terug uit rijden weer op 94% te eindigen. Uiteindelijk gelukt door in het bunker uit te stappen en het doek eroverheen te gooien.

In de tussentijd verder gegaan met m'n velden totdat het gras was gefermenteerd naar silage. Toen begon het drama. Met m'n tractor met gekoppelde front loader + universal bucket (1L) al het silage (ong. 100L) overgeschept naar m'n trailer (24L).

Na een flink arbeidsintensief proces:

- 100x bunker inrijden, scheppen, bunker uitrijden, overladen in trailer
- 4x op-en-neer rijden naar barn om te verkopen
- 3x tractor moeten resetten omdat ik iets te fanatiek uit de bunker reed en om kiepte.

Welgeteld om-en-nabij 40.000 euro verdiend. Kan aan mij liggen, maar waarom zou je dit de prefereren boven het "normale" zaaien/oogsten van reguliere crops? Het is echt ontzettend arbeidsintensief en verdiend nagenoeg hetzelfde (misschien zelfs minder) in dezelfde tijd dat je 3 velden kan zaaien/fertilizen/weeden/oogsten, waarbij je ook nog helpers kan bijschakelen.

Ik begrijp dat het proces wat sneller gaat als je investeert in een wheel loader met een 5L bucket, maar dat overscheppen van silage, echt, wat een ontzettend moeizame bezigheid!

Overigens sluit ik niet uit dat mijn manier verre van de beste is en dat er wellicht wat hulpmiddelen zijn om bovenstaande wat makkelijker/sneller te maken. Alle tips zijn welkom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Je kunt paar dingen doen om het makkelijker te maken.

1a: Shovel kopen/leasen met silage vork (5000l)
1b: met conveyor belts gaan werken.

2: grotere aanhanger aanschaffen. Ik heb er 1 van 54.000l dus jou silage rij ik in 2 keer weg.

Die MES500 moet je even omhoog doen want daar blijft silage aan plakken. Voorzichtig achteruit rijden en hij is "leeg"

Ondertussen hier bezig met 40 bomen te kappen. Te lang gewacht en nu kunnen de machines het niet meer aan dus met het handje omzagen :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@SparksNL gebruik lopende banden, dat gaat veel sneller. Je hebt een simpele Lizard nodig om de silage van de bodem te rapen en een Grimme die je daar weer onder zet om je wagen te beladen.

Net trouwens een missie gedaan om 10ha katoen te oogsten. Man wat is dat saaaai :O
Zo'n katoen harvester kan rustig 20 min rondrijden voordat ie eindelijk een keer een baal geproduceerd heeft. Hell no dat ik daar zelf aan ga beginnen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Katoen levert ook geen ene ruk op. iets van €3,000 per ha. Is dus niet echt de moeite waard om tijd in te steken.

zelf net zo'n 60k verdient met 15 bomen maar wat tijdrovend zo zonder scorpion...... Nooit weer dus. Denk dat ik paardjes ga houden. Elke dag even stukje rijden en dan verkopen voor €50k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Gisteren een contract gedaan met grasmaaien en balen maken en die wrappen. Leverde eigenlijk nog best wel wat op. Vandaag dezelfde opdracht gedaan met dezelfde machines(althans dat dacht ik). Dus ik het gras gemaaid en alles in banen gelegd en toen met de balenpers balen gemaakt. Hierna wilde ik de wrapper gaan halen, stond er ipv een wrapper, een schudder |:( Gisteren stonden die machines allemaal op volgorde, maar vandaag dus niet. Dus ik dacht dan maar alles op die trailer en dan komt het ook wel goed. Kom ik bij het verkooppunt aan en leeg de trailer daar. Kreeg ik ineens 6.5K :S Dus dat werkte niet. Uiteindelijk na alle balen gelost te hebben (10.5K hiervoor gekregen) leverde het toch meer op dan dat het contract opleverde dus gelijk geannuleerd en kon me geld houden :D Wel vreemd dat je dan wel de balenpers kan gebruiken terwijl je eigenlijk eerst moet schudden (volgens het contract dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Conveyer belts werken inderdaad een stuk beter, al is het plaatsen van die dingen ook een beetje karig, maar altijd nog beter dan handmatig alles omscheppen! Inmiddels een aardige inkomensbron. Zit te denken om iets met dieren te gaan doen. Varkens lijken me dan nog een wat makkelijkere om mee te beginnen. Gaat me alleen wel een veld kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TouchOfInsanity
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 00:27:
Conveyer belts werken inderdaad een stuk beter, al is het plaatsen van die dingen ook een beetje karig, maar altijd nog beter dan handmatig alles omscheppen! Inmiddels een aardige inkomensbron. Zit te denken om iets met dieren te gaan doen. Varkens lijken me dan nog een wat makkelijkere om mee te beginnen. Gaat me alleen wel een veld kosten :(
Ik had de zelfde werkwijze tot de conveyers er spontaan niks meer uit kregen. Er lag nog genoeg in dus was beetje raar. Toen maar een JCB gekocht om alles handmatig eruit te halen. Bleek ook dat niet te gaan en zat de silage gewoon stuck in de silo.
Weer iets van 200k armer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Mikoe schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:33:
Gisteren een contract gedaan met grasmaaien en balen maken en die wrappen. Leverde eigenlijk nog best wel wat op. Vandaag dezelfde opdracht gedaan met dezelfde machines(althans dat dacht ik). Dus ik het gras gemaaid en alles in banen gelegd en toen met de balenpers balen gemaakt. Hierna wilde ik de wrapper gaan halen, stond er ipv een wrapper, een schudder |:( Gisteren stonden die machines allemaal op volgorde, maar vandaag dus niet. Dus ik dacht dan maar alles op die trailer en dan komt het ook wel goed. Kom ik bij het verkooppunt aan en leeg de trailer daar. Kreeg ik ineens 6.5K :S Dus dat werkte niet. Uiteindelijk na alle balen gelost te hebben (10.5K hiervoor gekregen) leverde het toch meer op dan dat het contract opleverde dus gelijk geannuleerd en kon me geld houden :D Wel vreemd dat je dan wel de balenpers kan gebruiken terwijl je eigenlijk eerst moet schudden (volgens het contract dan).
M'n broer had bij een graan contract het spul bij de verkeerde ingeleverd. Kreeg in eerste instantie ook veel geld, maar met cancellen van contract was het geld ook weer weg.

Zelf gisteren een maai-missie waar je weer silagebalen moest maken. Kleiner veld dan vorige keer...maar lag bovenin de map (in de bergen), dus maaier halen, naar boven tuffen, maaien. Dan volgende ding ophalen, helemaal naar boven tuffen, enz enz. Uiteindelijk balen gewrapped, en dan ophalen, blijven er net 2 balen over (konden niet meer op de autoloader. Dus weer helemaal naar beneden en weer terug. Kan ze wel laten liggen, maar met die contracts moet je het een beetje hebben van de 'bonus' want de contracts zelf leveren geen fluit op. Al met al dik 2,5 uur bezig geweest voor ... 6000 euro contract. Kon sneller 3 velden fertilizen voor meer (al is maaien natuurlijk leuker om te doen, maar denk dat ik bovenin de bergen even oversla de volgende keer).

Moest ook m'n eigen combine voor onderhoud doen. Ding ging nog maar met 7 km/h over het veld ipv 10. Combine zelf gefixed, maar bleef langzaam. Bleek dus de header helemaal versleten te zijn (na slechts 5 uur al...erg snel). Reparatiekosten zijn gelukkig niet zo hoog maar... na 5 uur een header helemaal versleten te hebben...is wel erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
SparksNL schreef op maandag 17 december 2018 @ 00:27:
Even goed opletten wat de vereisten zijn voor de verschillende dieren, dit is terug te lezen in de in-game help.
Varkens zijn juist de meest veeleisende dieren om te houden. Als je zelf niet alle benodigde types voer kunt produceren ben je aangewezen op zakken varkensvoer en strobalen van de shop, wat flink op je winst drukt.

Beter ga je schapen houden (water en gras) of kippen (graan). Bijkomend voordeel van deze dieren is dat ze wol en eieren opleveren, die je kunt verkopen zonder dat de productie minder wordt. Varkens leveren immers pas geld op zodra je weer dieren verkoopt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn kunstmest te laden. Ik koop een pallet kunstmest in de winkel, breng deze naar mijn kunstmestspreider maar er verschijnt maar geen "laad" mogelijkheid. Zelfs niet als ik met een heftruck het pallet praktisch bovenop de kunstmestspreider zet. Wat doe ik verkeerd?

Overigens, FS19 is by far het spel met de meeste vastlopers bij mij (PS4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
bvk1983 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:36:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn kunstmest te laden. Ik koop een pallet kunstmest in de winkel, breng deze naar mijn kunstmestspreider maar er verschijnt maar geen "laad" mogelijkheid. Zelfs niet als ik met een heftruck het pallet praktisch bovenop de kunstmestspreider zet. Wat doe ik verkeerd?

Overigens, FS19 is by far het spel met de meeste vastlopers bij mij (PS4)
Over welk model kunstmeststrooier hebben we het dan? Naast vaste kunstmestkorrels zijn er namelijk ook modellen voor vloeibare mest, dierlijke mest en stalmest.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
MadMarky schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
[...]

Over welk model kunstmeststrooier hebben we het dan? Naast vaste kunstmestkorrels zijn er namelijk ook modellen voor vloeibare mest, dierlijke mest en stalmest.
Deze:

Afbeeldingslocatie: https://media.farming-simulator.com/img/content/gamecontent/fs19/bredal-k105.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ah de kleinste Bredal. Die gebruik ik ook maar dan enkel voor het strooien van kalk. Laden van kalk is verder geen punt, gewoon bij de pallets in de buurt gaan staan en op een knop drukken. Zou voor kunstmest niet anders moeten zijn lijkt me?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
MadMarky schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:40:
Ah de kleinste Bredal. Die gebruik ik ook maar dan enkel voor het strooien van kalk. Laden van kalk is verder geen punt, gewoon bij de pallets in de buurt gaan staan en op een knop drukken. Zou voor kunstmest niet anders moeten zijn lijkt me?
Kalk gaat inderdaad prima. Kunstmest helaas tot op heden niet.

Zou ook een bug kunnen zijn misschien? Ondanks dat ik veel plezier aan het spel beleef stoor ik me wel behoorlijk aan de hoeveelheid bugs. Tractor die om zijn as gaat tollen bij het koppelen van een specifieke ploeg, vastlopers, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
bvk1983 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:55:
[...]

Zou ook een bug kunnen zijn misschien? Ondanks dat ik veel plezier aan het spel beleef stoor ik me wel behoorlijk aan de hoeveelheid bugs. Tractor die om zijn as gaat tollen bij het koppelen van een specifieke ploeg, vastlopers, enz.
Wel eerst de kalk weer uitgeladen? Als er namelijk nog kalk in zit kan er geen kunstmest in (en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
bvk1983 schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:55:
[...]

Heb je wel de vaste kunstmest en niet de vloeibare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Na een paar keer grass sillage gemaakt te hebben, ben ik met de moneymaker Corn sillage begonnen. Na gister en vandaag heel wat uurtjes erin te hebben gestoken heb ik 2 en een half veld met mais geoogst en er sillage van gemaakt. Alleen toen ik 's avonds laat mijn betaling ontving was ik hevig teleurgesteld. Ik ontving €200 per 1000 liter (ik had 500.000 liter ingeleverd)
Is dit normaal?

Met grass sillage had ik 1 veld 2 keer gemaaid voordat ik de boel opraapte en hier kreeg ik hetzelfde geld voor. Ik voel me dus een beetje bedrogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Robbin889 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:39:
Na een paar keer grass sillage gemaakt te hebben, ben ik met de moneymaker Corn sillage begonnen. Na gister en vandaag heel wat uurtjes erin te hebben gestoken heb ik 2 en een half veld met mais geoogst en er sillage van gemaakt. Alleen toen ik 's avonds laat mijn betaling ontving was ik hevig teleurgesteld. Ik ontving €200 per 1000 liter (ik had 500.000 liter ingeleverd)
Is dit normaal?

Met grass sillage had ik 1 veld 2 keer gemaaid voordat ik de boel opraapte en hier kreeg ik hetzelfde geld voor. Ik voel me dus een beetje bedrogen :P
Op biogas krijg je toch 500eu per 1000L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Alexknl schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:42:
[...]

Op biogas krijg je toch 500eu per 1000L?
Ja klopt, althans voor gras kreeg ik €500/1000 liter. Ik had dus verwacht dat het voor mais wel meer zou zijn. Ik dacht dat het misschien een foutje zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
De prijs van alle producten (dus ook silage) verschilt per dag. Onder de €450/1000L kun je beter even wachten tot deze weer gestegen is.

Ik kan silage trouwens niet bij de Biogas centrale verkopen? Als ik daar mijn wagen probeer te legen krijg ik de melding dat het product op dit moment niet geaccepteerd wordt. Speel op Easy, weet niet of dat nog uitmaakt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Vos

AFCA

Moet je de grond bij de BGA niet kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
MadMarky schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:03:

Ik kan silage trouwens niet bij de Biogas centrale verkopen? Als ik daar mijn wagen probeer te legen krijg ik de melding dat het product op dit moment niet geaccepteerd wordt. Speel op Easy, weet niet of dat nog uitmaakt?
wat @Vos zegt klopt je moet de grond onder de bga kopen dan komt de bga ook in de prijs tabel te staan en kun je er wel lossen.

balen gaan sowieso niet in de bga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Robbin889 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:52:
[...]

Ja klopt, althans voor gras kreeg ik €500/1000 liter. Ik had dus verwacht dat het voor mais wel meer zou zijn. Ik dacht dat het misschien een foutje zou zijn.
lig er aan als het eerste voor patch 1.2 was en de mais er na dan lig het aan de patch heb op het Giants forum gelezen dat de prijsen in de tabel niet overeen komen met water betaald worden aleen op hard mode klopt het wel.
sinds de patch zijn de prijzen van de bga sowieso aangepast sinds 1.2 is in hard mode de bga prijs 200 per 1000l (en die 200 word op dit moment op elke difficulti uit betaald wat de tabel ingame ook zeg)

edit oeps maak ik gewoon aan dubbel post sorry

[ Voor 3% gewijzigd door hjvg op 18-12-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Weet iemand of het mogelijk is om een veld ook in zijn geheel te verwijderen? Ja je kunt m.b.t. de roller of landscaping feature de texture van de velden weghalen, maar op de kaart wordt het nog steeds weergegeven als een veld (incl. een nummer).

Ik wil iets met dieren gaan doen maar kan me ontzettend storen aan het feit dat (bijv.) de koeienstal als veld 19 wordt weergegeven. Alternatief is een stuk grond kopen waar geen veld op aanwezig is, maar dat is weer een heel eind uit de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
hjvg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:59:
[...]

lig er aan als het eerste voor patch 1.2 was en de mais er na dan lig het aan de patch heb op het Giants forum gelezen dat de prijsen in de tabel niet overeen komen met water betaald worden aleen op hard mode klopt het wel.
sinds de patch zijn de prijzen van de bga sowieso aangepast sinds 1.2 is in hard mode de bga prijs 200 per 1000l (en die 200 word op dit moment op elke difficulti uit betaald wat de tabel ingame ook zeg)

edit oeps maak ik gewoon aan dubbel post sorry
Klopt, die lading gras was voor de update maar als ik het dus goed begrijp krijg je nu voor elk product in de BGA 200 per 1000 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Robbin889 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:13:
[...]

Klopt, die lading gras was voor de update maar als ik het dus goed begrijp krijg je nu voor elk product in de BGA 200 per 1000 liter?
elk product weet ik niet. Weet zeker dat het bij silage zo is (en mais is silage)
SparksNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:59:
Weet iemand of het mogelijk is om een veld ook in zijn geheel te verwijderen? Ja je kunt m.b.t. de roller of landscaping feature de texture van de velden weghalen, maar op de kaart wordt het nog steeds weergegeven als een veld (incl. een nummer).

Ik wil iets met dieren gaan doen maar kan me ontzettend storen aan het feit dat (bijv.) de koeienstal als veld 19 wordt weergegeven. Alternatief is een stuk grond kopen waar geen veld op aanwezig is, maar dat is weer een heel eind uit de richting.
nee de kaart zelf is niet echt aan te passen of je moet echt de game bestanden aanpassen

[ Voor 50% gewijzigd door hjvg op 18-12-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:55

SuBBaSS

-has Ryzen

SparksNL schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:59:

Helaas...
Ben hier ook mee bezig geweest maar er is niets aan te doen (of het een bug is weet ik niet, maar vziw. speelde dit ook al in eerdere versies).
'Andersom' gaat trouwens ook maar moeizaam. Zo wilde ik op die zuid-amerikaanse map een aantal velden aan elkaar koppelen. Had daarbij stiekem de hoop dat dat nu ook/wel op de kaart zichtbaar was, maar ook daar weer: helaas.

En dan het 'vervelendst': als je helpers inhuurt lijkt het ook maar random of ze dat nieuwe grotere veld wel als 1 veld zien.
Ik heb het nog niet uitvoerig getest maar het leek erop alsof ze soms wel gewoon doorgingen met hun werkzaamheden maar ook vaak op de grens van het oude veld omdraaiden.

Voor de duidelijkheid: ik heb natuurlijk wel alles netjes geploegd zodat er visueel 1 groot veld is.

Vind het ondanks deze en wat andere kleine dingen echt een geweldig spel.
De maps zijn er imo. zeer op vooruit gegaan (goed nou speel ik deze dan ook op een vrij recent systeem, fs17 speelde ik nog op een bejaarde bak).
Maar kan er iig. goed van genieten. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Robbin889 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:39:
Is dit normaal?

Dit is een known bug volgens het forum van Giants. Ik kan helaas het topic niet meer vinden. Gebeurde trouwens ook met andere crops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren niet zo heel veel kunnen doen. Weinig contracts (ondanks bijna alle velden in de map oogst rijp zijn), slechts 1 fertilizer contract kunnen doen, de rest is de moeite niet waard (zijn er nog maar 4).

Dus maar m'n eigen velden cultiveren, ging een stuk langzamer dan voorheen, dus na het cultiveren even naar de shop voor onderhoud. De cultivator was na nét 3 uur al helemaal versleten... Dat dingen slijten en onderhoud nodig zijn is wel ok, maar... na 3 uur helemaal versleten gaat wel erg snel.

Hopen dat de oogst contracts toch nog komen als ik een keer fast forward doe (uurtje of anderhalf), want oogsten is vaak wel leuk om te doen (mits je de goeie uitkiest natuurlijk :P niet 3 uur op een bietenveld voor 5000 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik doe contracts nooit voor de inkomsten, levert veel te weinig op voor de tijd die je erin steekt. Als ik er eentje start is het om bepaalde machines en gewassen eens uit te proberen, zoals de katoen laatst (tip: begin er niet aan).
hjvg schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:55:
[...]

wat @Vos zegt klopt je moet de grond onder de bga kopen dan komt de bga ook in de prijs tabel te staan en kun je er wel lossen.

balen gaan sowieso niet in de bga
Oef dat wordt even sparen, dat stuk kost meer dan 700K :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:28:
Ik doe contracts nooit voor de inkomsten, levert veel te weinig op voor de tijd die je erin steekt. Als ik er eentje start is het om bepaalde machines en gewassen eens uit te proberen, zoals de katoen laatst (tip: begin er niet aan).

[...]

Oef dat wordt even sparen, dat stuk kost meer dan 700K :X
Fertilizer missies zijn wel goed te doen. Op grote velden leverd het vaak 6000 tot 8000 euro op, kost je misschien 1 zak kunstmest (1900 euro), en je bent met een paar minuten klaar.

Oogsten (met combine) vind ik gewoon leuk om te doen. Qua inkomsten inderdaad niet altijd denderend maar, bepaalde gewassen blijft mooi wat over wat toch een leuke bonus is (soybeans, canola, en sunflowers missies is de bonus vaak best goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
D3nnisd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:02:
[...]

Dit is een known bug volgens het forum van Giants. Ik kan helaas het topic niet meer vinden. Gebeurde trouwens ook met andere crops.
Goed om te weten!
Nemesizz schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:48:
[...]

Fertilizer missies zijn wel goed te doen. Op grote velden leverd het vaak 6000 tot 8000 euro op, kost je misschien 1 zak kunstmest (1900 euro), en je bent met een paar minuten klaar.

Oogsten (met combine) vind ik gewoon leuk om te doen. Qua inkomsten inderdaad niet altijd denderend maar, bepaalde gewassen blijft mooi wat over wat toch een leuke bonus is (soybeans, canola, en sunflowers missies is de bonus vaak best goed).
Ik laat altijd mijn knecht met een eigen trekker van veld naar veld gaan om die fertilizer missies te doen, volgens mij de meest eenvoudige manier om geld te verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:18
Robbin889 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:06:
[...]

Goed om te weten!

[...]

Ik laat altijd mijn knecht met een eigen trekker van veld naar veld gaan om die fertilizer missies te doen, volgens mij de meest eenvoudige manier om geld te verdienen :)
Dat doe ik wel, maar soms kost de knecht meer dan het oplevert bij sommige missies.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je bij fs19 u beeldscherm veranderen als je op ps4 speelt want bij als ik speel is het beeld te groot een deel zie ik niet wat op mijn tv komt te staan zoals het geld de laatste cijfers zie ik niet hoe kan ik dit aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:39:
hoe kun je bij fs19 u beeldscherm veranderen als je op ps4 speelt want bij als ik speel is het beeld te groot een deel zie ik niet wat op mijn tv komt te staan zoals het geld de laatste cijfers zie ik niet hoe kan ik dit aanpassen
Dat heb ik ook als ik youtube stream naar mijn tv. Dan moet je de aspect ratio (als ik het goed zeg) aanpassen naar beeldvullend volgens mij. Moet je de instellingen openen van je tv en dan naar "beeld" gaan en daar zal waarschijnlijk iets staan van aspect ratio of beeldformaat. Tenminste als je een tv gebruikt en geen monitor. Misschien dat sommige monitoren het wel hebben, maar die van mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oké bedankt zal kijken als het op die manier lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 20:39:
Ik had hetzelfde probleem, was inderdaad op te lossen door beeldformaat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Robbin889 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:26:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, was inderdaad op te lossen door beeldformaat aan te passen.
Hij vraagt hoe dat moet ;)
@Verwijderd Volgens mij moet je de HDMI-poort (in de TV-instellingen) op PC-modus zetten zodat er geen overscan plaatsvindt op de TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-12-2018 12:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik loop sinds de laatste update (PS4) tegen een bloed irritante bug aan. Op de een of andere manier werken de conveyor belts niet meer zoals dat zou moeten. Ik heb er 2 aan elkaar geplakt om zodoende m'n bunker (silage) in een trailer te krijgen.

Sinds de laatste update wordt er geen silage meer opgepakt. Soms pakt hij een klein beetje op, dan werkt het voor 2 seconden en stopt hij er plots weer mee. Ik heb al geprobeerd om een nieuwe conveyor belt te kopen maar daarmee heb ik hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Room42 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:51:
[...]

Hij vraagt hoe dat moet ;)
@Verwijderd Volgens mij moet je de HDMI-poort (in de TV-instellingen) op PC-modus zetten zodat er geen overscan plaatsvindt op de TV.
Ha klopt, ja via de instellingen van mijn scherm, zal denk ik per scherm verschillen :P
SparksNL schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:08:
Ik loop sinds de laatste update (PS4) tegen een bloed irritante bug aan. Op de een of andere manier werken de conveyor belts niet meer zoals dat zou moeten. Ik heb er 2 aan elkaar geplakt om zodoende m'n bunker (silage) in een trailer te krijgen.

Sinds de laatste update wordt er geen silage meer opgepakt. Soms pakt hij een klein beetje op, dan werkt het voor 2 seconden en stopt hij er plots weer mee. Ik heb al geprobeerd om een nieuwe conveyor belt te kopen maar daarmee heb ik hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee?
Ik heb daar ook heel veel ruzie mee gehad, de blizzard s-710 (die alles opraapt) en de Grimme quantum die onafhankelijk van elkaar ermee stopte. wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is om de blizzard in het midden van de bunker te zetten (tegen de sillage aan), de Grimme netjes aansluiten zodat het doorloopt en iedere keer de boel verplaatsen als alle sillage eromheen opgeraapt was. Misschien niet de meest effectieve oplossing maar wel een frustratie vrije oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Robbin889 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:32:
[...]

Ha klopt, ja via de instellingen van mijn scherm, zal denk ik per scherm verschillen :P

[...]

Ik heb daar ook heel veel ruzie mee gehad, de blizzard s-710 (die alles opraapt) en de Grimme quantum die onafhankelijk van elkaar ermee stopte. wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen is om de blizzard in het midden van de bunker te zetten (tegen de sillage aan), de Grimme netjes aansluiten zodat het doorloopt en iedere keer de boel verplaatsen als alle sillage eromheen opgeraapt was. Misschien niet de meest effectieve oplossing maar wel een frustratie vrije oplossing :)
Zo moest ik dat in FS17 ook altijd doen. En je moest ook in de buurt blijven, als je dacht de boel aan de gang te zetten, en vervolgens wat te doen aan de andere kant van de map stopten ze ook met werken.
Uiteindelijk heb ik die conveyers ook verkocht en gewoon met de shovel de boel erin scheppen.
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste