[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
Nemesizz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:03:
[...]

Zo moest ik dat in FS17 ook altijd doen. En je moest ook in de buurt blijven, als je dacht de boel aan de gang te zetten, en vervolgens wat te doen aan de andere kant van de map stopten ze ook met werken.
Uiteindelijk heb ik die conveyers ook verkocht en gewoon met de shovel de boel erin scheppen.
belts werken 10x slechter dan in fs17 in ieder geval op multiplayer het is nu al knap als je alles meer dan 5 min werkend kunt houden. op fs17 liepen de banden soms wel een uur zonder in de buurt te zijn.

de lizard op pack circel lijkt een stuk kleiner maar ook het lossen stopt als de bga bak 1x vol is en hervat niet weer wat ze in fs17 wel deden.

op forum (van Giants) zijn wel een paar topics er over te vinden maar 0 reacties van gaints maar das op de meeste bugs zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41
hjvg schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:07:
[...]

belts werken 10x slechter dan in fs17 in ieder geval op multiplayer het is nu al knap als je alles meer dan 5 min werkend kunt houden. op fs17 liepen de banden soms wel een uur zonder in de buurt te zijn.

de lizard op pack circel lijkt een stuk kleiner maar ook het lossen stopt als de bga bak 1x vol is en hervat niet weer wat ze in fs17 wel deden.

op forum (van Giants) zijn wel een paar topics er over te vinden maar 0 reacties van gaints maar das op de meeste bugs zo
In FS17 heb ik ze eigenlijk alleen gebruikt in de 'murica map' (Goldcrest), de 'laatste' 600 uur in Sosnovka heb ik ze niet eens meer gebruikt, dus misschien dat het met een patch veranderd was, maar toen ik ze gebruikte in Goldcrest stopten ze met werken zo gauw ik uit de buurt was.

Vermaak me opzich nog wel met de game, maar er zitten (nog steeds) gewoon zoveel... tja... domme fouten in waarvan ik echt zoiets heb van "hoe hebben ze dat ooit voor elkaar gekregen terwijl het in voorgaande delen wel werkte?" . Vooral geluid is iets waar ik me behoorlijk aan stoor, het klopt van geen kanten. Paar contracts gehad waar je een vrachtwagen mee kreeg, 90% van de tijd klinkt het ding als een haardroger, pas rond 65 tot 70km/h hoor je even motorgegrom, waarna het weer full haardroger-mode is. Motorgeluid dat stationair blijft terwijl je al 20 km/h rijdt (zo'n beetje alle voertuigen), geluiden die niet stoppen, geluiden die niet opbouwen (combine of iets dergelijks in werking stellen, is gewoon meteen de motor 'redline' toerental bouwt niet op). Geluid van grond omwoelen maakt meer geluid dan de motor zelf (in de cabine).

En nog steeds hebben ze dat soort dingen niet gefixed (om het te fixen, moeten ze volgens mij ook een major overhaul doen van het hele geluidgebeuren ...vrees eigenlijk dat dat niet gaat gebeuren).

Als ik in FS17 (of voorgaande delen) mods had waar het geluid zo klonk zoals het nu allemaal ingame doet, waren die mods binnen een paar minuten weer van m'n schijf verdwenen (ben heel kritisch aan dat soort dingen :P ).

Goed, gisteren eindelijk een veld erbij kunnen kopen. Kan ik meer gewassen verbouwen voor meer profits, waardoor ik weer sneller nieuw spul kan kopen >:) Althans, dat is de theorie. Denk dat ik voorlopig iets meer ga richten op meer velden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen hoe het zit met de multiplayer in fs19? Is dit nog dezelfde opzet als in 17?

Mijn zwager en ik zouden namelijk graag een boerderij willen bijhouden maar we zijn niet altijd tegelijk online. In voorgaande dele n was dit niet handig te doen. We spelen dit deel op de ps4 trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:32:
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de multiplayer in fs19? Is dit nog dezelfde opzet als in 17?

Mijn zwager en ik zouden namelijk graag een boerderij willen bijhouden maar we zijn niet altijd tegelijk online. In voorgaande dele n was dit niet handig te doen. We spelen dit deel op de ps4 trouwens
voor pc is het inderdaad het zelfde als bij fs17 geen idee hoe het bij de ps4 geregeld is maar zal ook het zelfde zijn als voor gaande delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Weet iemand wanneer Courseplay voor FS 19 uitkomt? Ik zit er echt op te wachten :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:44

Vos

AFCA

gwoon_Paul schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:36:
Weet iemand wanneer Courseplay voor FS 19 uitkomt? Ik zit er echt op te wachten :-)
Voor de voortgang zie https://github.com/Courseplay/courseplay/issues/2912

• Nemesizz
M'n broer is gisteren maar begonnen aan de eerste poging van het fixen van het geluid van de (oude) Case Magnum. Het geluid wat dat ding produceerde leek meer op een haardroger, en totaal niet op een Magnum...sterker nog, als je de soundfiles afluistert is het niet eens het geluid van een Magum.

Goed, de eerste 'ruwe' test is al een heel stuk beter dan wat Giants heeft afgeleverd, het looped nog niet helemaal goed, maar het klinkt tenminste nu als een Magnum (heb er meerdere gefilmd afgelopen jaren, geluid daarvan gebruikt).

Het fixed helaas niet de andere glitches van het geluidsysteem ("he ik rij 25km/h maar motor is stationair").
Nadeel is wel (denk ik) dat door de fix multiplayer geen optie meer is (omdat je de files aanpast), dus voor ons werkt het wel, maar gezien veel anderen multiplayer willen doen kun je de fix niet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is om machines zelf van a naar b te laten rijden in de mobiele versie kan dit wel
en
kun je ook meerdere contracten tegelijk uitvoeren ik heb namelijk machines genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:06:
weet iemand of het mogelijk is om machines zelf van a naar b te laten rijden in de mobiele versie kan dit wel
en
kun je ook meerdere contracten tegelijk uitvoeren ik heb namelijk machines genoeg
nee niet mogelijk ook nog nooit mogelijk geweest in de pc/ps versies (ja met mod coursplay wel in fs17 volgens mij. maar couseplay verwachting is dat hij zeker niet voor half januari uit komt)

[ Voor 8% gewijzigd door hjvg op 29-12-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 06:14
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:06:
en
Meerde contracts is mogelijk met een mod:
http://www.farmingsimulat...iple-contracts-v1-0-fs19/
Zeker met multiplayer erg handig.

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Heeft iemand hier al (veel) ervaring met het houden van koeien? Ik heb nu een kleine koeienstal met 40 koeien, al zie ik niet echt in wat het nut hier van is. Ja ze produceren melk, slurry en manure, maar dit gaat dermate langzaam dat geen van alle echt toegevoegde waarde biedt.

Zo heb ik na (ong.) 4 ingame dagen pak-en-beet 7000L slurry en 7000L manure en 4000L melk. De slurry en manure jas je er in luttele seconden doorheen waardoor je misschien net 1 baan van een veld kan bedekken. De melk levert in deze hoeveelheid ongeveer 8K op. Ter vergelijking, in die tijd kan ik 4x mijn velden zaaien/oogsten met soyabonen wat me per dag 250K oplevert.

Daarnaast kost het aardig wat tijd/energie om TMR te maken, al lijkt dit na eenmaal helemaal afgetopt te zijn nauwelijks opgegeten te worden. Dit doet mij vermoeden dat je er op een gegeven moment geen omkijken meer naar hebt.

Zijn de dieren enkel toegevoegd voor de leukigheid, of doe ik iets verkeerd? Financieel gezien levert het meer op als ik me gewoon concentreer op het zaaien/oogsten van soyabonen.

[ Voor 5% gewijzigd door SparksNL op 02-01-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
SparksNL schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:00:
Heeft iemand hier al (veel) ervaring met het houden van koeien? Ik heb nu een kleine koeienstal met 40 koeien, al zie ik niet echt in wat het nut hier van is. Ja ze produceren melk, slurry en manure, maar dit gaat dermate langzaam dat geen van alle echt toegevoegde waarde biedt.

Zo heb ik na (ong.) 4 ingame dagen pak-en-beet 7000L slurry en 7000L manure en 4000L melk. De slurry en manure jas je er in luttele seconden doorheen waardoor je misschien net 1 baan van een veld kan bedekken. De melk levert in deze hoeveelheid ongeveer 8K op. Ter vergelijking, in die tijd kan ik 4x mijn velden zaaien/oogsten met soyabonen wat me per dag 250K oplevert.

Daarnaast kost het aardig wat tijd/energie om TMR te maken, al lijkt dit na eenmaal helemaal afgetopt te zijn nauwelijks opgegeten te worden. Dit doet mij vermoeden dat je er op een gegeven moment geen omkijken meer naar hebt.

Zijn de dieren enkel toegevoegd voor de leukigheid, of doe ik iets verkeerd? Financieel gezien levert het meer op als ik me gewoon concentreer op het zaaien/oogsten van soyabonen.
Koeien moest je altijd een behoorlijk aantal van hebben wou het rendabel zijn. Dit was bij de vorige Farming Simulators ook zo. Moest toch vaak wel richting de 200 gaan voor het echt rendabel was.
De vorige FS (ik heb me ingehouden >:) ) had ik er zo'n 525 en dan verdiende je er goed aan, en je had ruim voldoende mest om velden te bemesten. In FS15 had ik er op laatst zelfs 2001, en verdiende je 1,5 miljoen per dag aan melk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-08-2023
Nemesizz schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:05:
[...]

Koeien moest je altijd een behoorlijk aantal van hebben wou het rendabel zijn. Dit was bij de vorige Farming Simulators ook zo. Moest toch vaak wel richting de 200 gaan voor het echt rendabel was.
De vorige FS (ik heb me ingehouden >:) ) had ik er zo'n 525 en dan verdiende je er goed aan, en je had ruim voldoende mest om velden te bemesten. In FS15 had ik er op laatst zelfs 2001, en verdiende je 1,5 miljoen per dag aan melk ;)
Dan moet je vast een beest van een pc hebben. Op de xbox one kon ik er maximaal 180 houden in FS17 om te voorkomen dat het hele spel begon te haperen zodra ik in de buurt v.d. koeien kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Robbin889 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:35:
[...]

Dan moet je vast een beest van een pc hebben. Op de xbox one kon ik er maximaal 180 houden in FS17 om te voorkomen dat het hele spel begon te haperen zodra ik in de buurt v.d. koeien kwam :P
Viel mee, 't is eigenlijk gewoon een getal, want in de weide liepen maar een aantal zichtbare koeien (heb ze niet geteld, maar denk niet dat er meer dan 15 zichtbaar waren ofzo).

Meende wel dat er in FS19 een limiet van 2000 koeien is (meerdere weides/stallen nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Nemesizz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Viel mee, 't is eigenlijk gewoon een getal, want in de weide liepen maar een aantal zichtbare koeien (heb ze niet geteld, maar denk niet dat er meer dan 15 zichtbaar waren ofzo).

Meende wel dat er in FS19 een limiet van 2000 koeien is (meerdere weides/stallen nodig).
Ja klopt daarom vond ik het ook zo vreemd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb nu de Biogas Plant gekocht en in gebruik.
Zal hieronder even wat algemene weetjes en ervaringen plaatsen. Alles is gebaseerd op spelen in Ravenport op Easy,

Bij de Biogas Plant krijg je altijd €600 per 1000L uitbetaald, wat een hele goede prijs is in vergelijking met de Barn. Bijkomend voordeel is dat je er ook mengmest aan over houdt (Digestate) die je vervolgens weer met een giertank over je land kunt uitrijden. Wel worden de inkomsten pas aan het einde van iedere dag uitbetaald dus je moet even wachten op je geld. De hoeveelheid beschikbare digestate is helaas alleen te zien door met een giertank onder de vulopening te gaan staan en op de vultoets te drukken, er staat niets bij de ingame menu's zoals in FS17 en er is ook geen popup als je naast de digestate tank gaat staan. Een ander ding is de beperkte verwerkingscapaciteit van de plant. De stortbak voor silage heeft een capaciteit van 50.000L en de silage wordt met 10L per seconde verwerkt. Dat heeft een aantal dingen tot gevolg:
- De lading van de grootste trailers kan niet in één keer gestort worden
- Het verwerken van een volle silage bak van 50.000L kost bijna anderhalf ingame uur, tijdsversnelling is dus sterk aan te raden.
- De maximale verwerkingscapaciteit van de Biogas Plant is daarmee 864.000L silage per ingame dag, mits je de stortbak altijd gevuld houdt.
- Om de aanvoersnelheid van een lopende band te kunnen gebruiken moet de tijdsversnelling op 15x staan

Verder zitten er twee huuuge bunker silo's bij, de opbrengst van veld 12 was 630.000L silage en dat gaf amper een bodempje :D

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Overigens blijf ik last houden van stotterend beeld zodra er meer dan 1 voertuig op het land bezig is, de framerate lijkt dan in te zakken naar iets van 20 FPS. Niemand anders die dat ervaart? Load op de videokaart is max 60% en op de processor 40-50% (i5 2500K @ 4Ghz).

Eerder werd al gesuggereerd dat het kan komen door tussen vensters te wisselen, maar het gebeurt ook als ik dat niet doe en ook geen andere applicaties heb draaien.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Framedrops niet, maar wel (nog steeds) van die 'tears' zo gauw je in de buurt komt van een ander voertuig. Wel een stuk minder met AA uit, maar zo gauw je dus in de buurt komt van een voertuig (en vooral, wanneer die op gras staat...tja) komen die tears weer.

Niet het soort tears wat je krijgt bij een te hoge fps, dat ziet er wat anders uit.

Laatst even wat test runs gedaan met wat trekkers (wil een keer een zwaardere erbij, test altijd eerst even of ze bevallen voordat ik er een koop). Sommige vielen behoorlijk tegen helaas, gewoon door stomme fouten.
Een van m'n vorige favorieten (uit FS2017) de New Holland T8 bijvoorbeeld... geluid sucked... goed doen alle voertuigen momenteel, maar ook gewoon stomme fouten als clipping in de displays (toerenteller clipped achter het display) bepaalde dingen die door elkaar gaan (afbeelding van display heeft tekst, en daarover dan andere tekst, ze hadden op het display dat soort plekken, waren uren en RPM staan, blanco moeten laten zodat de tellers ingame gewoon zichtbaar zijn).

De Valtra T serie, als je snel wagenziek word (heb ik helaas wel last van), dan is dat niet de trekker die je wilt hebben. Meeste machines hebben de camera 'vast' op het stuur zitten. De rest van de cabine beweegt wel, maar omdat de camera aan het stuur gelinkt is heb je geen last van dat het beeld schud. De Valtra echter...heeft de camera gelinkt aan de stoel, gevolg is dat het beeld op en neer en heen en weer schud met ieder klein hobbeltje. Had die trekker bij een missie/contract, maar kon alleen van buitenaf rijden omdat ik anders gewoon wagenziek word.... (en als je FS forums leest, hebben sommigen er nog erger last van dan ik, qua wagenziekte).

Hakselaars...pfff...werd daar behoorlijk droevig van. Ook geluid dat niet goed is, maar de Rostelmash heeft bijvoorbeeld geen eens een gras pickup, de Krone BigX 580 (mod) ook niet en die van de 1100 past niet (zou toch moeten, hoort normaal dezelfde pickup te zijn), geluid van die 580 is hetzelfde als van een TX34 combine 8)7 Kunnen ook geen wagens achter de hakselaar (niet van fatsoenlijk formaat althans, paar geprobeerd en geen een kon aangesloten worden). Dus zonder mods als FollowMe, vraag ik me af hoe je dan moet hakselen in je eentje?

Het zijn allemaal dat soort dingen wat mij droevig maakt...hoe hebben ze het toch zover kunnen laten komen terwijl FS17 zo goed inelkaar stak? Het is dan nog allemaal materieel wat ik momenteel niet kan betalen/gebruiken, maar wel jammer dat er zoveel aan mankeert mocht de tijd daar zijn dat ik dat wel kan.

Met m'n huidige set machines vermaak ik me nog wel voorlopig (al is daar het geluid ook wel telkens een ergernis puntje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Je hebt het nu over alles dat mis is, maar heb je ook al combinatie gevonden die wel goed klinken? :+
Nemesizz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:39:
[...]
Kunnen ook geen wagens achter de hakselaar (niet van fatsoenlijk formaat althans, paar geprobeerd en geen een kon aangesloten worden). Dus zonder mods als FollowMe, vraag ik me af hoe je dan moet hakselen in je eentje?
Hakselaars kunnen alleen aanhangers met een hoge trekhaak koppelen, dus niet de grotere trailers. Zo uit mijn hoofd is een Farmtech van 14.000L de grootste die je kunt gebruiken. Heb ook ergens wat gelezen over een sugarcane trailer die zou passen maar die ben ik niet tegen gekomen.
Het zijn allemaal dat soort dingen wat mij droevig maakt...hoe hebben ze het toch zover kunnen laten komen terwijl FS17 zo goed inelkaar stak? Het is dan nog allemaal materieel wat ik momenteel niet kan betalen/gebruiken, maar wel jammer dat er zoveel aan mankeert mocht de tijd daar zijn dat ik dat wel kan.
Dat is inderdaad ook wat ik niet snap, er zijn heel wat dingen die gewoon goed werkten in FS17 en nu om zeep zijn. Maar laten we niet vergeten dan FS17 in de loop der tijd heel wat patches heeft gehad, dus hopelijk wordt er nog eea gefikst.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:05:
Je hebt het nu over alles dat mis is, maar heb je ook al combinatie gevonden die wel goed klinken? :+
Nee, helaas niet (ik ben ook erg kritisch hoor met dingen als geluid :P ).
Hakselaars kunnen alleen aanhangers met een hoge trekhaak koppelen, dus niet de grotere trailers. Zo uit mijn hoofd is een Farmtech van 14.000L de grootste die je kunt gebruiken. Heb ook ergens wat gelezen over een sugarcane trailer die zou passen maar die ben ik niet tegen gekomen.
Heb in m'n testrun ook de sugarcane trailers getest (omdat die aangeven dat er ook mais/gras silage in kan), kon hem volgens mij wel aansluiten op de BigX580 , maar als je hakselt komt er niks in de wagen.
Een 14.000L wagen(tje) is natuurlijk vreselijk snel vol en niet echt praktisch. Bij de vorige FS gebruikte ik vaak een (modded) augerwagon van 35.000L, en die was al snel vol. Later was dat niet meer nodig met FollowMe (kon je simpel een trekker naast de hakselaar laten rijden).
Dat is inderdaad ook wat ik niet snap, er zijn heel wat dingen die gewoon goed werkten in FS17 en nu om zeep zijn. Maar laten we niet vergeten dan FS17 in de loop der tijd heel wat patches heeft gehad, dus hopelijk wordt er nog eea gefikst.
Klopt, maar die fouten waren niet dusdanig erg zoals in FS19 wel het geval is. Al had de 2e patch van FS17 wel de nare eigenschap om de camera standpunt om zeep te helpen in combines/hakselaars en duurde erg lang voordat er een vervolg patch kwam die het weer fixte. Grootste fout die in begin van FS17 zat was vooral gewicht van machines/trailers dat niet klopte (later ook niet helemaal opgelost, maar was wel fatsoenlijk mee te werken). Als je bijvoorbeeld een bochtje omging had je vaak dat je trekker van de weg schoot vanwege het gewicht van de trailer. Maar dingen als geluid nooit problemen mee gehad in 17 (mods die niet goed waren qua geluid of graphics gingen ook na 10 minuten alweer de prullenbak in :P ).

Ik ga er ook wel vanuit dan uiteindelijk het een en ander nog wel gefixed gaat worden. Maar zoals nu voelt de game nogal als een test-beta aan.

Het is een beetje als auto rijden, klaag altijd over vanalles, maar uiteindelijk mag je het toch graag doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Sowieso klopte het gewicht en gedrag van voertuigen in FS17 ook pas met de 'More Realistic' mod aan, zonder is het niet veel soeps. Ik wacht ook met smart tot de MR mod in FS19 beschikbaar komt, net als Seasons :)

Verder is de IT Runner mod een favoriet van me (haakarmtrailer) en is deze nu ook sinds kort voor FS19 beschikbaar. Helaas wel met dezelfde eigenschap dat het ding zo zwaar rolt, een tractor heeft onder alle omstandigheden veel meer moeite met de IT Runner icm een 45.000L bak dan met een andere trailer van vergelijkbare capaciteit. De veelzijdigheid ervan maakt wel een hoop goed maar zeker in het begin met lichtere tractoren is het vervelend.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hallo, ben ook begonnen met FS19, beetje haat/liefde, maar steeds meer liefde... :+

Al snel had ik gevonden hoe je stinkend rijk kan zijn (zonder schulden), maar daar ben ik mee gestopt, dat gaf geen uitdaging.

Momenteel lekker bezig op Felsbrunn met paarden, kippen 4 stukken land, flinke harvester etc.etc.

Maar, die eierdozen.... Ik zag op Youtube dat iemand (Daggerwin) die dingen kan roteren, als hij ze opgepakt heeft. Heb me krom gegooogled, maar ik snap niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Weet iemand dat? Ik heb de PC-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Is dat niet omdat er dan een balenklem gebruikt wordt ipv een palletvork?
Je hebt trouwens geluk dat je uberhaupt eieren krijgt, die ene keer dat ik me aan kippen heb gewaagd had ik last van de welbekende bug dat er zogenaamd geen ruimte was voor de eierpallets :-(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:38
Je kan ze draaien door je middelste muisknop ingedrukt te houden en je muis te bewegen. Kwam er gister ook pas achter dat dat kon. Ga denk wel die mod gebruiken met die autoload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mikoe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:22:
Je kan ze draaien door je middelste muisknop ingedrukt te houden en je muis te bewegen. Kwam er gister ook pas achter dat dat kon. Ga denk wel die mod gebruiken met die autoload.
You're the man!

Bedankt, wat ben ik weer blij met Tweakers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen gras lossen in mijn bunkersilo hoe kan dit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:42:
Het is zeker weten gras? Is de bunker compleet leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Welkom op GoT :w

Deze one-liner is niet superbehulpzaam om jou te kunnen helpen. Maar goed, misschien kun je eens een screenshot sturen met het menu open terwijl je in de bunker staat? Dan kunnen we (en jij) beter zien hoe de bunker er aan toe is. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Weet niet of het in FS19 (nog) zo is, maar in 2017 moest je 'dump here' gebruiken in bunker silo's omdat er geen 'lading lossen' icoontje of melding kwam. Dat gold voor silage, gras, enz (behalve bij de voerbak van koeien bijvoorbeeld).

Heb zelf nog niks gedaan met gras in FS19, dus vandaar dat ik het niet zeker weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dit topic staat hoog in de Nederlandse zoekresultaten op google, vandaar al die nieuwe gebruikers.
Vind het niet erg om vragen te beantwoorden maar met oneliners kun je vaak maar weinig :/

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:03:
Dit topic staat hoog in de Nederlandse zoekresultaten op google, vandaar al die nieuwe gebruikers.
Vind het niet erg om vragen te beantwoorden maar met oneliners kun je vaak maar weinig :/
offtopic:
Ja, irritant. For some reason komt ook iedereen hier terecht voor Excel-vragen. Dat gaat ook maar door! 8)7
Maar goed, een simpele vraag stellen is nog niet eens zo erg, maar daarna gewoon wegblijven vind ik nog het meest irritante :X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
gokje

als je 1 vracht gras in de silo hebt gelost kun je niet weer boven op het gras lossen dan moet je weer op een lege plek beginnen te lossen. je kunt dan wel naar achteren rijden en er oplossen maar je moet op een lege plek beginnen te lossen.

gras word silage op het moment dat het in de silo valt maar je kunt geen gras op silage lossen. dit kon in fs17 wel gewoon

ik heb hier ook al een topic op Giants forum over lopen
https://forum.giants-soft...136352&p=1089300#p1089300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren dan toch eindelijk besloten om een maaier, hark, pers en wikkelaar te kopen. Was het al langer van plan, maar na wat twijfelen toch maar besloten de boel te kopen. Ook autoloader voor balen erbij was totaal iets van 275K kwijt.

Omdat je altijd leest dat silagebalen veel waard zijn, ik behoorlijk brede groenstroeken bij de velden heb, dacht ik dus mooi wat extra te kunnen verdienen door gewoon de boel iedere dag te maaien, balen maken wikkelen, en verkopen.

Heb 3 velden bij elkaar vlakbij de boerderij (Duitse map overigens), dus kan aan een stuk door maaien zonder de 'you do not own this field' meldingen als je iets 'buiten de lijntjes kleurt' :P Zaten een paar rare hoekjes in, maar ook redelijk grote rechte stukken.

Totaal was ik er iets van... denk een uur of anderhalf mee bezig, leverde mij 26 balen op goed voor iets van 50K. Niet slecht, voor 'iets' dat gewoon weer aan groeit, verdient beter dan sommige contracts waar je een anderhalf uur bezig bent voor 5000 euro ofzo. En dingen zoals maaien is wel leuk om te doen en m'n Fendt 724 kon de pers ook goed trekken (een stijl heuveltje ging wat moeizaam, maar voor de rest goed te doen).

Nu nog een keer een BigM zodat het maaien sneller gaat en ik het harken kan overslaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
hjvg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:34:
[...]

gokje

als je 1 vracht gras in de silo hebt gelost kun je niet weer boven op het gras lossen dan moet je weer op een lege plek beginnen te lossen. je kunt dan wel naar achteren rijden en er oplossen maar je moet op een lege plek beginnen te lossen.

gras word silage op het moment dat het in de silo valt maar je kunt geen gras op silage lossen. dit kon in fs17 wel gewoon

ik heb hier ook al een topic op Giants forum over lopen
https://forum.giants-soft...136352&p=1089300#p1089300
Gras wordt toch kaf zodra je het in de bunker kiepert? In mijn huidige playthrough heb ik er geen problemen mee en kan ik gras daar gewoon bovenop lossen. Kaf wordt toch silage/kuilvoer nadat je het zeil eraf hebt getrokken?
Kan best zijn dat ik in de war ben met de terminologie hoor. :)

Leuk trouwens dat er hier op got ook een fs19 topic is. Heb al bijna 200 uur in mijn fellsbrun playthrough zitten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Gras en hooi worden beiden kaf (chaff) zodra het de vloer van de bunkersilo heeft geraakt.
Mais wordt chaff zodra je het met een hakselaar hebt geoogst.
Chaff wordt kuilvoer (silage) zodra het in tijdje in een afgedekte bunkersilo heeft gezeten.

Gras kan ook direct omgezet worden naar silage door het in plastic gewikkelde balen te verpakken. Deze balen kun je vervolgens wel alleen nog gebruiken als veevoer, de biogas plant accepteert ze niet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
AtlAntA schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Gras wordt toch kaf zodra je het in de bunker kiepert? In mijn huidige playthrough heb ik er geen problemen mee en kan ik gras daar gewoon bovenop lossen. Kaf wordt toch silage/kuilvoer nadat je het zeil eraf hebt getrokken?
Kan best zijn dat ik in de war ben met de terminologie hoor. :)

Leuk trouwens dat er hier op got ook een fs19 topic is. Heb al bijna 200 uur in mijn fellsbrun playthrough zitten.
je hebt gelijk het word kaf mijn fout

maar voor de rest blijft het probleem het zelfde maar mischien is het wel een multiplayer only bug waardoor jullie het niet hebben gemerkt (ik speel alleen maar op een dedicated server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
hjvg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:55:
[...]

je hebt gelijk het word kaf mijn fout

maar voor de rest blijft het probleem het zelfde maar mischien is het wel een multiplayer only bug waardoor jullie het niet hebben gemerkt (ik speel alleen maar op een dedicated server)
Ah ja ik speel tot nu alleen maar SP.

Giants teased een innige samenwerking met logitech G. Veel mensen denken dat het om een nieuwe controller gaat maar ik lees alleen maar e-sports BS. Serieus.? Esports in farming simulator?
Ik hoop trouwens ook dat het een nieuwe/betere controller is. Ik gebruik nu het saitek setje met logitech branding en het speelt echt geweldig nadat ik 2 dagen met de bindings bezig ben geweest. Maar de kwaliteit van vooral het stuur en de pedalen zijn belabberd.

https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=103

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 11-01-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
AtlAntA schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Ah ja ik speel tot nu alleen maar SP.

Giants teased een innige samenwerking met logitech G. Veel mensen denken dat het om een nieuwe controller gaat maar ik lees alleen maar e-sports BS. Serieus.? Esports in farming simulator?
Ik hoop trouwens ook dat het een nieuwe/betere controller is. Ik gebruik nu het saitek setje met logitech branding en het speelt echt geweldig nadat ik 2 dagen met de bindings bezig ben geweest. Maar de kwaliteit van vooral het stuur en de pedalen zijn belabberd.

https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=103
Farming Simulator Championship
Samen met een maat zo snel mogelijk een veld balen opgeladen hebben. Komt best wat behendigheid bij kijken.

Verder is Logitech vooral bekend van hun G25, G27 en G29 stuur met shifter en pedalen. Die zijnl van zeer goede kwaliteit. Ik wil best mijn G25 en mijn Logitech joystick gaan gebruiken met Farming Simulator maar het kansloze gehannes met bindings heeft me er tot nu toe van weerhouden, heb er het geduld niet voor.

Als deze samenwerking betekend dat Giants met fatsoenlijke profielen komt voor Logitech hardware dan juich ik het alleen maar toe.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
MadMarky schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:54:
[...]

Farming Simulator Championship
Samen met een maat zo snel mogelijk een veld balen opgeladen hebben. Komt best wat behendigheid bij kijken.

Verder is Logitech vooral bekend van hun G25, G27 en G29 stuur met shifter en pedalen. Die zijnl van zeer goede kwaliteit. Ik wil best mijn G25 en mijn Logitech joystick gaan gebruiken met Farming Simulator maar het kansloze gehannes met bindings heeft me er tot nu toe van weerhouden, heb er het geduld niet voor.

Als deze samenwerking betekend dat Giants met fatsoenlijke profielen komt voor Logitech hardware dan juich ik het alleen maar toe.
Logitech heeft een paar jaar geleden saitek overgenomen die dus een speciaal stuur voor farming simulator hebben. dus opzich is die aankondiging niet heel verrassend.

instellen van stuur / knoppen zal toch altijd moeten want niemand wil de zelfde knop voor de zelfde functie gebruiken. al word er volgens mij wel een gedeelte van de knoppen al standaard in gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Wist niet dat er een speciaal stuur was voor Farming Simulator, apart ding met die draaiknop op het stuur en die knoppenconsole :P Ook apart dat ze het "Logitech G" noemen terwijl het qua bouw helemaal niet lijkt op hun andere G-stuurtjes, zal inderdaad een Saitek product zijn.

Wat bij de controls instellen vooral tegenvalt is dat key bindings tot in den treure hergebruikt worden en de omschrijving ervan nogal slecht is. Ik krijg het maar niet voor elkaar om zoiets simpels in te stellen als een voorlader die met een joystick bediend kan worden. Die J,N,K,M toetsen hebben volgens mij ieder wel vijf verschillende functies afhankelijk van in welk voertuig je zit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb ook wel een hekel om die keys in te stellen, maar speelt gewoon veel leuker met stuur en joystick.

En met patch 1.2 kun je controller/stuur/joystick ook fatsoenlijk instellen, daarvoor was het drama (combi's die niet werken, of game liep gewoon vast).

Ik kijk even wat de keyboard toetsen zijn (ingame) voor bepaalde implements, kijk dan in de opties (anders weet ik ook niet waar 'implement 1' voor staat) en stel dan de boel in.

Bij 'gamepad' (stuur/joystick in mijn geval) wis ik eerst alle inputs, en stel alleen degene in die ik gebruik.
Dingen zoals bosbouw machines (vallen vaak onder 'cranes') stel ik niet eens meer in, ga ik toch niet gebruiken.

Ook maak ik (als ik een goed werkende setting heb) backups van de input bindings... want heb ook een gruwelijke hekel om alles opnieuw in te stellen als er wat mis gaat. Bij FS17 had je soms patches, die wiste dan je input bindings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Gisteren nog maar eens een poging gedaan om een shovel te kunnen gaan bedienen met mijn Logitech Extreme 3D Pro joystick. Het resultaat: noppes.
Ik heb geprobeerd de joystick assen te mappen op de front loader controls, crane controls, zelfs de hydraulic hitch maar de laadschop van de shovel blijft gewoon stilstaan :(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:39:
Gisteren nog maar eens een poging gedaan om een shovel te kunnen gaan bedienen met mijn Logitech Extreme 3D Pro joystick. Het resultaat: noppes.
Ik heb geprobeerd de joystick assen te mappen op de front loader controls, crane controls, zelfs de hydraulic hitch maar de laadschop van de shovel blijft gewoon stilstaan :(
En je hebt 'use gamepad' wel aanstaan in de options?

Ik gebruik ook die Logitech Extreme 3D icm een Logitech stuur en werkt prima. Wel moet ik ze in de juiste volgorde aansluiten (voor ik de game start), anders 'denkt' het systeem dat bijvoorbeeld de joystick controller 1 is ipv 2 en dan werkt de boel niet meer (omdat de knoppen verkeerd gemapped zijn).

Ook heb ik de knoppen zo ingesteld dat gamepad 1; alleen stuur, gamepad 2; alleen joystick (dit was in het begin helaas noodzakelijk, anders liep de game gewoon vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht, laat ik eens een contract aannemen om aardappels te rooijen, halverwege ben ik op zoek gegaan naar een stuk touw. :( Man man, wat gaat dat traag. 8)7
Krijg je ook nog een dubbele trailer met een trekker erbij die lang niet sterk genoeg is om die boel heuvel op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:38:
Ik dacht, laat ik eens een contract aannemen om aardappels te rooijen, halverwege ben ik op zoek gegaan naar een stuk touw. :-( Man man, wat gaat dat traag. 8)7
Krijg je ook nog een dubbele trailer met een trekker erbij die lang niet sterk genoeg is om die boel heuvel op te trekken.
In 17 deed ik dat altijd met Courseplay en dan ging ik zelf het huis schoonmaken of zo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ja had dat gisteren ook, maar dan met suikerbieten. Dik 2 uur bezig geweest (veld 22 van Felsbrunn). Maar het leverde toch ruim € 23.000 aan oogst inkomen op en net geen € 22.000 aan contract inkomsten. Ik huurde wel een helper in om te oogsten, want dat ging me inderdaad te langzaam. Maar toen heb ik uitgerekend wat het mezelf zou opleveren als dat veld van mij was en dat was toch bijna € 190.000. En zelfs als je de apparatuur de eerste keer zou huren, hou je toch nog € 150.000 over. Maar het nadeel is gewoon dat het kei lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik had een contract aangenomen voor het oogsten van sojabonen op Ravenport veld 8 (16ha). Ik denk mijn combine staat toch maar stil en dan kan ik mooi die €30K meepakken. Alleen is zo'n veld toch wel heeeeel groot als je het instapmodel Rostselmash combine hebt met maar een 5m brede bek.
UIteindelijk tussendoor nog een keer moeten bijtanken, een onderhoudsbeurt moeten doen en een significant deel van de opbrengst kwijt aan kosten voor de worker. Maar wel €30K binnen + €8K aan extra sojabonen :Y)
Nemesizz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:03:
[...]

En je hebt 'use gamepad' wel aanstaan in de options?
één fukking vinkje |:(
Ja nu doet ie het. ben maar vanaf 0 begonnen met de mapping aangezien er meteen al vanalles gebeurde bij het starten van het spel, maar de lader van de shovel heb ik alvast werkend op m'n joystick (y)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Mikoe schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:03:
Ja had dat gisteren ook, maar dan met suikerbieten. Dik 2 uur bezig geweest (veld 22 van Felsbrunn). Maar het leverde toch ruim € 23.000 aan oogst inkomen op en net geen € 22.000 aan contract inkomsten. Ik huurde wel een helper in om te oogsten, want dat ging me inderdaad te langzaam. Maar toen heb ik uitgerekend wat het mezelf zou opleveren als dat veld van mij was en dat was toch bijna € 190.000. En zelfs als je de apparatuur de eerste keer zou huren, hou je toch nog € 150.000 over. Maar het nadeel is gewoon dat het kei lang duurt.
volgende keer veld kopen, oogsten en dan weer verkopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb nu eindelijk een beetje geld, was van plan om een extra veld te kopen maar op de een of andere manier plant de AI nu overal katoen... als er iets is waar ik momenteel geen zin in heb is het wel katoen :P (moet je harvester huren, erg lang bezig voor een beetje opbrengst, enz).

Punt 2 waar ik tegen aan loop, zijn dat veel velden erg heuvelachtig zijn. Dat is vooral vervelend met dingen als cultiveren/ploegen (trekker staat soms bijna stil, ondanks genoeg vermogen), zaaien (slaat soms stukken over door hoobels of wat dan ook). En zoals gisteren, stro balen maken, kwam amper de heuvel op met de pers (140PK trekker nodig voor pers, had er een 240PK voor, maar met 6 km/h omhoog).

Zijn wat weinig vlakke velden, en die er zijn, liggen op onhandige locaties (moet je eerst berg beklimmen om er te komen) zoals veld 1 tm 5 in ...(hoe heet die map ook alweer, de Duitse...).

Meeste/makkelijke geld zit voor mij momenteel in silagebalen. Zat er dus ook al aan te denken om de boel wat meer met gras in te zaaien. Al vind ik graan oogsten ook eigenlijk wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Nemesizz Welke map speel je? Die trage tracktoren zijn wel frustrerend, ja. Ik ken het uit FS17 :D Soms kwam ik niet verder dan zigzaggen. Dan maar de korte baan. Of een duurdere tractor leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin889
Nemesizz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:09:

Zijn wat weinig vlakke velden, en die er zijn, liggen op onhandige locaties (moet je eerst berg beklimmen om er te komen) zoals veld 1 tm 5 in ...(hoe heet die map ook alweer, de Duitse...).

Meeste/makkelijke geld zit voor mij momenteel in silagebalen. Zat er dus ook al aan te denken om de boel wat meer met gras in te zaaien. Al vind ik graan oogsten ook eigenlijk wel leuk om te doen.
Felsbrunn toch? Wat levert een Bale silage op? Sinds de BGA slechts €200 per 1000 kilo betaald ben ik eigenlijk nonstop soja aan het verbouwen om wat vermogend te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik speel eigenlijk ook alleen maar Ravenport, daar heb je tenminste nog een paar min-of-meer vlakke stukken. En de grote velden rondom de BGA glooien wel wat maar ook niet zoveel dat je daar veel hinder van hebt bij het bewerken.

Ik snap de keuze van de ontwikkelaars voor die heuvelachtige maps ook echt niet. Het is een leuke afwisseling tov FS17, maar vervolgens heb je een game die er niet goed mee om kan gaan 8)7
Bebouwing plaatsen gaat al iets beter nu de terrain editor er is, maar bijv rare hobbels weghalen op een helling blijft onbegonnen werk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemesizz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:09:

Punt 2 waar ik tegen aan loop, zijn dat veel velden erg heuvelachtig zijn. Dat is vooral vervelend met dingen als cultiveren/ploegen (trekker staat soms bijna stil, ondanks genoeg vermogen), zaaien (slaat soms stukken over door hoobels of wat dan ook). En zoals gisteren, stro balen maken, kwam amper de heuvel op met de pers (140PK trekker nodig voor pers, had er een 240PK voor, maar met 6 km/h omhoog).

En daarom oogst je ook van links naar rechts en niet van boven naar beneden als je begrijpt wat ik bedoel. Dat gaat niet altijd natuurlijk maar vaak is dat een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Room42 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:23:
@Nemesizz Welke map speel je? Die trage tracktoren zijn wel frustrerend, ja. Ik ken het uit FS17 :D Soms kwam ik niet verder dan zigzaggen. Dan maar de korte baan. Of een duurdere tractor leasen.
Wil niet zeggen dat m'n Fendt 724 traag is, maar heuvel op met een balenpers heeft die toch behoorlijk moeite. Overigens, in zo'n missie/contract een keer een 350PK Valtra mee, en ook die kon het niet zonder zwoegen.

De map waarop ik speel is die Duitse map, maar vergeet telkens hoe dat ding ook alweer heet, denk wat Robbin zegt dat dat Felsbrunn moet zijn.

Vond Sosnovka uit de vorige veel leuker, in zowel FS17 als FS15 gespeeld. Maar goed, STEL dat die map nog een keer naar FS19 komt... om dat nog een keer daar naar toe te gaan? (aan de andere kant was die wel mooi :P ).

Probleem wat ik heb met de zwaardere tractors, is (jawel, is ie weer >:) ) het geluid. Het is zo verschrikkelijk slecht bij veel van die zware modellen vooral dat ik ze niet eens wil hebben. M'n broer had laatst voor een contract de John Deere 8000 serie mee, en ook dat ding klinkt als een haardroger. Case Magnum ; haardroger, New Holland T8 te veel bugs (clipping).
Nu konden we (m'n broer eigenlijk) de oude Magnum nog wel fixen omdat we daar zelf geluid van hebben, maar dingen zoals een John Deere 8000 word lastig, en die nieuwe Magnum's ook.
Komt bij dat vooral machines met veel PK's veel sneller naar stationair geluid vliegen (mogelijk omdat ze niet veel hoeven te trekken, maar het hoort niet).

@Robbin889 Ik geloof dat ik zo'n 1300 tot 1600 per silagebaal krijg (gras baal in plastic gewikkeld) bij de Barn (veehandel), maar prijzen wisselen behoorlijk. Voordeel van BGA is overigens wel dat je mest krijgt wat je dus niet hoeft te kopen bij de shop (vind bouwland bemesten met alleen kunstmest nou niet helemaal zoals het hoort, maar op het moment heb ik nog niks anders).

@MadMarky Dat terrein aanpassen ben ik voorlopig nog een beetje huiverig voor (weet het ook even niet anders te benoemen :P ). Het kán, maar kost vaak meteen een fortuin, en kleine hobbels zijn soms ook slecht te zien. Denk ook dat die hoge bulten vlak werken dusdanig veel geld kost dat het meer 'end game content' is, dus pas als je in de slappe was zit qua financiën en dat duurt nog wel even :+ .

*EDIT*
@Verwijderd Ik probeer wel de game deels realistisch te spelen. Dus geen gewassen stelen (contract accepten, oogsten met eigen spul, cancellen en geld vangen), velden kopen , oogsten dan weer verkopen, enz. Dus als ik een veld oogst, doe ik dat ook op de manier zoals het hoort, met de lengte van het veld mee, kop vrijmaken en dan in de lengte mee, en als dat betekend heuvelop, nouja helaas dan maar :P

[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 24-01-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik inderdaad zie hoe ze dat in video's doen dan heb ik nog een hoop te oefenen inderdaad. Grootste nadeel is wel dat je niet snel iets ongedaan kan maken. Kost meteen een bak geld om het weer goed te krijgen.

Zit er steeds vaker aan te denken om dan het beschikbare budget aan te passen en na het landschap gedaan te hebben weer terug te zetten op het originele bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:46:
[...]

De map waarop ik speel is die Duitse map, maar vergeet telkens hoe dat ding ook alweer heet, denk wat Robbin zegt dat dat Felsbrunn moet zijn.
Idd Felsbrunn
Vond Sosnovka uit de vorige veel leuker, in zowel FS17 als FS15 gespeeld. Maar goed, STEL dat die map nog een keer naar FS19 komt... om dat nog een keer daar naar toe te gaan? (aan de andere kant was die wel mooi :P ).
Sosnovka was sfeervol maar ook nogal troosteloos met al die vervallen gebouwen. Al was het dan wel erg passend om al je werk met je Zetor, Kirovets (mod) en Rostselmash combine te doen.
Probleem wat ik heb met de zwaardere tractors, is (jawel, is ie weer >:) ) het geluid. Het is zo verschrikkelijk slecht bij veel van die zware modellen vooral dat ik ze niet eens wil hebben. M'n broer had laatst voor een contract de John Deere 8000 serie mee, en ook dat ding klinkt als een haardroger. Case Magnum ; haardroger, New Holland T8 te veel bugs (clipping).
Nu konden we (m'n broer eigenlijk) de oude Magnum nog wel fixen omdat we daar zelf geluid van hebben,
[...]
Ik wacht nog steeds op de downloadlink O-)
Ben het verder met je eens over het geluid, maar weet niet of dat in FS17 altijd zoveel beter was bij de standaard machines?
Ik hoop nog wel dat de Ford TW tractor mod weer beschikbaar komt. Kwalitatief erg goed uitgewerkt en dat geluid... Best een lange opstart sequence van de motor waarbij de dikke zescylinder tot leven kwam en je de turbo netjes hoorde opspoolen O+
@MadMarky Dat terrein aanpassen ben ik voorlopig nog een beetje huiverig voor (weet het ook even niet anders te benoemen :P ). Het kán, maar kost vaak meteen een fortuin, en kleine hobbels zijn soms ook slecht te zien. Denk ook dat die hoge bulten vlak werken dusdanig veel geld kost dat het meer 'end game content' is, dus pas als je in de slappe was zit qua financiën en dat duurt nog wel even :+ .
Terrein aanpassen kan in kleinere stapjes en is daarmee niet zo heel duur. Vervelende hobbels wegwerken op vlak terrein is kinderspel maar complete hellingen blijft onbegonnen werk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Geluid van standaard machines in FS17 was wel goed. Je had ook het idee dat het geluid reageerde op wat de machine deed (helling op, toerental zakt iets), langzaam rijden was de motor rustig (niet stationair!), in werk-modus ging het toerental omhoog naar iets acceptabels ipv nu 'red linen'.

Mods had ik niet zo heel veel in de vorige FS, mede ook omdat ik nogal kritisch ben en er vaak dusdanig dingen aan mankeerden dat ik ze meteen weg kiepte (geluid vooral...hmmm :P ).

M'n broer stopte nogal veel tijd in geluid fixen van die mods toen (vooral de Internationals, is hij helemaal dol op, heeft toen ook de gefixte soundfiles naar de modder zelf gestuurd en die was er ook blij mee).

Gefixte (voor zover dat wil in FS19) geluid van de oude Magnum staat volgens mij op LS UK. Ik zit zelf nooit zo op die sites, maar m'n broer is daar wat drukker mee. Is alleen het load geluid. Start geluid is nog het default (totaal niet kloppende). Geluid komt uit een video die ik gemaakt heb van een echte Magnum 7240 hier in de buurt.

Het soundsysteem van FS19 werkt anders dan FS17, je hebt 1 vaste template voor alle machines in 1 categorie, en dat werkt dus totaal niet. De ene motor is de ander niet, dus wat bij de een 'goed' (kuch) klinkt , klinkt bij de andere trekker als een haardroger. Bij FS17 had je per machine veel meer opties, met pitches en volumes, en kon je geluid fine tunen tot iets wat goed klonk. Hier kun je niks van dat alles. Dan kun je de template aanpassen, maar dan zit je nog dat de ene machine misschien gefixed is dan, terwijl een ander dan niet meer klinkt.

Gingen toen ook geruchten over een gearbox mechanisme, dat schijnbaar voor release geschrapt is. Misschien heeft dat er deels ook mee te maken dat ze last minute maar 'even' met een half bakken quick-fix moesten komen.

*EDIT* @MadMarky
Link even opgezocht: https://www.fs-uk.com/fs-...-Pro-Series-mod-for-fs-19

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 24-01-2019 16:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:30
https://forum.giants-soft...ic.php?p=1098485#p1098485

Claas DLC incoming? In de SteamDB hebben ze ook al referentie gezien naar aanstaande DLC.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Op het forum van Farming Simulator, is een tijdje zo'n poll gaande op Duitse en Engelse gedeelte over het geluid. Het merendeel vind (gelukkig) het geluid slecht tot erg slecht (totaal ong 70% slecht tot erg slecht), en hopen ook dat Giants het gaat fixen.

Er zijn ook een paar typische trolls helaas "geluid is prima, heb het toch op 0% volume en luister spotify" |:( 8)7 Please....zeg dan niks.
Heb ook het vermoeden dat er een paar zijn met duplicate accounts, omdat "yes it's fine" plots in 1x 6 stemmen erbij kreeg, terwijl in de comment section (op een paar trolls na) het merendeel negatief is (maar wel contructieve feedback geeft wát er mis is, en mogelijke oplossingen).

Vooral het Duitse gedeelte van het forum loopt de discussie.

Nu was er dus ook iemand, die 'even op een regenachtige middag' een mod inelkaar geflanst heeft waarbij het geluid al een stuk beter klinkt dan wat Giants zelf had. Hij heeft niet veel moeite gedaan om de echte geluiden te gebruiken (hij gebruikt volgens mij de geluiden uit FS17 van een willekeurige tractor), maar had in z'n middagje knutselen wel voor elkaar dat je beter motorgeluid had, load geluid (toerental zakt als je een berg op gaat, of een zwaar implement gebruikt) en zelfs dat je schakel geluid had (zelfs terug schakelen wanneer de last te zwaar word) en dat zonder gearbox mod. Nu merk je wel dat het niet echt ge-finetuned is, maar zijn punt was meer dat het wel kán, als Giants er maar moeite voor zou doen, gezien het hem in een middagje al zoiets is gelukt.

Ik was al een beetje bang, ookal zou Giants het geluid proberen te fixen, dat het bijna onmogelijk zou zijn gezien hoe het sound systeem werkt nu. Maar na die ene mod te hebben geprobeerd, is er toch weer hoop, dat zelfs FS19 het geluid toch te fixen is. Al moet je dan wel alle machines stuk voor stuk bij langs...zal mij benieuwen of ze dat gaan doen (misschien niet op de manier van die mod, maar als het op z'n minst weer qua geluid naar FS17 zou gaan zou het al een hele verbetering zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Ik heb afgelopen weekend FS17 gekocht voor volgens mij iets van 8 euro ofzo. Wilde toch wat dingen gaan proberen zoals seasons en dat alvast onder de knie krijgen. Ben alvast wat filmpjes aant kijken van Farmer Klein hoe en wat met seasons, want het is best wel uitgebreid haha. Maar inderdaad het geluid in FS17 is echt veel beter. Snap niet dat ze het niet gewoon overgezet hebben met wat aanpassingen. Lijkt mij minder werk dan dat ze nu krijgen om alles aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Player1S schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:56:
https://forum.giants-soft...ic.php?p=1098485#p1098485

Claas DLC incoming? In de SteamDB hebben ze ook al referentie gezien naar aanstaande DLC.
die verwijzing naar claas hadden ik en een kameraad al op 1 van de eerste dagen naar release gezien maar er word naar veel meer trekkers verwezen terwijl het er op lijkt dat dat file niet echt gebruikt word iederetrekker heeft een eigen toeter geluid enzo maar ingame hebben ze bijna allemaal de zelfde.

aankondiging van dlc komt waarschijnlijk deze week (op gaints forum heeft Lisertan GIANTS Software | Community Manager gezegt dat er soon verry soon een aankondinging komt)

maar goed dan komt mijn gevoel toch naar boven its all about the money want fix eerst de game redelijk voor je een dlc aankondigt maar goed dat zien ze daar blijkbaar anders volgende patch duurt nog minimaal 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
hjvg schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:50:
[...]

die verwijzing naar claas hadden ik en een kameraad al op 1 van de eerste dagen naar release gezien maar er word naar veel meer trekkers verwezen terwijl het er op lijkt dat dat file niet echt gebruikt word iederetrekker heeft een eigen toeter geluid enzo maar ingame hebben ze bijna allemaal de zelfde.

aankondiging van dlc komt waarschijnlijk deze week (op gaints forum heeft Lisertan GIANTS Software | Community Manager gezegt dat er soon verry soon een aankondinging komt)

maar goed dan komt mijn gevoel toch naar boven its all about the money want fix eerst de game redelijk voor je een dlc aankondigt maar goed dat zien ze daar blijkbaar anders volgende patch duurt nog minimaal 2 weken.
Doorgaans heb je verschillende teams binnen een project. Een team wat modellen maakt zal niet nodig zijn om bugs op te lossen in de code.
Het is dus ook onzin om ze niks te laten doen terwijl ze gewoon door kunnen gaan nieuwe modellen te maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Misschien was het team van de geluidafdeling wel onderbezet omdat ze ook verantwoordelijk waren voor de C64 editie... (om maar eens een onzinnige gimmick te noemen)

Maar het is inderdaad wel schrijnend om te zien hoe weinig aandacht er is besteed aan het geluid terwijl het kennelijk zo eenvoudig te fixen is. Nog een voorbeeld: alle machines in het spel hebben dezelfde claxon, waarvan het geluid afkomstig lijkt te zijn van de Mini van mr. Bean :')
Hiermee zou je alleen wegkomen bij de Mahindra, verder is het compleet ongepast.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik dreig weer in hetzelfde gat te vallen als met fs15 en 17 nu courseplay uit is in beta. Zit constant routes te maken zodat ik binnen de kortste keren een Farming sim rts aan het spelen ben. Nadeel is dat ik nu veel sneller kan werken en dus veel sneller geld verdien en dus veel sneller 'klaar' ben met een map. :p

Courseplay is imho nu nog meer alpha dan beta maar er wordt hard gewerkt. Vandaag alleen al 5 nieuwe versies via github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:57:
[...] Courseplay is imho nu nog meer alpha dan beta maar er wordt hard gewerkt. Vandaag alleen al 5 nieuwe versies via github.
Hoe is de 'intelligentie' van de tractors nu onder courseplay? Ik werd in FS17 op het eind 'babysitten' wel een beetje beu, als de tractor weer eens tegen iets of elkaar aanrijdt. Steeds weer wisten ze wel wat te vinden om tegenaan te rijden of achter te blijven haken, vooral op het veld was dat irritant. :P
Mijn ijdele hoop is dat dit in 2019 beter is geworden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CP was in 17 zeer goed mee te spelen :?

De huidige 19 versie is duidelijk in ontwikkeling, maar werkt wel al aardig moet ik zeggen. Ontneemt iig al genoeg werk ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Vos op 04-02-2019 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
gps mod is afgelopen weekend ook in beta uitgekomen https://github.com/stijnwop/guidanceSteering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb even wat in de XML file van de EnviromentDE zitten rommelen omdat je dan het 'nep HDR' effect kan verminderen (dus dat gekke camera effect dat dingen heel flets of gruwelijk donker worden).

Helemaal goed instellen is nog niet gelukt, beeld word regelmatig te donker, maar heb het extreem felle en fletse er wel beetje uit nu, dus kan zonder koppijn spelen zonder dat ik de brightness en backlight van m'n scherm elke keer omlaag moet zetten.

Hopelijk komen ze een keer met de optie om het uit te zetten (gewoon een toggle, mensen die het wel leuk vinden het gewoon kunnen gebruiken, mensen die het maar niks vinden, het uit kunnen zetten).

Ivm Resident Evil 2 wat minder tijd in FS gestoken, maar heb nu toch een veld erbij gekocht waar ik gras op wil verbouwen. Minder werk mee (telkens bemesten , omploegen enz) en verdient vaak beter dan graan soorten.

M'n broer houdt nu zo'n gast op zo'n modsite in de gaten die een zero-graze koeienstal maakt. Mooie grote stal meer in de stijl zoals je hier ook ziet, ipv die gekke wei wat ze Giants er standaard in heeft zitten.
Denk als die als download beschikbaar komt (zit nu nog in laatste ontwikkelfase) dat ik die ook wel download als ik met koeien bezig wil gaan (wat zeker de bedoeling is). Mits die bugvrij is uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gras kan je ook bemesten, maar of het dan meer oplevert, ben ik nog niet achter, eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Sangroid schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:22:
Gras kan je ook bemesten, maar of het dan meer oplevert, ben ik nog niet achter, eigenlijk...
Was in 17 wel zo, nu ook lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ja je kan het bemesten maar is niet zo noodzakelijk als bij veel andere gewassen.

Gras...tja, groeit zat van, groeit weer aan enz.
Dingen zoals graan is de opbrengst drastisch minder en dat maakt behoorlijk uit voor de inkomsten, dus die wil je wel maximaal bemest hebben.

Gras bemesten deed ik FS17 amper, liet het meestal gewoon weer aan groeien, had dusdanig veel per keer dat bemesten niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Yup, het is wel een heel gemakkelijk gewas!

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 05-02-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ben hier opnieuw begonnen op Felsburn. En dan "start from scratch". Heb je 500k om uit te geven maar je hebt helemaal niks.
Veldje gekocht waar je boerderij normaal zou staan. Oude Fendt tractor, aanhanger, ploeg, cultivator, zaaier en kunstmest strooier en oude New Holland combine gekocht.
En wat placeables met zaad en kunstmest.

Volgende keer alleen zo'n power harror kopen want daar kan de zaaier direct achter. Scheelt weer wat werk want die goedkope dingen zijn maar 3m breed.
Word een lange zit om beetje te kunnen groeien maar heb er zin an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:03:
Ja je kan het bemesten maar is niet zo noodzakelijk als bij veel andere gewassen.

Gras...tja, groeit zat van, groeit weer aan enz.
Dingen zoals graan is de opbrengst drastisch minder en dat maakt behoorlijk uit voor de inkomsten, dus die wil je wel maximaal bemest hebben.

Gras bemesten deed ik FS17 amper, liet het meestal gewoon weer aan groeien, had dusdanig veel per keer dat bemesten niet nodig was.
In FS17 was het altijd zo dat de opbrengst van gras met 50% toenam per keer bemesten.
Na het maaien zit een grasveld op stage 1 van bemesting, helemaal terugvallen zoals bij het oogsten van andere gewassen doet het niet. Na één keer bemesten heb je de helft meer opbrengst en na de tweede keer heb je dubbel de opbrengst van normaal. Zeker als je toch al genoeg slurry hebt kan dit erg lucratief zijn. En als je 'toch al genoeg gras hebt' maakt bemesten ruimte vrij om grasland als akkerland te gaan gebruiken voor meer inkomsten.

Ik heb in FS19 nog niet zoveel gedaan met gras, maar waarschijnlijk werkt het nog op dezelfde manier qua opbrengsten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Het brengt ook wel meer op, maar in FS17 deed ik het meestal niet omdat het al genoeg opbracht.
En bemest waren je wagens ook té snel vol (ja...luxe probleem :P ), kon je niet mooi door rijden met hakselen, moest je telkens weer wagens wisselen voordat je 1x een veld rond was (en dat met... 47000 liter wagens?).

Had gewoon een paar trekkers langs het veld staan en dan liet ik die meerijden door FollowMe.
Maar bemest gras leverde zoveel op, dat zelfs zo'n grote bak binnen 1 ronde van een veld al vol was, vond het altijd wel leuk om gewoon een beetje door te rijden met hakselen.

Voorlopig zit ik in FS19 nog lang daar niet aan... bovendien zijn hakselaars nu ook niet echt geweldig in FS19... (geluid niet >:) , maar qua opties ook niet, gras wil niet met de Rostelmarsh omdat ze gewoon de gras pickup niet in game hebben gezet 8)7 , Krone Easyflow past niet op de BigX580...terwijl in werkelijkheid ze allemaal dezelfde pickup gebruiken)....

Heb gisteren wel een veld ingezaaid met gras, benieuwd hoeveel dat gaat opleveren per keer.
Een veld maaien gaat wat leuker dan alleen wat gemartel bij groenstroken (die groenstroken rondom velden), maar leverde mij tot nu toe wel even 50 tot 60K op, dat is meer dan soms een veld graan oogsten.... :P
(en veel meer dan een uur bezig zijn met een contract voor 6K tops).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Room42 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:39:
[...]

Hoe is de 'intelligentie' van de tractors nu onder courseplay? Ik werd in FS17 op het eind 'babysitten' wel een beetje beu, als de tractor weer eens tegen iets of elkaar aanrijdt. Steeds weer wisten ze wel wat te vinden om tegenaan te rijden of achter te blijven haken, vooral op het veld was dat irritant. :P
Mijn ijdele hoop is dat dit in 2019 beter is geworden O-)
Tot nu toe merk ik nog geen verschil. Het is nog steeds zeer belangrijk dat je goed doordachte koersen creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

AtlAntA schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 07:45:
[...]

Tot nu toe merk ik nog geen verschil. Het is nog steeds zeer belangrijk dat je goed doordachte koersen creëert.
Gisteren was ik getuige van een verschikkelijk ongeluk: Fellsbrun, Graanmolen Graanlift Oost, Trein, CoursePlay die lekker door blijft tuffen, sensatie!

Ik had al eerder een trekker daar moeten redden, stond erg vreemd 'geparkeerd', snapte er niets van, maar toen ik dit ongeluk live zag gebeuren, ja, toen snapte ik wel wat er eerder gebeurt was. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb zelf ook al een keer een aanvaring met een trein gehad. Ik speel met stuur, en dan is camera soepel bedienen niet zo makkelijk, dus kijk meestal gewoon rechtuit (veel draaien word ik toch 'dizzy' van).
Op die Duitse map, bij zo'n graan storage ergens rechts op de map rijdt dus ook die trein langs (je moet het spoor over). Probleem is, die trein komt dan van achteren, en als je rechts afslaat (en vooruit kijkt :P ) zie je dat ding nooit aankomen. Was toen ook boem knal, en trekker en trailer om een paal gewikkeld. Was nogal een gedoe om weer los te komen. Gelukkig gaat het niet zoals in GTA waar je trekker ontploft :+

Er was nu een 1.3 beta patch beschikbaar, met een van de punten 'sound fixes' . Nou, vol goede moed heeft m'n broer de beta patch gedownload en geprobeerd en... |:(
De sound 'fixes' kun je samenvatten als; machine maken meer kabaal, zit iets meer bas in, maar klinken in de verste verte nog steeds niet zoals het hoort.
Te weinig geluid in de cabine is 'gefixed' door het volume enorm te verhogen, dus met camera buiten de trekker is het gewoon enorm veel kabaal.

Vrachtwagens klinken wel iets beter (...of minder slecht), ze maken nu over de hele range meer geluid ipv alleen bij 70 tot 75 km/h (was toen alleen bladblazer, 70-75 even motor geluid, dan weer bladblazer).

Veel machines klinken nog steeds niet zoals ze moeten, ze hebben nog steeds geen load geluid (al je met een ploeg in de grond zit heb je niet het idee dat de trekker er moeite voor doen, is nog steeds gewoon max rev), machines gaan nog steeds naar stationair als je heuvel af rijdt , en veel van de grotere machines (trekkers en hakselaar) klinken nog steeds nergens naar ;( .

Nu was het ook niet echt te verwachten dat ze na de feedback van de polls zo snel het geluid zouden kunnen fixen maar... deze patch was nou ook niet echt een fix te noemen. Veel dingen zijn qua geluid nog slechter geworden dan ze al waren. M'n broer had de patch na een uurtje machines testen ook weer uninstalled.

Ja, was weer een hele sound rant, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik weet als feit dat die MAN agro trucks gewoon een 12 versnellings automaat heeft dus dat geluid klinkt absoluut niet realistisch. Ben het helemaal met jou (en je broer) eens dat het geluid er niet echt beter op is geworden in de beta patch.

1 groot pluspunt wat mij opviel in de patch notes is dat gras wat 'geverfd' is via de landscaping tool nu gewoon gaat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dat laatste is wel een mooie fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
AtlAntA schreef op zondag 10 februari 2019 @ 07:51:
Ik weet als feit dat die MAN agro trucks gewoon een 12 versnellings automaat heeft dus dat geluid klinkt absoluut niet realistisch. Ben het helemaal met jou (en je broer) eens dat het geluid er niet echt beter op is geworden in de beta patch.

1 groot pluspunt wat mij opviel in de patch notes is dat gras wat 'geverfd' is via de landscaping tool nu gewoon gaat groeien.
Dat het geluid niet helemaal 100% klopt (schakelbak bijvoorbeeld) kan ik ze enigszins nog vergeven (hadden de vorige Farming Simulators ook niet). Maar zoals het geluid nu klinkt (en met de beta patch helemaal) is gewoon vreselijk slecht.

Veel kleine tractors hebben ook een handmatige schakelbak of powershift bak, dat ze dat niet goed konden simuleren OK, deed het in FS17 ook niet, maar het geluid verder was wel vrij goed.

Aan de andere kant, een willekeurig persoon heeft op een regenachtige middag het wel bijna voor elkaar gekregen om een schakelbak effect in een tractor te krijgen (alleen achteruit rijden gaat dan mis, dan schakelt ie net zo op als vooruit). Dan zou een 'professioneel' soundteam dat toch ook moeten kunnen.

Op het Duitse forum van Giants zijn een aantal mensen gelukkig erg kritisch en geven ook duidelijk aan wát er mis is, en hoe het beter zou moeten. Engelse gedeelte helaas was minder, en aan beide kanten helaas ook trolls die het geluid wel goed vinden ("zit toch maximaal uitgezoomd met radio aan" ...tja, dan hoor je het geluid ook niet meer.... |:( ).

Want op het moment kan ik geen plezier beleven aan een aantal van de grotere machines, omdat ze gewoon zo tenenkrommend slecht geluid maken. Een testrun met de New Holland FR hakselaar deed mij denken aan onze oude Electrolux stofzuiger (echt waar, maakt ook zo'n geluid, vooral als die vacuüm zuigt :+ ).
Ik wil bijvoorbeeld ook erg graag die BigM hebben, maar ook daar is het geluid...tja, lijkt niet op een BigM. Heb ze wel een paar keer gefilmd, maar is erg lastig om daar geluid onderuit te slopen omdat er verschillende geluiden door elkaar gaan. In elk geval, hoort de motor relatief rustig te klinken, en hoor je vooral de maaiers. Ingame hoor je amper de maaiers en de motor (naast dat die totaal niet klinkt als een BigM) is het gewoon...tja, veel herrie en 'red linen' in de revs.

Nouja, kan wel door blijven gaan over dat geluid. Misschien kunnen ze beter terug naar het systeem uit FS17, sound settings pér voertuig, ipv een vage niet werkende template voor een hele categorie...en...misschien de daadwerkelijke voertuigen opnemen ipv hetzelfde geluid onder meerdere machines proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Poeh, ik moet toch zeggen dat "start from scratch" is eigenlijk echt super leuk. Heb met mezelf afgesproken dat ik enkel kleine kortstondige leningen mag afnemen om een veld te kopen. Maar alleen als ik het snel kan aflossen.
Zo heb ik dus gister 20k geleend om veld 26 te kopen (fellsburn). Na het oogsten er van kon ik het ook gelijk aflossen.

Wel merk je dat het behoorlijk behelpen is. Heb slechts 1 tractor en mijn zaaier is 3m breed dus duurt een eeuwigheid. Wil nu ook sparen om een 2e tractor te halen. Heb de medium sized Stara op het oog (110k met 180pk.). Kan wel voor een goedkopere gaan maar dat bied weinig ruimte voor de toekomst.

Ook had ik van te voren beter moeten kijken en nadenken wat ik kocht. Begon met een ploeg en cultivator. Na elke oogst moet je dus eerst met de cultivator/ploeg er over, dan zaaien en dan nog kunstmest erop.
Dacht slim te zijn en een powerharrow te kopen waar de zaaier achter zit maar heb aanstaan dat je soms moet ploegen. Dus uiteindelijk heb ik toch een subsoiler gekocht. De volgende keer doe ik dat natuurlijk direct.

Ook met de aanhanger. Een gekocht met capaciteit van zo'n 14.000l. Echter voor minder had ik er 1 kunnen kopen met 18600l capaciteit. 8)7 Welke ik nu dus ook heb.

Al met al toch wel wat geld onnodig weg gegooid.

Inmiddels wel mijn TX32 uitgerust met de 5,5m New Holland header van de modhub. Berg op trekt ie niet meer maar wel stukje breder dan wat ik had.

Maar goed, doel voor de komende tijd:
1: extra Tractor
2: grotere zaaimachine
3: Veld 19.

(waarbij 2 & 3 nog kunnen switchen van volgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:
[...]

Ook had ik van te voren beter moeten kijken en nadenken wat ik kocht. Begon met een ploeg en cultivator. Na elke oogst moet je dus eerst met de cultivator/ploeg er over, dan zaaien en dan nog kunstmest erop.
Dacht slim te zijn en een powerharrow te kopen waar de zaaier achter zit maar heb aanstaan dat je soms moet ploegen. Dus uiteindelijk heb ik toch een subsoiler gekocht. De volgende keer doe ik dat natuurlijk direct.
[...]
Je kunt zelfs een combinatie van 3 maken, dus subsoiler, harrow en daarachter weer de zaaimachine. Het zal wel veel vragen van je 180pk Stara en redelijk formaat frontgewicht is ook aan te raden, maar je bent wel in één werkgang klaar.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Je kunt zelfs een combinatie van 3 maken, dus subsoiler, harrow en daarachter weer de zaaimachine. Het zal wel veel vragen van je 180pk Stara en redelijk formaat frontgewicht is ook aan te raden, maar je bent wel in één werkgang klaar.
Harrow is niet nodig als je een subsoiler gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb (eindelijk? :P ) een extra trekker erbij gekocht. De New Holland T7. Zat eerst hele tijd te denken aan meer velden kopen maar, na een tijdje altijd dezelfde 2 trekkers te gebruiken is het ook wel leuk een keer iets nieuws aan te schaffen. Bovendien is een sterkere trekker ook wel fijn met bepaalde werkzaamheden.

Balen maken bijvoorbeeld, hoort prima te gaan met m'n 240PK Fendt, maar toch zo gauw er een heuveltje is dan gaat de snelheid terug naar krap 6KM/h. Nu dus met een 315PK monster ervoor gaat het wat beter (snelheid zakt nog terug, naar 11KM/h , toch bijna 2x zo snel als de Fendt nog).

En gelukkig de T7 is acceptabel qua geluid (yeh, I know) wel jammer is het low-res (niet werkende) display en clipping in de cabine. Wat overigens raar is, want in FS17 had die wel fatsoenlijke 4K textures en werkend* (brandstof verbruik en snelheid, rest natuurlijk niet) display.

Wil nu denk ik toch gaan voor de BGA, kan ik hopelijk de mest daarvan gebruiken om velden te bemesten want alleen kunstmest is saai. En koeien, wacht ik liever op die ene no-graze stal, al heb ik geen idee hoe lang dat duurt voordat die uit komt.

Aan de andere kant, meestal plan ik iets te doen, en doe uiteindelijk iets heel anders :+
(plan: velden kopen, uitvoering : koopt trekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Nemesizz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:01:

Aan de andere kant, meestal plan ik iets te doen, en doe uiteindelijk iets heel anders :+
(plan: velden kopen, uitvoering : koopt trekker).
Herkenbaar. Kwam gister ruim 60k te kort voor de nieuwe tractor. Wou liever niet lenen dus niet gedaan.
Was wel mijn spreader beetje zat. Was een mod (amazon) maar elke keer, na keer op en neer was de werker klaar terwijl het veld niet klaar was. Toch maar verkocht en een andere gekocht (kreeg 12k, moest 20k betalen). En die deed het wel gewoon goed.

Vanavond denk ik echter wel genoeg te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
De BGA moet je trouwens niet zien als een oneindige bron voor mest. Ik gebruik de digestate ervan om velden 6 en 12 die ernaast liggen (op Ravenport) te bemesten, waar vervolgens mais op groeit die later weer in de BGA verdwijnt. Dat levert een klein overschot aan mest op, maar niet zoveel dat ik al mijn andere land of contracts ermee kan doen. Voor contracts werkt kunstmest sowieso veel sneller en je hebt minder nodig.

Nog een tip voor het werken met vloeibare mest: het onder de grond werken (bijv Zunhammer met Zunidisc) lijkt in verhouding een stuk zuiniger dan het gewoon bovengronds uitrijden. Ik kan het mis hebben omdat de werkbreedte ook kleiner is, maar ik heb het idee dat ik voor hetzelfde veld minder mest nodig heb. Volgende keer zal ik eens gaan tellen zodra de mais er weer af is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:31:
De BGA moet je trouwens niet zien als een oneindige bron voor mest. Ik gebruik de digestate ervan om velden 6 en 12 die ernaast liggen (op Ravenport) te bemesten, waar vervolgens mais op groeit die later weer in de BGA verdwijnt. Dat levert een klein overschot aan mest op, maar niet zoveel dat ik al mijn andere land of contracts ermee kan doen. Voor contracts werkt kunstmest sowieso veel sneller en je hebt minder nodig.
Ik was ook van plan (onbemest) gras in te kuilen / silage balen in de BGA te mikken ;)
Maar gezien ik de BGA nog niet heb, gaan de silagebalen voorlopig nog naar de veehandel. Alleen van de groenstroken tussen 2 of 3 velden had ik alweer 50K euro te pakken. En binnenkort is m'n ingezaaide grasveld ook klaar om te maaien, hopelijk brengt dat meer op.

Maar goed, BGA staat in de planning, en we weten hoe een planning afloopt :P

In de vorige FS had ik de bak bij de BGA en de boerderij altijd vol (wel richting einde game), meer dan 800.000 liter stront >:) En ook nog iets van 300.000 liter vaste mest. The good old times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik gebruik het verder ook vooral als moneymaker, dus hoe meer silage (uit mais) hoe beter. Als het je om de mest te doen is kan gras als basis natuurlijk ook prima. Alleen zul je het dan wel eerst in de bunker moeten kieperen, afaik worden silage balen niet geaccepteerd bij de BGA.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren was er de 'oude' Rostelmash hakselaar te downloaden als mod (die uit de vorige Farming Simulator).
Nu zijn hakselaars in FS19 niet denderend (....geluid vooral erg slecht, maar grafisch mankeert er ook veel aan), dus was een beetje sceptisch (gezien de BigX 580 bijvoorbeeld tenenkrommend slecht gedaan was), aan de andere kant, zat wel mais en gras header bij (vooral gras header mist nog wel eens...) dus tja... even proberen.

En was eigenlijk positief verrast! (ja, het is toch mogelijk). Tuurlijk nog wel de gebruikelijke problemen met geluid , zoals stationair gaan als je heuveltje afgaat en totaal geen 'gevoel' dat je in een machine rijdt, maar op veel punten is deze 'oldie' gewoon beter dan de nieuwe hakselaars!

Stationair geluid heb ik m'n twijfels over, klinkt als een 3 cilinder ipv een 6, maar eenmaal op gang klinkt die (voor FS19 termen) redelijk goed, ook als je de mais in duikt klinkt ie best leuk (dynamisch load geluid). Beter dan die andere stofzuigers. Ook grafisch is die beter dan de nieuwe modellen (ja..echt 8)7 ), textures hebben een betere resolutie dan de nieuwe hakselaars, zelfs het display in de cabine ziet er beter uit (geen low res pixelbrij). Positie van het stuur is even een puntje, staat niet in de juiste positie (staat nu in de stand als je uitstapt zeg maar, dan zit het stuur net in de weg dat je het midden van je mais header niet kan zien).

Nu is er dus toch nog weer hoop voor mij mocht ik ooit aan de silage willen beginnen. Er is in elk geval 1 redelijke hakselaar nu >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Player1S schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:16:

Maar goed, doel voor de komende tijd:
1: extra Tractor
2: grotere zaaimachine
3: Veld 19.
1) Jup, De Stara met 180pk
2) Jup, ding van 6m die ook cultivate
3) jup. Al heb ik eerst een nieuwe harvester gekocht (Die MF).

Inmiddels hark ik zo'n 85-92k binnen met mijn 3 velden. Ook heb ik paardeweide geplaatst met 2 paarden erin.
Ook een 3e tractor erbij (Deutz Fahr uit modhub). Deze is voornamelijk om de paarden te doen en kunstmest te strooien.

Plan is nu om genoeg geld te sparen om veld 11 te kopen en dan mijn begin veld om te zetten naar grasveld voor hooi en gras silage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Paarden ga ik niet aan beginnen..... tenzij, er een mod vleesfabriek komt waar je paarden naar toe kan brengen >:) (zal wel niet mogen ivm de 3 jaar rating, 't is al een wonder dat herbicide mag).

Zelf heb ik de BigM gekocht. Werkt een stuk mooier en sneller dan gewoon maaien, harken enz. Neemt in 1x ongeveer 9 meter mee, en gooit meteen op zwad zodat ik er meteen balen van kan persen.

Heb alleen beetje gebrek aan ruimte op de farm om spullen de machines neer te zetten. Hooibouw spul (pers, wikkelaar, hark) nemen veel ruimte in, 2 zaaimachines, dan de trekkers en combine nog.
Had al even geprobeerd een extra schuur te plaatsen maar dan deformed het terrein zo erg, dat het met geen mogelijk meer goed te krijgen is. Dus game maar even opnieuw geload, moet ik later ergens anders maar schuren plaatsen denk ik.

Zit nu te twijfelen tussen meer velden, of toch proberen de BGA te kopen. Wil eigenlijk mest hebben voor m'n velden, en niet alleen kunstmest strooien (werkt wel sneller, maar... hoort natuurlijk niet).

Zal mij benieuwen wanneer die Holmer weer komt (die zelfrijder, kon je mest tank, of mest strooier achterop zetten, was altijd een favoriet in de FS17 en FS15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
paarden is nog aardig te overzien. Heb er maar 2. Elke dag even stukje lopen en schoonmaken. Kan mooi terwijl je wacht tot je gewas of werker klaar is.

Levert vervolgens wel 100k op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Player1S schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:43:
paarden is nog aardig te overzien. Heb er maar 2. Elke dag even stukje lopen en schoonmaken. Kan mooi terwijl je wacht tot je gewas of werker klaar is.

Levert vervolgens wel 100k op.
In die tussen tijd maai ik de groenstroken tussen m'n velden, leverde iets van rond de 60K op. Daarna nog m'n 'gewone' grasveld gemaaid, maar die moet ik nog binnenhalen (wikkelaar staat op het veld, nog wel een uurtje of anderhalf zoet mee denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Nemesizz schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:33:
[...]

In die tussen tijd maai ik de groenstroken tussen m'n velden, leverde iets van rond de 60K op. Daarna nog m'n 'gewone' grasveld gemaaid, maar die moet ik nog binnenhalen (wikkelaar staat op het veld, nog wel een uurtje of anderhalf zoet mee denk ik).
Ja maar in mijn playthrough kan ik niet met geld smijten dus een keer 5k voor een paardje kan wel maar apparatuur voor silage bails kan nog even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Player1S schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:39:
[...]

Ja maar in mijn playthrough kan ik niet met geld smijten dus een keer 5k voor een paardje kan wel maar apparatuur voor silage bails kan nog even niet ;)
Ik had m'n investering vrij snel weer terug verdient. Alleen de balenpers was wat prijzig, maaier (enkele achtermaaier) en hark kosten de wereld niet. Ging uiteraard wel ten koste van het kopen van een veld :P

En qua PK's valt het ook mee wat nodig is voor een balenpers (wel meer dan 1PK van een paard ;) ) , al moet je niet een heuvel op moeten... (dat wil zelfs met een 315PK trekker amper ;( ).

Gisteren m'n grasveld balen gewikkeld, en inderdaad, was er wel ruim een uur zoet mee. Kijken of ik vanavond tijd heb om te op te halen en te verkopen :P

M'n velden (nouja, de gewassen erop) groeien nu wel iedere keer raar. Buitenste rand komt vrij snel op, binnenste deel van het veld vaak pas een paar uur later (altijd 1 grow state achter), en dat doen bijna alle velden. Het maakt niet uit welke volgorde je het inzaait, want 2 velden naast elkaar met 2 verschillende gewassen (ene graan andere bijv zonnebloemen, waar op z'n minst 15 minuten tussen zit tussen het inzaaien omdat ik van zaaier moest wisselen), beide komt de buitenste rand tegelijk op, en de rest pas uren later.

Lijkt vooral raar als die rand in de oogst-stage zit, terwijl de rest nog lang niet rijp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Momenteel rendeert mijn boederij nog niet voldoende om 1 veld op te offeren voor gras silage.
Als ik straks veld 11 heb, heb ik 3 redelijke velden die het nodige aan inkomsten opleveren. Dan kan ik nog even 2 paardjes verkopen voor zo'n 100k en dan kan ik inzetten op silage.

Denk dat, indien seasons naar de xbox komt, ik misschien wel een game begin met seasons en harde economie. En dan weer met niks beginnen :)
Kijken hoe me dat af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Ook maar even aan het meelezen in dit topic: Ben dit weekend gewisseld van XBOX naar PC met Farming simulator, zodat ik ook mijn racestuurtje (fanatec CSL set) kan gebruiken met farmsim, werkt erg mooi moet ik zeggen.

Zit me alleen een aantal dingen af te vragen:

1) Wat voegt dat boerderij gebouw precies toe, ik kan buiten het "slapen" niks anders ontdekken, best duur bed voor die 180k
2) Wat werkt in het begin het beste om geld te verdienen? Ik wil graag spelen op de hoogste moeilijkheid, maar heb het gevoel dat die 500k erg snel op is...
3) Zijn er mods die eigenlijk zo goed zijn dat je ze bijna wel "moet" gebruiken? (wel geschikt voor MP), speel het spel via netwerk samen met mijn vriendin :+

[ Voor 5% gewijzigd door Riqy op 26-02-2019 11:34 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Riqy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:34:
Ook maar even aan het meelezen in dit topic: Ben dit weekend gewisseld van XBOX naar PC met Farming simulator, zodat ik ook mijn racestuurtje (fanatec CSL set) kan gebruiken met farmsim, werkt erg mooi moet ik zeggen.

Zit me alleen een aantal dingen af te vragen:

1) Wat voegt dat boerderij gebouw precies toe, ik kan buiten het "slapen" niks anders ontdekken, best duur bed voor die 180k
2) Wat werkt in het begin het beste om geld te verdienen? Ik wil graag spelen op de hoogste moeilijkheid, maar heb het gevoel dat die 500k erg snel op is...
3) Zijn er mods die eigenlijk zo goed zijn dat je ze bijna wel "moet" gebruiken? (wel geschikt voor MP), speel het spel via netwerk samen met mijn vriendin :+
1) aankleding van je boerderij. Als je er niks om geeft zit er in de modhub een woonwagen (~86k) en een strandstoel (prijs onbekend) waar je ook kunt slapen

2) Canola en Soybeans levert het meeste op met de standaard machines. Een harvaster, tractor, aanhanger, zaaier en cultivator zijn de kosten niet.
Silage levert het meeste op maar vergt kleine investering.

3) geen idee eigenlijk. Als je wilt cheaten is er een subsidie bord wat je elk uur 150k geeft :+

Over "cheaten" gesproken. Vinden jullie het ook cheaten om solar panels te plaatsen? Zit er aan te denken maar vind het eigenlijk wel beetje valsspelen. Echter is het wel iets wat men in het echt ook doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 26-02-2019 11:57 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste