[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09-2023
Heb op de Eureka map ook eens een biomassacentrale gekocht maar ik rij maar rondjes door de silo met mijn vers gemaaid gras maar kan deze nergens lossen, misschien snap ik de werking van zo'n centrale nog niet goed, iemand zin in een kleine uitleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
boer balder schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:03:
Heb op de Eureka map ook eens een biomassacentrale gekocht maar ik rij maar rondjes door de silo met mijn vers gemaaid gras maar kan deze nergens lossen, misschien snap ik de werking van zo'n centrale nog niet goed, iemand zin in een kleine uitleg ?
Ben niet bekend met de Eureka map en of daar soms een afwijkend type BGA staat, maar normaalgesproken moet je het gras lossen in de silobunker tussen de betonnen muren. Dat kan als je erin staat met de "unload here" optie (CRTL-I op de PC maar geen idee van console bediening)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Ben niet bekend met de Eureka map en of daar soms een afwijkend type BGA staat, maar normaalgesproken moet je het gras lossen in de silobunker tussen de betonnen muren. Dat kan als je erin staat met de "unload here" optie (CRTL-I op de PC maar geen idee van console bediening)
Had het idd al opgezocht op youtube maar mijn Engels is niet zo denderend en het gras tussen de betonnen muren lossen lukt dus idd niet en ik speel met console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
boer balder schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Had het idd al opgezocht op youtube maar mijn Engels is niet zo denderend en het gras tussen de betonnen muren lossen lukt dus idd niet en ik speel met console :)
klikkerdeklik
Wat jij zoekt is "Unload the semi-trailer/tool anywhere"

Normaal lossen is R1+driehoekje
Als dat niet werkt moet je dus L1+R1+driehoekje doen.

Ik weet niets van consoles dus geen idee waar L1 en R1 voor staan, maar jij kunt er vast wel wat mee :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer balder
MadMarky schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:01:
[...]

klikkerdeklik
Wat jij zoekt is "Unload the semi-trailer/tool anywhere"

Normaal lossen is R1+driehoekje
Als dat niet werkt moet je dus L1+R1+driehoekje doen.

Ik weet niets van consoles dus geen idee waar L1 en R1 voor staan, maar jij kunt er vast wel wat mee :P
aha bedankt, dit weekend eens proberen :)

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:21
Blijkbaar is het een bekend issue, waar al aan gewerkt word. Maar indien iemand hier er mee geconfronteerd word ingame.

Bij gebruik van Straw Harvest en de Alpine DLC, werkt de savegame na opnieuw starten niet goed meer. De hal met de pelletinpakmachine en kraan zijn dan corrupt. Blijkbaar is het weghalen van de Alpine DLC uit de savegame voldoende.

Symptonen naast het ontbreken van de genoemde delen is dat je ook dwars door de hal kan rijden. Muren, deuren het maakt niet uit. In multiplayer games kan de hal ineens compleet verdwenen zijn (maar liggen de pellets nog wel op de grond (indien er pellets in de bunkers lagen).

Giants is hiervan op de hoogte en een update is in ontwikkeling.

https://jira.creative-mes.../SHB-198?filter=allissues

[ Voor 5% gewijzigd door [Mad Max] op 18-02-2021 13:17 . Reden: Jira link erbij ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01
De inpakhal van Straw DLC heb ik dan niet, maar heb wel die Straw Harvest en Alpine DLC en had verder zo geen issues (geen savegame corrupt of iets dergelijks).

Maar sommige mods/dlc werkt niet altijd even goed op bepaalde maps (officiële en custom maps).

Zo had ik de mod willen gebruiken om niet-verwijderbare objecten te kunnen verwijderen (denk aan schuurtjes die al in de map staan, autowrakken, stenen).
Werkt prima in Felsbrunn bijvoorbeeld, maar in de Alpen maakt niet uit waar je staat, of welk object je probeert te verwijderen, hij verwijdert altijd het huis :P

Tja...ik wil van die stenen af, en een paar van die vooraf geplaatste containers zodat ik een grotere schuur kan plaatsen, maar helaas. Misschien dat het ooit een keer een update krijgt dat het wel kan.

----

Was laatst nog een update voor de Alpine DLC, nu kun je ook eindelijk gewoon tabben naar de trein ipv op de rails staan wachten en hopen dat je de trein te pakken kan krijgen. En contracts gaan nu ook naar de lokale drop-off points ipv alles naar Felsbrun, maakt het een stuk leuker en makkelijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
In navolging van mijn mini-review van de Precision Farming DLC nog even een update. Inmiddels is er een Claas Crop Sensor uit die je in de hef van een trekker hangt en waarmee je banen van 18m breed kunt maken zonder iedere keer te hoeven stoppen voor een soil sample. Zo'n ding bestaat ook in het echt en werkt dus een heel stuk sneller voor het in kaart brengen van je land :)

Daarmee kom ik ook op een hele lelijke (luie?) bug in het spel. Ik ging er van uit dat de kleine loze randjes en hoekjes die ik hiervoor niet gesampled had wel gewoon mest en kalk kregen. Dat blijkt dus niet zo te zijn: overal waar je niet sampled geeft een kalkstrooier of bemester op magische wijze ook geen product. Dus als je een veld een beetje grof sampled heb je hele stukken onbemeste grond |:(

Ik was al geen fan van deze DLC en het wordt er nog steeds niet echt beter op.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Zelf de laatste tijd de map Pleasant Valley County aan het spelen van Dajnet.
Door de enorme diversiteit in de map betreffende mods en de grote hoeveelheid updates welke met "pv tools" makkelijk bij te werken zijn ideaal wanneer je meer uitdaging zoekt dan de standaard maps.

Nu natuurlijk de vraag, zijn er nog meer mod maps welke zoveel inhoud toevoegen maar met klassieker gevormde velden in plaats van de rechthoekige lappen grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Er zijn veel maps met dat soort velden hoor, wat dacht je van No Mans Land? Kijk gewoon eens rond in de in-game modhub.

Ik vind het er wel schattig uitzien maar speel toch vooral de rechthoekige velden omdat je anders zo'n gedoe hebt met je helpers.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
MadMarky schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:34:
Er zijn veel maps met dat soort velden hoor, wat dacht je van No Mans Land? Kijk gewoon eens rond in de in-game modhub.

Ik vind het er wel schattig uitzien maar speel toch vooral de rechthoekige velden omdat je anders zo'n gedoe hebt met je helpers.
Klopt, gespeeld ook, het kunnen creëren van je eigen indeling is ideaal, enkel zelf alle mods erbij zoeken en up to date houden is enorm veel werk.

Momenteel hoef ik enkel courseplay in de gaten te houden voor een update, de rest verzorgen de makers van de map.

Standaard no mans land geeft geen opties vanuit zichzelf betreffende mijnbouw, grinden van resources voor het maken van bruggen om een ander deel van de map te bereiken of de opbouw in fabrieken.
Dat is wat ik daarin mis, de grote diversiteit bovenop verbouwen en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Ik ben op het moment bezig op Sandy Bay in combinatie met Seasons. Zit in het eerste jaar, vorige savegame was weg na een herinstallatie. Ik ben druk bezig met het voorbereiden van het houden van koeien, kippen en schapen. De kippen en schapen heb ik al, 250 en 150 stuks. Wat me voornamelijk opvalt is dat de kippen niet veel eieren leggen(heb wel het soort voor de eieren gekozen). Tot nu toe heb ik 4 dozen vol, in de periode zomer. Wol heb ik nog helemaal niet.

Is er eigenlijk een manier om Alfalfa op te slaan of is dit net als gras na 2 dagen weg?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Wol wordt gedurende het hele voorjaar geproduceerd, daarbuiten niet. Kippen heb ik maar kort gehad omdat het niet echt op schiet. Ze kosten bijna niets aan onderhoud maar de eieren leveren ook maar weinig op.

Alfalfa zou ik niet weten, dat klinkt als een gewas wat specifiek voor die map is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik ben voor het eerst in FS19 met paarden begonnen en wil dat qua tractoren en spul helemaal old skool doen. Dus heb nu al een aardige verzameling oude meuk, trekkers uit de jaren 70/80, maaiers, schudders, loader wagen etc. Paarden willen ook haver hebben en daarvoor ben ik nog op zoek naar een oude combine. Het liefst niet een zelf rijdende combine maar eentje die je aan de trekker koppelt.

Kan er alleen nergens geen vinden, weet iemand wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@FastFred Voor mais en gras is er genoeg te vinden, maar als getrokken combine vind ik alleen deze

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh, die ga ik even proberen :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja die getrokken combine is wel gaaf. Nu nog een oude grasmaaier (geen cyclomaaier), en een oude cultivator.

Wil alles op die paardenboerderij met de Fiat 1300 doen die in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:10:
Ja die getrokken combine is wel gaaf. Nu nog een oude grasmaaier (geen cyclomaaier), en een oude cultivator.

Wil alles op die paardenboerderij met de Fiat 1300 doen die in de game zit.
Simpelste maaier die ik ooit geprobeerd heb is een oude Eicher met maaibalk. Is wel even grappig om mee te werken maar veel te traag als je het gras ook echt nodig hebt :P

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 09-03-2021 21:02 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb het alleen nodig voor hooi voor de paarden. Heb nu 4 of 5 banen gedaan en heb genoeg hooi voor 2 weken ofzo. Dus dat hoeft echt niet snel te gaan.

Ook de eerste haver oogst met de getrokken combine zit er op. Nu nog een oude balenperser. Zou wel cool zijn als die balen dusdanig klein/licht zijn dat ik ze met de hand op kan pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 09-03-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Zeg ik ga niet ál die mods voor je opzoeken he :+
Maar ik weet zo al een Gallignani, een Lely en een Hesston pers die allen kleine baaltjes produceren. Die laatste heeft de optie om ze met een kicker in een wagen te lanceren dus dat scheelt met oprapen. Zoek en gij zult vinden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zag DEZE wel staan, maar is wel Strawharvest mod bij nodig schijnbaar.
(is een wel wat uitgebreide mod, waar je ook handmatig de touwen moet bijvullen, al denk ik dat dat wel optioneel is)

Of de balen dan met de hand opgeraapt kunnen worden is denk afhankelijk wat voor gewicht de modder aan de balen heeft gegeven.

Meende dat er wel meer klein-pak-persen moeten zijn, maar denk als je in het spel zelf in de modhub kijkt bij balenpersen dat dan wel het een en ander tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nadeel van die baaltjes is dat je ze niet kapot kunt snijden zoals soms nodig is bij stro voor in de stal. Rechter muisknop is met die kleine dingen gooien ipv snijden :+

@Nemesizz De officiële modhub is nou net een pagina waar vrij weinig op te vinden is omdat alles eerst langs Giants moet. Ik gebruik de pagina's die in de topicstart genomd staan het meest, veel groter aanbod.

[ Voor 40% gewijzigd door MadMarky op 10-03-2021 16:28 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:20
Hoe is het met de farmers hier, wordt er nog geboerd? Ik ben afgelopen weekend begonnen met een nieuwe boerderij op Dutch Colony. Rustig beginnen met wat akkerbouw (mais, koolzaad, sojabonen en misschien suikerbieten of aardappels). En hopelijk daarmee genoeg verdienen om een van de melkveehouderijen te kopen. Probeer zoveel mogelijk 'Nederlandse' merken aan te houden zoals Schuitemaker en Veenhuis. Als iemand nog tips heeft voor mooie mods, laat maar horen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGyFdTgEzeYc5amcMBXmw-x0xqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vmJBK6uhYSRLstY08PZ5k61p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRWTnNXclzBL8I6Cz6PacOqDuRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMh8VQNeZhQgdWhq6LlWxwWw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:58
Ik zag onlangs dat de map-mod Dreisternhof een flinke update had gehad met nieuwe gebouwen en zo.. Was voor mij de trigger om weer eens te starten. Ik had nog een flinke stapel mods aan staan, dus moet nog eens kijken of er leuke nieuwe mods bij gekomen zijn.

Wel meteen weer tijdrovend, dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zit inmiddels alweer iets van 113 uur in de Alpen map :P
Net gisteren de 1 miljoen euro aangetikt (gaat wat langzaam geld maken in de Alpen).

Maar die 1 miljoen is waarschijnlijk ook zo weer weg, want wil nog een hele boel machines en velden aanschaffen.

Met ruim 880 uur op m'n eerste map, en nu al iets van 113 uur in de Alpen map ga ik al mooi richting de 1000 uur in Farming Simulator.
Meestal ben ik er iedere avond toch wel een uurtje of 2 mee bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vorige week FS19 aangekocht (Steam sale). Daarvoor een 150 uur in F17 doorgebracht. Moet zeggen dat de verbeteringen in FS19 mij erg bevallen.

Gestart op de basismap (Ravenport?) waar ik een groot veld heb aangekocht. Inmiddels de nodige oogsten binnen. Nu een missie om 15 ha suikerbieten te oogsten. Veel werk, maar levert ook gewoon 100k op.

Dan hoop ik om genoeg geld te hebben voor een Imperador.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik heb ruim 300 uur in Ravenport zitten en heb daar een boerderij opgebouwd rond de BGA op de heuveltop. Kostte wat werk om alle bomen weg te halen maar uiteindelijk is het een mooie ruime locatie op een centrale plek :)

Hier wat screenshots in chronologische volgorde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FdQ0fr8YX0x_zVIVuz-y72D1ds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jFQG5sXSuyrJc4CBMDimzMNq.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvW66p9OAqhpKAHMOlzebJF90Bo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bYcNekjWVN5TYTcaoXWkFiMc.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0186UD1jh6nrVZZECm9KnJAZtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cneh3ip7jTnGXWcmmt18r7Ka.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-FcaIx5YMNCZPRWsYce8MZxq9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cWreYHl22kXYcUav4NKRVgOW.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tXZPt_Uw_KD9hFKR8Y504-r62I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RPuxN9FMddAiz1FK59NbphLB.jpg?f=user_large

Heb er nu koeien, schapen, verschillende machineloodsen, 500.000L aan graansilos, 2x een balenopslag, een bietenopslag, een kunstmest fabriek en natuurlijk de BGA met 2x een grote bunker 8)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Om bomen en bossen weg te halen gebruik ik deze mod:

http://www.farmingsimulat...rd-trex600-v1-0-0-0-fs19/

Erg bevredigend ! >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZTn_tONagsvd-x3erFEwMPGlw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oMcoDiRWQFJdOB4zyl1AdxSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@strider1007 die Trex is een ideaal apparaat voor mensen die een hekel hebben aan bosbouw :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
@MadMarky

Ik dacht al dat er een reden was waarom ik hem zo leuk vond... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Morgen komt Giants met nieuws. Waarschijnlijk de opvolger van FS19.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09
Een next gen game zou een instabuy zijn.
Ik ga voorlopig nog nergens vanuit, eerst maar eens zien waar ze mee komen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@Superkiwi wat heet next gen bij jou? Vergeleken met vorige delen hebben ze voor FS19 de engine al behoorlijk opgepoetst met al die reflecties en lichteffecten. Ik hoop dan meer dat ze voor een eventuele volgende game het geluid weer beter in orde hebben en misschien wat doen aan die rare drawing distance die er nu in zit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Voornamelijk de drawing distance, die was echt ontzettend kort op de vorige generatie.
Daarnaast kan ik me ook nog herinneren dat de verlichting niet altijd zichtbaar was.
Of de fps steady was weet ik niet meer; ik dacht niet dat het op de PS4 Pro steady 60fps liep.

Qua graphics zag het er allemaal prima uit maar het kan altijd beter natuurlijk ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
HD Remaster van FS2009 >:) (is toch helemaal hot tegenwoordig? remasters ).

Dat er een opvolger komt zal ook wel, maar meende dat ze aangaven dat het langer zou duren dan de gebruikelijke eens in de 2 jaar (al...zou dan dit jaar een nieuw deel moeten zijn? achja boeie :P ).

Nu natuurlijk met Raytracing, mooi voor op je niet-te-krijgen videokaart.

Maar ben benieuwd, hele grote veranderingen (als wereld-brekende nieuwe graphics bijvoorbeeld) verwacht ik niet. De stap (grafisch) van FS17 naar FS19 was al behoorlijk, meestal borduren ze dan een tijdje voort met zo'n engine (FS15 en FS17 was grafisch niet zo'n heel groot verschil, voorgaande delen ook vaak niet, om de zoveel tijd even een engine upgrade).

Geluid zou wel beter moeten worden wat ik toen in zo'n video met die sound-designer zag, maar dat was ook behoorlijk slecht bij FS19.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Denk dat de engine voornamelijk geoptimised wordt.

Hopelijk pakken ze ook wat imersion dingen aan. Leuk die scherpjes in je tractor maar zou leuk zijn als het ook echt liet zien wat er gaande was.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Player1S schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:26:
Denk dat de engine voornamelijk geoptimised wordt.

Hopelijk pakken ze ook wat imersion dingen aan. Leuk die scherpjes in je tractor maar zou leuk zijn als het ook echt liet zien wat er gaande was.
Dingen zoals een werkende achteruitrijcamera (scrabblewoord :P ) zou inderdaad mooi zijn ipv een statische afbeelding (die vaak niet eens klopt).

Nu denk ik dat alle schermpjes functioneel niet realistisch* is om te verwachten dat ze dat gaan doen, maar 'simpele' dingen als zo'n camera werkend krijgen, of dat een display tenminste op een zinvol scherm staan (John Deere combine staat het scherm altijd in een menu, ipv iets nuttigs weer te geven, bepaalde Fendt trekkers ook, en de GPS systemen doen ook niks).

* = met niet realistisch bedoel ik dus dat het niet waarschijnlijk is dat ze dat gaan doen, het zou natuurlijk wel realistischer zijn als het allemaal zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Nemesizz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:54:
[...]

Dingen zoals een werkende achteruitrijcamera (scrabblewoord :P ) zou inderdaad mooi zijn ipv een statische afbeelding (die vaak niet eens klopt).

Nu denk ik dat alle schermpjes functioneel niet realistisch* is om te verwachten dat ze dat gaan doen, maar 'simpele' dingen als zo'n camera werkend krijgen, of dat een display tenminste op een zinvol scherm staan (John Deere combine staat het scherm altijd in een menu, ipv iets nuttigs weer te geven, bepaalde Fendt trekkers ook, en de GPS systemen doen ook niks).

* = met niet realistisch bedoel ik dus dat het niet waarschijnlijk is dat ze dat gaan doen, het zou natuurlijk wel realistischer zijn als het allemaal zou werken.
functioneel als in "aanraakbaar" gaat idd nog even te ver maar bij die Alpen map zat een tractor met een scherm waarop een maaier stond omdat dat ding blijkbaar camera in de neus heeft. Dat zou wel wat beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hoe spelen jullie het liefste Farming Simulator? Controller? Stuurtje? Tobo en muis?

Ik wil ook weer gaan beginnen en heb sinds kort een raceseat maar vraag me af of dat iets toevoegt voor een game als dit. Denk dat een toetsenbord en muis of een controller op een fatsoenlijke bureau stoel dan comfortabeler is :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
London schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:20:
Hoe spelen jullie het liefste Farming Simulator? Controller? Stuurtje? Tobo en muis?

Ik wil ook weer gaan beginnen en heb sinds kort een raceseat maar vraag me af of dat iets toevoegt voor een game als dit. Denk dat een toetsenbord en muis of een controller op een fatsoenlijke bureau stoel dan comfortabeler is :+
Ik speel op de xbox en heb eigenlijk altijd met controller gespeeld maar heb tijdje met stuur geprobeerd.
IMHO zijn de rij-eigenschappen met controller toch net wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik heb alle soorten controllers hier, die imho niet allemaal even geschikt zijn:
- Logitech Extreme 3D joystick: Leuk als sidestick voor grijparmen en voorladers
- Logitech G25 stuur. Een racestuur voor een tractor? Kan opzich wel maar mis al snel knoppen.
- XBox controller: gaat best aardig maar vergt wat gewenning

Stuurtje icm joystick is wel een goede combi maar nog wel onhandig bij rondkijken, dan gaat er toch niets boven een muis. Komt er in de praktijk ook op neer dat ik eigenlijk altijd naar toetsenbord + muis grijp omdat die controls er helemaal ingesleten zitten :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
MadMarky schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:23:
Ik heb alle soorten controllers hier, die imho niet allemaal even geschikt zijn:
- Logitech Extreme 3D joystick: Leuk als sidestick voor grijparmen en voorladers
- Logitech G25 stuur. Een racestuur voor een tractor? Kan opzich wel maar mis al snel knoppen.
- XBox controller: gaat best aardig maar vergt wat gewenning

Stuurtje icm joystick is wel een goede combi maar nog wel onhandig bij rondkijken, dan gaat er toch niets boven een muis. Komt er in de praktijk ook op neer dat ik eigenlijk altijd naar toetsenbord + muis grijp omdat die controls er helemaal ingesleten zitten :+
Heb zelf een G29, saitek sidepanel en trackir. Muisje en toestenbord amper nodig. Alleen voor het lopen de wsad nodig. Wel geprobeerd dit met de "pijltjes" op de G29 te doen maar vond dat niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik speelde met controller (PS4) en dat ging erg prima :)
Heb hier een stuurtje staan maar die dient een ander doel dan FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Hammie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:17:
[...]

Heb zelf een G29, saitek sidepanel en trackir. Muisje en toestenbord amper nodig. Alleen voor het lopen de wsad nodig. Wel geprobeerd dit met de "pijltjes" op de G29 te doen maar vond dat niet fijn.
Speel je dan ook ook in VR als je met zo'n TrackIR op je hoofd zit? Beetje lastig achterom kijken anders ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Ziet er gaaf uit. Ik hoop wel dat ze ook de physics aanpakken. Zeker als het gaat om pallets en bales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Fendt Katana! Ein-de-lijk! Wou dat ding al sinds FS17 hebben en op een (slechte) mod na nooit uitgekomen.

Ook multi-threading optimisation werd ook eens tijd. Nu leunde het altijd nog op 1 of 2 cores ofzo, en dan kon je zelfs met een snelle CPU nog aan een bottleneck komen (en dat werkte dan ook erg nadeling voor bijvoorbeeld Xbox One en PS4 omdat die trage cores hebben en vooral van multi-core optimisations moet hebben...wat FS dus niet had).
Het zal mij benieuwen hoe dat uitpakt (verwacht eigenlijk hooguit 4 cores/threads, maar is in elk geval beter dan 1 of 2).

Dat het 'this Fall' al uitkomt is al best snel, had meer iets verwacht van volgend jaar pas (ja ze zijn al later met hun release cycle, maar liever iets beter afgewerkt dan dat ze er een Farmerpunk 2077 van maken :P ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
seasons default. Mocht ook wel.
Wel te hopen dat het optioneel is ipv verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:56:
seasons default. Mocht ook wel.
Wel te hopen dat het optioneel is ipv verplicht.
Gezien ploegen, lime en withering ook allemaal optioneel is, verwacht ik dat wel. Volgens mij heeft GIANTS hun playerbase goed in de smiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
wat me nu pas opvalt, Giants brengt het zelf uit. Dus geen publisher die elke 1-2 jaar nieuwe titel eist..

Dus ze zouden de ETS2/ATS weg kunnen gaan bewandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Mooi nieuws! :*)
Laat maar komen, tegen die tijd heb ik (hopelijk) wel een PS5 kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Lees niks over terraforming of hoe dat ook heet, zoals bij cattle and crops dat je echte geulen in de grond maakt met ploegen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
MadMarky schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:29:
[...]

Speel je dan ook ook in VR als je met zo'n TrackIR op je hoofd zit? Beetje lastig achterom kijken anders ;)
Kun je instellen, stukje naar links draaien met je hoofd zorgt er bij mij voor dat je ingame achterom draait. Wil nooit meer zonder, heerlijk lekker rijden zonder gedoe met een muis. (Ook bij ets2/ats een must _/-\o_ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Finally.. FS 19 was mijn eerste platinum en deze zal het ook worden :):)

https://www.youtube.com/watch?v=Z9ck775MlJk

Edit: ik was blijkbaar niet de eerste - excuses..maar toch, woepie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Derbiss op 22-04-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Superkiwi schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:17:
Ik speelde met controller (PS4) en dat ging erg prima :)
Heb hier een stuurtje staan maar die dient een ander doel dan FS.
Idem; op den duur doe je alles blindelings met die controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Hammie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:44:
Lees niks over terraforming of hoe dat ook heet, zoals bij cattle and crops dat je echte geulen in de grond maakt met ploegen ed.
Is denk ik ook zeer onwaarschijnlijk dat ze dat gaan implementeren.

Dan zouden ze waarschijnlijk de hele engine (weer) moeten overhaulen en dat gaan ze niet doen.
De overstap van FS17 naar FS19 is de engine al behoorlijk op de schop gegaan, en nu borduren ze gewoon nog even door op de FS19 engine met een paar improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Theo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 10:50
Het lijkt me leuk om dit spel samen met mijn vriendin te gaan spelen op 1 map. Moet ik dan gewoon het spel 2x aanschaffen en dan op 1 account een nieuwe multiplayer game aanmaken zodat mijn vriendin kan joinen? Of heb je dan een dedicated server nodig? Ik zag dat je daarvoor nog een keer een keer het spel moet aanschaffen, dat zou wel een beetje jammer zijn. Het enige voordeel van zo'n server is dat je onafhankelijk van elkaar kan spelen maar dat is niet echt nodig. Is dit hoe het werkt?

Heb FS17 wel veel gespeeld maar altijd alleen. Nu we een beetje uitgekeken zijn op Valheim zijn we op zoek naar iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Console weet ik niet, op PC kan 1 persoon gewoon een server maken. Tweede persoon (met eigen account) kan dan joinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben gister eens begonnen met suikerriet, ik heb inmiddels alles wel gehad in FS19 en wilde dat eens proberen. Maar dat oogsten is een pokke werk zeg... De arbeider is ook bugged want op willekeurige momenten meent ie dat hij het eind van het veld bereikt heeft en draait om, dus ik ben zelf maar gaan rijden.

Heb ook zo'n suikerriet trailer gekocht maar die kan ik niet legen, dus heb er nu een reguliere trailer achter zitten. En de getrokken oogster die standaard in FS19 zit is waardeloos. Zag dat Case ook zelfrijdende harvesters heeft voor suikerriet, daar maar 's 2 van aanschaffen :P

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 08-06-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Suikerriet is wel leuk, maar kost enorm veel tijd :P

Ik had zelf toen die Case zelfrijder (ipv een getrokken) en dan een follower met een wagen ernaast (FollowMe mod).

Wel moet een veld goed vlak zijn (niet makkelijk in FS19), want met kleine hobbels wil de machine al niet goed meer legen in de wagen (ik had een stukje op veld 10 in Felsbrun, en heuvel op of heuvel af had je soms van die momenten dat die niet meer wil legen in de wagen).

Heb in totaal iets van 3 avonden werk gehad om het stukje te oogsten (ongeveer de helft van veld 10 in Felsbrun, en ongeveer een uur of anderhalf per sessie bezig geweest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
hopelijk komt dat mods ( follow me encourseplay ) ook voor de console versie voor FS22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
chimera2 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:01:
hopelijk komt dat mods ( follow me encourseplay ) ook voor de console versie voor FS22
Of dat het onderdeel is van de 'improved AI' van de helpers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Hahaha, de game is nog niet uit en ze zijn nu al te lui om te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Suikerriet is geoogst, gisteravond die Case oogster gekocht. Veld leeg gehaald en daarna alle machines voor suikerriet meteen weer verkocht. Teveel gedoe, bugs, de arbeider die echt te dom is om te poepen lijkt het. Geen enkele (suikerriet) trailer past ook achter die Case terwijl die wel de optie heeft om aanhangers te koppelen :')

Ga me wel weer bezig houden met de koeien, varkens en schapen :P Paarden ook gehad maar iedere dag ermee moeten rijden was geestdodend.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 09-06-2021 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
Superkiwi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:28:
Nee ik wil gewoon op de oogstmachine rijden, laat die helpers maar naast de machine rijden met de wagen :P
(als de wagen vol is, moet ik hem toch zelf leeg gooien, niks lui aan :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
Superkiwi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:28:
volgens mij werkt courseplay veel beter dan de helper.
En met suikerriet bv is dat veel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Courseplay is zeker enorm handig, helemaal bij velden die niet een perfecte rechthoek zijn, je kunt trekkers met trailers zelfs automatisch naar het droppunt laten rijden als je die route 1x 'opgenomen' hebt. Of een volle combine naar een vast punt naast het veld laten rijden waar je dan een trekker met trailer neerzet.

Ik ben alleen eens gaan experimenteren met 2 combines tegelijkertijd op het zelfde veld, maar dat lukte niet goed en sinds ik daarmee bezig ben geweest lukt het met 1 combine ook niet meer. Die slaat nu telkens 1 baan over. Toen was ik het zat en heb ik Courseplay uitgezet met een knopje (mod is nog wel actief telkens als ik mijn save start), en nu krijg ik 'm helemaal niet meer geactiveerd als ik in een trekker of combine stap...

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 10-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga dit weekend eens beginnen met aardappels op wat serieuzere schaal. Heb het eerste weiland gisteren gepoot. 2 loofklappers en 2 getrokken oogsters gekocht omdat ik dat een toffe combi vind, een trekker met loofklapper aan de voorzijde en de oogster achter. 8)

Het suikerriet veld heb ik gecultiveerd, dat begon weer te groeien, daar had ik geen zin meer in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gisteren het spel gekocht na het lezen van het topic over FS22. Een uurtje gespeeld (iets langer misschien) op New Farmer. Ik zit rechtsonder in de hoek van de map met twee kleine veldjes. De tutorial gedaan, de traktors stonden allemaal al klaar dus dat was niet zo moeilijk, ook gebruik gemaakt van de helpers. Dan met de Fiat wat uit de silo naar de haven gebracht. Dat was een verre lange rit met 24 of 25 km/uur. Omdat ik drie traktors had en daar ook de winkel zat heb ik voor de terugweg de Fiat maar ingeruild voor een Pick Up truck. Die was nog goedkoper ook.

Ik heb verder geen idee wat ik moet doen, ik zag dat er ook contracten zijn van andere boeren. Misschien dat ik die maar eerst wat ga doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Ik zou zeker wat 'beginners guides' of andere tutorials kijken. Geeft vaak wel een richting.

Je bent op 'Ravenport' begonnen. Als je daarop zoekt in youtube is er best veel te vinden.

Veel plezier in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Marzman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:46:
Ik heb verder geen idee wat ik moet doen, ik zag dat er ook contracten zijn van andere boeren. Misschien dat ik die maar eerst wat ga doen.
Heb je al een veld van jezelf?
Zo ja, hier een quick start guide:

Je hebt al een tractor lees ik.
Koop een ploeg, een zaaier (of je bespaart tijd en koopt een machine die kan cultiveren én zaaien),
een besproeier (één voor het bemesten en één tegen het onrkuid), een harvester met header en een laadbak.
Nu heb je alles om je eerste veld in te zaaien, te bemesten en te oogsten.
In de tijd dat je aan het wachten bent tot je gewas volwassen is kun je enkele contracten doen om te leren welke machines je voor bepaald werk nodig hebt. Let wel dat je de machines voor die contracten dan huurt omdat je ze zelf waarschijnlijk niet hebt.

Voor een uitgebreide en overzichtelijke guide, neem hier eens een kijkje:
https://guides.gamepressu...tor-19/guide.asp?ID=47443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, ik heb denk ik gewoon de default 3 traktors gekregen en een daarvan al verkocht. Ik zal die guide eens doorlezen, ik heb al wat youtube filmpjes gekeken. Schijnbaar kan ik ook de meeste gebouwen verkopen, maar ik heb dat nog niet gevonden in het menu.

Ik denk dat het veld dat ik geoogst heb tarwe was. Dan blijft er een soort stro op het veld liggen wat die gele harvester er uit gooit. Ik denk dat ik nog geen machine heb om dit op te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 30-07-2021 10:26 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Je kunt de uitvoer van je harvester aanpassen ;)
Of hij waaiert het overblijfsel wijd uit waarna je het veld gelijk weer kunt ploegen/cultiveren, of hij legt het in mooie strakke banen waar je met een balenmaker balen van kunt maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 30-07-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het spel is wel veel werk zeg (het lijkt wel werken zo'n boerderij :p ), niet iets dat je even een uurtje per week speelt ofzo.

Ik had gisteren een paar uurtjes en dacht slim te zijn. Ik had een helper met gewasbescherming (vanwege onkruid, ik weet niet zeker of dat goed is) en een helper als zaadjesplanter aan het werk gezet op mijn eigen veld en een opdracht geaccepteerd van 20.000 (euro?) waar ik ook een helper in de machine had gezet zodat ik het zelf weg kon brengen naar de graanmolen. Maar dan loopt je geld best wel hard terug, ik kwam ook vast te zitten op het spoor omdat ik dacht dat ik een kortere route had zo wat erg lang duurde om weer los te komen. Toen ik terug kwam was mijn geld flink geslonken door de drie helpers die de hele tijd niks aan het doen waren :p Die bij het contract stond op mij te wachten omdat hij vol zat en de andere twee op mijn eigen veld zaten op elkaar te wachten omdat ze elkaar kruisden op het veld :p Uiteindelijk heb ik nog niks na een paar uur met drie helpers, het contract is niet af, mijn veld is half gezaaid en half met gewasbeschermer besprenkeld.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Herkenbaar.

Zeker als ik twee helpers op hetzelfde veld ( of op vlak naast elkaar liggende velden ) gebruik check ik regelmatig of het goed gaat. Ook wel meegemaakt dat ze stilstaan omdat ze elkaar 'tussen' twee velden tegenkomen.
En ja, ook als ze niks staan te doen willen ze betaald worden, de uitzuigers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ik ben sinds kort begonnen in dit spel, en ben positief verrast. :)

Maar merk dat ik al heel snel 2 toevallig gevonden bugjes begon te misbruiken,
tenminste zo zou het volgens mij niet moeten werken met deze machines.

De 2 voorbeelden:
-Ik ben begonnen met de aanschaf van een kettingzaag + bosbouw trailer+kraan, en er op uit getrokken om de eerste bomen te kappen. Nadat ik een stam in de trailer heb liggen, gooi ik er direct spanbanden over heen, omdat anders door een onhandige kraan beweging ik al wel eens de hele inhoud er weer naast had liggen en weer opnieuw kon laden. De nieuwe stammen gooii ik weer over de banden heen, en ik span direct weer op. In het echt is dit natuurlijk niet te doen om spanbanden te verwijderen waar al weer stammen bovenop liggen.

-Vervolgens heb ik een 'schrobbenzaag' gekocht, om de boomstronken te verwijderen. En deze bevestigd aan de voorkant van mijn trekker, de goedkoopste Case van de middencategorie, want de trailer had ik al achter de trekker.
Echter dit zou in deze configuratie niet horen te werken, tenminste als ik het bekijk lijkt het alsof de as niet is aangesloten, en de zaag dus niet zou kunnen werken. De schrobbenzaag is namelijk aftak-as aangedreven, en deze trekker biedt dat volgens mij niet aan de voorkant.

Van het eerste voorbeeld kan ik nog begrijpen dat het voor de ontwikkelaar lastig is dit te voorkomen, het 2e voorbeeld doet mij wel afvragen of er meer van dit soort foutjes inzitten rond de machines.

Maar verder is het een erg fijn spel hoor, en merk dat de ontwikkelaar zelf ook met passie dit spel bouwt, als ik de filmpjes rondom versie 22 bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Een vraagje waar ik ook tegen aan liep, de landschapsmodus:

Zit daar nog iets van een UNDO bewerking op ? :+ ik had per ongeluk bulten en gaten gecreëerd aan de rand van mijn akker.

Zo niet, is het ook mogelijk om geploegde/ingezaaide velden nog wat gelijk te trekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Met de landscaping tool kun je er gras van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik wil eigenlijk wel eens leren hoe je zelf een bestaande map(mod) aanpast. Ik speel nog steeds veel op Greenwich Valley, geweldige map, maar veel van de praktische ruimte in schuren en onder afdaken staat vol met statische objecten die je niet weg kunt halen.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Er is wel een mod (voor PC althans, weet niet of die er ook op console is) Objecthider.
*edit*
https://www.farming-simul...od_id=190689&title=fs2019

Dan kun je objecten die normaal niet te verwijderen zijn gewoon in-game verwijderen (autowrakken, schuurtjes, in Felsbrunn als je goed kan klikken zelfs het kasteel :P ).

Maar (grote maar), het werkte niet zo goed in m'n Alpen map (van de expansionpack). Felsbrunn en de standaard Amerika map werkt het prima maar als ik de Alpen bijvoorbeeld containers weg wil klikken pakt ie op de een of andere manier altijd het huis (huis waar je kunt 'slapen'). Dus het kan zijn dat het in andere mod maps ook niet helemaal 100% werkt.

Mod is gewoon te downloaden in de Modhub overigens (zal denk ik onder de categorie 'gameplay' vallen, is al een tijdje terug dat ik die gedownload heb).

[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 05-08-2021 16:07 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:59
Er zijn bij mij 2 pallets met hooi pellets vast geglitched in m'n map (no man's land).

De bigbag picker begon nogal funky te doen en slingerde ze alle kanten op, op 't moment dat ik de spanbanden los liet.

Nu zitten ze 'vast' in de map en kan ik ze niet op tillen met dezelfde bigbag picker.

Iemand een idee? is op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Misschien een savegame van vóór het mis ging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Als het vast zit aan de map, werkt misschien dan de 'map objects hider'-mod?
Of kun je iets doen met de terrain editor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
spacy schreef op zondag 12 september 2021 @ 15:12:
Als het vast zit aan de map, werkt misschien dan de 'map objects hider'-mod?
Of kun je iets doen met de terrain editor?
Die mod heb je niet voor de PS4 ;(
strider1007 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:59:
Misschien een savegame van vóór het mis ging ?
Helaas. hier zit al 7 game dagen overheen voor ik er achter kwam :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Frantic schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:09:
Er zijn bij mij 2 pallets met hooi pellets vast geglitched in m'n map (no man's land).

De bigbag picker begon nogal funky te doen en slingerde ze alle kanten op, op 't moment dat ik de spanbanden los liet.

Nu zitten ze 'vast' in de map en kan ik ze niet op tillen met dezelfde bigbag picker.

Iemand een idee? is op de PS4.
Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad - op de PS4. Toen met kratten waar eitjes in verzameld kunnen worden. Dit kratten kon ik toen uiteindelijk als los object verkopen. Stonden tussen alle bezittingen die ik had.
Geen idee of hetzelfde kan bij die hooi pellets.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
MisterMichel schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:35:
[...]

Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad - op de PS4. Toen met kratten waar eitjes in verzameld kunnen worden. Dit kratten kon ik toen uiteindelijk als los object verkopen. Stonden tussen alle bezittingen die ik had.
Geen idee of hetzelfde kan bij die hooi pellets.
ja die eierkratten koop je ook als placeable. dit is een volwaardige productie product ;(

best kak want hij ligt precies muur vast daar waar ik m'n veld uit wil breiden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Zijn de 2 pallets onderdeel van een mod? Zoja, de mod eens proberen uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
BugWorks schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:48:
Zijn de 2 pallets onderdeel van een mod? Zoja, de mod eens proberen uit te schakelen.
Strawharvest idd.. nog wel een idee trouwens!

edit: dat deed de truc ja :Y

was zowaar m'n hele bult hooi pellets niet kwijt *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Frantic op 13-09-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:57

KipCurreh

Nightcrawler

Hallo vrienden, even een paar vraagjes ivm Courseplay

Ik speel vnl FS19 met men zoontjes om ze dan eens met de trekker te laten rijden, vinden ze heel erg leuk.

Maar ik zie nu eigenlijk ook wel het rustgevende en weetikveelwat er van in, dus wil ik ook wel eens een playtrough voor mezelf doen, mits gebruik van enkele mods

- Seasons
- Courseplay
- GPS
- Real dirt colour
- Maps (momenteel Little Norton & Shamrock Valley al eens bekeken)

Nu had ik al eens beide maps bekeken en hier en daar wat uitgeprobeerd, maar die AI van Courseplay rijdt zich altijd maar vast (Slipping!) etc, alleszins niet wat hij zou moeten doen volgens de course.
Het gaat over gewoon ploegen, met 4 headland passes en beginnen met de up/down rows.

Op beide maps eens geprobeerd en de trekker kan nog geen 1 row doen of hij rijdt zich ergens in de kant vast (?)

Ligt het aan de map, courseplay en/of aan mij >:)
Heb wel de indruk dat uitgerekend de 2 maps die ik uitgekozen heb een Engelse sfeer hebben, dus met veel smalle weggetjes, muurtjes en hagen. Misschien moet ik een meer open map kiezen?

Wat zijn zoals de go-to maps met niet te veel hoogtemeters? Hoeft niet te speciaal te zijn, ben maar beginnend ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:28
KipCurreh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:30:

Ik speel vnl FS19 met men zoontjes om ze dan eens met de trekker te laten rijden, vinden ze heel erg leuk.

Maar ik zie nu eigenlijk ook wel het rustgevende en weetikveelwat er van in, dus wil ik ook wel eens een playtrough voor mezelf doen, mits gebruik van enkele mods

- Seasons
- Courseplay
- GPS
- Real dirt colour

Nu had ik al eens beide maps bekeken en hier en daar wat uitgeprobeerd, maar die AI van Courseplay rijdt zich altijd maar vast (Slipping!) etc, alleszins niet wat hij zou moeten doen volgens de course.
Het gaat over gewoon ploegen, met 4 headland passes en beginnen met de up/down rows.

Op beide maps eens geprobeerd en de trekker kan nog geen 1 row doen of hij rijdt zich ergens in de kant vast (?)

Heb wel de indruk dat uitgerekend de 2 maps die ik uitgekozen heb een Engelse sfeer hebben, dus met veel smalle weggetjes, muurtjes en hagen. Misschien moet ik een meer open map kiezen?

Wat zijn zoals de go-to maps met niet te veel hoogtemeters? Hoeft niet te speciaal te zijn, ben maar beginnend ;)
Ik ben zelf geen courseplay gebruiker, maar wanneer ik map mods download zie ik vaak ook mods staan met de naam: ''MAP NAAM Courseplay'' of iets in die zin. Ik gok dat daar dan een aangepaste file in staat met de juiste routes zodat ze zich niet vast rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Vos

AFCA

KipCurreh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:30:

- Seasons
- Courseplay
- GPS
- Real dirt colour

Volg de tractor en kijk wat er precies fout gaat? Komt de tractor buiten het veld bijvoorbeeld? Dat kan je instellen in CP. Dat verkleind al de kans dat hij tegen boom/muur rijdt. Op ruimere maps werkt het sowieso wel beter ja. Een beetje ruimte om het veld is handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Vos schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:42:
[...]

Volg de tractor en kijk wat er precies fout gaat? Komt de tractor buiten het veld bijvoorbeeld? Dat kan je instellen in CP. Dat verkleind al de kans dat hij tegen boom/muur rijdt. Op ruimere maps werkt het sowieso wel beter ja. Een beetje ruimte om het veld is handig :)
Ik stel dus 4 headlanes in om wat safe te zitten, en dan laat ik hem beginnen met de up & down rows. Zodat hij dus eerst dat doet, en dan pas de headlanes als laatste.

Wat hij meestal deed is ergens na de eerste paar waypoints gewoon omdraaien en dan gewoon buiten het veld rijden tot hij vast zit in de haag.
Hij reed wel met zo'n lichtblauwe ploeg (Titan?) dus heeft die zo veel ruimte nodig om de bocht te maken misschien?

Ja ik kijk wel eens naar een andere map met wat meer vrijheid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:33

Vos

AFCA

KipCurreh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:19:
[...]

Ik stel dus 4 headlanes in om wat safe te zitten, en dan laat ik hem beginnen met de up & down rows. Zodat hij dus eerst dat doet, en dan pas de headlanes als laatste.

Wat hij meestal deed is ergens na de eerste paar waypoints gewoon omdraaien en dan gewoon buiten het veld rijden tot hij vast zit in de haag.
Hij reed wel met zo'n lichtblauwe ploeg (Titan?) dus heeft die zo veel ruimte nodig om de bocht te maken misschien?

Ja ik kijk wel eens naar een andere map met wat meer vrijheid 8)
Dat komt mij niet bekend voor. Ik doe ook altijd eerst de headlands, is logischer en realistischer ;). En dan zet ik 'Turn on field' of zoiets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Vos schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:14:
[...]

Dat komt mij niet bekend voor. Ik doe ook altijd eerst de headlands, is logischer en realistischer ;). En dan zet ik 'Turn on field' of zoiets aan.
Gisteren maar even Hollandscheveld geprobeerd, en hier lukte het wel heel goed. Ziet er ook wel een leuke map uit, dus ga hier maar eens op verder

Zal vooral aan de map gelegen hebben imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
KipCurreh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:19:
[...]

...

...

...
Deze ongein deed een helper bij mij ook ineens... Zonder enige noodzaak volledig van het normale pad afwijken en achteruit zich volledig richting Nergensheen de struiken in rijden. Ik heb daarna de Better-Contracts mod ge-deactiveerd en daarna werkte de boel wel weer. Er zijn mods die een wazig effect hebben op de gameplay.

Ik gebruik nog geen course play en zit nog lekker op de basis map. Ben ook pas een maand of 1,5 bezig.
Heb wel half modhub leeg getrokken qua extra's. Vandaag weer een stuk grond uitbreiden (Veld 19) nadat ik de gekapte bomen heb verkocht. 8)

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannekeheetkamp
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-07-2022
Hoi,
Mijn zoontje wil graag een Heavy Equipment bundel controller, heeft iemand een idee of deze ook voor PS4 beschikbaar is. Het is voor Farm Sim 19.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egmond05
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 15-11-2023
Beste,

ondanks dat deze Topic inmiddels niet meer actief is hoop ik toch nog een antwoord op mijn vraag te kunnen ontvangen. Ik speel sinds een tijdje nu weer FS19 op mijn Xbox one, ben een mooie map begonnen waar ik inmiddels een hoop uurtjes in heb zitten. Laatst startte ik het spel weereens op en open mijn carriere savegames, waarnaar deze ineens dus niet meer opent. op het moment dat ik op de carriere knop klik krijg ik even kort ''laden van savegames'' te zien om vervolgens weer te eindigen op mijn hoofdmenu. Natuurlijk het spel en de console beide meerdere keren opnieuw opgestart maar het blijft hetzelfde, zelf heel Farming verwijderd en weer opnieuw gedownload in de hoop dit een soort reset te geven, maar zelfs dat heeft niet geholpen. ik zou natuurlijk het geheugen van het spel kunnen wissen maar dat zou lijkt mij betekenen dat alle savegames ook verwijdert zullen worden. Mijn vraag is dus of iemand misschien een idee heeft wat dit zou kunnen zijn, of iemand soortgelijke ervaringen hiermee heeft gehad en misschien een eventuele oplossing.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste