[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 21:28
@Riqy Het huis gebouw is grotendeels decoratief. In de vorige FS delen was er regelmatig de 'klacht' dat je wel schuren/stallen had, maar geen huis. En als er wel wat stond wat voor 'huis' doorkon, kon je er niet in.

Is voor een groot deel dus puur decoratief / roleplaying. Ik vind de slaap functie overigens erg handig, want bij de vorige delen zat je gewoon een tijd naar je scherm te staren op maximale timescale hopen dat die nacht een keer voorbij was.

@Player1S Ik vind Solar Panels niet cheaten. Het is een investering, en duurt ook een tijdje voordat die dingen daadwerkelijk geld opleveren (voordat je de investering terug hebt). In de vorige delen waren solar panels and windmills iets voor als je even geld over had, en een constant income wilde en niet altijd afhankelijk was van gewassen oogsten (voor zover dat nut had, omdat ze vaak duur waren voordat je ze überhaubt al kon aanschaffen). Ik had er aan het eind van de game ook een stuk of wat (solar panels, en 1 windmill), kon ik mooi gebruiken om de dagelijkse maintance kosten te dekken (wat in de vorige FS behoorlijk opliep, omdat alles iedere dag kosten had, of je het apparaat gebruikte of niet). Ik zat vaak toch wel aan... 40K per dag aan kosten voor alle machines/implements. Prijzen van gewassen waren end-game ook vaak erg laag, omdat je gewoon per keer veel verkocht. Prijzen gingen zelden omhoog in FS17.

Dat subsidie bordje is wel 'cheaten' vind ik, leuk voor een test map (om mod machines te testen, of dingen uitproberen voordat je iets gaat doen in je normale save game zoals terrein veranderen of dingen plaatsen), maar zou het never nooit in m'n normale save game gebruiken.
En 150K per uur voor een bordje plaatsen is aanzienlijk meer dan wat een solar panel doet. En solar panel is ook iets realistischer, zie zat boeren die de daken van hun schuren bedekken met zonnepanelen (goed, ingame plaats je ze op de grond niet op het dag), maar het kan.

En in Duitsland zie je soms ook wel een windmolen op een boerderij zelf staan (niet zo'n grote als wat de overheid plaatst), en ook daar best veel zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 08:32
Riqy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:34:

3) Zijn er mods die eigenlijk zo goed zijn dat je ze bijna wel "moet" gebruiken? (wel geschikt voor MP), speel het spel via netwerk samen met mijn vriendin :+
zelf vind ik de gps mod (Guidance Steering) wel 1 van de beste mods die er is om te hebben (ook al is hij nog in beta)

ja daarnaast zijn er nog wel een paar leuken te noemen

VehicleInspector 1.49 beta
vooral handig op multiplayer zodat je kunt zien hoevol de wagen bij een ander is of wat de ander aan het zaaien is

en er zijn nog wat mods zoals Real Dirt Color en 1 mod die de gewichten realisticher maakt daarnaast is het natuurlijk eigen voorkeur (wil je een bepaalde trekker die niet ingame is download je er een mod van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En ik maar balen dat de Alt+N toetsencombi uit FS17 niet meer werkte om de nacht te skippen. Dat kan nu dus vanuit je huis. Handig dat ik het nu ook weet :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 17:55:
En ik maar balen dat de Alt+N toetsencombi uit FS17 niet meer werkte om de nacht te skippen. Dat kan nu dus vanuit je huis. Handig dat ik het nu ook weet :p
Ja, vanaf 19:00 's avonds, anders ben je niet 'moe' ;)

Bij de vorige FS delen werkte ik van 6:00 tot 21:00 (real time, soms met regen of hagel even tijd vooruit skippen), hier is het vanaf 8:00, bij voorkeur zelfs 8:30 (anders is het nog steeds te donker) tot 18:00 of 18:30, dan uur of half uur vooruit skippen, en dan 12 a 13 uur slapen. Want vanaf 19:00 is het niet meer te doen om fatsoenlijk te werken, pikke pikke donker is het dan, en het bereik van de werklichten haalt soms het uiterste punt van je implement niet eens.

Als het goed is is de Amazone Pantera er weer :P (zelfrijdende spuitmachine) Eigenlijk niet nodig maar.... wil em toch hebben denk ik.
Tenminste, als die in de toleranties valt qua geluid / bugs en dat soort dingen.

*EDIT (1 dag later) *

De Amazone Pantera geprobeerd in m'n test-save, en uiterlijk is redelijk goed qua details, binnenkant een stuk minder (low-res textures, wss gewoon uit FS15 hergebruikt), paar dingen wel betere details, maar dingen zoals het stuur lijkt net alsof die verbrand zijn :P Goed, geen ramp, met sprayen zit je toch vanaf buiten te kijken gezien de lengte van de spray armen. Geluid... tja, het is gewoon grotendeels het geluid van de Fendt 700 serie dat hergebruikt is, klopt totaal niet, maar kon slechter denk ik. Misschien dat we het zelf nog een keer kunnen fixen :P

Ook even een test gedaan met de BGA, kijken of er silagebalen in konden... maar helaas. Zat eerst in de knoei met m'n controls (schijnbaar hebben de axis van de joystick ineens andere namen gekregen, moest dus de boel weer opnieuw instellen). Daarna met enige moeite een baal in de BGA gekregen en... werkt niet.
Jammer, dacht altijd dat het wel kon. Dus de BGA word iets later dan gehoopt (moet ik eerst genoeg materiaal hebben voor silage inkuilen). Had em al gekocht, maar weer verkocht (gelukkig full refund :P ).

[ Voor 35% gewijzigd door Nemesizz op 27-02-2019 11:06 . Reden: toevoeging ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
Nu inmiddels zijn we weer wat verder. Had een goede oost en merkte dat veld 11, waar ik al op zat te azen, hetzelfde gewas had als mijn 3 andere velden (20, 26 en 19). Na verkoop van mijn paarden en weide had ik voldoende om het te kopen zonder lening.

Dit bood de optie om veld 20 om te zetten naar gras. Immers nu 3 redelijke velden voor gewassen. Na de harvest heb ik mijzelf een Forthschritt E303 (mod) aangeschaft. Een self-propelled maaier voor 120k (incl kop). Ik hou wel van die bijzondere voertuigen.

Toen gras hoog genoeg was gemaaid met deze en werkt leuk. Balenpers, wikkelmachine en balenwagen geleast en silage gemaakt.
Na oogst van de andere velden heb ik mijn Fendt Favorit (150pk) ingeruild voor een Massey Ferguson MF7726 met 280pk.
Mijn Stara had wat moeite met veld 26 om de berg op te gaan met de zaaier dus dat zit nu wel goed. En dit bied ruimte om een 9meter brede zaaier te kopen welke 270pk vereist.

Doel komende tijd:

1) Balenpers, wikkelmachine en autoloader trailer in eigen bezit te krijgen (waarschijnlijk in etappes)
2) extra veld voor gras
3) 9m zaaimachine
4) veld voor gewas erbij (mogelijk veld 18)

NB: speel op Fellsbrun

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:12:
[...]

Ook even een test gedaan met de BGA, kijken of er silagebalen in konden... maar helaas.
Told ya so ;)
De Amazone Pantera geprobeerd in m'n test-save, en uiterlijk is redelijk goed qua details, binnenkant een stuk minder (low-res textures, wss gewoon uit FS15 hergebruikt), paar dingen wel betere details, maar dingen zoals het stuur lijkt net alsof die verbrand zijn :P Goed, geen ramp, met sprayen zit je toch vanaf buiten te kijken gezien de lengte van de spray armen. Geluid... tja, het is gewoon grotendeels het geluid van de Fendt 700 serie dat hergebruikt is, klopt totaal niet, maar kon slechter denk ik. Misschien dat we het zelf nog een keer kunnen fixen :P
De Pantera zat toch ook gewoon in FS17? Ik heb die zelfrijdende spuiten niet veel gebruikt dus weet zo niet of de kwaliteit daar ook zo was, maar zo te horen wordt die machine al een aantal jaar gerecycled zonder dat er echt iets verbeterd wordt.

@Player1S mods zijn inderdaad geniaal als je goedkopere machines wilt, waarbij het niet erg is als ze wat ouder en trager zijn. Ik zat al een tijdje te kijken voor een Krone Big M maaier maar hikte nogal tegen de aanschafprijs aan. Ik zal nu ook eens die Fortschritt installeren :)

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
Pantera zat inderdaad in de vorige delen, en in FS17 was het al een mod (recycled van FS15, kwam wat later uit, niet meteen bij release van FS17).

Die Fortschritt kwam ook vlak voor het einde van FS17 uit (denk net een week voordat FS19 uitkwam), ook heel even gebruikt in een testmap in FS17 toen en was er best tevreden over. Noemde het al de 'BigM van het Oostblok' :P Vorige FS had geen fatsoenlijke BigM, de mod (BigM 500) vond ik behoorlijk slecht dat ik die niet eens wilde gebruiken.

@MadMarky
Told ya so ;)
"But would you listen? oooh no, it's just a bunneh, what harm could that do? " (Killer Rabit uit Monty Python, het stukje "told you so" doet mij altijd daar aan denken vandaar) :P

Maar goed, was ik dus alweer vergeten dat dat blijkbaar niet kon. M'n broer kwam (te laat) nog met de suggestie om een bale-shredder of voerwagen te gebruiken, die leeg gooien en zo de silage alsnog in de BGA krijgen. Misschien een keer uitproberen op een testmap, al is het behoorlijk omslachtig.

• Player1S
MadMarky schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:31:

@Player1S mods zijn inderdaad geniaal als je goedkopere machines wilt, waarbij het niet erg is als ze wat ouder en trager zijn. Ik zat al een tijdje te kijken voor een Krone Big M maaier maar hikte nogal tegen de aanschafprijs aan. Ik zal nu ook eens die Fortschritt installeren :)
De kop is 5m. Dus aardig groot maar kan natuurlijk groter als je zo'n dubbele maaier pakt of een Big M. Maar je hebt dan ook weer aardige tractor nodig of veel geld. En de Fortschritt legt het al direct netjes op een hoopje terwijl je bij een grote maaier achter de tractor ook alles nog eens bij elkaar moet harken.

Erg leuk ding en zit ook nog beetje geluid in.

Overigens heeft de Deutz AgroStar Clear View ook een lekker rauw geluid. Die rijd dan ook bij mij rond.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:56
Is hier toevallig iemand die de game op dvd gekocht heeft? Mijn dvd speler pakt hem niet namelijk (waarschijnlijk dvd speler kapot) heb de collectors edition gekocht. Wellicht dat iemand mij aan de originele bestanden kan helpen? Dan kan ik mijn eigen key inkloppen.

Voel er weinig voor om een illegale download te gaan gebruiken, ook ivm updates.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Nemesizz
Appie Heijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:07:
Is hier toevallig iemand die de game op dvd gekocht heeft? Mijn dvd speler pakt hem niet namelijk (waarschijnlijk dvd speler kapot) heb de collectors edition gekocht. Wellicht dat iemand mij aan de originele bestanden kan helpen? Dan kan ik mijn eigen key inkloppen.

Voel er weinig voor om een illegale download te gaan gebruiken, ook ivm updates.
Volgens mij kun je de game ook downloaden via de officiële site.
En dan de link e-shop giants aanklikken, key invoeren en als het goed is moet je dan de game kunnen downloaden.
https://www.farming-simul...categoryId=3&articleId=40

*edit*
Stom, zie dat er nog tekst onder staat over een disc. Dan werkt het waarschijnlijk niet, maar niet geschoten is altijd mis, kan altijd kijken wat er gebeurt als je de key invoert.

[ Voor 11% gewijzigd door Nemesizz op 28-02-2019 18:23 ]

Verwijderd

Appie Heijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 17:07:

Gewoon via Steam? Daar kan je ook je key ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Nemesizz @Verwijderd
Beide werkt helaas niet. Dus mocht iemand anders ook een dvd versie hebben en daar de bestanden van wil toesturen dan hou ik mij aanbevolen.
Ondertussen ga ik kijken of ik ergens een werkende dvd lezer kan vinden 😁

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Appie Heijn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:53:
@Nemesizz @Verwijderd Beide werkt helaas niet. [...]
Wat, het contact opnemen met Giants niet? :? Wat zeiden ze dan?

edit:
En anders heb je voor <20 euro een interne pricewatch: Lite-On IHAS124 of 32 euro een pricewatch: Lite-On eBAU108 (USB).

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 28-02-2019 19:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Appie Heijn
Room42 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Wat, het contact opnemen met Giants niet? :? Wat zeiden ze dan?

edit:
En anders heb je voor <20 euro een interne pricewatch: Lite-On IHAS124 of 32 euro een pricewatch: Lite-On eBAU108 (USB).
Ik heb geen contact opgenomen met Giant, ik hoop in het weekend iemand te vinden waar ik even een image van de dvd kan maken. De website https://eshop.giants-software.com/downloads.php kan ik de volledige code niet invullen. ik kom niet verder dan het 3e veld met karakters, meer kan ik niet invullen. Het zijn echter 5 velden 5 karakters.
Ik heb de laatste 2-3 jaar geen dvd meer aangeraakt, dat wil ik graag zo houden >:) het is dat ik deze versie goedkoop via bol.com kon kopen anders was ik voor de steam versie gegaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 28-02-2019 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren ook even de Fortschritt gedownload (ookal heb ik al een BigM). Is nog steeds een leuk ding en werkt prima, geluid heeft wel wat last van het belachelijke template systeem van FS19, maar verder, klinkt beter dan menig machine dat Giants zelf heeft uitgebracht.

Misschien dat ik hem later nog wel ga gebruiken als ik koeien heb, voor stal voeren of iets dergelijks (of gewoon ter afwisseling ipv de BigM :P ).

Gezien ik toch in m'n testmap bezig was, ook weer wat experimenten gedaan met de hakselaar. De Rostelmash om precies te zijn. Trailers aansluiten op hakselaars is een drama, bijna niks kan er achter.
De BigX 580 (mod) kon echter wel meerdere wagens achter, maar kwam geen gewas in. Nu dus eens gekeken of het met de Rostelmash kon, en waarachtig! bijna alle trailers kunnen er achter én gewas komt ook daadwerkelijk in de wagen.

Mooiste oplossing zelf vond ik de suikerriet overlaad wagen, mooi formaat karretje, en dan een trailer aan de rand van het veld bijvullen. Zat wel eerst te kijken van "hoe gooi je dit ding nu leeg dan?" , maar dat kon dus met de 'voorlader' bediening (joystick in mijn geval) en werkte mooi. Moet wel strak langs de trailer staan anders kiept die de boel er naast....woeps :P

Wel blij dat het met de Rostelmash allemaal wel kan, kan ik toch een hakselaar gebruiken op den duur (klinkt nog het beste van ze allemaal, en werkt ook het beste, en is ook nog eens goedkoper dan die andere stofzuigers 8) ).

Want totdat er een FS19 versie van Followme komt, zal ik het toch op de een of andere manier met een trailer achter de hakselaar zelf moeten oplossen (en no way dat ik er een helper op zet! vind zelf hakselen veel leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nadeel van de Fortschritt is wel dat het ding ontzettend traag is, een tractor met enkel een maaier haalt veel hogere snelheden. En bij een tractor is de combi frontmaaier + opraapwagen gewoon het handigst voor gras voeren.
Maar de prijs van het apparaat maakt een hoop goed, dat dan wel weer.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
De Fortschritt is een leuke tussenoplossing voor kleine tot middelgrote velden.

Voor 120K kun je dan maaien. Wil je het met een tractor doen ben je al heel snel meer kwijt. Zeker als je een frontmaaier met opraapwagen gebruikt. Dan heb je wel de nodige pk's nodig.

Zodra je grotere velden gaat doen is een tractor met front en back maaier beter of de BigM. Maar dan heb je qua inkomsten ook flink meer dus kun je ook flink meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heel veel trager vond ik de Fortschritt ook weer niet (ik reed iets van 16KM/h tijdens maaien). En trekker met maaier kon ik ook lang niet altijd op volle snelheid, omdat met de kleinste bultjes/kuilen (en die zijn er helaas veel) de maaier over het veld stuitert en allemaal stukken laat staan (wat dus minder snel gebeurt op lage snelheid).

En ik ben toch dol op zelfrijders, en ding gooit meteen mooi op zwad, dus hoef je naderhand ook niet met trekker + hark de boel te harken. Rijdt ook lekker relaxed, in FS17 tijdens een testrun ongemerkt gewoon een groot veld zitten maaien, kop van't veld vrijmaken en dan heen en weer tuffen.

Het is een mooie tussenstap, en als ik de BigM nog niet had, had ik vrij zeker dit ding gewoon aangeschaft.
(in verhouding is dit ding goedkoper, neemt 5m mee voor 120K, BigM doet 9m voor 380K, dus 3 Forstschritts nemen meer mee en zijn toch goedkoper >:) ). Gaat tuurlijk niet helemaal op, omdat je er maar 1 kan besturen en helpers erop zetten.... meh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Zojuist bericht terug gekregen van giant, ze kunnen mij niet helpen aan een image van de dvd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@Appie Heijn dan misschien toch maar deze oplossing? ;)
pricewatch: Lite-On IHAS124

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
@Appie Heijn (en @MadMarky) Ik zou zeker de USB-versie nemen, die leg je daarna gewoon in de kast en je kunt hem veel flexibeler gebruiken, ook in andere systemen, waar nodig. Ik heb er zelf ook een liggen. Doe er nooit wat mee maar is toch zeker twee keer van pas gekomen :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Room42 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 02:03:
offtopic:
@Appie Heijn (en @MadMarky) Ik zou zeker de USB-versie nemen, die leg je daarna gewoon in de kast en je kunt hem veel flexibeler gebruiken, ook in andere systemen, waar nodig. Ik heb er zelf ook een liggen. Doe er nooit wat mee maar is toch zeker twee keer van pas gekomen :+
offtopic:
Weet niet zeker of die varianten er nog zijn, maar sommige zijn een externe voeding nodig , die bij voorkeur vermijden en gaan voor een model die puur door de USB poort gepowered word.

Heb er zelf een met externe voeding en dat is... knap waardeloos. Maar ten tijde waren de USB only's er nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Het is gelukt, snel even een image gecreëerd op een laptopje. Wel een beetje jammer dat ze dat vanuit giants niet konden doen.

Best jammer dat je niet meerdere opdrachten tegelijk kan doen. Wordt je een soort van loonbedrijf :)

Verder mis ik de "reset naar de winkel" optie, dit was altijd erg handig wanneer je helemaal vast zat in de bomen bijvoorbeeld.

[ Voor 51% gewijzigd door Appie Heijn op 03-03-2019 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Appie Heijn schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:19:
Best jammer dat je niet meerdere opdrachten tegelijk kan doen. Wordt je een soort van loonbedrijf :)
Daar is een mod voor!

MultipleMissions.

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 03-03-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Weer kleine update hier. Mijn "from scratch" boerderij begint nu echt goed te lopen.

Inmiddels ook veld 18 en 28 in mijn bezit.
Veld 28 moet mijn grasveld worden voor silage bales. Daarnaast zit ik te denken om veld 20 op te offeren om daar schuren te plaatsen voor mijn materiaal om zo een mooie ruime opzet te hebben hiervoor.

overigens, als je op xbox zit, niet die waterpond mod gebruiken. Ik weet niet 100% zeker of het daar aan ligt maar ik had tot 2x toe dat ik opeens bij Veld 26) bij de berg verdween. Tractor was gewoon helemaal weg. Moest spel afsluiten en opnieuw laden en toen stond deze weer bij de winkel. De eerste keer kreeg ik ook de melding dat ik niet te diep het water in moest rijden.

Na deactivatie van die mod niet meer gehad. Overigens had ik die vijver niet daadwerkelijk ergens geplaatst. Wel was er een update voor deze mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appie Heijn schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:19:

Verder mis ik de "reset naar de winkel" optie, dit was altijd erg handig wanneer je helemaal vast zat in de bomen bijvoorbeeld.
Die optie is er gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb nu veld 10 gekocht in Fellsbrun (Duitse map), kostte een paar duiten, maar heb wel een behoorlijk groot veld nu, met een leuke lap gras ernaast.

Wilde dat veld al wel langer hebben, maar stond telkens een dusdanig slecht gewas op (kuch katoen kuch) dat ik het maar liet wezen (en daarna natuurlijk het aanschaffen van de BigM en T7 waardoor de centjes een hele tijd op een laag niveau zaten :P ).

Nu staan er bieten op, ook niet handig, maar minder erg dan katoen. Moet nu dus een bietenrooier huren (zo'n grote, ga niet klooien met een klein getrokken ding), dat is dus al 25K + 5K voor de header (starter kosten van leasen), dan nog eens 10K per uur, gezien het formaat van het veld denk ik toch wel 2 uur bezig te zijn, dus gaat mooi richting de 50K alleen om de bieten eruit te krijgen.

Had nog wel geluk dat m'n opgespaarde zonnebloem pitten en soja bonen in prijs stegen, dus die verkocht.

Nu wil ik dus een grotere wagen aanschaffen (21000 liter wat ik nu heb is wat klein, helemaal als ik met die bieten wil afwerken ;) ). De lap gras van veld 10 kan ik dan in balen maken, denk dat ik daar de kosten van het huren van de rooier wel mee kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nemesizz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:02:
Nu wil ik dus een grotere wagen aanschaffen (21000 liter wat ik nu heb is wat klein, helemaal als ik met die bieten wil afwerken ;) ). De lap gras van veld 10 kan ik dan in balen maken, denk dat ik daar de kosten van het huren van de rooier wel mee kan betalen.
Hehe, ik denk dat je met de oogst van de bieten ook wel de kosten voor de lease eruit haalt.

(er is een mod voor het opslaan van je bieten, he...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Sangroid schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Hehe, ik denk dat je met de oogst van de bieten ook wel de kosten voor de lease eruit haalt.

(er is een mod voor het opslaan van je bieten, he...) ;)
Ja, zo'n storage gebruikte ik in FS17 ook, maar ben zo niet van plan om meteen veel met aardappels en bieten te doen, dus verkoop de boel meteen bij de shop denk ik maar (of de prijzen moeten dusdanig slecht zijn, maar volgens mij valt het mee op het moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bieten gewoon op het land droppen (gebeurt normaal gesproken ook) en verkopen wanneer de prijs leuk is. Laden kan gewoon met een lopende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:47:
Weer kleine update hier. Mijn "from scratch" boerderij begint nu echt goed te lopen.

Inmiddels ook veld 18 en 28 in mijn bezit.
Veld 28 moet mijn grasveld worden voor silage bales. Daarnaast zit ik te denken om veld 20 op te offeren om daar schuren te plaatsen voor mijn materiaal om zo een mooie ruime opzet te hebben hiervoor.

overigens, als je op xbox zit, niet die waterpond mod gebruiken. Ik weet niet 100% zeker of het daar aan ligt maar ik had tot 2x toe dat ik opeens bij Veld 26) bij de berg verdween. Tractor was gewoon helemaal weg. Moest spel afsluiten en opnieuw laden en toen stond deze weer bij de winkel. De eerste keer kreeg ik ook de melding dat ik niet te diep het water in moest rijden.

Na deactivatie van die mod niet meer gehad. Overigens had ik die vijver niet daadwerkelijk ergens geplaatst. Wel was er een update voor deze mod.
Wat doet de "waterpond mod" dan?
De vijver tussen de boerderij en de winkel gebruikte ik altijd voor drinkwater, de watertank gewoon achterwaarts erin rijden en vullen maar.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Wat doet de "waterpond mod" dan?
De vijver tussen de boerderij en de winkel gebruikte ik altijd voor drinkwater, de watertank gewoon achterwaarts erin rijden en vullen maar.
Je kunt dan vijver plaatsen bij je boerderij. Had hem niet gebruikt want vond hem te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
nieuwe dlc aangekondigd

https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=876&t=143694

vind de voerwagens interessant maar de rest zie ik niet de meerwaarde van in.

en ik had toch gehoopt dat ze eerst hun zaakjes in game beter op orde zouden hebben voor ze weer een dlc uitbrengen maar dat is blijkbaar volgens Giants niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
hjvg schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:14:
nieuwe dlc aangekondigd

https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=876&t=143694

vind de voerwagens interessant maar de rest zie ik niet de meerwaarde van in.

en ik had toch gehoopt dat ze eerst hun zaakjes in game beter op orde zouden hebben voor ze weer een dlc uitbrengen maar dat is blijkbaar volgens Giants niet nodig
Diegene die aan de code werkt, werkt niet aan de modellen dus ik zie het probleem niet echt. Zijn gewoon 2 verschillende teams binnen de studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Player1S schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Diegene die aan de code werkt, werkt niet aan de modellen dus ik zie het probleem niet echt. Zijn gewoon 2 verschillende teams binnen de studio.
dat klopt natuurlijk. maar de dlc bestaat niet alleen uit modellen. de nieuwe bioballer is toch echt een compleet nieuw ding dus ook nieuwe code.

maar goed dit kan een eindeloze discussie starten en dat wil ik niet. maar ik ben zelf van mening dat eerst patch 1.3 uit brengen en pas dan een dlc aan kondigen meer respect zou geven aan de spelers (aangezien er eigenlijk vanaf december al geen communicatie meer is (ja een maand geleden is er een beta patch op forum gezet maar ook in dat topic geen verdere reacties van Giants)

er zijn bugs die ik gereport heb waar geen eens een reactie op is gekomen (en ja dat zijn vooral multiplayer bugs)

maar 1.2 hebben ze een nieuwe prijzen systeem ingebracht easy, normal, hard maar de bga betaald sinds die dag alleen maar de hard prijs (welke dificulty je ook speelt)

die patch is december uit gekomen en het is nu maart in die tussen tijd hadden ze toch wel een fix kunnen uitbrengen maar nee is hun reactie in dat bug topic ze willen niet te vaak een patch uitbrengen want dan moeten mensen die de cd versie hebben elke keer een groot bestand downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:08:
[...]

Je kunt dan vijver plaatsen bij je boerderij. Had hem niet gebruikt want vond hem te groot.
Dan maak je hem kleiner met terraforming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Verwijderd schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Dan maak je hem kleiner met terraforming?
De terraforming op de xbox vind ik een onding. En had er totaal geen zin in om uitgebreid met dat soort dingen bezig te houden.
Had het leuk gevonden om een klein vijvertje te plaatsen bij mijn huis als decoratie maar ach, het is maar decoratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
@hjvg En patch 1.3 beta gaf nog meer problemen dan het eigenlijk oploste.
M'n broer had de beta patch geprobeerd, uiteindelijk moest ie mijn hele soundmap kopiëren omdat de patch (zelfs na uninstall) de soundfiles gewoon verkloot had (load en runload waren ineens allemaal hetzelfde, wat een heel raar effect veroorzaakt). Alles had gras textures (stro, kunstmest, kalk, enz en dat bleef na uninstall van de patch).

Dus eigenlijk wel goed dat ze 1.3 nog uitgesteld hebben, hopende dat ze niet zo'n buggy patch uitbrengen.

De DLC vond ik niet indrukwekkend, maar goed, vond ik bij de vorige delen ook niet vaak.
(heb wel eens wat DLC/expansions gekocht in de vorige delen, maar zaten ook echt interessante voertuigen bij zoals nieuwe trekkers of zelfrijders zoals de Holmer, maar een paar implements... nee, geef ik geen geld aan uit).

Maar hun timing van DLC was inderdaad niet zo handig, game is erg buggy en ipv dat eerst echt goed fixen beginnen ze al over betaalde DLC (gratis DLC had denk ik minder problemen gegeven dan een betaalde pack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik vraag me trouwens af of de PC versie buggier is dan de console versie.

Ik speel op de xbox en heb tot op heden eigenlijk niet echt gamebreaking bugs gehad. Heb inmiddels ruim 190 uur erin zitten.
De enige echte bug die ik afgelopen weekend tegenkwam wijt ik aan een mod aangezien ik voor de update van die mod nooit tegen dat probleem was aangelopen.

Qua geluid kan ik niet echt eerlijk antwoorden aangezien ik motorgeluid flink heb terug geschroefd en lekker spotify luister onder het spelen.

Ik had dat ook al bij Fallout 76. Ook hier klaagden voornamelijk de PC spelers over bugs terwijl ik en andere op console er minder last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Geluid en de gehele implementatie ervan is mijn grootste ergernis (moge inmiddels duidelijk zijn) :P

Maar zelfs zonder mods krijg je toch nog errors in de errorlog wat bij de vorige Farming Simulator(s) niet of nauwelijks voor kwam.

Grafische bugs (clipping behoorlijk erg in spiegels maar clipping in de displays in cabines, text die achter het display verdwijnt), framedrops (vooral met stof tijdens dorsen, krijg je ook regelmatig errors van in de logs, maar ook als je een machine in het gras hebt staan en er naar toe rijdt), zelfs na de patch dat zaaimachines soms plekken skippen (geen eens echte bulten/hobbels, gewoon vlak stuk waar die niet wil inzaaien).
Oh ja, de anti-alliasing moet uit, vanwege het strobe-effect (zou het bijna vergeten, af en toe merk je het nog wel in schaduw stukken en in het donker).

Merk zelf ook dat soms de high-res textures niet geladen worden. Zat laatst in m'n T6 te kijken en dacht al, "wat zijn die knoppen ineens vaag" (knopjes/displays in de cabine zelf). In m'n Massey combine, zelfde verhaal, display was gewoon ene waas. Later game opnieuw gestart en dan pas laadt ie de high-res textures weer... willekeurig, sommige bleven vaag, terwijl die misschien de volgende keer wel scherp zijn.

Ik draai de game op 2160P, en als er dan low-res textures geladen worden, en uitgestreched worden om te passen op een hoog-res model, dan merk je dat.

Veel mods draai ik niet, en al helemaal geen aparte dingen die game files of werking aanpassen.

Nu ben ik natuurlijk wel érg kritisch, maar er mankeert wel degelijk behoorlijk veel aan de game wat in voorgaande delen vaak beter voor elkaar was (tuurlijk had je ook wel eens bugs, maar je mocht toch verwachten dat FS19 minder bugs had dan dit, gezien hoe goed FS17 uiteindelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:31:
Ik vraag me trouwens af of de PC versie buggier is dan de console versie.

Ik speel op de xbox en heb tot op heden eigenlijk niet echt gamebreaking bugs gehad. Heb inmiddels ruim 190 uur erin zitten.
De enige echte bug die ik afgelopen weekend tegenkwam wijt ik aan een mod aangezien ik voor de update van die mod nooit tegen dat probleem was aangelopen.

Qua geluid kan ik niet echt eerlijk antwoorden aangezien ik motorgeluid flink heb terug geschroefd en lekker spotify luister onder het spelen.

Ik had dat ook al bij Fallout 76. Ook hier klaagden voornamelijk de PC spelers over bugs terwijl ik en andere op console er minder last van hadden.
Wanneer is een bug gamebreaking?
Dat een zaaimachine in de hef stukken overslaat op hellingen is vervelend, maar niet breaking.
Dat geluiden vaak niet kloppen of zelfs missen is vervelend, maar niet breaking.
Dat je voor de 1.2 patch vaak geen eieren kreeg van je kippen omdat er zogenaamd geen ruimte was voor de pallets is vervelend, maar niet breaking.
Het terraforming gedoe met gebouwen plaatsen is vervelend en duur omdat de maps bijna nergens vlak zijn, maar het is niet breaking.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat me vooral zo stoort is dat ze al-dan-niet bewust bugs hebben geïntroduceerd of gameplay elementen hebben vernaggeld die in FS17 gewoon prima geregeld waren. Niet dat die bij de launch bugvrij was, maar er zaten niet zoveel structurele problemen in als nu in FS19.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Awww :D Het begon me echt net te kriebelen om dan toch overstag te gaan om FS19 te gaan kopen. Ik heb nu FS17 al een tijdje niet gespeeld maar krijg nu meer zin om weer eens te spelen en zit enorm te twijfelen om dan meteen FS19 te kiezen maar juist dat soort dingen als jullie (@Nemesizz en @MadMarky) nu melden zijn exact de teleurstellingen waar ik bang voor was. Heel blij dat ik dit nu weet en niet pas na de aanschaf.

Nu weet ik zeker dat ik ga wachten tot het spel goedkoper is. Max 15-20 euro vind ik een prima prijs voor dit spel. Thanks voor de uitgebreide antwoorden (en ook voor de vraag @Player1S)! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-03-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:09:

Wat me vooral zo stoort is dat ze al-dan-niet bewust bugs hebben geïntroduceerd of gameplay elementen hebben vernaggeld die in FS17 gewoon prima geregeld waren. Niet dat die bij de launch bugvrij was, maar er zaten niet zoveel structurele problemen in als nu in FS19.
Als ik het goed begreep hebben ze een totaal vernieuwde of zelfs totaal nieuwe engine voor 19. Vandaar dat deze nog niet optimaal is.

17 zal een evolutie zijn geweest van voorgaande delen dus zodoende ook grotendeels bugfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 16:48:
[...]

Als ik het goed begreep hebben ze een totaal vernieuwde of zelfs totaal nieuwe engine voor 19. Vandaar dat deze nog niet optimaal is.
Grafisch, wellicht, maar het lijkt teveel op de voorgaande versies om compleet nieuw te noemen ;)
17 zal een evolutie zijn geweest van voorgaande delen dus zodoende ook grotendeels bugfree.
In het begin van 17 zaten er ook wel veel bugs in, als ik het zo gelezen heb. Ik stapte ook daar redelijk laat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
@Player1S Ook bij een nieuwe engine maak je designkeuzes.
Dat er grafisch issues te verwachten zijn, dat kan. Die heb ik overigens nauwelijks gezien of gemerkt, het is dat Nemesizz erover begint.
Dat er issues kunnen zijn met terrein bewerken (bijv zaaien), dat kan.
Dat er issues zijn met nieuwe items als eierpallets, dat kan.
Tot zover ook de dingen die inmiddels ook al deels gepatcht zijn.

Dat je bijna iedere vierkante meter van een map laat glooien (niets is vlak!) is een designkeuze.
Dat je terrein vervolgens eerst vlak gemaakt moet worden voor gebouwen plaatsen (net als FS17) en je de speler daarvoor laat opdraaien, is een designkeuze.
Dat je iedere machine in een bepaalde klasse hetzelfde generieke geluid geeft is een designkeuze.
Dat er geluiden ontbreken is gewoon luiheid/andere prioriteiten van de ontwikkelaars. Zie ook punt hierboven.

Probeer nu eens advocaat van de duivel te spelen en mij die laatste vier punten goed te praten. Het heeft in ieder geval niets met de engine te maken, zoals hierboven opgemerkt lijkt het spel hiervoor teveel op voorgaande delen en zou het qua gameplay gewoon geen punt mogen zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Met de nieuwe grafische engine had ik ook wel bugs verwacht, maar die vielen mee* (zijn er wel, maar goed, begin van FS17 waren er ook clipping fouten en die zijn gefixed).

Maar er zijn gewoon zoveel dingetjes bij mekaar plús wat designkeuzes die de 'ergernissen' veroorzaken (speel het nog iedere avond hoor :P ).

* vielen mee, tov alle andere bugs, zoals abominabel geluid.

*EDIT* Door tijdgebrek (moest snel even weg :P ) had ik een half-bakken reply gepost, zal proberen een en ander aan te vullen.

Dingen zoals gebouwen plaatsen en terrein vervormen, was een 'selling feature' , gebouwen plaatsen kon inderdaad, dat terrein aanpassen kwam later pas in een patch.

Probleem met gebouwen plaatsen, is dat het bijna nergens goed wil, zonder dat de game de grond ineens omhoog gooit (hoe heten die dingen? terpen? , gebouw op een bult zetten in elk geval :P ).
Ook zijn zo de kosten van gebouwen plaatsen variabel, omdat het verhogen van de grond kosten met zich mee brengt (wie weet de 50K kostende Kärcher waterspuit nog? :+ al is die inmiddels wel gefixed volgens mij).

En inderdaad, het is vreselijk moeilijk om een plat stuk grond te vinden. Paar plekken (die al voorbestemd waren om een boerderij te plaatsen) zijn goed plat, maar de rest, vrijwel niks. Denk je een plat stuk te hebben, wil je gebouw plaatsen.... nope, weer zo'n dikke bult.

Moet eerlijk toegeven, heb nog niks met terrein vervormen gedaan, en gebouwen plaatsen ook niet echt (mede vanwege dat alles op bulten komt).

Nu maak ik me er momenteel (nog) niet zo druk over, maar als ik bijvoorbeeld over een tijdje stallen wil, of silage silo's wil plaatsen, is het wel lastig dat dat niet simpel te doen is. Moet je eerst grond plat zien te krijgen en dan fingers crossed dat je gebouw niet op een bult komt (of heel veel trail and error, saven, fixen, proberen, game herloaden, enz).

Maak me meer zorgen om het geluid, of ze dat ooit gaan fixen, want dan moet het hele sound systeem wat ze nu hebben op de schop (en denk ook, van heel wat voertuigen, dat ze nieuwe samples moeten opnemen, want het geluid wat er nu in zit klopt gewoon niet, microfoon aan de binnenkant van de motorkap geplakt of iets dergelijks, maar klinkt nergens naar).

Clipping fouten, texture errors, dat komt nog wel goed denk ik.... hoop ik.

Maar ook oude bugs (uit vorige delen) zijn weer terug. Bale physics bijvoorbeeld, als je in de buurt komt beginnen ze al te trillen op het veld. In FS15 en eerdere delen had je soms ook 'bale explosions' , als je balen had opgestapeld kon het zijn dat ze plots 'exploderen' vlogen ze alle kanten op aan (kwam je soms bij een veld aan "huh...hoe komen de balen hier?" :P ). Was in FS17 mooi gefixed, kon je fatsoenlijk dingen stapelen en nu, is het weer dat het niet goed wil (niet zo erg als in FS15 of eerder, maar ik kan bijv geen 2 kratjes op elkaar zetten, beginnen ze raar te doen). Kan iets zijn van de nieuwe engine, misschien dat ze het fixen, maar dat zijn toch weer puntjes wat minder werkt dan in FS17.

Dat alles lijkt op voorgaande delen, maakt mij nog niet zoveel uit. Kleine grafische verbeteringen iedere keer, vind ik wel prima, hoeft niet meteen ray-traced Call of Duty 5 (of was het Battlefield? elk geval zo'n 13 in dozijn oorlog shooter) graphics te hebben. Maar wil wel dat een game goed inelkaar steekt, bugs ok, kan gebeuren, maar heb hier erg het gevoel dat er op een aantal dingen bezuinigd is, of een rush job, en dat merk je gewoon constant als je aan het gamen bent (al die kleine puntjes, maar bij mekaar vormt het toch een probleem wat hinderlijk is).

Graphics betreft, 'klacht' is wel vaker dat het teveel lijkt op de vorige deel, maar ga voor de grap eens terug. Merk je wel duidelijk een verschil. FS19 heeft meer mogelijkheden qua belichting (uitwerking ook hier niet ideaal), maar lijkt wel beter dan in FS17 (denk limitaties van DX9 daar).
Dat 'nep-HDR' of cameralens effect hadden ze beter optioneel kunnen laten, nu zijn dingen soms te flets (te licht) of veel te donker. Dat hele fletse krijg ik bijvoorbeeld hoofdpijn van of zere ogen (heb nu zelf de XML aangepast, maar moet niet nodig zijn. Nu is het echter soms te donker).

Voorgaande delen hadden ook heus wel bugs, maar vaak dingen die gefixed waren kwamen niet terug in het vervolg deel, hier wel. Sommige dingen werden helaas nooit gefixed, in FS17 hadden sommige trekkers problemen met gewicht, al hing je er 2300KG vooraan, gleden ze nog over de weg als je boven de 45 km/h kwam, terwijl in werkelijkheid zware trekkers zelfs zonder gewichten zulke lasten zonder problemen konden slepen. Een van de eerdere patches in FS17 verklooide het camerasysteem, moest heel lang wachten op een patch om het te fixen, maar bij niet alle voertuigen was het helemaal opgelost.

Het klinkt weer als een hele rant, maar er is nog zat leuks te doen in de game, speel het zoals gezegd nog wel bijna iedere avond (als ik niet te lang met Resident Evil 2 door ga :+ ). Maar het voelt een beetje als een rush-job aan, afwerking is niet goed, en fixes laten lang op zich wachten (ok, patches rushen is ook niet goed, maar laat iets van je weten dat je met dingen bezig bent, nu is het zo ... tja, gebeurt er wel wat bij het developteam?) , en ipv aankondiging van fixes of iets dergelijks komen ze met betaalde DLC ...

[ Voor 86% gewijzigd door Nemesizz op 05-03-2019 19:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren had m'n broer een aangepaste XML gedownload van iemand van het officiële Giants forum (Duitse gedeelte, die zijn wat activer dan Engelse gedeelte). Dat was de XML van de soundtemplate, die die betreffende persoon (gewoon een user/modder, dus geen medewerker van Giants) had aangepast om het geluid wat meer richting FS17 te laten lijken.

Gezien het een template is, wat dus voor alle voertuigen geldt, is het probleem dat het bij het ene voertuig goed uitpakt en bij een ander weer totaal niet. Maar over het algemeen klonken de meeste voertuigen beter (of... minder slecht? :P ).

Vooral als je optrekt heb je het idee dat je trekker ook echt trekt, motor moet op gang komen, toerental zakt ook iets in als je een heuvel op gaat (nu was het altijd 'redline' of plots stationair). Geluiden iets meer in balans, niet alleen meer keihard volgas motorgeluid, maar je kan nu ook bijvoorbeeld je implements horen. Of in het geval van maaiers, hoor je de maaiers boven het motorgeluid (zoals het hoort).

Nadelen; tja, template systeem is mooi makkelijk voor Giants, maar wat werkt op het ene voertuig werkt niet op het andere. Meerdere trekkers en machines getest (lang niet alles), maar bijvoorbeeld de New Holland T7 gaat er flink op achteruit met de modded template tov origineel (geluid word te hoog gepitched lijkt het wel).
Ook hoor je bij veel voertuigen beter hoe slecht de opgenomen samples eigenlijk zijn, allemaal rare ruis en getikt doorheen (op het Duitse forum zeiden ze ook al: "net alsof je constant muisklikken hoort" ), en inderdaad, als je rondrijd lijkt het net alsof iemand aan het buttonbashen is op z'n muis :P

Ene kant mooi dat wat hobbyisten het geluid proberen te fixen voor zover dat wil, en dat soms echt een verbetering is op veel vlakken. Aan de andere kant, droevig dat hobbyisten dat moeten doen, omdat het bij Giants angstvallig stil blijft met hun 'professionele' soundteam...

XML overigens niet gehouden, ondanks dat veel dingen beter klinken, werkte het voor een paar andere dingen dusdanig de verkeerde kant op dat we (m'n broer en ik in elk geval) wachten op een betere variant. Of dat Giants zelf met een 'magische' fix komt (mogen ze wel een ander écht professioneel soundteam inhuren en samples opnieuw opnemen...en van dat template systeem afstappen).

Mede door te veel Resident Evil 2 spelen (nu wel uitgespeeld :+ ) zelf geen Farming Simulator gedaan. Maar heb nu weer meer tijd over, dan kan ik beginnen aan m'n bieten avontuur. Eerst even nog 2 velden inzaaien, nacht overslaan, en dan rooien met die handel. Zullen we zien of het goed winstgevend is of niet, bietenprijs was niet zo hoog toen ik laatst keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Het heeft even geduurd maar Patch 1.3 is uit (link is uiteraard de niet-Steam-PC versie).

Heb hem al wel gedownload maar word niet eerder dan vanavond dat ik het kan uitproberen denk ik.

Lijst met changes staat er ook wel bij, hopen dat ze de 'sound improvements' beter hebben gedaan dan in de beta van 1.3, want dat was niet bepaald geweldig voor veel voertuigen :P .

Zag ook fix voor 'landscaping' als je een stuurwiel hebt aangesloten (zoals ik heb), dat het dan niet goed werkt.
Nu kon ik alleen de cursor bedienen met toetsenbord en dat is, op z'n zachtst gezegd behoorlijk onhandig om terrein aan te passen, ook gebouwen plaatsen en dergelijke kon ik alleen met keyboard doen, muis reageert dan gewoon niet.

We gaan het zien :P

*EDIT*
For the sake of all that is holy; maak een backup van je soundfiles en template!!! (van patch 1.2).

Man man man, als je dacht dat het geluid niet slechter kon... patch 1.3 is het bewijs dat het nóg slechter kon |:( .
De paar machines die nog redelijk klonken, zijn met 1.3 ook omzeep geholpen :F .

Gelukkig had ik al een backup gemaakt van de soundfiles en template, en die terug gezet, want het is echt verschrikkelijk wat ze met de sounds gedaan hebben. Zelfs na het terugzetten klinkt het niet zoals voorheen, maar minder erg dan wat 1.3 gedaan heeft (dus zal nog wel iets aangepast zijn naast de sound template).

Goed, de andere fixes;
- landscaping werkt nu inderdaad gewoon met de muis cursor als je een stuurwiel hebt aangesloten
- muis cursor werkt gewoon in de shop met stuurwiel aangesloten (voorheen deed die nogal raar)
- paar minor graphic fixes (tekst die achter display zat zit nu gewoon voor, bijv New Holland T8 kwam de tekst achter het display)

Echter, Giants heeft op het forum al aangegeven dat ze geen capaciteit hebben om andere grafische problemen op te lossen en dat dus niet gaan doen. Dus de low-res textures op sommige machines blijven, en clipping fouten en dergelijke die niet zijn opgelost waarschijnlijk ook.

Volgens mij is de aap wel uit de mouw nu; er is flink gekort in het development team en waarschijnlijk (haast wel zeker) zijn goede mensen die de game goed maakten (zoals in FS17) opgestapt.
Komt er op neer dat je nu afhankelijk bent van modders om de game te fixen :'( .

[ Voor 48% gewijzigd door Nemesizz op 20-03-2019 11:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:34:
[...]

*EDIT*
For the sake of all that is holy; maak een backup van je soundfiles en template!!! (van patch 1.2).

Man man man, als je dacht dat het geluid niet slechter kon... patch 1.3 is het bewijs dat het nóg slechter kon |:( .
De paar machines die nog redelijk klonken, zijn met 1.3 ook omzeep geholpen :F .
[...]
Had ik nog niet gelezen toen ik gisteren de patch download startte :/
Heb het spel verder nog niet gespeeld met de patch maar het verschil zal me benieuwen. Er zal toch ergens iemand moeten zijn geweest bij Giants die dit een verbetering vond? :+

En ja, wat jij in je laatste alinea stelt vermoedde ik ook al. Of de echt goede developers hebben aan de C64 versie gewerkt, die best ok schijnt te zijn 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Had ik nog niet gelezen toen ik gisteren de patch download startte :/
Heb het spel verder nog niet gespeeld met de patch maar het verschil zal me benieuwen. Er zal toch ergens iemand moeten zijn geweest bij Giants die dit een verbetering vond? :+

En ja, wat jij in je laatste alinea stelt vermoedde ik ook al. Of de echt goede developers hebben aan de C64 versie gewerkt, die best ok schijnt te zijn 8)7
Blijken nog wel meer bugs erbij zijn gekomen. Gisteren meeste tijd gespendeerd in de test map met geluid testen dus zelf nog niet ondervonden. Maar schijnen dus ook fouten te zijn met textures, dat je een veld inzaait en dat het dan 'geoogst' textures krijgt.

Nu kan het zijn dat bepaalde mods conflicten geven dat weet ik niet, maar in de beta waren ook al de nodige bugs met textures (alles kreeg gras textures, of het nou kunstmest, stro, of lime was, alles had gras textures).

Op het Duitse gedeelte van het Giants forum uiten veel personen ook al hun ongenoegen mbt geluid. Ook geen haar op m'n hoofd dat kan voorstellen dat ze dit geluid acceptabel vinden, en al helemaal niet dat ze dit een verbetering vonden.

Vind het zo jammer, bijna alles eindigt weer in een rant post. Komt ook misschien wel dat het verschil met FS17 zo groot is... in negatieve zin. Normaal waren nieuwe delen een stap voorwaarts, dit is een giant leap achteruit. Daar moet wel het een en ander gebeurt zijn achter de schermen, en meer dan alleen de sound designer die weg is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook weer vooral FS17 speel.

Heb nu zo'n 15 uur in FS19 zitten en heb het spel voor nu wel even gezien. FS17 is grafisch een stapje terug maar wel veel completer met veel meer content en inderdaad beter geluid.

Ik wacht nu vooral op patches (:X) en meer mod content voordat ik echt weer in FS19 duik.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:22:
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook weer vooral FS17 speel.

Heb nu zo'n 15 uur in FS19 zitten en heb het spel voor nu wel even gezien. FS17 is grafisch een stapje terug maar wel veel completer met veel meer content en inderdaad beter geluid.

Ik wacht nu vooral op patches (:X) en meer mod content voordat ik echt weer in FS19 duik.
Heb wel meer dan 15 uur in FS19 zitten, en heb soms ook het idee terug te gaan naar FS17, maar, aan de andere kant was ik wel 'klaar' met FS17. Alles al behaald zeg maar en was wel toe aan wat nieuws.

Vanmiddag nog wat meer tests gedaan, omdat ik dus ook over bugs met textures las en klopt inderdaad.
Maar, in hele specifieke gevallen (tot nu toe). Als je een veld aardappels gerooid hebt, daarna omwoelen, en weer aardappels planten krijg je inderdaad de 'harvested' texture over de nieuw geplante aardappels heen.

Maar als je bijv graan op dat veld zet is er niks aan de hand.

Had wel weer het probleem dat de cultivator en zaaimachine weer stukken overslaan op het veld. Weet ik niet zeker of het alleen dat veld betreft of dat de bug die met 1.2 gefixed was weer terug is.

Overigens, alleen geluiden en template van 1.2 terug zetten is helaas niet genoeg. Ze hebben ook ergens anders nog wat veranderd... geen idee welke file (en dus ook geen backup van). Want dingen klinken nog steeds anders dan in 1.2, en zitten weer extra fouten in (als je implement uitzet blijft motor constant vol gas, pas als je implement afkoppelt gaat die weer stationair, koppel je weer aan > vol gas). Heuvel afwaarts gaan machines ook weer stationair, ookal heb je een implement geactiveerd (was in 1.2 gefixed, nu weer bugged).
Was in m'n testmap bezig met sugarcane (nooit eerder iets mee gedaan, leek me dus wel leuk) heuvel op maakt machine gewoon geluid (ook dynamische load, dus afhankelijk hoeveel plantjes je maait), heuvel afwaarts gewoon alleen stationair motor, ondanks dat je eigenlijk plantjes aan het oogsten bent (maakt gewoon niks geen geluid meer).

Ze kunnen het haast wel Farming Simulator ME noemen (net als Windows ME).
Misschien inderdaad een keer terug naar FS17, graphics is wel even slikken maar, de rest zat beter in elkaar.... al moet ik dan m'n BigM 450 wel missen..... keuzes keuzes.

Misschien een betere tip voor als iemand anders het leest: Installeer patch 1.3 NIET , de extra problemen wegen niet op tegen de fixes (single player niet althans, of je moet zonder geluid spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik heb de credits van FS17 en FS19 nog eens vergeleken en wat blijkt? één van de twee hoofdverandwoordelijken voor het geluid van FS17, Tobias Reuber, is uit de credits van FS19 verdwenen en alleen zijn collega staat er nog. Lijkt dus een beetje een one-man-team geworden...

Ik weet niet hoe je Duits is, maar hier is een interview met de beste man:

Hij klinkt best gepassioneerd, ik denk dat @Nemesizz wel een biertje met hem zou kunnen drinken ;)

Maargoed hij werkt dus niet meer bij Giants. Is ie dan naar een andere gamestudio vertrokken? Nou, van wat ik kan vinden is ie afdelingsleider geworden bij een of andere medische kliniek :X
Geen idee wat er voorgevallen is, maar dit lijkt de persoon te zijn waarvan we het werk nu missen in FS19.

edit:
Als je zoekt op Tobias Reuber Giants staat er onderaan de pagina: Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming.
Juist ja, kennelijk is het ook niet de bedoeling dat we dat weten.

[ Voor 14% gewijzigd door MadMarky op 23-03-2019 00:28 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sjonge, ik ben blij dat ik FS17 eigenlijk nooit gespeeld heb (ik heb het later wel gekocht om CP, GPSmod en Seasons te bekijken) en dus ook niet de vergelijking kan maken.

Ik heb 503 uur in FS19 zitten, dus dat geeft wat mij betreft wel aan dat ik me er _wel_ prima mee kan vermaken.

@MadMarky Zonde, dan zouden ze toch nog de originele geluidsbestanden kunnen gebruiken? Ik neem aan dat Giants die nog hebben?

Wel leuk filmpje,dat kost toch een hoop werk, zeg.

[ Voor 24% gewijzigd door NaN op 23-03-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky Van die Tobias wist ik al van dat die vertrokken was. Op het Duitse forum gaven ze ook aan dat hij grotendeels verantwoordelijk was voor het (goede) geluid van de vorige FS delen.

Biertje met hem drinken zal denk ik niet gauw gebeuren (ik drink geen bier :+ ).

Maar het is wel duidelijk dat er meer mensen zijn 'gaan lopen' (vertrokken) dan alleen het sound team.
Ook op het bug submit forum is een groot deel allemaal 'won't fix' , reden? niet de capaciteit om dat soort problemen op te lossen.

@Sangroid Grappig dat je dat aangeeft. Heb net gisteren een hakselaar (Rostelmash, de RS1403 mod) 'gefixed' door de geluiden uit Farming Simulator 17 te kopiëren naar Farming Simulator 19. Niet helemaal de oplossing, gezien hoe het sound systeem werkt (of beter gezegd: niet werkt) , maar de samples zijn in elk geval beter opgenomen.

Ik ga dat waarschijnlijk ook bij een paar andere voertuigen proberen, zoals de Case Puma en denk ook de Fendt 900 (die 2 hebben vreselijk slechte sound samples).

Had eigenlijk niet verwacht dat het goed zou werken, maar ging toch redelijk goed moet ik zeggen.
Het gaat een beetje mis met het load en load-run geluid, in FS17 gebruikten ze de samples anders dan in FS19 waardoor je nu, als je de samples van FS17 gebruikt, soms het geluid op het verkeerde moment hoort.
FS 17 werkte meer met geluid pitchen (toonhoogte veranderen), terwijl FS19 per actie een aparte wavefile afspeeld.

Want momenteel was de mod Rostelmash (dus die uit de vorige FS) de enige hakselaar die nog een beetje acceptabel klonk. Alleen het motorgeluid...tja, volgens mij hebben ze de geluiden van een Unimog gebruikt, niet echt het geluid wat een hakselaar hoort te hebben :P Dus nu heb ik de sounds van FS17 gebruikt en dan klinkt ie weer een stuk beter, en heb je veel meer plezier aan zo'n machine dan wanneer dat ding maar willekeurig veel lawaai maakt.

Om het probleem helemaal op te lossen, zouden ze terug moeten naar het sound systeem van FS17. Maar gezien de reacties van het developteam op bugs, kost dat te veel moeite of hebben ze de capaciteit er niet voor (dan moet je geluid per voertuig in en afstellen, al zouden ze bij een aantal voertuigen gewoon copy/paste van FS17 kunnen doen gezien die trekkers/machines toch hetzelfde zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Nemesizz

You're on to something...
>:)

[ Voor 20% gewijzigd door NaN op 23-03-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had effe een vraagje over farming simulator 2017. Ik speel dat spel al een tijdje alleen wil ik samen met m'n broertje een game starten in multiplayer. Alleen gebruiken we 1 disc. Als ik de game aanmaak en hij joint me erop word ik eruit gekickt. Mijn vraag is. Wat is de oorzaak daarvan. Kan je niet met meerdere mensen online in 1 huis of moet ik een 2de disc kopen zodat we beide een andere code hebben en dan zo proberen? Want als dat het is vlieg ik morgen gelijk naar de winkel 😅. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:52:
Ik had effe een vraagje over farming simulator 2017. Ik speel dat spel al een tijdje alleen wil ik samen met m'n broertje een game starten in multiplayer. Alleen gebruiken we 1 disc. Als ik de game aanmaak en hij joint me erop word ik eruit gekickt. Mijn vraag is. Wat is de oorzaak daarvan. Kan je niet met meerdere mensen online in 1 huis of moet ik een 2de disc kopen zodat we beide een andere code hebben en dan zo proberen? Want als dat het is vlieg ik morgen gelijk naar de winkel 😅. Alvast bedankt
Heb er geen ervaring mee, maar klinkt logisch dat je beide een disc / key nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:52:
Je hebt beide een eigen key nodig (en in het geval van de disc versie, moet de schijf ook in de PC zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Laatste tijd niet veel voor elkaar gekregen door tijd gebrek (qua farm werkzaamheden), maar de eerste stappen richting het houden van koeien zijn gemaakt.

Heb nu een grote stal geplaatst naast veld 10 (Felsbrun, aka de Duitsland map). Heb heel wat trial and error runs gedaan op een testmap waar ik een grote stal kon plaatsen zonder dat het terrein gigantisch verminkt, of dat ik zelf veel met het terrein moest klooien. Toevallig staat naast veld 10 een redelijke lap gras, en het is nog relatief vlak ook. Met het juist uitlijnen kon ik dus een stal plaatsen zonder dat het op dikke bulten of diepe gaten kwam te staan. Klein hoekje moest ik iets bijwerken met sculpting (dat ging niet helemaal lekker, maar goed, het is gefixed), en met 'painting' maar wat meer beton en zandweggetjes aangelegd rondom de stal.

Mooi... nu is het geld op :P

Stukje bij beetje haal ik nu wat meer equipment erbij (water/melk tank), opraapwagen enz. En daarna kunnen de koeien erin (het is nu echt, iedere cent die ik verdien, gaat meteen op aan extra equipment, en straks ook aan koeien).

Andere dingen waar meer tijd in gaan zitten ipv het echte gamen:
- paar voertuigen qua geluid 'gefixed' (niet helemaal, maar minder erg) door geluiden van FS17 te gebruiken.
Zo is de FR780 hakselaar nu dragelijker qua geluid, ding had niet eens z'n eigen geluid maar gewoon hetzelfde als de combine. Heb nu dus geluid van de FR850 uit FS17 gebruikt en klinkt een stuk beter.

- BigX pakte helaas minder goed uit, heb het FS19 motor geluid er nog onder misschien is dat het probleem.
- Case Puma is echt een enorme verbetering, klinkt nu zoals een Puma hoort
- Fendt 900 pakte helaas ook niet goed uit, op een of andere manier klinkt het niet goed, zelfs niet de met de FS17 geluiden (zal wel weer een template dingetje zijn)
- Rostelmash (zowel de nieuwe, als de 'oude') geluid grotendeels gefixed, beide klinken beter, al blijft de 'oude' FS17 (mod) beter, zowel in geluid, grafisch en bruikbaarheid (zit immers ook gras pickup bij).

Dat geluid fixen heeft wel even geduurd. Lijkt simpel (is het in theorie ook), copy/paste en renamen. Echter, FS17 heeft bepaalde geluiden niet of werden anders gebruikt, ook staan sommige geluiden in verschillende mappen en is het veel heen en weer zoeken naar de juiste files (de Puma bijvoorbeeld deelde geluid met de NH T6 in FS17, dan kon het zijn dat de ene sound file bij New Holland stond, en een andere soundfile weer bij Case, en weer een ander stond weer in een hele andere map omdat die ook door andere machines gebruikt werd).

Als machines wat fatsoenlijker klinken is het gewoon een stuk leuker om mee te werken.

De mod FollowMe is nu ook eindelijk goed gekeurd, en werkt grotendeels hetzelfde als in FS17 (Courseplay is wat uitgebreider, maar ik vond FollowMe fijner omdat het wat simpeler werkt, en het enige waar ik het voor gebruikt is dat een helper naast mij rijdt tijdens hakselen :P ). Alleen de afstanden (hoever naast en voor je) is wat anders dan in FS17. In FS17 had ik altijd 10m vooruit (zit de trailer ten hoogte van je hakselaar) en 6m naast me (van buiten gezien, krappe 6 meter :P denk dat er hooguit 2 meter tussen zit). Nu moet ik ongeveer 5 meter voor me, en 5 tot 6 meter naast me (zit er...denk krap 1.5 a 2 meter tussen).

Is alleen even opletten hoe vol de wagen is. In FS17 had ik daar ook een mod voor (weet niet meer hoe die heette) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 20:00
Mooi, die FollowMe mod ga ik vanavond proberen! Weet iemand nog een mooie map zoals bijvoorbeeld Green River die er was voor FS17?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
pretpik schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:32:
Mooi, die FollowMe mod ga ik vanavond proberen! Weet iemand nog een mooie map zoals bijvoorbeeld Green River die er was voor FS17?
map is altijd vrij persoonlijk. Ik zelf speel op dit moment Marwell Manor Farm maar volgens mij gaat iedere map naar x tijd toch wel een keer vervelen.
ik weet dat greenriver trouwens wel in ontwikkeling is voor fs19 https://nld-farmers.nl/forums/topic/2938-greenriver-2019/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
hjvg schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:36:
[...]

map is altijd vrij persoonlijk. Ik zelf speel op dit moment Marwell Manor Farm maar volgens mij gaat iedere map naar x tijd toch wel een keer vervelen.
ik weet dat greenriver trouwens wel in ontwikkeling is voor fs19 https://nld-farmers.nl/forums/topic/2938-greenriver-2019/
Klopt, er is zelfs al een beta uit voor FS19 echter heb je dan geen verkooppunten. Die Marwell Minor ga ik morgenavond eens proberen! :)

[ Voor 73% gewijzigd door pretpik op 02-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Is FS19 een beetje toegankelijk voor een beginner? Heb FS17 destijds wel geprobeerd maar vond het vrij overwhelming met opties enzo. Misschien ook niet genoeg tijd in gestoken...

Lees eigenlijk ook dat veel mensen FS17 beter vinden dan FS19 omdat FS19 veel bugs bevat, maar dat zou toch inmiddels wel gefixed moeten zijn? De game is al een tijdje uit nu.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
London schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:06:
Is FS19 een beetje toegankelijk voor een beginner? Heb FS17 destijds wel geprobeerd maar vond het vrij overwhelming met opties enzo. Misschien ook niet genoeg tijd in gestoken...
Inderdaad een kwestie van doen en de tijd nemen om op Youtube de nodige tutorials te volgen. In-game is het vaak inderdaad niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Lees eigenlijk ook dat veel mensen FS17 beter vinden dan FS19 omdat FS19 veel bugs bevat, maar dat zou toch inmiddels wel gefixed moeten zijn? De game is al een tijdje uit nu.
Nee, dat duurt helaas altijd lang bij Giants... FS17 heeft ook aardig wat patches nodig gehad :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn niet zo heel veel bugs. Men verward bugs met zaken die men niet leuk vind of niet bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:39:
Er zijn niet zo heel veel bugs. Men verward bugs met zaken die men niet leuk vind of niet bevallen.
Meer bugs dan in FS17.

Bale-explosions zijn weer terug (had FS17 niet), maar onder bale explosions vallen tegenwoordig ook pallets. Soms als je ze op elkaar stapelt kan het zijn dat ze spontaan weg vliegen (hele bekende bug in voorgaande FS delen, en in FS17 was dat eindelijk gefixed...om vervolgens in FS19 terug te keren).

Wagens willen soms niet leeg, zaaimachines slaan stukken over (was in 1.2 gefixed, 1.3 is het weer terug), cultivators/ploegen zelfde, slaan stukken over, clipping fouten, framedrops (bij bepaalde activiteiten), geluid (is niet alleen slecht, maar bugged ook, voertuigen blijven soms vast in vol gas totdat je een apparaat afkoppelt, nieuwe bug in 1.3 overigens), en kan nog wel door gaan.

FS17 had ook bugs, maar vaak kleine niet echt opvallende. In FS19 vallen ze echt wel op.

Neemt niet weg dat ik FS19 nog bijna iedere avond wel speel hoor, maar het is niet alleen dingen 'wat mensen niet aanstaan' , er mankeert ook behoorlijk wat aan en Giants heeft er niet veel puf aan om veel dingen te fixen (schijnbaar het een en ander aan de hand achter de schermen, veel van het goede personeel is verdwenen zo lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Room42 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:10:
[...]

Inderdaad een kwestie van doen en de tijd nemen om op Youtube de nodige tutorials te volgen. In-game is het vaak inderdaad niet helemaal duidelijk uitgelegd.

[...]

Nee, dat duurt helaas altijd lang bij Giants... FS17 heeft ook aardig wat patches nodig gehad :/
Heb hem gekocht en inmiddels vandaag een sessie van 6 uur rijker :+

Heb alle tutorials gevolgd en ben die Europese map gestart zonder huizen of equipment en 1.2 mil (uit m'n hoofd) startkapitaal. 2 tractors gekocht, 1 small + 1 medium voor het betere trekwerk (no pun intended :*) ) en 2 velden 20 en 28. Verder vrij basic een huisje erop en die schuur waarin 4 dingen geparkeerd kunnen worden. Ik had ook een silo gekocht maar dat was stom want daar heb je in het begin niets aan aangezien je volgens mij alles gelijk verkoopt :X

Ik moet zeggen dat het nou niet bepaald een vetpot is in het begin.. Uren bezig geweest vandaag en 2 oogsten rijker (van beide velden 1, soybeans & barley en daarna nog ff een trailer geleased om de hay bales op te pakken en te verkopen). M'n game speed staat op x5, misschien is dat te langzaam, geen idee!

Voor de 2e ronde heb ik me wat beter ingelezen. Dubbele fertilizer op m'n field gegooid voor meer profits en ook ff geweed dus hopelijk vang ik nu wat meer poen. Moet denk ik ook wat minder zelf doen en wat meer uitbesteden aan workers, die kosten bij nader inzien toch niet heel erg veel geld.

Had ook een contract aangenomen voor field 1 om te harvesten. Ten eerste fuuuuuuuuucking ver rijden en ten tweede echt een gigantisch veld dus daar moet ik voortaan nog maar ff 2x over nadenken voor ik dat accepteer |:( 8)7

Maar ik heb wel plezier dus dat is ook belangrijk :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Begin van de game is toch altijd wat moeizaam. Weinig velden, weinig geld, en vanwege die weinig velden en geld levert het ook weinig op :P

Eenmaal de boel aan het rollen (duurt vaak wel meerdere uren) gaan dingen veel sneller, kun je sneller meer velden en machines kopen enz.

Contracts is soms even opletten hoe groot een veld is en hoe ver weg het van je boerderij is (als je niet veel zin hebt om met 20 km/h een berg op te rijden :P ).
Ook lijken sommige contracs heel aantrekkelijk met rewards van 20.000 of 30.000 euro, maar, vaak ben je er meerdere uren mee bezig en had een fertilizer contract van 9.000 euro interessanter geweest omdat je die met 5 minuten klaar hebt en door kan naar de volgende.

Onkruid heb ik zelf uit staan, weet niet of het al gefixed is, maar kon nog wel eens buggen (unkillable weeds, komt er onkruid in de laatste groei fase uit de grond en is het met geen mogelijkheid meer te verwijderen voor de oogst maar je krijgt wel... 20% penalty dus minder opbrengst, en bij oogst missies kon dat betekenen dat je de missie nooit kon completen).

Qua financiën is FS19 toch wat moeilijker, gezien je alles moet kopen voordat je er wat mee mag doen. Vorige FS (15 en 17) kon je willekeurig gewoon bomen kappen of gras maaien en dat verkopen voor geld, dat mag in FS19 niet meer (eigenlijk wel logisch maar toch :P ).
BGA was in voorgaande delen ideaal voor easy money, maar hier moet je die ook eerst kopen voordat je die mag gebruiken.

Ook dingen zoals koeien moet je nu eerst een stal kopen, de vorige delen had je al een stal en hoefde je 'alleen' maar even wat koeien te kopen. Stal kost al 100K (kleine) + eventuele kosten voor terrein aanpassen, en grote stal zelfs 300K + terrein kosten, dat is al heel wat meer dan in de vorige delen. Koeien zelf zijn wel goedkoper 2500 euro tov 5000 in de vorige delen.

Heb nu zelf net koeien (20 nog maar, rest volgt nog ;) ), maar gezien de hoeveelheid uren en wat ik nu heb aan machines en dergelijke, was ik in FS17 al heel wat verder en had ik veel meer grotere machines.

Sommige van m'n trekkers hebben al 30 tot 35 uur op de teller staan, in FS17 had ik dat pas tegen het eind van de game (gezien ik veel meer trekkers en machines had gebruikte je ze minder per stuk, dus eentje voor ploegen, ander voor zaaien, ander voor maaien, hier doe je nu bijna al die werkzaamheden met 1 of 2 trekkers waardoor je veel meer uren op de teller krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Ik ben op zoek naar een klepelmaaier. Weet iemand of daar een mod voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gwoon_Paul schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:46:
Ik ben op zoek naar een klepelmaaier. Weet iemand of daar een mod voor is?
Hmm, ik heb wel een klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepelmaaier hangt... Wat had je zelf al gevonden, dat je het hier vraagt?

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 07-04-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Room42 schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:06:
[...]

Hmm, ik heb wel een klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepelmaaier hangt... Wat had je zelf al gevonden, dat je het hier vraagt?
Ik weet dat ik in FS17 een klepelmaaier had. Dan kon je stobben van bomen verwijderen om bijvoorbeeld een veld te vergroten. Voor FS19 heb ik hem nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
gwoon_Paul schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:28:
[...]

Ik weet dat ik in FS17 een klepelmaaier had. Dan kon je stobben van bomen verwijderen om bijvoorbeeld een veld te vergroten. Voor FS19 heb ik hem nog niet kunnen vinden.
Daarvoor gebruik je geen klepelmaaier ;)

Het apparaat dat je bedoelt heet een "stump cutter" en is in FS19 te vinden onder het bosbouwgereedschap. Het is de "FSI ST 65 T" van €5000

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Kwam aan het denken, maar klepel maaiers zitten er wel in, onder het aardappel en bieten oogst gereedschap :P

Alleen, in de game denk ik dat je er alleen aardappel en bietenloof mee kan maaien (gras volgens mij niet, boom stobben al helemaal niet :P ).

Voor boom stammen weg werken moet je inderdaad dat apparaat gebruiken wat Madmarky aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ben een nieuwe game gestart op die US map en heb die 3 kleine veldjes rechts onderaan gekocht. Alleen die shop is echt ver rijden, dus doe vaak m'n tractor resetten zodat 'ie er gelijk is. Heeft dat nog consequenties? Vind het wel gemakkelijk namelijk :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dat rijden valt toch wel mee? Zolang je niet met de Fiat gaat tenminste, dat ding is retetraag.
Resetten heeft alleen gevolgen voor je werktuigen, die blijven achter. En als je bijv een wagen reset met lading dan ben je de lading kwijt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

London schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:33:
Ben een nieuwe game gestart op die US map en heb die 3 kleine veldjes rechts onderaan gekocht. Alleen die shop is echt ver rijden, dus doe vaak m'n tractor resetten zodat 'ie er gelijk is. Heeft dat nog consequenties? Vind het wel gemakkelijk namelijk :P
Als je dat al ver rijden vind dan staat je nog wat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
MadMarky schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:13:
[...]

Het apparaat dat je bedoelt heet een "stump cutter" en is in FS19 te vinden onder het bosbouwgereedschap. Het is de "FSI ST 65 T" van €5000
Oke thanks, ik ga het zo even proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31

Vos

AFCA

London schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:33:
Je verliest ook brandstof meen ik bij resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
MadMarky schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:13:
[...]

Ik heb inmiddels al een mooie mod gevonden.

http://www.farmingsimulat...r-rabaud-xylor-v1-0-fs19/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Hiermee hoef je inderdaad niet bepaald te mikken op een boomstronk :P
Mooi ding wel, volgens mij kun je daar veel sneller mee werken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
wel FFFFFUUUUUUUU!!!!!

Gister weer even zitten spelen en had al mijn velden ingezaaid met katoen. Even ingame geslapen zodat het 7:00 was en tijd om alles eraf te halen. Word ik wakker met regen. :/

Regent ook gewoon tot 17:00..... En to make matters worse, er was net een high demand voor katoen -O-

En tegen de tijd dat ik 2 balen kan inleveren was high demand voorbij. Nog steeds dik 178K gevangen voor die 2 balen maar toch. Had 200k kunnen zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 23-04-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Los van de regen, tegen de tijd dat zo'n machine een baal katoen geproduceerd heeft is de high demand toch sowieso wel voorbij? :P

Snap sowieso niet goed dat je aan katoen begonnen bent. Heb één keer een veld geoogst voor een missie en dat duurde zo schofterig lang dat ik er daarna nooit meer aan begonnen ben. Daarbij levert het in verhouding met andere gewassen ook helemaal niet veel op.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katoen is een moneymaker. Als je velden maar groot genoeg zijn. 2 machines leasen en je hoeft er niet meer naar om te kijken tijdens de oogst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:27:
Katoen is een moneymaker. Als je velden maar groot genoeg zijn. 2 machines leasen en je hoeft er niet meer naar om te kijken tijdens de oogst.
Dat.

Heb op Felsbrun velden 18, 19 en 20 samengevoegd tot 1 en die samen met 3 andere velden katoen op gezet. Tevens inderdaad 2 machines geleased en workers op gezet.
Geld voor de workers word gecompenseerd door een zonnepaneel dat ik geplaatst heb.

Overigens is katoen pas na een recente patch winstgevend. Eerst leverde het echt geen rooie cent op. Nu kreeg ik zo'n 4500 per 1000l. En 1 baal is al 20.000l.

Denk dat ik nog zeker 3 balen uit de velden weet te trekken dus levert leuk zakcentje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
High demand is bij mij meestal een gewas wat ik (nog) niet heb... of de high demand is een stuk minder waard dan wat andere shops er voor geven :P

Katoen doe ik (voorlopig) nog niet, je met erg grote velden hebben en momenteel gebruik ik die nog liever voor de andere gewassen. Beetje vanalles wat, hier wat graan, daar wat mais, weer een ander veld zonnebloemen, enz. Beetje verkopen, beetje opslaan (in de hoop voor high demand).

Momenteel aan het sparen voor een grotere combine. Beetje gewassen verkopen als de prijs redelijk is. Daarna meer koeien erbij (inmiddels een stal, maar met slechts 40 koeien op het moment), wil graag slurry hebben voor bemesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb vroeger wel veel FS15 gespeeld, zit nu weer te denken aan FS19 maar als ik me bedenk hoeveel uur ik FS15 gespeeld heb vraag ik me af of het wel verstandig is om FS19 te kopen haha. Een ding wat me in FS15 erg irriteerde was het hoge herhalingswerk...zoals het oogsten van grote velden. Daar had ik toen een mod voor waardoor je dat niet meer zelf hoefde te doen. Kan dit nu nog steeds? Dus niet met een worker, maar soort van automatische piloot waarbij je gewoon ondertussen met alt-tab wat anders doet in windows.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
FireFoz schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:47:
Ik heb vroeger wel veel FS15 gespeeld, zit nu weer te denken aan FS19 maar als ik me bedenk hoeveel uur ik FS15 gespeeld heb vraag ik me af of het wel verstandig is om FS19 te kopen haha. Een ding wat me in FS15 erg irriteerde was het hoge herhalingswerk...zoals het oogsten van grote velden. Daar had ik toen een mod voor waardoor je dat niet meer zelf hoefde te doen. Kan dit nu nog steeds? Dus niet met een worker, maar soort van automatische piloot waarbij je gewoon ondertussen met alt-tab wat anders doet in windows.
Ik speel zelf op xbox dus heb zulke mooie mods niet maar er staat bij iets van bij dat deze mod er nog niet is voor FS19 maar wel voor FS17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
FireFoz schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:47:
Dat is waarschijnlijk CoursePlay geweest en die is er nu ook voor FS19 als Developer version, welke ik sowieso altijd zou adviseren omdat features en fixes snel geïmplementeerd worden, terwijl de releases erg sporadisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Ik merk sinds de laatste patch dat mijn spel niet meer zo lekker loopt, ook de videokaartdrivers heb ik opnieuw geïnstalleerd echter zonder resultaat. Nu lees ik her en der dat dit best wel een CPU intensief spel is, zou dit de bottleneck kunnen zijn? GTA V gaat bijvoorbeeld vloeiend.

Specs zijn als volgt:
  • GeForce GTX 1070 Windforce OC
  • Intel i5 4690
  • 16 GB DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@pretpik Daar kom je het snelste achter via het principe meten=weten. Check alle resources (CPU, GPU, MEM, DISK (wait time)) en kijk welke op moment van haperingen de hoogste verbruik hebben. Ik vind het een beetje te ver gaan om dat hier nu helemaal uit te werken, omdat dit los van FS19 staat. Genoeg over te vinden op GoT en Google. ;) Hou ook je FPS in de gaten. Soms voelt het trager terwijl de FPS gewoon stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:38
Als je fs19 op heb gestart, kun je alt-tab doen en dan taakbeheer openen. Hier ga je naar details en dan rechter muis klik je op fs19 en prioriteit zetten naar hoog. Bij mij werkt het voor stabiel 60 fps met een 1070 en i5 6600k. Je moet dit welke elke keer doen als je het spel start of een andere savegame opstart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
FS is ook niet de meest geoptimaliseerde game (om het maar zacht uit te drukken), dus hoe het eruit ziet en hoe het draait zegt niet alles (geldt overigens ook voor andere games).

Ik merkte zelf, als ik de settings niet hoog had staan, dat ik meer last had van stutters en dergelijke dan wanneer ik de settings erg hoog instelde. Normaal zou je andersom verwachten.

Let ook op, dat performance problemen na een patch kan komen door gebruikte mods. Heb heel wat gekke dingen voorbij zien komen op forums na patch 1.3 (waarbij bijvoorbeeld op custom maps alles 'verminkt' was, gebouwen die plots overdwars in de lucht zweefden enz). Kan dus ook zijn dat een bepaalde mod ineens veel errors heeft en dat kan ook voor performance verlies zorgen.

Ik merk zelf vaak kleine stutters en/of screentearing als ik bijvoorbeeld een trekker in de berm heb staan (op gras dus), en dan met m'n combine aan kom rijden en die trekker in m'n zichtveld heb. Bijna altijd wel stutters/tears als 'iets' in het gras staat.

Gisteren zelf een stuk van m'n gaspedaal afgebroken tijdens FS :P Geeft wel aan denk ik hoeveel uur ik op de virtuele trekker rij >:) Tuurlijk heeft het stuur/pedalen in z'n beginjaren wel racegames gedaan, maar denk toch dat ik het meeste gebruik heb gemaakt van stuur/pedalen in Farming Simulator. Volgens mij sinds FS 2013 al. Onderste hoekje van het gaspedaal is afgeknapt, ding werkt nog wel, maar voelt niet meer zo prettig aan helaas. En dat terwijl ik er eigenlijk nog wel rustig mee omga, racegames trap je veel feller op de pedalen dan in FS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dan is het vast geen Logitech G2x setje met metalen pedalen :P
Misschien een idee voor je aangezien je er zoveel uren mee maakt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:53:
Dan is het vast geen Logitech G2x setje met metalen pedalen :P
Misschien een idee voor je aangezien je er zoveel uren mee maakt?
Nee pedalen zijn van plastic (wel kwalitatief), ding is ook best oud, m'n broer kocht em ooit voor racegames op de Playstation 2. Hoe heet dat ding nou...Logitech Driving Force Pro volgens mij.
Wel regelmatig problemen met de pedalen gehad, bekende kwaal bij die dingen, potmeters komen dan iets los en reageren dan niet goed meer (gas/rem reageert niet of nauwelijks, of blijft 'vast' zitten). Dat had ik al redelijk gefixed, maar nu dan toch, pedaal iets afgeknapt. Ben bang als ik het ga lijmen dat het zo weer los knapt, misschien naar een andere oplossing zoeken.

Nieuw stuur/pedalen kopen zie ik nog niet zo zitten, deze is werkt verder prima en die nieuwe degelijke setjes zijn zo verschrikkelijk duur :P Pedalen zijn los niet te koop voor dit set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:49
Na talloze streams bekeken te hebben besloten om deze game ook te halen, als hoofdreden omdat ik een ultra ontspannen game voor tussendoor wilde hebben. En ontspannend, dat is het :D
Ben zonder tutorial de career modus (medium) ingedoken met de insteek om vooral zelf dingen te ontdekken.
We zien wel waar het schip strandt zeg maar.

Stukje land (veld 20) gekocht op de Europese map en aan de slag gegaan.
Boerderijtje neergezet en even naar de akker gelopen. Deze lag er mooi bij maar moest geploegd worden,
dus even uitgevogeld waar ik de juiste machines vandaan moest halen. Een eerste blik in de shop was overweldigend; wat een hoop spullen :D
Uiteindelijk een goedkope tractor (die trage Fiat ja) en een ploeg gekocht. Te voet naar de shop om de spullen op te halen en er pas halverwege achtergekomen dat je ook harder kunt lopen.
Terug aangekomen bij de boerderij lekker baantje voor baantje aan het ploegen gegaan, heerlijk!
Daarna moest er fertilizer overheen dus na even zoeken een sproeimachine incl voorraad fertilizer gekocht. Maar hoe krijgen we die fertilizer op de boerderij? Heftruck gekocht, handig!
Eindelijk, zaaien! Oh nee, eerst een zaaimachine kopen. En een grote zak zaadjes natuurlijk. Uiteraard kocht ik eerste de verkeerde waardoor ik nu met een baal kippenvoer zit.
Na enkele uren was mijn akker dan eindelijk gezaaid, nu afwachten...
Mooi om het graan langzaam te zien groeien. Tijdje later groeiden wilde planten tussen mijn graan, dus een onkruidsproeier (met dunne bandjes) gekocht; het graan werd er helemaal blij van.
Toen het klaar was om de oogsten moest ik natuurlijk wéér naar de shop om een oogstmachine te kopen, dat werd een mooie New Holland. Na een half veld was ie vol. Oké, en nu? Dus toen een silo gekocht en daar het graan maar even in opgeslagen.
De lijst met verkooppunten had ik al gezien dus binnenkort het graan eens gaan verkopen. Maar hoe vervoeren we dat? Hup, weer naar de shop en een mooie laadbak voor achter de tractor gekocht.

Of het een goede start is geen idee maar ik begin langzaam en stap voor stap door te krijgen hoe alles een beetje werkt. Ondertussen met mijn ploeg en harvester ook enkele ploeg-contracten gedaan.
Het is nog een hele wirwar aan machines, accessoires en al wat niet meer maar dat gaat vanzelf duidelijk worden. Nu ben ik in elk geval van plan om zowel op mijn akker te blijven verbouwen alsook contracten te doen zodat de cashflow een beetje op gang komt.
Door spullen te lenen bij het doen van contracten leer ik ook welke machines ik waar voor nodig heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 21-05-2019 20:16 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Leuke is dat iedereen op zijn eigen manier kan spelen. Wil zelf ook weer een map helemaal van scratch beginnen.

Ik zou wel wat mods installeren btw @dvdkiwi Zo heb je bijvoorbeeld 2 Deutz Fahr tractoren die in base form nog geen 18.000 kosten

IPV ploeg zou ik subsoiler kopen waar je ook een zaaimachine achter kunt doen. Gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Thanks voor de tip van de subsoiler, ik zal eens in de store kijken :)
Mods gaan 'm niet worden, dat disabled de trophies (achievements) en dat wil ik niet.

Gisteren al wel een klein beetje geld verdiend. Er lag na het harvesten veel straw op het veld dus een baler gekocht. Had daarna een machine gekocht om de bales op te pakken en te transporteren maar die werkt enkel met rechthoekige bales en mijn baler maakt ronde bales. In de shop niet zo snel kunnen vinden waar dat aangegeven staan.
Maar goed, uiteindelijk gewoon een platte laadbak gekocht, de bales met een vorkheftruck daarop geladen en ze per 3(!) stuks naar de barn gebracht en verkocht.
Volgende keer eens een grote bale trailer huren want dit is niet heel erg efficiënt.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 02-05-2019 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
dvdkiwi schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:51:

Mods gaan 'm niet worden, dat disabled de trophies (achievements) en dat wil ik niet.
zover ik weet niet hoor. Tenminste niet op Xbox.
Heb hier gewoon achievements unlocked met mods. Gaat op console ook via de officiele modhub dus toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zal eens gaan kijken, thanks!

Begin alles steeds beter door te krijgen nu.
Had ik eerder deze week nog maar €25.000 op de bankrekening, nu is dat al gestegen naar ruim €130.000 :)
Nog even door sparen om een tweede stuk land te kopen, vanaf dan zullen de inkomsten hopelijk serieuzere vormen gaan aannemen.

Wat een fantastisch leuk tijdverdrijf deze game 8)

[ Voor 175% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2019 17:17 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste