Ik had gisteren eerst maar 'even' het geluid van de Amazone Pantera gefixed. Althans, deels. Door het geluid te gebruiken uit FS 17. Probleem is, daar gebruikt die het load geluid van Case/New Holland (medium trekker), maar door pitch aan te passen werkte dat prima toen. Echter... dit is FS19, waar dat hele pitch gebeuren niet word toegepast (althans niet op de manier zoals in voorgaande delen), dus load en load run geluiden klinken dan niet goed. Maar goed, starten, stationair en stoppen nu dus wel (weet ook niet precies hoe een Pantera klinkt, niemand heeft zo'n ding hier in de buurt, maar lijkt me ook zeeeeer onwaarschijnlijk dat die zo klinkt als een Fendt 700).
Verder m'n velden weer ingezaaid, bemest (nog steeds kunstmest, maar de mest put vult zich al), ook wat bemest missies gedaan op kleine veldjes dus geen grote winst, en toen begonnen aan 2 oogst contracts gezien ik toch weer wat tijd moet overbruggen.
De oogst missies zijn op veld 1 en 2, die hoog in de bergen liggen. Combine had er geen moeite mee om te komen, tuft mooi door met 40KM/h de berg op, maar de trekker, ondanks 315PK en lege trailer, kroop met slechts 25 KM/h omhoog... Das wel vervelend als je voor een contract in de bergen moet zijn, en sell point ligt onderin de map. Nouja, all for the money laten we maar zeggen
Zit te denken om het geld eerst in koeien te steken (niet in de koeien zelf natuurlijk, maar in méér koeien).
Meer koeien in immers meer mest, en daar gaat het mij om, zodat ik velden fatsoenlijk kan bemesten ipv alles met kunstmest te doen (wat waarschijnlijk wel sneller is, maar minder leuk).
@dvdkiwi Wel opletten dat niet alle headers voor alle combines passen. Aansluiten wil vaak wel, maar het sluit niet goed aan (grafisch), of de machine trekt scheef en dat soort dingen. Of je krijgt dat de header de voorwielen van de grond drukken, en dat rijdt zo lastig om maar wat te noemen.
Zou dus ook alleen de aanbevolen headers gebruiken bij een combine (staat bij de header, zo'n puzzelstukje, waar de header compatible mee is).
Met hakselaars gebeurt precies hetzelfde. Zo kun je bijvoorbeeld de 12-rij Kemper niet overal voor gebruiken. In het echt kan het wel (aansluiting van een 8-rij of 12-rij is het zelfde), maar in de game kan het niet. Net als de BigX (de 1100) in de game geen Kemper kan gebruiken alleen de maisbek van Krone zelf (Kemper sluit niet goed aan, en gaat raar doen).
En vooral als je eerst nog krap bij kas zit, zou het jammer zijn dat je geld verlies door een foute aankoop.