Ik had even een test run gedaan met die headers (ivm de kritiek die ik er op kreeg), en inderdaad, de headers passen nu gewoon voor alle combines. Alleen de John Deere gaf 1x problemen dat de header scheef hing en de grond raakte (keer los koppelen en weer aansluiten werkte het plots wel).
Wel raar dat het bij de combines wel kan, en hakselaars niet (in werkelijkheid gaat andersom makkelijker). Maar dat terzijde.
Zelf de laatste tijd niet veel gedaan gekregen, 's avonds een uurtje of ander half uur bezig krijg je niet veel gedaan. Vaak wel bezig op de grote velden, en dat kost toch veel tijd.
Heb een beetje m'n silo's weer zitten vullen na m'n grote sale, prijzen zijn niet geweldig op het moment (niet slecht, maar hoop dat ze wat omhoog gaan).
Wil nu eigenlijk de BGA kopen, zodat ik wat meer met gras kan doen (inkuilen), en dat ik dan ook weer makkelijker aan mest kan komen. Heb nu koe mest gebruikt, maar na 2 dagen is de boel wel op (zowel vaste mest als de slurry). Wil later natuurlijk nog meer koeien erbij, maar wil dus eerst wat meer met gras doen (evt mais hakselen, maar niet genoeg geld over voor een hakselaar).
Wil eigenlijk ook nog een grotere (sterkere) trekker voor transport. Fendt 900 of 1050 leek me ook wel wat maar.... het geluid. Heb de 900 al geprobeerd te fixen, wat deels gelukt is, maar klinkt toch niet helemaal geweldig. Andere optie is natuurlijk een vrachtwagen, maar daar zitten ook wat haken en ogen aan (vanuit mijn kritische blik

), geluid is erg slecht bij de meeste, 2 van die Lizard trucks rijden ook slecht (volgens mij de Hulk is amper door bochten te krijgen, draaicirkel van de Titanic), de MAN cabine word je wagenziek in (geveerde cabine, in het echt handig, ingame vind ik dat niet plesant).
Goed, nog zat plannen, maar te weinig geld, en te weinig tijd
*EDIT* (dagje later)
Planning was dus bovenstaande, dus...wat doe je dan? Juist! je koopt een grotere zaaimachine
Had al die 12m Lemken voor de graan gewassen, maar gebruikte altijd de 9m Horsch voor mais/zonnebloemen. Tijdje terug is de Horsch DLC pack weer ( zat ook in FS17) uitgekomen, en dus was de 12m en nu zelfs een 18m zaaimachine ook weer een optie.
Naast dat 12m fijner werkt (sneller klaar

), kan die zaaimachine ook scherper draaien, omdat de wielen onafhankelijk van elkaar draaien ipv gelijk met elkaar (dus met een scherpe bocht kan ene wiel sneller draaien als het andere waardoor je bijna haaks de bocht om kan, dat kan de 9m variant niet).
Enige nadeel, ook al lift je de seeder blijft die vaak dom door zaaien. Dit komt omdat de seeder niet hoog lift, en de fix voor seeders (die in het begin van de game stukken oversloegen) waarschijnlijk dus was gewoon het bereik van de seeder vergroten. Cultivators en dergelijke slaan soms nog hele lappen over als ze iets van de grond komen, dat is bij seeders wel 'gefixed' , maar pakt dus minder mooi uit als een seeder niet goed kan liften (minder mooi gebruik ik maar, veld moet immers toch ingezaaid worden, maar als je aan het roleplayen bent, en strakke banen wilt inzaaien dan wil dat niet).
Volgende keer wel proberen de BGA te kopen denk ik (planning), kijken wat er nu gaat gebeuren in de uitvoering
[
Voor 27% gewijzigd door
Nemesizz op 13-06-2019 10:52
. Reden: toevoeging ]