[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46
dvdkiwi schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:56:
Ik zal eens een kunstmeststrooier leasen in de shop, kijken wat ik dan per hectare kwijt ben aan kosten :)
Maar voor nu blijf ik nog wel even bij mij sproeier sinds ik nu toch maar slechts één keer het veld over hoef.
Volgens mij verschilt het per implement hoeveel er verbruikt word.

Ik heb met liquid spreaders gewerkt en de ene leek meer te verbruiken dan de andere.

Overigens schijnt er voor PC een mod te zijn waarmee je kunt instellen hoeveel er verbruikt word dus kun je zuiniger er mee omgaan. Daggerwin gebruikte dat laatst in 1 van zijn videos.

Er is overigens ook een mod waar je slurry of mest kunt kopen/verkopen. Dus wil je dat gebruiken maar (nog) geen dieren wilt houden is dat ook een oplossing.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 1217210 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:15:
Ik heb een vraag: op mijn beeldscherm is de tijd en mijn geld rechtsboven verdwenen. Hoe komen deze weer terug op het scherm. (Welke toetsen)?
Voor zover ik weet zijn deze niet uitschakelbaar en is er geen sneltoets voor. Heb je niet gewoon een verkeerde (veel te hoge) resolutie ingesteld voor je scherm waardoor een deel wegvalt? Speel je op PC of console?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Er is overigens ook een mod waar je slurry of mest kunt kopen/verkopen. Dus wil je dat gebruiken maar (nog) geen dieren wilt houden is dat ook een oplossing.
Ah, handig :)

Gisteren eind van mijn speelsessie (net voor ingame zonsondergang) mijn laatste velden ingezaaid. Nu is het wachten tot de velden klaar zijn om te harvesten en als ik de oogst daarvan verkoop ben ik eindelijk virtueel miljonair! Toch een leuke mijlpaal :) Heeft best wel wat uurtjes gekost om zo ver te komen.
Twijfel of ik gewoon lekker door moet sparen of dat ik één van de twee grootste velden (#10 of #12, beide 5.22ha groot en ca 4 ton per stuk) ga kopen. Ik neig naar veld #10 omdat het stuk gras wat daar tegenaan ligt een prima plek is voor een kippenren en een schapenverblijf.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 18:38
Ik was (nadruk op was :P ) ook even miljonair, om vervolgens na wat aankopen nog krap aan 6K euro over te hebben.

Had dus al die machines gekocht (Holmer, shovel,enz) , veld 21, en toen nog een schuur gedownload (met van die roldeuren, vind die 'easy sheds' nog niet zo mooi, en anders slingeren al die machines maar ergens rond op de boerderij). Had dus verwacht dat ik veel trial and error runs moest doen voordat ik dat ding goed kon plaatsen (plaatsen van gebouwen is... tricky in FS19, omdat het terrein vaak extreem vervormd).

Maar hier was het neerzetten en... verrekt, past ook nog, terrein niet verminkt dus... kan ik ook wel houden.
Oeps... had niet zoveel geld en nu nog minder :P

Uiteindelijk weer wat geld verdient met wat simpele contracts, wat ook wel nodig was want ik moest m'n velden nog inzaaien en voor de 2e keer bemesten (met kunstmest). Een van die contracts was een canola oogst contract, en daar een mooie bonus van 27K aan overgehouden.

Gisteren nog even een oat contract vlak voor dat het donker werd doen. Nou... dat ging dus nét niet goed.
Kon nog prima zien toen ik contract startte, tot een uur of... 19:44 en dan om 19:45 stikke donker. Zelfs met werklichten aan kon ik amper nog wat zien, dus op 'tast' graan maar opzoeken (had dat gekke ruitvormige veld, 22 of 23 is dat geloof ik).

Uiteindelijk toch het veld geoogst en de nacht maar weer overgeslagen. Volgende dag stonden alweer 4 of 5 fertilizer contracts klaar en zit nu toch alweer boven de 100K volgens mij. Had ook nog silage balen verkocht, dag ervoor waren ze geen fluit waard dus maar gehouden, 1 dag later weer goede prijs en toen de pruttel weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje ingelezen met betrekking tot het houden van kippen en schapen en ik zag dat je regelmatig het gebied rond de voederbakken even moet aanvegen om de boel schoon te houden. Nu kan dat volgens mij met een bucket of een shovel, tot zover duidelijk. Maar wat is een handig apparaat om zo'n ding aan te hangen? Als ik in de shop kijk zie ik Front Loaders, Wheel Loaders, Telehandlers en Skid Steer Loaders; ik kom er niet echt wijs uit welke nou de handigste keuze is :/
Kan iemand mij hier verder op weg helpen?
Als ik er in een later stadium nog een bale fork aan kan hangen zou dat helemaal perfect zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
dvdkiwi schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:48:
Beetje ingelezen met betrekking tot het houden van kippen en schapen en ik zag dat je regelmatig het gebied rond de voederbakken even moet aanvegen om de boel schoon te houden. Nu kan dat volgens mij met een bucket of een shovel, tot zover duidelijk. Maar wat is een handig apparaat om zo'n ding aan te hangen? Als ik in de shop kijk zie ik Front Loaders, Wheel Loaders, Telehandlers en Skid Steer Loaders; ik kom er niet echt wijs uit welke nou de handigste keuze is :/
Kan iemand mij hier verder op weg helpen?
Als ik er in een later stadium nog een bale fork aan kan hangen zou dat helemaal perfect zijn.
In de modhub zijn verschillende buckets en forks te krijgen in verschillende maten. De meeste zijn altijd wel voor een front loader. Maar ik zou voor een shovel (wheel loader is dat volgens mij). Ook altijd makkelijk voor je mest of je granen als die op de grond liggen en je hebt geen bandsysteem. Er is ook een mod die heet "animal clean". Hier hoef je dus niks op te ruimen. Op deze website staan trouwens ook hele mooie andere mods. Altijd met de link van de maker zelf of een link naar de pagina van de maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal eens kijken bij de wheel loaders, thanks :)

De animal clean mod zal wel een pc modje zijn, net als de gps mod. Dat soort dingen hebben wij op de PS4 niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Nu online
Ow ja dat klopt haha. Had daar ff niet naar gekeken 8)7 ps4 en xbox zitten natuurlijk vast aan de modhub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is ook niet vervelend hoor, er zijn daar voldoende leuke mods te downloaden :)

Vanmiddag officieel miljonair geworden :)
Het jeukt om niet gelijk een groot veld en een nieuwe harvester (IDEAL) te kopen maar ik heb besloten door te sparen zodat ik niet meer ónder de miljoen uitkom.
Ik moet tenslotte ook naar de 10 miljoen achievement toe werken. (En dat zónder de economy op easy te zetten of een 'government subsidy' bord te kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:40:
Is ook niet vervelend hoor, er zijn daar voldoende leuke mods te downloaden :)

Vanmiddag officieel miljonair geworden :)
Het jeukt om niet gelijk een groot veld en een nieuwe harvester (IDEAL) te kopen maar ik heb besloten door te sparen zodat ik niet meer ónder de miljoen uitkom.
Ik moet tenslotte ook naar de 10 miljoen achievement toe werken. (En dat zónder de economy op easy te zetten of een 'government subsidy' bord te kopen)
Ik had hem wel (helaas) via die goverment bordjes op m'n test map. Echter, achievements op PC hebben weinig waarde vind ik, op PS4 (en Xbox...die ik niet heb) is het wat anders, tellen mee op je gehele account zeg maar.

Die IDEAL wil ik ook nog een keer...gewoon erbij :P Maar duurt nog effies. Ben zelf voor de New Holland combine gegaan toen, omdat de graan header ook meteen wieltjes heeft, zit je niet te knooien om zo'n ding goed op een karretje te zetten. Wil die IDEAL uiteindelijk voor mais/zonnebloemen hebben (mais header klapt toch in) en dan de New Holland voor graan houden.

Mods haal ik ook eigenlijk alleen van de officiële modhub, die andere sites is de werking en veiligheid niet gegarandeerd. Ik ben met gamen toch vaak niet zo van veel mods al is het bij Farming Simulator wel een beetje 'noodzakelijk' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed dat je het zegt van die header. Vind een header die je gewoon achter de harvester kunt hangen ook wel een stuk handiger ja.
Maar dat duurt nog even, eerst weer even wat geld sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:30:
Goed dat je het zegt van die header. Vind een header die je gewoon achter de harvester kunt hangen ook wel een stuk handiger ja.
Maar dat duurt nog even, eerst weer even wat geld sparen.
Pffff...heeft een miljoen en dan nog sparen :P

Soms moet je investeren om meer geld te maken (of sneller geld, grote combine schiet een veld oogsten sneller op, kun je meer op een dag doen = meer geld :+ ).

Met die graanheaders met wieltjes zijn er 3 van geloof ik, New Holland, Case IH, en de grootste van Rostelmash heeft het ook. De andere ben je helaas aangewezen op van die karretjes. Headers passen vaak niet op andere merken combines (althans, niet zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Headers van andere merken passen prima op welke Combine dan ook. Wat problemen geeft is dat men de grootste header op een combine propt met te weinig vermogen en/of waarvan de auger tekort is.

Als je gewoon de goede lengtes aanhoud dan is er niets aan de hand en kun je merken uitwisselen zoveel als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
De afgelopen dagen weer wat uurtjes FS19 kunnen spelen. Door de moeilijkheidsgraad gaat het nu allemaal behoorlijk vlot. 70% van de velden op Ravenport zijn nu in mijn bezit. Gisteren ook de JCB Fasttrack 8330 gekocht en wat valt dat ding tegen.. De topsnelheid is wel hoog, maar die bereik je maar zelden. Optrekken gaat gewoon zeer traag. Nu eens naar mijn JCB 4220 zitten kijken en daar doet zich hetzelfde fenomeen voor.

Toen ben ik nog eens de shop ingedoken en kwam tot de conclusie dat de Deutz series 9 niet eens zoveel duurder is dan een JCB 4220 en de Fendt 1050 niet eens zoveeel duurder is dan de JCB 8330. De Deutz en Fendt zijn in beide gevallen de betere optie. Ze gaan 63 km/h, de Deutz is een stuk krachtiger dan de JCB 4220. De Fendt 1050 heeft anderhalf keer zoveel vermogen dan de JCB 8330 en daarmee kun je letterlijk alle werktuigen prima gebruiken.

Nu gebruik ik de JCB 8330 even om met de Arcusin FSX 63.72 een berg balen weg te brengen. Dat kan in ieder geval wel nog redelijk vlot maar daar is deze trekker natuurlijk veel te duur voor.

Over harvesters, ik gebruik de Case 9240 met de bijbehorende draper en de grootste Rostelmash met bijbehorende draper. Beide hebben wieltjes waardoor je ze makkelijk mee kunt nemen. Bij de Rostelmash heb ik ook nog een corn header welke opgevouwen prima voorop te transporteren is.

De Case gaat geen 40 km/h maar 42 km/h. Wat mij betreft de perfecte harvester in het spel, de auger is ook lekker lang waardoor je niet op een milimeter langs de header zit te manouvreren. Het enige nadeel vind ik dat er achterop geen verlichting zit, dat is in het donker af en toe lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Anoniem: 93986 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 07:53:
Headers van andere merken passen prima op welke Combine dan ook. Wat problemen geeft is dat men de grootste header op een combine propt met te weinig vermogen en/of waarvan de auger tekort is.

Als je gewoon de goede lengtes aanhoud dan is er niets aan de hand en kun je merken uitwisselen zoveel als je wilt.
Eerlijk gezegd niet geprobeerd in FS19, maar in FS17 werkte het in elk geval niet. Ja je kon het aansluiten, maar raakte de header de grond bijvoorbeeld en duwde dan de voorbanden van de grond waardoor je niet meer kon rijden.

Wat ik al wel in FS19 getest heb is met veldhakselaars, daar kan het niet echt. Heb je het probleem wat je ook in FS17 had, dat de header dus ook de voorbanden van de grond drukt.
Het enige nadeel vind ik dat er achterop geen verlichting zit, dat is in het donker af en toe lastig.
Mijn New Holland heeft wel verlichting achter, maar veel heb je er niet aan. Bereik van lampen zijn niet ver genoeg (werklichten voor halen het uiteinde van de header niet eens, gelukkig zitten er rooie lampjes aan de zijkant van de header kun je in het donker zien hoe breed je bent).
Maar geen verlichting op de pijp, das knap lastig met het leeg gieten in een wagen in het donker, had de werklichten achter van de trekker maar aan gelaten, anders kun je totaal niet zien waar je je graan in moet gieten :+ .

Meestal probeer ik werkzaamheden in het donker te vermijden, maar af en toe zit er dan nog net zo'n contract tussen die goed veel waard is dat je die er toch nog bij wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:19:
[...]

Eerlijk gezegd niet geprobeerd in FS19, maar in FS17 werkte het in elk geval niet. Ja je kon het aansluiten, maar raakte de header de grond bijvoorbeeld en duwde dan de voorbanden van de grond waardoor je niet meer kon rijden.

Wat ik al wel in FS19 getest heb is met veldhakselaars, daar kan het niet echt. Heb je het probleem wat je ook in FS17 had, dat de header dus ook de voorbanden van de grond drukt.
Wellicht dat je dat dan in je posts even gaat vermelden. Je schetst nu namelijk een verkeerd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
Nemesizz schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:19:
[...]

[...]

Mijn New Holland heeft wel verlichting achter, maar veel heb je er niet aan. Bereik van lampen zijn niet ver genoeg (werklichten voor halen het uiteinde van de header niet eens, gelukkig zitten er rooie lampjes aan de zijkant van de header kun je in het donker zien hoe breed je bent).
Maar geen verlichting op de pijp, das knap lastig met het leeg gieten in een wagen in het donker, had de werklichten achter van de trekker maar aan gelaten, anders kun je totaal niet zien waar je je graan in moet gieten :+ .

Meestal probeer ik werkzaamheden in het donker te vermijden, maar af en toe zit er dan nog net zo'n contract tussen die goed veel waard is dat je die er toch nog bij wilt doen.
Heb nu zowel de Case als de grote New Holland harvester met bijbehorende drapers.Allebei werken ze fijn met ieder zijn eigen voor- en nadelen, maar voor mij is de draper met wieltjes echt een must geworden. Ik ga geen aparte karretjes meer meeslepen zoals bij de Fendt/MF en John Deere headers.

De voornaamste verschillen wat mij betreft tussen de Case en de New Holland:
- De Case loopt 42 km/h tegen 40 km/h van de New Holland, verschil is niet groot maar wat mij betreft
- De New Holland heeft meer/betere verlichting. Beiden hebben verlichting voor en op de uiteinden van de header, maar de achterverlichting op de New Holland is in het donker wel erg handig
- De Case heeft een langere pipe, erg handig bij het overladen. Vooral als je er met grote traktoren/tippers langs rijdt
- De New Holland heeft 14500l capaciteit, de Case 14400. Klein verwaarloosbaar verschil wat mij betreft.

Als ik er 1 mag kiezen dan is het voor mij de Case :)

Ondertussen ben ik op Ravenport bezig om enkele velden in te zaaien met bieten. Ik heb nu wel een bietenrooier achter de trekker maar ik ga er een grote bietenrooier bij kopen. De losse bietenrooier werkt op zich prima maar de capaciteit van 6000l houdt niet over. Met de Holmer T4-40 hoop ik een stuk sneller en beter bieten te kunnen rooien. Het is wel een investering, daarom meteen maar enkele redelijk grote velden volzaaien. Om de oogst weg te brengen gebruik ik een Fendt 1050 met Strautman Aperion en een JCB 8330 met Joskin Drakkar. Een vrachtauto met oplegger zal goedkoper en sneller zijn maar past wat mij betreft minder in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik had even een test run gedaan met die headers (ivm de kritiek die ik er op kreeg), en inderdaad, de headers passen nu gewoon voor alle combines. Alleen de John Deere gaf 1x problemen dat de header scheef hing en de grond raakte (keer los koppelen en weer aansluiten werkte het plots wel).

Wel raar dat het bij de combines wel kan, en hakselaars niet (in werkelijkheid gaat andersom makkelijker). Maar dat terzijde.

Zelf de laatste tijd niet veel gedaan gekregen, 's avonds een uurtje of ander half uur bezig krijg je niet veel gedaan. Vaak wel bezig op de grote velden, en dat kost toch veel tijd.

Heb een beetje m'n silo's weer zitten vullen na m'n grote sale, prijzen zijn niet geweldig op het moment (niet slecht, maar hoop dat ze wat omhoog gaan).

Wil nu eigenlijk de BGA kopen, zodat ik wat meer met gras kan doen (inkuilen), en dat ik dan ook weer makkelijker aan mest kan komen. Heb nu koe mest gebruikt, maar na 2 dagen is de boel wel op (zowel vaste mest als de slurry). Wil later natuurlijk nog meer koeien erbij, maar wil dus eerst wat meer met gras doen (evt mais hakselen, maar niet genoeg geld over voor een hakselaar).

Wil eigenlijk ook nog een grotere (sterkere) trekker voor transport. Fendt 900 of 1050 leek me ook wel wat maar.... het geluid. Heb de 900 al geprobeerd te fixen, wat deels gelukt is, maar klinkt toch niet helemaal geweldig. Andere optie is natuurlijk een vrachtwagen, maar daar zitten ook wat haken en ogen aan (vanuit mijn kritische blik :P ), geluid is erg slecht bij de meeste, 2 van die Lizard trucks rijden ook slecht (volgens mij de Hulk is amper door bochten te krijgen, draaicirkel van de Titanic), de MAN cabine word je wagenziek in (geveerde cabine, in het echt handig, ingame vind ik dat niet plesant).

Goed, nog zat plannen, maar te weinig geld, en te weinig tijd :P

*EDIT* (dagje later)
Planning was dus bovenstaande, dus...wat doe je dan? Juist! je koopt een grotere zaaimachine :P

Had al die 12m Lemken voor de graan gewassen, maar gebruikte altijd de 9m Horsch voor mais/zonnebloemen. Tijdje terug is de Horsch DLC pack weer ( zat ook in FS17) uitgekomen, en dus was de 12m en nu zelfs een 18m zaaimachine ook weer een optie.

Naast dat 12m fijner werkt (sneller klaar :P ), kan die zaaimachine ook scherper draaien, omdat de wielen onafhankelijk van elkaar draaien ipv gelijk met elkaar (dus met een scherpe bocht kan ene wiel sneller draaien als het andere waardoor je bijna haaks de bocht om kan, dat kan de 9m variant niet).

Enige nadeel, ook al lift je de seeder blijft die vaak dom door zaaien. Dit komt omdat de seeder niet hoog lift, en de fix voor seeders (die in het begin van de game stukken oversloegen) waarschijnlijk dus was gewoon het bereik van de seeder vergroten. Cultivators en dergelijke slaan soms nog hele lappen over als ze iets van de grond komen, dat is bij seeders wel 'gefixed' , maar pakt dus minder mooi uit als een seeder niet goed kan liften (minder mooi gebruik ik maar, veld moet immers toch ingezaaid worden, maar als je aan het roleplayen bent, en strakke banen wilt inzaaien dan wil dat niet).

Volgende keer wel proberen de BGA te kopen denk ik (planning), kijken wat er nu gaat gebeuren in de uitvoering :+

[ Voor 27% gewijzigd door Nemesizz op 13-06-2019 10:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afgelopen week een reisje op en neer naar Polen gemaakt via noord Duitsland en onderweg vanuit de bus ontzettend veel machines op trailers op de weg en in de velden herkend, best grappig.
Hagelnieuwe machines op trailers voorbij zien komen, waaronder oa een blauwe Lemken seeder, een Vaderstadt seeder/cultivator, Kuhn sproeiers, John Deere tractors... ook reden we langs een fabriek of verkooppunt waar tientallen hagelnieuwe Claas en New Holland harvesters stonden opgesteld.
Erg leuk om zoveel bekend spul in real life terug te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Nu online
dvdkiwi schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:21:
Afgelopen week een reisje op en neer naar Polen gemaakt via noord Duitsland en onderweg vanuit de bus ontzettend veel machines op trailers op de weg en in de velden herkend, best grappig.
Hagelnieuwe machines op trailers voorbij zien komen, waaronder oa een blauwe Lemken seeder, een Vaderstadt seeder/cultivator, Kuhn sproeiers, John Deere tractors... ook reden we langs een fabriek of verkooppunt waar tientallen hagelnieuwe Claas en New Holland harvesters stonden opgesteld.
Erg leuk om zoveel bekend spul in real life terug te zien :)
Grappig, ben 2 maanden geleden ook in Polen geweest, maar wij zijn midden door Duitsland gereden (grotendeels Duitse A2) tot aan de Bialowieza oerbossen bij de Wit-Russische grens. Dan kom je aan agrarische spullen echt alles tegen. Van groot & modern in Duitsland tot klein en ouderwets in het oosten van Polen en alles daar tussenin. Maar hoeveel van die oude Ursussen ik heb gezien, ontelbaar :o

Ook de enorme hoeveelheden koolzaadvelden (Canola) verbaasde mij. In Nederland zie je dat eigenlijk niet of nauwelijks. Volgens mijn vader die zijn hele leven al boert maar nu eigenlijk gepensioneerd is en het niet kan laten, zit er behoorlijk subsidie op de koolzaadvelden maar hem verbaasde de hoeveelheid ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja mooi he, echt overal waar je kijkt zie je op heuvelachtige velden gewassen staan, omringd door mooie dichte bossen.
Heel wat anders dan de standaard Nederlandse landschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
  • Nu online
Hello everyone,

on Tuesday, June 18th 2019 we're going to make Patch 1.4 available to download.

The patch will be ready at the following times (EDT/BST):
Playstation 4: 05:00 AM/10:00 AM
Xbox One: 05:00 AM/10:00 AM
PC/MAC: 04:30 AM/09:30 AM
Please refer to this page to convert to another timezone.

Patchnotes
Fixed crash with very large foliage draw distances
Reduced stuttering with slow hard drives
Improved day-night transition (PC/MAC only)
Reduced specular lighting flickering
Vehicles and sound improvements (graphics and quality)
Fixed rare issues with bale collisions on consoles
Performance improvements
Fixed helpers folding cotton harvester with a bale loaded
Hopen dat voor @Nemesizz het geluid weer iets is verbetert _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Mikoe schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:34:
[...]

Hopen dat voor @Nemesizz het geluid weer iets is verbetert _O-
Had al iets begrepen dat het geen major sound improvement is, dat zou weer in een latere patch (1.5 of 1.6 zelfs?) komen (dat ze schijnbaar echt grote problemen met het sound systeem aanpakken). Ik hou m'n eigen custom sounds nog wel bij de hand ;)

Zie wel iets van reduced lighting flickering, dat zou wel fijn zijn. Gisteren was ik ook bezig in het gras, en hele tijd heb je zo'n flicker effect in beeld dan, niet zo erg als in het begin (echt stroboscoop effect) maar nog wel hinderlijk aanwezig.

Day/night transition was ook wel wat tuning nodig, 19:29 prima licht 19:30 BAM! donker. Maar dat zijn kleine issues, het valt op, maar niet game breaking (wat ik van het geluid nog wel steeds vind).

Gisteren was ook de Schluter trekker (mod uiteraard) released. Trekker gebruikte ik vaak in... FS13 en FS15 geloof ik. Dus nu ook weer geprobeerd en moet zeggen, valt niet tegen. Wel wat geluid issues (jaja... :P ), maar valt wel op dat nieuwe mod voertuigen het geluid vaak wel beter voor elkaar hebben dan de voertuigen die standaard met de game kwamen. Stationair looped niet helemaal mooi, maar dingen als full-load zijn ze niet zo schreeuwerig als veel van de standaard trekkers (viel me bij de Holmer ook al op).
De Schluter is alleen wat prijzig met 120K... beetje duur voor een trekker 'erbij' die ook maar slechts 32 km/h gaat (niet echt geschikt voor grote afstanden, althans, niet als je ergens snel wilt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 1,5 week FS19 weer opgestart en ik moest eerst even oriënteren wat de status van al mijn velden ook weer was. Nu loopt alles weer op rolletjes en gaan we rustig verder waar we gebleven waren. De prijzen van de gewassen zijn ongunstig; de silo zal binnenkort (er zijn 4 velden klaar om te oogsten) wel weer uitpuilen.
Zit er toch aan te denken om veld 12 erbij te kopen, maar alleen als er gunstige gewassen op staan. Nu heeft de eigenaar de boel ingezaaid met bieten; dat wordt even afwachten wat hij de volgende keer gaat zaaien, liefst koop ik het veld als er zonnebloemen, soyabonen of canola op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Wil zelf wat meer gaan doen met gras (tja, BGA zit nog steeds in de planning, geld heb ik al, maar nog niet gekocht).

Maar merk wel dat je goed vlak land moet hebben, want het kleinste hobbeltje of kuiltje en de hooischudder slaat hele stukken over. Meeste wil ik gewoon gras dan maakt dat niet uit, maar af en toe ook hooi nodig om de hooischuur weer te vullen en dan is het knap lastig als de schudder hele stukken overslaat.

Heb ook wat lastige struiken weggewerkt, in de 'paint tool' met 'wild grass' over die planten heen en woppa, foetsie :) Op bepaalde plekken staan van die struiken (geen bomen, maar gewoon struiken laag aan de grond, en onkruid wat niet als onkruid word gezien), en die kon je zelfs met ploegen niet weg krijgen (of het moet plots wel kunnen na een bepaalde patch, maar kon eerst in elk geval niet).
Veld...8 of 9 geloof ik, had ik gras ingezaaid, en zaten al mooie brede gras randen (wild grass) omheen, maar ook veel van die lastige struiken, en die zijn nu dus mooi weg.

@dvdkiwi Heb dat ook als ik een tijdje niet gespeeld heb, kom je weer in de game en.... wat wou ik nou ook alweer?
Wat ik dan vaak doe, is vast de machines bij het veld neer zetten waar ik wat van plan ben. Als je dan na een tijdje de game weer laad, zie je op de map die machine bij een bepaald veld staan en dan is het al snel "Oooh ja! ik wou dat en dat doen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doe ik normaliter wel als ik de game afsluit, is inderdaad erg handig!
Maar laatste keer alles netjes terug op de boerderij gezet, dan us het weer even puzzelen in het begin.

Vandaag (als in: deze ingame dag) was een hele fijne dag: ruim €340.000 verdiend aan oogst en contractinkomsten. Zag dat veld #10 ingezaaid was met Oat welke in groeistage 2 zat dus gelijk maar gekocht en er een keer met de fertilizer overheen.
De best wel flinke lap gras die je erbij krijgt leek me een mooie plek om een een kippenren op te zetten, later gevolgd door een schapen- of varkenverblijf. Maar man man, wat maakt de game er een zootje van als je zoiets op een ogenschijnlijk vlak stuk gras neerzet :/

[ Voor 62% gewijzigd door Superkiwi op 16-06-2019 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb de koeienstal naast veld 10 gezet, vlakbij die hoogspanning mast kun je nét 'iets' neerzetten zonder dat de grond gigantisch verminkt word (noem het maar verminken :P ).

Heb eerst een paar 'hit and run' (of plaats en retry) pogingen gedaan in een testmap voordat ik de juiste positie had dat het kon zonder dat het terrein drastisch verminkt werd.

Heb nu (dan toch eindelijk) de BGA gekocht. Keer eerder gehad, maar silagebalen werden niet geaccepteerd dus toen meteen weer verkocht. Meende altijd dat het 350K kostte, maar was dus 'slechts' 245K, zo hield ik precies genoeg over om ook een hakselaar te kopen (Rostelmash ...1405 is het geloof ik, de mod niet de originele uit het spel). Veldje gras gemaaid met de BigM (meteen op zwad) zodat ik dat kan gaan hakselen en inkuilen bij de BGA.

Na het maaien was de tijd weer op, dus hakselen word pas de volgende keer. Moet ik ook even weer uitvogelen wat de controls van FollowMe ook alweer waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nemesizz

De truc is toch echt om eerst het landschap uit te vlakken. Als je dat doet dan heb je veel en veel minder last van rare vervormingen.
Als je die landscaping tool een beetje doorhebt dan is het daarna een eitje. Giants zou alleen de place anywhere mod moeten doorvoeren voor consoles. Dat zou het ook een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Maar zelfs met de landscaping tool is het niet altijd goed te zien. Kleine kuiltjes of bultjes, en je plaatst iets word meteen heel veel vervormt.

Ik probeer vaak eerst dingen uit in een test map, óf ik iets kan plaatsen (soms blijft ie maar melden dat je ergens iets niet mag plaatsen), en hoe erg het terrein vervormt en/of ik zelf terrein moet aanpassen.

Maar heb ook plekken, spul vlak gemaakt (althans, zo leek het), wil je wat plaatsen, gooit ie het alsnog op een bult.

Tuurlijk kun je (bijna) alles levelen, maar dat lijkt niet altijd even mooi (krijg je soms het 'steen groeve' effect zoals ik dat maar noem), en is vooral vaak erg duur (end-game wil dat vaak wel, maar nu zit ik vaak nog niet zo ruim in de financiën).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veldje #10 is met zijn 5.19ha flink werken :D
Maar het is de moeite meer dan waard; trok net ruim 59000L Oat van het veld af, wat met een gunstige prijs een straatwaarde heeft van zo'n €70.000.
Dat wordt lekker cashen de komende tijd!

Ondertussen zijn mijn 13 kippen ook blij, ze staan op het punt een nieuw kippetje te produceren. Heb er voor de show maar 2 hanen bijgezet anders gaan mensen weer rare vragen stellen ;)
Eén van mijn kleinere velden nu ingezaaid met wheat zodat ik altijd wat kippenvoer achter de hand heb, al eten ze op zich niet zo heel snel.

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 17-06-2019 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:51:
Maar zelfs met de landscaping tool is het niet altijd goed te zien. Kleine kuiltjes of bultjes, en je plaatst iets word meteen heel veel vervormt.

Ik probeer vaak eerst dingen uit in een test map, óf ik iets kan plaatsen (soms blijft ie maar melden dat je ergens iets niet mag plaatsen), en hoe erg het terrein vervormt en/of ik zelf terrein moet aanpassen.

Maar heb ook plekken, spul vlak gemaakt (althans, zo leek het), wil je wat plaatsen, gooit ie het alsnog op een bult.

Tuurlijk kun je (bijna) alles levelen, maar dat lijkt niet altijd even mooi (krijg je soms het 'steen groeve' effect zoals ik dat maar noem), en is vooral vaak erg duur (end-game wil dat vaak wel, maar nu zit ik vaak nog niet zo ruim in de financiën).
Dan vermoed ik dat je de tool gewoon niet onder de knie hebt. Je kan prima met de "flatten" functie een oppervlak maken wat spiegelglad is. Daarnaast kan je placebles zelf omhoog en omlaag zetten. Als je dat dus niet in de gaten hebt dan krijg je wat jij nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik kan ook wel plekken glad maken, maar niet altijd de plekken waar ik wat wil plaatsen.

Plekken in de buurt van wegen en dergelijke mag je lang niet alles wat je zou willen. Ook krijg je bepaalde plekken wat niet helemaal mooi lijkt dan.

Goed, werk ook pas sinds deze patch met de tool, voorgaande patches kon ik de muis niet gebruiken en was het helemaal drama (komt omdat ik joystick en stuur heb aangesloten, dat bugde in de eerdere patches en werkte de muis niet).

Gisteren gras hakselen, kom ik met de volle wagens bij de BGA, "you do not own this land".... Oh? had de grond toch gekocht? Bleek dus, dat ik de grond rondom de BGA had gekocht en niet de BGA zelf.... oops.
Nou, grond verkocht, en... kom nét die 230K te kort wat ik aan de hakselaar had uitgegeven.

Dus, maar even geld geleend van de bank, BGA gekocht, wagens leeg, toen snel naar de boerderij wat gewassen verkopen (voor een wat lagere prijs dan gehoopt, maar ach, need the money). En de lening weer terug betaald en weer verder hakselen.

Ik gebruik FollowMe voor de followers tijdens hakselen, maar ze reageren niet zo mooi als in FS17. Zijn behoorlijk trager met bochten waardoor je wat langer moet wachten voordat je weer door kunt rijden.
Ook moet je de CruiseControl niet te langzaam hebben staan (ik had em op 5KM/h gezet, ivm leeg gooien van de wagens in de silo, krijg je een mooiere vlakke verspreiding ipv dikke bulten), maar dan gaat de follower vervolgens niet meer harder dan 5 km/h.

Nu alleen nog weer een mod zien te vinden dat ik kan zien hoe vol de wagens zijn. Had ik in de vorige FS ook, maar weet zo snel niet meer hoe die heette en of die mod er ook is voor FS19. Zijn wel meerdere van dat soort mods geloof ik, maar de meeste hebben de nare eigenschap te veel (onzinnige) informatie te tonen, ik wil alleen weten hoe vol die bak nou is (ja, je kan van buitenaf zien, maar hakselen doe ik liever vanuit het cabine perspectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nemesizz schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:16:
Nu alleen nog weer een mod zien te vinden dat ik kan zien hoe vol de wagens zijn. Had ik in de vorige FS ook, maar weet zo snel niet meer hoe die heette en of die mod er ook is voor FS19. Zijn wel meerdere van dat soort mods geloof ik, maar de meeste hebben de nare eigenschap te veel (onzinnige) informatie te tonen, ik wil alleen weten hoe vol die bak nou is (ja, je kan van buitenaf zien, maar hakselen doe ik liever vanuit het cabine perspectief).
Jij bedoelt misschien deze mod:

https://www.yesmods.com/f...vehicle-inspector-mod-hl/

Vandaag kwam ik erachter (1.4 dingetje?) dat als je je cruise-control op bijvoorbeeld 5 hebt gezet en je de cruise-control knop (3 op PC) ingedrukt houdt, de snelheid weer op max gezet wordt. Druk je hem daarna weer in, dan schakel je de CC uit, waarna je hem vervolgens weer aan kan zetten op de snelheid die je als eerste ingesteld had.

Snapt u het nog? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door NaN op 19-06-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:07
Misschien een nieuwe feature in de patch?
Ik merk dat het spel trager reageert en meer stottert dan de 1.3 patch.
Kan ook zo niet zien of er verbeteringen zijn, de grafische schittering is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sangroid schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Vandaag kwam ik erachter (1.4 dingetje?) dat als je je cruise-control op bijvoorbeeld 5 hebt gezet en je de cruise-control knop (3 op PC) ingedrukt houdt, de snelheid weer op max gezet wordt. Druk je hem daarna weer in, dan schakel je de CC uit, waarna je hem vervolgens weer aan kan zetten op de snelheid die je als eerste ingesteld had.

Snapt u het nog? 8)7
Ja, dat komt omdat je niet het voertuig zelf geselecteerd hebt staan maar het werktuig wat erachter hangt.

Dat was ook al zo voor de patch.

@Nemesizz Van wat ik zo lees heb je niet de place anywhere mod geïnstalleerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 19-06-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:14:
[...]

Ja, dat komt omdat je niet het voertuig zelf geselecteerd hebt staan maar het werktuig wat erachter hangt.

Dat was ook al zo voor de patch.

@Nemesizz Van wat ik zo lees heb je niet de place anywhere mod geïnstalleerd?
Nope, ik rij/reed in een voertuig zonder werktuig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Ik ken dat fenomeen dus alleen als je doet wat ik eerder omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Sangroid schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:10:
[...]

Snapt u het nog? 8)7
Ja, dat was al zo, en maak ik ook regelmatig gebruik van.
Kan ik de CC op (bijv 16 of 18km/h laten, voor zaai werkzaamheden), maar als ik dan even van veld naar veld rij over de weg hoe ik alleen de CC knop even ingedrukt te houden en gaat die mooi naar max snelheid. Ik vind het wel handig eerlijk gezegd.
Tuurlijk wel lastig als je op het veld zit en je niet verwacht dat de CC dat doet en je plots weg schiet.

@StugIII
Vaak na een patch moet de shadercache opnieuw aangemaakt worden, dan kan het inderdaad zo zijn dat die eerst wat vaker stottert. Als de game vanaf een HDD (hardeschijf) draait valt dat meer op dan van een SSD.
Dit was bij voorgaande Farming Simaltor delen ook zo.
Hoe meer voertuigen/gebouwen je in de map hebt hoe meer last je van stotters kan hebben.

Overigens, kan het ook zijn dat bepaalde mods bugs geven met een nieuwe patch, even kijken dus of mods up to date zijn of in de errorlog kijken (errorlog is PC only, weet niet of je op PC draait of op een console).

Moet zelf de patch nog installeren, had er gister avond geen zin meer in (weet gewoon dat ik de hele pleur sound files weer moet fixen). M'n broer had em al wel geinstalleerd, en volgens hem liepen bepaalde dingen wel beter, maar geluid.... oef, gauw onze eigen gefixte files terug (al zijn een paar voertuigen wel 'iets' verbeterd, betere loop van stationair, en bepaalde trekkers zouden minder joelen, van grotendeel van de sound 'fixes' is net als vorige keer; meer bass, meer volume erop gooien).

Dat is wel het voordeel aan de PC versie, kan gewoon betere soundfiles er zelf ingooien :)

Hoop wel dat het flickering echt gefixed is, maar daar kom ik denk ik snel genoeg achter.
We gaan het zien, even wat back ups maken (vooral van de zelf gefixte soundfiles) en dan installeren.

@Anoniem: 93986 Nee, placeanywhere heb ik inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Nemesizz Dan zou ik daar eens mee beginnen. Uit je verhaal haal ik dat je speelt op pc. Voor de consoles is die mod nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Heb nu 2 dagen met de nieuwste patch gespeeld. Het gestotter is weg, zal dan met de cache te maken gehad hebben, ondanks dat het op een SSD staat. Tot nu toe weinig verschil gemerkt tov de vorige patch.

Wel merk ik dat helpers af en toe niet stoppen bij het einde van een veld. Gisteren helper bezig met bemesten veld 11, heeft hij 11 klaar gaat hij verder met veld 12. Als ik hem niet gestopt had was heel veld 12 gedaan. Weet niet of dit een nieuwe feature is, heb het daarvoor niet eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@StugIII Dat was voorheen ook. Vooral als de tussenruimte bij de velden niet zo groot is en je gebruikt grote brede apparatuur.
De AI doet nooit een stukje land dubbel bewerken. Als er dus een smal strookje overblijft dan pakt hij dat en de strook die ernaast ligt. Als daar dus vlakbij een ander veld ligt dan gat ie daar ook overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren de patch ook geïnstalleerd. Al een paar machines waarvan ik wist dat het geluid met de patch niet goed van zijn (en die ik zelf al gefixed had) eerst terug gezet. De rest even gelaten om te kijken wat de 'improvements' waren. Al vrij snel tot de conclusie komen, dat de 'fixes' grotendeels waren wat ik verwachtte : meer bass meer volume, maar niet écht fixes.

Ook de machines die ik zelf gefixed had met FS17 geluiden klonken niet goed meer (lijkt wel 8-bit mono geluid). Handig, alle machines onder 1 template drukken.

Dus, "met het zelfde gemak, gooi je het in de afvalbak" :P Had een back-up gemaakt van de hele soundmap, dus 1.4 map weg gegooid, en 1.3 terug. Wachten op de volgende sound 'fixes' (gingen geruchten over een grote overhaul, maar dan mogen ze wel met een ander sound team komen want deze gasten bakken er echt niks van).
Ik ben niet zo gauw van personen (developers) beledigen of uitschelden op forums maar... wat een clowns hebben ze daar in het sound team, patch 1.4 inmiddels en geluid is nog steeds ronduit slecht. Eigenlijk nog slechter dan 1.3, wat op zijn beurt eigenlijk slechter was dan 1.2...
Gelukkig is het op PC nog handmatig te fixen, anders zou ik heel droevig zijn.

Tot zo ver de sound rant maar weer.

Had eerst ook even wat stutters, zoals verwacht met shadercache die opnieuw gemaakt moet worden, maar daarna liep het verder wel goed. Nog geen flickeringen gezien, al waren die vaak op rond een specifiek tijdstip zichtbaar (vaak tegen de avond zag ik het vaak), maar nu nog niet gezien.

Nog niet weer geprobeerd met Anti Aliasing aan, had ik voorheen echt een stroboscoop effect in gras... vergeten.

Nog wel wat last van screan tearing af en toe, maar dat lijkt ook wat minder te zijn geworden.

Day-night transition gaat iets beter nu (getest in m'n testmap, timescale 120x). Voorheen was het zo dat op bepaalde tijdstippen de belichting ineens pats-boem veranderde, zoals 12:00 , 15:00, 17:00, en dan 19:29 licht, 19:30 bam donker.
Meeste gaat nu dus zonder die drastische veranderingen, al was het om 19:30 wel weer pats-boem donker.
Minor details.

Verder niet heel veel getest (met die voertuig geluiden testen, en geluid fixen toch ruim een uur aan kwijt geweest) maar gewoon even verder gegaan met m'n gewone game. Velden inzaaien en bemesten, en nog eentje geoogst. Nu proberen de boel weer af te ronden voordat het weer donker word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StugIII schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 07:23:
Wel merk ik dat helpers af en toe niet stoppen bij het einde van een veld.
Ik heb het regelmatig, vooral bij de velden 19 en 20 op Felsbrunn.
Mocht het een structureel probleem blijven kun je er ook voor kiezen om ze in de breedte ipv in de lengte te laten werken. Sinds ik dat doe gaan mijn werkers nooit meer de fout in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Weet niet zeker of het nog werkt (zeg het maar even hoor, heb nog weinig gedaan met helpers in deze FS), maar dan deed ik zelf de buitenste rand van het veld, en de helpers de rest. Ik gebruikte ze ook alleen voor cultiveren/zaaien en niet voor bemesten (just saying).

Nu zitten er allemaal ruime groen stroken langs de velden, maar in voorgaande delen hadden de helpers nog wel eens de neiging om zich zelf vast te rijden in een boom, of tegen een muur aan te rijden (maar wel uren schrijven! >:) ).

Als je dan zelf een keer langs de rand van de 2 velden gaat zou het in theorie moeten werken denk ik.
Ook gebruikte ik alleen implements (cultivators, zaaimachines) op de hef, en geen getrokken, gezien ze anders een draaicirkel van de Titanic hadden (en alsnog die ene boom wisten te raken).
(nogmaals, dat was m'n ervaring in voorgaande FS delen, maar lijkt me sterk dat ze de 'zombie Ai' verbeterd hebben :P ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Gebruik al een tijdje een pickup met een handige Williams LM146 aanhanger (officiëel een dieplader) voor eht vervoeren van allerlei dingen. Transport klusjes met pallets & heftruck, een lading bigbags om spul te bevoorraden, etc. Dit is echter veruit het meest twijfelachtige ritje dat ik ermee gedaan heb :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vMlMPLRtpHcMZcI3H0z4oRdP/full.jpg
Ben begonnen met koeien en heb daarvoor een verreiker gekocht. Dit model gaat echter maar 25km/u en ik heb ook heel wat extra implements nodig (bak, balenvork, stroblazer) en vertik het om met die snelheid naar de andere kant van de kaart te rijden, waar m'n koeienstal staat. Ding pastte net qua breedte en weegt IRL iets van 7 ton dus je kunt je voorstellen dat het weggedrag wat 'interessant' was :+

Verder @Nemesizz (en anderen die van goed geluid houden), probeer de mod van de Schlüter eens. Dat stationair geluid O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lNJKL2YMCggUvQB8RYuQrc1b/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lb2l9SLSv4kTy14cUUl7DfHZ/full.jpg

Ding heeft op papier 240pk maar door z'n lompe gewicht en tractie heb ik hem zonder problemen voor een 300pk cultivator staan. Of een zware trailer vol sojabonen, gaat ook best prima. Is ook niet super duur dus een leuke "zware" trekker voor erbij.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren waren op exact dezelfde tijd 5 velden klaar om te oogsten: #20, #19, #17, #11 en #13.
Omdat ik toch al van plan was binnenkort een nieuwe harvester te kopen leek dit me wel een geschikt moment.
Het idee van de Ideal heb ik laten varen daar die geen header op wieltjes heeft. De grootste New Holland (de cr10.90) heeft dat wel, en dan ook nog eentje van 13.7m breed :D
Daarnaast is de New Holland ook de mooiere machine van de twee. Wel een iets kleinere opslag maar dat mag de pret niet drukken.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65203549_2142176012586415_2778077111540252672_o.jpg?_nc_cat=103&_nc_eui2=AeG9hj-kvLV9RfJY51712V72b3sHfjG0RRV5s7CVsewwX5HOXKx0BZFpUyheh7nGe9XWtYZsAjO9A4V5l-NlphwBVaTmWr7tRfSEgBTyVDhOww&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=506e5c6e52e12a4a3cb9fd60ce43fd66&oe=5D7BC8AC

Met een werker in de Rostelmash RSM161 en ikzelf in de New Holland waren de velden echt binnen mum van tijd geoogst; wat een heerlijke machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky Schlutter had ik al geprobeerd in m'n test map en was inderdaad redelijk goed. Veel gebruikte trekker in... FS15 of 13 zelfs. Heb de mod nog wel geinstalleerd maar trekker zelf nog niet gekocht.
Zit ingame nu krap bij kas, en geld dat ik heb gaat meestal op aan grotere machines :P

Al zouden meer koeien ook wel handig zijn, gisteren 1 veldje kunnen bemesten, is de gierkelder alweer leeg...
Dan te bedenken dat ik in Farming Simulator 15, zoveel koeien had, dat de gierkelder iedere dag vol zat. Kon je helemaal leeghalen en de volgende ochtend zat die weer vol >:)

Volgens mij kan ik nu niet zoveel koeien meer, zit nu een 'cow-cap' van 200 op een grote stal en... meende 2000 koeien totaal of zoiets? In FS15 had ik er 2001 (A Cow's Odessey :+ ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
@MadMarky welke schluter? De 2500 of de 3000?

Zo net een grote lening aangegaan voor de Case axial flow 9240 met 13.7 m draper. Nu even een aantal caola velden oogsten om de schuld af te lossen. Ben benieuwd hoeveel de 4 velden opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Volgens mij de Supertrac 2500 VL. Heeft in ieder geval 240pk en vierwiel besturing. Is ook hard nodig voor zo'n slagschip met dubbellucht :+

Edit:
Ik merk sinds patch 1.4 dat de New Holland hakselaar erg schokkerig rijdt. Eerst ging maishakselen strak met 9-10km/u, maar na de eerste meters begint ie nu te schokken en te stoten en kom ik vaak op 6-8 km/u uit. Is het enkel de New Holland die nu vreemd doet is of geldt dit ook voor de andere hakselaars?

Edit 2:
Getest met een BigX 1150 en die doet het ook :(
Erg vervelend aangezien je steeds je cruisecontrol aan het bijstellen bent om dicht genoeg bij de hakselaar te blijven. Typisch Giants weer, ze fiksen twee dingen en introduceren ergens anders een nieuwe bug :/

[ Voor 76% gewijzigd door MadMarky op 22-06-2019 22:27 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

MadMarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:00:
Volgens mij de Supertrac 2500 VL. Heeft in ieder geval 240pk en vierwiel besturing. Is ook hard nodig voor zo'n slagschip met dubbellucht :+

Edit:
Ik merk sinds patch 1.4 dat de New Holland hakselaar erg schokkerig rijdt. Eerst ging maishakselen strak met 9-10km/u, maar na de eerste meters begint ie nu te schokken en te stoten en kom ik vaak op 6-8 km/u uit. Is het enkel de New Holland die nu vreemd doet is of geldt dit ook voor de andere hakselaars?

Edit 2:
Getest met een BigX 1150 en die doet het ook :(
Erg vervelend aangezien je steeds je cruisecontrol aan het bijstellen bent om dicht genoeg bij de hakselaar te blijven. Typisch Giants weer, ze fiksen twee dingen en introduceren ergens anders een nieuwe bug :/
Same here. Maar dan alleen als ik hem met een worker aan het werk zet. Als ik zelf rij geen problemen. Daarnaast kan je prima 2 Metaltech DB wagens achter de Krone hangen. Verlengde pijp eraan en gaan. Dan heb je 88000ltr. capaciteit.

https://www.farming-simul...od_id=130447&title=fs2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:00:
Typisch Giants weer, ze fiksen twee dingen en introduceren ergens anders een nieuwe bug :/
Er stond volgens mij sinds kort weer een vacature open voor een programmer daar :+

Maar het is wel jammer dat het ene gefixed word, andere bug erbij komt, bepaalde dingen al gewoon aangegeven worden die niet gefixed gaan worden door te weinig mankracht (texture fouten en bepaalde grafische glitches)....om nog maar niet te spreken over het geluid.... ugh.

Gisteren op m'n test map wat test runs gedaan met verschillende trekkers, omdat ik een keer iets wil in de 400PK range... maar het is allemaal droevig hoe die dingen klinken.

Eigenlijk zou iemand een crowdfunding moeten starten om de sound designer van FS17 'terug te kopen' voor FS19 >:) Voor een paar ton moet die toch wel terug willen komen? (meer budget naar de sound designer dan naar de rest van de game :P ). Dat zou wat zijn.

Maar het is en blijft jammer, goedlopende serie (vond ik), en dan plots met FS19 zoveel mis met de game.

Was mij overigens niet opgevallen met hakselen, maar ik rij dan meestal altijd zelf met de hakselaar en de helper in de trekker. Ben ook pas kort na 1.4 begonnen met hakselen (testrun in 1.3 niet echt grondig dus weet niet of de helpers daar ook zo reageerden), maar vond wel dat ze minder fijn reageren dan in FS17.
Daar volgenden de helpers je op een gepaste snelheid, hier zijn ze vreselijk traag met volgen als je een bochtje omgaat of niet meteen op volle snelheid vooruit gaat (je wacht even omdat de trailer anders wat te ver van de hakselaar komt, maar als je niet vol gas gaat wil de follower niet goed meekomen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb gisteren getest met de BigX 1180 hakselaar. Klinkt indrukwekkend bij starten en stationair, maar zodra je ermee gaat rijden blijft de motor in hetzelfde tempo doorgaan? Dat genagel ben je dan al vrij snel zat }:|

Het viel me verder wel op dat er gisteren veel mods een update hadden met "sound improvements". Heb verder nog niet echt iets gemerkt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op zondag 23 juni 2019 @ 19:15:
Heb gisteren getest met de BigX 1180 hakselaar. Klinkt indrukwekkend bij starten en stationair, maar zodra je ermee gaat rijden blijft de motor in hetzelfde tempo doorgaan? Dat genagel ben je dan al vrij snel zat }:|

Het viel me verder wel op dat er gisteren veel mods een update hadden met "sound improvements". Heb verder nog niet echt iets gemerkt.
'Improvements' eh... moet je wel een bepaalde grote hoeveelheid sterke drank of andere middelen hebben gehad maar anders.... :+

Nee, die improvments zijn net als de andere sound 'fixes' ; dom volume omhoog gooien, of enorm omlaag pitchen (meer bass) tot een punt dat de soundfiles helemaal vervormen.

Geluid van die hakselaars klopt voor geen meter, helemaal als je weet hoe ze in het echt horen te klinken (stationair misschien nog net, maar zelfs dat klinkt al niet echt zuiver, en machines zoals de New Holland FR hebben ze geen eens moeite gedaan om op te nemen, gewoon copy/paste van de CR combine).

Had met m'n 1.4 testrun ook nog weer alle hakselaars getest of bepaalde dingen gefixed waren (headers aansluiten bijvoorbeeld), maar nee. BigX 580 kan zelfs geen grasheader gebruiken van de BigX 1150, die in werkelijkheid dezelfde header gebruiken (past gewoon helemaal niet). Ook hebben ze niet de moeite gedaan om er een grasheader die wel past bij te leveren. Rostelmash (de standaard ingame) ook geen grasheader.
Meeste trailers kunnen ook (nog steeds) niet worden aangesloten. En mais headers past ook vaak maar 1 model, ondanks dat ze eigenlijk dezelfde aansluiting hebben, of (via een adapter) eigenlijk voor elke hakselaar horen te passen (dat kan dan weer niet, wat in werkelijkheid wel kan, maar graan headers voor combines passen wel overal voor wat in werkelijkheid dan weer niet kan ivm aansluiting van de aftakas... 8)7 ).

(rant over kan nog wel doorgaan maar word ook niemand beter van >:) ).

Zelf niet heel veel gedaan afgelopen dagen. Veld 10 geoogst, veld 10 gecultiveerd, veld 10 bemest, veld 10 ingezaaid, veld 10 weer bemest :P Af en toe even de BGA vullen.

Wel van die testruns gedaan op m'n testmap, gaat vaak veel tijd inzitten. Heb sinds de patch wel minder last van tearing (het is er nog wel, maar minder dan voorheen). Het extreme licht/donker (HDR effect noemden ze dat) is ook gelukkig iets minder geworden, soms keek je ergens heen werd beeld erg donker, andere keren zo fel licht dat alles heel flets leek, is nu allemaal iets beter (nog wel wat flets soms).

Dacht ook even dat stukken overslaan met de cultivator gefixed was maar... nee... toch niet (met de 12m variant, de kleintjes hebben er geen last van).

Valt me ook op dat de koeien bijna niks eten. Enige keer dat die balkes van voer kleiner worden is als er nieuwe koeien bij komen (kopen of reproduce). Heb ze volgens mij al 3 dagen niet hoeven voeren. Water drinken ze wel (veel). Moet wel dagelijks de boel schoon maken, wat raar is gezien ze praktisch niks eten :+
Heb nu 100 koeien (stal dus half vol), dan verwacht je toch wel dat ze behoorlijk wat zouden eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om het voedergebied van de kippen schoon te houden een NewHolland L218 skid steer loader gehuurd icm universele shovel. Werkt op zich best goed en het is met €35,000 geen heel duur dingetje.
Nadeel is de 18km/u max snelheid maar ik denk dat het ding toch nooit ver hoeft te rijden.
Goede keus om aan te schaffen of zouden jullie ergens anders voor gaan (een front loader of wheel loader bv)
Note: de enige front loader kost €60,000 en de enige wheel loader €175,000 (non-mod).
Beiden rijden wel 40km/u.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb in de vorige Farming Simulator zo'n skidsteer gehad, en vond die knap lastig rijden. Ding kan om z'n eigen as draaien, wat natuurlijk ook wel klopt met zo'n ding, maar vond het persoonlijk vervelend sturen (als je stuurt zoals met andere voertuigen schiet je vaak te veel door...misschien beetje lastig uit te leggen).

Maar goed, dingetjes zijn wel relatief goedkoop en voor beetje schoonmaak werk... waarom niet?

Was zelf eerst van plan de frontloader te halen (Kramer is dat volgens mij? zo'n groen ding), maar de buckets waren een beetje klein, en niet alles paste (test run gedaan op testmap, hele tijd geleden al, weet de fijne details allemaal niet meer). Dus toen toch maar voor de shovel gegaan (JCB, omdat ik ook de vaste mest in de strooier wil kunnen gooien en alvast voor de BGA).

Skidsteer kan overigens ook niet hoog genoeg komen met de bucket om mest in m'n Holmer te gooien :+

Vorige FS die frontloader veel gebruikt bij de schapen, boel schoonhouden en af en toe een wol pallet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap wat je bedoelt; zal proberen er rustig mee te rijden ;)

Nu ik ondertussen de 'cultivate 100ha' achievement heb denk ik dat ik mijn cultivator en seeder ga verkopen en er een twee-in-één machine (minimaal zo'n 12m breed) voor terug haal. Als ik weer kan cultiveren en zaaien in één go scheelt dat gewoon twee keer het hele veld op en neer rijden.
Nu moet ik na de harvest: cultiveren, zaaien, bemesten, wachten tot de radish de kop op steekt en dan nogmaals cultiveren en zaaien.
Als cultiveren en zaaien in één stap kunnen scheelt dat weer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zelf hou ik het nog wel bij de oogst > cultivate > bemest > zaai > bemest volgorde.

Later in de game ga ik denk ik net als voorgaande delen dan wat meer over op helpers (gewoon met een 3 , 4.5 of 6 M culticators/zaaimachine op de hef) om velden te bewerken.

Momenteel kan ik het zelf nog wel, 12m cultivator (schijveneg goed, komt op hetzelfde neer) en 12m zaaimachines.
De modellen die ik gebruik hebben geen drill (dus 'cultiveren' zaaien in 1 beweging doen ze niet). Maar volgens mij de modellen die dat wel doen (zijn van die Amerikaanse modellen volgens mij) zijn ook belachelijk veel PK's nodig, en zijn enorm lomp en lastig om over de weg te vervoeren (te groot en breed)...tenminste in de Duitsland map.

Ik vind ze persoonlijk niet zo mooi, ja je hebt je veld snel klaar maar, vind ze een beetje té groot :P .
(en dan waren er ook altijd nog mods met 50 of 100m brede zaaimachines / cultivators, zag er niet uit...)

Gisteren zelf geen FS gedaan, was wezen filmen bij het echte werk (gras hakselen) :+ en te laat weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik heb veel mais en na de oogst moet altijd geploegd worden. Ook heb ik daardoor veel vloeibare mest van de BGP. Mijn vaste volgorde is: oogsten -> bemesten -> ploegen -> bemesten -> cultiveren -> zaaien.
Cultiveren is hierbij niet strikt noodzakelijk maar vind het wat netter staan. Daarbij heeft de Schlüter met 12m cultivator dat klusje ook zo geklaard. Deze werkt veel sneller dan de zaaimachine die er direct achteraan rijdt.

Ik deed eerst het bemesten en cultiveren in één stap met de Zunhammer tank en een cultivator erachter, maar het irritante van die combinatie is dat een worker gewoon door blijft cultiveren terwijl de tank allang leeg is. Moet je altijd een oogje in het zeil blijven houden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Ik heb verplicht ploegen uitstaan niet m'n favoriete klusje zeg maar :P

Bemesten liet ik nooit door helpers doen (praat even weer over vorige FS delen), maar zaaien wel, en dan moest je een zaaimachine hebben zonder kunstmest, anders stopte die telkens met de melding dat de machine leeg was. En kunstmest laten kopen door de helper werd het geheel erg duur (helper betaal je ook per seconde, seeds ook, en dan kunstmest erbij, werd een groot veld inzaaien erg duur). Had ik buy-fuel ook uitstaan, kostte toen ook iets van 3 euro per liter (gelukkig in FS19 een stuk goedkoper).

Zat overigens te kijken, maar waar zit de 'trigger' voor het vullen bij de BGA? Bij veel gebouwen heb je van die zwart/gele vlakken waar je kunt vullen of legen, maar de mest ophalen bij de BGA zie ik eigenlijk geen plek.
(ik bedoel dus de mest ophalen, waar je de BGA met silage moet vullen zie ik wel uiteraard :+ ). Zie ook (nog) nergens staan hoeveel mest ik daar heb, of is dat net als uitbetalen pas aan het eind van de dag?

(heb nog geen dag-cyclus gehad met de BGA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had even de neiging om de economy op easy te zetten; als je af en toe een flinke machine of een groot stuk land koopt gaat je spaargeld er redelijk snel doorheen, zo duurt het wel even om aan die 10 miljoen te komen.
En toen stonden de soyabonen opeens op ruim €1.800/1000L. Laat ik daar nu net 115.000L van hebben, toch weer een lekker centje verdiend.
Volgens mij heb ik nu zo'n beetje alles wat ik nodig heb dus kunnen vrijwel alle inkomsten direct de spaarpot in. Voorlopig toch maar even afzien van easy mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Vullen bij de BGA doe je door met een geschikt voertuig onder de pijp te rijden, net als bij een voorraadsilo. Het menu dat je dan krijgt is de enige manier om de voorraad van de BGA te checken.

Nogal suf dat je de voorraad niet in het menu kunt zien, of desnoods door naast de tanks te gaan staan zoals bij FS17. Maar aangezien de BGA je eigendom moet zijn voordat je die kunt gebruiken was het voorraadmenu de enige juiste optie geweest imho.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Wat is jullie tip voor een beginnend boer als je start op farm-manager difficulty in Amerika?

Er zijn vast een ton aan youtube filmpjes te vinden, maar ik ben benieuwd naar jullie kijk erop!

Zijn er bijv. valkuilen waarvoor je moet oppassen als starter? Ik weet namelijk nog vrij weinig van het farming sim gebeuren maar ik wil er wel aan beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
flugelisoke schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:06:
Wat is jullie tip voor een beginnend boer als je start op farm-manager difficulty in Amerika?

Er zijn vast een ton aan youtube filmpjes te vinden, maar ik ben benieuwd naar jullie kijk erop!

Zijn er bijv. valkuilen waarvoor je moet oppassen als starter? Ik weet namelijk nog vrij weinig van het farming sim gebeuren maar ik wil er wel aan beginnen :)
Ik heb hier al eens een kort overzichtje gemaakt hoe ik begon qua materieel op de Amerikaanse map, maar het is geen doen om stap-voor-stap te beschrijven hoe alles precies gaat.
Alvast een tip is dat je de gebouwen die je al hebt kunt verkopen voor extra geld en ruimte. De voorraadsilo en het huis hebben daadwerkelijk een functie maar de rest kan in principe gewoon weg.

Ik zou zeggen probeer gewoon te spelen, lees wat terug in dit topic, kijk video's op Youtube en stel hier je vragen als je iets echt niet weet :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Sommige mods hebben wel eens een schoonheidsfoutje, maar wat ik nu weer aan m'n fiets heb hangen 8)7

Had het Ford Tractor Pack gedownload (beetje een zwak voor oud Ford spul) en was bezig gegaan met wat tractoren. Al snel bleek dat de dirt textures wat over de top waren. Na een net bemest veld ingezaaid te hebben zag m'n TW30 eruit alsof ie een duik had genomen in de mestsilo :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/laQbZsm7CxpyrwYlF2lzkAhQ/full.jpg

Maar na een ronde met de hogedrukreiniger kwam ie er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rHCLWUM3tw8MmOaefPvEWRzB/full.jpg
Ding lijkt wel gezandstraald :D

Helaas was de metallic look blijvend, dus heb hem maar verkocht en een gelijkaardige 8830 ervoor weer gehaald. Die gelukkig wat betere lak blijkt te hebben :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zat waarschijnlijk waterverf op :+

Ja, dat was wel heel extreem.

Heb zelf dirt op low gezet, omdat machines soms te snel smerig werden. Ging je een veldje gras schudden, waren je machines bruin van het zand.

En nu met de patch is concrete (beton) gefixed, maar voorheen als je zelf beton aanlegde op je boerderij werd het nog altijd als zandgrond gezien, en als je dus alleen al op het erf rondreed werden je machines al bruin van zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Ik speel farming simulator 19 in combinatie met Course Play. Alleen is de optie om een silo te vullen met gras, deze aan te rijden en te legen met bijvoorbeeld een shovel er nog niet. Weet iemand wanneer deze optie in Course Play beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Niet?
het gedrag wat jij benoemd is vele malen complexer dan gewoon op een vaste positie iemand volgen, wat courseplay wel kan. Courseplay is geen AI voor een zelfrijdende tractor, het zijn gewoon maar wat scripts :P

Daarbij is het vullen, verdelen en vastrijden van gras/mais in een bunker nogal specifiek werk, ik zou niet eens willen dat een helper dat voor me verstiert doet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet mijn Lemken Solitair 12 seeder en Horsch Joker 12 RT disc harrow verkocht en er voor €171.000 een Horsch EVO 12.375 seeder/cultivator voor in de plaats gekocht.
Na het oogsten gelijk in gebruik genomen en absoluut geen spijt van; prima machine met een fijne werksnelheid (18km/u), mooie werkbreedte (12m) en vrij lage eisen (320pk).
De Rapid A 600S hou ik ernaast voor de kleinere velden (<2ha).

*update
Ik zie dat het ding ook gelijk fertilized (viel me op doordat ik de worker auto-buy functie aan heb staan). Toch iets te snel geweest met het verkopen van de losse seeder en cultivator.
Ach ja, dan maar gelijk van de Oilseed Radish afstappen en een rondje extra met de bemester doen, scheelt ook weer een ronde growth wachten op oogsten. Of ik zou elke keer de auto-buy optie aan en uit moeten zetten maar geheid dat ik dat ga vergeten.

Ook voor een kleine 2 ton aan Sojabonen en 1 ton aan Canola verkocht. Zodra veld #12 met leuk spul is ingezaaid gaan we daar ook eens een bod op doen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 27-06-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Zit nu zelf te denken aan veld 15, mooi vlak stuk (voor gras, misschien mais voor de BGA).

Momenteel staan er bieten op, en ik heb geen rooier dus wacht nog wel even. Kan natuurlijk een rooier huren, maar het veld is te klein om het winstgevend te krijgen gezien de huur kosten van een rooier.

Meestal als ik een veld op het oog heb zetten ze er telkens gewassen op waar ik niks mee kan :P

Zelf ook wat gewassen verkocht, zit nu weer wat beter qua financiën (boven de 200K).

Heb ook nog altijd de planning het voetbal veld te kopen... omploegen en gewassen verbouwen >:)
(vrij goedkoop stuk grond). Zit net onder trainstation mill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veld #15 is wel een mooi stukje vlak veld ja :)

Mijn kippen hebben het ook prima naar hun zin, ze poepen het ene doosje eieren na het andere eruit :D
Vier (ingame) dagen geleden 2 haantjes en 13 kippen gekocht, inmiddels zijn dat al 18 kippen geworden.
In de hen is ruimte voor 400 stuks dus ze kunnen voorlopig nog even door blijven reproduceren ;)
Het voedergebied gelijk maar even van een fris laagje beton voorzien, toch een stuk makkelijker om te zien waar het vuil ligt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Ben helaas weer opnieuw begonnen omdat ik een paar domme keuzes genaakt had.

Nu valt het op dat de Steyr 6300 een best wel aardig geluid heeft in vergelijk met de andere tarctoren. Zijn er nog meer die een beetje goed klinken en zeker onder belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Nu online
Ik wil ook weer eens beginnen aan fs19. Alleen niet met de standaard mappen. Weet iemand een leuke map met niet te grote velden zoals in amerika. En hoe spelen jullie het? Met een verhaal of gewoon blind beginnen. Ik merk dat ik snel afhaak. Meestal zelfs al na de eerste oogst en dan begin ik elke keer weer opnieuw. Dus misschien met een verhaal ofzo dat ik het langer kan spelen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Weet iemand of het zin heeft om naast de BGA (Biogas Plant) nog andere gebouwen te kopen? Op Ravenport zijn bijvoorbeeld de percelen van de Biomass Heating Plant en het Restaurant ook gewoon te koop.

@Mikoe Kijk eens een beetje rond, er is bijvoorbeeld een Nederlandse map die vrij vlak is met niet al te grote velden. heb hem zelf nog niet gespeeld dus weet verder niet hoe de kwaliteit is. Verder probeer ik mezelf altijd een doel te stellen zoals grootschalige akkerbouw, veel koeien houden, etc waardoor het leuk blijft :)
Bij FS17 ben ik al eens een farm begonnen met alleen maar machines zoals deze >50 jaar geleden ook gebruikt werden. Super kleinschalig geneuzel in de marge maar best leuk om met de hand kleine stobaaltjes in de laadbak van je pickup te gooien :P
Helaas missen daar voor FS19 nog wat mods voor.

@StugIII de meeste tractoren uit mods hebben wel aardig geluid, maar de kwaliteit wisselt. Zeker het geluid onder belasting is lastig maar dat ligt ook aan de game engine.

[ Voor 68% gewijzigd door MadMarky op 01-07-2019 17:35 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
Nu toch iets raars aande hand. Voor patch 1.4 kon ik meerdere contracten doen met 1 geleende set apparatuur. Nu heb ik 3 aardappel contracten, maar mag de roooier maar op 1 veld gebruiken. De harvaster kan ik dan wel weer gebruiken voor meerdere velden. Vaag dit heb ik niet eerder meegemaakt. De apparatuur wordt voorgesteld door FS19.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Lijkt me eerder een (gedeeltelijk geslaagde) bugfix, aangezien je de geleende apparatuur maar voor één contract dient te gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik weer eens balen heb gemaakt en de prijs staat nog te laag dan sla ik ze altijd op ten zuiden van veld #17,
op dat mooie stukje grasveld naast het huis. Soms gaat dat goed en staan er mooie stapels balen netjes naast elkaar, soms gaat het mis en valt de boel om :+
En dan krijg je dus zo'n balenkerkhof:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65822308_2154751777995505_216775301600903168_o.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQkOPXq6cohFXfoIf9x1dhlfAWF4_xZcT44xmkiq7hNTiQvRTSbarVBZpPW_4eJCZKw&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=59948d183bb58ae71c8f8ce31713bf40&oe=5D7BA235

Gelukkig is de troep weer erg simpel op te ruimen met behulp van de FSX 63.72 bale colector ;)
Het voordeel van deze opslagplek: het is vrijwel naast de barn dus het laden en verkopen is echt zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik zet ze altijd onder een kapschuur, voordeel is dat de grond dan vlak is en de boel niet zo snel omtieft ;)

Een situatie zoals jij heb ik wel wanneer ik de Adurante wagen gebruik voor balen verzamelen. Dat ding kiept ze gewoon van zich af en dat geeft geen mooie stapels. Inmiddels heb ik het ding maar vervangen voor hetzelfde model wat jij ook gebruikt, ook omdat die Adurante eigenlijk nogal een cheat is (spotgoedkoop en balen worden op magische wijze geladen als je in de buurt komt).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kapschuur heb ik ook naar zitten kijken maar ondanks dat ik best wat grond in bezit heb, heb ik nog niet echt een geschikte locatie gevonden om zo'n ding neer te zetten. Te dicht bij een akker is geen optie omdat werkers dan vrij snel in de problemen geraken en iets verder van de akkers mag ik vaak niets neerzetten.
Eigenlijk zou ik een mooi vlak stuk grond moeten kopen om daar een complete boerderij (schuren, farmhouse, silo's, dierenverblijven etc) op te bouwen.
Wellicht als ik veld #12 koop dat ik veld #20 daarvoor op ga offeren. Dat veldje ligt redelijk centraal en is qua grootte (1ha) prima.

*update
Zojuist een Kärcher hogedrukreiniger gekocht. Waar slaat het op dat ik dat ding niet rond kan rijden; er zitten immers wieltjes onder :/

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 02-07-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Had een 'verloren' dag in Farming Simulator. In de ingame ochtend nog wat gras binnen kunnen halen, daarna regen...regen...meer regen, regen, en regen. Fast forward, maar regen hield niet meer op die dag.
En als het regent, werken 's avonds veel lampen niet meer, dus op de boerderij en in het huis was het stikke donker :P (sommige lichtpunten langs de weg deden het nog wel). Oude boerderij natuurlijk, kan de bekabeling niet tegen vocht.

Dus, nacht maar geskipped, gelukkig 's ochtends droog dus meteen de combine voor de dag gehaald en dan de gewassen maar binnen halen. Als ik withering (verdorren) aan had staan had ik een behoorlijke schadepost gehad met die regen denk ik, gelukkig laat ik dat maar uitstaan, dag niet oogsten is al duur zat.

Heb veld 15 nu gekocht, staan nu oats op, niet een geweldig winstgevend gewas, maar kan het tenminste oogsten (voor bieten/aardappels moet je spul huren, gezien het formaat van het veld is dat niet winst gevend).
Graslap eromheen is iets kleiner dan verwacht, moet je eigenlijk dat stuk grond eronder er ook bij kopen (staat geen veld op, is alleen eh...gewone grond), maar dat is net zo duur als de grond met veld 15 erbij, dus voorlopig nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nemesizz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:49:
(...) moet je eigenlijk dat stuk grond eronder er ook bij kopen (staat geen veld op, is alleen eh...gewone grond), (...)
Dit heb ik je vaker horen zeggen, maar je kunt dus ook gewoon stukken grond die géén akker zijn kopen? Nooit op gelet eigenlijk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Dit heb ik je vaker horen zeggen, maar je kunt dus ook gewoon stukken grond die géén akker zijn kopen? Nooit op gelet eigenlijk :D
Die Biogas plant is er een mooi voorbeeld van, wat ook meteen als voordeel oplevert dat je daar silage kunt verkopen en er mengmest voor terug krijgt. Ook is het handig om stukken land met bos te kopen voor als je aan bosbouw wilt gaan doen :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer wat geleerd :)
Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:49:
[...]

Ja, want als je bijvoorbeeld bomen wilt kappen, moet je ook eerst de grond kopen tegenwoordig.

Je kunt er uiteraard zelf velden maken, worden alleen niet als veldnummer op de kaart aangegeven.
(voetbalveld omploegen bijvoorbeeld >:) )

*edit*
Zitten overigens ook behoorlijk zinloze stukken grond bij. Helemaal rechts in de kaart, kun je kopen, maar je kan er eigenlijk met goed fatsoen niet komen vanwege de rivier die er tussen loopt en bergen. Of je moet de gok wagen en over de treinrails gaan, maar dan nog zit je met bergen en dergelijke.

Kasteel is ook lekker zinloos vind ik, kost dik 3M en qua grond kun je er bijna niks mee (in testmap geprobeerd die berg weg te krijgen, mocht niet :'( :+ ).

[ Voor 32% gewijzigd door Nemesizz op 03-07-2019 13:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46
Nemesizz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:49:
Had een 'verloren' dag in Farming Simulator. In de ingame ochtend nog wat gras binnen kunnen halen, daarna regen...regen...meer regen, regen, en regen. Fast forward, maar regen hield niet meer op die dag.
En als het regent, werken 's avonds veel lampen niet meer, dus op de boerderij en in het huis was het stikke donker :P (sommige lichtpunten langs de weg deden het nog wel). Oude boerderij natuurlijk, kan de bekabeling niet tegen vocht.

Dus, nacht maar geskipped, gelukkig 's ochtends droog dus meteen de combine voor de dag gehaald en dan de gewassen maar binnen halen. Als ik withering (verdorren) aan had staan had ik een behoorlijke schadepost gehad met die regen denk ik, gelukkig laat ik dat maar uitstaan, dag niet oogsten is al duur zat.

Heb veld 15 nu gekocht, staan nu oats op, niet een geweldig winstgevend gewas, maar kan het tenminste oogsten (voor bieten/aardappels moet je spul huren, gezien het formaat van het veld is dat niet winst gevend).
Graslap eromheen is iets kleiner dan verwacht, moet je eigenlijk dat stuk grond eronder er ook bij kopen (staat geen veld op, is alleen eh...gewone grond), maar dat is net zo duur als de grond met veld 15 erbij, dus voorlopig nog even niet.
Dat zijn de irritante dingen in het spel ja. Ook keer gehad dat mijn gewas klaar was en er en high demand was. Tegen de tijd dat het droog was, was de high demand voorbij.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 11:05
Raden jullie een stuur en joystick aan of is het perfect speelbaar zonder op pc?

Ben aan het denken om spel te kopen en twijfel wat omdat ik niet weet wat ervaring zonder is... Ben een totale newbie 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
FightingFalcon schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 20:16:
Raden jullie een stuur en joystick aan of is het perfect speelbaar zonder op pc?

Ben aan het denken om spel te kopen en twijfel wat omdat ik niet weet wat ervaring zonder is... Ben een totale newbie 😀
Kun je beter eerst zonder proberen (als je nog geen stuur/joystick/controller hebt), en later evt nog bijkopen. Goeie stuurtjes zijn niet echt goedkoop...en de goedkope zijn vaak van droevige kwaliteit.

Persoonlijk zelf zou ik niet meer zonder stuur en joystick kunnen of willen.
Ooit eens uitgeprobeerd in FS2013, en nooit meer terug zonder stuur :P Pas laat in FS17 ook een joystick erbij voor voorladers en dergelijke, en dat werkt een heel stuk fijner dan op toetsen drukken.

Maar, ik had een stuur 'liggen' (m'n broer ooit gekocht voor racegames, werd later nooit meer gebruikt, en "ach, kan wel eens kijken hoe dat werkt in farming simulator") , maar zou niet op voorhand een duur stuur kopen, voor een game om eerst te kijken of het wat is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Speel het met keyboard en soms met joystick, is helemaal prima te doen. Heb wel een stuur en pedalen maar gebruik die enkel voor racegames. Heb het even geprobeerd met FS maar zie de meerwaarde niet zo. Joystick is handig als je veel met voorladers en dergelijke wil doen, maar ook dat kan prima met keyboard en muis.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel (uiteraard) met controller en dat werkt vaak meer dan prima.
Behalve in het geval van het bedienen van handtools zoals de kettingzaag of de hogedrukspuit, dat gaat niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
Nemesizz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:11:
[...]

Kun je beter eerst zonder proberen (als je nog geen stuur/joystick/controller hebt), en later evt nog bijkopen. Goeie stuurtjes zijn niet echt goedkoop...en de goedkope zijn vaak van droevige kwaliteit.

Persoonlijk zelf zou ik niet meer zonder stuur en joystick kunnen of willen.
Ooit eens uitgeprobeerd in FS2013, en nooit meer terug zonder stuur :P Pas laat in FS17 ook een joystick erbij voor voorladers en dergelijke, en dat werkt een heel stuk fijner dan op toetsen drukken.

Maar, ik had een stuur 'liggen' (m'n broer ooit gekocht voor racegames, werd later nooit meer gebruikt, en "ach, kan wel eens kijken hoe dat werkt in farming simulator") , maar zou niet op voorhand een duur stuur kopen, voor een game om eerst te kijken of het wat is of niet.
Welk stuur en joystick zouden jullie aanraden ? Ik lees op vele plaatsen dat die special designed saitek/logitech combo toch wel te wensen overlaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 21:38

Vos

AFCA

Dat ding schijnt heel crappy aan te voelen. Alleen het paneel is wellicht nog een optie.

Een degelijk wiel plus pedalen is prima. Daarnaast heb ik een Logitech Attack 3 (frontloader bediening) en gebruik ik mijn iPad als button box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
Vos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:23:
Dat ding schijnt heel crappy aan te voelen. Alleen het paneel is wellicht nog een optie.

Een degelijk wiel plus pedalen is prima. Daarnaast heb ik een Logitech Attack 3 (frontloader bediening) en gebruik ik mijn iPad als button box.
Dat ipad verhaal lijkt me zeker zo interessant. Eens kijken of er ook iets bestaat voor Android, heb nog een oude tablet liggen ...

1 joystick is voldoende ? Lees ergens dat ze er ook 2 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Mensen met 2 joysticks zijn vaak de (fanatieke) bosbouwers, die apparaten hebben veel axis (asses) en dan zijn 2 joysticks handiger ipv meerdere functies onder triggers te zetten. Bovendien, hebben veel van die apparaten in het echt ook 2 sticks dus soms ook beetje roleplaying / realisme toevoegen.

Meeste dingen (voorladers en dergelijke) zijn prima te bedienen met 1 joystick.

Saitek spul is niet geweldig qua bouw kwaliteit. Sidepanel schijnt nog wel te willen (wel plastic fantastic), maar het stuur is best low quality als ik reviews lees.

Goed/degelijk stuurwiel is vaak ook duur, gaan meestal vrolijk over de 200 of 250 euro heen.
Nu verdiep ik me niet zo heel veel in stuurwielen (heb er immers 1 die al jaren prima werkt... pedalen soms wat kuren maar stuur zelf prima), maar zijn vast wel uitgebreide reviews over te vinden. Alleen denk ik dat je bij de meeste stuurwielen onder de racegames moet kijken, terwijl de Saitek duidelijk gericht is op het 'farming simulator' publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Om nog even op grond en bouwen terug te komen: ik speel veel op Ravenport en de BGA is daar echt een ideaal punt om te hebben. Er zitten aan weerszijden redelijke lappen vlakke grond waar voldoende ruimte is voor extra bebouwing. Ik heb aan de oostkant een grote kapschuur voor machines langs het hek gezet samen met een schuurtje voor machine onderhoud. Aan de westkant heb ik alle bomen gekapt en daar staat nu een grote koeienstal in de loze punt tussen de BGA en de weg naast veld 12 :)
De BGA zelf is een mooie bron voor mengmest en silage en er zijn veel velden onder handbereik, waaronder veld 8 welke de grootste is van de map.

Ben ooit rechtsonder op de kaart begonnen, maar alles wat ik daar heb staan is in verhouding een beetje voor de hobby ;) (huis, 4 velden, kleine koeienstal, paar paarden, kleine silage bunker).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag een sheep pasture (incl 10 schapen) en een pig pasture (incl 10 varkens) gekocht en naast de kippen pasture gezet op het stuk land naast veld #10.
Wel eerst even het land afgevlakt zodat het plaatsen geen problemen opleverde.
Gelijk een broodnodige watertank en water trailer gekocht.
De kippen voer ik met zakken kippenvoer uit de shop, zoveel eten die beestjes toch niet.
De schapen voer ik met grasbalen uit de shop (handig op te halen met de bale collector!). Stuk makkelijker dan zelf gras gaan groeien en zelf balen kweken. En net als de kippen valt het best wel mee hoeveel ze eten.
De varkens eisen een iets andere aanpak. Had ze eerst een zestal pallets varkensvoer uit de shop gegeven maar dat wordt een érg duur geintje. Dus een kleine kieptrailer gekocht welke ik vul met restanten uit de silo en/of van oogstcontracten.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/65750700_2157471601056856_807907121021583360_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_oc=AQlJOpdT37c-zd0JT7Pb1ym2mTG3iuVP4_6jyKcR3bJQ0uBbXHeEEJXJslmGHrOa27w&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=b2baf718934e284194d8185c82172554&oe=5DAC962D

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 04-07-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:38:
[...]
Stuk makkelijker dan zelf gras gaan groeien en zelf balen kweken. En net als de kippen valt het best wel mee hoeveel ze eten.
[...]
Wat staat daar overal om je stallen heen dan :P
Ik zou toch op z'n minst een simpele grasmaaier halen om al dat gras aan de schapen te kunnen voeren, scheelt je weer in aanschaf van balen. In FS13 had ik daarvoor een kleine zelfrijdende maaier met opvangbak, zoiets is vast wel als mod te vinden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal niet aan gedacht!
Ik ga maar eens kijken voor een kleine maaier en windrower dan.

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 04-07-2019 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dit is misschien wel een leuke voor je ;)
Case IH 235 lawn tractor

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Mijn koeien hebben nu al 4 dagen praktisch niks gegeten. Alleen stro en water verbruiken ze veel per dag, maar gras en hooi.... nope. Volgens mij bewegen die balkjes alleen maar als er vee bij komt (ik vergeet telkens de exacte getallen bij te houden, maar qua voer gaat er volgens mij echt amper wat vanaf per dag).

Gras bezigheden vind ik juist wat van de leukste dingen om te doen. Al zijn silagebalen wel wat veel werk (wikkelen per baal gaat wat langzaam, en als je er dan 40 op een veld hebt liggen...).

In de modhub staat ook nog zo'n leuke Fortschritt maaier, maait meteen op zwad. Als ik de BigM niet had gekocht had ik die denk ik wel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik heb ook al een tijdje die Fortschritt in gebruik na een tip van @Player1S. Best een leuk ding maar er zijn alsnog 3 werkgangen nodig voor hooi (maaien, schudden, op zwad leggen) omdat het zwad van het schudden net te breed is voor de balenpers. Daarbij kan een helper helaas alleen het maaien doen, schudden en dergelijke snapt ie niet.
Voor gras is het een mooi ding, voor hooi ook een goedkope optie maar wel wat bewerkelijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren alle mods even vluchtig doorgelopen en heb deze niet gezien, is het een pc only mod?

Het mooiste zou zijn als je zelf afrastering kunt plaatsen en je vee op een stuk land naar keuze zou kunnen laten grazen. Als dan het gras op is verplaats je ze naar een ander stuk land zodat het gras weer kan groeien.

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 05-07-2019 11:30 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste