[Multi] Farming Simulator 2019 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 21:46
dvdkiwi schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Ik heb gisteren alle mods even vluchtig doorgelopen en heb deze niet gezien, is het een pc only mod?

Het mooiste zou zijn als je zelf afrastering kunt plaatsen en je vee op een stuk land naar keuze zou kunnen laten grazen. Als dan het gras op is verplaats je ze naar een ander stuk land zodat het gras weer kan groeien.
yup dat is een pc only mod. console mods staan alleen maar op https://www.farming-simul...ds.php?lang=en&country=nl en niet op andere site`s

wat betreft de afrastering en koeien in andere stukken land dit zie ik niet in game komen veelste veel werk voor Giants. en als mod zou het sowieso pc only zijn. maar ik zie het niet in game komen
Nemesizz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:50:
Mijn koeien hebben nu al 4 dagen praktisch niks gegeten. Alleen stro en water verbruiken ze veel per dag, maar gras en hooi.... nope. Volgens mij bewegen die balkjes alleen maar als er vee bij komt (ik vergeet telkens de exacte getallen bij te houden, maar qua voer gaat er volgens mij echt amper wat vanaf per dag).
heb je ze ook gemengd rantsoen gegeven?

want ze zijn altijd water en stro nodig daarnaast kun je kiezen tussen gemengd rantsoen of gras en hooi beide is niet nodig

gemengd rantsoen geeft 100% effectiviteit
aleen
hooi/ kulvoer 75%
gras 25%
samen geeft dit ook 100%

echter als er gemengt rantsoen voor de koeien ligt blijven de andere 2 ongebruikt

[ Voor 33% gewijzigd door hjvg op 05-07-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23
@hjvg Ik gebruik alleen gras en hooi omdat ik al wist dat gemengd dat ze die andere 2 niet meer eten (en vind beetje gras maaien en hooien leuk om te doen). Maar zelfs dat eten ze amper. Water en stro gaat wel iedere dag veel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Nemesizz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:59:
@hjvg Ik gebruik alleen gras en hooi omdat ik al wist dat gemengd dat ze die andere 2 niet meer eten (en vind beetje gras maaien en hooien leuk om te doen). Maar zelfs dat eten ze amper. Water en stro gaat wel iedere dag veel vanaf.
als de voedings balken vol zitten zou je genoeg moeten hebben voor 7 dagen en dan zou het op moeten zijn.

ik meende dat stro en water ook zo was maar misschien lijkt het sneller omlaag te gaan bij die 2 omdat er in verhouding minder van in zit. of heb je een farm mod waar misschien wat aangepast is in de voeding voor dieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
hjvg schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:02:
[...]

als de voedings balken vol zitten zou je genoeg moeten hebben voor 7 dagen en dan zou het op moeten zijn.

ik meende dat stro en water ook zo was maar misschien lijkt het sneller omlaag te gaan bij die 2 omdat er in verhouding minder van in zit. of heb je een farm mod waar misschien wat aangepast is in de voeding voor dieren?
Nee, gebruik geen aparte mods voor dat soort dingen, allemaal nog game-default.

Weet ook niet of er wat van terug te vinden is in XML files hoeveel koeien eten/drinken per dag, want stro en water gaan wel snel erdoor. Is inderdaad in verhouding minder veel dan voer (maximaal aantal liters wat je kan vullen), maar voor mijn gevoel eten ze nu wel erg weinig.
Heb nu 104 koeien, maar al 4 dagen niet hoeven voeren (misschien al 5 zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hjvg schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:36:
[...]

heb je ze ook gemengd rantsoen gegeven?

want ze zijn altijd water en stro nodig daarnaast kun je kiezen tussen gemengd rantsoen of gras en hooi beide is niet nodig

gemengd rantsoen geeft 100% effectiviteit
aleen
hooi/ kulvoer 75%
gras 25%
samen geeft dit ook 100%

echter als er gemengt rantsoen voor de koeien ligt blijven de andere 2 ongebruikt
Serieus, werkt dit zo? In FS17 had je altijd alles nodig (water, gras, hooi/kuilvoer, stro, mengvoer) anders kelderde hun health en was je eeuwen bezig om die beestjes weer productief te krijgen.
Maar nu in FS19 hebben ze dus genoeg aan water, stro en mengvoer? Of water, stro, kuilvoer en gras? Dat laatste scheelt weer gedoe met die aparte wagen om mengvoer te maken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
MadMarky schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:39:
[...]

Serieus, werkt dit zo? In FS17 had je altijd alles nodig (water, gras, hooi/kuilvoer, stro, mengvoer) anders kelderde hun health en was je eeuwen bezig om die beestjes weer productief te krijgen.
Maar nu in FS19 hebben ze dus genoeg aan water, stro en mengvoer? Of water, stro, kuilvoer en gras? Dat laatste scheelt weer gedoe met die aparte wagen om mengvoer te maken.
ik weet 99% zeker dat dit ook in fs 17 zo was
want in gemengd rantsoen zit hooi, stro en kuilvoer (doe ik even uit mijn hoofd)

zou ook raar zijn dat je het 2x allemaal zou moeten voeren doe je in het echt ook niet. maak je ook een gemengd rantsoen en dat is het.

wat ik wel kan herinneren van fs17 maar dat is volgens mij nu nog steeds zo als je in een multiplayer server gaat (singel player nooit gespeeld maar kan het zelfde zijn) het ongeveer 5min duurt voor hij de goede waardes weergeeft in het menu

[ Voor 14% gewijzigd door hjvg op 05-07-2019 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky In FS17 aten ze ook geen gras/hooi meer als je TMR (Total Mixed Rations, ofwel mengvoer) gaf. Mede ook de reden dat ik dat nooit deed daar (m'n broer wel, en dan had je geen bal meer aan je gras voor stalvoeren).

Ik neem wel genoegen met 75% production rate, had ik in de vorige FS ook altijd.

Heb het vage vermoeden dat het ineens bij patch 1.3 drastisch minder werd, want eerst gingen de balkjes redelijk naar beneden als je bijvoorbeeld de nacht skipte. Goed, had toen ook minder koeien (dus minder voor totaal in de voerbakken) dan valt iedere hap eruit misschien meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Ik merkte wel dat als je TMR voerde in FS17, dat dan niet alleen je TMR balk gevuld werd maar ook je hooi/kuilvoer balk. Neemt niet weg dat die ook gewoon mee daalde met de TMR.
Vers gras bleven ze gewoon eten, dat moest ik heel regelmatig aanvullen.

[ Voor 17% gewijzigd door MadMarky op 06-07-2019 00:55 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb hier nog een screenshot van toen ik bezig was om op Ravenport de punt naast de BGA vrij te maken van bomen, zodat ik daar m'n koeienstal neer kon gaan zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jFQG5sXSuyrJc4CBMDimzMNq/full.jpg
Ben normaal niet zo van de bosbouw maar heb hier wel een aardige setup.
Een houtversnipperaar voor de kleinere takken, die alles in zo'n itrunner container blaast. De grote stammen pak ik daarna met de shovel op een itrunner boomstambak die net buiten beeld staat. De stobbenfrees links zorgt er daarna voor dat het land vrij is voor bebouwing. Heeft me alles bij elkaar toch wel €60K opgeleverd aan hout :)

Staat nu een grote koeienstal op, incl toegangsweg, een erf en opslag voor balen. Zal binnenkort eens screenshots maken van de laatste staat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:11
Gisteren een mowing/baling contract gedaan (nou ja, getracht te doen).
Na het maaien ben ik er gelijk met de windrower overheen gegaan en heb er bales van gemaakt, de stap met de tedder heb ik dus gemist. De reden is omdat ik er vanuit ga dat als ik machines huur voor het contact, ze op volgorde bij de shop staan. De tedder staat heel onlogisch tussen de balenmaker en de balen collector in waardoor ik deze over het hoofd gezien heb.
Het hele contract is daarom nooit verder geraakt dan 20%. Wel heb ik de balen kunnen verkopen (opbrengst ging direct naar mijzelf) maar ook daar liep het percentage niet verder van op. En het mooiste is nog wel dat toen ik het contract zelf beëindigde er exact €0 euro in rekening werd gebracht, ondanks dat ik alles gemaaid had en zelfs al een deel verkocht had.
Het is dus een handige manier om gratis aan grasbalen te komen; ik heb er nu zo'n 8 extra naast mijn schapenstal staan :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb nu een dagje het gras in m'n stal in de gaten gehouden (vulling van de voerbakken bedoel ik dan uiteraard), en in de hele dag nu (begin tegen 8 of 9 uur, zit nu laat in de middag na 16:00) en er is nog géén 1 liter voor vanaf gegaan, helemaal niks noppes.

Hooi en stro dan weer niet in de gaten gehouden... daar de getallen maar opschrijven voordat ik de nacht skip.
Echter, staan er weer 2 of 3 koeien op het punt te her produceren, en dan gaat er altijd wel voer vanaf dus zal de meting niet accuraat zijn.

Had al het vermoeden dat ze geen gras meer aten (wist het! koeien eten vlees! >:) ) , maar lijkt dus ook echt op dat ze geen gras meer eten.

Volgende (ingame) dag even de getallen opnemen en kijken hoeveel ze van de rest opeten (water en stro gaat er altijd duidelijk wel meerdere liters vanaf per dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb er ook eens naar gekeken en zolang je ze TMR (mengvoer) aanbiedt eten ze geen vers gras en hooi/kuilvoer. Water en stro blijven ze altijd gebruiken.
Stro levert je vaste mest op en geeft een 10% bonus op productiviteit. Alleen gras en kuilvoer aanbieden ipv TMR kost je 20%, dus zonder mengvoer kun je maximaal op 80% productiviteit komen. Correct me if i'm wrong :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nemesizz schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:20:
Had al het vermoeden dat ze geen gras meer aten (wist het! koeien eten vlees! >:) ) , maar lijkt dus ook echt op dat ze geen gras meer eten.
Gooi eens een stuk vee door je hakselaar en dump de uitkomst in hun voerbak >:)

Mijn 12 kippetjes hebben inmiddels al 12 nieuwe kippetjes geproduceerd, mijn 10 schapen 1 nieuw schaapje en mijn 10 varkens nog niets maar die doen er dan ook 96 uur over.
Wel mooi dat de reproductietijd snel korter wordt naarmate ze zich reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:24:
Heb er ook eens naar gekeken en zolang je ze TMR (mengvoer) aanbiedt eten ze geen vers gras en hooi/kuilvoer. Water en stro blijven ze altijd gebruiken.
Stro levert je vaste mest op en geeft een 10% bonus op productiviteit. Alleen gras en kuilvoer aanbieden ipv TMR kost je 20%, dus zonder mengvoer kun je maximaal op 80% productiviteit komen. Correct me if i'm wrong :)
Ik gebruik geen TMR en zit dus ook op die 80% (79% volgens de game), vind dat wel prima. Maar zelfs nu eten ze geen gras. Hooi moet ik nog bijhouden die balkjes worden volgens mij wel minder maar is nog erg weinig per dag.

Krijg alleen aankomende (game) nacht een koe of 2 erbij dus kloppen m'n getallen niet meer (nieuw vee gaat het voer er altijd iets vanaf).

@dvdkiwi Dat zou wat zijn, maar vanwege de Pegi 3 rating kan dat niet ;)
Je kan ook geen dieren naar de slacht brengen (paarden >:) ), het is al heel wat dat ze in dit deel herbicide (oh jee!!! vergif!) toegestaan hebben (voorgaande delen was vergif uit den boze).

Had misschien wel leuker geweest, dat je producten ook naar een plek brengt wat een beetje klopt zeg maar. Nu breng je melk naar de Grainmill... of naar het trainstation. Had leuker geweest als je een zuivelfabriek had waar je het heen kon brengen (was in... FS2013 geloof ik wel). En bijvoorbeeld varkens naar de slager (maar dat ligt weer politiek gevoelig).
In FS17 in de Sosnovka map, kon je ook graan naar een bakkerij brengen en eieren naar een winkeltje, nu zijn het allemaal een beetje niets zeggende dump plekken (kun je wel custom maps doen waar het wel is, maar zit nu al ver in deze en start niet zo snel opnieuw dan).

Goed, ik derail weer een beetje, zijn weer minor details maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:51
Een verhuis-mod zou wel gaaf zijn eigenlijk. Geen idee of dat technisch mogelijk is maar toch. Heb daar laatst ook al eens over zitten denken toen ik een nieuw spel in Felsbrunn startte nadat ik in Ravenport al het land had gekocht en zo'n beetje alle machines kon kopen welke ik wilde hebben.

In het begin in een nieuw spel voelt alles dan ontzettend kneuterig aan. Geen batterij aan 500pk trekkers meer maar 2 van rond de 150pk op lening. Geen supersonische harvester meer maar een instapmodelletje. Ik merk wel dat het starten gevoelsmatig nu sneller gaat, ook al heb ik de moeilijkheidsgraad omhoog gegooid. Je weet beter welke gewassen handig zijn en wat opbrengen en vooral ook welke contracts interessant zijn. Op een beginnende boerderij kun je met de contracts toch een behoorlijke cashflow genereren door contracts inclusief machines te nemen.

Misschien in de toekomst nog een keer een nieuw spel starten en dan zonder geld beginnen, niets lenen en in het begin enkel contracts uitvoeren. Iets realistischer, al zijn de bedragen wel hoog ten opzichte van real life. Maar goed ook, anders was je zo tientallen jarig bezig om je boerderijtje een beetje draaiend te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Iemand een idee hoe ik vierkante straw bales om kan zetten naar bedding voor koeien/varkens? Ik heb zojuist de DE250 SSL gekocht maar die is voor ronde bales (wederom erg handig dat ze dat er even bij vermelden).
Ik kan ook wel eeb loading wagon gaan kopen maar die zijn met zo'n €50.000 vrij duur. Ter vergelijking: de DE250 SSL kost €2.100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Die DE250 is voor aan een verreiker of bobcat? Daar passen ook gewoon viekante balen in hoor. Het is niet de bedoeling, maar het kan wel :p

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Hij is voor de skid steer loaders.
Heb geprobeerd er een rechthoekige baal in te krijgen maar krijg het niet voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:59:
Heb geprobeerd er een rechthoekige baal in te krijgen maar krijg het niet voor elkaar ;)
Heb je wel echt een strawbale en niet perongeluk een haybale? (hooi ipv stro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het is echt een strawbale ;)
Hadden ze maar zo'n zelfde machine gemaakt voor vierkante balen... of ik zou een ronde balenmaker moeten aanschaffen en per oogst een stuk of 5 ronde balen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
dvdkiwi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:59:
Hij hoeft er ook niet helemaal in, de baal er schuin bovenop parkeren is genoeg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat was ik aan het proberen. Maar de physics van FS19 zijn dermate apart dat ik soms de hele machine op zijn kant trek als ik de balenspike uit de baal trek :P

Heb nu op een hele rare manier, half op de baal staand/hangend, toch straw bedding bij de varkens gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 10-07-2019 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:39:
Dat was ik aan het proberen. Maar de physics van FS19 zijn dermate apart dat ik soms de hele machine op zijn kant trek als ik de balenspike uit de baal trek :P

Heb nu op een hele rare manier, half op de baal staand/hangend, toch straw bedding bij de varkens gekregen.
Dan heb je de oude FS delen nog niet gezien >:)

Bosbouw in FS15: probeer een boomstam in de shredder te doen, vliegt je hele machine door de lucht vanwege de physics. Of een container achterop je vrachtwagen zetten die net niet paste, kon je ook vliegen (vloog je al draaiend door de lucht, compleet onbestuurbaar).

Meeste FS delen voor... 15 of 17: bale explosions! Balen stapelen had het rare effect dat ze dan plots 'ontploffen' en door je hele map vlogen.

Gisteren even paar voertuigen uit de modcontest geprobeerd. Kleine Ford trekker (weet model nummer niet meer... ) ziet er mooi uit, maar helaas geluid niet zo goed. Wel van een echte Ford opgenomen, maar het 'looped' niet goed, je hoort telkens dat het fragment opnieuw afspeelt. Nu heb ik ook niet zoveel werk voor zulke kleine trekkers, maar toch even uitgeprobeerd.

En de Fortschritt hakselaar. Van dezelfde maker als van die Fortschritt maaier (FS17, en eerder dit jaar ook voor FS19). Model is weer goed gemaakt, geluid ook vrij goed (al gaat het van start > stationair, en stationair > stop niet soepel over). Bereik van de pijp is niet zo ver, dus je moet erg dicht naast de hakselaar rijden, of een klein karretje erachter doen.

Als je nog geen hakselaar hebt, en een 'goedkoop' instappertje wil, is het zeker een leuk apparaat.
Ik heb nu zelf al de (mod) Rostelmash, maar anders zou ik denk ik ook die Fortschritt gebruiken, leuk apparaat. Misschien later in de game er voor de fun bij kopen (voor stalvoeren ofzo...oh nee wacht, koeien eten geen gras meer :+ ).

Zat ook nog wel een gedetailleerde Duitse map bij, m'n broer had die even uitgeprobeerd en zag er wel mooi uit. Maar.... kan eigenlijk niet veel zin krijgen om weer helemaal opnieuw te beginnen (kun je wel geld cheaten en dezelfde voertuigen kopen, maar dat is toch niet zo leuk als alles zelf opgebouwd te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Gisteren even paar voertuigen uit de modcontest geprobeerd. Kleine Ford trekker (weet model nummer niet meer... ) ziet er mooi uit, maar helaas geluid niet zo goed. Wel van een echte Ford opgenomen, maar het 'looped' niet goed, je hoort telkens dat het fragment opnieuw afspeelt. Nu heb ik ook niet zoveel werk voor zulke kleine trekkers, maar toch even uitgeprobeerd.
Zeker de Ford 6810 van mattxjs? Best een aardig ding, maar hij heeft bepaalde dingen wat afgeraffeld (interieur, geluid) om op tijd klaar te zijn voor de contest. Komt binnenkort nog een update van.
En de Fortschritt hakselaar. Van dezelfde maker als van die Fortschritt maaier (FS17, en eerder dit jaar ook voor FS19). Model is weer goed gemaakt, geluid ook vrij goed (al gaat het van start > stationair, en stationair > stop niet soepel over). Bereik van de pijp is niet zo ver, dus je moet erg dicht naast de hakselaar rijden, of een klein karretje erachter doen.

Als je nog geen hakselaar hebt, en een 'goedkoop' instappertje wil, is het zeker een leuk apparaat.
Ik heb nu zelf al de (mod) Rostelmash, maar anders zou ik denk ik ook die Fortschritt gebruiken, leuk apparaat. Misschien later in de game er voor de fun bij kopen (voor stalvoeren ofzo...oh nee wacht, koeien eten geen gras meer :+ ).
Je zult altijd nog hooi nodig hebben voor je mengvoer ;)

Die Fortschritt machines zijn mooie instappers, maar ondanks het grote prijsverschil wordt m'n maaier binnenkort wel vervangen door een BigM en een aparte schudder/hark. Heb steeds meer grond en vooral het schudden en harken kost gewoon veel teveel tijd als je dat met één zwad per keer moet doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky Is die 6810 denk ik ja. Ondanks een paar puntjes toch wel een van de betere van de modcontest vond ik. Sommige modellen zie je gewoon meteen al aan "daar klopt iets niet" , nouja iets, sommige wijken behoorlijk af van hoe een machine eruit hoort te zien :+

Goed, sommigen tillen daar niet zo zwaar aan (zag ook wel eens een mod voorbij komen van een Don hakselaar met een New Holland texture, tja, sommigen zijn dan al tevreden ik zou zo'n ding niet gebruiken omdat het niet klopt).

Maar, ik doe het ze niet na qua modelling dus, als die lui er zelf plezier aan kunnen hebben, prima toch.

Las ook iets over een Claas pack, maar die was gediskwalificeerd, had bepaalde onderdelen van originele modellen gebruikt (pick up van balenpers meende ik). Misschien dat die later nog komt, maar mocht niet meer mee doen in de contest.

Ook iets gelezen over een (betaalde) DLC met John Deere cotton machines. Cotton vind ik niet echt interessant en al helemaal niet als ik er ook nog voor moet betalen :P .
Als het nou die veldhakselaar was (in de foto's van zo'n Kemper stand op een beurs), dan was het wel "shut up and take my money!" >:) Tenminste, als betaling werkt deze keer, in FS17 Classic Pack kopen ging telkens fout bij betalen (terwijl ik voorheen wel eens DLC gekocht had zonder problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
En wat dacht je van de FS17 DLC waarmee je met suikerriet aan de slag kon? Bij FS19 zit het standaard erbij maar heb nog nooit zo'n machine aangeraakt. Ook wel apart dat het met contracts nooit voorbij komt, de AI gebruikt het net zo min :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Heb in m'n testmap wel wat met suikerriet zitten klooien. Leuk gewas wel, maar de oogst machines mankeert het een en ander wel aan. Zo mist het 'werk' geluid compleet, en als je dan met cruisecontrol berg afgaat maakt het ding helemaal geen geluid meer.

Gezien wat die machines oogsten, hoe ze eruit zien, en hoe vele andere oogstmachines klinken, lijkt het mij zeeeeeer onwaarschijnlijk dat zo'n machine helemaal geen geluid maakt :+

Maar misschien dat ik later in de game ook wel suikerriet erbij ga doen, vond het oogsten (met de zelfrijder, niet de getrokken machine) eigenlijk wel leuk. Moet ik maar zelf kijken of ik er zelf geluid onder zet, misschien van onze gazon maaier opnemen :+
Zou ook niet weten hoe zo'n ding echt moet klinken (ik ga er ook niet naar op zoek op YT, kan ik m'n hele histroy weer zuiveren omdat je anders allemaal spul voorbij krijgt wat ik kan missen als kiespijn).

Heb die DLC in FS17 ook niet gekocht, dat Zuid Amerikaanse gedoe kon mij niet echt overtuigen, de nieuwe voertuigen toen ook niet echt.

Dat bepaalde betaalde DLC van de ene FS 'gratis' in de nieuwe zit was voorheen ook wel.
Heb in FS15 bijvoorbeeld die Holmer pack gekocht en de New Holland FR hakselaar (waren toen betaalde DLC's), voor FS13 de Case IH pack. Al die dingen zaten in de versie erna standaard in de game (maak ik me overigens niet zo druk over, zou het vervelender vinden als ik er nóg een keer voor moest betalen in de nieuwe game).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Bij deze een kort overzicht van hoe ik de extra ruimte bij de BGA op Ravenport heb ingericht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cneh3ip7jTnGXWcmmt18r7Ka/full.jpg
Westkant met een koeienstal en balenopslag. Ben nog niet helemaal tevreden met het terrein, dat ga ik nog eens verder gladstrijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bYcNekjWVN5TYTcaoXWkFiMc/full.jpg
Oostkant met een machineschuur, onderhoudsschuur (erachter) en een silo zodat ik niet zo ver hoef te rijden met oogst.

Verder ben ik ook nog aan het kijken wat ik met de loze ruimte aan de zuidkant kan, volgens mij is daar nog net genoeg ruimte voor een schapenweitje ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Locatie van die BGA is mooier dan in Felbrun, daar staat ie ergens in de haven ;(

Als ik kijk naar waar de meeste (echte) BGA's staan, is het vrijwel altijd omringd door velden. Maarja, niks aan te doen.

Wel een leuke indeling zo de hele boel gewoon bij elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:35
De Seasons mod is binnenkort te downloaden. Heb in fs17 hier ff mee gespeeld dus ben benieuwd hoe het in fs19 bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Mikoe schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:50:
De Seasons mod is binnenkort te downloaden. Heb in fs17 hier ff mee gespeeld dus ben benieuwd hoe het in fs19 bevalt.
Oeh hier heb ik heel veel mee gespeeld in FS17, mooi dat het nu ook beschikbaar komt :)
Het is ook veel meer geworden dan enkel de seizoenen zoals in FS17.
Wat ik er zo aan andere dingen uit haal:
- Crop rotation
- Hooi droogt in fases
- (Gedeeltelijk) oogst verlies bij slecht weer, ipv alles of niets
- Tot 120% productie bonus als je alles goed doet (weer, crop roation, weeds)
- Meer verschillend weer
- verschillende windsnelheden en -richtingen

En voor de dieren hebben ze ook allerlei variabelen toegevoegd:
- Leeftijd
- Gewicht
- Verschillende rassen (ook vleeskoeien)
- Koeien eten het gras in hun weide
- Dieren kunnen sterven

En voor de voertuigen:
- Beschadigingen op basis van leeftijd, los van onderhoud. Voertuigen kunnen opnieuw geverfd worden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
Ziet er goed uit die mod.
Nog 2 weken wachten en dan kunnen we zien of het veel toevoegd aan FS19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Vraag me af het het 'dieren kunnen sterven' deel door de keuring komt. Of ze moeten die mod ergens anders aanbieden dan op de modhub.

Dat soort punten ligt erg gevoelig schijnbaar. Tijdje terug ook iemand met een custom map, en een custom gewas namelijk hennep. Hennep word in het echt ook gebruikt voor voer (soms ook vezel hennep voor andere dingen, maar dat terzijde), maar map kwam niet door de keuring want hennep mocht niet (omdat de meeste hennep alleen kennen van "die plantjes waar je stoned van word" ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Weet ook niet of het voor alle dieren gaat gelden, maar zoals ik het lees komt er iig een modus voor "verzorgingspaarden" waarbij je de eigenaar moet compenseren als het fout gegaan is met het beestje. Niet dat ik dat gedeelte van het spel veel zal zien, maargoed :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:30
Nog meer mensen last van een niet opstarende FS19 na de 1.4.1 patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren het stuk grond onder veld 15 gekocht (is geen veld met nummer, gewoon een hele grote lap gras met een paar bomen). Beetje onkruid/bosjes weg gehaald met de paint tool, wat open zandplekken opgevuld met wild grass, en heb dan straks een mooie grote lap gras wat ik naar de BGA kan brengen.

Misschien dat het zelfs te hooien valt, veld oogt vrij vlak op een 'drempel' tussen dat stuk grond en die van veld 15 na.

De nacht maar weer geskipped (20:30 's avonds naar 8:30 's ochtends, 12 uur sleep zeg maar), maar voor het skippen even de getallen opgeschreven qua voer van de koeien.

Cows: 104 > 108 (4 bij gekomen)
Water: 73743 > 69558
Straw: 94824 > 89855
Hay: 170129 > 151823
Grass: 249180 > 249180

Zoals te zien, eten ze helemaal geen gras meer... en dat is jammer. Balkjes zijn nu wel oranje, maar dat komt omdat er dus 4 koeien bij zijn gekomen en er dan totaal meer voer inkan (maar ze eten het niet op).

Zit nu even niet zo ruim met geld (vanwege dat veld kopen, een paar duizend erdoor aan gras painten :P ), maar denk dat ik straks voor een stuk meer koeien ga (ook omdat ik nu iedere dag nét aan mest heb voor 1 of 2 velden, wil liever ruim zitten met mest dat ik meer en vooral ook de grotere velden kan bemesten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb je dan helemaal geen werktuigen om het land om te ploegen en er gras in te zaaien? Als je er een echt grasveld van maakt (en 1x bemest hebt) is de opbrengst een stuk hoger en kunnen workers er ook op aan de slag.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Wat ik jammer vind is dat ik niet bij andere AI boeren kan shoppen.
Zo hebben mijn varkens suikerbieten of aardappelen nodig als onderdeel van hun voedsel. Zelf verbouwen kost te veel tijd (oogsten gaat tergend langzaam) en geld (machines zijn duur). Contracten voor bieten of aardappelen doe ik niet meer omdat die simpelweg te veel tijd kosten.
Daarom zou ik het wel leuk vinden als ik bv bij mijn buurman een paar duizend liter aardappelen of bieten kan kopen. Nu hebben ze nog een beetje aardappelen afkomstig van een oud contract maar als dat op is hebben ze pech; dan geen patatjes meer voor de varkens ;)

Ook moet ik eens even gaan nadenken wat ik met de manure en slurry wil gaan doen.
Of gebruiken als fertilizer, of de biogas plant kopen en beide producten daar gewoon verkopen.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:04:
Heb je dan helemaal geen werktuigen om het land om te ploegen en er gras in te zaaien? Als je er een echt grasveld van maakt (en 1x bemest hebt) is de opbrengst een stuk hoger en kunnen workers er ook op aan de slag.
Vind de ground texture van 'wild grass' mooier dan ingezaaid (ingezaaid lijkt bijna meer op... mos). Gras bemesten doe ik niet, opbrengst van 'onbemest' (gras heeft altijd stage 1 bemesting) is al goed genoeg. Kun je ook een beetje doorrijden, anders is je wagen vaak met 1 zwade al vol.

Veld 15 zelf ga ik wel inzaaien met gras (dus niet painten).

@dvdkiwi Mest verkopen bij BGA levert praktisch niks op. Zelf met economy op easy is het vaak minder dan 100 euro per 1000L, en dat is echt heel erg weinig.

Beste is om het gewoon te gebruiken om velden (deels) te bemesten. Klein gier tankje erbij of zoiets.
Geld wat je bespaard met minder fertilizer te kopen is volgens mij meer dan wat je zou krijgen als je het bij de BGA verkoopt. Liquid en Solid fertilizer zijn vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zo weinig? Dat is niet echt de moeite nee.
Dan ga ik binnenkort maar eens kijken naar een mooi tankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Vind de ground texture van 'wild grass' mooier dan ingezaaid (ingezaaid lijkt bijna meer op... mos).
[...]
Kun je ook texture packs voor downloaden he ;)
Kan alleen wel flinke invloed hebben op je framerate, had er laatst eentje waar m'n GTX980 het moeilijk mee kreeg. Zag er wel mooi uit :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
MadMarky schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Kun je ook texture packs voor downloaden he ;)
Kan alleen wel flinke invloed hebben op je framerate, had er laatst eentje waar m'n GTX980 het moeilijk mee kreeg. Zag er wel mooi uit :P
Ik hou het aantal mods vaak op een minimum. Heb dit bij veel andere games ook, geen zin om alles bij te houden omdat iets na een update plots niet meer werkt (al genoeg 'gedoe' na elke patch al m'n sound fixes weer goed zetten). Nu kan ik het af met wild grass dus, waarom zou ik dan een mod downloaden? :P

Dat zelfs een high-end kaart het niet meer aan kan in Farming Simulator door bepaalde mods is van alle tijden. In de oudere delen had je soms van die 'poly bombs' (modellen met een hele hoge polycount) dat zo gauw dat ding in beeld kwam je framerate ook weg was.

De game is ook verre van geoptimaliseerd, maar dat was bij vorige delen ook zo. Kan dus zijn dat je PC de nieuwste Battlefield of wat dan ook met gemak op high settings kan draaien, en dat je in Farming Simulator framedrops en stutters hebt :P

Zo kwam ik bij FS15 en 17 op een GeForce 660Ti in de problemen op 4K resolutie, omdat de game gewoon 'dom' tijdens het laden je hele VRAM vol gooit (en een 660Ti met 2GB het zelfde probleem heeft als een 970, laatste blokje VRAM is vreselijk traag, zit je 10 minuten in het laadscherm).
In FS15 ook een keer een mod met Krone wagens, maar zelfs op lage resoluties gebruikte die wagens 4K textures, waardoor meerdere PC's in de problemen kwamen (in de tijd dat 1GB of 2GB VRAM high-end / mainstraim was).

Misschien dat ik zulke texture mods overweeg als het levensecht eruit gaat zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Farming simulator? Mijn god das toch geen spel das iemand anders zijn werk een beetje nadoen op de bank.

Zag hem al een paar keer voorbij komen maar wist vrijwel direct dat het absoluut geen spel voor mij is en ik me niet kan voorstellen er langer dan een uur mee bezig te zijn zonder in slaap te vallen.

...

Affijn vandaag rond 13:00 geïnstalleerd en heb er al ruim 9 uur in zitten sindsdien. :+

Die foldable sproeiers zijn cool.. :P

Wat een heerlijke ontspanning na Wolfenstein 2 lekker een beetje ploegen en zaaien, uitzoeken hoe je in godsvredesnaam lime op je land krijgt.

Met veel gesjouw en een bobcat O+ die big bag naar de farm gebracht....moet je dus met je tractor naar de shop ipv met lime maar huis. Dat heeft me een uur van mijn leven gekost dus. :X

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
@dvdkiwi Had gisteren nog even gekeken naar de mest prijzen bij de BGA, was toch iets hoger dan ik dacht, is toch iets van 200 of 300 euro per 1000L (is eigenlijk nog niet veel).

Punt blijft wel, dat je het toch beter zelf kan gebruiken voor bemesten dan verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb mijn silo opslag moeten vergroten, gedaan dmv een silo extension (handig!)
De prijzen staan de laatste tijd niet waar ik ze wil dus mijn gewassen blijven mooi in opslag.
Resultaat is dat ik nu oa 200 ton sojabonen en ruim 100 ton canola in opslag heb. Daarnaast nog ca 20ha akker waar bijna volgroeide gewassen op staan.

Dat wordt een hele dikke klapper als de prijzen weer eens goed staan straks :D
Wil nog steeds veld #12 kopen maar de eigenaar verbouwt de laatste tijd alleen maar katoen en bieten... dus nog even geduld.

Naast mijn varkensverblijf een tweetal appelgaarden en een tweetal sinaasappelgaarden neergezet. Naast een opbrengst van €60/u (voor 4 stuks toch een kleine €5.700 per dag; appels/sinaasappels worden automatisch verkocht) produceren deze ook manure.
Toch maar eens een tank aanschaffen.

[ Voor 66% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:35
Voor de mensen die iets met de bga willen doen. Met deze mod kun je hem helemaal zelf bouwen. Heb hem zelf niet geprobeerd, maar op deze site worden ze allemaal uitvoerig getest. Staan meer goede mods op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:37:
Ik heb mijn silo opslag moeten vergroten, gedaan dmv een silo extension (handig!)
De prijzen staan de laatste tijd niet waar ik ze wil dus mijn gewassen blijven mooi in opslag.
Resultaat is dat ik nu oa 200 ton sojabonen en ruim 100 ton canola in opslag heb. Daarnaast nog ca 20ha akker waar bijna volgroeide gewassen op staan.

Dat wordt een hele dikke klapper als de prijzen weer eens goed staan straks :D
Wil nog steeds veld #12 kopen maar de eigenaar verbouwt de laatste tijd alleen maar katoen en bieten... dus nog even geduld.

Naast mijn varkensverblijf een tweetal appelgaarden en een tweetal sinaasappelgaarden neergezet. Naast een opbrengst van €60/u (voor 4 stuks toch een kleine €5.700 per dag; appels/sinaasappels worden automatisch verkocht) produceren deze ook manure.
Toch maar eens een tank aanschaffen.
Hmm ik heb net een ploeg met ingebouwde zaaier gekocht... Ook leuk... -O-

:P

En kan straks mijn eerste canola veldje leegplukken, so far enkel wheat verbouwd. Wel enkele contracts gedaan maar die vind ik een beetje meh, levert niet echt veel op wel goed tegen de verveling. En ik kan op andermans akker oefenen met nieuwe hardware. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

@Nemesizz @dvdkiwi mest levert juist best veel op. Naast de prijs per 1000ltr krijg je er ook nog eens digestaat voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@Flagg Een ploeg met ingebouwde zaaier is heel handig, dat gaat je wel wat tijd besparen :)
Contracts zijn inderdaad handig om alle machines een beetje te leren kennen. Zo kom je er al snel achter dat aardappelen en bieten oogsten echt tergend langzaam gaat.
Wil je snel geld verdienen dan zijn vooral fertilizer contracten erg lucratief. Oogstcontracten ook maar dan wel op de grotere velden; er blijft altijd wat oogst over als je contract op 100% staat en dat is dan pure winst.
Op medium difficulty hou ik op de (middel)grote velden vaak zo'n €7.000-€14.000 aan harvest inkomsten over, naast het bedrag voor het uitvoeren van het contract.

Welke moeilijkheidsgraad ben je begonnen en welke economic difficulty speel je op?

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2019 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:27:
@Flagg Een ploeg met ingebouwde zaaier is heel handig, dat gaat je wel wat tijd besparen :)
Contracts zijn inderdaad handig om alle machines een beetje te leren kennen. Zo kom je er al snel achter dat aardappelen en bieten oogsten echt tergend langzaam gaat.
Wil je snel geld verdienen dan zijn vooral fertilizer contracten erg lucratief. Oogstcontracten ook maar dan wel op de grotere velden; er blijft altijd wat oogst over als je contract op 100% staat en dat is dan pure winst.
Op medium difficulty hou ik op de (middel)grote velden vaak zo'n €7.000-€14.000 aan harvest inkomsten over, naast het bedrag voor het uitvoeren van het contract.

Welke moeilijkheidsgraad ben je begonnen en welke economic difficulty speel je op?
Graad is farmhulpje :p en economie op normal meen ik (niet aangepast iig)

Maar verdien al wel wat geld gaat alleen niet zo snel. :) Mijn lening is al van 75k naar 60k. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Naarmate je meer speelt en uiteindelijk meer velden gaat kopen ga je vanzelf meer verdienen. Echter kom je dan weer op het punt dat je grotere machines nodig hebt...
Om je een idee te geven: ik heb er nu zo'n 245 uur in de game zitten en mijn bank geeft een saldo van €1.071.000 aan. En het is echt niet dat ik geld uitgeef aan dingen die niet nodig zijn.
Nu ben ik op het punt dat al mijn machines goed genoeg zijn voor het aantal velden wat ik heb, dus vanaf nu zal de balans steeds hoger worden; we moeten tenslotte wel naar die €10.000.000 achievement toewerken ;)

Alhoewel.... veld #12 staat nog steeds op de planning om te kopen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 14-07-2019 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:23:
@Nemesizz @dvdkiwi mest levert juist best veel op. Naast de prijs per 1000ltr krijg je er ook nog eens digestaat voor terug.
Ben je niet in de war met kuilvoer (silage)?
Dat wordt na verkoop omgezet in digestate, dierlijke mest (slurry) kun je daar enkel verkopen.
Mikoe schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:12:
Voor de mensen die iets met de bga willen doen. Met deze mod kun je hem helemaal zelf bouwen. Heb hem zelf niet geprobeerd, maar op deze site worden ze allemaal uitvoerig getest. Staan meer goede mods op.
Heb de site toegevoegd aan de startpost :)

[ Voor 38% gewijzigd door MadMarky op 14-07-2019 22:58 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MadMarky schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:55:
[...]

Ben je niet in de war met kuilvoer (silage)?
Dat wordt na verkoop omgezet in digestate, dierlijke mest (slurry) kun je daar enkel verkopen.

[...]

Heb de site toegevoegd aan de startpost :)
Nope, alles wat je verkoopt word omgezet in digestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:55:
Naarmate je meer speelt en uiteindelijk meer velden gaat kopen ga je vanzelf meer verdienen. Echter kom je dan weer op het punt dat je grotere machines nodig hebt...
Om je een idee te geven: ik heb er nu zo'n 245 uur in de game zitten en mijn bank geeft een saldo van €1.071.000 aan. En het is echt niet dat ik geld uitgeef aan dingen die niet nodig zijn.
Nu ben ik op het punt dat al mijn machines goed genoeg zijn voor het aantal velden wat ik heb, dus vanaf nu zal de balans steeds hoger worden; we moeten tenslotte wel naar die €10.000.000 achievement toewerken ;)

Alhoewel.... veld #12 staat nog steeds op de planning om te kopen :P
Ik heb mijn handen al vol aan de 2 startveldjes, ik moet een grotere harvester hebben maar die zijn 2 ton voor een beetje leuke upgrade. Kan ik de oude inzetten om workers contracts te laten doen. En dan land bijkopen. Eind van de week zit ik wel op 1 miljoen. :P Zo ontzettend veel geld weggegooid in het begin door het verkeerde te kopen. |:(

Extra land met die standaard New Holland tx32 oid zou niet echt opschieten denk ik.

[Edit] zo toch maar overnieuw begonnen, teveel geld weggepist omdat ik niet wist hoe alles werkte. Nu als "farm manager" begonnen maar dat lijkt wel heel makkelijk met ruim een miljoen. ( Let op "lijkt" :P) In felsbrunn plot 19, 20 en 21 gekocht, daarna meteen de John Deere harvester gekocht, 2 Fendt favorit met 150 pk, cultivator/seeder, fertilizer, en een herbicide sproeier nog ff geleased. En een grote silo. Wel 4 ton schuld, maar ben al begonnen met afbetalen. Heb de hele tijd workers aan de slag en als ik nog hardware over heb ga ik daar contracts mee doen, en alles wat ik daarmee verdien is aflossing.

En ik zet 100% in op canola om te beginnen. :)

Edit2 manmanman 3 van die velden met 2 favorit 515 en een John "machtig mooi jonguh" Deere (560i?) Harvester is nog hard werken om het geploegd/limed/fertilized/cultivated/seeded/herbicided the houden. Vooral ploegen duurt lang. En ploegen en cultivaten/seeden laat ik door workers doen de rest zoveel mogelijk zelf. Geld besparen is king in het begin volgens mij, volgende aankoop moet een derde trekker worden, wil voor een medium gaan met rond de 220 pk (gaat het cultivaten/seeden wat sneller).

[ Voor 33% gewijzigd door Flagg op 16-07-2019 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:30:
[...]

Edit2 manmanman 3 van die velden met 2 favorit 515 en een John "machtig mooi jonguh" Deere (560i?) Harvester is nog hard werken om het geploegd/limed/fertilized/cultivated/seeded/herbicided the houden. Vooral ploegen duurt lang. En ploegen en cultivaten/seeden laat ik door workers doen de rest zoveel mogelijk zelf. Geld besparen is king in het begin volgens mij, volgende aankoop moet een derde trekker worden, wil voor een medium gaan met rond de 220 pk (gaat het cultivaten/seeden wat sneller).
Als je wilt besparen op materieel kun je het beste verschillende tractoren gebruiken voor het werk dat ze kunnen, ipv allemaal zware jongens te kopen. Gewoon even wat tips:
  • Bemesten met een simpele kunstmeststrooier is licht werk waar je prima een Favorit 511 of goedkope Hurlimann H488 voor kunt gebruiken.
  • Onkruid kun je ook tegengaan met een schoffel* ipv te spuiten met bestrijdingsmiddel dat je steeds moet kopen.
  • Als je alles dicht bij huis hebt, heb je geen snelle tractoren nodig. Die oude Fiat haalt 25km/u maar heeft wel 150pk voor een prikkie. Ideaal voor grondbewerking.
  • Ploegen kan ook met een subsoiler die vaak net wat minder motorvermogen kost.
  • Sommige werktuigen kun je aan elkaar koppelen om meerdere bewerkingen te doen in één gang.
*) alleen tijdens de eerste groeifases van het gewas

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

MadMarky schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:46:
[...]

Als je wilt besparen op materieel kun je het beste verschillende tractoren gebruiken voor het werk dat ze kunnen, ipv allemaal zware jongens te kopen. Gewoon even wat tips:
  • Bemesten met een simpele kunstmeststrooier is licht werk waar je prima een Favorit 511 of goedkope Hurlimann H488 voor kunt gebruiken.
  • Onkruid kun je ook tegengaan met een schoffel* ipv te spuiten met bestrijdingsmiddel dat je steeds moet kopen.
  • Als je alles dicht bij huis hebt, heb je geen snelle tractoren nodig. Die oude Fiat haalt 25km/u maar heeft wel 150pk voor een prikkie. Ideaal voor grondbewerking.
  • Ploegen kan ook met een subsoiler die vaak net wat minder motorvermogen kost.
  • Sommige werktuigen kun je aan elkaar koppelen om meerdere bewerkingen te doen in één gang.
*) alleen tijdens de eerste groeifases van het gewas
Dat had ik idd in de eerste save game gedaan, maar ik ga nu voor de snelste turn over. En de langzamere doen het ook prima, maar dan met 5 km/u als je geen heuvels hebt. En zeker als je fertilizers/cultivaters en seeden in 1 keer wil doen, zijn die el cheapo's heel snel underpowered. En je moet eigenlijk zo snel mogelijk je land weer klaar hebben voor de volgende oogst. :)

En wel kosten besparen maar ook zorgen dat je materiaal niet na zeer korte tijd al onbruikbaar wordt. Iedere keer vervangen voor wat beters kost je een hoop afschrijving. Dus liever in 1x goed kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Het is net hoe je er tegenaan kijkt. Het geld dat je initiëel bespaart op de aanschaf machines kun je investeren in andere dingen die je direct geld opleveren (land, dieren, werktuigen). Dat levert imo meer op dan de afschrijving die je hebt zodra je machines gaat verkopen.
Daarbij blijft er altijd werk voor lichte tractoren. Ik heb nog steeds enkele <100pk modellen voor licht werk zoals bemesten, gras harken en koeien voeren.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Flagg schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:58:
[...]
En zeker als je fertilizers/cultivaters en seeden in 1 keer wil doen
Als je een cultivator/seeder in één gebruikt hoef je niet te ploegen he ;)
Scheelt je een hoop tijd.

Ik vond ploegen zoń tergende job dat ik dat maar heb uitgezet in de opties.
Net als weed en lime trouwens. Het haalt een stukje sim uit de simulator maar het moet wel leuk blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:28:
[...]

Net als weed en lime trouwens. Het haalt een stukje sim uit de simulator maar het moet wel leuk blijven ;)
Hmm de diepploeg daarintegen is wel weer relaxed, je kan geen brede banen maken maar wel meerdere tegelijk aanzetten op een veld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Vind het ploegen niet zo'n punt. Ja het is saai, maar ook een prima klus voor een worker om te doen. Daarnast is een ploeg essentieel om te hebben voor als je de omtrek van je velden iets wilt oprekken ;)

Ik heb ieder veld dat ik gekocht heb later nog redelijk wat uitgebreid. De startveldjes in Ravenport (24, 25 en 26) zaten al snel aan elkaar vast, veld 19 is na het kappen van wat bomen 50% groter geworden, etc. Ook bij grotere rechthoekige velden levert het al flink wat op als je in de volle lengte een paar banen extra kunt gebruiken door het veld te verbreden met een ploeg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Daar heb je gelijk in.
Mijn veld #20 op Felsbrunn is ook 1,5 zo groot als dat het was.
Zat er ook aan te denken om veld #13 (4.1ha) en veld #12 (5.67ha) aan elkaar te maken maar de pech wil dat daar een hoogspanningsmast tussen staat :(
Het zou anders echt een machtig groot veld worden!

Help!!! :D
Als ik een contract wil afsluiten en daar voertuigen voor wil lenen krijg ik de melding "No space for contract vehicles. Please move your equipment away". Nu staat er van mij niks bij de shop dus ik denk dat ik aan het max aantal toelaatbare voertuigen zit wat je in bezit kunt hebben. Als ik in mijn garage kijk staat de teller op 902/1299 dus dat zou kunnen kloppen. Is er een manier om meer in je bezit te mogen hebben?

[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 19-07-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Als ik een contract wil afsluiten en daar voertuigen voor wil lenen krijg ik de melding "No space for contract vehicles. Please move your equipment away". Nu staat er van mij niks bij de shop dus ik denk dat ik aan het max aantal toelaatbare voertuigen zit wat je in bezit kunt hebben. Als ik in mijn garage kijk staat de teller op 902/1299 dus dat zou kunnen kloppen. Is er een manier om meer in je bezit te mogen hebben?
Je denkt te moeilijk. Je hebt gewoon een machine te dicht langs het veld geparkeerd staan waardoor daar de 'contract vehicles' niet geplaatst kunnen worden. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zojuist even getest en de game zegt het bij élk contract waar ik voertuigen wil huren, welk contract op welk veld ik ook pak.
Al mijn voertuigen staan op eigen terrein, op dezelfde plek als waar ze altijd staan.
Ik zal straks de game eens opnieuw starten, kijken of dat helpt.
*edit
Ook dat helpt niet. Snap er niks van :/
Ruim 250 contracten gedaan en nu gaat de game opeens moeilijk doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 19-07-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:51:
Console versie heeft iets meer limitaties dan de PC versie. Dus je kan minder voertuigen en dingen zoals balen op een map hebben liggen dan bij de PC (weet niets eens of daar bij PC een limiet op zit, koeien wel, maar andere dingen volgens mij niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Apart. Ik had niet verwacht dat het voor de console zo'n zwaar spel zou zijn. Zo zwaar ziet het er nu ook weer niet uit, zeker niet in vergelijking met andere games, of ligt er misschien iets anders aan ten grondslag?

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 19-07-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:51
bij de console versie je het in de shop/garage hoeveel ruimte je nog hebt voor de aanschaf van machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb nu ruim 250 uur in de game zitten en me altijd afgevraagd waar dat figuurtje met die vierkantjes voor was; nu weet ik het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Dan vraag ik me wel af hoe je tussen machines wisselt als je er zoveel hebt. Tig keer op een knopje rammen om door de hele lijst heen te springen of kies je de machine op de kaart, mits je weet waar ie staat?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Het valt best wel mee hoeveel berijdbare machines ik heb. Vaak switch ik met de pijltjes inderdaad, of ik loop er gewoon even heen. Met het pijltje naar links switch ik naar mijn laatst gebruikte machines dus zo heel veel klikken is het ook weer niet ;) Ik zet na gebruik de machines ook altijd weer netjes terug op zijn vaste plek; hoef nooit te zoeken waar iets staat.

Hier de lijst van wat ik bezit:

Berijdbare machines:
Case IH 7250 Pro tractor
Massey Furguson 8737 tractor
New Holland CR10.90 harvester
Rostelmasch RSM 161 harvester
Stara Imperador 3.0 sproeier
Manitou MC 18-4 vorkheftruck
Lizard Pickup1978
New Holland L218 skid steer loader

Aanhangsels
TKD 302 trailer
HKD 302 trailer
3162 Draper 45FT header
Draper Stream 900 header
Quasar HS16 corn header
Diamant HS12 corn header
Horsch EVO 12.375 seeder/cultivator
Vaderstad Rapid A 600 S seeder/cultivator
Kuhn Deltis 1302 MTA3 sproeier
Kuhn LSB 1290 D balenmaker
Arcusin FSX 63.72 balen trailer
Fliegl DPW 210 trailer
Joskin Aquatrans 7300 S watertank
Warzee DE250 SSL straw bedding spreader
Warzee bale spike
JCB Universal shovel
JCB Universal pallet fork
Suer SB 1000 contragewicht

Gebouwen
Kleine pig enclosure
Kleine sheep pasture
Grote chicken coop
Grain Silo
Large silo extension
Easy Shed 1
2 Orange orchards
2 Apple orchards
Water station
Karcher 9/18-4 M hogedrukspuit
Farm House

Alles bij elkaar goed voor 907/1299 'bezittelijkheid'.

[ Voor 116% gewijzigd door Superkiwi op 19-07-2019 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:35:
Apart. Ik had niet verwacht dat het voor de console zo'n zwaar spel zou zijn. Zo zwaar ziet het er nu ook weer niet uit, zeker niet in vergelijking met andere games, of ligt er misschien iets anders aan ten grondslag?
Game is niet bepaald geoptimaliseerd. Ook op PC kun je last hebben van dingen als stutters en framedrops, terwijl bij wijze van de nieuwste Battlefield soepel loopt op ultra settings (puur even ter voorbeeld, speel ook weinig moderne PC games).

Multiplatform games lopen toch vaak (...dus niet altijd voordat ik weer kritiek krijg :P ) al minder dan 1st party games (van Sony of Microsoft zelf) op consoles.

Farming Simulator springt waarschijnlijk gewoon niet goed om met de resources van de hardware, en dat is nu net een punt voor consoles waar dat wel belangrijk is om voorelkaar te hebben.

Daarom zitten er meer limitaties op de console versie van Farming Simulator, en zijn mods die toegelaten worden veel strenger gecontroleerd.

offtopic:
En voordat ik uitgemaakt word voor console basher, ik koop de meeste games juist voor de PS4 (non-pro) ondanks dat veel dingen beter uitzien op PC. Voor veel games vind ik console gewoon fijner werken ondanks de beperkingen van de hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-05 23:14

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Nemesizz schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:19:
[...]

Console versie heeft iets meer limitaties dan de PC versie. Dus je kan minder voertuigen en dingen zoals balen op een map hebben liggen dan bij de PC (weet niets eens of daar bij PC een limiet op zit, koeien wel, maar andere dingen volgens mij niet).
ja ook daar zit een limit op, zelfs hoeveel bomen er in de map kunnen (al is hier weer een mod voor die dit ongedaan maakt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zonet veld #12 gekocht toen de wheat op dat veld klaar was om geoogst te worden. Leverde me naast de flinke zak wheat ook een 87(!) balen op :D Paar keer op en neer moeten rijden met de balenverzamelaar, daar passen er maar 16 op hahaha.
Nu ingezaaid met Sojabonen, die met de juiste prijs ongeveer een €100.000 per oogst moeten gaan opbrengen. Ik kijk daarom al voorzichtig rond welke andere grote velden er nog meer interssante gewassen aan het verbouwen zijn met oog om ze te kopen. Het gaat nu hard met de inkomsten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:28:
[...]

Cultivator is geen ploeg voor zover ik weet, ik heb het ploegen niet uitgezet dus zal eens in de zoveel tijd toch eens de ploeg erdoor moeten halen, maar zojuist mijn eerste 280pk oid big tractor gehaald dus de volgende keer ploegen wordt een eitje. :P

Wel 5 ton schuld, maar dat houdt het spannend. Ben bang dat "farm manager" nog steeds iets te makkelijk is, je maakt zo snel winst. Doe nu op mijn 2 grootste velden soya en op een derde kleiner veldje wheat, bailen al geprobeerd maar dat is wel erg onduidelijk wat nou het beste met elkaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:45:
Het valt best wel mee hoeveel berijdbare machines ik heb. Vaak switch ik met de pijltjes inderdaad, of ik loop er gewoon even heen. Met het pijltje naar links switch ik naar mijn laatst gebruikte machines dus zo heel veel klikken is het ook weer niet ;) Ik zet na gebruik de machines ook altijd weer netjes terug op zijn vaste plek; hoef nooit te zoeken waar iets staat.

Hier de lijst van wat ik bezit:

Berijdbare machines:
Case IH 7250 Pro tractor
Massey Furguson 8737 tractor
New Holland CR10.90 harvester
Rostelmasch RSM 161 harvester
Stara Imperador 3.0 sproeier
Manitou MC 18-4 vorkheftruck
Lizard Pickup1978
New Holland L218 skid steer loader

Aanhangsels
TKD 302 trailer
HKD 302 trailer
3162 Draper 45FT header
Draper Stream 900 header
Quasar HS16 corn header
Diamant HS12 corn header
Horsch EVO 12.375 seeder/cultivator
Vaderstad Rapid A 600 S seeder/cultivator
Kuhn Deltis 1302 MTA3 sproeier
Kuhn LSB 1290 D balenmaker
Arcusin FSX 63.72 balen trailer
Fliegl DPW 210 trailer
Joskin Aquatrans 7300 S watertank
Warzee DE250 SSL straw bedding spreader
Warzee bale spike
JCB Universal shovel
JCB Universal pallet fork
Suer SB 1000 contragewicht

Gebouwen
Kleine pig enclosure
Kleine sheep pasture
Grote chicken coop
Grain Silo
Large silo extension
Easy Shed 1
2 Orange orchards
2 Apple orchards
Water station
Karcher 9/18-4 M hogedrukspuit
Farm House

Alles bij elkaar goed voor 907/1299 'bezittelijkheid'.
Volgens mij heb ik nog veel, veel meer machines :p
Kan op de pc alleen nergens die teller vinden, is misschien een console-only dingetje.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
MadMarky schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:04:
[...]
Kan op de pc alleen nergens die teller vinden, is misschien een console-only dingetje.
Vreemd dat wij als console peasants wel een limiet hebben.
Misschien zijn jullie wel de échte peasants dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
En al is er een limiet op PC, kun je die vaak aanpassen door wat getalletjes te veranderen in een XML bestand >:)

M'n broer is wat drukker met die forums en dingen over modden, en die gaf dus aan dat je dingen als tree-limiet, of vee-limiet gewoon kan aanpassen in een XML (welke weet ik dan weer niet).

Goed, gisteren beetje gras binnen gehaald (voor BGA), begonnen met wat zonnebloemen oogsten, maar werd alweer te donker (19:30). Zag toen pas eigenlijk dat Sojabonen goed veel waard waren, maar was al donker en had geen zin om in het donker op en neer te rijden naar die betreffende shop.

Foute keuze zo blijkt, want de nacht geskipped, en de volgende ochtend was het spul (en vele andere gewassen die de avond ervoor veel waard waren) flink in prijs gedaald. Scheeld toch... 500 euro per 1000L. Dus, ik hou het spul wel weer even vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:37

Vos

AFCA

MadMarky schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 00:04:
[...]

Volgens mij heb ik nog veel, veel meer machines :p
Is console only ja. 'Wij' mogen ongelimiteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sjo alles in de wheat nu, baler en bale trailer ff in de lease.

Kom ik erachter dat het niet eens full operational lease is. :-( :P

Dus daarna zoveel mogelijk geld gestoken om alles te kopen ipv leasen. Behalve dingen zoals een ploeg die gebruik je heel even en niet vaak dus als ik die nodig heb lease ik wel ff.

Voordeel is is dat je alles even langsloopt en ik wat dingen tegenkwam die eigenlijk niet meer gebruikt worden omdat een andere die functie heeft overgenomen. Ruimt lekker op, en met dat geld een grotere trailer gekocht 3x heen en weer rijden met een 14k L trailer werd vervelend. :)

En uiteraard zakte de strawbale prijs naar 51€ toen ik alles up and running had. }:|

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 20-07-2019 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Flagg schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:04:
Kom ik erachter dat het niet eens full operational lease is. :-( :P
Wat bedoel je hiermee?
Flagg schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 19:04:
(...) en met dat geld een grotere trailer gekocht 3x heen en weer rijden met een 14k L trailer werd vervelend. :)
Tip als je trailer net te klein is: koppel trailers aan elkaar.
Ik heb in het begin een TKD 302 gekocht en daar later een HKD 302 bijgekocht, welke je achter de eerste kunt hangen. Samen zijn ze goed voor 42000L (21000L p/st).
Of trailers te koppelen zijn kun je zien aan de koppeling of aan de informatie achter het puzzelstukje,
zie ook hier: https://guides.gamepressu...tor-19/guide.asp?ID=47977

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

[...]
Onderhoud moet je nog steeds zelf lappen. :( :) Alsof de prijzen niet hoog genoeg zijn.
Tip als je trailer net te klein is: koppel trailers aan elkaar.
Ik heb in het begin een TKD 302 gekocht en daar later een HKD 302 bijgekocht, welke je achter de eerste kunt hangen. Samen zijn ze goed voor 42000L (21000L p/st).
Of trailers te koppelen zijn kun je zien aan de koppeling of aan de informatie achter het puzzelstukje,
zie ook hier: https://guides.gamepressu...tor-19/guide.asp?ID=47977
Hehe lol weet ik dat ook weer, had dus de oude net zo goed kunnen houden. More trailers is more betterer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Wat is het soms lastig om de verleiding te weerstaan tot het plaatsen van een 'Goverment Subsided' bordje in de tuin of het switchen naar easy economy, zeker op de momenten dat je nauwelijks iets verkoopt omdat de prijzen weer eens te laag staan.
Op de momenten dat de prijzen wél doen wat je wil ben ik elke keer blij dat ik toch heb volgehouden ;)

Om mezelf te belonen veldje #14 gekocht waar de eigenaar net verse zonnenbloemen op had geplant. Toch weer een kleine 4ha erbij :)

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 21-07-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:51:
Wat is het soms lastig om de verleiding te weerstaan tot het plaatsen van een 'Goverment Subsided' bordje in de tuin of het switchen naar easy economy, zeker op de momenten dat je nauwelijks iets verkoopt omdat de prijzen weer eens te laag staan.
Op de momenten dat de prijzen wél doen wat je wil ben ik elke keer blij dat ik toch heb volgehouden ;)

Om mezelf te belonen veldje #14 gekocht waar de eigenaar net verse zonnenbloemen op had geplant. Toch weer een kleine 4ha erbij :)
Of halverwege de oogst een regenbui die langgenoeg duurt om 1.5 veld te laten verpieteren. -O-

Heb nog niet de luxe dat ik oogst vast kan houden tot betere prijzen. Gewoon iedere keer de hoogste kiezen en weer door. Heb wel ruim 1,5 ton van mijn schuld af kunnen snoepen vandaag en weer een machine uit de lease gehaald. :Y) ben nu met een scheef oog naar een nabijgelegen akkertje aan het kijken, maar heb mijzelf beloofd het pas te kopen als er zonnebloemen op staan, tot die tijd schuld reduceren en ontleasen wat ik veel gebruik.

Strobalen en tarwe is het enige wat ik nu produceer, en gaat gestaag, al is dat balen wel een hoop werk wat je niet door een worker kan laten doen helaas. Da's uhm...balen... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Flagg schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:38:
[...]
Of halverwege de oogst een regenbui die langgenoeg duurt om 1.5 veld te laten verpieteren. -O-
Withering uitzetten bij de opties; het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Heb in mijn huidige game nog geen silo, dus een oogst vasthouden lukt niet echt. En om nu overal volle trailers neer te zetten is ook weer zoiets.

Maar goed, ik ben hard op weg om een silo bij elkaar te sparen. Ik wil er eigenlijk ook niet voor lenen, want als ik geld leen wil ik het zo snel mogelijk aflossen en dan kan ik de silo dus alsnog niet gebruiken :P

Die HKD en TKD 302 trailers vind ik niet fijn. Ik gebruik zelf een Joskin Trans-space 8000. Dat vind ik een fijne aanhanger, makkelijk met achteruitrijden, kan redelijk veel in (31000L) en hij is volgens mij niet echt duur. Ik heb in mijn andere game wel zo'n TKD met 2 HKD's gehad, dan wordt de capaciteit met 63000L interessant maar het is echt een gedoe om te manouvreren. Doe mij dan maar 1 grote normale trailer zoals de Strautmann Aperion 3401 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:58:
[...]

Withering uitzetten bij de opties; het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)
Nee joh dit houdt het een beetje spannend, zie je dat je bijna kan oogsten zie je rechtsboven een regenbui aankomen binnen 6 uur. Alles laten vallen en alles klaar zetten zodat je zo snel mogelijk je oogst binnen trekt. Worker in de harvester en zelf ernaast rijden om te zorgen dat ie door kan blijven gaan.

En soms lukt het dus alsnog niet. :'( Maar toch lollig. :)

Maar bleef nou ook zolang regenen dat het volgende veld ook volledig weg was, uiteindelijk een volle dag regen gehad volgen mij.

Dus ik wil er een veld bijkopen en meer spreiden zodat ik niet een hele oogst ga verliezen. Ik heb nu 19, 20 en 21 en wil eigenlijk 18 erbij hebben, daarna zal ik ws een harvester erbij moeten hebben wil ik alles een beetje bij kunnen houden.

Hoever kan je eigenlijk rood staan? Stond gisteren 5000 in de min maar nog geen reactie van de bank dat de trekker verkocht ging worden ofzo. Jammer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Heb al eens >800K in de min gestaan :+
Maar hangt volgens mij ook af van de moeilijkheidsgraad en de waarde van je bedrijf.

Was het een beetje zat om steeds met de kleine mengvoerwagen heen-en-weer te blijven rijden om m'n 500 koeien te voeren. Dus, bij een grote stal hoort ook een grote wagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AP5Ka2NmXQvWPlNQtznngXfo/full.jpg

Recept voor 64.000L TMR:
- 8000L stro (2 grote balen)
- 16000L hooi (4 grote balen)
- Aftoppen met silage

Het ding is achterlijk zwaar maar het werkt verder wel mooi zo :)

[ Voor 64% gewijzigd door MadMarky op 22-07-2019 11:33 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 13:47
Middag allemaal,

Afgelopen week het spel gekocht. Nooit gedacht dat ik zoiets zo leuk zou vinden. Net begonnen in Ravenport. Niks geen ervaring dus nog flink aan het leren. Maar kan wel wat tips gebruiken.

Inmiddels 1 start tractor verkocht, de Fiat, en een Fendt gekocht met Frontloader. Maaier voor onkruid gekocht, niet die waar je ook vloeistof in doet(ben even de naam kwijt)maar die van 39k. Extra veld erbij. Voornamelijk nu tarwe aan het oosten maar ook 1 veld met sojabonen.

Wat ik nu voornamelijk doe is dat ik het ploeg, bemest, inzaai en dan weer bemest. Daarna oosten.

Vanavond wil ik ,als ik weer thuis ben, het hooi van het veld halen en de balen verkopen. Of kan ik het beter bewaren?. Geen idee of het wat oplevert, maar we gaan het zien. Apparatuur daarvoor ga ik huren.

Nu lees ik hier ook dat je de velden aan mekaar kunt koppelen door te ploegen, dus vanavond even kijken of ik veld 24,25 en 26 samen kan voegen tot 1 en daar soja op te planten. Dan rustig kijken of aardappelen of mais een optie is(op eventueel een nieuw veld). Geen idee wat ik hiervoor nodig heb.

Wat verder in de planning staat is een grotere kar te kopen. Nu kan ik 8000 Tarwe vervoeren per keer. Dat is 1,5 veld. Dus eens kijken of er 1 bestaat die het dubbele qua capaciteit heeft(scheelt me toch heen en weer rijden).

En, wat zijn een beetje de mods welke je het beste erbij kan doen? Ik heb inmiddels een platte wagen mod gevonden, die leek me wel handig en miste die ingame(voor hooi en zaad ect).

En ik zie veel cultiveren terug komen. Wat is het daadwerkelijke verschil tussen dat en ploegen?

Mochten jullie nog tips/tricks hebben voor een noob, dan hoor ik die graag.

Gr Paul

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Een cultivator maakt de bovenlaag van de grond los en vermengt deze. Een ploeg werkt op veel meer diepte en doordat er vaak relatief natte en aangedrukte grond naar boven komt moet na ploegen nog eens met een cultivator worden bewerkt. Als je dit onderwerp interessant vindt, zoek maar eens op "niet kerende grondbewerking". Dat principe wordt steeds meer toegepast. Voorheen werd altijd gedacht dat voor elke oogst geploegd moest worden maar dat blijkt helemaal niet nodig te zijn bij bepaalde gewassen.

De mods waar ik mee speel zijn de "workshop tabber", eigenlijk belachelijk dat hier een mod voor nodig is. Maakt reparaties aan machines zoveel makkelijker :). Daarnaast heb ik een mod van een Case 1455 trekker en een Case 1660 harvester met bijbehorende header uit een mod. Ik speel nu een spel met enkel Case machines maar de 9240 was toch wat duur om meteen te kopen. De Case 1455 vind ik een geweldige trekker en volgens mij is hij enkele jaren geleden zelfs verkozen tot de mooiste trekker ooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
@MadMarky Ik zit nog niet aan de cow-cap voor een stal (200 in de standaard stal), maar weet je ook hoe dat gaat als je dus aan de max aantal koeien zit voor 1 stal wat er dan gebeurd als ze vermenigvuldigen? of raak je dan gewoon die extra koe(ien) kwijt?

Anders moet je de hele tijd zorgen dat je stal nét niet vol is.

Want zit er aan te denken om een stuk of wat koeien erbij te kopen ivm de mest. Heb nu telkens te weinig om de velden fatsoenlijk te bemesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nemesizz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:28:
@MadMarky Ik zit nog niet aan de cow-cap voor een stal (200 in de standaard stal), maar weet je ook hoe dat gaat als je dus aan de max aantal koeien zit voor 1 stal wat er dan gebeurd als ze vermenigvuldigen? of raak je dan gewoon die extra koe(ien) kwijt?

Want zit er aan te denken om een stuk of wat koeien erbij te kopen ivm de mest. Heb nu telkens te weinig om de velden fatsoenlijk te bemesten.
Dan stoppen ze met vermenigvuldigen.

En wat ik al eerder zei, mest en slurry zou ik verkopen. Daar krijg je digestaat voor terug. Vervolgens heb je maar 1 product wat je over je velden hoeft te verdelen ipv mest en/of slurry. EN het levert je geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zal me binnenkort ook eens verdiepen in het houden van koeien en alles wat daar bij komt kijken. Van wat ik in de tutorial zie is het een stuk meer werk dan het andere vee (vooral silage is iets wat ik nog niet helemaal snap).
Mijn kippen en varkens reproduceren zich nu belachelijk snel, zo'n 5 à 6 stuks per ingame dag, en zodra de achievements voor het breeden van 50 varkens en 100 kippen binnen is gaan beide stallen incl alle dieren in de verkoop.
De schapen gaan in verhouding ontzettend langzaam: één nieuwe elke 82 ingame uur. Dus besloten om mijn 4 boomgaarden* te verkopen en er een tweede schapenverblijf voor in de plaats te zetten, inclusief 15 zwart/witte schapen. Als de benodigde 20 schapen gefokt zijn gaan ook die weg zodat ik een aantal koeienstallen naast elkaar kan plaatsen.

*het verkopen van de boomgaarden lost ook gelijk het probleem op dat ik geen contractmachines meer kan huren. Vond die (toch ietwat vreemde) oplossing via google en het blijkt dus de boosdoener te zijn. Vreemd aangezien mijn boomgaarden netjes op mijn eigen veld stonden, en niet eens heel dicht tegen de rand.

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 22-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Nog een vraag. Meeste kom ik denk ik wel uit. En anders is er YouTube(kijk me scheel op het moment).

Op de map Ravenport, als je nieuwe farmer speelt, heb je gebouwen erbij. Silo, kleine schuur voor de trekkers ect en een woning. Maar ook opslag schuren, denk ik. Waar zijn die voor of kan ik die fijn gaan verkopen? En er zit een soort vervallen ren in het midden. Kan je die ook slopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Kloever op 22-07-2019 15:57 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:28:

Dan stoppen ze inderdaad met fokken. De stal die ik nu gebruik is een mod met een (zachte) limiet van 2048 koeien dus ik kan nog effe door.
dvdkiwi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:30:
Ik zal me binnenkort ook eens verdiepen in het houden van koeien en alles wat daar bij komt kijken. Van wat ik in de tutorial zie is het een stuk meer werk dan het andere vee (vooral silage is iets wat ik nu nog niet helemaal snap).
Silage (kuilvoer) is juist belachelijk eenvoudig :P
Het enige dat je nodig hebt is een bunker. Dump daar gras en/of gehakselde mais in, rij het vast (compacting) en dek het af. Korte tijd later is het omgezet naar silage.
Mijn kippen en varkens reproduceren zich nu belachelijk snel, zo'n 5 à 6 stuks per ingame dag, en zodra de achievements voor het breeden van 50 varkens en 100 kippen binnen is gaan beide stallen incl alle dieren in de verkoop.
De schapen gaan in verhouding ontzettend langzaam: één nieuwe elke 82 ingame uur. Dus besloten om mijn 4 boomgaarden te verkopen en er een tweede schapenverblijf voor in de plaats te zetten, inclusief 15 zwart/witte schapen. Als de benodigde 20 schapen gefokt zijn gaan ook die weg zodat ik een aantal koeienstallen naast elkaar kan plaatsen.
Schapen fokken gaat langzaam maar zijn tegelijk de meest onderhoudsarme dieren uit het spel. Het enige dat ze verlangen is water en gras dus het kost je ook amper machines.
Kloever schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:57:
Nog een vraag. Meeste kom ik denk ik wel uit. En anders is er YouTube(kijk me scheel op het moment).

Op de map Ravenport, als je nieuwe farmer speelt, heb je gebouwen erbij. Silo, kleine schuur voor de trekkers ect en een woning. Maar ook opslag schuren, denk ik. Waar zijn die voor of kan ik die fijn gaan verkopen? En er zit een soort vervallen ren in het midden. Kan je die ook slopen?
Je kunt de meeste gebouwen verkopen, zie ook MadMarky in "[Multi] Farming Simulator 2019"
Die schroothoop in het midden kan helaas niet weg maar de meeste andere gebouwen wel. Je kunt ze verkopen vanuit het "Garage" overzicht in de shop.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Gisteren de intro HowTo van Farmer Klein gekeken over Seasons, ik heb er zin in!

YouTube: Seasons 19 - A How to Guide - An Introduction to Seasons 19

[ Voor 3% gewijzigd door NaN op 22-07-2019 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Gisteren dan vol goede moed weer verder gegaan. Had mijn velden al gemaaid dus kon volop stro maken. Stond tarwe op. Balenmaker en wagen gehuurd, totaal 5000. Verkoop van 20 balen..2300..Niet winstgevend dus. Wel een ploeg gehuurd om velden 24,25 en 26 aan mekaar te maken. Dan maar soja erop.

Meteen een maaier gehuurd om het gras te maaien rondom de velden en een boom verwijderd. Vanavond maar eens kijken hoe ik die stronk verwijder. Dan meteen opzoek naar een kar die zowel mest als pesticides als kalk kan strooien. Leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Het echte geld verdien je natuurlijk met de tarwe, stro is slechts een extraatje. Maar wel jammer om te laten liggen. Simpelste manier om het te vervoeren is met een opraapwagen naar de Barn brengen voor verkoop. Dan loont het ook al snel om de goedkoopste wagen te kopen (23k dacht ik) ipv leasen.

Boomstobben verwijder je met een "stump cutter" in de hef, staat bij de bosbouw sectie ergens aan het begin.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
MadMarky schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:42:
Het echte geld verdien je natuurlijk met de tarwe, stro is slechts een extraatje. Maar wel jammer om te laten liggen. Simpelste manier om het te vervoeren is met een opraapwagen naar de Barn brengen voor verkoop. Dan loont het ook al snel om de goedkoopste wagen te kopen (23k dacht ik) ipv leasen.

Boomstobben verwijder je met een "stump cutter" in de hef, staat bij de bosbouw sectie ergens aan het begin.
Dank! Zal vanavond eens kijken. Al doende leer ik steeds meer bij. Gelukkig is het rustig op het werk dus ik kan mooi YouTube filmpjes kijken over hoe en wat.

Vanavond maar eens alles weer inzaaien, een sproeier halen voor mest en onkruid, boomstronk weghalen en tarwe verkopen. Donders, heb het in het spel drukker dan op mijn echte werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren m'n geoogste velden omgewoeld (en daar ben je wel even zoet mee :P ) om ze vervolgens te gaan bemesten.

Ik heb dus de Holmer Terravariant, de grote 585 is dat volgens mij.
Nu had ik in m'n testmap even getest of de Zunhammer sleepslang bemester (12 meter) erachter paste, gezien die niet bij compatible stonden, echter de kleine Holmer Terravariant (de ...435?) wel.
Dus ding gekocht op de testmap, aangesloten, past. Uitklappen, ook niks raars, op en neer heffen, prima. Maar had geen mest in m'n testmap dus verder niet gereden dan het parkeer terrein van de shop.

Dus... in m'n normale savegame, koop ik dat ding, sluit hem aan, rij naar de boerderij en haal mest op, nog niks aan de hand. Zelfs van de cow-farm naar het veld gereden, no problem. Veld bemest ging ook prima.
Rij weer terug, ging die raar doen bij bochten. Schiet de machine plots opzij.
"Wat is dat dan? boom geraakt ofzo? " camera buiten aanzicht, nee, geen boom. Stukkie terug naar de boerderij voor 2e lading mest, schiet die weer opzij. Raar. Wil ik het heuveltje oprijden om naar de mest silo te gaan, valt de machine om en begint raar over de grond te schuiven en te doen. Oh sh*t... typisch gevalletje van collision problemen.

Wel jammer, want op het veld zelf werkt het prima, maar wee oh wee als je het ding inklapt.... misse boel.

Zit nu te bedenken wat te doen met het ding. Gewoon op het veld wil het wel, dan zou ik de bemester gewoon uitgeklapt moeten laten als ik ga rijden. Nu kan ik via m'n velden wel bij andere velden komen (hoef ik de weg niet over, dan is 12 meter uitgeklapt te breed), maar mooi is anders.

Of toch de kleine Holmer erbij aanschaffen >:) Daar moet die wel compatible mee zijn.

Misschien maar een testrun doen met de Horsch 12m grasland bemester hoe dat werkt. Een grasland bemester gebruiken op bouwland is dan niet zoals het hoort , maarja, als die dan niet gek gaat springen kan ik dat beter doen.

Gewoon een getrokken tank kan natuurlijk ook maar... vind de Holmer gewoon zo'n leuk apparaat :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Jeuj, de grens van €2.000.000 gepasseerd :*)
Net als bij de 1 miljoen gaan we weer ons best doen hier niét meer onder te komen, omdat we aan het toewerken zijn naar de 10 miljoen.

Nu even kijken wat de volgende stap gaat zijn;
Meer land kopen (meest logisch want meer land = meer geld), koeien kopen of investeren in machines om katoen te gaan verbouwen op de grotere velden. Las dat katoen toch wel vrij lucratief is tov de normale gewassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 23-07-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Wat ben ik blij dat er backup save games bestaan. Gisteren een boom omgezaagd. So far so good. Ding in paar stukken gedaan, ook goed. Sommige stukken te zwaar voor me, oke dan met de frontloader. Niet? Oke huren we een trailer. Ding is lastig te besturen maar gelukt.

Weet je, ik verkoop alles wat ik niet gebruik vanuit het startspel(speel op makkelijste niveau dus redelijk wat). Had wat mods gedownload en plaatste een Easy Shed met licht (https://www.farming-simul...&country=pt&mod_id=121128). Verkeerd natuurlijk. Dus verkoop nog eens. Dik gat voor de ingang natuurlijk. Met een zware trekker niet te doen. Landschaping gedaan, niet lezen hoe natuurlijk en gaan. Dus dikke berg voor de ingang. Oke anders om dan, een gat waar een zandafgraving trots op zou zijn. Werd dus niks.

Dus savegame terug gezet. Kan ik meteen het land nog iets groter maken.

Trouwens, is er een manier om het onkruid op je farm te verwijderen? Had al met een sproeier geprobeerd, maar dat werkte niet. Maaien heeft ook geen zin geloof ik.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste