Het valt volgens mij ook wel mee. Maar ik heb me zoveel vermaakt met FS19 dat ik het er graag voor over heb, ook al lijken er niet heel veel baanbrekende vernieuwingen in te zitten.

Ik heb ontzettend veel zin in FS22, ben ook al aan het bedenken wat ik in die game allemaal ga doen wat ik in FS19 niet gedaan heb (silage, gras, mooie farm maken, ploegen ed aanzetten, andere gewassen, een belt systeem...)

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 09-09-2021 20:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Player1S schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:27:
seasons build in
factories build in
Nou sorry hoor, maar seasons en productielijnen waren in FS19 al als mod. Dat idee hebben ze overgenomen en nagemaakt.

Zelfde met toen er paarden in de game kwamen, of schapen. Zelfde game mechanic, gewoon wat code copy pasten, wat extra 'animal needs' erbij, en naampje van het beest veranderen.

Het enige echt "vernieuwende" in FS22 hier is de plantages waar je met die smalle trekkers doormoet.

Nee ik snap werkelijk waar niet, als ik de video's van FS22 zo zie, dat ze hier veel langer dan een maand aan hebben kunnen werken. Of misschien 2 jaar met werkdagen van een uur ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 09-09-2021 20:47 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59
https://farming-simulator...sArticle.php?&news_id=260

Crossplay zit er nu ook in. Dus zoals al gezegd, heel veel onderwater gesleuteld.

Beperkingen zulle de mods zijn die op console niet altijd beschikbaar zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:58

Orphu

(Space)nerd

@Player1S zolang je de mods alleen uit de ingame hub download zal dat crossplay geen probleem moeten zijn :)

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Dat wordt een leuke uitdaging voor Stadia, of misschien dat daar nu ook meer mods beschikbaar komen ?
op FS19 heb je daar alleen de mods die al bij de platinum ofzo versie of DLC's horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Player1S schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:06:
https://farming-simulator...sArticle.php?&news_id=260

Crossplay zit er nu ook in. Dus zoals al gezegd, heel veel onderwater gesleuteld.

Beperkingen zulle de mods zijn die op console niet altijd beschikbaar zijn.
Hopelijk behoudt de PC zijn eigen MOD map.
Want bepaalde mods die op de PC aanwezig zijn en niet op de console zijn wel echt een gemis als deze niet terug gaan komen.

Farming zonder GPS guide bijvoorbeeld pff.
Of Course play wat heel erg populair is.
Dat willen we straks wel weer terug zien (ook al gaat dat nog even duren)

En wat nou als ik prive mods wil maken, met eigen paintjobs erop (zoals dat nu ook gedaan heb ?)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

FastFred schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:46:
[...]

Nou sorry hoor, maar seasons en productielijnen waren in FS19 al als mod. Dat idee hebben ze overgenomen en nagemaakt.

Zelfde met toen er paarden in de game kwamen, of schapen. Zelfde game mechanic, gewoon wat code copy pasten, wat extra 'animal needs' erbij, en naampje van het beest veranderen.

Het enige echt "vernieuwende" in FS22 hier is de plantages waar je met die smalle trekkers doormoet.

Nee ik snap werkelijk waar niet, als ik de video's van FS22 zo zie, dat ze hier veel langer dan een maand aan hebben kunnen werken. Of misschien 2 jaar met werkdagen van een uur ofzo.
- Engine sounds
- Manual Gear
- Building mode is aangepakt
- Licentie overeenkomsten sluiten met echte real life merken
- Grafisch zijn er wat zaken verbeterd (betere FPS volgens bronnen op twitch en youtube tijdens gamescon)
- Crossplay kost je ook veel tijd
- Nieuwe gewassen
- Productielijn bestaat niet in FS19 zonder mods. Dus dat moeten ze wel nog even zelf bouwen.
Je kan werkelijk geen letter programmeer code overnemen van een mod. Dus onderschat niet dat dit gewoon gebouwd moet worden.

Een mod wilt niet zeggen dat het al beschikbaar is voor de makers van FS19.
Ze kunnen het idee overgenomen hebben uiteraard, maar het uitwerken moet toch nog echt zelf gedaan worden.
Anders is iedere Battle royal game of shooter een copy. dan is battlefield hetzelfde als CoD.
zijn toch ook beide shooters en toch vinden we de een beter spelen dan de andere.

Succes om dit binnen 1 maand te programmeren of 2 jaar 1 uurtje per dag werken.
Ook al zouden ze een mod omgebouwd hebben naar eigen smaak, dan ben je daar al dik een maand mee bezig om de code om te zetten naar je eigen logica

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 21:15
Pykow schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:48:
[...]

Hopelijk behoudt de PC zijn eigen MOD map.
Want bepaalde mods die op de PC aanwezig zijn en niet op de console zijn wel echt een gemis als deze niet terug gaan komen.

En wat nou als ik prive mods wil maken, met eigen paintjobs erop (zoals dat nu ook gedaan heb ?)
Wanneer je externe mods gebruikt, kan je geen crossplay doen. Staat er gewoon ;)
spacy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:07:
Dat wordt een leuke uitdaging voor Stadia, of misschien dat daar nu ook meer mods beschikbaar komen ?
op FS19 heb je daar alleen de mods die al bij de platinum ofzo versie of DLC's horen.
Console users can only join servers with mods that are available through the official ModHub on consoles. Stadia users can only join servers with no mods activated.

Dus geen mods voor Stadia gebruikers.

En er komt een limiet aan spullen op de server. Slotlimiet wordt bepaald door degene met de langzaamste hardware (als in consoles). Dus al heb jij een pc, als er een console speler op je server komt kan het zijn dat je opeens niets meer extra kan kopen.
Aan de andere kant, als je al meer hebt dan wat een console aan kan, kan die console speler niet inloggen op jou server.

Edit: wat aanvullingen over wat gewoon in de link te vinden is

[ Voor 47% gewijzigd door DaKluit op 16-09-2021 17:19 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik vraag mij af of je nog steeds een aparte licentie nodig hebt van het spel om een dedicated MP server te kunnen draaien.

Oja, en of de belachelijk lange tijd die je altijd moest wachten als iemand MP binnen kwam verbeterd is...

[ Voor 31% gewijzigd door Kuusj op 16-09-2021 17:20 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DaKluit
Kuusj schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:19:
Ik vraag mij af of je nog steeds een aparte licentie nodig hebt van het spel om een dedicated MP server te kunnen draaien.

Oja, en of de belachelijk lange tijd die je altijd moest wachten als iemand MP binnen kwam verbeterd is...
Ja, die extra licentie voor een dedi server gaat nog wel nodig zijn. Ik geloof dat ze dat al een keer in een podcast gezegd hadden.

LOL, en die wachttijd: ga daar maar van uit. Vorige generaties worden ook ondersteund. Dus die zullen wel even tijd nodig hebben tot ze in je server zitten. Zeker wanneer het tegen de slotlimit aan zit.

• Player1S
Pykow schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:48:
[...]

We hebben tot nu toe nog niks gezien wat het AI Helper menu nu echt doet. We hebben dit als optie in 1 van de tooltip menu's gezien maar verder nog niks over gehoord.

Ik vermoed dat hier nog een soort course play onder verborgen zit.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39
Player1S schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:45:
[...]

We hebben tot nu toe nog niks gezien wat het AI Helper menu nu echt doet. We hebben dit als optie in 1 van de tooltip menu's gezien maar verder nog niks over gehoord.

Ik vermoed dat hier nog een soort course play onder verborgen zit.
Ik vermoed dat ook, een soort Autodrive/courseplay combinatie. Eén van de screenshots in de nieuwste blog lijkt hier naar te hinten. Daar staat active workers en zie je voertuigen op allerlei posities staan.

Deze screenshot bedoel ik https://www.farming-simul...ds/news_6132221e34dd3.jpg

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Een soort van Courseplay hadden ze wel gemeld als enorme verbetering voor deze series lijkt mij. Zal vast dezelfde bout matige AI nog zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 16-09-2021 21:00 ]

• SnoopBok
Vos schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:00:
Een soort van Courseplay hadden ze wel gemeld als enorme verbetering voor deze series lijkt mij. Zal vast dezelfde bout matige AI nog zijn.
Oh ik wist niet dat ze dat vermeld hebben. Tot nu toe zijn ze vrij geheimzinnig over de AI. De community manager heeft wel in een interview gezegd dat zijn meeste favoriete nieuwe feature de ai is, volgens mij tijdens Farmcon streams.

• Player1S
Vos schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:00:
Ze brengen bepaalde zaken geleidelijk. Feit blijft dat er een AI Worker menu optie in de eerdere presentaties zat en we hier nog niks over gehoord hebben.

Als ze alle grote verbeteringen in 1 keer droppen is de hype ook snel weer voorbij. Door in fases dingen naar buiten te brengen kabbelt de hype door.

Zo hebben ze ook niet gelijk gemeld dat Versatile in de game komt terwijl dit bij veel (Amerikaanse) spelers hoog op het lijstje stond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 12:51
Zojuist een screenshot gevonden van de in-game garage. Ziet er wat mij betreft goed uit :)

Bron:
https://www.continental.c...ilungen/20210923-ls22-gs/

Afbeeldingslocatie: https://cdn.continental.com/fileadmin/__imported/sites/corporate/_international/english/hubpages/10_20press/01_press_releases/07_20cst/2021/fs22-continental_1_en.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.continental.com/fileadmin/__imported/sites/corporate/_international/english/hubpages/10_20press/01_press_releases/07_20cst/2021/fs22-continental_2_en.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zo te zien ook een licentie voor Continental banden ipv alleen Trelleborg, Michelin en Nokian.

🖥️ | 🚗

MadMarky schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:33:
En zo te zien ook een licentie voor Continental banden ipv alleen Trelleborg, Michelin en Nokian.
Nu nog Landsail >:) (geen idee of die trekkerbanden maken of alleen voor automobielen).

Eerdere delen had je alleen maar Trelleborg (alhoewel, denk dat FS15 en ouder dat het zelfs merkloos was).
Of Lizard :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier een video van een van de drie standaard maps in FS22:

Amerikaans landschap met veel glooiend terrein en een drukke weg er doorheen. Doet me denken aan een mix tussen Goldcrest Valley uit FS17 en Felsbrunn uit FS19.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een compilatie van een aantal machines in actie. Ik zie sowieso al nieuwe licenties van Zetor en Mack :*)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 2,5 week :D
De druk om snel een PS5 te bemachtigen begint wel toe te nemen nu, anders ligt er straks een PS5 game een beetje stof te vergaren in zijn hoesje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb er lang mee gewacht, maar vorige week de preorder geplaatst (Ps5)

de laatste screens/video's met graphic updates, alle improvements (vooral geluid en schakelen), het is een mega stap van FS19 voor zover ik het zie. (lekker revven in zn Neutraal hahah :+ )

ook slotcount zou nu op iets van 2000 moeten liggen voor oldgen consoles en 5000 voor New gen, wwaarbij de tractor slotcounts ook omlaag zouden moeten zijn gegaan, weer een grote plus.

Ze hebben er echt wat van willen maken tov fs19 (wat een veredelde FS17 was in mijn ogen)

Ik heb er zin an! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:52
lord_fh schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:38:
Ik heb er lang mee gewacht, maar vorige week de preorder geplaatst (Ps5)

de laatste screens/video's met graphic updates, alle improvements (vooral geluid en schakelen), het is een mega stap van FS19 voor zover ik het zie. (lekker revven in zn Neutraal hahah :+ )

ook slotcount zou nu op iets van 2000 moeten liggen voor oldgen consoles en 5000 voor New gen, wwaarbij de tractor slotcounts ook omlaag zouden moeten zijn gegaan, weer een grote plus.

Ze hebben er echt wat van willen maken tov fs19 (wat een veredelde FS17 was in mijn ogen)

Ik heb er zin an! _/-\o_
Same here, zat aardig in de azijnmodus (lees teleurstelling) over fs22. Weet echter dat ik ook dit deel weer helemaal grijs ga spelen. Gelijk de one yearpass erbij (PC). Nu aftellen en weer lekker sturen maar oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hammie schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:05:
[...]

Same here, zat aardig in de azijnmodus (lees teleurstelling) over fs22. Weet echter dat ik ook dit deel weer helemaal grijs ga spelen. Gelijk de one yearpass erbij (PC). Nu aftellen en weer lekker sturen maar oOo
ik had hetzelfde hoor, op basis eerste gameplay beelden en info dacht ik mehh daar gaan we weer met een opgepoetst versietje, ook al kan je nu schakelen etc. .

Maar toen er meer info kwam en ik echt progressie, vernieuwing, verbetering etc. zag, dach ik JA ! deze gaat weer grijs gespeeld worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had een tijdje terug ook de pre-order al gedaan (PC versie, wil FS22 hoe dan ook toch hebben). De Xerion pre-order bonus is mooi meegenomen (al komt die waarschijnlijk na een tijdje alsnog in de modhub, net als de Dominator van de Claas DLC).

Ene kant vermaak ik me nog wel met FS19 (hoe slecht dat op veel punten ook is), was ook vrij laat begonnen met de Alpen map, en begin daar nu pas een beetje mooi op dreef te komen. Totaal heb ik denk al meer dan 1000 uur in FS19 zitten (ruim 800 in Felsbrun, en nu ook al ruim 200 in de Alpen).

Echter, vind het nog wel angstvallig stil over de AI improvements, en geluid... hoor je ook weinig van (keiharde muziek erover, of constant iemand er doorheen te kleppen in de filmpjes). Maar goed, slechter dan FS19 kon bijna niet.... toch? :P

Ben op de dag van release waarschijnlijk toch bezig met de controls weer goed instellen (en grafische settings waarschijnlijk, zo hoog mogelijk dat het nog goed loopt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Ze zijn bewust heel erg stil geweest over de Ai. Dat is een launch feature welke dan pas (of misschien een paar dagen ervoor) uitgebreid gecovered gaat worden. Er zijn wel een paar screenshots gereleased waarin je sneak peaks kon zien. Het lijkt er op dat Courseplay en Autodrive gecombineerd gaan worden.

Anyway, ik heb maandag de 22ste vrij, dus ik ga hem om 00:01 gelijk opstarten en spelen tot ik niet meer kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
DaKluit schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:29:
Ze zijn bewust heel erg stil geweest over de Ai. Dat is een launch feature welke dan pas (of misschien een paar dagen ervoor) uitgebreid gecovered gaat worden. Er zijn wel een paar screenshots gereleased waarin je sneak peaks kon zien. Het lijkt er op dat Courseplay en Autodrive gecombineerd gaan worden.

Anyway, ik heb maandag de 22ste vrij, dus ik ga hem om 00:01 gelijk opstarten en spelen tot ik niet meer kan :p
Welke screenshots doel jij op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
SnoopBok schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:41:
[...]

Welke screenshots doel jij op?
Deze, zat bij de crossplay announcement.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERkjlR6Pbgh5qjeN-3i5uOSWmk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJkqHxXTQXN2ONytk9pQkafA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DaKluit schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:29:

Hoop dat je gelijk hebt, zonder CP speel ik het spel niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb niet per se courseplay nodig, maar een betere helper zou wel fijn zijn :P FS17 heb ik helemaal grijs gespeeld maar FS19 niet, dus hoop dat FS22 mij weer trekt.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
Vos schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 07:48:
[...]

Hoop dat je gelijk hebt, zonder CP speel ik het spel niet ;)
Door Giants is op het forum al aangegeven dat het niet zal zijn zoals Courseplay en Autodrive. De screenshot geeft andere players op de map weer. Als er active workers waren geweest had er een getal achter gestaan. https://forum.giants-soft...t=Active+workers#p1411422

Ik dacht eerst ook dat de tractoren en combines zelfstandig aan het werk waren, maar dat waren andere players binnen de multiplayer game om het crossplay verhaal extra te benadrukken.

Overigens heeft Giants ook aangeven dat de nieuwe helper functionaliteit nog niet klaar is. Laatst was er al een preview van een Duits gaming magazine, Giants heeft ze uitdrukkelijk gezegd nog niks over de helper functionaliteit te schrijven.

Ik zou heel verbaasd zijn als de functionaliteit lijkt op CP en AD. Zou wel erg fijn zijn overigens. Ik speel op console en PC, maar op console mis ik de mods zoals CP en AD wel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er standaard al iets in zit zoals Followme dat doet (je volgen of bijv naast de hakselaar/combine rijden) zou ik al heel wat vinden.

Dingen zoals Courseplay zelf nooit gebruikt, maar m'n broer wel in... FS15 of FS17. CP kun je veel meer instellen, maar vond het zelf teveel 'gedoe', gaat mij om dat de helper gewoon m'n hakselaar/combine volgt en de rest boeit me niet zo. Nouja, en natuurlijk dat ze de trekker niet om een boom krullen...daar waren helpers soms ook goed in.

Maar we zullen zien, zal wel weer zo'n 'day 1 patch' verhaal worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of onderdeel van de Courseplay DLC :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Voor de roleplayers onder ons: used machines

Mooie toevoeging. Ik hou er wel van om echt met 0 te beginnen. Jammer dat je op console geen custom game kunt starten. Dus dat je selecteert waar je mee begint en hoeveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Laatst online: 13-09 11:39
Player1S schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:35:
Voor de roleplayers onder ons: used machines

Mooie toevoeging. Ik hou er wel van om echt met 0 te beginnen. Jammer dat je op console geen custom game kunt starten. Dus dat je selecteert waar je mee begint en hoeveel geld.
Hele toffe toevoeging inderdaad. Maakt het echt opzetten van een RP game steeds beter mogelijk. Vorige FS al met de contracten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Leuk dat ze eindelijk 2e hands machines gaan implementeren. Hier zit ik zelf al jaar en dag op te wachten. Echter ga ik de game nog niet kopen, wellicht in de kerstvakantie of in het nieuwe jaar. Ik heb FS19 minder gespeeld dan FS 17, ik weet niet waarom, misschien omdat het uiteindelijk toch elke keer een herhaling is met de werkzaamheden.

Overigens zag ik dat ze weer kortingen gaan doen in de ingame shop, ik meende dat dit in FS15 of FS17 er al was maar dat het er weer uit de game is gehaald. Toen had je bijvoorbeeld 10% korting op alles van een bepaald merk of meer korting, tot 20% uit m'n hoofd op een willekeurig item.

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
En voor de console plebs onder ons. Slotcount gaat flink omhoog en is geoptimaliseerd linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat had ik gelezen ja, goed nieuws! :)

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Nemesizz schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:51:
Als er standaard al iets in zit zoals Followme dat doet (je volgen of bijv naast de hakselaar/combine rijden) zou ik al heel wat vinden.

Dingen zoals Courseplay zelf nooit gebruikt, maar m'n broer wel in... FS15 of FS17. CP kun je veel meer instellen, maar vond het zelf teveel 'gedoe', gaat mij om dat de helper gewoon m'n hakselaar/combine volgt en de rest boeit me niet zo. Nouja, en natuurlijk dat ze de trekker niet om een boom krullen...daar waren helpers soms ook goed in.

Maar we zullen zien, zal wel weer zo'n 'day 1 patch' verhaal worden :P
Ik hoop dat de game niet crashed en solo of multiplayer toch wel gelijk gaat werken.
Zelf toevallig de 22ste en 23ste vrij gekregen.
Hopelijk komt de game ook gewoon om 00:00u uit en niet pas 20:00u in de avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Pykow schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:24:
[...]

Ik hoop dat de game niet crashed en solo of multiplayer toch wel gelijk gaat werken.
Zelf toevallig de 22ste en 23ste vrij gekregen.
Hopelijk komt de game ook gewoon om 00:00u uit en niet pas 20:00u in de avond
Als je FS22 aanschaft via Giants, dan zou je hem om 00:00 moeten kunnen downloaden. Via andere platformen weet ik niet. Dan ben je namelijk ook nog afhankelijk van het platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Heb mn preorder ook geplaatst. Zin in weer de relaxheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, de 22e is een maandag... en vaak komt de post niet op maandag.

De vorige kwamen volgens mij al voor de release binnen...of ik heb pech en ben een dag later (fysieke PC versie...en nee, ik ga niet voor 1 dag een digitale versie aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

DaKluit schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:35:
[...]

Als je FS22 aanschaft via Giants, dan zou je hem om 00:00 moeten kunnen downloaden. Via andere platformen weet ik niet. Dan ben je namelijk ook nog afhankelijk van het platform.
Bij steam besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog één week tot release *O*

Er is nog een video uitgebracht van een nieuwe map: wij presenteren u Haut-Beyleron!
De omgeving is geïnspireerd op zuid-Frankrijk met veel mediterraanse invloeden. De ideale omgeving om helemaal los te gaan als wijnboer ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik nu zo gezien heb, lijkt mij de USA map nog de interessantste.

De Frankrijk map heeft een beetje veel heuvels, en ben sinds Felsbrunn wel allergisch voor heuvelige velden :P

De Alpen map zou er ook weer inzitten, maar om daar nou weer van scratch af aan te beginnen vind ik ook altijd zowat, begin dan liever weer op iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Nemesizz schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:57:
Wat ik nu zo gezien heb, lijkt mij de USA map nog de interessantste.

De Frankrijk map heeft een beetje veel heuvels, en ben sinds Felsbrunn wel allergisch voor heuvelige velden :P

De Alpen map zou er ook weer inzitten, maar om daar nou weer van scratch af aan te beginnen vind ik ook altijd zowat, begin dan liever weer op iets nieuws.
Ik hou van een map met grote velden, maar ook weer niet te groot zoals sommige 4x4 mod maps. Uit het PDA plaatje van beide mappen lijkt het erop dat de velden op de Franse map groter zijn dan de Amerikaanse, dat had ik eerlijk gezegd andersom verwacht. Ik zal eerst de Franse map spelen.

PS: net wordt op de discord van Farming simulator verteld dat de game op de 20ste al te downloaden is vanaf de Giants website (nog niet speelbaar dus). Maar op deze manier kun je hem alvast wel downloaden, mocht je bijv. traag internet hebben hoef je niet onnodig te wachten. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door SnoopBok op 15-11-2021 16:19 . Reden: Informatie toegevoegd over pre-download ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
SnoopBok schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:16:
[...]

PS: net wordt op de discord van Farming simulator verteld dat de game op de 20ste al te downloaden is vanaf de Giants website (nog niet speelbaar dus). Maar op deze manier kun je hem alvast wel downloaden, mocht je bijv. traag internet hebben hoef je niet onnodig te wachten. _/-\o_
Ben benieuwd hoe ze die lock implementeren. Als ik mijn pc klok aanpas naar maandag de 22ste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
DaKluit schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:08:
[...]

Ben benieuwd hoe ze die lock implementeren. Als ik mijn pc klok aanpas naar maandag de 22ste....
Zal wel ergens een verzoekje aan een server worden gestuurd om te checken wat de actuele datumtijd is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaKluit schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:08:
[...]

Game moet je activeren, dus als Giants de activatie-server nog niet online heeft kom je niet ver ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
SnoopBok schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:16:

Op xbox is ie al te preloaden. Zojuist gedaan. Nog weekje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Wij gaan met de vriendengroep volgende week ook aan de slag met FS22 en hebben al een servertje bij Nitrado besteld voor de PS5. Maar heeft iemand ervaring hiermee?

Wij kennen Nitrado van andere games maar de vraag die ik heb is meer op vlak van customization. Wat zijn de instelmogelijkheden? We willen zeg maar niet dat als we een paar dagen niet ingelogd hebben alle crops ineens bevrorern of verrot zijn bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een Nitrado server voor PS5 ? werkt dat dan ? ik dacht dat Console altijd 1 console als host gebruikte en geen losstaande server (ik vraag mij ook af hoe dat zou werken ? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
lord_fh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:03:
een Nitrado server voor PS5 ? werkt dat dan ? ik dacht dat Console altijd 1 console als host gebruikte en geen losstaande server (ik vraag mij ook af hoe dat zou werken ? )
Zekers, we hebben het al veel gebruikt voor Ark. Je kunt gewoon een serverlist bekijken en dan je serveradres opgeven. Wachtwoordsupport en al.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dappzor
Ik heb tijdens het wachten op FS22 een button box gemaakt, ik moet zeggen het werkt aardig goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DHFWjXV79NLXIy72FD5HsY7xkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HZZPht3ZU4LBGm71YdGWenK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhFQVzQqCm9uXPwWRAhQotutYE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL3ZRz8p5jKXQTU8F4PUn6PI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPzKhaoFEJp1Z8h00gQD1zZ9KSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkrdlwX2XKTbqo8F4ZkYaSlb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Dappzor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:05:
Ik heb tijdens het wachten op FS22 een button box gemaakt, ik moet zeggen het werkt aardig goed!

[YouTube: Farming simulator Buttonbox (Arduino)]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ziet er erg goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:37:
Wij gaan met de vriendengroep volgende week ook aan de slag met FS22 en hebben al een servertje bij Nitrado besteld voor de PS5. Maar heeft iemand ervaring hiermee?

Wij kennen Nitrado van andere games maar de vraag die ik heb is meer op vlak van customization. Wat zijn de instelmogelijkheden? We willen zeg maar niet dat als we een paar dagen niet ingelogd hebben alle crops ineens bevrorern of verrot zijn bijvoorbeeld.
Ik heb net de podcast geluisterd van giants die hier over gaat, je kan dat aan en uit zetten. DUs je kan het door laten lopen, maar ook gewoon zo zetten dat als er niemand is, dat de game dan pauzeert zeg maar. Dus dat zou prima moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
lord_fh schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:36:
[...]

Ik heb net de podcast geluisterd van giants die hier over gaat, je kan dat aan en uit zetten. DUs je kan het door laten lopen, maar ook gewoon zo zetten dat als er niemand is, dat de game dan pauzeert zeg maar. Dus dat zou prima moeten werken!
Ah zo, we hebben een tweetal wat minder actief is. Zit er niet op te wachten altijd hun crops te oogsten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:50:
[...]

Ah zo, we hebben een tweetal wat minder actief is. Zit er niet op te wachten altijd hun crops te oogsten 😂
Dan zal hun oogst iig verpieteren als ze er nooit in zitten 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

@Dappzor hele mooie button box! _/-\o_
Ik heb een button box die ik gebruik voor truck simulator of om te racen. Hierdoor kan ik helaas geen stickers plakken.

Ik begin langzamerhand toch wel trek te krijgen in FS22, echter wil ik het dan liever online gaan spelen om het wat gezelliger te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoopBok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
wou het net plaatsen. De droom van elke console speler die geen course play oid kan installeren.
Misschien (nog) niet zo uitgebreid maar een grote stap vooruit.
Ze blijven er ook aan werken dus in de toekomst nog meer opties.

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 16-11-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu

Orphu

(Space)nerd

Bedankt voor het delen! de Go-To functie zal veel gebruikt worden om nieuwe machines te halen of naar de boerderij te laten rijden :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
Orphu schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:55:
[...]

Bedankt voor het delen! de Go-To functie zal veel gebruikt worden om nieuwe machines te halen of naar de boerderij te laten rijden :D :D
Dit is wat mij betreft de beste nieuwe feature voor FS22, die we tot nu toe weten. Ik speel op PC en PS5: ik mis vooral Autodrive op de console voor de saaie klusjes zoals het verkopen van je goederen.

Ik ben nu officieel helemaal gehyped voor de release :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Laatst online: 13-09 11:39
Ziet er uit als een hele slimme en goede toevoeging. Ook het rijden van gereed product van plek A naar B klinkt voor mij als een goed punt. Hopen dat je ook kan selecteren dat de AI de producten op het veld naar je barn/silo kan rijden. Maar daar lijkt het gezien de coordinaten vooralsnog wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje het Transport Tycoon idee ; go to (load) go to (unload) , maar dan zover te zien wat simpeler :P

Alleen beetje weinig info of de AI nu ook (fatsoenlijk) naast je kan rijden tijdens het oogsten (zelf op de oogstmachine, en de helper met de trekker + wagen voor de afvoer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Heb toch wel het idee dat dat jaartje extra veel goed heeft gedaan.
Ja veel "nieuwe" dingen waren er al als een mod maar zijn nu dus basegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nemesizz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:26:
Beetje het Transport Tycoon idee ; go to (load) go to (unload) , maar dan zover te zien wat simpeler :P

Alleen beetje weinig info of de AI nu ook (fatsoenlijk) naast je kan rijden tijdens het oogsten (zelf op de oogstmachine, en de helper met de trekker + wagen voor de afvoer).
Denk niet dat dat laatste het geval al zijn. Welke optie zou dat moeten zijn uit onderstaande? De laatste is laden bij een silo o.i.d.
"Go to" - drive a machine/vehicle to a specific destination
"Field Work" - carry out a task associated with the machine at the target location
"Deliver" - deliver crops to the selected unloading station (can be looped)
"Load & Deliver" load goods at one station, and deliver it to the next (can be looped)
Wel blij met deze AI uitbreiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Nog een leuk nieuwtje, blijkbaar komt DLSS beschikbaar voor FS22: https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=963&t=181341

Die zag ik even niet aankomen, wel een erg fijne aanvulling voor mensen met een compatible Nvidia GPU _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
SnoopBok schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:51:
Nog een leuk nieuwtje, blijkbaar komt DLSS beschikbaar voor FS22: https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=963&t=181341

Die zag ik even niet aankomen, wel een erg fijne aanvulling voor mensen met een compatible Nvidia GPU _/-\o_
Inderdaad erg fijn, al hebben de mensen met een AMD gpu de FidelityFX functie wat de tegenhanger is van Nvidia DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Ik zit met twijfel.. nu al aanschaffen of toch nog een paar maandjes wachten (kwa mods enzo)?
Is voor de ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Derbiss schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:34:
Ik zit met twijfel.. nu al aanschaffen of toch nog een paar maandjes wachten (kwa mods enzo)?
Is voor de ps5
Denk je niet dat de game al zat content bevat om te kunnen starten?

Is het trouwens ook niet zo dat FS19 mods al gebruikt kunnen worden? Meen zoiets in de vlogs gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Kenny_026 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:40:
[...]

Denk je niet dat de game al zat content bevat om te kunnen starten?

Is het trouwens ook niet zo dat FS19 mods al gebruikt kunnen worden? Meen zoiets in de vlogs gehoord te hebben.
Dat opent perspectieven ;) - ik zal eens rondkijken voor informatie; toch bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Derbiss schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:34:
Is voor de ps5
Ik kom maar zo binnen waaien hoor, maar ondersteunt de console versie wel mods? Voor veel andere (simulatie) games is dit niet zo

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ja, de console versie ondersteund mods. Wel met de beperking dat de mods geen scripts mogen bevatten. Dus mods zoals CoursePlay, FollowMe en diverse production gebouwen kunnen niet.

Bij mij begint 't nu ook te kriebelen en heb zojuist de pre-order geplaatst voor de PS4/PS5 versie. Eerste keer dat ik een pre-order geplaatst heb. Ook heel lang geleden dat ik de volle mep heb betaald voor een spel - meestal wacht ik tot een spel in prijs verlaagd wordt. Ik heb zo gruwelijk veel plezier gehad met de PS4 versie - die gratis in de PS Plus zat. Daarom vind ik, om de ontwikkelaar ook te steunen, dat ze 't verdiend hebben om nu de volle prijs voor te betalen. Als er weer zoveel uren in gestoken gaan worden, dan is het iedere Euro dubbel en dwars waard.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MisterMichel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:24:
Ja, de console versie ondersteund mods. Wel met de beperking dat de mods geen scripts mogen bevatten. Dus mods zoals CoursePlay, FollowMe en diverse production gebouwen kunnen niet.
Destijds voor Seasons hebben ze direct samen gewerkt met Giants om het toch op consoles te krijgen.

Ik zat vanochtend nog te denken of het nieuwe AI menu bepaalde deuren opent voor mods. Als de basis scripts er al zijn is het misschien enkel een kwestie van juiste script aanroepen in een mod.

Ze hebben bijvoorbeeld veldbewerkings-script en een go-to-script. Als een mod die kan combineren door bijvoorbeeld een veldbewerking te doen van punt A naar punt B naar punt C etc etc. Dan zou je dus theoretisch een course kunnen uitplotten op een veld welke dan gereden wordt.

Er van uit gaan dat zoiets (nog) niet erin zit of heel basic.
In hun blog geven ze namelijk aan dat het ook deuren opent voor modders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En met de beperking dat je op console alleen mods uit de eigen ingame modhub kan installeren. Bij de PC kun je ze van welke site dan ook plukken is is er meer mogelijk qua scripts en ongelicenseerde content (bijv Ford machines).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss

Bij mij begint 't nu ook te kriebelen en heb zojuist de pre-order geplaatst voor de PS4/PS5 versie. Eerste keer dat ik een pre-order geplaatst heb. Ook heel lang geleden dat ik de volle mep heb betaald voor een spel - meestal wacht ik tot een spel in prijs verlaagd wordt. Ik heb zo gruwelijk veel plezier gehad met de PS4 versie - die gratis in de PS Plus zat. Daarom vind ik, om de ontwikkelaar ook te steunen, dat ze 't verdiend hebben om nu de volle prijs voor te betalen. Als er weer zoveel uren in gestoken gaan worden, dan is het iedere Euro dubbel en dwars waard.
Idem hier :) Is trouwens ook mijn enige platinum-trofee..
Player1S schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:55:
[...]

Destijds voor Seasons hebben ze direct samen gewerkt met Giants om het toch op consoles te krijgen.

Ik zat vanochtend nog te denken of het nieuwe AI menu bepaalde deuren opent voor mods. Als de basis scripts er al zijn is het misschien enkel een kwestie van juiste script aanroepen in een mod.

Ze hebben bijvoorbeeld veldbewerkings-script en een go-to-script. Als een mod die kan combineren door bijvoorbeeld een veldbewerking te doen van punt A naar punt B naar punt C etc etc. Dan zou je dus theoretisch een course kunnen uitplotten op een veld welke dan gereden wordt.

Er van uit gaan dat zoiets (nog) niet erin zit of heel basic.
In hun blog geven ze namelijk aan dat het ook deuren opent voor modders.
Het opent zeker deuren, omdat er nu inderdaad scripts standaard in het spel zitten voor dit soort dingen. Dit is geloof ik gezegd in 1 van de podcasts.

Overigens, FS19 mods kunnen zeker niet direct op FS22. Die moeten volgens FS22 richtlijnen gemaakt worden, denk ook aan schakel patronen idien een oudere trekker, dat moet allemaal geprogrammeerd worden in de code.

Ik kijk er erg naar uit, speel gewoon PS5 nu direct FS22, dan leer ik het spel helemaal kennen van voor tot achter, en dan met mods langzaamaan speelt het meteen lekker tzt 8)

• SnoopBok

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lord_fh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:46:
[...]

Overigens, FS19 mods kunnen zeker niet direct op FS22. Die moeten volgens FS22 richtlijnen gemaakt worden, denk ook aan schakel patronen idien een oudere trekker, dat moet allemaal geprogrammeerd worden in de code.
Je zegt dat vrij stellig, heb je daar een bron voor of is dit een aanname?
Ik neem namelijk aan dat FS22 ook gewoon de versimpelde CVT transmissies ondersteunt zoals gebruikt in oudere delen.

🖥️ | 🚗

Hij valt hier volgende week op de mat en ook ik heb er veel zin in! Het enige nadeel is dat ik nog geen PS5 heb.
Dat wordt dus even geduld hebben en ondertussen de disc als onderzetter gebruiken :+

MadMarky schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:11:
[...]

Je zegt dat vrij stellig, heb je daar een bron voor of is dit een aanname?
Ik neem namelijk aan dat FS22 ook gewoon de versimpelde CVT transmissies ondersteunt zoals gebruikt in oudere delen.
Mods zullen altijd geconverteerd moeten worden naar een nieuwe fs standaard. Tevens is dat ook op het giants forum te lezen. Het kan 100% niet 1 op 1 over.
Dat was met FS17 en FS19 net zo, maar overzetten stelde niet zoveel voor. Als je het goed wilde doen moest je de modellen aanpassen op de nieuwe engine, met verschillende materiaaloppervlakken en lighting. Maar een minimale conversie was slechts minutenwerk. Net als dat je voor een goede conversie naar FS22 een schakelpatroon zult moeten gaan modelleren. Desondanks verwacht ik veel FS19 mods vrijwel onveranderd in FS22 te zien terugkomen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik krijg zojuist een mail dat mijn PS5 versie is verzonden en morgen op de mat valt :D
Dat is enkele dagen eerder dan verwacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:22:
Ik krijg zojuist een mail dat mijn PS5 versie is verzonden en morgen op de mat valt :D
Damn… dat geluk hebben we via de store niet -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:22:
Ze zullen bij Giants natuurlijk dit topic wel in de gaten hebben gehouden en gedacht hebben: "Ach, die Superkiwi heeft z'n PS5 nog niet, kunnen we de game wel opsturen, we hoeven ons geen zorgen te maken dat er gameplay beelden eerder dan de release online komen" >:) ;)

Stiekem al een paar keer in m'n mailbox gekeken, maar hier nog niks verstuurd.

Eigenlijk zat ik nog wel van "Red me nog wel even met FS19" (speel het bijna iedere avond nog wel een uurtje of anderhalf), maar nu zo vlak voor de release begint het toch wel te kriebelen.

Op het forum van Farming Simulator was wel grappig (of triest), maar zijn personen bang dat hun GTX1080 mogelijk niet snel genoeg is voor de nieuwe FS.... my goodness, als Farming Simulator niet wil draaien op een GTX1080 doe je zelf echt wel wat verkeerd volgens mij (die persoon kon FS17 en 19 niet op 4K draaien met een 1080, ik draai 4K op een GTX1070 met alle settings op hoog en die sliders op 195%).

Of anderen die bang zijn dat hun videokaart te snel slijt met DLSS... 8)7
(ze zullen waarschijnlijk niet uit het pre-2000 tijdperk komen, toen draaiden chips gewoon altijd op volle snelheid, niks idle clocks, speedstep of wat dan ook).

Zal mij ten zeerste verbazen als de nieuwe FS niet goed op 4K wil draaien op m'n (inmiddels oude) GTX1070.

• Player1S
Ik betwijfel of mijn Ryzen 3 1200 + 1050TI + 8Gb ram het wel goed draait. Vandaar dat ik maar op xbox heb gekocht :p

*spuit 11

FS Academy is bovenaan al gepost ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Superkiwi op 18-11-2021 19:56 ]

• DaKluit
Nemesizz schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:56:
[...]
Op het forum van Farming Simulator was wel grappig (of triest), maar zijn personen bang dat hun GTX1080 mogelijk niet snel genoeg is voor de nieuwe FS.... my goodness, als Farming Simulator niet wil draaien op een GTX1080 doe je zelf echt wel wat verkeerd volgens mij (die persoon kon FS17 en 19 niet op 4K draaien met een 1080, ik draai 4K op een GTX1070 met alle settings op hoog en die sliders op 195%).
Naja, het is een goed teken dat mensen er bang voor zijn. Betekend dat ze vinden dat het er mooi uit ziet :)

En dat mensen moeite hebben met een 1080 op 4k is deels afhankelijk van welke map je speelt en welke mods je gebruikt.
Ik had een 1070 ti en haalde met moeite 20fps op 4k. Nu met een 6700 xt haal ik 20+fps redelijk makkelijk, maar wel afhankelijk van welke kant ik op kijk. Speel nu op Holme Wold Farm, een 4x map. Kost toch wel wat meer power dan je denkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Eerste gameplay beelden staan online.

Daggerwin heeft er al 2 geupload. Ben nu tussen werk door aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Mijn PS5 is ook onderweg, bij Wehkamp besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
O MY GOOOOOOD

YouTube: ✅ LS22 | GETRIEBE | Powershift, PowrQuad, AutoPowr & Co. + SOUND! | ...

Zie dat, geweldig , het trekken van de voertuigen en het schakelen! top!

ik hoop alleen dat het op PS5 ook echt zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaKluit schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:53:
[...]

Naja, het is een goed teken dat mensen er bang voor zijn. Betekend dat ze vinden dat het er mooi uit ziet :)

En dat mensen moeite hebben met een 1080 op 4k is deels afhankelijk van welke map je speelt en welke mods je gebruikt.
Ik had een 1070 ti en haalde met moeite 20fps op 4k. Nu met een 6700 xt haal ik 20+fps redelijk makkelijk, maar wel afhankelijk van welke kant ik op kijk. Speel nu op Holme Wold Farm, een 4x map. Kost toch wel wat meer power dan je denkt. ;)
Ik ging er wel vanuit de base-game. Maar, met sommige modmaps en (brakke) mods heb ik ook wel eens een slide-show gehad (FS13 of FS15 waren dat, bepaalde modmaps of voertuigen waardoor je framerate de grond in ging).

Groter probleem is denk ik ook dat FS niet goed met resources omging dan dat daadwerkelijk de GPU het probleem is, heb nu soms ook wel kleine framedrops als ik bij teveel machines (of vooral de John Deere 9000 hakselaar) kom, maar m'n GPU load is vrijwel nooit 100% en denk ook eerder dat het een CPU issue is (word maar 1 of 2 cores gebruikt, in theorie zou FS22 beter met multicore overweg moeten kunnen).

Op de PS4 wel een keer een echte slide-show gehad toen ik teveel wol pallets op een hoopje had.

---
M'n broer las gisteravond al dat ze in bepaalde landen FS22 al binnen hebben (dus gewone mensen, niet de reviewers/streamers). Zal mij benieuwen of ik hier de game ook voor de 22e binnen heb of niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hier, kunnen we met z'n allen alvast even naar het doosje kijken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw0cF9d3iRlmT4cxv6_Cb-TaRls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0MVn3nOptgdNlc1hzbli9XG.jpg?f=fotoalbum_large

Veel plezier allemaal komende week! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Player1S schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:09:
Eerste gameplay beelden staan online.

Daggerwin heeft er al 2 geupload. Ben nu tussen werk door aan het kijken.
Hehe, ja ik ben de dag ook begonnen met het kijken naar livestreamers. Youtube video's komen later vandaag of dit weekend wel :)

Heb er echt zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Superkiwi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:39:
Hier, kunnen we met z'n allen alvast even naar het doosje kijken ;)
[Afbeelding]

Veel plezier allemaal komende week! :*)
Ben zelf toch blij dat ik de digitale versie heb. Nu kan ik ermee aan de slag op de PS4. Mocht er later toch nog een PS5 in huis komen, kan ik dezelfe licentie gebruiken om de PS5 versie te gaan spelen.
Helaas geen mogelijkheid om het spel weer door te verkopen, maar dat heb ik ook met geen enkele PS4 game gedaan. Dus zo erg is dat niet voor mij.

Hopelijk voor jou dat je binnenkort de mogelijkheid hebt om een PS5 te kunnen bemachtigen!

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Inmiddels kun je de game ook downloaden vanaf de website van Giants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Net wel even een *GASP* moment.

Iets wat ik nog niet gehoord of gezien had. Bij de garage kun je nu selecteren wat je verkoopt. Dus als je een tractor met aanhanger en gewicht in het verkoop/repareer punt zet kun je kiezen welke.

Echt geniaal! Op pc had je de workshop-tabber maar op console had je dat niet. En nu zit dat er standaard in.

Klinkt misschien gek maar voor mij toch echt een OMG!! momentje omdat ze het ook nog niet hadden laten zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Om de tijd te overbruggen en toch ontopic te blijven zojuist een tractortje gekocht :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oSH_oeAZs3DS1GYuhcxy1weB9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjQOb2KfOL7qhp3v7rwkbJBR.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste