Iemand zoeken om mee te gamesharen 👍MisterMichel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:49:
[...]
Ben zelf toch blij dat ik de digitale versie heb. Nu kan ik ermee aan de slag op de PS4. Mocht er later toch nog een PS5 in huis komen, kan ik dezelfe licentie gebruiken om de PS5 versie te gaan spelen.
Helaas geen mogelijkheid om het spel weer door te verkopen, maar dat heb ik ook met geen enkele PS4 game gedaan. Dus zo erg is dat niet voor mij.
Hopelijk voor jou dat je binnenkort de mogelijkheid hebt om een PS5 te kunnen bemachtigen!
Mooi dat het nu standaard is, want die workshop tabber was echt een must-have.Player1S schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:30:
Net wel even een *GASP* moment.
Iets wat ik nog niet gehoord of gezien had. Bij de garage kun je nu selecteren wat je verkoopt. Dus als je een tractor met aanhanger en gewicht in het verkoop/repareer punt zet kun je kiezen welke.
Echt geniaal! Op pc had je de workshop-tabber maar op console had je dat niet. En nu zit dat er standaard in.
Klinkt misschien gek maar voor mij toch echt een OMG!! momentje omdat ze het ook nog niet hadden laten zien.
---
Vanmiddag een paar video's bekeken van personen die al met FS22 bezig zijn, en ziet er wel goed uit. Geluid ging het me metname om en zelf met een klein beetje gasgeven heb je weer het gevoel dat de trekker wat doet ipv stationair blijven tot 15 a 20 km/h, en laatste versnelling klinkt ook weer als een cruise-versnelling (net als in FS17). Voor de rest nog niet alles bekeken, wil niet te veel spoilers
Voor de trophy liefhebbers, de lijst is nu ook bekend: https://psnprofiles.com/trophies/14721-farming-simulator-22
Vrij gevarieerde lijst. Heb er zelf nog niet goed naar gekeken wat ze allemaal inhouden en wat er voor gedaan moet worden.
Vrij gevarieerde lijst. Heb er zelf nog niet goed naar gekeken wat ze allemaal inhouden en wat er voor gedaan moet worden.
PSN ID: MrMichel_75
Op de ps4 kon dit gewoon hoor ? Net l1 en r1 kon je erdoor...Player1S schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:30:
Net wel even een *GASP* moment.
Iets wat ik nog niet gehoord of gezien had. Bij de garage kun je nu selecteren wat je verkoopt. Dus als je een tractor met aanhanger en gewicht in het verkoop/repareer punt zet kun je kiezen welke.
Echt geniaal! Op pc had je de workshop-tabber maar op console had je dat niet. En nu zit dat er standaard in.
Klinkt misschien gek maar voor mij toch echt een OMG!! momentje omdat ze het ook nog niet hadden laten zien.
Same here, ga niks kijken. Wil het ouderwetse gevoel terug toen je uit het rek een game uitzocht en alles zelf moest ontdekken.Nemesizz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:57:
[...]
Voor de rest nog niet alles bekeken, wil niet te veel spoilers(alsin; wil toch wel een beetje verrast worden als FS22 hier ook eindelijk binnen is).

Soms bleken de plaatjes op de doos toch mooier dan het spel zelf
Ik denk dat je wat verward want op pc kon het ook niet tenzij je een mis downloadde.lord_fh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:35:
[...]
Op de ps4 kon dit gewoon hoor ? Net l1 en r1 kon je erdoor...
Ik bedoel dat je je eigen tractor gaat repareren. Als je ook implement eraan het zitten was het een gok welke de garage zou pakken
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maak je in Farming Simulator eigenlijk ook nog steeds winst als je alles uit handen geeft en overal een AI worker voor inhuurt en materiaal huurt?
Ja hoor, alleen zal het een stuk minder zijn.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je economie settings.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van je economie settings.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Jammer dat de steam release 9 uur later is (9.00uur) dan de Giants release (0.00 uur)...
Had nog zo gehoopt dat ik even kon spelen voordat ik naar het werk moet. Snap er niks van, met FS19 was de steam release ook gewoon middernacht.
Had nog zo gehoopt dat ik even kon spelen voordat ik naar het werk moet. Snap er niks van, met FS19 was de steam release ook gewoon middernacht.
Na 3 jaar wachten komt het niet op de laatste 9 uurtjes aan toch?Dappzor schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 04:32:
Jammer dat de steam release 9 uur later is (9.00uur) dan de Giants release (0.00 uur)...
Hoe is ie @Superkiwi ? Of is ie nog niet op de mat gevallen? Zie je grafisch vooruitgang ondanks dat je op een PS4 speelt?
Je hebt hier en daar wat posts op de vorige pagina gemist denk ik
1. Hij is gisteren op de mat gevallen;
2. Het doosje is heel fraai;
3. Kiwi heeft nog geen PS5;
4. Kiwi heeft een tractortje gekocht om zichzelf bezig te houden tot die tijd.
Ach so… ik had de link niet gelegd dat je deze niet op de ps4 kon spelen.Superkiwi schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:07:
[...]
Je hebt hier en daar wat posts op de vorige pagina gemist denk ik
1. Hij is gisteren op de mat gevallen;
2. Het doosje is heel fraai;
3. Kiwi heeft nog geen PS5;
4. Kiwi heeft een tractortje gekocht om zichzelf bezig te houden tot die tijd.
Ben je wel ingeschreven bij de telegram groepen om een ps5 te krijgen?
Hij is wel te krijgen voor de PS4 hoor maar ik koop geen games meer voor dat platform. Had, toen ik FS22 afgelopen zomer bestelde, eigenlijk wel de hoop dat de PS5 rond deze tijd normaal verkrijgbaar zou zijn.
Ik zit niet in Telegram groepen nee; hou wel de weinige sites in de gaten die 'm zónder bundel verkopen. Ik heb geduld
Ik zit niet in Telegram groepen nee; hou wel de weinige sites in de gaten die 'm zónder bundel verkopen. Ik heb geduld
Zag gisteravond een livestream met de community manager. Dat steam later is blijkt aan steam te liggen. Die bepalen hoe laat zij het vrij gevenDappzor schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 04:32:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
In live stream die ik nu kijk zeggen ze dat production chains heel makkelijk te doen is in de xml. Dus zou je heel makkelijk een product kunnen toevoegen
En blijkbaar doet de AI nu ook lime op hun veld
En nog iets leuks je kunt trailers voller doen dan limiet. Is optie in het menu.
Heerlijk als je nog paar liter in de harvester hebt
En blijkbaar doet de AI nu ook lime op hun veld
En nog iets leuks je kunt trailers voller doen dan limiet. Is optie in het menu.
[ Voor 39% gewijzigd door Player1S op 20-11-2021 14:30 ]
Op Reddit lees ik dat sommigen op PlayStation al kunnen spelen met een fysieke schijf
Dit geldt alleen mbt het gewicht. Je kan je trailer zwaarder maken dan dat ie aankan, en dan dus sneller de trailer weer moeten repareren. Je kan niet meer volume er in doen dat wat de max is.Player1S schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 09:20:
Dat maximale gewicht is een optie welke je uit kan zetten btw.
En die PS5 spelers hebben idd al de disc versie gekregen. Daar zit geen tijd lock of verificatie bij de Giants server op. Vandaar dat die al speelbaar is.
Giants was er niet heel blij mee, dat die verkoper de games te vroeg verstuurde.
Even een random vraag tussendoor. Draait de PS5 versie op 60 fps?
Bij mij op de PS4 staat FS22 klaar. De download inclusief de pre-order bonus (Class Saddletrack nogwattes).
Tellertje loopt af over net iets meer dan 1 dag. Toch zal ik pas maandag avond er op z'n vroegst mee aan de slag gaan. Heb d'r zin in.
Ik denk dat ik op de map Haut-Beyleron begin. Lijkt me een prima map om met de druifjes en olijfjes aan de slag te gaan.
Tellertje loopt af over net iets meer dan 1 dag. Toch zal ik pas maandag avond er op z'n vroegst mee aan de slag gaan. Heb d'r zin in.
Ik denk dat ik op de map Haut-Beyleron begin. Lijkt me een prima map om met de druifjes en olijfjes aan de slag te gaan.
Hier ook binnengekomen en al paar uurtjes gespeeld. Beginnen in Frankrijk! Nu nog alles aanstaan: ook stenen in je veld. Ik neem aan dat dit maar eenmalig is? Dan lease ik wel zo'n apparaat.
Vind de UI visueel wel mooi maar nog steeds niet heel gebruiksvriendelijk.. Begint al bij character customization.
Vind de UI visueel wel mooi maar nog steeds niet heel gebruiksvriendelijk.. Begint al bij character customization.
Na het ploegen komen deze omhoog als ik het goed heb begrepen.SemperFidelis schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:19:
Hier ook binnengekomen en al paar uurtjes gespeeld. Beginnen in Frankrijk! Nu nog alles aanstaan: ook stenen in je veld. Ik neem aan dat dit maar eenmalig is? Dan lease ik wel zo'n apparaat.
Zoiets dacht ik ook al.Hammie schreef op zondag 21 november 2021 @ 06:00:
[...]
Na het ploegen komen deze omhoog als ik het goed heb begrepen.
Eigenlijk zouden het er na elke keer ploegen steeds minder moeten worden als je ze elke keer netjes opveegt maar of dat zo is weet ik niet, ik hoop het.
Als na elke keer ploegen je hele veld keer op keer vol ligt met stenen is de optie "stenen uit" snel gevonden
In FS19 had ik dat met onkruid, dat vond ik op een gegeven moment zo vervelend worden dat ik het maar uit heb gezet.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 21-11-2021 06:45 ]
Met de Seasons mod was het al een stuk beter met hier en daar een plukje onkruid. Hopelijk is dat ook overgenomen door GiantsSuperkiwi schreef op zondag 21 november 2021 @ 06:39:
[...]
In FS19 had ik dat met onkruid, dat vond ik op een gegeven moment zo vervelend worden dat ik het maar uit heb gezet.
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Heb nu wel een verzend bevestiging dat FS22 onderweg is... blijft alleen de vraag of de postbode wel puf heeft om op maandag rond te gaan (vaak komt er geen post op maandag hier).
----
Dingen zoals stenen in het veld zet ik wel uit. Ik weet gewoon dat ik me er vroeg of laat aan erger dus dat soort dingen zet ik meteen uit.
Onkruid in FS19 was overigens ook vaak bugged, kon je het met geen mogelijkheid doodspuiten / wegwoelen, of dan was het weg en komt het plots weer terug (onkruid vergaat niet
). Ook contracts konden daardoor onhaalbaar worden omdat de yields te laag waren zodat je het nooit kon completen (zal vast wel gefixed zijn met een latere patch, maar toen stond onkruid optie al lang uit
).
Bepaalde features zijn wel leuk enzo, maar ik speel zo'n game vooral voor de fun en ontspanning, en stenen ruimen zie ik persoonlijk niet als een leuke bezigheid in de game (had zo'n video bekeken, en als je ziet hoe lang die gast bezig is om 1 veldje van stenen te ontdoen...phoe).
----
Dingen zoals stenen in het veld zet ik wel uit. Ik weet gewoon dat ik me er vroeg of laat aan erger dus dat soort dingen zet ik meteen uit.
Onkruid in FS19 was overigens ook vaak bugged, kon je het met geen mogelijkheid doodspuiten / wegwoelen, of dan was het weg en komt het plots weer terug (onkruid vergaat niet
Bepaalde features zijn wel leuk enzo, maar ik speel zo'n game vooral voor de fun en ontspanning, en stenen ruimen zie ik persoonlijk niet als een leuke bezigheid in de game (had zo'n video bekeken, en als je ziet hoe lang die gast bezig is om 1 veldje van stenen te ontdoen...phoe).
Kunnen de helpers wel met die stenen overweg of blijven die dan wachten tot jij die komt weghalen?Nemesizz schreef op zondag 21 november 2021 @ 12:26:
FS19 heb ik een paar keer gespeeld, maar sommige dingen vind ik ook wat te lang duren. Op zich kan dat wel ontspannend zijn, podcastje aan en een akker omploegen, maar dat moet ook geen uren duren
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat ik heb begrepen is dat je er gewoon overheen kunt rijden maar je machines daardoor sneller beschadigen.Marzman schreef op maandag 22 november 2021 @ 06:22:
[...]
Kunnen de helpers wel met die stenen overweg of blijven die dan wachten tot jij die komt weghalen?
Tot zover een pre-order bij Coolblue....
Krijg je het morgen pas via de post.
Moest ik gewoon even kwijt.
Krijg je het morgen pas via de post.
Moest ik gewoon even kwijt.
Ik bestel al sinds jaar en dag gewoon rechtstreeks in de xbox store. Misschien niet altijd de beste prijs maar ik heb hem zojuist wel kunnen opstarten.
De eerste mod is er ook al: "subsidie signs".
Die is wel handig voor als ik weer een save-game voor mijn kinderen maak.
Heb een save-game voor mijzelf klaar gezet en nu kan ik ongeduldig wachten tot 5 uur.
Die is wel handig voor als ik weer een save-game voor mijn kinderen maak.
Heb een save-game voor mijzelf klaar gezet en nu kan ik ongeduldig wachten tot 5 uur.
Ah, hieruit begrijp ik dat hij dus nu beschikbaar is? Dan ga ik de download zo maar eens startencracking cloud schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:09:
23.4gb download op steam
Heeft iemand m buiten steam gekocht? Op verschillende sites is ie zoals gewoonlijk aardig wat goedkoper, maar twijfel altijd aan de betrouwbaarheid...
https://k4g.com/product/f...am-global-cd-key-6434BDB8
ik heb m bij cdkeys besteld, doe dat al jaren bij bepaalde sitesSmitovic schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:19:
Heeft iemand m buiten steam gekocht? Op verschillende sites is ie zoals gewoonlijk aardig wat goedkoper, maar twijfel altijd aan de betrouwbaarheid...
psn: taker-mart
Risico dat die het opeens niet meer doet wil ik niet lopen. En die paar euro gun ik giants wel. Kunnen ze vast nog een hoop leuke dingen mee doen voor de game.Smitovic schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:19:
dat is echt nog nooit voorgekomencracking cloud schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:32:
[...]
Risico dat die het opeens niet meer doet wil ik niet lopen. En die paar euro gun ik giants wel. Kunnen ze vast nog een hoop leuke dingen mee doen voor de game.
CD Keys is volgens mij juist 1 van de betrouwbare sites om keys te kopen.
Overigens staan alle pre-order voertuigen als DLC in de xbox/ps store.
De Mack Black Anthem en Fendt 900 Black Beauty doen mij niet zoveel. De Zetor tractor wel. Dus die maar gekocht voor €0,99. Die andere 2 kosten hetzelfde en de Claas pack kost €3,99
Overigens staan alle pre-order voertuigen als DLC in de xbox/ps store.
De Mack Black Anthem en Fendt 900 Black Beauty doen mij niet zoveel. De Zetor tractor wel. Dus die maar gekocht voor €0,99. Die andere 2 kosten hetzelfde en de Claas pack kost €3,99
Hmm, zojuist besteld bij CD keys maar nog niks gekregen. Paypal laat ook nog niks zien. Ze geven wel aan dat het nog pre-order is, dus wellicht dat het vandaag nog komt.
Die is wel handig, ik gebruik(te) die altijd voor test-maps als je vanalles snel uit wil testen maar niet het geld op je main save-game wilt riskeren (vooral bij enorme landscaping projecten die soms vele honderden duizenden euro's kostten).Player1S schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:33:
Oudere FS delen kon je gewoon het bedrag aanpassen in je savegame, maar in 19 werkte dat niet meer (kon je wel aanpassen, stond er ook wel dat je weet ik hoeveel miljoen had, maar ingame was alles weer weg).
Dat kan nog zeker wel hoor bij de Savegame, alleen moest je de savefile "Farms" hebben en niet de meest standaardNemesizz schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:29:
[...]
Die is wel handig, ik gebruik(te) die altijd voor test-maps als je vanalles snel uit wil testen maar niet het geld op je main save-game wilt riskeren (vooral bij enorme landscaping projecten die soms vele honderden duizenden euro's kostten).
Oudere FS delen kon je gewoon het bedrag aanpassen in je savegame, maar in 19 werkte dat niet meer (kon je wel aanpassen, stond er ook wel dat je weet ik hoeveel miljoen had, maar ingame was alles weer weg).
Maar desalniettemin is deze mod inderdaad altijd wel fijn voor een testmap etc.
Grappig, ik sta in de top 5 van eerste achievers. Dus blijkbaar had ik hem vroeg en wordt t nog weinig gespeeldMisterMichel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:55:
Voor de trophy liefhebbers, de lijst is nu ook bekend: https://psnprofiles.com/trophies/14721-farming-simulator-22
De interface is wel terug even wennen (op PS5) ; ik moet er terug even inkomen.
Het gaat wel net iets sneller allemaal
Het gaat wel net iets sneller allemaal
Wij hebben een Nitrado server gehuurd bij Nitrado maar deze verschijnt niet ingame. Iemand zelfde issue op de PS5?
edit: voor consoles is crossplay nodig om een server te gebruiken
edit: voor consoles is crossplay nodig om een server te gebruiken
[ Voor 23% gewijzigd door Kenny_026 op 22-11-2021 14:27 ]
Iemand al een day 1 patch voorbij zien komen?
Vanochtend en zojuist (yay thuiswerken) gecontroleerd maar xbox geeft geen updates. Maar Xbox is soms ook beetje vaag daarmee.
Vanochtend en zojuist (yay thuiswerken) gecontroleerd maar xbox geeft geen updates. Maar Xbox is soms ook beetje vaag daarmee.
Op de PS5 niet gezien maar ik moet zeggen na een paar uurtjes weinig tot geen bugs gezien.Player1S schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:08:
Iemand al een day 1 patch voorbij zien komen?
zelf nog niet kunnen spelen maar wel al hele weekend + vandaag youtube gekeken. De previewers hadden al paar updates gehad en ik heb zelf vorige week al gepre-load dus had update verwacht.Kenny_026 schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:27:
[...]
Op de PS5 niet gezien maar ik moet zeggen na een paar uurtjes weinig tot geen bugs gezien.
2 dingen die ze hopelijk gaan patchen zijn dat de gehele map nu rood kleurt als je kijkt wat geploegd moet worden ipv enkel de velden. Vind ik echt ruk.
En die icoontjes bij laad/los punten. Die kun je uit zetten maar dan zet je ook die geel/zwarte linten op de grond uit. Die eerste hoef ik niet maar die tekens op de grond wel eigenlijk.
Heeft iemand van jullie last van crashes op PC? Na een paar minuten spelen loopt alles vast en nokt ie ermee. Eerste keer kreeg ik nog een error (volgens mij iets met een .dll), de tweede keer niet. Zal vanavond wel wat dingetjes proberen ivm 2e monitor enzo... Maar wel jammer dit.
vanavond de Stadia versie proberen.
Waar ik al erg blij van wordt is het aantal silo's en bunker opties die in de base game flink is uitgebreid.
Scheelt een hoop ritjes naar de winkel, of gedoe met auger-wagons of gesleep met pallets en bigbags.
Waar ik al erg blij van wordt is het aantal silo's en bunker opties die in de base game flink is uitgebreid.
Scheelt een hoop ritjes naar de winkel, of gedoe met auger-wagons of gesleep met pallets en bigbags.
Ik heb het spel vanochtend geïnstalleerd en in de middagpauze even een 20min gespeeld. Nul issues, zelfs nog geen bugs tegen gekomen. Speel het op full HD (één monitor) op een 1070TI.Smitovic schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:27:
Heeft iemand van jullie last van crashes op PC? Na een paar minuten spelen loopt alles vast en nokt ie ermee. Eerste keer kreeg ik nog een error (volgens mij iets met een .dll), de tweede keer niet. Zal vanavond wel wat dingetjes proberen ivm 2e monitor enzo... Maar wel jammer dit.
Wat me wel op viel is dat het dynamische geluid en de geavanceerde versnellingsbak niet bij alle machines doorgevoerd is. Bijvoorbeeld die nieuwe Deutz-fahr combine heeft wel extra geluid voor de header maar het motorgeluid is niet lastafhankelijk an de versnellingsbak is gewoon een CVT.
Wel zijn de physics duidelijk veranderd. Tractoren sturen veel minder vlot en de ondergrond maakt veel uit voor de hoeveelheid grip. Zodra je op land komt wat al is omgeploegd heb je veel minder tractie. Ook kun je hiermee veel meer sjoemelen bij een iets te lichte trekker voor een iets te grote machine. Zolang je een aanloopje neemt en de ondergrond droog&vast is kun je redelijk tempo aanhouden. Bij FS19 had je volgens mij gewoon een vast percentage penalty voor werksnelheid als je onder het opgegeven motorvermogen zat.
[ Voor 23% gewijzigd door MadMarky op 22-11-2021 17:07 ]
Vanmiddag geinstalleerd maar duurde wel lang, geeft de installer aan dat er een patch is, dus die maar downloaden maar blijft vast zitten vlak voor het einde (2x geprobeerd, elke keer de laatste paar MB wil die niet meer downloaden).
Dus maar gestart zonder patch (gewoon versie 1.0 dus).
Ik speel dus met stuur en joystick en knoppen instellen ging niet heel vlot. De joystick gaf de nodige problemen, met bepaalde functies (voorlader op en neer bewegen wilde maar niet werken).
Paar keer de settings delete, weer instellen, niks werkte. Toen de settings in Windows checken en daar werkte die prima. Weer naar de game, weer instellen... noppes (overigens, de shovel bak zelf bewegen ging prima, de arm op en neer dus niet), nog een paar keer deleten en weer instellen en plots doet die het wel
Nouja, andere knoppen beetje zoveel mogelijk ingesteld wat ik had...of dacht te hebben zal vast wel weer wat tegenkomen wat ik nog niet ingesteld had.
Geluid is echt vreselijk zacht, zelfs op 100% en speakers op standje 'ear-bleed' is het geluid erg erg zacht.
Zal waarschijnlijk wel gefixed worden met de patch.
Tractoren (wat er te horen is) klinkt volgens mij wel goed, maar heb het nog niet heel goed kunnen testen (punt blijft dat het op de een of andere manier erg zacht is).
Toen even wat hakselaars geprobeerd, maar dat viel me erg tegen qua geluid...helaas.
Totaal niet het herkenbare geluid van de machine (hakselkooi / waaier, geeft per merk een heel kenmerkend geluid, is totaal niet hoorbaar / afwezig), geen dynamisch geluid (dus 1 plantje maakt net zoveel geluid als je er 8 of 10 meeneemt), geen verschil tussen gras en mais (ok, hadden de vorige ook niet).
Maar tot nu toe het ergste is helaas de framerate, veel stutters en lijkt alsof het op 30 fps of lager draait (v-sync uit ingame, en in de driver op adaptief, dus onder de 60 fps is v-sync uit, boven de 60 worden de frames gelimit om tearing tegen te gaan).
Beetje klooien met settings, Anti Alliasing aan of uit, distance hoger/lager, maar blijft slecht lopen.
(draai wel op 2160P met een GTX 1070, en dat kon die in voorgaande delen makkelijk aan, en grafisch is nou niet zo drastisch veel veranderd dat de drop van 60 fps naar iets dat lijkt op 30 of lager kan verklaren).
Heb helaas uiteindelijk moeten stoppen omdat ik misselijk werd (motion sickness)
(had ik met FS19 met de PS4 versie eerste tijd ook last van, is wat met de framerate waardoor ik na een tijdje misselijk word).
Dus ik ga er een andere keer mee verder, hopen dat de patch dan wel wil installeren en het bepaalde dingen al oplost.
Dus maar gestart zonder patch (gewoon versie 1.0 dus).
Ik speel dus met stuur en joystick en knoppen instellen ging niet heel vlot. De joystick gaf de nodige problemen, met bepaalde functies (voorlader op en neer bewegen wilde maar niet werken).
Paar keer de settings delete, weer instellen, niks werkte. Toen de settings in Windows checken en daar werkte die prima. Weer naar de game, weer instellen... noppes (overigens, de shovel bak zelf bewegen ging prima, de arm op en neer dus niet), nog een paar keer deleten en weer instellen en plots doet die het wel
Nouja, andere knoppen beetje zoveel mogelijk ingesteld wat ik had...of dacht te hebben zal vast wel weer wat tegenkomen wat ik nog niet ingesteld had.
Geluid is echt vreselijk zacht, zelfs op 100% en speakers op standje 'ear-bleed' is het geluid erg erg zacht.
Zal waarschijnlijk wel gefixed worden met de patch.
Tractoren (wat er te horen is) klinkt volgens mij wel goed, maar heb het nog niet heel goed kunnen testen (punt blijft dat het op de een of andere manier erg zacht is).
Toen even wat hakselaars geprobeerd, maar dat viel me erg tegen qua geluid...helaas.
Totaal niet het herkenbare geluid van de machine (hakselkooi / waaier, geeft per merk een heel kenmerkend geluid, is totaal niet hoorbaar / afwezig), geen dynamisch geluid (dus 1 plantje maakt net zoveel geluid als je er 8 of 10 meeneemt), geen verschil tussen gras en mais (ok, hadden de vorige ook niet).
Maar tot nu toe het ergste is helaas de framerate, veel stutters en lijkt alsof het op 30 fps of lager draait (v-sync uit ingame, en in de driver op adaptief, dus onder de 60 fps is v-sync uit, boven de 60 worden de frames gelimit om tearing tegen te gaan).
Beetje klooien met settings, Anti Alliasing aan of uit, distance hoger/lager, maar blijft slecht lopen.
(draai wel op 2160P met een GTX 1070, en dat kon die in voorgaande delen makkelijk aan, en grafisch is nou niet zo drastisch veel veranderd dat de drop van 60 fps naar iets dat lijkt op 30 of lager kan verklaren).
Heb helaas uiteindelijk moeten stoppen omdat ik misselijk werd (motion sickness)
(had ik met FS19 met de PS4 versie eerste tijd ook last van, is wat met de framerate waardoor ik na een tijdje misselijk word).
Dus ik ga er een andere keer mee verder, hopen dat de patch dan wel wil installeren en het bepaalde dingen al oplost.
Stomme vraag, is FS te doen op PS console? Ik heb hem altijd op de PC gespeeld maar mijn huidige pc trekt de game niet meer. Ik overweeg nu om over te stappen naar de PS maar ik vraag me af of dit te doen is.
Zeker! Weet niet of je met stuurtje speelde, maar een controller maakt het niet enorm veel lastiger hoor. Wel minder mods.Guppiee schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:21:
Stomme vraag, is FS te doen op PS console? Ik heb hem altijd op de PC gespeeld maar mijn huidige pc trekt de game niet meer. Ik overweeg nu om over te stappen naar de PS maar ik vraag me af of dit te doen is.
Zelf ook gehad, bleek dat een knop een dubbele functie had (engine start toegewezen echter iets met mapview was al toegewezen). Hij geeft dat ook wel aan onderin beeld. Was iets te snel denk ik.Nemesizz schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:58:
Workaround was simpel al toewijzingen voor mn stuur en sidepanel eraf geknikkerd en enkel toegewezen wat ik wil.
[ Voor 13% gewijzigd door Hammie op 22-11-2021 20:53 ]
Moet toch zeggen dat ze een puik product hebben neergezet hoor.
Uiteraard wel wat puntjes die beter kunnen maar dat hou je. Als consument ben je eenmaal kritisch.
Dat AI Helper menu op console is echt een uitkomst. Seasonal growth is ook heerlijk. Nog niet het niveau Seasons mod maar kan er mee door. Hopelijk wordt het nog uitgebreid in de toekomst.
Production chains zijn ook interessant maar nog maar net begonnen, zonder money cheats, dus nog niks kunnen doen behalve een greenhouse.
Used machenery is ook erg leuk. Elke dag wel even kijken of er wat tussen zit. Zo al een grotere cultivator op de kop kunnen tikken.
Waar ik net wel tegenaan liep was dat ik geen load and deliver kon instellen want volgens dat ding zat er niks in mijn graan silo. Of ik deed iets verkeerd. Ach zal wel opgelost worden.
Uiteraard wel wat puntjes die beter kunnen maar dat hou je. Als consument ben je eenmaal kritisch.
Dat AI Helper menu op console is echt een uitkomst. Seasonal growth is ook heerlijk. Nog niet het niveau Seasons mod maar kan er mee door. Hopelijk wordt het nog uitgebreid in de toekomst.
Production chains zijn ook interessant maar nog maar net begonnen, zonder money cheats, dus nog niks kunnen doen behalve een greenhouse.
Used machenery is ook erg leuk. Elke dag wel even kijken of er wat tussen zit. Zo al een grotere cultivator op de kop kunnen tikken.
Waar ik net wel tegenaan liep was dat ik geen load and deliver kon instellen want volgens dat ding zat er niks in mijn graan silo. Of ik deed iets verkeerd. Ach zal wel opgelost worden.
Wel al aardig wat bugs tegengekomen hoor..
- In MP krijgt iedereen alle meldingen van iedereen te zien
- DLSS heeft véél visuele bugs (vooral in avond)
- Stotteren zonder duidelijke bottleneck
- Contracten met het verkeerde veldnummer
- Aardig wat map bugs
- Workers werken soms niet
- Alleen de gebouwen op de hoofdfarm zijn verwijderbaar... Een groot ding omdat je letterlijk niks aan de meeste gebouwen hebt (niet interactable)
En op dit moment kom je niet in de server browser.
- Aardig wat map bugs
- Alleen de gebouwen op de hoofdfarm zijn verwijderbaar... Een groot ding omdat je letterlijk niks aan de meeste gebouwen hebt (niet interactable)
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
moah, heb AAA-games gezien die in een veel slechtere staat warenKuusj schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:11:
Wel al aardig wat bugs tegengekomen hoor..
- Aardig wat map bugs
Wil niet zeggen dat de game perfect is ofzo maar het is gewoon een speelbaar product.
Mod trailers moeten blijkbaar nog wel goed gemaakt worden. Had dus de default trailer verkocht en die Giants als mod had aangeboden gekocht (hou niet van die trailers met wielen aan de voorkant.
Kun je dus geen deliver jobs mee instellen. Daarna die Claas trailer gekocht en die kan het wel gewoon.
Dus zal wel een paar regeltjes missen in de XML.
En nog een bug is dat je niet kunt switchen tussen bepaalde velden in het menu als je in een voertuig zit

[ Voor 22% gewijzigd door Player1S op 22-11-2021 21:20 ]
Ik heb mn key ook via die site, prima levering en activatie.Smitovic schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:19:
PSN: plexforce (ps4)
Is er iets veranderd aan de manier waarop leasen werkt? Lijkt er op alsof er nu alleen maar een vaste prijs is, en niet meer per uur/dag. Of in ieder geval, dat zie ik niet staan als ik een machine probeer te leasen.
Goede vraag. Bedrag staat er ook niet meer bij en zie je pas als je het leased.cracking cloud schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:25:
Is er iets veranderd aan de manier waarop leasen werkt? Lijkt er op alsof er nu alleen maar een vaste prijs is, en niet meer per uur/dag. Of in ieder geval, dat zie ik niet staan als ik een machine probeer te leasen.
Gewoon via de website gekocht en gedownload.
\Wil m gewoon op de meest eenvoudige manier spelen maar ik heb de indruk dat dat niet gaat.
Staat de hele middag al op de hoogste snelheid maar de gewassen willen maar niet groeien.
Verschillende instellingen geprobeerd meer helaas helpt niets.
\Wil m gewoon op de meest eenvoudige manier spelen maar ik heb de indruk dat dat niet gaat.
Staat de hele middag al op de hoogste snelheid maar de gewassen willen maar niet groeien.
Seasonal cycle aanstaan? Want dan is gewas pas klaar volgens de kalender. En kun je ook in bepaalde maanden zaaien.LongTallErne schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:27:
Gewoon via de website gekocht en gedownload.
Ik had meteen alle 'keybinds' op de joystick en stuur verwijderd en dan gewoon instellen welke ik nodig heb (ik weet bijvoorbeeld dat ik niks met bosbouw ga doen, dus ga geen keys instellen voor al die crane functies).Hammie schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:52:
[...]
Zelf ook gehad, bleek dat een knop een dubbele functie had (engine start toegewezen echter iets met mapview was al toegewezen). Hij geeft dat ook wel aan onderin beeld. Was iets te snel denk ik.
Workaround was simpel al toewijzingen voor mn stuur en sidepanel eraf geknikkerd en enkel toegewezen wat ik wil.
Conflict met keys had die eigenlijk ook niet, enige waar ik die functie meer voor gebruikte was de cruise-control harder en zachter, maar dat was icm een trigger en zou geen invloed moeten hebben op de frontloader.
Voor de zekerheid had ik al de cruise-control delete van de joystick maar toen deed die het ook niet.
Nu dus uiteindelijk wel zowel cruise-control werkend als de frontloader....maar geen idee waarom die nu wel werkt en alle voorgaande keren niet
----
Performance issues moet ik eigenlijk nog wat beter monitoren, heb nu geen 'clean run' in m'n logs (PC stond hele dag al aan, en andere games ook al gedraait).
Wel zag ik GPU utilization op 100% (komt zelden voor) en 3 van de 6 CPU cores op 100% (kan ook door de installer komen... maar echt goed multi-core is de nieuwe toch niet helemaal zoals gedacht, FS19 had je hooguit 2 cores op 100% meestal zelfs maar op 98%). VRAM utilization zat op 50% (dus maar 4GB, valt dus mee, en FS heeft de neiging om alles meteen in VRAM te laden, dus dat lijkt me geen probleem).
Ik wacht de patch nog wel even af (hopelijk werkt die morgen wel), kan vandaag toch niet meer bezig vanwege m'n motion sickness.
EDIT
@LongTallErne
Kan kloppen, de vorige delen hadden een 'crop growth: fast' optie, ene dag zaaien, andere dag oogstklaar, maar die optie is er niet meer. Duurt nu dus iets langer voordat iets oogstklaar is.
(had er ook al naar gezocht, wilde snel even mais hakselen, maar moest 2 ingame dagen wachten voordat de machine er pas aan kon beginnen qua growth-state, ik had seasonal growth en dergelijke ook uitgezet).
[ Voor 10% gewijzigd door Nemesizz op 22-11-2021 21:33 . Reden: toevoeging ]
Dat klopt, maar die had ik wel al uitstaan. Het gewas dat al op het land stond wil maar niet groeien. Zijn al zo'n 10 dagen aan voorbij gegaan.Player1S schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:29:
[...]
Seasonal cycle aanstaan? Want dan is gewas pas klaar volgens de kalender. En kun je ook in bepaalde maanden zaaien.
Heb wat dingetjes geprobeerd, denk dat het aan mn grafische kaart ligt. In taakbeheer zie ik dat die vrijwel constant op 99% staat. Graphics wat naar beneden gezet, sindsdien één crash in 2 uur. Natuurlijk altijd eentje teveel, hopelijk dat ik niet de enige ben en er een patch komt.Smitovic schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:27:
Verder tof spel! Begonnen op Elmcreek. Heb alle opties vooralsnog aan staan, inc stenen een weeds. Die gaan waarschijnlijk snel uit. Stenen is een stap als ploegen en cultivaten, voegt weinig toe imo. Weeds vond ik in 19 ook altijd ruk.
2nd hand products is wel tof, nog niks gevonden wat ik kan gebruiken maar dat komt vast goed. Op het eerste gezicht ook meer verschillende machines, ook in het kleine segment, zoals balenpersen. Nu rustig opbouwen en kijken hoe ver we komen op Elmcreek.
Ik zie nog wel 1 "probleem" met dat 2e hands spul.
Ik heb nu bijvoorbeeld de Deutz Fahr combine erin staan voor 68k. Als ik de mijne verkoop krijg ik er minimaal 93k voor.
Kan ik redelijk makkelijk 25k winst maken. Maar eigenlijk ook een non-issue want diegene die denkt "yay, 25k winst" speelt toch al op een minder realistische wijze. En diegene die wel realistisch probeert te spelen doet er niks mee.
Zelf wil ik via 2e hands spul, materiaal aanschaffen voor grapes. Maar nog niks voorbij gekomen
Ik heb nu bijvoorbeeld de Deutz Fahr combine erin staan voor 68k. Als ik de mijne verkoop krijg ik er minimaal 93k voor.
Kan ik redelijk makkelijk 25k winst maken. Maar eigenlijk ook een non-issue want diegene die denkt "yay, 25k winst" speelt toch al op een minder realistische wijze. En diegene die wel realistisch probeert te spelen doet er niks mee.
Zelf wil ik via 2e hands spul, materiaal aanschaffen voor grapes. Maar nog niks voorbij gekomen
[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 22-11-2021 22:49 ]
Grafisch weinig veranderd? Kijk eens verder dan je neus lang isNemesizz schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:58:
[...]
Heb helaas uiteindelijk moeten stoppen omdat ik misselijk werd (motion sickness)![]()
De modellen van de machines zijn inderdaad nauwelijks veranderd, maar de draw distance is wel enorm verbeterd. Geen lelijke kringen meer om je heen maar gewoon alles scherp (met natuurlijk wat fading in de verte).
Hier een 1070TI op 1080p dus die staat in verhouding natuurlijk uit z'n neus te eten maar de framerate is wel behoorlijk stabiel. En niet om het een of ander maar een 1070 is niet een kaart waar je tegenwoordig nog snel aan denkt bij gaming in 4K resolutie.
OK, wat geks meegemaakt.
Heb FS22 toch maar op de xBox gekocht en tijdens een testspel voor hoe de dingen nu werken viel het mij op dat de varkens buiten de stal rennen. Maf gezicht, dwars door de trekker heen. Dwars door de muur heen. Lekker in een rondje.
Heb FS22 toch maar op de xBox gekocht en tijdens een testspel voor hoe de dingen nu werken viel het mij op dat de varkens buiten de stal rennen. Maf gezicht, dwars door de trekker heen. Dwars door de muur heen. Lekker in een rondje.
ik heb dat op de pc ook gehad inderdaad[Mad Max] schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:47:
OK, wat geks meegemaakt.
50 varkens gekocht en 1 van die varkens begint in een soort slowmotion te rennen door het hek , door het gebouw , door de trekker en alles heen ... continue de zelfde cirkel wat hij rent .. neem aan dat dit nog wel gefixt word

Ik moet zeggen dat het mij echt niet tegen valt hoor. Gisteravond denk ik 2 a 3 uurtjes gespeeld (hoogste resolutie, ziet er gewoon goed uit (2070 Super)). Daarnaast begonnen als nieuwe boer (dus met 1,5mio start budget) en gericht op de druiventeelt. Moet alleen wel zeggen dat het plaatsen van die druivenranken echt een K werk is en ze niet dichtbij elkaar genoeg gezet kunnen worden. Hierdoor moet je alsnog elke keer 2x met een tractor(tje) er door heen om te maaien en daarna te cultiveren.
Ook de prijzen van druiven zijn gigantisch laag, heb voor 250.000 euro aan ranken staan en leverde maar 14.000 liter op (volledig bemest, gemaaid en gecultiveerd), ging weg voor circa 16.000 euro...
Verder merk ik wel dat het spel soepel loopt en dat er wel weer veel nieuwe dingen inzitten, maar ook nog wel een aantal foutjes.
Zo lopen beesten meestal door zelf geplaatste gebouwen heen (honden zijn daar heel erg goed in ben ik achter) en werkt de helper AI nog niet goed op de druivenranken, dus nog veel zelf te doen.
Ook de prijzen van druiven zijn gigantisch laag, heb voor 250.000 euro aan ranken staan en leverde maar 14.000 liter op (volledig bemest, gemaaid en gecultiveerd), ging weg voor circa 16.000 euro...
Verder merk ik wel dat het spel soepel loopt en dat er wel weer veel nieuwe dingen inzitten, maar ook nog wel een aantal foutjes.
Zo lopen beesten meestal door zelf geplaatste gebouwen heen (honden zijn daar heel erg goed in ben ik achter) en werkt de helper AI nog niet goed op de druivenranken, dus nog veel zelf te doen.
Kunnen mensen zich de introductie van FS19 herinneren ? 1 groot drama, allemaal crashes etc. Dus ik hield mijn hart vast voor FS22 intro.
Maar
SPeelt geweldig, wel wat dingetjes her en der zoals iedereen meldt, maar het is gewoon goed speelbaar en alle geluiden en details zijn geweldig!
alle kleine details in het geluid en als je onder een schuur overkapping doorrijdt dan is het geluid ook echt aan het galmen. Meer "gier" geluiden van de aandrijving op snelheid, een schudder die het gras echt weggooit ipv zon rare animatie, een pickup van de pers die het echt in plukjes oppakt. ALlemaal kleine details die echt belangrijk zijn imo. Ook zijn balen nu veel realistischer en kan je ze echt in grootte instellen dat is wel heel chill.
Verder ben ik heel blij dat alles niet zo glimt in je gezicht haha.
Als we wat verder in de tijd zijn met patches en vooral mods, dan wordt dit een geweldig spel!
Maar
SPeelt geweldig, wel wat dingetjes her en der zoals iedereen meldt, maar het is gewoon goed speelbaar en alle geluiden en details zijn geweldig!
alle kleine details in het geluid en als je onder een schuur overkapping doorrijdt dan is het geluid ook echt aan het galmen. Meer "gier" geluiden van de aandrijving op snelheid, een schudder die het gras echt weggooit ipv zon rare animatie, een pickup van de pers die het echt in plukjes oppakt. ALlemaal kleine details die echt belangrijk zijn imo. Ook zijn balen nu veel realistischer en kan je ze echt in grootte instellen dat is wel heel chill.
Verder ben ik heel blij dat alles niet zo glimt in je gezicht haha.
Als we wat verder in de tijd zijn met patches en vooral mods, dan wordt dit een geweldig spel!
Heb je toevallig gekeken welke maand je de druiven verkocht? zoals je misschien wel al weet zijn er bepaalde periodes wanneer een product goed vekoopt[b]Heyman in "[Multi] Farming Simulator 22"
Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson
Klopt inderdaad, maar hij zat nu al in de "hogere" maanden. Maar voor 85.000 euro heb ik een juice fabriek neer gezet en daar levert het wel een stuk meer op.Orphu schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:56:
[...]
Heb je toevallig gekeken welke maand je de druiven verkocht? zoals je misschien wel al weet zijn er bepaalde periodes wanneer een product goed vekoopt
Geld verdienen is niet makkelijk in deze game. We zijn allemaal beginners op de server maar we hebben er allemaal moeite mee.
Gisteren een grain mill gebouwd voor 91k. Alle machines etc erbij, ben je snel 500k verder. Met een opbrengst van een kleine 40k hebben we 10 jaar nodig om winstgevend te zijn.
Gisteren een grain mill gebouwd voor 91k. Alle machines etc erbij, ben je snel 500k verder. Met een opbrengst van een kleine 40k hebben we 10 jaar nodig om winstgevend te zijn.
Bouw een paar greenhouses. Die dingen leveren je 10k per jaar op
Op welke economische moeilijkheid? En verkoop je het automatisch of rij je het zelf heen en weer?cracking cloud schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:26:
Bouw een paar greenhouses. Die dingen leveren je 10k per jaar op
Ik heb hem op ps5 (op ps de 19 'ontdekt' door ps plus). Gisteren had ik 1 bugje (ik kon niets meer selecteren met de 'x') maar na een herstart van het spel was dit opgelost. Voorts ziet het er zeer aangenaam uit; werkt zeer snel (zeker ivm de laadtijden van 19).Guppiee schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:21:
Het menu an sich is even wennen (ofwel via de startknop voor de map ed ofwel via het ehm grote touchscreen op de controller voor de winkel ed) maar eens je het in de vingers hebt..
Persoonlijk:
- Ik vind het zalig dat ik nu verder kan uitzoomen tijdens het rijden ed
- ik kan niet nog prutsen met de money cheats maar tot nu toe rijden en werken de voertuigen/werktuigen zoals het moet; het geluid is opnieuw in orde
Dat is het voorlopig; ik ben nog volop aan het ontdekken maar ja; op de console werkt het goed
hmm gisteren even multiplayer gedaan.
ik had per ongeluk de verkeerde factory (die al op de map staat) gekocht
maar krijg deze niet meer verkocht... iemand idee hoe dat werkt?
ik had per ongeluk de verkeerde factory (die al op de map staat) gekocht
maar krijg deze niet meer verkocht... iemand idee hoe dat werkt?
Welke economie setting heb je?Heyman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:46:
Plus de game lijkt toch aardig ge-ent op production chains. Dus ipv enkel druiven telen en verkopen dus ook sap oid er van te maken.
Bij druiven hoef je natuurlijk maar 1x te planten en daarna is het volgens mij best onderhouds-arm. Af en toe gras maaien en cultiveren en paar keer sproeien.
Op ps5 speelt het geweldig, en ben blij dat de money cheat mod al online staat haha.
Enige nadeel is dat stuurwiel/sidepanel support op console helemaal ruk is, als in niet speelbaar met stuur
Enige nadeel is dat stuurwiel/sidepanel support op console helemaal ruk is, als in niet speelbaar met stuur
Klopt, is inderdaad wel erg op de productie chains gericht, wat het ook zeker leuk maakt hoor.Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:42:
[...]
Welke economie setting heb je?
Plus de game lijkt toch aardig ge-ent op production chains. Dus ipv enkel druiven telen en verkopen dus ook sap oid er van te maken.
Bij druiven hoef je natuurlijk maar 1x te planten en daarna is het volgens mij best onderhouds-arm. Af en toe gras maaien en cultiveren en paar keer sproeien.
Ik speel zelf op de moeilijkste moeilijkheid qua economie (heb wat andere dingen uitgezet, zoals stenen en periodiek ploegen).
Vind het onderhoud aan de druivenranken inderdaad wel meevallen, maar kan ze vooralsnog (vind ik) niet dicht genoeg op elkaar plaatsen, waardoor je toch best wel even bezig met om te maaien en te cultiveren.
Dan zal een oogst inderdaad niet veel opleveren op de moeilijkste graad. Ik speel zelf op easy en wil ook voorzichtig aan richting druiven maar zit nog maar in mn 2e jaar. Misschien dat ik eerst probeer de grainmill en bakery te kopen.Heyman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
[...]
Klopt, is inderdaad wel erg op de productie chains gericht, wat het ook zeker leuk maakt hoor.
Ik speel zelf op de moeilijkste moeilijkheid qua economie (heb wat andere dingen uitgezet, zoals stenen en periodiek ploegen).
Vind het onderhoud aan de druivenranken inderdaad wel meevallen, maar kan ze vooralsnog (vind ik) niet dicht genoeg op elkaar plaatsen, waardoor je toch best wel even bezig met om te maaien en te cultiveren.
Ah ja, ik denk dat daar wel een (groot) verschil in zit. Zal vanavond eens kijken of dat echt zo veel uit maakt.Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:53:
[...]
Dan zal een oogst inderdaad niet veel opleveren op de moeilijkste graad. Ik speel zelf op easy en wil ook voorzichtig aan richting druiven maar zit nog maar in mn 2e jaar. Misschien dat ik eerst probeer de grainmill en bakery te kopen.
Druiven is wel leuk, maar echt maar een "part-time" job, in principe maar 2 maanden (of 3?) om te planten/bewerken/groeien en 2 maanden om te oogsten, dus zit veel door skip tijd tussen.
Ik denk dat ik er naast wat beestjes ga houden, al hoop ik nog steeds dat de velden die ik niet bezit (eigenlijk allemaal op 1 na) een keer beplant gaan worden met druiven, kijken of de rijen dan echt een stuk strakker staan.
Wat mij wel tegenvalt is het aanbod van zaaimachine's e.d.
Ik heb nog steeds die standaard zaaier van 3m en zit al beetje te kijken maar of je gaat er nauwelijks iets op vooruit qua breedte of je bent een vermogen kwijt en mag je mogelijk ook je tractor upgraden dus nog meer kwijt.
Voor mijn gevoel had je in 19 nog wel wat er tussenin zitten.
Ik heb nog steeds die standaard zaaier van 3m en zit al beetje te kijken maar of je gaat er nauwelijks iets op vooruit qua breedte of je bent een vermogen kwijt en mag je mogelijk ook je tractor upgraden dus nog meer kwijt.
Gisteravond de eerste uurtjes op de Franse map gespeelt. Heerlijk om weer rond te knorren op het land.
Ik speel op de PS4 dus ik verwacht wel wat performance-achtige problemen. Het is uiteindelijk ook niet meer het nieuwste systeem. Toch moet ik zeggen dat het me allemaal goed bevalt.
Paar bugjes:
Aangenaam verrast:
Ik speel op de PS4 dus ik verwacht wel wat performance-achtige problemen. Het is uiteindelijk ook niet meer het nieuwste systeem. Toch moet ik zeggen dat het me allemaal goed bevalt.
Paar bugjes:
- Helpers die een veld niet herkennen.
- Grafische glitches op een bepaald stuk in de map. Ergens in 't midden. Heel veel geflikker. Dat is best irritant.
- Je kunt meerdere contracts tegelijk accepteren! Echter, ook meerdere malen meegemaakt dat er dan wel geregeld contracts zomaar verdwenen die je net selecteerde.
- Een helper een 'go to' opdracht geven zorgt ervoor dat het spel even hangt (10 seconden of zo). Lijkt erop dat de route dan berekent wordt. Dit is tot nu toe bij iedere 'go to' opdracht gebeurt.
Aangenaam verrast:
- Meerdere contracts tegelijk selecteren. Helaas met bugjes, zie hierboven.
- Quality of life verbeteringen. Zoals advies over welke gewichten je nu bij welk apparaat 't beste kunt gebruiken bijvoorbeeld.
- AI helper. Gebruik ervan is nog niet helemaal helder, maar al vaak een helper in een contract het graan naar de silo laten brengen. Scheelt veel lange tripjes zelf maken. Geweldig!
- Seasons zorgt er wel voor dat ik nu wat meer vooruit moet denken om te planten en andere activiteiten. Dat was vroeger in FS19 met de Seasons mod ook, maar die heb ik nooit echt gebruikt.
- ...nog heel veel andere dingetjes die me nu even niet te binnen schieten...
Die mod wil niet direct werken bij mij. Ik heb hem gedownload (beginscherm) maar staat dan niet tussen mijn downloads (in nieuw spel).lord_fh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:50:
Op ps5 speelt het geweldig, en ben blij dat de money cheat mod al online staat haha.
Doe ik iets mis?
Bedoel je dat je hem niet vind in de shop of dat je hem niet kunt selecteren als je spel start en hij dus niet in de beschikbare mods lijst staat?Derbiss schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:07:
[...]
Die mod wil niet direct werken bij mij. Ik heb hem gedownload (beginscherm) maar staat dan niet tussen mijn downloads (in nieuw spel).
Doe ik iets mis?
Het lijkt mij sterk dat er in 22 minder zit dan 19, maar ik heb het spel nog niet dus kan niet kijkenPlayer1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:18:
Wat mij wel tegenvalt is het aanbod van zaaimachine's e.d.
Qua zaaiers lijkt het wel minder. Of ik had gewoon een sloot aan mods daarvoorVos schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:13:
[...]
Het lijkt mij sterk dat er in 22 minder zit dan 19, maar ik heb het spel nog niet dus kan niet kijken. Je hebt toch ook wel 4.5 meter, 6m, 9m etc? Ja dat vergt dan wel meer pk's.

Het is altijd nog zo geweest dat er bij launch niet denderend veel machines in het spel zitten. FS19 had er inderdaad meer maar er zullen er ongetwijfeld nog meer als download beschikbaar komen.Er zijn nu al wat machines uit FS19 als download beschikbaar.
Verder zegt breedte niet altijd iets over benodigd vermogen, zo zag ik een getrokken Väderstad zaaier als download staan die in verhouding tot de breedte niet veel motorvermogen vroeg. Maar zo heb je ook al verschil tussen gewone zaaiers en "seed drills" waarbij je niet eerst hoeft te cultiveren.
Verder zegt breedte niet altijd iets over benodigd vermogen, zo zag ik een getrokken Väderstad zaaier als download staan die in verhouding tot de breedte niet veel motorvermogen vroeg. Maar zo heb je ook al verschil tussen gewone zaaiers en "seed drills" waarbij je niet eerst hoeft te cultiveren.
In Normal economy levert je gewas dubbel zoveel op als Hard, in Easy is het iets van 3x zoveel. Dus ja dat scheelt nogalHeyman schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 09:57:
[...]
Ah ja, ik denk dat daar wel een (groot) verschil in zit. Zal vanavond eens kijken of dat echt zo veel uit maakt.
[...]
Heb je wel het spel herstart, zoals gevraagd wordt na het downloaden van de mods?Derbiss schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:07:
[...]
Die mod wil niet direct werken bij mij. Ik heb hem gedownload (beginscherm) maar staat dan niet tussen mijn downloads (in nieuw spel).
Doe ik iets mis?
Heb de drawdistance lager staan dan in FS19, en nee, dan ziet het er niet veel beter uit dan FS19.MadMarky schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:21:
[...]
Grafisch weinig veranderd? Kijk eens verder dan je neus lang is
De modellen van de machines zijn inderdaad nauwelijks veranderd, maar de draw distance is wel enorm verbeterd. Geen lelijke kringen meer om je heen maar gewoon alles scherp (met natuurlijk wat fading in de verte).
Hier een 1070TI op 1080p dus die staat in verhouding natuurlijk uit z'n neus te eten maar de framerate is wel behoorlijk stabiel. En niet om het een of ander maar een 1070 is niet een kaart waar je tegenwoordig nog snel aan denkt bij gaming in 4K resolutie.
Daarom vind ik het dus wel degelijk raar dat FS19 makkelijk draait op 4K (meeste sliders zelfs op 195%) en hier loopt het nu voor geen meter.
---
Zelf niet verder gegaan gisteren ivm motion-sickness, maar m'n broer nog wel. En plots was de patch wel binnen dus die maar geinstalleerd. Het zachte geluid is nog niet gefixed, meeste wat je ziet tijdens de installer zijn dingen voor de 3d modellen.
Echter, de nieuwe patch reset wel je input bindings (dus controls kun je weer opnieuw instellen).
Performance is wel iets maar niet veel beter, nog steeds veel stutters en framedrops.
Even Afterburner meedraaien op de achtergrond en viel wel op dat de GPU (hij heeft een GTX 1080) constant op 99% (zeg maar 100%) loopt, viel vooral op in de vehicle shop, dan stijgt dat ding zowat op ('t is een Gigabyte, ben niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit van die koeler
Debug modus aangezet zodat je de framerates kan zien, na het laden van de meeste shader-cache zit ie redelijk rond de 60 fps, maar ook vaak met onverklare dips naar 40 fps, en die dips vallen erg op.
Verhicle shop doet maar 46 fps en soms zelfs 36 fps.
Resulutie een keer verlaagt naar 1080P en dan blijft de GPU load op 60%, langer 60fps , maar nog steeds dips af en toe (en 1080p op een 4K scherm is niet heel mooi om aan te zien, vooral letters worden wat vaag).
Dat een GTX 1070 nou voor de meeste niet voor de hand ligt om op 4K te draaien kan wel zijn, maar tot nu toe heeft ie dat wel kunnen doen met een beetje settings tweaken (ik ben niet iemand die alles klakkeloos op 'ultra' zet en er even 2000 euro tegenaan gooit als het niet wil draaien). Heb alleen in de nieuwe FS nog niet de 'heilige graal' in de settings gevonden die het minste impact heeft op visuals maar wel op FPS. Soms kan het een simpele setting zijn (in Warcraft is het bijvoorbeeld drawdistance, had de meeste invloed op FPS).
Als ik het spel opstart -> downloadbare content -> daar heb ik de mod gedownload.Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:09:
[...]
Bedoel je dat je hem niet vind in de shop of dat je hem niet kunt selecteren als je spel start en hij dus niet in de beschikbare mods lijst staat?
Als ik dan een carrière opstart zie ik hem niet staan; noch bij diversen noch ergens anders.
Of kijk ik verkeerd?
@MadMarky -> ik zal het ook nog eens gewoon proberen heropstarten moest bovenstaande niet werken..
Is inmiddels zo'n 3 jaar en zo'n 900u geleden dat ik vanille FS19 heb gespeeld maar staat mij gewoon echt bij dat je daar een slagje groter kon zonder meteen godsvermogen kwijt te zijn aan een seeder en nieuwe, sterkere tractor.MadMarky schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:22:
Het is altijd nog zo geweest dat er bij launch niet denderend veel machines in het spel zitten. FS19 had er inderdaad meer maar er zullen er ongetwijfeld nog meer als download beschikbaar komen.Er zijn nu al wat machines uit FS19 als download beschikbaar.

Ploeter gewoon nog wel even verder met de 3m. Met seasonal cycles ben je sowieso niet vaak aan het zaaien.
Wil eerst in andere zaken investeren zodat mn gewas ook echt wat oplevert.
Die zit in andere categorie.Derbiss schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:25:
[...]
Als ik het spel opstart -> downloadbare content -> daar heb ik de mod gedownload.
Als ik dan een carrière opstart zie ik hem niet staan; noch bij diversen noch ergens anders.
Of kijk ik verkeerd?
@MadMarky -> ik zal het ook nog eens gewoon proberen heropstarten moest bovenstaande niet werken..
Je moet naar placables en dan generators. Daar staat ie tussen.
@Nemesizz wat voor CPU zit erachter? Dat kan ook nog een oorzaak zijn van framedrops. Hier is het een i5 9600K @ 6x5Ghz...
@Derbiss Government Subsidy staat na downloaden bij mij wel gewoon bij de lijst met mods die je aan en uit kunt vinken. Als je hem nog steeds niet ziet even uninstallen en opnieuw downloaden.
@Derbiss Government Subsidy staat na downloaden bij mij wel gewoon bij de lijst met mods die je aan en uit kunt vinken. Als je hem nog steeds niet ziet even uninstallen en opnieuw downloaden.
@Nemesizz Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me niet helemaal kan vinden in de klachten van weinig FPS (Aldus wel op een 2070 Super) - ik zal vanavond eens kijken hoeveel FPS ik haal, speel ook op hoogste resolutie.
Tevens is bij mij het geluid totaal niet zacht, eerder zelfs harder dan youtube vids / spotify on the side.
Heb je niet ingame ergens een geluidsinstelling scheef staan?
Tevens is bij mij het geluid totaal niet zacht, eerder zelfs harder dan youtube vids / spotify on the side.
Heb je niet ingame ergens een geluidsinstelling scheef staan?
Ik zie hier wat klachten over de performance langskomen: ik heb hier tot nu toe geen last van. Ik heb alles maxed out, distances etc. op 200%, DLSS op Quality en het spel heb ik nog niet lager zien zitten dan 70 FPS. Deze settings waren in FS19 niet mogelijk voor mij (nou heb je ook nog weinig mods, dat zal ook invloed hebben).
Ik vermoed dat er dan toch iets moet zijn wat de bottleneck is, ik weet nog dat ik bij een upgrade van een i5 4690K naar Ryzen 7 3800x een ontzettende boost in performance had in FS19 (+- 30 FPS hoger). Ondanks dat ik nooit zag dat de cores 100% belast werden.
Ik speel op een 3440x1440 monitor met een Ryzen 7 3800x en RTX 2070.
Ik vermoed dat er dan toch iets moet zijn wat de bottleneck is, ik weet nog dat ik bij een upgrade van een i5 4690K naar Ryzen 7 3800x een ontzettende boost in performance had in FS19 (+- 30 FPS hoger). Ondanks dat ik nooit zag dat de cores 100% belast werden.
Ik speel op een 3440x1440 monitor met een Ryzen 7 3800x en RTX 2070.
@MadMarky Ik heb zelf een i5 8600K op 4,5Ghz (all core 4,5Ghz, kon dat doen zonder met voltages en dergelijke te gaan klooien, kan misschien nog wel hoger, maar het randje opzoeken qua overklok ga ik niet doen op m'n main-rig, stabiliteit boven snelheid in dat geval wil niet dat ie een keer crashed tijdens iets belangrijks buiten games om zeg maar).
M'n broer gebruikt overigens een i7 8700K (stock, doet veel belangrijk werk, dus ook daar stabiliteit boven het randje opzoeken qua snelheid).
Niet gekeken wat daar de core belasting is, bij m'n eigen zag ik 3 cores op 100% mar dat was zoals gezegd geen 'clean run' dus kan ook van de installer zijn geweest, moet dat nog maar een keer checken.
@Heyman Een 2070S is ook wel een hele slag sneller dan een GTX1070 (non-ti)
Geluid te zacht klagen wel meer over, en het is geen slider die verkeerd staat of iets derglijks (ingame alles meeste op 100%, behalve muziek en enviroment op 80% of iets in die richting).
Maar ik ga nog wel het een en ander proberen...hoop ik, nog steeds dizzy in m'n hoofd dus moet erg oppassen met motion-sickness (en dat is niet zozeer een FS issue, moet gewoon opletten met alles wat beweegt nu...rotwerk is dat).
Denk dat ik als eerste (na het installeren van de patch en alle controls terug zetten
) die sliders van drawdistance en dergelijke flink omlaag zetten kijken of dat (veel) invloed heeft of niet).
M'n broer gebruikt overigens een i7 8700K (stock, doet veel belangrijk werk, dus ook daar stabiliteit boven het randje opzoeken qua snelheid).
Niet gekeken wat daar de core belasting is, bij m'n eigen zag ik 3 cores op 100% mar dat was zoals gezegd geen 'clean run' dus kan ook van de installer zijn geweest, moet dat nog maar een keer checken.
@Heyman Een 2070S is ook wel een hele slag sneller dan een GTX1070 (non-ti)
Geluid te zacht klagen wel meer over, en het is geen slider die verkeerd staat of iets derglijks (ingame alles meeste op 100%, behalve muziek en enviroment op 80% of iets in die richting).
Maar ik ga nog wel het een en ander proberen...hoop ik, nog steeds dizzy in m'n hoofd dus moet erg oppassen met motion-sickness (en dat is niet zozeer een FS issue, moet gewoon opletten met alles wat beweegt nu...rotwerk is dat).
Denk dat ik als eerste (na het installeren van de patch en alle controls terug zetten