[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gekke met de problemen met FS22 is, dat sommigen er wel last van hebben, en anderen hebben het totaal niet.

Geluid te zacht: boel topics op Giants forum die er over klagen, anderen hebben het totaal niet (m'n broer en ik beide wel, totaal verschillende sound systemen maar beide klinkt het te zacht).

Framerates: Sommigen nergens last van, anderen (zelfs met een RTX 3090) wel stutters. Goed bij PC zijn er heel veel variabelen , maar bij console topics zie je het ook. En dat is nou het rare, want iedere XboX series X, of iedere PS5 is qua config hetzelfde, waarom heeft de een geen stutters en de ander wel? (incab schijnt het grootste probleem te zijn, en dat viel bij mij bij de PC versie ook op, dat in de cabine het lijkt alsof het maar 30 fps is).

Dat vind ik dus wel raar (vooral bij de consoles, omdat die qua specs altijd allemaal identiek zijn). Maakt het troubleshooten overigens wel lastiger...because it makes no sense!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:14

basvn

Breezand - NHN

Net Stadia maar weer in gebruik genomen en FS22 gekocht
broertje heeft hem op de PC, dus vanaf volgende week maar is wat leuks samen gaan doen
ben benieuwd. paar uur (stuk of 30/40) FS19 gespeeld, dus kan me wel een beetje redden hopelijk.

wat is een aanrader voor leuke startersmap?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 23:58
basvn schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:40:
Net Stadia maar weer in gebruik genomen en FS22 gekocht
broertje heeft hem op de PC, dus vanaf volgende week maar is wat leuks samen gaan doen
ben benieuwd. paar uur (stuk of 30/40) FS19 gespeeld, dus kan me wel een beetje redden hopelijk.

wat is een aanrader voor leuke startersmap?
Ik ben zelf op de Franse map begonnen want van wat ik zover heb gezien heb je daar wat meer ruimte om bv extra schuur, kleine dierenweide of greenhouse neer te zetten zonder veld op te offeren.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Ik heb ook FS22 gekocht. FS19 speelde in altijd met mijn stuurtje. Ik zie in FS22 wel de optie om stuurtjes automatisch te detecteren, maar vervolgens pakt hij mijn stuur niet. Heeft iemand anders dat probleem ook?

Mijn stuur is een Logitech G920 Driving Force Racing Wheel

[ Voor 12% gewijzigd door gwoon_Paul op 23-11-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:21
@Nemesizz en @MadMarky
Hoe spelen jullie de game? Ik heb hem in de basis via Steam en zoals gezegd dus echt 0 geluids issues (denk dat ik op mijn windowsvolume op 14% sta --> geluid gaat over M-audio Air 192|4 interface naar 2 M-audio boxen, niet zo veel bijzonders verder.

Maar mogelijk dat een patch wel al het e.e.a. tweakt aan performance en audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 15:18

spacy

+++

Op Stadia vond ik het geluid ook wat aan de zachte kant als ik het vergelijk met FS19. Had eerst het idee dat de motor niet eens aanstond.
De chromebook waar ik op speel had het geluid al vol open, ik moet nog even kijken of ik wat in kan stellen in de audiolevels van het spel zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heyman
Trouwens, voor iedereen met issues:

https://www.reddit.com/r/...nown_issues_tutorial_bug/

Staan hier bij een heel aantal "problemen" ook oplossingen, bijvoorbeeld als je in een update loop blijft hangen.

Zo ook: Issue: I have no sound/headset isn't working

FIX: The game doesn't support 7.1 headsets, disable this or use a different headset and it should work.

Hebben jullie qua geluidsinstellingen iets op 7.1 staan en is daarom het geluid zacht?!

[ Voor 32% gewijzigd door Heyman op 23-11-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-07 18:46
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:29:
[...]

Die zit in andere categorie.
Je moet naar placables en dan generators. Daar staat ie tussen.
Klopt - thx :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geluid gewoon stereo speakers (staat ook gewoon stereo in Windows, volume op 90%) , ingame...alles behalve muziek en de menu biepjes op 100% volume.

Geluid gaat ook via de geluidskaart, m'n broer had eerst geen geluid, maar dat ging via de videokaart (HDMI), maar dat was snel gefixed door in Windows de output weer via de soundcard te doen.

---
Voor de middag nog even snel wat tests gedaan qua grafische settings bij m'n broer, kijken wat veel invloed had op FPS, dingen zoals TAA en MSAA hadden (uiteraard) behoorlijke impact, maar die had ik bij mijzelf al uitgezet. Maar zelfs uit, nog steeds de nodige framedips.

Toen stukje rondgereden, groot deel gewoon 60 fps, maar out of the blue steeds die dips naar 40 (kan nog deel shader-cache laden zijn, dat hadden vorige delen ook).

Rondgereden tot we op een punt kwamen waar de fps op 55fps bleef, daar gesaved en met settings gaan klooien (dingen uitzetten, lager zetten, hoger zetten), maar bleef 55 fps for no reason. Helemaal gek, is dat het alleen onder een bepaalde kijkhoek is, in de cabine, rechtuit kijken = 60 fps, iets van 45º omlaag is ineens 55 fps, weer paar graden omlaag is het weer 60 fps, en er is niks in beeld wat kan verklaren waarom die op die ene kijkhoek nou op 55 fps zit (niks grafisch aparts te zien, geen particles, spiegels, niks).

Maar we graven verder, eens kijken of ik bij m'n eigen game nog wat kan vinden (hopelijk een oplossing voor de fps :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:20
Ik speel sinds maandag ook FS22. Nou loop ik steeds tegen het probleem aan dat mijn helpers het veld niet herkennen. Hebben hier meer mensen last van? En eventueel en oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

wjsiebes schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:45:
Ik speel sinds maandag ook FS22. Nou loop ik steeds tegen het probleem aan dat mijn helpers het veld niet herkennen. Hebben hier meer mensen last van? En eventueel en oplossing voor?
Dit foutmelding krijg je sowieso als je verkeerde toepassingen bij bepaalde graan/fruitsoort gebruikt.

Mijn eigen stomme leesfout bijvoorbeeld: een suikerriet machine herkent uiteraard geen suikerbiet veld 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
wjsiebes schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:45:
Inderdaad juiste equipment voor de juiste velden, maar ik lees her en der ook dat sommige velden (in ieder geval op de Franse map) niet "herkend" worden door de helpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Heyman speel via Steam op PC en heb gewoon een stereo setup via onboard geluid en een losse versterker. Die laatste heeft nog meer dan genoeg marge, maar zoals ik aangaf is het geluid wel beduidend zachter dan bij FS19

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
@MadMarky Ahaa, dan is dat het probleem in ieder geval niet. Staat nog wel meer opmerkingen op de reddit dat mensen last hebben van zacht(ere) geluiden. Blijf het altijd een mysterie vinden hoe dat soort dingen er door komen, zou toch verwachten dat die basis dingen netjes door een test periode is gerold...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Okay even tutorial via de pc gedaan (via Stadia gekocht)
vind het met controller toch een stuk simpeler werken als met toetsenbord.

Vanavond mooi de boer uithangen vanaf de bank

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag tijdje zitten klooien met settings, en heb nu wel redelijke framerates (niet zo goed als FS19, maar beter dan eerst).

Veel van die draw distance dingen lager moeten zetten, bepaalde dingen van very high naar high, dingen waar je niks aan hebt (clouds) naar medium. Nog wel wat shader-cache stutters, maar dat hadden voorgaande delen ook, tijdje rondgereden op de testmap en het was acceptabel (maar voelt toch nog niet zo vloeiend aan als FS19).

Dat was wel met de externe cam. Als ik de incab camera doe is de framerate weer vervelender en word ik alweer vrij snel misselijk. Geen idee wat er nou in de cabine zo'n drastisch effect heeft maar ach, externe cam kan ik ook wel mee leven.

Nog even gechecked met CPU en GPU load, GPU blijft constant op 100% loeien, maar ondanks dat die 100% load aangeeft, word de GPU zelf niet zo warm als bijvoorbeeld World of Warcraft.
CPU load is op geen enkele core 100%, dus die is zeker de bottleneck niet...hoogste 2 cores zitten op 95%, 2 anderen op 82% eentje op 87% en de laatste op 43% (had de min/max load even reset zodat installers of andere games geen invloed hadden op de weergave).

Geluid is overigens zo dat motoren en dergelijke erg zacht zijn, dingen zoals vogels en de wind zijn wel duidelijk hoorbaar (en die volume heb ik nou juist wat lager dan de motoren).

De patch heeft overigens wel de letters 'b' wat getallen en 'r' en wat getallen wat mij doet vermoeden het een beta patch is en dan release candidate nummer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Nemesizz schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:05:
Als ik de incab camera doe is de framerate weer vervelender en word ik alweer vrij snel misselijk. Geen idee wat er nou in de cabine zo'n drastisch effect heeft maar ach, externe cam kan ik ook wel mee leven.
toevallig seat suspension aanstaan? Kan volgens mij alleen vanuit het hoofdmenu.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:10:
[...]

toevallig seat suspension aanstaan? Kan volgens mij alleen vanuit het hoofdmenu.
Die staat uit, ook dat de camera het terrein volgt en dat soort dingen. Het is echt iets met de framerate (had ik overigens bij de PS4 versie van FS19 ook erg last van, cabine camera werd ik vrij snel ziek van terwijl externe cam beter ging).

Ik ga nu gewoon beginnen met een farm en dan maar voorlopig de camera buitenaf, wie weet dat er een patch komt met performance improvements of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ik speel zelf 90% van de tijd buiten de tractor. Te weinig overzicht. Je kunt niet je hoofd zo bewegen zoals in het echt. Even iets opzij leunen om te kijken of je nog op de juiste plek zit enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-07 07:34
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:35:
Ik speel zelf 90% van de tijd buiten de tractor. Te weinig overzicht. Je kunt niet je hoofd zo bewegen zoals in het echt. Even iets opzij leunen om te kijken of je nog op de juiste plek zit enzo.
Dat kan overigens op de PC prima met head tracking, gebruik ik al sinds FS17.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
Ondanks dat dat AI Helper menu nog flink wat tweaks nodig heeft vind ik het wel super. Had altijd hekel aan halve map rond rijden om ergens te lossen. Nu stuur ik gewoon helper die kant op.

Gaat soms nog wel mis en op Haut-Beyleron herkent ie niet dat er iets in de default silo zit.dus load and deliver werkt nog niet.
En als er verkeer in de weg zit gaat het ook mis. Maar er wordt aan gewerkt dus komt vast goed.

Die Franse map is trouwens wel de ideale versie van Frankrijk: Wel genieten van het mooie landschap, geen gedoe met die Fransozen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Player1S op 23-11-2021 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Ik ben maar weer eens Daggerwin video's aan het kijken, ben niet heel enthousiast over FS22 want ik zag gewoon weinig technische verbetering, de verbeteringen die er waren hadden ook wel als update voor FS19 uitgebracht kunnen worden (en dat vind ik nog steeds).

Maar ik zie nu toch dat het ineens mogelijk is om zelf versnellingen te schakelen bijvoorbeeld, toch wel interessant dan....

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-11-2021 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:02:
Ik ben maar weer eens Daggerwin video's aan het kijken, ben niet heel enthousiast over FS22 want ik zag gewoon weinig technische verbetering, de verbeteringen die er waren hadden ook wel als update voor FS19 uitgebracht kunnen worden (en dat vind ik nog steeds).

Maar ik zie nu toch dat het ineens mogelijk is om zelf versnellingen te schakelen bijvoorbeeld, toch wel interessant dan....
Als je daggerwin of welke stream dan ook kijkt , lijkt het vaak net fs19 qua beeld ook vooral, maar dat is het totaal nirt dat moet je echt zelf zien , is totaal niet als fs19

Kijk btw isnfilmpjes van Agrarplay, een Duitser die in 1e filmpje verschillende versnellingsbakken laat zien en 2e filmpje bodem bewerking, dat geeft een beter beeld denk ik .

De tractoren en geluid zijn echt 10.000x beter dan fs19, om over alle details maar te zwijgen.

Ik heb op Frankrijk mn eigen boerderij gemaakt , dat snel bosjes en hekken zetten werkt echt perfect. Met fs19 ben ik nooit zelf gaan bouwen want dat sloeg nergens op, maar dit is prima, vraagt enige gewenning qua knopjes maar t ziet er allemaal mooi uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@lord_fh Oh leuk, mijn Duits een beetje bijschaven eerst :') :P

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:22
Standaard staat de maandduur op 1 dag. In augustus canola geplant, maar in december nog steeds niets om te oogsten. Wat doe ik fout? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
flugelisoke schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:19:
Standaard staat de maandduur op 1 dag. In augustus canola geplant, maar in december nog steeds niets om te oogsten. Wat doe ik fout? :o
Canola kun je alleen in Juni-juli oogsten volgens kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Maar groeit de groente niet meer op het land na de maanden dat het geplant moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:19:
Op de kalender gekeken wat de beste periode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
lord_fh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:23:
[...]

Op de kalender gekeken wat de beste periode is?
Ja, stond wel planten in augustus, dat heb ik meteen gedaan. Dag erna is het september, is inmiddels al weer maart en nog steeds niet.

Misschien moet dat spulletje het hele jaar staan?

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 23-11-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Planten augustus-september. Oogsten Juni-juli. Staat ook op de kalender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:25:
Planten augustus-september. Oogsten Juni-juli. Staat ook op de kalender :)
Jeuuumig zeg, en dan heel het jaar toekijken :o Zit de game momenteel te spelen op 120x en snel slapen en snel weer kijken :P

[ Voor 13% gewijzigd door flugelisoke op 23-11-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
flugelisoke schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:25:
[...]

Jeuuumig zeg, en dan heel het jaar toekijken :o Zit de game momenteel te spelen op 120x en snel slapen en snel weer kijken :P
Je kunt slapen wanneer je wilt. Gewoon naar trigger gaan en dan kies je hoe laat je wakker wilt worden ipv het aantal uren dat je wilt slapen zoals het in FS19 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Dat aarbeien op een aanhangwagen laden, kan dat sneller dat kloten met een heftruck of met de handen? Ik glitch overal doorheen of flikker de hele bende er weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Kenny_026 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:30:
Dat aarbeien op een aanhangwagen laden, kan dat sneller dat kloten met een heftruck of met de handen? Ik glitch overal doorheen of flikker de hele bende er weer af.
Lekker op sell zetten. Je krijgt zo hele jaar door inkomsten. Je kunt misschien meer krijgen door het te bewaren en zelf naar de beste aanbieder te brengen maar je zit wel met dat ge-eikel om het steeds op een aanhanger te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Doe nu een contract op Elmcreek, waar ik uiteindelijk bales bij de biogass moet brengen. Zijn gewrapte grass bales. Weet iemand waar dat sell point is? Ik heb ze volgens mij allemaal gehad maar kan ze niet afleveren... Of moet je ze opensnijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:33:
[...]

Lekker op sell zetten. Je krijgt zo hele jaar door inkomsten. Je kunt misschien meer krijgen door het te bewaren en zelf naar de beste aanbieder te brengen maar je zit wel met dat ge-eikel om het steeds op een aanhanger te plempen.
Dat is me nog eens een goeie tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smitovic schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:47:
Doe nu een contract op Elmcreek, waar ik uiteindelijk bales bij de biogass moet brengen. Zijn gewrapte grass bales. Weet iemand waar dat sell point is? Ik heb ze volgens mij allemaal gehad maar kan ze niet afleveren... Of moet je ze opensnijden?
Zijn ze al gefermenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Hmm, goeie, ik wist niet dat het nodig was. Staat nu kuilvoer, dus nu wel denk ik. Ga een rondje rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Bij het contract zou moeten staan waar je het moet inleveren. Dat kun je dan via de prijslijst even opzoeken en highlighten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Player1S schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:00:
Bij het contract zou moeten staan waar je het moet inleveren. Dat kun je dan via de prijslijst even opzoeken en highlighten
Ding ding we have a winner! Silage inderdaad. Ter referentie, in Elmcreek bij die 2 groene bakken naar boven rijden en vlakbij lossen. Hoeft niet erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die de Government Subsidy bordjes niet kan vinden in het spel (@Derbiss?) hier een uitleg waar je ze kunt kopen:
- je gaat naar de shop, categorie Others-> Construction.
- vervolgens staan ze onder Production -> Generators

Ik heb het ook niet verzonnen, geef mij maar de oude shop met alles op één hoop 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:
Voor iedereen die de Government Subsidy bordjes niet kan vinden in het spel (@Derbiss?) hier een uitleg waar je ze kunt kopen:

Ik heb het ook niet verzonnen, geef mij maar de oude shop met alles op één hoop 8)7
Shift-P brengt je direct naar de bouw-modus.

En die bordjes staan toch logisch? Ze produceren geld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hmm heb seizoenen uitstaan, omdat ik dan altijd kan gaan planten, maar het duurt echt een eeuwigheid nu je de snelheid van het groeien niet kan veranderen.
Ben begonnen in Elmcreek, dus 3 kleine stukjes land maar. en die zijn zo gerooid..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
basvn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 07:06:
hmm heb seizoenen uitstaan, omdat ik dan altijd kan gaan planten, maar het duurt echt een eeuwigheid nu je de snelheid van het groeien niet kan veranderen.
Ben begonnen in Elmcreek, dus 3 kleine stukjes land maar. en die zijn zo gerooid..
Bekende klacht. Lijkt er op dat ondanks dat je seasons uit zet de game toch de crops calender aanhoudt voor groeien.
Verwacht dat dat wel gepatched gaat worden.

Ik kan trouwens wel enorm genieten van die kleine aanpassingen die ze hebben gedaan.
Je kunt nu bijvoorbeeld niet meer de armen van een sprayer uitklappen als de motor uit staat. Of een combine zal niet lossen als de motor uit staat.
In FS19 kon je dat wel. Is iets kleins maar bied wel dat kleine beetje extra realisme toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Nog een fijne verbetering gevonden. Dierenweides, bijvoorbeeld een veldje voor je kippen, kan gewoon op een helling geplaatst worden :) alleen de laadzones hoeven maar vlak te zijn.
Zo hoeft een varkensstal ook niet meer van water te worden voorzien, ook dat scheelt weer wat werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:01
spacy schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:41:
Nog een fijne verbetering gevonden. Dierenweides, bijvoorbeeld een veldje voor je kippen, kan gewoon op een helling geplaatst worden :) alleen de laadzones hoeven maar vlak te zijn.
Zo hoeft een varkensstal ook niet meer van water te worden voorzien, ook dat scheelt weer wat werk.
knoeien ze nog wel voer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Er zitten inderdaad kleine verbeteringen in. Bijv. de flappen van de maaimachine bewegen op de wind als je hard rijdt, over de weg bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Er moet wel iets van 'werken' op een boerderij overblijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:15:
[...]

Bekende klacht. Lijkt er op dat ondanks dat je seasons uit zet de game toch de crops calender aanhoudt voor groeien.
Verwacht dat dat wel gepatched gaat worden.

Ik kan trouwens wel enorm genieten van die kleine aanpassingen die ze hebben gedaan.
Je kunt nu bijvoorbeeld niet meer de armen van een sprayer uitklappen als de motor uit staat. Of een combine zal niet lossen als de motor uit staat.
In FS19 kon je dat wel. Is iets kleins maar bied wel dat kleine beetje extra realisme toe.
In fs19 kwam regelmatig de klacht dat de gewassen te snel groeiden, zonder seasons. Het is nooit goed, zullen we maar zeggen.

Ik zag wel dat er 8 groei fases zijn bij de gewassen. Of iig 8 verschillende kleuren groen. Dus dat zou betekenen dat het 8 dagen duurt eer een gewas klaar is om te oogsten.

Wat wel dan weer een voordeel is bij fs22, tov fs19, dat je op elk moment van de dag kan gaan slapen. En dus zo snel dagen kunt skippen. En kost het wachten tot de gewassen volgroeid zijn, niet heel veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
SnoopBok schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:45:
Er zitten inderdaad kleine verbeteringen in. Bijv. de flappen van de maaimachine bewegen op de wind als je hard rijdt, over de weg bijvoorbeeld.
Was dat in FS19 ook al niet zo? Of was dat alleen met mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
FastFred schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:11:
[...]

Was dat in FS19 ook al niet zo? Of was dat alleen met mods?
Niet in de base game volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
DaKluit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:03:
[...]

In fs19 kwam regelmatig de klacht dat de gewassen te snel groeiden, zonder seasons. Het is nooit goed, zullen we maar zeggen.

Ik zag wel dat er 8 groei fases zijn bij de gewassen. Of iig 8 verschillende kleuren groen. Dus dat zou betekenen dat het 8 dagen duurt eer een gewas klaar is om te oogsten.

Wat wel dan weer een voordeel is bij fs22, tov fs19, dat je op elk moment van de dag kan gaan slapen. En dus zo snel dagen kunt skippen. En kost het wachten tot de gewassen volgroeid zijn, niet heel veel tijd.
Dat slapen gaan lijkt niet (goed) te werken in multiplayer las ik. Misschien dat de host dat moet doen. Zelf nog nooit multiplayer gedaan eigenlijk.
Dus dat is dan wel een dingetje.

Maar inderdaad, kijk zelf veel Daggerwin en die liep er in FS19 regelmatig tegenaan dat gewas opeens keihard groeide ondanks dat het op slow stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
Semi off-topic.

Heeft iemand hier bij Coolblue de collectors editon PC besteld EN geleverd gekregen?
Ze geven voor mijn bestelling aan dat het out-of-stock is terwijl ik eerder al besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mwoah mijn eigen gevonden lijstje bugs is weer aangevuld, zouden de devs misschien wat testers nodig hebben :+
- Bij bepaalde combines first person en dan naar onder kijken crasht het spel
- Repareren voertuig verwijderd de kentekenplaat
- Sommige combines offloaden niet of nauwelijks in sommige trailers
- Sommige combinaties van combine en trailer offload niet tijdens rijden
- De wals zou een fertilizer stage toevoegen, doet dat echter niet
- Bepaalde direct drill seeders verbruiken veel te veel zaad bij gras
- Zitten in de tractor, AFK met motor uit, laat de durability omlaag gaan
- In MP krijgt iedereen alle meldingen van iedereen te zien
- DLSS heeft véél visuele bugs (vooral in avond)
- Stotteren zonder duidelijke bottleneck
- Contracten met het verkeerde veldnummer
- Contracten verdwijnen
- Aardig wat map bugs
- Workers werken soms niet
- Alleen de gebouwen op de hoofdfarm zijn verwijderbaar... Een groot ding omdat je letterlijk niks aan de meeste gebouwen hebt (niet interactable)

We vinden het in MP lastig een balans te vinden tussen tijdsnelheid en aantal dagen per seizoen. Zeker op de moeilijke difficulty hebben we het gevoel eerder achteruit te gaan dan vooruit. Ik dacht eerst van nou dan maken we van het graan meel, en dan brengen we dat naar de bakker.. Nee dus, die moet je eerst kopen. Dit je dan met 35 ton graan waar je een jaar op gewacht hebt wat 350,- per ton waard is.

[ Voor 24% gewijzigd door Kuusj op 24-11-2021 15:54 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MadMarky schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:14:

Haha inderdaad; het is even wennen met dat 'bouw'-gedoe.
Wel handig is het tabblad per product voor wat je 'nodig' hebt.
De mod werkt trouwens zeer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4OeCb-wRFaeulFn494fpJGWqXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4HWls9B25kpCo0DFsRd7j5Q.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is wel een dingetje. Het lijkt erop dar je deze grote tank alleen kunt vullen in het meer rechts op de map naast de store in elmcreek. Krijg het kreng er alleen met geen mogelijkheid uit….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoopBok
Voor diegene die twijfelen tussen PC/Console, hierbij mijn ervaring met beide platforms en bijbehorende accessoires. Ik heb altijd games gespeeld op PC, afgelopen zomer was ik de gelukkige winnaar van een PS5. Sindsdien heb ik FS19 en FS22 gespeeld op PC en PS5.

Op PC speel ik met een Logitech G29 stuur (gelukkig die gekocht 4 jaar geleden en niet de Xbox of PC versie :P), een Thrustmaster T.16000M joystick, TrackHat headtracking en een 3440x1440 monitor.
PC specs: Ryzen 7 3800x, 16 GB RAM, 1 TB nvme SSD, RTX 2070.

In het begin moest ik erg wennen aan het spelen met een controller op de PS5, maar na een tijdje ken je alle combinaties uit je hoofd. Sterker nog, ik ben er nu zo aan gewend dat wanneer ik op de PC speel ik de controller gebruik i.p.v. het stuur en de joystick. Ik denk dat dit komt door het gemak: alles te bedienen met één controller i.p.v. stuur, joystick en toetsenbord. Sommige mods kun je dan weer niet gebruiken op de PC met éen controller, bijv. Courseplay en Autodrive.

FS19
Wat ik miste op de PS5 waren Autodrive en Courseplay, maar met FS22 heb je de nieuwe AI helper waardoor ik deze mods op het moment niet mis. Wat ik verder een nadeel vind op de PS5 zijn de zichtbaar slechtere graphics en framerate. Hier is de PC superieur. Toch wen je hier ook weer aan.

FS22
De nieuwe AI helper is vooral ontzettend makkelijk voor de console: geen 'saaie' ritjes, zoals het verkopen van je goederen. Op PC krijg je waarschijnlijk toch weer Autodrive en Courseplay, waardoor je weet dat het op een zeker moment geen issue meer is.

De graphics op de PS5 zijn zichtbaar een stuk beter dan FS19, ik speel het op een 4K televisie. Ik vermoed dat de framerate rond de 60 FPS is. Erg fijne verbetering.

Op PC speel ik momenteel met de PS5 controller en headtracking enabled.

Ik speel FS22 op PC als ik wat langer speel (langer dan een uur) en op de PS5 als ik even een half uurtje niks te doen heb en op de bank zit ;)

Headtracking
Ik gebruik Trackhat sinds FS17. Ik raad het iedereen aan, Trackhat is een goedkoper alternatief voor bijv TrackIR. Ik was destijds rond de 50 euro kwijt. Het maakt de game-ervaring zoveel realistischer bij in cab rijden, even naar links en rechts kijken is zoveel makkelijker. Volgens mij is het niet beschikbaar voor consoles.

PS: ik heb voor FS17 ook een tijdje Tobii eye tracker gebruikt. Dit raad ik ten zeerste af: het voelt heel onnatuurlijk om in de cab view heen en weer te kijken d.m.v. je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou wensen dat headtracking op ps5 kan, zou dat direct kopen, iemand die toevallig weet of het kan op console? Gaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 19:57

Orphu

(Space)nerd

DaKluit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:03:
[...]
Vooral dit is heel fijn, als het werk van de dag klaar is ben je ook gewoon klaar. :P

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Heb hem nog niet zelf gekeken maar voor diegene die niet met seasons wil werken een tutorial: YouTube: How To Turn Off Seasons! (& Crop Growth Times!) | Farming Simulator 22

hopelijk ook uitleg hoe de groeitijd omhoog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Was begonnen met een 'main-game' (tot nu toe alleen klooien op een testmap) in de Franse setting.

Deze keer maar gekozen om alleen met geld te starten (gezien je de meeste start voertuigen / gebouwen toch niet gebruikt).

Beetje de noodzakelijke dingen gekocht om te starten...al wel maar meteen een wat luxere Fendt 700 ipv een oude trekker :P Paar veldjes gekocht (eentje had helaas bieten, moet ik maar een rooier huren).

Ik heb dingen zoals onkruid en dergelijke wel uitgezet, maar als de game start staat alles al vol met dat spul, dus moest eerst toch het spul sprayen, daarna meteen wat fertilizer erover dat de crops iets meer opbrengen.
Goed, met dat kleine starter spul was ik daar wel even zoet mee, werd een beetje dizzy in het hoofd dus maar een pauze genomen.

Later op de avond weer verder gegaan, en zat een beetje mee dat het werk wel gedaan was, contracts waren er niet (ja oogst contract, maar die is niet te completen vanwege onkruid en un-fertilized, dus komt er te weinig van het veld af om de contract te completen, zelfde had je in FS19 in het begin).

Dus tja, gewassen niet rijp, dus skip ik de dag wel kan ik dan oogsten. Dus skip een dag. Nog niet rijp...hmmm, achja, nog een dag skippen. Niks... Hoe kan dat? Dus in de opties kijken, stond seasonal growth weer aan (had het meteen uitgezet toen ik de game startte). Oh jee, nou toen nog 2 of 3 dagen skippen (eigenlijk skipt die dan een maand) en kon nu toch eindelijk beginnen met het oogsten van m'n zonnebloemen.

Ik had gelukkig gekozen voor zo'n open schuur met zonnepanelen, scheelde me in de dagelijke property kosten :P (niet dat die kosten hoog zijn, maar had bijna al m'n geld uitgegeven dus iedere euro telt).

Had de Claas Dominator 108SL weer gedownload (vond het in FS19 al een leuk ding) dus die aangeschaft. Iets kleiner dan de Deutz (1000L inhoud minder), maar wel iets van 40.000 euro goedkoper, en meteen een stuk groter dan de Rostelmash (die kleine combine), dus leuke prijs/capaciteit verhouding.

Klein nadeel, de grotere corn-picker (mais header) pas niet meer. In FS19 had ik er gewoon een 8 rij Capello (volgens mij was het de Capello, zo'n 'universele' cornpicker) , maar als ik die nu aansluit komen de voorwielen van de grond (gelukkig getest op de testmap). De kleinste cornpicker, een 5-rij past wel, dus die maar gekocht.

Ook nog wel wat klooien met grafische settings, draai nu op 80% renderscale (scheelt weer 2M pixels), heeft de GPU iets meer ademruimte. Ziet er wel minder uit dan vol 4K, maar nog wel beter dan 1080P Het moet maar voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:12:
[...]

Dat slapen gaan lijkt niet (goed) te werken in multiplayer las ik. Misschien dat de host dat moet doen. Zelf nog nooit multiplayer gedaan eigenlijk.
Dus dat is dan wel een dingetje.
Slapen werkt perfect op multiplayer. Ik speel op een dedicated server, dus niemand is de host. Kan zijn dat je admin moet zijn om het op te starten. Maar de andere spelers krijgen ook een melding van dat het aangevraagd wordt, en moeten dit dan ook accepteren.
Maar het werkt bij mij iig foutloos. Heb de winter lekker kunnen doors kippen tot de prijzen van de gewassen op hun hoogst waren, die verkocht, en weer doorgeskipped tot het voorjaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Kenny_026 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:00:
[Afbeelding]

Dit is wel een dingetje. Het lijkt erop dar je deze grote tank alleen kunt vullen in het meer rechts op de map naast de store in elmcreek. Krijg het kreng er alleen met geen mogelijkheid uit….
Dit is mij zelf in FS19 ook wel eens gebeurd, de hele combinatie verdween toen achteruit het water in :(
Oplossing is niet haaks erin rijden, maar wat meer schuin langs de waterrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Kan je die niet vullen bij de plaatsbare watertank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:01
DaKluit schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:21:
[...]

Kan je die niet vullen bij de plaatsbare watertank?
Dat kost geld. uit een meer is gratis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik besloot op Elm Creek eens wat gebouwen te verkopen omdat ze geen echte functie hebben en je er sowieso al niet veel bouwruimte hebt. Dat verkopen gaat prima, maar... ze zijn onderkelderd dus je houdt een enorm gat in de grond over 8)7
Dus meteen maar de landscaping tools eens geprobeerd. Het werkt fijnmaziger dan in FS19 maar helaas niet beter. Ik mis de optie om de cursor breder te maken dus je moet steeds op hele kleine oppervlakten ophogen of levelen. Daarnaast kun je tijdens je werk de view ook niet roteren aanpassen (enkel in en uitzoomen) dus het is lastig om te zien wat je precies doet. In FS19 werkte het systeem nogal lomp maar was een gat zoals deze opvullen wel een eitje.
[Afbeelding]

Fatsoenlijke truck of trekker met dolly leasen, dan komt ie er wel uit O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Hm, ik wil tomaten verkopen en er staat dat er geen tomaten worden ingekocht daar waar er staat dat er tomaten worden ingekocht....

Le Jardin des Fermiers is de inkoper, maar nope..

"Tomatoes is not accepted here!"

Doorrijden naar achter, daar wel.

[ Voor 35% gewijzigd door flugelisoke op 24-11-2021 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
handige tutorial van Giants mbt de verschillende gewassen en wat het oplevert

https://www.farming-simul...sArticle.php?&news_id=297

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:39:
Ik besloot op Elm Creek eens wat gebouwen te verkopen omdat ze geen echte functie hebben en je er sowieso al niet veel bouwruimte hebt. Dat verkopen gaat prima, maar... ze zijn onderkelderd dus je houdt een enorm gat in de grond over 8)7
Dus meteen maar de landscaping tools eens geprobeerd. Het werkt fijnmaziger dan in FS19 maar helaas niet beter. Ik mis de optie om de cursor breder te maken dus je moet steeds op hele kleine oppervlakten ophogen of levelen. Daarnaast kun je tijdens je werk de view ook niet roteren aanpassen (enkel in en uitzoomen) dus het is lastig om te zien wat je precies doet. In FS19 werkte het systeem nogal lomp maar was een gat zoals deze opvullen wel een eitje.
Met Q en E draai je je beeld, en met M en N vergroot cq verklein je de cursor. Op pc iig. Voor consoles zullen daar ook wel knoppen combinaties zijn, denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Goed. Ik heb klein beetje gecheat. Tegen mijn eigen principes in.
Stond een Claas in de used machines. Net buiten mijn prijsbereik maar mijn Valtra begon toch wel aardig hard te slijten. Dus toch maar zo'n collectable opgezocht voor 50.000 en daarmee de Claas kunnen kopen. Nu een 235pk sterke Claas.

Had eerder al een grotere zaaimachine op de kop kunnen tikken met 63% korting.

Heb mezelf gezegd dat ik er nog 1 bij mocht zoeken en daarmee heb ik de bakkerij gekocht. Dus mijn graan kan nu naar mijn grain mill en het meel kan dan naar de bakkerij voor brood.

En nu ga ik weer eerlijk spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDiablo_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
Vraagje:

Als ik online speel met paar vrienden, klopt het dan dat alleen de “host” het spel kan opslaan?

Is hier ook een andere manier voor?
Of wel, we willen ook door kunnen spelen als de “host” er een x niet is.

Alvast bedankt :)
Wat vinden jullie trouwens van de ingame advertising?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpvB-urMCdjSw_cskmOyImrWQ0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9K4FEUOj1ej2LuSWBKugHpY.jpg?f=fotoalbum_large
Nu bij launch is het nog redelijk subtiel, maar ik zie verspreid over de maps nog een heleboel generieke "Support your local farmers" borden die natuurlijk ook ingezet kunnen/zullen gaan worden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DonDiablo_nl schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:36:
Vraagje:

Als ik online speel met paar vrienden, klopt het dan dat alleen de “host” het spel kan opslaan?

Is hier ook een andere manier voor?
Of wel, we willen ook door kunnen spelen als de “host” er een x niet is.

Alvast bedankt :)
Jazeker, nitrado server huren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:54:
[Afbeelding]
Nu bij launch is het nog redelijk subtiel, maar ik zie verspreid over de maps nog een heleboel generieke "Support your local farmers" borden die natuurlijk ook ingezet kunnen/zullen gaan worden.
Was mij totaal nog niet opgevallen.

Ik ben misschien uitzondering hierin maar als het bij die borden blijft, het gepaste reclame blijft (gepast als in kinderen mogen het zien en past in de setting) dan heb ik er eigenlijk weinig problemen mee.
Is toch veel leuker dat een bord de ene keer A promoot en de volgende keer B? IPV telkens hetzelfde nep-product er op te zien staan?

Ik snap bijvoorbeeld ook niet waarom EA hier niks mee doet in FIFA.

Als Giants hier wat extra mee kan verdienen en zo het spel verder kan ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Gisteravond een tijdje de map Erlengrat gespeeld op de PS5. Wat is dat een verschil met FS19: de graphics zijn een stuk beter geworden en de framerate is een stuk beter. Ik vermoed rond de 60 FPS.

Wat heeft Giants een hoop leuke nieuwe details toegevoegd. Als je bijv. met een laadwagen start met gras oprapen, dan gooien de messen in het begin het gras erin. Totdat de wagen zover gevuld is dat er gras op de messen ligt, dan stopt de animatie en gaat het over in een andere animatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[b]MadMarky schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:39:

Fatsoenlijke truck of trekker met dolly leasen, dan komt ie er wel uit O-)
New Holland T7 met een dolly was de oplossing 👍

Ik ben na een paar dagen klooien eindelijk winstgevend. Opnieuw begonnen op onze server en met één veld gestart. Die vol met wheat gegooid en dat gaat iedere keer mijn eigen Grain Mill in. Pak daar een kleine 8k per maand mee.

Daarnaast heb ik een zestal grote greenhouses neergezet. Deze net als de Grain Mill op selling gezet en gevuld met 2x tomaat, 2x sla en 2x aardbei. Gezamelijk 17-18k per maand.

Fijnste is wel dat ik alle apparatuur die ik heb ook daadwerkelijk gekocht heb en dus niets hoef te leasen om dit alles te onderhouden.

Het zal best allemaal efficiënter kunnen maar wellicht een tip om op deze manier te starten voor mensen die er ook moeite mee hebben. Doordat de server doorloopt als we niet online zijn is het een mooi passief inkomen.

En kijk ook echt in de sale. Ik heb die zwarte ideal harvester met header en reparatie voor 210k op de kop kunnen tikken. Scheelde me grofweg 60%. Ik kan daarmee nu ook legio harvesting contracten doen zonder kosten.

@Player1S , wij hebben seasons uitgezet omdat drie van de zes die meedoen op de server niet mee kunnen met de seizoenen vanwege tijdsgebrek. Dit is de enige manier om withering te voorkomen. De crops volgen nog wel gewoon de seizoenen. Ik moest 10 maanden wachten op wheat met de test die we deden. Nuance is wel dat je buiten de reguliere maanden kunt zaaien en oogsten.

• spacy

spacy

+++

Die in game advertising was mij nog niet opgevallen, maar vind ik finanieel gezien wel handig voor ontwikkelaar, maar ook realisme toevoegen. In het echt heb je ook reclame borden op dit soort plaatsen staan.

Iets anders wat mij opvalt, maar kan ook gebrek aan ervaring met andere maps zijn.
In FS19 Fellsbrun lagen de velden vrij ruim uit elkaar, pas wanneer ik als eigenaar de velden bijna tot in de randen van grondeigendom er ook bij ploegde, merkte ik dat de bewerking met grotere machines wat extra manoeuvreren vereist, zonder het naast liggende veld per ongeluk ook te cultiveren of gewassen plat te rijden.
In FS22 Elmcreek, ligt er nu hoogstens de breedte van een bandenspoor tussen de velden. Zoalng ik per ongeluk een veld van AI raak vind ik dat geen probleem, maar ik moet nu wel even nadenken of ik zelf het naastliggende veld ga kopen ;) of gewoon eerst de randen van het veld bewerken en daarna pas de rest.

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:18
Hetgene waar ik gisteren tegenaan liep was dat sommige bomen er wel erg vreemd uit gingen zien na het zagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAC8qEO4owQuHt3qrA6WlleLHnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1umV9p6bBVvQqjapPPqGZLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Gister 4 kassen neergezet, maar dat lijkt me wel heel makkelijk verdienen?
elke dag even met de watertank langs om te vullen en flink €€€
10.000l water geeft 5000l aan sla, wat z'n 10/15k oplevert.
in een kas van 10k

• flugelisoke
Fijn, er zit nu een pallet met tomaten vast een stukje in de grond, ziet er natuurlijk niet uit en is er met geen mogelijkheid weg te krijgen.... |:(

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
Vraagje, in FS19 had in een vulstation ect. Die is er nu nog niet, maar hoe kom ik nu aan mest. Biogas plant is te duur nog en daarbij heb ik geen dieren die mest produceren. Mijn gewassen staan nu op 50% en 100 zou mooi zijn. Kunstmest zit er al op.

*Edit, ik weet dat 2x kunstmest ook werkt, maar wou het "mooi" doen.*

[ Voor 12% gewijzigd door Kloever op 25-11-2021 11:20 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

• spacy

spacy

+++

Kloever schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:15:
Vraagje, in FS19 had in een vulstation ect. Die is er nu nog niet, maar hoe kom ik nu aan mest. Biogas plant is te duur nog en daarbij heb ik geen dieren die mest produceren. Mijn gewassen staan nu op 50% en 100 zou mooi zijn. Kunstmest zit er al op.
Volgende keer zaaimachine gebruiken die ook direct vaste kunstmest er bij doet?

Hoef je daarna alleen nog maar een keer te spuiten of te strooien.

Bladrammenas zaaien en maand daarna cultiveren, en dan pas gewas zaaien is ook een leuke optie, maar dat moet wel in je kalender passen.
Gisteren m'n zonnebloem oogst afgemaakt (2 sessies bezig geweest, duurt weer wat langer met zo'n kleine combine tov de Lexion die ik in FS19 had :+ ).

Daarna zat ik dus met de vraag, "woel ik de boel om? of toch omploegen? "
Heb verplicht ploegen wel uitgezet, maar als je de game start staat het default aan, dus de hele map is rood van "moet geploegd worden" (hele map is rood van ploegen, roze van het onkruid en lichtblauw van lime nodig).

Toch maar gekozen voor 'ploegen' en een diepwoeler gehuurd, gezien het ding 4 meter is kon ik het veld niet afronden tijdens m'n sessie.

Kon gisteren ook eindelijk m'n Claas Xerion Saddletrack downloaden (voorheen kreeg ik telkens time-outs op de downloadpagina) , en die even bekeken in de test map.
De Xerion is ook gewoon te gebruiken als 'gewone' trekker, dus je kan de mesttanks eraf laten en ook gewoon andere implements achter hangen (was nogal een heisa om dat de Xerion 4000 en 5000 plots niet meer in de game zaten). Enige is dat de cabine wat anders zit dan bij de gewone Xerion en geen omkeerinrichting heeft (reverse driving). Al vermoed ik dat de Xerion 4000/5000 later nog wel word toegevoegd....hopelijk niet als betaalde mod.

Had in de USA map (test map) wel een kleine glitch dat vanuit het cabine perspectief de bomen niet goed wisten of ze nou in de zomer of in de herfst waren, enorm snel flitsen de bladeren constant groen en oranje (en nee, ik had geen zwaailichten aan :+ ).

• Smitovic
Na een goeie 3 uur in Elmcreek te hebben gestoken, ben ik opnieuw begonnen in Haut nogwattes. Start lijkt me iets eenvoudiger, de velden zijn wat groter. In Elmcreek ook teveel geld besteed aan een stenenmachine en weeder, die opties hier uitgezet. Periodiek ploegen wel aan, lime nog even uit tot later in de game denk ik.

In Elmcreek had ik dus bijna geen geld meer, waardoor ik wat contracts aan het doen was. Levert prima geld op, zeker die baling contracts, aangezien je vaak een baal overhoudt wat gewoon pure winst is. Vind het alleen niet zo leuk omdat het alleen geld oplevert, voelt niet echt alsof je aan je eigen farm werkt.

In Haut dus even een andere strategie pakken en kijken of ik sneller uit kan breiden, ook met kassen etc.

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07 19:09
Je kan die cartridges verzamelen voor 50k per stuk als je snel geld wil

• Smitovic
Dat zijn die collectibles toch? Op zich leuk om een keertje te doen, maar voelt toch iets teveel als cheaten in het eerste half uurtje van een map :)

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-07 13:45
Volgens mij zitten die dingen niet in de multiplayer maps toch of wel?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• cracking cloud
MadMarky schreef op donderdag 25 november 2021 @ 00:54:
[Afbeelding]
Heel slecht dit. Betaal al voor de game en ads die overal opgedrongen worden zit ik niet op te wachten.
Het lijkt erop dat dit vanaf ads-fs22.giants-software.com wordt gehost. Ik heb die in ieder geval geblokkeerd in mijn pihole.

• Derbiss
Smitovic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:15:
Na een goeie 3 uur in Elmcreek te hebben gestoken, ben ik opnieuw begonnen in Haut nogwattes. Start lijkt me iets eenvoudiger, de velden zijn wat groter. In Elmcreek ook teveel geld besteed aan een stenenmachine en weeder, die opties hier uitgezet. Periodiek ploegen wel aan, lime nog even uit tot later in de game denk ik.

In Elmcreek had ik dus bijna geen geld meer, waardoor ik wat contracts aan het doen was. Levert prima geld op, zeker die baling contracts, aangezien je vaak een baal overhoudt wat gewoon pure winst is. Vind het alleen niet zo leuk omdat het alleen geld oplevert, voelt niet echt alsof je aan je eigen farm werkt.

In Haut dus even een andere strategie pakken en kijken of ik sneller uit kan breiden, ook met kassen etc.
Komt bekend voor.. :).
Ik vraag me af wanneer/hoe er nieuwe maps komen. Zouden deze enkel via mods zijn of..?

• Player1S
spacy schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:20:
[...]

Bladrammenas zaaien en maand daarna cultiveren, en dan pas gewas zaaien is ook een leuke optie, maar dat moet wel in je kalender passen.
Als je met seasons werkt en gewas wilt zaaien wat pas in voorjaar weer kan is dit de beste oplossing volgens mij. Nadeel is 2x cultivator eroverheen halen (tenzij direct drill) en 2x zaad kosten. Maar bespaart weer in sproeien/strooien.
cracking cloud schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:55:
[...]

Heel slecht dit. Betaal al voor de game en ads die overal opgedrongen worden zit ik niet op te wachten.
Het lijkt erop dat dit vanaf ads-fs22.giants-software.com wordt gehost. Ik heb die in ieder geval geblokkeerd in mijn pihole.
Als niemand het had gezegd, was het je waarschijnlijk niet eens opgevallen O-)

Als het bij billboards langs de weg blijft en banners bij de dealer, boeit het mij weinig. Vind het juist wel leuk dat dat ook beetje dynamisch is. En verder valt het mij niet eens op. Oogst laat ik vaak door de AI weg brengen. Dus veel verder dan ritje van/naar velden en/of dealer doe ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
Ik vind het gewoon een hele slechte business practice. Als dit een mobiele game was van 2 euro dan was het misschien een ander verhaal geweest. Maar een game waar je volle mep voor betaalt, dat is niet netjes.

• spacy

spacy

+++

cracking cloud schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:35:
Ik vind het gewoon een hele slechte business practice. Als dit een mobiele game was van 2 euro dan was het misschien een ander verhaal geweest. Maar een game waar je volle mep voor betaalt, dat is niet netjes.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dit ook bij racegames zoals Gran Turismo al veel langer de situatie.

We moeten er ook rekening mee houden dat verdienmodellen voor ontwikkelaars ook te maken hebben met een consument die nog x jaar lang bug fixes en nieuwe content wil zien, of onderhoud van eventuele game servers.

Ik geef Giants geen ongelijk een beetje te verdienen aan dit soort middelen, want in tegenstelling tot wat Google verdient zal dit echt peanuts zijn.

Bovendien zou ik het juist wel leuk vinden als er o.a. veel Fendt, JD, of Ford :+ reclame langs zou komen die agri gerelateerd is.
Maar ja zodra er CoolBlue of Bol langs gaat komen op deze billboards, weet ik dat een andere partij er tussen zit ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Ik vind het juist een hele goede business practice. Het is niet opdringerig. Je krijgt bijvoorbeeld niet elke half uur een reclame voorgeschoteld.
Een reclamebord, waar je het toch al verwacht, bevat geen reclame voor en fictief product maar voor een echt product.

Als ik bijvoorbeeld ATS speel vind ik het altijd jammer dat de grote billboards langs de weg fictief waren. Voor de bedrijven in ETS2/ATS download ik een mod om echte namen te krijgen. Juist een stukje immersie voor mij. En Giants verdient wat extra waardoor ze misschien persoontje extra kunnen inhuren om de game nog beter te maken.

Zo lang het maar toepasselijke reclame is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In Erlengrat in FS19 had je ook wel reclame borden, maar die waren statisch (werden niet van internet geladen, was gewoon reclame voor Nitrado, Revell, en een bandenmerk).

Waar ik me wel zorgen om maak met reclame dingen die ingame geladen word via internet, is dat het mogelijk ook een opening is voor exploits / malware. Ben verder geen (software)beveiligings expert dus weet niet in hoeverre dat mogelijk is, maar op internet websites is het soms wel een probleem dat malware via advertenties binnenkomt.

Als je de laatste tijd nieuws items leest over lekken in software, hardware, firmware, enz en hoe toch telkens er exploits voor komen om dieper in je systeem te dringen vind ik dat punt wel wat zorgwekkend.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is het mogelijk om eieren te automatiseren in je supply chain zoals je dat ook met greenhouse producten en flour uit je grain mill kunt doen?
Nemesizz schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:53:
In Erlengrat in FS19 had je ook wel reclame borden, maar die waren statisch (werden niet van internet geladen, was gewoon reclame voor Nitrado, Revell, en een bandenmerk).

Waar ik me wel zorgen om maak met reclame dingen die ingame geladen word via internet, is dat het mogelijk ook een opening is voor exploits / malware. Ben verder geen (software)beveiligings expert dus weet niet in hoeverre dat mogelijk is, maar op internet websites is het soms wel een probleem dat malware via advertenties binnenkomt.

Als je de laatste tijd nieuws items leest over lekken in software, hardware, firmware, enz en hoe toch telkens er exploits voor komen om dieper in je systeem te dringen vind ik dat punt wel wat zorgwekkend.
Bij websites kan dat omdat het allemaal dynamische advertenties zijn met een hele bak scripting eromheen. In dit spel zijn het vooralsnog statische afbeeldingen op een billboard. Weinig kans op malware bij het inladen van een PNGtje ;)

🖥️ | 🚗

• Smitovic
Ben in Haut aan het ploegen met de starter Valtra 8750 en een Agromasz POV 5. Bij de ploeg worden wielgewichten aangeraden, die alle starter tractoren niet hebben. Ze lijken ook erg te driften met het ploegen, dat zal daardoor veroorzaakt worden? Had het bij Elmcreek niet echt in de gate.

Zou sowieso een toffe optie zijn, om achteraf nog je banden te kunnen wijzigen. Start nu dus zonder wielgewichten, en dat merk je.

Weet iemand wat de verschillen zijn in voorladermerken?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:19
Smitovic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:24:

Zou sowieso een toffe optie zijn, om achteraf nog je banden te kunnen wijzigen. Start nu dus zonder wielgewichten, en dat merk je.
Dat kan (ook in FS19).
Moet je naar de vehicle shop met je tractor, dan kun je allerlei dingen aanpassen zoals wielconfiguratie.

• Smitovic
SemperFidelis schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:25:
[...]

Dat kan (ook in FS19).
Moet je naar de vehicle shop met je tractor, dan kun je allerlei dingen aanpassen zoals wielconfiguratie.
Ohh, nooit geweten! Dat is tof. Helaas heeft geen van mn tractoren uberhaupt de optie van wielgewichten :F

EDIT: de Massey omgewisseld voor een ander type, die goedkoop als 2e handsje stond. Die brede banden en gewichten gegeven, ploegen gaat als een zonnetje. Toffe optie.
2e hands is wel erg goedkoop, heb een betere tractor kunnen kopen voor 10k minder dan wat ik voor de ander kreeg. Makkelijk te abusen zoals iemand al zei, maar met een beetje zelfbeheersing mooie deals te vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door Smitovic op 25-11-2021 16:36 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste