[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Trouwens, weet niet of het hier voorbij gekomen is, maar handig overzicht van wanneer je shit moet verkopen/planten/oogsten. Deze is iets uitgebreider als ingame:

https://docs.google.com/s...gPc1T8/edit#gid=125594450

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:26
cracking cloud schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:35:
Ik vind het gewoon een hele slechte business practice. Als dit een mobiele game was van 2 euro dan was het misschien een ander verhaal geweest. Maar een game waar je volle mep voor betaalt, dat is niet netjes.
Andersom dan? Streamers die geld verdienen over de rug van de developer? Giants krijgt geen cent van Daggerwin of wie dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
SemperFidelis schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:56:
Trouwens, weet niet of het hier voorbij gekomen is, maar handig overzicht van wanneer je shit moet verkopen/planten/oogsten. Deze is iets uitgebreider als ingame:

Ik verbaas me elke keer opnieuw hoe ver dit gaat _/-\o_

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Weer verslaafd aan het raken, voor de mensen die geen boerderij willen bouwen maar wel slapen (like me)

https://www.fs22modhub.com/camp-bed-v1-0-0-0/

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:10
Werkt de multiplayer browser bij jullie ook zo slecht? Ik vind meestal m'n maat z'n server niet eens :(. Een optie om direct te connecteren is er precies niet, of ik moet er over kijken. Had gehoopt met het via Steam te kopen deze issues te vermijden eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Gister begonnen in Haut op de ps4
MAar de contracten werken niet echt lekker.
Ik accepteer ze en dan verdwijnen ze volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hammie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:07:
[...]

Andersom dan? Streamers die geld verdienen over de rug van de developer? Giants krijgt geen cent van Daggerwin of wie dan ook.
Dat is toch eigenlijk normaal in elke andere (niet content) industrie? Taxi Kees verdient ook geld over de rug van Mercedes die daar niks van terug ziet.
Player1S schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:32:
[...]

Als niemand het had gezegd, was het je waarschijnlijk niet eens opgevallen O-)

Als het bij billboards langs de weg blijft en banners bij de dealer, boeit het mij weinig. Vind het juist wel leuk dat dat ook beetje dynamisch is. En verder valt het mij niet eens op. Oogst laat ik vaak door de AI weg brengen. Dus veel verder dan ritje van/naar velden en/of dealer doe ik niet.
Dat vind ik dan wel weer slim. Zolang het er een beetje echt uitziet zou ik me daar ook niet aan storen.

[ Voor 42% gewijzigd door Marzman op 26-11-2021 08:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik vind het ook allesbehalve storend maar meer realistisch zelfs in een stadje haha. Misschien dan een optie toevoegen om het uit te zetten, dat gaat toch niet iedereen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
Hammie schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:07:
[...]

Of giants die geld verdient aan gratis publiciteit door streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
chimera2 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 08:12:
Gister begonnen in Haut op de ps4
MAar de contracten werken niet echt lekker.
Ik accepteer ze en dan verdwijnen ze volledig.
Dat is bij mij ook meerdere malen gebeurt. Wat me opvalt is dat er fertilizer contracten tussen staan voor velden die klaar zijn om geoogst te worden. Dus dan heeft zo'n fertilizer ook geen zin meer. Die contracten verdwijnen bij mij zodra ik die accepteer.
Bij andere (harvester) contracts nog niet meegemaakt.

Echt geweldig dat je nu meerdere contracten kunt accepteren. Zo heb ik met enige regelmaat 1 fertilizer contract en 1 sprayer contract actief met helpers. Dan heb je de investering in die apparatuur heel snel terug. Kan ik ondertussen me weer bezig houden met andere dingetjes. _/-\o_

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

MisterMichel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:16:
[...]

Echt geweldig dat je nu meerdere contracten kunt accepteren. Zo heb ik met enige regelmaat 1 fertilizer contract en 1 sprayer contract actief met helpers. Dan heb je de investering in die apparatuur heel snel terug. Kan ik ondertussen me weer bezig houden met andere dingetjes. _/-\o_
Had Katoen contract, duurde een eeuwigheid, maar hoefde maar 6 rollen op te halen (3 per keer) dus was erg blij dat ik er meer tegelijkertijd kon uitvoeren.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10

Aardige aanvulling op je sheet: https://docs.google.com/s...yXPNA/edit#gid=1613691013

Getallen komen uit de .xml. Prijzen zijn base numbers, worden door de seizoen en difficulty etc aangepast. Algemene aannam is dat de percentages kloppen, en anders is het een goede leidraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Laatst online: 12-09 14:24
De nieuwe toegevoegde AI, courseplay light, is een mooie toevoeging :-)

Enige wat ik tot nu merk is dat het fertilizen en lime strooien niet al te best loopt en specifiek in dit field work er soms van het veld wordt afgeweken. Nog iemand die dit voor heeft ?

Ben momenteel nog maar met de basis aparatuur in Elm Creek bezig. Straks eens wat extra spullen kopen in de hoop dat hierop de AI ook werkt.

Ik speel het liefste als "manager" en laat het rijden graag aan andere over :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Domme vraag mogelijk maar is er een manier om iets duidelijker aan te geven waar je naartoe moet? Als je bv van beneden links op de map helemaal naar boven rechts moet om af te leveren is het 'flikkerend' getal op de map niet echt handig.Ok je kan de map vergroten maar om zo te rijden..

Of ben ik aan het muggenziften? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Laatst online: 21-08 16:23
Voor zij die op de PC met een controller spelen, wat zijn jullie controller/axis settings?

Ik vind het verschrikkelijk hoe gevoelig het sturen is, zeker als je wat sneller begint te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:12
Derbiss schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:58:
Domme vraag mogelijk maar is er een manier om iets duidelijker aan te geven waar je naartoe moet? Als je bv van beneden links op de map helemaal naar boven rechts moet om af te leveren is het 'flikkerend' getal op de map niet echt handig.Ok je kan de map vergroten maar om zo te rijden..

Of ben ik aan het muggenziften? :)
In het hoofdmenu / map overzicht kun je een afleverpunt aanklikken, dan krijg je beneden in het scherm een aantal opties. Een daarvan zal zijn om het afleverpunt te "taggen". Dan krijgt dat afleverpunt een groene verticale kolom die je kan zien vanaf het punt waar je ook staat in de map, als je in die richting kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
;w Doe een aardappelharvest contract met geleende equipment, waaronder een Wilson Pacesetter. Die kan geen aardappels vervoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vince23 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:59:
Voor zij die op de PC met een controller spelen, wat zijn jullie controller/axis settings?

Ik vind het verschrikkelijk hoe gevoelig het sturen is, zeker als je wat sneller begint te rijden.
Gevoeligheid terugzetten in menu, ik heb die op de ps5 op 50% staan, anders ist geen doen nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
lord_fh schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:17:
[...]

Gevoeligheid terugzetten in menu, ik heb die op de ps5 op 50% staan, anders ist geen doen nee
Maar dan draaien mijn voertuigen niet meer normaal, dan lijkt het precies alsof mijn draaicirkel veel groter is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
BugWorks schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:29:
[...]

In het hoofdmenu / map overzicht kun je een afleverpunt aanklikken, dan krijg je beneden in het scherm een aantal opties. Een daarvan zal zijn om het afleverpunt te "taggen". Dan krijgt dat afleverpunt een groene verticale kolom die je kan zien vanaf het punt waar je ook staat in de map, als je in die richting kijkt.
held :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Smitovic schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:29:
[...]

Ohh, nooit geweten! Dat is tof. Helaas heeft geen van mn tractoren uberhaupt de optie van wielgewichten :F

EDIT: de Massey omgewisseld voor een ander type, die goedkoop als 2e handsje stond. Die brede banden en gewichten gegeven, ploegen gaat als een zonnetje. Toffe optie.
Ik heb op Haut-dinges de Steyr verkocht, vond ik wel jammer. Ik heb ook al een schapenweide staan maar had gras nodig en er waren geen contracten waar ik potentieel wat gras aan over zou houden, dus ik heb de Valtra ook verkocht en de John Deere 7810 O+ gekocht, geen van de starter trekkers had een aftakas aan de voorzijde(*), en nu kan ik voorop een maaier hebben en een ladewagen achter de trekker. En de Massey heeft een voorlader gekregen, wel zo praktisch.

Ik speel al FS af en aan sinds 2008 ofzo en ik heb bijna 900 uur in FS19 zitten, maar ik speel nu dus voor het eerst een FS met stuurtje. Had ik veel eerder moeten doen :D

Ik krijg alleen key bindings nog niet aangepast op m'n stuur.... Koppeling van mijn G25 lijkt hij ook niet te detecteren, h-shifter krijg ik niet aan de praat. De knoppen die FS22 default instelt werken allemaal op m'n stuur, en op de shifter, maar kan niks aanpassen.

(*)toen Daggerwin nog met de pre-release speelde had hij ook 1 starter trekker op Haut-whatever die geen aftakas aan de voorzijde had, maar er werkte wel een maaier op :P

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 26-11-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Gisteren een contract gedaan om aardappeltjes te oogsten. Die oogst contracten kunnen lucratief zijn omdat alles wat je 'teveel' oogst, zelf mag houden/verkopen. Nu moest ik bij dit contract de oogst naar de trein brengen (Haut-Berlyon map). Helaas krijg je het overtollige resultaat niet, waardoor de waarde van zo'n contract dus uiteindelijk ook alleen maar de prijs zijn die je ziet op het contract. Jammer.
Geen contracts meer waarbij ik de opbrengst naar de trein moet sturen.

Ook nog 1 collectible gevonden ter waarde van 50.000 Euro. Leuk zo'n collectible, maar 't voelt een beetje als valsspelen. Nu liggen er 20 van die dingen verspreid over de map, dus met een klein beetje werk kun je zo even 1 miljoen binnen harken. (Er is een youtube filmpje waarbij alle 20 locaties aangegeven worden.)
Het haalt wel een beetje de uitdaging in het begin weg om zo vlug even 1 miljoen plus al je begin machines, gebouwen en land te hebben. Ach, iedereen kan 't zo wel op zijn/haar manier spelen. Dat is dan weer wel leuk.

Leuk dingetje wat ik prettig vind is dat headers van de combine nu klikken op de trailer. Als 't goed is, verlies ik nu minder vaak die headers onderweg. Ik kan het aantal keren in FS19 dat ik met een lege headertrailer op de bestemming aan kwam al niet meer tellen. Kon ik dat ding onderweg weer ergens gaan oppikken. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55
MisterMichel schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:49:
Ook nog 1 collectible gevonden ter waarde van 50.000 Euro. Leuk zo'n collectible, maar 't voelt een beetje als valsspelen. Nu liggen er 20 van die dingen verspreid over de map, dus met een klein beetje werk kun je zo even 1 miljoen binnen harken.
Het zou leuk zijn als je die dingen zou kunnen vinden met een metaaldetector, dat ze er een kruik met oude munten van maken of iets dergelijks.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een contract gedaan om aardappeltjes te oogsten. Die oogst contracten kunnen lucratief zijn omdat alles wat je 'teveel' oogst, zelf mag houden/verkopen. Nu moest ik bij dit contract de oogst naar de trein brengen (Haut-Berlyon map). Helaas krijg je het overtollige resultaat niet, waardoor de waarde van zo'n contract dus uiteindelijk ook alleen maar de prijs zijn die je ziet op het contract. Jammer.
Dit 'probleem' had je eerst ook in Erlengrat (Alpen map) in FS19, en dat is gepatched zodat contracts nooit meer afgeleverd werden op het trein station.
En nu... herintroduceren ze het oude probleem weer opnieuw 8)7

Jammer is, ik zat ook tussen contracts te kijken, en alles moet naar het trein station toe (tenminste, in mijn lijstje van oogst contracts). Dat is dus veel werk en geen bonus.

Vind het sowieso beetje raar de problemen die je leest met contracts (verdwijnen als je ze accept, geleende apparatuur dat niet werkt, niet te completen contracts, enz) allemaal dingen waren die in FS19 ook zaten, gefixed zijn, en nu zo'n beetje allemaal weer de kop opduiken.

Vooral in het begin van de game ben je toch wel afhankelijk van contracts om een beetje geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Weet iemand hoe deze trailer werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNydtcAW8V0RzClJqs0J-btqUYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BgRrotgiODUyq352rVteV5DV.png?f=fotoalbum_large

edit: ik zie het al, je moet hem eerst aan een auto koppelen en dan kun je de deuren opendoen. En dan kan je de pallets er in doen.

[ Voor 15% gewijzigd door cracking cloud op 26-11-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Oefg, ik heb hier zojuist een filmpje zitten kijken van SimFarmer die 'even' een nieuwe boerderij bouwt op de Haut-Beyleron map. Met de ingame tools.

Van hem heb ik meerdere video's gezien met FS19 waar hij van een bos een flinke boerderij, dorpje, industrie, ... weet te maken. Zo vond ik die Wilhelmina Forest serie prachtig om te bekijken. Ook Grizzly Mountain of de No Mans Land map heeft hij aardig onder handen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Nu online

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Of ik kijk verkeerd maar deze sheet komt totaal niet overheen met mijn ingame gewassen kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDiablo_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01-2022
hoi hoi mensen,

vraagje:

Ik heb nu voor het weekend een dedicated server gehuurd, ben benieuwd hoe dit allemaal werkt. dit is allemaal nieuw voor mij namelijk.. maar ik kan de server niet terug vinden ingame.

Kan iemand mij uit leggen wat ik verkeerd doe? alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:53
Ik kom mij hier ook maar melden, FS22 op de Xbox.

Prachtig spel en de kwaliteit is een stuk beter dan FS19, behalve de standaard glitches/bugs valt het mij op dat als ik een helper inhuur voor bv een bemest contract met eigen apparatuur, dat de inhoud van de bemester niet omlaag gaat maar mijn geld wel.. zijn er meer mensen waarbij dit is opgevallen?

PSN: Europhea

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Razenko schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:46:
Ik kom mij hier ook maar melden, FS22 op de Xbox.

Prachtig spel en de kwaliteit is een stuk beter dan FS19, behalve de standaard glitches/bugs valt het mij op dat als ik een helper inhuur voor bv een bemest contract met eigen apparatuur, dat de inhoud van de bemester niet omlaag gaat maar mijn geld wel.. zijn er meer mensen waarbij dit is opgevallen?
Dat is een optie dat de helper automatisch brandstof, kunstmest/mest/zaden koopt.
Anders kan het gebeuren dat die ergens stopt omdat de tank leeg is.

In het menu staat het ergens onderin bij de game opties (even uit m'n hoofd: Helper buy seeds, Helper buy fuel, enz en dan kun je kiezen tussen buy of not buy, die laatste gaat het geld er minder hard af, maar moet je wel de tanks in de gaten houden dat ze niet leegraken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
Nemesizz schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:00:
[...]

Dat is een optie dat de helper automatisch brandstof, kunstmest/mest/zaden koopt.
Anders kan het gebeuren dat die ergens stopt omdat de tank leeg is.

In het menu staat het ergens onderin bij de game opties (even uit m'n hoofd: Helper buy seeds, Helper buy fuel, enz en dan kun je kiezen tussen buy of not buy, die laatste gaat het geld er minder hard af, maar moet je wel de tanks in de gaten houden dat ze niet leegraken).
Ah ja natuurlijk.. daarom had ik dat ook uitstaan in FS19 :o

Thanks! Ben ik weer geholpen

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hebben jullie vanavond ook extreem veel last op de multiplayer servers dat het geluid compleet wegvalt inclusief ps5 partychat totdat je de server sluit? We soelen met 5 man en alles bij elkaar allemaal al 4-5 keer per persoon last van gehad. Helpt ook niet dat je een paar minuten bezig bent om op de server te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic

Ook nog 1 collectible gevonden ter waarde van 50.000 Euro. Leuk zo'n collectible, maar 't voelt een beetje als valsspelen. Nu liggen er 20 van die dingen verspreid over de map, dus met een klein beetje werk kun je zo even 1 miljoen binnen harken. (Er is een youtube filmpje waarbij alle 20 locaties aangegeven worden.)
Het haalt wel een beetje de uitdaging in het begin weg om zo vlug even 1 miljoen plus al je begin machines, gebouwen en land te hebben. Ach, iedereen kan 't zo wel op zijn/haar manier spelen. Dat is dan weer wel leuk.

Leuk dingetje wat ik prettig vind is dat headers van de combine nu klikken op de trailer. Als 't goed is, verlies ik nu minder vaak die headers onderweg. Ik kan het aantal keren in FS19 dat ik met een lege headertrailer op de bestemming aan kwam al niet meer tellen. Kon ik dat ding onderweg weer ergens gaan oppikken. Zucht.
Jep, probleem met contracts zijn er legio. Aardappelcontract, een trailer krijgen die geen aardappels kan vervoeren. Een andere moet naar GCHB in Haut, een afleverpunt. Die werkt niet met een helper, ik denk omdat het een overdekt punt is. Dat contract gaf me ook een trailer van 22 kuub, mijn harvester zat eerder vol dan ik op en neer kon.
Baling contracts zijn lucratief, verder doe ik alleen simpele veldwerkdingen waar je een helper op kan zetten. Hoewel ik me dan afvraag of je er uberhaupt geld aan over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Vince23 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:59:

Is gewoon ruk. Zelfs op 50% is het onhandelbaar
geluid ook te zacht
vind het ook matig in elkaar zitten. Onduidelijk waar je nu heen moet met bijvoorbeeld je zonnepitten e.d.

Heb nu een uurtje of 7 gespeeld, maar vind het de slechtste FS die ik ooit gespeeld heb.

Speelde fs19 met season mod en industry nog wat. Had ik beter kunnen blijven spelen en die 5 tientjes in mijn zak gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door lifeguard op 27-11-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
lifeguard schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:18:
[...]

Is gewoon ruk. Zelfs op 50% is het onhandelbaar
geluid ook te zacht
vind het ook matig in elkaar zitten. Onduidelijk waar je nu heen moet met bijvoorbeeld je zonnepitten e.d.

Heb nu een uurtje of 7 gespeeld, maar vind het de slechtste FS die ik ooit gespeeld heb.

Speelde fs19 met season mod en industry nog wat. Had ik beter kunnen blijven spelen en die 5 tientjes in mijn zak gehouden.
Ik heb het gisteren met een Black Friday deal gekocht voor minder dan de helft van jouw prijs en vind het echt niet slecht. Nu heb ik nooit eerder FS gespeeld, dus geen ervaring hoe het beter of slechter kan :P

Merkte gisteren wel met mijn eerste aardappelcontract dat je dus geen maaier kreeg voor het loof bij de lease middelen. En als je de maaier voor de tractor van de rooier hangt dan snapt je helper er niets meer van en gaat rare rondjes maken om dan vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Naar aanleiding van je post gisteren even een test gedaan met graan en de trein. Ik had al 90% in de trein gestort en was ondertussen nog aan het oogsten, maar kreeg al ruim voor ik klaar was met oogsten de melding dat het contract voltooid was.
Ik gooide telkens 8000l in de trein, liet die komen en weer weggaan. Kostte me hooguit 60 euro per keer (afhankelijk van hoe ver die weg was). Dit 3x gedaan en toen dus het restant mooi kunnen verkopen aan de hoogste koper. Opeens was het contract een stuk lucratiever :9
Met wat moeite kun je dus nog wel het restant oogst van je treincontracten krijgen.
Ik vond gisteren heel toevallig ook een collectible maar die was alleen 1000 euro waard. Dus zo snel aan veel geld komen lijkt er niet bij, of het is afhankelijk van de map weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had gisteren 1 oogst contract die niet op de trein hoefde, dus die maar gedaan.
Gezien ik zelf nog een te kleine combine en trailer heb, maar voor de huur machines optie gegaan (anders is ruim 6 hectare wel veel om te doen).

Kreeg je een grote John Deere combine mee en een Mack truck. Na tijdje dus de trailer vol, wil dus wegrijden, en vond dat de truck er nogal moeite mee had. Achteruit de weg opdraaien had die geen zin in, dacht eerst ergens tegenaan te zitten (boom of iets dergelijks) maar was niet het geval. Beetje bijdraaien, maar nog steeds niet, tot die uiteindelijk gewoon vooruit rolt terwijl je vol gas achteruit gaat.

Nouja, dan maar iets minder netjes de weg op, vooruit door de struiken de weg op. Bergaf wil prima, berg op kreeg die weer moeilijk. Heb nog automatische versnelling, ding schakelt wel terug, maar bleef toch moeite houden. Eenmaal bij het sell-point (wat op een soort drempel zit) had die weer de grootste moeite om erop te komen.

Vond dat erg raar voor een truck met 500PK.

Naderhand maar even naar de testmap (althans, m'n broer deed maar even een test run op zijn testmap).
Vrachtwagens aangeschaft, water trailer, vullen in een meertje vlakbij en geen van de Mack trucks kon de trailer de helling opkrijgen. De MAN had er geen enkele moeite mee.
Wat blijkt? de achterbanden van de Mack's hebben geen grip, banden tollen eronder maar 0,0 grip, tja, dan komt zo'n trailer inderdaad niet in beweging.
Ook als je beetje scherp wilt draaien kom je stil te staan, wederom geen grip althans niet met een zware last (en je schaft geen vrachtwagen aan om een klein aanhangertje te trekken).

Beetje jammer dat veel bugs/foutjes die in FS19 zaten, daar (grotendeels) gefixed waren, en nu bijna allemaal weer terug komen in FS22.

Goed, wel goed verdient aan die ene contract, en kon ik nét een grotere zaaimachine aanschaffen. Dat 3 meter ding was geen pretje, nu heb ik weer m'n oude vertrouwde Lemken Solitar ... en weer zo goed als blut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4UYz6nKvM8_RJeZD1ixo058T7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4T6pxDXY92A8rZSSNuex09yc.jpg?f=fotoalbum_large
wat nieuw speelgoed (tablet) gekocht met zwarte vrijdag

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ik vind op zich de bugs nog wel meevallen.
Het spel is prima speelbaar en in FS19 waren er ook genoeg situaties waar ik het van de helpers moest overnemen.
Dus dat van die helpers wordt vast nog wel verder gefixt en gefinetuned, maar op de Stadia versie (met keyboard/muis) zit een andere vervelende:
In de landschap editor modes kan ik de penseel grootte niet wijzigen... Volgens mij zou dat met M en N moeten, maar die toetscombinaties worden niet weergegeven in help menu en werken niet.

Verder vind ik het transporteren van de honing pallets een hoop werk voor weinig opbrengst, je hebt er dacht ik een stuk of 6 nodig om richting de 1000L honing te komen. Maar er verschijnt maar max 1 pallet per x op de pallet locatie, die moet je eerst wegzetten voordat de volgende een uur later weer verschijnt en gevuld wordt met wat er op de vorige niet meer paste.

Dus heeft er iemand al een handige werkwijze gevonden om met honing wat inkomsten te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 21:15
spacy schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:53:
Ik vind op zich de bugs nog wel meevallen.
Het spel is prima speelbaar en in FS19 waren er ook genoeg situaties waar ik het van de helpers moest overnemen.
Dus dat van die helpers wordt vast nog wel verder gefixt en gefinetuned, maar op de Stadia versie (met keyboard/muis) zit een andere vervelende:
In de landschap editor modes kan ik de penseel grootte niet wijzigen... Volgens mij zou dat met M en N moeten, maar die toetscombinaties worden niet weergegeven in help menu en werken niet.

Verder vind ik het transporteren van de honing pallets een hoop werk voor weinig opbrengst, je hebt er dacht ik een stuk of 6 nodig om richting de 1000L honing te komen. Maar er verschijnt maar max 1 pallet per x op de pallet locatie, die moet je eerst wegzetten voordat de volgende een uur later weer verschijnt en gevuld wordt met wat er op de vorige niet meer paste.

Dus heeft er iemand al een handige werkwijze gevonden om met honing wat inkomsten te genereren?
Ik geloof dat je meerdere pallet plaatsen kan neerzetten. Zelf nog niet geprobeerd, maar zou zo moeten werken. Dat alle honing van de map naar die pallets wordt "getransporteerd.

En mbt de paint tools, die m en n zouden moeten werken. Controleer eens bij de keybindings of ze daar goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

diknmuis schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:39:
[Afbeelding]
wat nieuw speelgoed (tablet) gekocht met zwarte vrijdag
Nice, heb je iets meer info over de software op de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Iemand gehad dat na een crash zn savegame niet meer toonde? Heb dat nu na zo'n 7 uur Haut... Staan nog wel wat files in de savegame folder, maar wel een stuk minder tov een save die het nog wel doet (27 tegen 41)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Smitovic schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:24:
Iemand gehad dat na een crash zn savegame niet meer toonde? Heb dat nu na zo'n 7 uur Haut... Staan nog wel wat files in de savegame folder, maar wel een stuk minder tov een save die het nog wel doet (27 tegen 41)
Er worden ook backups gemaakt toch? Misschien kan je in die folder kijken of er een recentere save is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammie
  • Laatst online: 21:26
Vos schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:57:
[...]

Simdashboard, echte aanrader. Met betaalde versie kun je designs downloaden, echt super handige app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smitovic
Vos schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:35:
[...]

Er worden ook backups gemaakt toch? Misschien kan je in die folder kijken of er een recentere save is?
Ah held! Inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Hammie schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:41:
[...]

Simdashboard, echte aanrader. Met betaalde versie kun je designs downloaden, echt super handige app.
Thnx, ziet er erg goed uit. Heb in 19 wel lopen knutselen met een iPad app, werkt ook prima maar dit oogt gelikter.

Wordt een Android tablet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Zojuist een oogstcontract afgewerkt.... dacht ik.

Het hele veld geoogst maar vervolgens maar 20% kunnen afleveren (meer is er gewoon niet). Dus contract moeten anuleren.

Is dat al een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

LongTallErne schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:16:
Zojuist een oogstcontract afgewerkt.... dacht ik.

Het hele veld geoogst maar vervolgens maar 20% kunnen afleveren (meer is er gewoon niet). Dus contract moeten anuleren.

Is dat al een bekende bug?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop maar dat het met m'n aardappel oogst contract goed gaat... Veld is namelijk niet fertilized en staat vol met onkruid...(yikes). En dingen zoals aardappels en bieten rooien ben je vaak wel een tijdje bezig (geen lelijke bezigheid hoor, maar kost veel tijd en dan is het lullig als het contract bijvoorbeeld niet wil completen).

Had ook niet veel keus, was blut, moet geld hebben dus dan maar contracts doen.

Tot er plots dan zo'n collectable voorbij kwam. Van die game cartridges , 2 van gevonden en die waren 50K per stuk waard. Schijnbaar kun je ze op de 'game console' in je garage (van je farmhouse) de games 'bekijken' (veranderd het plaatje op de monitor, 't is geen mini-game of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Hoe werkt dat met die collectables?
Ik kwam ergens een sporttas tegen maar kon daar verder niks mee volgens mij....
Alleen oppakken en weer wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

LongTallErne schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:59:
YouTube/Google geeft voldoende resultaten :)

Ik heb er niets mee, kan je net zo goed de save game editten en jezelf meer geld geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 28-11-2021 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
@LongTallErne op de franse map zijn het gaming cartridges en speelgoed op de USA map dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
LongTallErne schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:59:
Omdat ik het mijzelf ook afvroeg (tot nu toe alleen 1 speelgoed graafmachine gevonden bij toeval, was ook niet veel waard, dacht iets van 2k ofzo) hier even een spoiler (geen YT, normale website zonder rare cookiewall):

Edit: het is dus afhankelijk van de map hoeveel ze waard zijn. Elm is bijv. 1k en Haut 50k, volgens de website in de spoiler.

[ Voor 15% gewijzigd door Postman op 28-11-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Wie kan mij helpen,

ik heb een paardenstal gekocht en er wat paarden in gedaan.
Nu kan ik ze prima voeren, maar heb geen flauw idee hoe ik ze water geef. Die optie zie ik nergens, of een icoontje.

Waar geef ik ze water?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
lifeguard schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:36:
Wie kan mij helpen,

ik heb een paardenstal gekocht en er wat paarden in gedaan.
Nu kan ik ze prima voeren, maar heb geen flauw idee hoe ik ze water geef. Die optie zie ik nergens, of een icoontje.

Waar geef ik ze water?
Het hangt af van welke stal je gebruikt (geld ook voor koeien / varkens). Bij de goedkoopste, dus puur weide zonder gebouw, moet je bij 1 van de afgooi punten water geven. Echter als je weides inclusief gebouw hebt, dan hoef je geen water meer te geven. Enkel eten en stro geloof ik.

Hier ook al even lekker bezig geweest op Haut Beyleron. Ik loop er alleen tegenaan dat de palets met honing onder de map weg zakken. Er tegen aan rammen lijkt geen invloed te hebben. Heb ook geprobeerd het verkooppunt te verkopen, krijg er iedere keer 85 euro geloof ik voor terug, maar het punt verdwijnt niet. Deze kan ik dus zonder resultaat blijven verkopen. Iemand anders hier ervaring mee?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
aidanl schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:46:
[...]

Het hangt af van welke stal je gebruikt (geld ook voor koeien / varkens). Bij de goedkoopste, dus puur weide zonder gebouw, moet je bij 1 van de afgooi punten water geven. Echter als je weides inclusief gebouw hebt, dan hoef je geen water meer te geven. Enkel eten en stro geloof ik.

Hier ook al even lekker bezig geweest op Haut Beyleron. Ik loop er alleen tegenaan dat de palets met honing onder de map weg zakken. Er tegen aan rammen lijkt geen invloed te hebben. Heb ook geprobeerd het verkooppunt te verkopen, krijg er iedere keer 85 euro geloof ik voor terug, maar het punt verdwijnt niet. Deze kan ik dus zonder resultaat blijven verkopen. Iemand anders hier ervaring mee?
Ah ok, helder.
Die waterbakken snapte ik, daar zat ook een icoontje bij. Bij die met stal alleen een los-icoontje voor voer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:06
aidanl schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:46:
[...]

Betreffende de honingpallet. Heel lang klooien met de electrische heftruck (die gebruik ik, een ander apparaat werkt misschien ook) en het lukte om de pallet uit de grond te krijgen. Maar, niet denken lepels eronder en klaar. Doorzetten. Doorzetten en oh ja, doorzetten.

Dit was op de xBox overigens. PC, ik wacht nog steeds op de levering van mijn bestelling! @CoolblueBV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59
Gisteren mijn eerste druiven oogst gedaan. Speel op Haut-Beyleron en op het veld links van je huis (als je er voor staat) had ik 6 rijen druiven geplant (startend aan de korte zijde). Leverde me toch bijna 9.000 op en dan heb ik eigenlijk op verkeerde moment verkocht.

Nadeel was wel dat mijn harvester na 5,5e rij vol zat en je kunt niet aan de zijkant lossen dus eerst terug, lossen en dan weer de rest doen. Wijze les voor de toekomst.
Langzaam ga ik rijen bij planten.
Vind het vooralsnog best leuk. Die Landini is gewoon schattig <3

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/5vzvw0arhe281.jpg

We doen het beter dan Battlefield 2042 op steam :)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:48
Na sporadisch FS19 te hebben gespeeld met wat vrienden, gezamenlijk FS22 aangeschaft.
Ziet er wel goed uit, geluid van tractoren is ook goed!

Alleen al twee contracts gehad die niet passend waren met geleasde voertuigen. Contract was een veld oogsten waar wheat op stond, bleek iets heel anders op te staan en wilde niet oogsten.
De andere was aardappelen oogsten. Dat ging prima, totdat de trailer de aardappelen niet wou slikken. Dus moest ik mijn veel kleinere trailer gaan gebruiken.

Dat mogen ze van mijn part wel z.s.m. fixen. Ook ging multiplayer niet altijd even soepel. Tractor die niet reageerde op input, waardoor je rechtdoor ging of bijna het water in vloog. We kijken het nog even aan! Maar ik verwacht nog wel wat uurtjes zoet te zijn in FS22 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ik gebruik voor die contracts eigenlijk meestal eigen apparatuur. Al ben ik nu wel al 2x tegen aan gelopen dat de oogst van het veld blijkbaar niet overeen kwam met wat het contract verwachte, die bleef steken rond de 85 - 95%. Gekke is wel, als je dan contract beëindigd als je wel alles hebt afgeleverd, het je geen geld kost maar ook niets oplevert. Maar als je vroegtijdig al annuleert omdat je al ziet dat hij het niet goed optelt, je dan wel een boete betaalt voor ontbrekende oogst wanneer je niet de volledige oogst hebt weg gebracht. Ben nu dus terughoudender om die oogst contracten te doen.

In FS19 zaten toch ook af en toe transport contracten dacht ik? Die zie ik iig niet meer terug in FS22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Momenteel is er een bug met harvest contracts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Player1S schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:19:
Momenteel is er een bug met harvest contracts.
Is het een bug of levert het veld gewoon te weinig op door ontbreken van lime, fertilizer en doordat het vol staat met weed?

Heb hier namelijk zelf nog geen last van gehad. Wel een keer dat met gras balen maken ik te weinig had, maar dat was een eigen fout door 180cm balen te maken (wat een rampformaat is dat zeg als je de dingen huurt, totaal niet op uitgerust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Postman schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:10:
[...]

Is het een bug of levert het veld gewoon te weinig op door ontbreken van lime, fertilizer en doordat het vol staat met weed?

Heb hier namelijk zelf nog geen last van gehad. Wel een keer dat met gras balen maken ik te weinig had, maar dat was een eigen fout door 180cm balen te maken (wat een rampformaat is dat zeg als je de dingen huurt, totaal niet op uitgerust).
wat ik er van begrijp is er een probleem met granen die ook stro opleveren. Dan krijg je op een of andere manier niet genoeg om contract af te ronden.

Ben in mijn huidige game geen contracten aan het doen dus geen idee hoe het precies zit maar dat is wel wat ik lees en zie in videos van anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Player1S schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:14:
[...]

wat ik er van begrijp is er een probleem met granen die ook stro opleveren. Dan krijg je op een of andere manier niet genoeg om contract af te ronden.

Ben in mijn huidige game geen contracten aan het doen dus geen idee hoe het precies zit maar dat is wel wat ik lees en zie in videos van anderen
Ah dat je dus ook de stro nog moet verzamelen. Nee die heb ik zelf ook nog niet gehad, maar kan zijn dat dit hetzelfde soort bug is als je soms met gras hebt. Dat je net tekort komt voor het afmaken van een baal, dus ergens rond 96% blijft steken.
Nu is het met gras soms nog mogelijk om te cheaten door de randen wat mee te nemen, hoewel met geleende apparatuur je al snel de melding krijgt dat het alleen voor contractwerk is. Dit zal met stro natuurlijk niet lukken (of je moet nog wat gras kunnen scopen ergens, lees wel dat die truc werkt om een baal te kunnen afronden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Postman schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:22:
[...]

Ah dat je dus ook de stro nog moet verzamelen. Nee die heb ik zelf ook nog niet gehad, maar kan zijn dat dit hetzelfde soort bug is als je soms met gras hebt. Dat je net tekort komt voor het afmaken van een baal, dus ergens rond 96% blijft steken.
Nu is het met gras soms nog mogelijk om te cheaten door de randen wat mee te nemen, hoewel met geleende apparatuur je al snel de melding krijgt dat het alleen voor contractwerk is. Dit zal met stro natuurlijk niet lukken (of je moet nog wat gras kunnen scopen ergens, lees wel dat die truc werkt om een baal te kunnen afronden).
Bij die missies kun je normaal geen stro verzamelen. Is dus een bug dat het graan niet voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had gisteren m'n aardappel contract afgerond, 2 avonden (sessies) mee bezig geweest.

Gelukkig had het onkruid geen of weinig invloed op de yields, en had ik het contract al complete en nog 50K ton over (bonus zeg maar). Dus iets van 58.000 verdient (18K voor het contract zelf, en 40K 'bonus' van de extra aardappelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb op Haut-Beyleron op easy (dus gebouwen en apparatuur stonden er al) wat kuilvoer gemaakt om te verkopen van gras dat ik geplant had. Maar er blijft 1824 liter ofzo liggen in de kuil die ik er niet uit kan krijgen met de voorlader, al van alles geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Heb je al een lopende band geprobeerd? Dat was mijn go-to in FS19 voor restjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

FastFred schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:03:
Ik heb op Haut-Beyleron op easy (dus gebouwen en apparatuur stonden er al) wat kuilvoer gemaakt om te verkopen van gras dat ik geplant had. Maar er blijft 1824 liter ofzo liggen in de kuil die ik er niet uit kan krijgen met de voorlader, al van alles geprobeerd :'(
of de gras-opraap-wagen, die gebruikte ik in FS19 om het voergebied van de koeienstal schoon te houden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
FastFred schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:03:
Schijnt ook bug te zijn. Daggerwin liep er ook tegenaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@Smitovic @spacy thx, beide heb ik nog niet, zou ik dan moeten leasen, maar vind dat een beetje zonde van het geld aangezien het eigenlijk een bug is.

Winter textures op bomen en gras etc. zijn ook dramatisch, flikkeren als een gek. De AI (auto's) kijkt niet op of om als je er aan komt, verlenen geen voorrang waar nodig, heb al meerdere aanrijdingen gehad. Ze rijden eindelijk harder dan 30, maar ze zijn nog steeds te dom om te poepen.

Contracts gaat ook niet altijd lekker, ik wilde een oogstcontract doen, ik heb immers een combine en trekker met kar. Ik selecteer het contract, klik op accepteren, en weg is het contract. Kan 'm nergens meer terug vinden, rij ik met de combine naar het betreffende veld, is die al geoogst. 2x achter elkaar gehad.

Oh, en de kassen zijn echt te makkelijk geld verdienen... Heb 2 grote kassen staan, 1 met tomaten, 1 met veldsla. Tomaten groeien zo snel daar kun je heel Italië mee van voorzien na 1 dag.

@Player1S Oh, die serie kijk ik wel, heb ik dat gemist denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 29-11-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Speel jij toevallig op console @FastFred?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 06:40
Heeft iemand wel eens geprobeerd of het doen van contracten door werkers eigenlijk netto nog wat oplevert?

Ik zit even wat te proberen maar het lijkt van niet.

Wat betreft contracten, ik had een flinke aanhanger gekocht, maar weer niet alle combines kunnen daarin lossen. Ik dacht te kunnen besparen in heen en weer rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Lol nee, pc master race :D

[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 29-11-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@FastFred die oogstcontracten updaten blijkbaar niet goed in het menu. Daardoor accepteer je eigenlijk een contract wat al verlopen is, en daarom dus direct verdwijnt. Geloof dat er voor PC al een mod was om dat menu te updaten zodra je het opent (wat eigenlijk default in game zou moeten zijn...).
wuppie007 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:37:
Heeft iemand wel eens geprobeerd of het doen van contracten door werkers eigenlijk netto nog wat oplevert?

Ik zit even wat te proberen maar het lijkt van niet.

Wat betreft contracten, ik had een flinke aanhanger gekocht, maar weer niet alle combines kunnen daarin lossen. Ik dacht te kunnen besparen in heen en weer rijden ;)
Tot op heden levert het wisselend op. Maar als ik een trekker stil heb staan, gooi ik die op een cultiveer contract oid en kan die lekker zijn gang gaan. Levert niet evenveel op als dat ik het zelf doe, maar wel weer een beetje.

[ Voor 53% gewijzigd door aidanl op 29-11-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Heeft iemand ook last van dat helpers sommige punten niet kunnen bereiken? Bepaalde afleverpunten en bv mn silo hebben daar last van... Kan dus ook niet laden en lossen loopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
spacy schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:15:
[...]

of de gras-opraap-wagen, die gebruikte ik in FS19 om het voergebied van de koeienstal schoon te houden ;-)
Is idd het makkelijkste zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Smitovic schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:42:
Heeft iemand ook last van dat helpers sommige punten niet kunnen bereiken? Bepaalde afleverpunten en bv mn silo hebben daar last van... Kan dus ook niet laden en lossen loopen.
Jup. Giants had bij de aankondiging al gezegd dat het een work in progress was dus neem het voorlopig maar voor lief. Genoeg situaties waar het wel werkt.

In een live-stream hadden ze er van dat 1 van de heren achter Course play nu voor Giants werkt dus heb nog wel goede hoop voor toekomstige updates hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Player1S schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:49:
[...]

Jup. Giants had bij de aankondiging al gezegd dat het een work in progress was dus neem het voorlopig maar voor lief. Genoeg situaties waar het wel werkt.

In een live-stream hadden ze er van dat 1 van de heren achter Course play nu voor Giants werkt dus heb nog wel goede hoop voor toekomstige updates hiervoor.
Hmm ok, dan wachten we even af.

Tof dat zo'n iemand er nu werkt! Hopelijk krijgen we opties als combine lossen en wat geavanceerdere veldinstellingen zoals CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Ik ook, maar is me nog niet opgevallen dat tomaten zo extreem zijn, maar ik let ook niet heel goed op wat die doen. Eieren zijn ook hardlopers. Kost weinig inspanning en elke paar maand een volle kar wegbrengen levert toch weer een paar 10.000 op.

Eventueel zou je dat kuilvoer nog via de xml files kunnen fixen als je je daar comfortabel genoeg bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Is er al iets bekend over een update?

AI verkeer is echt waardeloos. Je springt weg als een een stuiterbal wanneer je iemand zachtjes aantikt.
Flikkerende graphics op alle 3 de maps
Contracts wat niet lekker werken.
Trailer bugs welke niet meer in of uitklappen na verlaten vehicle
Vaak haperend beeld bij draaien camera

Genoeg te fixen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Smitovic schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:42:
Ik heb wel 2 keer gehad dat een helper het water in is gereden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Ik ben nu eens aan het focussen op een bepaalde productie chain (cereal). Benieuwd wat hier allemaal bij komt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Heeft er al iemand geprobeerd om die pallets van de kassen te bewaren en in 1 keer te verkopen? Dat hebben een vriend van me en ik geprobeerd het weekend, de server werd hiervan zo laggy dat het niet meer te spelen viel. Lijkt beetje zelfde issue als er met FS19 was (teveel losse particles die interactie met elkaar hebben)...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Riqy schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:15:
Heeft er al iemand geprobeerd om die pallets van de kassen te bewaren en in 1 keer te verkopen? Dat hebben een vriend van me en ik geprobeerd het weekend, de server werd hiervan zo laggy dat het niet meer te spelen viel. Lijkt beetje zelfde issue als er met FS19 was (teveel losse particles die interactie met elkaar hebben)...
Ja dat heb ik gedaan, met zo'n kleine trailer die achter je auto kan. Stapelen tot 3 hoog is op zich te doen, dan heb je een pallet of 25 denk ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aidanl
3 hoog? Kan veel hoger hoor :D 59 stuks in trailer, in pickup nog eens 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ3pBtXsvis7AUUW_5bYo58jhjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUyXJWkX65RsBn6xv2DrqqwE.jpg?f=fotoalbum_large

Pickup reed nog maar max 20 ipv 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Smitovic schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:47:
[...]

Ja dat heb ik gedaan, met zo'n kleine trailer die achter je auto kan. Stapelen tot 3 hoog is op zich te doen, dan heb je een pallet of 25 denk ik.
Wij hadden die profi-liner trailer volgezet met die pallets (3x voor aardbeien, tomaten en sla) en dan krijg je zo ongeveer 130 pallets per trailer. Dat vond de server niet zo leuk en de clients waar we op zaten ook niet...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008

Oxigeon

En zo is dat!

aidanl schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:03:

[Afbeelding]

Speel zelf alleen nog maar FS19. Maar dit zijn toch juist die mooie dingen in de game. Als je eventjes moeten wachten tot wat crops volgroeit zijn je maar met andere zaken gaan bezighouden. Ik ga dan vaak maar wat handmatig de hooibalen laden op een kar en noem maar op.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
aidanl schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:03:

[Afbeelding]

_/-\o_ Ik had niet verwacht het record te hebben, maar dit is wel een stuk meer dan ik had ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Iemand hier die al stenen heeft opgeraapt?
Mijn werktuig haalt er wel veel uit mijn veld maar om die dan af te leveren bij de desbetreffende fabriek (is een trophie ;)).. ik zie niet goed in hoe ik die er dan uit moet laten. Gewoon droppen of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Als het goed is zit er bij die Stonecrusher gewoon een offload punt?

My iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
Riqy schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:42:
Als het goed is zit er bij die Stonecrusher gewoon een offload punt?
Ahja? Ik zal vanavond eens kijken; bedankt !

edit na 29/11 s'avonds -> had het icoontje niet gezien om af te laden (zucht ;)) - bedankt !

[ Voor 17% gewijzigd door Derbiss op 30-11-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Smitovic schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:35:
[...]

_/-\o_ Ik had niet verwacht het record te hebben, maar dit is wel een stuk meer dan ik had ja
Was ook meer dat ik dacht, omdat het kan. Snelheid tijdens transport was laag, beetje top zwaar. Daarbij tijdens afleveren detecteerde de drop-point ook niet goed alle kistjes waardoor alles instortte en ik met de hand pallets aan het schuiven was. Dus volgende keer pak ik gewoon de vrachtwagen, al heb ik nu de kassen ingesteld staan op verkoop ipv opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Mmmm zit mezelf toch beetje tegen de kop te slaan nu.
Zit nog steeds met de Deutz combine en wil upgraden maar ja, geld. Kwam er op gegeven moment die Claas Trion in de used machinery shop voor iets van 120.000. Had op zich gekund maar vond hem te oud. Nu eigenlijk toch wel spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Het lijkt er op dat de onderhoudskosten aan mijn trekkers en waarschijnlijk ook overig materiaal verdubbeld is ten opzichte van FS19, ok, ik rijd wel eens slordig en ram wel een andere machine in de schuur ofzo of ongelukjes onderweg. Maar de onderhoudsbar van mijn nieuwe trekkers (hoogstens 5-8 uur in gebruik) loopt snel terug, al paar keer gerepareerd, ook de verflaag is al flink aan minderen.

Zit er nu een soort schade model in waarbij ongelukjes ook meedoen en niet alleen het aantal uren gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Schade door botsingen zou niet meegenomen moeten worden heb ik ergens gelezen. Is puur het gebruik. Heb wel een bugreport gemaakt bij Giants voor de belachelijke kosten inzake reparatie/verf. Maar die is gesloten als werkt als ontworpen.

11k om een Claas Axion na een paar veldjes cultiveren weer op te lappen. Kom op. Verf begin ik maar niet aan. Werkt prima zonder (en ziet er niet slecht uit gek genoeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 08:58

Orphu

(Space)nerd

[Mad Max] schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:
Schade door botsingen zou niet meegenomen moeten worden heb ik ergens gelezen. Is puur het gebruik. Heb wel een bugreport gemaakt bij Giants voor de belachelijke kosten inzake reparatie/verf. Maar die is gesloten als werkt als ontworpen.

11k om een Claas Axion na een paar veldjes cultiveren weer op te lappen. Kom op. Verf begin ik maar niet aan. Werkt prima zonder (en ziet er niet slecht uit gek genoeg).
Heb je de Claas Axion in de sale gekocht? Want ik heb begrepen dat voertuigen uit de sale hogere onderhoudskosten hebben.

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Orphu schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:05:
[...]

Heb je de Claas Axion in de sale gekocht? Want ik heb begrepen dat voertuigen uit de sale hogere onderhoudskosten hebben.
Nee, alles nieuw. Iets met cartridges op Haut Beyleron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Vos schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:57:
[...]

sorry voor de late reply

http://www.stryder-it.de/simdashboard/

Moet je een app op je pc en 1tje op je tablet draaien. Kun je tevens ook gebruiken voor consoles.
Je kunt al heel wat met de gratis versie maar met de volledige (11 euro heb ik betaald) heb je toegang tot alles.

Die kerel maakt het schermpje, is voorlopig de eerste maar er zullen meer volgen; bvb. gps in te stellen

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste