[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spacy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:45:
Het lijkt er op dat de onderhoudskosten aan mijn trekkers en waarschijnlijk ook overig materiaal verdubbeld is ten opzichte van FS19, ok, ik rijd wel eens slordig en ram wel een andere machine in de schuur ofzo of ongelukjes onderweg. Maar de onderhoudsbar van mijn nieuwe trekkers (hoogstens 5-8 uur in gebruik) loopt snel terug, al paar keer gerepareerd, ook de verflaag is al flink aan minderen.

Zit er nu een soort schade model in waarbij ongelukjes ook meedoen en niet alleen het aantal uren gebruik?
Wat voor trekker en wat voor werktuigen hang je erachter?
Ik heb een 100pk Buhrer die ik mishandel door er regelmatig te zware (120-130pk) machines achter te hangen. Met goed schakelen kom ik daar aardig mee weg maar de onderhoudsbalk loopt bijna even snel leeg als de brandstoftank :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Ik zie zelfs dat bij de heftruck (die eerste) de onderhoudsbalk harder leeg loopt als de brandstoftank...
Na iets van 8 uur gebruik al 1-2 liter brandstof gebruikt, maar al wel 30% onderhoud

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
[Mad Max] schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:50:
Schade door botsingen zou niet meegenomen moeten worden heb ik ergens gelezen. Is puur het gebruik. Heb wel een bugreport gemaakt bij Giants voor de belachelijke kosten inzake reparatie/verf. Maar die is gesloten als werkt als ontworpen.

11k om een Claas Axion na een paar veldjes cultiveren weer op te lappen. Kom op. Verf begin ik maar niet aan. Werkt prima zonder (en ziet er niet slecht uit gek genoeg).
Wtf, werkt als ontworpen? Volgens mij zijn ze een beetje de weg kwijt bij Giants. 30k voor een likje verf en 15k voor een reparatie van een tractor die nieuw 120k kostte. Al je winst gaat in voertuigonderhoud zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

MadMarky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:06:
[...]

Wat voor trekker en wat voor werktuigen hang je erachter?
Ik heb een 100pk Buhrer die ik mishandel door er regelmatig te zware (120-130pk) machines achter te hangen. Met goed schakelen kom ik daar aardig mee weg maar de onderhoudsbalk loopt bijna even snel leeg als de brandstoftank :X
Een Deutz fahr die de 6m brede apparatuur rond 200pk kan trekken, ik zorg dat de trekker altijd zwaar genoeg is, maar houd niet veel over. Maar ook met een MF trekker van lichte categorie voor het kleinere spul zie ik hetzelfde gebeuren. Zoals anderen ook zeggen: onderhoud gaat veel harder dan brandstof :| Weet niet of dat in reallife ook zo is voor agrarische apparatuur, maar dat lijkt mij niet, in elk geval niet de verflaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Ik heb hier nog nooit hoeven te tanken. En mijn workers kopen ook geen brandstof. Maar wel al 2x alles moeten repareren van sommige trekkers.

Opnieuw verven doe ik niet meer, dat is echt idioot duur. Kun je beter een nieuwe kopen. Helaas is de sell prijs ook waardeloos als je geen verf hebt. :(

Iets gaat hier inderdaad goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59
Volgens mij moet je ook niet teveel van het balkje aantrekken. Bij mijn 2ehands Claas was het balkje ongeveer nog 1/3e maar volgens de lijst maar 13% slijtage.

Volgens mij ook maar iets van 6-7000 max moeten betalen. Misschien omdat ik op easy speel?

Verven is duur maar in het echt lijkt me dit ook schreeuwend duur omdat ze natuurlijk eerst de oude verf moeten strippen, dingen afplakken, primer erop, meerdere lagen verf, clear coat etc.
Doe het zelf ook niet omdat het enkel visueel is.

Verwacht nog wel een tweak tzt

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
ik word alleen gek van de dingen die onder de map vast zitten

nu weer een krat honing en een pallet eieren

[ Voor 28% gewijzigd door chimera2 op 30-11-2021 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Ik weet niet of jullie max fill weight aan hebben staan maar banden maken blijkbaar een verschil.

Ik zette overal trots Vredestein onder maar blijkt dat je dan minder gewicht kunt dragen. Die Claas trailer gaat van 13.1 ton op Trelleborg naar 13 ton met Vredestein. Niet extreem groot verschil maar toch.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Player1S laadvermogen of eigen gewicht? Bij tractoren staat namelijk het eigen gewicht vermeld, daar kunnen brede banden en vooral wielgewichten al snel meer dan een ton verschil maken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:33:
@Player1S laadvermogen of eigen gewicht? Bij tractoren staat namelijk het eigen gewicht vermeld, daar kunnen brede banden en vooral wielgewichten al snel meer dan een ton verschil maken.
Iemand melde het in een YT video en zelf wezen experimenteren.
Lijkt me laadgewicht want die Claas trailer ging met brede banden van 13.1 naar 13 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb nu een verkeerde palet gekocht ( 10.000) die je helaas niet kan verkopen.
Maar waar kan ik deze in kwijt?
Het is:
eersteklas vloeibare meststof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
chimera2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:00:
ik heb nu een verkeerde palet gekocht ( 10.000) die je helaas niet kan verkopen.
Maar waar kan ik deze in kwijt?
Het is:
eersteklas vloeibare meststof
Sproeier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 19:08
Misschien handig om te melden (tegelijk ook geïnteresseerd of meer mensen dit ervaren):

Bij Giants een aantal bugs gemeld m.b.t. multiplayer (PC):
Map: Elmcreek
Server: Fragnet Networks (4 slot server)
(omdat de servers via Verygames helaas nog niet lijken te verschijnen in de serverlist)

1. Server niet altijd vindbaar in de serverlijst (niet gemeld bij Giants, wel een bekend probleem)
En connection issues nadat de server is gerestart. Melding: "verbinding is verbroken" tijdens het connecten
En niet alle FS server aanbieders zijn traceable in de serverlijst zoals Verygames.

2. Groene heggen tonen verschillende problemen (wel gemeld bij Giants)
Na een restart van de game, blijkt ondanks meerdere saves, een groot deel van de groene heggen verdwenen (medium formaat heg)
Ook kunnen heggen niet altijd verwijderd worden
En als je de verdwenen heggen weer wilt plaatsen, zijn ze vanaf dat moment onzichtbaar. Je betaald wel voor de geplaatste heg, maar deze is dus niet te zien.
Deze problemen heb ik nog niet ondervonden bij hekken en schuttingen.

3. Sommige pallets blijven helaas nog plakken aan vorken (gemeld bij Giants)
De nieuwe pallets van K+S en Provita blijven vaak nog plakken aan de vorken van telehandlers en voorladers. Lijkt een collision probleem. Ondanks velen swiep bewegingen om de pallets los te wrikken van de vork, duurt het soms best lang voor dit gelukt is. Dit probleem speelde ook in FS19, FS17 en FS15.
Met de pallets van Pioneer gaat het hier nog goed :D

4. De ijzeren nagels van de Krone Profiliner zweven in de lucht na openen achterdeuren (gemeld bij Giants)

5. De save opdrachten vanuit de game worden niet altijd weggeschreven op de server. Paar keer meegemaakt. Voor ik het wil melden, wil ik het vaker ervaren hebben. Kortom: nog niet 100% zeker van de mogelijke bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
chimera2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:16:
ik word alleen gek van de dingen die onder de map vast zitten

nu weer een krat honing en een pallet eieren
Ervaar ik ook af en toe. Niet bij alle pallets overigens. Heb jij ook dat de pallet door de vloer van de Krone Profiliner (trailer) zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
En kent iemand een thread of bugmantis page waar reeds gemelde bugs gemeld zijn? Ik heb nu geen idee wat er al gemeld is en wat bijv. in behandeling is bij Giants. Want de game is al een week uit, maar de serverlist issues spelen bijv. nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Consilium Al een week? Nou nou, wordt tijd dan :P
Ik weet niet wat je verwachtingen zijn van gamedevelopers maar ze gaan echt niet dagelijks/wekelijks patches uitbrengen. De bugs die jij beschrijft zijn misschien irritant maar geen enkele is breaking. Geef het een paar maanden en een patch (of twee), daarna mag je klagen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:06
Ik heb ergens gelezen op de fora van Giants dat het wel 4-6 weken kan duren. Ook vanwege goedkeuringen Sony/MS op de consoles. Kan het topic zo 123 niet terugvinden.

Kortom, verwacht niet eerder dan net voor de Kerst een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
MadMarky schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:17:
Ik weet niet wat je verwachtingen zijn van gamedevelopers maar ze gaan echt niet dagelijks/wekelijks patches uitbrengen. De bugs die jij beschrijft zijn misschien irritant maar geen enkele is breaking. Geef het een paar maanden en een patch (of twee), daarna mag je klagen.
Moet ik op mijn werk eens flikken dan. Het is helaas wel de realiteit bij game developers.
Het gaat mij vooral om de serverproblematiek. Mensen betalen daar wel geld voor hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
Tja in het algemeen zou je zelfs daily/nightly fixes kunnen releasen met een degelijke CI/CD pipeline. Echter loop je dan denk ik wel vast met releases via PS/Xbox/Steam netwerk. Hier zal iets van goedkeuring en dus ook vertraging in zitten (zie het beetje als een app releasen via Play / App Store). Voor de versie via hun eigen site geleverd wordt zou het wel kunnen, maar dan heb je mogelijk ook meer gedoe met bugmeldingen. Welke platform, welke versie etc..

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
aidanl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:29:
[...]

Tja in het algemeen zou je zelfs daily/nightly fixes kunnen releasen met een degelijke CI/CD pipeline. Echter loop je dan denk ik wel vast met releases via PS/Xbox/Steam netwerk. Hier zal iets van goedkeuring en dus ook vertraging in zitten (zie het beetje als een app releasen via Play / App Store). Voor de versie via hun eigen site geleverd wordt zou het wel kunnen, maar dan heb je mogelijk ook meer gedoe met bugmeldingen. Welke platform, welke versie etc..
Klinkt wel begrijpelijk ja. Het is natuurlijk een multi-platform game. Bugs als vliegende schroeven of een pallet die blijft plakken aan een vork, maar uiteindelijk wel los te wrikken is... tja, prima als dit later gefixed wordt. Zaken waarbij servers gewoon niet te vinden zijn in de serverlist, heb ik wel moeite mee als ze dit een paar maanden/patches laten liggen. Hier betalen mensen gewoon geld voor.

In FS19 ook is meegemaakt, toen de game gratis te krijgen was bij Epic. Door issues met de loadbalancers, waren veel servers (waaronder die van mij) anderhalve week niet te bereiken. Een kleine berichtgeving, verklaring of een sorry was prima geweest. Ze laten wel vaker niets van zich horen. Hoef ik naar mijn klanten niet te flikken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Schade door botsingen zou niet meegenomen moeten worden heb ik ergens gelezen. Is puur het gebruik. Heb wel een bugreport gemaakt bij Giants voor de belachelijke kosten inzake reparatie/verf. Maar die is gesloten als werkt als ontworpen.

11k om een Claas Axion na een paar veldjes cultiveren weer op te lappen. Kom op. Verf begin ik maar niet aan. Werkt prima zonder (en ziet er niet slecht uit gek genoeg).
Ze zouden het schademodel customizable moeten maken net als “vuil” en “brandstofverbruik”. Dat je kan kiezen in de instellingen in welke mate de schade toeneemt (geen - normaal - veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
@Consilium oh ben ik ook zeker met je eens. Maar ik vraag me ook af waar het issue met vinden van de servers het hem in ligt. Als zij een connectie hebben met diverse aanbieders, kan het liggen in de connectie met die partijen. Dan is het niet zo zeer de schuld van Giant maar zijn ze afhankelijk van een 3rde partij. Daarentegen, als ze het ipv via auto-detectie mogelijk maken direct een link naar de desbetreffende server in te stellen zou het ook al gemakkelijker moeten zijn, lijkt mij dan. Ach het blijft afwachten wat er uberhaupt met de patch gaat mee komen.

Overigens, wat zorgt nou exact voor schade aan voertuigen? Dat als je over stenen heen rijd dat nu schade levert is bekend. Maar botsen zou niets doen, vuil wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
aidanl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:29:
@Consilium oh ben ik ook zeker met je eens. Maar ik vraag me ook af waar het issue met vinden van de servers het hem in ligt. Als zij een connectie hebben met diverse aanbieders, kan het liggen in de connectie met die partijen. Dan is het niet zo zeer de schuld van Giant maar zijn ze afhankelijk van een 3rde partij. Daarentegen, als ze het ipv via auto-detectie mogelijk maken direct een link naar de desbetreffende server in te stellen zou het ook al gemakkelijker moeten zijn, lijkt mij dan. Ach het blijft afwachten wat er uberhaupt met de patch gaat mee komen.

Overigens, wat zorgt nou exact voor schade aan voertuigen? Dat als je over stenen heen rijd dat nu schade levert is bekend. Maar botsen zou niets doen, vuil wel dan?
Schade zit hem in gebruik denk ik... Net zoals in FS19. De meer uren je maakt met een machine of werktuig, dan loopt het reparatiebalkje langzaam naar 0% en neemt de lakschade toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ja oke, maar vroeg me af of er dus naast puur de uren en nu dus ook de stenen, er nog verder factoren zijn die schade leveren? Lakschade boeit me overigens niet zoveel, het materiaal moet werken en is er niet om alleen maar te glimmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
aidanl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:45:
Ja oke, maar vroeg me af of er dus naast puur de uren en nu dus ook de stenen, er nog verder factoren zijn die schade leveren? Lakschade boeit me overigens niet zoveel, het materiaal moet werken en is er niet om alleen maar te glimmen :P
Geen idee, to be honest. Zou wel tof zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kipdrumstick
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 17:14

Je hebt trouwens ook nog de mogelijk hebt om een garage te kopen voor €45.000 die je ergens kan plaatsen op je erf ( te vinden onder Construction --> Tools --> Vehicle Workshop ). Zodra je de garage hebt geplaatst kan je kosteloos je machines en tractoren repareren. Zie het als een handige investering wat je op lange termijn erg veel kosten kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Kipdrumstick schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:05:
[...]

Je hebt trouwens ook nog de mogelijk hebt om een garage te kopen voor €45.000 die je ergens kan plaatsen op je erf ( te vinden onder Construction --> Tools --> Vehicle Workshop ). Zodra je de garage hebt geplaatst kan je kosteloos je machines en tractoren repareren. Zie het als een handige investering wat je op lange termijn erg veel kosten kan schelen.
Is verf hier ook gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Kipdrumstick schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:05:
[...]

Ik heb dan vast een andere garage dan die jij bedoeld. Deze rekent echt wel kosten, en er is geen mogelijkheid voor verf, dat kan alleen bij die workshop naast de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
spacy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:59:
[...]

Ik heb dan vast een andere garage dan die jij bedoeld. Deze rekent echt wel kosten, en er is geen mogelijkheid voor verf, dat kan alleen bij die workshop naast de winkel.
Ik zag iemand op een stream gebruiken en kostte inderdaad geld. Misschien dat het wel minder is dan in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
is dat niet om je voertuigen aan te passen?
volgens mij kost het repareren wel altijd geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
chimera2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:06:
is dat niet om je voertuigen aan te passen?
volgens mij kost het repareren wel altijd geld
Klopt, bij de volgende reparatie was ik van plan de verschillen even te testen. Laat het wel weten vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Eigen garage zou in theorie goedkoper moeten zijn omdat je natuurlijk geen arbeidskosten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
aanpassen van voertuigen kost alleen geld als je iets nieuws koopt.
Het aanpassen van brede banden naar dunne banden kost alleen de eerste keer geld. Omdat je die eerst moet kopen. de 2e 3e 4e enz kost geen geld meer. ook niet bij de shop waar je alles kan ophalen als je het koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 06:40
Hebben jullie ook de bug dat bij contracten met balen persen, jijzelf geld krijgt ipv dat het contract wordt vervuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
wuppie007 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:33:
Hebben jullie ook de bug dat bij contracten met balen persen, jijzelf geld krijgt ipv dat het contract wordt vervuld?
Lever je het wel op de juiste plek in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou de problemen met connecten in de avond zijn behoorlijk gamebreaking hoor. Ik heb vrienden die onze server willen joinen en na een uurtje of 18.00-19.00 is dit onmogelijk tenzij je een lange adem hebt en bereid bent dit een keer of 20+ te proberen. Dan zit je eindelijk in de server en valt het party geluid (PS5) weg en al het geluid van de game. Dan moet je de server uit, waarna het geluid direct weer terug is en begint de ellende van voor af aan. Dan heb ik het nog niet over de complete freezes van de game die ook random tussendoor gebeureni in de avond. Of dat je moet uitloggen van de server, weer door alle ellende heen kunt van het aanloggen, omdat het rondje op je controller het niet meer doet voor AI.

Dit is niets overdreven en toch wel gamebreaking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Gewoon je eigen schuld dat je vrienden hebt om mee te gamen :+

Hopelijk brengen ze daar snel een fix voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Klopt 't dat je na het mulchen van een pas geoogst veld geen kalk meer kan spreiden?

Gisteravond eerst een veldje haver geoogst, daarna stro opgehaald en met een mulcher over het veld gegaan. Ik zie dat er ook nog kalk over zou moeten, dus kalk gehaald maar die wordt niet 'gezien' door het spel zodra ik 'm over het veld strooi. Het veld wordt niet wit en de map geeft aan dat er nog steeds kalk nodig is.
Iemand hetzelfde probleem? (M'n kalkstrooier raakt wel leger.)

Moet ik nu eerst met een cultivator/subsoiler erover? Zo ja, ben ik dan het effect van het mulchen kwijt? (5% extra yield)
Volgende keer zal ik eerst kalk strooien en daarna pas mulchen - even kijken of dat wel goed gaat.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MisterMichel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
Klopt 't dat je na het mulchen van een pas geoogst veld geen kalk meer kan spreiden?

Gisteravond eerst een veldje haver geoogst, daarna stro opgehaald en met een mulcher over het veld gegaan. Ik zie dat er ook nog kalk over zou moeten, dus kalk gehaald maar die wordt niet 'gezien' door het spel zodra ik 'm over het veld strooi. Het veld wordt niet wit en de map geeft aan dat er nog steeds kalk nodig is.
Iemand hetzelfde probleem? (M'n kalkstrooier raakt wel leger.)

Moet ik nu eerst met een cultivator/subsoiler erover? Zo ja, ben ik dan het effect van het mulchen kwijt? (5% extra yield)
Volgende keer zal ik eerst kalk strooien en daarna pas mulchen - even kijken of dat wel goed gaat.
Ja houdt de map goed in de gaten of je kalk moet strooien. Dit kan na het zaaien niet meer.

Wat ik doe is kalk, dan fertilizer, dan met de vaderstad cultiveren en zaaien ineens. Die voegt dan ook 50% fertilizer toe op de één of andere manier waardoor hij op 100% staat.

Weet iemand of je greenhouses automatisch van water kunt voorzien? Wordt een beetje flauw van het heen en weer rijden met 32000 liter tanker…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Kenny_026 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:46:
[...]

Weet iemand of je greenhouses automatisch van water kunt voorzien? Wordt een beetje flauw van het heen en weer rijden met 32000 liter tanker…
Wat in FS19 nog wel eens werkte, zorg ervoor dat een bron dichtbij genoeg is, dat de tanker kan vullen en lossen tegelijk. Zo heb ik wel eens een koeienstal met een flinke hoeveelheid water kunnen vullen >50.000 liter met de 7.300 liter tanktrailer.

Maar, FS22 kan het anders zijn. En, de standaard waterput kost geld per liter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
Er is een waterput mod uitgebracht voor FS22 en daarmee heb ik gisteren exact gedaan wat jij beschrijft: tanker vullen en meteen overpompen naar de kassen.

Voordeel is dat het water uit die mod een stuk goedkoper is dan de standaard watertank.

[ Voor 22% gewijzigd door cracking cloud op 01-12-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

MisterMichel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
...
...
Hier ben ik ook nog mee aan het stoeien, er zijn nieuwe fases ten opzichte van FS19, en de volgorde of exacte werking is mij ook niet overal duidelijk. Zo moest ik hier op bepaald moment een roller gebruiken voordat ik weer verder kon bewerken.
Ook had ik ergens onkruid die maar half verwijderd werd uit net nieuw gewas, waardoor de kaart roze bleef, en pas bij sproeien kreeg ik het volledig verwijderd... Ik begrijp dat ploegen vooraf hier ook invloed op moet hebben gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Je eigen vehicle workshop en die bij de winkel zijn voor reparaties even duur 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consilium
Kenny_026 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:40:
[...]

Nou de problemen met connecten in de avond zijn behoorlijk gamebreaking hoor. Ik heb vrienden die onze server willen joinen en na een uurtje of 18.00-19.00 is dit onmogelijk tenzij je een lange adem hebt en bereid bent dit een keer of 20+ te proberen. Dan zit je eindelijk in de server en valt het party geluid (PS5) weg en al het geluid van de game. Dan moet je de server uit, waarna het geluid direct weer terug is en begint de ellende van voor af aan. Dan heb ik het nog niet over de complete freezes van de game die ook random tussendoor gebeureni in de avond. Of dat je moet uitloggen van de server, weer door alle ellende heen kunt van het aanloggen, omdat het rondje op je controller het niet meer doet voor AI.

Dit is niets overdreven en toch wel gamebreaking.
Wij hebben de server on-hold gezet. Multiplayer komt wel weer als ze de connection issues opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De weeder kan volgens mij alleen de jongste onkruid weghalen. Als het groter is, dan heb je een sprayer nodig. Onkruid groeit niet gelijkmatig op een veld. Het kan dus zijn dat je onkruid in fase 1 en fase 2 had en dus alleen fase 1 is weggehaald met de weeder.

Mulching lijkt geen effect te hebben:
https://www.reddit.com/r/...elds_part_2_fs22_results/

In dezelfde post op reddit is er discussie over rolling. Op basis van status concludeert OP dat het na cultivating en voor zaaien is. Ik weet dat in de praktijk het zowel voor als na het zaaien kan, elk zijn eigen voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Kenny_026 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:56:
Je eigen vehicle workshop en die bij de winkel zijn voor reparaties even duur 😕
Thanks voor het testen. Dan ga ik ook geen stuk land opofferen om hem neer te zetten. Gebruik die grond wel om mijn wijngaard uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Skyaero schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:08:
De weeder kan volgens mij alleen de jongste onkruid weghalen. Als het groter is, dan heb je een sprayer nodig. Onkruid groeit niet gelijkmatig op een veld. Het kan dus zijn dat je onkruid in fase 1 en fase 2 had en dus alleen fase 1 is weggehaald met de weeder.

In dezelfde post op reddit is er discussie over rolling. Op basis van status concludeert OP dat het na cultivating en voor zaaien is. Ik weet dat in de praktijk het zowel voor als na het zaaien kan, elk zijn eigen voor- en nadelen.
Ok, dan denk ik dat ik de mulcher ga inruilen voor een roller.
Nu nog een cultivator aanschaffen - de standaard versie had ik ingeruild voor een SubSoiler om het veld ook geploegd te krijgen.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Player1S schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:04:
[...]

Lever je het wel op de juiste plek in?
Tja, gewoon bij het uitroepteken om de map, dat moet toch goed zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 21:15
wuppie007 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:48:
[...]

Tja, gewoon bij het uitroepteken om de map, dat moet toch goed zijn volgens mij.
Om wat voor balen gaat dit? Heb je het juiste type in je baal? Als je grasbalen inlevert terwijl je hooi of kuilvoer moet hebben, dan krijg je issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Zojuist het spel ook maar eens gekocht, hele tijd geleden heb ik nog FS15 gespeeld.
Nu ben ik begonnen met een easy game, en dan krijg je standaard wat apparatuur.
Daar staat ook een groene topliner trailer tussen, maar wat moet ik hier precies mee?
Overigens heb ik ook de tutorial afgerond, alleen weet ik nog niet helemaal hoe nu verder 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Luuk2015 op 01-12-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
DaKluit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:47:
[...]

Om wat voor balen gaat dit? Heb je het juiste type in je baal? Als je grasbalen inlevert terwijl je hooi of kuilvoer moet hebben, dan krijg je issues.
Ook dan kun je wel issues krijgen. Ik heb een contract gedaan met katoen en de balen die teveel waren worden categorisch geweigerd. Blijven gewoon op de verkoopplek liggen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Goed, het balkje met slijtage kun je negeren.

Ik had een gloednieuwe McCormick X7 gekocht. Heeft 1 veld bewerkt. Vervolgens sluit ik hem aan op mijn trailer en balkje schiet omlaag. Koppel ik trailer los, schiet ie weer omhoog.

Balkje is dus van alle aangesloten dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:53
Luuk2015 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:43:
Zojuist het spel ook maar eens gekocht, hele tijd geleden heb ik nog FS15 gespeeld.
Nu ben ik begonnen met een easy game, en dan krijg je standaard wat apparatuur.
Daar staat ook een groene topliner trailer tussen, maar wat moet ik hier precies mee?
Overigens heb ik ook de tutorial afgerond, alleen weet ik nog niet helemaal hoe nu verder 8)7
Hiermee kan je de header van je maaier vervoeren, die kan er op geplaatst worden en achter de maaier.

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Luuk2015 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:43:
...
Wat mij aan het begin hielp was youtube kijken, vooral farmerCop en mrSealup leggen ook erg veel per onderdeel uit. Verder kun je tijdens wachten op groeien van je gewas, nadat je klaar bent met zaaien, kiezen voor passief slapen. Of actief contracten doen, of bezig met dieren of groentekassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Player1S schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:42:
Goed, het balkje met slijtage kun je negeren.

Ik had een gloednieuwe McCormick X7 gekocht. Heeft 1 veld bewerkt. Vervolgens sluit ik hem aan op mijn trailer en balkje schiet omlaag. Koppel ik trailer los, schiet ie weer omhoog.

Balkje is dus van alle aangesloten dingen.
Ja klopt idd. Je moet je attachments ook repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuppie007
DaKluit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:47:
[...]

Dat was inderdaad de crux, ik leverde blijkbaar gras ipv het eerst nog te schudden.

Problem solved 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Trucje met contracts: had er twee voor silage, afleveren bij hetzelfde punt. Eentje geaccepteerd met equipment, eentje zonder. Tegelijk gedaan verder. Toen ik de balen ging afleveren telde elke baal bij beide contracten, waardoor je dus een stuk meer overhoud. Die kan je gewoon verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Smitovic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:10:
Trucje met contracts: had er twee voor silage, afleveren bij hetzelfde punt. Eentje geaccepteerd met equipment, eentje zonder. Tegelijk gedaan verder. Toen ik de balen ging afleveren telde elke baal bij beide contracten, waardoor je dus een stuk meer overhoud. Die kan je gewoon verkopen ;)
Ik doe het trucje met materiaal huren vrijwel al sinds het begin. Alleen wel zorgen dat je de juiste inlevert :P

Helaas werkt dat met die balen die dubbel geteld worden niet altijd. Paar dagen geleden ook gedaan en toen had ik helemaal geen balen over omdat ze voor 1 contract niet eens geteld werden. En ja het waren echt dezelfde soorten contracten (allemaal hooi, geen gras).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
spacy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:14:
[...]

Wat mij aan het begin hielp was youtube kijken, vooral farmerCop en mrSealup leggen ook erg veel per onderdeel uit. Verder kun je tijdens wachten op groeien van je gewas, nadat je klaar bent met zaaien, kiezen voor passief slapen. Of actief contracten doen, of bezig met dieren of groentekassen.
Die zijn idd zeer handig; zot ook soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Smitovic schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:10:
Ah dat kan nu wel? Dat is echt heel fijn (tezamen met feit dat je meerdere contracten kan accepteren). In FS19 (console dus zonder PC mods) was dat niet mogelijk, wat eigenlijk best onlogisch is. Vanavond maar is proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ri03NhYB4zQahzA746FLOWHbKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5WqG1ZIGM8bSdEuKmgevFzi.jpg?f=fotoalbum_large

Het is niet heiligmakend en wellicht duurder dan de winkel etc maar het maakt soms de dingen wel makkelijker.. een MOD die nu kan gedownload worden.

Edit: voor zij die het niet kennen; dit laat toe om zowat alle producten (graan, mest etc) die je in de winkel in bags gewoon hier kan kopen zonder telkens naar de winkel te moeten gaan. Je gaat eronder met je kar/machine en vullen maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Derbiss op 02-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Net een bug gevonden on multiplayer. Of eigenlijk meer een cheat. Je kunt een nieuwe farm aanmaken in multiplayer, die joinen en al het geld naar je eigen farm sturen. Vind ik wel een dingetje…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Kenny_026 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:37:
Net een bug gevonden on multiplayer. Of eigenlijk meer een cheat. Je kunt een nieuwe farm aanmaken in multiplayer, die joinen en al het geld naar je eigen farm sturen. Vind ik wel een dingetje…
Dat is iets nieuws, dat je nu ook naar een offline boerderij geld kan sturen.
Maar maak eens nieuwe boerderijen aan in MP en ga dan naar SP.

Voila, geld als water. Repeat, repeat, nog meer.

Denk niet dat dit een foutje is, maar gewoon hoe het werkt / moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[Mad Max] schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dat is iets nieuws, dat je nu ook naar een offline boerderij geld kan sturen.
Maar maak eens nieuwe boerderijen aan in MP en ga dan naar SP.

Voila, geld als water. Repeat, repeat, nog meer.

Denk niet dat dit een foutje is, maar gewoon hoe het werkt / moet werken.
Money management is de helft van het spel. Als iemand nu een keer een goede oogst heeft gehad kun je jezelf gelijk gaan verdedigen naar de anderen op de server 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Tja, je kan het beide kanten op zien. FS19 kon het aanmaken in MP en samenvoegen in SP ook al. Alleen moet er in beide boerderijen iemand zitten voor het geld overboeken.
Nu niet meer. Ach, het is entertainment. Money management is zeker een belangrijk deel van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ze hebben nog wat fact sheets gevonden. De Case Quadtrack komt er aan

https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:29
Player1S schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:16:
Ze hebben nog wat fact sheets gevonden. De Case Quadtrack komt er aan

https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=258
Ik ben benieuwd hoe ze deze beschikbaar gaan stellen. Via de Modhub of een update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Geen melding over gedaan. Die Landini past wel bij mijn boerderij maar zoek eigenlijk nu wat sterkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoopBok schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:29:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze deze beschikbaar gaan stellen. Via de Modhub of een update ...
Alle aanvullende content gaat via de ingame Modhub, zowel betaalde DLC's als gratis extra content. Game updates betreft enkel patches en andere technische fixes.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Kenny_026 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:37:
Er is gewoon een money mod dus dit is beetje veel werk wat veel simpeler kan ;)

Daarnaast zijn kassen en eieren ook gewoon money machines lol

[ Voor 7% gewijzigd door SemperFidelis op 03-12-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 21:15
Kenny_026 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:44:
[...]

Money management is de helft van het spel. Als iemand nu een keer een goede oogst heeft gehad kun je jezelf gelijk gaan verdedigen naar de anderen op de server 8)7
Maar om dit te doen, moet je farm manager zijn. En daarvoor heb je dus een admin nodig. En als je dit dus als admin gaat doen, om zo een voordeel te krijgen tov je medespelers. En het ze niet vertelt... Denk niet dat je dan een hele goede admin bent.

Maar ja, dit is wel hoe het spel werkt. Is geen bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Laatst online: 22:10
Na wat multiplayer server issues vorige week, moet ik wel zeggen dat het weer heel wat beter speelt dan fs19 :), vooral het oppikken van spullen met een voorlader is echt pakken beter. Dat ding springt niet meer alle kanten op maar blijft gewoon "redelijk" stabiel liggen. 15u ingame momenteel en de farm begint van de grond te komen.

Verdien je eigenlijk nog geld als je een contract aanneemt en dan vervolgens een AI worker erop zet? Kan zo direct niet ingame zien hoeveel me dat nu eigelijk zou kosten om het contract door de worker te laten doen en wat ik dan nog overhoud op het einde van de rit. Probeer nu vooral de harvesting contracten te doen gezien je de overschot zelf nog kan inbrengen voor extra cash. Maar een veld ploegen bijvoorbeeld gaat erg traag :p, dus dat laat ik liever doen door de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
T gaat bij ons ook lekker wij runnen momenteel een 8 slots dedicated server. En hebben al wat vaste mensen.

We spelen semi realistic met seasons aan, en alleen crop destruction uit.

Tot nu toe veel plezier er in en blijf dit nog wel ff spelen de dedi is tot 3 maanden zoiezo gehuurd.

Mochten er nog mensen zijn die een plaatsje zoeken op een dedicated server DM ff dan spreken we wat af

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 23:53

Oxigeon

En zo is dat!

Waar huren jullie eigenlijk een server? Aan diegene die hier een server huren.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:12

Davidson

Porsche fan

Oxigeon schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:50:
Heb met vrienden momenteel een Verygames server draaien. Wil geen reclame maken, maar performed voor ons momenteel uitstekend :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Oxigeon schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:50:
Ik draai thuis zelf 1 op een andere pc. Anderhalf jaar geleden ook eens gehuurd, na 3 dagen opgezegd, lag, slechte perfomance, crahes,.... en dat zonder mods.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Powerblast schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:29:
Verdien je eigenlijk nog geld als je een contract aanneemt en dan vervolgens een AI worker erop zet? Kan zo direct niet ingame zien hoeveel me dat nu eigelijk zou kosten om het contract door de worker te laten doen en wat ik dan nog overhoud op het einde van de rit. Probeer nu vooral de harvesting contracten te doen gezien je de overschot zelf nog kan inbrengen voor extra cash. Maar een veld ploegen bijvoorbeeld gaat erg traag :p, dus dat laat ik liever doen door de AI.
Verschilt per contract. Alles wat snel gaat (fertilizing, spraying) gaat prima met een AI. Ploegen, cultivating en seeding draai je verlies. Harvesting weet ik niet, maar ik denk dat je uiteindelijk quit draait. Met baling zou je het maaien met de AI kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Laatst online: 22:10
Skyaero schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:14:
[...]

Verschilt per contract. Alles wat snel gaat (fertilizing, spraying) gaat prima met een AI. Ploegen, cultivating en seeding draai je verlies. Harvesting weet ik niet, maar ik denk dat je uiteindelijk quit draait. Met baling zou je het maaien met de AI kunnen doen.
Net even een contract spraying geprobeerd en idd, het brengt op het einde nog altijd meer op dan dat het kost. Harvesting doe ik voorlopig toch zelf. Heb nu ook een paar serres opgezet, die brengen ook wel leuk wat op. Alleen wel op sla gezet, want die tomaten en strawberries groeien zo snel, niet normaal. Was continue bezig de paletten te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Powerblast schreef op zondag 5 december 2021 @ 21:08:
[...]

Net even een contract spraying geprobeerd en idd, het brengt op het einde nog altijd meer op dan dat het kost. Harvesting doe ik voorlopig toch zelf. Heb nu ook een paar serres opgezet, die brengen ook wel leuk wat op. Alleen wel op sla gezet, want die tomaten en strawberries groeien zo snel, niet normaal. Was continue bezig de paletten te verzetten.
Je kan ik het menu direct kiezen om ze te verkopen ipv opslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
wuppie007 schreef op zondag 5 december 2021 @ 22:38:
[...]

Je kan ik het menu direct kiezen om ze te verkopen ipv opslaan ;)
Direct verkopen kost je 35,23%. Farmer Klein heeft daar video over gemaakt en getest.
Toch staan mijn greenhouses op sell want levert nog steeds leuk bedrag op elke dag/maand.
Inmiddels wel brood op store gezet en telkens per 6 ofzo verkopen. Levert toch weer 30k op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11
Zelf paar dagen niks gedaan (geen puf), maar bij m'n broer is het nu zo gek dat de prijs van tomaten negatief is, oftewel, je moet geld betalen om je tomaten te verkopen... niet echt handig.

Zelf nooit gehad (negatieve prijzen), maar in FS19 had hij het ook al een keer met stro pellets (die je kon maken met zo'n Krone Premos).

Zit eigenlijk toch te twijfelen om weer naar Erlengrat te gaan. Ongeveer een jaartje gespeeld in FS19 en vond dat gewoon een leuke map. Laatst even een rondje gemaakt en trekt me eigenlijk toch meer dan de 2 nieuwe maps (zijn ook niet slecht maar... vind Erlengrat wel leuker lijken).

Wat me wel opviel, is dat er meer reclameborden staan, dat is wel jammer (zijn van die grote erg opzichtige borden, in FS19 had je er minder en ze waren kleiner vielen niet zo extreem op, beetje normaal formaat wat je in een bushokje ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:07:
[...]
Direct verkopen kost je 35,23%. Farmer Klein heeft daar video over gemaakt en getest.
Toch staan mijn greenhouses op sell want levert nog steeds leuk bedrag op elke dag/maand.
Inmiddels wel brood op store gezet en telkens per 6 ofzo verkopen. Levert toch weer 30k op dan.
Die 35% is mij al dat werk niet waard. Hopelijk komt er een mod die er 8000 liter pallets van maakt of zo. dan wordt het weer leuk.

Een grote kas doet iets van 1500 liter per maand aan productie. Nu heb ik 1 dag = 1 maand, dus ik heb 15 kratten per kas per dag. Vind ik een beetje te veel van het goede om die elke dag met de hand te moeten stacken op mijn pick-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Skyaero schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:11:
[...]

Die 35% is mij al dat werk niet waard. Hopelijk komt er een mod die er 8000 liter pallets van maakt of zo. dan wordt het weer leuk.

Een grote kas doet iets van 1500 liter per maand aan productie. Nu heb ik 1 dag = 1 maand, dus ik heb 15 kratten per kas per dag. Vind ik een beetje te veel van het goede om die elke dag met de hand te moeten stacken op mijn pick-up.
Precies. Dus lettuce is gewoon mijn kosten dekker. Brood doet ongeveer 1 pallet per dag (2dagen per maand hier). Heb daar een kleine frontloader staan en een aanhanger. Even elke dag palletje opzetten is nog wel te doen.

Inmiddels ook grote kippenschuur staan. Dat levert ook tenminste 1 pallet per dag op. En die plemp ik ook op een aanhanger om die dan om de zoveel dagen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Ik heb de kas en de bakker inmiddels ook op verkoop gezet. De 'Jenga- bouwsels' van 5 hoog was ik na een aantal dagen wel weer klaar mee. En mijn stuurkunsten met de voorlader op de trekker zijn nog niet zo best... Eerst nu even wachten op leuke heftruck aanbieding, heb dat al getest door er 1 te huren, en dat werkte toch echt een stuk fijner dan een voorlader met palletvork op een trekker.

Ook grappig is om een hoopje stenen proberen op te tillen met voorlader+bak op een lichte trekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Skyaero schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:08:

Volgens Giants zelf moet je na het zaaien rollen
https://www.farming-simul...sArticle.php?&news_id=295
Regular rollers are used after sowing, when the field is already cultivated and the seeds are in the soil. With a roller, you condense the soil, and therefore increase its quality to increase the yield.
Ook een interessant stukje over de cultivators en plows. Komt erop neer dat je toolkeuze bepaald hoeveel weeds en stones je krijgt
https://www.farming-simul...sArticle.php?&news_id=294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Weet iemand hoe cow health precies bepaald wordt? Heb op Erlengrat die 15 starterskoeien, met voldoende water en grass. Heb ze al wat hay gegeven, maar wil grass op laten eten zodat ik het vol kan storten met hooi, maar health staat nu dus op 0. Gaan ze daardoor dood of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Smitovic schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:15:
Weet iemand hoe cow health precies bepaald wordt? Heb op Erlengrat die 15 starterskoeien, met voldoende water en grass. Heb ze al wat hay gegeven, maar wil grass op laten eten zodat ik het vol kan storten met hooi, maar health staat nu dus op 0. Gaan ze daardoor dood of wat?
Naar wat ik nu weet is het met gras zo, dat het helemaal niets doet. Geen health, geen melk. Doodgaan doen ze vooralsnog niet.

Dus hooi of TMR geven (wat MOET bestaan uit kuil en hooi, stro en mineraalvoer hoeft NIET) voor health en melk.

Mogelijk dat de reproductie ook alleen werkt met hooi of TMR.
En inderdaad, als je gras en hooi in de stal/weide gedaan hebt. Dan heb je minder ruimte voor TMR. En dat eten ze dan eerst op. Enige oplossing (PC) is de XML aanpassen. Console, leeg laten eten en dan opnieuw beginnen. Health is dan weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Smitovic schreef op maandag 6 december 2021 @ 22:15:
Kan ook zijn dat je even moet wachten? Duurt soms een dag of 2 dacht ik eer het op zijn normale peil staat (als je alle dingen geeft die nodig zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Skyaero schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:18:
[...]

Volgens Giants zelf moet je na het zaaien rollen
https://www.farming-simul...sArticle.php?&news_id=295

[...]

Ook een interessant stukje over de cultivators en plows. Komt erop neer dat je toolkeuze bepaald hoeveel weeds en stones je krijgt
https://www.farming-simul...sArticle.php?&news_id=294
Ik gebruik een disc harrow in mijn save. Brengt geen stenen naar boven.

Mijn huidige werkwijze na een oogst:

- Mulchen
- Disc harrow
- zaaien
- Rollen
- Fert sproeien
- Herbicide sproeien
- 1 of 2 groeistages wachten
- 2e applicatie fert sproeien.

Geeft mij geen onkruid en over oogst heb ik niks te klagen.

Let wel op dat je de juiste roller gebruikt. Je hebt rollers voor gras en rollers voor na het zaaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 07-12-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
[Mad Max] schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:16:
[...]

Naar wat ik nu weet is het met gras zo, dat het helemaal niets doet. Geen health, geen melk. Doodgaan doen ze vooralsnog niet.

Dus hooi of TMR geven (wat MOET bestaan uit kuil en hooi, stro en mineraalvoer hoeft NIET) voor health en melk.

Mogelijk dat de reproductie ook alleen werkt met hooi of TMR.
En inderdaad, als je gras en hooi in de stal/weide gedaan hebt. Dan heb je minder ruimte voor TMR. En dat eten ze dan eerst op. Enige oplossing (PC) is de XML aanpassen. Console, leeg laten eten en dan opnieuw beginnen. Health is dan weg.
Ah thanks. Wacht ik even rustig af totdat het gras op is.
Derbiss schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:48:
[...]

Kan ook zijn dat je even moet wachten? Duurt soms een dag of 2 dacht ik eer het op zijn normale peil staat (als je alle dingen geeft die nodig zijn)
Dat er hay in zat stond ie hoger, maar nu met alleen gras dus op 0. Gaat vanzelf wel weer omhoog dan, maar dan hoef ik me geen zorgen te maken dat mn koeien opeens weg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Skyaero schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:11:
[...]

Of ooit eens een pallet autoloader op consoles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
als ik een plaatsbare silo koopt ( bv zaad of wat dan ook)
wat scheelt het kwa kosten met het in de winkel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Volgens mij moet je die nog zelf vullen, tenminste degene die standaard in de game zitten wel...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
chimera2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:32:
Heb er niet heel echt op gelet. Heb er zelf 1 staan voor zaad en liquid fertilizer. Scheelt me gewoon enorm met richting de winkel rijden en daar paar pallets of big bags te halen.
Jammer dat er geen is voor herbicide anders had ik die nu ook al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Player1S schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:22:
[...]

Heb er niet heel echt op gelet. Heb er zelf 1 staan voor zaad en liquid fertilizer. Scheelt me gewoon enorm met richting de winkel rijden en daar paar pallets of big bags te halen.
Nog niet geprobeerd, maar kun je de grote watertank niet gebruiken om dat te vervoeren? Als ik het goed gezien heb zag ik daar naast water ook een ander icoontje waar je het mee kun vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
mr_willes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:28:
[...]

Nog niet geprobeerd, maar kun je de grote watertank niet gebruiken om dat te vervoeren? Als ik het goed gezien heb zag ik daar naast water ook een ander icoontje waar je het mee kun vullen.
Grote watertank is water en melk als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Dacht dat er in de grote watertank ook fertilizer en herbicide kan

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Player1S schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ik dacht deze alles aanbood?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ri03NhYB4zQahzA746FLOWHbKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5WqG1ZIGM8bSdEuKmgevFzi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Dat is wel een mod btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 17:11
chimera2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:32:
In FS19 was het duurder, je betaalde dan meer om je implement te vullen dan via bags/pallets (puur gemak dat je zo'n ding op de boerderij had ipv telkens vullen bij de shop), toen waren die silo's ook 'infinite' (ze raakten niet leeg).

Nu moet je de silo vullen (kan gewoon bij de silo zelf, kun je aangeven hoeveel seeds,fertilizer enz je wilt kopen), en dan betaal je wat ik zag gewoon dezelfde prijs als wat die bigbags / pallets kosten bij de shop.

Zo'n silo is gewoon voor het gemak, dat je de boel bij de boerderij kan vullen ipv telkens naar de shop en met bags/pallets te klooien.

Ik vind het vooral handig, omdat je met bepaalde apparaten bijvoorbeeld 3200L nodig hebt, en je bags per 1000L gaan, dus 3 bags krijg je je implement net niet vol, 4 bags blijft er weer een rond slingeren.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste