I know.. sorry, was niet duidelijk dan dat dit niet mocht
O mag zeker wel (leuk juist) maar ik dacht meld het even voordat iemand zich een ongeluk zoektDerbiss schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:32:
[...]
I know.. sorry, was niet duidelijk dan dat dit niet mocht.
Dat is een mod. Zelf probeer ik zulke mods te vermijden. Probeer toch redelijk realistisch te spelen.
En dat zeg ik terwijl ik vervolgens wel een autoload trailer gebruikte (een mod dus zonder arm die balen daadwerkelijk op pakt) in FS19, omdat die verrekte makkelijk en goedkoop was

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
ook wel jammer trouwens dat die electrische trekker geen dunne banden kan 
alleen standaard en dubbele.
Ik had hem liever met iets meer power gezien, zodat ie ook daadwerkelijk nuttig zou kunnen zijn op de velden. of ik zie iets over het hoofd?chimera2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:06:
ook wel jammer trouwens dat die electrische trekker geen dunne banden kan
Hoop wel dat er meer elektrische voertuigen komen, zodat je een volledige elektrische boerderij kunt maken.
Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik probeer een paar bomen op te ruimen om een veld groter te maken. Ik stukkies van 1m gezaagd en nu wil ik ze door de versnipperaar gooien.
Dat ding slokt ze op, maar versnipperen ho maar. Hoe zit it?
[Streamable: Farming Simulator 22_2021.12.07-15.08_1_clip_1]
Ik probeer een paar bomen op te ruimen om een veld groter te maken. Ik stukkies van 1m gezaagd en nu wil ik ze door de versnipperaar gooien.
Dat ding slokt ze op, maar versnipperen ho maar. Hoe zit it?
[Streamable: Farming Simulator 22_2021.12.07-15.08_1_clip_1]
Het aanbod in het spel, is voor zover ik op internet kan vinden ook een afspiegeling van wat er werkelijk in de markt verkrijgbaar is. Tuurlijk er ontbreken verschillende merken zoals Ford ivm licenties. En die electrische trekkers die er in het echt zijn, zijn helaas nog niet de sterksten. Bijvoorbeeld een Fendt-e100-vario = 100kw, Rigitrac SKE40/SKE50 = 68pk. (deze laatste zit in FS) Ik vrees dat meer aanbod vooral dus uit mods moet komen van onbekende merken.small2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:11:
[...]
Hoop wel dat er meer elektrische voertuigen komen, zodat je een volledige elektrische boerderij kunt maken.
Dit type versnipperaar heeft een overlaadbak achterop. Dus alles zou rechtstreeks daar in gespoten moeten worden.MadMarky schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:31:
Als het net zo werkt als de houtversnipperaar in FS19 dan heb je een uitvoerpijp die het in een trailer blaast die je ernaast parkeert. En als het net zo werkt als bij grashakselaars dan versnippert ie alles en verdwijnt het in een zwart gat als er geen lege wagen in de buurt is
Wat ik bedoel is dat die boomstammetjes niet door de machine herkent lijken te worden. Ze worden door dat kleine lopende bandje naar binnen gevoerd en stapelen daar op. Snipperen gebeurt niet.
[Streamable: Farming Simulator 22_2021.12.07-16.59_clip_1]
[ Voor 6% gewijzigd door SpelFaut op 07-12-2021 17:06 ]
@SpelFaut ik heb het ook eens geprobeerd en met kleine stammen werkt ie inderdaad wat buggy. Zodra er eentje vast blijft zitten is het een kwestie van opnieuw pakken en nog een keer proberen in te voeren. Gewoon door blijven gaan levert inderdaad een stapel op.
Het apparaat is eigenlijk bedoeld voor grote stammen die je met de grijper invoert, dat werkt wel vlekkeloos
Het apparaat is eigenlijk bedoeld voor grote stammen die je met de grijper invoert, dat werkt wel vlekkeloos
HahaPlayer1S schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:52:
[...]
Dat is een mod. Zelf probeer ik zulke mods te vermijden. Probeer toch redelijk realistisch te spelen.
En dat zeg ik terwijl ik vervolgens wel een autoload trailer gebruikte (een mod dus zonder arm die balen daadwerkelijk op pakt) in FS19, omdat die verrekte makkelijk en goedkoop was
Gisteren een baling-contract gedaan, waren gelukkig silage bales, dus kon ik dat met m'n vers aangeschafte apparatuur mooi even proberen.
Ik had de Vicon triple maaiers gekocht met collector (volgens mij net gereleasde mod van Giants zelf, zat in FS19 in een van de expansions). Voordeel daarvan is dat de maaier gras meteen op een zwade kan gooien zonder dat je eerst alles weer moet harken (en een BigM is voorlopig nog te duur).
Echter, ik had dat ding blindelings gekocht en niet gekeken hoeveel PK je trekker moest hebben.
Ik heb momenteel alleen een Deutz 7 serie met 245PK, dus ging er vanuit dat die zo'n 'maaiertje' wel kon trekken.
Eenmaal bezig met maaien kwam die wat moeizaam van z'n plek af, maar zolang je maar een mooi stuk rechtuit hebt kon die toch wel redelijk op snelheid komen.
Na het veld gemaaid te hebben toch even kijken hoeveel vermogen dat ding nodig is, de achtermaaiers alleen zijn al 240PK nodig... en dan moest de frontmaaier er nog bij (ook iets van 50PK). Achja, beetje te zwaar voor de Deutz, maar het kon er mee door.
Vervolgens maar balen persen en wikkelen, was maar weer voor de ronde balenpers/wikkelcombi gegaan ipv eerst balen persen en daarna alles moeten wikkelen. Bovendien is de rondebalen auto-loader goedkoper dan de vierkante balen (en gezien in het begin van de game alles 'tight budget' is...daar maar voor gegaan).
Eerst baal ging nog wel goed, maar daarna gingen de animaties van de wikkelaar mis. De balen zelf kwamen er wel goed uit, maar je kon niet meer aan de animatie zien of die nou klaar was met wikkelen. De baal was gewoon meteen instant in plastic (komt misschien omdat het een contract was voor silage balen, en die geen tijd hebben om te fermenteren maar meteen 100% fermented zijn).
Uiteindelijk uurtje werk, en iets van 35K aan verdient. Niet monsterlijk, maar vind gras maaien toch wel leuk dus kon mooi zo (voor de rest nog weinig contracts te doen).
Gezien ik in Erlengrat nog geen velden heb, alleen een lap gras achter de boerderij moet ik daar maar proberen wat balen vanaf te halen voor verkoop. Wil nog wat worden gezien het op een heuvel ligt en de trekker dus eigenlijk wat te weinig PK's heeft (achja, in FS19 moest ik eerst ook met een underpowered trekker die heuvels op).
Of de 'ski-methode' doen, heuvel oprijden, maaiers aan, naar beneden rijden, maaiers uit en weer ophoog klimmen
.
Ik had de Vicon triple maaiers gekocht met collector (volgens mij net gereleasde mod van Giants zelf, zat in FS19 in een van de expansions). Voordeel daarvan is dat de maaier gras meteen op een zwade kan gooien zonder dat je eerst alles weer moet harken (en een BigM is voorlopig nog te duur).
Echter, ik had dat ding blindelings gekocht en niet gekeken hoeveel PK je trekker moest hebben.
Ik heb momenteel alleen een Deutz 7 serie met 245PK, dus ging er vanuit dat die zo'n 'maaiertje' wel kon trekken.
Eenmaal bezig met maaien kwam die wat moeizaam van z'n plek af, maar zolang je maar een mooi stuk rechtuit hebt kon die toch wel redelijk op snelheid komen.
Na het veld gemaaid te hebben toch even kijken hoeveel vermogen dat ding nodig is, de achtermaaiers alleen zijn al 240PK nodig... en dan moest de frontmaaier er nog bij (ook iets van 50PK). Achja, beetje te zwaar voor de Deutz, maar het kon er mee door.
Vervolgens maar balen persen en wikkelen, was maar weer voor de ronde balenpers/wikkelcombi gegaan ipv eerst balen persen en daarna alles moeten wikkelen. Bovendien is de rondebalen auto-loader goedkoper dan de vierkante balen (en gezien in het begin van de game alles 'tight budget' is...daar maar voor gegaan).
Eerst baal ging nog wel goed, maar daarna gingen de animaties van de wikkelaar mis. De balen zelf kwamen er wel goed uit, maar je kon niet meer aan de animatie zien of die nou klaar was met wikkelen. De baal was gewoon meteen instant in plastic (komt misschien omdat het een contract was voor silage balen, en die geen tijd hebben om te fermenteren maar meteen 100% fermented zijn).
Uiteindelijk uurtje werk, en iets van 35K aan verdient. Niet monsterlijk, maar vind gras maaien toch wel leuk dus kon mooi zo (voor de rest nog weinig contracts te doen).
Gezien ik in Erlengrat nog geen velden heb, alleen een lap gras achter de boerderij moet ik daar maar proberen wat balen vanaf te halen voor verkoop. Wil nog wat worden gezien het op een heuvel ligt en de trekker dus eigenlijk wat te weinig PK's heeft (achja, in FS19 moest ik eerst ook met een underpowered trekker die heuvels op).
Of de 'ski-methode' doen, heuvel oprijden, maaiers aan, naar beneden rijden, maaiers uit en weer ophoog klimmen
Zojuist op amazon ook de game besteld incl de 7.50 korting die ze geven voor nieuwe klanten. Kan dus vanaf vrijdag ook de game spelen op de ps5
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dit blijft een irritante bug:
Heb mijn greenhouse maar op automatisch verkopen gezet.. Teveel gekloot met vliegende pallets enzo.. Als ze dat iets makkelijker/beter maken (tillen) dan is het een stuk "leuker" om te doen.
Heb mijn greenhouse maar op automatisch verkopen gezet.. Teveel gekloot met vliegende pallets enzo.. Als ze dat iets makkelijker/beter maken (tillen) dan is het een stuk "leuker" om te doen.
Ja die snap ik ook nog niet, had verwacht dat je ondanks de 3d engine hier wel een soort uitzondering/fix in de code voor kan opnemen.DutchHammer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
Heb deze ook al meerdere keren gehad, ben er ook nog niet achter of het nog verschil maakt hoe krachtig de apparatuur is die probeert de pallet weer uit de grond te krijgen. Als de palletvork er niet meer onder kan komen is het vooral erg vervelend. Ik zie sommige youtubers er ook met geweld tegen aan rammen ipv een palletvork gebruiken.
Yep gewoon rammen dat hij weer begint te trillen/flippen en hij weer netjes op de grond staat.spacy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:41:
[...]
Ja die snap ik ook nog niet, had verwacht dat je ondanks de 3d engine hier wel een soort uitzondering/fix in de code voor kan opnemen.
Heb deze ook al meerdere keren gehad, ben er ook nog niet achter of het nog verschil maakt hoe krachtig de apparatuur is die probeert de pallet weer uit de grond te krijgen. Als de palletvork er niet meer onder kan komen is het vooral erg vervelend. Ik zie sommige youtubers er ook met geweld tegen aan rammen ipv een palletvork gebruiken.
Idd irritant gedoe, pak je een pallet vast waarop het ineens flightsim word en je snel moet loslaten. Hopelijk zit dit in de eerste patch.
Zojuist de melding gekregen dat hij de post op
is gegaan bij Amazon.nl. als taal geven ze Frans aan. Hoop dat dit wel goedkomt. Zou natuurlijk kunnen zijn dat ik de frans/Nederlandse versie krijg toegestuurd. Hoop niet dat die volledig Frans is want dan stuur ik hem toch terug.
is gegaan bij Amazon.nl. als taal geven ze Frans aan. Hoop dat dit wel goedkomt. Zou natuurlijk kunnen zijn dat ik de frans/Nederlandse versie krijg toegestuurd. Hoop niet dat die volledig Frans is want dan stuur ik hem toch terug.
Zo ben ik al een pallet eieren kwijt geraakt ( dure business)DutchHammer schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[YouTube: Farming Simulator 22 annoying bug]
En ik kan geen honing meer maken. ( of ik moet het punt WEER weghalen en opnieuw doen al de 2e keer)
Hoe zo? Er is toch niks mis met simulateur agricole?Oxigeon schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:24:
Zojuist de melding gekregen dat hij de post op
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Haha. Als ik 1 taal totaal niet begrijp is het die wel.GermanPivo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:40:
[...]
Hoe zo? Er is toch niks mis met simulateur agricole?![]()
Ik wil natuurlijk meteen een goede start maken en een MP server starten. Als ik hier het topic lees gaat de voorkeur volgens mij uit naar een Nitrado server. Nu kost deze 4 euro per maand voor 4 slots en 250mb. Dit is voor ons voldoende om te beginnen op de ps5. Met mods spelen we om te beginnen toch nog niet echt.
Kan ik dan via Nitrado zelf een wachtwoord etc op de server zetten? Of hoe gaat zoiets in zijn werk. Hier vind ik namelijk niets van
Via een webbrowser zal je alles kunnen instellen; servernaam, ww, admin, ........Oxigeon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:01:
[...]
Haha. Als ik 1 taal totaal niet begrijp is het die wel.
Ik wil natuurlijk meteen een goede start maken en een MP server starten. Als ik hier het topic lees gaat de voorkeur volgens mij uit naar een Nitrado server. Nu kost deze 4 euro per maand voor 4 slots en 250mb. Dit is voor ons voldoende om te beginnen op de ps5. Met mods spelen we om te beginnen toch nog niet echt.
Kan ik dan via Nitrado zelf een wachtwoord etc op de server zetten? Of hoe gaat zoiets in zijn werk. Hier vind ik namelijk niets van
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Gisteren maar mijn druivenstruiken en druiven materieel verkocht.
Aantal in-game jaren gedaan en het is best leuk maar tijd voor de volgende stap.
Had al lading kippen en wil nu ofwel lading schapen ofwel lading koeien gaan houden.
Aantal in-game jaren gedaan en het is best leuk maar tijd voor de volgende stap.
Had al lading kippen en wil nu ofwel lading schapen ofwel lading koeien gaan houden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb nu 4 stukken land. kippen en een kas.
Mijn volgende stap os schapen en dan sparen voor de grootste koeienstal met voed robot
Mijn volgende stap os schapen en dan sparen voor de grootste koeienstal met voed robot
Was dit leuk om te doen? Druivenboer zijn?Player1S schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:33:
Gisteren maar mijn druivenstruiken en druiven materieel verkocht.
Afgelopen dinsdag begonnen op Haut-Beyleron op mijn server, met het idee om een "wijn"boer te zijn. Heb veld 5 gekocht, en mijn doel is om van dat veld uiteindelijk 1 grote wijngaard te maken.
Morgen kan ik de eerste struiken gaan planten. Waarschijnlijk worden dit 4 rijen, meer geld heb ik nog niet.
Ben nu nog wat bomen aan het omzagen voor wat extra geld. En dat zal ook iets zijn wat ik gedurende het jaar zal blijven doen, als bezigheidstherapie. Naast een contract hier en daar.
En dan hopelijk in september een leuke winst te kunnen maken.
Dat word denk ik ook mijn volgende stap. Druiven of olijven.
Je moet toch wat te doen hebben op zo'n dag
Het is wel veel werk. En jammer dat je een druivenpluk machine moet hebben EN een olijven.
Jammer dat het niet met 1 machine kan.
Heft er iemand al een veld gekocht met druiven of olijven?
Het is wel veel werk. En jammer dat je een druivenpluk machine moet hebben EN een olijven.
[ Voor 11% gewijzigd door chimera2 op 09-12-2021 10:49 ]
Op zich vond ik het niet verkeerd maar je kunt geen werker aannemen voor het werk. En het plaatsen op xbox vind ik nog beetje onhandig. En dat schijnt op pc niet heel veel beter te zijn. Ik had het liever gezien dat het makkelijker was om ze kaarsrecht naast elkaar te plaatsen. Nu werd het soms te krap waardoor de sprayer beetje klem kwam te zitten als je iets te ver naar links of rechts ging.DaKluit schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:53:
[...]
Was dit leuk om te doen? Druivenboer zijn?
Afgelopen dinsdag begonnen op Haut-Beyleron op mijn server, met het idee om een "wijn"boer te zijn. Heb veld 5 gekocht, en mijn doel is om van dat veld uiteindelijk 1 grote wijngaard te maken.
Morgen kan ik de eerste struiken gaan planten. Waarschijnlijk worden dit 4 rijen, meer geld heb ik nog niet.
Ben nu nog wat bomen aan het omzagen voor wat extra geld. En dat zal ook iets zijn wat ik gedurende het jaar zal blijven doen, als bezigheidstherapie. Naast een contract hier en daar.
En dan hopelijk in september een leuke winst te kunnen maken.
Hopelijk komen er straks wat meer mods uit waardoor je nog meer met de producten kunt doen. Vind dat eigenlijk de grootste drempel momenteel.
Maak je sap, laad je op trailer, verkoopt het.
Er zijn geen predefined velden met druiven of olijven. Je zult zelf veld moeten kopen en omturnen tot olijven of druivenchimera2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:55:
Dat word denk ik ook mijn volgende stap. Druiven of olijven.
Naja, dat is op zich al prima. De producties zorgen er iig voor dat je meer kan doen met je gewassen dan voorheen.Player1S schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:18:
[...]
Op zich vond ik het niet verkeerd maar je kunt geen werker aannemen voor het werk. En het plaatsen op xbox vind ik nog beetje onhandig. En dat schijnt op pc niet heel veel beter te zijn. Ik had het liever gezien dat het makkelijker was om ze kaarsrecht naast elkaar te plaatsen. Nu werd het soms te krap waardoor de sprayer beetje klem kwam te zitten als je iets te ver naar links of rechts ging.
Hopelijk komen er straks wat meer mods uit waardoor je nog meer met de producten kunt doen. Vind dat eigenlijk de grootste drempel momenteel.
Maak je sap, laad je op trailer, verkoopt het.
En mbt het plaatsen: ik zal het dan maar even gaan uitproberen in single player, voordat ik ze plaats op de server. De oogstmachine gaat er in iedergeval gewoon doorheen, wanneer je de ranken zo dicht mogelijk tegen elkaar zet.
Net iets vervelend tegengekomen. Als je velden gaat samenvoegen dan herkent de AI deze nog steeds als aparte velden en wordt het fieldwork uitgevoerd op de verschillende aparte stukken. Wel vervelend als je vooral op de AI rekent...
Weet niet of dit de bedoeling is of niet. Iemand nog ervaring hiermee ?
Hopelijk snel courseplay beschikbaar ...
Als je op FS19 een veld veranderde begreep de AI dat ook niet dacht ik, zal wel nog zo zijn. De AI is eigenlijk nog altijd enkel maar A...FightingFalcon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
Net iets vervelend tegengekomen. Als je velden gaat samenvoegen dan herkent de AI deze nog steeds als aparte velden en wordt het fieldwork uitgevoerd op de verschillende aparte stukken. Wel vervelend als je vooral op de AI rekent...
Ik gebruik ze eigenlijk nooit, veel te duur ook.
Ik had in FS19 juist dat de AI soms dom doorging op een ander veld.
Had ik een veld uitgebreid (stuk aangeploegd) , klein stukje gras er tussen (gewoon gepaint met landscaping tool), en dan weer een veld.
Liet ik een worker de boel cultiveren of inzaaien, ging die gewoon verder op het veld ernaast en vernielde die de gewassen die daar al op stonden.
Waar ze wel heel slecht in zijn, zijn velden met schuine stukken/randen (als in; veld loopt in een punt vorm ipv een vierkant/rechthoek , zo gauw ze moeten draaien op een schuin stuk stopten ze altijd met werken).
Erlengrat bijvoorbeeld heeft veel velden met een schuine kant, cultiveerde ik zelf altijd een vierkant in het veld, en liet er dan de worker op los, en als die dan klaar was deed ik zelf nog even de schuine randen.
Had ik een veld uitgebreid (stuk aangeploegd) , klein stukje gras er tussen (gewoon gepaint met landscaping tool), en dan weer een veld.
Liet ik een worker de boel cultiveren of inzaaien, ging die gewoon verder op het veld ernaast en vernielde die de gewassen die daar al op stonden.
Waar ze wel heel slecht in zijn, zijn velden met schuine stukken/randen (als in; veld loopt in een punt vorm ipv een vierkant/rechthoek , zo gauw ze moeten draaien op een schuin stuk stopten ze altijd met werken).
Erlengrat bijvoorbeeld heeft veel velden met een schuine kant, cultiveerde ik zelf altijd een vierkant in het veld, en liet er dan de worker op los, en als die dan klaar was deed ik zelf nog even de schuine randen.
Zojuist gekocht maar nog nooit een farming simulator gekocht!? Staan er ergens goeie tutorials op youtube of online?
Dat ze naar andere velden rijden heb ik ook al paar keer voor gehad in FS22.Nemesizz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:25:
Ik had in FS19 juist dat de AI soms dom doorging op een ander veld.
Ben nu over mijn groot samengevoegd veld slurry aan het rijden en voorlopig houdt hij zich mooi aan de gecombineerde grootte. Seffes Lime erover en cultiveren. Vermoed dat dat dan ook wel goed zal lopen...
Eventjes een walktrough zoeken op Google hoe je het beste kan starten. Eventueel een van fs19 pakken al leidraad.DeadKnight schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
Zojuist gekocht maar nog nooit een farming simulator gekocht!? Staan er ergens goeie tutorials op youtube of online?
Mocht je balen willen maken en je weet niet hoe dit moet gewoon even op yt zoeken. Zijn meer dan genoeg tutorials te vinden over hoe en wat. Zat zelf in fs19 te klooien met de transportbanden. Een tutorial doet wonderen
Welke taak heb je laten doen? Ik heb namelijk op Haut-Beyleron dat ook gedaan en eerste keer sproeien ging inderdaad mis want hij zag tukje wat al 100% was en draaide om. Later ging het echter perfect met disc harrow, zaaien rollen etc.FightingFalcon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:23:
Ik gebruik ze voor het echt saaie werk. Ik heb nu nog een 3m brede zaaier en cultivator. Die dingen zijn saai om zelf te doen. Wordt pas leuk als ze een meter of 10 zijn.diknmuis schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:34:
[...]
Ik gebruik ze eigenlijk nooit, veel te duur ook.
In FS19 had ik er eigenlijk geen probleem mee om het zelf te doen toen ik de GPS mod had, maar die is er volgens mij nog niet.
Er is een alternatiefSkyaero schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:49:
[...]
Ik gebruik ze voor het echt saaie werk. Ik heb nu nog een 3m brede zaaier en cultivator. Die dingen zijn saai om zelf te doen. Wordt pas leuk als ze een meter of 10 zijn.
In FS19 had ik er eigenlijk geen probleem mee om het zelf te doen toen ik de GPS mod had, maar die is er volgens mij nog niet.
https://github.com/Mogli12/VehicleControlAddon
Is wel nog redelijk buggy, zeker op mp server
Wopster is blijkbaar druk bezig met zijn versie.
https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=280DeadKnight schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
Gebruik hem al aantal dagen, werkt prima in SP bij mijdiknmuis schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:08:
[...]
Er is een alternatief
https://github.com/Mogli12/VehicleControlAddon
[YouTube: We Have GPS in Farming Simulator 22]
Is wel nog redelijk buggy, zeker op mp server
Wopster is blijkbaar druk bezig met zijn versie.
Naast de link van Player1S is dit ook een goede om de basics te leren:DeadKnight schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:34:
https://guides.gamepressure.com/farming-simulator-22/
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Superkiwi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:44:
[...]
Naast de link van Player1S is dit ook een goede om de basics te leren:
Bedankt voor de tips! Vanavond maar even doorlezen.Oxigeon schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:28:
[...]
Eventjes een walktrough zoeken op Google hoe je het beste kan starten. Eventueel een van fs19 pakken al leidraad.
Mocht je balen willen maken en je weet niet hoe dit moet gewoon even op yt zoeken. Zijn meer dan genoeg tutorials te vinden over hoe en wat. Zat zelf in fs19 te klooien met de transportbanden. Een tutorial doet wonderen
ik had ook wat raars.
Ik kon bij mijn bale +wrapper niet meer unloaden.
Ik kon bij mijn bale +wrapper niet meer unloaden.
IddSuperkiwi schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:44:
[...]
Naast de link van Player1S is dit ook een goede om de basics te leren:
Persoonlijk helpt het mij ook enorm om alles in het NL te hebben in het spel.
Ook al heb ik de indruk dat de meeste hier alles in het engels doen in het spel?
Ik speel games altijd volledig in het Engels. En natuurlijk moet er af en toe even een woordje of wat door de vertaalmachine geperst worden.
Nederlands in games vind ik altijd een gevalletje 'net niet'.
[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2021 14:51 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Normaal doe ik ook engels hoor (krijg nog altijd rechtstaand haar op mijn lichaam als ik aan bv Ratchet and Clank in het nl denk) maar in dit geval begrijp je sommige zaken wel beter.Superkiwi schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:48:
Ik speel games altijd volledig in het Engels. En natuurlijk moet er af en toe even een woordje of wat door de vertaalmachine geperst worden.
YES! daar ben ik erg blij mee.Hammie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:33:
Hoppa! GPS mod van wopster in de modhub!
FS22 is op de ps5 toch vrij goed vertaald hoor.
Kun je de taal veranderen?Derbiss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:25:
[...]
Idd
Ook al heb ik de indruk dat de meeste hier alles in het engels doen in het spel?
Vraagje; is het mogelijk om een gebouw of silo te verplaatsen?
Via de instellingen van Steam vgm, dus in je library rechtsklikken en dan bij properties ofzo
Nee.m_rick schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:19:
Vraagje; is het mogelijk om een gebouw of silo te verplaatsen?
Ik heb even in single player gekeken. Wanneer ik de druivenranken zo dicht mogelijk naast elkaar zet is er meer dan genoeg ruimte om met die speciale sprayer tussendoor te rijden. Dus dan moet het of op de xbox anders zijn, of jij doet iets verkeerdsPlayer1S schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:18:
Op zich vond ik het niet verkeerd maar je kunt geen werker aannemen voor het werk. En het plaatsen op xbox vind ik nog beetje onhandig. En dat schijnt op pc niet heel veel beter te zijn. Ik had het liever gezien dat het makkelijker was om ze kaarsrecht naast elkaar te plaatsen. Nu werd het soms te krap waardoor de sprayer beetje klem kwam te zitten als je iets te ver naar links of rechts ging.

Gisteren dus met 3 vrienden op een server begonnen. Je krijgt dus 1.5mill en daar moet je alles mee doen. Begonnen met het kopen van de velden 43 44 en 45 ofzo. Die 3 kleine bij elkaar op Elmcreek. Helaas heb je dan 2 grote gaten welke opgevuld moeten worden. Nouja niks aan te doen.
Nu hebben we 2 kassen gebouwd waar we sla produceren. Wat is nu de snelste manier om die op een kar te krijgen?
We gebruiken nu een platte balenkar waar 12 pallets op gaan die we met een soort bobcat erop zetten (weet exacte naam niet). Zijn er machines die makkelijker rijden dan die bobcat? Of moeten we gewoon nog veel oefenen haha
Nu hebben we 2 kassen gebouwd waar we sla produceren. Wat is nu de snelste manier om die op een kar te krijgen?
We gebruiken nu een platte balenkar waar 12 pallets op gaan die we met een soort bobcat erop zetten (weet exacte naam niet). Zijn er machines die makkelijker rijden dan die bobcat? Of moeten we gewoon nog veel oefenen haha
Er zijn diverse autoload mods te vinden. Ik vind de kar zelf laden nog veel te buggy, maar dat is het jaren. Tijd dat ze daar eens een beter systeem voor maken.[b]Oxigeon in "[Multi] Farming Simulator 22"
Probeer de heftruck eens. En ja, vooral veel oefenen helpt nogal.Oxigeon schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:12:
Gisteren dus met 3 vrienden op een server begonnen. Je krijgt dus 1.5mill en daar moet je alles mee doen. Begonnen met het kopen van de velden 43 44 en 45 ofzo. Die 3 kleine bij elkaar op Elmcreek. Helaas heb je dan 2 grote gaten welke opgevuld moeten worden. Nouja niks aan te doen.
Ja, er zijn autoload trailers. Maar merk dat die nog buggy zijn. Zag een autoload versie van die side-curtain trailer, maar die werkte niet op mijn server. Dus ik wacht daar nog even mee.
Heb ondertussen wel de Lumberjack mod geïnstalleerd. Zitten wat voordeeltjes in om het houthakken beter te maken. En daarnaast zit er een superstrength in, welke ik regelmatig gebruik voor pallets
Hier vandaag op onze server de placeable silos gedownload. Nu weet ik niet of het toeval is maar daarna krijgen we geen kleuren meer op onze map te zien (of gewassen etc geoogst kunnen worden). Dus de mod weer verwijderd. Helaas blijft het probleem zich voor doen. Heb een save terug gezet van een uur ervoor en nog steeds werkt het niet. Morgen eens kijken of het nog zo is en anders maar eens even contact opnemen met Nitrado.
Edit: even de server opnieuw geinstaleerd en het probleem blijft zich voordoen. Ergens zit er dus een kink in de kabel. Nitrado zei dat het waarschijnlijk aan de mod lag. Maar ook na een herstart zonder mod is het probleem er nog. Dus even afwachten
Edit: even de server opnieuw geinstaleerd en het probleem blijft zich voordoen. Ergens zit er dus een kink in de kabel. Nitrado zei dat het waarschijnlijk aan de mod lag. Maar ook na een herstart zonder mod is het probleem er nog. Dus even afwachten
[ Voor 22% gewijzigd door Oxigeon op 12-12-2021 12:03 ]
Weet iemand waarom er een aantal goede modellen van veel categorieën niet in fs22 zitten welke wel in fs19 zitten? Ik vind fs19 veel afwisselender in het aanbod van zaaimachines en cultivators. Zou dat met licenties te maken hebben of komen er nog een paar goede dlc’s aan?
Verder wel een flink aantal bugs maar daar is omheen te spelen (bij de meeste).
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Geen idee of het met licenties te maken heeft, ik baal er wel van ....mijn favouriete zaaimachine is ineens nog maar 6m breed ipv 9m.....pwillemske schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:17:
Weet iemand waarom er een aantal goede modellen van veel categorieën niet in fs22 zitten welke wel in fs19 zitten? Ik vind fs19 veel afwisselender in het aanbod van zaaimachines en cultivators. Zou dat met licenties te maken hebben of komen er nog een paar goede dlc’s aan?
Deze? Dat was mijn nummer 1, direct drill, met bemesting, lekker breed en geen 300hp nodigLongTallErne schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:05:
[...]
Geen idee of het met licenties te maken heeft, ik baal er wel van ....mijn favouriete zaaimachine is ineens nog maar 6m breed ipv 9m.....
:strip_exif()/f/image/sRmeOOIpZZrYgdVYkp6DByEQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto afkomstig van bron
[ Voor 6% gewijzigd door Hammie op 12-12-2021 14:17 ]
Ja, normaal gesproken heeft dat met licenties te maken.pwillemske schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:17:
Wat niet wil zeggen dat die machines niet in de toekomst als mod of dlc nog kunnen komen.
Yep ...... Dat is 'mHammie schreef op zondag 12 december 2021 @ 14:16:
[...]
Deze? Dat was mijn nummer 1, direct drill, met bemesting, lekker breed en geen 300hp nodig
[Afbeelding]
Foto afkomstig van bron
Andere machines van Horsch zitten wel in de game dus ik denk dat dat toch vanuit de fabrikant bepaald wordt.
wat kan/moet je eigenlijk met kuilvoer toevoeging bonsilage doen?
Je moet een uitbreiding plaatsen op je opraapkar. Dan daar dat product indoen. Zou extra yield geven tijdens het oprapen, zelf nog niet geprobeerd.chimera2 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:34:
wat kan/moet je eigenlijk met kuilvoer toevoeging bonsilage doen?
De enige reden om een spel in het engels te spelen is denk ik als je tutorials zoekt hoe je iets moet doen. Dan is er veel meer beschikbaar.Derbiss schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:25:
[...]
Idd
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mja ok maar normaal is de kennis van engels voldoende om het nadien te vertalen voor jezelf nee?Marzman schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:40:
[...]
De enige reden om een spel in het engels te spelen is denk ik als je tutorials zoekt hoe je iets moet doen. Dan is er veel meer beschikbaar.
Ik zag het volgens mij bij de rollers.diknmuis schreef op maandag 13 december 2021 @ 00:22:
[...]
Je moet een uitbreiding plaatsen op je opraapkar. Dan daar dat product indoen. Zou extra yield geven tijdens het oprapen, zelf nog niet geprobeerd.
Dan ben ik benieuwd naar het verschil tussen de normale fertilizer en deze.
Hoe komt het als ik een land oogst van tarwe en het ga gaan lossen en het veld volledig is gedaan ik op 90procent blijf staan en mijn geld niet krijg van de opdracht is al de 3de keer zo echt balen
Is een bekende bug, oogstcontracten met stro-gewassen leveren te weinig opbrengst om 100% te halen. Dus advies is niet accepteren.Wenne 1 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:39:
Hoe komt het als ik een land oogst van tarwe en het ga gaan lossen en het veld volledig is gedaan ik op 90procent blijf staan en mijn geld niet krijg van de opdracht is al de 3de keer zo echt balen
Of je speelt op een server met mensen uit andere landen, en Engels is dan de voertaal. Als je dan constant aan het vertalen bent, is niet heel handig.Marzman schreef op maandag 13 december 2021 @ 07:40:
[...]
De enige reden om een spel in het engels te spelen is denk ik als je tutorials zoekt hoe je iets moet doen. Dan is er veel meer beschikbaar.
Heb het vanaf toen ik begon op Engels staan. Als ik hier dan Nederlandse termen voorbij zie komen, moet ik twee keer nadenken om te weten wat er bedoelt wordt😅
Mooi dat ik dat weet. Kan ik die links laten liggen. Al doe ik dat sowieso meestal met oogstcontracten. Dat duurt me echt veels te lang als je een kleine maaier krijgt. Liefst doe ik balen maken/ sproeienspacy schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:14:
[...]
Is een bekende bug, oogstcontracten met stro-gewassen leveren te weinig opbrengst om 100% te halen. Dus advies is niet accepteren.
Nee, mijn specifieke kennis van het Nederlands is ook niet voldoende om alle termen meteen te kennen van alles dat met boeren te maken heeft. Ik moet dat in het spel leren (in het Nederlands, of in het Engels).Derbiss schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:19:
[...]
Mja ok maar normaal is de kennis van engels voldoende om het nadien te vertalen voor jezelf nee?
Voor dagelijkse dingen ja, dat is makkelijk. Engels of Nederlands maakt weinig verschil dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 13-12-2021 17:19 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dank voor de tip, dit had ik gisteren ookspacy schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:14:
[...]
Is een bekende bug, oogstcontracten met stro-gewassen leveren te weinig opbrengst om 100% te halen. Dus advies is niet accepteren.
Gisteren nog wat op onze server gespeeld en een balencontract aangenomen waar ik 30k voor zOu krijgen. Uiteindelijk na 3 wages balen was het overige een bonus. Uiteindelijk incl contract zo ongeveer 150k winst gemaakt in net iets meer dan een uurtje tijd.
Dan loopt het allemaal toch wel erg lekker op.
Om de kratjes van de tuinkassen op te laden gebruikte we een Manitou. Nu daar eens een heftruck voor gekocht en dit gaat echt vele malen lekkerder
Dan loopt het allemaal toch wel erg lekker op.
Om de kratjes van de tuinkassen op te laden gebruikte we een Manitou. Nu daar eens een heftruck voor gekocht en dit gaat echt vele malen lekkerder
Nog een kleine aanvulling, de community zou ergens met een fix/mod bezig zijn, zodat je de stro ook mag verzamelen en inleveren, het ontbreken hiervan zou de oorzaak zijn van dit issue
beetje jammer dat de bakker na 1x geen eieren meer accepteert
En ik weet niet wat er met die planters aan de hand is. Als je gras wil zaaien dan vliegt het er doorheen
en ik heb een balenpers van vicon (mod) en die gaat maar met 7km per uur (bij de specs staat 17 km per uur)
En ik weet niet wat er met die planters aan de hand is. Als je gras wil zaaien dan vliegt het er doorheen
en ik heb een balenpers van vicon (mod) en die gaat maar met 7km per uur (bij de specs staat 17 km per uur)
[ Voor 24% gewijzigd door chimera2 op 14-12-2021 13:40 ]
Klopt, die grasplanter is 1 van de vele bugs in FS22. Als je een kleinere graszaaier neemt gaat het wel goed. Hopelijk komen ze snel met een fix.chimera2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:18:
Bakkerij is productie dus limiet wat die aan eieren kan accepteren voordat het verwerkt is.chimera2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:18:
beetje jammer dat de bakker na 1x geen eieren meer accepteert
Gras zaaien is een bug met bepaalde seeder
Vicon Fast baler was ook al zo in FS19. Kan 17km/u maar zodra de strook gras/hooi/stro te groot word gaat die snelheid omlaag om toch te kunnen functioneren. Anders zou hij te snel vol lopen en moet je alsnog stoppen om de lossen.
Ligt het aan mij, of zijn het echt hollandse winters.... Het sneeuwt wel maar er blijft niks liggen......
(staat wel ingesteld)
(staat wel ingesteld)
Viel me op dat met een paar voertuigen wat problemen zijn met achteruit rijden.
De Valmet Valtra, als je de rijrichting veranderd (heeft omkeerinrichting) als je dan wilt rijden gaat ie de hele tijd 'bokken' en kun je niet sneller meer dan 5 km/h ongeveer. Draai je de stoel weer om (normale rijrichting) kan die wel normaal achteruit.
Gisteren tijdens een contract John Deere combine (560 volgens mij) mee, kon niet soepel achteruit rijden, hele tijd 'bokken' zo gauw die de 15 km/h aantikt. Camera van buitenaf, en dan zie je dat de achterwielen achteruit draaien, maar iedere keer als die 'bokt' dat ze vooruit draaien (terwijl ik gewoon achteruit probeer te gaan).
Zelfde viel me op bij de Lexion 9800 (die grote), dat de achterwielen soms van rijrichting veranderen, maar die doet dat als je van stilstand vooruit wil rijden, spinnen de achterbanden plots achteruit ipv vooruit.
Hopelijk dat ze dat soort dingen ook fixen met de patch.
De Valmet Valtra, als je de rijrichting veranderd (heeft omkeerinrichting) als je dan wilt rijden gaat ie de hele tijd 'bokken' en kun je niet sneller meer dan 5 km/h ongeveer. Draai je de stoel weer om (normale rijrichting) kan die wel normaal achteruit.
Gisteren tijdens een contract John Deere combine (560 volgens mij) mee, kon niet soepel achteruit rijden, hele tijd 'bokken' zo gauw die de 15 km/h aantikt. Camera van buitenaf, en dan zie je dat de achterwielen achteruit draaien, maar iedere keer als die 'bokt' dat ze vooruit draaien (terwijl ik gewoon achteruit probeer te gaan).
Zelfde viel me op bij de Lexion 9800 (die grote), dat de achterwielen soms van rijrichting veranderen, maar die doet dat als je van stilstand vooruit wil rijden, spinnen de achterbanden plots achteruit ipv vooruit.
Hopelijk dat ze dat soort dingen ook fixen met de patch.
Haha, ben blij dat het niet alleen maar regent het hele jaar door...LongTallErne schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:07:
Ligt het aan mij, of zijn het echt hollandse winters.... Het sneeuwt wel maar er blijft niks liggen......
(staat wel ingesteld)
Ik heb op beide maps wel sneeuw gehad, en bleef ook liggen. Zit een kleine variatie in de temperatuur, wat er voor kan zorgen dat het net niet blijft liggen. Net zoals in het echt
Hier ook mensen die last van hebben dat bij saven de hele game vast loopt? Heb dit nu iedere keer dat ik speel last van (Xbox Series X). Auto save stond op 15 min, waardoor eigenlijk bij het vastlopen steeds 15 min aan gameplay weg is. Met puur manuele save gebeurt het ook maar raak je dus meer gameplay kwijt gezien ik zelf niet zo vaak save. Moet echt de game killen en opnieuw starten om verder te kunnen
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Hier op de series s geen last van. Gaat gewoon prima.aidanl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:43:
Hier ook mensen die last van hebben dat bij saven de hele game vast loopt? Heb dit nu iedere keer dat ik speel last van (Xbox Series X). Auto save stond op 15 min, waardoor eigenlijk bij het vastlopen steeds 15 min aan gameplay weg is. Met puur manuele save gebeurt het ook maar raak je dus meer gameplay kwijt gezien ik zelf niet zo vaak save. Moet echt de game killen en opnieuw starten om verder te kunnen
Verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door dierkx36 op 14-12-2021 21:14 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ah dat is het dus, vandaag zelf ook zitten mopperen omdat hij het niet meer accepteerde. ThxsPlayer1S schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:51:
[...]
Bakkerij is productie dus limiet wat die aan eieren kan accepteren voordat het verwerkt is.
Valt daar wat mee verdienen? Stel ik koop die bakkerij. Ik zeg uit mijn hoofd dat die 50k kost. Moet ik dan zowel meel als suiker/melk dus alle benodigdheden erheen brengen voordat er brood wordt gemaakt? Of is het brengen van alleen Meel of alleen Eieren genoeg voordat ze gaan produceren?Hammie schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:20:
[...]
Ah dat is het dus, vandaag zelf ook zitten mopperen omdat hij het niet meer accepteerde. Thxs
Word het brood daarna ergens neergezet? Of loopt het inkomen daarna gewoon op?
Ik heb de bakkerij al.Oxigeon schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:17:
[...]
Valt daar wat mee verdienen? Stel ik koop die bakkerij. Ik zeg uit mijn hoofd dat die 50k kost. Moet ik dan zowel meel als suiker/melk dus alle benodigdheden erheen brengen voordat er brood wordt gemaakt? Of is het brengen van alleen Meel of alleen Eieren genoeg voordat ze gaan produceren?
Word het brood daarna ergens neergezet? Of loopt het inkomen daarna gewoon op?
Brood = meel
Taart = meel + eieren + Boter + suiker + aardbeien.
voor alleen brood zul je dus ook de grain mill moeten kopen.
Voor taart heb je ook nog eens de fabriek voor suiker en de fabriek voor boter nodig.
zie ook

Bedankt voor de snelle feedback. Is het ook mogelijk om het meel los te verkopen? Zonder dat je nog een bakkerij hebt? En hoe gaat het prodctieproces in zijn werk? Stel ik geef meel aan de bakkerij. Hoe lang duurt het dan voor het brood is. Gaat zoiets direct?Player1S schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:29:
[...]
Ik heb de bakkerij al.
Brood = meel
Taart = meel + eieren + Boter + suiker + aardbeien.
voor alleen brood zul je dus ook de grain mill moeten kopen.
Voor taart heb je ook nog eens de fabriek voor suiker en de fabriek voor boter nodig.
zie ook
[Afbeelding]
De cyclus staat vermeld in graanmolen of bakkerij, je ziet een xx / xx. De eerste is hoeveel grondstoffen, in het geval van de bakkerij dus hoeveel meel de bakkerij per cyclus nodig heeft. De 2e is hoeveel brood er dan van geproduceerd wordt. Ook het aantal cyclussen per uur staan vermeld. Een bakkerij kan dacht ik max ongeveer 2000 brood = 2 zware pallets per dag producerenOxigeon schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:38:
[...]
Bedankt voor de snelle feedback. Is het ook mogelijk om het meel los te verkopen? Zonder dat je nog een bakkerij hebt? En hoe gaat het prodctieproces in zijn werk? Stel ik geef meel aan de bakkerij. Hoe lang duurt het dan voor het brood is. Gaat zoiets direct?
Ja je kunt ook meel verkopen, maar alleen aan bakkerijen die niet van jezelf zijn. Let op dat je eigen bakkerij(en) ook tussen de lijst vermeld staan. Daaraan kun je niet verkopen, maar wel grondstoffen bevoorraden.
Als je alleen de meel fabriek hebt, heb je de bakkerij als verkooppunt. Of je zet het gelijk op "sell" in de productie chain maar dat is ~35% minder inkomsten (maar scheelt slepen met pallets).Oxigeon schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:38:
[...]
Bedankt voor de snelle feedback. Is het ook mogelijk om het meel los te verkopen? Zonder dat je nog een bakkerij hebt? En hoe gaat het prodctieproces in zijn werk? Stel ik geef meel aan de bakkerij. Hoe lang duurt het dan voor het brood is. Gaat zoiets direct?
Production chains hebben cycles per uur. Dus elke uur wordt een bepaalde hoeveelheid geproduceerd.
Als je overigens de bakkerij en meel fabriek hebt, zet dan de meelfabriek op distribute. Dan stuurt deze de meel automatisch naar de bakkerij.
En nog een productie tip. deactiveer de processen die niet draaien. Je betaald anders wel per uur een fee ondanks dat ze niks doen.
Zo had ik in eerste instantie alle graansoorten aan staan in mijn meel fabriek en kreeg er wel kosten voor terwijl ik maar 1 graansoort verwerkte.
Nadat ik heel wat uurtjes heb gestoken in FS19 heb ik van de week FS22 gekocht. Ben de bekende bugs wel al tegengekomen (bv. contract opbrengsten) maar heb bijvoorbeeld ook al een bug gehad dat m'n gehuurde zaaimachine maar voor de helft was ingeleverd. Mocht ik fijn het andere deel naar de shop slepen om terug te brengen want in het menu stond dit deel dus niet meer.
Moet wel zeggen dat het geluid een stuk beter is, merk ook wel andere verschillen... grasbalen zijn zwaarder? Voorheen kon ik met gemak twee vierkante balen tegelijk oplepelen, met dezelfde trekker gaat dat nu niet meer.
Ook de production chains en de seasons zijn een leuke toevoeging, zit alleen nog een beetje te kijken wat je in die "wintermaanden" kan doen want er valt weinig te planten of te oogsten dan, iemand suggesties?

Moet wel zeggen dat het geluid een stuk beter is, merk ook wel andere verschillen... grasbalen zijn zwaarder? Voorheen kon ik met gemak twee vierkante balen tegelijk oplepelen, met dezelfde trekker gaat dat nu niet meer.
Ook de production chains en de seasons zijn een leuke toevoeging, zit alleen nog een beetje te kijken wat je in die "wintermaanden" kan doen want er valt weinig te planten of te oogsten dan, iemand suggesties?
meestal doe ik het volgende-LA- schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:49:
Nadat ik heel wat uurtjes heb gestoken in FS19 heb ik van de week FS22 gekocht. Ben de bekende bugs wel al tegengekomen (bv. contract opbrengsten) maar heb bijvoorbeeld ook al een bug gehad dat m'n gehuurde zaaimachine maar voor de helft was ingeleverd. Mocht ik fijn het andere deel naar de shop slepen om terug te brengen want in het menu stond dit deel dus niet meer.![]()
dieren
contracten
sommige dingen planten ( bemesten)
en dan skip ik de maand verder
bosbouw
sneeuwschuiven
oogst verkopen
lime/fertilizer/seed bags ophalen voor het volgende seizoen
productiepallets stacken en vervoeren.
kassen bijvullen
sneeuwschuiven
oogst verkopen
lime/fertilizer/seed bags ophalen voor het volgende seizoen
productiepallets stacken en vervoeren.
kassen bijvullen
[ Voor 6% gewijzigd door Skyaero op 15-12-2021 14:08 ]
Hangt ook wel van het type crop af. Als je voor graan, barley of canola gaat, dan moet dat al zo'n beetje aug/sept de grond in. Je moet dus heel veel doen in korte tijd na de oogst.
Kies je voor bijvoorbeeld sorghum of mais, dan heb je na de oogst de hele winter om de velden te prepareren.
Kies je voor bijvoorbeeld sorghum of mais, dan heb je na de oogst de hele winter om de velden te prepareren.
Patch 1.2 is er!
Download gaat weer rete-traag helaas, maar zitten wel een stuk of wat nodige fixes in (contracts die niet te completen zijn bijvoorbeeld).
Zie alleen geen soundfixes (geluid is erg erg zacht, zelfs met de speakers op standje 'ear-bleed plus plus').
Niet game-breaking, maar had wel fijn geweest als ik de volume niet zo extreem hoog hoef te zetten (als Windows bijvoorbeeld een foutmelding geeft of iets anders, liggen m'n trommelvliezen eruit volgens mij).
Ook een paar nieuwe voertuigen (de Vervaet lijkt mij wel interessant).
Download gaat weer rete-traag helaas, maar zitten wel een stuk of wat nodige fixes in (contracts die niet te completen zijn bijvoorbeeld).
Zie alleen geen soundfixes (geluid is erg erg zacht, zelfs met de speakers op standje 'ear-bleed plus plus').
Niet game-breaking, maar had wel fijn geweest als ik de volume niet zo extreem hoog hoef te zetten (als Windows bijvoorbeeld een foutmelding geeft of iets anders, liggen m'n trommelvliezen eruit volgens mij).
Ook een paar nieuwe voertuigen (de Vervaet lijkt mij wel interessant).
Zo, dat is toch wel lekker zo vlak voor de kerstvakantie. Toch een hoop gefixed.
Dat is in ieder geval met katoen het geval. Dat was een leuk contractContract bonus yield is too high - enjoy it while it lasts
Zo rare is dat dus niet... heb ik regelmatig 
Ondanks veel fixes ben ik wel verbaasd dat dit dan nog een known issue is en er toch gereleased wordt:Rare issue where game cannot be saved on Xbox
Lijkt mij redelijk verstorend voor de gameplay, dus ondanks dat ze op korte termijn een 2de patch vrij gaan geven...Random crashes when hiring AI worker
[ Voor 13% gewijzigd door aidanl op 16-12-2021 12:10 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange