Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bij m'n broer al wel binnen en geïnstalleerd , helaas wel keybindings weer weg (dus word weer pielen om alle knoppen goed te krijgen)
Ondanks dat het niet in de patch notes staat is het volume van het geluid toch beter, 'ear bleed' hoeft niet meer op de speakers.
Even daar op de testmap de Vervaet trike uitproberen, en die valt 100% mee, ding klinkt ook echt een beetje als zo'n Vervaet trike in het echt doet (veel andere voertuigen werken een beetje met default geluiden van een bepaalde PK-range, net als in FS17, maar hier hebben ze toch echt de geluiden van zo'n trike gebruikt ipv default motorgeluiden, valt mij 100% mee).
Heb je al een koptelefoon geprobeerd? Zelf speel ik via Stadia, en heb hetzelfde probleem. Maar via een bluetooth koptelefoon lijkt het geluid wel in voldoende. Kabeltje variant heb ik dus niet geprobeerd.Nemesizz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:38:
Patch 1.2 is er!
...
Zie alleen geen soundfixes (geluid is erg erg zacht, zelfs met de speakers op standje 'ear-bleed plus plus').
Niet game-breaking, maar had wel fijn geweest als ik de volume niet zo extreem hoog hoef te zetten (als Windows bijvoorbeeld een foutmelding geeft of iets anders, liggen m'n trommelvliezen eruit volgens mij).
Inderdaad, stuk beterspacy schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:58:
De bodemsamenstelling map weergave, 'moet geploegd worden' etc, die is nu een stuk beter, duidelijkere fases. Nu weet ik eindelijk waar ik wel aan toe ben op mijn velden
Als je op een veld staat, staat er nu ook de 'bonus %'. Dat was er eerder niet naar mijn weten.
[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 16-12-2021 15:15 ]
Hoef je dus niet weer alle knoppen aan je controller/joystick/stuurwiel in te stellen.
Ik heb nog geen update gedaan, maar wat moet je bewaren voor de backup? Hele savegame map of iets anders?Nemesizz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:03:
Voor de gene die net zo'n hekel hebben om alle knoppen weer in te stellen (input bindings) en net als ik een backup hebben (van vóór de patch), kun je die toch terug zetten, alleen moet je even in kladblok 'version' veranderen van '23' naar '24' en dan werkt die weer.
Hoef je dus niet weer alle knoppen aan je controller/joystick/stuurwiel in te stellen.
Ik merkte wel dat de eieren niet meer te tillen waren met de hand.SuperCrisz schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:14:
Hoe gaat het nu met pallets met aardbeien etc? Zijn die nu "zwaarder" geworden? Iemand dat al uitgetest?
Heftruck ligt op zijn kop, krijg hem niet meer recht.
Iemand anders hier ook last van? Voor de update werkte het prima. Ik speel op de pc overigens.
[ Voor 14% gewijzigd door bones op 16-12-2021 18:16 ]
Gewoon 'inputbindings.xml' staat in de hoofdmap van Farming Simulator (in Windows: Documenten/Mygames/Farmingsimulator).Postman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:26:
[...]
Ik heb nog geen update gedaan, maar wat moet je bewaren voor de backup? Hele savegame map of iets anders?
Ik maak na het instellen van alle knoppen altijd een backup, voor het geval een keer iets mis gaat en ik alles weer moet instellen.
Na patches wil soms ook alle inputs gereset zijn. Probleem hier alleen is, dat als je de input gewoon terug zet het niet werkt (reset die het alsnog) maar als je dus 'version' van 23 naar 24 veranderd pakt ie hem wel (staat ergens bovenin de XML).
Versie 1.2 en ik heb hangende savegame schermen.
Lijkt erop dat save en GPS van Wopster niet helemaal lekker lopen.
Weet nog niet veel meer, anders dan dat mijn hele savegame weg is!
GPS verwijderd, combine (Claas Trion) en save klapt nog steeds. Dus de GPS mod is het mogelijk niet.
Tweede update. Schone savegame doet het ook. Dus alle mods af. Sim dashboard is de schuldige. Sorry wopster, de GPS is dus niet de oorzaak. Nu kijken of mijn originele savegame ook nog wil werken. Zonder sim dashboard
Opgepast dus!
[ Voor 42% gewijzigd door [Mad Max] op 16-12-2021 19:33 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
en ik dacht ook dat ik eruit was waar ik die kuilvoertoevoeging BONSLIAGE moest doen.
Maar dat is toch ook weer anders
Edit Je moet dit toevoegen aan de balers voor zo'n 5% extra
[ Voor 41% gewijzigd door chimera2 op 17-12-2021 08:33 ]
Ik blijf ook de melding van het walsen krijgen.chimera2 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:16:
alleen jammer dat hij bij mij blijft zeggen dat ik moet walsen. En als ik eroverheen ga moet ik het nog steeds doen. Meer mensen last van?
en ik dacht ook dat ik eruit was waar ik die kuilvoertoevoeging BONSLIAGE moest doen.
Maar dat is toch ook weer anders
Edit Je moet dit toevoegen aan de balers voor zo'n 5% extra
Verder heb ik ook zoals eerder genoemd hier het Heftruck probleem. Als ik een pallet probeer op te pakken wordt ik 1km ver weg gelanceerd.
Blijft nog even de vraag welke je wel en niet kunt walsen. Twee kleuren ('klein" en 'groot') was toch handiger geweest.SpelFaut schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:11:
Met die nieuwe weergave voor stenen lijkt het net alsof er een confetti kanon is afgegaan in het veld[Afbeelding]
Moet na de update nog steeds rechtstreeks via de .exe-file gebeuren om problemen te voorkomen?
Bij mij valt het gelukkig mee, tot nu toe alleen alle textures van de knopjes in m'n Deutz 7-serie zijn weg (alle knopjes zijn grijze dopjes nu, zitten geen textures meer op).
En trekkers met een handbak schakelen raar (ik heb hem gewoon op automaat staat overigens), hij schakelt door de groepen ipv de versnellingen...wat soms een raar effect geeft maar niet game breaking.
M'n broer doet wel handmatig schakelen, en viel hem ook al op dat ipv door de versnellingen schakelen hij door de bak-groepen schakeld, en vice versa.
Bij m'n broer op de test map was iets raars aan de hand (Elmscreek), we waren wat voertuigen aan het uittesten, en hadden zoiets van... "er is alsof er wat mist" ... waren alle bomen uit de map verdwenen!
Bomen en struiken allemaal weg (en we hadden er geen eens aparte mods in de game, gewoon een paar voertuigen van Giants zelf uit de modhub). Mijn eigen testmap op Elmscreek had nog wel gewoon bomen.
Dat probleem heb ik dus ook gisteren gehad. Voorheen nooit gehad. Heb een wala gekocht en reed maar 2km per uur. Dacht dat ik op een of andere knop had gedrukt (ps5). Na het uitklappen en weer inklappen van de machine was niets meer aan de hand. Was al meteen kijken of het zoon enorm hoog pk nodig had dat ik hem niet eens kon trekkenNemesizz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:27:
Zitten toch wel wat rare bugs in de 1.2 patch.
Bij mij valt het gelukkig mee, tot nu toe alleen alle textures van de knopjes in m'n Deutz 7-serie zijn weg (alle knopjes zijn grijze dopjes nu, zitten geen textures meer op).
En trekkers met een handbak schakelen raar (ik heb hem gewoon op automaat staat overigens), hij schakelt door de groepen ipv de versnellingen...wat soms een raar effect geeft maar niet game breaking.
M'n broer doet wel handmatig schakelen, en viel hem ook al op dat ipv door de versnellingen schakelen hij door de bak-groepen schakeld, en vice versa.
Bij m'n broer op de test map was iets raars aan de hand (Elmscreek), we waren wat voertuigen aan het uittesten, en hadden zoiets van... "er is alsof er wat mist" ... waren alle bomen uit de map verdwenen!
Bomen en struiken allemaal weg (en we hadden er geen eens aparte mods in de game, gewoon een paar voertuigen van Giants zelf uit de modhub). Mijn eigen testmap op Elmscreek had nog wel gewoon bomen.
Een Super Strength mod zoeken?Player1S schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:10:
Ei pallets zijn niet meer met de hand op te pakken in 1.2
console pleb..... dus nee
Edit:
Gevonden!
Kippen zijn trouwens ook niet zo lucratief meer
[ Voor 27% gewijzigd door DutchHammer op 17-12-2021 17:44 ]
Nu komt dus het mooie.
Ik zeg tegen een vriend welke de auto kocht. je hebt het verkeerde gekocht want hij was nog gewoon voor 6k te koop maar de tractor die te koop stond was weg. Ik dus naar de winkel gegaan stond daar serieus wel het autootje. Echt een hele gekke bug dus
Was ook wel te verwachten. Die brachten echt TEveel opDutchHammer schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:41:
Hmm de autoload mod die ik gebruiik werkt niet meer.. Is kijken of er een patch is voor deze mod..
Edit:
Gevonden!
Kippen zijn trouwens ook niet zo lucratief meer
Naja het was een mooie manier om je bedrijf wat sneller te laten groeien. Heb economie nu maar op easy gezet.chimera2 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 07:21:
[...]
Was ook wel te verwachten. Die brachten echt TEveel op
ik wil een koeienstal neerzetten maar elke keer als ik dat doe dan heb ik flinke heuvels.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet echt ene plek waar het super vlak is. Maar sowieso is het handig om de terrain tool te leren gebruiken, zeker wanneer je gebouwen gaat plaatsen. Zorg dat de plek waar je het wilt plaatsen vlak is. En dan is het beste om een stuk vlak te maken wat groter is dan het gebouw zelf.chimera2 schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:27:
weet er iemand een mooi stuk vlak land op haut beyleron
ik wil een koeienstal neerzetten maar elke keer als ik dat doe dan heb ik flinke heuvels.
Dan het gebouw plaatsen. En daarna de randen met de smooth tool wat glooiende te maken. Dit levert mij de beste resultaten op, ongeacht de locatie.
Naja, soms maak ik de rand niet glooiend maar houd ik het bewust stijl. En plaats ik een hek op de rand.
een beetje verschil is niet erg. Maar niet een meter hoogDaKluit schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:46:
[...]
Ik weet zo uit mijn hoofd niet echt ene plek waar het super vlak is. Maar sowieso is het handig om de terrain tool te leren gebruiken, zeker wanneer je gebouwen gaat plaatsen. Zorg dat de plek waar je het wilt plaatsen vlak is. En dan is het beste om een stuk vlak te maken wat groter is dan het gebouw zelf.
Dan het gebouw plaatsen. En daarna de randen met de smooth tool wat glooiende te maken. Dit levert mij de beste resultaten op, ongeacht de locatie.
Naja, soms maak ik de rand niet glooiend maar houd ik het bewust stijl. En plaats ik een hek op de rand.
ik heb nu die grote koeienschuur met robot.
MAAR moet je ze dan ook nog eigenlijk gras geven of is TMR voldoende?
[ Voor 7% gewijzigd door chimera2 op 21-12-2021 07:23 ]
Bij mijn weten: de bunkers (in het extra 'hok') vullen met hooi, stro en kuil. Daarnaast nog mineraaltoevoeging aan de zijkant (bij de rechtopstaande) en je koeien worden automatisch TMR gevoerd. Kostte mij ook een tijdje om het uit te vogelen.chimera2 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:05:
[...]
een beetje verschil is niet erg. Maar niet een meter hoog
ik heb nu die grote koeienschuur met robot.
MAAR moet je ze dan ook nog eigenlijk gras geven of is TMR voldoende?
Volgens mij vreten je koeien dan ook niks anders meer, aangezien ze gevoerd worden door de robot. En die werkt alleen als alle 'grondstoffen' aanwezig zijn.
Dat kippen (eieren) minder lucratief zijn was te verwachten. Dat je de pallets niet meer met de hand kunt verplaatsen is echter wel een dingetje.
Wat ik ook jammer vindt is dat de lopende banden niet meer automatisch gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door small2 op 21-12-2021 09:08 ]
Jasmall2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:05:
[...]
Dat kippen (eieren) minder lucratief zijn was te verwachten. Dat je de pallets niet meer met de hand kunt verplaatsen is echter wel een dingetje.
Gister op No Man's Land heel blij kippenhok geplaatst met kleine beetje geld dat ik nog had en dan bedacht ik me dat ik die pallets inderdaad niet meer met de hand kon verplaatsen. Dus mag sparen voor front loader + pallet forks

Laat de heftruck maar eventjes links liggen want die is bugged sinds de laatste update. Dat wordt dus een Manitou of een frontloader.Player1S schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:25:
[...]
Ja![]()
Gister op No Man's Land heel blij kippenhok geplaatst met kleine beetje geld dat ik nog had en dan bedacht ik me dat ik die pallets inderdaad niet meer met de hand kon verplaatsen. Dus mag sparen voor front loader + pallet forks
dat zeg ik, frontloader voor mn tractor. Doordat je default tractor in NML al dik 1770 werkuren heeft slijt deze als een motherfucker.Oxigeon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:27:
[...]
Laat de heftruck maar eventjes links liggen want die is bugged sinds de laatste update. Dat wordt dus een Manitou of een frontloader.
Kleine beetje geld wat ik had aan andere zaken uitgegeven om ritjes naar de winkel te besparen (silo voor zaden en benzine tank).
Dat gevoel heb ik ook. Wagens/items die je koopt via de 2e hands markt gaan veel sneller in staat omlaag. Ondertussen worden ze dus net zo duur dan een nieuwePlayer1S schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:30:
[...]
dat zeg ik, frontloader voor mn tractor. Doordat je default tractor in NML al dik 1770 werkuren heeft slijt deze als een motherfucker.
Kleine beetje geld wat ik had aan andere zaken uitgegeven om ritjes naar de winkel te besparen (silo voor zaden en benzine tank).
DAar kwam ik net ook achterOxigeon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:27:
[...]
Laat de heftruck maar eventjes links liggen want die is bugged sinds de laatste update. Dat wordt dus een Manitou of een frontloader.
beetje jammer
En de Manitou heftruck kán wel, maar moet je de pallet oppakken met 1 van de vorken, met beide bugged ie en begint die te vliegen.
Dat is de Jungheinrich. Maar inderdaad die is niet bugged. Wel verdomd vervelend te besturen want gedoseerd gas geven is er niet bij bij die heftruckNemesizz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:28:
Het is overigens alleen de Manitou heftruck die bugged is, die elektrische (weet zo de naam even niet) werkt wel gewoon.
En de Manitou heftruck kán wel, maar moet je de pallet oppakken met 1 van de vorken, met beide bugged ie en begint die te vliegen.
Have you tried turning it off and on again?
Was dat niet altijd al zo?spacy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:36:
Bij FS19 gebruikte ik voor een grasveld altijd het gras van de landschapseditor. Maar in FS22 merk ik dat gezaaid gras, mits goed verzorgd, meer en vaker opbrengst heeft dan het gewone gras Is dit jullie ook opgevallen?
Klopt, in FS 19 had je van 'mapgras' ook minder maar het verschil was/is niet zo groot als in FS 22. Het 'mapgras' groeit ook trager dan het gewoon gras in FS 22.spacy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:36:
Bij FS19 gebruikte ik voor een grasveld altijd het gras van de landschapseditor. Maar in FS22 merk ik dat gezaaid gras, mits goed verzorgd, meer en vaker opbrengst heeft dan het gewone gras Is dit jullie ook opgevallen?
[ Voor 6% gewijzigd door diknmuis op 21-12-2021 12:43 ]
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Bug is ook listed op Reddit als bekende bugs.Nemesizz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:28:
Het is overigens alleen de Manitou heftruck die bugged is, die elektrische (weet zo de naam even niet) werkt wel gewoon.
Heb al met de settings zitten spelen en drivers geupdate maar tot nu toe zonder succes.
[ Voor 20% gewijzigd door FireFoz op 21-12-2021 21:56 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Heb je toevallig op een Nitrado server gespeeld? Heb gisteren een klein uurtje gespeeld (speel alleen maar online met vrienden) en merkte gisteren meer dan ooit dat we last hadden van een soort van lagFireFoz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:55:
Hebben er hier nog meer mensen last van een constante hapering iedere +- 3 seconden? De fps zakt dan van +-60 naar 45...echt heel irritant. Er tussen in is het wel goed goed
Heb al met de settings zitten spelen en drivers geupdate maar tot nu toe zonder succes.
Daarvoor is ook een sellpoint (fabric)gwoon_Paul schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:15:
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb schapenwol en katoen naar de spinnerij gebracht. Nu maakt hij daar stof van. Waar kan ik die pallets met stof naar toe brengen of verkopen?
Kun je hier mooi zien wat je ervoor kunt krijgen;
https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2669314393
De game moet altijd een shadercache aanmaken, dit veroorzaakt vaak eerst wat framedrops, normaal gesproken zou dat na een tijdje (als je de hele map een keer rond bent geweest) minder moeten worden.FireFoz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:55:
Hebben er hier nog meer mensen last van een constante hapering iedere +- 3 seconden? De fps zakt dan van +-60 naar 45...echt heel irritant. Er tussen in is het wel goed goed
Al kun je soms nog wel weer shadercache stutters krijgen als je nieuwe voertuigen/objecten geplaatst hebt of gedownload (mod / expansionpack).
Echter, om de een of andere vage reden, wil de game per sessie weer shadercache aanmaken, dus per sessie kun je eerst framedrops hebben (dit was in voorgaande Farming Simulators niet het geval, dan was het de eerste keer na installatie of een patch even shadercache en daarna was het goed, hier maakt die dus per sessie toch weer cache aan, al is het de eerste keer erger dan de keren daarna).
Zijn ook een paar vage dingen aan de hand die voor framedrops kunnen zorgen (zelfs op high-end kaarten).
Wolken bijvoorbeeld hebben een enorm negatieve invloed op de framerate, en bepaalde weer effecten zoals regen soms ook.
M'n broer en ik zijn ook regelmatig aan het klooien geweest met settings, maar Anti Alliasing en wolken hebben de meeste invloed op de FPS, de rest heeft schijnbaar weinig grote invloed.
Nu moet ik wel zeggen dat m'n broer en ik op 2160P resolutie (helaas nu met 80 of 90% renderscale
Oh ja, sommige mods kunnen ook negatieve invloed hebben op de performance (krijg je vaak wel te zien in de errorlog).
Denk dat er zeker nog een stuk of 50 liggen... nu de klus om alles terug te transporteren. Dacht slim te zijn en er een worst van te maken. Nu is die worst te zwaar om te transporteren. Toch zo'n lowloader regelen dan maar!
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Dit is geen bug, de rest is pure winst voor je harde werk!aidanl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:34:
Weet niet of het een bug is... maar had een contract aangenomen voor maaien van gras, balen van te maken en af te gooien bij de biogassplant. Sowieso verdien ik er aan gezien ik de biogassplant bezit, maar na enkele grasbalen was het contract al klaar. Terwijl ik nog een heel weiland vol balen heb liggen 😅
Denk dat er zeker nog een stuk of 50 liggen... nu de klus om alles terug te transporteren. Dacht slim te zijn en er een worst van te maken. Nu is die worst te zwaar om te transporteren. Toch zo'n lowloader regelen dan maar!
Stond ook wel iets in de patchnotes dat 'bonus rewards' van bepaalde contracts te hoog waren en 'enjoy it while it lasts' (dus word wel gepatched).
Maar moet zeggen, sommige andere contracts is het zelfs mét de bonus nog geen vetpot. Vooral dingen die op de trein moeten en je het niet goed 'timed' (hoeveel crops je op de trein gooit voordat de contract complete) kun je soms zelfs met lege handen komen te staan (alleen contract geld, geen bonus).
---
Waren weer een paar voertuigen toegevoegd uit FS19, oa de Claas Jaguar 900 serie op banden (vind ik zelf leuker dan de Terratrac variant). Even uitgeprobeerd maar heeft helaas wel hetzelfde 'probleem' als in FS19 dat er geen fatsoenlijke silagetrailers achter kunnen alleen die schamelwagens. Beetje jammer gezien alle nieuwe modellen wel gewoon een silagewagen achter konden.
Geluid viel ook wat tegen (toch een beetje met veldhakselaars helaas, ze klinken totaal zoals ze horen te klinken), in FS19 had die tenminste nog herkenbaar stationair geluid, maar hier ook niet.
Ook het 'haalbrug ketting' geluid is er nadrukkelijk aanwezig wanneer de machine aan het werk is (hebben de anderen ook, maar niet zo nadrukkelijk... in FS19 was alles klepelmaaier, nu haalbrug kettingen).
"Haalbrug ketting?!" vraag je je nu af, speel maar eens... Quake of iets dergelijks, en vaak met 'haalbruggen' of 'ketting liften' zat er exact zo'n geluid onder...vandaar
Had ook het idee dat het display minder detail had, maar kan ook komen omdat ik nu op 80% renderscale zit ipv 100% wat ik in FS19 nog wel had.
Beetje jammer, veldhakselaars zijn toch een beetje een onderschoven kindje volgens mij (in FS19 kon je ook merken dat ze er niet veel moeite in hadden gestoken), terwijl ze (Giants) het toch echt wel kan als ze willen (kijk de Vervaet Trike bijvoorbeeld, daar merk je gewoon dat ze daar wel moeite in hebben gestoken).
Nouja, een geluk, de Fendt Katana had toch m'n prioriteit als ik ooit aan een veldhakselaar toe kom
Jep, dit is een known issue. Zie de changelog van de laatste patch. Changelog staat ergens op de farming simulator pagina. Kan er zelf nu even niet bij.aidanl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:34:
Weet niet of het een bug is... maar had een contract aangenomen voor maaien van gras, balen van te maken en af te gooien bij de biogassplant. Sowieso verdien ik er aan gezien ik de biogassplant bezit, maar na enkele grasbalen was het contract al klaar. Terwijl ik nog een heel weiland vol balen heb liggen 😅
Commentaar in die Changelog: "Enjoy it while it lasts."
PSN ID: MrMichel_75
Fixed pallet handling with Manitou MC 18-4
Fixed issue when using tools with variable working width in Norwegian and Portuguese
Fixed issue when using charging station in Czech
Fixed issue when AI grain tank is almost full in Danish, Norwegian and Swedish
Fixed crash when loading savegames with corrupted trees (trees can still get corrupted when cutting)
1.2.02 die hierboven genoemd wordt, is binnenkort beschikbaar volgens de site.
PSN ID: MrMichel_75
Controller lijkt me iets relaxter maar heb je dan wel goeie mogelijkheden om alles te binden? Kan me voorstellen dat je alsnog aangewezen wordt op het toetsenbord dan.
Tesla M3LR '21
Ik speel op console met controller. Als ik pc had die het goed aan zou kunnen zou ik nog steeds met controller blijven spelen.London schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:24:
Ik wil deze game ook gaan aanschaffen voor de pc. Wat heeft jullie voorkeur qua controls, toetsenbord of controller?
Controller lijkt me iets relaxter maar heb je dan wel goeie mogelijkheden om alles te binden? Kan me voorstellen dat je alsnog aangewezen wordt op het toetsenbord dan.
Stuurtje vind ik persoonlijk net niet maar misschien komt dat ook omdat ik niet altijd zin heb stuurtje aan te sluiten en het simpelweg sneller is om gewoon met controller verder te gaan.
Heb je de GPS wel op de trekker gekocht?DutchHammer schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:01:
Meer mensen waarbij de GPS mod niet werkt?
Kwam ik dus net achter dat dat moest..[Mad Max] schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:09:
[...]
Heb je de GPS wel op de trekker gekocht?
Controller.. het zijn er een heleboel om te onthouden maar eens je de 'belangrijkste' weet doe je het blindelings. En het voelt gewoon leuker aan om te ploegen met een controller in de handLondon schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:24:
Ik wil deze game ook gaan aanschaffen voor de pc. Wat heeft jullie voorkeur qua controls, toetsenbord of controller?
Blijkbaar delete de game 2 files uit de savegame waardoor die crashed (zonder errors in de log).
Oplossing is om uit de backup savegame (datum van vóór de crash, mijn geval was dat de eerste van 23 december) de files terrein.heightmap.png en splitshapes.gmss te kopiëren en die naar je savegame te zetten. Dan laad de game weer.
Echter, viel me op (ik maak na iedere sessie zelf nog een backup) dat de files na het spelen weer weg zijn, dus de volgende sessie zul je waarschijnlijk die files weer moeten kopiëren.
Iedere crash maakt overigens ook een backup savegame in je map, daar staan de benodigde files niet in, vandaar naar een datum zoeken van rond 21 of 22 december (ongeveer dat de patch released is). Backup savegames staan in My Documents / My games / Farming simulator mocht je die zoeken.
Dit werkt in elk geval voor PC.
*EDIT*
Kleine toevoeging over het punt hierboven. Het word blijkbaar veroorzaakt door een conflict met bepaalde virusscanners, die na de patch van FS plots bepaalde dingen blokkeren (zoals het schrijven van PNG bestanden, dus screenshots maken lukt ook niet).
Oplossing is om FS22 toe te voegen aan 'vertrouwde applicaties' in je virusscanner (hoe ze het noemen kan per scanner verschillen). Ik weet niet welke scanners er allemaal problemen mee geven, maar wel een aantal verschillende die dus na een FS patch plots de boel blokkeren... (ja...ik vind het ook raar).
Na het toevoegen in je virusscanner delete die ook dingen als heightmap niet meer, dus hoef je die ook niet telkens terug te zetten. En bij sommigen zijn een aantal modhub problemen ook plots opgelost, dus mocht je tegen zulke problemen aanlopen is het de moeite waard om te kijken of je FS22 als veilige app kunt instellen bij je anti-virus software.
Sommigen zetten ook de hele virus scanner uit, dat zou ik dan weer afraden (helemaal tegenwoordig als je aan het internet hangt).
[ Voor 35% gewijzigd door Nemesizz op 25-12-2021 12:46 . Reden: toevoeging ]
Het liefst wil ik hem handheld achting spelen. Dus heeft een laptop mijn voorkeur. Dan kan ik mooi op de bank spelen
Ik ben er hardware matig helemaal uit dus qua systeem requirements heb ik echt totaal geen idee meer wat ik eventueel zou moeten aanschaffen…..
©2004
Tis nog wel zoeken af en toe wat werkt en wat niet werkt maar ik zie m'n huidige game maar als een soort test game. Heb wel een dikke tractor kunnen scoren in de tweedehands winkel dus dat is top.
Enige waar ik nog een beetje mee zit is de timescale. Had hem op 10x staan maar dat vind ik eigenlijk te snel gaan. Waar spelen jullie op?
Ik kan me zo voorstellen dat zodra een veld klaar is om geoogst te worden het het handigst is om de tijd op real time te zetten zodat je rustig alle stappen kunt doorlopen om het veld te prepareren voor de volgende oogst.
Tesla M3LR '21
Ik speel gewoon op realtime, heb je veel tijd om alles te doen. Als je klaar bent gaan slapen om zo te beginnen aan een nieuwe dag/maand.London schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:08:
Ik heb de game ook maar gekocht en vermaak me prima op de pc ermee
Tis nog wel zoeken af en toe wat werkt en wat niet werkt maar ik zie m'n huidige game maar als een soort test game. Heb wel een dikke tractor kunnen scoren in de tweedehands winkel dus dat is top.
Enige waar ik nog een beetje mee zit is de timescale. Had hem op 10x staan maar dat vind ik eigenlijk te snel gaan. Waar spelen jullie op?
Ik kan me zo voorstellen dat zodra een veld klaar is om geoogst te worden het het handigst is om de tijd op real time te zetten zodat je rustig alle stappen kunt doorlopen om het veld te prepareren voor de volgende oogst.
Spelen in de cloud is mogelijk een optie, bijvoorbeeld Stadia?hk12nl schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:05:
Op welk platform adviseren jullie om FS22 te spelen? Ik heb nu alleen een iPad Pro ‘18 en een MacBook Pro 2015. Kan je hem goed spelen op een Air M1?
Het liefst wil ik hem handheld achting spelen. Dus heeft een laptop mijn voorkeur. Dan kan ik mooi op de bank spelen
Ik ben er hardware matig helemaal uit dus qua systeem requirements heb ik echt totaal geen idee meer wat ik eventueel zou moeten aanschaffen…..
Voordelen:
-Het kan op elke laptop met een browser.
-Geen console aanschaf of dure game pc nodig.
Nadelen:
-Advies prijs van spel zelf bij aanschaf, is dus meestal wat hoger
-redelijk snelle+stabiele internet verbinding nodig
-weinig tot geen mogelijkheid van mods
Wat ik op Reddit zie, is dat het op een Air M1 prima moet draaien. Op wat oudere modellen zou het ook nog wel moeten kunnen, gezien fs22 wat efficiënter is dan fs19.hk12nl schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:05:
Op welk platform adviseren jullie om FS22 te spelen? Ik heb nu alleen een iPad Pro ‘18 en een MacBook Pro 2015. Kan je hem goed spelen op een Air M1?
Cloud gaming… nog nooit wat mee gedaan. Zie je toch dat ik oud begin te worden 😂 Thx. Ik ga mij daar eens in verdiepen.spacy schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:18:
[...]
Spelen in de cloud is mogelijk een optie, bijvoorbeeld Stadia?
Voordelen:
-Het kan op elke laptop met een browser.
-Geen console aanschaf of dure game pc nodig.
Nadelen:
-Advies prijs van spel zelf bij aanschaf, is dus meestal wat hoger
-redelijk snelle+stabiele internet verbinding nodig
-weinig tot geen mogelijkheid van mods
@DaKluit thx.
©2004
Maar doe je dan alles op 1 dag zeg maar en dan skippen tot je weer kan harvesten?diknmuis schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:42:
[...]
Ik speel gewoon op realtime, heb je veel tijd om alles te doen. Als je klaar bent gaan slapen om zo te beginnen aan een nieuwe dag/maand.
Of doe je tussendoor ook contracten?
Als ik zie wat je verdient met contracten dan vind ik dat helemaal niet lucratief eigenlijk.
Dan vind ik het fijner om gewoon alles op m'n eigen velden te doen en dan te skippen tot ik weer kan harvesten.
Tesla M3LR '21
Ik speel meestal zonder seizoenen, dan heb je ook meer werk. Als je in het begin niet veel land hebt kun je nog contracten bijnemen. Ik gebruik ook geen helpers, als je na een tijdje enkele grote stukken land hebt dan heb je werk zat.London schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:02:
[...]
Maar doe je dan alles op 1 dag zeg maar en dan skippen tot je weer kan harvesten?
Als ik zie wat je verdient met contracten dan vind ik dat helemaal niet lucratief eigenlijk.
Dan vind ik het fijner om gewoon alles op m'n eigen velden te doen en dan te skippen tot ik weer kan harvesten.
Anyway, wellicht doe ik iets verkeerd of snap ik iets niet, maar bij contracten waarbij je andere velden moet bemesten kan ik niet zien waar ik al geweest ben of wat nog moet. Ook als ik de AI Helper gebruik stopt ie soms bij 97% van het contract en moet ik kris-kras rondrijden en op rondje drukken (AI helper inschakelen) tot ie ergens een stukje vindt wat ie nog kan bemesten. Dit schiet natuurlijk niet op.. op de kaarten blijft het hele veld bruin, terwijl als ik de legenda goed begrijp de bemeste delen juist blauw (geloof ik, kan het even niet checken) zouden moeten zijn?
Tips?
Daarom doe ik dat bemesten ook nooit;)RvdH schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:10:
Ik speel sinds een paar dagen FS22 op de PS5. Het heeft me verrast hoe verslavend en leuk het isZonder dat ik het in de gaten had zat ik het al vlug uren achter elkaar te spelen..
Anyway, wellicht doe ik iets verkeerd of snap ik iets niet, maar bij contracten waarbij je andere velden moet bemesten kan ik niet zien waar ik al geweest ben of wat nog moet. Ook als ik de AI Helper gebruik stopt ie soms bij 97% van het contract en moet ik kris-kras rondrijden en op rondje drukken (AI helper inschakelen) tot ie ergens een stukje vindt wat ie nog kan bemesten. Dit schiet natuurlijk niet op.. op de kaarten blijft het hele veld bruin, terwijl als ik de legenda goed begrijp de bemeste delen juist blauw (geloof ik, kan het even niet checken) zouden moeten zijn?
Tips?
Maar volgens mij werkt(of in ieder geval werkte) de kaart op de PS5 wel nog vorige week of 2 weken teurg.
Want soms is alles lichtblauw van 'lime nodig' ja zal, dat hoef ik nu niet te weten, dus dan klik je het kleurtje 'lime nodig' uit bijvoorbeeld.
Ik kon het laatst ook niet zien omdat plots alles 'moet gerold worden' was.
Is overigens (zonder mods) alleen te zien op de map in het menu, niet op de mini-map.
Ik doe alleen mesten, dat is het meest lucratief. Met eigen materiaal. En dan de grote contracten.London schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:02:
[...]
Maar doe je dan alles op 1 dag zeg maar en dan skippen tot je weer kan harvesten?
Ahh interessant.. dit zou het wel kunnen zijn.. ga ik snel proberen, thanks!Nemesizz schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:42:
Soms overlappen de kleuren op de kaart, en dan moet je (even) de niet-nuttige info dingen uitzetten (bijvoorbeeld onkruid, lime, of ploegen... op de kaart zelf door die kleurtjes aan te klikken niet in het menu om het helemaal uit te schakelen).
Want soms is alles lichtblauw van 'lime nodig' ja zal, dat hoef ik nu niet te weten, dus dan klik je het kleurtje 'lime nodig' uit bijvoorbeeld.
Is overigens (zonder mods) alleen te zien op de map in het menu, niet op de mini-map.
Dit zal bewust zijn gedaan, want versnellingen 1 t/m 4 worden in de HUD nu als ratio's weergegeven en de versnellingen als A, B, C, D en E. Schakelen tijdens het rijden hoort te gebeuren met de 1-4 hendel en niet met de A-E hendel zoals dat nu is.
[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 27-12-2021 13:21 ]
@bartus1989 Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zou zeggen op dezelfde manier als je ze plaatst (in de landscape editor). En dan de struiken aanklikken en deleten? (zo moet dat met gebouwen en dergelijke ook, dus zou verwachten dat je op die manier ook weer van wijn ranken en olijven af kunt komen).
Ja rollen ontkom je niet aan sinds de patch op de PS5. Maar daarom heb ik de rest wel uitgezet 😊 Fertilizer, seed/cultivate, fertilizer en dan rollen vind ik wel genoeg voor een veld.Nemesizz schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:42:
Soms overlappen de kleuren op de kaart, en dan moet je (even) de niet-nuttige info dingen uitzetten (bijvoorbeeld onkruid, lime, of ploegen... op de kaart zelf door die kleurtjes aan te klikken niet in het menu om het helemaal uit te schakelen).
Ik heb inmiddels vier grote velden en zaaien, bemesten, onkruid wieden en oogsten lukt mij niet in 1 dag. Ik kies mijn gewassen dan ook zo, dat ik een groot deel van het jaar wat te doen heb. Rest van het jaar manage ik zaken als bomen kassen en dieren.London schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:02:
[...]
Af en toe een contract, ik kan het geld goed gebruiken.Of doe je tussendoor ook contracten?
Bemesten, spuiten, oogsten en balen zijn redelijk luceratief. Ploegen/cultiveren/zaaien echter niet.
Ja precies. Ik heb alleen nog maar die 3 starter velden dus dan is het wel in een dag af te krijgen allemaal. Helemaal omdat ik al die extra dingen (lime en stenen enzo) uit heb staan. Maar zit er wel over te denken om dat ook aan te gaan zetten, toch weer een extra dimensie.Skyaero schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:23:
[...]
Ik heb inmiddels vier grote velden en zaaien, bemesten, onkruid wieden en oogsten lukt mij niet in 1 dag. Ik kies mijn gewassen dan ook zo, dat ik een groot deel van het jaar wat te doen heb. Rest van het jaar manage ik zaken als bomen kassen en dieren.
[...]
Af en toe een contract, ik kan het geld goed gebruiken.
Bemesten, spuiten, oogsten en balen zijn redelijk luceratief. Ploegen/cultiveren/zaaien echter niet.
Had nu ook een job aangenomen om suikerbieten te harvesten, levert 44k op
Bomen en dieren heb ik nog niet naar kunnen kijken. Eerst maar eens wat geld verdienen want vooralsnog lijk ik meer te verliezen dan dat er binnen komt. Misschien toch wat minder dure spullen lenen en wat meer zelf doen
Tesla M3LR '21
Heeft iemand enig idee hoe ik de rest van het zeil er ook vanaf krijg om de bunker dus volledig te openen?
Speel op de PS5 trouwens
Dat was dus niet zo, dat was het rare nou juist. ik reed er gewoon met een graanwagen overheen die automatisch alles doet opladen, maar het zeil ging niet verder open gisteren.aidanl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:30:
@Swaxie zodra je de inhoud van de bunker begint weg te nemen zal het zeil steeds verder openen.
Probeer het eens met een 'bucket'?Swaxie schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:04:
[...]
Dat was dus niet zo, dat was het rare nou juist. ik reed er gewoon met een graanwagen overheen die automatisch alles doet opladen, maar het zeil ging niet verder open gisteren.
Als het geen functie is van de trailer gaat dit niet. Je kan het voertuig resetten, dan is hij denk ik leeg.chimera2 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:51:
ik heb nu in mijn tank water zitten hoe krijg ik dit er uit? Ik wil er melk in hebben
Wat vind je ervan?
Ja, in FS19 ook al. Heerlijke kaart waar je helemaal zelf op kan losgaan.Derbiss schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:54:
Iemand die ook in de map 'no man's land' bezig is? Is een MOD
Wat vind je ervan?
Spelen er met z'n drieën op middels een gehuurde server.