diknmuis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Had er ook al enkele malen aan gedacht om een server op te zetten voor tweakers. Je hebt inderdaad een extra licentie nodig. Die heb ik, heb al een server gedraaid op fs19 en 22 maar mijn vrienden zijn er meestal klaar mee na enkele dagen.
Crossplay kan maar dan kan je maximaal met 8 spelers en heb je de 'sloten' beperking van de zwakste console. Anders is 16 personen max.
Misschien is het ook een idee om een discord op te zetten voor de 'tweakers boeren'. Altijd handig om hulp te vragen bij een grote job of om info te delen,....
Als jij al een extra licentie over hebt, en bereidt bent die in te zetten dan lijkt me dat prima. En je host hem dan op je eigen server neem ik aan. Want bij Nitrado heb je geen extra licentie nodig, dacht ik. Daar zorgen zij voor.
Mocht jij dit niet willen, is voor mij ook prima. Start ik er wel 1 op op Nitrado. Of op Gameservers. Heb bij beide al een keer een server gehost, en beide zijn prima voor als je standaard grootte kaarten gebruikt en alleen modhub mods.
En mbt console:ik zou crossplay toestaan. De beperking van 8 is alleen van toepassing wanneer er console players aanwezig. Als die er niet zijn en je hebt een server voor 16 spelers, dan kunnen die alle 16 ook gevuld worden.
En over de slotlimit: dat wordt een lastige, denk ik. Maar gezien de verhoging daarvan in fs22, gaan we daar nog niet snel last van hebben. En als we op dat punt aankomen, dan moeten we dan maar even bedenken wat we doen. 500 voertuigen in 1 boerderij hebben is bv een beetje overkill. Dus op dat punt kunnen we prima even gaan kijken welke voertuigen overbodig zijn.
Qua mods: alleen Giants modhub mods. Dit zorgt dat iedereen gewoon de mods ingame kan downloaden.
Qua communicatie:
In game wat iedereen prettig vindt, zou ik zeggen. Ingame tekst chat is prima. Ingame VC ben ik zelf niet van (heb ik uit staan), maar mag zeker door anderen ook gebruikt worden (ben wel bereidt om dit eens uit te proberen) . Ik ben gewend om Discord als VC te gebruiken.
Discord: sowieso handig om te hebben om bij te houden welke taken er gedaan kunnen worden. Gaat er iemand die opzetten? Ik heb zelf een discord voor mijn server, maar die is Engelstalig.
Ik kan er een apart Nederlandstalig kanaal in aanmaken voor Tweakers.