[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 10:12
diknmuis schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Voor bales zijn er al enkele, waaronder 1 in het roland pack. Voor pallets tot nu toe nog geen.
Jammer,.. hopelijk komt dat snel..

Ondertussen wel uitgevonden dat je met "verspreiden" wel je spullen automatisch naar de volgende in de lijn kan laten verplaatsen.. dit is 1 stap minder in mijn geval..

Schaap -> pallet naar Spinnerij
Spinnerij -> verspreiden naar Kleding fabriek
KF -> opslaan en verkopen in mei dus weer pallets stapelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-06 08:18
Nadser schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:24:
[...]

Jammer,.. hopelijk komt dat snel..

Ondertussen wel uitgevonden dat je met "verspreiden" wel je spullen automatisch naar de volgende in de lijn kan laten verplaatsen.. dit is 1 stap minder in mijn geval..

Schaap -> pallet naar Spinnerij
Spinnerij -> verspreiden naar Kleding fabriek
KF -> opslaan en verkopen in mei dus weer pallets stapelen :)
Ik hoop dat er een autoloader komt voor boomstammen :)
de rest is nog wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
chimera2 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:27:
[...]

Ik hoop dat er een autoloader komt voor boomstammen :)
de rest is nog wel goed te doen.
Ja het is opzich wel te doen hoor maar het is met zoveel pallets gewoon niet leuk meer na een paar weken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Nadser schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Ja het is opzich wel te doen hoor maar het is met zoveel pallets gewoon niet leuk meer na een paar weken :-(
Eens,
Ik heb nu ongeveer 100 uur in FS22 op Haut en ben zeer blij met production chains en de seasons toevoeging aan de base game. Al mijn velden dienen dan ook als input voor mijn production chains. Maar als je bezig bent met optimaliseren dan merk je dat je eigenlijk langer bezig bent met pallets verschuiven dan met farmen….
Er is niet voor niets al gekscherend gezegd dat het “Pallet simulator 22” is en dat gevoel begin ik ook te krijgen wat erg jammer is want het doet geen recht aan dit spel.

Een voorbeeld,
Ik heb de volgende production chains lopen:

1. Wool (4 large pens) + Cotton -> Fabric (2 fabrieken) -> Clothing (3 fabrieken)
2. Input voor flour (afhankelijk waar ik zin in heb om te farmen) -> Grainmil (1) -> Bakery (2)
3. Input voor oilmil (afhankelijk waar ik zin in heb om te farmen) ->Oilmill (1)
4. Wood -> Sawmill (1) -> Carpentry (2)
5. 6 large greenhouse

Nou je kan je voorstellen dat ik elke dag meer pallets aan verplaatsen ben dan echt op het land bezig, zeker door de toevoeging van seasons. Inmiddels heb ik de greenhouse dan ook maar op “autosell” gezet want het was echt teveel handwerk zo.

Gezien ik op console speel verwacht ik dat een pallet loader vast niet onderdeel wordt van een mod. Maar ergens hoop ik dat Giants ook wel inziet dat dit een gewenste mod zal zijn en hierin mee gaat.

Qua bomen kappen en oppakken….. Tja er is denk ik genoeg over gezegd, Maar ook hier hoop ik op een autoloader of super strength voor de console.

Overigens, Giants heeft wel echt goud in handen met die production chains, ik kan zo een heleboel production chains bedenken wat ze kunnen implementeren en hoop dan ook dat ze dit gedurende de tijd gaan toevoegen. Er zijn nu zoveel mogelijkheden beschikbaar wat de dynamiek van het spel echt anders heeft gemaakt en ervoor zorgt dat ik met heel veel plezier FS22 aan het spelen ben.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dbm12 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Eens,
Ik heb nu ongeveer 100 uur in FS22 op Haut en ben zeer blij met production chains en de seasons toevoeging aan de base game. Al mijn velden dienen dan ook als input voor mijn production chains. Maar als je bezig bent met optimaliseren dan merk je dat je eigenlijk langer bezig bent met pallets verschuiven dan met farmen….
Er is niet voor niets al gekscherend gezegd dat het “Pallet simulator 22” is en dat gevoel begin ik ook te krijgen wat erg jammer is want het doet geen recht aan dit spel.
Sorry, maar ik vind dit soort opmerking een beetje raar. "pallet simulator 22"
Niemand die je verplicht om die producties te gebruiken. En als je het dan alsnog wilt doen, kan je met de distributie optie goederen automatisch door laten sturen. Dan hoef je alleen het eindproduct nog maar te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
DaKluit schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Sorry, maar ik vind dit soort opmerking een beetje raar. "pallet simulator 22"
Niemand die je verplicht om die producties te gebruiken. En als je het dan alsnog wilt doen, kan je met de distributie optie goederen automatisch door laten sturen. Dan hoef je alleen het eindproduct nog maar te verplaatsen.
Dat is niet helemaal waar,
Bijv bij wol is het nog steeds zo dat je die eerst naar de spinnerij dient te brengen (pallets), pas daarna heb je het voordeel van distributie, tot aan het eindproduct wat je vervolgens weer dient te verplaatsen (pallets) en zo geldt dat voor nog wat meer industrieën.

Alternatieven zijn er zeker.
1. Geen producties gebruiken (zonde want daar zit het geld, fun en is nu onderdeel van de base game)
2. Autosell aanzetten (kost je 40% van de waarde)

Iedereen zo zijn ding natuurlijk, maar met het uitbreiden van mijn producties ben je nu eenmaal wel even bezig met pallets verplaatsen om de best mogelijke winst te halen. Hoe meer je toevoegt hoe meer pallets en vandaar ook mijn commentaar.

Zoals ik zei, een autoloader voor pallets zal in ieder geval gewaardeerd worden, dan kan iedereen zelf kiezen wat ze prefereren zonder automatisch een cruciaal, en goed, element uit het spel te halen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 22:36
Ik heb iets raars. Ik ben een nieuwe map gestart, de USA variant. Alles ging goed tot vanmiddag. Het viel me ineens op dat als ik wat wou kopen in de shop er 4 balen bij het configureren van het item stond wat ik wou kopen. Dat was voorheen niet.

Nu zou je denken, mod issue. Dacht ik ook. Dus alle laatste mods verwijderd en zonder deze gestart. Helaas. Nieuwe map, zelfde maar dan schoon, gestart. Alle mods die ik gedownload had, dus ook de laatste waar ik dacht daar zit het probleem, en...hier niks te zien.

Iemand een idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqSmWLOwCPct0VzlsFQsIJ6JqGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xtnyfzcovLC6rPFus4vsMPbb.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:53

Vos

AFCA

Kloever schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:13:
Ik heb iets raars. Ik ben een nieuwe map gestart, de USA variant. Alles ging goed tot vanmiddag. Het viel me ineens op dat als ik wat wou kopen in de shop er 4 balen bij het configureren van het item stond wat ik wou kopen. Dat was voorheen niet.

Nu zou je denken, mod issue. Dacht ik ook. Dus alle laatste mods verwijderd en zonder deze gestart. Helaas. Nieuwe map, zelfde maar dan schoon, gestart. Alle mods die ik gedownload had, dus ook de laatste waar ik dacht daar zit het probleem, en...hier niks te zien.

Iemand een idee?[Afbeelding]
Ik heb dit ook, alleen dan ronde balen :p. Heb niet getest of het een mod issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 16:18
is een bug. Zal tzt wel gefixt worden

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
@Kloever is inderdaad een bug die er al een tijdje is. Als je maar 1 baal hebt kun je die soms weg krijgen door een grote zware machine te selecteren in de shop.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat dit komt door de autoload trailer. En ja is een bug.
Als je op pc speelt, kan je die balen weghalen door de savegame aan te passen. Deze balen zijn te vinden in het items.xml bestand. Op console heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

spacy

+++

Ik heb het ook op Stadia, wil je er een kleurrijke showroom van maken? Wissel dan een paar keer van folie kleur de komende tijd, hier zijn al 5 verschillende kleuren balen zichtbaar. :)

Ik heb nog wel een andere vraag waar jullie misschien mee kunnen helpen? Ik zoek de key-bindings van de penseel grootte (landschap editor), dit zou M/N moeten zijn. Maar die zijn in Stadia kennelijk niet goed ingesteld. Tenminste ik zie geen mogelijkheid om deze te vergrootten, en kan ze ook niet terug vinden in de lijst van key-bindings, hoe heet dit? Waar staat het ergens in die lange lijst?

[ Voor 51% gewijzigd door spacy op 15-01-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-06 15:20
Een domme vraag maar waar ik mijn overschot aan gras/stro-balen kwijt? Is er een winkel/productie/.. die dit koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-06 21:10
Derbiss schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:42:
Een domme vraag maar waar ik mijn overschot aan gras/stro-balen kwijt? Is er een winkel/productie/.. die dit koopt?
Vaak de veehandel. Maar andere kaart, andere mogelijkheden.
Stro kan ook naar de biomassa verwarmingsinstallatie (of zoiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Derbiss schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:42:
Ja. Staat gewoon in de lijst met verkooppunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Vos schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Ja. Staat gewoon in de lijst met verkooppunten.
Ah ok, thx aan beide !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01 18:21
Vraagje waar misschien iemand van jullie antwoord op kan geven. Ligt het aan mij of zijn er op het moment zeer weinig mods beschikbaar op de PS5? Zo niet, heb je Playstation Plus nodig om mods te kunnen gebruiken die gemaakt zijn door derden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
PS plus (of Xbox Live/gold/gp/verzin het maar) zijn niet nodig. Maar sws blijven wij arme console spelers minder mods krijgen als PC spelers. Deels ook omdat script mods niet toegestaan zijn door Sony en MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
In fs19 waren er nog autoload functies, echter zie ik die op het moment ook nog niet? Enig idee wat er nog aan zit te komen qua mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:26
Wellicht dat die nog komen. Giants was vrij met kerst/oud en nieuw. Op hun fora kan je ergens een lijstje vinden wat ze momenteel voor mods aan het beoordelen zijn, ben alleen zelf linkje weer kwijt. Maar van wat ik begrepen heb is er een redelijke backlog aan mods (o.a. geupgrade mods vanuit FS19) die ze aan het weg werken zijn. Waarvan ze wekelijks dus 80% PC mods reviewen en 20% console mods. Blijft kwestie van geduld, of PC kopen en daarop spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKlein
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-06 09:19
aidanl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:03:
Wellicht dat die nog komen. Giants was vrij met kerst/oud en nieuw. Op hun fora kan je ergens een lijstje vinden wat ze momenteel voor mods aan het beoordelen zijn, ben alleen zelf linkje weer kwijt. Maar van wat ik begrepen heb is er een redelijke backlog aan mods (o.a. geupgrade mods vanuit FS19) die ze aan het weg werken zijn. Waarvan ze wekelijks dus 80% PC mods reviewen en 20% console mods. Blijft kwestie van geduld, of PC kopen en daarop spelen :)
Denk dat je dit lijstje bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stein22 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:51:
In fs19 waren er nog autoload functies, echter zie ik die op het moment ook nog niet? Enig idee wat er nog aan zit te komen qua mods?
De Roland pack heeft een autoload trailer voor balen. Voor pallets is die er nog niet, in de modhub. Maar zag wel voorbij komen dat daar een modder mee bezig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben blij dat Calmsden Farm er op staat. Ben echt benieuwd om die map te zien. Ik denk de eerste echte goed gedetailleerde modmap voor fs22...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Stein22 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:29:
Vraagje waar misschien iemand van jullie antwoord op kan geven. Ligt het aan mij of zijn er op het moment zeer weinig mods beschikbaar op de PS5? Zo niet, heb je Playstation Plus nodig om mods te kunnen gebruiken die gemaakt zijn door derden?
Ik ga hier altijd eens kijken -> https://www.farming-simul...s.php?lang=en&country=nl# en dan bij category. Je kan direct zien of die beschikbaar is op console en nadien ga ik hem zoeken als ik opstart.. maar ik hoop op meer natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 26-06 15:50
DaKluit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:55:
[...]

Ben blij dat Calmsden Farm er op staat. Ben echt benieuwd om die map te zien. Ik denk de eerste echte goed gedetailleerde modmap voor fs22...
Ja, Calmsden Farm lijkt me een erg leuke map om mee aan de slag te gaan. Tot 't moment dat ik zag dat deze alleen op PC getest wordt. Hopelijk - of misschien weet iemand hier dit al - dat deze binnenkort ook naar console gaat komen.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-06 09:57
Op het lijstje staat hij nu juist bij de consoles, niet PC. Wellicht is de PC versie afgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Smitovic schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:31:
Op het lijstje staat hij nu juist bij de consoles, niet PC. Wellicht is de PC versie afgekeurd?
Volgens mij test Giants altijd voor PC en als het geschikt is voor Console, gaat het door naar console.
Maar PC geschikt, niet console geschikt by default.
Console, dan zou het ook voor PC moeten zijn.

Edit:
[PS4|PS5|XB1|XBS] Calmsden Farm

[ Voor 4% gewijzigd door [Mad Max] op 19-01-2022 14:39 . Reden: Status bij Giants opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
[Mad Max] schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Volgens mij test Giants altijd voor PC en als het geschikt is voor Console, gaat het door naar console.
Maar PC geschikt, niet console geschikt by default.
Console, dan zou het ook voor PC moeten zijn.

Edit:
[PS4|PS5|XB1|XBS] Calmsden Farm
Hmm, wellicht, maar op Reddit zag ik een screenshot waarin [PC] Calmsden Farm stond.
Ach, zal nog even afwachten zijn! Het is geen front weight die ze moeten testen :+
Edit: deze twee vind ik ook interessant:
[PC] Strautmann SEK 802 Pallet Autoload
[PC] Pallet Autoload Specialization

[ Voor 10% gewijzigd door Smitovic op 19-01-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Inderdaad, ik begreep ook dat Calmsden Farm goedgekeurd is voor PC en nu naar Console test fase is gegaan. Dat is goed nieuws al!

Zodra deze map uit is, stop ik waarschijnlijk met de huidige Haut Beyleron map. Op zich nog genoeg te doen op de huidige map (zelfs na 70+ uurtjes). Echter, die mod map lijkt me ontzettend gaaf om te spelen.
Ook in FS19 vond ik de modmaps meestal mooier eruit zien en spelen dan de standaard meegeleverde maps. Zal wel smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Ja, zie het! Maar hij staat nog niet in de modhub. Website download doet het wel :)
https://www.farming-simul...od_id=233717&title=fs2022

Edit: Opgestart voor het eerst, als new farmer. Eerste indruk: je begint met een flinke lading equipment, aan de hoge kant imo. 10.8m harvester, 3 flinke tractors, 8m seeder... Daarnaast vrij veel velden en shelters voor alle dieren. Velden zijn dan weer erg duur, dus als farm manager of start from scratch beginnen is ook weer fors.

[ Voor 49% gewijzigd door Smitovic op 19-01-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Jep, hij staat nu ook bij de mods op de console. Zojuist m'n PS4 aangezwengeld en hij wordt nu binnen gehaald. Straks starten en hopelijk genieten.

Bye bye Haut Berleyon. Hooguit voor een paar collectibles dat ik nog terug ga. Moest er nog 5 dacht ik. Uiteindelijk wil ik toch graag de platinum halen voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Calmsden stond gisteren in testing voor pc. En vandaag voor consoles.

Beide zijn dus heel erg snel gegaan. Vandaar die verwarring waarschijnlijk.

Ach ja, maakt ook niet meer uit. Hij is nu dus beschikbaar voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Gisteravond een paar uurtjes gespeeld op Calmsden Farm. Wat een bijzonder mooie map. Het ziet er gewoon prachtig uit. Ja, dat is mijn mening :)
Het is een map in Engeland. Dus links rijden met de voertuigen. Echter, de weggetjes zijn zo smal dat ik tegelijk links EN rechts rijdt met een harvester en medium traktor. Haha. Gelukkig ook geen verkeer op de wegen want anders was dat wel een dingetje dan.
Het is een map met geen rechthoekige veldjes. Werkers kunnen een groot deel van het veld bewerken, maar de randen (headlands) moet je echt zelf doen.
Daarnaast zijn de startvelden al behoorlijk groot. Dus je moet er wel van houden om in grote velden te willen werken/spelen.

Wel al een paar probleempjes tegen gekomen:
- Vond een collectible toevallig. Maar ipv te collecten, opent die toevallig de sheep pasture dialoog.
- Bij het oogsten op een veld liep een werker tegen een onzichtbare barriere en een deel van het veld moest ik in het midden nog handmatig oogsten.
- Diverse gewassen kun je nergens verkopen. Waaronder Oats en Sorghum.

Als Calmsden de nieuwe standaard wordt voor mod maps, dan gaan we nog een mooie tijd tegemoet!

Vanavond ga ik er weer heerlijk mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MisterMichel schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:49:
Jep, hij staat nu ook bij de mods op de console. Zojuist m'n PS4 aangezwengeld en hij wordt nu binnen gehaald. Straks starten en hopelijk genieten.

Bye bye Haut Berleyon. Hooguit voor een paar collectibles dat ik nog terug ga. Moest er nog 5 dacht ik. Uiteindelijk wil ik toch graag de platinum halen voor dit spel.
Ik zit aan 19/48.. zijn toch paar pittige bij ;).
Maar die ene dat je een savegame van een jaar moet hebben.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MisterMichel schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:24:
Gisteravond een paar uurtjes gespeeld op Calmsden Farm. Wat een bijzonder mooie map. Het ziet er gewoon prachtig uit. Ja, dat is mijn mening :)
Het is een map in Engeland. Dus links rijden met de voertuigen. Echter, de weggetjes zijn zo smal dat ik tegelijk links EN rechts rijdt met een harvester en medium traktor. Haha. Gelukkig ook geen verkeer op de wegen want anders was dat wel een dingetje dan.
Het is een map met geen rechthoekige veldjes. Werkers kunnen een groot deel van het veld bewerken, maar de randen (headlands) moet je echt zelf doen.
Daarnaast zijn de startvelden al behoorlijk groot. Dus je moet er wel van houden om in grote velden te willen werken/spelen.

- Vond een collectible toevallig. Maar ipv te collecten, opent die toevallig de sheep pasture dialoog.
- Bij het oogsten op een veld liep een werker tegen een onzichtbare barriere en een deel van het veld moest ik in het midden nog handmatig oogsten.

Als Calmsden de nieuwe standaard wordt voor mod maps, dan gaan we nog een mooie tijd tegemoet!

Tof mapje idd; kwa looks gewoon superbe.
Ik kijk wel uit naar eentje zoals Minibrunn in fs 19; overal superkleine veldjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
MisterMichel schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:24:

Ja eens wat betreft velden. Vind ook de starting equipmen vrij fors, dus van rustig opbouwen is niet echt sprake.

Merkte dat als je als farm manager/start from scratch begint je, je het 'overige gebied' dus buiten de velden ook niet kan kopen, terwijl je die wel als new farmer meteen in je bezit hebt. Daarmee verlies je dus flink wat ruimte voor boerderijen.

Ik twijfel of ik nu als new farmer start, een aantal velden wegdoe en equipment ga downgraden. In het midden zijn een aantal kleine veldjes die me bij uitstek geschikt lijken om mee te starten. Heb nu het startveld met barley geharvest, dat levert een 100k barley op, op easy serieus geld. De balans lijkt dus wat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Wat betreft Calmsden, ik denk dat ik de savegame maar wat ga ontleden (ja, PC en xBox) dus dit gaat een PC only worden.

Wel zorgen dat ik het algemene land heb en het erf, maar meer niet denk ik. Alle apparatuur maar eens vervangen / downgraden zodat er een leuk klein iets te starten is.

En dan? Ach, 250.000 euro start geld of zoiets? Of toch een veldje gras hier en daar? Geen idee, maar dat het anders moet is zeker. Gras, schaapjes. Wol. Toch inkomsten. Al duurt het dan wel even.

En ach, in de XML (of de F12) mod ben je ook snel genoeg van een overdaad aan geld af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:50
Soms als ik een arbeider wil inhuren wordt er het arbeidersmenu geopend.
Dit staat dan ook linksboven zo beschreven. Maar zie geen verband waarom het soms anders is.
Is er een manier om dit aan te passen?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Mijn observatie is dat de helper direct aan de slag gaat als dat duidelijk is, bijvoorbeeld bij een harvester op een volgroeid veld. Is het een tractor met trailer bv, dan opent het helpermenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Vraagje waar wellicht iemand van hier antwoord op kan geven. Heb zojuist ( per ongeluk ) een fabriek gekocht, bestaat er ook een mogelijkheid deze weer te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-01-2022
Beste FS22ers,

Wij zijn nieuw op Tweakers.
En zijn sinds kort begonnen met FS22 op de PS4.

Super leuk spel en erg verslavend ;)

We zijn begonnen op het land Elm creek.

We zijn al lekker bezig geweest alleen als we veel gekocht hebben loopt hij vast en geeft hij de volgende melding.

Er is een fout opgetreden in de volgende applicatie (CE-34878-0) Farming Simulator 22

Waarna het spel niet opgeslagen is .
ERRRGGGG vervelend als je alles 6 keer moet doen.

Nu dacht ik dat het aan de PS4 lag daarom een PS4 pro aangeschaft. En het spel opnieuw geïnstalleerd.
Dat gaat dan een paar uurtjes goed zodra we verder in het spel zijn liep deze ook vast.

Vervolgens hebben we gemaild met FS22 die komen alleen met oplossingen voor de PC en niet voor de PS4.

Wie heeft het zelfde probleem of weet iets wat we nog kunnen proberen.

Alvast bedankt.

Vader en zoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:12:
Beste FS22ers,

Wij zijn nieuw op Tweakers.
En zijn sinds kort begonnen met FS22 op de PS4.

Super leuk spel en erg verslavend ;)

We zijn begonnen op het land Elm creek.

We zijn al lekker bezig geweest alleen als we veel gekocht hebben loopt hij vast en geeft hij de volgende melding.

Er is een fout opgetreden in de volgende applicatie (CE-34878-0) Farming Simulator 22

Waarna het spel niet opgeslagen is .
ERRRGGGG vervelend als je alles 6 keer moet doen.

Nu dacht ik dat het aan de PS4 lag daarom een PS4 pro aangeschaft. En het spel opnieuw geïnstalleerd.
Dat gaat dan een paar uurtjes goed zodra we verder in het spel zijn liep deze ook vast.

Vervolgens hebben we gemaild met FS22 die komen alleen met oplossingen voor de PC en niet voor de PS4.

Wie heeft het zelfde probleem of weet iets wat we nog kunnen proberen.

Alvast bedankt.

Vader en zoon.
Gebruik je ook (veel) mods of iets dergelijks?

Want gezien het op 2 systemen gebeurt en zelfs na herinstallatie lijkt me dat er toch iets mis gaat in de game zelf. Soms kan dat veroorzaakt worden door mods.

Dus als je bijvoorbeeld recent een nieuwe mod heb geïnstalleerd en daarna de problemen zijn begonnen zou ik die eens uitschakelen (als dat nog kan, en de savegame niet helemaal corrupt is).

Ondanks dat mods getest worden, kunnen er nog wel steeds bugs inzitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie
We gebruiken geen mods en zijn al aantal keer helemaal opnieuw begonnen.
Het lijkt erop dat hij meestal vastloopt op het moment van opslaan of als we meerdere keren achter elkaar van voertuig wisselen.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:08:
We gebruiken geen mods en zijn al aantal keer helemaal opnieuw begonnen.
Het lijkt erop dat hij meestal vastloopt op het moment van opslaan of als we meerdere keren achter elkaar van voertuig wisselen.

Bedankt voor je reactie.
En bij het wisselen van PS4 naar PS4Pro niet dezelfde harddisk gebruikt? (stel dat die kapot/beschadigd is, neem je het probleem namelijk mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Stein22 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:41:
Vraagje waar wellicht iemand van hier antwoord op kan geven. Heb zojuist ( per ongeluk ) een fabriek gekocht, bestaat er ook een mogelijkheid deze weer te verkopen?
In constructie/bouw mode staat rechtsondetin een rode knop 'demolish'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie
Nee heb alles op de schijf van de PS4 pro gezet.
Ook al een keer opnieuw alles opnieuw geïnstalleerd.

Als het aan de PS4 ligt is het wel heel toevallig dat zowel de PS4 slim als de PS4pro beide de zelfde fout melding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Skyaero schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:12:
[...]

In constructie/bouw mode staat rechtsondetin een rode knop 'demolish'
Ik doel eigenlijk op een bestaande fabriek die ik al gekocht heb... Hierbij werkt dat niet zo ver ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Hoe maken jullie de kuilvoer bunker leeg? ik vind dat echt een hel om te doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nadser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:56:
Hoe maken jullie de kuilvoer bunker leeg? ik vind dat echt een hel om te doen.. :)
Ik doe het altijd met een shofel. ( met die kuilvoerbak 8000Liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Stein22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:20:
[...]

Ik doel eigenlijk op een bestaande fabriek die ik al gekocht heb... Hierbij werkt dat niet zo ver ik weet
Als de fabriek al op de map stopt, kun je die inderdaad niet meer verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Nadser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:56:
Hangt er van af waar ik het voor nodig heb.
Biomassaplant => conveyer belts
Koeien => shovel of TMR mixer

Alternatief is een Forage trailer, kun je silage oppikken net zoals gras, hooi of stro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Skyaero schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Hangt er van af waar ik het voor nodig heb.
Biomassaplant => conveyer belts
Koeien => shovel of TMR mixer

Alternatief is een Forage trailer, kun je silage oppikken net zoals gras, hooi of stro
Forage trailer geprobeerd maar dan moet je er overheen rijden en dan kom ik vaak vast te zitten..

Shovel en conveyer geprobeerd maar een hoop gedoe..

Ik heb nu de hoop dat Ropa Maus de oplossing gaat bieden.. :) Anders wachten op de ps5 mod voor een fermenting silo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Nadser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Forage trailer geprobeerd maar dan moet je er overheen rijden en dan kom ik vaak vast te zitten..

Shovel en conveyer geprobeerd maar een hoop gedoe..

Ik heb nu de hoop dat Ropa Maus de oplossing gaat bieden.. :) Anders wachten op de ps5 mod voor een fermenting silo..
Is de Ropa Maus niet veel te breed voor een sleufsilo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Stein22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Is de Ropa Maus niet veel te breed voor een sleufsilo ?
Ik moet nog kijken maar anders een grotere silo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbHfIfCcapsmwoeU4-oZGm-d-ZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Befpb5INiK6OMWk3SxA7VJHz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Nadser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Ik moet nog kijken maar anders een grotere silo :)

[Afbeelding]
Word een grotere silo zie ik al wel hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Japie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:09:
Nee heb alles op de schijf van de PS4 pro gezet.
Ook al een keer opnieuw alles opnieuw geïnstalleerd.

Als het aan de PS4 ligt is het wel heel toevallig dat zowel de PS4 slim als de PS4pro beide de zelfde fout melding geven.
Het kan ook een bug zijn (game is niet bepaald bug vrij helaas), de foutcode is overigens een hele generieke die je bij elk spel krijgt die crashed (dan word het zoeken naar een oorzaak/oplossing lastiger, want het is dezelfde foutcode die je altijd krijgt). En in tegenstelling tot de PC versie kun je niet even in de errorlog kijken waar wat fout ging.

Qua omschrijving zou ik dus denken (buiten een software bug om) aan een probleem met de HDD (onwaarschijnlijk dat het bij 2 verschillende apparaten gebeurt) of een memoryleak in de game (wat niet te controleren is op een console, geheugen loopt uiteindelijk vol > game crashed).

Na een beetje nazoeken blijkt het wel vaker voor te komen. Game crashes na 15 tot 20 minuten gamen bijvoorbeeld. Auto-save uitzetten verminderd het aantal crashes (moet je zelf wel in de gaten houden dat je regelmatig je game saved ;) ), maar helemaal crash-free krijgen ze het niet.

De game is ook best zwaar, en PS4 (zelfs de Pro) is dan mogelijk wat aan de zwakke kant. Tuurlijk geen excuus dat de game crashed, maar als een systeem er meer moeite mee heeft is de kans op crashes groter.

Probeer eens even zonder auto-save, en misschien niet teveel machines in een keer aanschaffen kijken of die dan langer blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Stein22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:20:
[...]

En als je em al kunt verkopen, is het gebouw meteen weg van de map. Dit heb ik gehad bij Elmcreek, dan heb je ineens lege plekken op de map.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nemesizz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Het kan ook een bug zijn (game is niet bepaald bug vrij helaas), de foutcode is overigens een hele generieke die je bij elk spel krijgt die crashed (dan word het zoeken naar een oorzaak/oplossing lastiger, want het is dezelfde foutcode die je altijd krijgt). En in tegenstelling tot de PC versie kun je niet even in de errorlog kijken waar wat fout ging.

Qua omschrijving zou ik dus denken (buiten een software bug om) aan een probleem met de HDD (onwaarschijnlijk dat het bij 2 verschillende apparaten gebeurt) of een memoryleak in de game (wat niet te controleren is op een console, geheugen loopt uiteindelijk vol > game crashed).

Na een beetje nazoeken blijkt het wel vaker voor te komen. Game crashes na 15 tot 20 minuten gamen bijvoorbeeld. Auto-save uitzetten verminderd het aantal crashes (moet je zelf wel in de gaten houden dat je regelmatig je game saved ;) ), maar helemaal crash-free krijgen ze het niet.

De game is ook best zwaar, en PS4 (zelfs de Pro) is dan mogelijk wat aan de zwakke kant. Tuurlijk geen excuus dat de game crashed, maar als een systeem er meer moeite mee heeft is de kans op crashes groter.

Probeer eens even zonder auto-save, en misschien niet teveel machines in een keer aanschaffen kijken of die dan langer blijft lopen.
ik speel op de 1e gen ps4. Het speelt wel goed opzich. soms heeft hij wel wat moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimera2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:56:
[...]

ik speel op de 1e gen ps4. Het speelt wel goed opzich. soms heeft hij wel wat moeite
Ja dat is soms het rare, dat bepaalde glitches/bugs bij de ene wel opduiken en bij een ander is er niks aan de hand. Heb het op PC ook wel (ik heb bijvoorbeeld enorm last dat bladeren van bomen gaan flikkeren tijdens de herfst en winter, en bij m'n broer is er niks aan de hand ongeacht wat je instelt qua settings).

En dat vind ik soms wel raar, bij een PC kun je het nog voorstellen (verschillende configs, intellingen, achtergrond programma's enz) maar bij de consoles zie je het ook dat de ene wel problemen heeft, en een ander weer niet, terwijl bij die dingen (zowel Xbox als PS) die apparaten eigenlijk gelijk horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Nemesizz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Ja dat is soms het rare, dat bepaalde glitches/bugs bij de ene wel opduiken en bij een ander is er niks aan de hand. Heb het op PC ook wel (ik heb bijvoorbeeld enorm last dat bladeren van bomen gaan flikkeren tijdens de herfst en winter, en bij m'n broer is er niks aan de hand ongeacht wat je instelt qua settings).

En dat vind ik soms wel raar, bij een PC kun je het nog voorstellen (verschillende configs, intellingen, achtergrond programma's enz) maar bij de consoles zie je het ook dat de ene wel problemen heeft, en een ander weer niet, terwijl bij die dingen (zowel Xbox als PS) die apparaten eigenlijk gelijk horen te zijn.
Ik heb 2 crashes tot nu toe gehad en dat flikkeren.. eigenlijk enkel in de zijspiegels van mijn traktoren als ik in de 'cockpit' zit. Is zowel het geval bij normale als bij mod-tractoren.. Voor de rest nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Lekker dan. Calmsden Farm. Katoencontract. Niet in te lossen. Balen worden niet geaccepteerd bij het aangegeven lospunt. Heb er maar 20 liggen...

Contract annuleren? Boete middels F12 weghalen? Xml edit en alle balen weg en doen alsof het contract nooit bestaan heeft? Iets is er niet helemaal goed getest gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derbiss schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb 2 crashes tot nu toe gehad en dat flikkeren.. eigenlijk enkel in de zijspiegels van mijn traktoren als ik in de 'cockpit' zit. Is zowel het geval bij normale als bij mod-tractoren.. Voor de rest nog geen problemen gehad.
Ik moet nu (als tijdelijke oplossing) noodgedwongen op 'fixed month: march' doen, anders zijn bomen net stroboscoop planten (game draait ong 60 fps, die bomen flikkeren dan wel 30 keer per seconde ofzo, word je knettergek van na een tijdje), en in de wintermaanden (november) kakt de framerate finaal in naar 40 fps ofzo, of hevig fluctueren tussen 60 en 55 (dusdanig snel dat de fps-meter een blur word), probleem is dat ik dan erg snel motion-sick word.

Dingen als shader-cache uitzetten, shader cache deleten, DX cache deleten, enz, alles geprobeerd, maar bij mij blijven de bomen flikkeren (behalve dan in maart). Net als de framerates, oktober niks aan de hand, november helemaal mis.

De flikkerende bomen is een known-issue, dus hopelijk dat het in een toekomstige patch gefixed word.

Spiegels die af en toe flikkeren heb ik ook wel, was in FS19 ook al, en als je het aantal mirrors lager zet in de options worden ze soms helemaal zwart (ik heb ze volgens mij ook op maximale aantal, om te voorkomen dat ze zwart worden). Die spiegels maakt me niet veel uit, dat is af en toe, maar die bomen... word je helemaal dol van na een tijdje (helemaal tegen de herfst, dan flikkeren ze constant groen/oranje).

't Is dat het niet kan, maar anders zou je zeggen dat ik paddo's verbouwt/geoogst heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Nemesizz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:48:
[...]

't Is dat het niet kan, maar anders zou je zeggen dat ik paddo's verbouwt/geoogst heb :+
Haha stel u voor; de volgende DLC..
Ik merk effectief, nu je het zegt, ook wel lag als het sneeuwt.
Soit.. het zal wel beteren zeker? Maar in jouw geval.. je speelt het echt wel graag als ik alles lees wat je al geprobeerd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derbiss schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Haha stel u voor; de volgende DLC..
Ik merk effectief, nu je het zegt, ook wel lag als het sneeuwt.
Soit.. het zal wel beteren zeker? Maar in jouw geval.. je speelt het echt wel graag als ik alles lees wat je al geprobeerd hebt :)
Knooien om een game goed/acceptabel aan de praat te krijgen deden we hier thuis al sinds de 486 computer (was toen ook bittere noodzaak vaak). En op PC heb je ook vaak de mogelijkheid om veel dingen te proberen of iets werkt of niet.

Zie ook vaak met games (niet zozeer Farming Simulator) dat mensen alles alleen maar op 'ultra' settings willen, en als dat niet wil, gooien ze er zo even weer een paar duizend euro tegenaan met nieuwe hardware. Ik ga dan tweaken dat ik het best mogelijke resultaat krijg met de hardware die ik heb. Sommige settings hebben grote impact op framerates, maar voegen eigenlijk weinig toe (wolken in FS bijvoorbeeld), dan zet je die wat lager. Uiteindelijk houdt het wel een keer op, FS22 is nu ook de eerste game waar ik echt (te veel) op grafische instellingen moet inleveren om het speelbaar te houden (ja, of terug naar 1080P, maar als je 2160P gewent bent valt dat niet mee :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Mad Max] schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:42:
Lekker dan. Calmsden Farm. Katoencontract. Niet in te lossen. Balen worden niet geaccepteerd bij het aangegeven lospunt. Heb er maar 20 liggen...

Contract annuleren? Boete middels F12 weghalen? Xml edit en alle balen weg en doen alsof het contract nooit bestaan heeft? Iets is er niet helemaal goed getest gok ik zo.
Als je toch xml wilt gaan editen, kan je ook even kijken of daar niet ergens in de savegame dat contract te binden is. En dan gewoon even het afleverpunt aanpassen.

Trouwens, 20 katoenbalen? Dat is best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riqy schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:39:
[...]

En als je em al kunt verkopen, is het gebouw meteen weg van de map. Dit heb ik gehad bij Elmcreek, dan heb je ineens lege plekken op de map.
Naja, dat is wel hoe verkopen werkt. Ook met je eigen gebouwen. Maar ja, wel jammer dat je het niet kan verkopen, en dat het dan blijft staan als verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Hoe zit het met de production chain..

Maakt het uit of ik wol en katoen in de spinnerij stop of alleen wol OF katoen?

Is de productie hoger als ik beide lever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
Beiden hebben een andere ratio, check hier: https://guides.gamepressu.../guide.asp?ID=62196#NH2_1

Je hebt maar één van de twee nodig voor productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
Smitovic schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:50:
Beiden hebben een andere ratio, check hier: https://guides.gamepressu.../guide.asp?ID=62196#NH2_1

Je hebt maar één van de twee nodig voor productie.
Stel de spinnerij doet 1 cycle per uur:

Recipes:

60l wool -> 30 fabrics;
60l cotton - 36 fabrics

Heb ik dan 66 fabrics als ik beide lever en maar 30 fabrics als ik alleen wol lever?

Ik zal het even uit moeten proberen maar dacht dat iemand het misschien zou weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Nadser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:24:
[...]

Stel de spinnerij doet 1 cycle per uur:

Recipes:

60l wool -> 30 fabrics;
60l cotton - 36 fabrics

Heb ik dan 66 fabrics als ik beide lever en maar 30 fabrics als ik alleen wol lever?

Ik zal het even uit moeten proberen maar dacht dat iemand het misschien zou weten :)
Zo ver ik weet heb je een bepaalde hoeveelheid die een fabriek kan leveren/produceren. Dit betekent dat je volledig uit wol produceerd, volledig uit katoen of beide. Hierbij maakt het niet uit welke keuze je maakt, je maximale output is hetzelfde indien er genoeg voorraad aan wol/katoen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 19:36
Kan ik een grasland tot 'veld' maken?

Ik heb grasland gekocht wat geen officieel stuk land is, de helpers kunnen hier dus niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:35:

Ik heb grasland gekocht wat geen officieel stuk land is, de helpers kunnen hier dus niets doen.
Ja. Met een ploeg kan je een veld maken.

Zie het hulp menuutje (F1 op pc) voor de toets.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 27-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Voor de mensen die het wensen.....

We hebben nu een 2 tal weken een crossplay server (GoT FarmSim) lopen op No Man's Land en al flink wat progressie gemaakt. Indien je wil meedoen en voor meer info join onze discord. https://discord.gg/WDHS4EJD

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Kan op het moment een pc overnemen met een i7 en GeForce 1050 Ti. Nu vraag ik mij af of dit voldoende is om FS22 op te spelen. Iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Vos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Ja. Met een ploeg kan je een veld maken.

Zie het hulp menuutje (F1 op pc) voor de toets.
Ja dat klopt, maar dan wordt het nog niet gezien als officeel veld. Dus met een nummer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:20

spacy

+++

Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Ja dat klopt, maar dan wordt het nog niet gezien als officeel veld. Dus met een nummer
Volgens mij is het enige nut van genummerde velden, dat ze bij contracten gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Nee klopt, je kan er geen nummer aan koppelen. Het veld wordt dan wel herkend door je helpers en/of courseplay bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stein22 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:13:
Kan op het moment een pc overnemen met een i7 en GeForce 1050 Ti. Nu vraag ik mij af of dit voldoende is om FS22 op te spelen. Iemand hier enig idee?
Moet wel willen als je niet alle settings te hoog zet.
De i7 zal wel een ouder model zijn, maar zal nog wel snel genoeg zijn. De 1050Ti is redelijk, maar geen hoogvlieger ('t is een mid/low range kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:35:

Bedoel je veld maken -> nummer geven of veld maken -> klaar maken om te bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Stein22 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:13:
Ik speel hier zonder problemen met een i7-3770k en 1060 TI. Grafisch niet op max, met name dingen als schaduw en AA staan lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Derbiss schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Bedoel je veld maken -> nummer geven of veld maken -> klaar maken om te bewerken?
Veld maken weet ik hoe dat werkt, alleen ik heb een bestaand grasveld (groot!) als ik dat wil laten maaien door een helper zegt hij dat hij geen veld kan vinden.
Ik zal er dus eerst een aan moeten maken, gras moeten zaaien en dan pas maaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 16:18
Henkhuppelschot schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Veld maken weet ik hoe dat werkt, alleen ik heb een bestaand grasveld (groot!) als ik dat wil laten maaien door een helper zegt hij dat hij geen veld kan vinden.
Ik zal er dus eerst een aan moeten maken, gras moeten zaaien en dan pas maaien.
is sowieso aan te raden. Bestaand grasveld is toch ander soort gras wat je ook niet kunt bemesten.
Voor het beste resultaat inderdaad veld maken en dan inzaaien.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Iemand de nieuwe map al heeft geprobeerd?

https://www.farming-simul...od_id=229294&title=fs2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, en ben het ook niet van plan. Lage kwaliteit, vind ik. Daarnaast is de naam ook misleidend. Er valt niets te bouwen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
DaKluit schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Nee, en ben het ook niet van plan. Lage kwaliteit, vind ik. Daarnaast is de naam ook misleidend. Er valt niets te bouwen bijvoorbeeld.
Die indruk had ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Ben het bosbouw gedeelte van FS22 aan het ontdekken geweest. Zo ben ik begonnen met populieren in zaaien. Iemand hier enig idee hoe lang het duurt voordat dit geoogst kan worden? Voor m'n eigen idee duurde dit bijzonder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Stein22 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:36:
Ben het bosbouw gedeelte van FS22 aan het ontdekken geweest. Zo ben ik begonnen met populieren in zaaien. Iemand hier enig idee hoe lang het duurt voordat dit geoogst kan worden? Voor m'n eigen idee duurde dit bijzonder lang.
duurt ongeveer 1,5 jaar voordat ze volgroeid zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zo'n lijstje bij de hand om te zien hoe lang gewassen duren voordat ze geoogst kunnen worden, en populieren staan op 13 maand.

Populieren : 13 maand
Canola : 11 maand
Sugarcane en Wheat : 10 maand
Barley : 9 maand
Cotton : 8 maand
Sunflower, Potato, Olive : 7 maand
Grapes , Soybean, Corn : 6 maand
Sugarbeet : 5 maand
Oat , Sorgum : 4 maand
Grass : 2 maand

(ja Engels, lijstje was Engels/Duits en ik speel de game in Engels vandaar).

Daarom verbouw ik ook het vaakste Sorgum en Oats, omdat die redelijk snel te oogsten zijn :P
Anders zit je hele tijd zoveel dagen/maanden te skippen, omdat ik op de een of andere manier nog amper leuke contracts krijg (oogst contracts mag je blij zijn als je er 1 of 2 in een maand hebt, en dingen zoals silage bales heb ik 1x gehad en gras is bij die velden sindsdien nooit weer aangegroeid) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stein22
Nemesizz schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:11:
Ik heb zo'n lijstje bij de hand om te zien hoe lang gewassen duren voordat ze geoogst kunnen worden, en populieren staan op 13 maand.

Populieren : 13 maand
Canola : 11 maand
Sugarcane en Wheat : 10 maand
Barley : 9 maand
Cotton : 8 maand
Sunflower, Potato, Olive : 7 maand
Grapes , Soybean, Corn : 6 maand
Sugarbeet : 5 maand
Oat , Sorgum : 4 maand
Grass : 2 maand

(ja Engels, lijstje was Engels/Duits en ik speel de game in Engels vandaar).

Daarom verbouw ik ook het vaakste Sorgum en Oats, omdat die redelijk snel te oogsten zijn :P
Anders zit je hele tijd zoveel dagen/maanden te skippen, omdat ik op de een of andere manier nog amper leuke contracts krijg (oogst contracts mag je blij zijn als je er 1 of 2 in een maand hebt, en dingen zoals silage bales heb ik 1x gehad en gras is bij die velden sindsdien nooit weer aangegroeid) .
Thaankss! 13 maanden dus, iemand hier eerder ervaring mee opgedaan door alleen maar in de bosbouw te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry schippers
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 25-04-2024
beste allemaal, ik ben henry en hou erg van online gamen, maar doe dit niet veel omdat ik nog geen maatje heb waar ik meerder avonden mee kan online gaan en zo een online vriendschsap aan overhoud om farming simulator 22 online te spelen.

ik kan doorde weeks alleen s'avonds (van 19:00 tot 21:30) en in het weekend alleen zaterdags van af een uurtje of 10 ik hou van serieus gamen, maar kan ook best wel eens zin hebben om een server te starten en lekker online gek te doen: een beetje modden enzo ;)

heb ik julie interesse gewekt? reageer dan als jij wilt hier onder, of stuur mij een persoonlijk berichtje.

groetes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry schippers
sorry mensen, mijn ouders zijn fel tegen! ik trek mijn vraaag in! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
henry schippers schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:58:
sorry mensen, mijn ouders zijn fel tegen! ik trek mijn vraaag in! ;w
Mochten je ouders van gedachte veranderen, er is een Tweakers servers:

diknmuis in "[Multi] Farming Simulator 22"

We gebruiken geen voice, alleen de chat of discord.

• henry schippers
mijn ouders zijn gelukkig van gedachten veranderd,

WIE HEEFT ER ZIN OM VANAVOND FS 22 ONLINE MET MIJ TE SPELEN?
REAGEER MAAR VIA EEN PB OF HIERONDER

• henry schippers
OF: HOE HEET DE SERVER VAN TWEAKERS?
EN KAN IEMAND MIJ HET WACHTWOORD IN EEN PERSOONLIJK BERICHT DELEN?

• henry schippers
ik zie dart de server nie online is, wie gaat hem straks online gooien?

• henry schippers
helaas zie ik nog geen reactie

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50
Nu heb ik een probleem.. vanavond een Kirovets modpack gedownload. Deze om precies te zijn: https://farmingsimulator2...s-k-700a-k-701-v1-0-fs22/

Wat is het probleem? Ik heb in mijn Haut Beyleron savegame al aardig geboerd en daaruit onder andere een Case 7250 pro, Deutz 7250, Fendt 942, Fendt 1050 en Case Quadtrac 620 gekocht. Allemaal staan ze nu maar wat te staan nu ik de Kirovetsen heb uitgevonden. Mijn Kirovets K-700A en Kirovets K-701BM draaien overuren :D

Er zitten wat glitches en bugs in de mods, ze zijn vergeleken met mijn Deutz en Fendts ook niet zo snel, maar het geluid en het gevoel maakt het allemaal goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry schippers
Niemand zin om te gamen🤔🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
er zal vast wel iemand gamen. Maar er zijn ook mensen druk met andere dingen ( werk, prive noem het maar op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15:54
De supermarkt accepteert geen pallets meer. In dit geval geen kaas, eieren en honing. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ook als een pallet inlever met een palletlader ipv de autoload aanhanger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOsVIbfKSwJPe5LPB-SrEYWtRgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYKPretcXY33kyrd5IHBBmJM.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste