Eens,
Ik heb nu ongeveer 100 uur in FS22 op Haut en ben zeer blij met production chains en de seasons toevoeging aan de base game. Al mijn velden dienen dan ook als input voor mijn production chains. Maar als je bezig bent met optimaliseren dan merk je dat je eigenlijk langer bezig bent met pallets verschuiven dan met farmen….
Er is niet voor niets al gekscherend gezegd dat het “Pallet simulator 22” is en dat gevoel begin ik ook te krijgen wat erg jammer is want het doet geen recht aan dit spel.
Een voorbeeld,
Ik heb de volgende production chains lopen:
1. Wool (4 large pens) + Cotton -> Fabric (2 fabrieken) -> Clothing (3 fabrieken)
2. Input voor flour (afhankelijk waar ik zin in heb om te farmen) -> Grainmil (1) -> Bakery (2)
3. Input voor oilmil (afhankelijk waar ik zin in heb om te farmen) ->Oilmill (1)
4. Wood -> Sawmill (1) -> Carpentry (2)
5. 6 large greenhouse
Nou je kan je voorstellen dat ik elke dag meer pallets aan verplaatsen ben dan echt op het land bezig, zeker door de toevoeging van seasons. Inmiddels heb ik de greenhouse dan ook maar op “autosell” gezet want het was echt teveel handwerk zo.
Gezien ik op console speel verwacht ik dat een pallet loader vast niet onderdeel wordt van een mod. Maar ergens hoop ik dat Giants ook wel inziet dat dit een gewenste mod zal zijn en hierin mee gaat.
Qua bomen kappen en oppakken….. Tja er is denk ik genoeg over gezegd, Maar ook hier hoop ik op een autoloader of super strength voor de console.
Overigens, Giants heeft wel echt goud in handen met die production chains, ik kan zo een heleboel production chains bedenken wat ze kunnen implementeren en hoop dan ook dat ze dit gedurende de tijd gaan toevoegen. Er zijn nu zoveel mogelijkheden beschikbaar wat de dynamiek van het spel echt anders heeft gemaakt en ervoor zorgt dat ik met heel veel plezier FS22 aan het spelen ben.