[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:17

Vos

AFCA

m_rick schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:32:
De supermarkt accepteert geen pallets meer. In dit geval geen kaas, eieren en honing. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ook als een pallet inlever met een palletlader ipv de autoload aanhanger.

[Afbeelding]
Dan hebben ze geen vraag meer naar producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:57
Het kan zijn dat de supermarkt "vol" is.

Je kan niet oneindig spullen daar kwijt. Dan moet je naar de plaats met de 2e beste prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 23:22
m_rick schreef op zondag 13 februari 2022 @ 19:32:
De supermarkt accepteert geen pallets meer. In dit geval geen kaas, eieren en honing. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ook als een pallet inlever met een palletlader ipv de autoload aanhanger.

[Afbeelding]
Bij mij zorgde deze mod voor problemen met inleveren van pallets;

https://www.farming-simul...od_id=230252&title=fs2022

Uitgezet en alles werkt weer zoals het hoort.
chimera2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 07:21:
Het kan zijn dat de supermarkt "vol" is.

Je kan niet oneindig spullen daar kwijt. Dan moet je naar de plaats met de 2e beste prijs.
Supermarkt is geen productielocatie dus zover ik weet kun je daar alles gewoon kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door Hammie op 14-02-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-06 21:41
Hammie schreef op maandag 14 februari 2022 @ 08:18:
[...]
Bij mij zorgde deze mod voor problemen met inleveren van pallets;

https://www.farming-simul...od_id=230252&title=fs2022

Uitgezet en alles werkt weer zoals het hoort.
Thanks, ga ik vanavond gelijk proberen!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Lekker teamwork op de server :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa0vbe_InrUks_DsPgP6b5yN3V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/glO6ZpMslELQQpvCOpYXf9Js.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024

}:O _/-\o_

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:03
Allemachies wat een veld :D
Zitten dit soort formaat velden ook in de base game?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diknmuis
Superkiwi schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:34:
[...]

Allemachies wat een veld :D
Zitten dit soort formaat velden ook in de base game?
Als je in de basegame op de USA map Elmcreek speelt en enkele velden samenvoegt kun je ongeveer het equivalent van dit veld maken denk ik.

Is trouwens nog niet het grootste veld van de map. We zaten op veld 45, 78 is nog net dat ietsje meer 8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwMXcRm3HA_uG0MVwIaioPDx2U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5IslVoklPSVMy2gnfAkMMFw0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammie
1.3 is gereleased en binnen d:)b
Zitten ook fixes in die niet in de patchnotes staan (gelukkig), camera van de Iseki bijvoorbeeld.

Wel een probleem (voor mij dan)...moet weer nieuwe shadercache aanmaken en dan word ik weer motionsick... :'(
Nemesizz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:49:
Zitten ook fixes in die niet in de patchnotes staan (gelukkig), camera van de Iseki bijvoorbeeld.

Wel een probleem (voor mij dan)...moet weer nieuwe shadercache aanmaken en dan word ik weer motionsick... :'(
Ach, die moet bij mij wel vaker opnieuw aangemaakt worden wanneer ik weer eens te vaak van kaart wissel :p
Is bij mij alleen de eerste paar minuten maar, daarna geen last meer van gelukkig. En het uit zich bij mij vooral door wat stotteringen ed. Ziek wordt ik er gelukkig niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaKluit schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Ach, die moet bij mij wel vaker opnieuw aangemaakt worden wanneer ik weer eens te vaak van kaart wissel :p
Is bij mij alleen de eerste paar minuten maar, daarna geen last meer van gelukkig. En het uit zich bij mij vooral door wat stotteringen ed. Ziek wordt ik er gelukkig niet van.
Motionsickness is wel iets waar ik de laatste jaren steeds sneller last van heb/krijg, vooral als de luchtwegen (hoofd/neus holtes) weer lastig doen.

Soms valt het wel mee, maar laatste tijd vaak last van, en dan kan het met slechts een paar stutters helemaal mis zijn bij mij. Dingen zoals VR kan ik ook niet tegen, ben ik echt met enkele seconden helemaal ziek.

Dan te bedenken dat ik jaren geleden games als Descent gewoon uren lang kon spelen zonder problemen...(ruimte shooter waar je echt alle richtingen op kunt tollen, was toen een game waar menig persoon toen misselijk van werd en ik had toen nergens last van).

Moet ik m'n broer maar even door de map laten rijden zodat er weer een shadercache word aangemaakt, kan ik daarna wel weer bezig als de ergste stutters voorbij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Oppassen met patch 1.3 op dedicated servers.

Het vast zetten van pallets met riemen zorgt ervoor dat die pallets onzichtbaar worden. Je kunt bvb de pallet opnemen met een heftruck, ze is echter niet zichtbaar op de heftruck maar wel op de plaats waar je ze hebt vast gezet met riemen.

Heb je dit toch gedaan dan relog je best even, normaal zie je dan de juiste locatie van de pallet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Gisteren FS19 eens getest op GamePass (Xbox-X) en een half uurtje later FS22 gekocht. Na het spelen van Snowrunner & ETS is dit enorm leuk! Heb gisteren de tutorial gedaan op Elmscreek maar ga vanavond opnieuw starten vanaf nul zodat ik zelf enkele keuzes kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Zag 'm ook voorbij komen :)
Aan de ene kant wil ik graag spelen maar het verschil tussen PS4 en PS5 vind ik dermate groot dat ik gewoon even wacht tot ik een PS5 heb.
Ondertussen vermaak ik me wel met andere games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
vrachtwagen autoloader voor console beschikbaar door 82Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 07:57
nice

hoop nog steeds op een autoload trailer voor bomstammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BigX 580 is terug! :P

Leuke hakselaar uit FS2017, compleet verkloot in FS19 (overgezet van 17>19, en geluid en dergelijke verkloot, geen passende graspickup enz), en now it's back!

Had m'n twijfels een beetje, gezien de cheap-port van 17>19, en hoe ook in FS22 hakselaars een beetje een ondergeschoven kindje is, maar m'n broer heeft em vanmiddag even getest in de testmap en het viel mee in positieve zin.

Nog steeds wel wat issues dat het geluid niet is wat het hoort te zijn, maar ze lijken er wel meer moeite in te hebben gestoken dan de hakselaars die standaard met het spel meekomen.

Iets beter opstart geluid als je de hakselaar aanzet (niet meteen motor vol in de toeren), transmissie klinkt iets meer als een hydrostaat (denk dat ze het geluid van de Vervaet en Ploeger hebben geleend), en gelukkig passen er ook gewoon weer silagewagens achter (hebben ze helaas bij de Claas Jaguar niet gefixed met het overzetten van FS19 > 22).

Tuurlijk ook wel puntjes van kritiek, motor klinkt wat te licht (en niet zoals de BigX echt hoort maar ach), en ook hier niet het kenmerkende geluid van de hakselkooi / waaier (missen de anderen helaas ook allemaal, is echt kenmerkend voor bepaalde merken, nog meer dan het motorgeluid).

Al ga ik waarschijnlijk nog steeds als eerste voor de Fendt Katana als ik aan een hakselaar toe ben :+

Ook is dat geinige karretje van Lindner er weer. Had hem in de vorige game ook wel inzitten (Alpen expansion) alleen nooit aan toegekomen om te gebruiken. Is voor veel toepassingen ook wat te klein maar... lijkt zo leuk :P Al zou je in het transportbakje nog wel pallets of zakken seeds/fertilizer kunnen vervoeren.

Zit nu weer op een punt dat ik weer wat heb kunnen cashen (gewassen vaak wel een half jaar of 3 kwart jaar in de silo tot ein-de-lijk de prijzen acceptabel zijn), en dan heb je net weer genoeg om 1 ding aan te schaffen.
En dan tussen de leuke trekkers kijken, of misschien een BigM? extra veld? zoveel keuze :P

Maar, ik denk dat ik voor de BGA ga, kan ik vast beginnen met het aanmaken van slurry (digestate dan, komt ongeveer op het zelfde neer komt alleen niet uit een koe/varken) en daarna een van die leuke bemesters aanschaffen (Vervaet of de Ploeger).

Vind met slurry/digestate of vaste mest altijd wat leuker dan overal kunstmest op te gooien. Ja het gaat wat sneller met kunstmest maar... dat andere is gewoon leuker qua bezigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik mag mij ook melden in dit topic. Heb in FS19 ruim 500 uur zitten. Nu de eerste uurtjes gemaakt in FS22. Strategie de komende periode is zoveel mogelijk sparen om de producties op te starten. Stap één kippen, stap twee schapen en dan door naar de koeien. Leuk om weer een uitdaging te hebben.

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het gaat lekker op de Tweakers FS22 server. 3,5 jaar onderweg in game, en de boerderijen zijn als behoorlijk aan het groeien. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yrvDun4RE056wz0YiVe-UKYg8uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atYCElolEZtELCbTOQvznpJ3.jpg?f=fotoalbum_large

PS mocht je mee willen spelen, meld je dan aan op onze discord:
GoT Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een aantal van de Holmer machines is weer te downloaden (oa de Terrados bietenrooier, en Terravariant bemesters).

In voorgaande FS delen veel gebruikt (ook een beetje omdat het toen de enige zelfrijdende bemester was, en de enige rode bietenrooier :P ), dus nu ook maar weer gedownload ondanks dat er al wat meer keuze is bij die 2 categorieën machines.

De Terrados is een beetje luidruchtig, zelfde had ik met zo'n Manitou verrijker, maar voor de rest wel redelijk goed. Heb wel het idee dat ze er een klein beetje moeite in hebben gestoken ipv een cheap port (mocht ook wel, want eigenlijk was de Terrados alweer uit FS17, die toen wel cheap-ass over gezet is naar 19).
Dus dingen als textures zijn wel iets opgefrist (niet alles, maar voelt toch wat 'frisser' aan dan in FS19).

Geluid dus beetje luidruchtig, maar wel een beter geluid in de tranmissie dan de standaard machines in de game. Valt wel op dat ze dat bij meer van de later toegevoegde machines doen (sinds de introductie van de Vervaet trike). Heb je het idee dat je zware zelfrijder met hydrostatische aandrijving ook klinkt als een zware zelfrijder met een hydrostatische aandrijving :P

Minpuntje is wel als je stopt is het transmissie geluid abrupt weg, geen fade-out of hoe je het ook wil noemen zoals dat bij de meeste voertuigen wel is.

De Terravariant is er weer in 2 smaken. Een met een al opgebouwde mestcontainer (die kan ook niks anders dan bemesten) en een ander waar je zelf iets op kunt zetten (giertank, mest strooier, overlaadwagen).

Ook de Terravariant heeft iets opgefriste textures gekregen, geluid is bij beide wel goed (niet te luid, ook de mooie hydrostatische transmissie, en geen abrupte eindes aan de geluiden :P ).

De ene staat in de shop onder bemesters, de andere onder misc (ze zitten beide in 1 download pack dus daar hoef je ze niet apart op te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenuh87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik weet niet of het hier mag, maar:

Zijn er nog servers die een regelmatige speler kunnen gebruiken?
Ik speel op de xbox FS22.
Speel vaak met een maat van mij samen op een map, maar aangezien die niet altijd kan (logisch :9 )
Zou ik het misschien wel leuk vinden om een andere server te joinen zo nu en dan.

M.v.g Arnold

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er draait wel een Got server. Alleen gebruiken we daar ook een paar script mods, en een paar mods die niet op modhub staan. Dus daar kan je helaas niet op vanaf jou xbox.

We hadden cross play wel in het begin, maar er kwam niet echt iemand met een console dus zijn we daar op een bepaald moment van afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:46
Precision Farming is gereleased. *O* *O* Die miste ik toch wel enorm!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xerion is terug! >:) oh..ja... precision farming :P

Patch 1.4 uit met de Xerion erin... en... nog wat andere dingen.

Zonder gekheid, nieuwe patch, eigenlijk niet zo heel veel fixes/changes (ja wel wat, en ook dingen die niet in de patchnotes staan zoals een beetje overdreven implementatie van reverb geluid).

Denk dat het grotendeels noodzakelijk is/was voor de Precision Farming mod (ik gebruik het zelf niet, m'n broer is er al mee aan de slag).

Wel even opletten voor veelvuldige (script)mod gebruikers, dat er de nodige conflicten ontstaan met de nieuwe patch en dat je mogelijk eerst beter kunt wachten op updates (zag al wat topics voorbij komen dat met bepaalde mods je vast komt in het loadingscreen).

Uiteraard even de Xerion 5000 getest, en ding zit best goed in elkaar. Ook weer eigen geluiden (gelukkig, was ook een van de weinige trekkers die goed klonk in FS19). Veel trekkers in FS22 werken op het idee van FS17, waar je geluid veel hetzelfde is in bepaalde PK-ranges, maar de Xerion klinkt ook een beetje als een echte (voor zover mogelijk). Wel een beetje raar is de zeer beperkte banden keuze, je hebt gewone banden, of dubbele, of rupsen, maar geen brede banden optie of wielgewichten of iets dergelijks (en ook geen narrows, mocht je een 500PK monster willen gebruiken voor een sprayer :+ ).
Ook is die wat prijzig (een 70 of 80PK sterkere New Holland T9 is 40K euro goedkoper), maar dat mag de pret niet bederven... wil em maar wat graag hebben.

Wel weer een groot nadeel met een nieuwe patch (voor mij althans).... shadercache alwéér opnieuw aanmaken :r . Heb m'n broer maar even door de map laten rijden dat er zoveel mogelijk weer gecached is voordat ik weer bezig ga en binnen 2 minuten motion-sick ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Heb geen idee wat ze met het geluid hebben gedaan maar vaak tijdens het rijden klinkt het alsof je in een schuur bent. Erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hammie schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:14:
Heb geen idee wat ze met het geluid hebben gedaan maar vaak tijdens het rijden klinkt het alsof je in een schuur bent. Erg irritant.
Ja, dat is die nieuwe implementatie van reverb.

Idee is leuk, dat geluid weerkaatst van objecten, het is alleen iets te overdreven. Bij iedere lantaarnpaal, boompje, muurtje (van een brug) heb je dat effect al. En vooral door een dorpje rijden met lantaanpalen is het erg hinderlijk.

Het vervelende is, integenstelling tot veel andere games, heb je hier geen opties om reverb uit te zetten bij de sound opties...

---
Kwam er ook achter dat m'n Cutterfix mod ook niet meer werkt. Wel raar eigenlijk dat 1 patch zo veel invloed heeft op script based mods dat die plots niet meer goed werken (sommige complexe scripts misschien nog voor te stellen... maar zoiets simpels als Cutterfix? ).

Dus tja, beetje mixed feelings met deze patch. Vooral het geluid is een beetje een domper (omdat ze dat zoveel beter hadden gedaan dan in FS19... en dan doen ze dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 22:36
Merk toch wel wat bugs met Mods zoals @Nemesizz al vermelde.

Ik gebruik bv Power Tools voor testen van bepaalde dingen(en het af en toe cheaten van geld). Die werkt niet meer. Ook heb ik Autoload mods, deze werken ook allemaal niet meer(ben een ramp met het opladen van balen). Dus ik hoop dat ze hier snel een patch/update voor maken.

Voor de rest vind ik Precision Farming wel weer heerlijk. Nog wel even wennen aan bepaalde dingen, maar het speelt leuk weg.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:36:
Merk toch wel wat bugs met Mods zoals @Nemesizz al vermelde.

Ik gebruik bv Power Tools voor testen van bepaalde dingen(en het af en toe cheaten van geld). Die werkt niet meer. Ook heb ik Autoload mods, deze werken ook allemaal niet meer(ben een ramp met het opladen van balen). Dus ik hoop dat ze hier snel een patch/update voor maken.

Voor de rest vind ik Precision Farming wel weer heerlijk. Nog wel even wennen aan bepaalde dingen, maar het speelt leuk weg.
Zou vandaag een hotfix moeten komen. Volgens mij werken de meeste script-based mods niet meer sinds 1.4 .
Bij m'n broer werkt de GPS mod bijvoorbeeld ook niet meer.

Hopelijk fixen ze de reverb ook, maar we zullen zien.

offtopic:
kan ik wéér nieuwe shadercache aanmaken.... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Nemesizz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:55:
[...]

Zou vandaag een hotfix moeten komen. Volgens mij werken de meeste script-based mods niet meer sinds 1.4 .
Bij m'n broer werkt de GPS mod bijvoorbeeld ook niet meer.

Hopelijk fixen ze de reverb ook, maar we zullen zien.

offtopic:
Ik heb net een hotfix gehad, maar helaas werkt het nog niet. Denk dat de mod een update nodig heeft.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Kloever schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:59:
[...]

Ik heb net een hotfix gehad, maar helaas werkt het nog niet. Denk dat de mod een update nodig heeft.
Gps werkt gewoon bij mij, alleen geen ingestelde knoppen bij de mod. Na toewijzing weer vrolijk verder. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Hammie op 21-04-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nemesizz schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:55:
[...]

offtopic:
Misschien handig om een Autodrive route te maken voor dit. Lijkt mij in jou geval wel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door DaKluit op 21-04-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Heb inmiddels een bug report ingestuurd. Alles lijkt te werken behalve de Autoloaders en PowerTools. Die laatste is jammer maar die Autoloaders mis ik toch wel.

Offtopic, wat is een shadercache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:40:
[...]

Gps werkt gewoon bij mij, alleen geen ingestelde knoppen bij de mod. Na toewijzing weer vrolijk verder. _/-\o_
Ja dat deed m'n broer ook, en na restart zijn de keybindings weer weg (en van precision farming ook meende ik).

Cutterfix werkt niet eens met keybindings of wat dan ook, vind het dan ook raar dat die niet wil werken (geeft geen errors of wat dan ook bij laden, doet alleen niks meer).

@DaKluit Ik laat m'n broer even bij mij door de map rijden werkt ook ;)

@Kloever Shadercache word aangemaakt zodat de game niet iedere keer constant shaders opnieuw hoeft te berekenen. Dus een keer berekenen, die gegevens opslaan in een file, en de volgende keer weet de GPU dus de uitkomst al en hoeft die de shaders niet opnieuw te berekenen waardoor de game over het algemeen beter presteert. Echter, als je de settings aanpast, moet die wel weer opnieuw de shaders berekenen (als je bijvoorbeeld grafische settings aanpast, of een andere videokaart installeert... of een patch van de game installeerd).

Meer games gebruiken dat soort cache-files wel, maar bij de meeste valt het helemaal niet op dat ze worden aangemaakt. Bij Farming Simulator helaas wel nadrukkelijk (wat ik overigens raar vind, gezien de file eigenlijk niet zo groot is, dus met een SSD zou je het niet eens moeten merken dat er een file word aangemaakt/bewerkt ). Dit was bij voorgaande delen ook altijd al een 'dingetje' , vind alleen de framedrops in FS22 wat erger dan de oudere delen (maarja, die waren grafisch dan ook weer wat minder).

Resolutie zal waarschijnlijk ook wel uitmaken, ik draai de game in 2160P, mogelijk dat het minder nadrukkelijk aanwezig is op lagere resoluties.

Het probleem wat ik er dus mee heb, is dat ik vrij snel motion sick word van die enorme framedrops die het aanmaken van de cache veroorzaakt. Heb de laatste jaren steeds vaker en sneller last van motion sickness.

Maar gezien de hotfix (voor mij) niks lijkt te fixen... denk dat ik em maar laat schieten en gewoon bij 1.4 blijf tot de volgende patch (of hotfix, met iets dat voor mij wat fixed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Ah....Ben er achter. Alle keybindings zijn weg...Fijn. Kost me weer een tijd om alles in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Ja en die zijn de volgende keer weer weg. Elk potje kan ik de keybindings van de mods weer bij langs. De basegame blijven er wel netjes in staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tip voor bij een volgende update:maak een backup van je keybindings voordat je update.

En dan na de update de nieuwe key config file openen en even checken welke gegevens je bij je oude file moet aanpassen. Scheelt wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren maar een mod gedownload die wat doet aan de paint en repair kosten. De snelheid waarmee de verf van je machines vliegt en de absurde kosten om het te fixen plus het snelle slijten van machines (met bijbehorende kosten) was dusdanig hoog dat het eigenlijk niet leuk meer is.

Vooral de verfstaat, bijna al m'n machines waren al kaal, verfstaat 0,0 en soms echt al met 0,6 uur op de teller! (m'n Dominator was met 0,6 uur kaal), BigM is ook al over de helft van z'n verf heen met krap 2 uur op de teller.

En respray kosten zijn echt absurd hoog, zo moet ik met de normale game settings 'even' 39K euro aftikken om m'n trekker (Claas Axion) te resprayen... om na een paar uur weer kaal te zijn.

Nu dus een mod gedownload waar je kunt kiezen hoe snel machines slijten, kosten van repairs, en hoe snel verf slijt en kost. Misschien beetje een 'cheat' mod, maar aan de andere kant, 1000 euro repairs na het omwoelen van een veldje van 1,5 hectare is gewoon idioot duur, en dan nog een voor 25K verf kosten na 4 uur ofzo.

Dus nu gewoon slijtage en repairs op 50% gezet, en paint wear en costs op 25% gezet, zodat de kosten iets behapbaarder zijn, en de machine dus niet met 2 of 4 uur alweer kaal is.

Zo kostte het verven van m'n Lexion nog steeds 25K (erg duur), maar als je volle mep had moeten betalen had het meer als 100K gekost!

Ze hadden die optie gewoon meteen in de game moeten stoppen. Dingen als fuel usage kun je wel instellen, maar slijtage en/of kosten niet, en die zijn gewoon absurd hoog (vooral verf).

Mod is wel wat lastig te vinden, moest de search functie gebruiken en dan 'repair' zoeken. Kon hem bij gameplay en dergelijke niet vinden.

Dus voor iedereen die ook een hekel heeft al kale machines maar geen zin heeft om tonnen uit te geven aan verf, die mod is een aanrader (patch 1.4.1 is helaas wel een vereiste, anders krijg je errors in de log).

Eigenlijk nog een fortuin kwijt aan repairs en verf gisteren, maar dat kwam ook omdat alle machines kaler dan kaal waren qua verfstaat , denk dat ik wel 50 of 75K heb uitgegeven om m'n machines te verven (en dan liet ik cultivators en dergelijke nog achterwege), maar anders was ik 25K tot 100K pér machine kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
DaKluit schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 01:36:
Tip voor bij een volgende update:maak een backup van je keybindings voordat je update.

En dan na de update de nieuwe key config file openen en even checken welke gegevens je bij je oude file moet aanpassen. Scheelt wat werk.
Waar vind je de keybindings? Begint nu namelijk irritant te worden. Bij elke nieuwe mod wat ik activeer moet ik de bindings opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Kloever schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:17:
[...]

Waar vind je de keybindings? Begint nu namelijk irritant te worden. Bij elke nieuwe mod wat ik activeer moet ik de bindings opnieuw instellen.
Yep elke keer weer, super irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kloever schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:17:
[...]

(van uitgaande dat je het op Windows draait)
User > Documenten > My Games > Farming Simulator 22 en in die map staat ergens 'inputbindings.xml' daar komen ook je keybindings in van mods zoals GPS en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenuh87
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-05-2022
DaKluit schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:31:
Er draait wel een Got server. Alleen gebruiken we daar ook een paar script mods, en een paar mods die niet op modhub staan. Dus daar kan je helaas niet op vanaf jou xbox.

We hadden cross play wel in het begin, maar er kwam niet echt iemand met een console dus zijn we daar op een bepaald moment van afgestapt.
Heb nu ook de mogelijkheid om via mijn laptop Fs22 te spelen!
is het nog mogelijk om aan te sluiten op de server!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:21
FS22 is raar...
Van de een op de andere dag weigert FS22 mijn pedalen te herkennen...
Gisteravond nog gespeeld, maar vanmorgen weer aangeslingerd en niks meer...
In windows wordt het prima herkend alsmede een andere race sim.

Inputbindings xml file al verwijderd, die komt echt magisch weer tevoorschijn als ik FS22 weer opstart...

Iemand een idee?

#Edit... Blijkbaar vind FS22 het van de een op de andere dag dat ik teveel USB controllers had aangesloten..
Eentje afgekoppeld (die ik voor FS22 niet nodig heb) en tadaaa, de pedalen doen het weer.. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door MTFDarkEagle op 01-05-2022 11:38 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koenuh87 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Heb nu ook de mogelijkheid om via mijn laptop Fs22 te spelen!
is het nog mogelijk om aan te sluiten op de server!? :D
Natuurlijk. We zijn op het moment bezig om te kijken naar een nieuwe map. Maar je bent sowieso welkom :)
https://discord.gg/Fju5ZzqsNe

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:20:
FS22 is raar...
Van de een op de andere dag weigert FS22 mijn pedalen te herkennen...
Gisteravond nog gespeeld, maar vanmorgen weer aangeslingerd en niks meer...
In windows wordt het prima herkend alsmede een andere race sim.

Inputbindings xml file al verwijderd, die komt echt magisch weer tevoorschijn als ik FS22 weer opstart...

Iemand een idee?

#Edit... Blijkbaar vind FS22 het van de een op de andere dag dat ik teveel USB controllers had aangesloten..
Eentje afgekoppeld (die ik voor FS22 niet nodig heb) en tadaaa, de pedalen doen het weer.. 8)7
Ik zie op reddit ook veel issues met de keybindings voorbij komen. Schijnbaar is er bij de laatste update een bug bijgekomen waarbij handmatig ingestelde keybindings gereset worden wanneer je sommige mods installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 16:18
DaKluit schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:49:
[...]

Ik zie op reddit ook veel issues met de keybindings voorbij komen. Schijnbaar is er bij de laatste update een bug bijgekomen waarbij handmatig ingestelde keybindings gereset worden wanneer je sommige mods installeert.
Ik merk dat bij 1.3 ook al. Dat sommige keybindings iedere keer opnieuw ingesteld moeten worden. vooral heb ik het gemerkt bij de autoload mod...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een mod download (en dus installeert), eerst de game afsluiten en dan weer opnieuw starten, als het goed is blijven de keybindings dan wel staan (tenminste, GPS en Precision Farming keybinds blijven dan wel bij m'n broer).

Als je mod download en meteen een game load gaat het mis, dan zijn de keybinds allemaal weer weg.

Had vanmiddag even gekeken (m'n broer wilde even een paar nieuwe mods testen), keek dus eerst bij keybindings, stond alles nog in, installeerde een paar voertuigen (uit de modhub), keek toen weer bij keybindings (dus nog niet eens een game geload) en keybinds waren weg (voor GPS en dergelijke), game afgesloten en weer gestart en de keybinds waren er weer.

Misschien dat het bij andere mods met keybinds ook werkt, even game afsluiten en opnieuw starten na het downloaden van nieuwe mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTallErne
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Keybindings zijn regelmatig weg, gewoon na opnieuw starten game... ook zonder installeren van nieuwe mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 08:57
LongTallErne schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:15:
Keybindings zijn regelmatig weg, gewoon na opnieuw starten game... ook zonder installeren van nieuwe mods.
Probeer een kopie te bewaren van je inputbindings.xml met de correcte bindings. Als het weer eens verkeerd staat dan de game afsluiten. Originele xml verwijderen en dan je kopie er voor terug zetten. Wil ook wel helpen om dan de xml even op read only te zetten.

Weet iemand toevallig of er een mod oid is om je map op een tweede scherm te laten zien? Nu de map weer live updates doet lijkt zo iets me verrekte handig.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er iets zou zijn, waarbij dit mogelijk is dan zou dat SimDashboard zijn. Maar ik geloof niet dat die functie daar in zit. Zat er in FS19 ook niet in geloof ik. Dus ik twijfel of dit überhaupt mogelijk is met de game engine.

Maar zou wel een mooie feature zijn.
AtlAntA schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 07:46:
[...]

Probeer een kopie te bewaren van je inputbindings.xml met de correcte bindings. Als het weer eens verkeerd staat dan de game afsluiten. Originele xml verwijderen en dan je kopie er voor terug zetten. Wil ook wel helpen om dan de xml even op read only te zetten.

Weet iemand toevallig of er een mod oid is om je map op een tweede scherm te laten zien? Nu de map weer live updates doet lijkt zo iets me verrekte handig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In deze moeilijke tijden van alsmaar stijgende prijzen heeft de overheid besloten om de boeren van Niedersachsen een steuntje in de rug te geven. De overheid hoopt hiermee dat meer mensen zich aanmelden om boer te worden, en door de verhoogde productie de stijging van de voedselprijzen te kunnen stoppen. Dus kom vandaag nog naar Niedersachsen, en krijg 1 miljoen extra van de overheid om je boerderij op te starten.
https://discord.gg/QjK6WC69
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wu8ZcXU9UvNMg5Uu7iiB33jbzsQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BHr1vS9ncT1DbTxfk6smpjlp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KsYFYaN8uAJtX0OH57EfHRJX6I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EDg3MOLjWae0AVCdQm2i97NL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfykZ30x0M8K4oH3cRTwsLgeFns=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SBaiBIogV4CDAkH9iHoExKl0.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fx1pQEac3ueoRq0-9Bnok2JK30I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C4UPyVcn0GC8BBDySHJ9oDfC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isYN7SgjXV_eFULTBy8-wB6NZR4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/f4mq1mZNYRI7JKqAc3GA5Pgq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0QYTCYnwSYG9fc_zFxcdGPvtb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/G4vCUwyKP06aMYKq9SesmIer.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34
Luitjes, hier zitten vast meer ervaren farm simmers dan ik.

Ik ben begonnen in Elmcreek op de makkelijkste stand en ik ben wheat aan het verbouwen.

Wat is de volgende logische stap na wheat?

- Investeren in meer land?
- Investeren in betere machines?
- Andere gewassen gaan verbouwen?
- Dieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als het puur om geld gaat: meer land

De basisgewassen (tarwe, sorghum, soja etc) leveren allen (ongeveer) evenveel op. Zonnebloem en Mais levert meer op, maar dan moet je eerst weer investeren in extra tools.

Gras (hooi / silage) levert nog wel het meeste geld op

Alle andere gewassen (katoen, aardappel, suikerbiet, druif, olijf, suikerriet) vereisen behoorlijke investeringen voordat je deze kunt planten en oogsten, omdat je speciale machines nodig hebt.

Dieren vereist ook een investering en schaalgrootte voordat het zich een beetje terugverdiend.

Ik zou zeggen, doe gewoon wat je leuk vindt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 10:50
flugelisoke schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:36:
Luitjes, hier zitten vast meer ervaren farm simmers dan ik.

Ik ben begonnen in Elmcreek op de makkelijkste stand en ik ben wheat aan het verbouwen.

Wat is de volgende logische stap na wheat?

- Investeren in meer land?
- Investeren in betere machines?
- Andere gewassen gaan verbouwen?
- Dieren?
Ik begin altijd met het verbouwen van soja. Als je nu al tarwe kunt oogsten heb je geen nieuwe apparatuur nodig. Soja levert je redelijk veel op. Wanneer ik dieren erbij pak zorg ik dat ik een veld erbij heb voor gras en dan begin ik met de schapen

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik heb de grootse koeienstal die er is (240 stuks) gebouwd op Haut-beyleron maar nu raak ik die melk nergens kwijt. De bakkerij wil maar een paar liter kopen en de melkfabriek wil ook maar een paar liter hebben per maand. Kan ik al mijn melk wel kwijt als ik 1 van die productie gebouwen koop? Of moet ik dan meerdere gebouwen kopen/plaatsen die melk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
AtlAntA schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:37:
Ik heb de grootse koeienstal die er is (240 stuks) gebouwd op Haut-beyleron maar nu raak ik die melk nergens kwijt. De bakkerij wil maar een paar liter kopen en de melkfabriek wil ook maar een paar liter hebben per maand. Kan ik al mijn melk wel kwijt als ik 1 van die productie gebouwen koop? Of moet ik dan meerdere gebouwen kopen/plaatsen die melk gebruiken?
Wat is een paar liter? :P

Productiepunten zitten op een bepaald moment inderdaad vol en verwerken meestal redelijk traag. Je kunt zelf een extra melkfabriek plaatsen maar die kan ook maar X aantal liter per maand hebben.
Of eventueel een (mod) verkooppunt die ook melk koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door diknmuis op 17-05-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
diknmuis schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:01:
[...]

Wat is een paar liter? :P

Productiepunten zitten op een bepaald moment inderdaad vol en verwerken meestal redelijk traag. Je kunt zelf een extra melkfabriek plaatsen maar die kan ook maar X aantal liter per maand hebben.
Of eventueel een (mod) verkooppunt die ook melk koopt.
De exacte cijfers heb ik niet maar het heeft me meer dan 3 maanden gekost om 15000 liter kwijt te raken. Ik heb nu inderdaad een mod (wholesale selling point) ergens op een geloofwaardige plek gezet die niet te ver weg is. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hammie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Superkiwi Las je berichtje in PS5 levertijden topic, gefeliciteerd met je PS5, kun je ein-de-lijk aan FS22 beginnen :P

(ik plaats het maar hier, PS5 levertijden topic word héél streng gemodereerd)

----
Meer ontopic:

Zag wat dingen over de Kubota DLC. En moet zeggen, sinds lange tijd een DLC waar ik eigenlijk toch wel interesse in heb. Paar trekkers erbij en wat ander spul, al missen de bekende compact-tractors weer wel (is Kubota denk ik iets bekender mee in deze regionen, de grotere landbouw trekkers van hun zie je helaas niet vaak). Zit wel een smalspoor bij maar dat is net weer wat anders dan een compact (maar goed, wat kun je ook met een 50PK trekker in Farming Simulator? :P ).

Wat me eigenlijk wel opvalt sinds patch... 1.4 denk ik, dat ik het gevoel heb dat trekkers en machines slapper zijn geworden. Je merkt gewoon dat ze moeilijker op snelheid komen en dergelijke, en met heuveltjes dat de snelheid behoorlijk inkakt.

Beste kon ik het merken in Erlengrat, gras stuk achter de boerderij, beetje heuvelachtig.
Had eerst een 245PK Deutz (met...beetje zware tripplemaaier) die kon met moeite de heuvel op maar het ging (ong 9 tot 12 KM/h). Later een wat zwaardere Axion die ruim in de PK's zat en ging beter (ook hooguit 16KM/h). Nu heb ik een tijdje weer een BigM (450PK), en in FS19 geen schijntje pijn op die heuvels en nu plots kruipt dat ding de heuvel op (ook weer 12 tot 16 KM/h).

Ook trekkers met lege trailers hebben best veel moeite heuveltjes op te komen, wat ik vrij zeker weet dat dat eerst niet was. Zelfs m'n 500PK Fendt 1050 met slechts een 40kuub trailer komt niet makkelijk op snelheid (in FS19 had ik vaak een 50kuub of grotere trailer).

De Fendt heb ik eigenlijk te kort gehad / net aangeschaft rond die patch 1.4 , dus is vergelijken wat moeilijker. Maar bij meerdere voertuigen heb ik wel het gevoel dat ze slapper zijn geworden dan voor de patch (en repairs buiten beschouwing gelaten, dingen zijn nog niet versleten en BigM heeft nog geen 4 uur op de teller volgens mij).

*edit*
Zie nu pas de post van @Hammie over de Kubota dlc... glad overheen gekeken...ooops :o

[ Voor 2% gewijzigd door Nemesizz op 18-05-2022 20:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Nemesizz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:38:
@Superkiwi Las je berichtje in PS5 levertijden topic, gefeliciteerd met je PS5, kun je ein-de-lijk aan FS22 beginnen :P
Dat werd potdikkie tijd ook! De game ligt al sinds launch te wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job2135423
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09-06-2022
He jongens.
ik heb er last van dat als ik een fabriek koop bijvoorbeeld de spinnerij dat ik er geen wol heen kan brengen. ik rij de hele tijd over het platformpje heen waar je ze heen moet brengen of haal ze van de aanhanger af maar ze accepteren het gewoon niet. weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen want ik vind het spel zo niet leuk meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job2135423 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:46:
He jongens.
ik heb er last van dat als ik een fabriek koop bijvoorbeeld de spinnerij dat ik er geen wol heen kan brengen. ik rij de hele tijd over het platformpje heen waar je ze heen moet brengen of haal ze van de aanhanger af maar ze accepteren het gewoon niet. weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen want ik vind het spel zo niet leuk meer
Met production chains (zoals de Spinnery, Bakery, enz) zit een limiet aan wat ze per dag kunnen verwerken. Ook moet de production chain aan staan om iets te kunnen verwerken (standaard staat alles op aan, tenzij je het dus ergens een keer uit hebt gezet).

Probleem is wel (vind ik) dat er vaak maar bar weinig goederen worden geaccepteerd, en dat het erg lang duurt voordat het verwerkt is (waardoor je niet vaak je wol, melk, graan kwijt kan bij die betreffende sell point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job2135423
  • Registratie: Mei 2022
jamaar ik heb de spinnerij aan staan en er zit nog geen stof in en alsnog nemen ze niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job2135423 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:13:
jamaar ik heb de spinnerij aan staan en er zit nog geen stof in en alsnog nemen ze niks aan
Misschien even je mods controleren. Paar pagina's terug was ook iemand die plots geen spullen meer kon verkopen bij sell-points, bleek door een mod te komen.

Sommige mods zijn ook een beetje 'kapot' sinds patch 1.4 (kijken of ze updates hebben, of tijdelijk uitschakelen tot de boel gefixed is, is vooral bij script-based mods een dingetje).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 29-06 16:20

spacy

+++

Vandaag een duur lesje geleerd.
Ik verbaasde mij over de lage opbrengst na 3 velden suikerbieten geoogst te hebben met een 2e hands flink versleten Ropa... Tja ik speelde op 'hard'en dacht wat geld uit te kunnen sparen.

Dus even gezocht op youtube of er anderen testen hebben gedaan met de opbrengst/yield i.c.m. verschillende damage levels.

De testen die ik gezien heb waren met normale oogstmachines en graangewassen, maar het komt ongeveer hier op neer:

Is de reparatiestaat van je machine 100%, oftewel zo goed als nieuw, dan is je yield gewoon 100%, dit geldt ook voor een machine staat van 75%, dus ook een beetje slijtage is nog geen penalty op je opbrengst.

Maar is je machine 50%, dan heb je een verlies van je oogst te accepteren van ongeveer 12%.
Bij een reparatiestaat van 25% heb je al ongeveer 25% opbrengst verlies.
En wanneer je machine van ellende uit elkaar valt, lees 0%, dan laat ie ook een hoop oogst liggen en heb je 40% minder opbrengst.
Ik weet niet of deze percentages ook voor suikerbieten en de Ropa gelden, maar gezien het stuk oogst dat ik had verwacht denk ik het wel.

Reparen loont dus toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe patch is er! Maar voor degene die hopen dat keybinds gefixed zijn, jammer en helaas, dat komt pas bij patch 1.6 volgens Giants (had ergens een keer gereageerd op het forum, dat er inderdaad een bug was met de Modhub die keybindings wiste).

Dus, hou een back-up van je keybindings nog bij de hand.

---
Blijkbaar was FollowMe er ook weer, helemaal gemist dat die uit was gekomen voor FS22.
M'n broer heeft em even snel getest, en werkt weer mooi. Grotendeels gewoon dezelfde settings en keybinds, dus kan gewoon weer aan de slag.

Mod is wel vanaf scratch weer opgebouwd, geen cheap-port, en de follower volgt ook beter dan is FS19 (als je daar een bocht omging, ging die stilstaan, moest die weer op gang komen, enz, hier volgt die weer een stuk vlotter).

Kan ik eindelijk weer hakselen! (ja, met een trailer achter de hakselaar kon het wel, maar is niet zo leuk dan met een trekker naast je rijden). ....moet alleen nog even sparen om zo'n ding aan te kunnen schaffen :+ .

*EDIT*
Even wat meer getest met FollowMe, helemaal vrij van glitches is het niet. Bepaalde functies missen (de 'hold' functie, dat de worker wacht totdat je weer 'unhold' ) de aansturing van de worker is niet altijd even duidelijk (kreeg in de vorige delen dan even te zien wat er veranderde, bijvoorbeeld distance en offset, nu zie ik soms niet wat ik instel bij de worker).
En achteruit rijden kon een worker nooit, nu ook niet, maar bij FS17 en FS19 bleef die dan staan, totdat je er weer voorbij ging, nu probeert de worker met man en macht te draaien om toch weer naast je te komen...met gevolg dat die vast komt in hekken, bomen en allerlei andere obstakels.

Helemaal goed is het dus nog niet, maar hopelijk tegen de tijd dat ik geld heb voor een hakselaar dat het dan gefixed is :P (en met het tempo en prijzen van gewassen...kan dat nog wel even duren).

[ Voor 30% gewijzigd door Nemesizz op 24-05-2022 18:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:42
Iemand al druk bezig op de moeder de alles moeders qua mappen?

Hof Bergmann https://www.lsfarming-mod...se/file/178-hof-bergmann/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nemesizz schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:52:
Nieuwe patch is er! Maar voor degene die hopen dat keybinds gefixed zijn, jammer en helaas, dat komt pas bij patch 1.6 volgens Giants (had ergens een keer gereageerd op het forum, dat er inderdaad een bug was met de Modhub die keybindings wiste).

Dus, hou een back-up van je keybindings nog bij de hand.
Nog nieuwe bugs erbij gekomen? Aangezien Giants daar best goed in is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
spacy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:21:
Vandaag een duur lesje geleerd.
Ik verbaasde mij over de lage opbrengst na 3 velden suikerbieten geoogst te hebben met een 2e hands flink versleten Ropa... Tja ik speelde op 'hard'en dacht wat geld uit te kunnen sparen.

Dus even gezocht op youtube of er anderen testen hebben gedaan met de opbrengst/yield i.c.m. verschillende damage levels.

De testen die ik gezien heb waren met normale oogstmachines en graangewassen, maar het komt ongeveer hier op neer:

Is de reparatiestaat van je machine 100%, oftewel zo goed als nieuw, dan is je yield gewoon 100%, dit geldt ook voor een machine staat van 75%, dus ook een beetje slijtage is nog geen penalty op je opbrengst.

Maar is je machine 50%, dan heb je een verlies van je oogst te accepteren van ongeveer 12%.
Bij een reparatiestaat van 25% heb je al ongeveer 25% opbrengst verlies.
En wanneer je machine van ellende uit elkaar valt, lees 0%, dan laat ie ook een hoop oogst liggen en heb je 40% minder opbrengst.
Ik weet niet of deze percentages ook voor suikerbieten en de Ropa gelden, maar gezien het stuk oogst dat ik had verwacht denk ik het wel.

Reparen loont dus toch.
Vraag me af of alles ook sneller slijt als er meer uren op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaKluit schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:23:
[...]

Nog nieuwe bugs erbij gekomen? Aangezien Giants daar best goed in is. ;)
Nog niet meteen opgevallen nee (gelukkig). Maar klopt wel wat je zegt, de quality control van patches was nou niet om over naar huis te schrijven.

@AtlAntA Volgens mij wel, hoe meer uren hoe sneller de slijtage, tot 50 uur en daarna gaat het niet sneller meer.

Eerder in de game had een 2e hands machine nog als voordeel dat de repaircosts afhankelijk waren van de aanschafwaarde, dus een 2e hands machine was altijd goedkoper te repairen dan een nieuwe. Echter is dat in een latere patch al vrij snel gefixed zodat de repaircosts afhankelijk waren van die originele nieuwprijs, waardoor die 2e hands machines ineens fors duurder werden in repairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

AtlAntA schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:06:
[...]

Vraag me af of alles ook sneller slijt als er meer uren op staan.
Geen idee, al vermoed ik nog wel een verband met de staat van de verflaag. En heb ik ook het idee dat een versleten machine meer brandstof verbruikt, maar die test moet ik nog een keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZIjn er hier nog mensen actief met bosbouw?

Ik probeer wat omgevallen bomen op te ruimen met een forwarder, in dit geval een Lizard 560 (mod) omdat die het goedkoopst was. Maar het ding werkt echt ruk. Stammen glibberen uit de grijper alsof ik op de kermis bij de grijpautomaat sta. De dunste stammen wil ie nog wel pakken maar de meesten glijden er uit of pakt ie niet eens goed vanwege de diameter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dvjydKhORIiGxUaGWQkk1NMmfI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yJazoKogJ3othHwR8D4vlazx.jpg?f=user_large

Werken de grotere/duurdere forwarders beter of kan ik maar beter alles in de houtversnipperaar drukken? :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zelf doe niet zo graag aan bosbouw, en eigenlijk ook weinig mee gedaan sinds FS17 (for obvious reasons).
Wel af en toe wat klooien op de testmap, voor als ik toch een keer een enkel boom wil weg werken wat dan het beste werkt voordat ik veel geld tegen aangooi met machines kopen/huren.

Die grijpers zijn denk ik ook bedoeld voor de dunnere bomen (dennenbomen) en niet de wat dikkere bomen.
Als de stammen wat te dik zijn gaan ze inderdaad glibberen.

Dikkere bomen kun je volgens mij oppakken met een shovel met zo'n grote grijper, maar ook daar zitten wel beperkingen aan wat kan qua dikte.

De physics kunnen overigens soms ook per patch verschillen (dus bomen oppakken, balen, pallets, enz). Merk zelf bij balen dat de ene keer pak je spul makkelijk op, blijft mooi liggen, en andere keer (na een patch bijv) reageren ze als lege kartonnen dozen en stuiteren zo weer in het rond.

[ Voor 11% gewijzigd door Nemesizz op 28-05-2022 12:29 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nog eens geprobeerd met een grotere Ponsse en met die grijper ging het wel. Nog steeds wel iets buggy maar ik ben tenminste van mijn stammen af. En inderdaad, de volgende keer huur ik gewoon een grote versnipperaar en los ik het op met de wiellader. Of ik schuif het hele spul in een hoek waar ik er geen last van heb :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMarky schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:37:
Ik heb het nog eens geprobeerd met een grotere Ponsse en met die grijper ging het wel. Nog steeds wel iets buggy maar ik ben tenminste van mijn stammen af. En inderdaad, de volgende keer huur ik gewoon een grote versnipperaar en los ik het op met de wiellader. Of ik schuif het hele spul in een hoek waar ik er geen last van heb :+
Er zijn ook auto load hout trailers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soms gaat het niet om brandstofverbruik of dat de AI helpers al-dan-niet goed met de versnellingsbak overweg kunnen. Soms wil je gewoon BRAAAAAP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDb99uvaxarEHFTTPLZDofnqXvU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uQEBHuUs3QOlyn5wyuxSoOvh.jpg?f=user_large

Donders wat een geluid maakt dat ding.

DaKluit schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:06:
[...]

Er zijn ook auto load hout trailers ;)
Ja cheaten kan inderdaad altijd nog :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
MadMarky schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:45:
Soms gaat het niet om brandstofverbruik of dat de AI helpers al-dan-niet goed met de versnellingsbak overweg kunnen. Soms wil je gewoon BRAAAAAP

[Afbeelding]

Donders wat een geluid maakt dat ding.

[...]

Ja cheaten kan inderdaad altijd nog :+
Toffe trekker maar moet eerlijk bekennen dat na een tijdje dat lawaai wat dat ding maakt toch wel wat begint te irriteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
De Hof Bergmann map is wel erg tof. De map is zo uitgebreid met gelijk veel bezittingen dat je niet goed weet waar te beginnen. De video bekijken is een aanrader. En fietsen maar. ;)

https://farmingsimulator22mods.com/hof-bergmann-v1-0-fs22/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRcwzECFuUAkQao7yvhMORYYE3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W8GKUb2X6LwveEHxYPVSh1Sk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kun je ergens de reparatie (kosten) disablen ?
Heb het spel net, en wil eigenlijk gewoon wat relaxed farmen., maar merk dat de reparatie kosten bijna alle winst weer wegsijpelen, en daarnaast vind ik heel de mechaniek gewoon iritant.

daarnaast echt verbazend hoe slecht de physics na 5 versies nog steeds is, 20ton trailers die al omvallen als ze een miniscuul hobbeltje tegenkomen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

heuveltje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:45:
Heb het spel net, en wil eigenlijk gewoon wat relaxed farmen., maar merk dat de reparatie kosten bijna alle winst weer wegsijpelen, en daarnaast vind ik heel de mechaniek gewoon iritant.

daarnaast echt verbazend hoe slecht de physics na 5 versies nog steeds is, 20ton trailers die al omvallen als ze een miniscuul hobbeltje tegenkomen.
Ja het is idioot snel dat de machines minder worden, vooral de verflaag.
Ik weet niet of je ze kunt disablen, wat ik zelf doe is met een paar extra windmolens/ en onnepanelen een soort constante inkomstenbron hebben waarme ik dit kan betalen.
Als je de mogelijkheid hebt voor mods is er volgens mij wel een oplossing te vinden die je dit beter laat configureren, maar je hebt gelijk dat een dergelijke instelling gewoon in het spel zelf zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heuveltje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:45:

Is een mod voor... (even spieken in m'n modmap... 'configure maintenance' heet ie). Is te vinden in de mobhub.
Dan krijg je extra opties bij de ingame opties (in je menu als je in je game zelf zit) waar je dan percentages kan instellen.

Helemaal repairs/paint uitzetten kan niet, maar je kan de kosten en slijtage snelheid wel verlagen tot 25% van 'normaal' (ik vind ook dat machines en vooral verf abnormaal snel slijten, sommige machines zijn met 2 uur al kaal en kun 15 tot 25K euro uittrekken voor een nieuw laagje verf 8)7 ).

Zelf heb ik nu verfslijtage op 25% , verf kosten 25%, en gewoon onderhoud en kosten nog op 50%.
En dan kun je best lang met een machine doen zonder dat die ieder uur kapot is of alle verf kwijt is.

Oudere machines (dus bijvoorbeeld 2e hands aangeschafte) slijten wel sneller, tot 50 uur daarna gaat het niet sneller meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-06 18:47
FS22 is trouwens nu ook beschikbaar onder XB Game Pass. Dus voor console gamers die (zoals ik) toch wat mods missen, kan je alsnog ook op PC spelen. Enige nadeel is dat er geen sync is van je saves dus je zal dan echt opnieuw moeten beginnen op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nemesizz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Zelf heb ik nu verfslijtage op 25% , verf kosten 25%, en gewoon onderhoud en kosten nog op 50%.
En dan kun je best lang met een machine doen zonder dat die ieder uur kapot is of alle verf kwijt is.
Ik kan vreemd genoeg de mod niet vinden in de ingame mod portal.
maar wel op een 3rd party website :? https://farmingsimulator2...arming-simulator-22-mods/

Maar lijkt te werken, dus bedankt !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 08:40

Oxigeon

En zo is dat!

Na een hele tijd niet meer op de ps5 gespeeld te hebben wil ik weer eens gaan beginnen. Zijn er nog must have mods welke jullie geinstaleerd hebben of spelen jullie allemaal vanilla?

Ik neem aan dat achievements bij het gebruik van mods compleet uitgeschakeld worden?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oxigeon schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:18:
Ik neem aan dat achievements bij het gebruik van mods compleet uitgeschakeld worden?
Bij Farming Simulator 19 zaten mods de trophies niet in de weg, ik ga ervan uit dat het in 22 weer zo is.
Nog niet kunnen testen omdat de game nog steeds in het plastiek zit :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 08:40

Oxigeon

En zo is dat!

Superkiwi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:08:
[...]

Bij Farming Simulator 19 zaten mods de trophies niet in de weg, ik ga ervan uit dat het in 22 weer zo is.
Nog niet kunnen testen omdat de game nog steeds in het plastiek zit :$
Thanks. De government subsidy blijf ik sowieso vanaf. Dat haalt het hele spelelement eruit. Dan hoef je je geen zorgen meer te maken om geld. Dat is niet tof.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De achievements kun je niet "ineens" allemaal halen door een paar mods te gebruiken. Of het nu 100 hectare ploegen is of het fokken van een X aantal dieren, het heeft allemaal tijd nodig. Mods zijn zo inherent aan het spel dat vrijwel niemand nog achievements zou halen mochten deze dan uitgeschakeld worden ;)

Wat must-have is kan ik verder niet voor je beoordelen. Met een console ben je sowieso gebonden aan de ingame modhub dus heel veel vrijheid heb je niet, maar wat extra machines en werktuigen zijn altijd welkom imho.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat is volgens mij niet helemaal wat Oxigeon bedoelde. Het zal niet de eerste game zijn waar trophies/achievements uitgeschakeld worden door het gebruik van mods, dat is wat ie wilde weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heuveltje schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:55:
[...]

Ik kan vreemd genoeg de mod niet vinden in de ingame mod portal.
maar wel op een 3rd party website :? https://farmingsimulator2...arming-simulator-22-mods/

Maar lijkt te werken, dus bedankt !
Sorry ik keek in de mod folder en daar heet de mod anders dan in de modhub (Repair and Paint settings heet die daar volgens mij). Als je in de modhub zoekt op 'repair' dan moet die wel tevoorschijn komen (paars motor icoontje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Nemesizz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Sorry ik keek in de mod folder en daar heet de mod anders dan in de modhub (Repair and Paint settings heet die daar volgens mij). Als je in de modhub zoekt op 'repair' dan moet die wel tevoorschijn komen (paars motor icoontje).
Heeft toevallig vandaag nog een update gehad.
https://www.farming-simul...od_id=230629&title=fs2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de verfkosten zijn inderdaad helemaal van de pot gerukt en vooral ook hoe snel de verf eraf vliegt. Heb deze schudder één seizoen gebruikt. Zie ook het enorme aantal uren dat ie gemaakt heeft! :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjImnOHa_A2SpK7n6eSc0AIKY-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LvH3WjsgYOPDyaswfWGlbMCl.jpg?f=user_large

Gebruik bovenstaande mod nu inmiddels ook naar volle tevredenheid maar imho had het eigenlijk gewoon een game patch moeten zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• branko120
  • Registratie: Juni 2022
Hey

Ik heb een vraag. Ik was gisteren decoratie aan het zetten. Maar uit het niets is er nu een hoge berg verschenen juist voor mijn ingang. Ik krijg heb ook niet weg via bouw. Het probleem is nu dat het juist opgeslagen werd. Dat wou ik eigenlijk niet.

Dus mijn vraag is. Kan je terug naar een vorige opgeslagen versie op farming simulator 22 op ps4?

Dankje

Branko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattypattattie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik heb een vraag over contracten.
In het eerste jaar van de game werd je doodgegooid met contract werkzaamheden. Zo kon ik ook voor contract gras maaien en zo heel wat extra geld verdienen. Echter, de afgelopen 2 seizoenen zijn de contracten die binnen komen echt minimaal. Haast geen oogst een zaai contracten, en gras maaien is helemaal verdwenen. Ik erg me er mateloos aan en heb geen idee waar het aan kan liggen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
branko120 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:55:
Kan je terug naar een vorige opgeslagen versie op farming simulator 22 op ps4?
Worden jouw savegames automatisch geupload naar de cloud storage? Als dat niet het geval is heb je kans dat je save in de cloud van een eerder tijdstip is. Mits je ps+ hebt natuurlijk, anders heb je volgens mij geen cloud storage.

Juist om dat soort foutjes weg te poetsen upload ik mijn savegames altijd handmatig zodat ik altijd nog terug kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 03-07-2022 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mattypattattie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:46:
In het eerste jaar van de game werd je doodgegooid met contract werkzaamheden. Zo kon ik ook voor contract gras maaien en zo heel wat extra geld verdienen. Echter, de afgelopen 2 seizoenen zijn de contracten die binnen komen echt minimaal. Haast geen oogst een zaai contracten, en gras maaien is helemaal verdwenen. Ik erg me er mateloos aan en heb geen idee waar het aan kan liggen.
Iemand een idee?
Is volgens mij een bug die er bij patch 1.4 of 1.5 is ingeslopen (al geeft Giants aan dat het aan mods ligt... maar bijna iedereen heeft er last van ongeacht de mods).

Ik heb nu ook al een tijdje praktisch geen contracts, soms zie je er een, klik je er op en is die alsnog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattypattattie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:46:
Iemand een idee?
Als je last hebt van de contract bug welke in update 1.5 naar boven kwam, dan zou je contracten moeten zien verschijnen en snel weer verdwijnen als je er op klikt.
Is dat niet het geval, dan heb je last van een ander issue. Ik had bij 1 map last van dat er geen gras contracten meer kwamen. Dit bleek een bug in de map te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Ooh wat grappig, topic over stikstofproblemen en topic over boerenprotesten, en nu zie ik het boerenrellen topic EN deze direct onder elkaar staan...
Is er al een DLC "force politicians to ease the law" te krijgen? :D
(sorry, sorry, ben al weg ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:30
Kleine oproep: Wie komt meespelen op de GoT Farming Simulator game?
We spelen op Niedersachsen 22, een mooie ruime kaart.
Nog voldoende vrije slots beschikbaar en nog genoeg land te koop.
Je start met 2.5 miljoen op de bank.

Naast NDS22, o.a. precision farming en het Kubota Pack. Wel PC only.

Wil je meespelen op deze game? Kom dan naar de discord: https://discord.gg/Fju5ZzqsNe
Hier vind je ook welke mods je verder nodig bent.

Wie weet tot binnenkort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Silent7 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:37:
Ooh wat grappig, topic over stikstofproblemen en topic over boerenprotesten, en nu zie ik het boerenrellen topic EN deze direct onder elkaar staan...
Is er al een DLC "force politicians to ease the law" te krijgen? :D
(sorry, sorry, ben al weg ;))
Deze bedoel je? 😏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUu0jRw5g7AOmLVPF9gt3PzZSnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XQrI4rgyuOYfH6OzIAmntBR.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste