De BigX 580 is terug!
Leuke hakselaar uit FS2017, compleet verkloot in FS19 (overgezet van 17>19, en geluid en dergelijke verkloot, geen passende graspickup enz), en now it's back!
Had m'n twijfels een beetje, gezien de cheap-port van 17>19, en hoe ook in FS22 hakselaars een beetje een ondergeschoven kindje is, maar m'n broer heeft em vanmiddag even getest in de testmap en het viel mee in positieve zin.
Nog steeds wel wat issues dat het geluid niet is wat het hoort te zijn, maar ze lijken er wel meer moeite in te hebben gestoken dan de hakselaars die standaard met het spel meekomen.
Iets beter opstart geluid als je de hakselaar aanzet (niet meteen motor vol in de toeren), transmissie klinkt iets meer als een hydrostaat (denk dat ze het geluid van de Vervaet en Ploeger hebben geleend), en gelukkig passen er ook gewoon weer silagewagens achter (hebben ze helaas bij de Claas Jaguar niet gefixed met het overzetten van FS19 > 22).
Tuurlijk ook wel puntjes van kritiek, motor klinkt wat te licht (en niet zoals de BigX echt hoort maar ach), en ook hier niet het kenmerkende geluid van de hakselkooi / waaier (missen de anderen helaas ook allemaal, is echt kenmerkend voor bepaalde merken, nog meer dan het motorgeluid).
Al ga ik waarschijnlijk nog steeds als eerste voor de Fendt Katana als ik aan een hakselaar toe ben
Ook is dat geinige karretje van Lindner er weer. Had hem in de vorige game ook wel inzitten (Alpen expansion) alleen nooit aan toegekomen om te gebruiken. Is voor veel toepassingen ook wat te klein maar... lijkt zo leuk

Al zou je in het transportbakje nog wel pallets of zakken seeds/fertilizer kunnen vervoeren.
Zit nu weer op een punt dat ik weer wat heb kunnen cashen (gewassen vaak wel een half jaar of 3 kwart jaar in de silo tot ein-de-lijk de prijzen acceptabel zijn), en dan heb je net weer genoeg om 1 ding aan te schaffen.
En dan tussen de leuke trekkers kijken, of misschien een BigM? extra veld? zoveel keuze
Maar, ik denk dat ik voor de BGA ga, kan ik vast beginnen met het aanmaken van slurry (digestate dan, komt ongeveer op het zelfde neer komt alleen niet uit een koe/varken) en daarna een van die leuke bemesters aanschaffen (Vervaet of de Ploeger).
Vind met slurry/digestate of vaste mest altijd wat leuker dan overal kunstmest op te gooien. Ja het gaat wat sneller met kunstmest maar... dat andere is gewoon leuker qua bezigheid.