Acties:
  • 0Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:53
He, jammer. PS5 only.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 15:11
Wat jammer van dumpert of sikkom dat ze niet echte screenshots uit de game gebruiken, hint ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:15
Ik heb een veld koolzaad geplant. Volgorde: oogsten (koolzaad), paar maand later cultiveren (terwijl er al wat onkruid op stond) daarna inzaaien met koolzaad, daarna walsen. Ik ben nu 1 'maand' (1 dag) verder en er stond 'Onkruid (normaal)' op het veld. Dus ik ben er met de wiedmachine overheen gegaan, maar het onkruid blijft, wel in mindere mate want er staat nu 'Onkruid (gedeeltelijk)'. Hoe krijg ik dat weg? Met onkruidverdelger? Ik heb geen sproeier en was juist aan het sparen om met koeien te starten :/

EDIT: Jep, inderdaad sprayen met onkruidverdelger

[Voor 12% gewijzigd door FastFred op 04-07-2022 20:50]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• spacy
FastFred schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:30:
Ik heb een veld koolzaad geplant. Volgorde: oogsten (koolzaad), paar maand later cultiveren (terwijl er al wat onkruid op stond) daarna inzaaien met koolzaad, daarna walsen. Ik ben nu 1 'maand' (1 dag) verder en er stond 'Onkruid (normaal)' op het veld. Dus ik ben er met de wiedmachine overheen gegaan, maar het onkruid blijft, wel in mindere mate want er staat nu 'Onkruid (gedeeltelijk)'. Hoe krijg ik dat weg? Met onkruidverdelger? Ik heb geen sproeier en was juist aan het sparen om met koeien te starten :/

EDIT: Jep, inderdaad sprayen met onkruidverdelger
Er zijn 2 fasen van beginnend onkruid die nog gewied kunnen worden.
De 1e fase kan met alle wieders uit het basis spel.
De 2e fase kan alleen met de 'chopstar-...' wieder. Je ziet in de beschrijving hier een minimaal verschil, maar het is inderdaad erg onduidelijk.
Daarna kan het zoals je al opmerkt alleen nog effect krijgen door te spuiten, maar volgens mij zit hier wel weer een penalty op de opbrengst.

Een blokkade van de winkels ziet er in het spel toch wat minder spectaculair uit :+

[Voor 16% gewijzigd door spacy op 04-07-2022 22:33. Reden: actueel sfeerplaatje toegevoegd]

Acties:
  • +4Henk 'm!
Het stoort me een beetje dat je machines niet mooi schoon zijn; heb je geen kärcher op je boerderij staan?

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-03 13:08
Ploegen voorkomt ook onkruid nadien.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
spacy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:29:
Daarna kan het zoals je al opmerkt alleen nog effect krijgen door te spuiten, maar volgens mij zit hier wel weer een penalty op de opbrengst.
Ja dat had ik ook ontdekt. Ben er inmiddels ook met kunstmest overheen gereden en de opbrengstbonus blijft steken op 75% waar die normaal 90% is. En bemest is 50%, dus nog 1 ronde. Nu nog ff wachten tot in mijn 3e veld de haver erin kan, dan heb ik als ik dat oogst ook meteen strobalen voor de koeien die volgend jaar komen :)

[Voor 14% gewijzigd door FastFred op 05-07-2022 08:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-03 15:14
Crossplay compatible ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacy
diknmuis schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:41:
Ploegen voorkomt ook onkruid nadien.
Dat is een goed punt, maar let op dit geldt alleen voor normaal ploegen, niet voor de diepploeg, en juist die normale ploeg vind ik besrt bewerkelijk en lang duren. Dus ik vraag mij hier wel af wat in totaal het meest effecient is?

de gewone ploeg + stenen verwijderen
of
de diepploeg + stenen verwijderen + onkruidwieden
Ik geef zelf de voorkeur aan deze laatste.

Wat ik nu doe is na bijvoorbeeld de suikerbieten oogst direct bladramanas zaaien.
Zodra ik een ander gewas kan gaan zaaien ga ik op dat moment met de diepploeg erover heen, daarna stenenverwidjeren, en dan dat gewas erin.
Waarna ik een maand later dus het onkruid ga wieden.

Als dit gewas geoogst is, ga ik er met cultivator over heen, en zaai/plant weer een willekeruig gewas.

En hierna pas weer suikerbieten. Want ik dacht dat je eens in de 3x toch moest ploegen, evenals na de suikerbieten.

Eventuele stappen van mulchen, walsen, kalk of bemesten heb ik hier nu niet genoemd maar die gebeuren ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:58
[Mad Max] schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:41:
Kleine oproep: Wie komt meespelen op de GoT Farming Simulator game?
We spelen op Niedersachsen 22, een mooie ruime kaart.
Nog voldoende vrije slots beschikbaar en nog genoeg land te koop.
Je start met 2.5 miljoen op de bank.

Naast NDS22, o.a. precision farming en het Kubota Pack. Wel PC only.

Wil je meespelen op deze game? Kom dan naar de discord: https://discord.gg/Fju5ZzqsNe
Hier vind je ook welke mods je verder nodig bent.

Wie weet tot binnenkort.
Oeh zit zo in dubio over dit. Lijkt me erg tof maar ik heb zo verschrikkelijk weinig tijd en mijn simrig (waar ik normaliter ook FS22 in speel) is net omgebouwd voor F1 22.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
spacy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:29:
de gewone ploeg + stenen verwijderen
of
de diepploeg + stenen verwijderen + onkruidwieden
Ik geef zelf de voorkeur aan deze laatste.
Ik heb stenen op het veld en periodiek ploegen gewoon uitgezet. Voelt totaal niet realistisch en ploegen duurt een eeuwigheid. Ik ben opgegroeid in een boerendorp met 1000 inwoners en heb werkelijk nog nooit een boer met zo'n stenenraper in de weer gezien

[Voor 3% gewijzigd door FastFred op 06-07-2022 12:37]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:17
FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:37:
[...]

... en heb werkelijk nog nooit een boer met zo'n stenenraper in de weer gezien
Is ook iets wat bijvoorbeeld meer voorkomt in Engeland (en vanuit die community, was er ook regelmatig vraag naar om stenen te ruimen na ploegen).
Daar zie je ook wel bij ploegen of omwoelen van velden dat daar behoorlijk wat stenen naar boven komen, iets wat je in NL inderdaad weinig ziet.

Al komt er in deze omgeving wel het een en ander naar boven na het ploegen, vroeger is in deze regio veel puin in de grond gegraven (was vroeger dé manier om van afval af te komen, of een gesloopt huis/schuur, alles ging de grond in, en nu jaren later komt dat spul weer boven).

Maar zelfs dan zie je geen boer met een stenen ruimer in de weer, af en toe een paar brokstukken opruimen maar that's it ;)

• spacy
FastFred schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb stenen op het veld en periodiek ploegen gewoon uitgezet. Voelt totaal niet realistisch en ploegen duurt een eeuwigheid. Ik ben opgegroeid in een boerendorp met 1000 inwoners en heb werkelijk nog nooit een boer met zo'n stenenraper in de weer gezien
Goed punt! Misschien dat ik dat ook ga doen voor het meer lokale realisme. Ik had wel gevraag dof het in het echt ook zo is dat stenen naar boven blijven komen op akkers, en hoewel die vraag niet op Nederland gericht was, werd dit beeld wel bevestigd, maar dat is dan idd voor andere regio's in de wereld.

Wat ploegen betreft snap ik best dat dit lang kan duren, maar dit is wel een stap die er bij hoort. Ik moet hier gewoon eens wat meer spelen met de verschillende soorten van ploegen en cultivators.
@Mad Max Precision Farming en de Kubota DLC zijn imho nou net de twee meest waardeloze. Die laatste is ook paid, moet je die hebben om mee te spelen of is die enkel ondersteund?

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
MadMarky schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 16:03:
@Mad Max Precision Farming en de Kubota DLC zijn imho nou net de twee meest waardeloze. Die laatste is ook paid, moet je die hebben om mee te spelen of is die enkel ondersteund?
:'(

Niet dat ik multiplayer doe maar...Kubota waardeloos? Vond dat juist een leuke (heb die wel aangeschaft, ja wat prijzig, maar zitten tenminste leuke trekkers in ipv alleen implements), een van de weinige DLC's waar ik de afgelopen jaren beetje enthousiast van werd.
Die Kubota machines zijn stuk voor stuk uitwisselbaar met bestaande machines in het spel. Een handvol lichte en medium tractoren, een skidsteer, een terreinwagentje, niets waar ik nou warm van word en waar ik niet al minstens twee andere varianten standaard van in het spel heb zitten om uit te kiezen.
Het enige verschil is dat deze voertuigen oranje zijn :)F :+

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
Qua geluid (vooral transmissie) vind ik ze behoorlijk beter dan de default trekkers in de game.

Valt toch wel op dat de nieuwe voertuigen (door patch of een DLC) vaak meer moeite is gestoken in het geluid dan de default machines (de meeste daarvan werken op de FS17 manier, wat wel werkt maar...kon beter, vooral de transmissie klinkt vaak te licht). De BigX 580 en de Vervaet + Ploeger zijn daar mooie voorbeelden van, die klinken ook veel beter dan de default ingame voertuigen.

Ik vind het wel leuke trekkers, wel wat aan de lichte kant voor de meeste implements (Farming Simulator heeft vaak nogal hoge PK eisen bij bepaalde implements). Maar als ik rondrij in m'n Kubota M7 heb ik toch zoiets van "ja, dit komt een beetje in de buurt van hoe een trekker, vooral tranmissie, hoor te klinken", en als een machine er leuk uit ziet, en leuk klinkt heb ik er veel meer plezier van dan een machine die ongeveer hetzelfde kan maar niet zo goed klinkt (reden dat ik veel voertuigen in FS19 nooit gebruikt heb :P ).

Die skidsteers en dat soort dingen gebruik ik toch nooit, althans, niet in de planning. Ging mij puur om de Kubota trekkers.

[Voor 2% gewijzigd door Nemesizz op 06-07-2022 20:54. Reden: toevoeging]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zag net dat Volvo ook officiëel naar Farming Simulator komt :)

🖥️ | 🚗

• DaKluit
Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit of de Kubota DLC geweldig is. Waardeloos vind ik hem iig niet. Voor mij een nieuw merk, dus wel een fijne afwisseling tov wat er al in de standaard game (en in fs19) zat.
Vergeet niet dat die betaalde dlc's bedoeld zijn om nieuwe merken te introduceren in het spel. Maakt het zo mogelijk om in de toekomst ook mods van dit merk te krijgen.

Precision Farming vind ik daarentegen wel een flinke verbetering voor het spel. En ik ben blij dat ze die al redelijk snel hebben overgezet naar fs22.
Ik hoop alleen dat mapmakers wat meer gaan nadenken over de bodemsamenstelling.

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-03 13:08
Nemesizz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Is ook iets wat bijvoorbeeld meer voorkomt in Engeland (en vanuit die community, was er ook regelmatig vraag naar om stenen te ruimen na ploegen).
Daar zie je ook wel bij ploegen of omwoelen van velden dat daar behoorlijk wat stenen naar boven komen, iets wat je in NL inderdaad weinig ziet.

Al komt er in deze omgeving wel het een en ander naar boven na het ploegen, vroeger is in deze regio veel puin in de grond gegraven (was vroeger dé manier om van afval af te komen, of een gesloopt huis/schuur, alles ging de grond in, en nu jaren later komt dat spul weer boven).

Maar zelfs dan zie je geen boer met een stenen ruimer in de weer, af en toe een paar brokstukken opruimen maar that's it ;)
Hier in de buurt geen stenen maar ander spul :9

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• spacy
Oei, ik denk dat in het echt alleen zo'n halfpipe aanhanger dat een beetje kan overleven, mits de granaat in de bak ligt en niet eronder... 8)7

• [Mad Max]
Vind het wel een beetje zwart/wit, dat ze beide de meest waardeloze zijn.
PF is echt - naar mijn mening - een goede toevoeging.
Kubota, het is wat anders. Ja paid, maar je krijgt er een aardig setje aan machines voor terug.

En de - helaas hier aan gekoppelde - samen rijden in de sidekick. Nog niet geprobeerd, maar toch.

• Nemesizz
Er gaan verhalen dat hier in de buurt ook nog her en der munitie ligt uit WO2 (werd net als het meeste afval, gewoon in de grond gestopt), praat je wel over kogels en dergelijke uit vliegtuigen, zover ik weet geen bommen of granaten.

Tot nu toe is er nog niet veel van dat spul boven water...eh...bovengrond gekomen :+

----
Gisteren dan toch ein-de-lijk een hakselaar gekocht. De Fendt Katana die ik eigenlijk al sinds FS17 wilde hebben (maar pas in FS22 in de game zit).
Voorlopig alleen met gras pickup, heb momenteel toch alleen maar gras velden rond de BGA.

Gras velden om de BGA gemaaid, en meteen even de hakselaar uitproberen met een Followme trekker ernaast.
Eeste rondje ging redelijk, natuurlijk wat knooien bij bochten (blijven followers beetje in de weg rijden, maar het ging), wagen vol, zelf leeggooien en weer terug, Followme weer aan en... misse boel...

Om de een of andere reden besloot de follower plots om mijn hakselaar heen te draaien (uiteraard voorlangs, dus ramt die ook tegen je aan) om vervolgens de weg over te vliegen en in een greppel te belanden met de melding "follower has stopped" ...pfff, ja maar goed ook |:( .

Trekker weer uit de greppel (wat een geluk dat er geen diep water in de buurt zat), Followme weer aan en toen deed die het wel weer gewoon. Nouja, moest een klein stukje achteruit met de hakselaar en dan besluit de follower weer helemaal rond om je heen te draaien.

Dus nog wel wat werk aan de winkel met Followme (wel raar, in FS17 werkte die perfect, FS19 wat minder maar zelfs daar had die niet van deze gekke fratsen). En anders maar trailer direct achter de hakselaar (minder leuk, maar als het niet anders kan, dan maar zo).

Wat me opviel tijdens het aanschaffen van de Kemper gras pickup, dat er bij 'attacher' ook Rostelmash stond, terwijl er op het moment helemaal nog geen Rostelmash hakselaar te krijgen is.... hmmm, zou die dan toch een come-back maken? (zal nu wel gevoelig liggen met dat gedoe met Rusland...dus misschien dat het ook nog lang kan duren voordat we die machines terug zien).

• FastFred
Wat ik bij een hakselaar doe is eerst de randen van het veld zelf doen met de kar erachter zodat er ruimte is voor de AI om te keren. En dan een AI op de hakselaar zetten en zelf met de trekker ernaast rijden. Followme heb ik echt nooit gebruikt nog. Met FS19 wel die advanced AI gehad als mod, weet niet meer hoe die heet. Dat was wel verrekte handig moet ik zeggen, maar in FS22 ben ik nog redelijk klein dus nog niet nodig.

[Voor 30% gewijzigd door FastFred op 07-07-2022 12:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaKluit
Misschien ter verduidelijking: we hebben de Kubota DLC toegevoegd, maar kunnen hem net zo makkelijk er weer uit halen. Als dat iets is wat spelers er van weerhoudt om op de server te komen, dan zijn we daar heel makkelijk in.

Voor mij persoonlijk vond ik het wel leuk om uit te proberen. En alleen tijdens het spelen merk je of het iets voor jou is. En aangezien ik nauwelijks single player speel, was dit een prima manier (voor mij) om deze dlc te ontdekken.

In mijn huidige boerderij voegen ze weinig toe, omdat ze te klein zijn voor mijn operatie. De M8 is nu de kleinste tractor die ik heb :p Als je dan puur kijkt naar de specs, dan is een MF 7718S budgettechnisch een betere optie.

• AtlAntA
Als ik het me goed herinner hebben ze de mogelijkheid om in multiplayer met 2 personen in 1 voertuig te zitten ook achter deze DLC gestopt toch? Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om deze DLC niet te kopen. Buiten dat om vind ik het ook weer net wat te duur voor wat het is. De trekkers ingame zijn zo goed als allemaal wel uitwisselbaar met elkaar dus het voegt in mijn optiek niet echt veel toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren de rest van m'n grasvelden rond de BGA gehakseld. Grotendeels met Followme die het meeste van de tijd redelijk goed deed (geen gekke fratsen), tot plots uit het niets de trekker met geen ene mogelijkheid meer de hakselaar wilde volgen maar alleen nog rammen en rondjes omheen draaien...werkelijk geen idee waarom die dat plots besloot te doen (terwijl ik daarvoor dus al een stuk of 6 wagens vol had gereden zonder problemen).

Dus ik denk dat ik voorlopig toch maar de wagen achter de hakselaar ga doen (of zo'n overlaad wagen) en op die manier hakselen. Gelukkig kan dat weer in FS22 (en fatsoenlijke trailer aansluiten achter een hakselaar).

En nee... ik ga geen worker op de hakselaar zetten, vind het zelf (te) leuk om te doen, dan ga ik er geen worker op zetten.

Komende sessie kan ik weer graan oogsten, komt goed uit want ik heb nog bar weinig stro meer voor m'n koeien en varkens (handig voor vaste mest).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaKluit
Misschien eens naar Courseplay of AutoDrive kijken dan. Voor jouw doeleinde zal AD de beste oplossing zijn, denk ik. Tractor met kar achter je hakselaar aan laten rijden, en dan wanneer de kar is, deze automatisch laten legen bij de bga. Neem je twee tractoren met kar, dan kan jij altijd blijven doorhakselen. En kan je daarnaast nog een tractor de kuil op en neer laten rijden.

• Nemesizz
Autodrive wel een keer geprobeerd (ivm aanmaken shadercache, leek me handig om dan gewoon de AI over de kaart te laten rijden), maar kregen het niet werkend op Erlengrat.
Had je een route gemaakt, en dan deed die het steeds niet door onbekende redenen (precies zo gedaan als in de tutorial video's, maar als de ai de route moest rijden kreeg je altijd een error dat het niet kon).

Zou ook een optie inzitten dat ze bestaande routes (waar ai-verkeer langs gaat) te volgen, maar ook dat werkt niet, en als je dan kijkt zitten er overal gaten in de routes (je kan de lijnen zien waar ai-verkeer langs kan, en op meerdere plekken zitten dan gaten waar de lijnen ophouden). Mogelijk dat het op andere maps wel werkt.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:29

Vos

AFCA

Ik kan eigenlijk niet meer zonder CP en AD :p Werkt hier heel prima.

[Voor 20% gewijzigd door Vos op 09-07-2022 12:14]

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 00:02
Ik gebruik achter de hakselaar een TLX aanhanger met TLX dolly, en heb deze dan onrealistisch in 250.000 liter uitvoering.
Scheelt een hoop tijd vanwege het tussentijds legen en omdat de aanhanger aan een dolly hangt, kun je er nog wel redelijk krappe bochten mee nemen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaKluit
De GoT Boerderij is in Italië neergestreken, om wijnboeren te worden.

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-03 11:09
DaKluit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:14:
De GoT Boerderij is in Italië neergestreken, om wijnboeren te worden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er tof uit, welke map speel je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• [Mad Max]
Heyman schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Ziet er tof uit, welke map speel je?
Dit is Italia Emilia, https://www.ega.cloud/edomod/

• [Mad Max]
Zojuist bekend geworden.

De Platinum Expansion & Platinum Edition

Per 15 november 2022, nieuwe kaart.
De rest, zie hier: https://farming-simulator...sArticle.php?&news_id=385

• Nemesizz
DaKluit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:14:
De GoT Boerderij is in Italië neergestreken, om wijnboeren te worden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het hopelijk wel rendabeler dan de run op de testmap die m'n broer heeft gedaan met druiven.

Als we daar gingen rekenen van de kosten (aanleggen van de ranken, aanschaf machines, enz, en de opbrengst van de druiven) zouden we er.... (hou je vast) 105 (ingame) jaren over doen om gelijk te draaien / winst te maken :+

Was wel van een paar patches terug, misschien dat er ondertussen wat veranderd is maar grappen er onderling nog wel eens onder "Poah, druiven is het helemaal! over 100 jaar dikke winst!"

Maar moet zeggen, ziet er wel leuk uit, en misschien dat er ooit een poging gedaan word om ook druiven te verbouwen.

----
Dat van die expansion werd ik nog niet wild van. Wat ik zo zie ligt de nadruk vooral op bosbouw en daar ben ik niet zo'n fan van (voor een keer wel leuk, maar zou er zelf niet teveel geld of iets dergelijks insteken).
Al lijkt zo'n Volvo shovel dan wel weer mooi (voor op de silagebult).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AtlAntA
Nemesizz schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:26:
[...]

Is het hopelijk wel rendabeler dan de run op de testmap die m'n broer heeft gedaan met druiven.

Als we daar gingen rekenen van de kosten (aanleggen van de ranken, aanschaf machines, enz, en de opbrengst van de druiven) zouden we er.... (hou je vast) 105 (ingame) jaren over doen om gelijk te draaien / winst te maken :+

Was wel van een paar patches terug, misschien dat er ondertussen wat veranderd is maar grappen er onderling nog wel eens onder "Poah, druiven is het helemaal! over 100 jaar dikke winst!"

Maar moet zeggen, ziet er wel leuk uit, en misschien dat er ooit een poging gedaan word om ook druiven te verbouwen.

----
Dat van die expansion werd ik nog niet wild van. Wat ik zo zie ligt de nadruk vooral op bosbouw en daar ben ik niet zo'n fan van (voor een keer wel leuk, maar zou er zelf niet teveel geld of iets dergelijks insteken).
Al lijkt zo'n Volvo shovel dan wel weer mooi (voor op de silagebult).
Als je er wat fabrieken aan gaat hangen dan kunnen druiven wel wat rendabeler worden denk ik. Dus druivensap en rozijnen enzo.

Ben zelf ook niet zo'n fan van het hele logging verhaal in FS22. De physics zijn daarvoor niet goed genoeg om echt lekker bezig te zijn. Binnen een mum van tijd erger ik me alweer aan takken die wel of niet verdwijnen. Stronken die wel of niet weg willen. etcetera. Had liever gehad dat men daar wat meer tijd in zou steken. Ook al is het al wel beter dan in bijvoorbeeld FS17 en 19.

• Nemesizz
AtlAntA schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Als je er wat fabrieken aan gaat hangen dan kunnen druiven wel wat rendabeler worden denk ik. Dus druivensap en rozijnen enzo.
Ja, kwam er al mee aan het denken, dat je meer met production chains moet werken om zulke gewassen goed rendabel te maken.

Eigenlijk word je daar met wel wat meer gewassen bijna toe gedwongen (gewas is een stuk minder waard dan in voorgaande FS delen, en gecombineerd met een lange groei periode is het bijna niet rendabel om bepaalde gewassen te verbouwen puur voor verkoop).

• AtlAntA
Nemesizz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Ja, kwam er al mee aan het denken, dat je meer met production chains moet werken om zulke gewassen goed rendabel te maken.

Eigenlijk word je daar met wel wat meer gewassen bijna toe gedwongen (gewas is een stuk minder waard dan in voorgaande FS delen, en gecombineerd met een lange groei periode is het bijna niet rendabel om bepaalde gewassen te verbouwen puur voor verkoop).
Klopt. Maar het is soms net wat te verleidelijk om veel productie's te hebben. Ben soms meer bezig met pallets en productietijden en dergelijke dan daadwerkelijk werk op het land of in de stal :)

• FastFred
Met koeien begonnen. Heb nu de medium koeienstal (die van 254k) en er staan 10 Holstein koeien van inmiddels 19 maanden in. Momenteel hebben ze stro in de stallen en gras als voer, ik ben net begonnen met kuilvoer maken en had ff mazzel met een 2e hands feedmixer. Dus de volgende ronde wordt mengvoer. Maar met gras en stro is de melk productie nul en ik heb geen idee waarom. Ze hebben 1 keer iets van 2000 liter melk geproduceerd maar productie en reproductie is beide nu weer 0% al een paar maanden (spel staat op 1 dag = 1 maand)

[Voor 3% gewijzigd door FastFred op 16-07-2022 12:45]

• [Mad Max]
FastFred schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:44:
Met koeien begonnen. Heb nu de medium koeienstal (die van 254k) en er staan 10 Holstein koeien van inmiddels 19 maanden in. Momenteel hebben ze stro in de stallen en gras als voer, ik ben net begonnen met kuilvoer maken en had ff mazzel met een 2e hands feedmixer. Dus de volgende ronde wordt mengvoer. Maar met gras en stro is de melk productie nul en ik heb geen idee waarom. Ze hebben 1 keer iets van 2000 liter melk geproduceerd maar productie en reproductie is beide nu weer 0% al een paar maanden (spel staat op 1 dag = 1 maand)
Volgens mij krijg je bij alleen gras geen melk. Maar kan het fout hebben. Let erop, de totale capaciteit van de stal is inclusief gras, hooi en mengvoer. Dus gras vol, geen plek voor mengvoer. Verwijderen kan niet via het spel, dus eerst alles laten opeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
Raar, had ik dan hooi en gras moeten geven? Gras geeft 40% efficiëntie, hooi 60%, dan had ik met gras toch op z'n minst een klein beetje melk moeten krijgen.

Anyway, met een gehuurde baalwikkelaar wat kuilvoer kunnen maken en een pallet van dat mineraal spul gekocht. En nu heb ik mengvoer, 100% efficiëntie en keihard geld verdienen nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb nooit met koeien gewerkt. Maar naar mijn idee moesten koeien altijd meerdere soorten voer hebben. Misschien vind je wat meer info op de volgende pagina.

https://farmingsimulator....Milk/Farming_Simulator_22

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
In voorgaande FS delen produceerden koeien ook melk met alleen gras, maar in dit deel volgens mij niet meer (ik had eerst ook alleen gras, maar ook geen melk, en ja, het waren gekochte volwassen beesten geen kalfjes).

Ook kon je voorheen kuilvoer voeren, maar dan kan nu alleen nog maar als je het mixed...beetje raar. Dus ik hou het simpel met stro en hooi voorlopig, geeft ook 100% productiviteit tot nu toe (geeft die aan in de animal tab althans, gezondheid 100% en productiviteit).

Heb er ook nog 30K liter gras inzitten, wat dus zinloos is want ze het eten geen gras meer als je hooi/TMR voert....maar kost dus wel 'ruimte' op de totale hoeveelheid dat je kan voeren. Dus nu moet ik dus eerst het hooi op laten eten, dan het gras, en dan pas kan ik weer fatsoenlijk voer erin gooien.

Dus moet nu de hele tijd opletten "nee nog geen hooi voeren" , want zo gauw je die balkjes oranje of rood ziet worden wil je meteen alweer de voerwagen pakken :P

Melkproductie vind ik overigens niet monsterlijk, heb zo'n NL koeienstal (3+0+3 ding, kunnen er 200 in), van de 100 koeien die ik nu heb produceren er nu 85 ofzo melk, maar dan kun je net een tankje van 8000L per dagen tappen. Volgens mij zijn die default stallen van de game helemaal niet rendabel, vreselijk duur in aanschaf en maximaal 85 koeien.

[Voor 2% gewijzigd door Nemesizz op 17-07-2022 18:49. Reden: verduidelijking]

• AtlAntA
Ik heb die stal met voederrobot maar gekocht. Hoef alleen de 4 vakken maar vol te houden met hooi/gras/kuil/stro en hij mengt het zelf tot TMR. Niet met de beste verhouding denk ik maar heb er weinig werk van. Zo nu en dan wat stro in de stal zelf en thats it. Best goede investering eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Nemesizz schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:47:
Volgens mij zijn die default stallen van de game helemaal niet rendabel, vreselijk duur in aanschaf en maximaal 85 koeien.
In FS22 krijg je dan ook geen overheidssubsidie, dan is het inderdaad niet rendabel nee. Maar voor 254k een volledige stal voor 45 koeien met melkrobot van Lely; ik teken ervoor :7

Overigens nog een vraag: de koeienstal heb ik naast mijn kippenschuur staan. En om de kippenschuur heb ik hekken geplaatst die ik nu weer weg wil hebben. Maar hoe doe ik dat? Ik kan gebouwen, schuren en silo's aanklikken en verkopen, maar dat werkt met hekken niet...

[Voor 24% gewijzigd door FastFred op 18-07-2022 08:57]

• Nemesizz
FastFred schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:48:
[...]

In FS22 krijg je dan ook geen overheidssubsidie, dan is het inderdaad niet rendabel nee. Maar voor 254k een volledige stal voor 45 koeien met melkrobot van Lely; ik teken ervoor :7

Overigens nog een vraag: de koeienstal heb ik naast mijn kippenschuur staan. En om de kippenschuur heb ik hekken geplaatst die ik nu weer weg wil hebben. Maar hoe doe ik dat? Ik kan gebouwen, schuren en silo's aanklikken en verkopen, maar dat werkt met hekken niet...
In de landscape editor kun je ze weer verwijderen. Zelfde manier als plaatsen, maar dan moet er ook een knopje zitten dat je ze weer weg kan halen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Oxigeon

En zo is dat!

AtlAntA schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:46:
Ik heb die stal met voederrobot maar gekocht. Hoef alleen de 4 vakken maar vol te houden met hooi/gras/kuil/stro en hij mengt het zelf tot TMR. Niet met de beste verhouding denk ik maar heb er weinig werk van. Zo nu en dan wat stro in de stal zelf en thats it. Best goede investering eerlijk gezegd.
Is deze stal een mod of zit deze standaard in het spel. Ik wil me zelf ook wel best met koeien bezit houden maar dan moet het wel simpel zijn haha.

Ben gisteren mijn eerste play single player begonnen. Voorheen alleen maar multiplayer.
Zijn er nog must have mods op console?

Heb momenteel een aantal schuren, een balenmaker met een wijdte van een meter of 6, MC Cormick tractoren en wat trailers van Bongo ofzo die een autoload heeft voor de pallets

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• FastFred
Ik zit een beetje na te denken over wat mijn volgende logische stap zal zijn in game.

Ik zit op Haut Beyleron, van de 5 velden aan mijn kant van de weg heb ik er nu 4 in bezit. 2 velden samengevoegd voor koolzaad (de grote geldverdiener momenteel), 1 voor gras/sorghum die na de eerstvolgende oogst puur gras wordt (tbv schapen, hooi en kuilvoer), en 1 puur voor sorghum (tbv kippen en stro). Ik heb 360 kippen, 65 schapen, 10 koeien (plek voor 45), een bijenkorf en 2 grote kassen.

Ik heb bijna alle nodige materiaal in eigendom, ik huur als ik nodig heb een wals, sproeier, kalkstrooier, grashark en baalwikkelaar.

Ik zou de combine kunnen vervangen voor een grotere, ik vond de John Deere T560 altijd een fijn formaat in FS19, ik heb nu nog de Deutz. De 2 trekkers, de default Massey Ferguson en de John Deere 7810 voldoen eigenlijk ook voor wat ik er nu mee doe. Ik overweeg een Claas Arion of anders een Case Puma (mod), maar het is momenteel gewoon niet nodig.

Mijn doel is leuke, realistische gameplay, niet onmeunig veel geld verdienen. Dus ik ga niet de hele godganse dag gras maaien en naar de BGA brengen

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 19-07-2022 09:00]

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 00:02
Die map is zeker PC only? Of ook op console te gebruiken ?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• [Mad Max]
Riqy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:36:
[...]

Die map is zeker PC only? Of ook op console te gebruiken ?
Vooralsnog PC only, maar dat zal denk ik ook niet veranderen. Giants en wijn...

• FastFred
Ok ik weet niet waar ik zat met mijn hoofd. Ik had dus haver gepland want moest stro hebben en ik dacht die haver ook te kunnen gebruiken voor de kippen. Maar kippen eten geen haver. Dus toen heb ik weer sorghum geplant, maar sorghum is wel voor kippen maar geeft geen stro :/

Dus voor dit jaar maar weer strobalen kopen en daarna tarwe of gerst planten...

• Nemesizz
FastFred schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:01:
Ok ik weet niet waar ik zat met mijn hoofd. Ik had dus haver gepland want moest stro hebben en ik dacht die haver ook te kunnen gebruiken voor de kippen. Maar kippen eten geen haver. Dus toen heb ik weer sorghum geplant, maar sorghum is wel voor kippen maar geeft geen stro :/

Dus voor dit jaar maar weer strobalen kopen en daarna tarwe of gerst planten...
Heb nog geen kippen gehad in FS22, maar in FS19 (en volgens mij ook voorgaande) vraten ze alles wat graan-achtig was (tarwe, gerst, haver, mais, maakte volgens mij niks uit). Dus wel raar dat ze geen haver willen.
offtopic:
Disclaimer: is allemaal een tijdje terug, heb eigenlijk alleen actief kippen gehad op de PS4 versie van FS19 omdat het gesleep met eierdozen mij niet zo lag. In FS delen daarvoor raapte je ze gewoon op en kwamen in je inventory.

Maar zijn wel meer van die voer-fratsen in FS22 vind ik, koeien mogen bijvoorbeeld geen kuilvoer (alleen gemixed), en met gras produceren ze geen melk en re-producen niet meer... (moet momenteel gras uit m'n stal hebben, dus moest ze even geen ander voer doen, nu zijn ze dus met het gras aan het eten, maar reproduction stopt dan ook...en geen melk, maar productivity blijft 100% :? ).

• FastFred
Ja met 360 kippen gaan de eieren erg hard, je blijft bezig met pallets verslepen. Ik moet nog een keer een grote platte wagen hebben waar ik ze meteen op kan zetten want de zijborden van de tandemasser die ik heb kunnen niet openklappen, dat is iedere keer een gehannes met inladen. En die tandemasser is best klein ook, ik heb soms 2 ritten nodig, 1 voor eieren en honing. En 1 voor de wol.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hammie
  • Laatst online: 20:13
Nieuwe DLC (betaald buiten seasonpass om) aangekondigd. Sleepslangsysteem van Nederlandse makelij _/-\o_
Wopster (de meesten wel bekend) heeft eraan meegewerkt dus moet goed zijn!

YouTube: 🔎 First Look at Pumps N' Hoses by Creative Mesh

Daarnaast de volgende DLC aangekondigd (included bij season-pass) van Vermeer

YouTube: 🚨 Announcement Teaser: Vermeer Pack

En een teaser van de nieuwe platinum map

YouTube: 🔎 First Look: New map "Silverrun Forest" (Platinum)

• FastFred
Oh bemesten met die slangen is wel verdomd handig, scheelt een boel heen en weer rijden!

• Nemesizz
FastFred schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:03:
Oh bemesten met die slangen is wel verdomd handig, scheelt een boel heen en weer rijden!
Je moet alsnog met een transport tank mest naar de pompinstallatie brengen, of je moet de velden rondom je koe/varkens stal hebben.

Heb momenteel de meeste velden rondom m'n koe en varkensstal, dus hoef niet ver te rijden. Maar in FS19 had ik gewoon een 55kuub mestcontainer naar het veld en hoefde ik eigenlijk weinig heen en weer te rijden met de bemester zelf om te vullen (wel ietwat onrealistisch: de container ging vol naar het veld toe :+ ).

Dus nee, ik word niet dol enthousiast van de komende DLC's, maar dat maakt niet uit bespaard me mooi geld :P

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:29

Vos

AFCA

Nemesizz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:14:
[...]

Je moet alsnog met een transport tank mest naar de pompinstallatie brengen, of je moet de velden rondom je koe/varkens stal hebben.

Heb momenteel de meeste velden rondom m'n koe en varkensstal, dus hoef niet ver te rijden. Maar in FS19 had ik gewoon een 55kuub mestcontainer naar het veld en hoefde ik eigenlijk weinig heen en weer te rijden met de bemester zelf om te vullen (wel ietwat onrealistisch: de container ging vol naar het veld toe :+ ).

Dus nee, ik word niet dol enthousiast van de komende DLC's, maar dat maakt niet uit bespaard me mooi geld :P
Daar heb je CP en AD voor ;) van de stal of BGA naar de mestcontainers.

• FastFred
Tja het kost wel wat. Ik doe het nu gewoon met een kunstmeststrooier, kost 1x aanschaf en daarna alleen kunstmest kopen.

Of je moet zo'n tanker hebben met injecteur, en die zijn binnen no-time leeg dus dat moet een flink grote zijn maar dan moet je ook een flinke trekker hebben die duur is. Zo'n mestcontainer in de buurt kan, maar die moet je dan ook weer vullen, daar had ik in FS17 dacht ik een tankervrachtwagen voor, die ook weer geld kost en zo kun je wel door blijven gaan :P

• Nemesizz
Daarom gaf ik ook aan dat ik 'onrealistisch' bezig was en die 55kuub (nu heb ik er zelfs een van 65kuub) bij de stal al vul en daarmee naar locatie ga (in werkelijkheid zouden die arme asjes onder de container wegknappen met meer dan 65.000 kilo gewicht :P ).

Kun je in FS22 overigens goed merken dat er massa in dat ding zit, als je remt schuif je behoorlijk lang door zelfs met een zware trekker ervoor :P In FS19 merkte je eigenlijk weinig van dat je even 55 ton aan het verslepen was.

Vind wel dat mest er wat snel door gaat. Gisteren 2 velden bemest (middel/groot formaat, niet uber groot), maar was zo 71.000 liter nodig. En dat is met gewone mest hoeveelheid en niet de 'dubbele dosis'.

In FS19 was ik voor m'n grootste veld (in Fellsbrun, die is groter dan de 2 die ik gisteren bemeste) iets van 100.000 liter nodig, denk dat ik nu voor dat zelfde veld wel 150.000 nodig zou zijn.
En mest is moeilijker aan te komen, beesten en vooral de BGA produceren aanzienlijk minder dan voorgaande FS delen, wat wel wat jammer is, want vind met slurry en manure bemesten leuker dan kunstmest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFred
Ik wilde eigenlijk een grotere zaaimachine, maar ik had geen trekker zwaar genoeg. Dus eerst een Axion 850 met 264pk gekocht, top dingetje, de John Deere 7010 ingeruild. Ik weet niet wat dat is met Claas, ik zie ze hier irl eigenlijk nooit, maar vind ze gewoon tof.

Anyway, de MF 3670 begon met 35 uur ook hard te slijten, om de haverklap moest het ding weer voor een paar duizend gefixed worden. Dus die maar ingeruild voor een Arion 660 met 205pk en 2e hands voorlader.

En nu alsnog sparen voor een grotere zaaimachine, de 3 meter van die Nordsten schiet niet op :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaKluit
Het gaat lekker op de server. Bijna 4ton verdient met druiven oogsten in het eerste jaar op Italia Emilia.

• Mattypattattie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-03 07:27
Ik ben dat gedoe met contracten die als sneeuw voor de zon verdwijnen op de PS4 nu wel echt spuugzat aan het worden... Iemand enig idee wanneer er een update komt waarin dit gefixt is?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaKluit
Mattypattattie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:47:
Ik ben dat gedoe met contracten die als sneeuw voor de zon verdwijnen op de PS4 nu wel echt spuugzat aan het worden... Iemand enig idee wanneer er een update komt waarin dit gefixt is?
Ik had gelezen dat de fix hiervoor al klaar was, alleen nog niet kunnen testen voordat de laatste update uit kwam.
Ik dacht dat er eind juli nog een update zou komen. Maar gezien de Vermeer DLC die eind augustus uit komt en dat het vakantietijd is, gok ik dat ze dan ook de eerstvolgende update uitbrengen.

Voor pc is er wel al een fix beschikbaar trouwens. Via de mod Better Contracts:
https://github.com/Mmtrx/...cts/releases/tag/v1.2.3.1

Edit: een kleine tip is om wanneer je een nacht vooruitspoelen, gelijk naar het contracten menu te gaan en de oogstcontract en te accepteren. Dan zou je er iig een paar over moeten houden om te doen.

[Voor 11% gewijzigd door DaKluit op 30-07-2022 15:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Hoppa, nieuwe balenpers erbij :)

Alleen nu ik die heb en mijn vorige balenpers verkocht heb, vraag ik me af: hoe maak ik hier hooibalen mee? Die wil ie ook automatisch gaan inwikkelen voor kuilvoer ben ik bang namelijk... :/

[Voor 51% gewijzigd door FastFred op 01-08-2022 15:31]

• Hammie
  • Laatst online: 20:13
FastFred schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:31:
Hoppa, nieuwe balenpers erbij :)

[Afbeelding]

Alleen nu ik die heb en mijn vorige balenpers verkocht heb, vraag ik me af: hoe maak ik hier hooibalen mee? Die wil ie ook automatisch gaan inwikkelen voor kuilvoer ben ik bang namelijk... :/
Hij wikkelt alleen grasbalen (silage). Hooibalen maak je door gras eerst te schudden en daarna persen tot een baal. (kun je niet wikkelen want dat is te droog)

• FastFred
@Hammie Ja dat weet ik. Maar in het echt wordt gras soms ook wel eens geschud en daarna alsnog gepersd en gewikkeld, vandaar.

Maar dat is mooi, dan hoef ik niet voor hooibalen een losse balenpers te kopen

• FastFred
Ah... een luxe probleempje :p De 65 schapen die ik nu heb produceren zoveel wol dat ik het niet meer kwijt kan bij de spinnerij... :+

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 07-08-2022 22:13]

• Nemesizz
Ik had een ander probleem....Windows heeft (ongevraagd) m'n videokaart driver geupdate en toen moest Farming Simulator plots weer nieuwe shadercache aanmaken.... blergh... ging weer een sessie naar de (bliep) (na tijdje weer wagenziek).

Heb zelf nu ook een 'luxe probleempje' ; heb een beetje geld in game nu (1,3 miljoen) en zit te denken wat de volgende stap ingame word. Bieten lijkt me wel leuk (is altijd een vrij dure stap gezien de machines die aangeschaft worden) , of toch een keer wat anders (suikerriet was wel leuk op de test map, en slechts 1x verbouwd in FS19). En dan zijn er nog een aantal leuke machines die ik eigenlijk nog wil hebben, maar het het is dus vaak het een of het ander (want geld voor beide is er vaak niet :+ ).

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:12
game al een paar maanden niet gespeeld (speel vanaf Fs17 eigenlijk non stop, uurtje hier uurtje daar etc. , op PS4 en nu 5), mijn ervaring is: als je het wat beu wordt, even naast je laten liggen en daarna komt het weer op.

En ja hoor, ik heb er weer helemaal zin in haha !

Gisteren alle mods weer geupdate en toegevoegd en is op de website gekeken hoe het met DLC's etc. staat en ik moet zeggen: ik kan niet wachten op de Pumps and Hoses DLC: eindelijk stronten met slangen over het weiland/de akker, een geweldige toevoeging voor de Consoles. Ik ben heel benieuwd hoe het speelt!!

Mijn nieuwe map wordt Gelderland, klein beginnen en dan opbouwen :)

Nu nog hopen dat ze ooit is eindelijk fatsoenlijke stuur ondersteuning gaan toepassen in het spel voor consoles....

[Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 09-08-2022 08:53]

• spacy
Ik zit dit filmpje te kijken van Silverrun Forest, dat is best een mooie map wanneer je van bosbouw houdt.
YouTube: [FarmCon 22] Extended Preview: Silverrun Forest (English)

Ook nieuwe opdrachten zoals in opdracht bomen zagen/verwijderen.

• lord_fh
spacy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:14:
Ik zit dit filmpje te kijken van Silverrun Forest, dat is best een mooie map wanneer je van bosbouw houdt.
YouTube: [FarmCon 22] Extended Preview: Silverrun Forest (English)

Ook nieuwe opdrachten zoals in opdracht bomen zagen/verwijderen.
Zolang ze die mechanics/phisics van die bomen niet aanpassen, interesseert me die hele bomen expansion niets. sowieso heb ik denk ik in al die jaren 2x een boom omgezaagd haha, werkt gewoon niet lekker.

Vermeer pack en die hoses pack wil ik WEL graag, staat ook dichter bij mezelf dan bomen, dat is het ook denk ik.

Ik wilde gisteren beginnen op gelderland (ps5) maar las toevallig net ervoor dat er een update komt voor die map, een grote, en dat je daarvoor een nieuwe save moet... dus even wachten maar. Ik kan helaas nergens vinden wat die update precies is..

ga graag weer aan de gang met de opstart van een boerderij/loonwerkers bedrijf, met klein spul starten (max 1255 IH) en opbouwen. alleen die verdwijnende contracten zijn killing, schijnt bij de volgende update verholpen te worden :X

• AtlAntA
lord_fh schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Zolang ze die mechanics/phisics van die bomen niet aanpassen, interesseert me die hele bomen expansion niets. sowieso heb ik denk ik in al die jaren 2x een boom omgezaagd haha, werkt gewoon niet lekker.

Vermeer pack en die hoses pack wil ik WEL graag, staat ook dichter bij mezelf dan bomen, dat is het ook denk ik.

Ik wilde gisteren beginnen op gelderland (ps5) maar las toevallig net ervoor dat er een update komt voor die map, een grote, en dat je daarvoor een nieuwe save moet... dus even wachten maar. Ik kan helaas nergens vinden wat die update precies is..

ga graag weer aan de gang met de opstart van een boerderij/loonwerkers bedrijf, met klein spul starten (max 1255 IH) en opbouwen. alleen die verdwijnende contracten zijn killing, schijnt bij de volgende update verholpen te worden :X
Eens. de physics van logs en tree's zijn wmb het zwakste punt van de game. Was daarom ook erg verrast dat men besloten heeft hierop te focussen met de nieuwe uitbreiding. Ik laat het lekker aan me voorbij gaan.

• spacy
Ja ik snap het gevoel, het lijkt een soort Forestry Simulator te worden.
Terwijl ik zelf ook graag simpelweg de akkers bewerk of wat rondzeul met balen :Y)

Maar ik denk wel dat ze de kritiek serieus nemen rondom die physics. De nieuwe tools lijken eenvoudig bomen om te zagen, of je kan in 1 beweging een vrachtwagen te vullen met die nieuwe Volvo grijper. Bovendien worden er zelfs nieuwe bomen toegevoegd. Het zal dus even afwachten worden of het weer ontspanning is om soms ook wat bosbouw te gaan doen.

• Nemesizz
Zelf heb ik ook niks met bosbouw (niet in de game althans), maar kan me voorstellen dat er wel vraag naar is.

Als je al kijkt hoeveel mods/maps en dergelijke voor bosbouw zijn gemaakt in de loop der jaren (FS15 was volgens mij de eerste waar je bomen kon zagen). Soms hele maps vol met alleen maar bomen en een zagerij :P

Physics is wel altijd een dingetje... en soms kan het per patch verschillen hoe objecten reageren. Ik had laatst dat een baal perongeluk op m'n autoloader viel....trekker, wagen, en baal schoten weg...

En ik denk dat het ook makkelijker is zo een mod/expansion te maken voor FS dan een aparte bosbouw-only game uit te brengen (waar dan net weer te weinig in zit voor een volwaardige eigen game). Dus vanuit hun (Giants) point of view misschien wel een win-win.

• FastFred
Claas verzameling blijft groeien, maar deze Lexion combine is niet echt een denderende mod...

En ja zoals je ziet in de achtergrond, graanmolen en een spinnerij gekocht :) Geld stroomt aardig binnen nu, een tankermod met 14k liter melk, en daarachter een grote platte wagen met eieren, stof, honing en meel levert totaal 90k op en dat iedere andere maand ofzo

[Voor 23% gewijzigd door FastFred op 18-08-2022 22:50]

• lord_fh
gisteren even door de "extended preview" van pumps n hoses geskipt. Moet zeggen, ben wel hyped.

YouTube: [FarmCon 22] Preview: Pumps N' Hoses Pack by Creative Mesh (English)

Voegt imo echt veel toe, leuk ook dat je met een speciaal stuk gereedschap die slangen aan elkaar kan koppelen en vertillen. Moet zeggen dat het voor een extra ingame mechanic ook best uitgebreid is met alle pompen die je aan kan/moet sluiten om het werkend te krijgen etc.

Will be a buy for me :) (PS5)

• FastFred
Trouwens ook die oude Bührer gekocht voor wat ligt werk op de boerderij, een rangeer trekker eigenlijk :P Maar ook gras schudden en harken doet ie prima, lekker wendbare trekker :)

• Stovirpi
  • Laatst online: 22:09
Wanneer stappen jullie over naar een andere map? Ik heb na ruim 300 uur eindelijk de €10.000.000,- gehaald op HautB. Dat had ik eerder kunnen behalen, maar ben totaal niet zuinig geweest qua investments en equipment. Blijkt ook wel aangezien ik nu ieder jaar 60K kleding produceer haha.

Toch voelt het beginnen met een nieuwe map nog niet fijn. Weer helemaal terug naar de kleine trekkers met minimale werkbreedte.

• lord_fh
ik speel zo sporadisch, dat ik gewoon een map speel, gwn subidie doe en koop wat ik wil. dan lekker spelen, ben ik het zat dan ga ik weer een map naar mn zin zoeken. soms kom ik er ook pas na paar uur spelen achter dat ik een map toch niets vind of dingen me irriteren (zoals dat het lijkt dat je wielen zweven oid op de weg)
Ik heb ook meerdere Claas machines maar deze combinatie is een beetje fake :P

Is één van de Lizard Trailer packs, deze heeft verschillende volledig configureerbare schamelwagens die daarmee ook achter een hakselaar kunt hangen. Van twee tot vijf assen en van 23 tot 52 kuub. Je hebt zelfs de optie voor een verlengde dissel zodat de wagen ervoor wel gewoon kan kippen. Met de juiste kleur verf lijkt het toch bijna echt ;)
FastFred schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:08:
Trouwens ook die oude Bührer gekocht voor wat licht werk op de boerderij, een rangeer trekker eigenlijk :P Maar ook gras schudden en harken doet ie prima, lekker wendbare trekker :)
Die Bührer is cool. Motor heeft een mooi geluid en met wat slim schakelwerk kan ie werktuigen boven z'n vermogen nog goed aan. Heb hem best een tijd gebruikt op een beginnende boerderij omdat ie ook lekker goedkoop is.

🖥️ | 🚗

• DaKluit
Ik stap over wanneer ik de kaart moe begin te worden, of wanneer er een interessante kaart is uitgebracht.

Voor jou probleem met het opnieuw moeten beginnen met klein spul: je kan een beetje roleplay doen, alsof je verhuist. Dus voertuigen en geld meenemen.
Stovirpi schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:33:
Wanneer stappen jullie over naar een andere map? Ik heb na ruim 300 uur eindelijk de €10.000.000,- gehaald op HautB. Dat had ik eerder kunnen behalen, maar ben totaal niet zuinig geweest qua investments en equipment. Blijkt ook wel aangezien ik nu ieder jaar 60K kleding produceer haha.

Toch voelt het beginnen met een nieuwe map nog niet fijn. Weer helemaal terug naar de kleine trekkers met minimale werkbreedte.

• FastFred
MadMarky schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Die Bührer is cool. Motor heeft een mooi geluid en met wat slim schakelwerk kan ie werktuigen boven z'n vermogen nog goed aan. Heb hem best een tijd gebruikt op een beginnende boerderij omdat ie ook lekker goedkoop is.
Jep, ik heb de Claas balenpers er ook al achter gehad, de Bührer heeft daar eigenlijk 50pk te weinig voor geloof ik, maar het gaat prima, alleen heuvel op iets langzamer :P Doet alles in de 4e en 5e versnelling :)

[Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-08-2022 11:31]

• FastFred
lord_fh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:44:
gisteren even door de "extended preview" van pumps n hoses geskipt. Moet zeggen, ben wel hyped.

Voegt imo echt veel toe, leuk ook dat je met een speciaal stuk gereedschap die slangen aan elkaar kan koppelen en vertillen. Moet zeggen dat het voor een extra ingame mechanic ook best uitgebreid is met alle pompen die je aan kan/moet sluiten om het werkend te krijgen etc.

Ff tijd gehad om dit filmpje te bekijken, is dit filmpje van Giants zelf? Wat een bedroevend slechte presentatie zeg :/ Denken ze dat Farming Simulator alleen in Duitsland gespeeld wordt ofzo? En wat een dramatische presentator.... 8)7
FastFred schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

Ff tijd gehad om dit filmpje te bekijken, is dit filmpje van Giants zelf? Wat een bedroevend slechte presentatie zeg :/ Denken ze dat Farming Simulator alleen in Duitsland gespeeld wordt ofzo? En wat een dramatische presentator.... 8)7
Die hoorde zeker een halfuur van tevoren dat ie het wel in het Engels ging presenteren? Toch? :P
Inderdaad nogal amateuristisch. Kun je een presentatie maken waar netjes afbeeldingen van alle ingame modellen voor beschikbaar zijn, heb je slides met ellenlange verhalen in het Duits en een trage hakkelaar aan het woord die er maar geen verhaal van weet te breien.

🖥️ | 🚗

• DaKluit
Nee, dit is de opgenomen live-stream van FarmCon. De presentatie was in het Duits (vandaar de Duitse slides) en de spreker die je hoort was de vertaler. Zodat Engelstaligen via de livestream het ook konden volgen.

Live vertalen is moeilijker dan je denkt.

• Nemesizz
MadMarky schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 23:04:
Ik heb ook meerdere Claas machines maar deze combinatie is een beetje fake :P
[Afbeelding]

Is één van de Lizard Trailer packs, deze heeft verschillende volledig configureerbare schamelwagens die daarmee ook achter een hakselaar kunt hangen. Van twee tot vijf assen en van 23 tot 52 kuub. Je hebt zelfs de optie voor een verlengde dissel zodat de wagen ervoor wel gewoon kan kippen. Met de juiste kleur verf lijkt het toch bijna echt ;)
Als je het volgende copy/paste en in de XML zet kun je ook gewone silagewagens erachter hangen (net als de andere hakselaars in FS22). Enige is, dat Multiplayer dan niet meer werkt, tenzij de andere personen hetzelfde toevoegen (voor mij geen probleem, ik doe toch geen MP :P
<attacherJoints>
<attacherJoint jointType="cutterHarvester" node="attacherJointFront" jointPositionOffset="0 0 -0.928" lowerTransLimit="0 0 0" lowerRotLimit="0 0 10" lockDownRotLimit="true" moveTime="3" comboTime="0">
<distanceToGround lower="1.16" upper="1.75" />
<rotationNode node="attacherJointFrontRot" lowerRotation="0 0 0" upperRotation="-40 0 0" />
<bottomArm rotationNode="feederHouse" referenceNode="attacherJointFront" />
<schema position="1 0" rotation="0" invertX="true" />
</attacherJoint>
<attacherJoint node="trailerAttacherJointBack" jointType="trailerLow" lowerRotLimit="25 60 50" lowerTransLimit="0 0 0" comboTime="1" allowsJointLimitMovement="false" allowsLowering="false" canTurnOnImplement="false">
<schema position="1 0" rotation="0" invertX="false"/>
<attachSound template="ATTACH_01" linkNode="trailerAttacherJointBack"/>
</attacherJoint>
<attacherJoint node="trailerAttacherJointBack" jointType="trailer" allowsJointLimitMovement="false" allowsLowering="false" lowerRotLimit="25 70 50" lowerTransLimit="0 0 0" canTurnOnImplement="false" comboTime="1" >
<schema position="1 0" rotation="0" invertX="false" />
</attacherJoint>
</attacherJoints>

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43
lord_fh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:44:

Ik had stiekem de hoop dat het om sproeien (met water) ging toen ik voor het eerst de vermelding hiervoor zag.

Player1s Twitch

• lord_fh
Dusss, game is nu Versie 1.7. Ik heb nog niet veel gespeeld (PS5), enkel opgestart en even rondje op de map gereden.

Ervaringen ?

Ik lees op het Giants forum heel veel problemen met niet up te daten DLC's, stotterende PC's, contracten die nog steeds bugged zijn terwijl dat absoluut nu opgelost zou moeten zijn (voor mij ook echt een gamebreaker als dat nu nog steeds niet werkt) etc.

iemand de Vermeer pack in zijn bezit al overigens ?

+ trailer voor pumps en hoses, de eerste officiele:

YouTube: 🚨 Pumps N' Hoses - First Gameplay-Trailer!

• Stovirpi
  • Laatst online: 22:09
DaKluit schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:48:
Ik stap over wanneer ik de kaart moe begin te worden, of wanneer er een interessante kaart is uitgebracht.

Voor jou probleem met het opnieuw moeten beginnen met klein spul: je kan een beetje roleplay doen, alsof je verhuist. Dus voertuigen en geld meenemen.

[...]
Dat is ook een interessante mogelijkheid. Ik ga eens kijken of dat iets voor mij is!

Aan de andere kant moet ik misschien ook gewoon accepteren dat klein beginnen óók leuk kan zijn als je jezelf de juiste doelen stelt.
@lord_fh ik heb even kort gespeeld na het updaten. Het stotteren komt door de shadercache die weer opnieuw opgebouwd moet worden, dat komt vaker voor na een update. @Nemesizz is bij deze ook gewaarschuwd.

Zag inderdaad ook wat over contracts in de release notes maar daar had ik verder nog niet naar gekeken.

🖥️ | 🚗

• Nemesizz
MadMarky schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:51:
@lord_fh ik heb even kort gespeeld na het updaten. Het stotteren komt door de shadercache die weer opnieuw opgebouwd moet worden, dat komt vaker voor na een update. @Nemesizz is bij deze ook gewaarschuwd.

Zag inderdaad ook wat over contracts in de release notes maar daar had ik verder nog niet naar gekeken.
Ik had de patch al opzettelijk genegeerd gister avond :+
Was al moe en niet zo fijn in het hoofd (holtes/luchtwegen, dus snel wagenziek), dus had totaal geen zin in shadercache stutters, dus de patch maar even overgeslagen.

Moet altijd nog proberen om Autodrive of iets dergelijks aan de praat zien te krijgen zodat ik gewoon een helper over de map kan sturen zodat overal shadercache van word gemaakt zonder dat ik zelf naar het scherm hoef te kijken. Voorgaande pogingen kreeg ik helaas errors, en door gebrek aan tijd niet veel kans gezien om het op te lossen.

• FastFred
Ik heb gisteren de eerste stappen gezet om taarten te gaan bakken :) Heb weer een kas gekocht voor aardbeijen, nieuw veld gekocht tegenover de boerderij (HautB) en met een gehuurde planter suikerbieten geplant en een suikerfabriek neer gezet. De volgende tarwe oogst is dan deels voor kippenvoer, en deels voor meel, stro van de tarwe oogst is dan voor de koeien/mengvoer. Alleen nog een zuivelfabriek neerzetten om boter te maken, en voor eieren heb ik al kippen.

De Claas Lexion weer verkocht, mod met rare glitches was dat en gewoon een John Deere T560 gekocht, vond ik in FS19 ook altijd een fijn ding.

[Voor 15% gewijzigd door FastFred op 23-08-2022 16:17]

• Nemesizz
Heb vanmiddag maar even Autodrive geïnstalleerd en ingesteld om door het grootste gedeelte van de map te rijden (Erlengrat). Was even wat knooien, maar een simpel rondje moest toch lukken leek me.

Deze keer de AI routes niet ingeladen, en dat werkt een stuk beter (AI routes zitten veel 'gaten' in bij Erlengrat, krijg je hele tijd errors dat die de route niet kan rijden).

Kubota 'gator' karretje gekocht, route gemaakt, getest (ai laten rijden), ging alleen iets mis bij een drempel bij de BGA, dus beetje aanpassen en het werkte.....werd alleen wel wagenziek van het kijken hoe de ai reed.

Nouja, dat is maar 1x instellen en dan kan ik de volgende shader-cache terror gewoon aan de ai over laten. Dus patch geïnstalleerd, ai rond laten rijden (1st person), toen nog een rondje (3rd person) en denk dat de ergste shader-cache stutters er wel uit zijn (tuurlijk krijg je af en toe nog wat als er plots iets 'nieuws' in beeld komt, stof uit de combine of iets dergelijks).

En zo was een uurtje zo weg en niks productiefs bereikt :+

@FastFred De Lexion, de 8900 (of is het 9800 weet het even niet) uit de modhub van Giants zelf? Die gebruik ik namelijk en merk daar weinig fouts aan, stationair geluid een beetje soms maar voor de rest geen rare fratsen mee (is de Lexion uit FS19 die door Giants zelf is overgezet naar FS22).

• DaKluit
Stotteren is standaard bij elke patch. Dat mensen daar nu nog steeds over verbaasd zijn en over klagen...
Gisteravond geüpdate, maar kostte bij mij wat moeite. Server binnen 5min geüpdate. Pc kostte 3 uur, 2x bestanden verifieren en daarna maar een herinstall wat wel werkte.
Contracten werken bij mij iig. Ik zag zelfs oogst contracten staan. Bij een nieuwe game.
lord_fh schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:30:
Dusss, game is nu Versie 1.7. Ik heb nog niet veel gespeeld (PS5), enkel opgestart en even rondje op de map gereden.

Ervaringen ?

Ik lees op het Giants forum heel veel problemen met niet up te daten DLC's, stotterende PC's, contracten die nog steeds bugged zijn terwijl dat absoluut nu opgelost zou moeten zijn (voor mij ook echt een gamebreaker als dat nu nog steeds niet werkt) etc.

iemand de Vermeer pack in zijn bezit al overigens ?

+ trailer voor pumps en hoses, de eerste officiele:

YouTube: 🚨 Pumps N' Hoses - First Gameplay-Trailer!

• FastFred
@Nemesizz de Lexion 5300-8900 Pack van DoktorKorXXStucki heb ik.

De header gaat niet vanzelf naar beneden als je de combine inschakelt en ook niet vanzelf omhoog als je de combine uitschakelt. Als je er dus een AI op zet, dan gaat dus de header ook niet omhoog aan het eind van het veld dus combined die alles mee wat hij bij het keren in zijn pad tegen komt. En het combinen kan tot dezelfde snelheid als de maximum snelheid van de combine, dus oogsten met 42km/h :/ Dus als ik er een AI op zet en vervolgens een trekker met kipper ga halen en ik kom terug en zie ie met 30km/h over het veld dendert dan baal ik gewoon want dat is niet realistisch :P

Ik wilde een leuke midsize combine, niet iets met rupsbanden, ook niet al te lomp. Wel iets met een header trailer, maar weer niet met een schamelas voor op, dat is ruk met achteruit rijden :P

De enige 8900 op Modhub is deze: https://farming-simulator...od_id=228187&title=fs2022

[Voor 10% gewijzigd door FastFred op 23-08-2022 19:22]

• Nemesizz
FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:21:
@Nemesizz de Lexion 5300-8900 Pack van DoktorKorXXStucki heb ik.

De header gaat niet vanzelf naar beneden als je de combine inschakelt en ook niet vanzelf omhoog als je de combine uitschakelt. Als je er dus een AI op zet, dan gaat dus de header ook niet omhoog aan het eind van het veld dus combined die alles mee wat hij bij het keren in zijn pad tegen komt. En het combinen kan tot dezelfde snelheid als de maximum snelheid van de combine, dus oogsten met 42km/h :/ Dus als ik er een AI op zet en vervolgens een trekker met kipper ga halen en ik kom terug en zie ie met 30km/h over het veld dendert dan baal ik gewoon want dat is niet realistisch :P

Ik wilde een leuke midsize combine, niet iets met rupsbanden, ook niet al te lomp. Wel iets met een header trailer, maar weer niet met een schamelas voor op, dat is ruk met achteruit rijden :P

De enige 8900 op Modhub is deze: https://farming-simulator...od_id=228187&title=fs2022
Ah zo, die ik heb is van Giants zelf, maar wel op rupsen. Je hebt nu de John Deere al, maar anders had de... hoe heet die ook alweer? Tucano of iets in die geest, is een middelgrote combine op banden.
Weet niet of die standaard in de game zat of ook mod, wel weer van Giants zelf (geheugen laat me wat in de steek vandaag...).

Header gebruik ik die van de Case IH, kun je de header in/uitklappen en is meteen het karretje.
In FS19 had ik er een mod voor dat je de kleuren en decals (stickers) kon aanpassen naar andere merken, maar die is er helaas (nog) niet. Blijft wel ruk met achteruit rijden, maar dat doe ik dan ook niet :P (gewoon wieltjes inklappen en neerzetten, vaak tegen de achterkant van een schuur).

*edit*
Tucano van Giants: Tucano 580

Lexion kan ik niet weer vinden... misschien met een patch toegevoegd? weet het ook niet meer... maar was wel van Giants zelf overgezet van FS19 naar FS22.

[Voor 6% gewijzigd door Nemesizz op 23-08-2022 19:49. Reden: link toegevoegd]

Wat vinden jullie eigenlijk van de implementatie van seasons? Ik vind het allemaal maar simplistisch.
Schapen en bijen produceren het hele jaar door wol en honing en kalveren produceren kennelijk ook al melk 8)7
Klein beetje extra realisme had er wil in gemogen.

[Voor 81% gewijzigd door MadMarky op 24-08-2022 23:35]

🖥️ | 🚗

• FastFred
@MadMarky gras kun je het hele jaar maaien, vind ik ook een rare.

Het had van mij trouwens nog een stapje verder mogen gaan dat je ook droge jaren kunt hebben waarin het weinig regent en dus de oogst tegen valt.

Ik heb bijna alles klaar staan voor mijn aardbeien taart. Moet alleen de suikerbieten nog oogsten en suiker van maken :)

• spacy
MadMarky schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:28:
Wat vinden jullie eigenlijk van de implementatie van seasons? Ik vind het allemaal maar simplistisch.
Schapen en bijen produceren het hele jaar door wol en honing en kalveren produceren kennelijk ook al melk 8)7
Klein beetje extra realisme had er wil in gemogen.
Zelf vind ik het al een prima begin. In FS19 waren er nog geen seizoenen, tenzij je de mod zou toepassen. Voor een volgende versie zou dit verder uitgewerkt kunnen worden. Maar waar houd je dan de grens? Ergens moet je iets simpel houden, want je kunt niet alles rondom seizoenen realistisch maken. Kijk je nu naar de actualiteit dan zou je zeggen dat ze ook iets met vocht/regen/droogte beter uit zouden kunnen werken... En wat te denken van een klimaat waar 2x oogsten mogelijk is?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee