Maandag avond, 23:59 grote meteoriet raakt de aarde en....
(geintje)
---
Zelf bezig geweest met inkuilen bij de BGA, had altijd de middel-grote Claas shovel, maar dacht eens de grotere te proberen (eerst maar huren, want meer dan 200K uitgeven en dan blijken dat het een miskoop is is ook zowat).
Veel shovels zitten er niet in de game, de Claas en New Holland (van Giants). Beide maar geprobeerd.
In FS19 had vooral de Claas het probleem dat ze geen goede massa hadden, ze voelden veel te licht aan, en stuiterden dan ook over de silage heen ipv mooie aanrijden. Ook ging de Claas behoorlijk 'scharen' (dubbelknikken).
Nu zijn de physics in FS22 wat anders, en gelukkig nog geen last gehad van 'scharen' , echter, zowel de Claas als de New Holland voelen nog steeds te licht aan. Nog steeds vrij veel stuiteren over de silage heen (haast nog erger dan m'n lichtere mid-range shovel die ik al had... ondanks de andere 2 iets van 5 ton zwaarder zijn

).
Dus lijkt erop dat ik het toch nog even bij m'n huidige shovel hou.
Nu zag die Volvo uit die bosbouw DLC er wel leuk uit maar... hele DLC kopen voor alleen de shovel (bosbouw is niet echt mijn ding... ingame althans).
Ook eigenlijk voor het eerst beetje in het donker aan het werk geweest, en dat wil gelukkig een stuk beter dan in FS19 (daar was donker té donker, en verlichting werkte te gebrekkig). In FS22 is het zicht 's nachts beter, en de verlichting heeft ook daadwerkelijk nut en een beetje bereik, dus kon nog prima door met mais hakselen in het donker.