[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Farming simulator is altijd meer farming vehicle simulator geweest dan realistisch boeren. Het hoeft wat mij betreft ook niet perse super realistisch, maar wat rampspoed zou wel fijn zijn. Het punt met FS is dat elke activiteit winstgevend en er geen onverwachte gebeurtenissen zijn dat maakt het spel zeer voorspelbaar.

[ Voor 56% gewijzigd door squaddie op 25-08-2022 08:44 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 13:28

spacy

+++

squaddie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:38:
Farming simulator is altijd meer farming vehicle simulator geweest dan realistisch boeren. Het hoeft wat mij betreft ook niet perse super realistisch, maar wat rampspoed zou wel fijn zijn. Het punt met FS is dat elke activiteit winstgevend en er geen onverwachte gebeurtenissen zijn dat maakt het spel zeer voorspelbaar.
Goed punt, misschien leuk als er compleet instortende marktprijzen zouden zijn.
in het echt zou de wol productie bijvoorbeeld niet eens rendabel zijn.
Teveel droogte zou een lage of mislukte oogst betekenen, want wat als je opeens maar 20% van je land kunt halen ipv de 100% die je had verwacht, en dus over het hele jaar heen sowieso verlies.
Of juist weer overheidsopdrachten om iets te gaan verbouwen en dan subsidie te kunnen ontvangen.

Ik zou eigenlijk verwachten dat er op deze punten ook wel als mods kunnen bestaan? Is dat ook zo en wie speelt er met soortgelijke 'meer-realisme' mods ?
Ik denk er namelijk aan dit spel op de pc te gaan spelen zodra ik daarvoor wel de geschikte hardware heb, tot nu toe speel ik nog op Stadia en moet ik het helaas zonder mods doen.

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
spacy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Goed punt, misschien leuk als er compleet instortende marktprijzen zouden zijn.
in het echt zou de wol productie bijvoorbeeld niet eens rendabel zijn.
Teveel droogte zou een lage of mislukte oogst betekenen, want wat als je opeens maar 20% van je land kunt halen ipv de 100% die je had verwacht, en dus over het hele jaar heen sowieso verlies.
Of juist weer overheidsopdrachten om iets te gaan verbouwen en dan subsidie te kunnen ontvangen.

Ik zou eigenlijk verwachten dat er op deze punten ook wel als mods kunnen bestaan? Is dat ook zo en wie speelt er met soortgelijke 'meer-realisme' mods ?
Ik denk er namelijk aan dit spel op de pc te gaan spelen zodra ik daarvoor wel de geschikte hardware heb, tot nu toe speel ik nog op Stadia en moet ik het helaas zonder mods doen.
Kwam gister de gratis DLC Precision farming tegen op de PS5.
Deze voegt een aantal dingen toe met betrekking tot de grond waarop je verbouwd, waaronder PH typen en type grond. Heb kort gekeken maar kreeg in ieder geval een nieuwe kaart met overzichten die ik kon uitbreiden door metingen uit te voeren op een perceel.

PSN: whoojaa

MadMarky schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:28:
... kalveren produceren kennelijk ook al melk 8)7
Bij mij niet. Moet echt wel wachten tot ze volwassen zijn voordat ze melk produceren. Ook moeten ze goed voer hebben, met gras alleen produceren koeien amper melk.

En bepaalde dingen niet helemaal realistisch, tja, het is een game, en eerlijk gezegd speel ik het ook voor ontspanning. Dingen als seasons hebben ze in FS22 al simpel gehouden om het aan de ene kant aan te bieden voor degene die het willen gebruiken, en aan de andere kant is het grotendeels te negeren voor degenen die het niet willen.

Het is al een heel verschil met voorgaande FS delen, waar je de ene dag kon zaaien en andere dag al kan oogsten, nu moet je toch echt een X aantal maanden wachten tot je gewas kan oogsten (zelfs met seasons uit).
Nemesizz schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Het is al een heel verschil met voorgaande FS delen, waar je de ene dag kon zaaien en andere dag al kan oogsten, nu moet je toch echt een X aantal maanden wachten tot je gewas kan oogsten (zelfs met seasons uit).
Dit vind ik ook fijner. Het grappige hieraan is, is dat de gewasprijzen wel nog fluctueren door het jaar heen. En ik dus, wanneer ik zonder seizoenen speel, dus alsnog ga kijken wanneer ik mijn gewassen het beste kan zaaien/planten. Om ze het liefst direct vanaf het veld te verkopen voor de hoogste prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
whoojaa schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:01:
[...]

Kwam gister de gratis DLC Precision farming tegen op de PS5.
Deze voegt een aantal dingen toe met betrekking tot de grond waarop je verbouwd, waaronder PH typen en type grond. Heb kort gekeken maar kreeg in ieder geval een nieuwe kaart met overzichten die ik kon uitbreiden door metingen uit te voeren op een perceel.
De PF dlc vind ik een fijne toevoeging. Vond ik in FS19 al. Maakt bemesten en kalkstrooien makkelijker (veel minder kalk hoeven te strooien is altijd fijn), maar land uit kiezen weer wat moeilijker (verschillende max opbrengst per type land). Geeft er een leuke draai aan.

• whoojaa
DaKluit schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:42:
[...]

De PF dlc vind ik een fijne toevoeging. Vond ik in FS19 al. Maakt bemesten en kalkstrooien makkelijker (veel minder kalk hoeven te strooien is altijd fijn), maar land uit kiezen weer wat moeilijker (verschillende max opbrengst per type land). Geeft er een leuke draai aan.
Heb deze zelf kort bekeken gister op een test save.
Ben zelf niet zo gek ver met mijn boerderij en twijfelde om hem te activeren, had het idee dat het nog wel eens een ontzettende handicap kon zijn in het begin van je boeren bestaan.

Limiteert deze mod de basis opbrengst als je er niet volledig aan voldoet, door gebrek aan materiaal ed? Of verhoogt de opbrengst alleen wanneer je juist aan alles voldoet?

• spacy

spacy

+++

DLC Precision farming is ook precies een van de uitbreidingen die ik graag zou willen spelen, maar op Statdia is deze niet beschikbaar. Over een tijdje hoop ik de overstap naar PC te maken voor o.a. dit spel.

Maar ik vroeg me dus af of er soortgelijke mods zijn, waarbij droogte, economie of andere zaken ook meer onzekerheden of andere speelacties toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij de Seasons mod in FS19 kon je altijd nog wat dingen configureren om extra realisme toe te voegen, dat mis ik nu bijna helemaal. Ze hebben een aantal dingen overgenomen en een aantal dingen simpel gelaten, zoals het gras dat niet afsterft bij vorst zoals @FastFred terecht opmerkt. Sterker nog, er wordt helemaal niets met (bodem) temperatuur gedaan alles is enkel afgeregeld op kalendermaand. Bevroren grond? Wat is dat? :')

Overigens kwam je met de FS19 Seasons mod wel bij gefaalde oogsten in de buurt. Als je ging zaaien moest je bijv wel een bepaalde soil humidity hebben (dacht iets van >20%) anders had je relatief veel zaad dat niet wilde ontkiemen. Afhankelijk van het soort gewas was deze later wel of niet goed bestand tegen droogte, dat kon je ook zien in de gewassentabel. Bij een gevoelig gewas liep je later daarmee ook kans op relatief veel verlies.

@whoojaa de Precision Farming DLC vond ik altijd een beetje meh. Het kost je een hoop extra werk om al het land te scannen en uiteindelijk levert het niet heel veel anders op dan een wisselende bemestingsgraad. Ik zou dan bijvoorbeeld ook een dikke productieboost willen zien als je je aardappelen of suikerbieten op kleigrond verbouwd.

🖥️ | 🚗

En die boost krijg je dus ook. Er zitten verschillende opbrengstbonussen bij de grondtypes. In fs19 waren de grondtypes en gewassen ook verbonden. Dus bij het ene type had een gewas een hogere bonus dan een ander.
Ook zitten er verschillen tussen de mest en kalkbehoefte per gewas, en verschilt de hoeveelheid zaad die je nodig hebt ook per grondtypes (naast de variatie per gewastype wat er al standaard in zit)

Voor het scannen van de grond gebruik ik de sensor die je op de traktor kan zetten. Werkt veel beter dan met die scout, waarbij je steeds samples moet nemen.
Je rijdt gewoon rond, terwijl je het land aan het werken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:53
Nog iets dat niet recht realistisch is kwam ik gisteren achter: met melk en suiker kun je blijkbaar chocola maken... Kweenie maar volgens mij moet daar nog cacao bij :P

Anyway, de eerste taart is in de maak, het suikerbieten veld is bijna geoogst en de eerste 4 pallets suiker zijn geproduceerd. Heb bijna een vrachtwagentrailer met aardbeijen en meel. Het probleem gaat boter worden, die productie schiet echt niet op en ik produceer niet snel genoeg melk. Je hebt melk nodig om boter te maken, maar je moet ook melk naar de bakkerij brengen, dus je moet je melk verdelen over de zuivelfabriek en de bakkerij.

Suikerbieten zijn er wel genoeg, heb nu al 120k ofzo in het productie gebouw zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 26-08-2022 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:44
Vandaag een disc versie besteld via Amazon, €14,99 voor de standaard editie, en als het goed is morgen binnen. Dus nu even het topic doorlezen en morgen weer op de tractor sinds FS19. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Gummiebeer Oeh wat oldschool! Waarom niet via Steam?

Zelf de JD T560 verkocht want ik heb een fatsoenlijke Claas combine mod gevonden die mij bevalt. De Trion 660. De basegame heeft ook een Trion, maar alleen met rupsbanden en die vind ik stom eigenlijk, zelf ook geen idee waarom :P

Met Claas Vario 930 header :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/F5pv6KZth3GAXkfCFct61X9w.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
@FastFred Ik gok erop dat de code in het hoesje te activeren is op Steam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:13:
Nog iets dat niet recht realistisch is kwam ik gisteren achter: met melk en suiker kun je blijkbaar chocola maken... Kweenie maar volgens mij moet daar nog cacao bij :P
Smokkelwaar :+ >:) Gaat buiten de boekhouding om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
MadMarky schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:00:
Bij de Seasons mod in FS19 kon je altijd nog wat dingen configureren om extra realisme toe te voegen, dat mis ik nu bijna helemaal. Ze hebben een aantal dingen overgenomen en een aantal dingen simpel gelaten, zoals het gras dat niet afsterft bij vorst zoals @FastFred terecht opmerkt. Sterker nog, er wordt helemaal niets met (bodem) temperatuur gedaan alles is enkel afgeregeld op kalendermaand. Bevroren grond? Wat is dat? :')

Overigens kwam je met de FS19 Seasons mod wel bij gefaalde oogsten in de buurt. Als je ging zaaien moest je bijv wel een bepaalde soil humidity hebben (dacht iets van >20%) anders had je relatief veel zaad dat niet wilde ontkiemen. Afhankelijk van het soort gewas was deze later wel of niet goed bestand tegen droogte, dat kon je ook zien in de gewassentabel. Bij een gevoelig gewas liep je later daarmee ook kans op relatief veel verlies.

@whoojaa de Precision Farming DLC vond ik altijd een beetje meh. Het kost je een hoop extra werk om al het land te scannen en uiteindelijk levert het niet heel veel anders op dan een wisselende bemestingsgraad. Ik zou dan bijvoorbeeld ook een dikke productieboost willen zien als je je aardappelen of suikerbieten op kleigrond verbouwd.
Heb nog niet echt getest met die Precision Farming DLC, denk toch eens ga doen. Wat ik er zo van las is dat het vooral extra werk is voor een kleine opbrengst bonus. Is die gameplay zoals je zei wel te halen met mods op de PS variant? Zijn dit vooral de herinneringen aan vroeger :P

Merk ook dat wanneer ik speel de tijd vaak op realtime heb staan om zo te doen wat ik wil/moet doen in de maanden dat het kan, om vervolgens een aantal maanden door te slapen omdat er weinig te doen is. In de wintermaanden is het vooral slapen en af en toe het bijvullen van de voorraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik speel eigenlijk altijd op tijd x6. Realtime is niet op schaal, een veld dat in het echt een halve dag zou duren om te oogsten of zaaien heb ik dan in een kwartier ofzo klaar. Met x6 duurt het daadwerkelijk een halve dag. Je hebt ook echt het idee dat je druk bent, zeker als er geoogst moet worden die maand (heb 1 maand per dag ingesteld) en er staat ook gras dat gemaaid, geschud, geharkt en geperst moet worden want ik heb hooi of kuilvoer nodig voor de winter start (ik vertik het om tussen november en maart gras te maaien) en de koeien zijn door hun voer heen en de eieren brengen dat moment het meest op dus die moet ik nog wegbrengen en en en en....

En als ik veel moet oogsten in 1x om voor het eind van de maand klaar te zijn moet je ook nog wel eens tot 's avonds laat door, zoals met de suikerbieten laatst. Gebruik je de werkverlichting ook nog eens :P

En aangezien het spel geen pauze heeft, als ik ff weg loop van de pc voor wat dan ook, zet ik de tijd op 0.5 :P

[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 29-08-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FastFred Pause knop op het toetsenbord pauzeert de game :P

Gebruik ik veelvuldig als ik weer achter de kat aan moet (die toevallig als ik met Farming Simulator bezig wil eisen begint te stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Oh echt :X In FS19 zat in 1 van die 20 menu's ergens een pauze knop maar die kon ik al nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
@FastFred Ik ga eens proberen op x6 en zien wat het brengt. Speel nu altijd van 9 uur sochtends tot ik klaar ben met alles die dag. Als dat een drukke maand is dat ik alles moet oogsten is dat wat langer maar meestal kom ik niet verder dan een 9:30 die dag om vervolgens weer m'n bed in te duiken.

Verlichting lang niet gezien dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ja ik hou wel van realistisch spelen, maar realtime in FS22 is niet realistisch imo. Welke boer staat er om 8 uur op en duikt om 9:30 weer in bed? In de wintermaanden met x6 ben ik wel eens rond 11:00 klaar, dan ga ik wat verzinnen om tenminste nog tot halverwege de middag te komen, pallets fatsoeneren, of het materieel ff wassen en weer strak in de schuren zetten ofzo, kijken of er nog jobs te doen zijn.

Ben trouwens nog op zoek naar een schuur voor opslag van pallets. Liefst een smalle, maar lange schuur met aan beide uiteinden een deur/opening. Nu staan al mijn producten in de buitenlucht.

En een trailer met starre assen. Ik gebruik nu die platte balenwagen met molenstel maar achteruit rijden is me teveel gedoe.

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 29-08-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
Ja ik wil het zoveel mogelijk ook realistisch houden. Heb eerder eens gelezen dat FS giants aanraadde op 15x, 3 dagen per seizoen te spelen.

Speel zelf op 1 dag per seizoen en dan realtime, zo kan ik relaxed alles doen. Die klok streste me behoorlijk wanneer ik moest overwerken om alles klaar te krijgen voor middernacht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@whoojaa Mja dat hoort er een beetje bij he. Heb 2 vrienden die loonwerker zijn, met de maisoogst gaan die ook tot middernacht door en tegen 6:00 stappen ze weer op de trekker, 2 weken lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 11:05
FS22 weer opgepikt na een tijdje. Mijn speelstijl is vooral management style. Ik hou zelf niet zo van het zelf rondrijden maar eerder van het werken met CoursePlay en AutoDrive.

In dat kader ben ik op zoek naar de 'ideale' map -die waarschijnlijk niet besaat-.

Alle ideeën hierrond meer dan welkom om de beste map te vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
@FastFred Dat is het zeker waar en ook wel een deel van de charme. Alleen dacht ik dat het gewas bij mij over 1 nacht kan bederven, en het vooral op de bank met een biertje ontspanning is :P

@FightingFalcon Speel zelf op Haut Beyleron. Stuur zelf vaak werkers op pad om trekkers met materiaal mee te nemen naar velden verder weg. Merkte dat ze eigenlijk altijd de geasfalteerde paden nemen en niet echt overweg kunnen met omgeploegde zandpaadjes.

Verder werkt Haut Beyleron, vanaf begin in game, prima met werkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@whoojaa voor ieder gewas heb je minimaal 2 maand (dus 2 dagen in ons geval) om te oogsten dus dat valt mee hoor.

Ben trouwens een tijdje terug ook begonnen met autoload op al mijn trailers. Met die producties werd het steeds meer Magazijn Simulator en Heftruck Simulator in plaats van Farming Simulator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
@FastFred Dat is waar, alleen nog steeds best krap af en toe :P

Heb zelf nu de jungerich heftruck gehaald met sideshift, dat bespaarde me een hoop tijd met het pallet stapelen. Maar je kan nog steeds best veel tijd verliezen met de pallets :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
De Amazon bestelling gisteren geannuleerd want het schijnt een franstalige versie te zijn, het was ook te mooi om waar te zijn voor die prijs. Soit.
Dus de aankoop via Steam gedaan, 4 tientjes inclusief Platinum. Gelijk begonnen met boeren en een stukje land gekocht, vol met aardappelen. Deze maar omgeploegd want oogsten zat er niet in met het budget. Daarna erachter komen dat het land ook nog gecultiveerd moest worden en daarna pas zaaien. Nu zie ik dat er ook nog een roller overheen moet voor nog meer opbrengst dus die schaf ik dan ook maar aan. En alle materieel open en bloot is ook geen gezicht dus een grote schuur gekocht. Gaat al lekker met het budget :+ Begin me een beetje in te leven wat Clarkson zoal meemaakte op zijn boerderij..
Er is in ieder geval meer te doen dan in FS19 ben ik achter dus dat maakt het wel uitdagender en leuker!

[ Voor 11% gewijzigd door Gummiebeer op 29-08-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Je kunt ook spul huren he ;) Ook al schommelt mijn bankrekening rond de half miljoen, ik huur nog regelmatig. Zo'n kalkstrooier heb je ook pas iedere 3 oogsten nodig, oftewel eens in de 3 jaar. Dan koop ik die mooi niet.

Idem voor suikerbieten planten en oogsten, een wals heb ik ook best lang gehuurd voor alleen de dag dat ik 'm nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Ik heb na de update (1.7.0) weer eens een oogst contract geprobeerd van gerst.
Alles geoogst en weggebracht. maar nog steeds het oude probleem. De opdracht blijft steken op 80%, waarschijnlijk omdat ik de stro niet van het land af mag halen.

Heb vervolgens voor de moeite het land maar gekocht, de stro weggebracht, en het land weer verkocht. Zo leverde het toch nog iets op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Uitermate storend dat na 7 major updates er nog steeds van dit soort bugs in zitten. Heeft voor mij een beetje de lol er van af gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Skyaero schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:39:
Uitermate storend dat na 7 major updates er nog steeds van dit soort bugs in zitten. Heeft voor mij een beetje de lol er van af gehaald.
ik snap zelf het lastige ook niet waarom deze bug niet gefixt wordt, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of andere platformen deze bug ook nog steeds hebben of dat dit enkel nog bij Stadia het geval is. Want tja Stadia heeft vast niet de prioriteit :o

Wel zie ik dat ze best hard bezig zijn allerlei andere bugs te fixen, en ik ben zelf ontwikkelaar, en vind dit best een complex spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die "80% bug" ben ik anders nog niet tegen gekomen terwijl ik de achievement voor 50 contracten al heb 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zorg ook altijd dat er geen stro achter blijft op een contract waar de combine potentieel stro achter kan laten (just to be sure).

In het begin van de game weet ik wel dat er zulke bugs waren (net als in FS19), wat vaak veroorzaakt werd door dingen als onkruid en geen bemesting (dan waren de yields dusdanig laag dat je de contract nooit kon completen).

Echter was dat in FS22 vrij snel gefixed (contract velden zijn, bij mij althans, altijd 2 stages bemest). Was al in een van de eerdere patches.

Ook moet je rekening houden dat sommige (verouderde) mods van invloed kunnen zijn.

Ik heb zelf recentelijk nog geen contracts gehad die niet te completen waren.

• spacy

spacy

+++

Nemesizz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:03:
Ik zorg ook altijd dat er geen stro achter blijft op een contract waar de combine potentieel stro achter kan laten (just to be sure).
Goed punt, dit heb ik inderdaad nog niet gecontroleerd 8)7
Zal eens gaan testen of het dan wel goed gaat.

• FastFred
Die bug met contracten heb ik met FS19 en met FS22 op de PC nog nooit meegemaakt op 1x na toen FS22 echt net uit was, na een van de eerste patches geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Mijn monitor flikkert nogal als ik fs speel. Is daar een oplossing voor?
Zover relevant: Gigabyte monitor 1440p, gpu 5700XT cpu 3600X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Je hele monitor of alleen bepaalde textures? Want dat laatste hebben ze nog steeds niet gefixt met gewassen/gras in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

spacy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:46:
[...]

Goed punt, dit heb ik inderdaad nog niet gecontroleerd 8)7
Zal eens gaan testen of het dan wel goed gaat.
De oogst contracten van stro gewassen lukken mij nu eindelijk wel. De oplossing is inderdaad zorgen dat die strozwaden uit staan. Anders denkt de berekening dat het stro nog weggebracht moet worden. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
FastFred schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:23:
Je hele monitor of alleen bepaalde textures? Want dat laatste hebben ze nog steeds niet gefixt met gewassen/gras in de winter.
Dat laatste inderdaad. Begint vaak na een tijdje en soms helpt alt tabben. Was bij FS19 ook zo als ik mij goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Gummiebeer ik heb het wel echt alleen in de winter maanden, als er ijs/sneeuw textures op gras, bomen en gewassen te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
FastFred schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:27:
@Gummiebeer ik heb het wel echt alleen in de winter maanden, als er ijs/sneeuw textures op gras, bomen en gewassen te zien zijn.
Jup ik ook. vervelend irritant soms en ik heb dus de graphics op summer moeten zetten wat erg zonde is. Beetje raar dat deze bug er nog steeds in zit. Zijn zoveel mensen die er last van hebben en het lijkt me ook niet moeilijk om te recreëren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Nee bij mij is het ook in zomer en nu ook herfst. Het scherm flikkert ook alleen maar tijdens FS22. Ook kom ik niet boven de 60fps, ongeacht de instellingen.
Vanavond nog maar eens induiken want het speelt niet prettig en een aanslag op mijn ogen en na een tijdje toch last van misselijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als je niet boven de 60fps komt heb je waarschijnlijk een 60hz monitor, die kan niet meer weergeven dan 60fps ;)

Wat betreft de flikkeringen, videokaartdrivers al eens verwijderd en de nieuwste geinstalleerd?
Of de installatie van FS22 via Steam al eens opnieuw gedaan? Je kunt met Steam de game files laten controleren ofzo, soort reset van de game.

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 02-09-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
FastFred schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:36:
Als je niet boven de 60fps komt heb je waarschijnlijk een 60hz monitor, die kan niet meer weergeven dan 60fps ;)

Wat betreft de flikkeringen, videokaartdrivers al eens verwijderd en de nieuwste geinstalleerd?
Of de installatie van FS22 via Steam al eens opnieuw gedaan? Je kunt met Steam de game files laten controleren ofzo, soort reset van de game.
In mijn inventaris staat de hardware. Monitoren zijn beide 144hz. Drivers up tot date enz enz. Ik draai al een tijdje mee in pc land ;)
Ik heb dit echt alleen maar in FS22. Forza Horizon loopt boterzacht, alsook Flightsimulator 2020 enzovoort. Het is echt een FS22 dingetje :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gummiebeer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:55:
[...]

In mijn inventaris staat de hardware. Monitoren zijn beide 144hz. Drivers up tot date enz enz. Ik draai al een tijdje mee in pc land ;)
Ik heb dit echt alleen maar in FS22. Forza Horizon loopt boterzacht, alsook Flightsimulator 2020 enzovoort. Het is echt een FS22 dingetje :'(
Framerate is volgens mij gelocked op 60FPS. Met developer modus kun je het wel unlocken (heb het zelf ook aanstaan om andere redenen...weet alleen niet meer hoe dat ook weer moest...maar is vast wel te googlen). Je moet wel een file aanpassen om develop modus te activeren, het kan dus mogelijk gevolgen hebben als je multiplayer wil doen (moeten beide versies altijd gelijk zijn, en als je files gaat aanpassen gaat dat soms mis).

Flikkerende textures is een bekend probleem (ik had het ook), maar de oorzaak weet ik ook niet precies.
Ik had er last van op m'n GeForce 1070, maar m'n broer met een 1080 had het niet (beide zelfde game versie, zelfde driver...ongeveer, maar ik had flikkerende textures bij bomen/struiken, en hij niet).

Heb het zelf 'opgelost' door de visual month vast te zetten op... maart of april. Want ik had anders in de zomer groen/oranje flikkerende bomen, en 's winters hele tijd zwarte flikkeringen in bomen (en ik heb ook vrij snel last van motion sickness, en dat soort dingen helpen dan niet mee op een of andere manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De fps unlocked doe je met F3, nadat je de dev console hebt geactiveerd. En nee, het aanpassen van de gameconfig heeft geen invloed op multiplayer.

Voor die flikkerende texture was een oplossing voor, geloof ik. Ik geloof dat je een Nvidia instelling moet aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaKluit schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 09:53:
De fps unlocked doe je met F3, nadat je de dev console hebt geactiveerd. En nee, het aanpassen van de gameconfig heeft geen invloed op multiplayer.

Voor die flikkerende texture was een oplossing voor, geloof ik. Ik geloof dat je een Nvidia instelling moet aanpassen.
Dingen zoals cache uitschakelen / deleten (niet shadercache van de game, maar van nVidia drivers), maar dat heeft weinig nut als Gummiebeer een Radeon heeft :+

Hielp bij mij overigens toen niet, heb toen ook al die 'fixes' geprobeerd, enige wat werkte was visual month vastzetten op een maand dat de bomen/struiken niet gingen flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
Ik heb wat lopen te pielen getweakt met de ingame grafische instellingen en ik heb tot nu toe een kwartier kunnen spelen zonder flikkeringen, maar eigenlijk zit er geen logica in. Vanavond een langere sessie testen en aankijken hoelang het goed blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is vandaag een gratis content update verschenen met de Valtra A, N, T en Q serie tractoren.

Ook zitten er wat bugfixes in:
  • Improved quality with FidelityFX Super Resolution 2
  • PS4 only: Fixed support for Logitech wheels
  • Fixed display of driving direction while manual shifting is enabled
  • Fixed Schwarzmueller Timber Trailer function text
  • Visual fixes for CLAAS XERION 5000
  • Visual fixes for CLAAS AXION 800
  • Visual fixes for CLAAS LINER 4900 BUSINESS
  • Visual fixes for Vervaet HydroTrike
  • Visual fixes for MAN TGS and TGS trucks
  • Fixed schema for MAN TGX 26.640
  • Updated Valtra brand logo

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben nu ook in patch notes gezet dat het normaal is dat je stutters krijgt na de patch omdat er opnieuw shadercache moet worden aangemaakt :+

Ik heb de patch nog even geskipped, weinig tijd nu, en als ik bezig ga wil ik relaxed gamen en niet eerst weer shader cache aanmaken (zelfs met Autodrive duurt het ongeveer 10 minuten om een rondje te maken, vaak x2 om de meeste stutters weg te krijgen, ben je zo 20 minuten kwijt).

• FastFred
Gister druiven neergezet, ik had geld genoeg dus heb meteen voor 100k neergezet, alle apparatuur gekocht behalve de harvester die huur ik wel.

Maar godsamme wat een pokke werk om dat allemaal te mulchen en te cultiveren :+

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 08-09-2022 08:53 ]

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 10:21
@FastFred herkenbaar. Probeer je al het gras netjes weg te krijgen en dan hang je weer vast in de druiven. Regelmatig komt het idee in mij op om wat druiven neer te zetten maar als ik aan al dat werk denk...
Zelf de nieuwe patch nog niet geïnstalleerd, maar m'n broer wel.

Even wat van die nieuwe Valtra's getest, en moet zeggen, zien er mooi uit, klinken goed ... all good?
Oh nee.... seatsuspension staat altijd aan (ookal staat het uit in de ingame options) ... :'(

Zal voor velen niet uit maken, maar ik word er helaas motionsick van... zo jammer, want ze zien er echt goed uit (mooi interieur ook, leuker dan de oude Valtra's uit FS19).

Alleen die kleinste had volgens mij geen last van 'always on' seatsuspension, maar die was dan ook het minst interessant van de meute :+

• FastFred
Druiven veld bijna 3x zo groot gemaakt, duurt het mulchen en cultiveren nog langer van :+ Dus ik dacht dan zet ik de mulcher voorop de trekker en de cultivator achterop, 2 vliegen in 1 klap. Maar daar zijn die kleine trekkertjes niet sterk genoeg voor, dus dat smalle trekkertje weg gedaan en Fendt Vario 314 gekocht, die past echt nét tussen de ranken door 8)

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 20:45
Heeft iemand ervaring met het spelen van FS22 op een Macbook/PC via Steam met een Stadia controller?

Steam herkent op mijn Macbook de Stadia controller wel (wired met het Macbook verbonden) maar als ik in de Gamepad instellingen van FS22 kijk, dan zijn die leeg. Ik kan wel voor elke instelling met behulp van de controller een toetsencombinatie vastleggen maar het zijn me er een beetje te veel om ze allemaal vast te leggen.
Kort na de installatie kon ik een paar keer met de controller spelen maar nu herkent FS hem niet meer.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: Early Access Preview - Pumps N' Hoses DLC from Creative Mesh for FS22

Excited! ik heb zin in deze DLC. de enige in lange tijd die ik de moeite vind om te kopen en echt zin in heb om op te pakken. 8) 8) 8) 8)

a.s. dinsdag is het zover :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lord_fh schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:34:
YouTube: Early Access Preview - Pumps N' Hoses DLC from Creative Mesh for FS22

Excited! ik heb zin in deze DLC. de enige in lange tijd die ik de moeite vind om te kopen en echt zin in heb om op te pakken. 8) 8) 8) 8)

a.s. dinsdag is het zover :D
Maandag avond, 23:59 grote meteoriet raakt de aarde en.... :+
(geintje)

---
Zelf bezig geweest met inkuilen bij de BGA, had altijd de middel-grote Claas shovel, maar dacht eens de grotere te proberen (eerst maar huren, want meer dan 200K uitgeven en dan blijken dat het een miskoop is is ook zowat).

Veel shovels zitten er niet in de game, de Claas en New Holland (van Giants). Beide maar geprobeerd.

In FS19 had vooral de Claas het probleem dat ze geen goede massa hadden, ze voelden veel te licht aan, en stuiterden dan ook over de silage heen ipv mooie aanrijden. Ook ging de Claas behoorlijk 'scharen' (dubbelknikken).

Nu zijn de physics in FS22 wat anders, en gelukkig nog geen last gehad van 'scharen' , echter, zowel de Claas als de New Holland voelen nog steeds te licht aan. Nog steeds vrij veel stuiteren over de silage heen (haast nog erger dan m'n lichtere mid-range shovel die ik al had... ondanks de andere 2 iets van 5 ton zwaarder zijn 8)7 ).
Dus lijkt erop dat ik het toch nog even bij m'n huidige shovel hou.

Nu zag die Volvo uit die bosbouw DLC er wel leuk uit maar... hele DLC kopen voor alleen de shovel (bosbouw is niet echt mijn ding... ingame althans).

Ook eigenlijk voor het eerst beetje in het donker aan het werk geweest, en dat wil gelukkig een stuk beter dan in FS19 (daar was donker té donker, en verlichting werkte te gebrekkig). In FS22 is het zicht 's nachts beter, en de verlichting heeft ook daadwerkelijk nut en een beetje bereik, dus kon nog prima door met mais hakselen in het donker.
Genoeg shovels in de modhub om uit te proberen ;)
Nemesizz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:06:
[...]

Maandag avond, 23:59 grote meteoriet raakt de aarde en.... :+
(geintje)

---
Zelf bezig geweest met inkuilen bij de BGA, had altijd de middel-grote Claas shovel, maar dacht eens de grotere te proberen (eerst maar huren, want meer dan 200K uitgeven en dan blijken dat het een miskoop is is ook zowat).

Veel shovels zitten er niet in de game, de Claas en New Holland (van Giants). Beide maar geprobeerd.

In FS19 had vooral de Claas het probleem dat ze geen goede massa hadden, ze voelden veel te licht aan, en stuiterden dan ook over de silage heen ipv mooie aanrijden. Ook ging de Claas behoorlijk 'scharen' (dubbelknikken).

Nu zijn de physics in FS22 wat anders, en gelukkig nog geen last gehad van 'scharen' , echter, zowel de Claas als de New Holland voelen nog steeds te licht aan. Nog steeds vrij veel stuiteren over de silage heen (haast nog erger dan m'n lichtere mid-range shovel die ik al had... ondanks de andere 2 iets van 5 ton zwaarder zijn 8)7 ).
Dus lijkt erop dat ik het toch nog even bij m'n huidige shovel hou.

Nu zag die Volvo uit die bosbouw DLC er wel leuk uit maar... hele DLC kopen voor alleen de shovel (bosbouw is niet echt mijn ding... ingame althans).

Ook eigenlijk voor het eerst beetje in het donker aan het werk geweest, en dat wil gelukkig een stuk beter dan in FS19 (daar was donker té donker, en verlichting werkte te gebrekkig). In FS22 is het zicht 's nachts beter, en de verlichting heeft ook daadwerkelijk nut en een beetje bereik, dus kon nog prima door met mais hakselen in het donker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit weekend wat first look sleepslang DLC video's bekeken. Het is echt mega gedetailleerd en de slangen lopen mooi over het land ook. slangen sluiten mooi aan op de pompen etc.

Ook als er een trekker voor een pomp staat, PTO aan dan draait hij bijv. 1800 motortoeren, gaat de bemester op het land echt werken (dus de grond in) dan gaat de pomp PTO naar 2200, net naar gelang dus de hoeveelheid die wordt gevraagd door de bemester. Til je de bemester bijvoorbeeld op, zakt het toerental van de pomp trekker weer.

Spoel je de slangen niet door: dan rollen ze mega slecht op en verstoppen ze dus zeg maar ook echt.

Echt ik geniet van zulke details en zover ik nu gezien heb , werkt het uit de kunst. Wel nog een update nodig geloof ik voor pompen uit je put bij de boerderij, en op een helling zakken slangen soms in de heuvel zeg maar, maar dat is noted en wordt gepatched.

Oja; nog wat poep wat uit de bemester komt als je hem optilt: detail detail detail !!!_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door lord_fh op 26-09-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:28
Wat ik nog niet heb teruggelezen (en dus ook misschien gewoon niet kan...), maar zou je ook water kunnen over pompen met deze DLC? Dus denk bijv. uit de sloot die veel lager ligt om zo een water tanker te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een goeie, ik dacht van wel maar zeker weten doe ik het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan het een beetje role-playing. Er zit een mobiele waterpomp in, waarmee je op elke plek van de map aan water kan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Nemesizz wat heb je toch tegen mods?
Ik gebruik uit de ingame modhub de Liebherr 622 rupsdozer. Loodzwaar en traag maar kan wel met alle wiellader werktuigen overweg waaronder grijpers en schuifbladen voor silage.

Bosbouw, af en toe doe ik een poging maar ik snap niet wat mensen er leuk aan vinden in FS22. Rechte sparren en populieren zijn nog tot daar aan toe maar gekromd hout is zoooooo glitchy 8)7 Ik snap echt niet dat ze dat na de introductie in FS19 nog steeds niet op orde hebben.

Gisteren een boom gerooid die me in de weg stond en ik had de grootste moeite om een van de onderste zijtakken weg te krijgen. Leek wel of er een groot onzichtbaar stuk aan vast zat. Ingame info leerde me dat het stuk 1.9m lang was (sounds legit) en maarliefst 1.7 ton zwaar :?
Gezien de afmetingen zou het maximaal een keer 300 kilo moeten zijn.

Maar na een hoop gedoe heb ik het stuk bughout zowaar op een dieplader gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5L0b0Z9cjadkiXWk3FHTekdYRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHOkUQ0gKGS4j1MIkoL8SOHh.jpg?f=user_large
Aanshouw de glitchyness.... Had hem het liefst ergens opzij in een bos gedrukt maar met zo'n (virtueel?) gewicht is het ook zonde om het niet te verkopen :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-07 09:13
Die Pumps n' Hoses Pack, zit deze bij de Year One Pass in of moet ik deze los kopen?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:28
Is los. Van wat ik begreep is het een 3rd party DLC die dus ook graag betaald wil worden voor wat ze aanbieden. En staat dus los van season pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correct, het is 3rd party DLC dus zit niet in de season pass

moet wel zeggen, alle andere DLC's heb ik niet gekocht, omdat het meer van hetzeflde is en totaal niet interessant, dit is echt iets anders en voeg qua mechanics echt iets toe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
MadMarky schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:27:
Bosbouw, af en toe doe ik een poging maar ik snap niet wat mensen er leuk aan vinden in FS22. Rechte sparren en populieren zijn nog tot daar aan toe maar gekromd hout is zoooooo glitchy 8)7 Ik snap echt niet dat ze dat na de introductie in FS19 nog steeds niet op orde hebben.

Gisteren een boom gerooid die me in de weg stond en ik had de grootste moeite om een van de onderste zijtakken weg te krijgen. Leek wel of er een groot onzichtbaar stuk aan vast zat. Ingame info leerde me dat het stuk 1.9m lang was (sounds legit) en maarliefst 1.7 ton zwaar :?
Gezien de afmetingen zou het maximaal een keer 300 kilo moeten zijn.

Maar na een hoop gedoe heb ik het stuk bughout zowaar op een dieplader gekregen:
[Afbeelding]
Aanshouw de glitchyness.... Had hem het liefst ergens opzij in een bos gedrukt maar met zo'n (virtueel?) gewicht is het ook zonde om het niet te verkopen :+
Bosbouw in FS is en blijft ruk. Ik had op HautB wat ruimte nodig voor industriegebouwen, dus 3 bomen moesten verdwijnen. Man man man man wat een frustrerende kutklus. Idd allemaal kromme stukken hout die alle kanten op vliegen als je ze op de lopende band van de versnipperaar legt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:46
FastFred schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:14:
[...]

Bosbouw in FS is en blijft ruk. Ik had op HautB wat ruimte nodig voor industriegebouwen, dus 3 bomen moesten verdwijnen. Man man man man wat een frustrerende kutklus. Idd allemaal kromme stukken hout die alle kanten op vliegen als je ze op de lopende band van de versnipperaar legt
ik wou serieus op de western legends map gaan beginnen zonder geld en wat eerste geld maken met wat bomenkap enzo, maar dit weerhoudt me er misschien toch wel een beetje van...
Zijn wel allemaal rechte bomen die daar staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Voor wie nog heel graag een (extra) beacon light wil, ze zijn nu los te koop!
https://giants.4u2play.de...r-22-Rundumleuchte/620203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Swaxie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:29:
[...]

ik wou serieus op de western legends map gaan beginnen zonder geld en wat eerste geld maken met wat bomenkap enzo, maar dit weerhoudt me er misschien toch wel een beetje van...
Zijn wel allemaal rechte bomen die daar staan...
Rechte stammen is wel te doen hoor. Alleen als je er heel veel doet krijg je kramp in je hand van het bedienen van die grijper met de muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Vraagje over de Pumps n' Hoses pack. Ik zag dat je vanaf een Stallkamp Fermenter naar een Stallkamp Slurry tank gaat. Vanuit die tank kan je bv een Schouten JC 450 vullen. Kan ik ook een slang aan de Stallkamp maken die die aan de Schouten? Dat scheelt me heen en weer rijden als de Schouten leeg is(iets waar ik op mijn huidige map veel tegen aanloop, lege tanks).

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:27:
@Nemesizz wat heb je toch tegen mods?
Ik gebruik uit de ingame modhub de Liebherr 622 rupsdozer. Loodzwaar en traag maar kan wel met alle wiellader werktuigen overweg waaronder grijpers en schuifbladen voor silage.
Veel mods met voertuigen (van niet-Giants) mankeert vaak teveel aan. Scaling niet goed, geluid heel vaak niet goed, en ook redelijk wat mods gehad die errors of warnings genereren.

Ik probeer heus wel eens wat uit, maar meeste voertuigen zijn helaas niet naar wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag even kort al een beetje ermee gespeeld. Sommige mods zorgen voor conflicten, waar ik al redelijk snel achter kwam.
Daarnaast zijn bij de nieuwe bga onderdelen, de agitators redelijk OP. Ze zijn super goedkoop, maar er valt heeeeeeel veel geld mee te verdienen. Met ongeveer 50k liter aan kuil, kan je met 1 agitator 1miljoen euro verdienen binnen een maand (wanneer je de andere inputs ook geleverd hebt). Maar de grote cheat met deze dingen is, is dat wanneer je er bijvoorbeeld 16 plaatst je 16miljoen euro verdient per maand. Met dezelfde hoeveelheid aan inputs, dus die 50k liter kuil plus een beetje van de overige.

Het injecteren van de slurry heb ik maar heel kort ff gedaan. Te kort om daar iets over te zeggen, vind ik. Ik denk dat het er wel voor gaat zorgen dat ik iets eerder de slurry ga gebruiken om te bemesten ipv kunstmest. Omdat je niet continue op en neer hoeft te rijden om bij te gaan vullen.

Voor de komende dagen nog een paar keer mee spelen, voordat ik een oordeel vel. En hopen dat die mods een fix krijgen. Enhanced filltypes is van Wopster, dus ik ga er van uit dat die iig gefixed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Meer mensen die last hebben dat bepaalde mods niet meer werken? Ik speel bv op Calm Lands en daar doet bijvoorbeeld Precision Farming het niet. Ik kan geen monsters nemen of kopen. Wel van het land waar je start, maar verder niet. Ook maaien van gras kan alleen breed spreiden. Op andere mappen heb ik dit zover ik net getest heb niet. Nieuwe save voor Calm Lands maakte ook geen verschil. Snelle test op de map Green Valley gaf geen problemen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kloever een map moet ondersteuning bieden voor Precision Farming, dat is niet bij alle mods het geval.
Of bedoel je dat het wel heeft gewerkt?

[ Voor 16% gewijzigd door MadMarky op 30-09-2022 10:59 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
MadMarky schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:58:
@Kloever een map moet ondersteuning bieden voor Precision Farming, dat is niet bij alle mods het geval.
Bij de beschrijving van de map staat er het wel bij. Zal wel eens zoeken of ik wat kan vinden. En het heeft inderdaad gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kloever op 30-09-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:58:
Ik geloof dat PF op elke map werkt. Alleen krijg je dan de standaard bodemkaart, ipv 1 welke een mapmaker heeft gemaakt.

@Kloever het klinkt als een mod conflict. Doe alle mods weg, behalve PF en kijk of dan het probleem zich nog steeds voordoet. Werkt PF normaal, dan is het een mod conflict. Meestal is het dan 1 van de laatste mods die je hebt toegevoegd of geüpdate.
Soms kan je het ook in het log bestand zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
DaKluit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:53:
[...]

Ik geloof dat PF op elke map werkt. Alleen krijg je dan de standaard bodemkaart, ipv 1 welke een mapmaker heeft gemaakt.

@Kloever het klinkt als een mod conflict. Doe alle mods weg, behalve PF en kijk of dan het probleem zich nog steeds voordoet. Werkt PF normaal, dan is het een mod conflict. Meestal is het dan 1 van de laatste mods die je hebt toegevoegd of geüpdate.
Soms kan je het ook in het log bestand zien.
Het was inderdaad een mod. Had er 4 geïnstalleerd i.v.m. de nieuwe DLC om makkelijker suikerbieten te snijden. Die weg gehaald en PF doet het weer. Wel raar dat op Green Valley er geen issue is, gezien ik daar dezelfde mods gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Onthou mensen, zorg er voor dat de spanbanden goed strak staan zodat de lading niet gaat schuiven :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OA8tjeptD1qFYvUTLmG2OdaJU0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6zVgrQUcY8adq0iOWonm0sQt.jpg?f=user_large

Ik heb een vraag over goederen verkopen via de trein. Ben nu bezig op Elm Creek en Goldcrest Vally biedt me een mooie prijs voor aardappels en suikerbieten. Ik heb een voorraad in de silo bij het treinstation gedumpt maar de verschillende wagons van de trein accepteren enkel graanproducten, druiven en olijven? Que :?
Hoe krijg ik bieten bij goldcrest valley en als het niet kan, waarom bieden ze me dan een prijs daarvoor?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Laatst online: 06-07 12:00
Een van de open bakken (zonder cover) hoort deze wel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 18:37

Oxigeon

En zo is dat!

MadMarky schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:13:
Onthou mensen, zorg er voor dat de spanbanden goed strak staan zodat de lading niet gaat schuiven :P

[Afbeelding]

Ik heb een vraag over goederen verkopen via de trein. Ben nu bezig op Elm Creek en Goldcrest Vally biedt me een mooie prijs voor aardappels en suikerbieten. Ik heb een voorraad in de silo bij het treinstation gedumpt maar de verschillende wagons van de trein accepteren enkel graanproducten, druiven en olijven? Que :?
Hoe krijg ik bieten bij goldcrest valley en als het niet kan, waarom bieden ze me dan een prijs daarvoor?
Welke wagen heb je ervoor staan? Is dat een Jeep?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMarky schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:13:

[Afbeelding]

Inderdaad wat @Hammie zegt, moet een container wagon zijn zonder cover waar zo'n beetje alles in kan (ook bieten en aardappelen). Moet wel goed op de trigger staan om te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest inderdaad wagon met open bak hebben, thanks :)
Denk dat ik de vorige keer niet goed op de trigger stond ofzo?
Oxigeon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:23:
[...]

Welke wagen heb je ervoor staan? Is dat een Jeep?
Simpel jeepje voor het lichte werk rondom de boerderij, AW 4x4 uit de auto's sectie in de ingame modhub. De trailer is ook een mod (selfmade trailer).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:46:
Ik moest inderdaad wagon met open bak hebben, thanks :)
Denk dat ik de vorige keer niet goed op de trigger stond ofzo?
Als ik een trein huur (Franse map, of Erlengrat) stopt de trein zo dat de container nét niet goed op de trigger staat. Je moet altijd een klein tikje achteruit rijden en de container goed op de trigger hebben om die te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Iemand wellicht een idee hoe dit op te lossen. Ik moet zo nu en dan Alt-Tabben om naar andere schermen te gaan (iets met thuis werken en de baas vraagt ook af en toe aandacht). Maar als ik dat doe dan gebeurt het soms dat FS22 geen geluid meer heeft. Nog een keer Alt-Tabben heeft geen nut. Heel soms komt het geluid terug maar vaak is de enige oplossing een herstart van mijn PC.

Iemand een idee? Dit speelt echt alleen bij FS22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de windowed modus al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:43:
Iemand wellicht een idee hoe dit op te lossen. Ik moet zo nu en dan Alt-Tabben om naar andere schermen te gaan (iets met thuis werken en de baas vraagt ook af en toe aandacht). Maar als ik dat doe dan gebeurt het soms dat FS22 geen geluid meer heeft. Nog een keer Alt-Tabben heeft geen nut. Heel soms komt het geluid terug maar vaak is de enige oplossing een herstart van mijn PC.

Iemand een idee? Dit speelt echt alleen bij FS22.
Misschien dat Windows of de game door het alt-tabben een ander audio-output deveice pakt. Als het weer voor komt even checken (ingame, of in Windows) of de audio output is veranderd naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Nemesizz schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Misschien dat Windows of de game door het alt-tabben een ander audio-output deveice pakt. Als het weer voor komt even checken (ingame, of in Windows) of de audio output is veranderd naar iets anders.
Dat idee had ik ook, maar dat was het niet. De rest van het geluid doet het wel. Dus Spotify en YouTube behoudt wel zijn geluid, alleen FS22 niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
DaKluit schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:41:
Heb je de windowed modus al geprobeerd?
Goeie, ga ik testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF is er loos met die lading hooibalen die ineens in de store ligt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQOO-eseqoXVAYv857_Ic7iqtVI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fkLVU9l26IfmRl0JKvGgy0By.jpg?f=user_large

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:18:
WTF is er loos met die lading hooibalen die ineens in de store ligt?

[Afbeelding]
Dat is een oude bug. Wis niet dat die weer terug was.

Ik geloof dat dat te maken had met balen op een autoload of autostack trailer hebben, en dan het spel opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had daar ook ooit last van, is inderdaad een paar patches geleden gefixed (ik had ronde en grote vierkante balen in de shop, en af en toe ging dat glitchen waardoor het spul in de shop door het scherm vloog :+ ).

---
Zelf een veldje populieren aangelegd. Was een grasveld van de AI, ooit 1 contract op gedaan en gras is nooit weer aangegroeid (zal wel een bug zijn geweest in het begin van de game).
Dus mooi veldje aangelegd, kom ik gister er plots achter dat je in Erlengrat eigenlijk nergens met houtsnippers naar toe kan behalve op de trein naar Felsbrun.

Ik dacht namelijk dat je het spul wel kon verkopen bij de Sawmill...maar niet dus.
Zit te denken om dan maar ergens een heatingplant te plaatsen, om werkelijk alles op de trein te vervoeren is ook zo wat.

Ooit eens een test gedaan met het renamen van een heating plant. Standaard heet dat ding Heatinplant (duh :P ), toen wou ik er Global Heatingplant van maken, maar dan is 'heating' plots een scheldwoord en word het scrambled 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is dan niet gefixt want ik heb op Steam een volledig gepatchte game.
Heb al een tijdje de Fahr APN balenpers met autoload trailer in gebruik voor stro, maar nu ik hem 1x heb gebruikt voor hooi ligt er ineens een lading van die kleine baaltjes in de store 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dat met die balen had ik pas ook, de volgende keer dat ik het spel startte was het weg.

Ik ben nu op de map (attingham park) begonnen met de sleepslang op de akker.

Machtig haha.

na wat klooien met de slangen (ik had het probleem dat de slangen er constant afklapten, ben er nu achter hoe het wel moet, met meer "ruimte" zodat hij echt kan slepen.

Fendt 820 (mod, met de ronde koplampjes) voor de tank (de container tank met pomp tot 700 meter) langs de weg, 700 meter slang eraan en met de bemester incl. cultivator achter de 1455 (lekker roken!!!) het land op. op dubbele bemesting modus en dus met 7/8 kmh (groep a, versnelling 3 van de tractor) het land op. echt heel vet.

mooi ook dat de fendt zeg maar 1800 toeren maakt met de pomp "gewoon" aan, zodra je gaat bemesten op het land, schiet het naar 2200 als hij dus aan het werk moet, detail :)

t blubbert er goed door heen, dus moet snel met de vrachtwagen en container tank even verse poep halen haha }:O

zal is ff een fototje maken vanavond

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 10-10-2022 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
As promised, toch klapt die slang er af en toe af, je moet echt meer dan genoeg slang op de akker leggen ben ik wel achter haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TblCKcxH1dm5gRADAUVX4sI58fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJMx6GN8Eh21S6Bo7gnAYbKP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 11:33
Na een eerste kennismaking gehad te hebben met FS op de console, speel ik het (FS22) nu op de PC. DE mogelijkheden van mods, maakt het zoveel leuker.

Helaas liep ik onlangs tegen een bug aan waarbij ik me afvroeg of dit nou nog steeds niet gefixt is of dat er iets anders aan de hand is.

Bug betreft het niet kunnen voltooiten van een harvest contract. Bedoeling was om veld 7 in Elm Creek te ontdoen van aardappelen en deze naar het Fast Food restaurant te brengen. Nadat het hele veld leeg was, stond het voltooid percentage slecht op 80%.
Vervolgens op zoek gegaan naar een oplossing waarbij ik op deze
stuitte. Dit werkt prima. Een hele simpele 'fix'.

De video is van 25 november 2021. Is dit nou nog steeds niet gefixt, bijna een jaar later?

Als dat echt zo is, moet ik me dan ook zorgen maken over andere bugs in dit spel?

Ik speel het spel o.b.v. xbox game pass. En voor zover ik weet zijn er geen updates die ik nog dien te installeren.

Volgens de changelog zou het in patch 1.2.0.0 al opgelost moeten zijn: Fixed an issue where some contracts were unable to be finished. :?

[ Voor 5% gewijzigd door DeTjuk op 14-10-2022 10:42 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb zelf geen last gehad dat contracts niet completen (zat aardappel en bieten contracts gedaan inmiddels). Wel even opletten bij dorsen dat je combine geen stro achterlaat (dus meteen versnipperen).

Het was wel een probleem in het begin van de game, maar was vrij snel gefixed met een patch.

Waar je ook soms rekening mee moet houden, is als je bijvoorbeeld een lijst met contracts hebt, dan een patch krijgt die het een en ander fixed, het dus kan zijn dat die contracts die nog open stonden nog wel de bug kunnen bevatten.

Viel mij op dat bepaalde fixes pas werken nadat je een (ingame) dag/maand verder bent (soms een hele cyclus, bijv; ik heb stenen en onkruid uitstaan, maar die verdwenen pas na een cyclus, dus pas nadat de gewassen van de velden waren en de AI zelf de grond weer heeft bewerkt/nieuw gewas gezaaid).

Ook kunnen bepaalde mods/scripts voor problemen zorgen, maar dat komt niet heel vaak voor (soms juist na een patch).

Laatste keer dat ik een aardappel contract (succesvol :+ ) complete heb was nog in patch 1.6.1 (de vorige dus).
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste