[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeTjuk schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:39:
Bug betreft het niet kunnen voltooiten van een harvest contract. Bedoeling was om veld 7 in Elm Creek te ontdoen van aardappelen en deze naar het Fast Food restaurant te brengen. Nadat het hele veld leeg was, stond het voltooid percentage slecht op 80%.
Aangezien je nu op PC speelt, kan je dit redelijk makkelijk oplossen. Open de Missions.xml in de savegame en pas de "depositedLiters" aan zodat deze gelijk is aan wat er bij "expectedLiters" staat. Zie bijlage.

En ja, die bug zou opgelost moeten zijn. Maar er zijn meer oorzaken welke invloed hebben op het niet kunnen voltooien van een contract. Bijvoorbeeld de mechanische staat van de oogstmachine heeft een invloed op de opbrengst. Als het regent, wordt de opbrengst ook lager. Dus ik gok dat jou probleem eerder door zoiets is gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ng4WCmCk4F_MeD_XNUmLtcmkZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3KCjA3kP94skOZC3kEOL4xR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeTjuk Een geoogst veld zonder geleverde aardappelen levert je inderdaad een 80% completion op. Maar iedere keer dat je een lading aflevert bij het aangemerkte punt krijg je rechtsboven een melding dat je een bepaald percentage van je contract geleverd hebt. Daarmee ga je uiteindelijk ook over de 80% completion heen.
Lever je de oogst ergens anders dan verkoop je de lading en krijg je direct geld, maar kun je het contract niet voltooien zonder deze af te kopen met een vette boete.

Dus, waar zijn die geoogste aardappelen heen gegaan? En heb je netjes die tussentijdse meldingen gezien?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 11:22
@DaKluit bedankt voor de suggesties. Het bewerken van missions.xml is ook hetgeen in de video die ik link wordt uitgelegd om te doen. En dat heeft ook gewerkt.

@MadMarky voor zover ik weet zijn ze keurig naar het juiste afleverpunt gegaan. Ik zal het in de gaten houden, mocht het zich weer voordoen.

Heb mijn versie gecheckt en het gaat om 1.7.1.0 dus dat is prima up to date.

@Nemesizz ook goed om te weten dat bepaalde zaken pas later triggeren.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07 17:50
Patch 1.8.1 is uitgekomen

Bugfixes & Changes
  • Performance improvements
  • Improved AI “Drive To” behavior
  • Various crash fixes
  • Fixed large save games on Xbox
  • Fixed Fanatec wheels support on PS5
  • Improved fadeout of 3D sounds
  • Fixed animation of crane joysticks in cabin while not using easy arm control
  • Fixed issues with mounting heavy vehicles via tension belts
  • Fixed train slightly moving with automatic motor start turned off
  • Fixed farm.xml file sizes on public dedi servers
  • Fixed issues with AI driving into water
  • Fixed unloading arm control on sugar beet harvesters
  • Fixed dashboard display on MF 3707 AL
  • Fixed AI turning with Einböck PNEUMATICSTAR-PRO
  • Fixed Valtra A115 HI-TECH 4 config price
  • Improved transmission setup on Landini REX 4
  • Improved MAN TGX 26.640 stability
  • Fixed indoor camera rotation on Schäffer 23E
  • Fixed connection hoses and schema overlay on JCB 541-70
  • Fixed hydraulic hoses of Krampe SKS backdoor
  • Various visual fixes on Valtra A/N/Q/T Series
  • Improved ingame help text
New additions
  • Added Intel XeSS support
  • Added option to define variable lengths for wood harvester cutting and option to toggle between them in both directions
  • Added option to toggle between automatic and manual cutting for wood harvesters
  • Max. tree cut diameter is now shown in the shop for wood harvesters
  • Added header tilt feature for wood harvesters
  • Added farmland ID to map overview
  • Tree sapling type on pallets is now shown in the info box
  • Added placeable position and rotation snapping in construction mode
Modding
  • Added #class attribute to specify unload trigger class for unloading station
  • Added #class attribute to specify load trigger class for loading station
  • Added map and modDesc helpline support
  • Added option for filltype spawnplaces
  • Added object change support for single tension belts
  • Added timeHours and timeMinutes dashboard type in enterable to create analog clocks
New Additions
  • New fertilizer and herbicide from HELM

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerko1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Hebben jullie ook problemen met die nieuwe patch?

Elke keer wanneer ik opnieuw mijn boerderij laadt, wordt mijn manure heap extension gereset. Ook wanneer ik in dezelfde maand meerdere keren naar mijn veld ging, was het veld ernaast dat niet van mij is telkens anders. Eerst geoogste wheat, daarna geoogste sorghum en daarna gecultiveerd. Erg vreemd, hoop dat ze hier snel een nieuwe patch voor uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit niks in wat mij aangaat (geen fixes of iets dergelijks) dus denk dat ik em voorlopig maar even skip die patch.
Wel raar dat ze meteen naar 1.8.1 gaan en niet eerst 1.8.0 (meestal is de 'x.1' patch met een aantal fixes van de patch ervoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk dat 1.8.0 al klaar stond, maar nog iets tegen kwamen dat ze moesten fixen of dat ze nog een fix hadden voor iets. En dan wordt dat dus 1.8.1. Waarschijnlijk gaan we er toch niet achter komen waarom ze dit zo gedaan hebben.
Maja, zolang er zoveel mogelijk dingen weten te fixen met een patch is het prima in mijn ogen.

Ik ben vooral blij met de P&h dlc patch. Heb het nog niet kunnen uittesten, maar zou het wel eindelijk speelbaar maken zonder bang te zijn om de game te laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou bij mij startte na het patchen een savegame helemaal niet, bleef op 85% hangen :X
Game log erbij gezocht en zag allemaal fouten met de GPS Guidance Steering mod. Die disabled en nu werkt alles weer, op het bekende gestotter na.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, bijzonder. Ik heb GPS op twee servers draaien. Bij de een heb ik geen problemen mee (behalve schijnbaar wat rare voertuigen bij contracten), de ander wilt niet opstarten vanwege een mod. Welke weet ik niet, moet nog uitgezocht worden.

Maar of dit GPS is, betwijfel ik. Of het is het iig niet alleen.
MadMarky schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:42:
Nou bij mij startte na het patchen een savegame helemaal niet, bleef op 85% hangen :X
Game log erbij gezocht en zag allemaal fouten met de GPS Guidance Steering mod. Die disabled en nu werkt alles weer, op het bekende gestotter na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaKluit schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:02:
Waarschijnlijk dat 1.8.0 al klaar stond, maar nog iets tegen kwamen dat ze moesten fixen of dat ze nog een fix hadden voor iets. En dan wordt dat dus 1.8.1. Waarschijnlijk gaan we er toch niet achter komen waarom ze dit zo gedaan hebben.
Maja, zolang er zoveel mogelijk dingen weten te fixen met een patch is het prima in mijn ogen.

Ik ben vooral blij met de P&h dlc patch. Heb het nog niet kunnen uittesten, maar zou het wel eindelijk speelbaar maken zonder bang te zijn om de game te laten crashen.
ik kan nergens terug halen wat er precies in de P en H is veranderd met de patch ? kan iemand mij dat vertellen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 19:45
lord_fh schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

ik kan nergens terug halen wat er precies in de P en H is veranderd met de patch ? kan iemand mij dat vertellen ?
Direct uit de Discord van CM:

Changelog 1.2.0.0
- Fixed manure separators not working with placeables on dedicated servers
- Fixed sound bug on sandbox production points
- Fixed utilization on sandboxHud
- Fixed issue when re-configuring the PW121 to no reels
- Fixed help line issue when combined with other mods that insert help line entries (PF)
- Fixed issue with pumping digestate
- Fixed issue with umbilical cleaner not cleaning all attached hoses
- Fixed wear on hose end part on reels
- Fixed detached pto on JC450
- Fixed Lua error with empty placeables.xml
- Fixed cyclesPerHours of 2G BHKW12 10x -> 1x
- Fixed JC450 lowering in combination with AI helper
- Added difficulty multiplier to sandbox fermenter buyPrice
- Added check if cloned bedding plane supports color change
- Added compressor functionality to PW121 config
- Added reset of reel overloading when out of range (15m)
- Added proper support for separated manure with Precision Farming
- Added HUD info for the umbilical pump
- Changed center of mass of DH240
- Changed the fillable object detection for umbilical pumps
- Changed overloading to stop the reel when one reel is sold
- Changed umbilical hose overloading, disallow unloading and attaching during overloading
- Changed fill types to explicit to avoid conflicts with mods that insert fill types on categories
- Changed behaviour of PW121 waterpump attacher
- Various smaller fixes and changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Sinds vorige week heb ik Farming Simulator gekocht, ik had ergens een mooie aanbieding gevonden.

Voor het eerst doe ik nu een contract, veld 48 oogsten en legen bij de GHC graanlift. Nu probeer ik het legen via de AI werker te doen, echter rijdt deze niet zodra ik aangeef dat hij bij de graanlift moet legen. Andersom zegt 'ie dat het doelwit onbereikbaar is. Ik heb het vermoeden dat ik iets fout doe, maar geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik loop weer tegen een probleem aan met betrekking tot contracten.

Die dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon, sinds de laatste update.

Als ik ze al zie verschijnen, kan ik ze niet eens selecteren. Ze verdwijnen dan stuk voor stuk zo uit de lijst.

Mijn missions.xml is inmiddels ook helemaal leeg.

Dit is sinds de update naar 1.8.1.0.

Iemand een suggestie voor een fix?

Zie ook hier.

[ Voor 11% gewijzigd door DeTjuk op 01-11-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit werkt niet altijd even goed inderdaad. Lukt het wel om de werker er geen te sturen met de GoTo opdracht? Dus hem in de buurt van die graan lift te sturen en dan de laatste paar meter handmatig te doen?
pretpik schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:19:
Sinds vorige week heb ik Farming Simulator gekocht, ik had ergens een mooie aanbieding gevonden.

Voor het eerst doe ik nu een contract, veld 48 oogsten en legen bij de GHC graanlift. Nu probeer ik het legen via de AI werker te doen, echter rijdt deze niet zodra ik aangeef dat hij bij de graanlift moet legen. Andersom zegt 'ie dat het doelwit onbereikbaar is. Ik heb het vermoeden dat ik iets fout doe, maar geen idee wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
DaKluit schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:01:
Dit werkt niet altijd even goed inderdaad. Lukt het wel om de werker er geen te sturen met de GoTo opdracht? Dus hem in de buurt van die graan lift te sturen en dan de laatste paar meter handmatig te doen?

[...]
Nee, toen gaf hij aan 'doelwit onbereikbaar'. Uiteindelijk moest ik de trekker handmatig het veld af rijden en dan lukte het wel. Dit is wel echt een major upgrade ten opzichte van FS 19 :) . Helaas nog niet veel tijd gehad om lekker te spelen maar vooralsnog zit ik er weer helemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 21:25
DeTjuk schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:44:
Ik loop weer tegen een probleem aan met betrekking tot contracten.

Die dingen verdwijnen als sneeuw voor de zon, sinds de laatste update.

Als ik ze al zie verschijnen, kan ik ze niet eens selecteren. Ze verdwijnen dan stuk voor stuk zo uit de lijst.

Mijn missions.xml is inmiddels ook helemaal leeg.

Dit is sinds de update naar 1.8.1.0.

Iemand een suggestie voor een fix?

Zie ook hier.
Het is weer een beetje zoals in begin: contracten verdwijnen bij het openen, machines weg maar kan geen geld incasseren als ze klaar zijn. Ook weer gehad dat de voortgang op 99% blijft staan, zodat ze nooit gereed gemeld kunnen worden.

Ik had het spel een paar maanden niet gespeeld, maar de AI qua rijden is voor mijn gevoel ook nog weinig beter geworden, eerder slechter. Ze slaan af waar het niet moet en rijden dan klem bij het draaien. Of juist bij een kruising rijden ze eerst door en slaan dan alsnog af. Jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel meestal op mod maps waar de AI rijder niet ondersteund wordt, maar bij mijn game op Elm Creek werkt het redelijk. Het is zaak om AI traffic uit te hebben staan en ze niet al te moeilijke opdrachten te geven. Maar een beetje trailers heen en weer rijden (niet lossen) voor een aardappel contract ging best prima. Gewoon de AI niet van de straat af sturen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag me serieus af op welke versie je zit. Of dat je iets verkeerds doet.
Ja, na deze laatste update verdwenen bij mij de contracten ook. Maar dat was een volgende dag (maand) ingame opgelost. En dat je niet genoeg opbrengst haalt: hoe is de onderhiudsstaat van je oogstmachine? En je bent niet aan het oogsten wanneer het regent of sneeuwt, neem ik aan.
Zijn de mods die je gebruikt geüpdate?
wuppie007 schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:03:
[...]

Het is weer een beetje zoals in begin: contracten verdwijnen bij het openen, machines weg maar kan geen geld incasseren als ze klaar zijn. Ook weer gehad dat de voortgang op 99% blijft staan, zodat ze nooit gereed gemeld kunnen worden.

Ik had het spel een paar maanden niet gespeeld, maar de AI qua rijden is voor mijn gevoel ook nog weinig beter geworden, eerder slechter. Ze slaan af waar het niet moet en rijden dan klem bij het draaien. Of juist bij een kruising rijden ze eerst door en slaan dan alsnog af. Jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-07 21:25
DaKluit schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:31:
Ik vraag me serieus af op welke versie je zit. Of dat je iets verkeerds doet.
Ja, na deze laatste update verdwenen bij mij de contracten ook. Maar dat was een volgende dag (maand) ingame opgelost. En dat je niet genoeg opbrengst haalt: hoe is de onderhiudsstaat van je oogstmachine? En je bent niet aan het oogsten wanneer het regent of sneeuwt, neem ik aan.

[...]
Haha don't shoot the messenger, ik had zelfs op dat contract de melding tijdens het lossen dat ik 101% had voltooid ;) Maar blijkbaar gaat er iets mis. ai van de straat af sturen was ook niet het geval, hij reed alleen de kruising over en ging toen nog naar links/rechts. naja happy farming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
DaKluit schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:31:
[...]
Wat betreft het updaten van mods.

Ik kon laatst vanuit het spel via de modhub een aantal mods updaten.

Van Course play is er onlangs een nieuwe versie uitgekomen, maar ik zie in het spel niet dat ik die kan updaten.

M.a.w. moet ik zelf checken voor updates of doet het spel dit?

Ik heb sommige mods handmatig geïnstalleerd en andere via de modhub zelf....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mods moet je zelf controleren en updaten (als ze via de modhub geïnstalleerd zijn, zal die daar wel aangeven dat er een update is, maar dan moet je dat zelf nog installeren door op install te klikken).

Mods die buiten de modhub komen, moet je natuurlijk zelf in de gaten houden en handmatig updaten :P

Op de betaalde DLC na krijg je verder geen pop-up melding of iets dergelijks dat er updates zijn (van mods).
(ene kant maar goed ook, want ik heb bepaalde mods zelf iets aangepast, en dan geeft die altijd aan dat er een update is, enige wat die update doet is mijn aanpassingen er weer uit gooien dus die negeer ik dan :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:31
Ben erg benieuwd naar de Platinum Expansion. Voornamelijk ook hoe dat op de maps gaat werken waar ik nu op speel. Ik ga er vanuit dat hier een update voor nodig gaat zijn, maar hopelijk dan geen herstart. Ben behoorlijk ver in Calm Lands en Calmsden Farm, zou zonde zijn om opnieuw te moeten beginnen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-07 23:14
Heb wat filmpjes zitten kijken van de platinum expansion die geprereleased is aan aantal youtubers, ziet er erg goed uit! Physics rondom bomen lijkt ook verbeterd te zijn en nieuwe map + apparatuur is erg gedetailleerd. Nieuwe missie types en ook de constructie opdrachten zien er leuk uit. Al ga je een aantal jaar doen over de achtbaan. Denk dat ik hem komende week wel binnen ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloever schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:15:
Ben erg benieuwd naar de Platinum Expansion. Voornamelijk ook hoe dat op de maps gaat werken waar ik nu op speel. Ik ga er vanuit dat hier een update voor nodig gaat zijn, maar hopelijk dan geen herstart. Ben behoorlijk ver in Calm Lands en Calmsden Farm, zou zonde zijn om opnieuw te moeten beginnen.
Expansion werkt hetzelfde als andere DLC / mods, je activeert die in je save-game en dan kun je de voertuigen gebruiken. Of als er een nieuwe map is kun je die selecteren als je een nieuwe game start (moet je hoe dan ook weer van scratch af aan beginnen :P ).

Het is niet zo dat je dan opnieuw moet beginnen in een bestaande savegame om de voertuigen te gebruiken.

---
Was eerst nog niet zo heel wild van de expansion (bosbouw...), maar zie er toch een aantal voertuigen bij tussen zitten dat ik toch een beetje ga twijfelen om em toch aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26
aidanl schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:50:
Heb wat filmpjes zitten kijken van de platinum expansion die geprereleased is aan aantal youtubers, ziet er erg goed uit! Physics rondom bomen lijkt ook verbeterd te zijn en nieuwe map + apparatuur is erg gedetailleerd. Nieuwe missie types en ook de constructie opdrachten zien er leuk uit. Al ga je een aantal jaar doen over de achtbaan. Denk dat ik hem komende week wel binnen ga halen.
Hier hetzelfde. Ik heb zelf weinig met forestry vanwege de physics enzo maar nu heb ik er stiekem toch wel erg veel zin in.

Denk echter wel dat ik snel ga inzetten op de containers want autoload 8)7 Al verwacht ik nu ook al wel snel mods voor console die autoload voor logs hebben.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07 14:52
Player1S schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:07:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb zelf weinig met forestry vanwege de physics enzo maar nu heb ik er stiekem toch wel erg veel zin in.

Denk echter wel dat ik snel ga inzetten op de containers want autoload 8)7 Al verwacht ik nu ook al wel snel mods voor console die autoload voor logs hebben.
Dat is ook mijn probleem. Het laden van die logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Tenminste bij mij op xbox is de nieuwe map + alle voertuigen beschikbaar.

Ik heb net even vlug een game kunnen starten. Vanwege werk nog niet aan de slag kunnen gaan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Hier op de PC nog niets nieuws kunnen ontdekken. Is er een release tijd bekend?

EDIT: Morgen 15-11 17.00 dus.

[ Voor 17% gewijzigd door pretpik op 14-11-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Mogelijk dat MS/Xbox het te vroeg klaar heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Bijzonder, staat volgens de Xbox store nog steeds op pre-order status
https://www.xbox.com/nl-n...inum-edition/9NLL6HLNR64C

EDIT:

Ah als je puur de expansion pakt (ipv full game) is die wel al beschikbaar:
https://www.xbox.com/nl-N...pansion/9MT045KZ7J9Z/0017

[ Voor 34% gewijzigd door aidanl op 14-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik kreeg vandaag twee updates van FS22 op Steam, te weten een update naar 1.8.2 en zojuist kreeg ik ook Platinum uitbreiding en ik kan de uitbreiding ook spelen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Net op xbox alles geïnstalleerd maar als ik de game start zie ik de expansion niet en ook de nieuwe map staat niet in lijstje bij new game. Morgen maar proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Op Steam kon ik hem intussen ook updaten. Ga morgen alles eens ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
schijnt alleen speelbaar te zijn voor mensen op xbox en steam die hem gepreordered hebben of via season pass.

Het speelt leuk weg maar de klem om boomstammen te pakken mocht van mij wel tikkeltje sterker. Als je niet perfect zit krijg je hem nog niet altijd goed vast.

Heb die volvo log transporter al gelijk verkocht voor een trailer voor de tractor. De volvo log transporter doet 20km/u en de volvo tractor doet 35. Overweeg om die ook te verkopen voor een snellere tractor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
Ik heb even zitten spelen met bosbouw en de nieuwe machines ervoor, op een aantal punten goede verbetering, maar fysics blijft nog steeds een punt met deze DLC. Ik had een aanhangwagen met stammen geladen en bij de eerste bocht ging de trekker met aanhangwagen op een oor en nee ik probeerde geen haakse bocht met 50 km/u te nemen. Ik moest bochten uitermate behoedzaam nemen om te voorkomen dat combinatie weer kantelde. Leeg was het geen enkel probleem en de aanhangwagen was ook niet maximaal geladen.

Ik vraag mij ook sterk af het nu een hele goede zet is geweest van Giants Software om deze uitbreiding praktisch geheel in het teken van de bosbouw te maken, bosbouw is met de uitbreidng nog steeds niet een sterk punt van Farming Simulator en als je voorkeur bij akkerbouw ligt dan sta je min of meer met lege handen met deze uitbreiding.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
squaddie schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:50:

Ik vraag mij ook sterk af het nu een hele goede zet is geweest van Giants Software om deze uitbreiding praktisch geheel in het teken van de bosbouw te maken, bosbouw is met de uitbreidng nog steeds niet een sterk punt van Farming Simulator en als je voorkeur bij akkerbouw ligt dan sta je min of meer met lege handen met deze uitbreiding.
Er is volgens mij best wel een redelijke groep die graag bosbouw doet in FS dus die zullen er heel blij mee zijn. Er zal nu ook een groep zijn (inclusie ikzelf) die juist nu meer bosbouw gaan doen.

Punt is dat elke mogelijke DLC wel commentaar oplevert. Volgens mij is zo'n beetje elk internationaal merk wel vertegenwoordigt dus een nieuw merk zal meer een regionaal merk zijn. Ik noem even een Hurlimann. In delen van Europa bekent maar geen wereldmerk.
Zou dus ook commentaar opleveren.

Doen ze de platinum met bijvoorbeeld wortelen planten en oogsten dan is het de verkeerde crop die ze erin doen want ze willen eigenlijk crop [x].

IMHO, de echte test voor FS22 is de komende maanden. Komen ze met Year 2 season pass of wordt de volgende FS aangekondigd?
Ik hoop op een langere ondersteuning voor FS22. Beetje het ETS/ATS systeem. Alleen zal Giants wel een keer met een totaal nieuwe game moeten komen waar SCS de bestaande game steeds weet op te krikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
squaddie schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:50:
Ik heb even zitten spelen met bosbouw en de nieuwe machines ervoor, op een aantal punten goede verbetering, maar fysics blijft nog steeds een punt met deze DLC. Ik had een aanhangwagen met stammen geladen en bij de eerste bocht ging de trekker met aanhangwagen op een oor en nee ik probeerde geen haakse bocht met 50 km/u te nemen. Ik moest bochten uitermate behoedzaam nemen om te voorkomen dat combinatie weer kantelde. Leeg was het geen enkel probleem en de aanhangwagen was ook niet maximaal geladen.

Uhh check op YouTube is wat video's mbt bosbouw in bijv. Canada. Vervoer blijft levensgevaarlijk en moet behoedzaam gebeuren om ongelukken te voorkomen. Dus lomp bochten in sturen... tja in de realiteit flikkert de bende dan ook om. Vergeet niet om hoeveel gewicht het gaan wat je er in hebt liggen (kan je volgens mij ook ergens zien per boom).

En zoals @Player1S aangeeft, ze kunnen het nooit goed doen. Men roept om uitbreidingen. Brengen ze A uit, nee dan had het B moeten zijn. En dat wisselt dan ook nog eens per speler want anderen willen ipv A of B, liever C, D, E, F, G etc. gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Player1S schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:03:
[...]

IMHO, de echte test voor FS22 is de komende maanden. Komen ze met Year 2 season pass of wordt de volgende FS aangekondigd?
Ik hoop op een langere ondersteuning voor FS22. Beetje het ETS/ATS systeem. Alleen zal Giants wel een keer met een totaal nieuwe game moeten komen waar SCS de bestaande game steeds weet op te krikken.
Giants heeft al eerder aangegeven dat FS22 langer mee zal gaan.

Vorige delen werden uitgegeven door Focus Home Interactive en in het contract stond dat er iedere twee jaar een nieuw deel uit zou komen. Van dat contract zijn ze nu af en FS22 is in eigen beheer uitgegeven. Hence ook de overstap naar een even versie nummer ;)

Ik verwacht vanaf nu inderdaad wel een beetje een model zoals bij ETS en ATS waarbij de ontwikkelaar vooral zal verdienen aan DLC voor een basegame die meerdere jaren mee gaat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Ik ben helemaal niet tegen bosbouw of dat ze dit verder uitbouwen met een grote update, maar ik had de verwachting dat de grote platinum update ook iets in petto zou hebben voor de akkerbouwer. En nee ik hoef geen extra merk trekker als deze geen toegevoegde waarde heeft. Maar had er niet ook een map afgekund waar je als akkerbouwer op kan uitleven? Wat mij betreft was een map van een oude versie van FS gemoderniseerd en toegevoegd ook een optie geweest. Maar goed blijkbaar is een kritische kijk op de keuzes van Giant Software hier niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
squaddie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:35:
Ik ben helemaal niet tegen bosbouw of dat ze dit verder uitbouwen met een grote update, maar ik had de verwachting dat de grote platinum update ook iets in petto zou hebben voor de akkerbouwer. En nee ik hoef geen extra merk trekker als deze geen toegevoegde waarde heeft. Maar had er niet ook een map afgekund waar je als akkerbouwer op kan uitleven? Wat mij betreft was een map van een oude versie van FS gemoderniseerd en toegevoegd ook een optie geweest. Maar goed blijkbaar is een kritische kijk op de keuzes van Giant Software hier niet gewenst.
Dat kritiek niet mag maak jij er van.

Bij giants zijn ze echter niet compleet dom en ze zullen best wel de markt getest hebben.
Voor deze dlc waren er al een paar bosbouw georiënteerde mappen als mod beschikbaar en werden bosbouw apparatuur als mod aangeboden. Dus de vraag is er wel degelijk.

Ik had liever ook akkerbouw gehad. Paar nieuwe crops bijvoorbeeld. Maar ik heb de afgelopen 2 dagen al meer bosbouw gedaan dan ik in FS17, FS19 en pre dlc FS22 gecombineerd heb gedaan. En ga voorlopig ook nog wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Giants heeft aangegeven meer tijd te nemen om volgende versies te ontwikkelen. Maar dan wel nog steeds nieuwe versies, en geen incrementele updates zoals bij ETS2.
Daar ben ik ook wel blij om. Ets en FS zijn 2 compleet verschillende spellen.

Ik hoop dat Giants met een Year 2 Seasons Pass komt. Dat geeft je iig de garantie dat er weer voor het komend jaar weer nieuwe merken of Gameplay gaat komen.
Vroeger was de Platinum editie de laatste dlc van een huidige versie, en daarna was het wachten op een nieuwe FS. Maar aangezien we ws iig nog 2 jaar moeten wachten op FS25, verwacht ik nog wel een paar dlc's.
MadMarky schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:35:
[...]

Giants heeft al eerder aangegeven dat FS22 langer mee zal gaan.

Vorige delen werden uitgegeven door Focus Home Interactive en in het contract stond dat er iedere twee jaar een nieuw deel uit zou komen. Van dat contract zijn ze nu af en FS22 is in eigen beheer uitgegeven. Hence ook de overstap naar een even versie nummer ;)

Ik verwacht vanaf nu inderdaad wel een beetje een model zoals bij ETS en ATS waarbij de ontwikkelaar vooral zal verdienen aan DLC voor een basegame die meerdere jaren mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Kritiek kan prima, maar verwacht dan wel dat het ook weerlegd kan worden. Vergeet niet dat ook Giants mogelijk te maken heeft met tekort aan personeel, dat geld momenteel voor de gehele IT/game dev wereld. Om niet op CD Project te lijken en een fatsoenlijk bedrijf te zijn, kan je maar x aantal werk verzetten per persoon per werkdag. 24/7 praktijken lijken gelukkig binnen de game dev wereld steeds meer te verdwijnen, anders gaat personeel weg en kunnen ze geen nieuwe mensen vinden die onder die omstandigheden willen werken.

Ik ben niet bekend met de strategie van Giants, maar mocht het op ETS/ATS gaan lijken dan verwacht ik de komende jaren nog wel meer mooie uitbreidingen. En heel eerlijk, of je er nou wel/niet gebruik van maakt, was de pumps en hoses uitbreiding kwa techniek best knap in elkaar gezet. Met de platinum uitbreiding hebben ze nu een basis uitgezet met nieuwe contract types + construction jobs, dat bied ook weer mogelijkheden voor uitbreidingen binnen de akkerbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de Platinum editie hebben ze wel net iets meer gedaan dan alleen maar een bosbouw map toegevoegd 8)7

Je moet daar materiaal aanleveren om een pretpark op te bouwen, waarbij je uiteindelijk zelfs een ritje in een achtbaan schijnt te kunnen maken. Best leuk gedaan.

Als je nieuwe versies van oude maps wil bedient de ingame mobhub je op je wenken. Zowel Ravenport uit FS19 als bijv Goldcrest Valley uit FS17 zijn daar gewoon beschikbaar, dat zijn beide prima maps voor akkerbouw.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
DaKluit schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:51:
Ja, Giants heeft aangegeven meer tijd te nemen om volgende versies te ontwikkelen. Maar dan wel nog steeds nieuwe versies, en geen incrementele updates zoals bij ETS2.
Daar ben ik ook wel blij om. Ets en FS zijn 2 compleet verschillende spellen.
Ik denk dat het meer een ETS-light wordt. 4-5 jaar lang ondersteunen met DLC en dan 1 grote nieuwe release met een cycle van 4-5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3KP
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb FarmingSimulator 22, er zijn 3 maps , bij mij start hij op in Elm Creek. Maar ik zie niet hoe ik de andere mappen kan openen.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
A3KP schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 18:37:
Ik heb FarmingSimulator 22, er zijn 3 maps , bij mij start hij op in Elm Creek. Maar ik zie niet hoe ik de andere mappen kan openen.
Zie ik iets over het hoofd?
Heel duidelijk is het niet. Nadat je hebt gekozen hoe je wilt spelen (new farmer, farm manager, start from scratch), krijg je een scherm dat Elm Creek laat zien, aan de rechterzijde zie je ook een > staan.

En daarmee ga je naar de volgende map(pen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3KP
Oké DeTjuk, dat pijltje heb ik niet gezien, komt wss door de achtergrond-afbeelding van het spel.
Ik zal er eens goed op letten morgen.
Thanks anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Gisteren de grote Volvo wheel loader gekocht.
Heb een mod log grab van de Case wheel loader erbij genomen.

Deze log grab heeft de optie om ook straps te gebruiken. Maakt het laden weer net wat makkelijker. Zodra je de logs hebt gepakt die je wilt, strap eromheen en ze gaan gen kant op.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:54
Ik ben klaar met PGA 2k21 dus er kan eindelijk een begin worden gemaakt met FS22 (PS5) :*)
Net als bij FS19 gaan we beginnen vanaf scratch en zien we wel welke kant het opgaat. Deze keer wil ik wel iets meer gaan experimenteren met dingen die ik in FS19 niet gedaan heb. Denk dan aan oa grasbouw (is dat een woord?), bomen planten en zagen, productielijnen, silage maken etc. Iets anders dan alleen maar de standaard gewassen kweken.
Vanavond eerst maar eens kijken op welke map ik ga spelen.

Eén vraag die ik op voorhand heb: is het veilig om contracts te doen? Dat vond ik in FS19 wel handig voor een extra centje en om alle machines te leren kennen. Ik lees hier al een tijdje mee en ben benieuwd of de issues mbt contracten al opgelost zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 14:11
Superkiwi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:38:
Ik ben klaar met PGA 2k21 dus er kan eindelijk een begin worden gemaakt met FS22 (PS5) :*)
Net als bij FS19 gaan we beginnen vanaf scratch en zien we wel welke kant het opgaat. Deze keer wil ik wel iets meer gaan experimenteren met dingen die ik in FS19 niet gedaan heb. Denk dan aan oa grasbouw (is dat een woord?), bomen planten en zagen, productielijnen, silage maken etc. Iets anders dan alleen maar de standaard gewassen kweken.
Vanavond eerst maar eens kijken op welke map ik ga spelen.

Eén vraag die ik op voorhand heb: is het veilig om contracts te doen? Dat vond ik in FS19 wel handig voor een extra centje en om alle machines te leren kennen. Ik lees hier al een tijdje mee en ben benieuwd of de issues mbt contracten al opgelost zijn.
Ja hoor, je kunt er meerdere tegelijk accepteren. Deed ik ook. Mooi bij 1 de apparatuur lenen en die gebruiken voor al je contracts. Wel oppassen dat je de contracts pas afsluit zodra je ze allemaal hebt gedaan anders zit je halverwege zonder materiaal. (Mij gelukkig niet overkomen.)

Wil je voor de platinum gaan, moet je alle 3 de basis mappen gespeeld hebben voor de collectibles. Voor de andere trophies kun je elke willekeurige (mod)map gebruiken.

Veel plezier!

PSN ID: MrMichel_75

• Superkiwi
Thanks @MisterMichel :)

Trophies heb ik nog niet naar gekeken, dat komt in een later stadium wel (net als de platinum). Eerst maar eens wat modder onder de schoenen krijgen en een mooi boerderijtje op poten zetten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2022 20:13 ]

MisterMichel schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:09:
[...]

Ja hoor, je kunt er meerdere tegelijk accepteren. Deed ik ook. Mooi bij 1 de apparatuur lenen en die gebruiken voor al je contracts. Wel oppassen dat je de contracts pas afsluit zodra je ze allemaal hebt gedaan anders zit je halverwege zonder materiaal. (Mij gelukkig niet overkomen.) [...]
Das leuk bedacht, maar machines die je op het veld gebruikt zijn locked voor dat specifieke veld. Enkel zaken als tractoren en trailers kun je ook voor andere contracts (of voor jezelf) inzetten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:08:
[...]

Das leuk bedacht, maar machines die je op het veld gebruikt zijn locked voor dat specifieke veld. Enkel zaken als tractoren en trailers kun je ook voor andere contracts (of voor jezelf) inzetten.
Nee, ook bijvoorbeeld oogstmachines kan je gebruiken voor andere contracten dan het contract waarbij je hem gehuurd hebt. Ik heb dat al een paar keer gedaan bij aardappelcontracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 12:22
DaKluit schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 00:56:
[...]

Nee, ook bijvoorbeeld oogstmachines kan je gebruiken voor andere contracten dan het contract waarbij je hem gehuurd hebt. Ik heb dat al een paar keer gedaan bij aardappelcontracten.
Dit is map afhankelijk... Op de standaard mappen van Giant kan je makkelijker meerdere contracten doen met geleend materiaal van 1 contract. Op mappen van modders krijg je wel vaak de melding dat het materiaal alleen voor dat ende contract veld is.

Iig dat kom ik nog bij FS19 tegen. (ja ik zit nog op FS19 met vele mods ;))
Ik Wil nog wel naar FS22, maar ik heb het al te druk... :P

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren dan eindelijk de eerste stapjes gezet. Poppetje aangemaakt en gekozen voor Farming Manager (=medium), dat bleek al vrij snel veel te simpel met de 1,5 miljoen startgeld die je krijgt; je kunt gelijk het grootste veld kopen plus een flink aantal machines. Even snel een harvest contract gedaan (nou ja snel, het oogsten neemt weer lekker veel tijd in beslag) en de game weer afgesloten.

Komende week beginnen we gewoon weer opnieuw op hard difficulty (Start from scratch), dan moet er tenminste een beetje gewerkt worden om wat moois op te bouwen. Lime en weeds gaan uitgeschakeld worden. Alleen even goed nadenken welk stukje grond we als eerste gaan kopen.

Het was weer even wennen aan de knoppen en -combinaties maar wat speelt het heerlijk weg.
Hier gaan zeker weer enkele honderden uren aan gespendeerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb de zolder verbouwd en mn PS5 weer neer kunnen plempen. Moet zeggen, na 2 maand niet kunnen spelen is het weer verfrissend om hem aan te kunnen slingeren :)

platinum ga ik niet aan beginnen, heb totaal niks noppes nada met Bosbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:28:
Gisteren dan eindelijk de eerste stapjes gezet. Poppetje aangemaakt en gekozen voor Farming Manager (=medium), dat bleek al vrij snel veel te simpel met de 1,5 miljoen startgeld die je krijgt; je kunt gelijk het grootste veld kopen plus een flink aantal machines.
Zal per map verschillen, maar op Erlengrat (Alpen map) was het niet simpel om te starten op medium.

Grond is in die map erg duur, dus je bent bijna meteen de helft kwijt voor het stuk grond om de boerderij op te zetten. Schuur erbij, huis (de slaap-keet van 20K was er toen nog niet, anders had ik die eerst wel gedaan), en dan heb je amper geld over voor 1 medium trekker met nodige implements (cultivator, seeder).

En dan heb je geen eens geld meer om grond te kopen om zelf gewassen te verbouwen, heb dus in het begin alles moeten verdienen met contracts doen (gelukje, in het begin van de game waren contracts veel meer waard dan nu qua opbrengsten).

(tuurlijk had ik er voor kunnen kiezen om alleen grond en machines te kopen en te overnachten in de combine...maar klein beetje role-playing dat je toch een boerderij hebt waar je je spul hebt staan vond ik toch wat beter passen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Opzich bevalt bosbouw me wel (op basis van de platinum expansion). Was even wennen aan controls maar inmiddels kap ik binnen no time een half bos (excl. jonge boompjes en red woods) en laad ik het op een vrachtwagen.

Wat wel kansloos is zijn de deadwood en rock breaking contracten. Kost ontzettend veel tijd en je krijgt er maar heeeeeeeeel erg weinig voor terug. Wat wel lekker werkt zijn de transport contracten, zeker als je op een gegeven moment zelf de juiste apparatuur hebt en je niets least. Verder kan je ook slapend rijk worden met metaal. Ore kost niets en de smelterij is een eenmalige investering. Je krijgt meer metaal terug als ore dat je er in stopt, vraag me af of dit de bedoeling was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Metaal is idd OP momenteel.

180k oor de fabriek, stukje grond ~40k (ik heb dat stuk grasveld boven de zagerij in het zuiden gekocht). Lease vrachtwagen met aanhanger zodat je niet met dat slome ding hoeft te rijden en meer in 1 keer kunt vervoeren.
Binnen paar dagen heb je investering er dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Lekker dan. Gisteravond gestopt met spelen toen een contract klaar was, Kon nog restje suikerbieten wegbrengen voor eigen gewin, dus dat wilde ik zojuist gaan doen, verdwijnt het 'completed' contract zo uit de lijst zonder dat ik het geld kan innen.

Rare bugs hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Al genoeg over gesproken hier maar ik heb het sinds een week of 2 pas dat ik oogst contracten niet kan afronden omdat ze bij 96% ofzo blijven steken ook al heb ik alles geoogst en alles afgeleverd bij het juiste afleverpunt... :/ Daarvoor nooit eerder gehad toen hele volksstammen er last van hadden...

Ben nu wel op het punt dat ik me niet druk meer hoef te maken om geld, ondanks dat ik HautB op easy speel heeft dat nog best lang geduurd ook. Heb nu een grote schapenstal, een middel koeienstal (45) en een grote koeienstal (75) met voederrobot, een grote kippenschuur, meel, aardbeijen suiker, stof, boter en taart productie. Gebouwen zelf neergezet ipv gekocht en alle apparatuur in bezit ipv huur. Met druiven ben ik gestopt, pokke werk en levert eigenlijk maar weinig op en ik had het land nodig voor meer hooi.

Enige wens die ik heb is voor hooi en stro over stappen op vierkante balen, daar kan ik er denk ik meer van kwijt op het zelfde vloeroppervlak. Voor kuilvoer blijf ik ronde balen houden.

Oh, en ik wilde een schuur neerzetten en gebruiken als magazijn waar ik met een autoload trailer in kan rijden en pallets kan opslaan voor ik ze verkoop. Nu staan mijn taarten, pakken suiker en meel en aardbeijen altijd buiten in de regen. Maar autoload werkt niet in een schuur/loods :/

[ Voor 69% gewijzigd door FastFred op 30-11-2022 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren vanaf scratch begonnen op Elmcreek op hard mode. Economy op hard, seizoenen aan, onkruid en lime uitgeschakeld.
Veld 41 gekocht voor iets van 150k; deze heeft redelijk formaat (1.96ha) en er stond ready to harvest wheat op. Het plan is om deze in een later stadium samen te voegen met veld 42 (1.92ha).
Om te beginnen een Valtra tractor van ik geloof 190bhp gekocht plus een laadbak. De harvester om mijn veld te oogsten heb ik geleased, net als de seeder om het veld daarna van verse canola te voorzien.
In de tussentijd wat lucratieve contacten gedaan om een extra centje te verdienen. Een klein deel daarvan (ca 30k) gespendeerd aan een liquid fertilizer sproeier. Ik was positief verrast dat je zelf de working width kunt instellen, erg fijn!

Nu is het wachten tot het oogstseizoen daar is, in de tussentijd valt er buiten wat contractwerk niet veel te doen, behalve dromen over hoe de toekomst eruit gaat zien. Er staat nu nog zo'n 170k op de bank (met een openstaande schuld van 190k) en ik moet even goed bedenken waar ik dat aan ga besteden. Zoals vermeld wil ik veld 42 (kost ca 150k) graag erbij maar het nadeel van veld 41 en 42 is dat er geen ruimte is om een boerderij te bouwen. Ik heb nu dus geen silo*, geen slaapplek, geen schuur, geen karcher hogedrukspuit, helemaal niks van dat.
Wellicht dat ik het stuk land waar de kleine veldjes 45 en 46 op liggen maar moet kopen, daar is wel ruimte om een boerderij op te zetten en daar staan al 2 schuren.
Vooralsnog in elk geval een soepele start gehad, nu is het wachten tot de cashflow een beetje goed op gang komt, mezelf even verdiepen in production chains (moet ik daar zelf de fabrieken voor kopen?) en een boerderijtje opzetten.

*is het zo dat ik mijn graan gratis kan opslaan in de treinsilo's, mocht ik het niet gelijk willen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:15:
*is het zo dat ik mijn graan gratis kan opslaan in de treinsilo's, mocht ik het niet gelijk willen verkopen?
Ik heb volgens mij nooit moeten betalen voor (tijdelijk) gewassen opslaan in de silo's van het treinstation. Maar...eerlijk gezegd ook nooit echt op gelet, en de financiën pagina is soms ... onduidelijk waar bepaalde inkomsten / kosten vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:15:
Gisteren vanaf scratch begonnen op Elmcreek op hard mode. Economy op hard, seizoenen aan, onkruid en lime uitgeschakeld.
Veld 41 gekocht voor iets van 150k; deze heeft redelijk formaat (1.96ha) en er stond ready to harvest wheat op. Het plan is om deze in een later stadium samen te voegen met veld 42 (1.92ha).
Om te beginnen een Valtra tractor van ik geloof 190bhp gekocht plus een laadbak. De harvester om mijn veld te oogsten heb ik geleased, net als de seeder om het veld daarna van verse canola te voorzien.
In de tussentijd wat lucratieve contacten gedaan om een extra centje te verdienen. Een klein deel daarvan (ca 30k) gespendeerd aan een liquid fertilizer sproeier. Ik was positief verrast dat je zelf de working width kunt instellen, erg fijn!

Nu is het wachten tot het oogstseizoen daar is, in de tussentijd valt er buiten wat contractwerk niet veel te doen, behalve dromen over hoe de toekomst eruit gaat zien. Er staat nu nog zo'n 170k op de bank (met een openstaande schuld van 190k) en ik moet even goed bedenken waar ik dat aan ga besteden. Zoals vermeld wil ik veld 42 (kost ca 150k) graag erbij maar het nadeel van veld 41 en 42 is dat er geen ruimte is om een boerderij te bouwen. Ik heb nu dus geen silo*, geen slaapplek, geen schuur, geen karcher hogedrukspuit, helemaal niks van dat.
Wellicht dat ik het stuk land waar de kleine veldjes 45 en 46 op liggen maar moet kopen, daar is wel ruimte om een boerderij op te zetten en daar staan al 2 schuren.
Vooralsnog in elk geval een soepele start gehad, nu is het wachten tot de cashflow een beetje goed op gang komt, mezelf even verdiepen in production chains (moet ik daar zelf de fabrieken voor kopen?) en een boerderijtje opzetten.

Je hebt leuke mods voor slapen, een tent , stoel , mat , container. Kost allemaal niks maar dan heb je iig een "slaapplek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Oh ja, dat is ook een optie. Ik zal eens een kek stoeltje neerzetten :)
Nemesizz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:12:
[...]
Ik heb volgens mij nooit moeten betalen voor (tijdelijk) gewassen opslaan in de silo's van het treinstation.
Gisteren heb ik mijn trailer geleegd bij het treinstation omdat Goldcrest Valley de beste prijs voor mijn graan opleverde maar omdat ik niet wist hoe treinen precies werken de voorraad gelijk weer in mijn trailer geladen om vervolgens te verkopen bij de Grain Mill. Het vullen/legen van de silo bij het treinstation was inderdaad zonder financiële gevolgen dus ik zal mijn komende oogst daar gewoon eens opslaan.
Bedankt voor je reply d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 20:43:
Gisteren heb ik mijn trailer geleegd bij het treinstation omdat Goldcrest Valley de beste prijs voor mijn graan opleverde maar omdat ik niet wist hoe treinen precies werken de voorraad gelijk weer in mijn trailer geladen om vervolgens te verkopen bij de Grain Mill. Het vullen/legen van de silo bij het treinstation was inderdaad zonder financiële gevolgen dus ik zal mijn komende oogst daar gewoon eens opslaan.
Bedankt voor je reply d:)b
Trein is even wennen, maar je moet zo'n ding huren wil je de trein gebruiken om bijv gewassen te verkopen (naar een sellpoint 'buiten' de map).
Zit vlakbij wel een trigger dat je een trein kan huren, kost 1000 euro per uur (je betaald per minuut of seconde, dus je bent niet in 1 klap 1000 euro kwijt maar gewoon voor het aantal minuten dat je het ding gebruikt, ik ben meestal zo'n 70 a 80 euro kwijt per keer :P ). Als je het ding dus huurt, en de besturing hebt overgenomen (normaal rijdt een NPC er mee rond), moet je de wagen wel even goed op de fill trigger zetten en dan volladen (standaard stopt de trein zo dat de wagen nét niet op de trigger staat en je dus niet de optie krijgt om te vullen).

Voorste bak, en zo'n gele container kun je de meeste gewassen in kwijt (zelfs bieten kunnen in de voorste graan tank).

Wat ik wel doe, is wachten tot de trein vlakbij het station is en dan pas de 'huur trein' optie aanklikken. Want zo gauw je 'huur trein' aantikt, tellen de minuten al, en kost je dus geld. Als je de trein pas huurt als die vlakbij het station is betaal je minder (vooral als de trein net uit de map is gereden, duurt het 5 minuten voordat die terug komt, als je dan de trein huurt als die net weg is betaal je dus voor de volle 5 minuten).

Systeem werkt beter dan de trein in FS19 (Erlengrat althans), dan moest je op de rails staan wachten om de trein te 'kapen' , dan vol in de rem en terug rijden naar het station om je spul te laden... barre tijden toen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Toch maar besloten om gelijk veld 42 erbij te kopen, meer veld betekent immers meer inkomsten. Samen met veld 41 totaal zo'n 3ha dus voorlopig voldoende.
Nu even wachten tot we beide velden kunnen oogsten en dan 150k bij elkaar sparen zodat we dat stukje land waar ik nu mijn tractor heb gestald kunnen kopen, dan kunnen we daar mooi beginnen met ons boerderijtje op te zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJStpuHTrvatL7ohfqiMfG3a1iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9A9YRrAmokJdNQHfKr3jG2o.jpg?f=fotoalbum_large
Het wordt een lange winter met nog slechts 25k op de bank maar hé, we vermaken ons wel met de speelgoedharvester die we hebben gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
Superkiwi schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:11:
Toch maar besloten om gelijk veld 42 erbij te kopen, meer veld betekent immers meer inkomsten. Samen met veld 41 totaal zo'n 3ha dus voorlopig voldoende.
Nu even wachten tot we beide velden kunnen oogsten en dan 150k bij elkaar sparen zodat we dat stukje land waar ik nu mijn tractor heb gestald kunnen kopen, dan kunnen we daar mooi beginnen met ons boerderijtje op te zetten.
[Afbeelding]
Het wordt een lange winter met nog slechts 25k op de bank maar hé, we vermaken ons wel met de speelgoedharvester die we hebben gevonden :)
Je kunt ook een hondenhok kopen om met de hond te kunnen spelen. Balletje gooien, eten geven, aaien etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even terug over die contracts (meerdere contracts doen met geleende machines van een contract die je open laat);

Het werkt nog wel, maar is wel buggy. Als je die manier toepast moet je wel alles afwerken in die sessie, als je de game verlaat (saved en quit... of door een crash) raak je bij de volgende keer loaden al je geleende machines kwijt... dus inclusief gewassen die je bijvoorbeeld in een trailer had (met gevolg dat je dat contract nooit kan completen, moet cancelen, en vervolgens een boete krijgt voor gemiste gewassen).

M'n broer kwam er gisteren per ongeluk achter. Had een paar contracts aangeklikt, wat die dan zou doen met een geleende combine (en trailer), moest even wat anders doen, dus save en quit game, later wil die verder en alle (geleende) machines weg...contract niet te completen en een boete van 17000 euro op een 4000 euro contract... 8)7 (uiteindelijk opgelost door de XML aan te passen, maar dat kan niet op consoles dus vandaar de waarschuwing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet iets wat ik ervaar op die manier. Ok, ik speel dan wel op een dedicated server. Maar ook die is een paar keer herstart terwijl ik 2 grote aardappel contracten actief had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan misschien ook komen icm bepaalde mods dat weet ik niet zeker. Maar voorheen (voor patch 1.8.2) dat probleem nog niet gehad, nu dus (bij m'n broer althans) wel.

Zelf nog niet gemerkt omdat ik toch altijd m'n eigen machines gebruik en/of niet meerdere contracts tegelijk doe met geleend spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Vanmiddag voor het eerst twee (mais oogst) contracten gedaan met dezelfde geleende machines. Super handig dat bij het afleveren van de oogst (bij hetzelfde afleverpunt) eerst de contracten afgetikt worden zodat je daarna het restant van beide velden nog in de trailer hebt zitten. Het leverde me toch een kleine 6000L mais op :)

Met cultiveercontracten vind ik het ook wel fijn. Je leent de machines voor het grootste veld (waardoor je dus de grootste cultivator krijgt) en daarmee doe je 3 of 4 cultiveer contracten. Makkelijk en snel verdiend!

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 19:45
Vandaag wel een soortgelijk gek issue gehad. Twee contracten open. 100% zeker balen wikkelen. Na herstart is het in het menu ineens hooi. Let wel. Gehuurde spullen, geen schudder. Kon het wel gewoon afhandelen als kuil contract maar het lijkt er wel een beetje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Contract aangenomen voor het maken van silage bales op een stuk grond van 4.5ha; wat een werk :o
Maaien, tedderen, balen, balen inpakken, balen opladen en afleveren. Het levert wel €23k op en we hebben verder toch even niks te doen dus het houdt me voorlopig van de straat.
Daarnaast heb ik nóg twee contracten voor silage bales open staan op lapjes grond van ca 0.3-0.5ha. Best wat werk maar het levert ook best wel wat op. En het is weer eens wat anders dan fertilizen en harvesten ;)

*update
Het contract op het grote veld is na 15 uur ingame speeltijd (tijd x5) afgerond. Nadat ik 46 balen had afgeleverd kwam de melding "contract finished" inbeeld.
Totaal heb ik 77 balen van het veld getrokken, wat betekent dat ik 31(!) balen voor mezelf mag houden.
Toch wel lekker :)

*update 2
Na het voltooien van die twee kleine veldjes gelijk twee nieuwe contracten voor kleine veldjes afgesloten. De machines van het grote veld had ik immers nog omdat ik de payout nog niet gecollect had.

Resultaat na ca 22 uur ingame speeltijd (1 april 0800 tot 2 april 0600):
€44.000 aan contractinkomsten;
€27.000 aan sold bales (uit die 5 contracten).

Ik heb de centjes weer verdiend vandaag :*)
Op deze manier zijn we heel rap van onze schuld af.

[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2022 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Year 2 season pass image is gelekt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dQySSVcOHi6iAC_IXuKZz2jnhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVQtOtbfhOS36XODOzm6x9KH.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik zo er uit haal is

1: Corn stalk balen maken
2: meer equipment voor bosbouw
3: Geen idee
4: Geen idee
5: wortelen als nieuwe crop. Maar ze zeggen crops meervoud dus hopelijk ook andere gewassen. Zal dus ook de nodige nieuwe machines opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 11:53
Ik pak ze wel individueel, pass year 1 had ik wel. Echter kubota, antonio en vermeer had ik los niet gekocht. En wat ik juist wel wilde (sleepslang) zat er niet in. Beetje leergeld was die ervaring :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Voordat ik mezelf zo in de vingers snij met een miskoop: zijn die 2 rode schuren te verkopen als je het stuk land in Elmcreek koopt met die 3 kleine veldjes (44, 45 en 46)? Daar wil ik graag mijn boerderij gaan bouwen maar als die schuren straks alleen maar in de weg staan is het zonde om dat stuk te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 17:21

Vos

AFCA

Superkiwi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:40:
Voordat ik mezelf zo in de vingers snij met een miskoop: zijn die 2 rode schuren te verkopen als je het stuk land in Elmcreek koopt met die 3 kleine veldjes (44, 45 en 46)? Daar wil ik graag mijn boerderij gaan bouwen maar als die schuren straks alleen maar in de weg staan is het zonde om dat stuk te kopen.
Game saven, kopen en testen. Kan je altijd reloaden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Oh ja, dat is ook een optie :)
Morgen eens proberen, we hebben nu genoeg gespaard om dat stuk land te kunnen kopen.

*edit
Kon het niet laten, heb net dat stuk grond gekocht.
De schuren kon ik verkopen voor ca €75k maar het gelijkmaken van de grond (de schuren hadden kelders) kostte me ook gelijk €40k. Nu 3 greenhouses daar neergezet met aardbeien op automatisch verkopen. Ik weet dat ik dan 40% fee betaal maar heb nog geen wagen + laadbak om dat soort spullen in te vervoeren.
Ik maak nu ca €25 per ingame uur, wat neerkomt op €1200 gratis geld per maand (een maand heeft 2 dagen). Alle beetjes helpen!
Anyway, het oogstseizoen is begonnen dus geld verdienen doen we sowieso :)

[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 06-12-2022 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Wederom een silage bailing contract aangenomen op het veld van 4.5ha, puur om te zien hoeveel tijd het kost en hoeveel geld het zou opleveren (zónder meerdere contracten samen te voegen dus alleen dit contract).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89ugeGIz4WPo7qcpmO0bhnhceFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp8zV396eyEDBjCQn9XpKxAf.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een kleine 3 uur realtime bezig geweest (maaien, windrowen, balen, balen inpakken, balen vervoeren).
-Het contract leverde €23.5k op;
-De overgebleven balen nog eens €23k.

Ruim €46k voor 3 uurtjes werk vind ik zeer acceptabel.
Noot: de prijs voor silage stond op zijn dieptepunt. Had ik de overgebleven balen later verkocht dan hadden die zo'n 30% meer opgeleverd.

Met dat geld een deel van de schuld afgelost, nu hebben we nog maar €100k schuld.
Morgen mijn 4 eigen veldjes oogsten :)

Wel fraai om de machines zo gedetailleerd aan het werk te zien :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfcdVEbb9haOk5-Xkbjt22zgqJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piLURfBhe6DbSoziu7Dzjs8z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 10-12-2022 02:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Vos schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:50:
[...]

Game saven, kopen en testen. Kan je altijd reloaden ;)
En auto-safe tijdelijk uitzetten. Is mij al eens overkomen. Game saven, wat testen, wat verder testen, blijkt niet goed te zijn, gaat naar menu, "game saving", fuuuuuuuuuuu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb auto-save altijd uit staan (al maakt die toch altijd een back-up save met iedere sessie), en save zelf regelmatig handmatig...soms is dat al zo'n snelle/automatische handeling geworden (esc > q > spatie > e > esc) dat je afvraagt "had ik nou gesaved?" (zelfde in huis: "had ik nou het licht uitgedaan?").

Goed, nu nog meer, omdat Windows laatst besloot tijdens het spelen van Farming Simulator m'n videokaart driver te updaten.... Uiteraard crashed de game dan, on opgeslagen progressie foetsie, plus al het andere gezeik (opnieuw shadercache....).
Een geluk, ik had net vlak daarvoor al een keer gesaved, maar wat een stom iets dat Windows ongewild drivers gaat updaten (heb het al uitgezet, maar dan gaat die nog lastig doen, omdat die dan drivers probeert te installeren terwijl dat is uitgezet, en dan krijgen alle andere componenten ook geen updates meer... geweldig systeem Microsoft...).

Nouja, MS driver rant even over.

Bij grotere / ingrijpende aanpassingen/aankopen in de game maak ik dus eerst een savegame, maar ook een backup... voor het geval ik toch niet tevreden ben met het resultaat (landscaping bijvoorbeeld) en per ongeluk (automatisme) de game save.

Vooral in FS19 veel gedaan, en was dan ook wel eens nodig een save game terug te zetten na een flinke landscaping poging die dan niet zo goed ging als gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 15:18

spacy

+++

Superkiwi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:40:
Ja, maar ze laten flinke gaten achter vanwege de kelder, dus daarna wel even flink levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 20:48
Ik vind het een prachtig uitgebreid spel. Het is jammer dat ik er niet zo veel tijd voor heb maar zou het uren kunnen spelen.

Trouwens wellicht weten jullie dit. Als ik een arbeider in huur die op mijn lang met de giertank drijfmest uit rijd dan raakt de tank niet leeg. Is dat een bug of huur je een arbeider in inclusief verbruiksartikelen ofzo?

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Let even op je geld. Als het goed is zul je zien dat je saldo omlaag gaat. In de opties kan je instellen of de helper de grondstoffen (in dit geval drijfmest) moet kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt wat @DaKluit zegt, standaard staan de opties voor helpers ingesteld dat ze alles kopen (brandstof, zaten/mest enz), maar dit kost meer dan alleen de helper huren, dus je zal zien met al die opties aan dat je geld er sneller door gaat.

Dus je betaald de helper (huur kosten), zaden / mest, én brandstof (afhankelijk van de klus).

Sommige opties is misschien handiger om uit te zetten (brandstof bijvoorbeeld, verbruik is over het algemeen laag dat een helper tijdens een klusje de tank niet leeg rijdt) , andere opties zijn handig om aan te laten (zaden kopen bijvoorbeeld, anders stopt die mogelijk halverwege het veld omdat de zaaimachine leeg is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb gisteren een nieuw businessplan opgesteld:
  • Een kleine kippenren op de boerderij gezet, het voer (wheat) kweek ik op mijn twee kleine veldjes (ca 0.3ha per stuk). 15 Jonge kippen en een haantje erin geplaatst, nu is het wachten op de eerste eieren.
  • De twee grote velden (ca 1.9ha per stuk) worden gebruikt om Canola of Sajabonen op te verbouwen. Daar plaats ik enkele bijenboxen naast zodat die beestjes lekkere honing kunnen produceren.
  • Binnenkort komt er een (medium?) schapenhok bij voor de wolproductie. Het voer (grasbalen) haal ik uit het grote silage bale contract op veld 71 (6ha), daar hou ik altijd een stuk of 30 grasbalen van over dus kan ik een mooi voorraadje gratis grasbalen opslaan.
  • De spinnery kopen om de wol naartoe te transporteren. In een later stadium wordt ook de textielfabriek gekocht om van de stof uit de spinnery kleding te maken.
  • Een frontloader voor de tractor aanschaffen incl balenprikker. Daarnaast moet ik nog op zoek naar een mooie dieplader om de pallets en een heftruck op te vervoeren.
  • Wellicht dat ik later ook de graanmolen en de bakkerij koop om brood te produceren maar dat is nog een twijfelgeval.
In FS19 was ik vrijwel uitsluitend bezig met gewassen kweken en verkopen. Daarom besloten om ruim gebruik te maken van de variatie die FS22 biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb sinds patch 1.8.2 dat de game af en toe crashed. Geen errors of wat dan ook, beeld blijft even hangen, geluid gaat nog een paar tel door en plop bureaublad.

Niks in de errorlog, ook niks in Windows eventviewer (dat er een appcrash zou zijn geweest of iets anders) noppes.

Een keer kan gebeuren, maar had het gisteren alweer. En als het gebeurt is het (tot nu toe) telkens als ik net de game heb gestart (dus binnen de eerste... 5? minuten na het laden van de game).

M'n broer heeft het nu ook een keer gehad (maar die speelt niet zo vaak FS22 als ik :P ), en we hebben beide vrij verschillende configs en mods, dus zou het daar niet zo gauw in zoeken maar dat het toch aan de base game ligt.

Het komt niet vaak voor (rest van de week geen crashes gehad), maar zonder aanwijzingen (error melding / logs) is het wat lastig te pin-pointen wat de oorzaak is, en was dus eigenlijk wel benieuwd of er hier iemand soort gelijke issues heeft gehad sinds patch 1.8.2 (op PC, geen idee of andere platformen het ook hebben).

Want alle voorgaande patches eigenlijk geen crashes gehad (nouja, op een issue tijdens het laden van de game na in een bepaalde patch, maar niet tijdens ingame zeg maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik doe af en toe wat belachelijke contracten en deel mijn ervaring om jullie ervoor te behoeden dezelfde fout te maken :+

Een aardappeloogst contract aangenomen op een veld van 8ha. Na drie en half uur en 15(!) volle trailers van 40.000L/stuk was het contract klaar.
Ik hield een 66% gevulde trailer over, zo'n 27.000L. Verkoop ik die op het toppunt van de markt voor ca €200/L dan komt dat neer op een waarde van ongeveer €5.400, wat ik erg karig vind.
Het contract zelf leverde ca €37.000 op, wat bij elkaar €42.500 betekent.

Het silage baling contract wat ik eerder noemde is lucratiever: €46k voor 3 uur werk. En daar heb ik de overgebleven balen niet eens op de top van de markt verkocht.

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 12-12-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik Drentse vaart een slinger ga geven als nieuwe map, ziet er solide uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
Superkiwi schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:11:

Een aardappeloogst contract aangenomen
En daar ging je al de mist in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik wist dat ze in FS19 al erg arbeidsintensief waren dus ik wist waar ik aan begon. Hoopte deze keer alleen iéts meer van de oogst over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In eerdere patches hield je ook meer 'bonus' over bij contracts, is later gefixed (of... nerfed).
Als ik beetje gemiddelde oogst contract (granen) verdien je meestal tussen de 7000 en 10000 euro (totaal, dus contract geld + 'bonus'), voorheen had je alleen als 'bonus' al 14000 of meer (afhankelijk van gewas en sellpoint).

Aardappel en bieten contracts zijn eigenlijk niet eens zo gunstig qua geld verdienen. Het lijkt op het eerste gezicht wel leuk zo'n hoog bedrag voor een contract, maar het kost over het algemeen veel meer tijd dan andere oogst contracts. De gewassen zijn per 1000 liter ook niet veel waard, en sinds die 'fix' hou je aan het eind van de rit weinig bonus gewas over dus minder bonus geld.

Toch pak ik ze af en toe wel op, gewoon om beetje bezig te zijn, en vooral bieten oogsten vind ik wel leuk (heb dan zelf ook een rooier en 52 kuub wagen). Maar voor het geld kan ik beter 1x wat kuilvoer naar de Animal Dealer brengen, levert per vracht meer op dan een 2 a 3 uur durende aardappel contract :P

En katoen is soms ook oppassen. Heb wel eens katoen contracts voorbij zien komen op kleine veldjes, maar als je de John Deere oogster mee hebt, kun je volgens mij het contract niet eens completen omdat er nooit genoeg katoen van dat veld af komt om ook maar 1 baal te maken (de werking van de John Deere is wat anders dan de Case, al kon ik bij die laatste ook een keer geen 'unfinished bales' unloaden...).
De John Deere laadt eerst katoen in een tank/opslag en als die vol is gaat dat naar het baler gedeelte, tank/opslag weer vullen en deel naar de baler, pas na een paar keer de baler vullen komt er daadwerkelijk een baal uit, en (de keren dat ik die machine probeerde) geen optie voor 'unload unfinished bales'.

Helemaal zeker ben ik er niet van (dat het contract niet te completen is), maar gezien hoe de machines werken, en sommige velden té klein zijn om 1 baal te produceren, had ik geen zin om het uit te proberen (tijd bezig, en dan met lege handen of zelfs een boete te komen zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nu we het toch over contracten hebben, best gek dat er geen stenenverwijderingscontracten in de game zitten. Alle velden behalve de mijne liggen vol met stenen als ik op de map kijk.

[ Voor 86% gewijzigd door Superkiwi op 12-12-2022 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Net weer €60k er doorheen gejaagd :D
-Kipperennetje erbij
-minitrailer voor het kippenvoer
-2 middelgrote beehives
-3 kleine windturbines (passieve inkomsten)
-hondenhokje

De greenhouses op storing ipv selling gezet.
Straks nog een klein plat trailertje aanschaffen om de pallets te vervoeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0hyS_w7Qmi5F3hn1J6l5Yh2oAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJ63S7QmXPsGsqlcG9HeDij3.jpg?f=fotoalbum_large
Langzaam wordt het wel wat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren gestart op drentse vaart. Toch wat huiverig dat er een keer van de update komt en mn save dan waardeloos is (speel op Ps5) want ik heb bijv. het idee dat ik wat boven de weg rij, maar dat kan lijken.

In ieder geval, er staan hele dikke Fendt Favorit's op de modhub, is ene pack met een 8xx Powershift en een 9xx Vario. Ik ben voor de vario gegaan ivm schakelen , ik heb dat op handmatig staan dus een trekker met Vario hebben is wel lekker :+ . Dat ding heeft zon mooi start en rij geluid :D

verder een 1455xl (1981) een JD 7710 en een klein pools mini ding waar ik de naam ff van kwijt ben.

mijn eerste veld begonnen met ploegen met de Fendt, erachter aan met de stenenraper achter hetkleine 2wd trekkertje. lekker slow pace en genietonnnnn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu toevallig een katoen contract met de John Deere in de lijst staan, veld is niet heel groot (wel groter dan het vorige katoen contract) en zit dus even te twijfelen of ik m'n tijd opoffer 'for science!' :P

Want ook bij dit veld heb ik het vermoeden dat het krap word om 1 baal katoen te maken en dat het daarmee lastig word om het contract te completen...

Heb net stuk of 6 van m'n eigen velden geoogst, dus kan de tijd eigenlijk ook wel gebruiken om de boel om te woelen en weer in te zaaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zijn er hier ervaren grasmeesters aanwezig?
Vanmiddag heb ik een middelgrote (want: geen water nodig) schapenstal gekocht en ik heb op één van mijn kleine veldjes (0.3ha) gras groeien. Daar trek ik zo'n 15.000L gras vandaan, genoeg om mijn schapen te voeden. Omdat gras regelmatig gemaaid kan worden is het waarschijnlijk voordeliger om (kleine) machines aan te schaffen in plaats van ze telkens te leasen.

Wat zou een niet al te dure, werkbare oplossing zijn?
Volgens mij zijn een kleine maaier voor op de tractor, een kleine windrower en een balenmaker de meest handige opties. De handgrasmaaier ook al even geprobeerd, dat is wel een grappig dingetje.
Een forage wagon is voor mij iets te prijzig en als deze vol is moet ik mijn gras ergens dumpen. Daarom zou mijn voorkeur naar balen uitgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nemesizz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:29:
Heb nu toevallig een katoen contract met de John Deere in de lijst staan, veld is niet heel groot (wel groter dan het vorige katoen contract) en zit dus even te twijfelen of ik m'n tijd opoffer 'for science!' :P
En, heb je al bevindingen? :)

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste