Als ik krap bij kas zit koop ik altijd eerst een enkele maaier van (ik meen) 3m die aan de voorzijde kan. Kan je later uitbreiden met de dubbele maaier voor achter.Superkiwi schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:59:
Zijn er hier ervaren grasmeesters aanwezig?
Vanmiddag heb ik een middelgrote (want: geen water nodig) schapenstal gekocht en ik heb op één van mijn kleine veldjes (0.3ha) gras groeien. Daar trek ik zo'n 15.000L gras vandaan, genoeg om mijn schapen te voeden. Omdat gras regelmatig gemaaid kan worden is het waarschijnlijk voordeliger om (kleine) machines aan te schaffen in plaats van ze telkens te leasen.
Wat zou een niet al te dure, werkbare oplossing zijn?
Volgens mij zijn een kleine maaier voor op de tractor, een kleine windrower en een balenmaker de meest handige opties. De handgrasmaaier ook al even geprobeerd, dat is wel een grappig dingetje.
Een forage wagon is voor mij iets te prijzig en als deze vol is moet ik mijn gras ergens dumpen. Daarom zou mijn voorkeur naar balen uitgaan.
En wat je zegt, de kleinste windrower. Balenpers zou je evt nog kunnen leasen in begin, is wel prijziger.