[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:10

Vos

AFCA

Superkiwi schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:59:
Zijn er hier ervaren grasmeesters aanwezig?
Vanmiddag heb ik een middelgrote (want: geen water nodig) schapenstal gekocht en ik heb op één van mijn kleine veldjes (0.3ha) gras groeien. Daar trek ik zo'n 15.000L gras vandaan, genoeg om mijn schapen te voeden. Omdat gras regelmatig gemaaid kan worden is het waarschijnlijk voordeliger om (kleine) machines aan te schaffen in plaats van ze telkens te leasen.

Wat zou een niet al te dure, werkbare oplossing zijn?
Volgens mij zijn een kleine maaier voor op de tractor, een kleine windrower en een balenmaker de meest handige opties. De handgrasmaaier ook al even geprobeerd, dat is wel een grappig dingetje.
Een forage wagon is voor mij iets te prijzig en als deze vol is moet ik mijn gras ergens dumpen. Daarom zou mijn voorkeur naar balen uitgaan.
Als ik krap bij kas zit koop ik altijd eerst een enkele maaier van (ik meen) 3m die aan de voorzijde kan. Kan je later uitbreiden met de dubbele maaier voor achter.

En wat je zegt, de kleinste windrower. Balenpers zou je evt nog kunnen leasen in begin, is wel prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 22:05
Zo'n 3m maaier zou voor nu voldoende moeten zijn, daar gaan we eens naar kijken.
Om de balenpers zo snel mogelijk te kunnen betalen gaan we wel weer wat extra contractwerk doen ;)

Ondertussen begin ik ook al een mooi voorraadje pallets op te slaan:
-Aardbeien en sla uit de kassen;
-Honing van de bijen;
-Eieren van de kippen.
Daar komt straks nog wol van de schapen bij dus we worden (hopelijk) steeds minder afhankelijk van contracten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Speel je met Mods ? je hebt namelijk hele mooie "old school" persen die ook minder in aanschaf kosten, zelfde geldt voor maaiers.

Ik bouw het zo altijd op , starten met dat "oudere" materieel, als ik dik knaken heb dan komt er een shiny nieuwe pers bijvoorbeeld.

Ander voordeel van die oudere persen is vaak dat ze minder PK nodig hebben om te werken. Ik werk altijd met vierkante balen en het scheelt nogal of ik 120pk nodig heb (90's Claas pers) of 230 voor zo'n nieuwe CASE IH pers.

• Superkiwi
Ik speel met een handjevol mods; liefst hou ik het bij de machines die de game levert. Ik zal eens kijken naar de oude persen, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee, helaas nog niet aan begonnen. Erg weinig energie laatste tijd, en na een uurtje cultiveren had ik er wel even weer genoeg van (eigenlijk 2 uur cultiveren, dag er voor ook, en dan echte dag niet in-game dag :P ).

Zit er wel aan te denken om het een keer te proberen...for science ofcourse :+
Veld is wel iets groter dan de vorige 2 katoen contracts, maar nog denk ik dat het krap gaat worden. Misschien als ik vanavond nog puf heb en het contract is er nog (soms verdwijnen ze plots) dat ik een poging ga wagen.

Wil zelf eigenlijk op m'n eigen velden ook een keer katoen planten, en zit dan te twijfelen tussen de Case (safe) of John Deere (keer wat anders) harvesters. Leasen van die dingen lijkt me niet zo handig als je de unfinished bales er niet uit kan halen (kun je soms behoorlijk wat liters gewas kwijtraken, en het ding bewaren tot de volgende oogst duurt dusdanig lang dat je dan met lease kosten een groot deel van je winst al kwijt bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:05
Voor mijn suikerproductie op HautB (voor verkoop en taartproductie) had ik suikerbieten op veld 62 staan, waarvan een deel in gebruik is voor de grote koeienstal. Heb daar nu een veld bij gekocht, veld 28. Dat deed ik dus met 1 getrokken suikerbieten oogster. Heb er nu maar een zelf rijdende oogster bijgehuurd om het op tijd af te krijgen. Toch een beetje verkeken op hoeveel werk dat is :+

Ik zat afgelopen week trouwens voor het eerst aan de limiet voor het aantal pallets, ik had landbouwkalk nodig, maar ik kon niet meer landbauwkalk in bigbags kopen zonder eerst wat pallets met meel/suiker/taart/stof/eieren/honing/boter/kaas/aardbeijen te verkopen...

Ben nog altijd op zoek naar een magazijn/schuur/loods om pallets in op te slaan, de mods die ik vind zijn zo groot daar heb ik helemaal geen ruimte voor en is echt overkill. Heb een default schuur/loods geprobeerd, maar daarin werkt autoload niet om pallets te laden.

Dus nu staan alle goederen nog buiten in de regen :P

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 15-12-2022 13:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
(trekt witte lab-coat aan en zet veiligheidsbril op) "For science!" 8)

Katoen contract aangenomen met de John Deere harvester.

Veld was 2,75 hectare groot (dus toch wel redelijk formaat, groter dan de vorige katoen contracts).
De John Deere harvester werkt met het volgende systeem ; 2500 liter opvangbak, en een 10000 liter roundbaler. Iedere 2500 liter katoen gaat vervolgens dan naar de baler, tot de opvangbak weer 2500 liter heeft en weer doorgeeft aan de baler, enz, tot de baler vol is, word er 1 katoen bale gemaakt.

En geen optie om 'unfinished bales' te unloaden, of om katoen uit de opvangbak naar de baler te forceren, vandaar ook m'n twijfels over de haalbaarheid van zulke contracts.

Goed, begonnen met harvester, rond de 30% completion was de 1e baal gereed. De 2e baal was rond 60% completion (dus contract completion, krijg je melding van rechts-boven in het scherm).
Vervolgens de rest van het veld gedaan, maar had al wel door dat daar geen 10000 liter meer vanaf kwam, dus geen extra baal meer. En inderdaad, met ongeveer 1600 liter in de opvangbak en 5000 liter in de baler was het veld leeg.

De 2 balen opgehaald en ingeleverd en : contract 96% complete... oftewel het is niet te completen op een normale manier gezien je de overige 6500 liter katoen nooit uit die machine krijgt.

Eindoordeel: Pas op met het accepteren van katoen contracts :+

Ik heb m'n 'boete' ontlopen door de XML aan te passen zodat ik die laatste paar liters toch heb 'ingeleverd' , maar op een gameconsole gaat dat natuurlijk niet.

Dus 50 minuten werk voor een lousy 4000 euro.

(zet veiligheidsbril af, en trekt lab-coat weer uit), einde science-class ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Met de Case (vierkante baler) kun je de bale al uit de machine krijgen bij 2000 liter (10%). Daarmee kan het contract wel afgerond worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Bedankt voor je opoffering @Nemesizz d:)b

Ik neem in bet vervolg enkel katoencontracten aan met de Case oogster. Wellicht dat ik daarmee ook een contract kan doen waar een John Deere oogster voor staat, mochten die toevallig ook in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik snap die hele John Deere oogster sowieso niet. Hij kost twee keer zoveel en het enige echte verschil zijn de ronde balen, die ook nog eens de helft kleiner zijn dan de rechthoekige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is denk ik ook dat je nu meer gewas moet inleveren voordat je contract complete is. Voorheen waren ze vrij snel complete en had je een vrij hoge bonus met het overgebleven gewas.

Dat is na een paar patches gefixed (of... generft) en nu moet je dus bijna alles inleveren voordat een contract complete. Meestal gaat dat wel goed, maar de marge is dusdanig klein dat je in sommige gevallen in de problemen komt dat het niet te completen is;
- balers (gras/hooi....katoen) waar een deel in de pers blijft zitten maar geen bale meer van gemaakt kan worden,
- regen/sneeuw/hagel (krijg je minder opbrengst met harvesten),
- versleten machine (geen last van met geleend materiaal...volgens mij, maar als je niet voldoende onderhoud hebt gedaan aan je eigen machines kan het zijn dat je minder opbrengst krijgt),
- onkruid en dergelijke en misschien bepaalde mods die invloed hebben op gewassen

Voorheen was de marge wat groter, en kon je ondanks bepaald ongunstige omstandigheden (6000 liter katoen wat je niet uit de harvester krijgt :P ) toch je contract completen, maar met zulke kleine marges tussen totale crop opbrengst en benodigde opbrengst kan het dus mis gaan.
In de XML stond iets dat 24.000 nogwat nodig was, en ik had 20.000 ingeleverd, plus het hele veld kaal (telt immers ook deels mee met een contract).

De catch is nu wel een beetje, had het veld iets kleiner geweest, had ik bijvoorbeeld 2 balen kunnen maken had je het contract wél kunnen completen. Veld net iets je groter, zit je dus met 2,5 baal is het niet te completen. Een veld dat een stuk kleiner is, komt misschien niet eens een baal uit, kun je het ook weer niet completen...

Dus het blijft oppassen geblazen met sommige contracts, helemaal met katoen icm de John Deere oogster (als je apparaten moet lenen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren ook eens een (dubbel) katoencontract gedaan, uiteraard de Case harvester geleend ipv de John Deere (dank voor de test @Nemesizz ;)).
Twee veldjes:
-veld 11, 2.44ha, contract bonus €3.655;
-veld 33, 3.12ha, contract bonus €4.723.
Oogst: 2 Volle balen van 20.000L en een baal van 14.200L.
Na het completen hield ik zo'n 5.300L over wat een extra winst van €6.723 opleverde bij een verkoopprijs van €1.264/L.
Minus €1.007 aan leasekosten leverde het onder de streep €14.094 op, niet heel slecht.

Ik denk dat het oogsten ergens tussen de 75 en 90min geduurd heeft. Wat dat betreft staat het grote silage bale contract nog steeds bovenaan qua efficiëntie (ca €45k voor 3 uur werk). En die kan zelfs nog iets sneller kwam ik achter doordat de achterste grasmaaier op 'swath output' gezet kan worden wat de run met de windrower overbodig maakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 17-12-2022 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Er was wat geld over dus we hebben voor de iets duurdere maar makkelijkere oplossing gekozen.
In plaats van een maaier, windrower en baler heb ik een Novacat 301 Am Ed Pro 3.1 front mower (€13k) en een kleine forage wagon van ca 16.000L (€30k) gekocht. De forage wagon pakt precies de hele strook gemaaid gras op dus maaien en gras verzamelen kan nu in één run.
Nu alleen nog wat extra schapenstallen erbij kopen want ik oogst op mijn kleine veldje meer gras dan mijn huidige schapen kunnen eten. Op naar een wol-imperium! :9

Omdat het na ca 2 ingame jaren nog steeds erg langzaam gaat heb ik de economie een tandje terug gezet: van hard naar normal. Niet doorvertellen ;)

*update
Om het wol-imperium op te zetten heb ik eerst een klein bedrag geinvesteerd in een nieuwe kippenren (incl 2 leuke houten huisjes). Kostte me €10.000 en er passen 500 kippen in. Voor €1.500 250 kippen gekocht en nu wachten op de eieren.
De treinsilo is nog gevuld met ca 30.000L wheat dus voer heb ik genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOGBhCqkPQxQrQkwIbnX5FJaxjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLoYmLuwIvkOpMJSCz92gb7e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 21-12-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wat betreft het oogsten van katoen kun je de John Deere harvesters prima gebruiken, ook voor kleinere velden. De optie om unfinished bales eruit te gooien komt beschikbaar zodra je automatic drop uit hebt gezet ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Eergisteren 4 silage bale contracten gecombineerd:
-€37.000 aan contractinkomsten;
-€80.000 aan overgebleven balen.
Goed geld voor iets meer dan 3u werk :)

Dus weer wat zaken gekocht/aangepast:
-De grote kippenren vervangen door een kippenschuur + ren (ruimte voor 400 kippen) waar een silo aan vast zit. Daar past 9x zoveel voer in dus hoef ik niet om de dag bij te vullen.
-Een 250.000L silo geplaatst waar ook gras in kan dus geen grote berg gras meer op de grond.
-Veldje 47 (het veldje rechtsboven achter de bomenrij, 0.71ha) gekocht. Bedoeling is dat daar 3 medium schapenschuren naast elkaar komen te staan en een aparte silo voor gras. Het overige deel van het veld wordt dan gras gezaaid.
-De honingpallet area vervangen door een pallet area waar 3 pallets in passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-d7gpr2rZh1jFLp1y5-Xc_gsOx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N00eoGjrTg7ldZL4eFNqIM4M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je gaat rap vooruit :)

Ik speel op Hard economie op een server, en soms verbaas ik me er over dat we pas in april van het eerste jaar zitten. De server is eind september (irl) gestart op deze map.
Maar dan kijk ik naar wat ik al heb, en dan heb ik eigenlijk toch wel al best veel. De langzame tijdsprogressie komt omdat we 7 dagen per maand spelen, en wanneer niemand in de server is dan staat ie op pauze.
Toch het voordeel van een 4x map en de contract mod, dat we in die 9 ingame maanden al flink wat geld hebben kunnen verdienen.
Ik moet er niet aan denken als we op medium of easy mode zouden spelen. Ik denk dat dan elke boerderij omkwam in het geld voordat het eerste jaar voorbij zou zijn😅
Superkiwi schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:48:
Eergisteren 4 silage bale contracten gecombineerd:
-€37.000 aan contractinkomsten;
-€80.000 aan overgebleven balen.
Goed geld voor iets meer dan 3u werk :)

Dus weer wat zaken gekocht/aangepast:
-De grote kippenren vervangen door een kippenschuur + ren (ruimte voor 400 kippen) waar een silo aan vast zit. Daar past 9x zoveel voer in dus hoef ik niet om de dag bij te vullen.
-Een 250.000L silo geplaatst waar ook gras in kan dus geen grote berg gras meer op de grond.
-Veldje 45 (het veldje rechtsboven achter de bomenrij) gekocht. Bedoeling is dat daar 3 medium schapenschuren naast elkaar komen te staan en een aparte silo voor gras. Het overige deel van het veld wordt dan gras gezaaid.
-De honingpallet area vervangen door een pallet area waar 3 pallets in passen.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik speel dan ook niets anders dan dit :9
Dat ik vorige week de economie naar normal heb gezet scheelt natuurlijk ook wel. Maar de grootste bijdrage aan mijn progressie zijn de contracten, daar heb ik er ondertussen al een stuk of 80 van gedaan.
Rondkomen van eigen inkomsten lukt wel maar dan zou het nu nog steeds heel langzaam gaan, al komt daar door de toenemende productie van eieren, sla, tomaten en wol wel verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
DaKluit schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:30:
De langzame tijdsprogressie komt omdat we 7 dagen per maand spelen, en wanneer niemand in de server is dan staat ie op pauze.
[...]
Dat scheelt ook wel aanzienlijk ja, dan gaat de productie van pallets maar ook de groei van gewassen een heel stuk trager. Ik speel sinds het begin met 2 dagen per maand, dat is wel prima te doen qua hoeveelheid werk op een ingame dag.

Hoe zit het met de inkomsten als je op iemand anders zijn boerderij speelt? Is dat geld voor degene die de boerderij beheert of krijgen de co-oppers ook een deel op hun eigen rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
MadMarky schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 03:12:
Voor wat betreft het oogsten van katoen kun je de John Deere harvesters prima gebruiken (...).
De optie om unfinished bales eruit te gooien komt beschikbaar zodra je automatic drop uit hebt gezet ;)
Toevallig net in een spinnery guide video van Farmer Cop gezien (video start bij het ontladen):

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:39:
[...]
Hoe zit het met de inkomsten als je op iemand anders zijn boerderij speelt? Is dat geld voor degene die de boerderij beheert of krijgen de co-oppers ook een deel op hun eigen rekening?
Met contracteren toegang kan een andere boer op de andere boerderij werken. En als het werk klaar is, is het een kwestie van de ander betalen voor hun werk. Wij gebruiken daaf de Invoice mod voor. Staan standaard bedragen in voor specifieke werkzaamheden.
Wel moet je opletten wanneer je balen maakt of spullen naar de verkoop brengt. Beide komen dan op jou eigen naam te staan, niet op de naar van de boerderij waar je het werk voor doet. Maar dat is te voorkomen door de balen met een balenpers te maken van die boerderij. En bij het verkopen, transfer je het geld naar de andere boerderij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren weer eens het grote silage bale contract gedaan. Leuk hoe Giants geïmplementeerd heeft dat je niet elke keer dezelfde machines te huur krijgt. Zo kreeg ik nu de dure groen/gele grasmaaier, de (ronde) balenmaker/-wrapper in-één en een trailer waar 24 ronde balen op passen.
De eerste balen gingen fout omdat ik de grootte op 180cm had gezet en de balenwrapper geen silage balen groter dan 150cm kan maken. Dat vergde even wat uitzoekwerk; gelukkig kwam het allemaal goed.

Eind van de sessie stond de balans op €130.000, waarna ik mijn resterende €35.000 schuld heb afbetaald en nu volledig schuldenvrij ben. Dat voelt wel lekker :)
In de tussentijd zijn mijn 185 kippen en 15 schapen ook bijna op de leeftijd om zich te vermenigvuldigen. Ik zie gouden bergen aan de horizon!

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 04-01-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 19:59
Weet iemand meer van bugs of problemen met het inhuren van werkers op de console?
Ik probeer een ingehuurde arbeider spullen vanaf de oogstmachine naar het station of de supermarkt te rijden maar dan krijg ik de melding dat de arbeider de taak niet kan doen omdat het object niet bereikbaar is.
Zelf kan ik er wel gewoon heen rijden en de spullen lossen. Waar kan dit aan liggen?

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Naar mijn weten zijn werkers op de console enkel in te huren voor veldwerk zoals ploegen, cultiveren, oogsten etc.
Spullen vervoeren zul je echt zelf moeten doen ;)

Misinformatie. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Nee hoeft niet kunnen arbeiders ook doen. Vlak ervoor werkt voor mij vaak wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Codeoranje schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:48:
Weet iemand meer van bugs of problemen met het inhuren van werkers op de console?
Ik probeer een ingehuurde arbeider spullen vanaf de oogstmachine naar het station of de supermarkt te rijden maar dan krijg ik de melding dat de arbeider de taak niet kan doen omdat het object niet bereikbaar is.
Zelf kan ik er wel gewoon heen rijden en de spullen lossen. Waar kan dit aan liggen?
Op welke map speel je?
Op mod maps worden helpers niet ondersteund en op de ingame maps werkt het ook alsnog maar matig. Je moet een helper van een punt op (of net naast) de weg naar een punt op (of net naast) de weg sturen, waarbij je ook nog rekening moet houden met dat de rijrichting logisch is. Stuur je een helper te ver van een weg af dan krijg je die melding.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 19:59
Op erlengrad.gewoon standaard map dus .
Ik kan vanaf veld 1 en 2 niet naar het treinstation in het dorp (GLT) maar wel naar treinstation “Lager”.
Een kar met aardappelen laden bij GLT en dan naar de supermarkt brengen lukt ook niet .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Codeoranje schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:46:
[...]

Op erlengrad.gewoon standaard map dus .
Ik kan vanaf veld 1 en 2 niet naar het treinstation in het dorp (GLT) maar wel naar treinstation “Lager”.
Een kar met aardappelen laden bij GLT en dan naar de supermarkt brengen lukt ook niet .
Rij de helper eerst naar een weg naast het veld voordat je deze naar het treinstation stuurt. Supermarkt idem dito, als ie de eindlocatie niet snapt stuur hem dan naar ergens dichtbij en rij de laatste paar meter zelf.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Supermarkt in Erlengrat is een beetje een apart geval. De sellpoint / trigger is eentje waar een helper niet overheen kan rijden (lastig uit te leggen, maar meestal kan een helper over een trigger heenrijden en weer door, bij de supermarkt in Erlengrat rij je dan tegen de muur/deuren aan van de supermarkt) en ik denk dat een helper daar mee de mist in gaat.

(Poging het uit te beelden in tekst :P ) : (normaal) ---vrije ruimte---sell trigger---vrije ruimte--- , (supermarkt) ---vrije ruimte---sell trigger---muur , de helper kan dus niet door rijden, en meeste trekker/trailer combi's zijn te lang om vooruit op de trigger te rijden en te legen (kom je immers tegen de muur aan).

Heb zelf een keer een helper wat laten vervoeren naar de animaldealer, dus ze kunnen het wel, maar die trigger is er een waar ze (theoretisch) door kunnen rijden (zit een hek achter, dus zouden ze nog vast komen, maar zelfs met een 3-asser trailer kan die nog een stukje door, en dat is bij de supermarkt niet het geval).

Bij de supermarkt moet je eigenlijk achteruit op de trigger rijden, en dat is iets wat een helper niet kan :P

Velden 1 en 2 zitten behoorlijk ver van de 'hoofd-weg' vandaan, en lopen een beetje raar/haaks (vlak bij de trein rails), misschien dat ze daar een beetje in de knoei komen en dan niet meer 'snappen' hoe ze bij de hoofd-weg moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dan wordt het interessant om met AutoDrive aan de gang te gaan, maar ik denk dat dat pc-only is?

Overigens een meesterlijke mod, samen met Courseplay.

[ Voor 22% gewijzigd door NaN op 07-01-2023 10:23 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 21:17
NaN schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:21:
Dan wordt het interessant om met AutoDrive aan de gang te gaan, maar ik denk dat dat pc-only is?
Klopt. Autodrive (en courseplay en Guidance steering (GPS)) zijn pc only.

Helaas zijn veel mooie mods pc only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

[Mad Max] schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:23:
[...]

Klopt. Autodrive (en courseplay en Guidance steering (GPS)) zijn pc only.

Helaas zijn veel mooie mods pc only.
Oh ja, GPS is ook meesterlijk, al mijn machines hebben GPS! 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bvxt32Gb1EK59G0tTUGPXiw3.jpg

Vier helpers op één veld. Bemesten + cultiveren met de Saddle Trac, tarwe inzaaien, rollen en wiedeggen (onkruid). Hop hop gas d'r op :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Begrijp ik goed dat de achievements en de productielijnen elkaar in de weg zitten? Voor de katoen achievement moet je een stuk of 40 katoenbalen verkopen, tot zover geen probleem. Ik lees echter op fora dat de teller stopt zodra je de spinnery koopt. Dat is toch niet logisch gezien Giants de productieketens juist aanmoedigt in dit deel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:54:
Begrijp ik goed dat de achievements en de productielijnen elkaar in de weg zitten? Voor de katoen achievement moet je een stuk of 40 katoenbalen verkopen, tot zover geen probleem. Ik lees echter op fora dat de teller stopt zodra je de spinnery koopt. Dat is toch niet logisch gezien Giants de productieketens juist aanmoedigt in dit deel?
Weet niet zeker hoe het met andere maps zit (niet lang genoeg gespeeld :P ), maar in Erlengrat* kan ik ook katoenbalen bij de supermarkt inleveren (supermarkt daar, wil zo'n beetje alles wel hebben, op houtsnippers en mest na :+ ). Dus als ik bijv de Spinnery zou kopen, dan kan ik alsnog katoenbalen verkopen bij de supermarkt mocht het nodig zijn.

Moet je even kijken in de prijslijst, of er meerdere sellpoints zijn voor de katoenbalen.

* Erlengrat heeft vrij weinig sellpoints, en de Supermarkt daar is in elk geval een soort 'dump all' locatie die bijna alles accepteert. En anders moet bijna alles op de trein naar Fellsbrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nemesizz schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:48:
[...]
En anders moet bijna alles op de trein naar Fellsbrun.
Dat valt me in Elmcreek ook op; het meeste gewas wordt in Goldcrest (bereikbaar met de trein) het duurst verkocht. Jammer, ik zou liever wat variatie qua afleverpunten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Dat valt me in Elmcreek ook op; het meeste gewas wordt in Goldcrest (bereikbaar met de trein) het duurst verkocht. Jammer, ik zou liever wat variatie qua afleverpunten zien.
Je hebt natuurlijk zelf de keus of je de trein naar Goldcrest gebruikt en daarbij is het bij kleine hoeveelheden niet de voordeligste optie. Ik ben op Elm Creek een klein boertje met vooral ouder materieel (mods), daar kan het huren van een trein lang niet altijd uit.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Het huren van een trein kost me vaak zo'n €40, meer niet. Dat is zo weinig dat ik nergens anders meer geld voor mijn product over houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 14:57
Op de PC heb je een mooie truc om snel geld te verdienen zonder teveel moeite te hoeven doen.

Pak de Field Lease MOD en lease een veld. Dat kost je een klein bedrag (jaar lease). Oogst het veld. En verkoop daarna het geleasede veld weer. Krijg je gewoon het "echte" volledige bedrag ipv je jaarlease.
Ik heb nu zo 4 velden Haver gekaapt...

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Vind ik ook wel jammer. Kun je wel denken "verkoop het gewoon bij de andere punten" maar zit meestal gewoon 200, 300, of meer euro per 1000L verschil in prijs, en dat is vaak behoorlijk veel dan het totaal niet aantrekkelijk is om bepaalde gewassen/producten op andere sell points te verkopen.

De hogere prijzen zit natuurlijk het huren van de trein beetje in verwerkt, maar dan nog, dat kost vaak een keer 40 tot 70 euro even een trein huren, dan is het nog steeds veel rendabeler om het op de trein te gooien dan een lokaal sellpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

HMaster_II schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:18:
Op de PC heb je een mooie truc om snel geld te verdienen zonder teveel moeite te hoeven doen.

Pak de Field Lease MOD en lease een veld. Dat kost je een klein bedrag (jaar lease). Oogst het veld. En verkoop daarna het geleasede veld weer. Krijg je gewoon het "echte" volledige bedrag ipv je jaarlease.
Ik heb nu zo 4 velden Haver gekaapt...
Je kan ook je savegame editten en zo je geld opkrikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Vos schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:46:
[...]

Je kan ook je savegame editten en zo je geld opkrikken ;)
Daar doe ik niet aan... :P Ik doe soort van legaal in-game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:28
HMaster_II schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Daar doe ik niet aan... :P Ik doe soort van legaal in-game..
Je hebt ook de subsidie mod. Plaats je gratis bordje in je tuin en krijg je elk in-game uur xx bedrag binnen.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
HMaster_II schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:18:

Pak de Field Lease MOD en lease een veld. Dat kost je een klein bedrag (jaar lease). Oogst het veld. En verkoop daarna het geleasede veld weer.
Daar heb je geen mod voor nodig:
Je koopt een veld wat 'ready to harvest' is, oogst het veld en verkoopt daarna het veld weer voor dezelfde prijs als waarvoor je het kocht. Zo pak je gratis enkele tienduizenden liters aan gewas mee.
Field flipping heet dat volgens mij.

Ik zou het zelf niet doen maar als je snel geld wilt verdienen zonder de 'government subsided' mod te gebruiken is het wel een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Superkiwi schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:23:
[...]

Daar heb je geen mod voor nodig:
Je koopt een veld wat 'ready to harvest' is, oogst het veld en verkoopt daarna het veld weer voor dezelfde prijs als waarvoor je het kocht. Zo pak je gratis enkele tienduizenden liters aan gewas mee.
Field flipping heet dat volgens mij.

Ik zou het zelf niet doen maar als je snel geld wilt verdienen zonder de 'government subsided' mod te gebruiken is het wel een goede optie.
Klopt, maar dan moet je eerst het volledige bedrag neerleggen om te oogsten en dan te dumpen. Dus € 650.000,- voor een veld in account hebben. Met de lease mod betaal je maar €65.000,-. Als je dan dan na het oogsten het veld "verkoopt" ipv de lease opzegt, krijg je het volle bedrag van €650.000,- terug en wordt je lease contract opgezegd.
De subsidie mod die heb ik gezien, maar ik hou niet zo van rijks bemoeienissen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ah oke, dat werkt net even anders inderdaad :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
Beetje aan het knutselen geweest op de boerderij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAdcB-JuOJBl82nujTTOYU1fytw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImX49WHWkjMw4L1Gdo2DClBg.jpg?f=fotoalbum_large
Verwijderd:
-2 kleine kippenrennen;
-1 medium schapenstal.
Geplaatst:
-3 kleine zonnepaneeltjes;
-1 medium greenhouse;
-2 grote schapenstallen.

Verder een mooie trailer gekocht in de uitverkoop en een beetje aan het gravel-painten geweest. De gravelvloer moet nog een beetje opgeleukt worden, het is wel een saaie bedoening zo.

En ik moet ook nog eens op zoek naar een handige autoload trailer want de game had toch wat moeite met mijn stapel sla en tomaten :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JYTmCdDvzmXAx4ls6xSzXGPczI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1dybwCYQPZDgQpSY6nLD0g1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Had een katoen oogster geleased voor het oogsten van een paar grote velden en een contract. Rij ik ermee terug om hem in te leveren, is een paar honderd meter voor de shop de tank leeg. Midden op de hoofdweg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxirfUgao_kCyYhd9zNtINBEX6k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nes0lZDeJ3C0HdGECUjLZEjR.jpg?f=user_large

Gelukkig heb ik een mod waarbij je brandstof in 25L jerrycans kunt kopen, dat was genoeg om bij de shop aan te komen.

Trouwens wel vervelend aan deze John Deere CS 770: je kunt hem enkel inklappen als de machine leeg is. En dan bedoel ik niet dat er geen baal in mag zitten, maar helemaal leeg. Dat ga je dus nooit meer voor elkaar krijgen en dan zit je voor altijd met die brede header 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:36
Mogge, misschien heeft iemand hier een idee. Als ik Courseplay gebruik ik combinatie met Pumps 'n Hoses dan krijg ik de melding "needs to refill". Ik heb de combinatie JC 450 met een 500m en 200m slang. Als ik de 500 alleen gebruik is er geen probleem, koppel ik de slagen dan krijg ik de "needs to refill" melding. Zelf rijden met deze combinatie is geen probleem.

Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? De JC 450 kan max 700m aan, dus dat zou niet het issue moeten zijn.
NVM, ik had stiekem 2x een 500 gepakt. Ik ga toch maar kleurtjes gebruiken. Gisteren getest met een 500 en 200 en dat ging goed. Nu nog zorgen dat de slang aan de 450 blijft en dat de helper ook daadwerkelijk een draai maakt op het veld. Courseplay nog niet getest.

En, hoe maak je de slagen schoon? Ik heb de JC 450 gevuld met 4000ltr water, maar dat niveau gaat niet naar beneden tijden het werk.

[ Voor 18% gewijzigd door Kloever op 17-01-2023 08:22 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 16:57
Kloever schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:37:
Mogge, misschien heeft iemand hier een idee. Als ik Courseplay gebruik ik combinatie met Pumps 'n Hoses dan krijg ik de melding "needs to refill". Ik heb de combinatie JC 450 met een 500m en 200m slang. Als ik de 500 alleen gebruik is er geen probleem, koppel ik de slagen dan krijg ik de "needs to refill" melding. Zelf rijden met deze combinatie is geen probleem.

Iemand een idee hoe je dit kan oplossen? De JC 450 kan max 700m aan, dus dat zou niet het issue moeten zijn.
NVM, ik had stiekem 2x een 500 gepakt. Ik ga toch maar kleurtjes gebruiken. Gisteren getest met een 500 en 200 en dat ging goed. Nu nog zorgen dat de slang aan de 450 blijft en dat de helper ook daadwerkelijk een draai maakt op het veld. Courseplay nog niet getest.

En, hoe maak je de slagen schoon? Ik heb de JC 450 gevuld met 4000ltr water, maar dat niveau gaat niet naar beneden tijden het werk.
Schoonmaken doe je met de compressor. Heb echter nog nooit gehad dat dit nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 17:29
Ik speel farming simulator via steam op een MacBook. Loopt als een trein als ik een PS4 controller gebruik.
Met een (nu bluetooth) Stadia controller heb ik de nodige problemen dat niet alle functies met de controller kunnen worden aangestuurd.
Steam herkent de Stadia controller wel maar FS heeft geen key bindings voor de Stadia controller. Ik heb er intussen aardig wat tijd in gestoken en de key bindings van Stadia gedownload maar het blijft aanmodderen.
Heeft iemand misschien een goed werkende key bindings file die met de Stadia controller werkt?

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Superkiwi schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:12:
[Afbeelding]
Verwijderd:
-2 kleine kippenrennen;
-1 medium schapenstal.
Geplaatst:
-1 medium greenhouse;
-2 grote schapenstallen.

Verder een mooie trailer gekocht in de uitverkoop en een beetje aan het gravel-painten geweest. De gravelvloer moet nog een beetje opgeleukt worden, het is wel een saaie bedoening zo.

En ik moet ook nog eens op zoek naar een handige autoload trailer want de game had toch wat moeite met mijn stapel sla en tomaten :P
[Afbeelding]
Ik zou die kassen 180 graden draaien, het waterpunt dus aan de andere kant. En dan een rij bomen achterlangs de kassen, waar nu dus je waterpunt zit. Dat kleed het wat meer aan. Dit is inderdaad wat leeg :P

Ik ben rondom mijn boerderij en velden nu ook her en der wat struikjes en bomen neer aan het zetten, of een rij met bomen, en omheining rond de velden.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 19-01-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Heyster Heb zelf geen ervaring met Mac en/of PS4/Stadia controllers maar wat ik zo op Google vind over Mac en games en Stadia is dat het met bluetooth inderdaad vaak niet werkt, bedraad zou wel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Superkiwi schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:12:
[Afbeelding]
Verwijderd:
-2 kleine kippenrennen;
-1 medium schapenstal.
Geplaatst:
-1 medium greenhouse;
-2 grote schapenstallen.

[Afbeelding]
Fliegl Curtainsider
en bijbehornde mod Universal Autoload

Ik ben naast Haut als starter map ook opnieuw begonnen met GreenRiver22. NL map waar nog wat irritante bugs inzaten. Maar die zijn er nu redelijk uit. Op die map ga ik meer als boerderij met Loonwerkfirma opzetten. En dan eens met de facturen mod spelen om facturen te sturen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 17:29
FastFred schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:25:
@Heyster Heb zelf geen ervaring met Mac en/of PS4/Stadia controllers maar wat ik zo op Google vind over Mac en games en Stadia is dat het met bluetooth inderdaad vaak niet werkt, bedraad zou wel moeten gaan.
Dat klopt. Dat brengt me wel op een idee :9
Ik sluit hem straks wel even aan met een kabel, maak screenshots, en probeer daarna of dezelfde toetsen bij dezelfde functies werken.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
FastFred schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:18:
[...]

Ik zou die kassen 180 graden draaien, het waterpunt dus aan de andere kant. En dan een rij bomen achterlangs de kassen, waar nu dus je waterpunt zit. Dat kleed het wat meer aan. Dit is inderdaad wat leeg :P
Geplaatst is geplaatst, het kost me te veel geld om ze af te breken en nieuwe te kopen. De reden dat ze zo staan is zodat ik er met de tractor mooi achterlangs kan om ze bij te vullen. Langs dit 'rijpad' verzamel ik ook alle pallets en dat maakt dat ze simpel op te laden zijn ;)
Er komt wel een rijtje bomen maar dan aan de andere kant van de kassen, tussen de kassen en de schapen- en kippenstal.

@HMaster_II
Deze autoload mod heb ik nu gedownload. Pallets laden gaat erg simpel zo :)
De eerste in het rijtje op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckajGY6XfBsYW0jlN2NI_LT3KpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjMEbfOzZs5OEo9i8wL1Jhgk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5XIvS2Q-V_ISV0sr9FcQ5rwiD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hexcwGhuGF4RKJyhXWjOahq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 19-01-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Tot nu toe gaat het goed met de slangen.

Andere vraag....Iemand een goede mod om lange planken te maken op Calmsland?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Money money money :9
De verkoopcijfers van de laatste maanden:
november:
€96.000 Canola (afkomstig van ca 4.8ha)
€65.000 eieren (jaaropbrengst)
januari:
€62.000 silage bales (overblijfsel contract, lag nog opgeslagen bij de biogas plant)
€22.000 sla
€8.000 tomaten
februari:
€8.000 honing

Doel was om in januari €365.000 te hebben zodat ik veld 39 (4.4ha) kon kopen om vervolgens op veld 42, 43 en 39 katoen te planten. Ik hield zelfs nog een kleine €100.000 over waarvan ik €20.000 heb gespendeerd aan het leasen van een tractor en een planter/cultivator.
Tevens voor €22.000 een grote 2balen katoentrailer gekocht in de tweedehandsshop. Daar een dolly bij gekocht om 'm achter de tractor te hangen maar die heb ik gelijk weer verkocht toen ik voor de eerste keer achteruit moest rijden :X Dat wordt toch even sparen voor een vrachtwagen.

Volgende doel:
Een goede tractor kopen die sterk genoeg is om een redelijke (eveneens aan te schaffen) cultivator en seeder/planter voort te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Lijkt erop dat er een issue is bij Giants. Multiplayer lijst / server lijst wil niet laden. En als er al wat doorkomt, kan je niet verbinden.

https://forum.giants-soft...wtopic.php?f=963&t=197618

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even aannemend dat je single player speelt: ben benieuwd hoe je die facturen mod wilt gebruiken. Ik dacht dat die namelijk alleen nuttig is voor multiplayer.
HMaster_II schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Fliegl Curtainsider
en bijbehornde mod Universal Autoload

Ik ben naast Haut als starter map ook opnieuw begonnen met GreenRiver22. NL map waar nog wat irritante bugs inzaten. Maar die zijn er nu redelijk uit. Op die map ga ik meer als boerderij met Loonwerkfirma opzetten. En dan eens met de facturen mod spelen om facturen te sturen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren een flinke tijd bezig geweest om mijn velden (9ha) te cultiveren, bemesten (2x), inzaaien (katoen) en te rollen. Yield bonus staat op 98%, waarschijnlijk haal ik die 2% winst er nog uit door in het vervolg ook te munchen.
Katoen verbouw ik nu voornamelijk voor de "gone but not for cotton" trophy die (helaas niet als enige) nogal buggy schijnt te zijn. Alle 40(!) balen moeten in één sessie verkocht worden omdat anders de progressie gereset wordt. In eerste instantie ga ik de Case harvester bij elke 10% ontladen om op die manier 40 balen te verzamelen, hopelijk werkt de game een beetje mee.

In de tussentijd zijn mijn schapen lekker bezig geweest en zitten allebei mijn schapenstallen helemaal vol (65 schapen per stal). En wauw, wat produceren die een gigantische hoeveelheid wol :D

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 22-01-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
DaKluit schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:28:
Even aannemend dat je single player speelt: ben benieuwd hoe je die facturen mod wilt gebruiken. Ik dacht dat die namelijk alleen nuttig is voor multiplayer.

[...]
:'( Mogelijk heb je daar gelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Iemand een idee hoe je het beste de slangen kan uitrollen? Ik rij nu de JC 450 naar het veld. Trekker ervoor en een trekker op het veld. Ik rol 1x 500mtr uit over het veld door een rondje te rijden over de gehele lengte. Dan pak ik een 1x 200mtr en die leg ik vanaf het einde van de 500 naar de 450, beetje kriskras. Dan koppel ik de 200 en de 500. Op een of andere manier is het beginpunt van de 500 dan verschoven. Als ik de 450 daar heen rij en koppel komt het daarna erg vaak voor dat de 500 van de JC 450 los komt. Beetje irritant als je Courseplay gebruikt(of zelf rijdt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Gister Pumps en Hoses DLC gekocht, toch best een leuke toevoeging. Kunstmest kost telkens geld en het is gewoon weer een reden om een beetje heen en weer te karren over je veld. Dus dit is voor de afwisseling best mooi om te doen.

De verrijdbare strontcontainer niet nodig, alle velden zijn rondom mijn boerderij, dus een dikke pomp bij de koeienstal staan, trekker eraan, een andere trekker met injecteur erachter op het veld, slang er tussen en rijden maar :)

En cultiveren en bemesten tegelijk dus, (wat natuurlijk ook al kon met een strontkar en injecteur erachter) daarna inzaaien met een zaaier die ook kunstmest doet en ik heb meteen 100% bemest :)

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 23-01-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
De gone but not for cotton achievement is binnen :)

3 Katoen harvest contracten aangenomen en elke baal er op 25% onafgemaakt uitgeperst, dat leverde na 3 velden 24 balen op; 7 moest ik in inleveren bij de Farmer's Market, de rest bij de Spinnerij.
Daarna een Case gehuurd en 16 balen van 10% van mijn eigen velden gehaald. Ook die ingeleverd bij de spinnery waarna de achievement oppopte.
Het nadeel is dat het in één sessie moet, daardoor ontkom je er niet aan om 40 onafgemaakte balen in te leveren. Een fix zou zeer welkom zijn geweest. Het was tevens mijn laatste kunstje met katoen; ik vul de spinnerij in het vervolg met wol; mijn 130 schapen produceren meer dan genoeg. Daarnaast is de leaseprijs van een katoen harvester met €25.000 behoorlijk aan de hoge kant.

Maar goed, de Spinnerij was na deze klus gevuld met ruim 70.000L katoen dus heb ik 'm gelijk maar gekocht. Nu leveren de balen van het contract mij geld op én mijn eigen balen dubbel geld :P
Ook maar direct een Tailor Shop op mijn boerderij geplaatst waar de stof automatisch heen wordt verzonden.

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2023 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Wisten jullie dat je soms een beetje oogst kunt stelen van een veld waarvoor je geen contract hebt afgesloten?
Ik heb een contract voor het rechtse veld en zolang mijn harvester nog contact maakt met dat veld, vreet ie alles op wat er zich op zijn pad bevindt, mits het dezelfde graansoort is uiteraard. Zo heb ik een fikse strook mais van het linkse veld kunnen afsnoepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIylL8-_23I0j-sdHJlUQ5kMW6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeYTvQ7mpAX3O4IfDVFNuBa3.jpg?f=fotoalbum_large
Het verklaart ook waarom werkers soms doorgaan op een naastgelegen veld.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben er weer eens lekker voor gaan zitten.heb een flinke pauze genomen van FS22, maar kriebelde toch een beetje weer.

Begonnen op östzeekuste 22 (PS5) . heerlijke en realistische map!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik kon van de week ook opnieuw beginnen...... met mijn productie.
Op de PS5 hebben we te maken met een pallet limit; op de PS5 kun je maximaal iets van 150 pallets op je farm hebben staan. Ik had 77 pallets wol, 16 pallets eieren, 24 pallets honing, 19 pallets sla, 3 pallets kleding (alles bij elkaar goed voor een kleine €200k) + wat seeds/fertilizer pallets en zat op het maximum aantal, waardoor alle productie stokte (alle productie en storing balkjes bleven leeg).

Op Youtube kwam ik de 'increased pallet capacity' mod tegen en besloot die te downloaden. Na verkoop van een handjevol pallets werden er weer nieuwe pallets uit de fabrieken maar deze hadden nog de oude capaciteit. Een kleine zoektocht leerde mij dat deze mod conflicteert met de 'liftable pallet' mod.
Dus de game opnieuw gestart zónder die laatste mod (autosave even uitgezet) en warempel, de nieuw geproduceerde pallets hadden allemaal een 5 keer zo hoge capaciteit :D
Omdat al mijn eerdere pallets geproduceerd waren met de 'liftable pallet' mod waren die allemaal verdwenen van de farm omdat ik die mod even uitgezet had. Blij om te zien dat de nieuwe mod werkte wilde ik de game afsluiten en opnieuw starten om eerst alles te verkopen wat ik had. Maar wat doet deze knuppel? Per ongeluk op het 'save game' knopje drukken ipv op 'quit game'. Weg productie, weg €200.000 :X
Het enige wat ik nog had was de 16.000L eieren die in mijn autoload trailer zat en de 45.000L wol die ik gelukkig net daarvoor in de spinnery had gepropt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Een 3e kippenstal geplaatst, wat het totaal nu op 3x400 kippen brengt :P Die hebben samen 72.000L wheat per jaar nodig, wat ik prima zelf kan verbouwen. Omdat wheat een gigantische hoeveelheid straw achterlaat heb ik gelijk een manure factory op mijn nieuwe kleine veldje gezet, die 1 eenheid straw omzet in 3 eenheden manure. Handig!
Op dat nieuwe veldje zijn tevens 4 large greenhouses geplaatst, met genoeg tussenruimte voor een autoload trailer of vrachtwagen.

Tussen de mods een heel fraai pak gezien met een 200.000L water trailer voor €7500 en een 200.000L forage trailer voor €55.000 :)

Dat wordt volgend jaar flink werken om al dat geld binnen te harken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xsepejCn-YJasKBIp4AYUHDwRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9R1wAu2E8O3uezp87P2T1m4.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuw veldje met factory en greenhouses:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-XCR3F_l9m-HQtHC4kKeekhCnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KihsUcasUVWQJhfYRbnZCvY2.jpg?f=fotoalbum_large

Ook eindelijk een mooie eigen harvester gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWjS6Mu4rvnpr7MhVc967VDcd3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7ZakYNJ1t0FZPa2Gc3tuloG.jpg?f=fotoalbum_large

Gatsie wat verslavend dit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben lekker aan het rommelen op östzeekuste, deze map is precies waarbij ik FS22 top vind en waardoor ik weer mega zin heb te farmen op mn dooie akkertje (pun intended :P )

De sfeer in de map en de belichting die custom is, custom crops en crop destruction maken de immersie heel hoog. Het is balen dat je met een PS5 geen track-ir kan hebben, dat zou het afmaken. Ik speel dit echt role play op het moment, dus cabine view, zelf schakelen (als van toepassing) etc.

Heerlijk!

zal wat screenshots fixen vanavond als het lukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Superkiwi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:45:
Ik kon van de week ook opnieuw beginnen...... met mijn productie.
Op de PS5 hebben we te maken met een pallet limit; op de PS5 kun je maximaal iets van 150 pallets op je farm hebben staan.
Ik weet niet wat de pallet limiet op de pc is, maar ik loop er regelmatig tegen aan dat ik eerst wat verkopen moet voor mijn productie weer pallets wil spawnen.

Pallets opslaan en wachten tot de prijs hoog is lukt niet. Ik produceer wol/stof, eieren, boter, taart, aardbeijen, suiker, chocola, en meel. Maar wil ik vervolgens bigbags met zaden of kunstmest kopen dan moet ik eerst pallets verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 13-02-2023 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

FastFred schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Ik weet niet wat de pallet limiet op de pc is, maar ik loop er regelmatig tegen aan dat ik eerst wat verkopen moet voor mijn productie weer pallets wil spawnen.

Pallets opslaan en wachten tot de prijs hoog is lukt niet. Ik produceer wol/stof, eieren, boter, taart, aardbeijen, suiker, chocola, en meel. Maar wil ik vervolgens bigbags met zaden of kunstmest kopen dan moet ik eerst pallets verkopen.
Is dan niet gewoon de opslagplaats vol? Even wat pallets verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Vos Nee, er staan bij de graanmolen dan bijvoorbeeld 2 pallets en er komen er niet meer bij, terwijl die wel klaar staan in de interne storage van het gebouw en als ik dan pallets met mineraalvoer of bigbags wil kopen dan krijg ik de melding 'teveel pallets/items, verkoop eerst pallets' of iets in die trant.

Maar goed, ik heb dan zoveel meel, suiker, aardbeijen, eieren, stof, honing, taart, boter staan dat ik rustig 4 of 5 Krone trailers vol weg kan brengen.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 13-02-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zelf heb ik deze mod niet geinstalleerd maar wellicht dat deze het probleem ook kan omzeilen:

Ik hou het voorlopig bij de grote capaciteit pallets, dat scheelt echt een hele hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Superkiwi jep, zoiets kan een oplossing zijn. Maar het enige wat ik tot nu toe kon vinden was een pallet magazijn die nog groter was dan de grootste default koeienstal, totaal onpraktisch. Dan moet het idd zoiets gaan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 13-02-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Volgens mij zag ik ook al enkele mods waarbij geproduceerde pallets direct in een opslagplaats verdwijnen. Die mods leg je dan over de pallet spawn plaats van een fabriek of greenhouse.
Ik heb me daar echter te weinig in verdiept om te zeggen of dat echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Het eerste pack van de Year 2 Pass is bekend:
https://www.farming-simul...il.php?dlc_id=fs22goeweil

Göweil apparatuur. Ziet er best leuk uit. En geeft mogelijkheden om Maize Plus balen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, gewoon maiskuil balen. Niet Maize Plus.
[Mad Max] schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:00:
Het eerste pack van de Year 2 Pass is bekend:
https://www.farming-simul...il.php?dlc_id=fs22goeweil

Göweil apparatuur. Ziet er best leuk uit. En geeft mogelijkheden om Maize Plus balen te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xmn40OmukWN4S4JpoOdh-aRMYz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRCwvxXZpzXpYo0aA1NGkpuD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vSWRDVSMwha1drXenVYslkOmck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioDRf8MdZWYMrrJE6s8xVLI9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD0u8g6Y9ByXOEUjXcEUEsVKX-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRjFvbTUqXqMrAq3K0sAAD0j.jpg?f=fotoalbum_large

As promised, impressie van "östzeekuste" op ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf door tijdgebrek beetje weinig gedaan in FS22.

Wel inmiddels een eigen suikerriet oogster gekocht, en een katoen plukker (de Case :P ). Dus even weer een flinke hap uit m'n bankrekening, maar die is gelukkig nog vrij gezond (geld maken wil inmiddels wel vrij goed).

Eigenlijk nu meer bezig met velden wat rechter te maken. Veel velden op Erlengrat hebben van die schuine hoeken aanzitten, wat gewoon lastig is met veel werkzaamheden (zaaien, bemesten) dat het nooit mooi uit komt. Ook als je een worker wil gebruiken, stoppen die vaak omdat ze dan denken klaar te zijn.

Dus, ik verlies wel wat qua oppervlakte van een veld, maar heb ze dan straks grotendeels wel mooi recht en dat werkt makkelijker.

Heb inmiddels wel zoveel velden en gewassen, dat die punt stukjes ook niet zoveel meer uitmaken. Dat is vaak wel het fijne als je wat verder in de game zit dat je niet zo nauw meer op de centen hoeft te letten :+

Ook heb ik inmiddels zoveel machines op m'n main-farm staan dat zelfs m'n RTX 3070 al weer beetje last krijgt van framedrops af en toe (niet drastisch, maar toch blijft die niet altijd strak meer op 60fps bij de main-farm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGVoo8q1s77gaJdvummj9mwDeTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfYdfkbtSgd74PlXhpo7ayB2.jpg?f=fotoalbum_large

En de hakselploeg gaat door! In de verte staat de JD6920 S te wachten tot hij aan de beurt is !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren heel even de game opgestart omdat het november is, en november betekent eieren en canola in de verkoop!
80.000L canola was goed voor een kleine €120.000 en 71.000L eieren was goed voor €180.000 :D
De geplande aankopen (zware tractor van minimaal 350pk, Vaderstad Rapid seeder van 8m breed en een harvester header) kunnen nu in gang gezet worden. Daarna maar weer eens wat nieuwe plannen bedenken; geld lijkt met de jaarlijkse inkomsten niet echt meer een groot issue te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarbig18
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
Vraag,

Ik heb een multiplayer opgestart. Op de map maak ik een boerderij. Hier koop ik trekkers, oogstmachines enz.
Nu kan je ook een andere boerderij oprichting op dezelfde map en hier een eigen stuk grond(met gebouwen en schuren) kopen.

Kunnen deze 2 boerderijen samenwerken? met de machines elkaar helpen en elkaars land betreden? Hoe werkt dit? Ik kan hier weinig informatie over vinden.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat kan. Als je naar de lijst met boerderijen gaat in het menu, en op de andere boerderij klikt krijg je een optie voor contractor toegang. Activeer dat, dan heeft die boerderij toegang tot jou machines en je land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
Sinds een week ook FS22 na het kopen van m'n nieuwe PC. Na FS15, 17 en 19 is dit net weer ff mooier en uitgebreider. Volg dit topic al een tijdje en wat tips toegepast van wat ik hier last.

Nu met Ostseeküste aan de slag. Veld 31 (mega) gekocht en daar het mais net geoogst verder het land aan de overkant gekocht en met gehuurde bosbouwmachines de boel aan het vlakken waarna ik er stallen kan gaan zetten.

Kan me weer goed vermaken met deze game.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattypattattie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-03-2023
Bij mijn game in FS22 map Elmcreek op de PS4 heb ik al een geruime tijd problemen met contracten die maar mondjesmaat beschikbaar zijn en ook vaak verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Wat ik heb ervaren is dat het probleem voornamelijk zit in het feit dat de complete map zich automatisch te snel verwerkt aan het begin van een nieuwe maand. Bijvoorbeeld de maand waarin er geoogst kan worden dan zie je op de map dat alle velden binnen no time geoogst zijn en er maar een handjevol oogst contracten beschikbaar worden gesteld.
Er was ook een tijdje een bug dat je contracten niet 100% kon voltooien, maar daar heb ik geen last van.
Gekke is ook dat in het begin toen de game uit was ik geen enkel probleem had met contracten en dat er altijd wat te doen was. Nu ben je voornamelijk de tijd aan het doorspelen als al het werk op je eigen boerderij gedaan is, en dat maakt de game niet leuker op....
Weet hier iemand waar het probleem aan kan liggen en of dit verholpen kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorg dat je game geüpdate is naar de laatste versie. Dit was een bug die in sommige vorige versies zat.
Daarnaast kan het ook helpen om een mod te installeren welke impact heeft op het contracten systeem. Zoals Better Contracts, welke een optie heeft genaamd "lazy NPC's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattypattattie
@DaKluit Ik speel ook in de meest recente versie, elke keer hoop ik dat het met een nieuwe update verholpen is maar helaas...
Ik had ook al tussen de mods gekeken maar zag geen mod voor contracten ertussen staan. Is 'lazy NPC's' ook beschikbaar voor PS4 dat jij (of iemand anders) zo weet, of is dit alleeb voor pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, je speelt op console. Ja, helaas is die mod alleen voor PC/Mac beschikbaar.

2 dingen waar het misschien aan kan liggen, is dat je het een oudere savegame is (van voor de update waar ze dit gefixt hadden) en/of dat Het door de map komt.
Heb je hier ook last van bij andere kaarten? Of als je een nieuwe savegame start op Elmcreek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattypattattie
Daar was ik al ook al wel bang voor inderdaad. Speel al vanaf het begin met dezelfde savegame. Met nieuwe map beginnen dan ben ik alles kwijt van de afgelopen jaren. Maar ik ben bang dat dat de enige manier is om de game optimaal te kunnen gebruiken...

Er is geen mogelijkheid om met je vorderingen van huidig savegame te beginnen met nieuwe savegame denk ik hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Enige wat je kunt doen (mits je op PC of op een server speelt) is geld in je savegame aanpassen, zodat je alle apparatuur en dergelijke weer opnieuw kunt aanschaffen zonder dat je er weer een half jaar geld voor moet verdienen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattypattattie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:06:
Daar was ik al ook al wel bang voor inderdaad. Speel al vanaf het begin met dezelfde savegame. Met nieuwe map beginnen dan ben ik alles kwijt van de afgelopen jaren. Maar ik ben bang dat dat de enige manier is om de game optimaal te kunnen gebruiken...

Er is geen mogelijkheid om met je vorderingen van huidig savegame te beginnen met nieuwe savegame denk ik hé?
Nee, op console niet. Op pc kan je sommige zaken overzetten. Maar ook niet alles.

Als het puur gaat over gebouwen, voertuigen, land, etc dan kan je een subsidie mod gebruiken om jezelf het geld te geven om alles weer te kopen, en dan soort van verder te gaan waar je gebleven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch 1.9 is gisteren uitgekomen, ter voorbereiding op de Göweil DLC.
De pallet en balen opslag is een fijne toevoeging tot de basis-game.
https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
DaKluit schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:33:
Patch 1.9 is gisteren uitgekomen, ter voorbereiding op de Göweil DLC.
De pallet en balen opslag is een fijne toevoeging tot de basis-game.
https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=450
Ik merkte na de update dat de game op bepaalde onderdelen wel echt trager was. Heb net een nieuwe setup en het draaide als een zonnetje. Gisteren best schokkerig met vlagen. Was wel in Ostseeküste.

The sky is the limit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EasyJet schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Ik merkte na de update dat de game op bepaalde onderdelen wel echt trager was. Heb net een nieuwe setup en het draaide als een zonnetje. Gisteren best schokkerig met vlagen. Was wel in Ostseeküste.
Krijg je toch na iedere patch (en vaak ook met videokaart driver updates), moet die weer compleet nieuw Shadercache aanmaken wat vaak voor stotters zorgt (staat tegenwoordig ook bij de patchnotes, vanwege de vele klachten over slechte performance na patches ;) ).

Zelf skip ik de patch nog even. Geen zin in shadercache aanmaken (stutters = motionsickness bij mij... geen zin in) en zit toch niks in wat interessant / belangrijk is voor mij op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
Nemesizz schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:36:
[...]

Krijg je toch na iedere patch (en vaak ook met videokaart driver updates), moet die weer compleet nieuw Shadercache aanmaken wat vaak voor stotters zorgt (staat tegenwoordig ook bij de patchnotes, vanwege de vele klachten over slechte performance na patches ;) ).

Zelf skip ik de patch nog even. Geen zin in shadercache aanmaken (stutters = motionsickness bij mij... geen zin in) en zit toch niks in wat interessant / belangrijk is voor mij op het moment.
Dank voor het duiden, wellicht dat het dan vanzelf weer beter gaat. Ik zal dan automatisch updaten bij Steam maar uitzetten. Voor in de toekomst.......

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunovc
  • Laatst online: 16-03-2023
Hey kan iemand mij helpen met mijn vraag.

Ik speel farming simulator 22 op de ps4.

Weet iemand hoe ik er autoloader op krijg ?
Of zijn deze mods enkel voor de Xbox of pc ?

Mvg Bruno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:13
brunovc schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:16:
Hey kan iemand mij helpen met mijn vraag.

Ik speel farming simulator 22 op de ps4.

Weet iemand hoe ik er autoloader op krijg ?
Of zijn deze mods enkel voor de Xbox of pc ?

Mvg Bruno
hoi Brunovc

JE moet even kijken bij de mods.

Daar staan er wel een paar bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunovc
  • Laatst online: 16-03-2023
Deze mods kunnen enkel via de PlayStation store worden gedownload hè ?

Mvg Bruno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:13
brunovc schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:54:
Deze mods kunnen enkel via de PlayStation store worden gedownload hè ?

Mvg Bruno
Nee in het spel zelf.

daar kan je kiezen voor downloadable content
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste